برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on شنبه, 17 آذر 1397 در پست ها
-
9 پسندیده شدهجک یونیون در قرن بیست و یکم اعلام رقم مسلح سازی زیرسطحی های هسته ای نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا لندن : به گفته گاوین ویلیامسون ، وزیر دفاع بریتانیا ، این مجموعه رقمی در حدود 400 میلون پاوند ( 510 میلیون دلار) را برای آغز برنامه موسوم به Dreadnought اعلام کرده که در جریان آن ، قرار است تا یک آکادمی آموزشی جدید تاسیس و همزمان یک زیردریایی هسته ای تازه ساخت به نیروی دریایی تحویل داده شود . با انتشار ارقام جدید توسط وزارت دفاع بریتانیا ، مشخص گردید که این مجموعه قرار است تا با اختصاص بودجه ای به میزان 25 میلیون پاوند در مرحله نخست ، آکادمی نیروی دریایی را توسط شرکت BAE سیستمز متحول نموده و پس از آن کار بر روی ارتقاء زیرسطحی های نیرو برای تضمین ادامه خدمت انها برای دو دهه آینده ادامه یابد . این سرمایه گذاری جدید توسط وزارت دفاع ، استمرار بیشتر از 8000 شغل مستقیم را در سراسر بریتانیا تضمین نموده و این روند با تزریق یک بودجه 31 میلیون پاوندی برای ایجاد زنجیره پشتیبانی از برنامه Dreadnought تقویت خواهد شد . اعلام این خبر ، همزمان با بازدید وزیر دفاع از سایت شرکت BAE سیستمز که محل ساخت دومین زیردریایی هسته ای جدید با شناسه HMS Valiant است ، نشانه های جدیدی از سیاست دفاعی انگلستان بشمارمی آید . در جریان این بازدید ، وزیر دفاع بریتانیا چنین بیان نمود که 50 سال پس از شروع نخستین ماموریت زیردریایی های هسته ای در بریتانیا برای مقابله با تهدیدات جنگ سرد ، اینک با تشدید بحران جهانی ، تغییرات جدیدی می بایست در سیاست دفاعی این کشور صورت پذیرد . آکادمی جدید نیروی دریایی سلطنتی با ظرفیت پذیرش 2500 دانشجو به شکل مستقیم و 600 کار آموز ، میتواند به یک مجموعه قدرتمند برای ارائه آخرین شیوه ها و مهارتهای مورد نیاز ارتش و نیروی دریایی و طبیعتا" افزایش قابلیتهای خدمه زیردریایی های هسته ای عملیاتی این کشور گردد . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
-
8 پسندیده شدهخودرو های رزمی به زودی هواگردهای بدون سرنشین را مدیریت خواهند کرد! تا به امروز پهپاد ها در عملیات های مختلفی همچون شناسایی و تهاجم در اختیار پیاده نظام و یا واحد های ویژه هدایت و کنترل پهپادها قرار داشتند. اما با پیشرفت های اخیر در بحث تولید و طراحی هواپیماهای بدون سرنشین و استفاده ارتشها از خودروهای نظامی برای پرواز و کنترل آنها، شرکت های تولید کننده را به فکر یکپارچه کردن هواگردهای بدون سرنشین با خودورهای سرنشین دار یا بدون سرنشین انداخته است. استفاده از خودروهای نظامی به عنوان پرتابگر پهپادها سابقه طولانی در میدان نبرد دارد اما یکپارچه سازی این دو مورد موضوع جدیدی است. کمپانی رو-وایرونمنت با همکاری شرکت جنرال داینامیکس در حال کار بروی هماهنگی سیستم های هواگردهای بدون سرنشین با خودروهای رزمی جنرال داینامیکس است. کرک فلیتی معاون و مدیر کل شرکت رو-وایرونمنت در این باره می گوید : با ادغام سیستم های هواگردهای بدون سرنشین با پهپادهای انتحاری و خودروهای رزمی ، تیم ما سطح جدیدی از کشندگی ، بقا و اثر بخشی را در میدان نبرد ارائه می دهد. اولین مزیت این یکپارچه سازی به نیروها کمک میکند تا بدون نیاز به حمل و نقل هواپیماهای بدون سرنشین همیشه آنها را دراختیار داشته باشند.افزایش کنترل وکاهش حجم کار با پهپادها، توسط اپراتور داخل خودروهای رزمی به دست می آید. دون کچمان معاون و مدیر کل سیستم زمینی جنرال داینامیکس افزود : این مزیت ها بدون انجام کار سنگینی برای سربازها و یا مسوولیت دشواری برای فرمانده خودرو به دست خواهد آمد. چنین قابلیت های در میدان های نبرد پیچیده مانند مناطق شهری جنگل ها یا کوه ها مفید خواهد بود، مناطقی که یک دید از بالا در میدان نبرد یک مزیت قابل توجه به حساب می آید. برنامه ی این دوشرکت در پیش برد پروژه های مهم وسایل نقلیه ارتش امریکا یعنی نسل بعدی خودروهای رزمی (NGCV) و خودروی شناسایی تفنگداران دریایی (ARV) به کار خواهد رفت. برنامه NGCV به طور چشمگیری از اطلاعات جمع آوری شده توسط پهپادها استفاده خواهد کرد و برای از بین بردن اهداف به شکل دقیق با پهپادهای بدون سرنشین تامل خواهد داشت. در پروژه ARV نیز فراتر از یک جایگزینی ساده با وسایل نقلیه زرهی سبک (LAV) رو به رو هستیم. در این برنامه خودروهای مورد نظر به شبکه ای از وسایل نقلبه بدون سرنشین متصل هستند. روبات های زمینی و هواپیماهای بدون سرنشین که علاوه بر شناسایی ، برای جنگ های الکترونیک و حملات دقیق دور برد استفاده خواهند شد . این خودروها به شکلی طراحی شده اند که قابلیت پرتاب کردن و راه اندازی پهپاد ها را داشته باشند و بتوانند عملیات شناسایی عمیق و بعد از ان جنگ الکترونیک و یا اجرای آتش دقیق را انجام دهند. لزوم اولیه در چنین سیستم های، معماری باز است که با فن آوری های جدید بروز شده، در دسترس باشند. یکی از مزایایی یکپارچه سازی پهپاد ها با خودروهای رزمی کاهش فعالیت سربازها در میدان نبرد برای آماده سازی و هدایت پهپادهاست در نمایشگاه AUSA 2018 خودرو رزمی استرایکر A1 مجهز به برجک رزمی 30 میلیمتری نمایش داده شد. علاوه بر این خودرو رزمی بر روی برجک خود به پرتابگر ترایکوپتر هیبریدی Shrike 2 شرکت رو-وایرونمنت نیز مجهز شده بود. همچنین این برجک می توانست 9 پهپاد انتحاری Switchblade را نیز پرتاب کند. پهپاد Shrike 2 می توان در حال حرکت یا در حال توقف خودرو و یا در صورت لزوم به شکل عمودی به پرواز درآورد. همچنین می توان ترکیب های مختلفی از پهپادها را بر روی این برجک سوار کرد. یک ترای کوپتر سبک وزن با برد کوتاه یا هواپیمای بدون سرنشین بزرگتر با بال بزرگ تا یک تیلت روتر با مداومت پروازی 60 دقیقه ای می تواند بر روی این خودرو رزمی سوار شود. تجهیزات نصب شده از جمله آنتن ها باعث محدودی عملیاتی 20 کیلومتری برای پهپادها خواهد شد. از پهپاد Shrike 2 برای انجام مأموریت های نظارتی ، ایجاد آتش مستقیم بر ضد اهداف تعین شده و یا حمله غیرمستقیم با استفاده از پهپادهای انتحاری استفاده خواهد شد. تصویر گرافیکی از نمونه استرایکر مجهز به ترایکوپتر هیبریدی Shrike 2 و 9 پهپاد انتحاری Switchblade پلت فرم Griffin III که نماینده جنرال داینامیکس در برنامه NGCV است می تواند 9 پهپاد انتحاری Switchblade را پرتاب کند. بسته های 9 تای پهپاد انتحاری Switchblade به سرعت قابل بارگذاری هستند. وسیله نقلیه نیز با لایه پیوند دادهای( DLC) پهپاد انتحاری را کنترل می کند. Switchblade دارای مداومت پروازی 15 دقیقه ای است. پس از تشخیص یک هدف، پهپاد به سمت آن حمله ور می شود. در صورت لزوم، کنترل کننده می تواند ارتباط را قطع و موج را خاموش کند و منتظر بماند تا دوباره آماده حمله مجدد شود. از دیگر کمپانی های که به یکپارچه سازی پهپاد ها با خودروهای رزمی فکر می کند می توان به شرکت FLIR اشاره کرد. این شرکت سیستم شناسایی وسایل نقلیه (VRS) زنبور سیاه را معرفی کرده است. این سیستم می تواند هواگردهای بدون سرنشین Black Hornet 3 nano را پرتاب و آن را هدایت کند. این سیستم به سربازان اجازه میدهد بدون نیاز به خروج از خودرو رزمی از موقیت محیط خود آگاهی بابند، تهدیدات پیروانی را تشخیص دهند و اهداف احتمالی را از بین ببرند. Black Hornet VRS دارای یک واحد پرتابگر است که می تواند چندین محل برای نگهداری پهپادهای Black Hornet 3 داشته باشد.این بخش می تواند به بیرون هر وسیله نقلیه نظامی متصل شود. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که می تواند به راحتی با سیستم های مدرن مدیریت جنگی ادغام می شود و مستقل از پلتفرم خودرو کار کند. علاوه بر اینکه داده می تواند از طریق سیستم مدیریت نبرد خودرو مبادله شوند میتواند به طور مستقیم از صفحه نمایش مستقل نیز نمایش داده شود. با توجه به روند روز افزون بکارگیری پهپادهای در میدان نبرد به طور حتما نمونه های بیشتری از ادغام و یکپارچه سازی آنها با خودروهای رزمی توسط شرکت ها و صنایع نظامی تولید خواهد شد. جدیدترین نمونه پلت فرم Griffin III - ویژگی منحصر بفرد این محصول شلیک پهپادهای انتحاری Switchblade است. پد سیستم شناسایی وسایل نقلیه (VRS) زنبور سیاه محصول شرکت FLIR با قابلیت نگهداری و پرواز پهپادهای Black Hornet 3 نمونه ارائه شده توسط شرکت اسرائیلی Uvision که یک خودرو بدون سرنشین به همراه پرتابگر پهپادهای انتحاری است. بعد از پرتاب از خودرو، سربازان پیاده نظام می تواند کنترل پهپادها را به دست بگیرند. پرتابگر انفرادی پهپادهای شرکت اسرائیلی Uvision - این شرکت نمونه های مختلفی از پهپادهای انتحاری را تولید می کند. مترجم و گردآورنده : Crash نقل با ذکر نام میلیتاری و مترجم بلامانع است.
-
4 پسندیده شدهکارشناسان آمریکایی : سلاح های جدید سایبری وجود دارند و هیچکس برای مقابله با آنها آماده نیست متخصصان می گویند حملات سایبر به زودی باعث تخریب زیرساخت ها و کشته شدن مردم خواهد شد و این امری است که بر رهبران سیاسی لازم است خود را برای آنچه در حال وقوع است آماده کنند . در روز دوشنبه در کنفرانس آینده جدید جنگ های آمریکا یک هیات متشکل از چهار کارشناس از ارتش ، امور مالی ، سایبری و استراتژی از سناریو های ترسناکی که هم اکنون در حال وقوع است صحبت کردند . پیتر سینگر، نویسنده کتاب "ناوگان شبح : یک داستان از جنگ جهانی بعدی" و عضو ارشد New America ، به مخاطبان در واشنگتن دی سی گفت که رخنه دردادهها، کاوش های اینترنتی و قطع برق در کشورهای دیگر ، به درستی در آمریکا مورد توجه قرار نگرفته اند و دشمن در حال مشاهده این عدم پاسخ است. سینگر افزود که ما به زودی شاهد حملات مخرب بر علیه IoT ها خواهیم بود که باعث کشته شدن افراد می گردند . همچنین رابرت ام لی یکی از متخصصان سایبری سابق سازمان امنیت ملی و مدیر عامل فعلی شرکت Dragos به ایجاد حملات جدید سایبر که برای اولین بار در حال وقوع هستند اشاره کرد . او بیان داشت که یک برنامه مخرب به نام Trisis برای خرابکاری در سیستم کنترل صنعتی یک شرکت الکتریکی مورد استفاده قرار گرفت است که بیشتر از یک حمله به قدرت الکترونیکی بود. لی ادامه داد : این اولین برنامه مخربی بود که به طور خاص برای کشتن افراد طراحی شده است . این بدافزار به هکرها امکان که نه تنها باعث قطع بخش هایی از شبکه شوند بلکه دسترسی به کنترل هایی را داشته باشند که می توانند منجر به نشت یا انفجار گردند . اما نه این حادثه و نه حوادثی که در سال های اخیر به وقوع پیوسته اند مورد توجه رهبران دولت قرار نگرفته و منجر به واکنش هایی برای جلوگیری از این اتفاقات نشده است و این بزرگترین مشکل می باشد . در عین حال، حملات غیر مخرب میتوانند عواقب واقعی برای نیروهای نظامی در میدان جنگ داشته باشند. نرمافزارهایی که همزمان در آزمایشگاههای تحقیقاتی و صنعت پورنوگرافی مورد استفاده قرار میگیرد و میتوانند چهره فرد را در بدن متفاوت قرار دهند یا حتی از نوارهای ضبط شده و دادههای فیزیکی از ویدئوهای آنلاین برای ایجاد یک سخنرانی که هرگز اتفاق نیفتاده است استفاده کنند. این چنین ویدئوها و تصاویر می توانند مورد استفاده قرار گیرند تا فیلم های جنگی را تغییر داده و باعث تحریف آنچه در واقع بر روی زمین به وقوع پیوسته گردند. سینگر این موارد را ترکیبی از واقعیت و دروغ نامید و افزود این سلاحی است که علیه دموکراسی و ارتش آمریکا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ما باید تحقیق و توسعه در مورد نحوه شناسایی سریع و آگاهی بخشی در این مورد را انجام دهیم . صرفاً برای میلیتاری / منبع : ArmyTimes پی نوشت - خط آخر را دوباره مطالعه نمایید . با توجه به شرایط اجتماعی کشور ، در این زمینه به شدت آسیب پذیریم . حال سوال این است که ما چقدر در حال کسب آمادگی هستیم ؟
-
4 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم بخش دوم توجه داشته باشید همان طوری که در عنوان تاپیک مشاهده می کنید، تمامی مقادیری که در ادامه بدست خواهند آمد، مقادیر تخمینی هستند و ممکنه با واقعیت اختلاف داشته باشند خلاصه نتایج پست قبل (مقادیر برحسب پوند هستند): وزن خالی: 10099 وزن سوخت: 6713 وزن خلبان: 200 وزن tfo (سوخت و روغن غیرقابل استفاده): 43 فرضیات جدید: شرایط استاندارد سطح دریا (ارتفاع صفر تا 5000 فوت و دما 15 درجه سانتی گراد) مگر اینکه شرط دیگه ای ذکر شده باشه دو موتور جی 21-85 بدون پس سوز در نمونه نهایی بکارگیری شده باشه، بدیهیه که در صورت استفاده از موتور توربوفن، نتایج بهبود خواهند داشت. تسلیحات: فقط دو موشک ضدکشتی ظفر با وزن هر تیر 120 کیلوگرم، برد این موشک در نمونه هواپرتاب احتمالا به 35 کیلومتر خواهد رسید. در نتیجه وزن برخاست در این حالت به 17584 پوند خواهد رسید. با توجه به اینکه موتور موتور جی 21-85 بدون پس سوز، رانشی به میزان 3500 پوند-نیرو داره، نسبت رانش به وزن (در حالت ایستا) قاهر در این حالت 0.398 خواهد بود. در کنار این محاسبات، مقایسه کلی هم با اف117 خواهیم داشت. گرچه میدونم که مقایسه قاهر فعلی با اف117 با توجه به اختلاف کلاس وزنی که دارند، کار خیلی صحیحی نیست اما به هر حال بنده جنگنده مادون صوت دیگری رو نمیشناسم که بتوان اون رو با قاهر مقایسه کرد. نسبت منظری بال قاهر نسبت به دیگر جنگنده های مادون صوت بسیار کمتر هست (بجز اف117) و از طرفی با توجه به ورودی هوا، نباید انتظار داشت که قاهر مانورپذیری بالایی داشته باشه و زوایای حمله بالایی رو تجربه کنه. مهندس پروانه گفتند که توانستند تا 26 درجه، جریان ورودی هوا رو کنترل کنند. زاویه ذکر شده، حداکثر زاویه حمله لحظه ای هست و حداکثر زاویه حمله پایدار (در گردش های پایدار، sustained turn) مقدار کمتری رو خواهد داشت. گرچه با توجه به مکان ورودی هوا، تا همین زاویه حمله هم کار بزرگی رو انجام دادند. برای رعایت تناسب رانش به وزن، اف 117 باید وزن برخاست حدود 53000 پوند رو داشته باشه نتایج: سطح بال مرجع: 356 فوت مربع نسبت منظری بال: 1.98 بار بال: 50 پوند بر فوت مربع ضریب پسای بَرا-صفر: 0.00955 صعود: حداکثر نرخ صعود ممکن: 169.5 فوت بر ثانیه با شرایط مشابه، اف 117 حداکثر نرخ صعود 5555 فوت بر دقیقه و در نتیجه 92.6 فوت بر ثانیه خواهد داشت بررسی ممکن بودن کروز با سرعت 0.8 ماخ در ارتفاع 40000 فوت: نسبت رانش به وزن ایستا باید کمتر از 0.398 در بیاد. این مقدار 0.3799 بدست میاد، یعنی در صورت اینکه قاهر، سقف پرواز مطلقی در حدود 45000 فوت داشته باشه، بصورت تئوری قادر به پرواز در شرایط ذکر شده خواهد بود. بررسی ممکن بودن کروز با سرعت 0.85 ماخ در ارتفاع 40000 فوت: خب از حدود 0.8 ماخ به بالا، با توجه به اینکه نرخ ضخامت بال قاهر متغیر و بین 10 تا 7 درصد هست، وارد ناحیه افزایش ناگهانی پسای تراکم پذیری خواهد شد. محاسبه میزان افزایش پسا در این ناحیه به محاسبه نرم افزاری و تست تونل باد نیاز داره بنابراین ما در اینجا برای ساده سازی با یک فرض منطقی، افزایش پسای تراکم پذیری رو به مقدار 0.0005 درنظر گرفته، خواهیم داشت: نسبت رانش به وزن ایستا: 0.381 که کمتر از 0.398 هست که باز هم یعنی اینکه در صورت اینکه قاهر، سقف پرواز مطلقی در حدود 45000 فوت داشته باشه، بصورت تئوری قادر به پرواز در شرایط ذکر شده خواهد بود. کوچکترین افزایش سرعتی در این ناحیه پروازی، پسای تراکم پذیری رو به میزان بسیار بیشتری از 0.0005 افزایش خواهد داد. لذا بسیار بسیار بسیار بعید هست که قاهر با تسلیحات ذکر شده در ارتفاع 40000 فوتی بتونه سرعت بیشتری از 0.85 ماخ داشته باشه بررسی ممکن بودن کروز با سرعت 0.8 ماخ در سطح دریا: نسبت رانش به وزن ایستا 0.315 بدست میاد که شرط ما رو نقض نمیکنه. پس مشکلی نخواهد بود اف 117 با شرایط مشابه، حداکثر سرعت کالیبره شده kcas 545 داره. با تبدیل، رقم 0.825 ماخ بدست میاد فرود: طبق جدول 3-1 از کتاب طراحی هواپیمای راسکم 1: حداکثر ضریب لیفت فرود، محدوده ای بین 1.6 تا 2.6 رو برای تمام جنگنده ها داره. اگر ما بدترین شرایط، یعنی ضریب 1.6 رو برای فرود قاهر درنظر بگیریم: طول کل باند فرود (بر اساس تعریف far 25): فوت 1650 یا 503 متر طول حرکت روی باند پس از فرود: 868 فوت یا 265 متر تعریف باند فرود far 25: برخاست: طبق جدول 3-1 از کتاب طراحی هواپیمای راسکم 1، حداکثر ضریب لیفت برخاست، محدوده ای بین 1.4 تا 2.6 رو برای تمام جنگنده ها داره. بال هایی با نسبت منظری کم مثل بال قاهر، نسبت به بال هایی با نسبت منظری بالا، حداکثر ضریب لیفت کمتری رو خواهند داشت. پسگرایی بال هم هر چقدر بیشتر باشه این ضریب لیفت، کمتر خواهد شد. از طرفی قاهر دارای بدنه ی بَرازا (lifting body) هست. لذا حداکثر ضریب لیفت قاهر، مقدار بالایی نخواهد داشت و از طرف دیگه مقدار بسیار پایینی هم نمیشه براش درنظر گرفت علی ای حال: با ضریب لیفت برخاست 1.4: طول خیزش برخاست: 1957 فوت (596 متر) با ضریب لیفت برخاست 1.5: طول خیزش برخاست: 1825 فوت (556 متر) با ضریب لیفت برخاست 1.6: طول خیزش برخاست: 1710 فوت (521 متر) با ضریب لیفت برخاست 1.8: طول خیزش برخاست: 1517 فوت (462 متر) با ضریب لیفت برخاست 2.0: طول خیزش برخاست: 1364 فوت (415 متر) محاسبه حداکثر ضریب لیفت یک هواپیمای کامل بصورت نسبتا دقیق، کار بسیار دشواری هست، از طرفی قاهر دارای بدنه برازا هست و از طرف دیگه دارای بالی با پسگرایی یکنواخت نیست. لذا برای محاسبه تخمینی هم، در اینجا به محاسبات نرم افزاری نیاز هست اگر نظر بنده حقیر رو بخواهید، فعلا برای این نمونه از قاهر، ضریب لیفت برخاست 1.6، انتخاب منطقی هست و باید طول خیزش برخاست قاهر رو همون 1710 فوت درنظر بگیریم. گرچه باید صبر کنیم و ببینیم در نمونه نهایی از چه نوع فلپ هایی استفاده خواهد کرد. اگر طول فلپ ها بیشتر بشه و بجای فلپ های ساده، از فلپ های پیچیده تری مثل fowler یا single slotted استفاده بشه، حتی میشه ضریب لیفت رو تا 2.0 افزایش داد! اگر بخوایم قاهر رو از یک فرودگاه غیرنظامی به پرواز در بیاریم، طول کل باند برخاست (برخاست و عبور از مانعی به ارتفاع 35 فوت) حدود 2800 فوت خواهد شد. این مقدار برای اف 117، حدود 3.6 ناتیکال مایل یا 21870 فوت هست!!! مانور: با سرعت 0.8 ماخ در سطح دریا، قاهر قادر خواهد بود تا با حداکثر ضریب بار 2.455g ، گردش پایدار خودش رو انجام بده. این مقدار با رعایت تناسب برای اف 117، حداکثر 2.25g بدست میاد تصویر محاسبات: 1- 2- 3- دوستان اگر تمایل به دانستن نحوه محاسبات دارند، جلد 1 کتاب طراحی هواپیما راسکم رو مطالعه کنند با تشکر از جناب remo برای تهیه منوال اف 117 و چند جنگنده دیگه
-
3 پسندیده شدهربطی نداره این موضوع سالهاست در زیردریایی ها از تیوپ اژدر برای شلیک موشک های کروز استفاده میکنند همین کیلو کلاسها توانایی شلیک کالیبر را دارن البته کیلوهای ایران نه چون روسا ندادن ولی چندسال پیش یکی از فرماندهان گفته بود کیلوهای ایران در اورهال این توانایی بدست اوردن ولی هیچ مدرکی وجود نداره و تا الان جواب منفیه
-
3 پسندیده شدهبسمه تعالی مشخصات تخمینی قاهر خب به کمک اندازه گیری هایی که جالب اسکای هاوک در اختیار بنده گذاشتن و تصاویر موجود، محاسباتی رو درمورد مشخصات قاهر انجام دادم. با توجه به تصویر زیر فشار تایر ارابه فرود جلوی قاهر 50 پی اس آی ذکر شده تصاویر زیر ابعاد مساحتی رو که یکی از تایرهای ارابه فرود جلو در تماس با زمین ایجاد میکنه نشون میدن مساحت این سطح 22.8 اینچ مربع بدست میاد. با ضرب این مقدار در فشار تایر، وزنی که به روی این تایر اعمال شده 1140.3 پوند و در نتیجه وزن روی ارابه فرود جلو (دارای دو تایر) 2280.6 پوند بدست میاد. در تعیین مکان ارابه فرود اصلی طبق یک قاعده بنام شاخص نوک-بالای طولی، از ارابه فرود اصلی (عقب) خطی رو عمود میکنن و 15 درجه به سمت جلو برده و نقطه موردنظر رو ثبت میکنن (شکل زیر). در چیدمان های مختلف (نحوه نصب تسلیحات، میزان سوخت، نحوه نشستن مسافران در مسافربری ها و...)، هواپیما مرکز ثقل های مختلفی رو تجربه میکنه. نقطه ی مورد نظری که در بالا در مورد شاخص نوک-بالای طولی ذکر شد، باید پشت عقبی ترین مرکز ثقل باشه. لذا با توجه به اندازه گیری زیر ما فرض میکنیم که مرکز ثقل عقبی قاهر در مکانی به فاصله ی 7.2 متر از نوک (بدون درنظر گرفتن لوله پیتوت) قرار داره (محض اطمینان 0.017 متر رو هم درنظر نگرفتیم). اگر بخوام خلاصه کنم، با در نظر گرفتن بازوهای گشتاوری ارابه های فرود (طول اونها در شکل بالا نشون داده شده)، به روی هریک از ارابه های فرود اصلی وزنی به مقدار 8065 پوند اعمال میشه که یعنی این نمونه ی آزمایشی قاهر دارای وزنی به مقدار 8065+8065+2280=18410 پوند یا 8350 کیلوگرمه. این نمونه از قاهر فقط برای تست پروازی ساخته شده و در نتیجه دهلیز داخلی رو براش درنظر نگرفتن: پس وزن این نمونه به وزن خالی، وزن سوخت، وزن خلبان و وزن tfo(سوخت و روغن غیرقابل استفاده) خلاصه میشه. اما نمونه ی رزمی قاهر با همین پیکربندی خواهد بود. به همین خاطر، وزن هایی که در ادامه بدست میاریم هم برای نمونه رزمی صدق میکنن. وزن برخاست این نمونه پروازی 8350 کیلوگرم بدست اومد. باید وزن سوخت رو بدست بیاریم شکل زیر، سطح منظری بال قاهر رو نشون میده فرض میکنیم که سوخت درونی قاهر فقط در بال ذخیره میشه و نوک افتاده ی بال ها رو هم درنظر نمیگیریم (برای جلوگیری از آتش سوزی بعد از برخورد صاعقه به هواپیما معمولا در نوک بال ها سوختی رو ذخیره نمیکنند) با استفاده از مشخصات ذکر شده در سطح منظری و معادله ی B-12 از کتاب Torenbeek , synthesis of subsonic airplane design، مشخصات زیر برای سوخت بدست میان: 3635 کیلوگرم، با حجم 181.68 فوت مکعب یا 5144.6 لیتر با کم کردن وزن سوخت، وزن خلبان و وزن tfo از وزن برخاست این نمونه، وزن خالی این نمونه و در نتیجه نمونه ی اصلی به اندازه ی 4581 کیلوگرم محاسبه میشه. به گفته ی سردار دهقان و چیزی که واضحه، قاهر یک هواپیمای کامپوزیتیه. باید وزن معادل فلزی قاهر رو بدست آورد تا بشه میزان تسلیحات داخلی و یا خارجی قاهر رو تخمین زد. اگر از ضریب 0.92 بین وزن کامپوزیتی و وزن فلزی استفاده کنیم ( این ضریب اصلا ایده آل نیست و میشد که 0.85 رو لحاظ کرد اما من میخوام که بدترین شرایط رو مدنظر قرار بدم)، وزن خالی معادل فلزی قاهر 4979 کیلوگرم بدست میاد. با مدنظر قرار دادن این وزن و با توجه به شکل 11-2 از کتاب طراحی هواپیمای جان راسکم (جلد 1): وزن برخاست با تسلیحات داخلی و بدون مخازن خارجی 22500 پوند یا 10206 کیلوگرم بدست میاد. در این حالت، تسلیحاتی رو که میشه در دهلیزهای داخلی قاهر حمل کرد، 1856 کیلوگرم وزن خواهند داشت. طبیعیه که با کم کردن از میزان سوخت میشه وزن تسلیحات رو افزایش داد. وزن برخاست با تسلیحات داخلی و خارجی (و یا مخازن خارجی) 29000 پوند یا 13154 کیلوگرم بدست میاد، به عبارت دیگه 4804 کیلوگرم تسلیحات داخلی وخارجی. از اونجایی که هنوز نوع موتور و مشخصات آیرودینامیکی قاهر در دسترس نیست لذا نمیشه با اطمینان درمورد توانایی قاهر در حمل این وزن از تسلیحات صحبت کرد. اما بصورت اسمی این قابلیت رو داره. 1856 کیلوگرم تسلیحات داخلی رو مدنظر قرار میدیم و کار رو ادامه میدیم. برای بدست آوردن تخمینی از برد، ساده ترین ماموریت رو فرض میکنیم: فرض میکنیم که قاهر با سوخت کامل در بال ها و با 1856 کیلوگرم تسلیحات داخلی و بدون مخازن سوخت خارجی از زمین بلند میشه، طی زمان 4 دقیقه با سرعت متوسط 350 kts تا ارتفاع 40000 فوتی اوج میگیره، با همین ارتفاع و با سرعت 0.9 ماخ سیر میکنه و در آخر فرود میاد. با توجه به این فرضیات: اگر قاهر از دو موتور j85-21 بدون پس سوز با مصرف سوخت ویژه ی 1 بهره مند باشه، بردی به مقدار 1935.6 ناتیکال مایل یا 3584 کیلومتر خواهد داشت. اگر قاهر از دو موتور Honeywell f124 با مصرف سوخت ویژه ی 0.78بهره مند باشه (این موتور فقط برای ایجاد شباهت با شرایط موتور توربوفن جی 90 ذکر شده)، بردی به مقدار 2481.6 ناتیکال مایل یا 4596 کیلومتر خواهد داشت. اگر قاهر از دو موتور rolls-royce turbomeca adour با مصرف سوخت ویژه ی 0.81بهره مند باشه (این موتور فقط برای ایجاد شباهت با شرایط موتور توربوفن جی 90 ذکر شده)، بردی به مقدار 2389.6 ناتیکال مایل یا 4425.5 کیلومتر خواهد داشت. یکبار دیگه میگم که مقادیر بالا برای برد فقط با فرضیات ماموریت ذکر شده (سوخت کامل در بال ها و با 1856 کیلوگرم تسلیحات داخلی و بدون...) همخوانی داره. واضحه که قاهر پس از رسیدن به نزدیکی هدف تهاجم خودش رو انجام میده و بدون تسلیحات مسیر برگشت رو طی میکنه، لذا برد بیشتری از مقادیر بالا خواهد داشت. (میشه که فرضیات رو مثل فرضیات این پاراگراف بصورت واقعی تری اعمال کرد اما محاسبات رو کمی پیچیده میکنه که از حوصله ی بنده خارج هست) پی نوشت 1: خیلی وقت بود که میخواستم این متن رو بنویسم اما همیشه متلک هایی که به قاهر زده میشد من رو پشیمون میکرد. فی المثل بعد از اینکه فشار تایر ارابه فرود جلوی قاهر منتشر شد، تصویر زیر در توییتر دست به دست شد دقیقا یادمه که بعضی ها سریعا به این نتیجه رسیدن که قاهر وزنی کمتر از تی 38 خواهد داشت! حتی از خودشون نپرسیدن که فشارهایی که در این جدول ذکر شده اصلا برای ارابه فرود جلوست یا ارابه فرود عقب؟ از این مثال ها فراوونه. حالا باز هم اختیار با خودتونه، میتونید بازهم خزعبلات امثال بابک تقوایی ها رو ملاک و منبع قرار بدید. پی نوشت 2: باز هم از جناب اسکای هاوک بخاطر اندازه گیری هایی که انجام دادند تشکر میکنم پی نوشت 3: تصاویری از محاسبات (متاسفانه با خط بسیار بد) رو میتونید در زیر مشاهده کنید پی نوشت 4: برای اطلاع از فرمول ها و نحوه ی محاسبات ، جلد 1 و 2 کتاب طراحی هواپیمای جان راسکم رو مطالعه کنید.
-
3 پسندیده شدهواحد های آلپاین ارتش ایتالیا در جنگ جهانی اول انتقال عراده های توپ بالا رفتن نیروها از یک شیب تند
-
2 پسندیده شدهدر این کلاس ناو USS Indepence , X3K مشابه از ایالات متحده و اندونزی هستند ناو رزمی ساحلی کلاس ایندپندس: عکسی که به عنوان ناو triman ایرانی منتشر شد درواقع همان ناو کلاس ایندپندس است. گفته شده که طول این شناور صد متر که در مقایسه کلاس ایندیپندس 127 متره پس احتمال زیاد وزن شناور کمتر از دوهزار تن باشه
-
2 پسندیده شدهیحتمل مشکل از سمت خبرنگار و سردبیر بوده نه ادعای منابع نظامی. اصولآ اگه تکنولوژی تصاویر ماهواره ای میتونست در لحظه موقعیت و مکان هواگردهای دشمن رو در پهنه ای به مساحت 100 کیلومتر مربع با این دقت شناسایی کنه تمام فناوری های مرتبط با رادار و رادارگریزی و ... زیر سوال می رفت! نحوه تهیه این تصاویر بدین صورته که ماهواره های نظامی به صورت روزانه بر فراز موقعیت های مورد نظر در حال عکاسی هستند که بعد از ارسال این عکس ها به پایگاه های زمینی و پردازش تصاویر جدید با آخرین تصویر آرشیوی تغییرات هرچند جزئی مثل کشیده شدن یک جاده یا برپایی یک ساختمان و ... شناسایی میشه در پاره ای از موارد هم به طور اتفاقی پرواز یک هواپیما یا پهپاد در لحظه گرفتن عکس میتونه باعث متفاوت شدن عکس با نمونه آرشیوی بشه که بعد از کنترل توسط پرسنل فنی این عکس ها شناسایی و جدا میشن که نمونه اش رو در اون عکس می بینید.
-
1 پسندیده شدهاولین شناور سه بدنه TRIMANنیرو دریایی https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/09/17/1893498/طرح-اولین-شناور-تریماران-ایرانی-رونمایی-شد-عکس-و-مشخصات
-
1 پسندیده شدهقدم اول ما این بود که موتور مینی جت طلوع رو ساختیم. قدم بعدی این بود که موتور j85رو ساختیم. ساخت موتور rd33 یک قدم به جلو نیست بلکه ده قدم به جلو است. موتور نسبتا به روزی است و مهندسی معکوس ان به این راحتی نیست. هزینه پروژه هم بسیار بالاست. همین صمت( صنعت موتورهای توربینی) که متولی ساخت موتور است باید برای این کار چند برابر بزرگ شود
-
1 پسندیده شدهفکر نمی کنم این پرنده ها به صورت همزمان عکسشون شکار شده باشه! این اسکرین شاتی که می بینید حداقل 100 کیلومتر مربع وسعت داره عکس های پهپادها هم دارای رزولوشن زیر 30 سانتی متر هست ، با یه ضرب و تقسیم ساده برای برای گرفتن چنین عکسی در یک زمان به نحوی که بشه با زوم کردم در هر نقطه ای به جزئیاتی در حد رزولوشن 30 سانتی متری رسید نیاز به سنسور 33000 مگاپیکسلی هست (با تکنولوژی فعلی در صورت وجود توجیه برای ساخت چنین سنسوری مساحت اون حداقل 1 مترمربع خواهد بود و نیاز به عدسی های غول پیکری با وزن چندین تن و سطح مقطع چند ده مترمربعی خواهد بود) و در ساده ترین حالت (عمق رنگ 8 بیتی) هر اسکرین شات بدون فشرده سازی در حدود 250 گیگابایت حجم داره!!!!
-
1 پسندیده شدهتصاویر هواگردها که تحولات هم کار کرده و دوستمون امینور هم گذاشته بسیار جالب هست. برای یک منطقه محدود که چندین ماه هست تحت شدیدترین حملات هوایی است در یک تصویر و اصطلاحا تنها یک شات همزمان 7 تا MQ-9 ( شاید معلوم بشه حالا از کجا اومده تو کلکسیون ما ) و 2 تا Predator و یک سی 12 و یک بی 1 و 2 تا اف-15 بر فراز منطقه به اون کوچیکی. اصولا حجم و شدت ابزار در دست یک طرف را مقایسه کنید مثلا با عملیاتهای سوریه در گستره وسیعی از جبهات و هر جبهه هم دارای معمولا یک مرز بیرونی با امکان ارسال انواع تسلیحات و نفرات و کمکهای اطلاعاتی و لجستیکی طرف های دیگه و سلاح های پیشرفته دست تروریستها و شمشیر داموکلس جهانی بر سرش که دست از پا خطا نکنه. حالا در بعد هوایی، بعد زمینی و طالاعاتی و جاسوسی و نیروی رزمی و مزدورهای اس دی اف و ... به کنار.
-
1 پسندیده شدهبسم الله............. از پنج روز پیش دور جدید حملات اکراد برای تصرف شهرک هجین شروع شده . نیروهای داعش بشدت در حال مقاومت هستن و مهاجمین پیشروی جزئی داشتند تصاویر ماهواره ایی گرفته شده از حضور هواگردهای و پهپادهای آمریکایی در شرق فرات دو هفته پیش داعش با پخش تصاویری اعلام کرد در حملات هوایی آمریکایی ها در حومه دیرالزور چندین تن از اسرای کرد کشته وزخمی شده اند سه خودرو داعش در بیابانهای حمص در کمین نیروهای ارتش سوریه قرار گرفته و منهدم شدند. در این کمین بیش از بیست داعش به هلاکت رسیده اند هدف قرار گرفتن خودروهای شورشیان تحت حمایت ترکیه در حومه عفرین توسط اکراد خودرو های زرهی ساخت تروریستها در شمال غرب سوریه / شبیه خودرو کبری ارتش ترکیه است. گروه نورالدین الزنکی روابط نزدیکی با ترکیه دارد
-
1 پسندیده شدهمنظورت چیه که عملیات کلاسیک نتیجه نداده ثائم الائمه ، فتح المبین ، بیت المقدس و رمضان همگی نبرد کلاسیک بودند اون چند عملیات سپاه هم همگی به نوعی کلاسیک بودند ولی کلاسش یکم پایین بود و به کلاسیک جنگ جهانی اول بر می گشت و اگر هم پشتیبانی کلاسیک ارتش نبود عمرا به اهدافشون می رسیدند عملیات های قبل از ثائم الائمه مانند توکل و نصر به دلیل رقابت قدرت در داخل کشور به نتیجه نرسیدند و به طرز عجیبی اصلا از طرف نیروی هوایی و هوانیروز پشتیبانی نشدند نه برادرم طرح ریزی عملیات های پیچیده مانند فتح المبین و بیت المقدس تنها توسط اساتید دافوس ارتش صورت گرفت و شهید باقری به عنوان مشاور و نیروی شناسایی همکاری می کرد
-
1 پسندیده شدهطاعون تاکتیکال ورود شرکت های ناشناس چینی به بازار وانتهای مسلح پکن : براساس اخبار منتشر شده ، یک پیمانکار ناشناس چینی قصد دارد تا گونه جدیدی از خودروهای غیر نظامی مسلح را با تبدیل یک خودروی SUV مدل CS95 که بر روی بخش فوقانی آن یک مجموعه جنگ افزار شامل یک تیربار کالیبر سنگین نصب شده ، روانه بازار نماید . نمونه رومانیایی این ابداع جدید ، برای نخستین بار در سال 2013 با مسلح سازی یک خودروی Dacia Duster به نمایش گذاشته شد ، بدون آنکه به موفقیت تجاری قابل ملاحضه ای دست پیدا کند. با این حال ، این پیمانکار ناشناس چینی ، در اواخر نوامبر 2018 ، نمونه جدیدی از این سخت افزار را رونمایی نمود که به یک مجموعه تسلیحاتی که به حسگرهای الکترواپیتکی مجهز بوده و کاربر با استقرار در صندلی عقب ، ان را هدایت می کند . این خودروی SUV با پیکربندی 4 در4 ، یک محصول غیر نظامی با شناسه Changan CS95 محسوب میشود که باظرفیت 7 سرنشین ، پوشش چرم صندلی ها ، سقف بازشونده ، سامانه های ناوبری ، سامانه های سرگرمی و ... به مشتریان عرضه میشود ، اما برای ایفای نقش غیر متعارف نظامی ، پیمانکار چینی یک تیربار سنگین QJC-88 کالیبر 12.7 م.م که مشابه تیربار مشهور ام-2 طراحی شده ( بالحاظ حجمی بزرگتر و بلحاظ عملکرد کُند تر از نمونه غربی ) را با نواخت آتش 550تا660 دور در دقیقه با بردی برابر 2000 یارد را برروی آن نصب نموده است . انتخاب این تیربار، ظاهرا" پاسخی است به تهدیدات رزم شهری و یا فضاهای نبرد مانوری ، اما علی الظاهر ، به نظر نمیرسد که سطح حفاظتی مطلوبی را در اختیارکاربران احتمالی آن قرار دهد . هرچند پیشرانه این خودرو با توان 229 اسب بخاری خود می تواند به راحتی 4 سرنشین ، لایه های نصب شده زرهی غیر ملموس و شیشه های ضد گلوله را به جلو حرکت دهد . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
-
1 پسندیده شدهنیروهای امریکایی در سوریه نیروهای ویژه امریکایی و امرپ هایشان در جاده ای در شهر دیرالزور - به شیوه استقرار امرپ ها برای پشتیبانی از خودروهای عبوری از این جاده دقت کنید هر امرپ یک در میان در سمت راست و چپ جاده با فاصله قرار دارد تا نیروها اشراف کامل بر روی تهدیدات احتمالی داشته باشند که منجر به امنیت جاده می شود. نیروهای امریکایی و اجرای آتش پشتیبانی با خمپاره انداز M120 - درپشت سر آنها یک خودوری زرهی متعلق به نیروهای کرد دیده میشود که چپ کرده است. انتقال لجستیک شامل سوخت ، مهمات و ... به نیروهای ویژه امریکایی در شب - در این کاروان تاکتیکی که وظیفه انتقال لجستیک به نیروهای گشتی امریکایی در سوریه را بر عهده دارد می توان کامیون HEMTT A4 مدل بازیاب زرهی M984A4، تانکر سوخت سان و خودروهای FMTV را مشاهده کرد
-
1 پسندیده شدهسوریها لشگر چهارم گارد رو راهی لاذقیه کردن . این لشگر پیش از این بیابانهای سویدا رو از داعش پاکسازی کرد. قبل از اون درعا و قبلش حجرالاسود و قبل اون غوطه شرقی رو پاکسازی کرد این واحد یک لشگر هجومی و کارامدترین واحد ارتش عربی سوریه بعد از نیروهای نمر هستش دو دلیل میتونه داشته باشه یا یک عملیات محدود برای دورکردن نیروهای النصره از مواضع ارتش هستش یا مستحکم کردن مواضع ارتش در اون منطقه است تقریبا هر هفته شبه انتحاری های النصره به ارتش حمله میکنند دو هفته پیش هجده سرباز سوری کشته شدن هفته پیش هم چندین انغماسی در حمله ناکام کشته شدن که اجساد سه تاشون در منطقه باقیماند
-
1 پسندیده شدهسلاح های شیمیایی در جنگ جهانی اول سربازان بریتانیایی که مورد حمله با گاز خردل قرار گرفته و بینایی خود را از دست داده اند نمونه ماسک های ضد گاز در جنگ جهانی اول از راست به چپ : آلمان ، بریتانیا ، فرانسه ، آمریکا سربازان در حال تمرین تعمیر سیم تلفن درون محیط آغشته به گاز
-
1 پسندیده شدهارتقاء آذرخش اعطای قراردادی به ارزش 130 میلیون دلار برای ارتقاء گونه اف-35 به نسخه بلوک -4 به لاکهید مارتین واشنگتن : 2 نوامبر 2018 ، وزارت دفاع ایالات متحده در جریان یک کنفرانس خبری به شکل رسمی از اعطای یک قرارداد جدید به لاکهید- مارتین برای ارتقاء تمامی اف-35 های موجود به استاندارد بلوک-4 رونمایی نمود . براساس بند های مهم این قرارداد به ارزش مالی 130,359,625 دلار ، مرحله دوم ارتقاء جتهای رزمی نسل پنج اف-35 به این مجموعه اعطاء شد . روند این بهینه سازی ها در خط تولید این شرکت در فوت ورث تگزاس صورت خواهد گرفت و انتظار میرود تا برنامه فوق در انتهای 2020 پایان یابد . براساس توافقنامه امضاء شده میان نیروی هوایی ، دریایی و سپاه تفنگداران ، هرکدام از این نیروها به ترتیب با درصدهای 13.5 ، 10.9 و 10.9 به همراه وزارت دفاع با سهم 64.7 درصد ، در این برنامه مشارکت دارند . ارتقاء آذرخش به استاندارد بلوک -4 عمدتا" نرم افزاری است و مضاف برآن ، برخی قابلیتهای جدید نظیر سامانه مدیریت جنگ افزار پیشرفته تر و همچنین نرم افزارهای ارتباطی نیز بدان افزوده میشود و این بطور مستقیم توانایی به اشتراک گذاری اطلاعات در میدان نبرد را برای ارتش افزایش خواهد داد . این جت رزمی قرار است تا در دو دهه آینده به شکل کامل جایگزین هواگردهای نسل گذشته ( سوپر هورنت ، هاریر و.. ) و در نهایت استخوان بندی اصلی نیروی هوایی حداقل 10 کشور دیگر گردد . صرفا" برای میلیتاری / مترجم MR9
-
1 پسندیده شدهوینگ 388 و 419 نیروی هوایی و ثبت رکورد 10000 سورتی پرواز با F-35 سرگرد دانیل تافتنس ، افسر خلبان ذخیره وینگ 419 با اجرای یک سورتی (پرانه ) پرواز با جت نسل پنج اف-35 در مورخ یازدهم اکتبر 2018 ، در پایگاه هوایی Hill (یوتا) موفق به ثبت رکورد جدیدی در تاریخ هوانوردی شد . این جت برای نخستین بار در سپتامبر 2015 ، نخستین پرواز خود را از مبداء این پایگاه به انجام رسانده بود . این پایگاه نیروی هوایی (Hill) که هم اکنون 3 فروند جت لایتینینگ را در اختیار دارد ، مجموعا" قرار است تا پایان سال 2019 ،به خانه اصلی 78 فروند اف-35 تبدیل گردد . روند فعالیت وینگ 388 ثابت و وینگ 419 ذخیره به گونه ای بوده که بصورت مشترک بستر لازم برای عملیات آموزشی را برای خدمه فراهم آورده اند . صرفاً برای میلیتاری / مترجم : MR9
-
1 پسندیده شدهکم کم داریم به هفته دفاع مقدس 1397 شمسی نزدیک می شویم باور کنید ، بیشتر از دو دهه هست این تصویر را در آرشیو شخصی دارم ولی تا الان متوجه آن نشدم .... "نیروهای خودی در محاصرهی دشمن قرار دارند و «علیحسن» در تلاش است که آنها را از محاصره نجات دهد . «علی حسن احمدی» برای اینکه زیر رگبارهای دشمن، موضعش را رها نکند، پای خود را با سیم تلفن به پایهی دوشکا بسته است" یک حقیقتی را باید اعتراف کرد ، این نسل الان کجاست !!!!!!!
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهتصاویر واقعی از نبرد تنگه دانمارک در جنگ جهانی دوم تصاویر واقعی گرفته شده از ناو Prinz Eugen آلمانی از نبرد بین رزمناو آلمانی بیسمارک و رزمناو انگلیسی هود در جریان نبرد تنگه دانمارک در سال 1941 . در فیلم بخوبی شلیک توپهای بیسمارک به روزمناو هود مشخص میباشد. همچینن فرود گلوله های توپ روزمناو هود در کنار بیسمارک در دریا و همچنین انفجار روزمناو هود توسط گلوله توپ شلیک شده از بیسمارک. [aparat]MI2Rr[/aparat] http://www.aparat.com/v/MI2Rr بیسمارک در حال شلیک توپها از فاصله ۱۷ کیلومتری به سمت هود [ Photo ] فرود آمدن گلوله های توپ رزمناو هود در نزدیکی بیسمارک اصابت گلوله توپ بیسمارک به هود و انفجار مخزن مهمات و انهدام و غرق شدن هود
-
1 پسندیده شدهبا سلام اشراف اطلاعاتی ، رمز موفقیت عملیات رزمی ژنرال زرهی هاینریش ابرباخ 1895-1992 این ژنرال نسبتاً گمنام ورماخت ، علیرغم دوره خدمت طولانی در ارتش قیصر (1920-1914) و پس از آن در ورماخت ( 1945- 1935) ، تنها بدلیل عملکرد فوق العاده درخشان در سال منتهی به پایان جنگ دوم و پس از تثبیت سرپل های متفقین در نرماندی و تصرف شهر " کان" ، به شهرت دست یافت . در این زمان ، سپاه هشتم ارتش بریتانیا که اینک همه لشکرهای زرهی این کشور در فرانسه را در سازمان رزم خود می دید ( لشکرهای سوم ، یازدهم و لشکر زرهی گارد ) با هدف نفوذ به جناحین خطوط دفاعی ورماخت در اطراف "کان" حملات خود رادر قالب عملیات GOODWOOD آغاز نمود . اما ژنرال ابرباخ ، بدلیل شخصیت جزئی نگر و مسلط به امور اطلاعاتی( تاکید بر نقش "آبوهر" بعنوان رکن اصلی عملیات رزمی ) ، اهداف همتای انگلیسی اش ، ژنرال اوکانر انگلیسی را بخوبی تشخیص داد و با اعزام بخشی از واحدهای زرهی لشکر دوم زرهی اس اس ، یک سد محکم را دربرابر متفقین ایجاد نمود. در روزدرگیری ، لشکر 11 زرهی بریتانیایی ( جمعی سپاه هشتم ) ، جمعاً 126 دستگاه و لشکر زرهی گارد ، 60 دستگاه تانک از دست داد . این عملیات ، اوج عملکرد یگان های زرهی اس اس ، مسلح به تانکهای پانتر و تایگر بود که بیشتر از 400 دستگاه تانک ارتش بریتانیا را در یک بازه زمانی 7 روزه منهدم نمودند . پی نوشت : منبع : رزم زرهی ، دکترین ، استراتژی ، تاکتیک و تاریخچه ( در حال تدوین / منتشر نشده)