برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on یکشنبه, 19 آبان 1398 در همه مناطق
-
11 پسندیده شدهبسم الله........ 19آبان 1398 رونمایی از تانک بر کیان 700 + بازید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از صنایع زرهی شهید زرهرن این تانکبر در واقع بهینه سازی کامیون بنز 3850 بوده اتاقک کامیون هم ترکیبی از دو مدل NH , FH بوده دارای قدرت 700 اسب لخار و توان کشندگی 200 تن را داراست https://twitter.com/fieldmarshalpso?lang=en
-
9 پسندیده شده
-
7 پسندیده شدهترکیب فرانسوی- روسی برای نیروی هوایی عراق با ورود میراژ و مهمات دقیق فرانسوی به سازمان رزم نیروی هوایی ارتش عراق ، اگر چه شرایط رزمی این نیرو ، بتدریج بهبود یافت ، اما، هزینه های هر سورتی پرواز این پرنده ها بدلیل پیچیدگی بیشتر آنها ، روند صعودی بخود گرفت . در کنار این وضعیت ، مساله استفاده از مهمات دقیق فرانسوی ، که نسبت به همتایان شرقی خود ، پر هزینه تر بود ، سیستم لجستیک نیروی هوایی را که به مهمات ارزان قیمت روسی عادت داشت ، دچار مشکل نمود . بنابراین ، با توجه به ارزان قیمت بودن مهمات روسی و نیاز روزافزون ارتش عراق به اجرای ماموریتهای بمباران دقیق ، تطبیق مهمات شرقی بر روی میراژ در دستور کار قرار گرفت . غلاف تامسون سی اس اف ، آتلیس برای این کار ، یکفروند جنگنده MIRAGE F-1 EQ4 برای حمل غلاف آتلیس و مهمات KH-29 L در نظر گرفته شد . اما آغاز این پروژه بدلیل نتایجی بود که مهمات هدایت لیزری AS-30 L فرانسوی و KH-29 L روسی در جریان حمله به فاو بدست آورده بودند . این ترکیب ، برای نخستین بار درجریان حملات نیروهای عراقی به منظور بازپسگیری شبه جزیره فاو در ماه مه 1988 ، مورد استفاده قرار گرفت . در جریان این سری حملات ، زوج میراژ مسلح به AS-30 L و سوخو-22 های مسلح به KH-29 L ، به شکل موفقیت آمیزی توانستند ، با شلیک 3 تا 4 تیر موشک هدایت لیزری ، یکی از پل های اصلی ایجاد شده بر روی اروند ( پل بعثت ) را که مسیر اصلی نیروهای در حال عقب نشینی ایرانی بشمار می آمد و به سختی از آن دفاع می نمودند را تخریب نمایند. این موفقیت باعث شد تا تا دلیل پرهزینه بودن مهمات هدایت شونده AS-30L فرانسوی ، میراژهای بیشتری ، توانایی حمل مهمات KH-29 L را بدست آورند . در جریان این پروژه ، دو تیم فنی تشکیل گردید و یکی از این دو ، توانست ، در اواخر ژوئن 1988 ، این پروژه را کامل نماید . اما همزمان با کامل شدن پروژه فوق الذکر ، جنگ با ایران پایان یافت . به اعتقاد منابع عراقی ، فقط یکفروند میراژ اف- یک برای حمل این موشک روسی اصلاح گردید و پس از مدتی به اسکادران ششم که سابقا" از هانترهای عراقی استفاده می نمود ، تحویل داده شد . صرفا" برای میلیتاری / مترجم MR9
-
4 پسندیده شدهاستتار جدید هویتزر های خودکششی ام 109 ارتش در جریان بازدید سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح از فرماندهی نوسازی، بهینه سازی و ساخت قطعات شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش، هویتزر خودکششی ام 109 اورهال شده با استتار جدید به نمایش درآمد. به نظر می رسد ارتش در مورد استتار ادوات نیروی زمینی خود تجدید نظر کرده است و در نظر دارد استتارهای جدید را برای اداوت خود انتخاب کند. در جریان رژه ۳۱ شهریورماه 1398 نیز استتار جدید تانک های چیفتن رونمایی شده بود.
-
1 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست . مقام معظم رهبری اثر هنری کجایید ای شهیدان خدایی نصب شده در باغ موزه ی دفاع مقدس ( تهران ) سرلشگر شهید ، دانشمند برجسته ، مردی با همت بلند ، پدر موشکی ایران ، شهید بزرگوار " حسن طهرانی مقدم " سردیس شهید طهرانی مقدم ، نصب شده باغ در موزه ی دفاع مقدس . (تهران ) گوشه ی کوچکی از زحمات ایشان که تجلی یافته مزار شهید بزرگوار در " قطعه ی 24 " آرامستان بهشت زهرا قطعه ی 24 مدفن جمع مهمی از ستارگان پرفروغ و درخشان وطن عزیزمان است . اینجا مدفن کسی است که .... کوه های زمین شهادت میدهند ... شهید حسن مقدم ( به این نام هم معروف بودند ) تنها شهید خانواده ی شهید پرور طهرانی مقدم نیستند و چند قدم آنطرف تر مزار برادر ایشان ، شهید علی طهرانی مقدم نیز این را گواهی میدهد ... علی طهرانی مقدم مصادف با ظهر عاشورا در 18 آبان سال 1359 وقتی تنها 18 سال سن داشت در جبهه سوسنگرد به شهادت رسید. ( خبرگزاری میزان به نقل از مادر شهید ) شادی ارواح طیبه ی شهدا صلواتی عنایت بفرمایید . ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ این مطلب اختصاصا" برای سایت وزین میلیتاری تهیه شده ، اما کپی برداری از آن به هر نحو و هر شکل ممکن آزاد میباشد .
-
1 پسندیده شدهمختصات جغرافیایی35°39'14.3"N 51°39'25.5"E تست استند نشان داده شده در خصوص ازمایش موتور صیاد 4 در سامانه باور 373 در ده ترکمن تهران https://twitter.com/fab_hinz/status/1175584885156638720
-
1 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم نمایشگاه ایپاس 98 ، بخش دوم خودروی زرهی کیا در همان برخورد اولیه مشخصا" با نفربر زرهی رخش روبرو میشویم که گویی دچار کمی تغییرات در ظاهر شده . محفظه ی پیشران و قسمت مربوط به رادیاتور افزایش حجم پیدا کرده و نظر به اطلاعات منتشر شده به احتمال زیاد پیشران با نمونه ی om355 بنز ( مورد استفاده در کامیون 1924 ) تعویض شده ، همینطور با توجه به قسمت داخل کابین محفظه ی گیربکس هم افزایش حجم پیدا کرده و محتملا گیربکس آن هم نمونه ی استاندارد 1924 باشد . البته یک سپر سبیل مانند هم به بخش جلویی آن اضافه شده . با توجه به توان تقریبا" 240 اسب بخاری پیشران بنز در مقابل توان 155 اسبی پیشران قبلی که ساخت مان بود مشخصا" توانایی حرکت بایستی بهبود یافته باشد . به نظر نمونه ی اولیه ی نفربر کیا با استفاده از نمونه ی قدیمی تر نفربر رخش بعنوان نمونه ی آزمایشی ساخته شده و در صورت مناسب بودن تغییرات ، این نفربر با این مشخصات تولید شود ویا بتوان این تغییرات را در مورد دیگر رخش ها اعمال نمود . با دقت به محورها سامانه ی کنترل باد مرکزی تایرها به چسم نمیخورد ، حقیر نمیدانم از قطعات اضافه شونده در داخل رینگ که توانایی حرکت در صورت پنچری را به چرخ اعطا میکند ( پنچررو ) در خودرو استفاده شده یا خیر ( در ظاهر تایر به نظر تجاری آن چیزی مشخص نبود ) ، اما نکته ی اصلی اینجاست که شاید بتوان گفت خودروهای زرهی در حکم سنگر متحرک نفرات داخل آن بوده و در صورت زمینگیر شدن ( به هر علتی و ساده ترین مشکل پنجر تایرها در زمان اثابت گلوله و ... ) حکم سنگر ساکن را پیدا کرده و دیر یا زود فتح خواهد شد . نکته استفاده از تایر با سایز مناسب ( عرض و ارتفاع بیشتر ) نفربر را در شرایط محیطی مختلف یاری میکند . این شرایط میتواند محیط برفی یا گل آلود باشد ، در برخورد با پستی ( چاله ها ) و بلندی هایی باشد که ناگزیر از حرکت درآنیم . هینطور با بالا رفتن ارتفاع کف نفربر از سطح زمین ( به علت استفاده از تایر مناسب ) ، بهبود زوایای مورد نیاز و مهمی مانند زاویه ی حمله ، زاویه ی شکست و زاویه ی فرار حاصل یشود که باعث میشود در زمان تعقیب با خارج شدن از جاده بتوانیم تعقیب را ادامه دهیم و یا در زمان فرار بتوانیم از از جاده خارج شویم وبا سرعت مناسب ادامه دهیم و یا از مکان هایی مانندصعب العبور گذر کرده و از جان نیروها محافظت کنیم . کیا از نمای پشت در کیا از زره فاصله دار در تمامی بدنه استفاد شده است و همینطور قسمتهایی از بدنه ( قسمت میانی ) که احتمال اصابت بیشتری میرفته با لایه ی سوم تقویت گشته . تعداد سرنشین 6 نفر ، پشت به پشت و دارای 6 جایگاه شلیک به طرفین و 1 جایگاه شلیک به پشت خودرو ( روی درب انتهایی ) است . دریچه ی خروج از سقف نکته ی قابل توجه موجود بودن سیستم تهویه ( گولر و بخاری ) در نفربر کیا بود مجموعه ی مکنده ی دود حاصل از شلیک و شلنگ ورودی باک سوخت حجم مخازن سوخت هم احتمالا" هرکدام 100 لیتر و یا کمی بیشتر بود از نگاه شیشه ی ضد گلوله ی روبروی راننده مجموعه ی نشانگرها ( ساخت کارگاهی ) از نگاه شیشه ی ضدگلوله ی کناری راننده با دقت به قطر شیشه های ضد گلوله میتوان دریافت که با توجه به قطر زیاد عموما" آنها امکان جابه جایی نداشته و در جای خود ثابت هستند . عدم گردش هوای تازه در کابین این گونه خودروها که به حفاظت شده بودنشان بازمیگردد نیاز به سیستم تهویه مطبوع ( کولر ، بخاری ) با توان مناسب را جزء جدایی ناپذیر از آن میکند که بایستی عزیزان سازنده آن را بعنوان تجهیزات استاندارد مد نظر داشته باشند و نه جزو تجهیزات سفارشی . برای نزدیک شدن ذهنیت ، عزیزان سازنده میتوانند خود را درون محیط تنگ این نفربر تصور بفرمایند که در دمای 40 درجه و بالاتر به همراه 7 نفر دیگر در آن حضور دارند و از بابت نگرانی محیط خطرناک پیش رو تمامی دریچه ها ی سقفی موجود را هم بسته اند.مشخصا" محیط جالبی نخواهد بود .و یا در سرمای زمستان و مناطق سردسیر که دما به زیر صفر میرسد ، گرمای محدود بخاری استاندارد خودرو به بخش انتهایی نفربر نمیرسد . لطفا" فراموش نکنیم ، نیروهای مختلف نظامی که در ماموریت محوله از خودروهای زرهی استفاده میکنند به صورت طبیعی با استرس ها و مشکلات زیادی روبرو هستند و ما نباید مشکلات ایشان را با خساست در استفاده از تجهیزاتی که امروزه به واقع استاندارد محسوب میشوند با عذاب همراه کنیم .... تمامی مجموعه ی کنترل اعم از نمایشگر ، دوربین ها و .... دقیقا" مشابه نمونه ی بکار رفته در نفربر شنی دار رخش بود . با نگاه به قسمت زیرین خودرو نقصان قطعه ایی مهم در سیستم تعلیق خود خودنمایی میکرد میله ی ضد غلتش میله ی ضد غلتش ( آنتی رول بار ) در اصطلاح عامی به میل موجگیر معروف شده است . این مکانیسم بسیار ساده و پیش پا افتاده در زمان تعویض مسیر ، هنگام ورود به پیچ ، داخل پیچ و خروج از پیچ تنش های وارده به سیستم تعلیق خودرو را با حجم مناسب جذب و توسط 2 قطعه ی مهار کننده روی شاسی به سمت دیگر محور منتقل کرده و بدین وسیله پایدار ی خودرو را افزایش میدهد . در پیکاپ در کامیونت سبک در کامیون بالطبع این پایداری که بسیار قابل توجه است ، کمک به رانندگی سریعتر، جسورانه تر و ... میکند و این مهم باید قسمتی از یک خودروی نظامی فارغ از ابعاد و کلاس آن باشد . همینطور میل موجگیر در مسیر های بیرون از جاده ( آفرود ) و مسیرهای صعب العبور باعث ثبات خودرو در گذر از در زوایای عرضی و ... خواهد شد . اما مشکلاتی که در نبود آن پیش می آید نبود میل موجگیر باعث ایجاد حس عدم اطمینان به فرمانپذیری خودرو در فرد راننده شده و دست ایشان را در استفاده ی حداکثری از توان خودرو علی الخصوص در شرایط خطرناک میبندد و یا با زیاده روی راننده در شرایط هیجانی و خطرناک مانند کمین ، احتمال غلت زدن خودرو ( چپ کردن ) میرود . فراموش نکنیم که این گونه وسایل نقلیه همیشه در جاده ی صاف و خط مستقیم حرکت نکرده و مسیرهای پرشیب ( عرضی ، طولی ) ، صعب العبور ، بیراهه و .... قسمتی از شرایط تعریف شده بعلاوه ی شرایط نامشخص رزمی پیش رو ( کمین ، فرار ، تعقیب و .... ) برای این گونه حامل هاست . آزمایش میدانی برای آزمایش ، ابتدا به مقدار وزن نیروهای قابل حمل و تجهیزات رزمی خودرو ، وزنه به خودرو اضافه کنید سپس با نفربر کیا در مسیر مستقیم حرکت کرده ، سرعت خودرو را به دست کم 60 کیلومتر یا کمی بیشتر رسانده سپس کلاچ گرفته و محکم ترمز کنید تا خودرو در اصطلاح کله کند ، در همان لحظه با بازی دادن ناگهانی فرمان ابتدا به 90درجه چپ و به سرعت 90 درجه به راست ، تعادل خودرو را برهم بزنید تا شرایط واقعی نزدیک به شرایط احتمالی رزمی را ( در حال فرار یا تعقیب ) لمس کنید .با این حرکت بیشتر خودرو هایی که از نداشن میل موجگیر در سیستم تعلیق رنج میبرند بدون استثنا دچار حرکات گهواره ایی ( حرکت رفتی و برگشتی بدنه ی خودرو روی محورها ، دقیقا" مانند شماته ی ساعت یا آونگ ، البته به صورک معکوس تصور بفرمایید ) و خارج از کنترل راننده شده و تا به ثبات رسیدن وسیله ی نقلیه دست راننده برای شتاب گیری و یا ترمز کردن و یا تغیر مسیر ناگهانی بسته میماند و این قضیه یعنی از دست دادن فرصت با ارزش برای تعقیب و یا فرار .... نکته فراموش نفرمایید خودروهای حفاظت شده به علت افزوده شدن وزن زره ، تجهیزات و نفرات نسبت به خودرو های عادی و سبکتر بیشتر دچار مشکل پایداری در حرکت میشوند و بایستی در این زمینه بیشتر مورد تحقیق و یا آزمایش قرار گیرند . همینطور استفاده از میل موجگیر بایستی در هر دو محور ( در خودروهای زرهی 4*4) ملاک عمل قرارگیرد و نه تنها در یکی از محورها . در صورت نبود زمان برای تحقیق و یا توسعه میتوان با ملاک قراردادن وزن رزمی خودرو ( وزن خودرو + وزن نفرات و تجهیزات ) با کمک چند قطعه ی ساده از میل موجگیرهای موجود در بازار که مربوط به کامیون ها یا کشنده ها ( با عطف به تنشهای وارده ی احتمالی بیشتر به سیستم تعلیق نفربرها ) هستند استفاده نمود . متلاشی کننده ی مین ، بمب و بسته های انفجاری ذوالفقار دستگاه آزمایش نشتی ماسک ها در یکی از نمایشگاه های گذشته از مسئول مربوطه در مورد کارایی این مجموعه سوال شد و ایشان در جواب و نقل به مضمون اشاره به عمر مفید و مشخص ( سپس ترک خوردگی و ایجاد منفذ احتمالی ) قسمت های لاستیکی ماسک که وظیفه ی آب بندی و جلوگیری از ورود هوای سمی محیط را دارند ، کردند و اگر درست به خاطر داشته باشم این تست را برای ماسک هایی با عمر بیش تر از 2 سال لازم میدانستند . جلیقه ی ضدگلوله ی ( کمتر قابل تشخیص و احتمالا مقاوم در مقابل گلوله های عادی کالیبر 9 م م ) فشنگ های تولیدی صنایع شهدای مهام یزد ( توضیحات اولیه روی تابلو و تصاویر نزدیک مربوطه ) فشنگ باتومی طبق گفته ی عزیزان با استفاده از یک قطعه ی واسط میتوان از آن در سلاح های کالیبر بالاتر مانند سلاح های 40 میلیمتری بهره برد سلاح کمری لیزری
-
1 پسندیده شدهبهترین راهکار یرای نقوذ در عراق بهبود وضع معیشت ملت ایران و گسترش تجارت با عراق و در نتیجه بهبود دید عراق نشبت به ایران هست ... هر عراقی که یکبار. به ایران بیاد ، بغد به ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس بره ، کلا از ایران تنفر پیدا می کنه ، چون وضع ملت ایران و حتی وضع شهرهای ایران داغونه .... از قدیم گفتند ، مردم عقلشون به چشمشون هست .... طرف رو به جرم فساد اقتصادی گرفتن بعد با وثیقه ۲۰۰ میلیارد تومانی آزادش می کنند ، یکی نیست بگه این ۲۰۰ میلیارد تومان رو مگه از همون فعالیت اقتصادی که متهم به غیر قانونی بودن هست کسب نکرده ؟! کلا اینجوری که ج.ا داره تخته گاز در مسیر فساد و نابسامانی اقتصادی و اجتماعی پیش می ره و ملت رو به ریشخند می گیره ، عملا دیگه قدرت تاثیرگذاری روی ملت ایران رو از دست می ده ... حالا شما می خواهید روی سایر ملل تاثیر بگذاره ؟!
-
1 پسندیده شدهمسولین ج.ا از بس توی ایران بدون پاسخگویی هر چی دلشون خواست گفتن و کردن و اگه کسی هم جرات بکنه ، بگه بالای چشمتون ابرو ، درجا براش پرونده سازی کردن و می کنند ، و صداش رو خفه کردن دیگه کلا با مفهوم مسولیت پذیری نا آشنا هستن ....
-
1 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم سلام و عرض ادب خدمت دوستان هجدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی ، امنیتی و ایمنی _ ایپاس 98 ( ایپاس 2019) سامانه ی والعصر در گفتگوی شکل گرفته ماموریت سامانه را جلوگیری از ورود افراد و تجهیزات خطرناک به داخل مکان های مورد نظر عنوان کردند ، بدین شکل که فاصله ایی بین دروازه ی امنیتی ( گیت ) ورودی و درب اصلی که سامانه مدافع آن است وجود دارد . تمامی مراجعین برای ورود بایستی از این دروازه که توانایی تشخیص اجسام فلزی و تجهیزات الکترونیکی را دارد گذر کنند ، در زمانی که سامانه تشخیص دهد فرد یا تجهیزات ورودی خطرناک هستند ، درب اصلی با سرعت بالا و در زمان 1 ثانیه کاملا" بسته شده و از ورود فرد خطرناک و یا مواد منفجره جلوگیری میکند . درب اصلی به شکل کرکره ایی با نوارهای درشت و ضخیم آلیاژی ساخته شده بوده که به صورت لولایی به یکدیگر متصل شد اند . نفربر شنی دار رخش طبق رسم نانوشته ی اکثر نمایشگاه های نظامی داخلی نه بنری که ارائه کننده ی اطلاعات باشد موجود بود و نه شخص مسئول و مطلعی که بتوان از ایشان جویای مطلب شد .در برخورد اولیه ابعاد ( طول و عرض ) نسبتا" کوچک آن ( در مقایسه با بی ام پی ها ) به چشم می آمد ، اما ارتفاع آن برای سوار شدن و جابه جایی در داخل کابین مناسب بود . با دقت به تصاویر میتوان رگه هایی ( قطعاتی ) از نفربرهای بی ام پی و براق را مشاهده کرد . تعداد خدمه 2 نفر درنظر گرفته شده بود که یکی راننده و دومی توپ _ تیربارچی بود که به احتمال زیاد تیربارچی نقش فرمانده را هم عهده دار میشود . کابین دارای 6 صندلی تاشو برای حمل سرباز است . 2 درب انتهایی عادی و بدون نیروی کمکی برای ورود و خروج عادی و همینطور 2 درب خروج از سقف یکی برای راننده و دومی بالای سر تیربارچی برای ایشان و همینطور 6 سرنشین موجود در نظر گرفته شده است . راننده در نمونه های اولیه ی رخش که هویزه نامگذاری شده بود جایگاه راننده مشابه نفربرهایی مانند بی ام پی بود بدین شکل که در زمانهای عادی برای دید بهتر رانند با بازکردن دریچه ب بالای سر خود ، همینطور تنظیم صندلی کمی بالاتر آمده سر وی بیرون میماند ، در مواقع خطر و ... با تنظیم صندلی کمی پایین تر قرارگرفته ، دریچه را بسته و از پریسکوپ های در نظر گرفته شده برای پایش محیط استفاده میکرد . در نفربر مذکور این قسمت مورد بازبینی قرار گرفته و حفاظت از راننده با با استفاده از مجموعه ی طراحی شده ی جدید کاملتر شده . نکته ی منفی این طرح نداشتن دید سمت راست برای راننده و همینطور نداشتن آئینه های کناری برای دید به سمت عقب نفربر است ، فراموش نشود که راننده برای ارائه ی بهترین عملکرد بایستی دید اختصاصی و کاملی به محیط اطراف خود داشته باشد . از نگاه شیشه ی چند لایه و ضد گلوله ی جلوی راننده از نگاه شیشه ی ضد گلوله و چند لایه یه ی کناری ( سمت چپ ) توپ _ تیربار چی جایگاه تیربارچی پشت سر راننده و بر روی صنلی تاشو ، روبروی صفحات نمایش خود میباشد . از نکات ارزشمند و چشمگیری که تا چندی قبل و در تولیدات داخلی با آن برخورد نکرده بودیم ، پوشش کامل نفربر توسط دوربین های نصب شده در 4 سمت آن است ( 6 دوربین در 4 جایگاه ) . به شکلی که جایگاه های کناری هرکدام دارای 2 دوربین هستند تا محدودیت دید کناری را حذف کنند . تمامی دوربین ها به مجموعه ی کاربری تیربارچی متصل میشوند . احتمالا" نمایشگر بالا به شکل قسمت بندی شده اطراف نفربر را پوشش میدهد . نکته ی مهم دیگر استفاده از مجموعه ی کاربری برای سلاح های کنترلی یا کنترل شونده از دور ( ریموت ) مانند نمایشگر اختصاصی ( صفحه ی پایینی ) و مجموعه ی کنترل اهرمی آن ( استیک ) در سمت راست نمایشگرها وجو دارد ( هرچند که محصولی غیر نظامی و مربوط به ..... میباشد ) . استفاده از این مجموعه گام با ارزشیست که در راستای حذف خدمه ی آسیب پذیر ( یا همان با ارزش ترین دارایی نیرو ) از مکان پر خطر و بدون حفاظتی ( مانند پشت تیربار ) که هر لحظه امکان مورد اصابت ( مانند کالیبر های مختلف گلوله و یا ترکش های مختلف ) قرار گرفتنش میرود . پایه ی نصب توپ _ تیربار های مختلف که عموما" با کمک یک قطعه ی واسط امکان آن مهیا میشود . مخازن سوخت مخازن سوخت به حجم تقریبی هرکدام 100 و مجموعا" 200 لیتر و با درب اختصاصی برای هر یک و قابل دسترسی از روی سقف . از معایب ابعاد کوچک نبود جایگاه مناسب برای اختصاص به مخازن سوخت و یا کم تر شدن حجم سوخت و بالطبع شعاع عملیاتی ( بسته مصرف سوخت موتور در شرایط گوناگون ) آن است . دریچه های شلیک که برای تسلیحات بر پایه ی " ای کی 47 " یا همان کلاشنیکف و مجموعه ی مکنده ی دود یا همان گازهای حاصل از احتراق مجموعه ی شنی و قطعات مربوطه در کل چیزی که از رخش میشد برداشت کرد ارئه ی نفربری جمع و جور سبک و احتمالا" ارزان برای نیاز احتمالی نیروها بود . نکته ، نظر ، پیشنهاد اگر قرار به ساخت داخلی نفربر شنی یا چرخدار با کارایی قابل قبول برای دست کم چند دهه ( 20 یا 30 سال ) است ، بیاییم از هر نیرو ( افراد مطلع و مسئول در آن نیرو ) ارتش ، سپاه ، یگان ضد شورش و مرزبانی ( بعنوان مظلوم ترین نیرو ) در مورد نیاز به جابه جایی نیروهایشان بوسیله ی نفربرهای شنی یا چرخ دار به شکل منطقی نظر خواهی کنیم . تمامی نظرات و نیاز ها را ثبت و مطالعه کرده تا به یک اجماع کلی در مورد شکل ظاهری ( ظاهر بدیع و یا کپی برداری از غرب یا شرق و یا مجموعی از این دو ) ، ابعاد ( طول ، عرض ، ارتفاع ) ، توان ( چه برای امروز و چه برای نمونه ی افزایش حفاظت یافته در آینده ) ، جابه جایی چه تعداد نیرو ، حفاظت ، تعمیر و نگهدار ی ، وزن کلی و ..... برسیم . با مشخص شدن نیازها و خواسته از طرح مورد نظر ( نیازهای امروز و آینده ) اطلاعات بدست آمده را به تیم طراحی کاربلد و دنیا دیده یعنی مجموعه ایی از طراحان توانمند بسپاریم ، البته میتوان به صورت مواز ی و هم زمان مجموع نیازها و ... را به صورت فراخوان طراحی عمومی در سطح کشور منتشر کنیم و به چند نفر برتر جوایزی اختصاص دهیم . خروجی کار تیم طراحی بعلاوه ی دقت به طرح های مردمی با ارزش را به یک طرح مناسب رسانده سپس آن را به شکل نمونه ی مدل سازی سه بعدی ( کامپیوتری ) مدل کرده و همینطور به شکل طرح مفهومی و قابل ارائه ( کانسپت ) کنیم یعنی یک ماکت با ابعاد یک به یک از آن میسازیم . یک ماکت هم به ابعاد تقریبی 100 سانتیمتر ، همینطور یک ماکت با ابعاد حدودا" 50 سانتی متری ، با دقت بالا در جزئیات و مناسب برای در دست گرفتن به شکلی که قابل لمس برای نیروها باشد و همراه با مدل های سه بعدی به همراه سر طراح و تیم طراحی به هر 4 نیرو با فواصل زمانی معین ارجاع دهیم . اطلاعات بدست آمده از این مرحله را ثبت کرده و در ساخت نمونه ی اولیه ی قابل استفاده ی ( پروتوتایپ ) در تعداد 10 عدد ( هر نیرو 2 عدد و 2 عدد برای تیم طراحی و ... ) تولید کنیم . این نمونه ها را در میدان عمل بدون هیچ مدارایی آزمایش کرده و دوباره تمامی مشکلات را و ضعف ها را ثبت کرده و مورد اصلاح و بازنگری در طرح کلی قرار دهیم . فراموش نکنیم که در طراحی قطعات ، تمامی قطعات باید دارا ی کد فنی بوده و مشخص باشند . پس از انجام مراحل فوق و مراحلی که حقیر از قلم انداختم ( مانند طراحی تعمیر شونده به شکلی که قطعات فنی در ساده ترین و دسترس ترین شکل ممکنه و به راحتی قابل تعمیر باشند ) به صورت تولید محدود شروع به تحویل به نیروها کنیم پس از چند ماه تا یک سال به نیروها سر زده و مستقیما" مشکلات و معایب ایجاد شده ای که در کوتاه مدت برای محصول تولیدی پیش آمده را مورد برسی قرار داده ، ثبت کرده و بازبینی های لازم در طرح را انجام میدهیم . همین رویه را در میان مدت و بلند مدت نیز بایستی انجام داد تا وسیله ایی ( در این جا نفربر ) کارا ، مورد اعتماد و کاربردی ارائه کرده باشیم . با توجه به وسعت سرزمینی وطن عزیزمان و فرسوگی بخشی از این نوع حامل ها ، میتوان بازار داخلی مناسبی برای آن پیش بینی کرد و صد البته زمانی که این طرح کیفیت و کارایی بالایی رابه نمایش بگذارد میتوان به دنبال صادرات ، درآمد زایی و ارز آوری خارجی برای آن بود . البته قسمت صادرات مستقیما" به توانایی و تلاش سیاستمداران وطنی بازمیگردد بدین صورت که ایشان میتوانند در این زمینه به جای ایجاد درگیریهای جناحی و ... بی ارزش و هزینه ساز برای کشور به فکر اعمال نفوذ برای ارائه ی محصول دفاعی در خارج از کشور باشند تا با تزریق پول به این بخش باعث ایجاد شغل ، رونق گرفتن و قوی تر شدن این بخش شوند . برای آشنایی بیشتر با طرح ها و محصولات روز ، میتوانید تایپک برادر عزیز و مطلع جناب " crash " را مطالعه بفرمایید . شکارچی سنگاپوری نکته ی مهم از مجموعه ی تولید کننده درخواست میشود که در زمان تولید و ارائه به نیروها یک برادری ایی بفرمایید و از دریافت سودهای عجیب و غریب خود داری کنید . بودجه های نیروهای نظامی مشخص است ( خصوصا" مرزبانی بعوان مظلوم ترین نیرو ) و مطمعنا" زمانی که شما قیمت های ترسناک و فراری دهنده ی نیرو ها را طلب کنید دوباره نیروها به همان روال قدیمی یعنی تعمیر ونگهداری تجهیزات قبلی خود روی میاورند و بدین شکل نه شما به معنای واقعی در این زمینه تولید کننده خواهید شد و نه نیروها میتوانند روال منطقی خرید تجهیزات جدید و از رده خارج کردن تجهیزات قدیمی خود را انجام دهند . فراموش نفرمایید که با ارزشترین کار تولید پایدار و درآمد پایدار است و از همه ی این موارد مهمتر حفاظت از با ارزش ترین دارایی نیرو یا همان هموطنان خود ما هستند و با هر حسابی هیچ جایگزینی ندارد . اگر مسیر ارائه شده از توان تولید کننده خارج بود با کنار گذاشتن طرح هایی که یک یا چند نمونه از ان ساخته شده یا میشود و به صورت دکوری در رزمایش ها نشان داده میشوند و پذیرش حقیقت به سمت تولید مشترک تجهیزات توانا و مطابق نیازهایمان ( هر شکل ممکن ) با طرف خارجی روی بیاورند ( در بهترین حالت با قراردادهایی که مارا در زمینه ی ساخت آن توانمند کند ) در واقع نمیشود در این زمینه یعنی حفاظت از نیروها تعلل کرد و منتظر ماند . سلاح صیاد 40 اسلحه ی جالب توجه رونمایی شده در نمایشگاه امسال صیاد 40 بود که با توجه به مهمات متنوع تولیدی موجود برای آن به شرط داشتن کیفیت مناسب و دقت بالا میتواند کارایی جالب توجهی را ارائه کند . ترمز دهانه ی صیاد و گل سرسبد
-
1 پسندیده شدهبسم الله........ 10 مهر 1398 از هفته پیش ارتش سوریه چندین حملات گسترده را به ارتفاعات اطراف روستای کبانی ترتیب داده . هر بار هم راتش موفق به پیشروی شده اما در تثبیت مواضع ناموفق و مجبور به عقب نشینی میشود . اکثر فشارها بروی ارتفاع زویقات متمرکز شده جایی که زرهی لشکر گارد موفق شد ارتفاع را تصرف کنند اما با حملات موشکها و راکتهای ضد زره و هجوم نیروهای پیاده مخالفین مواجه و با از دست دادن نزدیک به 6 زرهپوش و اسیب چند دستگاه دیگر در طول یک هفته ارتفاع را تخلیه کرده . مخالفین رقمهای بالای را مثل همیشه از تلفات ارتش اعلام میکنند اما تا این لحظه اسامی 18 تا 20 نفر از شهدای سوری منتشر شده مخالفین هم 25 تا 30 نفر تلفات داده اند . ارتش در طول این چند ماه بصورت دوره ایی این منطقه را مورد حمله قرار میدهد اما ناکام بوده علت اصلی ان هم استفاده مناسب مسلحین از عواض زمین بوده . گروههای مسلحدر راس انها جماعت ترکستانی به جایی برپا کردن مواضع بروی ارتفاع و در شیار ها و گودال ها و غار های حفر شده درضد شیب پناه گرفته و در هنگام حملات هوایی و توپخانه ایی در این سنگرهای مستقر شده و با شروع حملات زرهی ارتش سنگرهای را ترک ضربات خود را وارد وسریعا پناه گرفته . با توجه به حرکت زرهی ارتش بروی خط راس جغرافیایی مسلحین از ارتفاعات اطراف با سلاحهای ضد زره این ادوات را مورد حمله قرار داده و هر حمله را باشکست روبرو میکنند نکته : در تصویر زیر دو زرهپوش ارتش منهدم شده دو تانک و یک خودروی ریکاروی ( احتمالا ) برای تخلیه ادوات از کار افتاده ومجروحین وارد ارتفاعات شده که احتمالا یکی از تانکهای پوشش دهند (سمت چپ تصویر ) از ناحیه شنی مورد اصابت قرار گفته اما دو زرهپوش دیه همچنان به فعالیت خود ادامه میدن از پنج روز پیش با حملات شبه نظامیان وابسته به ترکیه به مواضع نیروهای وابسته به ارتش سوریه در اطراف تل تمر نخستین رویارویی بین نیروهای دوطرف در شمال سوریه رخ داد البته نه ترکهاو نه قوای اصلی ارتش سوریه تا حد امکان از ارسال تجهیزات سنگین و اتش باری توپخانه های خود بروی منطقه خودداری کرده . در دور نخست درگیریها 6 شبه نظامی و یک نیروی سوری کشته شدن اما در دفعات بعدی 6 سوری و 3 شبه نظامی جان خود را از دست داده واین درگیریها با پیشروی شبه نظامیان ادامه پیدا کرده که در نهایت نزدیک 18 سوری به اسارت درامدن (برخی منابع از وجود غیر نظامیان سوری در میان این افراد سخن کفته اند ) ارتش حداقل 4 روستای دیگر در غرب تل تمر را هم برای ندادن تلفات تخلیه کرده است اما همچنان در تل تمر مستقر بوده ساعاتی پیش هم یک ستون جدید از ارتش وارد تل تمر شده . ارتش ترکیه این 18 سوری را دقایقی پیش تحویل روسها دادند ارسال نفربرهای برادلی امریکایی برای اولین بار به سوریه به بهانه حافظت از تاسیسات نفتی نمونه ایی از اتش زدن لاستیک ومواد اتش زا برای مختل کردن فعالیتهای جت ها وپهپادهای ترکیه ایی
-
1 پسندیده شدهشایعاتی که به نسبت احتمال دارد واقعی باشند و من از چند منبع تا حدی موثق شنیدم این است که شرکت مپنا میخواهد وارد کار تولید موتور جت شود. اگر این خبر درست باشد از نظر نظامی خبر خوبی است چون این شرکت سال ها توربین گازهای زیمنس را ساخته و تکنولوژی موتور جت به توربین گاز بسیار نزدیک است و احتمالا از عهده ساخت موتور بر می ایند. و در اینده نه خیلی دور شاهد ساخت یک موتور توربو فن سنگین در کشور خواهیم بود. ولی از نظر نیروگاهی خبر بدی است. چون اگر این خبر درست باشد شرکت زیمنس دیگر حتی با رفع تحریم ها با مپنا کار نمی کند در حالیکه مپنا برای ادامه بقا به شدت نیازمند دریافت تکنولوژی توربین گازهای جدید کلاس F است. احتمالا حدس من این است که موتور فوق هم یا RD33 یا AL31 باشد. که امیدوارم دومی باشد. شاید هم فکری به حال دور زدن قضیه کرده اند. مثلا یک شرکت دیگر تاسیس کنند و عده ای کارشناس توگا را به ان شرکت فرستاده اند. یعنی مپنا رسما واردئ قضیه نشود.
-
1 پسندیده شدهحالا پیچ ها چون تبدیل به موضوع مهمی! شدند باید اشاره کرد میتونه دلایل مختلفی داشته باشه. از نمایشی بودن صحنه هایی که برای کلیپ قراره استفاده بشه. تا ممنوعیت ابزارالات الکتریکی در اون مرحله. نهایی نبودن مرحله مونتاژ و ... اصولا وقتی کلیت یک محصول به اون پیچیدگی و دقت تولید شده واقعا حداقل اعتبار را باید قائل شد که اون مجموعه خودش بهتر میدونه چطور میشه پیچ را سفت کرد و چه روشی نیاز هست. مثل ماجرای تهویه رادار و برخی ایرادات نشات گرفته از تلگرام و اینستا که گویا برخی دستان جدی را هم درگیر کرده (محیط اینستا و تلگرام مثل سم میمونند! هر چه قدر بیشتر درش باشی ذهن مسموم تر میشه و بیشتر شبیه ادم های (غالب) درونشون میشی حتی اگر مدام با خودت تکرار کنی نه من از این قماش نیستم و فقط دارم هدایتشون میکنم به سوی محتوای عمیق تر! ) مثل زامبی های سطحی کن! سطحیت میکنند. (حالا بحث عمیق بودن ما و اونا و اینجا و اونجا نیست، بلکه یک توصیف موقعیت از نوع محتوای موجود هست و حوصله و تمرکز آدمها در هر فضای با ذات خاص خودش که طبیعی هم هست)