امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دیگه اینکه باعث خوشی امثال این آقا سعید و karkas عزیر و ... میشن !



عجب بامزه بودی شما ... :lol:

وافن اس اس،
اگر اخبار رو پیگیر بوده باشی وزیر دفاع گفت که این توپ قبلا وجود داشت و اونها مدرنیزش کردن و ازش یه توپ جدید هوشمند ساخته شده با قدرت بیشتر.
سیاسی هم نمیشه چه ربطی به سیاست داشت؟
برای محاسبه برد هم میتونید از فرمول پرتابه و نقطه اوج استفاده کنید. از روی ارتفاع 18 کیلومتر میشه سرعت اولیه رو پیدا کرد و از روی اون برد نهایی.
اون خشاب آزمایشی بود و خشاب جنگی بزرگتر و با تعداد بیشتری گلوله باید باشد. تو جایی از فیلم شلیک سه گلوله رو نشون میده حساب کن ...
یک بار دیگه همه اخبار و سخنان وزیر دفاع رو بخون یا بشنو.

شما چرا دوست داری بحث رو به انحراف بکشونی؟ یک بار عرض شد که این نظر بنده هست و تنها یک حدس میباشد.
محض اطلاع که سیستم مورد نظر که عرض شد خیلی ساده هست و یه فرستنده داریم که رو فرکانسهای مثلا 10001 الی 10060 هرتز (اتصال سه توپ فرض شد) سیگنال ارسال میکنه. سیگنال هم اونطور که برداشت شما بود نیست و قرار نیست یک رشته سیگنال ممتد ارسال کنیم! کافیه یه سیگنال در یک هزارم ثانیه ارسال بشه با برد 20 کیلومتر که عمرش همون یک هزارم ثانیه هست و به همین دلیل پیدا کردن منبع آن ناممکن میباشد. رو گلوله هم یه گیرنده نصب میشه خیلی ساده که امکان دریافت اون تعداد فرکانس رو داره و در لحظه پرتاب یه بار سیگنال با برد چند متر ارسال میشه و گلوله میفهمه فرکانسش چیه؟
این نظر بنده هست اگر شما هم نظری داری بیان کنید.

بله به نوعی کدگذاری هست و توضیح داده شد که یک روش از روشهای مختلف هست.
شما پایداری موج رادیویی رو با برد اشتباه گرفتی!

درسته نظر دادید یا میشه گفت توضیح دادید روشهای مد نظر خود را. آیا بنده بهش حمله کردم؟ بهتره یاد بگیریم در مقابل نظرات مختلف شکیبا باشیم.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واریور جان واقعا این عکسی که گذاشتی مال خود نمونه ایرانیش یا عکس نمونه خارجیش؟
عکس ترو تمیزه! مال ایران این قدر قشنگ نیست.....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]واریور جان واقعا این عکسی که گذاشتی مال خود نمونه ایرانیش یا عکس نمونه خارجیش؟
عکس ترو تمیزه! مال ایران این قدر قشنگ نیست.....[/quote]
اين هم لينكش : متعلق به صنايع الكترونيك ايران (نظامي)...

http://www.ieimil.com/SimpleProducts/ViewSimpleProductsProductDetails.aspx?ProductID=123&CategoryID=10&Style=../css/style06.css
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]با توجه به نظرات دوستان و تمامي گمانه زنيها اين تاپيك با اجازه دوستان عزيز بسته ميشه.
موفق باشيد.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

[align=center]تحویل انبوه سامانه توپ ضدهوایی "سعیر" به نیروی هوافضای سپاه[/align]

[align=center]13900829172008_PhotoA.jpg[/align]

[align=center]خبرگزاری فارس: انبوه سامانه‌های توپخانه ضدهوایی سعیر که در سازمان صنایع دفاع‌ به تولید انبوه رسیده ‌است به نیروی هوافضای ‌سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی‌ تحویل‌ داده شد[/align]


[align=center]به گزارش خبرگزاری فارس، با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، انبوه سامانه‌های توپخانه ضدهوایی سعیر که در سازمان صنایع دفاع‌ به تولید انبوه رسیده ‌است به نیروی هوافضای ‌سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی ‌تحویل‌ گردید.

سردار وحیدی در مراسم تحویل دهی این سامانه ضدهوایی در جمع خبرنگاران گفت: سامانه توپ ضدهوایی که گزینه بسیار خوبی برای پوشش هوایی توپخانه‌ای در ارتفاع پست و متوسط قلمداد می‌شود در سازمان صنایع دفاع به صورت کاملاً بومی طراحی و به تولید انبوه رسید و بحمدالله امروز شاهد تحویل انبوه آن به نیروی هوافضای سپاه هستیم.

وزیر دفاع، از قابلیت‌های این سامانه را اتوماسیون بودن آن ذکر کرد و گفت: سیستم عملیاتی این سامانه به گونه‌ای است که با مجموعه راداری و یا اپتیکی هدف را ره‌گیری و بصورت خودکار بدون نیاز به خدمه، توانایی شلیک به سمت اهداف مورد نظر را دارد.

وی افزود: با پیش‌بینی‌های ایجاد شده، این سیستم اهداف مورد نظر را در مقایسه با سامانه‌های مشابه با ضریب اطمینان بسیار بالاتری منهدم می‌کند.

وزیر دفاع، با اشاره به برنامه‌های وزارت دفاع برای تقویت و روزآمد سازی سیستم پدافند هوایی اظهار داشت: با تحویل‌دهی انبوه سلاح‌مذکور‌ قدرت پدافند هوایی‌ کشور در ارتفاع پست و متوسط به نحو مطلوبی افزایش می‌یابد، به ویژه اینکه بهره‌گیری گسترده آن توسط نیروهای بسیجی توان زائدالوصفی را در حفاظت از مرزهای هوایی جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌کند.

وحیدی با بیان اینکه گروه‌های مختلف صنعتی وزارت دفاع در تولید این سامانه ایفای نقش کردند، گفت: در این جا لازم می‌دانم از متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع دفاع، شرکت صنایع الکترونیک و همکاری خوب و تنگاتنگ نیروی هوایی سپاه تشکر و قدردانی کنم.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: تنوع، حجم و کیفیت بالای محصولات صنایع وزارت دفاع در حوزه موشکی، هوایی، هوافضا، دریایی، زرهی، خودرویی، مهمات، توپخانه، الکترونیک و اپتیک و سایر حوزه‌ها، مجموعه‌ای از توانمندی‌های بومی را در کشور ایجاد کرده است که قادر است بدون اتکا به خارج و بدون واهمه از هر نوع تحریمی، نیازمندیهای نیروهای مسلح را تأمین کند.

وحیدی تأکید کرد: نیروهای مسلح عاشورایی جمهوری اسلامی ایران با توکل به خدا و با تأسی و توسل به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و ائمه معصومین و با تکیه بر استعدادهای ذاتی و ظرفیت های بالای داخلی، آماده دفاع جانانه از حریم میهن اسلامی هستند و همانگونه که در دفاع مقدس سرمتجاوز را به سنگ ‌کوبیدند، آماده‌اند هر متجاوزی را با اقتدار در هم‌ کوبند.[/align]


[align=center]...............................................[/align]

[align=center]لینک منبع : خبرگزاری فارس[/align]




ادغام شد .

تیتر خبر اول تاپیک تغییر داد شد .

منتقل شد به اخبار نظامی

00Amin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این که همون اورلیکن 35 میلیمتری سماواته ؟؟؟

http://www.irupload.ir/images/yn9lm68nvgzesw4qam.jpg

http://www.irupload.ir/images/6l19qqayqtavklq1u7sy.jpg

http://www.irupload.ir/images/s1sccnutpg9stzi27a.jpg

http://www.irupload.ir/images/6gb3w907wwc0ublcz73w.jpg

http://www.irupload.ir/images/de9qdqadyjjpxtqfcucl.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

[align=center]به نام ایزد توانا[/align]

مقدمه

توپ های ضدهوایی تاریخی به درازی تاریخ ساخت و استفاده از هواپیماهای نظامی دارند و با وجود توسعه و گسترش شبکه های پدافند موشکی هنوز توپ های ضدهوایی در اکثر کشورها به شکل های گوناگون استفاده می شود. ایران هم سال های زیادی است که از توپ های ضدهوایی در سازمان رزم خود استفاده می کند و از سامانه های توپخانه ضدهوایی به شکل گسترده ای در حفاظت از مرزهای هوایی کشور بهره میبرد.ایران در کنار بهینه سازی توپ های موجود،دست به طراحی و ساخت سیستم های توپخانه ضدهوایی زده که سماوات ، مصباح و سعیر از جمله آن هستند.

توپ ضد هوایی سعیر

[align=center]i144330_1-43.jpg
[/align]
توپ ضدهوایی سعیر با همکاری مشترک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، شرکت صنایع الکترونیک(صاایران) و نیروی هوافضای سپاه طراحی و تولید شده است.این سامانه متشکل از سیستم های رادار و اپتیکالی می باشد و به وسیله خدمه و توسط سیستم های راداری یا اپتیکی اهداف را رهگیری و منهدم میکند.
این توپ از خشاب های چهارتایی و گلوله های 100 میلیمتری استفاده می کند و همینطور به صورت اتوماتیک گلوله گزاری می شود.گلوله های 100 میلیمتری این توپ توانایی این را دارند که با استفاده از ماسوره مجاورتی اگر به طور مستقیم به اهداف خود برخورد نکردند منفجر شوند و ترکش های آن اهداف را منهدم کنند.گر چه به طور رسمی اعلام نشده است ولی می توان حدس زد که گلوله های این توپ توانایی تصحیح مسیر را ندارند،البته برخی منابع می گویند که خلاف این است و گلوله های تا حدی توان اصلاح مسیر شلیک را دارند ولی نمیتوان به طور قطع در این مورد صحبت کرد،توپ سعیر توانایی پوشش ارتفاع پایین و به گفته وزیر دفاع ارتفاع متوسط را دارد نهایت برد اعلام شده برای این توپ 18000 متر می باشد.
[align=center]
سیستم گلوله گذار خودکار

i144331_03-4.jpg
[/align]
این توپ ها میتوانند بر علیه جنگنده ها ، بمب ها و موشک های کروز هدایت شونده استفاده شوند.معمولا این توپ ها را به صورت دسته ای و چند تایی بصورت هماهنگ در یک مکان قرار می دهند و دیوار آتش را بر علیه اهداف درست می کنند.خودکار بودن این توپ سبب این شده که خدمه آن بطور چشمگیری نسبت به توپ های غیر خودکار کاهش یابد و همینطور با تجهیز به سامانه های راداری و اپتیکی کارایی آن بطور چشمگیری افزایش یابد.

زمانی که رادار یا سیستم اپتیک توپ اهداف را رهگیری کرد بوسیله خدمه یا خودکار توپ بر روی هدف قفل و اقدام به شلیک به سمت آن می کند که این موضوع باعث افزایش دقت توپ شده است.نرخ شلیک سعیر بطور رسمی اعلام نشده ولی میتوان با توجه به نرخ شلیک توپ های مشابه و گلوله گذاری خودکار چیزی حدود 20 تیر در دقیقه برای آن تخمین زد و در این بین گلوله گذار خودکار توپ نقش موثری در افزایش نواخت تیر این توپ دارد.
[align=center]
عکسی از نمایشگر سامانه کنترل آتش توپ که روی هدف قفل کرده است.

i144334_87063-766.jpg[/align]

توپ سعیر توانایی لینک شدن یا شبکه شدن با دیگر توپ های سعیر را دارد و با استفاده از آن می توانند همزمان به سوی یک یا یک از دسته از اهداف شلیک کرده و دیوار آتش وحشتناکی را به وجود بیاورند.

در کل میشود مهمترین ویژگی این توپ را هوشمند بودن آن دانست که باعث صرفه جویی در هزینه ها و وقت برای آموزش نیروها می شود و همچنین در این بین با تجهیز به سامانه های خودکار نقش خطای انسانی نیز کاهش می یابد.

این توپ در تاریخ 8 آذر 90 در مراسمی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده نیروی هوافضای سپاه به نیروی هوافضای سپاه پاسداران تحویل داده شد.[align=center]

i144332_11-9.jpg

i144336_top-zed-havaee10-preview.jpg[/align]

گردآوری و نویسنده:سورنا

هرگونه استفاده از مطلب تنها با ذکر نام نویسنده و میلیتاری به عنوان منبع مجاز میباشد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

توپ 100 میلی متری ضد هوایی سعیر (صادراتی) 

Screenshot_20230509_193104_com_adobe_rea

توپ ضد هوایی سعیر یک توپ دفاع هوایی با کالیبر متوسط است که بر روی یک کشنده ی چهارچرخ نصب شده است که توسط مرکز کنترل شلیک و رادار برای شلیک در برابر تهدیدات هوایی که تا ارتفاع 36000 فوت (12000 متر) پرواز می کند کنترل می شود. 

 

همچنین می توان از آن برای انهدام اهداف ارتفاع کم تا متوسط، دریایی و زمینی استفاده کرد. می توان از آن در هر دو نسخه یدک کشی یا خودکششی استفاده کرد.

 

جزئیات :

thumb_Screenshot_20230509_193104_com_ado

  • Like 3
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بر 19 اردیبهشت 1402 در 19:37 , mehdipersian گفت:

توپ 100 میلی متری ضد هوایی سعیر (صادراتی) 

 

سلام - به زودی در قاره آفریقا شاهد حضور این سلاح در نبردها خواهیم بود بیشتر از انکه در نقش پدافند ظاهر شود مانند توپ خودکششی در دستان جنبشهای آفریقایی خواهد درخشید ;)

  • Like 3
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.