Recommended Posts

من فکر میکنم تغییراتی توش دادن و میخوان مخفی بمونه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من فکر میکنم تغییراتی توش دادن و میخوان مخفی بمونه[/quote]


ایران اگر زمانی‌ تغیراتی‌ (مثله زاویه دادن به استیبلایزر‌ها و دهانه اینتیک‌ها ...) در بدنه اف-۱۴‌ها انجام دهد (که هنوز نداده) به هر حل می‌‌داند که آنها را از ماهواره‌ها آمریکا و ناتو پنهان نمیتواند بکند پس دلیلی‌ برای پنهان کردن آنها ندارد و اگر هم ایران زمانی‌ تصمیم بگیرد این کار را انجام دهد اول در یکی‌ از اف-۱۴‌ها آن را تست و اگر موفق بود بی‌ شک قبل از این که این تغیرات را در بقیه اف-۱۴‌ها بدهد پوز شو بی‌ شک خواهد داد ولی‌ ایران هیچ تصمیمی برای دستکاری در بدنه اف-۱۴‌ها ندارد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من هر روز چشم به فرودگاه بود تا دلتون بخواد اف4 اف5 ميگ29 و صاعقه ديدم ولي خداييش اثري از اف 14 نديدم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اف 14 ها در این رزمایش حضور دارن و نقش رهگیری هوایی و تامین امنیت رزمایش رو برعهده دارن البته طبق گفته فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء[/quote]

اين حرف تاحدودي درسته
اما به نظرمن مهم تر از همه بهينه سازي هاي كه صورت گرفته از چشم دشمن مخفي بمونه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18][color=blue][b][align=center]فرمانده نيروي دريايي ارتش اعلام كرد كه در صورت تصويب و ابلاغ، بزرگترين رزمايش اين نيرو در منطقه‌اي گسترده‌تر از رزمايش‌هاي قبلي طي ماه‌هاي باقي‌مانده از سال جاري برگزار خواهد شد.[/align][/b][/color][/size]

[align=center]به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، امير دريادار حبيب‌الله سياري با حضور در ايسنا،‌ در گفت‌وگوي تفصيلي با خبرنگار سياسي اين خبرگزاري، اظهار كرد: در رزمايش ولايت 90 ـ درصورتي كه تصويب و ابلاغ شود ـ قطعا منطقه عملياتي رزمايش را گسترش خواهيم داد. ما هر سال تلاش مي‌كنيم كه رزمايش‌ها و تمرينات خود را گسترش داده و در آب‌هاي آزاد انجام دهيم.

[b]سامانه‌هاي راداري ما، سامانه‌هاي روز دنيا است[/b]

وي در اين گفت‌وگو همچنين با اشاره به وضعيت نيروي دريايي ارتش از نظر كشف، شناسايي و مقابله با تهديدات، اظهار كرد: در حال حاضر سامانه‌هاي راداري ما، سامانه‌هاي روز دنيا است و رادارهاي سطحي و هوايي ما اين توانمندي را دارند كه برابر رادارهاي سطحي و هوايي دنيا كار انجام دهند و توانمندي سوناري ما نيز به همين ترتيب مطابق توانمندي روز دنياست. در بحث جمع‌آوري سيگنالي و الكترونيكي نيز، تمام سامانه‌هايي كه در داخل كشور توليد مي‌شود، با سامانه‌هاي روز دنيا مطابقت مي‌كند. در زمينه سلاح‌هاي در اختيار و برد آن‌ها نيز، متناسب با وزن و توانمندي هر يگان شناور، سامانه‌هاي مختلفي داريم كه بردهايي مناسب براي آن يگان‌ها دارند.

فرمانده نيروي دريايي ارتش ادامه داد: امروز انواع و اقسام مهمات و سلاح را در داخل كشور توليد مي‌كنيم و چيزي از خارج از كشور به ما نمي‌دهند و همين محدوديت‌ها موجب شد كه خودمان به دنبال ساخت سلاح‌هاي مورد نياز برويم، چراكه نياز، انسان را وادار مي‌كند كه به سمت خلاقيت و ابتكار برود و به همين دليل است كه گفته مي‌شود تحريم نعمت‌هاي زيادي هم دارد.

[b]بسياري از ناوهاي ما به سامانه حمل بالگرد مجهز شده‌اند[/b]

سياري همچنين به تلاش نيروي دريايي ارتش براي تجهيز ناوهاي اين نيرو به سامانه حمل بالگرد اشاره كرد و گفت: در حال حاضر تمام يگان‌هاي ما كه توانايي لازم را دارند، تجهيز شده‌اند و در نتيجه امروز بسياري از شناورهاي سطحي و ناوهاي ما به سامانه حمل بالگرد مجهز هستند.

[b]برنامه‌هايي براي حضور طولاني‌مدت زيردريايي در آب‌هاي آزاد داريم[/b]

وي درباره وضعيت نيروي دريايي در زمينه دريايي‌ها نيز اظهار كرد: از نظر توليد و در اختيار داشتن زيردريايي‌ها در وضعيت مطلوبي به سر مي‌بريم. الحاق زيردريايي‌هاي كلاس غدير به ناوگان نيروي دريايي همچنان ادامه دارد و توانمندي ما در زمينه زيردريايي‌ها روز به روز افزايش پيدا مي‌كند. اخيرا ماموريت 70 روزه زيردريايي ما در آب‌هاي آزاد به اتمام رسيد و ما براي حضور طولاني مدت زيردريايي در آب‌هاي آزاد برنامه‌هاي ديگري داريم و اين توانمندي براي ما وجود دارد.

[b]مي‌توانيم به راحتي تا 50 كيلومتري ساحل هر كشوري برويم[/b]

وي با تاكيد بر ادامه حضور نيروي دريايي ارتش در آب‌هاي آزاد و بين‌المللي، تصريح كرد: ما بنا به تدبير فرمانده كل قوا اهل حضور در آب‌هاي آزاد هستيم و بايد در همه جاي آب‌هاي آزاد دنيا حضور داشته باشيم. سه سال است كه در حال اجراي اين تدبير هستيم، پانزده ناوگروه به آب‌هاي آزاد فرستاده‌ايم و ‌اين مسير ادامه دارد و بنا به تدبير ايشان، هر روز فعاليت خود را در اين عرصه بيشتر و بيشتر مي‌كنيم.

سياري در ادامه خاطرنشان كرد: برنامه‌هاي آتي ما براي حضور در آب‌هاي آزاد، محدود به درياي مديترانه نيست. تدبير مقام معظم رهبري حضور در آب‌هاي آزاد است و بر اساس تعريف آب‌هاي آزاد، ما مي‌توانيم به راحتي تا 50 كيلومتري ساحل هر كشوري برويم. بنابراين ما نيز بايد توانمندي‌هاي خود را افزايش دهيم تا بتوانيم در هر نقطه آب‌هاي آزاد حضور داشته باشيم و اين حق همه ملت‌هاست و ما اين كار را انجام دهيم. بر همين اساس، برنامه ما اين است كه هر سال حضور خود در آب‌هاي آزاد را گسترش دهيم و جلوتر برويم.

[b]كسي باور نمي‌كرد بتوانيم در آب‌هاي آزاد حضور پيدا كنيم[/b]

وي با اشاره به بخش‌هايي از سخنان فرمانده كل قوا مبني بر نشان داده شدن عزت مردم ايران با حضور نيروي دريايي در آب‌هاي آزاد، ‌يادآور شد: معني اين سخن اين است كه كسي باور نمي‌كرد ما بتوانيم در آب‌هاي آزاد حضور پيدا كنيم، چراكه همه دشمنان ما فكر مي‌كنند پس از سي و سه سال تحريم، علم و سواد و توانايي صنعتي ما به جايي نرسيده است كه بتوانيم يك كشتي را براي حضور در درياي مديترانه آماده كنيم و وقتي ما اين كار را انجام مي‌دهيم همه را به تعجب وا مي‌داريم. ما در برابر تحريم‌ها مقاومت كرديم و امروز نه تنها كشتي‌هاي قديمي ما بلكه ناوشكن جماران در دريا حضور پيدا مي‌كند و بدين‌ترتيب دنيا مي‌فهمد كه ما از نظر علمي و صنعتي بالا هستيم و اين مساله عزت مردم ما را نشان مي‌دهد. در هيچ كجا نمي‌توان مثل دريا اقتدار يك ملت را نشان داد و به همين دليل هم زيردريايي خود را به درياي سرخ فرستاديم تا به دنيا ثابت كنيم كه اين توانمندي را داريم.

فرمانده نيروي دريايي ارتش افزود: براي حضور ناوشكن‌هاي نيروي دريايي ارتش در اقيانوس اطلس نيز برنامه‌هايي داريم كه در آينده نزديك محقق خواهد شد، ولي اين‌كه امسال باشد يا سال‌هاي آتي، بستگي به تدابيري دارد كه ابلاغ مي‌شود و هر تدبيري كه ابلاغ شود نيروي دريايي آمادگي دارد كه حضور پيدا كند.

[b]سواحل جنوب شرق كشور نياز به توسعه بيشتر دارد[/b]

وي در ادامه اين گفت‌وگو، بر لزوم آشنايي بيشتر جامعه با تاثيرات حضور نيروي دريايي تاكيد كرد و با اشاره به ارتباط اين نيرو با ارتقاء معيشت مردم، گفت: يكي از دلايل توسعه نيروي دريايي در درياهاي آزاد، وجود ارتباط بين كار اين نيرو با معيشت مردم است. براي اين‌كه كشور ما توسعه پيدا كند بايد مولفه‌هاي مختلفي را مدنظر قرار دهيم كه يكي از اين مولفه‌ها، توسعه مناطق ساحلي است؛ براي نمونه، سواحل جنوب شرق كشور نياز به توسعه بيشتر دارد و مقام معظم رهبري درباره اهميت آن مناطق فرموده‌اند كه درياي عمان و سواحل آن براي ما يك گنج و يك ذخيره است و متاسفانه تا به حال غفلت كرده‌ايم.

سياري با بيان اين‌كه «نيروي دريايي ارتش جلودار حركت در مسير تحقق تدبير مقام معظم رهبري بر توسعه درياي عمان و سواحل آن است» افزود: براي نمونه وقتي نيروي دريايي ارتش منطقه دوم دريايي را در شهر كوچكي مثل جاسك احداث مي‌كند، تعداد زيادي از كاركنان اين نيرو به آن‌جا منتقل مي‌شوند كه عده زيادي از آن‌ها با خانواده‌هاي خود هستند. وقتي چنين تعدادي وارد يك شهر كوچك مي‌شوند،‌ قطعا موجب رونق اقتصاد مي‌شود، چراكه اين افراد و خانواده‌هاي آن‌ها به امكانات مختلف نظير بهداشت، مدرسه،‌ آب و برق نياز دارند. بنابراين همين نيازها و هزينه‌هايي كه توسط اين افراد انجام مي‌شود، اقتصاد مردم آن منطقه را رونق مي‌دهد.

[b]يك پايگاه دريايي در منطقه راس ميداني ايجاد مي‌كنيم[/b]

وي با بيان اين‌كه «يكي از برنامه‌هاي ما اين است كه يك پايگاه دريايي در منطقه راس ميداني ايجاد كنيم» افزود: اين مساله يعني تعدادي نيروي انساني و تجهيزات بايد در آن منطقه استقرار پيدا كند و اين موجب آباداني آن منطقه مي‌شود. مشابه همين مساله براي منطقه كوچكي مثل كنارك هم صدق مي‌كند، چراكه منطقه سوم دريايي ارتش در آن‌جاست و موجب رشد آن منطقه مي‌شود. اين مساله يكي از تاثيرات گسترش نيروي دريايي است. تاثير ديگر اين است كه ما در گسترش‌هاي خود، هر كاري كه از دست ما بر بيايد در جهت كمك به مردم آن مناطق انجام مي‌دهيم.

فرمانده نيروي دريايي ارتش، گسترش اين نيرو در سواحل را موجب رونق بيشتر بنادر تجاري دانست و گفت: وقتي ما چنين آباداني‌هايي را در مناطق ساحلي بوجود بياوريم، موجب خواهد شد كه بنادر تجاري ما در آن‌جا رونق پيدا كند. قرار است كه بنادر جاسك و چابهار به دو بندر بزرگ اقيانوسي كشور تبديل شود و رييس‌جمهور نيز چنين وعده‌اي را داده است. يكي از تاثيرات مثبت اين مساله، اين است كه راه‌هاي وصولي ما به بنادر نزديك‌تر مي‌شود و اين از نظر هزينه، حسن بزرگي محسوب مي‌شود و اگر محقق شود مي‌تواند رونق خوبي براي آن منطقه و كل كشور به ارمغان بياورد.

[b]حضور ما در بنادر موجب آباداني و ارتقاء معيشت مردم مي‌شود[/b]

سياري به وجود منابع سرشار در درياها و اقيانوس‌ها اشاره كرد و يادآور شد: زماني منابع غذايي ما بويژه در درياي عمان توسط چيني‌ها، كره‌اي‌ها و ژاپني‌ها برده مي‌شد و با صيد صنعتي ماهي‌ها و ميگوهاي ما را مي‌برند ولي الان كه ما در آن‌جا حضور پيدا كرده‌ايم، حداقل در محدوده خودمان از اين كار جلوگيري مي‌كنيم. اگر شيلات و ناوگان صيادي ما قوي باشد به راحتي مي‌توانيم بهره‌برداري مناسبي از منابع غذايي آب‌هاي جنوبي انجام دهيم از نظر اقتصادي مي‌تواند جمعيت زيادي را در آن منطقه و حتي كل كشور پوشش دهد. بنابراين حضور ما در بنادر، هم موجب آباداني و ارتقاء معيشت مردم مي‌شود و هم توسعه و ارتقاء سطح رفاهي آن‌ها را به دنبال دارد و اين تدبير زيبايي است كه مقام معظم رهبري داشتند.

وي با اشاره به اين‌كه «در قرآن 33 بار كلمه "بحر" و 11 بار كلمه "بر" آمده و اين مطابق با نسبت آب و خشكي در كره زمين است» افزود: امروز دريا به چند دليل براي ما مهم است؛ دليل اول، وجود منابع غذايي فراوان دريا است. اگر مردم سومالي بتوانند ناوگان صيادي قوي داشته باشند، قحطي در آن‌جا بوجود نمي‌آيد ولي چون همه منابع غذايي آن‌ها را استكبار مي‌برد، نمي‌توانند از اين منابع غني استفاده كنند. درست است كه خشكسالي هم بر قحطي آن منطقه دامن مي‌زند ولي به هر حال امكان صيد وجود داد.

[b]هنوز علم و هنر بهره‌برداري درست از منابع آبي را در كشور نداريم[/b]

فرمانده نيروي دريايي ارتش بر لزوم قوي شدن شيلات در كشور تاكيد كرد و گفت: براي مثال، پرورش ميگو روز به روز گسترش مي‌يابد، ولي اين مساله به حمايت بيشتري نياز دارد و اگر حمايت لازم صورت بگيرد، كاملا در اين زمينه موفق خواهيم بود. متاسفانه در سبد غذايي خانواده‌هاي ما، ماهي و ميگو سهم بسيار كمي دارد و اين در حاليست كه يك سوم مرزهاي كشور ما مرزهاي آبي است. اين مساله بدان معنا است كه ما هنوز علم و هنر بهره‌برداري درست از منابع آبي را در كشور نداريم و از اين ظرفيت به درستي استفاده نمي‌كنيم.

سياري، وجود منابع عظيم نفت و گاز در دريا را يكي ديگر از دلايل اهميت درياها برشمرد و اظهار كرد: ما در آب‌هاي جنوب، منابع نفت و گاز فراواني داريم و حتي در منطقه بيست درصد درياي خزر كه متعلق به جمهوري اسلامي ايران است، دو حوزه نفتي وسيع داريم. ما بايد هم از منابع انرژي موجود در درياها و هم ديگر منابعي كه در كف دريا وجود دارد استفاده كنيم. اين منابع، به "ميراث بشريت" معروف است و ما بايد جايگاه خود را در اين مساله به درستي بشناسيم. دريا حتي حاوي انرژي‌هاي نو است و ما بايد آن‌قدر توانمند باشيم كه بتوانيم از اين انرژي‌ها نظير انرژي جزر و مد دريا استفاده كنيم.

وي اضافه كرد: يكي ديگر از دلايل اهميت درياها و آب‌هاي آزاد، نقش آن در تجارت بين كشورها است. 93 درصد كالاهاي جهان از طريق آب جابه‌جا مي‌شود و هر چقدر كه مسير طولاني‌تر و حجم كالا بيشتر باشد حمل آن از طريق دريا ارزان‌تر است. اگر يك منطقه مثلث شكل بين بندر جاسك،‌ تنگه مالاگا و تنگه باب‌المندب تصور كنيم، يك سوم تجارت جهان در اين مثلث انجام مي‌شود. در نتيجه اين منطقه يك مثلث طلايي است و كشورهايي كه بتوانند از ظرفيت اين منطقه استفاده كنند، از نعمت‌هاي خدادادي استفاده كرده‌اند. در كنار اين مسايل،‌ انتقال فرهنگ و تاثير مثبت بر گردشگري نيز از جمله موارد مهم دريا است و اگر ما بتوانيم از تمام اين منابع و ظرفيت‌ها به درستي استفاده كنيم،‌ تدبير مقام معظم رهبري را اجرا كرده‌ايم.

[b]آموزش‌هاي زيادي به صيادان مي‌دهيم تا بتوانند با دزدان دريايي مقابله كنند[/b]

فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه، به پديده دزدي دريايي اشاره كرد و افزود: وقتي امنيت در آن منطقه مثلث طلايي به مخاطره مي‌افتد، همه كشورها متضرر مي‌شوند و همين امر دليل مناسبي براي ماموريت راهبردي نيروي دريايي ارتش است. در حال حاضر بيش از 30 كشور جهان در خليج عدن مشغول گشت‌زني هستند تا امنيت خطوط كشتي‌راني را برقرار كنند و ما هم يكي از اين كشورها هستيم. اين حوزه بسيار گسترده است و برقراري امنيت آن منطقه كار بسيار سختي است. در اين زمينه، ما آموزش‌هاي زيادي به صيادان مي‌دهيم تا بتوانند با دزدان دريايي مقابله كنند و در اين راستا كلاس‌هاي آموزشي مستمري در جاسك و كنارك برگزار كرده‌ايم و معمولا مناطق امن‌تر را به آن‌ها معرفي مي‌كنيم.

سياري با تاكيد بر اين‌كه «رابطه ماموريت نيروي دريايي با اقتصاد كشور يك رابطه كاملا مستقيم است» تصريح كرد: اگر امروز نتوانيم كشتي‌هاي خود را در خليج عدن اسكورت كنيم، كشتي‌هاي نفتكش و تجاري ما با مشكل مواجه مي‌شوند و اين يعني چرخه اقتصادي مملكت با مشكل مواجه مي‌شود. در زمان دفاع مقدس هم نيروي دريايي ارتش بنادر دشمن را محاصره كرد و اجاز نداد آن‌ها صادرات و واردات داشته باشند. آن‌ها سعي كردند از طريق هوا و موشك‌هاي ساحل به دريا خطوط كشتي‌راني ما را مختل و از صادرات نفت كشور جلوگيري كنند، ولي ما اجازه اين كار را به آن‌ها نداديم و بدين ترتيب 10 هزار كشتي را در دوران دفاع مقدس اسكورت كرديم و چرخ اقتصاد و مملكت را چرخانديم.

[b]پديده دزدي دريايي به معضلي براي تجارت جهاني تبديل شده است[/b]

وي همچنين به گسترش فعاليت‌هاي دزدان دريايي خليج عدن تا ميانه اقيانوس هند اشاره كرد و گفت:‌ پديده دزدي دريايي در مناطق مختلفي وجود دارد ولي تراكم اين مساله در حال حاضر در سواحل سومالي است و اين به معضلي براي تجارت جهاني تبديل شده است بر همين اساس كشورهاي مختلف از كشتي‌هاي تجاري خود در آن منطقه مراقبت مي‌كنند. اخيرا بسياري از اين كشورها تحت كنترل ناتو قرار گرفته‌اند و به‌طور واحد با دزدان دريايي مبارزه مي‌كنند و فرماندهي اين گروه نيز به صورت دوره‌اي تغيير مي‌كند. در اين بين، چند كشور از جمله جمهوري اسلامي ايران مستقل عمل مي‌كنند يعني ما تحت امر كسي قرار نمي‌گيريم. البته گاهي در مسير عبور و مرور كشتي‌ها اعلاميه‌هايي منتشر مي‌شود و بدين ترتيب ارتباط بين گروه‌هاي كشورهاي مختلف برقرار مي‌شود.

فرمانده نيروي دريايي ارتش همچنين با اشاره به اعزام ناوگروه‌هاي اين نيرو به خليج عدن، اظهار كرد: از زماني كه مقام معظم رهبري فرمودند كه نيروي دريايي ما يك نيروي راهبردي است، خيلي بر اين مساله فكر كرديم و به اين نتيجه رسيديم كه تدبير ايشان اين است كه ما بايد در آب‌هاي آزاد حضور داشته باشيم، يعني ما بايد از يك نيروي دريايي در آب‌هاي كم عمق جدا و به يك نيروي دريايي آب‌هاي عميق تبديل شويم و به همين دليل به سراغ شمال اقيانوس هند رفتيم. معناي راهبردي بودن نيروي دريايي اين است كه ما بايد بتوانيم در آب‌هاي آزاد حضور داشته باشيم و در جهت انجام ماموريت‌هاي خود بتوانيم از اين ظرفيت استفاده كنيم.

سياري ادامه داد: از آن زمان تا امروز بدون هيچ خللي در آب‌هاي آزاد حضور داشته‌ايم و شانزده ناوگروه به خليج عدن اعزام كرده‌ايم. در همين راستا فقط در سال 90 حدود بيست درگيري با دزدان دريايي داشته‌ايم. ما بايد بتوانيم از كشتي‌هاي خود حفاظت كنيم و ناوگروه‌هاي ما اين آمادگي و ورزيدگي را دارند كه به راحتي بتوانند كشتي‌ها را نجات دهند ولي متاسفانه رسانه‌ها كمتر به اين مساله مي‌پردازند و حتي در صداوسيما خبري در اين رابطه مطرح نمي‌شود، در حالي كه نجات اين كشتي‌ها تاثير اقتصادي بسياري مثبتي براي كشور دارد.

وي خاطرنشان كرد: در اين روزها يعني از اوايل ارديبهشت تا اواخر مهرماه شرايط دريا بسيار سنگين است و وضع دريا و شمال اقيانوس هند وضع نامناسبي است. متاسفانه سيستم تبليغاتي ما ضعيف است وگرنه كليپي از ناوشكن الوند داريم كه نشان مي‌دهد اين ناوشكن چطور در ميان موج‌هاي سهمگين كه ارتفاع آن‌ها تا بيش از ده متر هم مي‌رسد، به مسير و ماموريت خود ادامه مي‌دهد.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اين‌كه «بايد بيشتر با دريا آشنا شويم» تاكيد كرد: همه ما بايد منافع خود را در دريا جستجو كنيم و به دنبال توسعه درياپايه باشيم و اين‌ها توصيه‌هاي مقام معظم رهبري است. ما در ظرف كمتر از بيست ماه سه بار ميزبان ايشان بوديم و اين نشان‌دهنده اهميت اين موضوع است. اين بحث، فقط بحث نيروي دريايي نيست بلكه بطوركلي بحث درياست و ما براي آينده بايد به دريا وصل شويم.

[b]حضور نيروهاي فرامنطقه‌اي در خليج فارس بر اساس قانون است[/b]

سياري در ادامه به تشريح مفهوم "درياي آزاد" و "آب‌هاي آزاد" پرداخت و گفت: سه نوع از قوانين و مقررات بر درياها حاكم است. در درياي بسته، قوانين حاكم بر آب‌ها توسط كشورهاي همسايه آن درياچه تدوين مي‌شود. در مورد درياهاي نيمه بسته مثل خليج فارس، ‌بخشي از قوانين حاكم مربوط به كشورهاي حاشيه آن‌جاست و بخشي ديگر مربوط به قوانين بين‌المللي است. يكسري قوانين هم وجود دارد كه در سطح بين‌الملل قابل پذيرش است. براي اندازه‌گيري حدود آب‌ها، يك خط مبدا در ساحل مشخص مي‌كنند و از آن خط تا فاصله 12 مايل دريايي به عنوان آب‌هاي سرزميني شناخته مي‌شود و حاكميت دولت بر آب‌هاي سرزميني مثل حاكميت بر سرزمين است. 12 مايل بعد از آن هم به عنوان آب‌هاي نظارت معرفي مي‌شود و حاكميت دولت بر آن محدوده دقيق‌تر از آب‌هاي سرزميني است.

وي ادامه داد: از خط مبدا تا فاصله 200 مايل، منطقه انحصاري، اقتصادي يك كشور مي‌شود و از آن فاصله به بعد، آب‌هاي آزاد محسوب مي‌شود. البته اين مساله در جايي مثل خليج فارس نمي‌تواند اجرا شود، چراكه عرض خليج فارس فقط 200 كيلومتر است و براي چنين منطقه‌اي خطوطي به اسم خط منصف به صورت توافقي بين كشورهاي همسايه تعيين مي‌شود. ما در شرق تنگه هرمز با پاكستان و عمان نيز بر اساس خط منصف عمل مي‌كنيم. بعد از اين خطوط منصف، آب‌هاي آزاد محسوب مي‌شود و ويژگي‌ آب‌هاي آزاد اين است كه هر كشوري مي‌تواند در آن حضور داشته باشد و مي‌توانند فعاليت اقتصادي و تمرينات نظامي انجام دهند و حتي حضور نظامي داشته باشند ولي نمي‌توانند از منابع كف دريا استفاده كنند.

فرمانده نيروي دريايي ارتش در برابر اين پرسش كه با اين تقسيم‌بندي‌ها، كشورهاي فرامنطقه‌اي چگونه در خليج فارس حضور دارند؟ اظهار كرد: كشورهاي فرامنطقه‌اي با احتساب محدوده آب‌هاي سرزميني و نظارت، در منطقه‌اي كه به عنوان آب‌هاي آزاد محسوب مي‌شود حضور دارند و بدين ترتيب حضور نيروهاي فرامنطقه‌اي در اين محدوده قانونمند و بر اساس قانون است. ما هم مي‌توانيم در تمام آب‌هاي آزاد حضور پيدا كنيم، كما اين‌كه مقام معظم رهبري در تدابير خود تاكيد كردند كه دريا براي همه است و همه ملت‌ها در دريا اهداف راهبردي كلان دارند ولي برخي كشورها مي‌خواهند به منافع كشورهاي ديگر تجاوز كنند ولي ما اهل تجاوز، ‌تعدي و دست‌اندازي به سواحل و آب‌هاي ديگران نيستيم بلكه اهل حضور هستيم و اين يعني ما هم بايد مثل كشورهاي ديگر در آب‌هاي آزاد حضور داشته باشيم.

[b]به‌طور كامل مرزهاي آبي كشور را كنترل مي‌كنيم[/b]

سياري در ادامه گفت‌وگو با ايسنا تاكيد كرد: نيروهاي فرامنطقه‌اي زيادي در آب‌هاي جنوب كشور حضور دارند ولي نه در خليج فارس و نه در درياي عمان، وارد آب‌هاي سرزميني و نظارت ما نمي‌شوند ما به طور مرتب مشغول گشت‌زني هستيم و سيستم‌هاي راداري و شنود ما در حال كنترل هستند. در واقع ما به‌طور كامل مرزهاي آبي كشور را كنترل مي‌كنيم و اگر شناور فرامنطقه‌اي وارد آب‌هاي كشور ما شود تذكر مي‌گيرد و يگان‌هاي گشت ما به آن نزديك مي‌شوند تا از آن منطقه خارج شوند. البته همه اين مساله را رعايت مي‌كنند و ما هم وقتي به آب‌هاي آزاد و درياي سرخ و درياي مديترانه مي‌رويم اين مساله را رعايت كرده‌ايم و به آب‌هاي سرزميني هيچ كشوري وارد نشده‌ايم و از مسير بين‌المللي رفت‌وآمد كرده‌ايم.

[b]اگر نيروي انساني خوب نداشته باشيم نمي‌توانيم تجهيزات خوب بسازيم[/b]

فرمانده نيروي دريايي ارتش در ادامه به اهميت نيروي انساني اشاره كرد و افزود: هرچقدر هم كه تجهيزات داشته باشيم، نفرات هستند كه بايد آن‌ها را به كار بگيرند و اساسا اگر نيروي انساني خوب نداشته باشيم نمي‌توانيم تجهيزات خوب بسازيم يا آن‌ها را بكار بگيريم. با وجود آن‌كه تجهيزات در دريا حرف اول را مي‌زند، همان تجهيزات به نيروي انساني خوب نياز دارد پس در نيروي دريايي هم حرف اول را نيروي انساني مي‌زند.

سياري يادآور شد: تا پيش از انقلاب همه افسران ما در خارج از كشور از جمله آمريكا، آلمان، ايتاليا، ‌فرانسه و حتي تركيه آموزش مي‌ديدند و درجه‌داران ما نيز تخصص خود را در خارج از كشور كسب مي‌كردند ولي پس از انقلاب يعني در سال 59 دانشگاه حضرت امام خميني‌(ره) را در نوشهر افتتاح كرديم و امروز همه كاركنان نيروي دريايي ارتش پرورش يافته اين دانشگاه هستند. اين افتخار، افتخار بزرگي است كه ما از نظر آموزش و پرورش وابسته به جايي نيستيم.

[b]سطح آموزش‌هاي ما كاملا مطابق با استانداردهاي بين‌المللي است[/b]

وي با بيان اين‌كه «سطح آموزش‌هاي ما كاملا مطابق با استانداردهاي بين‌المللي است» خاطرنشان كرد:‌ وقتي شناورهاي ما به آب‌هاي آزاد مي‌روند يا مثلا يك ناوگروه ما حدود 20 هزار كيلومتر دريانوردي مي‌كند، يعني نيروي انساني حاضر در اين شناورها، ورزيده، آموزش‌ديده و پرورش درست يافته است. نيروي انساني ما بايد مومن، متعهد، متخصص، متفكر، منضبط، سلحشور، ايثارگر، ولايت‌مدار و شهادت‌طلب باشد و اين مسايل در روش‌هاي پرورشي ما رعايت مي‌شود. براي اين منظور روش‌هايي را براي جذب نيروهاي انساني اتخاذ كرده‌ايم و بدين ترتيب بهترين‌ها را براي خدمت در اين نيرو جذب مي‌كنيم.

[b]ارتباط مردم جنوب با نيروي دريايي بسيار خوب است[/b]

فرمانده نيروي دريايي ارتش در پايان، به شهادت فرمانده تيپ سوم حمزه سيدالشهداء نيروي درياي ارتش در درگيري با اشرار اشاره كرد و افزود: نيروي دريايي مسووليت مستقيمي مثل نيروي انتظامي در سواحل يا جنوب شرق كشور ندارد بلكه ماموريت ما در دريا است ولي در ساحل هم يكسري اقدامات نظير تمرين تيراندازي انجام مي‌دهيم و شهادت فرمانده تيپ سوم تفنگداران دريايي ما نيز در همين راه اتفاق افتاد و ايشان در درگيري با اشرار به شهادت رسيد. البته شرارت‌هاي آن‌ها،‌ شرارت‌هاي كلي است، يعني مستقيما در رابطه با نيروي دريايي نيست و ارتباط مردم آن منطقه با اين نيرو بسيار خوب است.[/align]

[align=center][url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/71432/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%8A-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%D9%8A%D9%86-%D8%B1%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B4-%D8%AF%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D9%8A%D9%8A-%D9%83%D8%B4%D9%88%D8%B1]منبع : مشرق نیوز[/url][/align]

[color=red]با تشكر از برادر احسان عزيز.......عنوان تاپيك ويرايش و خبر منتقل شد....نصير[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از ایرنا، سرهنگ 'ابوالفضل سپهری' روز شنبه طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: در اجرای مرحله دوم رزمایش پدافندی ثامن الحجج(ع) هواپیماهای آفندی دشمن فرضی با انجام طرحهای مختلف درحوزه جنگ الكترونیك علیه نیروهای پدافندی كشور وارد عمل شدند.

وی گفت: به دنبال این امر نیروهای پدافندی خودی با اتخاذ تدابیر موثر و عكس العمل به موقع و سریع، اقدامات الكترونیكی دشمن فرضی را خنثی و با بهره گیری از حساسه های فعال و غیرفعال، سامانه های جمع آوری اطلاعات و ارتباطات چند لایه امن ضمن تثبیت خطوط ارتباطی امن، شبكه رادای كشور را در همه شرایط به صورت عملیاتی پایدار حفظ كردند.

او افزود: نیروهای خودی در ادامه این مرحله مبادرت به كشف و اعلام خبر به موقع به قرارگاههای اصلی و فرعی فرماندهی كردند.

وی استفاده از فیبر نوری و اقدامات مبتكرانه در مقابل تلاشهای دشمن را از جمله بخشهای این مرحله از رزمایش دانست.

سخنگوی رزمایش پدافندی ثامن الحجج(ع) اظهارداشت: در این رزمایش جنگ الكترونیك با فرماندهی مستقل حضور دارد و اقدامات خنثی سازی طرحهای دشمن و مقابله با توانمندیهای آنان را اجرا می كند.

سرهنگ سپهری گفت: در ادامه این مرحله عملكرد شبكه راداری، سامانه های زمین به هوا، تجهیزات جمع آوری اطلاعات و ارتباطات در مواجهه با تهدیدات موشكهای كروز و هواپیماهای مهاجم كه با بهره گیری از اصل غافلگیری نفوذ می كنند ارزیابی می شود.

وی افزود: در بخش دیگری از رزمایش یگانهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان دشمن فرضی و یگانهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نیروهای مدافع وارد عمل شدند.

رزمایش پدافندی ثامن‌الحجج(ع) با هدف ارتقا توان رزمی شبكه یكپارچه پدافند هوایی كشور، انجام تمرینهای تاكتیكی، اجرای تدابیر عملیاتی پیش‌ بینی شده در طرحهای پدافندی و آمادگی هرچه بیشتر در مقابله با تهدیدهای احتمالی فضای كشور به‌ ویژه مراكز جمعیتی، حیاتی، حساس و هسته ‌ای از جمعه شب گذشته در گستره شرقی كشور آغاز شده و به مدت چهار روز طی چهار مرحله ادامه دارد.

در اجرای این رزمایش علاوه بر بكارگیری سامانه‌های پیشرفته‌ موشكی و توپخانه‌ پدافند هوایی، سامانه ‌های راداری متنوع موجود در شبكه فرماندهی و كنترل یكپارچه پدافند هوایی، انواع هواپیماهای شكاری رهگیر نیروی هوایی، یگان های پدافند هوایی و سایر نیروهای ارتش و سپاه شامل سامانه‌های موشكی و جنگ‌ افزارهای توپخانه ‌ای و همچنین پستهای دیده‌ بانی نیروی انتظامی و بسیج كه در سازمان رزم طرح رزمایش پیش‌بینی شده، تحت فرماندهی، كنترل و هدایت عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران شركت دارند.

[color=red]قفل شد
rezat1980[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امروز در حضور سردار نقدی؛
رزمایش با شکوه ۶۰ هزار نفری بسیجیان آذربایجان غربی برگزار شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در رزمایش بزرگ ۶۰ هزار نفری بسیجیان آذربایجان غربی گفت: امروز آمریکا در نهایت ورشکستگی است و دیگر کسی از آمریکا نمی‌ترسد.
خبرگزاری فارس: رزمایش با شکوه ۶۰ هزار نفری بسیجیان آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در رزمایش بزرگ 60 هزار نفری بسیجیان آذربایجان غربی که در پادگان مالک اشتر ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امروز آمریکا در نهایت ذلت و زبونی است و امروز که شما بسیجیان برای خدا ایستادگی و مقاومت کردید، ملت ایران در اوج اقتدار و سربلندی است.
وی خطاب به بسیجیان شرکت‌کننده در این رزمایش، تصریح کرد: دشمن شما بسیجیان که روزی قدرت اقتصادی برتر جهان بود و با انتشار خبر تحرکات نظامی آن، ملت‌ها تسلیم می‌شدند امروز در نهایت ورشکستگی است و دیگر کسی از آمریکا نمی‌ترسد.
این مسئول، استقامت و پایداری بسیج را عامل زبونی دشمن دانست و افزود: امروز نه تنها ما ترسی از آمریکا نداریم بلکه این آمریکاست که از صفوف به هم فشرده بسیج و ملت ما ترس دارد.
نقدی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها، تهدیدها و توطئه‌های آمریکا همه از سر زبونی و درماندگی است و استکبار جهانی از اینکه پیام ملت ایران به جهانیان برسد واهمه دارد.
وی با تجلیل از اتحاد و همبستگی ملت ایران، گفت: دشمن از اتحاد و همبستگی ما ترس دارد و از اینکه امروز ترک، کرد و فارس در کنار هم از آرمان‌های انقلاب و رهبر معظم انقلاب دفاع می‌کنند هراسان است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با پرشکوه خواندن همایش بزرگ بسیجیان آذربایجان غربی، بیان کرد: پیام این تجمع به همه مستضعفان عالم و امت اسلامی، پیام حمایت است و ما امروز اعلام می‌کنیم که آماده‌ایم از همه آنها حمایت کنیم.
نقدی با تاکید بر اینکه تهدیدهای دشمنان ما پوچ و توخالی است و ما هیچ ترسی از آنها نداریم، اضافه کرد: پیام ما به استکبار جهانی این است که برای از بین بردن شما گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم.
وی با بیان اینکه امروز اگر نمی‌توانیم عملیات مسلحانه برای آزادی فلسطین انجام دهیم و دست ما بسته است، دلیل بر ناتوانی ما نیست، ادامه داد: بسیجیان ایران برای حرکت به سوی قدس لحظه‌شماری می‌کنند و اگر روزی اجازه داده شود، ما قدرت خود را نشان خواهیم داد.
این مسئول از بسیجیان و مردم آذربایجان غربی به‌عنوان پیشقراولان سپاه قدس نام برد و افزود: جوانان ما با جوانان کشورهای اسلامی برای رسیدن به قدس رقابت می‌کنند و می‌خواهند جلوتر از جوانان سایر کشورهای اسلامی پرچم اسلام را بالای قدس شریف نصب کنند.
نقدی با هشدار به سردمداران آمریکا و کشورهای استکباری، تصریح کرد: اگر دشمن بار دیگر زبان پلید تهدید خود را بگشاید، مقابل تهدیدها هم سکوت نمی‌کنیم و در این صورت دشمن باید منتظر عملیات جدی‌تری باشد.
[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900830001058]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در نشست خبری که در آستانه 7 آذر روز نیروی دریایی ارتش برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج به بزرگترین عملیات دریایی ایران در ایام دفاع مقدس به نام مروارید اشاره کرد و گفت: دریادلان ما در این عملیات مهم توانستند نیروی دریایی رژیم بعث را نابود کرده و دستاوردهای مهم نظامی سیاسی و اقتصادی برای کشور ما رقم بزنند.

سیاری خاطرنشان کرد: پس از اینکه در این عملیات نیروی دریایی ارتش عراق نابود شد کشورهای استعماری تصمیم گرفتند تا جدید‌ترین تجهیزات را برای احیای نیروی دریایی عراق ارسال کنند که نیروهای ما در شرق تنگ هرمز جلوی آنها را گرفتند.
وی در ادامه به تدبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر راهبردی خواندن نیروی دریایی ارتش گفت: این امر وظیفه ما را سنگین کرد و در طی آن بود که نیروی دریایی تا اقیانوس هند و خلیج عدن و در مقاطعی نیز تا دریای سرخ و مدیترانه پیش رفت.

[size=18]اعزام 16 ناو گروه به آب های بین المللی[/size]

فرمانده نیروی دریایی ارتش از اعزام 16 ناو گروه طی یکی دو سال اخیر به آب‌های بین المللی خبر داد و گفت: در طول این مدت حتی یک روز نبود که ما در این مناطق حضور نداشته باشیم و امروز نیز ناو گروه شانزدهم که برای اولین بار ناوشکن بومی جماران را به همراه خود دارد در این منطقه حاضر است.

سیاری کنترل خطوط مواصلاتی و امنیت کشتی‌های تجاری و نفت‌کش کشورمان را از مهمترین مسئولیت‌های نیروی دریایی ارتش عنوان کرد و افزود: امروز دزدی دریایی نه تنها فقط در سومالی بلکه تا سواحل هندوستان گسترش پیدا کرده و دزدان دریایی نیز به تجهیزات بیشتری دست پیدا کردند اما ما توانستیم با اسکورت 1300 فروند کشتی امنیت را برای شناورهای تجاری و نفت کش خودمان و در بعضی مقاطع برای دیگر کشورها نیز فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ما مستمرا در آب‌های آزاد حضور خواهیم داشت، گفت: این حضور بنا بر قوانین بین المللی است و اگر کسی بخواهد ما را تهدید کند قطعا جواب آنها را خواهیم داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص توان این نیرو برای انجام عملیات‌های طولانی مدت در آب‌های آزاد بین المللی، اظهار داشت: تا دو سه سال اخیر ما فقط به ماموریت‌های 10 یا 15 روزه در خلیج فارس می‌پرداختیم اما امروز ناوگان ما بالغ بر 10 روز بنا بر نیاز در آب‌های آزاد حضور دارد.
سیاری در خصوص توان جمهوری اسلامی ایران برای ساخت ناو هواپیمابر نیز تاکید کرد: هر چند ما قاطعانه اعلام می‌کنیم که توان ساخت ناو هواپیمابر را در داخل کشورمان داریم اما نیازی به این موضوع تا به حال احساس نشده است.

[size=18]حضور ناوگان آمریکا در منطقه غیرموجه است[/size]

انقلاب‌های منطقه و تاثیر آن بر قدرت دریایی آمریکا به خصوص در بحرین سؤالی بود که خبرنگار فارس از فرمانده نیروی دریایی ارتش پرسید و او نیز در جواب گفت: حضور ناوگان پنجم آمریکا در بحرین از اول نیز از نظر ما غیر موجه بود چرا که ما معتقدیم کشورهای منطقه خودشان می‌توانند امنیت منطقه را برقرار کنند و این حضور دیگران است که موجب ناامنی شده است.
سیاری همچنین در خصوص اعزام ناوگروه ارتش امریکا به نزدیکی سوریه نیز اظهار داشت: ما در جریان هستیم که ناو هواپیمابر آمریکا از جنوب شرق پاکستان حرکت کرد و پس از عبور از کانال سوئز به مدیترانه رفته است اما این مسیر همیشگی آنها است و ما این اقدامات را بیشتر در راستای جنگ روانی و تبلیغاتی می‌دانیم.

وی در ادامه این نشست به رزمایش برخی کشورهای منطقه با آمریکا در آبهای بین المللی اشاره کرد و گفت: این رزمایش‌ها هیچ کمکی به ارتقای توان کشورهای منطقه نمی‌کند و آنها باید دنبال این باشند که روی پای خود بایستند چرا که این رزمایش‌ها در برقراری امنیت منطقه نیز تاثیری نخواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین در خصوص درخواست آمریکایی‌ها مبنی بر ایجاد خط مستقیم ارتباطی با نیروی دریایی ایران تصریح کرد: مسئولان کشور این موضوع را پاسخ گفتند و ما نیازی به این خط ارتباطی نداریم چرا که اصولا با حضور آنها در منطقه مشکل داریم و معتقدیم آنها باید هر چه زودتر منطقه را ترک کنند.

سیاری همچنین از برگزاری رزمایش بزرگ نیروی دریایی ارتش با نام "ولایت 90" در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این رزمایش هم از لحاظ وسعت و هم تجهیزات در سطح بالاتری نسبت به رزمایش‌های گذشته برگزار می‌شود، منطقه برگزاری رزمایش 90، دریای عمان و شمال اقیانوس هند خواهد بود.

[size=18]تقویت ناوگان زیر سطحی نداجا[/size]
وی همچنین از الحاق 3 فروند زیر دریایی جدید کلاس غدیر به نیروی دریایی ارتش خبر داد و خاطرنشان کرد: این زیردریایی‌ها که با کمک صنایع دفاع ساخته شده به مناسبت 7 آذر تحویل نیروی دریایی شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین به ساخت مهمترین شبه ساز زیردریایی کلاس غدیر با همکاری صنایع دفاع اشاره کرد و گفت: این امر اتفاق مهمی بود که متخصصان داخلی کشورمان توانستند به آن دست پیدا کنند.

وی در پایان از توان نیروی دریایی ارتش برای حضور در آب‌های دور دست و بین المللی خبر داد و گفت: سفر به آب‌های آزاد که سال گذشته تا دریای مدیترانه را در برگرفت در دستور کار ما بود و در سال جاری بنا داریم تا یگان‌های دریایی را به مناطقی فراتر از دریای مدیترانه اعزام کنیم. [size=12][/size][size=12][/size]
[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/81229/%D8%A7%D8%B9%D8%B2%D8%A7%D9%85-%D9%86%D8%A7%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D8%A8-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87]مشرق[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هران/ واحد مرکزی خبر/ اجتماعی 1390/09/06 رزمایش لبیک یا حسین (ع) با حضور گردان های امام علی، الزهرا و گردان های نمونه عاشورای سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ در این رزمایش ضمن برگزاری مراسم رژه، عملیات کربلای 5 به نمایش درآمد.

پرواز با پاراگلایدر، اجرای عملیات راپل و ستون کشی موتوری از دیگر بخش های این رزمایش است.

در این رزمایش قرار است، برنامه امداد و نجات و رهایی گروگان است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در این مراسم گفت: بسیجیان امروز اجتماع کردند تا یکبار دیگر در مقابل تهدیدات قدرتهای پوشالی اعلام کنند که ما هستیم و خواهیم بود.

سردار سرتیپ همدانی افزود: بسیجیان در همه مقاطع انقلاب به ویژه در دفاع مقدس توانستند کاروان انقلاب اسلامی را به سلامت از گردنه ها و گرد و غبار فتنه عبور دهند.

وی از بسیج به عنوان نیرویی مخلص و با ایمان یاد کرد که در مقابل همه فتنه ها و دشمنان ایستاده است.


http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2011/11/725562_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2011/11/725565_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2011/11/725571_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2011/11/725569_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2011/11/725570_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2011/11/725583_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2011/11/725557_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2011/11/725556_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2011/11/725555_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2011/11/725593_orig.jpg

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2011/11/725592_orig.jpg


سلام بر دوستان گرامی
بنده خودم توفیق داشتم در این رزمایش شرکت کنم جزو یکی از اونهایی باشم که از آسمون آویزون شده !

چند نکته خیلی مهم داشت این رزمایش که به طور خلاصه می گم خدمتتون

هوا خیلی سرد بود و چند بار برف گرفت ! هلیکپتر های سبک سپاه که خلبانان بسیجی داشت خیلی زیبا مانور می کردند و البته با دل و جرئت بسیار ، با سرعت زیاد به میدان رزمایش می آمدند و با فاصله چند متری از زمین اوج می گرفتند .

بچه های چتر باز و راپل از هلیکپتر به دلیل بدی آب و هوا نتوانستند پرواز کنند .

بچه های راپل باز هم که از نزدیک شاهد هنر نماییشون بودیم ! هم راپل ترکیبی با سرسره مرگ بود و هم راپل معمولی .

رزمایش نمایشی که در آن دشمن فرضی آمریکایی ها بودند با تفنگ های مخصوص پینت بال انجام شد که این خود نوعی پیشرفت در رزمایش های سپاه و بسیج هست .

گروه های ورزشی بسیج از کوهستان های اطراف دهکده بالا رفته و با موتور های مخصوص کوهستان به اجرای نمایش پرداختند .

موتور کراس های ورزشی نیز در قسمتی از محوطه به اجرای پرش های نمایشی پرداختند.

یگان های موتوری ضد شورش و عملیاتی نیز در این رزمایش به صورت گسترده حضور داشتند

یکی از قسمت هایی که بسیار جالب بود حضور قواصان در این رزمایش بود که در آن هوای سرد همه را به حیرت واداشت .

اگه سوالی داشتید در خدمتم
یا علی




[color=orange]
منتقل شد به اخبار نظامی

تصاویر به لینک تبدیل شد !

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنام حضرت دوست
باسلام و تشكر از اطلاعاتي كه در اختيارمون گذاشتين
ميخوام بپرسم كه نحوه ونوع عضويت جنابعالي در بسيج چيست و همچنين افرادي كه در اين رزمايش بودند
و ميخواهم در مورد اموزش هايي كه به شما داده اند برايم توضيح دهيد كه در چه سطحي هستند
باتشكر
ومن الله التوفيق
ياحق
ارش متفكران

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هر وقت ما می ریم شهرستان دوستان یادشون می افته رزمایش بزارن!! :mrgreen: :|

دهکده مقاومت کجاست؟!

حیف که مجاز نیست و گرنه عکس های خیلی جالبی از پرنده های سبک بسیج و موتور ها می زاشتم!!

خوش به حال دوستان !! دوستان به جای ما!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رفقا اگه ميشه يه سري توضيحات در مورد چتربازي و آموزش خلباني هليكوپتر در بسيج بديد ، من راپل رو در حد لالیگا بلدم و یه چیزایی رو در مورد چتربازی و خلبانی از رفقام شنیدم ولی اگه اطلاعات تکمیلی دارید ممنون میشم بدونم ! :|

از این دست رزمایش ها بسیار انجام میشه ، نمونشم همین چند ماه پیش تو دماوند بود که توی اونم یه همچین برنامه هایی بود ، تازه داداشتونم اونجا دلاوری میکرد ، ام 16 ها رو دیگه .... ! :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با كلاه ضد شورش رو توپ ضدهوايي نشسته بودن؟؟؟

ميخان جلبكي هارو با ضدهوايي سوراخ سوراخ كنن؟؟ :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred]امیر موسوی در گفت‌‌وگو با فارس عنوان کرد؛
[b]تست جدیدترین سامانه‌های موشکی و زیرسطحی ارتش در آب‌های بین‌المللی[/b][/color]

[color=darkblue]معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از تست جدیدترین دستاوردهای موشکی و زیرسطحی نیروی دریایی در رزمایش بین المللی "ولایت90" خبر داد.[/color]
امیر سید محمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به اهداف رزمایش بین‌المللی "ولایت ۹۰" اظهار کرد: یکی از اهدافی که دنبال می‌کنیم نمایش توانمندی و قابلیت و اقتدار نیروی دریایی ارتش در حراست از مرزهای آبی و برقراری امنیت آب و خاک فلات قاره کشورهای اقتصادی است.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش ارسال پیام به سایر کشورهای همسایه است که این قابلیت و توانمندی در کشورهای حاشیه دریای عمان و اقیانوس هند وجود دارد و خودشان قادر هستند که با مشارکت یکدیگر امنیت لازم را در آنجا برقرار کنند و قادر باشند با پدیده شوم دزدی دریایی که به وقوع پیوسته مقابله کنند و این آمادگی همواره وجود دارد.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش همچنین تصریح کرد: رزمایش "ولایت 90" یک پیام صلح به کشورهای همسایه است که بتوانیم در آینده نزدیک کارهای مشترکی را بر اساس توافقاتی که انجام می‌شود، داشته باشیم.
موسوی با بیان اینکه یکی از اهدافی که در برگزاری رزمایش دنبال می‌شود آزمایش تجهیزات جدیدی است که به سازمان رزم نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شوند، اظهار کرد: در رزمایش "ولایت 90" هم شاهد آزمایش برخی از این تجهیزات جدید خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: مطمئناً نمایش این قابلیتها و توانمندی‌ها و میزان قدرت بازدارندگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای بیگانگان این پیام را خواهد داشت که نیروی دریایی ارتش با تمام وجود و قاطعیت تمام آماده دفاع از مرزهای آبی خود است و با هرگونه تعرض احتمالی شدیداً برخورد خواهد کرد و پاسخ خواهد داد.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در خصوص آزمایش دستاوردهای این نیرو در رزمایش تاکید کرد: تعدادی از یگان‌های زیرسطحی جدیداً به نیروی دریایی ملحق شده‌اند که اینها در رزمایش به‌طور عملی آزمایش می‌شوند و همچنین سامانه‌های موشکی ساحل به دریا که اخیراً دریافت کرده‌ایم نیز به‌صورت عملی تست خواهند شد و توانمندی و قابلیت آنها نشان داده می‌شود.

موسوی در پاسخ به این سؤال که آیا موشک‌های قادر که به‌تازگی بر روی شناورها نصب شده نیز تست می‌شود، گفت: بله، همه تجهیزاتی که تاکنون در اختیار نیروی دریایی ارتش قرار گرفت، در صحنه رزمایش، آزمایش عملی خواهد شد و به‌طور عملی تست می‌شود.

[color=olive]90/09/12[/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900912000655[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.