امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]گذشته از افاضات فرد مجهول الهویه ای که خودش رو در فضای مجازی تیمسار مازندرانی معرفی می کنه و طبق گفته هاش در طول هشت سال جنگ همه کاره نیروی هوایی و ارتش بوده و به خاطر همین پرکاری بی خبر مونده که عنوان تیمساری 34 ساله در ارتش منسوخ شده [/right][/font][/color] icon_cheesygrin[color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right] الباقی فرمایش جناب ماوریک صحیحه و این سخت گیری در قبال تمرد از دستور مافوق در شرایط جنگی کاملا طبیعی و همه جای دنیا مرسومه.[/right][/font][/color]
[color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]البته با این تبصره که درگیری مرحوم زندی و شهید بابایی صرفا کاری و فنی بوده و هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی و اعتقادی نداشته و تمام خزعبلاتی که توسط مشتی ضدانقلاب و سلطنت طلب راجع به حواشی این درگیری در فضای مجازی شایع شده مزخرف محض هست.[/right][/font][/color]
[color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]مرحوم زندی خودشون از بنیان گذاران انجمن اسلامی نیروی هوایی و یکی از متدین ترین و انقلابی ترین خلبانان نهاجا بودن که رابطه شخصی و عاطفی ایشون با حضرت آقا از همون دوره ریاست جمهوری ایشون معروفه.[/right][/font][/color][/quote]
از شما انتظاري بيش از اين نيست ادم ها يا طرف دار طرز نگاه شما هستن كه خوبن در غير اينصورت همواره مورد عنايت شما هستن !!
منهاي همه دلايل تاييد هويت ايشون اطلاعاتي كه همين فرد مجهول الهويه از اف 14 در حدي هست ك جز يه خلبان يا كمكش كس ديگه اي نميتونه باشه
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باسلام
چون ازجناب سرهنگ مازندرانی یادشد بد نیست روایت ایشان راهم دراین باب بشنویم


[color=#b22222]بدلیل پیشگیری از هرگونه پیش داوری در این زمینه، الزاما" وظیفه خود می دانم تا بعنوان دوست و رفیق و همکار بسیار نزدیک به هر دو طرف این ماجرا، عینا" اتفاقاتی که منجر به صدور این حکم نا درست گردید را برای شما بازگو نمایم، تا بدون هیچگونه حاشیه ای در جریان اصل این قضایا قرار بگیرید.[/color]

[color=#b22222]در بعد از ظهر یکی از روزهای پائیز کمتر از دو ساعت مانده به غروب آفتاب، یکی از افسران عملیات پایگاه هشتم بنام مرحوم طهانی از جناب زندی میخواهند که جهت اجرای ماموریتی فوری با یکفروند هواپیمای بونانزا به بوشهر پرواز نمایند که نامبرده پس از ابلاغ این ماموریت به هواشناسی مراجعه و با گرفتن هوای حاضر و هوای پیش بینی مسیر به عملیات بازگشته و عنوان می نماید که هم هوای مسیر مناسب پرواز بونانزا نیست و هم هوای پیش بینی وضعیت بد تری دارد ضمن اینکه در صورت بروز هر گونه اشکالی در مسیر اگر مجبور به بازگشت به اصفهان باشیم نشستن هواپیما در اصفهان به بعد از غروب آفتاب منتهی خواهد شد که پرواز بونانزا هم با امکانات ناوبری که در آن زمان داشت در شب ممنوع بوده و لذا جناب زندی با تکیه بر این مفروضات از انجام این پرواز بدلیل بدی هوای مسیر و هوای پیش بینی بصورت منطقی و برابر دستور العملهای پروازی با هواپیماهای سبک، از انجام این پرواز امتناع می ورزد، و چون برخوردهائی از همین دست قبلا" هم در دوران مسئولیت جناب طهانی در عملیات پیش آمده بود، ایشان پس از استماع دلائل عدم پرواز مرحوم زندی ابتدا" اصرار به انجام حتمی ماموریت مینمایند که پس از تاکید جناب زندی به عدم انجام این پرواز، از ایشان میخواهند که مراتب استنکاف از اجرای ماموریت ابلاغی را کتبا" بر روی کاغذی نوشته و به وی تحویل نماید که مرحوم زندی هم عینا" همین موارد را و دلائل عدم پرواز را مکتوب نموده و در اختیار ایشان قرار میدهد.[/color]

[color=#b22222]جناب طهانی بلافاصله مراتب امتناع از پرواز مرحوم زندی را بدون ذکر دلائل منطقی ابرازی وی، باستحضار فرماندهی وقت پایگاه ( شهید بابائی) میرساند و ایشان هم جهت متنبه نمودن وی و سایر پرسنل در اطاعت محض از مافوق در زمان جنگ، بلافاصله دستور اعلان مراتب را با همین مضمون بدادسرای انقلاب اصفهان صادر مینماید، که دادسرای مربوطه ابتدا" با صدور حکم بازداشت ایشان، وی را دستگیر و بازداشت نموده و با توجه به وجهه بسیار خوب شهید بابائی در بین مسئولین وقت نظام و اینکه ایشان تصمیم اشتباهی نخواهد گرفت و تصمیماتش تماما" در جهت بقای نظام می باشد، با یک بررسی اجمالی و بدلیل اعتقاد راسخ به عملکرد صحیح شهید بابائی، با تشکیل جلسه دادگاه نظامی/ انقلابی نامبرده را باتهام "سرپیچی از دستور فرمانده مافوق، در زمان جنگ" به اعدام محکوم می نماید!!!!![/color]

[color=#b22222]با بازداشت مرحوم زندی ولوله ای خاص در نیروی هوائی و بین خلبانان شکاری و بخصوص خلبانان اف 14 ایجاد شده بود و هر کس بطریقی می خواست شهید بابائی را از این اقدام منصرف نماید، که ایشان هم با قاطعیت و با اصرار شدید بدنبال اجرای حکم دادگاه بود تا به بقیه پرسنل نیرو نیز تفهیم نماید که عدم اطاعت محض از فرماندهان جوان و متعهد منصوبه در پایگاه ها، مستوجب چنین تنبیهاتی خواهد گردید !! و لذا کلیه پرسنل نظامی باید حساب کار خود را بنمایند تا دیگر چنین مواردی پیش نیاید.[/color]

[color=#b22222]بعد از ادامه پیدا کردن بازداشت مرحوم زندی و اخبار جسته گریخته ای که در مورد حکم صادره به گوش پرسنل پروازی رسیده بود، حتی خود مرحوم طهانی نیز از عملکرد غلط خود پشیمان و با وساطت شهید آل آقا و سایر همکاران سعی در منصرف نمودن شهید بابائی از ادامه بازداشت وی داشتند که هیچیک کارساز نبوده و در نهایت دو یا سه روز قبل از اجرای حکم اعدام وی جناب سرهنگ خلبان ( تیمسار بازنشسته فعلی) حسن افغانطلوعی که جانشین معاونت عملیات پایگاه اصفهان بودند به تهران مراجعه و توسط برخی از همکاران و دوستان قدیمی مرحوم زندی بطریقی مراتب نگرانی شدید پرسنل پروازی از اجرای این حکم نا ثواب و اصل قضایا را بعرض رهبر کبیر انقلاب رسانیده که با صدور اوامر اکید حضرت امام راحل به ریاست جمهور وقت (مقام رهبری) دستور کان لم یکن شدن حکم اعدام و آزادی فوری مرحوم جلیل زندی صادر گردید و جناب افغانطلوعی بلافاصله پس از خاتمه این جلسه و دریافت دستور ریاست جمهوری به اصفهان بازگشته و قبل از طلوع آفتاب روز بعد اوامر امام راحل و نامه ریاست جمهوری را به دادسرا و زندان اصفهان ابلاغ نمودند و بدین شکل مرحوم زندی که یکی از خلبانان شاخص و با سواد هواپیمای اف 14 بود بسلامت باغوش خانواده خود و دوستان همکار خویش بازگشت.[/color]

درادامه جناب سرهنگ درپاسخ به کابری که این عمل شهید بابایی راناشی از [font=Times New Roman","serif][size=3] دلایل کاملن شخصی و از سر خصومت [/size][/font] مینامد پاسخ میدهند



[color=#0000ff]به هر حال بنده سعی نمودم بدون دخیل نمودن هرگونه حاشیه اضافه ای، دقیقا" آنچه را که اتفاق افتاده بود بعرض شما برسانم، حال هر کسی با دید خود از این مطلب برداشت خواهد نمود.[/color]
[color=#0000ff]ولی در مورد خصومت شخصی به جد میتوانم بگویم که اینطور نبوده، چون هم شادروان مرحوم زندی و هم مرحوم شهید بابائی از دوستان قدیم یکدیگر بوده و بعد از فیصله این غائله نیز هیچگاه تنشی بین این دو عزیز بوجود نیامد، ولی همانگونه که پیشتر عرض نمودم در آن برهه از زمان که اغلب پرسنل نیرو فرماندهی وقت نیروی هوائی(سرهنگ معین پور ) را بدلیل عملکرد بسیار غلط و نابجایش در از هم پاشیدگی نیروی هوائی قبول نداشتند، جناب بابائی فکر می کرد که با این عمل خود بخصوص در آن شرایط بحرانی و ایام سخت، میتواند با فدا نمودن یکی از بهترین خلبانان نیروی هوائی در این راه، قدرت و ثبات فرماندهی را در نیروی هوائی نهادینه نماید.[/color] ویرایش شده در توسط phantom313
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=4][quote][/size][color=#0000FF][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=4][right]جناب بابائی فکر می کرد که با این عمل خود بخصوص در آن شرایط بحرانی و ایام سخت، میتواند با فدا نمودن یکی از بهترین خلبانان نیروی هوائی در این راه، قدرت و ثبات فرماندهی را در نیروی هوائی نهادینه نماید.[/right][/size][/font][/color][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=4][right] [/right][/size][/font][/color][size=4][/quote][/size]
همین مورد برای تردید بنده در مسئله ذکر شده کافیست!
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من هم ملکه الیزابت دوم هستم. میخواید انقدر اطلاعات خصوصی درباره ی زندگی ملکه بگم که باور کنید من، ملکه هستم؟!؟!

دقیقا شده داستان یه ممبر توی یه سایت که میگه ژنرال نیروی هوایی هست و تا دلتون بخواد اطلاعات محرمانه پخش میکنه که معمولا همه آدم خوبهای ایران توش بد هستن!
  • Upvote 5
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آدم اینجا از زبان کسانی چیزهایی میشنوه که دلش میخواد سرش رو بکوبه به دیوار :-x :waitung:

اون فرد مجهول الهویه به قول شما اینقدر از خودش سند و مدرک رو کرده و علم و دانشش رو ثابت کرده که کودک دبستانی هم میفهمه خود ایشون هستن حالا اگه شما نمیفهمی و یا قبول نداری مشکل خودته icon_frown

حالا اگر منبع من سردار سپاه با دیپلم دامپروری بود زود همه باور می کردن <_< :frustrated:

در ضمن فرزند ایشون هم در انجمن گنج جنگ هستند خیلی مشکوک و بدبین هستید بد نیست سری به انجا بزنید

در مورد عنوان تیمساری ایشون هم بعد از 32 سال خدمت و تکخال بودن به دلیل اختلاف نظر با فرماندهی با درجه ی سرهنگ تمامی بازنشسته گردیدند وگرنه برای ما همان تیمسار هستند نه مثل خیلی ها کیلویی درجه گرفته باشن ویرایش شده در توسط maverick100
  • Upvote 7
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]من هم ملکه الیزابت دوم هستم. میخواید انقدر اطلاعات خصوصی درباره ی زندگی ملکه بگم که باور کنید من، ملکه هستم؟!؟![/right][/font][/color]

[color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]دقیقا شده داستان یه ممبر توی یه سایت که میگه ژنرال نیروی هوایی هست و تا دلتون بخواد اطلاعات محرمانه پخش میکنه که معمولا همه آدم خوبهای ایران توش بد هستن! [/right][/font][/color][/quote]
خانواده سلطنتي همه چيزش رو همه ميدونن اما اگه ادعاي خلبان جنگنده در جريان جنگ فالكلند كرديد من قبول نميكنم ولي اگه يه عكس دسته جمعي از خلبان هاي جنگ فالكلند گذااشنتم و شما تونستي همه رو به اسم كوچيك بشناسي و محل خدمت نحوه شهادت و يا شرايط كنوني رو بگي بجث جدا اگه فرزند خلبان كشته شده در فالكلند عكس جووني هاي پدرش رو گذاشت و شما شناختيد كلي خاطره تعريف كرديد بحث فرق ميكنه اگه اطلاعات بسيار زيادي از يه جنگنده در حد وضعيت قرار گيري صندلي اپشن هاي ايجكت صندلي داشتيد كه در وب فارسي به هيچ عنوان وجود نداشت داستان خيلي عوض ميشه واگه هفته ها قبل از پخش مستند شكار هاي خلبان هاي انگليسي در مورد مصاحبه و فيلمي كه قرار از شما پخش شه بگي و يا عكس هايي از خودتون بزاريد ك دروب وجود نداره بحث فرق ميكنه كافيه يا بازم بگم ؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='death2' timestamp='1379838065' post='340247']
خانواده سلطنتي همه چيزش رو همه ميدونن اما اگه ادعاي خلبان جنگنده در جريان جنگ فالكلند كرديد من قبول نميكنم ولي اگه يه عكس دسته جمعي از خلبان هاي جنگ فالكلند گذااشنتم و شما تونستي همه رو به اسم كوچيك بشناسي و محل خدمت نحوه شهادت و يا شرايط كنوني رو بگي بجث جدا اگه فرزند خلبان كشته شده در فالكلند عكس جووني هاي پدرش رو گذاشت و شما شناختيد كلي خاطره تعريف كرديد بحث فرق ميكنه اگه اطلاعات بسيار زيادي از يه جنگنده در حد وضعيت قرار گيري صندلي اپشن هاي ايجكت صندلي داشتيد كه در وب فارسي به هيچ عنوان وجود نداشت داستان خيلي عوض ميشه واگه هفته ها قبل از پخش مستند شكار هاي خلبان هاي انگليسي در مورد مصاحبه و فيلمي كه قرار از شما پخش شه بگي و يا عكس هايي از خودتون بزاريد ك دروب وجود نداره بحث فرق ميكنه كافيه يا بازم بگم ؟
[/quote]

همه اینها رو به نحوی جناب بهروز مدرسی هم که ادعاشون میشد خلبان هرکولس هستند میگفتند!

آخرش کاشف به عمل اومد ایشون یک خدمه پروازی هستن و نه خلبان!

البته ابن حرف من جدای از بحث بود من هیچ نظری در مورد جناب مازندرانی و واقعیت این موضوع ندارم و برام هم مهم نیست که بدونم!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='TALASH' timestamp='1379840166' post='340256']
همه اینها رو به نحوی جناب بهروز مدرسی هم که ادعاشون میشد خلبان هرکولس هستند میگفتند!

آخرش کاشف به عمل اومد ایشون یک خدمه پروازی هستن و نه خلبان!

البته ابن حرف من جدای از بحث بود من هیچ نظری در مورد جناب مازندرانی و واقعیت این موضوع ندارم و برام هم مهم نیست که بدونم!
[/quote]
مثال شما بي ارتباط به موضوعه !! اقاي مدرسي شخصيت حقيقي خودش رو تحريف نكرد بلكه شغل خودشون رو اشتباه بيان ميكردن همين ديديد ك سر همين قضيه ارتش هم يه مدت جلوي كارشون رو گرفت
فكر نكنم هيج شكي در خلبان بودن جناب علي مازندراني وجود داشته باشه بحث اينه ك ايا فردي كه اون اطلاعات رو در انجمن گنج جنگ داده خودشون هستند يا نه كه دلايل زيادي براي تاييدش وجود داره
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]دلایلی که به این حرف ها باید مشکوک بود[/right]
[right]اداعای اینکه من فلانی هستم و این اطلاعات رو هم دارم اونم توی فضای مجازی [/right]
[right]قرار گرفتن بهترین خلبان از نظر عملکرد فنی و مهارتی در مقابل خلبان بابایی که نماینده و نماد نظام در نیروی هوایست که ناگفته پیداست که چه حرفهایی رو میتونه القا کنه[/right]
[right]غیر از مرحوم زندی که شانسی از اعدام گریخته طبق گفته این آقا ،حتما باید نمونه های مشابهی هم در این دوران وجود داشته باشن که اینقدر خوش شانس نبودن پس چرا اطلاعاتی از این افراد در دست نیست[/right]
[right]خود مرحوم زندی هم که دیگه نیست که جواب این ادعاها رو بده پس میشه پیراهن عثمان خوبی ازش ساخت[/right]
[right]ضمن اینکه یه اصل هم وجود داره و اون اینه که مخالفت کن تا معروف بشی پس حالا که همه از شهید بابایی به اسطوره ساختن هرکسی حرفی خلاف این بزنه خیلی بازارش گرم میشه[/right]
[right]در نهایت اینکه نمی خوام بگم همه حرفهای گفته شده دروغه ولی دلایل مشکوک بودنش هم زیاده لذا تا از یه منبع موثق تائید نشه بهتره که بهش پرداخته نشه[/right]
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با عرض سلام..
دوست گرامی خب شما این دلایل رو مرقوم بفرمایید تا در موردش بحث بشه.... ویرایش شده در توسط TRSsquadron

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ali2008' timestamp='1380038753' post='340687'][right]غیر از مرحوم زندی که شانسی از اعدام گریخته طبق گفته این آقا ،حتما باید نمونه های مشابهی هم در این دوران وجود داشته باشن که اینقدر خوش شانس نبودن پس چرا اطلاعاتی از این افراد در دست نیست[/right]
[right]خود مرحوم زندی هم که دیگه نیست که جواب این ادعاها رو بده پس میشه پیراهن عثمان خوبی ازش ساخت[/right]
[right]ضمن اینکه یه اصل هم وجود داره و اون اینه که مخالفت کن تا معروف بشی پس حالا که همه از شهید بابایی به اسطوره ساختن هرکسی حرفی خلاف این بزنه خیلی بازارش گرم میشه[/right]
[right]در نهایت اینکه نمی خوام بگم همه حرفهای گفته شده دروغه ولی دلایل مشکوک بودنش هم زیاده لذا تا از یه منبع موثق تائید نشه بهتره که بهش پرداخته نشه[/right]
[/quote]

به نظرم بهتره این بحث ادامه پیدا نکنه تا خدای نکرده شهید بابایی تخریب بشه

ولی در جواب شما دوست عزیز ، این که من نوعی اطلاعات ندارم ، با این که اطلاعاتی در دسترس نباشه خیلی فرق داره .

در مورد سرنوشت مشابه خلبانان ، اتفاقا اطلاعات فراوانی وجود داره .
شما اگه دوست داشتی ، میتونی سرنوشت خلبانان تیم آکروجت نیروی هوایی شاهنشاهی رو مطالعه کنی .
با چند تا سرچ توی گوگل : تیم تاج طلایی ، Golden Crown

کم نبودن خلبان ها و کلا افسرها و درجه دارهایی از تمام نیروها که صرفا به جرم سرسپردگی به رژیم طاغوت و تحت عنوان مفسد فی الارض اعدام شدن ...
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستانی که به شهید بابایی رو به سبب صدور حکم اعدام برای مرحوم زندی مسئول می دونن یا نگران تخریب وجهه ایشون هستن ظاهرا تا حالا راهشون به دادگاه و دادگستری نیافتاده و از روند دادرسی و محاکمه کوچکترین اطلاعی ندارن icon_cheesygrin
تو هیچ کجای دنیا متشاکی خودش شاکی رو محکوم و نوع مجازاتش رو تعیین نمی کنه چون این دو تا کار وظیفه اختصاصی قاضی هست. تنها کار شهید بابایی معرفی مرحوم زندی به دادگاه ارتش به خاطر تخطی از دستور مافوق بوده و اینکه اونجا چی کار کردن و چه مجازاتی برای مرحوم زندی بریدن دیگه ارتباطی با شهید بابایی نداره.

[quote]کم نبودن خلبان ها و کلا افسرها و درجه دارهایی از تمام نیروها که صرفا به جرم سرسپردگی به رژیم طاغوت و تحت عنوان مفسد فی الارض اعدام شدن ... [/quote]
البته بعضی از این خلبانهایی که از نظر شما هیچ جرمی نداشتن و بی گناه بودن به خاطر همین سرسپردگی بی ضرر 5 فروند از تامکت ها و فانتوم های ما دو دستی تقدیم صدام و آل سعود کردن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببینید شهید بزرگوار بابایی همون طور که دوستان هم میدونند مدیری مدبر و انسانی فروتن و خاضع در برابر پروردگار بود... مدیریت خوب ایشون در سمت معاونت عملیاتی نهاجا و قبل تر از ان فرماندهی منطقه هوایی اصفهان ان هم در کوران جنگ تحمیلی حقیقتی انکارناپذیر است. و به راستی که زحمات زیادی رو از اول جنگ تا زمان شهادتشون متحمل شدند... کسی این جا خدایی ناکرده قصد تخریب این شهید بزرگوار نداره... ببینید پس از جنگ شخصیت هایی به عنوان قهرمان ملی شناخته میشوند ولی این دلیل نمیشه که اون فرد رو عاری از هرگونه اشتباه بدونیم ... این طور نیست؟ خب قضیه مرحوم زندی قطعا سوء تفاهمی بوده و بس... که خدا رو شکر که بخیر گذشت...
ولی در مورد سرهنگ مازندرانی اینکه ببینید انجمنی که ایشون در اون عضو شدند انجمنی هستش برای معرفی قهرمانان و پیشکسوتان و بازخوانی جنگ تحمیلی که پس از فراز و نشیب فراوان دوباره به پا شده... خب ایشون بدون شک از بهترین خلبانان نهاجا بودند و هستند و شکی در این نیست... دوستمان فرمودند که ایشون در مهارت در جلوی شهید بابایی قرار گرفته... اخه چرا باید اینچنین فکر کنیم... ایشون خودشون رو ماهر خطاب نکردند از سوابقشون معلومه... ببینید خلبانانی بودند که حتی از لحاظ مهارت پروازی خیلی از این عزیزان بالاتر بودند خب در هر نیرو و ارگانی اینطور هستش ... مثال بارزش مرحوم خلبان اسکندری که خیلی کم از این بزرگوار یاد میشه...
والا نظر من هم همینه که این بحث رو تمومش کنیم ... چون تجربش رو دارم عرض می کنم....
سپاس....
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='TRSsquadron' timestamp='1380045916' post='340746']
ببینید شهید بزرگوار بابایی همون طور که دوستان هم میدونند مدیری مدبر و انسانی فروتن و خاضع در برابر پروردگار بود... مدیریت خوب ایشون در سمت معاونت عملیاتی نهاجا و قبل تر از ان فرماندهی منطقه هوایی اصفهان ان هم در کوران جنگ تحمیلی حقیقتی انکارناپذیر است. و به راستی که زحمات زیادی رو از اول جنگ تا زمان شهادتشون متحمل شدند... کسی این جا خدایی ناکرده قصد تخریب این شهید بزرگوار نداره... ببینید پس از جنگ شخصیت هایی به عنوان قهرمان ملی شناخته میشوند ولی این دلیل نمیشه که اون فرد رو عاری از هرگونه اشتباه بدونیم ... این طور نیست؟ خب قضیه مرحوم زندی قطعا سوء تفاهمی بوده و بس... که خدا رو شکر که بخیر گذشت...
[/quote]
ما برای شهید بابایی معصومیت قائل نیستیم! حرف اینه که یه نفر میاد در مورد این شهید بزرگوار چنین چیزی میگه:
[quote]جناب بابائی فکر می کرد که با این عمل خود بخصوص در آن شرایط بحرانی و ایام سخت، میتواند با فدا نمودن یکی از بهترین خلبانان نیروی هوائی در این راه، قدرت و ثبات فرماندهی را در نیروی هوائی نهادینه نماید.[/quote]
خب حالا که شهید بابایی حضور فیزیکی در این جهان ندارن که ما بریم صحت این ادعا رو ازشون سوال کنیم! به نظر میاد این یه تهلیل از طرف فرد مذکور هست و به دلیل اینکه بنده ایشونو نمیشناسم و از میزان تقوا و عدالت ایشون اطلاع ندارم شخصا نمیتونم همچین حرفی رو بپذیرم! ویرایش شده در توسط SHAHABESAGEB

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط mehdipersian
      مرداد گذشته، یک ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه برای ایران از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد و انتظار می‌رود سه ماهواره دیگر نیز در سال‌های آینده به فضا پرتاب شوند. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت روسی در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی برای ایران است که در سال 2024 در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرد.
       
      ماهواره ی خیام:

       
       
      مرداد 1394، ایران با دو شرکت روسی در مورد پرتاب ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه که توسط ایران اداره می شود، به توافق اولیه دست یافت. ماهواره ایرانی در 18 مرداد 1401 به وسیله ی شرکت روس کاسموس به فضا پرتاب شد. 
       
      مشخصات فنی ماهواره:

      مشخصات فنی ماهواره توسط روسیه و ایران اعلام نشده است ولی می توان از یک حق اختراع منتشر شده توسط شرکت NPK Barl در مرداد 1401 اطلاعات جدیدی بدست آورد. این طرح یک ماهواره سنجش از دور با وضوح بالا را توصیف می کند که دقیقاً شبیه خیام است. دارای یک گذرگاه شش ضلعی و چهار پنل خورشیدی است که با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی ماهواره به سمت پایین امتداد دارند. 
       
      محموله یک تلسکوپ کورش(Korsch) با پنج عنصر نوری است. تلسکوپ کورش یک تلسکوپ آناستیگمات سه آینه ای فشرده است که میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. این تلسکوپ تصویربرداری را در یک کانال پانکروماتیک و چهار کانال چند طیفی (نزدیک مادون قرمز، قرمز، سبز و آبی) ارائه می دهد. سه پیکربندی ممکن برای تلسکوپ ارائه شده است که همگی با نسبت کانونی f/11.53 (نسبت کانونی تقسیم فاصله کانونی بر دیافراگم است)میباشند. مقادیر سه پیکربندی عبارتند از:
       
      دهانه / فاصله کانونی
      0.535 متر6.17 متر
      0.75 متر8.65 متر
      1.1 متر12.68 متر
       
      در اولین پیکربندی که در شکل زیر نشان داده شده است، وزن تلسکوپ 125 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.
       

       
      دو پیکربندی دیگر منجر به گذرگاه طولانی‌تر می‌شود، اما نیازی به تغییر در جعبه‌های الکترونیکی محموله و آرایه‌های پیکسل CCD ایجاد نمیکند. این تلسکوپ از یک آرایه کانونی کروی و نه مسطح برای کمک به جلوگیری از لکه دار شدن تصاویر استفاده می کند. یک آرایه اسکن الکترونیکی داده‌ها را در باند X با سرعت‌های 480 مگابیت تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه به زمین ارسال می‌کند (نرخ بالاتری نسبت به گزارش NPK Barl در فوریه 2021 ).
       
      سازنده محموله نوری مشخص نیست، اما برخلاف تخصص این شرکت در سیستم های زمینی می تواند خود NPK Barl باشد. طی نمایشگاهی در سال 2019، این شرکت تلسکوپ سنجش از دور را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رفت ظرف دو سال آینده به فضا پرواز کند. گزارش شده است که وزن آن تنها 46 کیلوگرم است و همچنین کوچکتر از نمونه ثبت اختراع به نظر می رسد، اما تنها ماهواره میزبان ممکنی که در حال حاضر برای آن قابل شناسایی است، خیام است. احتمالاً تنها یک بخش از تلسکوپ به نمایش گذاشته شده است. 

       
      در یکی از نقشه‌های همراه با حق ثبت اختراع(پتنت) ، ماهواره در بالای طبقه فرگات در داخل محفظه محموله موشک سایوز-2-1a قرار دارد (که نشان می‌دهد پرتاب اولیه به وسیله ی این ماهواره بر به جای سایوز-2-1b سنگین تر بود).
       
       اگرچه پتنت‌ها به ندرت به پروژه‌هایی اشاره می‌کنند که به آن‌ها مربوط می‌شود، اما در اینجا ماهواره در واقع متعلق به پروژه 505 نشان داده شده است. همانطور که در نقاشی زیر مشاهده می‌شود، ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که سه عدد از آنها در داخل دماغه قرار گیرند.
       
       
       
      کاربرد خیام:
       
      به طور رسمی، خیام تنها کاربردهای غیرنظامی در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و نظارت بر محیط زیست خواهد داشت. مدت کوتاهی پس از پرتاب، رئیس سازمان فضایی ایران مدعی شد خیام به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند به عنوان یک ماهواره جاسوسی استفاده شود. با این حال، وضوح زمینی گزارش شده آن (0.73 متر) برای انجام کارهای شناسایی ارزشمند کافی است. 
       
      مرکز کنترل ماموریت خیام:
       

       
       
      به گزارش اخبار ایران، مرکز کنترل ماموریت خیام در مرکز فضایی ماهدشت که تقریباً در 60 کیلومتری غرب تهران و نرسیده به شهر کرج قرار دارد. این مرکز در اوایل دهه 1970 برای دریافت اطلاعات از ماهواره های سنجش از دور خارجی تأسیس شد که اولین آنها ماهواره های لندست ایالات متحده بود. همانطور که در تصاویر Google Earth مشاهده می شود، ساخت یک ساختمان جدید در این سایت حدود آوریل 2020 آغاز شد و اکنون کامل شده است. احتمالاً در گزارش تلویزیون ایران که پس از پرتاب خیام از مرکز کنترل مأموریت پخش شد، دو آنتن سهموی در شمال شرقی ساختمان جدید دیده می‌شود.
       

       
      همکاری های روسی/ایرانی بعدی:
       
      خیام پیش بینی می شود حداقل پنج سال فعالیت داشته باشد و قرار است در سال های آینده ماهواره های بیشتری نیز به آن ملحق شوند. پس از پرتاب، حسن سالاریه اعلام کرد که ایران سه ماهواره دیگر از همین نوع را سفارش داده است و افزود: اولین ماهواره در مجموع 40 میلیون دلار هزینه داشته است.
       
      به نظر می رسد که همکاری فضایی بین روسیه و ایران اکنون فراتر از حوزه سنجش از دور است. در هفته‌های اخیر شواهدی به دست آمده است که روسیه در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی زمین‌ایستا برای ایران با نام اکواتور (به روسی به معنای «استوا») است. این نام برای اولین بار در سال 2020 در بیوگرافی مختصری از متخصص ISS Reshetnev، تولید کننده پیشرو روسیه در ماهواره های ارتباطی مستقر در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری ظاهر شد. در کنار آن بسیاری دیگر از پروژه ها نیز به آن اشاره شد که این شخص در آن مشارکت داشته است و جزئیات بیشتری ارائه نشده است.
       

       
      ایران در نهایت قصد دارد ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستا را با استفاده از پرتاب‌کننده‌های بومی پرتاب کند، اما به‌نظر نمی‌رسد ماهواره‌هایی که در آینده قابل پیش‌بینی به فضا پرتاب می‌شوند، قادر به قرار دادن محموله با این ویژگی در این نوع مدار باشند. بنابراین، این کشور احتمالاً برای پر کردن جای خالی باقیمانده نیز به روسیه متکی خواهد بود. اگر معامله‌های دیگری در این زمینه هنوز وجود داشته باشد، پشت درهای بسته انجام شده است. 
       
      ________________________________________
      تلخیص و ترجمه از mehdi persian برای میلیتاری
      ________________________________________
      منبع:
      https://www.thespacereview.com/article/4475/1
       
    • توسط MR9
      موقعیت قرارگاه مرکزی منافقین :
       
      در 90 کیلومتری شمال بغداد ،پس از عبور از شهر "الخالص" به "قرارگاه  اشرف" خواهید رسید.این پادگان با وسعت6 در 8کیلومتر مربع تا سال 1365 هجری شمسی تحت عنوان "معسگر الخالص الخاص" محل استقرار یکی از تیپ های گارد ریاست جمهوری صدام حسین بود.این پادگان از شمال به انبارهای بزرگ مهمات و تسلیحات و یک روستای کوچک عراقی،از شرق به یک فرودگاه متروکه،از جنوب شرق به روستای "شیخ شنیف" ، از جنوب به یک مرکز مرغداری و از غرب به جاده بغداد- کرکوک محدود شده است."اشرف بزرگ" 12*10 کیلومتر مربع است  که پادگان اشرف و زمین های اطراف آن را شامل می شود.
       
        
       
       
       
       
      پس از اخراج مسعود رجوی به عراق و ملاقات او با صدام حسین ، این پادگان بطور کامل تحویل گروهک منافقین  شد و  آنها پایگاه های خود در سلیمانیه و کرکوک را جمع آوری کرده و از سال 1366 هجری شمسی تحت عنوان به اصطلاح "ارتش آزادیبخش ملی " در این محل تجمع کنند.
      در کیلومتر 90 جاده قدیم بغداد-کرکوک انشعابی از قسمت شرقی، شما را به درب اصلی پادگان اشرف هدایت خواهد کرد.شمال و جنوب این جاده آسفالته و فرعی محل استقرار 2 گردان ارتش صدام حسین ،گروهان رادار،گروهان موشکی پدافند هوایی و مقر سازمان استخبارات صدام حسین است که در نزدیکی ورود به پادگان قرار دارد.از سال 1365 شمسی تا زمان سرنگونی صدام  حسین ،نقش این نیروها پدافند هوایی،حفاظت بیرونی و کنترل ورود و خروج به پادگان اشرف بود .
       
       
        
       
       
      مرصاد ، کمینگاه منافقین 
      ببرها وارد می شوند :
       
      اگر چه نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران ( ارتش  جمهوری اسلامی ایران ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ، بسیج و..)  در جریان عملیات مرصاد ، شکست سنگینی بر پیکره گروهک منافقین وارد آورد ، بازماندگان فرقه رجوی ، مجدداً نیروی های باقی مانده خود را در قرارگاه های  متعدد خود در عراق ، جمع آوری و با حمایت رژیم بعثی ، فعالیتهای خود را از سر گرفتند . اما بدنبال شکست مفتضحانه رژیم بعثی حاکم بر بغداد در مقابل تهاجم گسترده نیروهای ائتلاف به منظور بازپس گیری کویت در ماه مارس 1991 و بغرنج شدن وضعیت در این کشور که همراه با بروز تشنجات و حرکتهای مسلحانه در شمال و جنوب آن گردید ، باعث شد تا گروهک منافقین  با یک بن بست غیر قابل تصور مواجه گردد .
       
       

       
       
      به همین دلیل ، تروریستهای مسلح این گروهک ، دست به تحرکات جدیدی در داخل خاک ایران زده و در یکم آوریل 1991 ، با استفاده از شرایط حاد منطقه ، یکسری اقدامات مسلحانه تروریستی  در غرب ایران ، بویژه ارتفاعات استان کرمانشاه  را رقم زدند که موجبات به شهادت رسیدن صدها نفر از شهروندان کرد ساکن در این منطقه را فراهم آورد .
      بنابراین در پاسخ به شرارتهای این گروهک تروریستی ، در بامداد روز 5 آوریل ، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  با استفاده از 9 فروند جنگنده- بمب افکن F-4E ، جمعی پایگاه سوم شکاری (TFB-3)  یک ضربت اساسی را به پادگان اشرف که قرار گاه مرکزی این گروهک بشمار می رفت ، وارد آورد که درعمق 80 کیلومتری داخل خاک عراق و در 28 کیلومتری شمال شهر  خالص  قرار داشت . 5 دقیقه بعد از این حمله ، 9 فروند جنگنده- بمب افکن F-5E جمعی پایگاه چهارم شکاری (TFB-4) بقیه تاسیسات این قرار گاه را با مهمات سنگین مورد حمله قرار دادند که براساس اطلاعات منتشر شده ، تلفات گسترده ای را موجب گردید .
       

       
       
      با این حال ، در جریان این حمله غافلگیرانه  ، خدمه یکی از فانتوم های شرکت کننده ( سریال 6688-3) موفق به اجرای صحیح مانور POP-UP نگردید و هر دوخدمه مجبور به اجکت شده و توسط شبه نظامیان مستقر در منطقه  بازداشت و بسرعت به دولت عراق تحویل داده شدند
       
       

       
      بقایای فانتوم ساقط شده نیروی هوایی به سریال 6688-3
       
       
      در شمال عراق ، دولت ترکیه که سالهاست در حال جنگ غیر رسمی با شورشیان حزب کارگران کرد که به شکل محرمانه از حمایتهای اطلاعاتی و تسلیحاتی دولت وقت عراق بهره می برد ، قرار داشت ، به منظور سرکوب این شورشیان ، چندین عملیات رزمی را در امتداد مرز با ایران ، طراحی و اجرا نمود .
       

       
       
      در جریان این عملیات رزمی ، فانتوم های  نیروی هوایی ترکیه بارها و بارها حریم هوایی ایران را مورد تجاوز قرار داده و نقض نمودند و در این سو ، در موارد متعددی  ، رادار مراقبت منطقه ، هشدارهای لازم را به ترکها ارسال نمود ولی علی الظاهر نیروی هوایی ایران هرگز عملیات رهگیری را اجرا ننمود . این مساله  را می توان بدین دلیل تشریح نمود که  تایگرهای مستقر در پایگاه دوم شکاری ،اگر چه بسیار سریع تر از فانتوم های ترک بودند اما بدلیل اینکه  تیم های ضربتی نیروی هوایی ترکیه توسط جنگنده های F-16C این نیرو  اسکورت می شدند ، حضور تایگر عملاً بی اثر بشمار می رفت . به همین علت ، فرماندهی وقت نیروی هوایی ایران تصمیم گرفت تا سازمان رزم پایگاه دوم شکاری را با اعزام جنگنده های MIG-29 که به تازگی از اتحاد شوروی تحویل گرفته شده بودند ، تقویت نماید .
       
       

       
       
      اعزام فالکروم های تهرانی  ، اگر چه در ابتدا به شکل موقت به این پایگاه مامور شده بودند ، اما با تغییر شرایط ، این استقرار به شکل دائمی در آمد و اسکادران 22 تاکتیکی نیروی هوایی (TFS-22) با حضور میگ های روسی تشکیل گردید و از آن سو ، تمامی  تایگرهای موجود در این پایگاه (F-5E) به اسکادارن 21 تاکتیکی (TFS-21) انتقال یافتند .
       
      با فروکش کردن آتش جنگ در آسیای جنوب غربی ، شرایط تقریباً به حالت عادی بازگشت ، اما این آرامش زیاد بطول نیانجامید ، چرا که در سال 1994 ، گروهگ منافقین مجدداً با اعزام تیم های ترورویستی بداخل کشور ، به شکل منظم دست به تخریب ، ترور مردم عادی و شماری از مقامات ارشد نظامی و غیر نظامی  زدند .
       
       

      سپهبد شهید صیاد شیرازی 
       
       
      د رنتیجه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، مجدداً ماموریت یافت تا حملات هوایی خود را علیه قرارگاه مرکزی این گروهک در داخل خاک عراق ، از سر بگیرد .
      این ماموریت کمتر شناخته شده ، توسط یکفروند جنگنده- بمب افکن F-5F و سه فروند جنگنده – بمب افکن F-5E جمعی پایگاه دوم شکاری در 9 نوامبر 1994 اجرا گردید . در این حمله جمعاً 16 تیر مهمات هوا به زمین مارک-82 به روی هدف حمل شد و پرنده های رزمی با موفقیت کامل و بدون خسارت جانبی ، ماموریت خود را به انجام رساندند .
       
       

       
       
      اما بدلیل اینکه این حمله غافلگیرانه  در داخل محدوده موسوم به منطقه پرواز ممنوع (NO FLY ZONE) شمال عراق که توسط ایالات متحده و بریتانیا حفاظت می گردید ، انجام شد ، به محض اطلاع از وقوع این حمله ، 20 فروند جنگنده  متحدین شامل  جنگنده – بمب افکن های F-16  و F-15 نیروی هوایی ایالات متحده به منظور رهگیری این دسته پروازی از پایگاه های خود واقع در خاک ترکیه به پرواز در آمدند که با توجه به پایان ماموریت دسته رزمی نیروی هوایی ایران ، برخوردی میان این دو پیش نیامد . 
       

       
       
       
      پی نوشت :
       
      1- پلان های رزمی ارائه شده در این تاپیک در سطح وب وجود ندارد و توسط مترجم طراحی شده است 
      2-  در این انجمن ، بیشتز از حماسه های گردان های تامکت و فانتوم گفته شده ، باشد که  این تاپیک گوشه ای از حماسه های تایگرهای مظلوم نیروی هوایی که تلفات قابل توجهی را هم در جنگ تحمیلی متحمل شده است ، بیان نماید .
       
       
       
      منبع : با اندکی تصرف ، IRANIAN TIGERS AT WAR  BY BABAK TAGHVAEE
       
       
        این مجموعه با صرف زمان ترجمه  شده است ،
      بنابراین ، هر گونه برداشت با ذکر منبع (MILITARY.IR) خواهد بود . 
      در غیر اینصورت ، برداشت کننده  ، عرفاً و شرعاً ، مسئول خواهد بود .
       
       مترجم : MR9      
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.