برترین های انجمن

  1. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      77

    • تعداد محتوا

      9,527


  2. worior

    worior

    Administrators


    • امتیاز

      27

    • تعداد محتوا

      8,720


  3. MOHAMMAD

    MOHAMMAD

    Airforce


    • امتیاز

      17

    • تعداد محتوا

      3,705


  4. Crash

    Crash

    Army


    • امتیاز

      13

    • تعداد محتوا

      1,055



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on یکشنبه, 5 بهمن 1399 در پست ها

  1. 5 پسندیده شده
  2. 3 پسندیده شده
    تولید انبوه شکوفه هندی امضاء قرارداد 6.5 میلیارد دلاری برای تولید 83 فروند جنگنده سبک وزن بومی تجاس پس از مدتها کش و قوس ، دولت هند معامله 6/5 میلیارد دلاری برای خرید 83 فروند جنگنده سبک وزن تجاس مارک –یک ای را مورد تایید قرار داد که با تصویب این قرارداد ، بزرگترین قرارداد بومی خرید سلاح در تاریخ هند رقم زده شد . در این خصوص ، روزنامه تایمز هند چنین نوشته است که : جنگنده تجاس بعنوان یک هواگرد رزمی بسیار سبک ، در حوزه قدرت پیشرانش ، در رتبه پایین تری نسبت به جنگنده هایی نظیر اف-16 و جی -10 قرار می گیرد و آن را بلحاظ ابعاد و عملکرد می توان با جنگنده هایی نظیر گریپن سوئدی ، جی اف- 17 چینی /پاکستانی و اف-20 آمریکایی مقایسه نمود . این جنگنده ها ، بدلیل اولویت دادن به هزینه پایین تعمیر و نگهداری در سطح مطلوبی قرار دارند ، اما در حوزه هایی نظیر مانورپذیری و برد رزمی عملکرد محدودی خواهند داشت . با این وصف ، گرچه تجاس یک جنگنده بومی شناخته میشود ، اما سهم طرف هندی در تولید این جنگنده تنها 50 درصد است و پیچیده ترین بخشهای این جنگنده شامل سامانه های الکترونیک و پیشرانه از ایالات متحده و اسراییل تامین شده است . از سویی دیگر ، خط تولید به نسبت ناکارآمد این جنگنده در هند ، در مقایسه با همتایان غربی و شرقی خود موجب گردید تا برنامه تجاس با تاخیرهای پی درپی مواجه گردد . به ویژه اینکه امضاء این قرار داد پس از پایان مناقصه MMRCA برای خرید یک جنگنده چند منظوره با شرکت رقبای شرقی و غربی ( میگ-35 ، اف-16 ، گریپن و..) صورت پذیرفت . با این وصف ، طراحی جنگنده تجاس مارک –یک ای ، را میتوان یک سرو گردن از نسخه اولیه آن بالاتر دانست به همین دلیل انتظار می رود تا بتدریج این نمونه بومی جایگزین تمامی جتهای روسی میگ-21 و میگ-27 گردد . مترجم : MR9 /صرفاً برای میلیتاری پی نوشت : 1- بن پایه
  3. 2 پسندیده شده
    من در پرانتز یک چیز بگم! یکی از تحلیلگران صهیونیست در مقاله اخیرش تعداد موشکهای ایران را 1100 اعلام کرده بود. قاعدتا منظورش موشکهای بالستیک در رنج سرزمین های اشغالی است یعنی بالای 1800 تا 2000 . و بر این مبنا البته نقد کرده بود به وزارت جنگشون که بیش از حد روی نیروی هوایی تکیه کردیم و باید در کنارش به سمت توسعه نیروی موشکی زمین به زمین بریم. پ ن: اون ها هم انگار این بحث ما را اونجا دارند ولی بالعکس. هرچند شرایط ما با شرایط دست و دلبازانه اونها در هر زمینه ای که عشقشون بکشه تقریبا، مشابه نیست. اونها کافیه اراده کنند: پول و بستر و فناوری و حتی طرح آماده براشون ریخته!
  4. 2 پسندیده شده
    اکنون و آینده .. یک دهه پس از نخستین پرواز جی-20 در یازده سالگی یازدهم ژانویه سال 2021 ، به تقریب یک دهه از نخستین پرواز اولین جنگنده سنگین وزن نیروی هوایی ارتش چین ، چنگدو جی -20 که چهارمین جنگنده نسل پنجم عملیاتی دنیا لقب گرفته ( درست یکسال پس از نخستین پرواز سوخو-57 ) می گذرد . اگر چه منبع چینی ، در همان سالها ، در مقیاس گسترده ای اعلام نموده بودند که این کشور پیشرفت قابل توجهی را در توسعه جنگنده نسل پنجم ، به خود می بیند ، اما این گزارشها در آن زمان ، نزد منابع غربی با بی توجهی غیر معمولی روبرو گردید ، چرا که تصور می شد فناوری طراحی چنین جنگنده ای از حدود توانایی های چین ، خارج است . در عوض ، تحلیلگران نظامی غرب ، براین اعتقاد قرار داشتند که جنگنده جدید چینی ، بیشتر یک هواگرد رزمی نسل +4 با فناوری شبیه به یوروفایتر اروپایی یا رافال فرانسوی است که بلحاظ پیچیدگی فناوری مورد استفاده ، از کاراکترهای استاندارد نسل پنجم بسیار عقب تر است . اما رونمایی از جنگنده جی-20 و نخستین پرواز رسمی آن که در جریان سفر وزیر دفاع وقت ایالات متحده ( رابرت گیتس ) به چین صورت پذیرفت ، به نوعی نمایش قدرت و پاسخ به استراتژی دولت اوباما ( چرخش قدرت به آسیا ) تلقی گردید ، ولی موضع رسمی چین در این زمینه بسیار متفاوت بود ، چرا که نقل قولی از گیتس صورت گرفته که در سئوالی از رییس جمهوری وقت چین ، این آزمایش را بی ارتباط با سفر وزیر دفاع آمریکا و براساس برنامه ریزی قبلی دانسته بود . با این حال ، گیتس ، همچنان توانایی چین در توسعه یا عملیاتی نمودن یک جنگنده نسل پنجم را نادیده گرفت و معتقد بود که این رونمایی ، تنها یک نمایش فناوری از سوی چین می بایست تلقی گردد . در همان زمان نیز مشاوران گیتس با نقل قول از وزیر دفاع ، جی-20 را فاقد قابلیتهای رزمی واقعی دانسته و براین اعتقاد قرار داشتند که این جنگنده ، حتی در صورت واقعی بودن ، تا قبل از یک درگیری بزرگ در شرق آسیا ، آماده ماموریت نخواهد شد . اما روند توسعه این جنگنده تا سال 2020 ، بار دیگر ، نشان داد که انتظارات غرب از برنامه توسعه رزمی و فناوری چین ، با یک شکاف اطلاعاتی قابل توجهی روبروست . از یک نظر ، نیروی هوایی چین از سال 1992 با خرید جنگنده های سوخو-27 از روسیه ، ضمن آغاز بازسازی سخت افزاری سازمان رزم خود ، قابلیتهای محدودی را برای مقابله با جنگنده های اف-15 نیروی هوایی ایالات متحده فراهم مینمود و پس از آن ، با دریافت امتیاز تولید این جنگنده از روسیه ، تلاش نمود تا کمیت ناوگان را خود بهبود بخشد . اما معرفی اف-22 و متعاقب آن ، تحویل رپتور به نیروی هوایی ایالات متحده ، باعث شد تا نیروی هوایی چین برای پاسخ به شکاف بزرگ ایجاد شده ، تلاش گسترده ای را برای بخدمت گیری یک جنگنده جدید بومی و همتراز با اف-22 در دستور کار خود قرار دهد . بدین ترتیب ، روند توسعه جی-20 آغاز و درنهایت بعنوان دومین جنگنده سنگین وزن نسل پنجمی درمارس 2017 به نیروی هوایی ارتش چین ملحق گردد . درمیان برجسته ترین قابلیتهای جی-20 ، قابلیتهای رادار گریزی این جنگنده است که پس از اف-22 ، مقام دوم را در اختیار دارد و هدف قرار دادن آن را در فواصل طولانی بسیار مشکل می نماید . علاوه براین ، یک سامانه اختصاصی آگاهی محیطی که بر روی کلاه پروازی خدمه نصب شده ، می تواند به خلبان در هدفیابی و شلیک موشکهای کوتاه برد ، کمک زیادی نماید ، در حالی که رپتور فاقد چنین امتیازی است . علاوه براین ، توسعه مستمر موشکهای پی ال -15 و منطبق کردن آن با رادار AESA جنگنده باعث شده تا یک حریف بسیار خطرناک برای موشکهای آمرام ( سری سی و دی ) متولد شود . اما بر خلاف اف-22 که بدلیل هزینه های عملیاتی بسیار زیاد ، تنها 4 سال پس از ورود به خط تولید ، تحویل آن به نیروی هوایی کاربر ، متوقف شد ، انتظار می رود که جی-20 برای مدت زمان قابل توجهی ، در خط تولید قرار داشته باشد . گمانه زنی هایی هم کنون وجود دارد که یک نسخه دو سرنشینه مجهز به سامانه های راداری بسیار قوی تر به منظور ایفای یک جنگنده هشدار اولیه در حال توسعه است و همزمان با آن، پیشرانه های جدیدتر WS-10C با بازدهی مشابه اف-119 آمریکایی نیز به این هواگرد اضافه گردد . حتی شایعاتی نیز وجود دارد که امکان تغییر پیشرانه ها و جایگزین شدن موتور WS-15 به نسخه J-20B نیز امکان پذیر شده است . براساس اطلاعات طرف چینی ، این جنگنده باسرعت 50 فروند در سال ، در خط تولید قرار داشته و چیزی در حدود 150 فروند آن نیز در مراحل مختلف آزمایش قرار دارد . مترجم : MR9 /صرفاً برای میلیتاری پی نوشت : 1- بن پایه
  5. 2 پسندیده شده
    البته این برد 5500 کیلومتری یه برد استراتژیک هست و اهداف بازدارندگی بخصوص روانی داره تا تاکتیکی. و در برابر دشمنی در سطح ناتو با غیر از بالستیک محقق نمیشه. مگر اینکه به یه توان هوایی در سطح ناتو برسیم! که حتی روسیه و چین هم دست و پا بزنن بهش نمیرسن. - هر حمله ای با نیروی هوایی ساعتها طول میکشه، و حمله لو میره، - شبکه راداری عظیم ناتو رو باید دفع کنید و با حجم وسیعی پدافند روبرو هستید. - بنابراین حمله باید ترکیبی باشه مثلا با کروز و بمب افکن و با جنگنده اسکورت بشه - خیلی پیچیده و پرهزینه خواهد بود و در طول مسیر ممکنه حمله بسادگی دفع بشه و یا حتی کروز ها رو رهگیری و منهدم کنند این موارد رو در مورد خوب و بد نیروی هوایی نگفتم. در مورد اینکه هر حمله عمقی در این سطح در اقدام اول و حتی پاسخ دوم لاجرم موشکی هست. بنابراین بازدارندگی متعارف برای ما واجبه! حتی اگر سرجنگی اتمی نداشته باشیم. اما چقدر بازدارندگی متعارف؟! با چقدر هزینه؟ مثلا چندتا به اروپا بزنیم! بازدارنده هستیم؟ - از جنبه روانی یکی هم موثره حتی متعارف باشه و از جنبه اتمی بازهم یکی موثره حتی اگر 2 کیلوتن باشه! - ولی از جنبه تاکتیکی برای حمله هسته ای به اروپا بالای 200 کلاهک نیازه، و اونم در مقادیر بالا. که هزینه اش خیلی زیاد هست! خیلی خیلی زیاد. و البته چون هیچ وقت جراتی برای استفاده از سلاح هسته ای نیست! بکار نمیاد. - موشک متعارف رو میشه زد و عواقبی در همون سطح دریافت کرد. بنابراین موشک متعارف از دید بنده چون قابلیت استفاده داره اونم بدون نگرانی، بازدارنده تر هست. روشهای مختلفی هم وجود داره، تعداد بر اساس اهداف نظامی راهبردی، تعداد بر اساس پایتخت ها و شهرها، تعداد بر اساس متوقف کردن متقابل موشک های هسته ایشون، تعداد بر اساس ضربت متقابل انتقامی به یکی دو کشور مهم و ... قیمت ماهواره بر سیمرغ که از نظر فنی مشابه همین UNHA2 و یا تایپودونگ 2 هست و مورد بحث این تاپیک، حدود 3.5 میلیون دلار اعلام کردن: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/01/03/2228364/گزارش-تسنیم-ــ-1-سیمرغ-چگونه-متولد-شد-ماهواره-بر-3-5میلیون-دلاری-با-آرمان-های-بزرگ البته سیمرغ مراحل دوم و سوم به مراتب پیچیده ای داره، و موتور سلمان بسیار هزینه ها رو کم میکنه. اما اگر بخواهیم هزینه مرحله اول رو تخمین بزنیم کمتر از نیمی از قیمت کل موشک باید باشه. مثلا حدود 40 تا 60 درصد که میشه حدود 1.4 تا 2.1 میلیون دلار و این به تخمین قیمتی قبلی من در حدود 700 هزار دلار بودن یه شهاب 3 نزدیک هست. و قیمت 2.5 میلیون دلار برای حدود 4000 تا 5500 کیلومتر خودش یه موفقیت اقتصادی-نظامی بسیار قابل توجه محسوب میشه. اما اگر بخواهیم دست آمریکا در اروپا رو ببندیم، به حدود 10 پایگاه اصلی که در حمله سوریه شرکت داشتن پاسخ بدیم میتونه یه مبنای طراحی عددی باشه؛ 10 پایگاه، هر پایگاه هوایی دست کم 60 اصابت میشه 600 موشک که بقول دوستان 60 درصد خطا و گذر از پدافند رو هم حساب کنیم، میشه حدود 960 موشک، سرجمع 1000 فروند. و قیمتی میشه حدود 2.5 تا نهایتا 3 میلیارد دلار معادل قیمت حدود 40 فروند جنگنده. اما با یه قابلیت بسیار جالب! اونم اینه که هر موقع به پرتاب فضایی نیاز داشتید میتونه مرحله اول هر پرتابی باشه. این مقدار قطعا بازدارندگی تاکتیکی رو هم ایجاد میکنه، ولی دشواری های بسیاری برای شلیک وجود داره، چون موشک بزرگی از نظر ابعاد هست و عمدتا باید از لانچرهای ثابت شلیک بشه، زمان سوختگیری بسیار بیشتری داره. بنابراین لازم هست که درصدی رو هم به سوخت جامد اختصاص بدید.
  6. 2 پسندیده شده
    15 سال با رپتور نخستین جنگنده نسل پنجم عملیاتی ، یک و نیم دهه پس از ورود به خدمت رزمی دسامبر سال 2020 میلادی ، پانزدهمین سالگرد شروع بخدمت خدمت رزمی جنگنده اف-22 رپتور ، بعنوان نخستین هواگرد نسل پنجمی دنیای هوانوردی نظامی است که با قرارگرفتن در رده جت سنگین برتری هوایی ، جانشین مستقیمی برای جنگنده های نسل سوم و چهارم اف-4 فانتوم و اف-15 سی ایگل محسوب میشود . این جنگنده پس از سالها قرارگرفتن بر روی میز طراحی شرکت سازنده و ایجاد تردید های جدی در خصوص قابلیتهای رزمی جنگنده اف-15 برای مقابله با نسل جدید فناوری های هوای روسی شامل سوخو-30 ، سوخو-27 و میگ-31 به مرحله تولید رسید . راست : نمونه اولیه سوخو-27 چپ : اف-15 سی پس از فروپاشی اتحاد شوروی و تسهیل دسترسی به فناوری های نظامی معرفی شده توسط این کشور در دهه نود میلادی ، آزمایشهای فراوانی میان جنگنده اف-15 و سوخو-27 توسط کارشناسان نظامی آمریکایی صورت پذیرفت که همگی نشان میداد که درنای خاکستری روسها ، در جنبه های مهمی ، قابلیتهای ایگل را پشت سر گذاشته و پیش بینی تکثیر احتمالی این فناوری و فروش آن به کشورهای متخاصم ، نگرانی های جدی را برای به چالش کشیده شدن برتری هوایی ارتش ایالات متحده را پدید آورد . درواقع ، مراحل اولیه توسعه مفهومی اف-22 در دهه هفتاد میلادی و به تقریب همزمان با نخستین پروازهای آزمایشی سوخو-27 در روسیه ، صورت پذیرفت و به نوعی می توان اف-22 را واکنشی به جت جدید روسی ( بر خلاف روند گذشته که این روسها بودند که در پاسخ به هواگردهای جدید غربی ، دست به طراحی هواگرد میزدند . م ) نیزدانست . راست : D-30F6 پیشرانه میگ-31 چپ : پیشرانه AL-31 سوخو-27 اما فروپاشی اتحاد شوروی و توقف بروزرسانی گونه های اولیه سوخو-27 و لغو کامل برنامه های بلند پروازانه تر نیروی هوایی روسیه برای بخدمت گیری جنگنده های سوخو-47 ، میگ-31 ام و میگ 44/1 بعنوان رقبای اصلی رپتور ، این اطمینان را در محافل نظامی آمریکا بوجود آمد که اف-22 پس از ورود بخدمت ، درصدرگونه خود قرار خواهد گرفت . علیرغم تمامی این موارد ، اف-22 با در اختیار گرفتن قابلیتهای پیشرفته پنهانکاری و پایین بودن قابل توجه سطح مقطع راداری ، به نظر می رسد تا امروز ( ژانویه 2021) ، ناپیدا ترین هواگرد رزمی در صحنه درگیری های هوایی محسوب می گردد . پیشرانه های اف-119 این جنگنده که بطور خاص برای درگیری های هوا به هوا طراحی شده ، قدرتمندترین پیشرانه هوایی عملیاتی دنیا لقب گرفته ، جایی که در گذشته پیشرانه های D-30F6 فاکس هاوند و سپس AL-31 فلانکر به ترتیب مقام های اول و دوم را در اختیار داشتند . YF-23 از سویی دیگر ، رپتور ، دومین جنگنده رزمی دنیای هوانوردی نظامی بود که از خروجی های بُردار رانش 2 بُعدی پس از سوخو-30 روسی ، استفاده می نمود و این ویژگی در میان جتهای غربی ، تا حال حاضر همچنان بی رقیب مانده است . علاوه براین ، رپتور دومین جنگنده رزمی پس از جنگنده ژاپنی/آمریکایی میتسوبیشی اف-2 (از سال 2002) بشمار می رفت که از رادار آرایه فازی استفاده مینمود . این قابلیت ، انقلابی در حوزه مفهومی "آگاهی محیطی" برای خدمه هوایی ایجاد نمود و مهار آن را برای دشمن دشوارتر مینمود . گونه های تهاجمی و ناونشین رپتور که همگی بدلیل هزینه های سنگین لغو شدند با تمامی کاراکترهای مثبت و انقلابی بکار رفته در اف-22 ، به نظر میرسد نکات منفی قابل توجهی را میتوان در این سخت افزار رزمی مشاهده نمود . از یکسو ، برنامه طراحی و تولید پرهزینه این جنگنده سنگین ، بشدت تحت تاثیر وقایع دهه نود میلادی و فروپاشی اتحاد شوروی قرار گرفت و جزییات مهمی نظیر توسعه رادار عقب نگر و سامانه های جستجو و ردیابی مادون قرمز آن بسرعت از چرخه تولید کنار گذاشته شد. علاوه براین ، یکی از دلایل برتری اف-22 بر نمونه اف-23 که طراحی پنهانکارتر و جاه طلبانه تری داشت ، هزینه کمتر آن بود ولی درنهایت نتوانست ایده اولیه آن را در تولید یک جنگنده نسل پنجمی با هزینه تعمیرو نگهداری و همچنین مخارجی عملیاتی پایین تر از اف-15 را برآورده نماید ، چرا که هم اکنون تصور میشود ، امروزه اف-22 بالاترین هزینه های عملیاتی (شامل تعمیرو نگهداری تا هر سورتی پرواز) را در جهان بخود اختصاص داده و این به نوبه خود موجب میشود تا نیروی هوایی ایالات متحده در مقایسه با اسکادران های اف-15 ، کمتر به تعداد مورد نیاز عملیاتی دسترسی داشته باشد . این مساله در نهایت موجب گردید تا 75 درصد سفارش های نیروی هوایی برای خرید رپتور لغو شده و تمامی برنامه های آینده از جمله توسعه نسخه ضربتی یا ناونشین آن ، کمتر از 4 سال پس از ورود بخدمت لغو گردد . این روند ، بطور کامل در تضاد با فلسفه طراحی اف-15 و آغاز خدمت رزمی آن از سال 1976 و تولید آن تا به امروز بود . این بدان معنی است که رپتور هرگز نخواهد توانست بعنوان یک جانشین کامل برای ایگلهای نیروی هوایی بشمار آید . پی نوشت : 1- بن پایه مترجم : MR9 /صرفاً برای میلیتاری
  7. 2 پسندیده شده
    غرور آفرین و اطمینان بخش نامی که تا ابد میدرخشد تامکت 6025-3 در گذر زمان ایستاده از چپ : اسدالله عادلی - جلیل زندی - غلام هاشم پور - عباس بابائی - ایرج سیروس - محمد رستم پور. نشسته از چپ : صدیقیان - احمد مرادی طالبی - غلامرضا نظام آبادی پی نوشت : 1- به "جی سوتهای" نو و یکدست خدمه دقت کنید . 2- شاید تلخ ترین فصل حضور تامکت در نیروی هوایی ایران ، ماجرای فرار یکی از گربه های دو دُم نیروی هوایی ، به عراق باشد ( نشسته ، نفر وسط ، احمد مرادی )
  8. 1 پسندیده شده
    مهمات توپخانه ایی و هدایت شونده لیزری بصیر /کراسنوپل https://www.aparat.com/v/otecU
  9. 1 پسندیده شده
    این فرض غلطه (شما فرض گرفتید که در برابر افغانستان یا سودان می‌جنگید)، شما وجود عنصری به نام اخلال از سوی طرف مقابل را کاملاً فراموش کرده‌اید؛ نه اکنون که حتی کشوری مانند ترکیه می‌اید و اخلالگرهای بسیار قوی می‌سازد، بلکه حتی در دهه 80 روسها اخلالگری به نام پلنا ساخته بودند که اساساً برای اخلال در کار آواکسهای آمریکایی طراحی شده بود، و اتفاقاً موفق هم بود، به طوری که تا یک فاصله‌ای در کار طرف مقابل اخلال و از یک فاصله به بعد دید آن را کاملاً کور می‌کرد. حالا کراسوخا 4 بماند؛ و حتی قوی تر از اون که ساخته شده.
  10. 1 پسندیده شده
    بسم ا... نه خطای دید نیست ، بنده باید زیرنویس می کردم که تصویر آخری ، نمونه مارک-2 تجاس هست که در دست توسعه قراردارد
  11. 1 پسندیده شده
    موشک هایپرسونیک: تصاویر منتشر شده از اصابت موشک‌ها به اهداف خود نشان می‌دهد سرجنگی آنها در فاز پایانی اصابت به هدف به حالت پلاسما یا گداخته در آمده‌اند که نشان دهنده آن است که سپاه به جمع دارندگان موشک‌های بالستیک هایپر سونیک (فراتر از سرعت صوت) وارد شده است. دستیابی به این فناوری و رسیدن سرجنگی موشک به سرعتی فراتر از سرعت صوت امکان رهگیری و درگیری سامانه‌های پدافند موشکی با موشک‌های سپاه را بسیار مشکل می‌کند.
  12. 1 پسندیده شده
    بسم ا... تست تیربار جدید !! توسط فرمانده نیروی زمینی سپاه منبع https://www.aparat.com/v/DsBeM
  13. 1 پسندیده شده
    عموما برنامه ریزی برای خرید یا ساخت زیردریایی روند طولانی مدتی را طی میکند و فقط مختص ایران نیست. زیردریاییها طولانی مدت در خدمت نیروی دریایی هستند و به همین دلیل قبل از به کارگیری آنها، نیازهای نیرو از جمله منطقه عملیاتی، نوع زیردریایی (تهاجمی، حامل بالستیک)، طول مدت ماندگاری در آب، تکنولوژی به کار رفته (سونار، پیشران، ناوبری و...) در نظر گرفته میشود. برآورد و ارزش گذاری تمام این مولفه‌ها به اضافه زمان طراحی و زمان ساخت اولین نمونه، غالبا طولانی مدت هست. برای مثال چند زیردریایی هم‌رده بعثت را بررسی کنیم. زیردیایی اس 80 اسپانیا: اسپانیا سال 2003 تصویب کرد 4 فروند زیر دریایی اس 80 را با قابلیت دریانوردی طولانی مدت، پرتاب موشک‌ و پیشران مستقل از هوا خریداری کند. سال 2004 قرارداد خرید زیردیایی 2450 تنی بسته شد، اما به دلیل بروز برخی مشکلات و آماده نبودن سامانه AIP، هنوز هم فروند اول ساخته نشده است. انتظار میرود اولین فروند سال 2022 و چهارمین فروند در 2027 وارد خدمت شود. تخمین زده می شود این کلاس زیردریایی به مدت 3 دهه در خدمت نیروی دریایی اسپانیا باشد. نکته قابل توجه، تصمیم هند مبنی بر جایگزینی زیردریاییهای اس 80 به جای زیردریایی های کیلو کلاس است. توجه کنید زیردیایی که طرح آن مربوط به سال 2005 است حداقل تا 2050-2060 قرار است در نیروی دریایی هند و اسپانیا خدمت کند، یعنی فاصله طراحی تا پایان خدمت 55 سال است. (قطعا در این بازه خدمتی بروزرسانی هایی انجام خواهد شد.) زیردریایی بعدی زیردریایی تهاجمی استرالیا است که جایگزین زیر دریایی های فعلی کلاس کولین خواهد شد. استرالیا از سال 2007 به دنبال جایگزینی کلاس کولین است و برنامه جایگزینی از همان زمان شروع شد در این راستا نیروی دریایی استرالیا طرح های زیادی مانند تایپ 2014 آلمان، اس 80 اسپانیا و سوریو ژاپن را بررسی کرد. حتی قرار شد دست به خرید زیردریایی ژاپنی بزند. این بررسی و تعیین انتظارات از زیردیایی آینده تا سال 2015 به طول انجامید. یک سال بعد استرالیا تصمیم گرفت نسخه دیزل الکتریک زیردریایی هسته ای فرانسوی باراکودا را به خدمت گیرد. استرالیا نیازهای خود را از این زیردیایی مشخص کرد: استفاده از پیشران مستقل از هوا، به کارگیری اژدر مارک 47 مد7، قابلیت دریانوردی طولانی مدت و برد زیاد همانند کلاس کولینز، سنسورهای پیشرفته تر و پنهانکاری بیشتر در زمینه نویز، استفاده از باتری های لیتیوم-یون، قابلیت پرتاب کروز تهاجم زمینی، قابلیت حمل مین، قابلیت پرتاب موشک های ضد کشتی. طبق برنامه قرار است اولین زیردریایی در سال 2030 وارد نیروی دریایی استرالیا شود. روند ساخت اولین فروند تا تکمیل آخرین فروند 25 سال طول خواهد کشید و فناوری‌های برتر و پیشرفته به مروز زمان در طی تعمیرات زیردریایی های ساخته شده به آن اضافه خواهدشد. استرالیا 12 فروند زیردریایی باراکودا را سفارش داد که قرار است تا سال 2070 در خدمت باشند. ایران سالها پس از ساخت زیردریایی‌های غدیر، شروع به بروزرسانی آن‌ها کرد و اکنون این زیردریایی‌ها توانایی شکلیک موشک‌های کروز 100 کیلومتری را دارند و از پیشران جدید براش لس استفاده می‌کنند. همچنین زیردریایی فاتح در از فروند چهارم به بعد از پیشران مستقل از هوا استفاده خواهد کرد که توانایی ماندگاری زیر آب را از 5-6 روز به 2-3 هفته افزایش می‌دهد. مثال‌ها زیاد است مثل بروزرسانی زیردریایی‌های کیلو کلاس هند و الجزایر. پس می بینید زیردریایی‌ها طوری طراحی می‌شوند که بتوانند نیازهای 30-40 سال آینده یک نیرو را تامین کنند و با پیشرفت مداوم فناوری، به دلیل مقابله با تهدیدات جدید و برطرف ساختن نیازهایی که در طول زمان به وجود می‌آید، کشورها اقدام به بروزرسانی زیردریایی‌های ساخته شده خود می‌کنند. قطعا بعثت هم از این قاعده مستثنی نیست. مشاهده می‌کنید این زیردریایی در ابتدا 1200 تن وزن داشته است اما بعدا با توجه به نیازهای جدید نیروی دریایی و عدم توانایی زیردریایی 1200 تنی برای پاسخگویی به این نیازها، نیروی دریایی بعثت 4500 تنی را طراحی کرده است.
  14. 1 پسندیده شده
    من مطالعه ای در این مورد نداشتم.ولی یه مقایسه ای هست که میشه فهمید. اونم تقریبا یکی بودن مرحله اول دو ماهواره بر سیمرغ و "یونها" یا اونها 2 کره شمالی هست. Unha2 حدود 200 کیلوگرم محموله داشته. سیمرغ محموله اش که 150 کیلوگرم بوده. اما چیزی که بسیار جالب توجه هست اینه که مرحله اول موشک کره شمالی بعد از جدا شدن، در فاصله 3850 کیلومتری از محل پرتاب به دریا سقوط کرده. این یعنی موشک مرحله اول بقدری قدرتمند بوده که دو مرحله دیگه و محموله 200 کیلویی به نزدیکی مدار بفرسته. یه رقمی در حدود چند تن و خودش هم به فاصله مذکور سقوط کنه. پس میتونیم این نتیجه رو بگیریم که برد خام مرحله اول این موشک بیش از 4000 کیلومتر هست. .
  15. 1 پسندیده شده
    کار به اونجا برسه دیگه هزینه مهم نیست عملیات موشک باران انجام شدنی باشه مهمه
  16. 1 پسندیده شده
    خوب مکان این تاسیسات ظاهرا شناسایی شد روستای نجم اباد نزدیکی شیراز 29°34'30.1"N 52°22'14.8"E کار ساخت ساز این تاسیسات اواخر 2016 شروع شد منبع اسراییلی ها بخوبی از اوسینت استفاده می کند تاثیر گذاری بسیار خوبی توانستن بگذارند اکثر اخبار کانالیزه شده توسط اینها و خودشون شدن منبع خبر و تحلیل البته نزدیک دانشگاه زرهی شیراز یک سایت موشکیه 29.68°N, 52.57°E https://www.nti.org/analysis/articles/middle-east-missile-mania-its-not-just-iran/ پی نوشت : به لطف هموطنان همیشه در صحنه ظاهرا اسم ان منطقه نظامی پدافند هوایی سپاه-گروه چهارم کُمِیل
  17. 1 پسندیده شده
    3 ماهواره نسل بعدی شرکت HawkEye 360 در حال اماده شدن برای پرتاب https://www.he360.com/hawkeye-360s-next-gen-satellites-ship-to-cape-canaveral-for-launch/ اینم رهگیری یک کشتی ظاهرا ماهیگری ایرانی توسط این شرکت از جاسک حرکت کرده تا نزدیکی سواحل سومالی رفته https://www.wnwd.com/insights/uncover-secrets-in-plain-sight/ خوب شرکت فرانسوی unseenlabs در حوزه مکانیابی با استفاده سیگنال رادیوییماهواره های 2و3 شو به مدار فرستاد https://unseenlabs.space/ ویدئو https://www.youtube.com/watch?v=rYRyULnQiTE خوب شرکت ژاپنی synspective ماهواره تصویر برداری با رادار روزنه مصنوعی یا سار خودشو به مدار فرستاد https://synspective.com/company/ به علت محدودیت سایت در اپلود عکس بیش از 2 مگابایت این خبر مربوط به شرکت کپلا اسپیس امریکا در حوزه سار هم بخوانید جالبه قند شکن لازمه https://www.bbc.com/news/science-environment-55326441 https://www.capellaspace.com/no-sar-cant-see-through-buildings/
  18. 1 پسندیده شده
    محدودیت برد ۲هزار کیلومتر موشکی ابدی نیست فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: قدرت و توان موشک ما را می‌توان در اظهار نظرهای دشمنانمان دید. هیچکس ما را به محدودیت برد 2هزار کیلومتر مجبور نکرده چون ما بر سر توان موشکی با کسی صحبت نمی کنیم. این تصمیم خودمان بوده است و این برد برای ما ابدی هم نیست. گفتگوی فرمانده نیروی هوا-فضای سپاه با المنار
  19. 1 پسندیده شده
    در آستانه نخستین سالگرد تاسیس اکانت توییتر انجمن میلیتاری دوم ژانویه 2020 - دوم ژانویه 2021 نخستین توییت و نخستین خبر توییتر میلیتاری لینک توییتر انجمن میلیتاری
  20. 1 پسندیده شده
    حدس بزنید کدام گزینه مربوط به یک کشور و نظام به رسمیت شناخته شده و مورد حمایت تمام جامعه جهانی(!) است که همه نوع حمایت بین المللی و سیاسی و نظامی و حقوق بشری را در سطح سازمان های بین المللی دریافت میکنه و کدام گزینه مربوط به گروهی که با وجود نمایندگی اکثریت مردمان کشورش و به خاطر مبارزه با اشغالگری به شکل گسترده تحت تحریم و محاصره و قطحی و حملات مدام نظامی و سیاسی و محکومیت های گسترده توسط جهان هست و تروریستی و غیرقانونی نامیده میشه. 1.دسترسی 12 باره به سازمان های بین المللی و حقوق بشری برای بازدید از زندان ها و اسرای جنگی و تقاضا و تلاش مداوم برای تبادل اسرا و رفتار مناسب با اسرا چه در زمان اسارت و چه بعد از آن و چه زمان تبادل. 2.عدم اجازه و دسترسی هیچ نهاد بین المللی به زندان ها و اسرای جنگی، خرید اسرا از دیگر گروه ها؛ عدم تمایل به تبادل اسرا، بدرفتاری خشن با اسرا، کشته شدن چند صد اسیر در بند، وضعیت وخیم اسرا در زندان ها، زندان های مخفی، سرنوشت نامعلوم بسیاری از اسرا، شکنجه های متعدد ثبت شده در حق اسرا و ...
  21. 1 پسندیده شده
    دانش فنی برگ برنده در هنگام مذاکره و معامله در ابتدای تاپیک در مورد خودکفایی و امنیت تولید بصورت خلاصه وار صحبت شد لینک امروز خبرگزاری فارس روی واکنش شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان به تست واکسن ایرانی کرونا منتشر کرد که از دید جنگ رسانه ای به اون نگاه می کرد ولی پشت این جنگ رسانه ای رو باید در یکی از نکات مدیریت منابع باید جستجو کرد https://www.farsnews.ir/news/13991010000138/%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C%E2%80%8C%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%AF نگاه فروشنده به خریدار تولید و تست واکسن ایرانی فقط به عنوان خبر به معنای معکوس شدن زمان به نفع ایران در مقابل تحریم دارویی و واکسنی است. تا دیروز بحث تحریم های دارویی ایران شدید بود و اکنون صحبت از باز شدن مسیر مالی میاد. علت چیست؟ یک آیتم تغییر کرده است و آن چیست؟ این اتفاق در مورد بنزین هم افتاد، تحریم بنزین بصورت جریان داشت که ایران به مشکل جدی دچار شده بود ولی با نزدیک شدن ایران به خودکفایی و تولید بنزین ناگهان تحریم ها از بین رفت و امکان واردات به راحتی مهیا شد. با این نکته می توان گفت که پوشش رسانه ای و هجمه ای که رخ داد تنها یک ابزار بود در مقابل برگی به نام دانش فنی چرا که وجود چنین برگی باعث دست بالای ایران در چانه زنی خرید شده و زمان را به ضرر شرکت های دارویی اروپایی و امریکایی می گرداند. عدم تحویل دارو و واکسن به ایران یعنی دادن زمان برای کار بیشتر روی واکسن ایرانی، به هرحال ایرانی ها دیر یا زود به تکنولوژی این واکسن مسلط می شوند پس تسلط ایرانی ها روی واکسن یعنی از دست رفتن یک یک کارت برنده اروپا و غرب و از سمت دیگر بازار فروش ایران از بین رفته و احتمالا ایران با قیمت ارزان تر دارو و شاید تکنولوژی را صادر کند. همچنین رفتار کارشناسان ایرانی با علم روش تولید واکسن در هنگام خرید واکسن بسیار متفاوت تر از زمانی است که ناآگاه به این مطلب باشند پس روی این مفهوم و بازگشت غیر مستقیم سرمایه گزاری روی تحقیقات باید بیشتر تمرکز کرد و برای پژوهش و تحقیقات ارزش بیشتری قائل شد حالا این نکته در مورد خرید هواپیما، تانک و دیگر تسلیحات نظامی هم کاربرد ویژه دارد و اگر در پی خرید خوب هستیم باید در زمینه تحقیقات کارها و دستاوردهای خوبی داشته باشیم تا نگاه فروشنده به ما همانند یک گدا نباشد و آرزوی مراوده با ما را داشته باشد. برای مثال تکمیلی رفتار کارشناسان اسرائیلی هنگام خرید تسلیحات در مقایسه با رفتار کارشناسان کشورهای عربی یادآوری می شود که در کیفیت و قیمت تسلیحات تاثیر خود را نشان می دهد. تصاویری از این قبیل را اگرچه در جنگ و نبرد رسانه ای باید طبقه بندی کرد ولی در اصل ابزاری برای پیشبرد اهدافی در میدان فیزیکی و واقعی است. سوال خوبی کردی ولی جوابش یک مقاله در مورد رفتار متقابل بین کارکنان و سازمان هست گذاشتم تو اولویت
  22. 1 پسندیده شده
    بخش تحقیقات و صنایع الکترونیک ما یک بخش راهبردی هست در نتیجه با قیمت بالا هم باید تولید بومی داشته باشد از سمت دیگر از نظر زمان و از نظر هزینه بخش هوایی ما مشکل جدی دارد در مورد نیروی هوایی ایران یک پیشنهاد وجود دارد که بر مبنای راهبرد اسرائیل هست که با یک یادآوری در مورد کارهای انجام شده در ایران بهتر می توان این راهبرد را درک کرد تهیه پلت فرم مکانیکی شامل بدنه، سیستم کنترل و موتور جنگنده و تجهیز ویا ارتقا با کمک تجهیزات الکترونیک و راداری ایرانی به بیان دیگر جنگنده چابک خریداری شود و از نظر الکترونیکی ارتقا داده شود انتخاب های ایران برای جنگنده شامل سوخو 30، جی 10 و جی 15 که از نظر چابکی مکانیکی نمره خوبی میگیرند و در صورت ارتقا رادار و جنگ الکترونیک توانایی به هم زدن بخشی از طرح های نیروی هوایی آمریکا را خواهند داشت بویژه در موج اول نبرد سوخو 30 روسی جی 10 چین جی 15 چین نباید قضیه رو صفر یا یک نگاه کرد، بلکه باید مزیت ها رو دید و بر اساس نیاز آینده جسارت و تصمیم گیر کرد مسلم بدونید که در نبرد آینده ما در برخورد اول با سید روبرو می شویم و باید از پس این چالش بر بیاییم و چالش جنگ الکترونیک و جمینگ با موشک قابل پاسخ و جواب نیست و باید اساسی این چالش رو حل و به فرصت تبدیل کنیم جت EA-18G در نتیجه وقتی در مورد نیروی هوایی صحبت می کنیم باید یادمون باشه بخش جنگ الکترونیک راهبردی و اساسی بوده و باید در کشور به هر قیمتی توسعه پیدا کند و از پس اسرائیل و آمریکا بر بیاید شاید بتوان خرید پلت فرم هواپیما از حالت مکانیکی را از خارج توجیه کرد ولی تولید و سرمایه گذاری بر روی بخش الکترونیک در هر حساب و کتابی توجیه دارد و خوشبختانه نیروی هوایی سپاه شدیدا در پی مقابله با این چالش هست و تجربه جمینگ در آخوندک و جمینگ در سوریه نباید برگ برنده دشمن باشد
  23. 1 پسندیده شده
    با سلام خدمت دوستان بالاخره ماهنامه میلیتاری منتشر شد تمام نسخه های ماهنامه میلیتاری که در آینده منتشر خواهند شد را در این تاپیک میتوانید دانلود کنید. دانلود از سرور گالری سایت میلیتاری: دانلود از سرور پرشین گیگ: http://master1986.persiangig.com/other/Military magezine export.part1.rar (10 مگابایت) http://master1986.persiangig.com/other/Military magezine export.part2.rar (10 مگابایت) http://master1986.persiangig.com/other/Military magezine export.part3.rar (10 مگابایت) http://master1986.persiangig.com/other/Military magezine export.part4.rar (5 مگابایت) دست اندر کاران اولین ماهنامه میلیتاری : master1986 maysam2007 ops F35 rezat1980 Antiwar ColonelShak saiedtomcat sarbazamin biskivit2000 MOHAMMAD این هم پوستر های این شماره: http://gallery.military.ir/albums/userpics/C~000003.jpg http://gallery.military.ir/albums/userpics/Dsc03003.jpg http://gallery.military.ir/albums/userpics/Dsc01359.jpg
  24. 1 پسندیده شده
    پنجمین شماره از مجله الکترونیکی نآورد لینک دانلود مجله الکترونیکی بزرگترین انجمن نظامی وب فارسی
  25. 1 پسندیده شده
    با سلام خدمت دوستان بالاخره بعد از چندين ماه ماهنامه ميليتاري شروع به كار كرد،البته بسيار قوي تر و با طراحي بسيار شكيل. همينجا از طراح جديدمون فرشاد جان(insidman) خسته نباشيد ميگم و ازش تشكر ميكنيم،همچنين يه دست مريزاد هم دوستاني كه تو اين شماره از ماهنامه ما رو همياري كردن تشكر ميكنيم. از بچه ها هم درخواست دارم انتقادي پيشنهادي چيزي دارين همينجا مطرح كنن. لينك دانلود(با حجم 33 مگابايت) http://wdl.persiangi...mag-Tir1391.rar رمز فايل: www.military.ir شماره هاي قبلي ماهنامه: http://www.military....یتاری-شماره-يك/ http://www.military....یتاری-شماره-دو/