DR_CHAMRAN

" توافق هسته ای " ، جزییات ، آینده (1)

Recommended Posts

از این می سوزم که دیشب اولین روزنامه ای که گفته بودن بر اساس اطلاعات منابعشون مذاکرات قراره تمدید بشه  همین روزنامه های اسراییلی بودن متاسفانه  این چندمین باره که  اخبار درز کرده از مذاکرات از زبون اسراییلی ها درست از آب درمیاد...مگه طرف غربی قرار نبود جزئیات مذاکرات رو درز نده!!..آنهم برای طرفهایی که به شدت دنبال شکست مذاکرات هستن!!...

 

همین دیروز که وزیر خارجه فرانسه با خنده های تخقیر آمیزش جلوی دوربین از اگر و اما حرف می زد معلوم بود اون  زالوی سعودی کار خودشو کرده........

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک سوال طبق توافقنامه ژنو اصلی! ایران در گرفتن پول حاصل از فروش نفت همین مقداری که امریکا تعهد کرده بزراه ایران بفروشه که مانعی نداره؟ ( مانع که چه عرض کنم منظورم بیشار از اون هفت خوان رستم فعلی هست ) منظورم اینه که این طور نیست که از یک طرف منابع خودمون را قطره چکانی آزاد کنند و از طرف دیگر مقدار بیشتری را اتوماتیک بلوکه کنند؟ چون این دردسرهای واریز مبلغ بلوکه شده در هر دوره سررسید این را به ذهن متبادر میکنه که گویا کانال فعالی برای انتقال پول به ایران وجود نداره ( والا این مبلغ هم از همون طریق وارد میشد و این همه دیر و زود نمیشد )

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان اگه از جانب آمریکا برای توافق رضایتی وجود داشت و واقعا هدف از مذاکره توافق بود میبایست که اوباما تمدید تحریم ها رو به چند هفته آینده موکول میکرد تا نتیجه مشخص بشه! عربستان و امثالهم فقط بازیچه هستن و سعی میشه که در کنار مذاکرات از این معادن دلار و نفت هم بهره برداری صورت بگیره!
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ببینید اگه این مذاکرات صرفاً مربوط به موضوع هسته‌ای نباشه و موارد دیگری مثل موشکی رو در بر بگیره حق باجناب سهیل است،اما در صورتی که فقط هسته‌ای باشه حق با دوستانیست که از ایشون انتقاد کردند.البته نظر شخصی‌ بنده اینه که موتیاسفانه ایشون  درست میگند و بعید میدونم این مذاکرات فقط هسته‌ای ما رو در بر بگیره.فکر می‌کنم دوستانی که به مذاکرات امیدوارند،بر اساس گفته‌های رسمی‌ مسولین تحلیل میکنند در حالی‌ که بر اساس شواهد و قرائن به نظر میرسه مسولین تمام حقیقت رو نگفته باشند!!!!!!
ببینید در آغاز مذاکرات آمریکایی‌ها بارها اعلام میکردند که برنامه موشکی ایران باید تعدیل بشه و در مذاکرات در باره آن بحث شود،حالا امکان نداره که ‌یک دفعه حرفشون رو پس گرفته باشند و بی‌خیال این موضوع شده باشند،از طرفی‌ اگه یادتون باشه بعد از امضا توافق نامه موقت برخی‌ از نمایندگان مجلس برخی‌ از موضوعات پشت پرده رو لؤ دادند مثل بحث‌هایی‌ که در کمیسیون سیاست خارجه و امنیت ملی‌ بین اعضا تیم‌ مذاکره کننده و نمایندگان شده بود،که البته با واکنش تند و اخطار شمخانی مواجه شدند و پس از آن دیگه در این ارتباط صحبت نکردند!!!!!از جمله مواردی که این نمایندگان به آن اشاره میکردند همین برنامه موشکی و تعطیلی آن بوده،حتا از وزیر امور خارجه سؤال شد که چرا جلوی سفر کارشناسان موشکی کره شمالی‌ رو به ایران گرفته!!!!!!!اما بعد به علت فشار‌های مقامات بالا و شورای عالی‌ امنیت ملی‌ این اعتراضات متوقف شد!!!!!!

حالا این بماند،عقلاً هم فکر کنیم میبینیم که بعیده آمریکا از موشک‌های ایران چشم پوشی کنه
این قرار داد هسته‌ای قرار نیست برای همیشه باشه،بلکه ۱۰ یا ۱۵ سال به طول خواهد انجامید،بعد از آن ایران میتواند مثل بقیه کشور‌ها تمام فعالیت‌های هسته‌ای رو که میخواد انجام بده از غنیسازی گرفته،تا راکتور‌های آب سنگین برای تولید پلوتونیوم و بازرسی‌ها هم به روال عادی آژانس خواهند برگشت یعنی‌ کم میشوند نسبت به الان....حالا این ۱۵،۱۰ سال اگه واقع بینانه نگاه کنیم زمان مناسبیست برای ایران که حلقه‌های مفقوده در ساختار نظامیش رو کامل کنه،به ویژه دست یابی‌ به موشک‌های قاره پیما و زیر دریایی‌های سنگین برای پرتاب موشک بالستیک!!!!!!همین کره شمالی‌ چند هفته پیش اولین زیر دریایی از نوع خودش را رونمایی کرد،پس اگر بگیم ایران هم تا آن زمان به این توان دست خواهد یافت حرف گزافی نزدیم...به ویژه که موشکی مثل قیام هم که بالک نداره احتمالا در این راستا طراحی شده،البته مدل‌های قاره پیما آن هم خواهند آمد....
خوب پس ۱۵ سال دیگه ایران کشوری خواهد بود با توانایی‌ بالا نظامی به ویژه توانایی‌ حمله مستقیم به خاک آمریکا و همچنین ضربه دوم با زیردریایی.اینجا فقط سلاح هسته‌ای رو کم خواهد داشت که آن هم بعد از اتمام دوره قرار داد و زمان محدودیت‌های ناشی‌ از آن هر وقت بخواهد در عرض چند ماه میتواند به آن دست پیدا کند،به ویژه با بازگشت  بازرسی‌ها به روند عادی و کاهش آنها!!!!!!
به این اضافه کنید رونق و رشد اقتصادی و علمی‌ بالای کشور بعد از رفع تحریم‌ها با توجه به پتانسیل‌های ایران،موقعیت برتر جغرافیایی ایران،تسلط بر تنگه هرمز،احتمالا  با رفع تحریم‌ها به یکی‌ از برترین تولید کنندگان نفت و گاز در جهان تبدیل خواهد شد که از این حیث بخش مهمی‌ از جهان به ایران وابسته خواهند شد ...پس ما عملا ۱۶   ۱۷ سال دیگه یعنی‌ کمی‌ بعد از پایان برنامه چشم انداز ۲۰ ساله با کشوری قدرت مند طرف خواهیم بود در آستانه دست یابی‌ به سلاح هسته ای،که اگر این اتفاق هم بیفتد یعنی‌ ایران میشه ابر قدرت!!!!!
این سناریو بسیار خوبه،اما ‌یک مشکل داره!!!!!!

و آن اینه که آمریکایی‌ها ببخشید مغز خر نخوردند!!!!!که بیان قرار دادی با ایران ببندند که چند سال بعد ایران رو تبدیل کنه به یک غول بی‌ شاخ یو دوم که دیگه کسی‌ حریفش نشه!!!!!
هیچ گاه آمریکا و اسرائیل و کلا غرب چنین اشتباهی نخواهند کرد....۱۰  یا ۱۵ یا اصلا ۲۰ سال زمان زیادی نیست در مقوله‌های استراتژیک و توازن قوا در جهان و از نظر آنها قرار نیست ایران در این مدت زمان به این سناریو که بالا تشریح کردم دست یابی‌ پیدا کنه!!!!!!

اینجاست که آدم به فکر بخش‌های ناا نوشته مذاکرات هسته‌ای میفته،و اینکه به احتمال بسیار زیاد آمریکا فقط در ازای تعطیلی برنامه‌های استراتژیک ایران که مهمترینش موشکی هست، تن‌ به برچیدن تحریم‌ها خواهد داد تا در آینده خطری از جانب ایران خود و متحدینش رو تهدید نکنه!!!!!و در کنار موشکی، برنامه‌های مشابه به آن و دوگانه هم مثل فضائی به شدت محدود خواهند شد،حتا بسیار محتمله که مثل آلمان و ژاپن و ایتالیا بعد از جنگ جهانی‌ دوم  تا مدت‌ها در زمینه زیر دریایی‌های فوق سنگین و راهبردی(با قابلیت شلیک موشک بالستیک) هم اجازه فعالیت نداشته باشیم!!!!!!!!
خلاصه این موردی بود که بنده بر اساس شواهد و قرائن و دو دو تا چهار تا به نظرم میرسه نزدیکترین احتمال به واقعیت هست
حالا اگه دوستان نظر متفاوتی دارند و خوش‌بین هستند،خوشحال میشم تحلیل خودشان را بنویسند

ویرایش شده در توسط X-Mas
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تا همین صبح که خبر از توافق سیاسی میدادن چی شد یکدفعی مذاکرات رو تمدید کردن ‎

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تمدید وضعیت مربوط به ایران اینجوری نیست که هر موقع اوباما امضا کرد اجرا بشه.اگر اوباما تا ثبل از سر رسید سالانه امضا نکنه اون وضعیت برای سال بعدش اجرا نمیشه.پس ممکن نبود که تمدید ر چند هفته عقب بندازن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گزارش ویژه/ فوری/ اختصاصی
ابهامات در نتیجه مذاکرات وین/ در ازای ماهانه 700 میلیون دلار چه امتیازی واگذار شده است؟
اگر توافق موقت جدیدی انجام شده باشد، در ازای ماهانه 700 میلیون دلار پرداختی از سوی امریکا، ایران چه امتیازی واگذار کرده است.

 

ایران هسته ای- نشانه ها حکایت از آن دارد که مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 تمدید شده است.

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلستان غروب روز دوشنبه اعلام کرد که ایران و گروه 1+5 مذاکرات خود را برای 7 ماه دیگر تمدید کرده اند.

هاموند گفت که مذاکرات تا روز 10 تیر 1394 (اول ژوئیه 2015) تمدید شده است.

همچنین گفته شده است که ایران ماهانه 700 میلیون دلار دیگر از دارایی های مسدود شده خود را دریافت خواهد کرد.

هنوز هیچ یک از مقام های رسمی ایران این موضوع را تایید نکرده اند.

ابهامات قابل توجهی در آنچه وزیر خارجه انگلستان اعلام کرده وجود دارد.

1- نخستین ابهام این است که آیا دو طرف بر سر یک چارچوب سیاسی تفاهم کرده اند یا نه. نشانه ها حکایت از آن دارد که چنین تفاهمی انجام نشده و تا ماه مارس (اسفند) به تاخیر افتاده است.

2- ابهام دوم این است که آیا توافق موقت جدیدی انجام شده است؟ اگر توافق موقت جدیدی انجام شده باشد، در ازای ماهانه 700 میلیون دلار پرداختی از سوی امریکا، ایران چه امتیازی واگذار کرده است.

گفته می شود که ممکن است ایران از دست رفتن بخشی از ذخیره اورانیوم 5 درصد خود را که حدود 8300 کیلوگرم است، پذیرفته باشد.

3- ابهام دیگر این است که آیا دو طرف یک دورنما را مورد تفاهم قرار داده اند یا در واقع مذاکرات رها شده است؟

4- چهارمین ابهام این است که زمان بندی های آینده چگونه مورد تفاهم واقع شده است و مذاکرات چگونه و کجا و با چه دستور کاری از سر گرفته خواهد شد؟

5- ابهام پنجم در این باره است که آخرین موضع طرفین درباره موضوعات کلیدی بویژه جدول زمانی لغو تحریم ها و ظرفیت غنی سازی چه بوده است؟

6- ابهام آخر این است که دو طرف این مسئله حقوقی در متن توافق ژنو را که می گوید گام آخر باید قبل از اینکه یک سال از آغاز توافق بگذرد، اجرا شود، چگونه حل کرده اند؟ آیا دستکاری در توافق ژنو انجام شده است؟

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رئیس جمهور امشب بعدازخبر ساعت 21 درباره مذاكرات هسته‌ای به صورت زنده با مردم سخن می گوید

 

انشاالله جشن اقتصاد مقاومتی میگیریم.

 

لعنت به تزویر استعمارگران

 

جمله ای  نقل به مضمون از سریال مختار

 

 

" تزویر به شما امان می دهد  تا مقاومتتان را بشکند ، شک نکنید که پس از غلبه ، گردنتان را خواهد شکست "

 

 

 

 

 

«الخیر فی ماوقع»

ویرایش شده در توسط CHAF
  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بر اساس همان توافق ژنو باید دارایی مسدود شده به ایران برمیگرده یعنی همین روند رو ایران باید در پیش بگیره نه اینکه امتیاز جدید بده

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر بنده که تمدید با این مدت طولانی به ضرر ماست در مذاکرات... هرچه قضیه بیشتر کش پیدا کنه درحالی که دست ایران خالی تر میشه از ابزارهای چانه زنی (ذخایر اورانیوم چه 20 درصد و چه 5 درصد) عملا طرف مقابل اهرم اصلی خودش رو در دست داره (تحریم)، و از طرفی فشار روی مسئولین دولت ایران در داخل به علت وعده حل موضوع در 3 یا 6 ماه... الان وضعیت ایران مثل تیم فوتبالی میمونه که 2 هیچ بازی رو عقبه و گذشت زمان به ضررش هست و هرچه به انتهای زمان بازی نزدیک میشن فشار روی تیمی که عقبه بیشتر میشه...

 

البته من موافق مذاکرات بودم و هستم تا اون سنگی که به دلیل ساده انگاری عده ای افتاد ته چاه بلکه بیرون بیاد ولی با این اوضاع به نظر نمیرسه آینده خوبی در انتظار ما در مذاکرات باشه... واقعا من هم جای آمریکا بودم سودی در برداشتن تحریم ها نمیدیدم...

ویرایش شده در توسط hasanjj2
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تمدید وضعیت مربوط به ایران اینجوری نیست که هر موقع اوباما امضا کرد اجرا بشه.اگر اوباما تا ثبل از سر رسید سالانه امضا نکنه اون وضعیت برای سال بعدش اجرا نمیشه.پس ممکن نبود که تمدید ر چند هفته عقب بندازن


بنده با نظام سیاسی آمریکا آشنایی زیادی ندارم ، اما علی القاعده این دستوری رو که اوباما امضا کرد سیستم اجرایی زیر نظر اوباما اجرا میکنه بنابر این به نظر باید یه مکانیسمی (مثل حکم ثانویه یک ماهه) برای تاخیر امضا و در عین حال اجرای اون دستور بدون امضای حکم اصلی وجود داشته باشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ببینید اگه این مذاکرات صرفاً مربوط به موضوع هسته‌ای نباشه و موارد دیگری مثل موشکی رو در بر بگیره حق باجناب سهیل است،اما در صورتی که فقط هسته‌ای باشه حق با دوستانیست که از ایشون انتقاد کردند.البته نظر شخصی‌ بنده اینه که موتیاسفانه ایشون  درست میگند و بعید میدونم این مذاکرات فقط هسته‌ای ما رو در بر بگیره.فکر می‌کنم دوستانی که به مذاکرات امیدوارند،بر اساس گفته‌های رسمی‌ مسولین تحلیل میکنند در حالی‌ که بر اساس شواهد و قرائن به نظر میرسه مسولین تمام حقیقت رو نگفته باشند!!!!!!
ببینید در آغاز مذاکرات آمریکایی‌ها بارها اعلام میکردند که برنامه موشکی ایران باید تعدیل بشه و در مذاکرات در باره آن بحث شود،حالا امکان نداره که ‌یک دفعه حرفشون رو پس گرفته باشند و بی‌خیال این موضوع شده باشند،از طرفی‌ اگه یادتون باشه بعد از امضا توافق نامه موقت برخی‌ از نمایندگان مجلس برخی‌ از موضوعات پشت پرده رو لؤ دادند مثل بحث‌هایی‌ که در کمیسیون سیاست خارجه و امنیت ملی‌ بین اعضا تیم‌ مذاکره کننده و نمایندگان شده بود،که البته با واکنش تند و اخطار شمخانی مواجه شدند و پس از آن دیگه در این ارتباط صحبت نکردند!!!!!از جمله مواردی که این نمایندگان به آن اشاره میکردند همین برنامه موشکی و تعطیلی آن بوده،حتا از وزیر امور خارجه سؤال شد که چرا جلوی سفر کارشناسان موشکی کره شمالی‌ رو به ایران گرفته!!!!!!!اما بعد به علت فشار‌های مقامات بالا و شورای عالی‌ امنیت ملی‌ این اعتراضات متوقف شد!!!!!!

...

دوست گرامی

در توافقنامه ژنو به مسائل موشکی هم رسما اشاره شده است.

در توافقنامه ژنو آمده که قطعنامه 1929 باید برطرف شود، در این قطعنامه هم موشکهای ایران آمده

این قسمت از قطعنامه 1929 :

 منع فعالیت‌های ایران در خصوص تولید موشک‌های بالستیک با توانایی حمل کلاهک هسته‌ای.

منع آزمایش‌های موشکی ایران که در آن از تکنولوژی بالستیک استفاده شده باشد.

 

 

 

یک سوال طبق توافقنامه ژنو اصلی! ایران در گرفتن پول حاصل از فروش نفت همین مقداری که امریکا تعهد کرده بزراه ایران بفروشه که مانعی نداره؟ ( مانع که چه عرض کنم منظورم بیشار از اون هفت خوان رستم فعلی هست ) منظورم اینه که این طور نیست که از یک طرف منابع خودمون را قطره چکانی آزاد کنند و از طرف دیگر مقدار بیشتری را اتوماتیک بلوکه کنند؟ چون این دردسرهای واریز مبلغ بلوکه شده در هر دوره سررسید این را به ذهن متبادر میکنه که گویا کانال فعالی برای انتقال پول به ایران وجود نداره ( والا این مبلغ هم از همون طریق وارد میشد و این همه دیر و زود نمیشد )

آلاله گرامی، طبق توافق نامه ژنو اصلی، ما هرچی نفت بفروشیم پولش بلوکه میشه، فقط چند میلیارد دلارش رو به ما اجازه میدن برداشت کنیم که اون هم باید صرف کارهای خاصی که گفتن بشه، مثل پرداخت شهریه دانشجویان ایرانی خارج از کشور و غیره. اون هم از کانالهای مالی مشخص شده. یعنی ایران نمی تونه با هر بانک و ... ای هم این کار رو بکنه. یعنی از شروع توافقنامه تا حالا ده بیست میلیارد دلار به پولهای بلوکه شده ما اضافه شده.

البته ما سعی می کنیم زیربار نریم و مثل گذشته پولهامون رو از طرقی برگردونیم و در حقیقت تحریم رو دور بزنیم. اما آنچه در توافقنامه ژنو آمده اینه.

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ادامه توافق ژنو فکر نکنم عملا ممکن باشه. مختصری شبیه « نفت در برابر غذا » می مونه

 

باید منتظر موضع گیری آقا باشیم

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک سال تمدید شد

یک سال دیگه هم دوباره تمدید میکنن تا آمریکایی ها بار این بحث مذاکرات  رو بندازن دوش دولت بعدی امریکا!!

امیدواریم دیگه دوستان داخلی از زدن گل به خودی های مثل خزانه خالیست! و از کار افتادن سیستم نظامی ایران ظرف مدت 10 دقیقه! گره زدن حیات و ممات مملکت به  برداشته شدن تحریم ها! و غیره و ذالک دست بردارن و مرد و مردونه بچسبن به کار

چون نفرات بعدی که  پشت میز  مذاکره میان(اگر بیان البته!)براردان و خواهران دوست داشتنی نئومحافظه کار هستن..همونهایی که میگفتن ما با تروریست ها مذاکره نمیکنیم! :)

  • Upvote 10
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باید منتظر موضع گیری آقا باشیم

 

کاملا موافقم  :applause:  :applause:  :applause: ما باید در هر حالی و در هر زمانی چشم به رهبر داشته باشیم.

نه از ایشون جلو بزنیم و نه عقب بمونیم.

 

----

و اما بعد

الان این تمدید مذاکرات بدون حصول هیچ نتیجه ای و بدون وجود هیچ توافقی، همون قدری که من فکر میکنم فاجعه آمیز هست یا اینکه اونقدر ها هم بد نیست برای کشور؟

 

 

پ.ن 1 : نکته مثبت این خبر، این هست که تیم مذاکره کننده حاضر نشده که هر مزخرفی رو که غربی ها جلوش گذاشتن امضاء بکنه (نیمه پر لیوان) و بر خلاف پیش بینی برخی از دوستان بر حفظ خطوط قرمز تأکید کرده. چون اگه خواسته غربی ها رو می پذیرفتن، احتمالا امروز یک توافقی حاصل میشد (ولو به ضرر منافع ملی کشور)

پ.ن 2 : نکته منفی این خبر هم این هست که یقین حاصل شد که طرف اون طرف میز حاضر نیست به سادگی توافق کنه و میخواد تا جائی که براش امکان داره این فشار خردکننده رو بر روی ایران نگه داره (نیمه خالی لیوان)

پ.ن 3 : یعنی حالم از این روس های بی صفت ... داره بهم میخوره. یکی نیست بهشون بگه آخه بی وجود مثلا الان ایران یکی از تنها متحدین باقی مونده بلوک شما هست. اینهمه انفعال و سیب زمینی بودن رو توی این چند دهه داشتید و از اون روز به این روز افتادید. (یک زمانی نصف کره زمین متحدشون بود و الان فقط 4-5 کشور متحد دارند) میخواید بیشتر از این گند بزنید به اعتبار نداشته جهانی تون؟؟

پ.ن 4 : ای خدا، یعنی روزی میرسه که به لجن کشیده شدن این آل نجس رو ببینیم؟ تقریبا یقین دارم که سفر اون کفتار پیر سعودی، توی قوت قلب دادن به غربی ها (در خصوص ثبات نفتی و ... ) برای عدم توافق بی تأثیر نبوده.

 

دوستان عزیز. ببخشید. ولی خیلی عصبانی هستم. بخاطر همین ممکنه که لحن ام یه خورده بی ادبانه شده باشه.

ویرایش شده در توسط mehran55
  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.