برترین های انجمن

  1. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      26

    • تعداد محتوا

      9,420


  2. worior

    worior

    Administrators


    • امتیاز

      22

    • تعداد محتوا

      8,705


  3. alavi373

    alavi373

    Members


    • امتیاز

      10

    • تعداد محتوا

      256


  4. BISKIVIT

    • امتیاز

      10

    • تعداد محتوا

      677



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on پنجشنبه, 1 آذر 1397 در پست ها

  1. 4 پسندیده شده
    به نام حق خودروی ضد مین و ضد کمین طوفان toofan mrap اصلا هم شبیه تایفون نیست، اسمش هم همینطور
  2. 3 پسندیده شده
    2 - چشم انداز 2028 نیروی زمینی ایالات متحده قسمت اول تکامل مستمر در اواخر سال 2017 بعد از گذشت 8 ماه که عالی ترین مقام نیروی زمینی بوسیله سرپرست اداره میشد ، دونالد ترامپ ، شخص مارک توماس اسپر (Mark Esper) را برای ریاست دپارتمان نیروی زمینی ایالات متحده (United States Secretary of the Army ) به مجلس سنا معرفی کرد. کارنامه درخشان اسپر ، نمایندگان سنا را متقاعد نمود او را با رای 89 به 6 به سمت رئیس دپارتمان نیروی زمینی انتخاب کنند. United States Secretary of the Army United States Department of the Army دپارتمان نیروی زمینی ایالات متحده رئیس دپارتمان نیروی زمینی "مارک اسپر" پرچم ریاست دپارتمان نیروی زمینی سرهنگ دوم بازنشسته مارک اسپر ، افسر سابق " لشکر 101 ام هوابرد" ملقب به "عقابهای غران" بود که با گردان تحت امرش در جنگ اول خلیج فارس و مانور معروف "left-hook" در عملیات "سپر کویر " و طوفان صحرا حضور داشته و موفق به دریافت ستاره برنز شد.اما چیزی که کارنامه اسپر را درخشان نموده صرفا خدمت در مشهور ترین یگان ضربتی نیروی زمینی نیست ، حوزه هایی که اسپر تا قبل از تصدی پست در ان حضور داشته او را توانمند برای انجام این وظیفه نموده است. که شامل : تحصیلی : کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه هاروارد و دکترای تخصصی از دانشگاه جورج واشنگتن کاری : اندیشکده : رئیس ستاد کارکنان اندیشکده Heritage Foundation از سال 1996 تا 1998 کنگره : فعالیت در کمیته های روابط خارجی ، امنیت داخلی ،رئیس سیاست گذاری کمیته خدمات تسلیحاتی مجلس سنا ، مشاور ارشد چاک هیگل رییس مجلس سنا در امر سیاست و قانون گذاری از سال 1998 تا 2002 و مدیر امور امنیت ملی مجلس سنا از 2004 تا 2006 پنتاگون : دستیار معاون وزیر دفاع در امر مذاکرات سیاسی و مسئول موارد عدم اشاعه سلاح های هسته ای، کنترل تسلیحاتی و مسائل امنیت بین الملل از سال 2002 تا 2004 اتحادیه های تجاری: مدیر اجرایی و مدیر عامل در اتحادیه صنایع هوا و فضا Aerospace Industries Association (AIA) ، قویترین گروه حامی خدمات دفاعی آمریکا ، معاون اجرایی مرکز جهانی مالکیت معنوی در اتاق بازرگانی ایالات متحده و معاون رئیس بخش اتاق اروپا و اوراسیا. صنایع دفاعی : رایزن دولتی شرکت Raytheon به مدت 7 سال. واکنش رسانه ها هم به انتخاب اسپر مثبت بود جایی که واشنگتن نوشت "با انتخاب مارک اسپر ، دپارتمان نیروی زمینی آرام خواهد بود. کارنامه کاری اسپر نشان میدهد که مدیریت او همراه با آرامش و بدون تنش کاری است. " [ اشاره به بروز تنش ها در نیروی زمینی به دلیل اینکه طبق قانون رئیس های دپارتمان به عنوان مقام عالی اون نیرو باید فردی غیر نظامی ( civilian ) باشد و رئیس ستادهای نیرو که مقاوم دوم محسوب میشن باید ژنرال 4 ستاره باشند ، معمولا اختلافاتی در این بین صورت میگرفته.البته گویا افراد بازنشسته نظامی بعد از گذشت 5 سال میتونن برای سمت های غیر نظامی معرفی بشوند] وزیر دفاع جیمز متیس در حال اجرای مراسم تحلیف ریاست دپارتمان نیروی زمینی ایالات متحده مارک اسپر ، همسر اسپر کتاب انجیل مقدس را نگه داشته است جیمز متیس در سخنرانی تحلیف گفت : " آنچه ما اکنون باید انجام دهیم این است که ارتشی مرگبارتر و تواناتری بسازیم (more lethal and more capable).متیس گفت، رهبران غیر نظامی برای عملکرد گذشته خود انتخاب نشده اند.او اضافه کرد: "این ها همه مقدمات است.آنچه که در اینجا داریم این است که اعتماد داریم او کسی است که میتواند نیروی زمینی را پیش ببرد، کسی است که دارای سیستم ارزشی درست است و می داند که اگر چیزی به مرگباری نرسد ، به زباله دان تاریخ می رود ... بسیار، بسیار ،سریع......." اسپر خطاب به متیس گفت : " چالش هایی وجود دارد و او اطمینان می دهد که با آنها مواجه شود. آمادگی یک معضل است.اولویت اصلی در ذهن او آمادگی برای مبارزه در یک نبرد سخت ، طولانی و بسیار شدید است. پس از آن، بر ظرفیت و قابلیت های ارتش تمرکز خواهد کرد ، ارتش باید نقش اصلی خود را در آینده حفظ کند. او خاطرنشان کرد که سومین اولویت ، اصلاح و آزاد کردن زمان، پول و نیروی انسانی است تا بر دو اولویت بالا متمرکز شود.". اسپر بعد از سخنرانی تحلیف با حضور در محافل مختلف برنامه خود را ارائه داد ، در ماه های آینده او هر چه بیشتر برنامه های خود را شرح میداد ، رسانه ها و دیگر افراد را بیشتر شگفت زده میکرد: افزایش ظرفیت نیروی زمینی به بیش از 500.000 هزار نیرو اسپر : به طور فزاینده ای نیروی زمینی آمریکا "فقط از یک درصد کشور" تامین میشود و تبدیل به یک "تجارت خانوادگی" شده است که برای کشور سالم نیست. نوسازی نیروی زمینی با 6 برنامه الویت بالا ، مبتنی بر مفهوم جدید نبرد چند حوزه ای (Multi-Domain Battle-MDB ) 6 برنامه با الویت بالا در دستور نوسازی نیروی زمینی ایالات متحده تعریف برنامه های با الویت بالا در چارچوب گذار تسلیحاتی به نبرد آینده MDB مارک اسپر : " ما نیاز به آگاهی از نبرد آینده داریم ،این مفهومی است که به سرعت در حال تکامل است ، هنوز نبرد چند حوزه ای مبهم است،.ما می خواهیم توانایی جنگ الکترونیک EW را در دو جوزه تهاجمی و دفاعی بازیابی کنیم.EW یک مکمل مهم برای قدرت آتش دوربرد است: پرتاب کننده موشکی شما هیچ هدفی را برای شلیک پیدا نمی کنند، اگر دشمن ارتباطات آنها را با ماهواره ها ، هواپیماهای شناسایی و دیدبان ها قطع کند. " زمانی که از اسپر پرسیده شد که چطور علی رغم تعهد رئیس جمهور ترامپ برای کاهش 33 میلیارد دلاری هزینه های دفاعی برنامه های خود را پیش ببرد گفت : "ما باید تلاش خود را انجام دهیم ... به این معنی که برنامه های غیر ضرور را کاهش یا لغو کنیم ، هر چه که ممکن است، برای آزاد کردن پول برای اولویت های بالاتر.او خاطر نشان کرد که ارتش در حال بررسی بیش از 800 برنامه ، تحت نظارت جدید است و هر کدام از این طرح ها را براساس الویت رزمی ارزیابی خواهد کرد." طرح 6 الویت برای نیروی زمینی یا افزایش نیرو از اقدامات شخص مارک اسپر نبود.در واقع از سال های بعد از 2015 این برنامه ها با تغییراتی نسبت به الویت های اسپر در حالی پیگیری بود .چیزی که اسپر را از بقیه متمایز میکند ایجاد مفهومی به نام "تکامل مستمر" در سازمان رزم نیروی زمینی ایالات متحده است.مفهومی که باعث تشکیل چهارمین فرماندهی نیروی زمینی امریکا شد...... فرماندهی نیروی زمینی آینده Army Futures Command (AFC) پ.ن : چیزی که در سازمان نظامی امریکا بسیار جالبه ، ایجاد مرزی منطقی برای فعالیت های رزمی عملیاتی (شخص نظامی) و سازمانی مدیریتی (شخص غیر نظامی) ارتش آمریکا است . البته که به جالبی سوگند خوردن رئیس دپارتمان نیروی زمینی در مقابل همسرش بر کتاب مقدس نیست منابع : https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Esper https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Secretary_of_the_Army https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Department_of_the_Army https://breakingdefense.com/2017/07/mark-esper-washington-insider-will-be-quiet-army-secretary/ https://nationalsecuritymedia.gwu.edu/2018/09/03/dr-mark-t-esper-secretary-of-the-u-s-army https://breakingdefense.com/2018/11/trump-cuts-democrats-wont-stop-army-modernization-growth-sec-esper اسناد: سند معارفه
  3. 3 پسندیده شده
    سلام برادر ، چی بگم ، اصلا چی دارم که بگم . صحبت های شما انقدر واقعیه که مثل شلاق رو صورتم میتونم حسش کنم . نمیدونم چرا داریم بیراهه میریم ؟ چرا فرق بین یه سرباز بی کس و یه پسر فلانی باید باشه ؟ چرا تفکر طرف این جوری شده که، این قضیه واسه من پیش نیاد ( یا با هر راهی نمیزاره پیش بیاد ) واسه هرکی پیش اومد به جهنم !!! ، من که اونجا نیستم پس مهم نیست !!! حالا یه جوری میشه دیگه !!! در ظاهر فریاد دین داری ، انسانیت ، وطن دوستی و غیره اما در واقعیت ماجرا میشه اون چیزی که همه میدونیم . همیشه ی خدا میخواستم هر فرد با هر مقام و منصب ، آشنا یا غیره در مقابل دیگران ۱ باشه ، یعنی همه ۱ باشن ،نه چون آشنای فلانیه ، پسر فلانیه ، عموش فلانجاست و غیره فرا قانونی و غیرمتعارف کار ، شغل ، عمل و زندگی کنه. شخصا این تیپ آدما رو از دشمن بدتر میبینم ، باز دشمن مشخصه قرار دشمنی کنه و همین دشمنیش شاید یه جاهایی باعث وحدت بشه اما امثال این آقایان به خاطر خود حقیرشون کمترین کاری رو که میکنن سست کردن دیگران از کار درست ، وطن دوستی ، درستی و یه جاهایی از آخر و عاقبتشونه . در زمینه رسیدگی و تجهیز نیروها بعضی مواقع فکر میکنم واسه عزیزان چند وقتی یه بار چند تا شهید تو مرز اصلا روتین به حساب میاد ، نمیدونم اگه خودشون یا از خانواده ها و نزدیکانشونم تو مرز حضور عملیاتی داشتن همیشه اینقدر ریلکس و آروم ( شما بخون حلزون وار ) به تجهیز نیروها فکر میکردن ؟؟؟ تو پست قبلیم ویرایش ارور داد و پستم نصفه ویرایش شد ، اینم بقیش. تو موتورهای دیزلی حقیر به موتور OM457 بنز علاقمند بوده و هستم ، موتور ۶ سیلندر خطی توربو با حجم موتور تقریبا ۱۲ لیتری ، توان ۴۳۴ اسب بخار و کشتاور نزدیک به ۲۰۰۰ نیوتون متر . نمونه ی این موتور رو میتونید روی کشنده تجاری AXOR 1843 و اتوبوس های شهری و بین شهری C 457 ببینید. موتوری قوی ،کم استهلاک ، ساده با لوازم یدکی فراوان که خیلی راحت میشد واسه کارای نظامی ( مخصوصا طرح هایی مثل امرپ طوفان و یا نفربر شنی دار ) ، تجاری و غیره استفاده کنیم ازش ، حیف که بنز فرار کرد و از اون حیف تر اینکه بزرگواران نخواستن ( یا نتونستن ) این موتور آینده دار رو بومی کنن ، اگر اشتباه نکنم چین و برزیل رفتن روی این موتور دارن مانور میکنن . ای کاش ماهم توان تولید داخلی این موتور رو داشتیم تا با یه اتاق و غیره هم کامیون واقعی وطنی داشتیم و هم با یکسان سازی کامیونها و یا قطعات نیروها رو از شر چند دستگی و هزینه های تعمیر ،نگهداری از مدل های متنوع نجات میدادیم.
  4. 3 پسندیده شده
    اصن فک نکن یه ماشین میلیاردی رو بدن دست یه سرباز دهاتی و یا یه کادری بی صاحاب که از بی فامیل بودن مشغول خدمت در مناطق سخت مرزی هستن !!! سرباز که کیلوئیه و جونش مفته و خونش درختو آبیاری میکنه و خدا رو شکر ! کادری هم که حقوق هرسال زن و بچه اش به علاوه حق شهادت و الخ میکنه به عبارتی 30 میلیون که واقعا در مقابل قیمت ماشین چیزی نیست . ماشین به این قشنگی کپی کردیم که بدیم فرماندهان بزرگوار در سرکشی های بزرگوارانه شون از مناطق مرزی دچار خطر نشن ... مرزبان کیلو چنده ؟
  5. 2 پسندیده شده
    با این حال میشه مشابه همینو با هزینه کمتر انجام داد و برای طرح دیگر مشابه mq-8 fire scout که به موشک strela 3 یا همون میثاق خودمون مسلح شده هزینه کرد و صورت ترکیبی از هردو طرح بهره برد
  6. 2 پسندیده شده
    اولین بار برای اف 35 Lightning II: دو اسکادران F-15 Eagle نیروی هوایی ایالات متحده در پایگاه هوایی Kadena در ژاپن : بمب افکن راهبردی توپولوف 22 بعد از برنامه ی بروزرسانی سنگین اخیر : در پایگاه اوسان کره جنوبی : در پایگاه هوایی Moody در ایالت جورجیا :
  7. 2 پسندیده شده
    نوشته های جناب اسکای هاوک در کانالشون رو در اینجا می گذارم : طرحی گرافیکی بر اساس اطلاعات ارائه شده از موشک ماهواره بر قائم. تصور میشود که ماهواره بر قائم موشکی دو منظوره است که مراحل دوم،سوم و چهارم آن به صورت بالقوه میتوانند به موشک قاره پیمایی با برد ۱۰ تا ۱۵ هزار کیلومتر(مشابه توپول ام و مینتمن)تبدیل شوند. مرحله اول این موشک دارای قطر ۳.5 متر و طول ۲۰ متر است و مراحل دیگر به صورت فرضی طراحی شده اند. در واقع اینطور که از گفته های دکتر فتح الله امی مشخص است، قطر موشک قائم رفته رفته کمتر میشود که این خود میتواند موید فرضیه دو منظوره بودن موشک باشد. در سمت راست تصویر، نمایی احتمالی از موشک بالستیک قاره پیما بر اساس مراحل دوم،سوم و چهارم قائم طراحی شده است. در تصویر دوم، نمونه ارتقاء یافته قائم با دو بوستر سوخت جامد طراحی شده که میتواند محموله های سنگین تری را به مدار برساند. تعدادی از اظهار نظرها در خصوص ماهواره بر قائم: سردار محمد طهرانی‌مقدم(برادر شهید)گفت: «این پروژه در حال تست نهایی بود. پروژه هم مربوط به موشک بالستیک قاره‌پیما بود و در مراحل نهایی‌ قرار داشت. این پروسه کاملاً های‌تک و محرمانه بود». یک سال بعد یعنی آبان‌ماه 1391 سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جزئیات بیشتری از این پروژه بزرگ را اعلام کرد. سرلشکر جعفری در حاشیه اولین سالگرد شهید حسن طهرانی‌مقدم با بیان اینکه یک‌سال از شهادت شهید طهرانی‌مقدم و یارانشان می‌گذرد، گفت: روزی که حسن طهرانی‌مقدم به شهادت رسید در آستانه یک تست مهم و بسیار حیاتی برای موشک پرتاب ماهواره بسیار مهم بود که مجموعه‌ای از این سیستم‌ها باید در کنار هم قرار می‌گرفت تا این کار انجام شود. جعفری ادامه داد: پروژه‌های شهید طهرانی‌مقدم مربوط به پرتاب ماهواره موشکی با سوخت جامد در «مدار ژئو» است که این مدار بسیار بالاست و تا به حال در جمهوری اسلامی پرتاب ماهواره‌های بالای 100 کیلوگرم در چنین مداری سابقه نداشته است. چند روز پس از اظهارات سرلشکر جعفری، مجید بکایی،جانشین سابق وزیر دفاع نیز در این‌باره اظهارنظر کرد و گفت: ایران در طول سال‌های آینده به فناوری ماهواره‌‌های ژئو دست می‌یابد و هم‌اکنون موتور پرتاب این ماهواره طراحی شده است اما ماهواره‌بر یک موتور نیست بلکه مراحل مختلفی از جمله هدایت و کنترل را شامل می‌شود، ساخت موتور ماهواره‌ ژئو گام بزرگی برای رسیدن به نتایج مهم‌تر است بکایی درباره پرتاب ماهواره‌های جدید از سوی ایران به فضا اظهار داشت: پس از پرتاب ماهواره سفیر تصمیم داریم از این پس هر چند وقت یک بار ماهواره‌های سنگین‌وزن را به مدارهای بالاتر پرتاب کنیم. وی افزود: برنامه‌ریزی ده ساله‌ای را برای ساخت و پرتاب ماهواره به فضا طراحی کرده‌ایم که پنج سال از آن گذشته و تلاش می‌کنیم ظرف پنج سال آینده به مرحله‌ای برسیم که با ارسال ماهواره به فضا موجود زنده را در مدار زمین قرار دهیم؛ تحقق این امر مستلزم دستیابی به فناوری‌های بالاست که باید توسط دانشگاه‌ها و مراکز مختلف تحقیقاتی به آن دست یابیم اما جانشین سابق وزیر دفاع درباره ماهواره‌های ژئو نیز گفت: ماهواره‌های ژئو در مدارهای ژئواستیشنری قرار دارند یعنی سی و شش هزار کیلومتر با زمین فاصله دارند و از فناوری پیچیده‌ای بهره‌مند هستند چرا که ماندگاری آنها در این مدار زیاد است. اینم مدل 3D که خودم ساختم از این طرح :
  8. 2 پسندیده شده
    ضد چرخش مارپیچی ( spin) !!!!!!!! کاناردهای باز و بسته شونده 2در6 پایی نصب شده روی بخش دماغه تامکت وظیفه دارند تا در جریان آزمون های زاویه حمله زیاد هواپیما ، به خارج شدن آن از حالت سقوط مارپیچی (spin) کمک کنند . نیروی دریایی ایالات متحده و سپاه تفنگداران ، نزدیک به 200 فروند فانتوم و در حدود 100 خدمه را بدلیل قرار گرفتن این جتها در چنین حالتی از دست دادند . در نتیجه هدف اصلی گرومن ، تولید یک هواگرد ضداسپین بود . سامانه رابط شهپر - سکان عمودی متحرک (ARI) به خلبان اف-14 کمک می نمود تا در هر زاویه حمله ای ، جت خوش دست خود را همچنان مانور پذیر نگاه دارد . این اولویتی مهم برای نیروی دریایی ارتش ایالات متحده بشمار می آمد . پی نوشت : محل استقرار این کاناردها ، درست بالای محل جایگیری توپ و بخش تحتانی آسمانه خلبان هست که در این تصویر در حالت باز قرار دارد صرفا" برای میلیتاری / مترجم MR9
  9. 1 پسندیده شده
    بسم الله الرحمن الرحیم چگونگی روند تحول در نیروی زمینی ایالات متحده چشم انداز ، استراتژی ، ساختار ، سازمان ، برنامه ها با توجه به تغییر در رویارویی های نظامی حال حاضر جهان و به وجود آمدن مفاهیم جدیدی به نام جنگ ناهمتراز و نیابتی ، تغییر در سازمان رزم ارتش ج .ا.ا امری واجب و حائز اهمیت محسوب می شود .این تغییر هرچه با سرعت در ساختار ارتش و آمایش سرزمینی یگان های نزاجا تحت عنوان "طرح ثامن الائمه" انجام گرفت با کندی در تغییر و جایگزینی ادوات نظامی مورد نیاز یگان ها برای رویارویی با این نبردها همراه بود.در عرصه نظامیگری حاضر نیک ثابت شده است ،عدم توجه به نیازهای روز یگان های رزمی میتواند خسارات جبران ناپذیری در زمان رویارویی به بار آورد. در این رابطه یا میبایست " ادوات و تسلیحات جدید متناسب با تهدید" تولید و خریداری شود ویا ادوات و تسلیحات موجود در جهت برطرف کردن نیازها ارتقا یا اصلاح گردند.با توجه به شرایط اقتصادی کشور و هزینه های سرسام آور تولید و جایگزینی محصولات جدید می توان به اهمیت ارتقا و اصلاح ادوات نظامی موجود پی برد.این عمل زمانی با بیشترین کارایی در صحنه نبرد شکل خواهد گرفت که ارتقا و اصلاح ها دقیقا معطوف به نیازهای روز یگان رزمی مربوطه باشد. متن بالا ، چکیده یک طرح نظامی است ، که در صدد ارتقای ادوات نظامی نیروی های مسلح ایران طرح شده است.جدا از خروجی های طرح ها ، ساختار و نحوه ی مدیریت طرح ها از اهمیت بالاتری برخوردار است. براستی نیروهای مسلح ج.ا.ا توانایی و قابلیت بروزرسانی دکترین ، ادوات و تسلیحات را در چه سطحی داراست؟ احساس نیاز در این نیرو با چه روندی و در چه ساختاری شکل میگیرد ؟ چه سازمانی هایی وظایف انجام این امور را در این نیرو یدک میکشند؟ آیا شناسایی نیاز ها و خلا ها صرفا معطوف به شیوه ی رزم پیش روست یا رزم آینده ؟ و..... مقدمه چشم انداز 2028 استراتژی 2028 ساختار عملکردی سازمان نیروی زمینی برنامه ها مصوب 1.مقدمه مطالعه روند تحول در نیروی نظامی ایالات متحده ، بعنوان یک سازمان یادگیرنده (learning organization) به همراه تشکیلات عظیم خود ، بهترین مورد مطالعاتی جهت رسیدن به پاسخ های مطلوب در این زمینه است.در این تاپیک روند تحول در نوسازی (modernization ) نیروی زمینی ایالات متحده مورد توجه است.برخلاف تصورات موجود این نیرو در حوزه نوسازی در سال های اخیر دچار یک چالش اساسی شده است.لغو شدن پیاپی برنامه های مهم نوسازی به دلایل مختلف ، روند نوسازی نیروی زمینی ایالات متحده را با یک وقفه طولانی مواجه کرده و این نیرو را در مواجه با نبرد های آینده در خطر جدی گرفتار کرده است.فارغ از این مشکل ، فشار های کنگره آمریکا جهت حساب کشی از وزارت دفاع بابت هزینه کرد های سرسام آور و بدون نتیجه این برنامه ها ، نیروی زمینی آمریکا را با چالش دیگری در زمینه بودجه های دفاعی قرار داده . شروع داستان با لغو برنامه هویتزر XM2001 Crusader با هزینه کرد نزدیک به 2.2 میلیارد دلار صورت گرفت ولی بحران بعد از کنسل شدن FCS Program شروع شد. Future Combat Systems (FCS) مشهور به " قلب تحول نیروی زمینی" و "برنامه مولتی میلیاردی" در سال 2009 کنسل شد طبق منابع رسمی فقط در طی این برنامه نزدیک به 18.1 میلیارد دلار هزینه شده بود. در سال 2014 ، زمانی فشار رسانه ها و افکار عمومی چالش این سازمان را دو چندان کرد که اعلام شد برنامه Ground Combat Vehicle (GCV) که بعنوان جایگزین برنامه FCS انتخاب شده بود نیز کنسل شد و برنامه دیگری با عنوان Future Fighting Vehicle (FFV) [البته به نظر میرسه که این برنامه هم در برنامه NGCV ادغام شده ] در دستور کار قرار گرفت.روند نوسازی خودروهای نظامی نیروی زمینی آمریکا که از سال 1995 کلید خورده بود بعد از گذشت 20 سال گنگ و مبهم شده بود ، کنگره و رسانه ها شروع به انتقاد از نحوه ی برنامه ریزی و مدیریت برنامه های دفاعی کردند. در رسانه ها به طنز مطرح شد که نیروی زمینی صرفا اسم پروژه ها را تغییر میدهد نه ادوات را ،سوالی مطرح بود که چرا پیمانکار برنامه های جدید همان پیمانکاران برنامه کنسل شده قبلی هستند؟ در دیگر حوزه ها از جمله هوانیروز هم کنسل شدن طرح های مهم قبلی نگران کننده بود.طرح مشهور بالگرد شناسایی و تهاجمی Reconnaissance and Attack Helicopter که RAH-66 Comanche نام گرفت در شروع تولید انبوه کنسل شد.در این طرح هم نزدیک به 8 میلیارد دلار صرف شده بود . این طرح تحت برنامه Armed Reconnaissance Helicopter با صرف 500 میلیون دلار دنبال شد تا اینکه تصمیم به توقف کامل برنامه گرفته شد و پیشنهاد شد باستفاده ترکیبی از UAV و AH-64E نیاز عملیاتی برطرف شود. RAH-66 Comanche با در نظر گرفتن دیگر برنامه های لغو شده در نیروی زمینی بیش از 32 میلیارد دلار از بودجه دفاعی آمریکا هدر رفته است. ولی بودجه اخرین مشکل نیروی زمینی است . به زودی فرماندهان نظامی متوجه شدند که پافشاری بر این منطق" که تمامی هزینه های صرف شده کاملا هدر نرفته و تبدیل به تکنولوژی شده است" آنها را از توجه عنصر زمان دور خواهد کرد ، زمان از دست رفته برای نوسازی حجم انبوهی از تجهیزات نظامی از جمله حوزه زرهی و نفربر ها و جایگزینی آنها در سازمان رزم نیروی زمینی با بورکراسی طولانی همراه است که میتواند بزرگترین چالش باشد.از یک جهت نوسازی تسلیحاتی در بین رقبای نزدیک اصل برتری تجهیزاتی نیروی های نظامی آمریکا را به چالش میکشد و از طرف دیگر الزامات سخت افزاری برای نبرد آینده که مفهومی جدیدتر و بسیار پیچیده تر از Air-Land Battle است فرماندهی این نیرو را به سختی در تنگا قرار می دهد.صحنه نبرد آینده که در فرماندهی ارتش ایالات متحده با عنوان Multi-Domain Battle ترسیم شده است این خلا سخت افزاری و سیستمی را به وضوح نشان می دهد . در سال 2017 با تغییر در کادر اجرایی نیروی زمینی آمریکا روندی جدید، اساسی و طوفانی برای نوسازی در پیش گرفته شد که هدف خود را تثبیت برتری تجهیزاتی و عملیاتی نیروی زمینی و تبدیل آن به مرگبارترین نیروی تاریخ می داند .... پایان مقدمه
  10. 1 پسندیده شده
    به نام حق سطوح تکوین تکنولوژی TRL: TECHNOLOGY READINESS LEVEL مقدمه فناوری همان دانش ساخت و توسعه ابزار است. فناوری جدید پیوسته با شورش بر عیوب فناوری قدیمی یا برای عبور از آن خلق میشود. ذات فناوری انقلابی و تحول آفرین هست. اما در حال حاضر چگونه یک فناوری نوظهور بوجود آمده، توسعه یافته و پذیرفته می شود؟. پاسخ به چنین سوالی بدلیل وسعت نفوذ و اشکال مختلف روش های دستیابی به آن پیچیده می نماید. با این وجود تقسیم بندی هایی کلی بر آن قابل شناسایی ست. نخست اینکه فناوری در دو سطح عمومی و خصوصی و پاسخ به نیاز های این دو شکل گرفته و توسعه میابد. سطح عمومی اشاره به دولت ها و یا نهاد های علمی وابسته به دولت که فعالیتی غیر انتفاعی یا عام المنفعه دارند(مانند ارتش ها، سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی، سازمانهای فضایی و تحقیقات زیست محیطی و ...) نسبت داده میشود و سطح خصوصی نیز اشاره به بازار و تقاضای مصرف کننده خصوصی دارد. حدود میان این دو بخش از منظر کاربرد فناوری قابل تفکیک نیست ولیکن، از منظر شیوه اخذ و توسعه فناوری و اهداف بکاری میتوان دو بخش فوق را به تجاری و دولتی باز تفکیک نمود. شیوه توسعه فناوری تجاری، ترویج و شیوع آن نتیجه فعالیت های بازاریابی شرکت های مختلف پیرامون مصرف کننده و ارضای نیاز های آن است. اما در سازمان های دولتی، فناوری در خصوص مسائلی که نیاز عمومی مردم، نظیر امنیت، جنگ، بهداشت و ... ایجاد و توسعه داده میشود به نحوی که شاید خواسته مستقیم افراد نبوده اما تقاضای اجتماعی در میان جوامع باشد. این تقاضای اجتماعی میتواند نتیجه نیاز یا رقابت ملت ها با یکدیگر در حوزه های مختلف از جنگ تا رفاه اجتماعی و حتی همکاری بین کشور ها برای حل مسائل فراگیر باشد. اما مهمترین دلیل بنیادی در توسعه فناوری همان "رقابت" است و بحث در مورد چگونگی شکل گیری رقابت در مجالی دیگر پیگیری خواهد شد. موضوع این تاپیک به شیوه توسعه فناوری در سازمان های دولتی (نهاد های عمومی) اشاره دارد. نمونه ای از نهاد های عمومی در دنیا؛ NASA و یا سازمان فضایی ایران هستند. این سازمانها از چه الگوهایی برای دستیابی به فناوری و توسعه آن استفاده میکنند؟ تا کنون این سوال برای شما بوجود آمده است که با رونمایی از تجهیزات نظامی، آنها در چه مرحله از تکامل هستند؟ سطوح آمادگی فناوری (TRL) سطح آمادگی فناوری سنجه‌ای برای ارزیابی وضعیت توسعه فنی یک فناوری جدید است. این مدل ابتدا در دهه 1980 میلادی در دفتر ملی هوافضای آمریکا (ناسا) تدوین شد، مدل اولیه این الگو شامل 7 مرحله بود و از آن پس، تعداد و تعاریف سطوح آمادگی تا اندازه‌ای تغییر کرد و به 9 مرحله افزایش یافت. از سال 2000 این الگو در اتحادیه اروپایی نیز پذیرفته شده است و در گزارش های تخصصی سطح بالای سیاستگذاری در این اتحادیه بصورت یک استاندارد بکار گرفته شد. تا اینکه در چهارچوب نگاری 2020 که از سال 2013 به یک دستورالعمل گزارش نویسی لازم الاجرا در آمده است، این شیوه از بکار گیری TRL در اتحادیه از فناوری فضایی و تسلیحاتی فراتر رفت و به همه چیز شامل فناوری نانو، فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز تعمیم یافت. در ایران نیز شرکت نفت بعنوان اولین سازمان دولتی پیشرو در بکار گیری الگوهای مختلف، این استاندارد را نیز مورد توجه قرار داده و در کنار استاندارهای دیگر مدیریت پروژه مانند PMBOK بکار می گیرد. در ادامه ، یک مدل نه­ مرحله ­ای به ترتیب زیر برای تعیین سطح آمادگی فناوری توضیح داده می‌شود: نمای کلی TRLs TRL1: مشاهده و درک اصول علمی پایه و گزارش آنها مرحله تحقیقات علمی و آغاز توسعه فناوری این مرحله نخستین سطح از سطوح فناوری است، کمی فراتر از علوم پایه که در آن یکارزیابی از آمادگی تکنولوژی انجام میشود. در این سطح، تحقیقات علمی که از مشاهدات و گزارش اصول بنیادی به دست آمده، به زبان تحقیقات کاربردی ترجمه می شود. انجام مطالعات پایه خواص مواد (استحکام کششی، ....)مثالی از TRL1 است. TRL2: مدل­سازی ایده اصلی فناوری و کاربرد آن اجزای اولیه فناوری شناسایی و تعیین می شوند. مطالعات تحلیلی مفصلی در مورد اصول علمی پایه انجام می گیرد به نحویکه این مطالعات منجر به جذب و درک اصول پایه در سازمان می شوند. آزمایشات مورد نیاز (همراه با محل یا شرایط انجام آنها) مشخص می شوند هرچند که هیچ مدرک تجربی خاص و یا تجزیه و تحلیل دقیقی برای اطمینان از کفایت آزمایشات شناسایی شده وجود ندارد. هنوز لازم است که تکنولوژی و یا مفهوم جدید به اندازه کافی توضیح داده شود و شامل جزئیات ثابتی باشد که هر فرد ماهر در آن زمینه بتواند آن را درک و سودمندی بالقوه آن را بسنجد. TRL3: اثبات عملکرد در سطح مدل ریاضیاتی و آزمایش­های اولیه • اجزای اصلی فناوری و عملکرد آنها به خوبی مشخص و تعریف شده است. • این مرحله شامل مطالعه دقیق علمی/ تحلیلی و بررسیهای آزمایشگاهی(منجمله آزمون های اعتبارسنجی فیزیکی) است تا حدی که از کفایت مطالعات علمی و تحلیلی اطمینان حاصل شود. • در این مرحله بکارگیری روشهایی همچون شبیه سازی منجر به تعمیق و درک بهتر مطالعات تحلیلی یا تجربی صورت گرفته، می شود. • TRL3 شامل هر دو رویکرد تحلیلی و تجربی برای اثبات مفاهیم علمی مرتبط با فناوری مورد نظر است. انتخاب نوع روش مناسب (تحلیل یا تجربه) به نوع فناوری بستگی دارد. ممکن است تحلیل های ساده قادر به اثبات مفاهیم نسبتا ساده باشند. با این حال، برخی فناوری ها به اعتبارسنجی فیزیکی تجربی نیاز دارند، مانند آنهایی که شامل مفاهیم بسیار پیچیده هستند و یا با پدیده های وابسته به محیط و یا اثرات مواد جدید درگیر هستند. TRL4: دستیابی به نمونه آزمایشگاهی کارآمد در محیط آزمایشگاهی • یکپارچه ساختن اجزای اصلی فناوری مدنظر است. • این یکپارچه سازی می بایست مطابق با نتایج TRL3 و کاربردهای فناوری طراحی شود. با کنار هم قرار گرفتن اجزای یک سیستم، فناوری آماده به کار شکل میگیرد. با این حال یکپارچگی در این سطح از قابلیت اطمینان بسیار پایینی نسبتبه کاربردهای نهایی فناوری برخوردار است. • در TRL4 شرح روشن و نسبتاً دقیقی از محیط کاربردی تکنولوژی و تعامل اجزای اصلی تکنولوژی در محیط عملیاتی داده می شود. شرحی از تمام مراجع مستند از نتایج تجزیه و تحلیل و مدل سازی، اثبات آزمایشگاهی انجام شده توسط دیگران گردآوری وتحلیل می شود که در آن امکان سنجی اقتصادی و فنی فناوری مورد نظر معین شده است. • نتایج حاصل از این مطالعات برای تعریف اهداف آزمایشگاهی و تدوین مسیر بالقوه پیشرفت تکنولوژی، مورد استفاده قرار می گیرد. TRL5: دستیابی به نمونه آزمایشگاهی کارآمد در محیطی که به محیط عملکرد واقعی شباهت دارد • با انجام آزمایشهای تکمیلی، سطح اطمینان بالاتری به دست میآید. • اجزای اولیه فناوری در ابعاد و دقت واقعی و غیر آزمایشگاهی تهیه شده و برای آزمون نهایی و واقعی در کنار یکدیگر قرار میگیرند. •TRL5 به اعتبارسنجی نمونه در مهم ترین جنبه های محیط مرتبط می پردازد. • در TRL5 باید اجزای اساسی تکنولوژیکی با عناصر منطقی و واقعی پشتبانی کننده یکپارچه شوند بطوری که کاربرد نهایی (در سطح اجزا، سطح زیر سیستم، و/یا در سطح سیستم) بتواند در "شبیه سازی" و یا محیط تا حدودی واقعی مورد آزمایشقرار بگیرد. • هر قسمت از یک تا چند فناوری ممکن است در اثبات نقش داشته باشند. در این مرحله، قابلیت تصدیق نمونه مورد آزمون به مراتبفراتر از سطح TRL4 است. TRL6: دستیابی به نمونه اولیه کارآمد در محیطی که به محیط عملکرد واقعی شباهت دارد • در سطح TRL6 نمونه اولیه فناوری در محیط عملیاتی تست م یشود. • ریسک فنی و اقدامات مورد نیاز برای پیشرفت به سطح بعدی TRL می بایست سنجیده شود. • در TRL6 اجزای فناوری یکپارچه شده اند. • این سطح شامل مدل نمایشی، محصول کامل نسل اول و نمونه اولیۀ خروجی سطح 5 است که آزمون محیط واقعی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند. • مثال این سطح، محصول نسل اول معرفی شده در یک نمایشگاه است که قابلیت به کارگیری مطمئن در محیط نمایشگاهی را دارد. TRL7: اثبات عملکرد نمونه اولیه در محیط واقعی • در TRL7 محصول فناوری در یک محیط عملیاتی متفاوت با شرایط اولیه آزمون واقعی بهکار گرفته میشود. • این مرحله که سطح بلوغیافته TRL6 به حساب میآید، نیازمند وجود یک محیط و فضای عملیاتی متفاوت برای بهکارگیری سیستم کامل فناوری و اجزا در آن است. • مثال این مرحله، شامل آزمایش یک هواپیما یا خودروی جدید در محیطی متفاوت و واقعی است. TRL8: تکمیل سیستم نهایی و دستیابی به شرایط لازم برای کاربرد عملیاتی/ افزایش مقیاس تولید به سطح تولید پایلوت • فناوری آماده بهره برداری تحت وضعیت های مختلف است. • در این مرحله، ارزیابی و آزمون های نهایی به پایان رسیده و امکان اجرا و انتقال سیستم به صورت یک بسته کامل، وجود دارد. • در این سطح نمونه تولید شده با موفقیت ساخته و به طور کامل شرح داده شده است و تعامل میان تکنولوژی های مختلف در درون سیستم به خوبی درک شده است. • مسیر پیشرفت فناوری شناسایی شده است. TRL9: راه ­اندازی سیستم نهایی در محیط واقعی/ راه­ اندازی خط تولید • به طور معمول، برای این سطح از بلوغ نیاز استکه سیستم در محیط برنامه ریزی شده اصلی و با ویژگی های عملکردی که الزامات سیستم و ماموریت را برآوردن میکند عمل کند. • تمایز کلیدی بین TRL8 و 9TRL مرحله نهایی راه اندازی و عملیات است. • به کارگیری واقعی در وضعیت های شبیه بحران و عملیات کامل که باعث رفع اشکالات احتمالی فناوری شده و اطمینان 100 درصدی را در پی خواهد داشت. سطح آمادگی بازار (MRL) سطح آمادگی بازار سنجه‌ای برای درک و کمی سازی ویژگی‌های بازاری یک محصول جدید و ترجمه آنها به قابلیت‌های فنی درون شرکت توسعه‌دهنده محصول است. توجه به سطح آمادگی بازار می­تواند خطر شکست بازار را کاهش دهد. این مفهوم شکل عملیاتی‌شده و بسط‌یافته مفهوم سطح آمادگی تقاضا (DRL) است که ابتدا در سال 2007 در سازمان فضایی فرانسه (ORENA) مطرح شد. سطوح نه­ گانه آمادگی بازار به ترتیب زیر تعریف می‌شوند: MRL1: شکل­ گیری این احساس که «چیزی کم است.» MRL2: شناسایی یک نیاز بخصوص MRL3: شناسایی ویژگی­های مورد انتظارِ محصول/خدمت جدید MRL4: کمی ­سازی ویژگی­های مورد انتظارِ محصول/خدمت جدید MRL5: شناسایی توانمندی­های سیستمی مورد نیاز برای خلق راه­ حل (مانند راهبری پروژه) MRL6: ترجمه ویژگی­های مورد انتظارِ محصول/خدمت جدید به توانمندی­های فنی مورد نیاز برای خلق راه ­حل MRL7: تحلیل توانمندی­ها و منابع ضروری موجود برای ارائه راه­حل MRL8: شناسایی متخصصان دارای توانمندی MRL9: خلق راه­حل مطابق با نیاز تحلیل­ شده بازار انطباق سطوح آمادگی فناوری و بازار و نقش مدیریت فناوری سطوح آمادگی فناوری و سطح آمادگی بازار باید به هنگام برنامه ریزی برای توسعه محصول جدید و همچنین، ارزیابی طرح‌های پیشنهادی برای اخذ حمایت‌های دولتی مورد توجه قرار گیرند. تعیین سطوح آمادگی مذکور در آغاز پروژه و تلاش برای ارتقاء همزمان آنها احتمال موفقیت در تجاری­سازی نوآوری را افزایش می­دهد. نمودار تطبیقی زیر دو مفهوم سطح آمادگی فناوری و سطح آمادگی بازار را به یکدیگر مرتبط می‌سازد. چهار ناحیه در نمودار به ترتیب زیر قابل تمیز هستند: TRL پایین و MRL پایین: عدم آمادگی برای ورود به بازار TRL بالا و MRL بالا: آمادگی برای ورود به بازار MRL بالا و TRL پایین: ریسک شکست فنی در صورت ورود به بازار TRL بالا و MRL پایین: ریسک شکست بازار در صورت ورورد به بازار بهترین مسیر به هنگام توسعه محصول جدید، افزایش همزمان TRL و MRL است. چنین مسیری در نمودار زیر به صورت حرکت روی قطر نشان داده می‌شود. مدیر فناوری در سطح بنگاهی یا ملی باید چنین راهبردی را برای توسعه محصولات جدید در نظر داشته باشد و گروه‌های درگیر را در راستای آن راهبری کند. نمونه ای از بکاری گیری الگوی TRLs در گزارش مربوط به مریخ پیمای کنجکاوی: پ تشریح توسعه موتور هواپیما بر اساس TRLs برخی منابع https://en.wikipedia.org/wiki/Technology_readiness_level http://nbic.ir/page/3569 http://rnd.kwpa.ir http://kalanaft.com
  11. 1 پسندیده شده
    قطعاً طرح پیچیده و هزینه بری خواهد بود چون اول باید بحث شبکه و امنیتش اوکی بشه بعد مثلا با ++c یه الگوی رفتاری بنویسن مثل Craig Reynolds Algorithms که بحث Separation, Cohesion, Alignment, Obstacle مشابه همون چیزی که تو طبیعت تو رفتار پرندگان مثل سار ها وجود داره پیاده سازی شده باشه همون بحث Flocking تو شبیه سازی جمعیت که حتی تو صنعت VFX هم ازش استفاده میشه https://www.red3d.com/cwr/boids/
  12. 1 پسندیده شده
    رونمایی از سهند و فاتح در هفته آینده
  13. 1 پسندیده شده
    حرکت Elephant walk یا "پیاده روی فیل ها" ، یکی از هیجان انگیز ترین و زیباترین حرکات جنگنده ها و بمب افکن ها در هنگام تاکسی روی باند فرودگاه است که از زمان جنگ جهانی دوم و زمان بمباران های سنگین 1944 که صدها بمب افکن و جنگنده را به پرواز میطلبید ، ابداع و استفاده شد . Elephant Walk بدون شک در کنار رژه ی هر ساله ی پیروزی ارتش روسیه در میدان سرخ که نمادی از رژه ی حماسه برانگیز 7 نوامبر 1941 ارتش سرخ در هنگام نبرد مسکو و یاداور پیروزی شوروی بر آلمان نازی بود ، سمبولی نوستالژیک از جنگ جهانی دوم و نبردهای هوایی عظیم آن به شمار میاید . لوفت وافه ی آلمان و نیروی هوایی آمریکا و انگلستان که بزرگترین نیروهای هوایی جنگ جهانی دوم به شمار میرفتند ، در عملیات های خود برای پرواز صدها جنگنده و بمب افکن خود از حرکت Elephant Walk به کرات استفاده میکردند . جنگنده های Me-262 آلمان نازی در حال انجام Elephant Walk جنگنده های نیروی هوایی ایالات متحده در حال آماده شدن برای Take off از ناو هواپیمابر Elephant Walk بمب افکن های ایالات متحده آمریکا اما جنگ جهانی دوم پایان این نمایش هیجان انگیز جنگنده ها نبود ، بطوریکه این تمرین هنوز هم پس از سالها ، توسط جت های نیروی هوایی آمریکا برای بزرگداشت شکست دادن لوفت وافه ی آلمان و همچنین برای تمرینات نظامی انجام میشود . حرکت Elephant Walk توسط 70 فروند جنگنده ی F-15E رسته ی هوایی 4ام نیروی هوایی آمریکا در باند پایگاه هوایی Seymour Johnson به مناسبت پیروزی این رسته در مقابل لوفت وافه - 17 آوریل 2012 علاوه بر این ، Elephant Walk یکی از حرکات مهم در تمرین حملات همه جانبه ی هوایی (Global Strike Missions) در هنگام جنگ است که توسط نیروی هوایی آمریکا ، بخصوص بمب افکن های سنگین و هواپیماهای ترابری و سوخترسان انجام میپذیرد . 12 سوخترسان KC-10 رسته ی 305ام لجستیک هوایی نیروی هوایی آمریکا در حال تمرین Elephant walk در 22 دسامبر 2011 تمرین Elephant Walk توسط 60 فروند جنگنده F-16 اسکادران 35ام و 80ام رسته هوایی 8ام نیروی هوایی آمریکا و نیروی هوایی کره جنوبی در باند فرودگاه نظامی Kunsan کره جنوبی - 2 مارس 2012 در هنگام جنگ سرد ، یکی از تاکتیک هایی که توسط فرماندهی استراتژیک هوایی آمریکا برای حفظ حداکثری توان بمباران استراتژیک در هنگام حمله ی موشکی همه جانبه توسط شوروی تصویب و تمرین آن بصورت منظم انجام میشد ، تمرین Minimum Interval Take Off است که در آن ، باید حداکثر بمب افکن استراتژیک ممکن (B-52) در حداقل زمان (حداکثر 15 دقیقه) از لحظه ی هشدار حمله ی موشکی به آسمان پرواز کند . در این تمرین ، حرکت Elephant Walk یکی از عناصر اصلی در هنگام تاکسی برای تمرین MITO است . بمب افکن های B-52 نیروی هوایی آمریکا در حال انجام Elephant Walk در جریان تمرین MITO منبع : http://www.af.mil/news/story.asp?id=123292658 http://www.amc.af.mil/news/story.asp?id=123284246 http://www.seymourjohnson.af.mil/news/story.asp?id=123298198 http://www.airspacemag.com/military-aviation/stormbird.html# http://en.wikipedia.org/wiki/Minimum_Interval_Take_Off مترجم و گردآورنده : Cheka اختصاصی میلیتاری
  14. 1 پسندیده شده
    به نظر با تجهیز چند مورد برای ما که از لحاظ هزینه شاید به تعداد کم و محدودی از طوفان الاقل این ورژن تولید خواهیم کرد و اصولا میزان بودجه بسیار محدود میکنه نیروها را در استفاده از تجهیزات گرانقیمت، میتونیم بقا و کارایی هر واحد را بیشتر کنیم با هزینه نه چندان زیادی، با این فرض که با توجه به شواهد هدف گذاری در این تولید بیشتر مقابله با اشرار فعلی ( و نه اشرار مدرن در راه که به سلاحهای نوین تجهیز خواهند شد برای مقابله با تجهیزات جدید ) در مرزها بوده: مواردی مثل اضافه کردن زره قفسی، ردیاب جی پی اس، اخلالگر رادیویی و همچنین موارد فانتزی تری! چون یک واحد کوادکوپتر حتی شده تجاری که در هر ماموریت بر روی سقف آماده به پروار باشه ( با مهار مناسب که از داخل خودرو بدون بیرون امدن نیرو قابل رها شدن باشه، اینطور هم شعاع دید هر واحد گسترده تر میشه و هم در جداره مرز میشه تا عمق محدودی از خاک همسایه را هم پشت عوارض در نقاط مشکوک را بررسی کرد خصوصا در نقاط کوهستانی غرب )، یک سامانه منحنی زن تکاوری، یک سامانه الکترواپتیکی تلسکوپی در حد مثلا دیده بان که بر روی خودرو نصب بشه. اینطور هم حفاظت از هر واحد و هم کارایی هر واحد به نسبت هزینه تولید شده بالا میره و هزینه بیشتر را توجیه میکنه. فقط باید در نظر داشت با تجهیز مرزبانی به امکانات جدید اشرار و تروریستها هم توسط دشمن به تاکتیکها و ابزار جدید مجهز میشن. خصوصا ied ها و موشک های ضد زره.
  15. 1 پسندیده شده
    به لحاظ پتانسیل های حرکتی از نظر نسبت توان موتور به وزن خودرو به لحاظ عددی بد نیست با داشتن ۳۶۰ اسب بخار و ۱۴ تن وزن (۲ تن وزن محموله و ۱۲ تن وزن خالی) در مقایسه با کوگار که ۳۳۰ اسب بخار توان داره و ۱۴.۵ تن وزن ( احتمالا خالی) و همینطور تایفون کانادایی که ۴۰۰ اسب بخار توان و ۱۲.۵ تن وزن ( احتمالا خالی). البته در مورد وزن چیزی که در کاتالوگ طوفان هست اشاره شده بستگی به زره داره، مضاف بر اینکه اگه ملاک رو نسبت توان به وزن اعلامی در خود کاتالوگ قرار بدیم وزنش چیزی حدود ۱۶.۵ تن در میاد.
  16. 1 پسندیده شده
  17. 1 پسندیده شده
    عزیز دلم ، اگه قرار باشه دم از حق بزنند ولی به سبک قاجاریه حکمرانی کنند ، همون بهتر که ... این دنیا ، دنیا مادی هست ، اگه انتظار داری توی دنیای مادی ما به صورت غیر مادی زندگی کنیم ، زهی خیال باطل .... اگه بنا به این چیزها بود ، اسلام انواع قوانین حکومت داری رو ابلاغ نمی کرد ...
  18. 1 پسندیده شده
    عمق استراتژیک میزان فاصله از نقطه ی تماس با دشمن هنگام نبرد تا مناطق حساس صنعتی و سیاسی کشور .... البته بستگی داره این رو چه گونه تعریف کنی ، به صورت کلاسیک و یک رزم برای اشغال کشور یا به صورت میزان زمان مورد نیاز برای واکنش به تهدید دشمن .... می تونیم عمق استرتژیک ایران رو به صورت تدافعی به میزان برد و پوشش سامانه های فعال دفاعی کشور که با سامانه های داخل کشور یکپارچه شده ( مثل سیستم های ضد هوایی ) در نظر گرفت .... در این تعریف داشتن سامانه های راداری مجزا و ایزوله در سوریه به عمق استراتژیک ما نمی افزاید .... عمق استراتژیک ما همچنان ثابت مونده و حتی می شه گفت به علت کاهش یافتن توان هوایی ما ، عمق استراتژیک ما نسبت به سال ۵۷ کمتر هم شده هست ... نفوذ در سوریه و عراق و لبنان عمق استراتژیک ما رو بیشتر نکرده بلکه توان تهاجمی محدود ما رو به عمق استراتژیک اسرائیل نزدیکتر کرده .... البته این گسترش قوا و منابع بدون داشتن امکان پشتیبانی مستقیم از جانب ما ، فاجعه بار هست و هیچ عقل سلیمی این کار رو نمی کنه ...‌ فقط کافیه عراق و ترکیه برای گرفتن امتیازات بیشتر از ما ، دسترسی ما به سوریه رو محدود کنند اونوقت ما حتی توان ارسال سیب زمینی و تخم مرغ رو به نیروهامون در سوریه نداریم ....
  19. 1 پسندیده شده
    جنگ روبوتیک به شیوه عبری روبات رزمی با قابلیت مانور بالا برای IDF تل آویو : وزارت دفاع رژیم عبری به شکل رسمی اعلام نمود که دپارتمان توسعه تسلیحات و زیرساختهای فناورانه این مجموعه مراحل طراحی و تکمیل سامانه روبوتیک موسوم به Sahar را به اتمام رسانده است . براساس اطلاعات منتشر شده ، سامانه جدید Sahar یک خودروی روبوتیک خودکار زمینی است که که بصورت مشترک توسط IAI و دپارتمان توسعه سلاح های وزارت دفاع قرار است در خط تولید قرار گیرد . این سامانه رزمی جدید ، قابلیت اجرای طیف متنوعی از ماموریتهای رزمی ، با تمرکز بر خنثی سازی مواد منفجره را دارد و به اعتقاد برخی کارشناسان ، یک طرح پیشرو برای بکارگیری نسل جدیدی از سیستم های بدون سرنشین زمینی محسوب می گردد . این سامانه جدید از سه بخش مجزا تشکیل شده که بخش نخست آن شامل یک پیکربندی روبوتیک 6 تنی است که قابلیت اجرای عملیات در کنار یک خودروی زرهی ( محل استقرار کاربر . م ) و یا عملیات بصورت خودکار و بدون دخالت عامل انسانی را خواهد داشت . بخش دوم ، زیرسیستم های محمول این سامانه شامل ابزارهای سنجشگر ، دوربین های هوشمند ، حسگرهای لیزری ، اسکنرها و یک رادار مینیاتوری است که بواسطه عملکرد این مولفه ها قرار است تا بر پیچیدگی ای رزم شهری غلبه نماید . مولفه سوم ، فلسفه طراحی این سیستم جدید است که توانایی ارسال هشدار موقعیت های خطرناک برای عناصر رزمی حاضر در صحنه نبرد را داراست . به اعتقاد برخی ناظران نظامی ، این سامانه جدید ، یکی از پیشرفته ترین سیستم های تسلیحاتی روبوتیک است که تاکنون معرفی شده و نشان دهنده تمرکز IDF برای توسعه قابلیتهای تسلیحاتی مبتنی بر سیستم های بدون سرنشین زمینی ، هوایی و دریایی است . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
  20. 1 پسندیده شده
    نمونه وطنی گیر آوردم! البته شاید نشه به خاطر تعدادشون بهشون گفت Elphant Walk ولی بالاخره امکانات محدوده دیگه.. آرایش تسلیحاتی هم جالبه ؛ یکی پد راکت داره یکی بمب لیزری یکی هم سقوط آزاد! معلوم نیست چی رو میخوان بزنن..
  21. 1 پسندیده شده
    سلام مقاله خیلی جالبیه . با اجازه جناب چکا من هم یه چند تا عکس بذارم این عکس چون سایز یه نموره بزرگ بود مجبور شدم سایز کوچیکش رو بذارم
  22. 1 پسندیده شده
    با تشکر از دوستان عزیز برای عنایت به این تاپیک ، بسیار خوشحال میشم دوستان هر عکسی از Elephant Walk هواپیماها در نیروهای هوایی سراسر جهان دارند در این تاپیک قرار بدند که شاهد یک گالری غنی از این مانور بینظیر باشیم نه جناب Gava عزیز تصویر اول متعلق به Elephant Walk جنگنده های F-16 نیروی هوایی آمریکا و کره ی جنوبی در پایگاه نظامی Kunsan کره جنوبی هست که در وبسایت رسمی پایگاه هوایی Kunsan ، زیر مجموعه ی وبسایت نیروی هوایی آمریکا هم این عکس گذاشته شده . http://www.kunsan.af.mil/photos/mediagallery.asp?galleryID=9551 عکسهای دیگر از Elephant Walk جنگنده ها در پایگاه هوایی Kunsan :
  23. 0 پسندیده شده
    این « عمق استراتژیک » رو آقایون می گند ... در حالی که همه ی ما می دانیم که زمانی که مردم ایران ناراضی باشند **************** با کوچکترین حادثه ای یا علیه حکومت می شورند یا در بهترین حالت ، بی تفاوت یکجا می نشینند و نظاره گر خواهند بود ... نمونه های اخیرش هم سال 1332 هست .... حکومتی که اینجور داره با مردمش تا می کنه ، نمی تونه ادعا کنه که داره برای حفظ امنیت این مردم در یک کشور دیگه با فشار بر مردم ایران ، داره هزینه می ده ... زمانی که کشور خودش دچار مشکلات اقتصادی بزرگ هست ، هزینه کردن در سوریه و عراق و لبنان و دنبال کردن آرزوهای دور و درازی که سختیش فقط و فقط و فقط و فقط و فقط بر دوش ملت هست نه خود کسانیی که این آرزوها رو دارند ، دهن کجی کردن به مردم هست .... نمی شه که برای مثال رئیس جمهور ، رئیس مجلس و بعضی از وزرا فرزندانشون در آمریکا و انگیس و کانادا و همین کشورهای به قول خودشون « استکبار جهانی » زندگی کنند و بعد بگند « ملت ایران خودشون انتخاب کردن که اینجوری زندگی کنند » ... علاوه بر این ، مگه ج.ا چه گلی به سر ما زده که بخوایم ایدئولوژیش رو با این همه زجر کشیدن ، رواج بدهیم !؟ ... شما فقط لیست همین اختلاس ها و رانت هایی رو که همین امسال ایجاد شده و قیمت ها رو از اول سال تا حالا بررسی کن تا ببینی که چی شده ، من این نوع فلاکت رو حتی برای مردم کشوری که دشمنم هم باشند ، آرزو نمی کنم .... تمام کشورهای همسایه رو نگاه کن ، یا از ما متنفر هستند یا در بهترین حالت ، بی تفاوت هستند ... یعنی شما می خوای ادعا کنی که کل دنیا بد هستند ، ولی ج.ا خوبه !؟ نتیجه این که در ج.ا هرچقدر بیشتر کار کنی ، سال به سال اوضاعت بدتر می شه چون عزیزان به صورت مداوم هر ساله تورم دو رقمی دارند ( که الکی تک رقمی اعلانش می کنند ) و هر 6-7 سال هم ارزش پول خودشون رو که بر ما تحمیل کردن رو 300 الی 400 ( هرچقدر عشقشون بکشه ) کم می کنند . یک مثال از خودم می زنم : من یک مقدار پول پس انداز کرده بودم ، می خواستم یکم اوضاع حقوقم بهتر بشه و بزارم توی بانک و باهاش یک وام مسکن بگیرم و یک زمین یا خونه ی کوچکی بخرم که به حمدالله و به لطف سیاست های فوق مجتهدانه و انقلابی ج.ا ، خونه ی 140 میلیونی توی همین 9 ماه اخیر شده 190 - 210 میلیون ... پس سعی کردیم بزنیم به بی خیالی و گفتیم حالا که خونه نمی تونیم بخریم ، حداقل یک ماشین بخریم و رفتیم پیش نمایندگی خودروسازهای انحصاری ج.ا ، سایپا که ماشین بخریم ، گفتن ماشین نقدی نداریم و باید پیش خرید کنی ، گفتیم ، جهنم و ضرر و ماشین رو پیش خرید کردیم ، ولی حالا « دعوتنامه » رو نمی فرستن و خیلی راحت نمایندگیش بهم حالی کرده که « تا گرون نشه ، دعوتنامه رو نمی فرستیم » در حالی که در قرارداد ، گفتند حداکثر زمان ارسال دعوتنامه برابر آبان 97 هست .... حالا من 2 راه دارم ، یا صبر کنم تا گران بشه و گران تر بخرم ( که پولش رو ندارم ) یا انصراف بدهم و چند ماه منتظر باشم تا ببینم کی پولم رو پس می دهند ... راه سوم هم شکایت قضایی هست که مطئئنم بیش از یک سال ( تا چند سال !!! ) دادرسی به طول می انجامد و به احتمال بسیار بالا دادگاه های ج.ا به نفع یکی از بازوهای انحصاری ج.ا ( گاری ساز محترم ) رای می دهند چون اگه به نفع بنده رای بدهند ، مبنایی می شود برای سایرین ( چند ده هزار نفر !!! ) که همین شکایات رو علیه شرکت مربوطه تکرار کنند ... خب ، این ج.ا که حتی آدم نمی تونه با داشتن پول هم یک خودروی ضعیف رو خریداری کنه و همه ش بترسه که « امروز گران می کنند ، فردا گران می کنند » ، به چه دردی می خوره !؟ حالا هم در حالی که ادعا دارند که اونقدر اشراف اطلاعاتی دارند که می تونند یک تروریست تنها رو که با پای پیاده می خواست از مرز بگذره رو بگیرند ، ادعا می کنند روزانه چندین میلیون لیتر سوخت توسط لنج ها و تانکرها قاچاق می شه .... حالا ما ادعای اولی رو باور کنیم ، یا ادعای دومی !؟ شاید هم باید فرض کنیم ادعای اولی درسته ولی خودشون به صورت سیستماتیک و به صورت هیئتی و دوستانه دارند سوخت رو به خارج کشور قاچاق می کنند !؟ در نهایت برای ملت به ضعف کشیده شده ی ایران فرقی نمی کنه ، زور دارند ، می خواهند سوخت را گران کنند ، پس گران کنند ، این همه دروغ برای چیه !؟
  24. -1 پسندیده شده
    سلام شما با بیان جمله بالایی عملا می خواهید مفهوم آقایون (به قول خودتان) را نقض کنید . من تعریف عمق استراتژیک را از منظر شما خواهان شدم همین ! پی نوشت - من شخصا علاقه ای به لفاظی و بازی با را کلمات ندارم و همیشه سعی می کنم اثباتی یا نقادانه بحث کنم و دنبال جدال نیستم . جزئی و برآیند نگری آفت اینگونه تفکر می باشد . هرگاه مثل همین مورد به یک بحث مبنایی اشاره شد بنده هم به اندازه فهم و دانشم وارد آن می شوم وگرنه صحبت هایی را که شما بارها به انحاء مختلف بیان کردید را اگر می خواستم مورد تایید یا نقد قرار دهم قبلا این کار را می کردم . پس لطفا اگر تمایل دارید ، جواب سوال من را به صورت مشخص و مرتبط بیان نمایید و گرنه وقتتان را دیگر نمی گیرم . موفق باشید
  25. -1 پسندیده شده
    بسیار کوتاه عرض میکنم دلخور نشید لطفا) شما انتظار بی جایی از نظام مقدسمون دارید٬اهداف دیگری مدنظر هست که به اکثر انها رسیده ایم. بشدت و بسرعت در حال تکمیل باقی اهداف هستیم. گفتن این سخنان مادی گرایانه راه به جایی نمیبره