برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on پنجشنبه, 4 شهریور 1400 در پست ها
-
2 پسندیده شدهبا سلام البته خارج از موضوع هست ، ولی در مورد کمربند بحران برژینسکی یا بعبارت بهتر کمربند جنوبی بحران برژینسکی ، یک نکته جالب وجود دارد در این کمربند که از جنوب شرق آسیا تا جنوب اروپا کشیده شده ، بیشتر از 90 ناحیه بحرانی شناسایی شده که بخش اعظمی از درگیری های خونین پس از دومین جنگ جهانی ، در این کمربند رخ داده است که همانطور که مشاهده می کنید ، جمهوری اسلامی ایران هم در این کمربند قرار دارد . این کمربند در چارچوب Greater Middle East project توسط گروهی از اندیشکده های غربی ، مورد بررسی قرار گرفته که توضیخ و تشریح آن ، باید به زمانی دیگر موکول شود . پی نوشت : در حال حاضر ، همین را خدمت دوستان عرض کنم که خوابهای بسیار بدی برای ما دیده شده ، که امیدوارم ، تعبیر نشود.
-
1 پسندیده شدهروایت سردار حاجیزاده از تدابیر رهبر انقلاب در نیروهای مسلح : در حوزه موشکی که از سال ۱۳۶۳ شروع شد در سالهای مختلف تاکید وجود داشت، شرق و غرب سراغ هواپیما برای تهاجمی رفتند، ما اگر این مسیر را میرفتیم، الان دنیا رسیده به هواپیمای نسل ۵ ما اگر این مسیر را میرفتیم احتمالا داشتیم در نسل ۳ درجا می زدیم . سردار حاجیزاده با اشاره به خودکفایی کشورمان در حوزه پدافند هوایی، گفت: من سال ۱۳۸۲ فرمانده پدافند هوایی شدم، آن موقع تجهیزات ایرانی نداشتیم وقتی پدافند را دیدم، مشاهده کردم پیچیدگیاش صدها برابر زمین به زمین است . آن زمان یک پیشنهادی روس ها کردند که شما بیایید از سامانههای بوک بخرید و یکی دو هیأت هم رفتند، همان موقع حضرت آقا فرمودند حالا هیأت میخواهد برود، برود اما ترجیح من این است که بومی باشد. آن خرید لغو شد و ما آمدیم تمرکز کردیم روی این موضوع و از آن سامانههای بومی سوم خرداد، طبس و رعد بیرون آمد. مثلا ما در حوزه موشکی دنبال سرعت عمل و و برخی موارد دیگر بودیم، حضرت آقا فرمودند به دنبال دقت بروید. سالهای بعد دیدیم که مثلا باید بین ۴ تا خانه باید یک خانه را بزنیم، تازه کلاهک ضعیف شده هم بزنیم که فقط سرکرده آنها را بزنیم، آن زمان بود که به اهمیت تدبیر حضرت آقا پی بردیم. در هوافضا در گذشته برخی فرماندهان گرایشاتی داشتند در حوزه هوایی و هواپیماها، حضرت آقا به ما فرمودند این موضوع را خیلی دنبال نکنید، این ماموریت ارتش است شما بچسبید به موشکی و اخیرا هم پهپاد. بعد از جنگ قره باغ بعضی از کشورها متوجه نقش پهپاد شدند، اینها امروز متوجه شده اند درحالی که از سالها قبل حضرت آقا روی این موضوع تاکید داشتند. https://www.mashreghnews.ir/news/1262169/روایت-سردار-حاجی-زاده-از-تدابیر-رهبر-انقلاب-در-نیروهای-مسلح
-
1 پسندیده شدهاینجاست که باید پرسید چطور ترکیه تونسته هر جایی بساط نفوذش رو با اقتصاد باز کنه؟ ایا علت چراغ سبز از غرب هست؟ آیا ارایه و تبلیغات خوب هست؟ آیا دیپلماسی تجاری خوب هست؟ و ... پاسح به این سوالات امروز به درد ما میخوره
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهیه قاعده در مورد این رسانه ها: رسانه هایی مبتنی بر بودجه دولتی یا حمایت فلان سازمان. این رسانه ها کلا دنبال ایجاد خبر، داغ شدن اون خبر و گرفتن بازخورد و پیگیری زیاد توسط مخاطبان نیستند. حالا اگه استقبالی شد چه بهتر. مورد دوم که بی بی سی جزشه رسانه هایی هستند که ممکنه حمایت دولتی یا سازمانی داشته باشند و ممکن هم هست نه ولی منبع درآمدی و پیش رونده شون اون حمایت نیست و بشدت متکی بر دید و بازخورد مخاطب اند. تیم خبری حرفه ای دارند و برخلاف دسته اول که خیلی مواقع دروغ یا شایعات رو راحت به کار می برند، ترکیبی از قسمتی کم تا زیاد از یک خبر یا مطلب دروغ و قسمت دیگر که راست هست رو در خبرهاشون دارن. گاهی حتی لایه اولیه خبر خیلی خوب و عادیه ولی در لایه زیرین مفهومی رو القا می کنند حتی در تضاد با اون مطلب.
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهما باید کل واقعیت رو ببینیم و از هیچ سمت دیوار نیفتیم در این باره چند نکته مطرح هست: - اشتباه و جنایت با هردلیل هیچ توجیهی ندارد، چه به نام انقلاب و چه به نام شاه و یا هرنام دیگر - ما دچار تحریف روایت هستیم، روایتی که بسیاری از جنایات را سانسور کرده تا اتفاقات بعدی را آن طور که میخواهد روایت کند - بسیاری از روایت ها علیه نظام ابزاری برای تطهیر نظام قبل شده است، گویی مردم بی دلیل انقلاب کرده بودند، کار به آنجا کشیده که رسما دفاع از کشور هم گناه شمرده شده است. - ما باید هم جنایات و حیله تحریف گران روایت در آن سوی آب را افشا کنیم و هم ناکارآمدی مدیران و بی سلیقگی رسانه ها را هم مشخص و رسوا کنیم. - متاسفانه مدیران و مسئولان ما، ناکارآمدی خود را پشت نظام پنهان می کنند و از نظام برای پوشاندن کم کاری های خود مایه می گذارند. این رفتار خود نوعی خیانت دیگر است. - ما شهدایی رو داریم که در جلسه محاکمه ساوکی ها، رفتن برای گرفتن رضایت و بخششون و مثال هایی بی شمار ای برادر عرب که به دنبال من میگردی تا گلوله ات را به سینه ام بنشانی. در قیامت جای من و تو عوض خواهد شد و آنروز من به دنبال تو خواهم گشت تا نزد خدایم تو را شفاعت کنم . (شهید حاج علی محمدی) -
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهمثال https://www.hamshahrionline.ir/news/527258/%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86 کلی ظرفیت که ارزو می کنم حداقل یکی از انها استاندارد اجرا شود اگر بسیاری از این موارد در همین تاپیک بحث و مقایسه شده اند
-
1 پسندیده شدهچیزی که روش خیلی تاکید دارم، تفکیک بخش ها در خبر هست بخشی از خبر ارائه داستان هست که واقعیت را بگوید بخشی دیگر از خبر نوع ارائه خبر هست که جهت گیری داشته باشد و بخش سوم جذابیت و ارائه مطلب هست در موردی که شما میگید، نوشتن کلمه ناوشکن جز دسته اول تلقی و اشتباه نگارنده در بیان واقعیت تلقی می شود بویژه که در مورد ناو جماران هم کلمه ناوشکن را می گویند (کم دانشی) درمان این درد هم افزایش سواد نظامی هست ولی موارد دیگر افزایش سواد رسانه ای و گرافیک هست
-
1 پسندیده شدهتمرین پرواز کور درحالیکه انجام کاری به صورت کورکورانه عملی نامطلوب تلقی میشود اما برای یک خلبان نظامی اموزشی است که باید به نحو احسنت ان را فرا بگیرد در این شرایط خلبان در حال اموزش باید موفق به خواندن دقیق تمامی اینسترومنت ها موجود در کابین جنگنده بدون هیچ منبع خارجی نور بشود این امر برای پرواز در شب و یا در شرایط خاص بسیار مفید خواهد بود.البته بسیاری از هواپیماهای اموزشی از تجهیزات لازم برای این اموزش برخوردار هستند در این تصویر یک میگ-29 یوبی دیده میشود که مربی در پشت خلبان در حال اموزش نشسته است و شاگرد در حال اموزش پرواز در شرایط کور در زیر پوشش تعبیه شده برای شبیه سازی این حالت میباشد این هم تصویری شبیه به نمونه بالا اما با تفاوت اینکه در اینجا یک جنگنده ای-۴ اسکایهاوک نیروی دریایی امریکا دیده میشود که از این ابزار برای در امان ماندن خلبان از نور و تشعشات انفجار اتمی در حملات اتمی توسط این جنگنده استفاده میشود.
-
1 پسندیده شدهتکخال یک پرتره پرزرق وبرق از سرهنگ دوم فرانسیس .اس. گابرسکی در کابین جنگنده P-47D ، ژوئیه سال 1944 وی تا 5 ژوئیه 1944 ، بیست و هشت پیروزی هوایی ( شامل 7 پیروزی در برابر جنگنده های FW-190 و 21 پیروزی در برابر جنگنده های ME-110 و ME-109 ) را در کارنامه رزمی خود به ثبت رساند ، تا اینکه 15 روز بعد (20 ژوئیه 1944 ) توسط یک جنگنده ناشناس آلمانی هدف قرار گرفت ، ساقط گردید و در نهایت به اسارت درآمد . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
-
1 پسندیده شدهشما درحال تماشای خلبان اسکادران های 79 و 91 Mirage F1 پایگاه هوایی القیاره در سال 1985 هستید. که در حال بریف و بحث و گفتگو پیرامون تاکتیک های پروازی بر علیه هواپیماهای F-4 Phantom نیروی هوایی ایران هستند مهدی مهماندوست
-
1 پسندیده شدهضعف زیاده ولی میشه اروم آروم این شرایط رو تغییر داد از نظر حملات سایبری تعداد لایه های اطلاعات بسیار فراتر از تصور ماست، از سطوح نرم افزاری تا سطوح امنیتی اطلاعاتی سخت افزاری از این نظر باید هم بانک های اطلاعاتی رو تقویت کرد و هم سطوح امنیتی رو بدلیل اشتراک بودن خیلی از سخت افزار و نرم افزارها ، هرگونه حمله میتونه بصورت عکس هم اجرا بشه ارسال ویروسی مثل استاکنس شاید تخریب هایی ایجاد کنه ولی شناخت و درک اون توسط طرف مقابل امکان ساخت مشابه علیه زیرساخت های دیگر رو ممکنه میکنه
-
1 پسندیده شدهپیکر نمای عقاب طلایی دفتر طراحی سوخوی ( سوخوی با تلفظ روسی آن ژوکوی ) در هشتادمین سالگرد خود تصویر _ تصاویری از نمونه اولیه ی کامل ، پیکرنما ( ماک آپ ) ی جنگنده نسل پنجم خود یعنی پروژه ی S-22 را نشان داد که در دهه 1980 در اتحاد جماهیر شوروی توسعه یافته است . طبق اطلاعات ارائه شده در تصویر ، پروژه S-22 نشان دهنده ی هواپیمایی با طرح نامتعارف بالهای روبه جلو بود .هر دو پیشران نیز از نازل هایی مسطح سود میبردند . با ذهنیت موجود ، میتوان برای نازل ها تحرک دو بعدی ( تحرک به سمت بالا و پایین ) را برای آینده ی طرح متصور بود . با نگاهی دقیق تر ، میتوان آسمانه ( کانوپی ) ی این طرح را مشاهده کرد که مشخصا" با نگاه طراحان به کانوپی جالب هواپیمای موفق اف 16 شکل گرفته است . پ ن با توجه به اطلاعات موجود ، این تصویر از یک حساب کاربری در توییتر منتشر شده است .
-
1 پسندیده شدهخدمه نخستین حمله هوایی به توکیو خدمه هواگرد شماره یک ( بمب افکن بی-25 ) سپاه هوایی نیروی زمینی ارتش ایالات متحده در جریان نخستین یورش هوایی به پایتخت امپراتوری ژاپن ناوهواپیمابر یو اس اس هورنت ( 18 آوریل 1942 ) از چپ به راست : ستوان هنری . ای . پوتر ، سرهنگ دوم جیمز. ای . دولیتل ، گروهبان هوایی فرد. ای . برامر ، ستوان ریچاد. ای . کول و گروهبان هوایی پل . ای . لئونارد صرفا" برای میلیتاری / مترجم MR9
-
1 پسندیده شدهراه حل مشکل بازدارندگی یا ... سیستم بمباران مداری برخه ای سیستم بمباران مداری برخه ای من جمله شیوه های رساندن کلاهک های هسته ای بود که ابتدا توسط اتحاد جماهیر شوروی در دهه 60 ابداع شد و یکی از اولین برنامه های شوروی در جهت نظامی کردن فضا به شمار می رفت. در این سیستم هدف فرستادن کلاهک به مدار های پایین زمین و سپس هدف قرار دادن و ارسال کلاهک به هدف انتخاب شده است . همانند بمباران جنبشی اما با کلاهک های هسته ای استفاده از این شیوه نکات مثبت زیادی را به همراه دارد که شامل : برد بی نهایت ( بدون حد ) - مسیر پروازی محل هدف قرار گرفته را مشخص نمی کند و می توان با تغیر مسیر پروازی به قطب جنوب هنگام هدف قرار دادن آمریکای شمالی ( به صورت مثال ) احتمال شناسایی شدن توسط فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی و سیستم های هشدار زود هنگام این فرماندهی که غالبا به سمت شمال اند را کاهش داد یا با استفاده از مسیر قطب شمال کشور های آسیایی مثل چین و ژاپن را هدف قرار داد و ... در این روش سیستم مربوطه در ارتفاع 150 کیلومتری جو مستقر خواهد شد . مشکل اصلی مسئله حقوقی هست که استفاده از این روش در پیمان برون فضایی ممنوع شده است اما باید دید نقاط قوت این سیستم به تنش ها و دعاوی حقوقی و فشار های سیاسی آن می ارزد یا خیر ؟ ... صرفا " جهت انتشار با ذکر منبع مترجم : AM4
-
1 پسندیده شدهنخستین خلبان زن ایرانی سرکار خانم " اینا آرشید " ، در سال 1300 خورشیدی در تهران متولد شد و درسال 1318 ، وارد باشگاه هواپیمایی ایران گردید . با شروع جنگ جهانی دوم ، آموزشهای وی ناتمام ماند ، اما با پایان یافتن جنگ ، وی موفق شد تا در شهریور 1322 ، گواهی نامه خلبانی با هواپیمای تایگر ماوس را دریافت نماید .
-
1 پسندیده شدهدرسهایی از ویتنام این قسمت : شبح ضد رادار کابین افسر جنگ الکترونیک (EWO) که 3 نمایشگر CRT برای اجرای وظایف محوله درآن پیش بینی شده بود با پایان گرفتن جنگ ویتنام ، نیروی هوایی ارتش ایالات متحده به تقریب تمامی تلاش خود را برای تبدیل درسهای آموخته شده در این جنگ به آموزه های رزمی و متعاقبا" ،دادن صورت عملی بدان متمرکز نمود . در همین راستا ، یکی از مهمترین جنبه هایی که فرماندهان ارشد نیروی هوایی سخت بدنبال توسعه آن بودند ، افزایش قابلیت و پتانسیل سرکوب پدافند هوایی دشمن بشمارمیرفت ، به همین دلیل با استفاده از تجربه موفق کاربرد جتهای F-105G و پس از آن نمونه F-4C ، شبح ضد راداری متولد شد که ،پایه و بنیادی برای توسعه فناوری و تاکتیکهای سرکوب دفاع هوایی زمین پایه دشمن محسوب می گردد . با این حال ، قلب اصلی این شبح ضد رادار ، سامانه AN/APR-38 بشمار می آمد که در زمان معرفی ، پیچیده ترین سامانه هوابرد رزمی نام گرفت .این سیستم پیشرفته رزمی ، اطلاعات مورد نیاز خود شامل موقعیت هواپیما در آسمان ، کاراکترهای پروازی ، چیدمان تسلیحاتی و سامانه های کنترل آتش هواگرد حامل را دریافت و پس از تجزیه و تحلیل تهدیدات موجود و اولویت بندی آن ، مهمات مورد نیاز را برای خدمه معین کرده و تصمیم گیری برای زمان شلیک ، در اختیار آنان گذارد . این فرآیند به "خرس" ( کد اختصاری سامانه فوق ) اجازه میداد تا 15 هدف مختلف را موقعیت یابی و به افسر تسلیحات فانتوم اطلاع دهد . علاوه بر این ، سیستم فوق الذکر با در اختیار داشتن قابلیت تشخیص تشعشعات طیف متنوعی از رادارهای دفاع هوایی بلوک شرق می توانست الگوی حمله موشک ضد رادار و حتی محدودیت زوایای شلیک را نیز به افسر شلیک کننده ، پیشنهاد دهد . صرفا" برای میلیتاری / مترجم MR9
-
1 پسندیده شدهسوخو-24 ام فنسر در سوریه ، مشخصات و توانایی ها پی نوشت : با تشکر از برادر عزیز جناب bds110 برای معرفی قابلیت ترجمه متون روی تصویر
-
1 پسندیده شدهگراز پرنده برای سرکوب دفاع هوایی در میانه های جنگ سرد ، مهمترین سخت افزار نیروی هوایی ارتش ایالات متحده و به تبع آن ناتو ، جتهای ویژه سرکوب دفاع هوایی F-4G بشمار می آمد که که وظیفه داشت در صورت یک تهاجم احتمالی از سوی ارتش سرخ ، آسمان منطقه را برای ورود جتهای پشتیبانی نزدیک زمینی خودی با هدف انهدام ستون های زرهی مهاجم ، امن نماید . با این وصف ، فانتوم ها ، علیرغم ویژگی های ارزنده ای نظیر قدرت حمل مهمات بالا و همچنین پایایی پروازی قابل توجه ، با مشکل مهمی روبرو بودند . برنامه ریزان نظامی ناتو نگران بودند که ماموریتهای SEAD محوله به فانتومها ، با تلفات بالا همراه باشد . دلیل اصلی چنین برآوردی ، این بود که شرایط جوی در سراسر مرزهای مشترک بین دو آلمان ، در اغلب روزهای سال ، ابری در ارتفاع 500 تا 1000 پا بود و این اف-4 های ضد رادار را مجبور می ساخت تا برای سرکوب دفاع هوایی حریف ، ارتفاع خود را بشدت کاهش دهند و این بطور طبیعی ، این هواگردها را در معرض آتش توپخانه دفاع هوایی روسها ( شامل ZSU-23-4 و SAM-6 ) قرار میداد . به همین دلیل پیشنهاد شد تا نمونه دو سرنشینه جت پشتیبانی نزدیک A-10 توسعه پیدا کرده و با مسلح شدن به سامانه های هشداردهنده راداری و تسلیحات ضد رادار ، امکان درگیری با شبکه دفاع هوایی حریف ، فراهم شود . با توجه به ماموریت اصلی وارتهاگ در انهدام ستون ها زرهی ، تحلیلگران براین باور بودند که در بلند مدت ، وارتهاگ جانشین مناسبی برای فانتوم های SEAD خواهند بود . اما پس ازبررسی های متعدد ، دلایل مطرح شده برای تبدیل وارتهاگ ها چندان جذاب تشخیص داده نشد و بعدها جتهای F-16CJ جانشین اف-4 ها برای ایفای نقش سرکوب دفاع هوایی شدند . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
-
1 پسندیده شدهطرح رافائل برای تی- 90 های هندی در طی نمایشگاه DEFEXPO 2018 که در هند برگزار شد بود، شرکت اسرائیلی رافائل یک طرح و پیشنهاد جالب وقابل توجه را برای هندی ها با خود به نماشگاه آورده بود. این طرح شامل نصب سامانه دفاع فعال تروفی بر روی تانک های تی-90 اس( Bhishma ) است. هندی ها چند سالی هست که به دنبال یک سیستم دفاع فعال برای تانک های -90 خود هستند. به عنوان نمونه در نمایشگاه DEFEXPO 2016 شرکت سوئدی Saab با همکاری شرکت هندی Tata Power SED پروژه نصب سامانه دفاع فعال LEDS 150 بر روی تانک های -90، را با نمایش یک ماکت اعلام کرد. که با توجه به نمایش طرح شرکت اسرائیلی رافائل در نمایشگاه DEFEXPO 2018 به نظر می رسد همانند بیشتر پروژه های نظامی در هند طرح شرکت Saab نیز کنسل شده است. نکته قوت طرح شرکت رافائل نصب یک سیستم دفاع فعال کامل( پردازندها،سنسورها، پرتابگرها ، لانچرها و بارگزار مهمات) بر روی یک تانک با طراحی شرقی با حداقل اشغال فضای برجک است. برجک تانک های شرقی همانند تی-72، تی-80 و تی-90 در مقایسه با برجک تانک های غربی بسیار کوچک است. در نتیجه فضای برجک برای نصب یک سامانه دفاع فعال در این نوع تانک ها بسیار محدود است. اما طراحی ماژولار سامانه تروفی به شکلی است که به طراحان این اجازه را میدهد که این سیستم دفاع فعال را حتی بر روی تانک های شرقی نیز نصب نمایند. پروژه مشترک Saab با Tata Power SED برای نصب سامانه دفاع فعال LEDS 150 طرح رافائل برای نصب سیستم دفاع فعال بر روی تی-90 هندی - در این طرح با حذف جعبه مهمات که در اطراف برجک نصب بود، فضای لازم برای نصب سامانه دفاع فعال تروفی فراهم می شود.
-
1 پسندیده شدهامرپ ها چپ می کنند ! پررنگ ترین نقشه امرپ ها حفظ جان خدمه در مقابل تهدیداتی نظیر بمب های کنارجاده ای و مین ها است. اما بخش اصلی ماموریت امرپ ها در صحنه نبرد جابه جایی نیروها می باشد .تحرک پذیری مناسب در کنار ایمنی برای کاربران این خودروهای نظامی بسیار اهمیت دارد. مانند تمامی وسایل نقلیه چرخ دار، امرپ ها در هنگام مانور های حرکتی شدید خصوصا در شرایط لغزنده آسیب پذیر هستند و احتمال چپ شدن آنها بالا است. واژگون شدن یک امرپ به خاطر از دست رفتن کنترل خودرو در صحنه های درگیری می تواند عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. ارتش ایالات متحده آمریکا که جز اولین دارندگان امرپ ها در دنیا است با چالش ها و مشکلات این خودرو های نیز آشنا شده است به همین منظور برای حفاظت از نیروهای خود در هنگام واژگونی دستورالعمل های ویژه ای را آماده کرده است. بستن کمربند های ایمنی برای خدمه ضروری و اجباری است تا در صورت واژگونی آسیب جدی مانند شکستگی دست و پاها و آسیب رسیدن به مهرهای گردن وستون فقرات وارد نشود. همچنین برای اینکه که خدمه با شرایط واژگونی یک امرپ یا هر خودرو زرهی آشنایی کامل داشته باشند و ازنظر ذهنی بتوانند در چنین موقعیت های به طور درست عمل کنند از شیبه سازی ها برای این منظور استفاده می شود. البته شرکت های که در ساخت امرپ ها پیشگام هستند نیز برای کاهش احتمال چپ شدن این خودرو های زرهی از سیستم کنترل الکترونیک پایداری (ESC) استفاده می کنند. شیبه ساز واژگونی برای امرپ ها- دراین شبیه سازی مربی ها به سربازان آموزش میدهند در هنگام واژگونی خودرو چه کاری را انجام بدهند و چگونه از امرپ چپ شده خارج شوند. شبیه ساز واژگونی برای خودرو هاموی- خودرو هاموی نیز سابقه واژگونی بسیاری دارد. بستن کمربند ایمنی در واژگونی ها جان خدمه را حفظ می کند. تست سیستم کنترل الکترونیک پایداری (ESC) بروی امرپ های شرکت Navistar - این شرکت قرار است تا سال 2017 تمامی محصولات خود را به این سیستم مجهز کند.
-
1 پسندیده شدهPraying Mantis tank تانک آخوندک ! ایده ی ساخت این وسیله ی انگلیسی ، برای شلیک در مواقع مناسب از پشت خاکریز و یا موانع دیگر مانند دیوار بود . نمونه ی ابتدایی برای یک نفر سرنشین طراحی شده بود لیکن در طول جنگ دوم وبه سال 1943 نمونه ی دو سرنشینه هم طراحی شد . طراحی بر مبنای شاسی Universal Carrier بود و بدنه با یک جعبه ی فلزی جایگزین شده بود . راننده و تیرانداز در کنار یکدیگر به حالت دراز کش درون جعبه قرار میگرفتند . جعبه قابلیت افزایش ارتفاع به صورت هیدرولیکی داشت و دید مستقیم دو سرنشین از درون دریچه های تعبیه شده در بدنه صورت میگرفت .برجک کوچک مجهز به دو مسلسل Bren بود . این ایده به سال 1944 پس از آزمایش ، رد شد و به موزه ی تانک ها رفت . ویدئویی درباره ی این تانک : [aparat]PhQNA[/aparat]
-
1 پسندیده شدهگریدرهای نظامی گریدر یک وسیله راه سازی است که به وسیله تیغه ها و بازوهای هیدرولیکی که در این وسلیه تعبیه شده است می تواند سطح زمین را صاف کند، شیب زمین را تنظیم نمایید، مواد مورد نظر را بروی زمین پخش نمایید و عملیات مختلف راهسازی را انجام دهد. گریدرها در نیروهای رزمی مهندسی برخی از ارتش ها خدمت می کنند. وظایفی که بر عهده گریدرهای نظامی گذاشته می شود شامل تسطیح کردن زمین برای ساخت و گسترش پایگاه های نظامی ، ساخت باندهای فرود صحرایی ، ساخت راه های ارتباطی برای حمل و نقل راحتر لجستیک ، عملیات های عمرانی در مناطق جنگ زده و... می باشد. در این بین نیز ایالات متحده آمریکا از جمله دارندگان گریدرهای نظامی است که در تیپ های رزمی مهندسی، از آنها بهره میگیرد. تا قبل از سال 2012 در ارتش آمریکا از گریدر ساخت شرکت CAT مدل 130G استفاده می شد اما با ورود گریدر های قدرتمند و جدید CAT مدل 120M این مدل جدید به مرور جایگزین شد. گریدر مدل 130G مجهز به یک کابین حفاظت شده - به علت اینکه این گریدر ها در کشور های مثل عراق خدمت می کردند برای حفاظت کاربر دربرابر حملات احتمالی کابین آن را تقویت کرده اند گریدر مدل 120M ارتش آمریکا در افغانستان ولایت لغمان - یک سرباز ارتش ملی افغانستان در حال تسطیح کردن زمین در پایگاه Gamberi بسته حفاظتی گریدر مدل 120M- این بسته حفاظتی در صورت سفارش مشتری روی کابین کاربر نصب می شود و در مقابل آتش سلاح های سبک و ترکش گلوله ها حفاظت سرتاسری ایجاد می کند. در8 سال دفاع مقدس هم گریدر ها در کنار بقیه ادوات مهندسی در مناطق جنگی حضور داشته اند و برای رزمندگان سنگر می ساختند.