برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on چهارشنبه, 16 بهمن 1398 در پست ها
-
3 پسندیده شدهدر سال 2017 شیخ میثم الزیدی سرپرست گردان العباس(ع) از زیر شاخه های نیروهای حشد الشعبی اعلام کرد در حال کار بر روی ساخت یک تانک جدید است و نمونه اولیه ان در سال 2018 ساخته خواهد شد. نمونه اولیه این تانک ذر 12ژوئن سال2019 با همراهی بخشی از مسئولان عراقی و مقامات حشدالشعبی رونمایی شد. تانک مذکور الکفیل -1 نامگذاری شده بود. با توجه به بحث های حاشیه ای مربوط به ساخت یک تانک توسط گروهای شیعی در عراق شیخ میثم الزیدی عنوان کرده بود این برنامه با هماهنگی فرمانده رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و زیر نظر وزارت دفاع انجام شده و نمونه نهایی به وزارت دفاع تحویل داده میشود. رونمایی از تانک الکفیل-1 تانک الکفیل-1 براساس تانک تی-55/54 ساخت شوروی و یا تانک های منشا گرفته از آن مانند تایپ-69 چینی ساخته شده است. این طرح برای علیماتی کردن و عمر دهی تانک های از دره خارج برنامه ریزی شده است تا انها دوباره به میدان نبرد بازگردند. نیروهای حشدالشعبی با کمک تجربیاتی که از جنگ با تروریستهای داعش وبررسی تانک مدرن ابرامز کسب کرده اندM1A1 توانسته اند این تانک را بسازند. در عراق گورستان های بزرگ اداوت زرهی به خاطر چندین جنگ ایجاد شده است. در نتیجه نیروهای حشدالشعبی در نظر داشتن با استفاده از قطعات سالم خودروهای زرهی از رده خارج و ابتکار خود یک تانک بسازند. در حقیقت برنامه تانک الکفیل-1 برنامه ای برای استفاده از ظرفیت تانکهای از رده خارج است که در گورستانهای زرهی این کشور بلااستفاده افتاده اند. نیروهای حشد الشعبی در طول نبرد با داعش از چنین ظرفیتی برای تقویت قدرت رزمی خود استفاده کرده بودند به عنوان مثال انها چند دستگاه تانک چیفیتن ،تی-72 و تی-55 را با کمک قطعات سالم بازیابی کردند. گردان العباس (ع) اطلاعات فنی زیادی از تانک جدید خود منتشر نکرده اند در نتیجه متن پیشروی با بررسی منایع مختلف، تصاویر گرفته شده از تانک الکفیل تنظیم شده است. بخش اول تغییرات که در تانک الکفیل-1 بسیار به چشم می اید تغییر در ساختار برجک تانک است. تصاویر تانک الکفیل-1 نشان میدهد فرم و اندازه برجک بسیار متفاوت از برجک تانک تی-55/54 است در نتیجه برای این تانک یک برجک جدید ساخته و طراحی شده است. احتمالا الگو ساختاری برجک جدید از روی برجک تانک اسرائیلی مرکاوا مارک 1 الگو برداری شده است. طراحان الکفیل با الگو برداری از تانک های مدرن جهانی همانند تانک های ابرامز عراقی در بخش پشت برجک یک مخزن ذخیره امن مهمات تعبیه کرده اند تا در صورت حمله به تانک، مهمات در یک بخش امن قرار داشته باشند درنتجه شانس زنده مانی خدمه در میدان نبرد افزایش یابد. وزن، سرعت گردش و میزان حفاظت این برجک جدید مشخص نیست. گفته می شود این برجک به شکل کاملا برقی ساخته شده است. نمونه گرافیکی تانک الکفیل-1 فرم برجک در تانک الکفیل در مقایسه با تانک تی-55/54 بسیار متفاوت است دریچه های که در بخش عقبی برجک تانک الکفیل-1 که محل قرارگیری امن مهمات است شکل بدنه تانک نیز در مقایسه با تانک تی-55/54 با تغییراتی همراه است.علت تغییرات در بدنه ، افزایش حفاظت تانک به شکل سرتاسری است در تمامی بخش های بدنه از صفخات زره های جدید استفاده شده است. بخش های سیستم تعلیق و تحرک تانک الکفیل-1 همان اجزای تانک تی-55/54 می باشد. علاوه بر افزودن صفحات زره های غیر واکنشی به بدنه و برجک ، در بخش کناره بدنه و برجک به نظر میرسد بلوک های شبیه زره های واکنشی نصب شده است. با توجه به شکل طراحی برجک برای حفاظت از حلقه برجک در بخش عقبی برجک از زره های گوی و زنجیر استفاده شده است. طراحان تانک الکفیل به درستی متوجه اهمیت حفاظت از حلقه برجک تانک شده اند اما فراموش کرده اند حلقه برجک در بخش کناری وبخش جلویی تانک به شدت در معرض خطر قرار دارد. صفحات زره این تانک به شکل جوشکاری کارگاهی به یکدگیر متصل شده اند در نتیحه درمیزان مقاومت مناسب آن می توان تردید داشت. بلوکهای شبیه بلوک های زره های واکنشی در بخش کناری بدنه و برجک نصب شده است زره واکنشی کناره شاسی بر روی یک صفحه قرار دارند. این صحفات کناره شاسی مجهز به لولا هست تا در صورت نیاز به بررسی شاسی و اجزای حرکتی این صفحات رو به بالا باز شوند. در بخش جلوی بدنه یک پله برای سوار شدن راحتر خدمه تعبیه شده است حفاظت بخش پشتی برجک با زره های گوی و زنجیر با تغییر برجک، سیستم های نظارتی استاندار تانک تی-54/55 نیز حذف شده است. سایت نطارتی جدید توپچی در بخش جلویی برجک در بالایی لوله توپ تانک قرار دارد. این سیستم نظارتی در یک محفظه زرهی نصب شده است تا از ترکش ها و سلاح های باکالیبر پایین در امان باشد. البته این سیستم نظارتی یک سیستم الکتروالپتیک نامتعارف برای خودروهای رزمی است. برخی منابع این سیستم الکترواپتیک تجاری را ساخت شرکت فلر آمریکا با برد 14 کیلومتر می دانند. در زیر این سیستم نظارتی نیز یک سامانه دیگر قرار دارد این بخش احتمالا یک مسافتیاب لیزری تجاری ساخت فلر است. فرمانده تانک فاقد یک دید مستقل و برای بررسی محیط وشناسایی اهداف است. فرمانده تانک باید از سایت نطارتی جایگاه سلاح کنترل از راه دور استفاده کند. تانک الکفیل-1 دارای یک جایگاه سلاح کنترل از راه دور مسلح به مسلسل12/7 میلیمتری ام-2 کالیبر-50 است. این جایگاه سلاح کنترل از راه دور دارای یک سایت نطارتی است که احتمالا فرمانده تانک با کمک آن به بررسی محیط میپرازد. این احتمال وجود دارد که فرمانده علاوه بر استفاده از سایت نظارتی سلاح کنترل از راه دور بتواند از دید نظارتی توپچی تیز برای بررسی اهداف استفاده کند.برای حفاطت هرچه بیشتر از سلاح کنترل از راه دور در اطراف آن صفحات زره ای ضخیم نصب شده است تا در برابر حملات دشمن آسیب نبیند. نکته منفی تانک الکفیل-1 نبود پریسکوپ و یا سیستم های نظارتی غیرالکتریکی برای توپچی و فرمانده تانک است(الیته بر روی دهلیز فرمانده می تواند یک پریسکوپ ساده را دید اما ان هم دید 360 ندارد و دید بسیار محدودی دارد) در صورت بروز مشکلات برقی و یا فنی دیده خدمه به راحتی کور می شود پس لازم است خدمه به سیستم های نظارتی غیرالکتریکی ثانویه مجهز شوند. سیستم نطارتی توپچی و بخش مسافت یاب لیزری که در بالای توپ نصب شده است- در این تصویر مخشص است که حفاظ سیستم نطارتی توپچی بسیار ضعیف است. جایگاه سلاح کنترل از راه دور راننده تانک علاوه بر دید الکترواپتیک که در بخش جلویی سینه تانک قرار دارد به پریسکوپ جهت هدایت تانک نیز مجهز است. سیستم الکترواپتیک راننده تانک به ان اجازه می دهد در شب و روز و تمامی شرایط محیطی وظیفه هدایت تانک را برعهده داشته باشد. علاوه بر سیستم نظارتی راننده که در جلوی تانک قرار دارد 3 دوربین دیگر در بخش های کناری و عقبی تانک نصب شده است. این دوربین ها به خدمه اجازه میدهد یک دید 360 درجه از محیط اطراف تانک داشته باشند و در محیط های شهری که خدمه دید محدود دارند این دید 360 انها را جهت هدایت بهتر تانک یاری میکند. خصوصا در هنگامی که پیاده نظام در پشت سر تانک در حال حرکت هست چنین دیدی به خدمه اجازه میدهد در هنگام حرکت رو به عفب به نیروهای خودی اسیب نزنند. برای بخش روشنایی تانک مجهز به لامپ های ال ای دی در جلو تانک است. در بخش سینه تانک دو دریچه ی مثلثی شکل قرار دارد که مشخص نیست برای چه منظور در ان قسمت نصب شده است. تعداد خدمه تانک همانند نمونه تانک های تی-55/54 همان 4 نفر (راننده، توپچی، فرماننده و لودر) است. بخش جلویی تانک - بر روی سینه تانک می تواند بخش الکترواپتیک راننده را مشاهده کرد سلاح اصلی تانک الکیفل-1 همان توپ 100 میلیمتری استاندارد تانک های تی-55/54 مدل D-10T است. این مدل توپ در میدان نبرد کنونی برای مقابله با تانک های اصلی میدان نبرد بسیار ضعیف است اما برای مقابله با تروریست ها و یا جهت اجرای اتش پشتیبانی می تواند مناسب باشد. به غیر از جایگاه سلاح کنترل از راه دور، در بخش دهلیز توپچی نیز محل نصب مسلسل وجود دارد که می توان مسلسل های سنگین 12/7 میلیمتری را بر روی ان نصب کرد. برخی منایع ادعا می کنند این تانک مجهز به مسلسل هم محور 7/62 میلیمتری نیز هست ( البته در تصاویری مشخص نیست). با توجه به سیستم های نظارتی تجاری که برای این تانک انتخاب شده است و وجود نداشتن هیچ گونه سنسوری خارجی به احتمال زیاد این تانک فاقد یک سیستم کنترل اتش و کامپیوتر بالستیک باشد پس احتمال میزان دقت شلیک ها در این تانک تفاوتی با نمونه استاندارد تی-54/55 نداشته باشد. البته منایع نزدیک به گردان العباس(ع) ادعا دارند این تانک مجهز به سیستم کنتزل اتش پیشرفته است و دقت شلیک های ان نیز بهبود یافته است. در بخش عقبی برجک می توان یک انتن مخابراتی را مشاهده کرده که نشان دهنده میدهد این تانک به یک سیستم مخابراتی جدید مجهز شده است. تانک الکفیل-1 مجهز به 6 نارنجک انداز دودزا است که در هر طرف برجک 3 نارنجک انداز قرار دارد. . نیروهای گردان العباس(ع) ادعا می کنند برای تانک الکفیل-1 از یک پیشرانه جدید دیزلی 12 سیلندری با قدرت 580 اسب بخار استفاده کرده اند. اما در حقیقیت این پیشرانه جدید نیست پیشرانه های 580 اسب بخار متعلق به تانک های تایپ 69 هستند. تنها نکته که در بخش پیشرانه تغییر کرده است مربوط به بخش اگزوز است.. برخلاف اگزوز تانک تی-55/54 و تایپ 69 که در بخش کناری بدنه سمت چپ قرار دارد سیستم اگزوز الکفیل-1 به بخش عقبی بدنه منتقل شده است. بخش کناری تانک که می توان دروبین کناری ان را مشاهده کرد نمای عقبی تانک الکفیل-1- در این تصویر می توان سیستم اگزوز (گوشه سمت چپ) و دوربین عقب نگر تانک را مشاهده کرد در این تصویر مشخص است که صفحات زره های دور تا دور پیشرانه گرفته اند کارگاهی کوچکی که در آن تانک الکفیل-1 ساخته شده است در کل تانک الکفیل-1 را شاید اولین گام نیروهای عراقی بعد از صدام حسین برای داشتن تجهیزات بومی دانست. با توجه به مجهول بودن بسیاری از بخش ها مثل مقدار مقاومت زره های بدنه وبرجک، سیستم کنترل اتش، شکل و چیدمان تجهیزات داخلی تانک و ... نمی تواند گفت این تانک تا چه اندازه مناسب نبرد های کنونی است. برخی اخبار در عراق می گوید وزارت دفاع طرح الکفیل-1 را نپذیرفته است. می توان مناسب نبودن و ضعیف بودن طرح را از جمله دلایل رد شدن الکفیل-1 به شمار آورد زیرا این طرح در یک کارگاه کوچک و با تجهیزات ساده ساخته شده است در نتیجه احتمال ضعیف بودن طرح به علت دردسترس نبودن تجهیزات مناسب بسیار بالاست. با توجه به اینکه ارتش عراق در برنامه ریزیهای خود درحال نوسازی بخش زرهی با خرید تانک تی-90 اس و خودرو رزمی بی ام پی -3 روسی است هزینه کردن برای تانک های نظیر الکفیل-1 شاید مقرون به صرفه نباشد و اولیت های بخش دفاعی عراق به سمت خرید و نوسازی تجهیزات متمرکز شده باشد. در کل به نظر می رسد به خاطر تفاوت در برنامه ریزی ها بخش دفاعی و فضای خاص سیاسی در عراق طراح های این چنینی که خارج از وزارت دفاع در جریان است به نتیجه ای نرسد. اگر مسئولان لشکری و کشوری عراقی راه حلی برای این موارد در نظر نگیرند نه تنها به مشکل رونمایی های نمایشی دچار می شوند بلکه طرح های موازی در این کشور اغاز می شود . نقل با ذکر نام میلیتاری بلامانع است
-
3 پسندیده شده
-
3 پسندیده شده
-
2 پسندیده شدهنقشه زیبا ولی ناقص نقشه غیرزیبا و نسبتا دقیق سلام علیکم، طبق آخرین اخبار ، شهرک تل مردیخ نیز آزاد شده است الحمدلله رب العالمین. به نظر بنده حقیر ان شاء الله ارتش سوریه ، نیت دارند در آینده ای نزدیک وارد شهر اریحا شوند و از آنجا به سمت جسرالشغور حرکت نماید. شهرکهای جبل الزاویه و ریف شمالی لاذقیه و سهل الغاب با این حرکت در یک عملیات به توفیق الهی ، کارشان یک سره خواهد شد ان شاء الله.
-
2 پسندیده شده
-
2 پسندیده شدهدر بین تجهیزاتی که نیروهای حوثی در عملیات البنیان المرصوص توانسته اند به غنیمت خود در بیاورند. چند مورد تجهیزات کم یاب و قدیمی ارتش یمن مشاهده می شود. یکی از این تجهیزات کشنده متوسط ATS-59G ساخت شوروی است. وظیفه اصلی این کشنده در نیروی رزم شوروی جا به جایی نیروهای توپخانه و توپ های کششی بوده است. با توجه به قابلیت های حرکتی ATS-59G، این کشنده میتوانسته واحدهای توپخانه ای را به همه جا منتقل کند. در یمن این کشنده ها در بخش عقبی خود مجهز به هویتزر های 122 میلیمتری D30 شده اند. در حقیقت کشنده های ATS-59G تبدیل به یک هویتزر خودکششی شده اند. در تصاویر عملیات البنیان المرصوص می تواند دو دستگاه کشنده ATS-59G را مشاهده کرد که یکی از انها به هویتزر های 122 میلیمتری D30 مجهز است. خودرو زرهی کم یاب بعدی نفربر زرهی BTR-152 ساخت شوروی است. مدلی که در یمن وجود دارد به برجک رزمی BTR-60 مجهز است. البته در تصویر برجک پوشانده شده است. تصویری از ستون تجهیزاتی که به غنیمت نیروهای حوثی در عملیات البنیان المرصوص در امده است. کشنده متوسط توپخانه ATS-59G-برخی تخهیزات مانند پیشرانه این خودرو با تانک تی-55 یکی میباشد. تصویرگرافیکی از کشنده ATS-59G در یمن مجهز به هویتزر 122 میلیمتری D30 - علاوه بر هویتزر ، تسلیحات دیگری مانند انواع برجک های رزمی خودروهای زرهی نیز بر روی این کشنده در یمن نصب شده است. نمونه ای از نفربر بی تی ار -152 تصویر گرافیکی از نفربر بی تی ار -152 یمنی مسلح به مسلسل 14.5 میلیمتری نفربر بی تی ار -152 متلعق به نیروهای حوثی در سال 2015
-
2 پسندیده شده
-
2 پسندیده شدهلینک برنامه چرخ 7 بهمن 98 ببنید اطلاعات درست ببنیم به این نقل قول خبرگزاری های ایران اعتباری نیست در خصوص ماهواره بر سیمرغ و سریر و سروش توضیح خوبی میدهد در خصوص فرق طراحی و اولویت ها در خصوص ماهواره بر و موشک بالستیک https://www.telewebion.com/episode/2199604 مرکز کنترل پرتاب پایگاه امام خمینی سمنان
-
2 پسندیده شده"مردم این سرزمین همه منتظر یک نفرند" بزرگترین دیوارنگاره کشور در میدان ولیعصر (عج) ، به مناسبت ولادت امام زمان (عج) با مضمون وحدت ملی و ناب ترین منتظران ظهور ،تصویری از امام و امت را دوش به دوش هم، در کنار هم، امیدوار و منتظر نشان می دهد تا عالم بداند، هر چند اوضاع جهان پیچیده است، اما ما منتظریم، منتظریم تا اتفاقی که وعده حق است بی افتد و چشمانمان ببیند روی ماه آخرین حجت خدا را. اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
-
1 پسندیده شدهبا سلام و آرزوی صحت و سلامی در جهان 1-با توجه به بهتر شدن وضعیت اقتصادی روسیه و افزایش بودجه نظامی این کشور و همینطور پیشرفتهای سریع چین در بعد نظامی و اقتصادی (پرتاب فضانورد به فضا و کره ماه در آینده نزدیک) بنظر شما در سال 2020 برتری هوایی از آن کدام کشور خواهد بود؟ امریکا ,چین یا روسیه خاور میانه 2-در منطقه خاور میانه برتری هوایی در سال2020 از آن کدام کشور خواهد بود؟ عربستان: این کشور با بودجه نظامی، چند برابر ایران و نیز خریدهای تسلیحاتی بزرگ از غرب و به ویژه آمریکا، هماکنون تهدید خطرناکی برای ایران به شمار میرود. سعودیها میخواهند با صرف دهها میلیارد دلار تا سال 2020، نیروی هوایی خود را تبدیل به نخستین نیروی منطقه کنند و این زنگ خطری برای نیروی هوایی نه چندان قدرتمند ایران هست نیروی هوایی اسرائیل، 35 هزار پرسنل دارد، به اضافه 677 فروند جنگنده که 450 فروند آنها در شرایط کامل عملیاتی قرار دارند. نیروی هوایی اسرائیل، همچنین قرار است تا سال 2010 به 102 فروند F-16I مجهز شود که به ویژه برای مقابله با ایران ساخته شدهاند. در سال 2005 نیروی هوایی اسرائیل، متشکل از 105 فروند F-4 و 265 فروند F-16 از انواع گوناگون و 110 فروند A-4 و 110 فروند Kfir و 87 فروند F-15 از انواع مختلف است. مشاهده میشود که اسرائیل، دارای بهترین و قویترین نیروی هوایی منطقه است و ایران در برابر چنین حریف خطرناکی، راه سختی پیش رو دارد ارتش ترکیه تقریبا مدرن است و از نظر کمی، بزرگترین ارتش اروپایی به شمار میرود. استعداد انسانی این ارتش، چهار برابر انگلیس بوده و میتواند برای ایران، تهدیدی تقریبا خطرناک باشد. ایران از نظر تکنولوژی نظامی، آشکارا بر ترکیه برتری دارد و از بعد اقتصادی هم ایران برتر است و مهمتر آن که ما نفت داریم. ارتش ترکیه پس از فروپاشی شوروی، مورد بیمهری غرب قرار گرفت، ولی در عوض، روابط خود با اسرائیل را بسیار گسترش داد. هماکنون نیروهای اسرائیل از خاک ترکیه برای جاسوسی علیه ایران استفاده میکنند و کشورهای آمریکا و انگلیس نیز در خاک این کشور، دارای پایگاهای بزرگ هوایی با 180 هواپیما و 6 هزار سرباز هستند
-
1 پسندیده شدهتعریف عملیات هلی بُرن Heliborne Operations 1 - یکی از شاخه ها و شیوه های عملیات متحرک هوایی است که عبارتست از جابجایی و ترابری نیروهای رزمی از طریق هوا بوسیله بالگرد (هوانیروز) و پیاده کردن آنها در منطقه مورد نظر جهت انجام مأموریت طراحی شده. 2 - عملیات هلی برن یکی از تاکتیکهای آفندی است که با حمل نیرو توسط بالگرد و پیاده نمودن آن در زمینهای خاص انجام می پذیرد. 3 - هلي برن يکي از اصول اوليه جنگ هاي نا متقارن است و در يک تعريف بسيار ساده مي توان گفت هلي برن به معناي پياده کردن نيرو و تجهيزات در عمق خاک دشمن به منظور وارد آوردن ضربات سهمگين به دشمن و ناتوان کردن آن است. منظور ازعملیات هلی بُرن Heliborne Operations 1 – عبور از موانع طبیعی و مصنوعی همانند رودخانه های غیر قابل عبور ، تونلهای تخریب شده ، پلهای منحصر به فرد تخریب شده. 2 – عبور از مقاومتهای مستحکم و نفوذ نا پذیر پدافند کننده. 3 – تخریب روحی نیروهای پدافند کننده در خط. 4 – عمق دادن به عملیات آفند با سرعت بالا. 5 – تخریب بیش از حد جبهه پدافندی طرف مقابل. 6 - تصرف یک عارضه حساس یا تأسیسات حیاتی همانند فرودگاه ، پاسگاه فرماندهی و ... موارد استفاده از نیروهای هلی بُرن در آفند و پدافند 1 – شرکت در عملیاتهای آفندی : هجوم ، شناسایی و تأمین ، عملیات ویژه ، فرماندهی و کنترل ، تغییر مواضع توپخانه ، عملیات هلی برن ، جنگ شهری ، عملیات پشتیبانی آتش ، عملیات پوششی . 2 – شرکت در عملیات پدافندی : عملیات تأخیری ، تقویت مواضع تأخیری و پدافندی. 3 – مأموریتهای متفرقه : حمل و نقل ، تخلیه و نجات ، جابجایی نیرو ، تجدید مهمات و تدارکات و پشتیبانی تدارکاتی نیرو. مأموریت یگانهای متحرک هوایی در عملیات هلی بُرن Heliborne Operations 1 – تصرف و نگهداری یک نقطه حساس برای مدت کوتاه. 2 – عملیات دستبرد ،ایذایی ، چریکی در عمق خاک دشمن. 3 – عملیات ضد چریک ، ضد هوابرد و ضد هلی برن. 4 – عملیات فریب و نمایش نیرو ( قدرت). 5 – مأموریت شناسایی. 6 – عملیات تعویض نیروها. 7 – انجام گشتیهای برد بلند در عمق خاک دشمن. 8 – استفاده از اثرات سلاحهای شیمیایی. مشخصات عملیات هلی بُرن Heliborne Operations 1 – سرعت عمل در اجرای عملیات. 2 – تحرک سریع. 3 – قابلیت مانور در مناطق وسیع. 4 – غافلگیری. 5 – قابلیت انعطاف. 6 – واکنش سریع. 7 – قدرتی میباشد که در دست فرمانده نیروی زمینی می باشد. 8 – امکان ایجاد ارتباط و مخابرات قوی با وجود سیستم مخابراتی قوی و مؤثر. 9 – زمانبندی دقیق (باید تمام مراحل عملیات طبق جدول زمانبندی انجام داد). 10 – مدت زمان کل عملیات کم میباشد. اهداف مورد نظر در عملیات هلی بُرن Heliborne Operations 1 – پستهای فرماندهی . 2 – مراکز ارتباطی و مخابراتی. 3 – فرودگاهها و تأسیسات مهم آنها. 4 – مراکز نظامی و پایگاههای مهم نظامی. 5 – سایتهای موشکی و زاغه های مهمات. 6 – تأسیسات آمادی و انبارهای تدارکاتی. 7 – تأسیسات راه آهن ، مترو ، پایانه های مسافربری ، پلهای مهم. 8 – اردوگاههای اسیران جنگی . 9 – محل استقرار افراد برجسته مملکتی (سران کشوری و لشکری ). 10 – مراکز صدا و سیما. 11 – راههای ارتباطی و مواصلاتی مهم که می توان با داشتن آن ارتباط بین دو شهر یا دو یگان را قطع نمود. 12 – اهداف اطلاعاتی و اماکن حساس و مهم کشورها. عملیات هلی بُرن Operations Heliborne در چه سرزمینهایی اجرا میشود؟ 1 – پشت رودخانه های غیر قابل عبور. 2 – پشت گذرگاههای منحصر به فرد یا روی گذرگاههایی نظیر تونلها، تنگه ها و پلهای منحصر به فرد. 3 – پشت خطوط دفاعی مستحکم. 4 – اطراف فرودگاهها یا درون انها. 5 - راههای مواصلاتی کلیدی و ارتفاعات و کوهها که در نزدیکی شهرها قرار دارند و مشرف به شهرها میباشند. 6 – محیطهای استقرار تأسیسات حساس و یا عوارض حساس. مقدورات یگانهای عملیات متحرک هوایی - ( هلی بُرن Heliborne ) 1 – حمله از هر سمت و جهت و ضربه زدن به هدفهای غیر قابل دسترس دشمن. 2 – پرواز از روی موانع و عوارض و دور زدن مواضع دشمن جهت غافلگیری او. 3 – تمرکز و تفرقه سریع (تجمع و گسترش )نیروها برای توسعه در منطقه نفوذی. 4 – کاهش آسیب پذیری نیروها در برابر تک دشمن. 5 – در عملیات هوابرد نمی توان نیروها را نزدیک ، پشت سر ، کنار دشمن به سرعت پیاده نمود ،ولی در عملیات هلی برن این امکان وجود دارد. 6 – هدایت عملیات در عقب جبهه دشمن 7 – اجرای عملیات در اسرع وقت با قابلیت انعطاف بالا. 8 – بکاربردن حداکثر نیروهای تازشی یا هجومی در عملیات توسط فرمانده. محدودیتهای عملیات متحرک هوایی - ( هلی بُرن Heliborne ) 1 – آسیب پذیری در برابر شرایط جوی بسیار نا مساعد مثل باد شدید ، برف ، کولاک و ... 2 – آسیب پذیری نفرات در هنگام فرود ، تجمع و ... 3 – آسیب پذیری در مقابل سلاحهای ضد زره ، توپخانه و ادوات ، ضد هوایی و ش م ه دشمن. 4 – محدودیت در تحرک زمینی بعد از فرود بدلیل اینکه نفرات بعد از فرود باید پیاده و بدون خودرو حرکت کنند. 5 – محدودیت در محل تجهیزات سنگین و جنگ افزارهای پشتیبانی که باید در محل مورد نظر حمل و پیاده شوند. 6 – نیازمند برتری هوایی در طول مسیر میباشند. 7 – محدودیت رزم مداوم بدون تقویت و پشتیبانی.
-
1 پسندیده شدهمانورهای چرخشی ، که در ردیف تاکتیک های قدیمی میدان نبرد قرار دارد ، نوعی تاکتیک احاطه ای است که در آن ، واحدهای مهاجم تلاش می کنند تا بطور کامل از روبرو شدن با شبکه دفاعی دشمن خودداری نموده و به جای آن تمامی توان رزمی در دسترس را برای یافتن یک معبر مناسب جهت پیشروی در عمق دفاع و در امتداد مسیرهای ارتباطی و لجستیکی دشمن ، متمرکز کنند .با اجرای این تاکتیک ، اینک عقبه واحدهای دشمن در معرض تهدید جدی عناصر آفندی قرار گرفته و بالتبع ، عاقلانه ترین کاری که در سلسله مراتب فرماندهی مدافعان صورت می گیرد ، خارج شدن از لاک دفاعی و اجرای عملیات عقب نشینی است که این خود ، موجب خواهد شد که عناصر در حال عقب نشینی ، اصطلاحا" به دشمن " پهلو / جناح " داده و بطور کامل در معرض آتش مهاجمان قرار می گیرد .بااین وصف، بدلیل اینکه واحدهای مامور به اجرای تاکتیک های دورانی ، فراتر از برد پشتیبانی واحدهای کلاسیک ارتش وارد عملیات رزمی میشوند ، ساختار لجستیک ارتش مهاجم می بایست از قابلیتهای بیشتری برای حمایت از واحدهای تکور برخوردار باشد.
-
1 پسندیده شدهتحولات با شدت در ادلب در جریان هست و صرفا اطلاعات کوتاه را برای در جریان قرار دادن عزیزان اینجا قرار میدم انشالله مانند همیشه اساتیدبا خبررسانی کامل و تحیل جزییات را اطلاع میدهند ارتش سوریه در 7 کیلومتری شهر ادلب ارتش سوریه روستای ترنبه و النیرب در غرب شهرک سراقب را از اشغال تروریست ها آزاد کرد. با پیشرویهای صورت گرفته بزرگراه M4 (حلب-لاذقیه) توسط ارتش سوریه بطور کامل قطع شد. iswnews
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهتعداد 57000 ماهواره برنامه ریزی شده تا سال 2029 در مدار قرار بگیرند، سهم ایران چقدر خواهد بود؟
-
1 پسندیده شدهبسم الله........ 11 بهمن 1398 رزمندگان مقاومت یمن تصاویر پیشروی های اخیر در غالب عملیات البنیان المرصوص را منتشر کردن اسرا وکشته شدگان حملات موشکی ================================== ممکن است در روز های آینده تصاویری بیشتر ارائه گردد
-
1 پسندیده شدهعکس های جدید ماهواره ای از آمادگی پایگاه فضایی امام خمینی برای پرتاب ماهواره لطفا به گالری منتقل کنید
-
1 پسندیده شدهآیا ماشین جنگی ایالات متحده باید نگران باشد ؟!!!! گمانه زنی های جدی در خصوص تسلیح بمب افکن های تاکتیکی H-6N به موشکهای بالستیک هواپرتاب "قاتل ناوهواپیمابر " پکن : در نوامبر 2019 ، نشریه چینی موسوم به " Modern Ships " ، طرحی دیجیتالی را به چاپ رساند که در آن یک تیر موشک بالستیک ضد کشتی ناشناس برروی یک فروند از آخرین گونه بمب افکن میان وزن H-6N نصب شده بود . به گفته تحلیلگران نظامی ، این رویداد ، درواقع امر ، واکنشی از سوی ارتش چین به روند رو به رشد مخاصمه در شمال شرقی آسیا ، بخصوص ، حضور پرشدت ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده محسوب می گردید . بااین وصف ، طرح دیجیتالی فوق الذکر ، براساس تجربیات قبلی ، نمونه ای بزرگتر از موشکهای خانواده اسکاد روسی یا خانواده موشکهای آمریکایی MGM-140 بشمارمی آمد و برخی گمانه زنی ها ، این پرتابه ناشناس را نسخه ای مشتق شده و بزرگتر از موشک چینی DF-21D دانستند . سامانه موشکی زمین به زمین تاکتیکی MGM-140 ناظران براین باورند که موشک جدید چینی درواقع نوعی پرتابه سوخت جامد فشرده شده بلحاظ طراحی است و گرچه در مقایسه با موشکهای "قاتل ناوهواپیمابر " زمین پایه ، کوچکتر به نظر می رسد اما بدلیل استفاده از سوختهای ترکیبی جدید و هواپرتاب بودن ، انرژی پتانسیل جنبشی و گرانشی قابل توجهی را برای حمله به اهداف بزرگی نظیر ناوگروه های هواپیمابر خواهد داشت . علاوه براین ، گونه N از بمب افکن H-6 نیروی دریایی/ هوایی چین نیز به شکل انحصاری بعنوان یک پیکربندی رزمی برای حمل موشکهای بالستیک تغییر نقش یافته ، بهسازی های مشخصی را بخود دیده و بدلیل تطبیق پذیری ، قابلیت اطمینان رزمی و سهولت تعمیر و نگهداری ، گرچه درسال 1959 اولین پرواز خود را انجام داده است ، اما ، به احتمال زیاد همچنان درسالهای پس از 2020 نیز به ماموریتهای محوله خود ، ادامه می دهد . با توجه به تمامی این موارد ، ظاهرا ارتش آزادیبخش خلق چین ، سرمایه گذاری سنگینی بر روی توسعه سلاح های پیشرفته ضد کشتی شامل پرتابه های کروز YJ-18 ، YJ-100 ، و گونه در دست طراحی YJ-XX برای ناوشکن های جدید نیروی دریایی تا موشکهای بالستیک DF-21D و گونه ضد شناور DF-26 که دومی بعنوان یک موشک میان برد شناخته شده و توانایی انهدام اهداف دریایی را در بیشتر مناطق شرق و جنوب و شرقی آسیا را دارد ، را هدفگذاری نموده است . در حوزه موشکهای بالستیک ، ارتش چین بسرعت در حال بهبود توانایی های گونه DF-21D در حوزه تحرک ( به منظور افزایش بقاء پذیری ) و همچنین حوزه برد بوده و و علاوه براین ، با معرفی پهپادهای شناسایی خانواده WZ-8 ، پتانسیل هدفگیری اهداف در دریا را برای خود ، حداقل بر روی کاغذ ، را افزایش می دهد . در واقع امر ، این سلاح بالستیک هواپایه به ارتش چین اجازه میدهد تا شناورهای رزمی سنگین نظیر ناوهای هواپیمابر ، ناوشکنها و ... را در فواصل دور مورد هدف قرار دهد و این مستقیما" به معنای تقویت قابلیتهای منع دسترسی حریف در شرق آسیا محسوب خواهد شد . در نتیجه ، اضافه شدن بمب افکن های مسلح به پرتابه های بالستیک به نیروی دریایی / هوایی ، به معنای خطر بیشتر برای ناوگان دریایی مهاجم/ مهاجمان احتمالی است . گزارشهای اطلاعاتی موجود نشان میدهد که عملیاتی شدن کامل ناوگان بمب افکن های H-6N میتواند پتانسیل یک عملیات آفندی به مراتب موثرتر و بزرگتر را برای این کشور به ارمغان آورد . پی نوشت : 1- منبع 2- خوب هست دقت به استراتژی ارتش چین بعنوان یک قدرت هسته ای و تمرکز آنها بر روی افزایش قابلیتهای مرگ آور متعارف بعنوان ابزار نخست برای پاسخ متقابل به دشمن . 3- برگردان به پارسی ، اختصاصی برای بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ( MILITARY.IR)
-
1 پسندیده شدهاگر موفق شده باشه ، حرکت قابل تحسینی هست متاسفانه شرایط داره به سمتی میره که بصورت خودجوش باید تولید محصول انجام داد و به احتمال خرید از سمت صنایع و وزارت خونه ها رو کم در نظر گرفت در آخرش میگه کاتلینگ، که کانال ارتباطی نداره منظورش دقیقا چی هست؟؟
-
1 پسندیده شدهرسیدن به «یاخونت» و «Meteor» ایرانی نزدیک و نزدیکتر شد/ نیروهای مسلح با «رم جت» بومی در آستانه دستیابی به تسلیحات هایپرسونیک+عکس https://www.mashreghnews.ir/news/1006800/رسیدن-به-یاخونت-و-Meteor-ایرانی-نزدیک-و-نزدیکتر-شد-نیروهای
-
1 پسندیده شدهیک نکته ای که فراموش کردم در پست قبل بیان کنم این است که عامل ایجاد کننده فضای آشوب برای محدود کردن هدف ، ترس از جنگ (سایه جنگ) را ایجاد می کند تا مغز متفکر هدف در انجام اقدامات و در نتیجه شناسایی ابعاد محیط آشوبناک محتاط تر شده ، گزینه هایش کمتر گردد و یا زمان را از دست بدهد تا سیستم از هم فرو بپاشد .
-
1 پسندیده شدهبخش سوم و پایانی عملیات در سوریه : زمانی که جنگ سوریه در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر 2015 شدت گرفت ، هرکولس های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، صدها رزمنده ایرانی ، افغانی و عراقی را از دمشق به حلب منتقل کردند تا بار دیگر مفهوم "تحرک" درجنگ در ذهن فرماندهان ارشد تداعی شود . با آغاز اکتبر 2015 ، دو فروند از هرکولس های نیروی هوایی ( رجیسترهای 8517-5 و 8552-5) برای اجتناب از برخورد با زمین ، به سیستم هشدار دهنده جدیدی مجهز شدند تا در پروازهای انتقالی به فرودگاه دمشق ، خللی وارد نشود . بعدها ، C-130H اسکادران 72 ( رجیستر 8547-5) نیز برای انجام ماموریتهای بارریزی هوایی بشر دوستانه به این جمع دوفروندی پیوست تا پشتیبانی کامل هوایی ، با اطمینان بیشتری صورت پذیرد . قدیمی ترین هرکولس نهاجا ( رجیستر8501-5) جمعی اسکادران یازدهم ترابری تاکتیکی پایگاه یکم ، بیشتر از چهار دهه ورود به نیروی هوایی ، هنوز عملیاتی است (تصویر فوق ، این پرنده را در حال انجام تقرب نهایی در فرودگاه بین المللی مهرآباد نشان می دهد ) روند اعزام نیرو به سوریه ، با انتقال یک گردان از تیپ ویزه هوابرد نیروی زمینی با استفاده از هشت فروند هرکولس و یکفروند IL-76TD از مبداء پایگاه یکم به سوریه ، شکل جدیدی بخود گرفت . واحدهای زمینی ارتش ایران ، با استفاده از پرنده های لاکهید مارتین C-130 به حلب انتقال یافتند تا برای حمله به این شهر در یکم آوریل ، آماده شوند ، چرا که عناصر مرتبط با القاعده و جبهه النصره بشدت در تلاش بودند تا سرزمین های تصرف شده توسط ارتش سوریه را مجدداً باز پس گیرند . هر سال ، این هرکولس نیروی هوایی (8529-5) تجهیزات زمینی فنسرهای نیروی هوایی را برای حضور در نمایشگاه هوایی به پایگاه هفتم تاکتیکی ، حمل می کند . با ورود واحدهای تکور در 5 آوریل ، یک یگان از واحدهای هوابرد ایرانی با پشتیبانی سربازان سوری ، به " تل ابیز" که تحت اشغال القاعده بود حمله ور شدند ، در حالی که سایر عناصر مستقر در سوریه ، در حالت ذخیره قرار داشتند تا در صورت بروز حوادث غیر قابل پیش بینی ، بسرعت به منطقه مورد نیاز منتقل گردند . دو فروند هرکولس نیروی هوایی در آشیانه تعمیراتی صنایع هوایی ایران (صها) در دوران جنگ تحمیلی به انتظار تعمیرات اساسی هستند ( یکفروند تایگر نیروی هوایی در گوشه سمت چپ تصویر بخوبی قابل تشخیص است ) تا لحظه آماده شدن این گزارش ، در مجموع ، 5 فروند هرکولس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ( رجیسترهای 8507-5 ، 8517-5 ، 8537-5 ، 8541-5 و 8552-5 ) از پایگاه یکم تاکتیکی و سه فروند از پایگاه هفتم تاکتیکی ( 8512-5 ، 8513-5 و 8547-5) از عملیات تیپ 65 هوابرد نیروی زمینی ارتش در سوریه در یک یازه زمانی دوماهه ( آوریل و مه ) پشتیبانی می کنند . حاضر به رزم تا 2030: با توجه به عدم توانایی نیروی هوایی ارتش در پرداخت هزینه سرسام آور تعمیر اساسی هرکولس های موجود ، تعداد پرنده های آماده برای ارتقاء در محوطه شرکت صنایع هوایی ایران در فوریه و مارس 2016 ، رو به افزایش است . درحالی که همین شرکت ، همزمان در حال اجرای تعمیرات سنگین تعداد انگشت شماری از پرنده های غیر نظامی شرکت ماهان ( BAE-146 و RJ-100) است . سال 2016 میلادی شش فروند هرکولس نیروی هوایی در صف انتظار طولانی خود برای اجرای بروزرسانی های تشریح شده در جلوی تاسیسات شماره دو IACI قرار گرفتند . با این وصف ، با ارائه یک لایحه از سوی مجلس شورای اسلامی به تاریخ 18 آوریل 2016 ، که دولت را موظف می نمود هزینه تعمیرات اساسی ناوگان هرکولس ها ی نیروی هوایی و بالگردهای هوانیروز ارتش را تامین نماید . این لایحه مبلغی در حدود 27 میلیون دلار را برای بروزرسانی ناوگان فرسوده C-130 و بالگردهای 214A را فراهم می نماید که موجب خواهد شد تا نیروی هوایی 6 فروند هرکولس را بطور کامل اورهال و ارتقاء داده و به ناوگان خود بیافزاید . شبیه ساز هرکولس در نیروی هوایی ایران آیا روزی این کابین در هرکولس های ایرانی دیده خواهد شد ؟؟؟؟؟ امیدواریم !!!!! در حال حاضر ، 6 فروند هرکولس به رجیسترهای 5-8503، 5-8506، 5-8539، 5-8544، 5-8548و 5-8550 تا پایان سال 2015 در IACI مراحل اورهال و ارتقاء را پشت سر گذاشته و به نیرو تحویل داده شدند . هم اکنون ناوگان 35 فروندی هرکولس های نیروی هوایی ارتش شامل گونه های C-130E/H و RC-130 در قالب سه اسکادران مشغول اجرای ماموریتهای محوله هستند . طبق اخبار منتشر شده ، 8 فروند مشغول طی مراحل بروزرسانی به استاندارد پروژه ستاری هستند و صف انتظار برای ارتقاء بیشتر ، روز به روز متراکم می شود .علاوه برآن ، طبق شنیده ها ، نیروی هوایی ارتش قصد دارد تا هرکولس ها را تا سال 2030 با اجرای سه مرحله ارتقاء در خدمت نگاه دارد . در بلند مدت ، مرحله سوم پروژه ستاری ، شامل تجهیز هرکولس ها به سیستم های دفاع از خود ، از جمله یک گیرنده اخطاردهنده راداری ، یک سیستم اخلاگر در مقابل موشکهای مادون قرمز و پرتاب کننده های چف / فلر خواهد بود. نیروی هوایی ، با توجه به حضور گسترده هرکولس ها در سوریه ، بخوبی خطر سیستم های دفاع هوایی دوش پرتاب را درک نموده ، چرا که به تازگی ، گروه های شورشی نظیر جبهه النصره ، چنین تسلیحاتی را عملاً به کار گرفته و بخش تحقیقاتی نیروی هوایی با شتاب زدگی ، تعدادی از هرکولس های خود را با سیستم های مشابهی که از روسیه در ژانویه 2016 تحویل گرفته ، مجهز نموده است. پایان پی نوشت : 1- این سطور صرفاً برداشت آزادی است از مقاله نویسنده که در مجله ایرفورس مانثلی ، ژوئیه2016 ، به چاپ رسیده است . 2-انتظار می رود در صورت بازنشر این مطالب ، تمامی متن به همراه لینک فعال انجمن میلیتاری در انجمن ها و وبسایتها ، ارائه گردد .
-
1 پسندیده شدهسالروز شهادت دانشمند هسته ای ، دکتر مجید شهریاری بدست عوامل رژیم حرامزاده اسرائیل
-
1 پسندیده شدهاوضاع اقتصادي آمريكا خراب تر از اونيه كه با ما در گير بشه و براي بهبود وضعيتش نياز داره تا امنيت صدور نفت در خليج فارس حفظ بشه كه احتمالا اين نشانه اي از آغاز روابط سياسي محدود خواهد و به ضرر روس ها تموم خواهد شد چون با پيروي از فشار هاي آمريكا ما رو خيلي تحت فشار قرار دادن و ممكنه اون موقع به فكر جبران بيافتند كه نوبت ما ميرسه. icon_wink icon_question
-
1 پسندیده شدهمن نميدونم چرا از يك حرف مشخص برداشت هاي عجيب ميشه اگر من گفتم موشك كروز يا اين كارها به اعلام خودشون تو ماهنامه هاي سالهاي پيش صنايع هوايي بود كه اين گزارش رو خودشون دادن گفتن اين كار گزينه بهتر و موثر تري تا خريد هواپيماي جديد . اساس گذاشتن اين فروم ها گفتن نظرات مختلف و آشنا شدن ديدگاه افراد مختلف است هر چند كه بايد ظرفيتش وجود داشته باشه . جناب Born كي گفته كه نيرو هوايي عقب مونده است جز خود نيرو هوايي نگفته با اون آذرخش و صاعقه كه حتي رادار هم ندارن گنجشك رنك كردن بجاي كفتر به مردم نشون ميدن در حالي كه حريفشون امثال شاهين و عقاب و اينجور چبزاست وهروز كلي تخم ميذاره . icon_wink تلاش خوبييه ولي خيلي جا داره با اين روشي كه پيش گرفتن كار مثبتي توي تكنولوژي جديد انجام بشه فقط يه دنباله روي مسخره است . شفق دو خوبه كه نميشه اسمش رو گذاشت يه جنگنده بومي فرضا اتفاقي بيفته و به ما هيچ قطعه اي ندن اون مقعه اين جنگنده هم تاسف انگيز خواهد شد پس نميشه بهش گفت پيشرفت. شما فكر كردي كه اون ايراني كه تو ناسا كار ميكنه مياد براي ما تو وزارت دفاع كاركنه يا اون كه رفته خارج برا تحصيل حاظره بخاطر كار تو وزارت دفاع ممنوع الخروج بشه يا... من باور ندارم كه پيشرفت كرديم بلكه ما فقط عقب مونگي مون رو جبران كرديم . ساختن چندتا بمب يا بهپاد حتي موشك شهاب چيز چندان مهمي براي سال 2020 نيست ما بايد بسيار بيشتر از اينها پيشرفت كنيم مقايسه با تركيه و كشور هاي عربي كار مسخره اي است دشمن واقعي ما ابر قدرتهاي دنيا هستند كه مي خوان ما يا تابعشون باشم يا بدبخت بشيم وجود ميگ سوخو و حتي اف 22 هم بدرد ما نميخوره بلكه اونچيزي كه بعنوان برتري و پيشرفت مطرحه تكنولوژي ساخت اونه. البته اين نحوه حرف زدن من باعث اين نشه كه شما فكر كنيد من دارنم فناوري ايران رو مسخره ميكنم بلكه دعواي من بر كم كاري همين كسايي يه كه شما ميگي اصلا تا ما به اينها نگيم كه اينها كاري نميكنن شما فكر ميكنيد چرا هر چند وقت يك بار مسئولين نظام با نخبه گان جلسه ميگذارن . در مورد اينكه ما نبايد دستور بديم آخه كي دستور داده به نام تاپيك دقت كن سوال مطرح شده ميگه {{{قویترین نیروی هوایی سال 2020 از آن کدام کشور است(جهان و خاورمیانه) }}} مطالبي كه افراد درون اين تاپيك ميگن براساس اطلاعات موجود است نه سري سپاه وارتش و اين براي افزايش دانش عموم نسبت به توانايي هاي نيرو هاي مسلح كشور است . و اما در مورد سواد و اينكه آيا ما داريم يا نه چون اين بحث سياسي ميشود پيگير آن نميشوم ولي جوانان امروز مردان سال 2020 اند كه اگر امروز حرفي ميزنند فردا به آن عمل ميكنند همانطور كه جوانمردان سال هاي جنگ مردان امروز و بازنشسته گان فرداييند