برترین های انجمن

  1. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      22

    • تعداد محتوا

      9,420


  2. Mosip

    Mosip

    VIP


    • امتیاز

      9

    • تعداد محتوا

      365


  3. alavi373

    alavi373

    Members


    • امتیاز

      6

    • تعداد محتوا

      256


  4. karmania20152015

    karmania20152015

    Editorial Board


    • امتیاز

      5

    • تعداد محتوا

      413



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on پنجشنبه, 19 مهر 1397 در پست ها

  1. 12 پسندیده شده
    رونمایی رسمی بوئینگ از ایده مفهومی بالگرد تهاجمی آینده واشنگتن : شرکت بوئینگ سرانجام از ایده مفهومی بالگرد تهاجمی آینده خود که به شکل بالقوه میتواند جایگزین بالگردهای OH-58 یا AH-64 گردد ، پرده برداری نمود . این رونمایی پرتفصیل در کنفرانس سالانه ارتش ایالات متحده که هرساله در واشنگتن دی سی برگزار میگردد انجام پذیرفت و طی آن ، بویئنگ ، ایده مفهومی تجدید نظر شده خود در طراحی یک بالگرد تهاجمی مجهزبه سامانه روتورهای هم محور که می بایست ماموریتهای رزمی برضد واحدهای تانک ، اهداف زمینی تقویت شده و متعارف ، پیاده نظام و بالگردهای خط مقدم متخاصم را برعهده گیرد ، معرفی نمود . قابلیت سامانه پیشران این هواگرد جدید که از هواگرد X2 برگرفته شده ، در گذشته تستهای پروازی مقدماتی خود را روی پیکربندی های دیگر ی نظیر سیکورسی S-97 به اثبات رسانده است . این هواگرد به دو روتور هم محور که به شکل معکوس هم می چرخند مجهز میشود و می تواند به شکل بهینه ، نیروی بالابرنده فوق العاده ای را برای این هواگرد فراهم آورند . در نمونه مشتق شده ، بخشهایی از این هواگرد بطور کامل بازطراحی شده که از جمله آن ، باریک ترشده محور عقبی بالگرد ، است که شباهت بسیاری به بالگرد تهاجمی و ضد زره تک موتوره بل هلیکوپترز AH-1 دارد . به گفته تحلیلگران نظامی ، به منظور کاهش هزینه های توسعه و همچنین افزیش چرخه عمر این بالگرد ، قسمتهایی نظیر سیستم انتقال نیرو ، روتور و پیشرانه ، با نمونه اصلی این بالگرد یکسان خواهد بود . سیکورسکی و بویئنگ در جریان یک همکاری مشترک ، درصدد هستند تا هواگرد تهاجمی سبک وزنی را با ویژگی هایی ترکیبی نظیر سرعت و برد رزمی بالا ، روانه بازار نمایند که به شکل همزمان ، قابلیتهای دیگر آن نظیر قدرت مانور و چالاکی آن نیز در محدوده قابل قبولی قرار داشته باشد . به دلیل ماهیت معماری باز این هواگرد تهاجمی ، ایده پردازان این هواگرد می توانند در آینده براساس نیازمندی کاربران ، قابلیتهای پروازی و رزمی این محصول جدید را در عین نگاه داشتن قیمت و همچنین ظرفیت آمادگی رزمی در محدوده قابل قبول ، ارتقاء دهند . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
  2. 6 پسندیده شده
    موتور ملی و ایرانی جنگنده در آستانه تولید است سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه همایش نقش قدرت هوایی در اقتدار ملی اظهار داشت: طرح‌های تحقیقاتی بسیار خوبی در دست بررسی داریم و طرح‌های دیگری نیز اجرا شده است از جمله جنگنده کوثر و موتور جنگنده کاملاً ایرانی که بیش از 98 درصد پیشرفت دارد و روزهای آخرش را طی می‌کند. باقری تأکید کرد: البته کارهای بسیار بزرگ‌تری نیز در دست انجام است چه در حوزه هواپیماهای با سرنشین که در مسیر رادارگریزی، دورپروازی و هوشمندسازی در حال توسعه است و چه در حوزه پهپادی که قدرت‌شان را در اصابت قرار دادن مراکز داعش در سوریه دیدیم.منبع فارس (همچنین امیر حاتمی وزیر دفاع هم خبرهایی از جنگنده آموزشی کوثر 88 و غیره دادن) http://s9.picofile.com/file/8339592942/2360512.mp4.html
  3. 5 پسندیده شده
  4. 5 پسندیده شده
    چند روز پیش فرمانده یگان نیروهای ویژه دریایی ارتش از فرایند تعویض سلاح تهاجمی این نیرو خبر داده بود و عکس این عزیز با مصاف هم همین چند مدت منتشر شده است البته خبرهایی از تحویل تعدادی به نوهد و نوپو هم هست حالا باید دید برای ازمایش هست یا خیر؟
  5. 3 پسندیده شده
    شناور کلاس موج با شماره بدنه 75 (احتمالا دنا) https://www.instagram.com/p/Box_QPmF1NI/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1tnxdlrmcbok2
  6. 3 پسندیده شده
    المیادین رو نیروهای نمر و تیپ قدس آزاد کردن عمده قوای موجود در این شهر از این نیروها تشکیل شده و قوای ایرانی حضور چندانی ندارن. منطقه عمومی ابوکمال مرز عراق و سوریه ایستگاهای تی دو و تی سه و همچنین فرودگاه تی چهار مراکز عمده حضور نیروهای مقاومت هستن. البته اصل خبر اینطوره که ارتش سوریه در حال خارج کردن بخشی از نیروهای ارتش و نیروهای مردمی از شهرهای حلب و دیرالزوره که احتمالا شامل المیادین هم میشه
  7. 3 پسندیده شده
    تست معبرزن روبوتیک بدون سرنشین جدید عبری تل آویو : صنایع هوا- فضای اسراییل (IAI) توسعه سامانه رزمی شناسایی وخنثی سازی مهمات کنار جاده ای (IED) را تکمیل نمود و این ربات بزودی برای اجرا و تکمیل تستهای عملیاتی و همچنین آزمون های مورد نظر مشتری تحویل خواهد شد . سامانه مهندسی – رزمی روبوتیک جدید که یکی از اعضای خانواده معبرزن بدون سرنشین Sahar محسوب میشود ، براساس پیکربندی غیر نظامی Bobcat توسعه پیدا نموده و با مجهزشدن به حسگرها و ابزارهای اتوماتیک به یک ربات معبرزن تبدیل شده است . این گونه جدید که طبق تصاویر منتشر شده ، روی یک پیکربندی 6 در 6 سوار شده ، عمدتا" می بایست در مسیرهای ناهموار و با ریسک خطر بالا مورد استفاده قرار گیرد . سامانه معرفی شده Sahar به مجموعه کاملی از حسگرهای یکپارچه شده پیشرفته و سیستمهای ناوبری مستقل برای پایان بخشیدن به ریسک پاکسازی معابر پرتهدید برای واحدهای رزمی پیاده و عملیاتهایی که پیش از این توسط نیروی زمینی به شکل متعارف به انجام می رسید مجهز می گردد . معیر شاباتی ، مدیریت دپارتمان روبوتیک IAI در این زمینه می گوید : " این ربات چند منظوره ، عمدتا برای شناسایی و خنثی سازی مین ها و مجموعه های انفجاری بهبود یافته مورد استفاده قرار خواهد گرفت . این محصول جدید ، ترکیبی از حسگرهای مختلف برای شناسایی مهمات انفجاری در سطح و همچنین نمونه های مخفی شده در زیر زمین است " حسگرهای موجود محصول IAI ، توانایی کشف دستگاه های انفجاری مخفی شده در مناطق پیچیده و انهدام ان توسط تیغه هایی که به همین منظور روی این خودرو کار گذاشته شده را در اختیار کاربران می گذارد و این بدان معنا خواهد بود که خطر برای پیاده نظام به حداقل ممکن کاهش می یابد . هر سیستم Sahar از یک کیت کامل ساخت IAI استفاده میکند و میتواند بنا بر نیاز مشتری تغییر پیدا کند . این مجموعه شامل یک پیکربندی روبوتیک ، غلافهای شناسایی و سامانه های پایش است . به اعتقاد برخی تحلیلگران ، تبدیل یک پیکربندی غیر نظامی با یک کیت رزمی میتواند بازه آموزش کاربران را کاهش و منحنی یادگیری را افزایش دهد و این بدان معنا است که عناصر رزمی حاضر در صحنه نبرد ، بازده بالاتری را ارائه می نمایند . بااین حال ، IAI با تعریف یک برنامه جداگانه ، قصد دارد تا بولدوزرهای کاتر پیلار موجود در IDF را به سامانه های مستقل رزمی تبدیل و این مجموعه ها را در مناطق با درجه تهدید بالا و در تمام شرایط آب و هوایی بکار گیرد . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
  8. 2 پسندیده شده
    حالا ظاهرا ایران میتونه ناو بسازه بعد از ساخت دماوند و جماران سراغ طرحهای امروزی نمیره که پتانسیل بسیار بیشتری داره چه از نظر توان تهاجمی چه پدافندی؟شما وزن ناوهای ما رو با تسلیحات قابل حملش رو با یک ناو هم وزن اسراییلی مقایسه کنید نسبت تسلیحات بعضا 3برابره
  9. 1 پسندیده شده
    با سلامی دوباره به دوستان عزیز میلیتاریست ؛به اتفاق هم مبحث موشکهای بالستیک رو ادامه میدهیم: موشک های بالستیک برد متوسط Medium-range ballistic missile (قسمت اول) R-5 Pobeda : موشک زمین به زمین بالستیک برد متوسط آر-5 پوبدا (یا بقول ناتو SS-3 Shyster) ساخت اتحاد جماهیر شوروی است. این موشک بالستیک یکی دیگر از محصولات موشکی شوروی است که در اوج دوران جنگ سرد و برای مقابله با آمریکا و سایر متحدین اش ساخته شد. (ظاهرا این موشک اولین موشک شوروی است که امکان مجهز شدن به کلاهک هسته ای را پیدا نمود.) این موشک دارای برد ماکزیمم 1200 کیلومتر بود. این موشک ساخته سال 1956 میلادی است و در سال 1967 میلادی هم بازنشسته شد. Ghauri-1 : موشک زمین به زمین بالستیک برد متوسط غوری-1 ساخت جمهوری اسلامی پاکستان است. این موشک بالستیک که گاها با نام هاتف-5 نیز شناخته می شود ، اولین موشک بالستیک پاکستان است که توان هدف قرار دادن پایتخت هند را داشت. این موشک دارای برد ماکزیمم 1200 کیلومتر بود. این موشک در سال 2003 میلادی ساخته شد. ( شروع پروژه در سال 1990 میلادی با الهام گرفتن از Nodong-1 کره شمالی ) در انجمن هیچ تاپیکی در خصوص این موشک بالستیک وجود ندارد. https://en.wikipedia.org/wiki/Ghauri_(missile) Ggauri-2 : موشک زمین به زمین بالستیک برد متوسط غوری-2 ساخت جمهوری اسلامی پاکستان است. این موشک بالستیک که هاتف-5آ نیز نامیده می شود ، در پاسخ به موشک Agni-2 هند توسط موسسه تحقیقاتی خان پاکستان ساخته شد. این موشک دارای برد ماکزیمم 1800 کیلومتر است. این موشک ساخته سال 2004 تا پیش از ساخت موشک شاهین-2 پاکستان ، دوربرد ترین موشک پاکستانی بود. در انجمن هیچ تاپیکی در خصوص این موشک بالستیک وجود ندارد. https://en.wikipedia.org/wiki/Ghauri-II Jericho-2 : موشک زمین به زمین بالستیک برد متوسط جریکو-2 ساخت رژیم اشغالگر قدس (اسرائیل) است. این موشک بالستیک با کد YA-3 شناخته می شود. این موشک دارای برد ماکزیمم 1300 کیلومتر بود. در خصوص تاریخ تولید این موشک اطلاعات دقیقی در دسترس نیست ، اما موسسه صلح کارنگی احتمال نزدیک به واقیت می دهد که این موشک تولید شده در سال 1991 میلادی می باشد. موشک RSA-3 آفریقای جنوبی که از جریکو-2 کپی برداری شده است. در انجمن هیچ تاپیکی در خصوص این موشک بالستیک وجود ندارد. https://en.wikipedia.org/wiki/Jericho_(missile)#Jericho_II Emad : موشک زمین به زمین بالستیک برد متوسط عماد ساخت جمهوری اسلامی ایران است. این موشک بالستیک که در واقع نسخه ای مشتق شده از موشک شهاب-3 ایرانی است ( گفته می شود که ) در واقع اولین IRBM هدایت شونده ایرانی است و در زمان خودش دستاورد بسیار بزرگی برای صنعت موشکی ایران محسوب میشد. این موشک دارای برد ماکزیمم 1700 کیلومتر است. ( و بنا به روایتی دیگر 2000 کیلومتر برد دارد.) این موشک تولید سال 2015 میلادی است. مقایسه ابعاد موشک های هواسنگ-10 ، خرمشهر و عماد ادامه دارد ... ----------- پ.ن 1 : امیدوارم که مورد پسند دوستان واقع شده باشد. دوستانی که پسندیدند ، مثبت را فراموش نکنند. پ.ن 2 : ان شاء الله در پست های بعدی به ترتیب سایر موشکهای بالستیک (برد متوسط ) را به اتفاق بررسی خواهیم نمود.
  10. 1 پسندیده شده
    اینجاست که باید گفت اجالتا اجازه بدید نیرویی که تخصصش این کار هست تصمیم بگیره...قطعا این موشک هارو بسیج شلیک نکرده که مبنای گفتارتون جوری هست که انگار نیروی متخصص نظامی ما نمیدونه چی رو باید شلیک کنه...
  11. 1 پسندیده شده
    کم کم داریم به هفته دفاع مقدس 1397 شمسی نزدیک می شویم باور کنید ، بیشتر از دو دهه هست این تصویر را در آرشیو شخصی دارم ولی تا الان متوجه آن نشدم .... "نیروهای خودی در محاصره‌ی دشمن قرار دارند و «علیحسن» در تلاش است که آنها را از محاصره نجات دهد . «علی حسن احمدی» برای اینکه زیر رگبارهای دشمن، موضعش را رها نکند، پای خود را با سیم تلفن به پایه‌ی دوشکا بسته است" یک حقیقتی را باید اعتراف کرد ، این نسل الان کجاست !!!!!!!
  12. 1 پسندیده شده
    درود به دوستان گرامی به ویژه جناب MR9 ضمن تقدیم این کتاب (اگر هنوز آن را نخوانده اید) http://libgen.io/book/index.php?md5=67B1798E700508A8E058F0E8E8ACE469 به جناب MR9 و دیگر دوست داران گربه گرامی. بی تردید تامکتهایی که امروز اویونیک جدید آنها در ایران در حال تغییر و تعویض و نوسازی و تست است هواپیمایی است که سازنده هم از توانایی های آن بی خبر است. ایران با داشتن ارتش بزرگی از مهندسان ارزان مرتبط دارای مزیت نسبی بالقوه بزرگی در این زمینه است. برای بالفعل کردن آن کار زیاد سختی لازم نیست مقدار پول می خواهد و مقداری اراده. برای مثال با وجود تحریم ها برخی شرکتهای خصوصی توانستند که هواپیمای پهن پیکر به صورتی وارد کشور بکنند خوب نیروی هوایی می توانست برخی پهن پیکرهای اینها که از رده خارج هستند را اورهال کند و به عنوان رادار و الینت پرنده یا سوخت رسان استفاده بکند اما اقدامی ندیدیم یا حداقل رو نمایی نشد. بعد از ارتقاء صنعت هوانوردی آمریکا با غارت فناوری آلمانی در انتهای جنگ دوم جهانی تا به امروز صنعت هوانوردی نظامی این کشور همواره یک اشتباه بزرگ را در زمینه ساخت هواگرد تکرار کرده است. قبلا هم از قول منابع خارجی به این موضوع اشاره کرده بودم. آنها برعکس حرکت می کنند!!! در حالیکه ارتقاء تسلیحات و اویونیک مورد استفاده هواگردها کار بسیار ارزانتری است آنها مرتبا در پی ارتقاء خود هواگردها هستند که هزینه های کمر شکنی دارد. البته ریشه این اشتباه ندانستن نیست و انگیزه های اقتصادی در بین است. مثلا تولید هواپیمای 737 به ویژه آنهایی که قرار بود به ما بدهند امروز کار بسیار پر مخاطره ای در آمریکا شده زیرا سازندگان بسیاری از قطعات و زیر سیستمها یا دیگر وجود ندارند یا توسط دیگران خریداری شده اند و یا به دنبال تامین قطعات از زباله های الکترونیک هستند زیرا باز طراحی زیر سیستم کهن نیازمند پاس کردن دوباره استانداردها و هزینه های کمر شکن طراحی و تولید است. بنابراین به دلیل مدل اقتصادی که دارند مرتب مجبورند که پلتفرم های قدیمی حتی کارامد را نیز کنار بگذارند. در حالیکه طراحان قدیمی مثل داگلاس پری اعتقادی به بدنه های رادار گریز ندارند و سرعت تکنولوژی های ضد رادار گریزی را بیشتر از پیشرفت هواگردهای رادار گریزها می دانند تحلیلگران داخلی در نبردهای هوایی با رادار گریزها هیچ شانسی برای هواگردهای نسل 3 و4 ما قائل نیستند. اما این را فراموش می کنند که یک اف-35 که مجبور است از سلاح ایگل ( AIM-120C ) استفاده بکند نه سلاحی درخور خودش، با یک F-15S چه فرق بنیادی دارد؟ اف-15 هم وقتی که از تسلیحات فانتوم استفاده می کرد چقدر مرگبار تر از فانتوم بود؟ اف-35 موتور متفاوت، اویونیک بسیار پیچیده تر، رادار LPI (با قابلیت کشف کم توسط سامانه های الینت) و خاصیت رادار گریزی دارد. اما برای شکار هواگرد ما یا باید از داگفایت استفاده بکند یا از تمرکز توان آنتن رادار روی هواگرد ما یا از موشکهای حرارتی AIM-9X و یا از موشکهای آمرام مدل C و امکان دیگری ندارد. با اینکه گفته شده دفاتر فناوری دولتی چینی، به اسناد اصلی F-35 دست یافته اند از طریق جاسوسی اما فراموش نکنیم که از دلایلی که غربی ها پرواز اف-35 های شناسایی اسرائیل بر فراز ایران را ادعایی مردود اعلام کردند این بود که اگر بر اثر نقص فنی یکی از اینها در قلمرو ایرانی ها سقوط می کرد مانند RQ-170 چه کسی در قبال اینکه فناوری آن به دست روسها و چینی ها برسد مسئول بود؟ (مثل آنچه سر موشک های کروز آمریکایی در سوریه آمد). پس یک سناریو این است که اف-22 های اجاره ای و اف-35 های دیگران به عمق ایران وارد نشوند و از دور ماموریت های خود را بخواهند که انجام بدهند . در مورد رادار گریزی هم آنتنهای مسطح رادار هواپایه اف-35 می تواند سطح مقطع راداری معادل چندین هزار متر مربع داشته باشد و رادار گریزی بی معنی شود به همین دلیل آمده اند سطح آنتن آن را با فناوری های Frequency-Selective-surface فرکانس دوست کرده اند سطوحی که بازه وسیعی از فرکانس را باید بتوانند به کل جذب بکنند که کار سختی است. این ساختارهای راه راه عمودی، راه راه افقی، چهارخانه، لانه زنبوری، مربع مربع و متخلخل و .... ریز ریز که روی آنتن رادار مسطحی مانند APG-81می بینید به دلیل تولید یک فیلتر RLC ضمنی و تضعیف بازتاب آنتن مسطح است. این مشکلات پنهانکاری طوری است که در ماموریتهای ضربت شاید بهتر باشد فقط شکاری های رهگیر دسته پروازی رادار رویشان نصب باشد و جنگنده ای که قرار است کار شناسایی یا پرتاب بمب را انجام بدهد رادارش را باز بکنند تا ضمن سبک شدن و مصرف کمتر سوخت و در نتیجه برد بیشتر احتمال کشف شدن کمتری را به خاطر بازتاب آنتن مسطح داشته باشد. (مصرف برق زیادی که رادار دارد مستقیم روی میزان مصرف سوخت تاثیر دارد) هواگردهای ما اگر دیکوی های ضد رادار پسیو خوبی حمل بکنند (یا اینکه اصلا رفلکتور حمل بکند و موقع خطر رها بکنند) و به فلیرهای روسی مجهز بشوند در نبرد با موشکهای هوا به هوای آمریکایی و فرانسوی و چینی مغلوب نخواهند شد. حتی با هزینه-زمان کم می توانیم دیکوی اکتیو هم بسازیم. دیکوی اکتیو یک گیرنده امواج باند ایکس بعلاوه یک تقویت کننده و یک فرستنده است که ماژول خیلی کوچکی می شود اگر با نیمه هادی درست بکنند. وقتی که هواگرد این دیکوی را رها می کند با استفاده از باتری و یا پره های پشت خود انرژی لازم را تولید کرده هدف بهتری از هواگرد اصلی را عرضه می کند. یک کارت DRFM مثل کارت زیر که از تراشه FPGA زایلینکس Virtex-7 تجاری سری T مخصوص ساخت سوئیچ های شبکه پرسرعت و ADC ها و DAC هایی با نمونه برداری 12 گیگا سمپل در ثانیه استفاده می کند که ساخت آن در توان خیلی از شرکت هایی که امروز کار ساخت سوئیچ شبکه می کنند هست تا به امروز ساخته باشیم یا در دست ساخت باشد، می تواند رادارهای پالسی را که در باند ایکس کار میکنند دچار مشکل کند.(به دلیل دقت این باند و تاثیر کم شرایط آب و هوایی روی آن) را با 40 درصد احتمال موفقیت دچار خطا کرد. http://www.aewa.org/Library/rf_bands.html http://www.mistralsolutions.com/newsletter/Jan14/CHAMP-WB-DRFM.pdf امروز این توان پردازش و سپس نرم افزار است که کیفیت و قیمت یک محصول هوافضا (حتی Automotive) را تعیین می کند. به این نمودار توجه کنید: MOPS مخفف میلیون عمل در ثانیه است. یک نگاهی به یک رادار شرکت SELEX تولید کننده رادار گریفو بکنیم این رادار یک قسمت IF-digitization دارد که از دو تراشه Virtex-4 سری SX مخصوص پردازش سیگنال و از نوع صنعتی (سری I) و تعدادی FPGA شرکت Altera و ADC و DAC پر سرعت استفاده می کند. در این رادار بعد از کاهش فرکانس در میکسر که یک ضرب کننده فرکانس است و ساخت سیگنال IF، برای ساخت سیگنالهای I و Q که 90 درجه با هم اختلاف دارند از مدارهای آنالوگ استفاده نشده و کلا به صورت دیجیتال پیاده شده که ذات رادارهای دهه اخیر است. این قابلیت تکرار پذیری سخت افزار و قابلیت اطمینان آن را افزایش می دهد ضمن اینکه انعطاف پذیری خوبی به رادار می دهد. یک نگاهی به تعداد فراوان خازنهای نارنجی رنگ تانتالیوم بکنید متوجه میزان مصرف این تراشه های مهیب می شوید که طراح را مجبور کرده به این تعداد خازن به مدار اضافه بکند تا دچار مشکل Power-Integrity نشود. نکته جالب این هست که با توجه به اینکه رادار SELEX هواپایه بوده اما باز هم بر خلاف نمونه های آمریکایی از تراشه های خاص سری نظامی (Q) یا سری هوافضا (QV) استفاده نکرده است. همچنین از تراشه های شرکت ALTERA هم استفاده کرده که معمولا در یک کار از زایلینک و آلترا کنار هم استفاده نمی شود مگر اینکه کاربرد خاصی باشد یا قصد داشته باشند که قسمتی از سخت افزار را درون CPLD ها حفاظت بکنند تا از کپی شدن جلوگیری بکنند. به نظر می رسد که SELEX به جای استفاده از تراشه های بسیار بسیار گران قیمت سری هوافضا از تراشه سری صنعتی که تحمل دمایی زیر صفر دارد به جای سری تجاری که این تحمل را ندارد استفاده کرده و فقط با استفاده از سینتسایزرهای خاص توصیف سخت افزار خود را با رعایت استاندارد هوا فضا درون تراشه سنتز کرده که راه حلی بسیار ارزانتر و با کیفیت نزدیک به راه حل آمریکایی ها است. با این روش شرکت SELEX کاهش قیمت چشمگیری در محصول نهایی ایجاد کرده است.
  13. 1 پسندیده شده
  14. 1 پسندیده شده
  15. 1 پسندیده شده
  16. 1 پسندیده شده
    سلام اخوی چون صیاد 2 کار اومخونتو رو نمیکنه، اومخونتو یه سیستم کوتاهبرد بسیار قابل هست که اگر خرید اون صحت داشته باشه یکی از بهترین خریدهای نظامی بعد از انقلاب (به همراه آر بی اس 70 سوئدی، که هنوز نتایج شکارهاش در جنگ از طبقه بندی در نیومده) هست. صیاد 2 یک پدافند برد بلنده که کارایی خاص خودشو داره و به طور تخصصی برای زدن هواپیماها بهتر هست اما اومخونتو در زدن تهدیداتی مثل موشکهای کروز تخصص بهتری دارد. ضمن اینکه خرج کردن یک موشک صیاد 2 برای به عنوان مثال یک بالگرد دشمن مصداق واقعی «اسراف» هست، در حالی که اومخونتو می تونه همون کار رو با هزینه کمتری انجام بده، پس تهدیدات سنگینتر و دورتر با صیاد و تهدیدات سبکتر و نزدیکتر با اومخونتو پاسخ داده شوند بهتر هست. نرخ جایگزینی سریعتر در میدان نبرد هم فاکتور دیگه ای هست که برگ برنده دیگری برای اومخونتو می باشد، در زمان درگیری های سنگین، سرعت ریلودینگ سامانه هایی مانند اومخونتو با امثال صیاد قابل مقایسه نیست.
  17. 1 پسندیده شده
    طبق اخرین تصویر گوگل ظاهرا برج ارتباطی (یا هر اسمی که داره اون ساختاری که انتن ها و... روش نصبه) شیراز نصب شده و مثل ناوهای رادارگریز با مواد ضد رادار پوشیده شده. حالا اساتید ببینن بگن درسته یا من اشتباه میکنم.
  18. 1 پسندیده شده
    اخه مشکل ما اینه که فکر میکنیم امریکا و استکبار جهانی با ماهواره هاشون جاسوسی میکنن ولی شاید ارزش ماهواره هاشون تو جاسوسی به 10 درصد هم نرسه .از خیلی راههای دیگه میتونن جاسوسی کنن و میکنن اخه ادم بره به کی بگه به خدا دیدم که میگم وقتی از ویندوز استفاده میکنیم یه دنیا حرف نگفته پشت سرش هست وقتی که گوشی هوشمند رو علارقم تکرات حراست به اماکن ممنوعه میبریم تا شیفت شب حوصلمون سر نره یه دنیا حرف پشتش هست اونوقت شما میگی تو سوله یه چیز محرمانه داریم !!!!شاید برای من و شما محرمانه باشه ولی برای دشمن ناشناخته نیست خیلی کتاب در موردش هست میتونید مطالعه بفرمایید .ولی در کل خدمتتون عرض میکنم وضعیتمون از این لحاظ خیلی خوب نیست جدیدا کارهای ارزشمندی کردیم ولی خوب فقط تو بخش هایی از ابعاد نظامی ولی تو زیرساختهای انرژی کشور حفاظت اطلاعات مثل یه شوخی میمونه پاینده باد ایران
  19. 1 پسندیده شده
    با توجه به کمبود شناورهایی نظیر دماوند بیشتر هزینه زمانی مطرح میشه تا مالی حقیقتش بااطلاعاتی که من دارم اگه به تولید شناور در شمال لطمه زیادی نزند ارزش تعمیرش را دارد فقط بحث مالی اش خیلی مهم است
  20. 1 پسندیده شده
    سلام علیکم حقیقتاً از یکسری تحلیل های دوستان تعجب می کنم !!!!! و متاسفانه دست بنده برای پاسخگویی ، بدلایل مختلف ، بسته است . با این حال .... بخشی از " پاشنه " شناور رزمی دماوند شخصاً دانش اندکی در خصوص شناورها دارم ، ولی انصافاً دماوند با این وضعیت قرار هست بازسازی شود ؟؟؟ یعنی بلحاظ اقتصادی ، به صرفه هست ؟؟؟
  21. 1 پسندیده شده
    با توجه به تصاویر مربوط به همون سه روز اول که به نظر کنده شدن رادار و چند قطعه ی دیگه دیده میشد و در شاید جدا کردن رادار و اون قطعات به طور هدفدار بوده گویا؛ به نظر میرسه از همون ابتدا برنامه ریزی برای جدا کردن قطعات و دی اسمبل کردن ناو بوده با شرایط خاصی و حالا باید دید برخورد ناوشکن با موج شکن چطور بوده که از همون ابتدا ایده ی جدایی ناو از موج شکن و انتقالش را منتفی کرده و یا اینکه بحث امکانات بوده برای چنین عملیاتی که در دریای شمال و قبل از به کارگیری ناوی جنگی به جثه ی! دماوند فکرش را نکرده بودیم و یا بحث هزینه فایده بوده و یا میزان آسیب های وارده به بدنه بوده یا مثلا اتفاقی زیر آب و گیر کردن بدنه و موج شکن بوده یا شرایط دریایی و کف اون منطقه بوده یا چیز دیگه ای که باعث شده با وجود اینکه در برخی روزها امواج و وضعیت دریا هم به نظر مناسب بود ( که حتی روی ناو کار کردند و تجهیزات را جدا کردند و عملیات غواصی در اطراف ناو برقرار بوده و پیکرها جستجو شدند و ... ) باز هیچ تحرکی برای جداسازی و انتقال کلیت ناو ندیدیم. به هر حال هر چند حادثه برای همه ی کشورها رخ میده و خب قطعا کشورهایی با صنعت دریانوردی جنگی مدرن چند صد ساله و صنایع کشتی سازی انبوه و بومی توقع بیشتری ازشون میره ( و ما ابتدای راهیم هنوز ) ولی این حادثه برای ما بسیار خسارت بار شد بنا به دلایلی که باید کند و کاو بشه و اون هم بیشتر به نظر به خاطر اقدامات بعد از حادثه و زمان بحران بوده که میبینیم چه در بعد محلی و چه ملی و چه هر نوع بحرانی ( همین برف حتی ) گویا برامون مدیریتش بدون توجه به دولت ها تعریف نشده هست. به نظر صنایع نظامی مثل خیلی بخش های دیگه نه تنها نباید این ضعف را داشته باشند که حتی باید برای سایر بخش ها یک الگو باشند.
  22. 1 پسندیده شده
    با سلامی دوباره به دوستان عزیز میلیتاریست ؛به اتفاق هم مبحث موشکهای بالستیک برد کوتاه رو ادامه میدهیم:     موشک های بالستیک برد کوتاه  Short-range ballistic missile (قسمت پانزدهم - قسمت پایانی)     AL-Fahd 300 : موشک  زمین به زمین بالستیک برد کوتاه  الفهد-300 ساخت جمهوری عراق (بعث)  است. این موشک بالستیک که گاها با کد J-1 نیز شناخته می شود ، حاصل ایجاد برخی تغییرات و تبدیل وضعیت موشک ضد هوائی SA-2 می باشد ، یکی از تلاش های سری صدام برای دور زدن تحریم های سازمان ملل متحد بود. این موشک دارای برد ماکزیمم  300کیلومتر بود. تلاش برای تولید این موشک مربوط به سال 1993 میلادی می باشد که تحت فشار بازرسان سازمان ملل ، هرگز تولید نشد.   با توجه به تولید نشدن این موشک ، هیچگونه عکسی از این موشک وجود ندارد.   در انجمن هیچ تاپیکی در خصوص این موشک بالستیک وجود ندارد. http://fas.org/nuke/guide/iraq/missile/fahd-300.htm     Al-Hijarah : موشک  زمین به زمین بالستیک برد کوتاه  الحجاره ساخت عراق است. این موشک بالستیک حاصل ایجاد برخی تغییرات در موشک های اسکاد عراق می باشد . اطلاعات زیادی از این موشک در دست نیست. یکی از مشهورترین پرتاب های این موشک ، شلیک یک موشک الحجره به سمت نیروگاه اتمی دیمونا در صحرای نقب اسرائیل می باشد که البته کلاهک این موشک پرتابی ، بجای مواد منفجره با بتن و سیمان پر شده بود. این موشک دارای برد ماکزیمم  750 کیلومتر بود. این موشک تولید سال 1988 میلادی می باشد.         در انجمن هیچ تاپیکی در خصوص این موشک بالستیک وجود ندارد. http://www.globalsecurity.org/wmd/world/iraq/al_hussein.htm#Hijarah     Al-Abbas : موشک  زمین به زمین بالستیک برد کوتاه  العباس ساخت جمهوری عربی عراق (دوران صدام) است. این موشک بالستیک که نسخه ارتقاء یافته و بهینه سازی شده موشک های الحسین و الحجاره می باشد ، با کمک گرفتن از مشاوران و متخصصان خارجی (اروپائی و آرژانتینی) تولید گردید. این موشک دارای برد ماکزیمم  900 کیلومتر . کالیبر 900 میلی متر بود. این موشک تولید سال 1989 میلادی می باشد.       به ترتیب از راست به چپ : العباس ، الحسین ، الحسین -2   در انجمن هیچ تاپیکی در خصوص این موشک بالستیک وجود ندارد. http://www.globalsecurity.org/wmd/world/iraq/al_abbas.htm     ادامه دارد ...     ----------- پ.ن 1 : امیدوارم که مورد پسند دوستان واقع شده باشد. دوستانی که پسندیدند ، مثبت را فراموش نکنند.   پ.ن 2 : الحمدالله سرانجام بررسی تمامی موشک های بالستیک برد کوتاه به پایان رسید ، اگر عمری باقی بود ؛ ان شاء الله در پست های بعدی به ترتیب سایر موشکهای بالستیک (برد متوسط و برد بلند) را به اتفاق بررسی خواهیم نمود.
  23. 1 پسندیده شده
      اظهار نظر تنها بدون اطلاعات تنها باعث مشکل نمی شود  گاهی  اظهار نظر با داشتن اطلاعات دقیق ولی بدون منبع بدتر باعث مشکل می شود    --------------- نکته ای که در مورد موشک عماد صحبت کمتر می شود  بحث اصلاح سیستم هدف گیری و هدایت است این سیستم در کنار موشک های شهاب 3 ما که قبلا دقت بالایی نداشتند خیلی مهم می شود    ما انبارهایی و سکوهایی مملو از موشک شهاب 3 داریم  آنقدر که واقعا می شود دو شهر اسرائیل راچند بار صاف کرد ولی این موشک ها بدلیل دقت کمشان از حداکثر توانشان استفاده نمی کنند  با آمدن موشک هایی مثل فاتح 110 اهمیت دقت در تخریب هدف بسیار خودنمایی کرد  و این ایده که اگر موشک های دوربرد ما عملکرد فاتح 110 را داشته باشند چه میزان خطرناک تر می شوند بیشتر بحث شد حداقل در همین سایت  با آمدن موشک عماد چیزی که همه منتظرش بودند آمد سیستم هدایت دقیق برای موشک های دوربرد اسرائیلی زن    همه ما می دانیم که مراکز حیاتی و حساس دشمن در فلسطین اشغالی شناسایی شده است  از مراکز انرژی و سیاسی گرفته تا انبارهای تسلیحات و فرودگاه حال هرچه دقت موشکهای ما بیشتر شود تعداد موشک مورد نیاز برای زدن هدف کمتر می شود و این یعنی صرفه جویی درشلیک و نتیجه مستقیم آن حداقل دو برابر شدن ذخیره زمانی ما برای جنگ   حال کلاهک و سیستم کنترل عماد با نصب بر روی موشک های شهاب می تواند بخش بزرگی از انبارهای ما را باکمترین هزینه به روزرسانی کرده و ناگاه تمام هزینه های دشمن را شکست حملات موشکی ما ناکام بگذارد
  24. -1 پسندیده شده
    خب چند میلیون دلار دود شد ..نتیجه چی بوده .؟ این پولا رو خرج گرفتاری های مردم میکردن درست بود .آب خوزستان.هوای خوزستان. نظارت بر تردد عرب های غیر ایرانی. اینم ی هزینه تراشی بود از جیب ملت
  25. -1 پسندیده شده
    خب چند میلیون دلار دود شد ..نتیجه چی بوده .؟ این پولا رو خرج گرفتاری های مردم میکردن درست بود .آب خوزستان.هوای خوزستان. نظارت بر تردد عرب های غیر ایرانی. بجای اینکه از تنش کم کنن روی موشک شعار مینویسن .امریکا میترسه ؟یا همین کارا باز دلیلی بر فشار بیشتر بر مردم ایران وخالی کردن بیشتر جیب همسایه های ما برای خرید اهن پاره های امریکایی یا روسی میشه