برترین های انجمن

  1. Alicommando

    Alicommando

    Members


    • امتیاز

      16

    • تعداد محتوا

      250


  2. aminor

    aminor

    VIP


    • امتیاز

      6

    • تعداد محتوا

      2,919


  3. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      6

    • تعداد محتوا

      8,587


  4. remo

    remo

    Scientific Pal


    • امتیاز

      4

    • تعداد محتوا

      347



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on چهارشنبه, 20 تیر 1397 در همه مناطق

  1. 11 پسندیده شده
    بسم الله الرحمن الرحیم مقدمه: خا-32 یک موشک کروز هواپرتاب جدید ساخت کشور روسیه و به طور قابل توجهی پیشرفته تر از مدل قبلی با نام خا-22 با نام ناتو کیتچن است دارای سامنه هدایت بهبود یافته تر و مقاوم در برابر جمینگ و جنگ الکترونیک برد بیشتر و موتور با کیفیت تری(بهینه سوز تر) می باشد و به منظور حمله به ناو های هواپیما بر و درکل ناوگان دریایی آمریکا(US carrier battle groups) و همچنین حمله به اهداف زمینی(تهاجم زمینی) طراحی گردیده است.پلتفرم حمل و پرتاب این موشک بمب افکن میان برد Tu-22M3M بک فایر روس ها خواهد بود توسعه این موشک کروز هواپرتاب در اواسط دهه 1980 میلادی آغاز شد و طراحی آن درنهایت توسط دفتر طراحی شرکت هوا فضای MKB Raduga که کار بر روی طراحی و تولید انواع مختلف موشک را در روسیه بر عهده داشت آغاز گردید حدود 5 سال بعد یعنی در اوایل 1990 میلادی توسعه بر روی خا-32 به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی متوقف شد اما در نهایت کمپانی سازنده درسال 1998 انجام آزمایشات بر روی آنرا شروع کرد در حین فرایند آزمایش ها و تست ها بر روی خا-32 مشکلات عدیده و تاخیرات بسیار فروانی رخ داد(به دلیل مشکلات مالی) سرانجام دو سال پیش یعنی در 2016 میلادی انجام آزمایشات نهایی بر روی این موشک کروز تکمیل شد و رسما در همان سال تولید این موشک به تصویب رسید با این که تولید رسمی آن در سال 2016 کلید خورد اما با این حال این موشک یک سلاح تاریخی است زیرا بیش از 30 سال طول کشید تا این موشک توسعه یابد. نیروی هوایی فدراسیون روسیه در حال حاضر بیش از 60 فروند بمب افکن Tu-22M3 بک فایر به صورت فعال در اختیار دارد گرچه میزان کارایی این بمب افکن ها نسبت به رقیبان غربی حدود 50 درصد و یا حتی بیشتر پایین تر است ولی طی همین جنگ 8 ساله سوریه شاهد عبور مکرر آنها از آسمان کشورمان و سوختگیری آنها در پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان و حملات گسترده و همه جانبه به مواضع و مواقع دولت اسلامی(داعش) و تروریست ها بوده ایم.در نیروی هوایی روسیه برنامه ریزی شده است که در چند سال آینده برخی از این بمب افکن ها به استاندارد جدید Tu-22M3M ارتقاء یابند تا برای حمل , قفل و شلیک موشک جدید خا-32 سازگار شوند. هدف از طراحی: هدف از طراحی این کروز هواپایه در ابتدا غلبه بر سامانه های دفاع هوایی بی نظیری چون پاتریوت و ایجس ایالات متحده آمریکا بود این سامانه ها نیز در اوایل 1980 میلادی ظهور و بروز یافتند و بی شک این دو سامانه پدافندی جز پیشرفته ترین سیستم های پدافند هوایی جهان بودند ایجس ایالات متحده یک سامانه دفاع هوایی دریاپایه بود که در ابتدای سال 1980 میلادی بر روی رزمناو های پدافندی کلاس تیکاندروگا حمل میشد از اوایل دهه 90 میلادی سامانه پدافندی ایجس بر روی ناوشکن های موشک انداز کلاس آرلی بورک نیز قابل نصب شد هردو این شناورهای سطحی یعنی رزمناو کلاس تیکاندروگا و ناوشکن کلاس آرلی بورک توسط ناوگان هواپیمابر ایالات متحده آمریکا از حملات خصمانه موشکی دشمن محافظت می شدند پاتریوت نیز یکی از سیستم های دفاع هوایی/ضد موشک بالستیک زمین پایه(land based) آمریکاییست که توسط ارتش این کشور به خدمت گرفته شده است همانگونه که در بالا ذکر شد این سامانه پدافندی در دهه هشتاد میلادی ظهور و بروز یافت. همچنین در آن موقع ایالات متحده در حال کار بر روی ارتقا هایی روی جنگنده برتری هوایی اف-15 ایگل نیز بود از جمله این ارتقاها سازگاری و سینکرو موشک هوا به هوای ایم-120 آمرام رادار فعال(شلیک کن و بعد فراموش کن) که برد بیشتری نیز داشت(نسبت به اسپارو) با اف-15 ایگل و و لود بر روی آن بود در سوی دیگر نیروی دریایی آمریکا نیز دست روی دست نگذاشت و ترکیب کشنده اف-14 تامکت ناونشین را با موشک هوا به هوای برد بلند ایم-54سی فونیکس با قابلیت شلیک و بعد هیچ(رادار فعال) را به نمایش گذاشت که به منظور مقابله با موشک های کروز ضد کشتی ارتفاع بالا همچون خا-22 بهینه شده بود خا-22 بردی بین 80 الی 330 کیلومتر داشت این برد برای پرتاب دور ایستا(stand off) موشک خا-22 کافی نبود و بمب افکن های توپولوف-22 سری ام که این موشک ها را لود می کردند در معرض خطر می داد. راه حل(تقلای روس ها برای دور ماندن از ایجس و پاتریوت): بنابراین در سال 1985 اتحاد جماهیر شوروی نیاز به وجود یک موشک قدرتمند تر(در برابر جمینگ و اخلال) و برد بلند تر( نسبت به خا-22) برای مقابله با ناوگان عظیم دریایی آمریکا داشت که بتواند بر دفاع هوایی مدرن آمریکا غلبه کند در شوروی قرار بر این شد که اگرچه موشک خا-32 شبیه به پدر خوانده خود خا-22 است اما باید حتما نسبت به آن توانا تر و کارآمد تر باشد خا-32 جایگزین سه نوع مختلف از خا-22 ان که هم اکنون به وسیله بمب افکن های توپولوف-22 سری ام 3 استفاده می شود خواهد شد که بر پایه ی موشک خا-22 ان وبا سرجنگی متعارف(conventional) و هسته ای(nuclear) و هدایت راداری تولید می شود نسخه ضد کشتی Kh-22NA با کلاهک اتمی و هدایت اینرسی(اینترنال) نسخه ضد رادار Kh-22N با کلاهک متعارف یا اتمی و هدایت رادار غیرفعال(ضد تشعشع با کاونده غیر فعال(پسیو)) بدین ترتیب برنامه ریزی شده است که موشک خا-32 به سلاح اصلی توپولوف-22 ام3 تبدیل شود و این مدل از این بمب افکن به سری Tu-22M3M نیز ارتقاء یابد هرچند خا-32 نسبت به خا-22 دارای ابعاد یکسانی از نظر بدنه است اما خا-32 برد بیشتری دارد و یک پرتابه دور ایستا حساب می شود.پیشرفت در صنایع الکترونیکی و به طبع آن پیشرفته شدن سیستم هدایت موشک ها و کیت ها و قطعات الکترونیکی مربوط به آن در صنایع هوا-فضا و نظامی اجازه این را می دهد که اندازه اجزای داخلی سامانه های هدایت برای موشک ها کاهش پیدا کند وزن سرجنگی نصف شود(از1000 کیلوگرم به 500 کیلوگرم) و در عوض حجم مخزن سوخت موشک افزایش پیدا کند و علاوه بر آن یک موتور بهینه سوز تر و کار آمد تر بر روی خا-32 سوار شود تمامی این توسعه ها بر روی اجزای موشک صورت گرفت تا برد مطلوب بدست آید و همگی اینها مرهون پیشرفت لجام گسیخته در حوزه تکنولوژی های نظامی است پروفایل پروازی موشک: موشک خا-32 بردی بین 600 الی 1000کیلومتر بسته به پروفایل پروازی خود دارد این محدوده اجازه می دهد بمب افکن به صورت امن به هدف خود نزدیک شود و اقدام به کشف , قفل کردن و درنهایت پرتاب موشک در برد دور ایستا(stand off range) کند بدون آنکه وارد حریم پدافند هوایی دشمن شود موشک می تواند در فاز نهایی(ترمینال) به حداکثر سرعت بیش از 4 ماخ(4939 کیلومتر بر ساعت) برسد و همینطور می تواند از موشک های سطح به هوایی همچون ریم-174 استاندارد ERAM(اس ام-6) با سرعت 3.5 ماخ(4288 کیلومتر بر ساعت)پیشی بگیرد و آنرا در شکار خود ناکام بگذارد(البته ذکر این نکته الزامیست که پارامتر های زیادی در شکار شدن یک هدف در آسمان نقش دارند سرعت بیشتر یک هواگرد(چه موشک و چه جنگنده) به منزله عدم شکار شدن آن توسط موشک پدافندی با سرعت کمتر نیست)خا-22 تنها 12 الی 22.5 کیلومتر اوج می گیرد. پیشرانه موشک خا-32 از هواپیما به سمت هدف: پس از شلیک , این موشک برد بلند طوری طراحی شده است که تا استراتوسفر اوج می گیرد و پس طی مسیر مشخص شده توسط سامانه هدایت اینترنال به سمت هدف شیرجه می رود اکثر رادار ها نمیتوانند اهدافی را که از بالا به آنها نزدیک می شوند را شناسایی و رهگیری(اصطلاحا detect and track) کنند به طور خلاصه موشک یک شیره سبکتر را از استراتوسفر به اجرا در می آورد و در فاز نهایی با ارتفاع 150 الی 200 متر از سطح زمین به سمت هدف نزدیک شود در چنین ارتفاع فوق العاده ای موشک دفاع هوایی دشمن نمی تواند(یا به سختی میتواند و در نهایت فیل(عدم موفقیت) و لاست(گم) میشود) هدف را دریابد و به آن برسد در مجموع توپولوف-22 بک فایر سه تیر موشک خا-32 لود می کند(2عدد در زیر بال و یکی در زیر بدنه) سرجنگی موشک: موشک دارای کلاهک متعارف 500 کیلوگرمی می باشد ولی در عوض می توان آن را با یک سرجنگی هسته ای نیز عملیاتی کرد حدس زده میشود که قدرت انفجار 150 تا 500 کیلو تن تی ان تی را فراهم آورد بنابراین خا-32 اگرچه دارای کلاهک کوچکتری نسبت به برادر بزرگ خود یعنی خا-22 دارد اما بسیار دقیق تر از آن است. انواع: نسخه پایه موشک از هدایت اینرسی/رادار فعال استفاده می کند.سرجستجوگر(سیکر) موشک که یک رادار فعال است که به واسطه فناوری های روز نظامی توسعه یافته و از برد کاوش بیشتری برخوردار می باشد.برخی از منابع نیز معتقدند که نسخه هایی از این موشک به صورت تهاجم زمینی و ضد رادار با هدایت اینرسی/تصویر ساز فروسرخ/رادار غیرفعال(سیکر پسیو) درست همانند خا-22 وجود دارند. مشخصات: کشورسازنده:روسیه طول موشک:11.65 متر قطرموشک:0.92 متر طول بال:3 متر وزن موشک:~6 تن وزن کلاهک:500 کیلوگرم نوع کلاهک(متعارف/اتمی):نیم تن HE-FRAG/قدرت انفجار حدود 150 تا 500 کیلوتن تی ان تی برد:600 الی 1000 کیلومتر تصاویر بیشتر: توپولوف-22 ام3 مسلح به موشک خا-32 و بمب سقوط آزاد FAB-250 بک فایر مسلح به یک تیر خا-32 در زیر بدنه نویسنده و مترجم:محمدعلی توکلی(Alicommando) برای میلتاری... منبع
  2. 5 پسندیده شده
    بسم الله الرحمن الرحیم مقدمه: چندوقتی هست که درکانال ها وانجمن های نظامی صحبت از خرید های نیروی هوایی ایران وبررسی گزینه های پیش رو و همچنین فروش جنگنده پیشرفته نسل +4 وچندمنظوره سوخو-30(احتمالا اس ام) به ایران بالاست اما در این بین به آخرین ساخته شرکت میکویان میگ یعنی میگ-35 کم لطفی میشود در حالی این گزینه(باتوجه به تکنولوژی های پشرفته تر وسطح مقطع راداری کمتری که نسبت به سوخو-30وحتی سوخو-35 دارد) در کنار جنگنده سوخو-30 که قابلیت هوا به زمین گسترده تر وبیشتری دارد ترکیبی فوق العاده برای دفاع از حریم هوایی ایران در برابر تهدیدات هوایی با توجه به ظهور نیرو های هوایی قدرتمند عربی(عربستان سعودی,امارات متحده عربی,قطر,کویت و...)وغیرعربی(ترکیه,پاکستان) که همواره تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید است. میگ 35 یک محصول جدید صادراتی از شکاری رهگیر چند منظوره میگ29 ام2 که سیستم های پیشرفته این جنگنده(میگ29ام2) با یک رادار آرایه فازی فعال( AESA) ترکیب شده است علاوه بر آن یک خروجی بردار متغیر نیز برای افزایش چالاکی و مانورپذیری به آن اضافه شده است که این سه ویژگی(رادار آرایه فازی فعال-خروجی متغیر و سطح مقطع راداری(RCS) کاهش یافته )این جنگنده را به یک جنگنده نسل++4 تبدیل کرده است. الکترونیک هوایی پیشرفته تر,سیستم تسلیحاتی بروز وسامانه های ناوبری بهبود یافته و همیطور رادار آرایه فازی فعال جدید ژوکAE و سامانه الکترواپتیکالOLS-UEM که منحصرا برای فالکروم-اف طراحی شده است باعث وابستگی کمتر هواپیما به سایت های مراقبت و کنترل هوایی زمین پایه (GCI)شده و میگ-35 را قادر ساخته تا به انجام ماموریت های چندمنظوره بپردازد.میگ-35 با انواع سلاح های روسی و خارجی(تسلیحات بومی وتولید داخل کشور بکارگیرنده) سازگار شده است.و از نرم افزار ها وسیستم های متنوع ویکپارچه دفاعی جهت بقا در آسمان بهره میگیرد میگ-35 در دو مدل تک سرنشینه و دوسرنشینه(Mig-35D) به فروش میرسد.کمپانی میکویان میگ در سال 2007 اولین پرواز رسمی وبین المللی میگ-35 رادر نمایشگاه هوایی ایروهند(Aero India)که هر دوسال یکبار برگذار می شود مقابل چشم علاقه مندان به نمایش گذاشت. رادارآرایه فازی فعال(AESA): میگ-35 اولین شکاری رهگیر چند منظوره ساخت روسیه است که از رادار آرایه اسکن الکترونیکی فعال(AESA) ژوک ای ایی استفاده می کند ممکن است از خودتان بپرسید که نسخه اکتیو(فعال)این گونه رادارها چه مزیت وبرتری نسبت به نسخه پسیو(غیرفعال)دارد؟!. تفاوت کلی رادارهای آرایه فازی فعال با نمونه غیرفعال در این است که در نسخه فعال به ازای هر ماژول راداری یک منبع تغذیه مجزا قرار دارد که به صورت هماهنگ با ماژول طراحی می شود وباعث کنترل توان امواج خروجی برای هر ماژول به صورت جداگانه می گردد و درهنگام بازگشت امواج ارسالی نیازی به حذف شیفت اولیه که در حالت ارسال ایجاد شده نیست چون خروجی هریک از واحد های راداری قابل اندازه گیری است اما در نسخه پسیو(غیرفعال) رادارهای آرایه فازی یک منبع تغذیه بزرگ برای تمامی ماژول ها قرار دارد ونیز پس از دریافت امواج بازگشتی توسط ماژول ها شیفت اولیه امواج ارسالی از رادار حذف می شود.نکته بعدی در رابطه با رادارهای آرایه فازی این است که در نمونه فعال(اکتیو) این نوع رادارها خلبان میتواند تعیین کند که چند درصد از توان خروجی رادار به کاوش آسمان و چند درصد مابقی به کاوش سطح و زمین بپردازد که به صورت دستی توسط خلبان انجام می شود و خلبان میتواند در هنگام جمینگ و اخلال شدید از 100درصد توان رادار برای کاوش آسمان استفاده کند اما در مدل پسیو(غیرفعال) این مقادیر توسط شرکت سازنده رادار تعیین می شود وهمیشه مقداری ثابت است(به طور مثال در رادار ایربیس ایی سوخو-35 70درصد از توان خروجی رادار به جستجوی آسمان و30درصد مابقی را به کاوش زمین اختصاص داده شده است که توسط شرکت سازنده معین شده و همیشه ثابت است)این گونه است که اخلال و جنگ الکترونیک بر روی رادار های آرایه فازی فعال بسیار سخت و دشوار است(دقت کنید که اخلال بر روی این رادار ها سخت ومشکل است ونه غیر ممکن.) رادار های آرایه اسکن الکترونیکی همانگونه که از اسمشان پیداست به صورت الکترونیکی به جستجوی پهنه آسمان می پردازند به این معنی که در این نوع رادار ها امواج به حرکت در می آیند و نیازی به کاوش مکانیکی(حرکت دیش رادار)نیست و اکسن آسمان در حد چند میلی ثانیه صورت میگیرد درحالیکه کاوش مکانیکی چند ثانیه طول می کشد. البته تمامی رادارها(چه پالس داپلر و چه ارایه فازی) به شیوه داپلر اهداف را کاوش می کنند ومنظور از کاوش الکترونیکی در رادار های آرایه اسکن الکترونیکی(حرکت امواج رادار)وکاوش مکانیکی در رادارهای پالس داپلر(حرکت دیش رادار)است.رادار از 160 ماژول راداری تشکیل شده که هرکدام از این ماژول ها دارای چهار ماژول گیرنده-فرستنده می باشند برد نهایی این رادار 160کیلومتر(85 ناتیکال مایل) است ومیتواند یک کشتی جنگی را در300کیلومتری کشف کند قابلیت کشف 30هدف و درگیری همزمان با 6 هدف را داراست سامانه رهگیری الکترواپتیکالOLS-UEM: همانند رادار سیستم او ال اس امکان کشف و ردگیری اهداف را در سطح آسمان به فالکرم اف میدهد(منتها در برد کمتر) اما بر خلاف رادار این سامانه هیچ انتشار امواجی ندارد به این معنی که گیرنده هشدار راداری(RWR)هواپیمای دشمن نمیتواند آن را کشف کند و خلبان میتواند هدف را مخفیانه بدون متوجه شدن خلبان جنگنده دشمن رهگیری کند علاوه بر این سامانه او ال اس به میگ-35 امکان این را می دهد که اهداف با قابلیت پنهانکاری(استیلز) سطح مقطع راداری بسیار کم(کمتر از0.001متر مربع) را کشف کند در مجموع سامانه های رهگیری الکترواپتیکال(به صورت پسیو و غیر فعال) در طیف فروسرخ(IR) نظیر او ال اس قابلیت پنهان شدن به هر جنگنده ای را می دهد. پیشرانه: در بخش پیشرانه 2 عدد موتور توربوفن RD-33MKB در این جنگنده به کار رفته که در آن خروجی نازل متغییر(swivel-nozzles) و سیستم کنترل بردار تغییر رانش((thrust vectoring control (TVC) برای مانور پذیری و چالاکی هرچه بیشتر طراحی گردیده است. ترکیب بردار تغییر رانش(به منظور انجام مانور های سنگین تر) و سامانه های گیرنده هشدار دهنده راداری(RWR)و سیستم هشدار دهنده شلیک و تقرب موشک(MLAWS) به میگ-35 در حین مبارزه و تن به تن هوایی(داگفایت) کمک می کند تیغه خنک کننده با توجه به متریال و مواد مدرنی در این مدل از موتور آر دی-33 به کار رفته است 7 درصد نیروی بیشتری نسبت به نسخه پایه(که در میگ-29 استفاده شده است) تولید می کند. RD-33MKB تراست بالاتر از حد میانگین 9000Kgf(کیلو گرم فورس) را فراهم می آورد و به گونه ای ساخته شده است که همانند میگ-29 دود نکند و بازده فروسرخ و اوپتیکال هواپیما را کاهش دهد موتور ها ممکن است به صورت خروجی بردار تغییر رانش بر روی هواپیما سوار شوند که باعث کارایی بهتری در نبرد های هوایی می شود در روسیه کار بر روی توسعه سامانه های کنترل بردار رانش در دهه 1980 میلادی آغاز شد. تلاش های دفتر طراحی موتور کمپانی های Saturn و Lyulka راه را برای کلید خوردن پروژه Su-30 MKI هند هموار کرد کمی بعد در آنسو یعنی دو شرکت مطرح MiG و Klimov با هدف توسعه بر روی موتور های بردار رانش چند بعدی شروع به کار کردند برخلاف دو شرکت Saturn و Lyulka که بر روی بردار رانش دو بعدی(افقی-عمودی) جنگنده سوخو-30 ام کا آی فعالیت می کردند. Klimov پیشرانه بردار رانش متغییر چند بعدی خود را به کمک سه بازو هیدرولیکی که برای تغییر جهت خروجی موتور به کار میرفت را ساخت. این طراحی میگ-35 را قادر می ساخت تا در سرعت بسیار کم بدون محدودیت زاویه حمله پرواز کند. قدرت مانور: میگ-35 یک شکاری برتری هوایی چندمنظوره با قابلیت مانور بسیار بالاست(به لطف بدنه و خروجی متغییر بردار رانش) میگ-35 این قابلیت را برای اولین بار در اوت سال 2005 میلادی در طول برگذاری نمایشگاه هوایی ماکس در خارج از مسکو به نمایش گذارد فالکروم اف از دو موتور RD-33 OVT کنترل بردار رانش استفاده میکند که 4000 ساعت عمر می کند.میگ-35 مانورپذیری فوق العاده ای را ارائه می دهد توانایی پرواز در زوایای فوق بحرانی حمله افزایش سطح تحمل فشار جی نرخ زاویه گردش بالا که لازمه افزایش رانش به وزن و بهبود بهره وری آیرودینامیکی بال و بدنه است تسلیحات: هوا به سطح: مجموعه ای از تسلیحات هدایت شونده شامل موشک ضد کشتی Kh-31A با کاونده رادار فعال و نسخه ضد رادار Kh-31P با کاونده غیرفعال(سیکر پسیو) موشک هوا به زمین Kh-29TE هدایت تلویزیونی(اپتیکی) و نسخه هدایت لیزری آن بمب هدایت اپتیک تلویزیونی KAB-500Kr و نسخه هدایت لیزری آن و یک غلاف هدفگیری لیزری(جهت کشف قفل و هدایت موشک هوا به سطح هدایت لیزری نیمه فعال Kh-29L و بمب هدایت لیزری KAB-500L) انواع بمب های سقوط آزاد FAB-100 ,FAB-250 ,FAB-500 راکت های S-8, S-13, S-24, S-25L, S-250 به همراه یک مسلسل 30میلیمتری GSh-30-1 با 150 عدد گلوله که قابلیت درگیری با اهداف زمینی را به خلبان می دهد. هوا به هوا: موشک R-27R: رادار نیمه فعال با برد 80کیلومتر R-27T: هدایت اینرسی/فروسرخ با برد 45 کیلومتر R-27ER: هدایت آشیانه یاب نیمه فعال راداری با برد 130 کیلومتر R-27ET: هدایت اینرسی/آشیانه یاب فروسرخ با برد افزایش یافته 120 کیلومتر R-60M:هدایت فروسرخ با برد 8 کیلومتر R-73E:هدایت حرارت یاب فروسرخ/اینرسی بابرد 30کیلومتر(R-74:بابرد 40کیلومتر)R-77: اینرسی/رادار فعال بابرد 80 کیلومتر R-77M: با برد 193کیلومتر این تسلیحات نیز توانایی درگیر شدن با هواگردهای دشمن(اعم از بالگرد موشک و جنگنده و....)را به خلبان می دهد. دیگر تجهیزات الکترونیکی: کمپانی ایتالیایی الکترونیکا در سال 2007 قرار داد خود را با کمپانی میکویان برای تولید اخلالگر ELT/568(V)2 برای میگ-35 فالکروم اف امضا کرد این جمر از هواپیما دربرابر سامانه های راداری پدافند توپخانه ای/موشکی دفاع میکند پاد الکترواپتیکال فروسرخ OLS-K جهت کشف اهدافی چون تانک ها در برد 15 کیلومتر و شناور های سطحی تا برد 80 کیلومتر و قفل و هدایت تسلیحات لیزری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. مختصات و مشخصات: ابعاد و وزن: طول:17.32متر طول بال:12متر ارتفاع:4.73متر وزن(خالی):11تن وزن(حداکثر برای برخاست):29.7تن موتورها و عملکرد: موتورها:2*RD-33MK نیروی خروجی موتور(خشک/با پس سوز):106 کیلونیوتن/176.6 کیلونیوتن حداکثر سرعت:2560 کیلومتر بر ساعت سقف پروازی:17.5کیلومتر برد انتقالی(بامخزن سوخت خارجی):3100 کیلومتر شعاع رزمی:500 کیلومتر کاکپیت میگ-35 سوختگیری: علاوه بر الباقی بدنه مخزن پشت کاکپیت خلبانان به میگ-35 اجازه حمل 950 لیتر سوخت بیشتری را میدهد ظرفیت مخزن های سوخت خارجی(EFT) که در زیر بدنه حمل میشود نیز تا 2000 لیتر افزایش یافته و برد انقالی میگ-35 را با سه مخزن سوخت خارجی در زیر بدنه به 3100 کیلومتر رسانده است و با یک سوختگیری مجدد در حین پرواز(Aerial Refueling) برد 5400 کیلومتر را فراهم می آورد. سیستم مدیریت سوخت نیز دیجیتالی شده است(که شامل هوتاس و سیستم اندازه گیری دیجتالی سوخت است) نمایشگاه هوایی Aero 2007 هند: از نمونه اولیه و پروتوتایپ میگ-35 نیز در سال 2005 در نمایش های هوایی روسیه و انگلستان رونمایی گردید مدل نهایی در سال 2007 در نماشگاه هوایی Aero هند در مقابل انظار عمومی به نمایش درآمد. در این هنگام میگ-35 به عنوان یک مدعی رقابت برای یوروفایتر تایفون آلمان اف-18 ایی/اف سوپر هورنت آمریکا داسو رافال فرانسه جاس 39 گریپن سوئدی و اف-16 فایتینگ فالکن آمریکایی برای ساخت بیش از 126 فروند جنگنده چند منظوره برای نیروی هوایی هند طی مسابقات MRCA پیشنهاد شد که در نهایت رافال فرانسوی برنده مناقصه گردید میکویان تولید جنگنده فالکروم اف را در سال 2013- 2014 به عنوان بخشی از پیشنهاد شرکت هواپیما سازی سوکول روسیه آغاز کرده است. میگ-35 مسلح به دو عدد موشک R-73 و چهار عدد موشک R-77 و دوبمب هدایت اپتیکی KAB-500Kr غلاف هدفگیری لیزری OLS-K(زیر ورودی هوای سمت راست)و سامانه هشدار دهنده شلیک و تقرب موشک(زیر ورودی هوای سمت چپ) میگ-35 در حال بازکردن پاراچوت مسلح به دو موشک هوا به هوای آر-73 آرچر تمرینی ویدئوی پرواز جنگنده نسل++4 میگ-35 نویسنده و مترجم:محمدعلی توکلی(Alicommando) منبع
  3. 3 پسندیده شده
    طرح رافائل برای تی- 90 های هندی در طی نمایشگاه DEFEXPO 2018 که در هند برگزار شد بود، شرکت اسرائیلی رافائل یک طرح و پیشنهاد جالب وقابل توجه را برای هندی ها با خود به نماشگاه آورده بود. این طرح شامل نصب سامانه دفاع فعال تروفی بر روی تانک های تی-90 اس( Bhishma ) است. هندی ها چند سالی هست که به دنبال یک سیستم دفاع فعال برای تانک های -90 خود هستند. به عنوان نمونه در نمایشگاه DEFEXPO 2016 شرکت سوئدی Saab با همکاری شرکت هندی Tata Power SED پروژه نصب سامانه دفاع فعال LEDS 150 بر روی تانک های -90، را با نمایش یک ماکت اعلام کرد. که با توجه به نمایش طرح شرکت اسرائیلی رافائل در نمایشگاه DEFEXPO 2018 به نظر می رسد همانند بیشتر پروژه های نظامی در هند طرح شرکت Saab نیز کنسل شده است. نکته قوت طرح شرکت رافائل نصب یک سیستم دفاع فعال کامل( پردازندها،سنسورها، پرتابگرها ، لانچرها و بارگزار مهمات) بر روی یک تانک با طراحی شرقی با حداقل اشغال فضای برجک است. برجک تانک های شرقی همانند تی-72، تی-80 و تی-90 در مقایسه با برجک تانک های غربی بسیار کوچک است. در نتیجه فضای برجک برای نصب یک سامانه دفاع فعال در این نوع تانک ها بسیار محدود است. اما طراحی ماژولار سامانه تروفی به شکلی است که به طراحان این اجازه را میدهد که این سیستم دفاع فعال را حتی بر روی تانک های شرقی نیز نصب نمایند. پروژه مشترک Saab با Tata Power SED برای نصب سامانه دفاع فعال LEDS 150 طرح رافائل برای نصب سیستم دفاع فعال بر روی تی-90 هندی - در این طرح با حذف جعبه مهمات که در اطراف برجک نصب بود، فضای لازم برای نصب سامانه دفاع فعال تروفی فراهم می شود.
  4. 3 پسندیده شده
    بسم الله............ در ساحل غربی بعد از نمایش مسخره امارات در اعلام توقف حملات به حدیده . نیروهای ائتلاف دوبار قصد تصرف کامل فرودگاه الحدیده رو داشتن که با شکست روبرو شدن الان نزدیک یک هفته است که درگیری ها بر سر شهرک التحیتا در جریانه نیروهای ائتلاف هفته پیش موفق شدن وارد شهرک بشن که با ضد حملات انصار الله عقب نشستن دو سه روز پیش هم یکبار دیگه بخشهای از این شهرک رو تصرف کردن که دوباره عقب نشینی کردن . الان نیروهای دوطرف در شهرک مستقر ند البته ساکنان محلی همچنان در شهرک حضور دارند نقشه ایی از موقعیت التحیتاو مناطق اطراف آن تصویری از حضور نیروهای طرفین در شهر و حتی یک مکان مشخص 0 اداره پست) به فاصله چند ساعت حملات حوثی ها به مواضع نیروهای ائتلاف در ساحل غربی
  5. 2 پسندیده شده
    بسم الله........... وضعیت فعلی استان درعا وشهر درعا شرق پاکسازی شده البته ممکنه ارتش در برخی مناطق وارد نشده باشه ولی دیگه شرق درعا در اختیار ارتش است امروز چند شهرک هم با نیروهای سوری مصالحه کردن وارتش ساعاتی پیش وارد این مناطق شده نیروها خودشون رو تا دره یرموک رسوندن یعنی قلمرو نیروهای طرفدار داعش . سوریها در گذرگاه نصیب دو نفربر بی ام پی دیگه پیدا کردن در بصری الشام هم مسلحین دو تانک دیگه تحویل ارتش دادن در استان ادلب منطقه سنجار گروهی ازنیروهای النصره قصد داشتن به مواضع ارتش نفوذ کنند که در میدان مین وتله های انفجار گرفتار میشن ودست کم 8 کشته جا میزان تصویر هم +18 است
  6. 2 پسندیده شده
    بخش دوم ..... آیا این برنامه اولویت دارد ؟؟ طبق یک فرآیند متعارف ، ارتش با اولویتهای متعددی برای تامین بودجه آنها ، روبرو است ، اما این بودجه عموماً با توجه به تهدیدات روسها و چینی ها طبقه بندی و دریافت می گردد که در حال حاضر شش برنامه اصلی شامل: 1- پرتابه های توپخانه بردبلند با دقت بالا ، 2- خودروهای زره پوش جدید ، 3- هواگردهای جدید ، 4- گسترش شبکه ضد اخلال و هک ، 5- سامانه های دفاع هوایی جدید 6- در نهایت تجهیزات جدید برای عناصر پیاده نظام مورد شناسایی قرار گرفته است . شش اولویت اصلی ارتش ایالات متحده 2024-2020 با این حال ، جزییات اولویت شماره 3 ( هواگردهای جدید ) ، که در قالب بالگرد های عمود پرواز آینده نیز طبقه بندی شده ، نشان میدهد که ارتش نه تنها قصد دارد تا برنامه جایگزینی بالگردهای کیووا را دنبال نماید ، بلکه ایده هایی برای طراحی و تولید یک هواگرد تهاجمی / ترابری که با شناسه FVL نیز شناخته میشود را برای جایگزینی هزاران فروند بالگرد UH-60 بلاک هاوک را در دست بررسی دارد که یک هزینه بیشتر برای ارتش بشمار می رود . برنامه v-280 اما در این میان ، یک مساله گیج کننده به نظر می رسد ، بدین معنی که بالگرد عمود پرواز آینده ، اولویت شماره 3 ارتش بشمار می آید ، در حالی که شناسه برنامه مشترک برای تولید یک خانواده بزرگ از هواگردهای پیشرفته برای جایگزینی4 گونه از بالگردهای فعلی ، نیز در همین اولویت پیگیری میشود . شرکت بل – سیکورسکی با همکاری بوئینگ صدها میلیون دلار سرمایه گذاری را بروی یک هواگرد مشترک چند ماموریته (JMR) انجام داده که ازاین قابلیت برخوردار است تا در اولویت شماره 3 ارتش قرار گیرد . با این وصف ، در حال حاضر ، ارتش بر روی یک هواگرد رزمی سبک تر که ویژگی هایی مشابهی با برنامه FVL داشته و در اولویت شماره یک طبقه بندی شده ، متمرکز گردیده است . در نتیجه برنامه ای که با شناسه FVL CS1 نامگذاری شده ، در حقیقت یک هواگرد شناسایی/ پشتیبانی با توانایی حمل شش نفر نظیر بالگرد سیکورسکی s-92 است ، هر چند ترجیح ارتش این است که این طرح فقط با دو خدمه کامل گردد. گونه مشترک از این هواگرد عمود پرواز نسبت به آنچه که هم اکنون ارتش انتظار دارد ، سرعت پیمایش آهسته تری خواهد داشت . این گونه مشترک پس از تبدیل به یک برنامه رسمی ، در اوساط سال 2030 ، به میانه توانایی های طراحی شده خود ، رسیده واین خبر خوبی برای واحد هوایی سپاه تفگداران است ،چرا که فرماندهان این نیرو برای جایگزنی ناوگان بالگردهای AH-1Z و UH-1Y ، و حتی وی-22 برنامه ریزی نموده بودند ، اما برای ناوگان شینوک و بلک هاوک ، ابهامات فراوانی وجود داشت . ادامه دارد............... پی نوشت : امنیت در قرن بیست و یکم ، یکی از جذاب ترین کد واژه های حاضر در مجموعه علوم راهبردی است . این واژه در یک تعریف ، مقابل واژه تهدید قرار می گیرد که مفهوم نخست را مداوم مورد چالش قرار می دهد . در واقع ، امنیت ، تابع "نوع ، میزان و شدت" تهدید خواهد بود . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
  7. 1 پسندیده شده
    پرواز بر فراز آسمان مرگبار کنگره تصمیم می گیرد : تخصیص 75 میلیون دلار برای توسعه هواگردهای شناسایی ارتش تصمیم گیران حاضر در کنگره براین تمایل قرار دارند که بودجه ای به میزان 4/75 میلیون دلار را برای توسعه هواگردهای جدید شناسایی در اختیار ارتش قرار دهند ، اما برخی در کنگره معتقدند که شک و تردیدهایی در این زمینه وجود دارد . در این میان ، یک سئوال حیاتی وجود دارد که آیا یک هواگرد مسلح ، با سقف پرواز پایین و سبک وزن ، تهدیدات روسیه را پاسخ خواهد داد ؟ آیا ارتش می تواند هواگرد شناسایی/ تهاجمی آینده (FARA) را در کنار شش اولویت دیگر خود ، دنبال کند ؟ ژنرال رودی استویچ ، ژنرال بازنشسته ارتش که از انتشار چنین تحلیلهایی نگران به نظر میرسید ، معتقد است که علیرغم نبود اطلاعات لازم از جزییات این طرح ، الزام ارتش برای برخورداری از چنین قابلیتی به کنگره ارسال شده و می بایست اعتبار لازم بدان داده شود . ژنرال رودی استویچ OH-58 وجود نیازمندی های ضروری ، بخش بنیادین هر برنامه تسلیحاتی برای ارتش بشمارمی رود ، اما به شکل خاص ، این برنامه ، تلاش ارتش برای یافتن جایگزینی برای ناوگان بالگردهای شناسایی OH-58 کیووا است که ناوگانش ، اکنون روند کاهشی خود را در بخش های مختلف ارتش دنبال می کند . RAH-66 در گذشته ، پروژه هایی نظیر RAH-66 کومانچی ( بالگردی با فناوری پیشرفته پنهانکاری ) و ARH-70 با جاه طلبی کمتر در حوزه فناوری براساس پلت فرم بالگرد غیر نظامی بل-407 ، لغو گردید . در نتیجه برنامه تسلیح ارتش به یک بالگرد دیده بانی سبک وزن در ابتدای آغاز خود ، بطور کامل از دستور کار خارج شد و ارتش به استفاده از بالگردهای توپدار آپاچی در ترکیب با پرنده های بدون سرنشین ، محدود گردید که نتایج چندان مطلوبی در پی نداشت . ARH-70 اما در حال حاضر ، ارتش با دنبال نمودن برنامه جدیدی که هواگرد شناسایی/ تهاجمی آینده (FARA) نام دارد ، درپی آن است که همزمان سه هدف مهم را محقق کند : 1- طراحی و تولید یک هواگرد جدید با سرعتی در حدود 250-180 گِرِه ، که بسیار سریعتر از یک بالگرد متعارف است که در مجموع نیروهای مسلح را بسوی کاربرد نسل جدیدی از بالگردهای ترکیبی و تیلیت روتورهایی رهنمون می نماید که در آینده ممکن است شرکتهای تسلیحاتی را وارد رقابت جدیدی برای تولید این هواگردها نماید . 2- یک هواگرد شناسایی در این کلاس ، قادر است تا سریع تر و آسان تر از بالگردهای سنگین تری نظیر آپاچی در ارتفاع کم ، برروی مناطق شهری پرواز نماید که در این زمینه، پلتفرمهای کوچکی نظیر بالگرد سیکورسکی S-97 ، مناسب تر از پیشنهادات شرکت بل به نظر میرسد . 3- یک هواگرد با قابلیت پرواز خودکار بیشتر که میتواند با دو خدمه یا بدون آن ( به شکل اختیاری برای کاربر ) پرواز کند ، در ترکیب با نیم دوجین پهپادهای بدون سرنشین مسلح به موشک ، ترکیب قابل توجهی را برای کاربران احتمالی فراهم می نماید . هواگردهای شناسایی مسلح آینده ، در ترکیب با پرنده های بدون سرنشین رزمی ، پیاده نظام و توپخانه ، می توانند حریف قابل توجهی برای کشور متخاصم که به پدافند زمین به هوا به شیوه روسی مسلح هستند ، بشمار آیند ، چرا که با توجه به قابلیتهای فوق الذکر ، این هواگردها می توانند برای اجرای ماموریتهای محوله ، به عمق خاک دشمن نفوذ نموده ، اهداف مورد نظر ارتش را پیدا نموده و در صورت نیاز ، آنها را منهدم نمایند . ایده مفهومی بویینگ- سیکورسکی ژنرال استویچ اعتقاد دارد که خلبانان ارتش با چالشی جدید روبرو خواهند شد ، چرا که هواگردهای سریع آینده ، به مجموعه ای کامل از اقدامات متقابل در برابر دفاع هوایی دشمن مسلح می شوند و این به معنای پشتیبانی نزدیک هوایی مطلوب تر از سایر واحدهای ارتش و تسهیل چنین ماموریتهایی برای نیروی هوایی است . با ورود این هواگردهای جدید، عملیات برفراز خطوط مقدم (FLOT) ، که به معنای حمایت از سربازان در خطوط تماس با دشمن است ، در مقایسه با گذشته ( نظیر آنچه که در سالهای 90-91 اجرا شد ) بسیار مطلوب تر و هماهنگ تر خواهد شد . به اعتقاد این ژنرال آمریکایی ، بالگردهایی آپاچی که قبل از آغاز مرحله اصلی عملیات طوفان صحرا ، ماموریت ایجاد یک حفره در شبکه راداری ارتش عراق را بر عهده داشتند ، بر خلاف تصورات ، عملکردی مطلوب را برجای نگذاشت و صرفاً بدلیل اینکه این واحدها، بخشی از یک نیروی بزرگتر محسوب میشدند ، عملیات تهاجمی آنها موفق ارزیابی گردید . علاوه براین ، در آینده و با ورود این هواگردهای جدید ، ارتش در نظر دارد تا خدمه این سخت افزارهای هوایی را به مجموعه کاملی از تجهیزات بقاء (ASE) مسلح کرده تا پس از آموزشهای ویژه ، عملکردی مطلوب را به نمایش گذارند . به اعتقاد برخی تحلیلگران ، این مساله که بالگردهای ارتش در عملیاتهایی محوله در عراق و افغانستان بدلایل مختلف ، با تهدیدات چندانی مواجه نشدند و بر خلاف تصورات، این تسلیحات با کالیبر کوچک بود که برای خدمه هوایی چالش ایجاد نمود ، امادر جریان تهاجم به عراق در سال 2003 ، یک گردان از بالگردهای آپاچی که در تلاش بود تا بدون پشتیبانی آتش توپخانه ، به کربلا حمله کند ، بشدت از سوی واحدهای عراق مسلح به موشکهای ضد هوایی شانه پرتاب مورد حمله قرار گرفت . با این حال ، ارتش برای اقدام برعلیه یک دشمن مسلح به فناوری پیشرفته تر نظیر روسیه ،حتی با وجود استفاده از پهپادها ، موشکها و پیاده نظام برای تخریب رادارها و آتشبارهای دفاع هوایی ، ممکن است که دچار چالشی به مراتب جدی تر شود ،چرا که بدلیل نزدیک بودن دو نیروی درگیر ، عملاً برد زیاد و سرعت بیش از حد ، بی اهمیت خواهد شد . دراین وضعیت ، که تحلیلی مرگبار از جنگ آینده است ، تنها پرنده های بدون سرنشین هستند که می توانند به درون یک شبکه متراکم دفاع هوایی نفود کنند ، البته حضور خدمه هوایی منسوخ نخواهد شد ولی سرمایه گذاری ها بتدریج به سمت طراحی هواگردهای مسلح تر و با کارایی بالاتر گرایش پیدا میکند . پی نوشت : 1- ادامه دارد 2- به عمل ، کار برآید ..... صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
  8. 1 پسندیده شده
    بله ، در کاربرد عوامانه استفاده کردم. به همین علت هم قید « به هر علتی» را اضافه کردم ظاهرا ما به نتایج نسبتا درستی رسیده ایم، گرچه به نظر من از روش درستی به این نتایج درست نرسیده ایم.
  9. 1 پسندیده شده
    از اول سال تا اول تیرماه ، دولت ۱۱ میلیارد دلار ۴۲۰۰ داد که همه اجناس وارد شده رو با قیمت دلاری ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ فروختن .... می شه ۳۳ هزار میلیارد تومان رانت خالص که معلومه به جیب عزیزان وابسته رفت .... تا دو سه ماه دیگه هم حرفی ازش نیست با این پول می شد یک نیروی هوایی ساخت یا هزینه ی تحقیق و توسعه و زیر ساخت های اولیه موتورهای جت در کشور رو برای ۵ سال تامین کرد .....
  10. 1 پسندیده شده
    با سلام آمادگی خرس بزرگ برای ورود به عرضه رزم هوایی دوربرد مراحل نهایی آزمایش مهمات ( موشک ) هوا به هوای دوربرد برای جتهای نسل پنجم ارتش روسیه مسکو: طبق گزارشات واصله ، ارتش روسیه فدرال ، نهایی کردن آزمایشات مربوط به موشک هوا به هوای دوربرد R-37M را در دستور کار خود قرار داده که قرار است تا بعنوان بخشی از زرادخانه جتهای نسل 4 و5 این ارتش بخصوص سوخو-57 مورد استفاده قرار گیرد . به گزارش وبسایت Lenta.ru ، و به نقل از وزارت دفاع روسیه ، گونه پیشرفته R-37 که در سالهای پایانی عمر اتحاد شوروی در دست توسعه قرار داشت ، قادر خواهد بود تا اهداف هوایی با سرعت بالا را در یک بردی در حدود 300 کیلومتر مورد اصابت قرار دهد . برخی از منابع نیز گزارش داده اند که این محدوده برد ، به پروفایل پروازی هدف نیز بستگی دارد و از 150 کیلومتر برای اصابت مستقیم به هدف تا 300 کیلومتر برای اهدافی با پروفایل پروازی کروز مشخص شده است . SU-35 برد رهگیری این موشک جدید روسی ، درصورتی که ارقام ادعایی صّحت داشته باشد ، به بیش از دو برابر موشک آمریکایی AIM-120 آمرام که در زرادخانه کشورهای عضو ناتو هم بکار گرفته می شود ، خواهد رسید . MIG-31BM با این وجود ، هنوز جزییات روشنی از مشخصات فنی R-37M منتشر نشده ، با این وجود تنها اطلاعات موجود ، ماهیت طراحی بدنه این موشک است که از یک ایرودینامیک متعارف با بالچه های کشیده تشکیل شده است . این موشک با وزن قابل توجه شلیک 500 کیلوگرم ، به کلاهکی جنگی به وزن 60 کیلوگرم مسلح شده که در مراحل نهایی پرواز می تواند به سرعت 6 ماخ دست پیدا کند . به اعتقاد تحلیلگران نظامی ، گونه پایه R-37M از یک سامانه ناوبری داخلی و یک رادار آشیانه یاب بهره می برد . این موشک هوا به هوای جدید ، در نهایت می بایست با جتهای رزمی خط مقدم نیروی هوایی روسیه نظیر سوخو-35 فلانکر – ئی و میکویان میگ -31 بی ام یکپارچه گردد . پی نوشت : به ماهیت مهمات مورد استفاده در جتهای نسل 4 و 5 دقت فرمایید ، آیا نمونه داخلی جت نسل 5 ، توانایی حمل و شلیک چنین مهماتی را دارد یا خواهد داشت ؟؟ صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
  11. 1 پسندیده شده
    سلام - صبح شما بخیر البته کاربرد واژه "استراتژی درست " یک مقدار دچار ابهام هست و باید بند و تبصره هایی به ان اضافه کرد . حالا وارد شدن به این بند و تبصره ها هم برای خودش داستان مفصل و سنگینی هست که در چهار حوزه دکترین ، استراتژی ، تاکتیک و در نهایت فناوری قابل بحث و نقد خواهد بود .
  12. 1 پسندیده شده
    علیکم السلام این بیان شما نشان می دهد که استراتژی دفاعی ما - به هر علت - در مسیر نسبتا درستی قرار داشته که به صورت مستقلی* در تقابل با استراتژی دفاعی ایالات متحده قرار گرفته است. * مستقل از انجا که بعید است ایران تهدید اول یا دوم یا حتی سوم پیش روی آمریکا طبقه بندی شود.
  13. 1 پسندیده شده
    سلام علیکم در متن که هنوز ادامه دارد ، از جمهوری اسلامی ایران به صراحت نام نبرده ولی احتمالا بعد از روسیه و چین ، ما در ردیف سوم قرار داریم ولی صرف نظر از اینکه چه کشوری هدف هست ، ماهیت نگاه در ارتش ایالات متحده جالبتر به نظر می رسد ، شاید از این نظر که با یک سازمان مسلحی روبروهستیم که دائماً نگاه به اینده دارد و مزیت اصلی یک ساختار قرن بیست و یکمی روی همین پاشنه می چرخد . حالا قصه چنین ساختارهای مفصل هست ولی استراتژی دفاع فراقاره ای ایالات متحده که از سال 1783 شروع شده و تا الان ادامه دارد ، موید این مساله است که این حضرات ، همیشه نگاهی به جلو با یک بازه زمانی 50 ساله دارند . این نگاه رو به جلو در عین تاکیددائم و مستمر بر روی روندی که پشت سر گذاشته اند ، مسیر را برای تامین منافع انها در حوزه های مختلف باز کرده و خواهد کرد
  14. 1 پسندیده شده
    بابا جان بزرگترین تهدید ما آمریکا و عربستان و... نیستن. بدترین تهدید فساد افسارگسیخته و عیان، رانتخواری در روز روشن و پز دادن اشرافیت توسط همون افرادی است که مرگ بر آمریکا میگن و انقلاب کردن: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/04/11/1765929/ادعاهای-اخیر-نعیمه-اشراقی-درباره-ماشین-لاکچری-و-زندگی-در-نیاوران-عکس پس دستگاه های امنیتی ما چه میکنن؟ وظیفه قوه قضائیه ما اینه بره بچه های تخس اینستاگرام دستگیر کنه یا یقه رانتخوارها بگیره؟ ما بریم کجا بریم فریاد اعتراضمان بشنون؟ هم نظام به باد میره هم ما مردم. برید ببینید قوه قضائیه چه خبره...
  15. 1 پسندیده شده
    در مجله دانشمند منتشر شده در اوایل سال 1359 که فعالیت های هسته ای رژیم گذشته بلند پروازی های طاغوت لقب گرفت و تعطیل شد و کارشناسان بورسیه ای تازه بازگشته از خارج را هم منفصل و معاف از خدمت کردند، مقاله ای چاپ شد که در آن به تفصیل فعالیت شعبه علمی و فناوری ساواک (چیزی معادل دفتر فناوری ریاست جمهوری فعلی) برای استخدام یک دانشمند اخراج شده از LANL (به جرم دیوانگی و ابداع روش غنی سازی با لیزر گاز کربنیک در محفظه های تفلنی) و تاسیس شرکتی به مدیریت او و با مالکیت کامل ایران در فرانسه به نام اوریدیف شرح داده شده بود. همچنین در این مقاله آمده که کارشناسان بوئینگ که به باسک اسپانیا رفته بودند تا علت سقوط 747 کارگو نیروی هوایی را بیابند از کشف تجهیزات غنی سازی لیزری اورانیوم در محفظه های تفلونی که بار اصلی این هواپیما بوده و به مقصد فرانسه بار زده شده بوده است به شدت متعجب شده و در پی آن خشم مقامات آمریکایی نسبت به فعالیت های مشکوک ایران بر انگیخته شده است. در آخرین سخنرانی های مقامات رسمی ایران در سالها پیش (ریاست مجلس فعلی) در مورد سرنوشت اوریدیف که از بزرگترین تامین کنندگان اورانیوم کل اروپا است آمده که 10 درصد این شرکت هنوز به ایران تعلق داشته است. مجله دانشمند در زمان خودش از معتبر ترین ماهنامه های علمی ایران بود.
  16. 1 پسندیده شده
    بسم الله............ ادامه حملات زهر دار نیروهای انصارالله به خطوط تدارکاتی ائتلاف در ساحل غربی در این حملات دو امرپ و چندین وانت به غنیمت گرفته شده ( البته اگه آتیشون نزده باشن) حمله حوثی ها به نیروهای سودانی / حملات هوایی عربستان به مبارزین حوثی در منطقه همچنین چهل تن از نیروهای ائتلاف که در ساحل غربی به اسارات انصار الله در آمدن با 70 تن از نیروهای حوثی (اسارات در سرتاسر یمن) مبادله شدن