powerman1

Members
  • تعداد محتوا

    62
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های powerman1

  1. از دشمنت غافل مشو حتی وقتی شکست خورده و اسیرت شده !!!! https://www.aparat.com/v/CgUpN
  2. خیبر ، حسرت ها و سوالات بی پاسخ https://www.aparat.com/v/9I4je تاریخ ضبط مصاحبه دقیق مشخص نیست ( دهه هشتاد به احتمال زیاد ) ، اما به صراحت از تولید انبوه و تحویل به نیروهای مسلح در شش ماه آینده خبر داده می شود. تا این تاریخ جز سلاح های سازمانی قدیمی در دستان نیروهای مسلح ایران چیز دیگری به چشم نمی خورد و رونمایی های پر تعداد از اسلحه های تولیدی توسط نیروهای مسلح و وزارت دفاع ، تحولی در اسلحه انفرادی نظامیان ایرانی به حساب نمی آید ، البته اگر از واردات محدود سری جدید کلاشنیکف و غنایم از همسایه شرقی چشم بپوشیم.
  3. https://www.aparat.com/v/Ayf5z اخیراً ویدئویی از سوی روس ها منتشر شده که مجموعه ای از اهداف ، واقعیات ، سیاست ها و البته پروپاگاندای کامل روسیه را به نمایش می گذارد. برای فهم جزئیات ، نیاز به چند بار دیدن این انیمیشن احساس می شود. نمایش ایران با نمایندگی شیر خورشید معروف با گلدان شمعدانی به دست هم نکته بامزه و البته تامل برانگیزی هست. پ.ن : یک نکته ، جناب شیر برای داشتن سلاح اتمی به خرس مهربون وابسته است؟؟!!
  4. https://www.aparat.com/v/Hur63 انتخابات ترکیه برگزار شد و اردوغان با همه اما و اگر ها باز زمام قدرت را در این کشور به دست گرفت ، به این بهانه یادآوری مواضع و رفتار این شخص در سه دهه پیش خالی از لطف نیست. پ.ن : اصولا سخنرانی جلوی جمع و قدرت " story telling " از واجبات تبدیل شدن به یک سیاستمدار قدرتمند است که جناب رجب ، به خوبی خودش را به این مهارت ها مجهز کرده بوده در حد گرفتن اشک از جمعیت!!!
  5. شهید یهودی کشور شیعه !!!! ، پیوند بین باکو و تل آویو به هر بهانه ای. چندی پیش ، نشریه گلوبس ‎اسرائیل در گزارشی اختصاصی با عنوان «شهید یهودی کشور شیعه» به بررسی زندگی «آلبرت آقارونوف» سرباز یهودی ارتش ‎آذربایجان در زمان جنگ اول ‎قره باغ پرداخت. ایالت سابق ایران و موجودیت واقع در خاک فلسطین ، به هر وسیله و بهانه ای نزدیکی و اتحاد خود را یادآوری می کنند. حال یا این کنار هم ایستادن ها برای نگه داشتن تهدید و مزاحمت همیشگی کنار ایران ( شبیه حزب الله و جنوب لبنان ) است یا جزئی از نقشه دراز مدت برای جنگی تمام عیار. بدیهی است فقط هوشیاری و تقویت تمام ظرفیت های کشور چاره این فتنه انگیزی هاست.
  6. آخرین دغدغه فرمانده https://www.aparat.com/v/Jd3ZA چند ساعت قبل از آخرین پرواز ، فرمانده وقت نیروی هوایی ، نظرات و عقاید خود را در مورد سربازی با صراحت و شجاعت بیان می کند. اگر این سخنان را آرمانی و ایده ال هم بدانیم ، چه برای سال 1373 چه برای سال 1401 ، اما با قیاس با نفرات بعدی که کسوت فرماندهی ارشد در تمام نیروهای مسلح را به دست آوردند ، فقدان چنین فرماندهی بیش از پیش نمایان می شود، در واقع فقدان همان صراحت و شجاعت در ابراز عقیده ای که به آن می اندیشند.
  7. هفته گذشته دکتر ایوب انتظاری از نخبگان هوا فضای کشور درگذشت. گرچه علت مرگ مسمومیت غذایی اعلام شده ولی اخبار ضدو نقیضی در این باره در فضای مجازی منتشر شده است. حساب توییتری ترور آلارم هم با توییتی کنایه آمیز ظن دخالت اسرائیل در این ماجرا را تقویت می کند : " ایوب انتظاری دانشمند برتر هوافضا ایران خنثی (حذف ) شد. هیچ کس مسئولیت را بر عهده نگرفته است." ، " ایوب انتظاری قبل از مرگ با مداخله الهی روی توسعه موشک ها و پهپادها در مرکز تحقیق و توسعه کار می کرد و ایران می گوید مسمومیت غذایی علت آن بوده است."
  8. https://defapress.ir/fa/news/512887/تصاویر-بازدید-جانشین-نزاجا-از-پاسگاه‌های-مرزی-مستقر-مناطق-خوزستان معمولا بازدید فرماندهان ارتش یک کشور از یگان های عملیاتی ، معرف قدرت و سطح کیفی آن ارتش تلقی خواهد شد با این حال دیدن تصاویر منتشر شده از سایت فوق بیننده را به چه نتیجه ای خواهد رساند؟ عکس ها به قدر کافی گویا هستند و جز واژه اسفناک نمی توان برای احوالات بزرگترین نهاد نظامی کشور به کار برد. به عنوان نمونه به خبردار ایستادن این سربازان چه نمره ای باید داد؟ چهره ها ، البسه ، تجهیزات و البته گل سرسبد ماجرا کلاه نفر آخر ؟ آنقدر خرابی اوضاع آشکار است که انسان به شک می افتد نکند این اتفاقات عمدی است؟؟!! اما واقعیت این است که نیروهای ارتش انگیزه ندارند. وقتی به بدنه ارتش بی توجهی مادی و معنوی شود نتیجه گریه آور ، این مراسم ها خواهد بود. راستی : اگر موقع بازدید جانشین فرمانده نزاجا سلاح از دست سرباز بیافتد ، چه پیامدهایی برای سرباز و فرماندهانش خواهد داشت؟ لااقل ای کاش مسئولان سایت دفاع پرس این عکس را حذف می کردند!!! مسئولان سایت چند بار فرموده اند که مطالب سایت توسط نیروهای مسلح رصد می شود ، اگر این پست ها تلنگری برای تغییر اوضاع و احوال باشد که باید خداوند متعال را هزاران بار شاکر باشیم وگرنه این صرف وقت و انرژی جز آب در هاون کوفتن نخواهد بود که البته با اوضاع و احوالی که دنیا به سویش رهسپار است ( جنگ روسیه و اوکراین و عملکرد دو طرف نمونه حاضر و آماده است ) نتیجه احتمالی ترسناک و زجرآور خواهد بود.
  9. اودسا به فاصله چند دهه ، مقابله با دشمن متفاوت خارکف به فاصله چند روز ، ویران کردن آسان و سریع است ولی ساختن ....
  10. آلون اوشپیز مدیر کل وزارت خارجه ‎اسرائیل با انتشار توییتی به ۳ زبان عربی ، انگلیسی و فارسی در کنار تصویری از بازدید ساعاتی قبل یائیر لاپید وزیرخارجه اسرائیل از مقر ناوگان پنجم فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا در ‎بحرین، پیام مستقیم و معناداری را به ‎ایران ارسال داشت. هم زمان ایران در مرزهای شمال غربی اش با کشور نزدیک به اسرائیل در حال برگزاری بزرگترین مانورهای سال های اخیرش با نام فاتحان خیبر است. یعنی واقعا میان دید و بازدید ها در استان سابق ایران با منطقه مانور ارتباطی نیست؟
  11. جنگ کوزوو ، 1999 یک شهروند صرب روی صندلی اجکت هواپیمای F-117 Nighthawk ساقط شده علامت پیروزی نشان می دهد. (معلوم نیست اگر خلبان توسط آمریکایی ها نجات پیدا نمی کرد چطور از او عکس می گرفتند)
  12. اگر اطلاعات این عکس واقعی باشد ، قضیه خیلی جالب می شود. این همه تنوع قومی و ادعای نژاد واحد کردن جالب است و البته پاشنه آشیل بزرگ.
  13. 15 فوریه 1989 ، آخرین سرباز شوروی در افغانستان فرمانده لشکر 40ام، ژنرال بوریس گروموف به همراه پسرش ماکسیم از پل دوستی ،‌ بر آمودریا ازبکستان عبور کرده و افغانستان را ترک می کنند. 30 آگوست 2021 ، آخرین سرباز آمریکا در افغانستان ، فرمانده لشکر 82 هوابرد ژنرال کریس دوناهو، سوار بر هواپیمای باری C-17 در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی در کابل، از افغانستان خارج شد. علی الظاهر روس ها آبرومندانه تر خارج شدند گرچه کمکی به جلوگیری از فروپاشی شوروری نکرد اما با سوابق آمریکایی ها و سیر تحولات روزانه بایددر مورد نیات سیاستمداران آمریکا نسبت به این طرز خارج شدن از افغانستان و دیگر کشورهای درگیر در این موضوع مشکوک بود. وقتی صحبت های نجیب الله آخرین رئیس‌جمهور حکومت جمهوری دموکراتیک افغانستان را مرور کنیم انگار بعد از این همه سال تفاوتی ایجاد نشده است. تاریخ این سرزمین به طرز غریبی تکرار می شود، البته که فرافکنی های نجیب هم نتوانست سرنوشتش را تغییر دهد. https://www.aparat.com/v/MfSVg/
  14. چند روز پیش (30 نوامبر) ، رجب طیب اردوغان و خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه از طرح اولیه ساختمان وزارت دفاع، ستادکل نیروهای مسلح و فرماندهی نیروهای سه گانه زمینی، دریایی و هوایی رونمایی نمودند. بنا بر اعلام آنها این طرح که شباهت زیادی به ساختمان پنتاگون دارد قرار است تا سال 2023 به بهره برداری برسد. موضوع جالب علاوه بر این شبیه سازی با قدرت نظامی اول جهان ، بیان جملاتی از سوی اردوغان از قبیل "هرکس در منطقه می‌خواهد سنگی جابه‌جا کند باید اول از ترکیه اجازه بگیرد" بود. آیا این حرفهای از یک ذهن خودشیفته تشنه قدرت تراوش می شود؟ یا پشت این رجز خوانی ها نقشه حساب شده ای کشیده شده است؟ شاید هم رهبر نوعثمانی ها آگاه یا ناآگاه ابزار دست قدرتهای بزرگتر جهان باشد؟ اما سوال مهم تر ، آیا دستگاه سیاست خارجی حاکم بر کشور، اقدامات ترکیه را رصد و برایش اقدام موثری طراحی خواهد کرد؟ دل وقلوه دادن ها با طالبان و مانورهای مشترک از جمله با پاکستان و آذربایجان زنگ خطرهایی است که برای یک هوش متوسط هم سوال برانگیز خواهد بود. منطقاً مسئولین دیپلماسی کشوری مثل ایران این تحولات سریع و روز به روز را مدنظر خواهد گرفت گرچه با نگاه به تجربه چهار دهه سیاست خارجی ، شنونده این اخبار حق دارد از آینده نگران باشد.
  15. با توجه به اخبار غیر رسمی که از وابستگی سایت منتشرکننده به شورای امنیت ملی حکایت دارد می توان حدس زد که قضیه سربازی در این کشور به همین صورت فعلی تا مدت های طولانی ادامه خواهد داشت . تنها ثمره توجه به مطالب این به اصطلاح اینفوگرافی لبخند تلخی است برای کسانی که تجربه سربازی را دارند یا خواهند داشت. به هر حال محرومیت از کاندیداتوری مجلس و امثالهم که باعث از دست دادن فرصت خدمت به خلق خدا می شود خودش خسران بزرگی است و به دست آوردن مهارت دوستیابی در گروه همسالان و افزایش آستانه تحمل ( تجربه کنندگان خدمت مقدس سربازی این قسمت را با تمام وجود به یاد می آورند ) نعمت بزرگی است که جز با خدمت نظام وظیفه آن هم با این وضع فعلی به دست نمی آید.
  16. افتتاح ساختمان فرماندهی انتظامی و اجرای طرح رعد ۳ در شهرری یک مراسم معمول در ناجا که چند روز پیش برگزار شد و اما توانایی نیروهای این ارگان در استفاده از دو جور سرنیزه و چسب شیشه ای و چسب برق برای اتصال سرنیزه ها به سلاح ستودنی است!!! البته ما که قله های بین المللی را قبلا فتح کردیم اینجا دیگر همه جور در اختیار خودمان است. به قول دیالوگ شخصیت فیلم آژانس شیشه ای ، ما که در خاک عراق نماز خواندیم و غصبی نبود اینجا که خاک خودمونه!!! هم زمان با نوشتن این مطالب ، اخبار خرید سنگین نظامی همسایه غربی و غنایم بی شمار همسایه شرقی منتشر می شود و ما باید در مورد نحوه استفاده از سرنیزه نیروهای مسلح این مملکت نگران باشیم ، البته که فرماندهان ارشد به قدرت موشکی ساخته و پرداخته اشاره خواهند داشت.
  17. عجیب ولی واقعی. جالب است که اعلام می شود قرار نیست این افراد در آمریکا اسکان داده شوند ، نام هایی مثل کوزوو ، آلبانی ( چقدر آشناست ) و اوگاندا مطرحند. بنگلادش هم که نپذیرفته است. با صرف چند عکس نمی توان قضاوت کاملی کرد ، علاوه بر سرعت تحولات این چند روز ، اما چیزی که مشخص است افرادی که به عنوان نیروهای تسخیرکننده ارگ کابل نمایش داده شدند آموزش درستی دیده اند. اما مربی چه کسی بوده؟ طبق ادعای مطرح در عکس خود آمریکایی ها؟ کشورهای خارجی مثل پاکستان؟ یا این که طالبان واقعا یک سازمان پویاست که متوجه شده باید در تاکتیک و استراتژیش تغییر ایجاد کند و خودشان دست به کار شده اند؟ تحولات آینده که خیلی هم دور نیست پاسخ این سوالات را خواهند داد. پ ن : نیروهای مسلح ایران هم متوجه تغییرات در امور نظامی کشورهای دور و نزدیک هستند؟ منطقا بله ، اما وقتی گاه نیروهای نخبه و ویژه در کشور را با انگشت روی ماشه در حالت غیر از تیراندازی می بینیم باز هم منطقا باید کمی نگران باشیم.
  18. C-17 آمریکایی ، 640 نفر افغانی ، مبدا کابل ، مقصد نامعلوم ، هدف نامعلوم تر. باید منتظر ماند و دید آیا تصمیم این مردان زنان و کودکان برای فرار از سرزمین پدری با این وضع درست بوده یا تاوان همراهی با کشور صاحب هواپیما هنوز به پایان نرسیده است.
  19. دکتر ‎موسی ابومرزوق معاون رییس دفتر سیاسی ‎حماس با انتشار توئیتی پیروزی و به قدرت رسیدن ‎طالبان در ‎افغانستان را به این گروه تبریک گفت. ابومرزوق موفقیت طالبان را حاصل ایستادگی در برابر ‎آمریکا و مقاومت در برابر فریب ها و دسیسه هایی چون دمکراسی و انتخابات دانست. ادلب ، تبریک به برادران طالبان از دیار شام!!! با توجه به قرابت های عقیدتی و سوابق سیاسی همه این جریانات ، این تبریک و تهنیت ها جای تامل دارد. حوادث آینده نشان خواهد داد این واکنش ها صرفا یک عرضه اندام در حوادث روز بوده یا این همبستگی ها ریشه دار تر از اینهاست؟
  20. وزیر دفاع پیشنهادی دولت سیزدهم خاطرنشان ساخت: حفظ و ارتقاء عوامل تولید فناورانه قدرت دفاعی برتر ساز با تاکید بر توان موشکی پدافند هوایی پهبادی سایبری و رزم نوین از اولویت‌های وزارت دفاع خواهد بود. اگر خوشبینانه به صحبت های نامزد وزارت دفاع دولت جدید نگاه کنیم ، احتمالا این موارد اولویت های مهم بوده اند که ذکر شده درعین حال مسائل دیگر نیروهای مسلح هم قرار است مورد توجه قرار بگیرند که خب احتمالا نخواسته اند وقت جلسه گرفته شود اما اگر بدبینانه (واقع بینانه ) مسئله را ارزیابی کنیم همان روضه های مکرر اشکبار بر اوضاع نیروی هوایی ، ناوگان بالگرد ، ادوات زرهی ، تجهیزات انفرادی ( حفاظتی و سلاح انفرادی و ....) و هزار مسئله ریز و درشت دیگر قرار است طی چند سال آینده سر داده شود و البته جوابی هم برایش نخواهد بود. https://www.isna.ir/news/1400052316536/تاکید-بر-توان-موشکی-پدافند-هوایی-پهپادی-سایبری-و-رزم-نوین
  21. آزمون ورودی سی‌ و دومین دوره کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه یاد و نامشان گرامی داشته می شود اما عللی که باعث از دست دادنشان می شود بررسی و اعلام می گردد؟ عمل کردن اتفاقی صندلی پران ؟
  22. برگی از خاطرات ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام وقت مشخص است که وقایع با تفاوت های کوچک و بزرگ تکرار می شوند و سیاست ها هم.