Recommended Posts

جناب ارمانی مگه سپاه قراره خارج خلیج فارس هم با دشمن درگیر بشه؟ یا منظورتون درگیری سپاه در داخل خلیج فارس با اون واحدهای کوچک دشمن بود؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب عربستانی هستن دیگه باید سقوط میکردن
امان از دست این دشمن فرضی که پدر هواپیما رو در میاره
ولی اگه خلبان پاکستانی بود .............

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]از شما بعید به نظر می رسید
شما هم این افسانه ها رو باور می کنید که موج انسانی و این حرفها؟؟
مگه تعداد نیروهای عراق از ایران بیشتر نبود؟ [/quote]

اون چیزی که من از کسانی که در کربلای 5، تنگه چزابه، خیبر و... شنیدم این مسئله بود که ما برای وجب به وجب این زمین ها شهید دادیم تا پس گرفتیم
آمار ها هم نشان می دهد ما بیشتر شهید می دادیم در صورتی که عراق بیشتر اسیر می داد
اصلا عراقی ها تا آخر جنگ زیاد دور اسیر گرفتن نبودن و بیشتر شهید می کردن و بیشتر حجم اسیر نظامی و غیر نظامی را در آخر جنگ برای گرفتن دست بالا در مذاکرات گرفتند
بویژه در سال آخر که تا نزدیکی اهواز دوباره آمدند
حتی شنیدم یکی از فرماندهان عراقی مورد علاقه صدام به علت کشتن اسرا در آخر جنگ به دستور صدام کشته شد

حال دقت حرف های من را دوستان مثل آقا نجف و ،آقای آرمانی باید تایید کنند

[quote]با بالا گرفتن احتمال درگیری در منطقه شبانه ناوهای هواپیمابر منطقه رو ترک و در حال استقرار در اقیانوس هند هستن. [/quote]

فکر کنم بهترین شیوه مقابله با این ناوگان موجود در اقیانوس هند زیردریایی های ما می باشد که هنوز تعدادشان کم است
فکر کنم نبرد زیردریایی های آلمان در اقیانوس اطلس و دریای شمال تجربیات خوبی برای ما داشته باشند

دوستان در تاپیک های قبل از ورود زیر دریایی های فاتح و بعثت در سال آینده گفتند که جای خوشحالی دارد اما کافی نیست
اکنون تنها برگ ما در مقابله در اقیانوس هند موشک های ما هستند بعلاوه پهباد ها که کافی نیست
فکر کنم تعداد زیردریایی های ما برای دفاع از خلیج فارس و دریای عمان کافی باشند
از سوی دیگر در جنگ بنادر و پایگاه های زیردریایی ما بمباران خواهد شد و بارگیری مجدد زیردریایی به راحتی مقدور نخواهد بود

پس زیردریایی های ما حالت یک بار مصرف پیدا می کنند پس تعداد 40 الی 50 زیردریایی برای پیروزی خوب در اقیانوس هند و دریای عمان نیاز است
مگر ساخت زیردریایی هایی که آلمان ها به آن گاو شیری می گفتند که زیردریایی های آلمان را در اقیانوس بارگیری مجدد می کردند

در نتیجه باید بتوانیم زیردریایی های مادری بسازیم که در دریا یا در زیردریا زیردریایی های ما دوباره تجهیز و بارگیری کنند و نیازی به برگشت نباشد بویژه در شرایط جنگی
( زیر دریایی که از روبرو جفت می شود و اژدر، سوخت و آذوقه و تصفیه هوا می دهد که این کار از طریق مجرای اژدرها هم قابل انجام است در کف دریا)
یا ساخت پایگاه های سری دریایی برای بارگیری زیردریایی های ما بدون روی آب آمدن ( این خیلی به صرفه نیست)
این کار ماندگاری زیر دریایی های ما را به بالای 3 ماه می رساند

http://uboat.net/types/milkcows.htm

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من این سه صفحه را خوندم
حس نژادپرستی را زیاد دیدم
این نژاد پرستی مانع تفکر می شود

درست است که هر نژادی به یک کار اشتباه یا درست معروف است اما نمی شود آن را بهانه مسخره کردن گذاشت
یک زمانی ژاپنی ها چینی ها را احمق می نامیدند الان چین دنبال آمریکا در قدرت اقتصادی و نظامی است

واقعیت این است که نیروی هوایی عربستان بشدت از ما قوی تر است
و در نبرد احتمالی امید ما روی توان پدافند و تاکتیک های نبردهوایی از قبیل کاهش برد عملیاتی با سرنگونی تانکر های سوخت رسان و آواکس با تامکت هایمان است

در کل جنگ با عربستان زیاد برای ما منفعت ندارد تنها بحث انتقام دو فانتوم است و یک تو گوشی است نه چیز بیشتر
و برای آمریکا نمایش سیستم های ایران و برنامه ریزی برای مقابله با آنها

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت برادر واريور. اگر ميشه شما هم تحليلتون رو از وضع موجود بگيد براي دوستان و اينكه به نظر شما چه اتفاقاتي محتمل هستش كه بيفته؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با سلام.


برادر آرمانی عزیز؛ چند تا سوال:

[quote]با بالا گرفتن احتمال درگیری در منطقه شبانه ناو[b]های[/b] هواپیمابر منطقه رو ترک و در حال استقرار در اقیانوس هند هستن.
در اولین مرحله نیروی دریایی سپاه پاسداران برای درگیری وارد عمل میشه و صدها قایق تند رو مجهز به انواع موشکها و همراه با دهها قایق تدارکاتی اقدام به حمله میکنه اما در مقابل شاهد خواهیم بود که دهها قایق تندروی امریکا و کشورهای عربی با پشتیبانی هلی کوپترهای تهاجمی و ضد زیر دریایی و مجهز به انواع موشکهای هدایت شونده اقدام به مقابله با قایقهای تندرو ایرانی و زیردریایی های سبک ایران کرده و یک جنگ به شکل تعقیب و گریز در میگیره.[/quote]
1) منظورتون کدوم ناوهای هواپیما بره؟ اونهایی که در دریای عمانه؟ دراینصورت چرا نیروی دریایی سپاه برای درگیری وارد عمل میشه؟ درگیری با چه کسی؟ ناوگان حاضر در خلیج فارس یا ناوهای مذکور؟
ناوهای مذکور که خارج از محدوده عملیاتی سپاه هستند. درمورد ناوگان پنجم هم که صحبتی به میون نیومده؟!!!

2) این تحرکات ناوهای امریکایی رو چه کسی و از چه طریقی رصد کرده؟ محل دقیق درگیری کجاست؟ منظورتون ایجاد درگیری در تنگه هرمزه؟

[quote]1- به هیچوجه آمار ندین. در اینجا بحث امار هر دو طرف مطرح نیست[/quote]
3) اتفاقا در سبک نبرد نیروی دریایی سپاه، مهمترین مساله که باید مورد توجه قرار بگیره کمیته و هر تحلیلی بدون درنظر گرفتن کمیت و استعداد نیروهای طرفین، بی معنیه.
(دقیقا مثل همون تحلیلهایی که بدون توجه به تعداد موشک کروز و هواپیما مهمات سیستمهای پدافندی و زمان لازم برای تسلیح سامانه های داخلی و خارجی و ... اقدام به قضاوت در مورد نتیجه درگیری می کنن ) :mrgreen:
یا حق.[/quote]
سلام خدمت دوستان
فکر کنم توضیحی که دادم ناقص بوده پس با اجازتون یه مرور کوتاه میکنم.
1- مهمترین نکته ای که در پست بود رویارویی با شرایطی هست که تمامی محاسباتی که ما در این سایت کردیم جملگی بی مصرف بشه.
2- در جنگ و ابتدای اون اصل غافلگیری حکم مشت اول دعوا رو داره.چرا؟ به این خاطر که ما سوای نیروهای نظامیمون که مستقیما وارد عمل میشه جامعه ای داریم با 70 میلیون نفر آدم زنده و اگر دچار اشتباه بشیم یاس و ناامیدی حاکم خواهد شد. حزب الله در جنگ 33 روزه دقیقا همین کارو کرد و دیدیم که مردم لبنان چه حمایت وسیعی ازش کردن. حال اگر تپه تپه کشته رو دست حزب الله مونده بود به نظرتون ما شاهد همین حمایتها بودیم یا خیر؟
جواب سوالات جناب میثم خان
عزیز من با گوشه دستم تمام ناوها رو از تیر رس موشک خلیج فارس خارج کردم. حالا چه ناو یکم و چه پنجم. خب ما کلی بحث کردیم که قرار با ناوگانهای امریکا بجنگیم ، حالا امریکا اشیای قیمتی رو از منطقه خارج کنه و در بحث حمله و یا دفاع از قایقهای بلید رانر مجهز به موشکهای دریایی و پدافند هوایی اقدام کنه. چه استراتژی پاسخگوی سریع و قاطع امریکا خواهد بود؟
بحث خلیج فارس و دریای عمان و تقسیم اون برای حفاظت از ساحل و گشت زنی دریایی هست در غیر اینصورت اگر جنگ دریایی در دریای عمان رخ بده فرماندهی مشترک از هر دو نیرو استفاده خواهد کرد.
در طرح اولیه استراتژی نوع پاسخگویی مطرح هست که به هیچ وجه نیازی به آمار و ارقام نیست. ابتدا باید ببینیم در صورت نا کار آمدی کروز دریایی و بالستیک نقطه زن ما ،گزینه جایگزین چه موارد خواهد بود ؟ در حقیقت میخوام ببینم مشت آهنین چی میتونه باشه؟
دوست عزیز ، وقتی عزیزان کاربر با مطالعه تاپیک حمله آخوندک که ماشاالله با هماهنگی برادران شاهد چند نوعش بودیم (جدا هماهنگی بود؟ ) چنان یاس و نا امیدی دامن ما رو گرفت که یادمون رفت که به تاریخ این رخداد هم توجه ای بکنیم.
[quote]جناب ارمانی مگه سپاه قراره خارج خلیج فارس هم با دشمن درگیر بشه؟ یا منظورتون درگیری سپاه در داخل خلیج فارس با اون واحدهای کوچک دشمن بود؟[/quote]
اگر خدای نکرده جنگی رخ بده، سپاه تو رودخونه هم درگیر میشه. اتفاقا همین مساله یکی از نکاتی هست که کمتر توجه شده. در اون زمان یک نیروی دریایی خواهیم داشت.
.........................................................
در نهایت بحث روی این مساله مهم خواهد بود که در برابر قایقهای تندرو امریکا چه کاری میتونیم انجام بدیم. شاید خبر خوشی هم داشته باشه ! (اگر عمری باقی بود و همچنان عضو میلیتاری بودم.. :mrgreen: )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی ممنون از پاسخ کامل و دقیقتون برادر آرمانی بزرگوار.


الان متوجه منظورتون شدم و کاملا تایید می کنم فرمایشتون رو.

متاسفانه جوی که تو این سایت (و البته همه فرومهای نظامی در همه جای دنیا) حاکمه، اینه که برای شبیه سازی حمله دشمن، (چه ایران برای اسرائیل و امریکا و چه اونها برای ایران) کاربران احتمالا به علت حس وطن دوستی یا فرار از شکست یا هر دلیل دیگه ای، سناریو رو طوری طراحی می کنن که در هر صورت، پیروز نبرد باشن!

این فرمایش کاملا درسته و مسلما اگه تبدیل به اندیشه غالب بشه می تونه در شرایط واقعی خیلی خطرناک باشه.

لازمه یه نکته ای رو خدمت دوستان عرض کنم.
مدتی قبل بنده و ارنستوی عزیز، بحثی داشتیم پیرامون جنگ ایران و امریکا. بحث مفصلی بود و چند روز طول کشید. درنهایت به این نتیجه رسیدیم که دیدگاه ما در مورد پیروزی یا شکست تفاوت داره و بحث ما از این مساله نشات می گیره، نه از منظر نظامی.
الان هم همون قضیه مطرحه.


درصورت وقوع جنگ بین ایران و امریکا، این انتظار که ما ناوگان امریکا رو نابود می کنیم و به هواپیماهاشون اجازه ورود به ایران رو نمیدیم و اگه جنگ به نبرد زمینی بکشه کار امریکا تمومه و موارد مشابه، انتظار کاملا بیجاییه و هرگز از حد رویا فراتر نمیره.

واقعیت اینه؛ درصورت وقوع جنگ با امریکا، ما اونقدر ضربه می خوریم که کل خسارات 8 سال دفاع مقدس دربرابر اون چیز زیادی نیست.
اما درمقابل، می تونیم چیزی به دست بیاریم که با هیچ چیز نمیشه اونو عوض کرد. اون هم اقتدار، سربلندی و الگو شدن برای کل جهان هست که به دنیا نشون بدیم ما درمقابل بزرگترین قدرت نظامی دنیا ایستادیم و اون رو مجبور به عقب نشینی کردیم. (البته عرض کردم، می تونیم به دست بیاریم؛ نه اینکه حتما به دست میاریم.)

حتی با همون تحلیل های عمومی و عادی، شاید ایران بتونه یه ناو هواپیما بر، یا یه ناوگروه، یا حتی کل ناوگان امریکا رو غرق کنه؛ اما درمقابل، خسارت شدیدی هم به خودش وارد میشه. اینجاست که تعابیر متفاوت، می تونه تعیین کننده پیروز یا شکست خورده بودن ما باشه.

مثلا از دیدگاه کلاسیک، اگه ما حتی یه ناو هواپیمابر امریکا رو غرق کنیم، پیروز محسوب میشیم چون مهاجم نتونسته با تلفات کمتر از 6% ماموریتش رو انجام بده.
از دیدگاه اقتصادی، با ورود به جنگ درهر صورت شکست خوردیم، چون با بحران بسیار بزرگ و غیرقابل تصوری مواجه میشیم.
از دیدگاه اعتقادی، توان پیروزی رو داریم و نتیجه این نبرد بستگی کامل به مردم و ایستادگی اونها (یعنی ما!) داره.
و ...

درمورد تاکتیک ها هم فکر نمی کنم بشه تحلیل درستی انجام داد. چون نه اطلاعات کافی از دشمن داریم و نه حتی اطلاعات درست و کافی از خودمون!!! خیلی از ماها حتی شلیک یه مینی کاتیوشا رو از نزدیک ندیدیم! چه برسه به موشک!


درنهایت، اون چیزی که مهمه اینه که ما تو یه مرحله مهم قرار داریم و خیلی مهمه که تو این مرحله، دنیا رو انتخاب کنیم یا آخرت رو. مهمه که در میدان عمل، اعتقاداتمون رو فدای منافعمون می کنیم یا به خاطر اعتقاداتمون از منافع دنیوی چشم پوشی می کنیم.
مومن در هر صورت پیروزه. چه دشمن رو شکست بده و چه به مقام شهادت برسه.


یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]
اینو باید با آب طلا نوشت کوبید سر درب تمامی مکان های نظامی سیاسی اجتماعی !

نمونه عینی همینو تو تاپیک شهید روشن هم داشتیم که دوستان گیر داده بودند به اطلاعات و اینا !
[/quote]
سلام
اختیار داری عزیز. همینقدر که موفق بشیم اشراف بهتری روی مسائل تحلیلی داشته باشیم خداوند رو شاکر هستم.
[quote]علت بیان خاطره تلخ شلمچه این بود که میخواستم یکی از دغدغه های یک استراتژیست ایرانی رو بیان کنم[/quote]
زمانی که این خط رو ارسال کردم احساس کردم ممکنه کسی فکر کنه منظور از استرات..... خود من هست. خیر این مطلب تکذیب میشه.
.................................
از میون دهها طرح حمله و یا دفاع در دکترین ما که اتفاقا اخیرا هم تغییر کرده این طرح خیلی وقت پیش مطرح شد و راههای مقابله با اون هم بررسی شد. (خدمت یکی از عزیزان)
حال میخوام دوستان این شکل از قضیه رو در نظر بگیرن.

مقامات نظامی پنتاگون در بررسی موارد متعدد مانورهای نیروی دریایی سپاه پاسداران ، و میزان تاثیر گذاری در میون نظامیان ،بر اساس طرحی به نام " آذرخش" تحرکات وسیعی با استفاده از ناوهای هواپیما بر و یگانهای همراه ، در مناطق خلیج فارس دست میزنن.
همزمان با بالا گرفتن لفاظیهای مقامات هر دو کشور ،به 2 ناو دیگر هواپیمابر دستور داده میشه که در دریای عمان و نزدیک به سواحل کشورهای حاشیه خلیج فارس مستقر بشن.
چند ناو تدارکاتی و خارج از یگانهای حاضر در منطقه سواحل ..... ترک و در دهانه دریای عمان مستقر میشوند.
امارات ، عمان ، قطر و .... بنادر خودشون رو در اختیار نیروی دریایی ایلات متحده قرار میدن.
با بالا گرفتن احتمال درگیری در منطقه شبانه ناوهای هواپیمابر منطقه رو ترک و در حال استقرار در اقیانوس هند هستن.
در اولین مرحله نیروی دریایی سپاه پاسداران برای درگیری وارد عمل میشه و صدها قایق تند رو مجهز به انواع موشکها و همراه با دهها قایق تدارکاتی اقدام به حمله میکنه اما در مقابل شاهد خواهیم بود که دهها قایق تندروی امریکا و کشورهای عربی با پشتیبانی هلی کوپترهای تهاجمی و ضد زیر دریایی و مجهز به انواع موشکهای هدایت شونده اقدام به مقابله با قایقهای تندرو ایرانی و زیردریایی های سبک ایران کرده و یک جنگ به شکل تعقیب و گریز در میگیره.
یگانهای قایقهای تندرو امریکایی منطقه حائلی بین نیروهای ایرانی و ناوهای هواپیمابر ایجاد کرده که با حضور ناوچه های دارنده موشکهای ضد موشک و راداری تقویت شده است.
این مساله رو میشه بدون جنگ هم فرض کرد. میتونیم تاکتیک رو به این شکل تغییر بدیم که قایقهای تند رو مجهز به انواع موشک و رادار یک لایه حفاظتی جدیدی ایجاد کرده اند.
در بین این لایه قایقهای بدون سرنشین گشتی و هواپیماهای بدون سرنشین تهاجمی و شناسائی در تقویت این لایه حداکثر تلاش خودشون رو میکنند.
حال تکلیف ما با توجه به داشته هامون و داشته های احتمالی (با ضریب احتمال زیاد) چیست ؟
در این نبرد چه فاکتور یا فاکتورهایی شانس پیروزی ما رو زیاد خواهند کرد ؟
پی نوشت :
1- به هیچوجه آمار ندین. در اینجا بحث امار هر دو طرف مطرح نیست
2- نظرات تخیلی و فانتزی و اسپمهای قشنگ رو برای وقت دیگه ای بذاریم.
3- توجهتون رو روی استفاده از نقاط کور و ضعف اینگونه سیستمها بذارین. چون هدف ما شکستن این حلقه حفاظتی هست.
4- این تاکتیک در حین مانورها خنثی شده و برنامه مقابله خوبی هم چیده شده. صرفا بحث بین خود ما هست.
سپاس[/quote]

سلام خدمت برادر بزرگوار

برای مقابله با این طرح احتمال که گفته شد چند راه حل وجود دارد که یکی را بیان میکنم.

1- استفاده از قایق تندروی انتحاری بدون سرنشین و کوبیدن ان به قایقهای دشمن که باعث فرار انها خواهد شد.

2. با توجه به این که تعداد قایقهای ما بیشتر از قایقهای طرف مقابل هست تقسیم قایقها به دو گروه که یک گروه مسئول درگیری با قایقها و یک گروه نیز با فاصله از منطقه عبور کند به سمت ناوگان دشمن که این گروه خود میتواند به دو گروه فریب و اصلی تقسیم شود.

3. استفاده از تعداد کمی قایق تندرو برای درگیری با قایقهای دشمن و عبور زیردریاییهای غدیر از زیرسطح منطقه درگیری شده و رساندن خود به ناوگان دشمن که با توجه به سر و صدای موجود در منطقه و اغتشاشات سوناری و اشباع راداری از تعداد زیاد هدفای سطحی به احتمال زیاد زیردریایی غدیر میتواند تا رسیدن به فاصله شلیک ازدر به ناوگان دشمن نزدیک شود بدون اینکه شناسایی گردد و در این روش استفاده از پخش کننده اصوات قوی درون اب میتواند کارامد باشد.

4. استفاده از نفت و اتش زدن دریا که کاربرد دو طرفه میتواند داشته باشد و مانع از نزدیک شدن قایقهای تندرو میگردد.

5. استفاده از دو راکت که از بیان شرح ان معذورم به علت امکان بکارگیری علیه استراتزی قایقهای تندروی خودمان.

6. بکارگیری پهپادهای انتحاری ضمن درگیری قایقهای سپاه با قایقهای امریکایی که بهره از اشباع رادارهای دشمن خود را بصورت موشک کروز به هدف بزنند مثلا پهپاد کرار که مناسب چنین حمله هست.

7. سایر موارد. icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعیتش من هر جوری که نگاه میکنم در صورتی که جنگی-حتی محدود- بین ایران و امریکا و متحدینش رخ بده و تنگه هرمز توسط ایران بسته بشه.
برای باز کردنش توسط نیروی نظامی امریکا , حمله به پایگاههای ساحلی ما حتمی هستش!(توی مقالات و گزارشات مراکز مطالعات استراتژیک هم چنین چیزی بهش اشاره میشه)
با توجه به مسئله بالا: ایا پدافند هوایی ما در نقاط ساحلی و مراکز مهم نظامی جنوب کشور توانایی مقابله با دهها فروند اف آ/18 رو خواهند داشت؟ :mrgreen:

[quote]طرح اولیه استراتژی نوع پاسخگویی مطرح هست که به هیچ وجه نیازی به آمار و ارقام نیست. ابتدا باید ببینیم در صورت نا کار آمدی کروز دریایی و بالستیک نقطه زن ما ،گزینه جایگزین چه موارد خواهد بود ؟ در حقیقت میخوام ببینم مشت آهنین چی میتونه باشه؟ [/quote]
زیردریایی تهاجمی مثل فاتح! البته در تعداد بالای 10-15 تا که متاسفانه فعلا نداریم!
بدون سرنشینی همچون کرار...
[hr]
اما شما گفتید که موشکهای بالستیک ضد کشتی ما بردشون به اون ناوها نرسه(تو فرضتون) مگه الان چند روزه ما توی سایت از سجیل ضد کشتی صحبت نمیکنیم؟ چند جا هم نشونش دادن... بردش که خیلی زیاده! یعنی ضد کشتی نبود؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام مجدد.


[quote]1- استفاده از قایق تندروی انتحاری بدون سرنشین و کوبیدن ان به قایقهای دشمن که باعث فرار انها خواهد شد چون سربازان غربی از مرگ هراس داشته و گریزان هستند. [/quote]
موقعی که درگیری شروع بشه، وضعیت کاملا با حالت عادی فرق می کنه و در اون شرایط، دشمن از همه توانش در زمینه جنگال استفاده می کنه. کلا در جنگ با امریکا به هیچ وجه نمیشه روی بدون سرنشین، کنترل از راه دور و ... زیاد حساب باز کرد. (هرچند این عرایض بنده به معنای ناکارآمدی کامل این ابزار نیست. اما نمیشه به اون تکیه کرد.)


[quote]2. با توجه به این که تعداد قایقهای ما بیشتر از قایقهای طرف مقابل هست تقسیم قایقها به دو گروه که یک گروه مسئول درگیری با قایقها و یک گروه نیز با فاصله از منطقه عبور کند به سمت ناوگان دشمن که این گروه خود میتواند به دو گروه فریب و اصلی تقسیم شود. [/quote]
باتوجه به اینکه دشمن از هلی کوپتر هم به تعداد نسبتا زیاد در چنین وضعیتی بهره می بره، روی این روش هم خیلی نمیشه حساب باز کرد.


مورد سوم تا حدی عملی به نظر می رسه؛ اما باز هم با کلی اما و اگر همراهه.


مورد چهارم تقریبا ناشدنیه. باتوجه به اینکه درگیری با قایق، برای ما غیرمنتظره بوده و همچنین منطقه درگیری نسبتا وسیعه، با هیچ وسیله ای نمیشه سوخت لازم رو با این سرعت فراهم کرد.

مورد پنجم بماند.

مورد ششم هم مثل همون مورد اول.
______________________________________

اما اگه بخوایم واقعا به همین شیوه سناریو نویسی ادامه بدیم؛ اصل و اساس سناریو دارای شبهه است. چراکه ما زمانی از قایق تندرو علیه ناو استفاده می کنیم که فاصله اون ناو از سواحل ما بسیار کم باشه. (مثل تنگه هرمز یا آبهای ساحلی خودمون) و در چنین شرایطی، یا دشمن نمی تونه ناوهاش رو از برد موشکهای ساحل به دریا خارج کنه (تنگه هرمز) یا اگه محلی باز برای فراری دادن ناوها وجود داشته باشه (دریای عمان - جنوب خلیج فارس) دراینصورت در نزدیکی آبهای ما، برتری کمیت به صورت وحشتناکی به نفع ماست چون دشمن نمی تونه تعداد زیادی قایق تندرو از ناوهاش بفرسته (باتوجه به فاصله زیاد اونها از سواحل کشورهای عربی) یا اگه در نزدیکی سواحل عربی باشن، ما نمی تونیم با قایق به اونها حمله کنیم.

بنابراین این سناریو از ریشه دارای مشکله. :mrgreen:


یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]چون سربازان غربی از مرگ هراس داشته و گریزان [/quote]

این یک تحلیل احساسی است
در طول تاریخ بارها شاهد بودیم که غربی ها در جنگ حالت شجاعانه و تا آخرین قطره جنگیدند بویژه در لحظه ای که شکست نزدیک باشد
در جنگ صلیبی
در جنگ داخلی آمریکا
در جنگ جهانی دوم و اول

پس این نتیجه گیری کمی رویایی و احساسی است
آنها هم انسان اند و در شرایطی انسان از دنیا می گذرد و می ایستد و ربطی به گرایش هایش ندارد
[quote]
مثلا از دیدگاه کلاسیک، اگه ما حتی یه ناو هواپیمابر امریکا رو غرق کنیم، پیروز محسوب میشیم چون مهاجم نتونسته با تلفات کمتر از 6% ماموریتش رو انجام بده.
از دیدگاه اقتصادی، با ورود به جنگ درهر صورت شکست خوردیم، چون با بحران بسیار بزرگ و غیرقابل تصوری مواجه میشیم.
از دیدگاه اعتقادی، توان پیروزی رو داریم و نتیجه این نبرد بستگی کامل به مردم و ایستادگی اونها (یعنی ما!) داره.
و ... [/quote]
برنده جنگ کشور هایی هست که وارد جنگ نشدند مثل روسیه چین
من همیشه ترسم این است که بعد از پایان جنگ آیا توان ایستادن در مقابل گرگ هایی چون روسیه و چین را داریم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با عرض سلام مجدد
خوشحالم که بلاخره دوستان متوجه منظور بنده شدن.
[quote]درمورد تاکتیک ها هم فکر نمی کنم بشه تحلیل درستی انجام داد. چون نه اطلاعات کافی از دشمن داریم و نه حتی اطلاعات درست و کافی از خودمون!!! خیلی از ماها حتی شلیک یه مینی کاتیوشا رو از نزدیک ندیدیم! چه برسه به موشک! [/quote]
ببینید در اینجا بحث تاکتیکها مطرح هست نه تکنیک !
نمونه بارز و اعلام شده اون میتونم به رادار قدیم روس و توانائیش در کشف هواپیماهای پنهانکار اشاره کنم که خود روسیه خوشحالتر از همه شده.بکار گیری دهها رادار از رده خارج شده فرصت خوبی برای روسیه بود.
اما :
سلام برادر سعید
[quote]- استفاده از قایق تندروی انتحاری بدون سرنشین و کوبیدن ان به قایقهای دشمن که باعث فرار انها خواهد شد چون سربازان غربی از مرگ هراس داشته و گریزان هستند. [/quote]
نظر درستیه. مخصوصا که در رادارها دیده نشه برگ برنده ای محسوب میشه. میشه در اصل غافلگیری ازش استفاده کرد.
[quote]این یک تحلیل احساسی است[/quote]
اشتباه نکنین. در قاعده ارتش امریکا طرحی موفق خونده میشه که کمترین تلفات انسانی رو برای مواجه نشدن با افکار عمومی داشته باشه. تصاویر صدها تابوت در فرودگاه های امریکا تاثیرش از بمب اتم هم بیشتره...
[quote]در این روش استفاده از پخش کننده اصوات قوی درون اب میتواند کارامد باشد. [/quote]
نکته بسیار ریز و با اهمیتی هست که در این چند وقته دیدم. نمیدونم شاید سعید خان دستی بر آتش دارن و ما خبر نداریم....!!
[quote]استفاده از نفت و اتش زدن دریا که کاربرد دو طرفه میتواند داشته باشد و مانع از نزدیک شدن قایقهای تندرو میگردد. [/quote]
یک گزینه همیشه جاوید که عمرش به سالهای دفاع مقدس میرسه.
[quote]مورد چهارم تقریبا ناشدنیه. باتوجه به اینکه درگیری با قایق، برای ما غیرمنتظره بوده و همچنین منطقه درگیری نسبتا وسیعه، با هیچ وسیله ای نمیشه سوخت لازم رو با این سرعت فراهم کرد.
[/quote]
اساتید و اهل فن باید حاضر باشن و در مورد این تاکتیک نظر بدن اما 3 کلمه بیشتر نمیگم ..
دود ! ، گرما ! ، و سومیش هم بوقتش ....
عراق با آتش زدن چاههای کویت چشم ماهواره های جاسوسی اون زمان رو کور کرده بود. حالا اگر توان استفاده نداشت برگردن خودش بود.
من اون زمان اهواز بودم . اولش فکر کردم که ابری شده. اون هم ابری سیاه ...
بعد برای چند وقتی روز و شب تفاوت چندانی نداشت. دود بحدی هولناک بود که نور خورشید نمیرسید.
[quote]
اما شما گفتید که موشکهای بالستیک ضد کشتی ما بردشون به اون ناوها نرسه(تو فرضتون) مگه الان چند روزه ما توی سایت از سجیل ضد کشتی صحبت نمیکنیم؟ چند جا هم نشونش دادن... بردش که خیلی زیاده! یعنی ضد کشتی نبود؟[/quote]
در وهله اول هنوز رونمائی ما نداشتیم. بعد هم با توجه به حرکت ناوها و دایره خطای این موشک عملی شدنش کمی زمانبر خواهد بود. بعد هم دشمن ما در فاصله نزدیکتر هست، این یقینا در اولویت لیست ما قرار خواهد داشت.[/u]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
اشتباه نکنین. در قاعده ارتش امریکا طرحی موفق خونده میشه که کمترین تلفات انسانی رو برای مواجه نشدن با افکار عمومی داشته باشه. تصاویر صدها تابوت در فرودگاه های امریکا تاثیرش از بمب اتم هم بیشتره... [/quote]

قبول دارم که تعداد کشته برای آمریکا و رسانه ها اهمیت زیادی دارد
اما اگر دو ناو گروه هواپیمابر را زدی می شود داستان آب که از سر گذشت چه یک وجب چه چند وجب
هم خود آمریکا احساس تحقیر می کند و با عصبانیت می کوبد هم سربازان آمریکایی از روی انتقام می جنگند
دوستان در مورد بسیجی عراقی در پستی حرف زدند حالا دیدید یک آمریکایی با هواپیما کوبید به ناو ما چه می شود؟

حال بحث این است که نمی شود از همین حالا گفت که آمریکایی ها ترسو هستند
اسرائیلی ها هم که ما در جنگ سی و سه روزه ترسو خطابشان می کنیم بعد از هفته اول هدفی برای زدن نداشتند و سربازان در حالت جنگ و گریز و کمین درگیر بودند و نمی دانستند موشک از کجا می آید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا از اينكه اين تايپك رو يه مقدار منحرف ميكنم معذرت ميخوام!
برادر armani شما چند مدت پيش به دليل نامعلومي بنده رو از ورود به تايپك rq170 منع كردي!
به شما پست خصوصي هم دادم ولي جواب ندادين.حتي بنده حرفي بي مورد نزدم آيا اين رسم مراقبت از تايپكهاست برادر عزيز؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان موارد مختلفي را مطرح كردند كه قابل تامل و بررسي است.
خوب بنده هم نظرم را بيان مي كنم: چند وقت پيش، خبري به نقل از برادر شهيد حاج حسن طهراني مقدم داشتيم كه پروژه اين شهيد بزرگوار به نتيجه رسيده است...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.