Recommended Posts

هر وقت ما كلهم اجمعين سربازي رو برداشتيم در نظامي گري در تجهيزات نظامي پيشرفت ميكنيم سرباز وظيفه و تجهيزات مثل دو كفه ترازو ميمانند هر چقدر سربازوظيفه بيشتر باشد از تجهيزات و امكانات استفاده نميشود و يا توليد نميشود چون كه سرباز مفت مفت همان كار رو انجام ميدهد از اون طرف سربازي كلي هزينه خوراك پوشاك حقوق ماهانه و غيره كشور  تحميل ميكند خب همين هزينه ها رو ميشه در توليد تجهيزات و تكنولوژي نظامي استفاده كرد...   icon_eek     

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر دوستان پهپاد انتحاری به چه دردی می‌خوره؟ بهتر نیست چیزی با خودش حمل کنه؟؟؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر دوستان پهپاد انتحاری به چه دردی می‌خوره؟ بهتر نیست چیزی با خودش حمل کنه؟؟؟

 

تو دماغه این پهپادموادمنفجره کارگذاشتن تو رزمایش پیامبراعظم8اون یارو کاربرش بادست نشون داد همونجاهم تستش کردن اگه منظورتون بجای موادمنفجره حمل موشک هست فکرمیکنم این مدل از دوربین وباقی چیزای ارزونتری استفاده میکنه تو رزمایش پیامبر اعظم نوک این پهپاد یک سوراخی بود که با چسب پنج سانت  روشوگرفته بودن ونمیدونم جای چی بودهرچی که هست

احتمالااز یک مدل پهپاد عملیاتی این مدل رو درست کردن

ویک سری چیزایی که بدرداین مدل نمیخوره رو  برداشتن و بجاش مواد منفجره کار گذاشتن.

ویرایش شده در توسط AGM65
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عملیات مرحله دوم رزمایش محمد رسول الله(ص) تشریح شد


تهران-ایرنا- جانشین فرمانده رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام عملیات انجام شده در مرحله اول، عملیات مرحله دوم این رزمایش را تشریح کرد.
عملیات مرحله دوم رزمایش محمد رسول الله(ص) تشریح شد
امیر سرتیپ محمودی روز پنج شنبه گفت: مرحله دوم این رزمایش از ساعات اولیه صبح آغاز می شود و نیروی زمینی در این مرحله در فازهای تاکتیکی با عملیات گسترده تک زمینی توسط یگان های زرهی، پیاده، سوار زرهی، توپخانه ، هوانیروز و سایر رسته های تخصصی از جمله مخابرات، فنی و پروازی ، پدافند زمینی را ساماندهی و به نمایش می گذارند.

وی افزود: در این عملیات، دفاع هایی از سرزمین در قالب یگان های عمل کننده با پشتیبانی از جنگنده ها، بمب افکن های نیروی هوایی، شناورهای نیروی دریایی و نیروی زمینی در ساحل، انجام می شود.

محمودی اضافه کرد: در این عملیات ده ها قبضه لوله های توپخانه ای ، تانک ها و سلاح های ضد تانک با مشارکت صنایع پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته می شود.

جانشین فرمانده رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران به تشریح برنامه های مرحله اول این رزمایش نیز پرداخت و گفت: اولین مرحله این رزمایش با مشارکت نیروهای زمینی،هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء و همچنین مشارکت نیروهای مردمی، یگان های بسیج و یگان های شناور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه زمینی، دریایی و هوایی برگزار شد.

محمودی اضافه کرد: در این مرحله سربازان ترخیص شده احضار شده و در طرح های عملیاتی یگان ها با کمترین زمان و از دورترین نقاط، حضور یافتند و آنها در قالب طرح های عملیاتی در منطقه ساماندهی شدند.

وی در گفت وگو با شبکه خبر ادامه داد: در مرحله اول، یگان های نیروی زمینی در فاز تاکتیکی با هواپیمای سی 130، تعدادی از نیروهای ویژه نیروی زمینی را از پادگان مبدا، ترابری کرده و در نقطه هماهنگ شده با چترهای سقوط آزاد فرود آمده و توسط بالگرد هوانیروز در عملیات متحرک هوایی، عملیات رهایی گروگانگیری را با موفقیت انجام دادند.

محمودی افزود: در بخش دریایی، نیروی دریایی در مدار 10 درجه دریای عمان و مناطق دریایی گسترش یافته و امروز- پنجشنبه- مرحله اول فاز تاکتیکی شناورهای زیر سطحی، سطحی، یگان های ویژه، تفنگ داران دریایی و قواصان، آغاز شد.

وی گفت: فاز تاکتیکی یعنی یگان ها توسط رادار و سیستم های ارتباطی حرکت کرده و از آن جایی که رزمایش دو طرفه بوده و به دو قسمت دشمن و خودی تقسیم می شود، یگان های خودی توسط این سیستم و رادارها، دشمن را شناسایی و مورد اصابت قرار دادند.

وی با اشاره به انجام عملیات تجسس و نجات در دریا و عملیات یگان های پروازی هواپیمایی بدون سرنشین ،گفت: در این عملیات ها ، دشمن شناسایی و در فاز زمینی اطلاعات لازم در اختیار نیرو ها قرار گرفت.

محمودی اضافه کرد: در بخش قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ، سیستم و سامانه های دفاعی ضمن رصد کل تحرکات منطقه به شناسایی و اخطار به هواپیماهایی پرداخته که قصد نفوذ در آسمان کشورمان را داشتند.

وی گفت: با بهره گیری از سامانه های دفاعی ، هواپیمایی و تاکتیک های هوایی، دشمن شناسایی و عملیات رهگیری با موفقیت انجام شد.

جانشین فرمانده رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نیروی هوایی به عنوان عقابان تیز پرواز از پایگاه مبدا - سیستان و بلوچستان و هرمزگان- عملیات های پروازی خود را توسط چند فروند هواپیما انجام داده و با نفوذ به منطقه خودی، عملیات پشتیبانی را با موفقیت سپری کردند.

محمودی اضافه کرد: نیروی هوایی در بخش زمینی با عملیات سقوط آزاد توسط هوابرد ارتش جمهوری اسلامی این عملیات را به خوبی پشتیبانی و ترابری کردند.

وی اضافه کرد: در راستای تدابیر فرمانده کل قوا به منظور همتا سازی افسران، مدیران و فرماندهان بخش های مختلف ارتش جمهوری اسلامی برای کسب آموزش در کنار پیشکسوتان، دانشجویان، فرماندهان ستاد ارتش و افسران جوان بدنه نیروی زمینی ، دریایی، هوایی و قرارگاه خاتم الانبیاء در قالب قرارگاه های عملیاتی گزینش شده و افسران جوان بدون اینکه در طرح ریزی قبلی مشارکت داشته باشند، پاسخ های تاکتیکی را آماده کردند تا در آینده آماده پذیرش مسئولیت های سنگین را داشته باشند.

محمودی گفت: ارتش ضمن حفظ و حراست از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی با چشمان همیشه بیدار رادارها، ماموریت های خود را انجام داده و در این رزمایش که با مشارکت نیروها برگزار شد، دستاوردهای تحقیقاتی و سلاح ها را در مراحل مختلف به مرحله آزمایش و تست عملیاتی می گذارد که البته امروز برخی از این آزمایش ها با موفقیت انجام شد.

به گفته وی پیام این رزمایش ، صلح، دوستی و امنیت پایدار است که در این راستا، ایران آمادگی دارد در بخش های آموزشی با کشورهای مختلف و منطقه مشارکت داشته و رزمایش های مختلف برگزار کند.

http://www.irna.ir/fa/News/81438323/



***************************


آغاز مرحله دوم رزمایش ارتش جمهوری اسلامی



جاسک- ایرنا- مرحله دوم رزمایش نیروهای ارتش تحت عنوان رزمایش محمد رسول الله (ص) با حضور فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح وارتش جمهوری اسلامی صبح روز جمعه آغاز شد.
آغاز مرحله دوم رزمایش ارتش جمهوری اسلامی
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه رزمایش محمدرسول الله، درمرحله دوم این رزمایش، یگان های نیروی های زمینی تک گسترده خود را با بکار گیری دستاوردهای خودکفایی بومی شده ازجمله سلاح های انفرادی واجتماعی شاهد ، اخگر وتانک های ذوالفقار وصمصام و پستیبانی آتش بالگردهای هوانیروز درچندین مرحله پرواز وآتش یگان های موشکی وتوپخانه ای اجرا می کنند.

فرض تاکتیکی این رزمایش درروز نخست این بود که نیروهای دشمن، پس ازدرگیری با نیروی دریایی، خود را به ساحل می رسانند و نیروها ، ابتدا دشمن را تثبیت وسپس به آنها صدمه خواهند زد.

قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء نیز امروز با استفاده از دو قرار گاه اصلی وتاکتیکی، برقراری ارتباط امن، چند لایه ومقابله با ایجاد اختلال الکترونیکی دشمن، یگان های زمینی ودریایی حاضر درمنطقه را پشتیبانی می کند.

جنگنده های اف 4 ومیراژ نیروی هوایی نیز قراراست امروز پشتیبانی یگان های نیروی زمینی ارتش را برعهده داشته باشند.

مرحله نخست این رزمایش صبح روزگذشته با گسترش نیروی زمینی، استقرار یگان های قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء و یگان های نیروی دریایی با پشتیبانی نیروی هوایی آغاز شد.

رزمایش محمد رسول الله درمنطقه ای به وسعت دومیلیون و200هزار کیلومتر مربع ازشرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه در شمال اقیانوس هند به مدت شش روز برگزار می شود.

http://www.irna.ir/fa/News/81438410/




**************************


در رزمایش «محمد رسول الله» صورت گرفت
شلیک موفق موشک‌های ضدزره دهلاویه و طوفان از زمین و هوا



صبح امروز و در جریان اجرای ماموریت یگان‌های رزم زمینی ارتش، سامانه‌های ضدزره دهلاویه و طوفان شلیک شدند.
خبرگزاری فارس: شلیک موفق موشک‌های ضدزره دهلاویه و طوفان از زمین و هوا
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به منطقه عمومی رزمایش محمد رسول‌الله(ص) ارتش، صبح امروز و در جریان اجرای ماموریت یگان‌های رزم زمینی ارتش، سامانه‌های ضدزره دهلاویه و طوفان شلیک شدند.

درهمین راستا موشک ضد زره طوفان علاوه بر شلیک توسط یگان‌های زمینی از روی بالگرد نیز شلیک و با موفقیت به هدف اصابت کرد.

این دو سامانه ضد زره بدست متخصصان داخلی در صنایع دفاع تولید و در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفته است.

* دهلاویه؛ اولین موشک ضدزره ایرانی با سامانه هدایت لیزری

دهلاویه یکی از پیشرفته‌ترین موشکهای ضدزره است که برای انهدام انواع تانک‌های پیشرفته مجهز به زره واکنشگر طراحی شده است.

این موشک با بهره‌برداری از هدایت خاص که در مقابل انواع جنگ‌های الکترونیکی دشمن مقاوم است، سرجنگی و موتور پرواز موشک انداز و قابل حمل توسط نفر موجب شده است که سامانه موشکی ضدزره دهلاویه به عنوان یک جنگ‌افزار کارآمد در نبرد ضد تانک شناخته شود.

موشک دهلاویه با توجه به نمونه های قبلی، اولین موشک ضدزره ایرانی است که با سامانه هدایت لیزری نیمه اتوماتیک، توان اصابت دقیق به اهداف متحرک و یا ثابت را دارد و همانند اسلاف خارجی خود همانند AGM-114 هلفایر می‌تواند به کابوسی برای ماشین آلات نظامی تبدیل و حتی بر ضد اهداف پرنده‌ای همچون بالگردها نیز به کار رود.

استفاده از سیستم هدایت لیزری علاوه بر توانمندی هدف گیری بسیاردقیق نسبت به سیستم‌های مشابه نظیر هدایت با سیم و هدایت رادیویی در مقابل استفاده دشمن از تدابیر متقابل الکترونیکی بسیار مقاوم بود و با توجه به سرعت بالای این موشک کمترین زمان ممکن را برای کشف نشانه روی لیزری به دشمن می‌دهد.

سامانه نشانه‌روی این موشک که بر روی پایه قبضه قرار گرفته است، با استفاده از حسگرهای مادون قرمز و همچنین دوربین‌های نور مرئی امکان کشف هدف را به خدمه داده و سپس با قفل شدن نشانه‌گر لیزری بر روی هدف و تعقیب آن از سوی حسگر در نوک دماغه موشک، هدف مورد اصابت قرار می گیرد.

این سیستم لیزری بکار رفته در موشک دهلاویه در تمام شرایط عملیاتی و آب وهوایی قابلیت استفاده را دارد. موشک دهلاویه دارای چهار باله در عقب موشک و دو باله در جلوی آن است که هدایت موشک در هنگام پرواز به سمت هدف از طریق بالک های جلویی امکان‌پذیر می‌شود.

در سیستم برخوردی، موشک دهلاویه دارای یک سر جنگی دو مرحله‌ای است که توان بالایی برای نفوذ به زره‌های واکنش‌گر با مقاومت بالا محسوب می‌شود.

* «طوفان» در زمین و هوا

موشک طوفان یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های ضدزره و دارای دو سر جنگی است که با وارد کردن نیروی مخرب و ویرانگر به هدف، قادر است با عمق نفوذ بالا خودروهای زرهی، تانک و نفربر را منهدم کند.

این موشک به عنوان توسعه یافته‌ترین نمونه خانواده طوفان، طراحی و ساخته شد که تصاویر آن نشان دهنده تفاوت‌های محسوسی حتی نسبت به آخرین نمونه‌های خارجی تاو است.

طوفان بر خلاف نسل‌های قبلی از روش هدایت پیشرفته با استفاده از پرتو لیزر برخوردار است که ضمن حفظ آن از آسیب پذیری در برابر جنگ الکترونیک دشمن، دقت بسیار بالایی نیز به آن می دهد.

این موشک دارای سر جنگی دو مرحله و یک میله نفوذگر جمع شونده جدید نیز هست. میزان نفوذ این موشک در زره بیش از نسل های قبلی عنوان شده است.


http://farsnews.com/newstext.php?nn=13931005000034
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اقا بعضی از چتربازها تفنگشون را قایم کردن چرا؟

 

 

http://img7.irna.ir/1393/13931004/2788581/n2788581-4128082.jpg

 

این سلاح کامپوزیتی جریانش چیه

http://aja.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=NEWS&CategoryID=b8789b0b-9886-4e12-94fb-8ecaaa0f102e&WebPartID=8f4ea065-6385-42a4-b57e-87b7304cd4ba&ID=18c4ec09-cba1-4348-afad-9a99967743a7

ویرایش شده در توسط k98

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اجرای عملیات ضد هلی‌برن توسط نیروهای ویِژه هوابرد تیپ65/ استقرار تیم‌های امداد و نجات در منطقه رزمایش

به گزارش خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش ارتش، در این مرحله از رزمایش که با عملکرد یگان‌های واکنش سریع تیپ 388 پیاده مکانیزه و انجام عملیات ضد هلی‌برن توسط نیروهای ویِژه هوابرد تیپ 65 نیروی زمینی ارتش همراه بود، یگان‌های توپخانه سبک و سنگین این نیرو با ایجاد حجم آتش سنگین از یکان‌های درگیر در منطقه نبرد پشتیبانی کردند.

در این رزمایش یگان‌های نزاجا با انواع سلاح‌های مدرن از جمله تیربار «اخگر» و سلاح تک‌تیرانداز «شاهر» اقتدار رزمی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

استقرار تیم‌های امداد و نجات جاده‌ای، ایستگاه‌های سیار بهداشتی و درمانی و انجام اقدامات لازم در مقابله با حملات شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای، و نیز عملیات مردم‌یاری توسط یگان‌های پشتیبانی رزمی نیروی زمینی و دریایی ارتش از دیگر اقدامات انجام شده در این مرحله از رزمایش بود.

بنابراین گزارش، قرارگاه پدافند هوایی ارتش نیز امروز با استفاده از دو قرارگاه اصلی و تاکتیکی و برقراری ارتباط امن و چند لایه با مراکز و سامانه‌های پدافندی و انجام عملیات نظارت و مراقبت بر کلیه پروازهای انجام شده و مقابله با ایجاد اختلال الکترونیکی دشمن یگان‌های زمینی و دریایی حاضر در منطقه عمومی رزمایش را پشتیبانی کرد.

 

 

**************************************************************************************

 

 

 

اجرای آتش تانک T-72S ایرانی با گلوله‌های هدایت‌شونده در رزمایش ارتش  

به گزارش خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش ارتش، تانک T-72S یکی از پیشرفته ترین تانک های موجود در سطح نیروهای مسلح است که صفر تا صد آن توسط متخصصان داخلی ساخته شده است.

جابجایی سریع چالاکی و حجم آتش بسیار بالا از ویژگی های بارز این خودروی زرهی است. تانک T-72S از سیستم های بسیار پیشرفته ای همچون مسافت یاب لیزری، زره واکنشی، سیستم گلوله گذاری خودکار برخوردار است . این تانک به سهولت قابلیت درگیر شدن با اهداف ثابت و متحرک را دارد و می تواند در حال حرکت شلیک کند.

این خودروی زرهی قابلیت شناسایی و درگیری با اهداف را تا شعاع 5 کیلومتری دارد و برد مفید گلوله توپ آن حدود 11 کیلومتر می باشد. این تانک که از سیستم خرج موشکی هدایت شونده استفاده می کند در صورت جابجایی اهداف قدرت هدایت گلوله را پس از شلیک تا نقطه اصابت دارد. به نحوی که اگر هدف پس از شلیک گلوله حرکت کند فرمانده تانک می تواند گلوله رها شده را تا نقطه اصابت به سمت هدف هدایت کند.

این تانک دارای سه خدمه، راننده، توپچی و فرمانده است و در کمتراز یک دقیقه توانایی شلیک 3 الی 4 گلوله را دارد.

تانک T-72S از سیستم هوشمند انتخاب خرج سلاح متناسب با اهداف برخوردار است و با توجه به نوع هدف، گلوله مورد نظر را انتخاب می کند به این ترتیب که وقتی گلوله توسط خدمه انتخاب می شود صفحه هوشمند این سیستم می چرخد و گلوله انتخابی را با توجه به خرج موشکی انتخاب کرده و در جهت شلیک بارگذاری می کند.

 

 

*****************************************************************************************

 

 

 

تشریح سناریوی رزمایش محمد رسول الله(ص) توسط فرمانده نزاجا/ جزئیات تست عملیاتی سلاح‌های کامپوزیتی و جنگال  

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش ارتش اظهار کرد: دراین رزمایش فرض تاکتیکی ما بر این است که دشمن از طریق دریا تهاجم خود را آغاز می کند و موفق می شود به سواحل ما دسترسی پیدا کند.

وی ادامه داد: در اولین روز رزمایش، وظیفه یگان‌های نیروی زمینی این بود که دشمن را در محل تثبیت کرده و اجازه دسترسی به سر پل (منطقه استراتژیک رزمایش) را به او ندهند. به این دلیل که اگر دشمن این منطقه را در اختیار بگیرد در موج بعدی نیروهایش را وارد میدان می‌کند.

پوردستان تصریح کرد: ماموریت عملیاتی نیروهای خودی، جلوگیری از پیشروی دشمن در این منطقه بود که این کار توسط یگان‌های مختلف نیروی زمینی با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی و نیز حمایت قاطع قرارگاه پدافند هوایی خاتم توانستند در روز گذشته مرحله نخست رزمایش را با جلوگیری از پیشروی نیروی‌های دشمن به پایان برسانند.

وی در خصوص اجرای عملیات نیروی زمینی در روز دوم رزمایش گفت: پس از اینکه دشمن فرضی در منطقه رزمایش تثبیت شد و برای ورود به مناطق دیگر اقدام نمود، دراین مرحله با اجرای آتش‌های سنگین و عملیات واحد زرهی و سایر یگان‌های رزمی و پیاده، صدمات جبران ناپذیر به اهداف متخاصم وارد کرده و دشمن را ناگزیر به خروج از مسیر حرکت می کند.

فرمانده نزاجا ادامه داد: در مرحله بعدی دشمن به خاطر اینکه بتواند در این مقطع به ماموریت خود برای ورود به نقاط استراتژیک ادامه دهد، اقدام به هلی‌برن بخشی از نیروهای خود توسط بالگرد در پشت نیروهای پیاده می‌کند تا بدین طریق با نیروهای خود عمل الحاق را انجام دهد. این نیروهای در این مرحله با یگان‌های مقابله با هلی بورن نیروی زمینی مواجه شده و ضربات سختی را دریافت می‌کند و ناچار به عقب‌نشینی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اجرای تست عملیاتی برخی از دستاوردهای این نیرو ابراز داشت: امروز از تعدادی از سلاح هایی که در جنگ الکتروینک مورد استفاده قرار می‌گیرد جهت برآورد بازدهی و توانمندی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی هم چنین تست عملیاتی سلاح‌های کامپوزیتی را از دیگر برنامه‌های این رزمایش عنوان کرد.

 

 

 

**********************************************************************************************

 

 

امیر پوردستان: خودروی مین ریز برای نخستین بار رزمایش محمد رسول الله (ص)استفاده می شود

  جاسک - ایرنا - فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : خودروی مین ریز برای نخستین بار در رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان محمد رسول الله (ص) استفاده می شود.

رزمایش محمد رسول الله (ص) که از صبح پنج شنبه در منطقه ای به وسعت دو میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه شمالی اقیانوس هند آغاز شد تا چهارشنبه آینده (دهم دی ماه) ادامه دارد.

امیر سرتیپ « احمد رضا پور دستان» امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه رزمایش محمد رسول الله (ص) اظهارداشت : ما در این رزمایش از دستاوردهای جدید خود استفاده می کنیم که از جمله این دستاوردها می توان به خودروی مین ریز اشاره کرد که در مدت کوتاهی می تواند سطح گسترده ای را مین ریزی کند.

وی افزود : سلاح تک تیرانداز شاهر که می تواند در فاصله سه کیلومتری هدف گیری کند و حتی بر ضد بالگرد و زره مورد استفاده قرار گیرد در این رزمایش استفاده می شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: سلاح 6 لول محرم ، خودروی تاکتیکی نینوا و موشک ضد زره دهلاوی نیز در این رزمایش آزمایش می شوند.

امیر پوردستان ادامه داد : سلاح ضد زره طوفان که توسط بالگرد تیراندازی می شود نیز در این رزمایش مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با تاکید بر این که نیروی زمینی ارتش در رزمایش محمد رسول الله (ص) ، بخشی از توان خود را به کار گرفته است، اعلام کرد : بالگردهای این نیرو که ارتقا یافته و به سیستم پرواز در شب و سلاح های پیشرفته مجهز شده اند نیز در این رزمایش به کار گرفته می شوند.

 

 

 

*************************************************************************************************************

 

 

در راستای پشتیبانی هوایی از یکان‌های رزمی؛ شکار پرنده دشمن با موشک دوش‌پرتاب سهند

 

 

یکان‌های نیروی زمینی ارتش، پرنده دشمن را با موشک دوش‌پرتاب سهند مورد هدف قرار دادند.

 

یکان‌های نیروی زمینی ارتش، پرنده دشمن را با موشک دوش‌پرتاب سهند مورد هدف قرار دادند.

به گزارش قرارگاه فرهنگی رسانه ای ارتش از منطقه رزمایش، در دومین روز از رزمایش محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور،یکان های رزم زمینی به اجرای آتش پرداختند.

در یکی از ماموریت‌ها، یکان‌های نیروی زمینی، با شلیک موشک دوش پرتاب سهند، پرنده دشمن فرضی را با موفقیت مورد هدف قرار دادند.

موشک دوش پرتاب سهند یک وسیله آتش مطمئن است که برای پشتیبانی هوایی از یکان‌های رزمی ومنابع حیاتی کشور در مقابل حمله هوایی دشمن مورد استفاده قرار می گیرد.

این جنگ افزار علیه هدف‌های هوایی که در سقف پرواز کوتاه استفاده می‌شوند به‌کار می‌رود

 

 

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

در راستای پشتیبانی هوایی از یکان‌های رزمی؛ شکار پرنده دشمن با موشک دوش‌پرتاب سهند

من فکر کردم اینا رو اوراق کردن! سهند الان پهپاد هم نمیتونه بزنه!

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

بحث به درازا کشیده شد میدونم، هر طرف بحث ، منطقی و گاهی احساسی یا برای پرده پوشی صحبت میکنند

 

گاهی این وری هستم گاهی این وری

 

یعنی برخی جاها قبول دارم ضعف رو و برخی جاها قبول دارم اشتباه مون رو ( مثلا در بحث کنترل پهپاها حق با بچه هاست و فرود و صعود قوانین خودشو داره)

 

 

ولی یک جمله بگم ؟؟؟

 

 

خداییش بچه ها ، ما یعنی از کلیپ های حزب الله لبنان هم کمتریم ؟ یعنی از نیروهای حزب الله کمتریم ؟؟؟

 

بحث اینه !

 

من میدونم ما خیلی بهتر ازاینها هستیم و میتونیم باشیم و چرا باید اینطور نباشیم ؟

 

خداییش تو رو قرآن کدام تون رهایی گروگان نوهد به دلتون چسبیده ؟

 

 

مقایسه کنید با ساده ترین فیلم های آموزشی حزب الله لبنان !

 

مشخص هست چقدر ما ساده میگیریم و مسخره قضایا رو تو رزمایش !( انشاالله فقط رزمایش باشه !)

 

 

 

************

 

ژنرال فرانسوی رو آورده بودند نمره سنجی آمادگی رزمی نیروهای ارتش رضامیرپنج ...

 

باد به غبغب مینداخت رضامیرپنج چون سالهای سال 20 میلیون تومن ناقابل سالیانه خرج این ارتش میکرد !!!( تقریبا 60 درصد بودجه کشور !)

 

بهش گفته بودند نیروهای ما در بالاترین سطح آموزشی و نظامی قرار دارد در حدیکه میتوانند به راحتی از کامیون در حال حرکت بپرن پایین !!!!

 

یوسف مازندی بعدها در کتاب ش با نام ایران ابرقدرت قرن ...خاطراتی از این پرش های مرگ !!!! بیان داشت 

 

 

و از خیلی نقائص دیگری که به دروغ گزارش میدادند افتخار وامتیاز هست

 

 

خلاصه از ژنرال فرانسوی بعد اینکه 50 نیرو از دو کامیون در حال حرکت پریدند بیرون پرسید : سطح رزمی ما رو چطور ارزیابی میکنید ؟؟؟ می توانیم مقاومت کنیم در مقابل هجوم متفقین ؟

 

ژنرال لبخند زد ... و پرسید : اجازه دارم حقیقت را به سمع شما برسانم یا دروغ بگویم ؟

 

رضامیرپنج با تعجب گفت مشخص است حقیقت را بگوئید

 

 

ژنرال با لبخند گفت : 2 ساعت می تواند مقاومت کند

 

رضامیرپنج برآشفت ... همراهان وی به ژنرال تاختند که چرا به شاه اینگونه گفتی ... 

 

ژنرال با تعجب سری تکان داد و گفت » خوب شد حقیقت ! را نگفتم که نمی تواند این ارتش دو دقیقه هم دوام بیاورد ! و به دروغ گفتم دو ساعت ... وگرنه آنموقع چه بر سرم می آوردید نمیدانم !

 

 

 

 

 

***************

 

 

 

 

پی نوشت : بدون شرح !

 

 

یا حق

  • Upvote 11
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شرمن نیارن وسط رزمایش ............... صلوات ........ !

 

معلوم نیست چه اتفاقی افتاده  رزمایشی که قرار بود با محوریت نیروی دریایی انجام بشه  ، شده با محوریت این نیروی شاهکار زمینی !

 

منی که هیچ بارم نیست رو بفرستن ، رزمایش رو بهتر اداره می کنم !

 

حداقل دستور می دم که فقط تجهیزات مدرن جلوی دید ( عکاس جماعت ) باشن و اوراقها جلوی چشم نیاند !

 

از دیروز کلی با خودم کلنجار رفتم که این حرف رو نزنم ، اما ..........

 

من به این نتیجه رسیدم که عمدی تو کاره  !

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من فکر کردم اینا رو اوراق کردن! سهند الان پهپاد هم نمیتونه بزنه!


پدافند سهیل-2 که چند وقت پیش رونمایی شد، از همین سهند-3 استفاده میکنه،
مگه قابلیتهای سهند از میثاق خیلی عقب تر هست که به نظر شما باید از رده خارج بشن؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنده وقتی تانک های ام 47 رو (بدون کوچک ترین ارتقایی) در سازمان رزم نزاجا دیدم ، به روزرسانی های نمایشی و غیر عملیاتی مثل صمصام و مبارز رو دیدم ، پروژه های بلاتکلیف مثل ذوالفقار 3 رو دیدم ، صحبت هایی مثل تکیه بر سرباز 18 ساله رو از فرماندهان شنیدم کلا از این نیرو قطع امید کردم. مهمتر از تجهیزات سطح فکری فرماندهان نزاجاست که متاسفانه زیادی پایینه.

حالا اگه من همین حرفهارو میزدم (که همیشه هم دارم میگم ) داستان جور دیگه ای ختم میشد یا کامنتم پاک میشد یا دوستان جهادی جهاد گونه شروع به جواب دادن و نهایت همت خودشون و دوستان همیشه در صحنشونو بکار میبستن جهت منفی دادن!!!!  :applause:

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اجرای موفق عملیات مین‌ریزی توسط خودروی نینوا و پرتاب نارنجک‌های ضد بالگرد

عملیات مین‌ریزی توسط خودروی نینوا و پرتاب نارنجک‌های ضد بالگرد صبح امروز توسط یگان‌های نیروی زمینی ارتش در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) با موفقیت انجام شد.


به گزارش خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش ارتش، در ادامه رزمایش گسترده محمد رسول الله (ص) خودروی مین‌ریز نینوا اقدام به آلوده کردن زمین با مین های ضد خودرو و ضد زره مرصاد کرد تا پیشروی دشمن کند و آخرین راه مواصلاتی نیروهای دشمن فرضی سد شود.

همچنین نیروهای خودی به وسیله نارنجک های ضد بالگرد، بالگردهای نیروهای دشمن فرضی را مورد اصابت قرار دادند.




*************************************************************************************************



اسلحه تک‌تیرانداز «شاهر» خشاب‌دار شد/ تست عملیاتی سلاح در رزمایش ارتش

سلاح تک‌تیرانداز شاهر به خشاب مجهز و در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) ارتش مورد تست عملیاتی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش ارتش، سلاح تک‌تیرانداز شاهر به خشاب مجهز و در رزمایش محمد رسول‌الله(ص) ارتش مورد تست عملیاتی قرار گرفت.

سلاح انفرادی شاهر با وزن ۲۲ کیلوگرم، کالیبر ۱۴٫۵ میلیمتر و طول ۱۸۵ سانتی متر، ۳ هزار متر برد موثر و ۴ هزار متر برد مفید دارد.

از دیگر قابلیت‌های این تک‌تیرانداز مدرن که بر مبنای نیازهای تاکتیکی روز نزاجا ساخته شده است، افزایش قابلیت درگیری در عمق منازعات و انهدام اهداف استراتژیک دشمن در جنگ‌های داخلی و به‌خصوص در منازعات شهری و منطقه‌ای را داراست.


پیش از این امیر سید مسعود زواره‌ای، رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نزاجا در گفت‌وگو با دفاع پرس درخصوص سلاح بومی شاهر گفته بود: به‌زودی برای این سلاح خشاب تعبیه خواهد شد که سرعت در مسلح کردن این تک‌تیرانداز را به‌طور قابل‌توجهی ارتقا می‌دهد.

وی افزود: تک‌تیرانداز شاهر در حال حاضربه‌طور مداوم پس از شلیک هر گلوله باید مسلح شود که پس از نصب خشاب، استفاده از این سلاح به مراتب آسان‌تر خواهد شد.




******************************************************************************************



نمونه اولیه سلاح ژ3 بولپاپ با نام «آذرخش» مورد تست عملیاتی قرار گرفت

نمونه اولیه طراحی شده ژ3 بولپاپ با نام «آذرخش» در جریان رزمایش محمد رسول‌الله (ص) ارتش، مورد تست عملیاتی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به منطقه رزمایش ارتش، امیر حیدیری سخنگوی نیروی زمینی در رزمایش محمد رسول‌الله (ص) ارتش، از تست عملیاتی نمونه اولیه طراحی شده ژ3 بولپاپ با نام «آذرخش» در جریان رزمایش خبر داد.
گفته می‌شود این سلاح نسبت به سلاح قدیمی ژ3 از وزن کمتر برخوردار است.
سلاح بولپاپ (Bullpup) به آن دسته از اسلحه‌هایی گفته می‌شود که در آنها گلنگدن و خشاب در پشت مجموعهٔ ماشه و نزدیک چهرهٔ تیرانداز جای‌ دارند. این ترکیب باعث کوتاه‌تر شدن طول سلاح بی‌نیاز به کاستن از طول لوله و نیز کاهش وزن آن دارد که خود اثر مهمی در مانُورپذیری آن دارد.

آذرخش نیز که توسط سازمان جهاد و خودکفایی نیروی زمینی ارتش تولید شده است، نسبت به سلاح قدیمی ژ3 از وزن کمتر برخوردار است.

در این سلاح با انتقال چکانه‌ی سلاح از پشت خشاب به جلوی آن، امکان استفاده و شلیک از این اسلحه با یک دست فراهم شده است.

تعبیه یک دستگیره در بالای سلاح نیز امکان حمل آن را آسانتر کرده است.




******************************************************************************************


تفنگ ژ-3 جدید و ارتقا یافته نیروی زمینی ارتش با نام «آذرخش» رونمایی و عملیاتی شد



به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به منطقه عمومی رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله (ص) ارتش در حاشیه دومین روز این رزمایش تفنگ ژ-3 جدید و ارتقای یافته نیروی زمینی ارتش با نام آذرخش رونمایی و عملیاتی شد.
این سلاح توسط سازمان جهاد و خودکفایی نیروی زمینی ارتش تولید شده است.
آذرخش سلاح رزم انفرادی است که نسبت به ژ - 3 از هندلینگ و بالانس بهتری برخوردار است.
نوع قنداق این سلاح تغییر کرده و با بالانس بهتر موجب شده با کمترین هزینه و سطح انرژی بیشترین کارایی را داشته باشد.
کاربر آذرخش در میدان رزم با استفاده از آن می‌تواند بهره‌دهی خود را بالا ببرد.
قابل توجه است که نوع فشنگ و نواخت تیر این سلاح با ژ - 3 تفاوتی نمی‌کند.
سرلشکر رشید و سرلشکر باقری و جمعی از فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح از این سلاح و تفنگ تک‌تیرانداز شاهر و برخی دیگر از دستاوردهای نیروی زمینی ارتش در حاشیه رزمایش بزرگ ارتش بازدید کردند.
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقا مسالهٌ

 

چرا نیروهای ایرانی چه ارتش چه سپاه چه نیرو انتظامی سلاحهای فردیشون دوربین نداره یعنی هنوز نتونستم بفهمم که چرا روی کلاشینکف هامون و ژ3 و ام پی 5 های ناجا 

دوربین نمیذارن کم ضربه ندیدیم از هدف گیری اشتباه مامورین ناجا و کلا فکر کنم بهتر هم باشه از مگسک !! چون همه کشورهای توسعه یافته این تکنولوژی رو استفاده می کنن

 

 

واقعا چرا؟؟؟

 

الان توی این رزمایش هم استفاده نمی کنن (بحثم سر یکی دوتا نمونه نیست باز یکی نیاد یه عکس نیست در جهان بیاره که طرف دوربین داره) کلا باید  یگانهامون مجهز به تفنگ دوربین دار بشن

 

13931004191055813_PhotoL.jpg13931004184942159_PhotoL.jpg13931004190459569_PhotoL.jpg

 

 

 

آخه چرا؟؟ :-(  :-(  :-x  :-x

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.