برترین های انجمن

  1. arminheidari

    • امتیاز

      27

    • تعداد محتوا

      7,136


  2. 951

    951

    Editorial Board


    • امتیاز

      14

    • تعداد محتوا

      2,577


  3. oldmagina

    oldmagina

    Editorial Board


    • امتیاز

      12

    • تعداد محتوا

      2,182


  4. Amirali123

    Amirali123

    Members


    • امتیاز

      8

    • تعداد محتوا

      122



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on پنجشنبه, 30 اردیبهشت 1400 در همه مناطق

  1. 8 پسندیده شده
    به نام خدا پهپاد سایز میکرو شرکت Aselsan به مرحله پرواز آزمایشی رسید پهپاد ساکا شرکت Aselsan به گفته شرکت سازنده، Aselsan، پهپاد سایز میکرو Saka پرواز آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است. یوسف ضیا کوتیل، یکی از مدیران پروژه در غول دفاعی ترکیه، به خبرگزاری آنادولو گفت که این شرکت در حال کار بر روی سیستم های بدون سرنشین هوایی، زمینی و دریایی است. پهپاد ساکا حدود 600 گرم (21 اونس) وزن دارد و از نگهدارنده 3 محوره استفاده می کند. هدف اصلی توسعه این پهپاد استفاده در حوزه های اکتشاف و نظارت است. ساکا نسبت به پهپاد های فعلی برتری هایی دارد از جمله: اندازه بسیار کوچک، حمل و نقل آسان با استتار، توانایی فعالیت در فضا های بسته (غار ها یا محیط های مشابه)، برطرف کردن نیاز به برد کوتاه تر انتقال تصویر . این پهپاد می تواند بدون نیاز به مداخله دستی، به طور خودکار از زمین برخیزد. یوسف ضیا کوتیل گفت: برنامه ما این است که با کنترل گر پرواز قابل تنطیم، زیرساخت نرم افزاری ایستگاه کنترل زمینی، سیستم لینک داده مقاوم در برابر تهدیدات جنگ الکترونیک و زیرساخت پهپاد های گروهی بتوانیم عملکرد بهتری نسبت به محصولات خارجی داشته باشیم. وی ادامه داد: تا پایان امسال برای اولین بار در ترکیه، نسخه ای از ساکا با وزن کمتر از 500 گرم را رونمایی خواهیم کرد که امکانات متفاوتی شامل نرم‌افزار و سخت‌افزار کنترل کننده پرواز و واحد پردازشگر تصویر بومی سیستم لینک داده دارد. منبع
  2. 3 پسندیده شده
  3. 2 پسندیده شده
          بدون شک ، یکی از تلخ ترین فصل های تاریخ جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ، در طول هشت سال دفاع مقدس ، فصل تهاجم وحشیانه ارتش بعث عراق ، به شهرها و مراکز صنعتی جمهوری اسلامی ایران بشمار می رود . مجموعه ذیل ، به درخواست دوست عزیز ، جناب کرشتی ، از منابع مختلف گردآوری شد . هرچند آمارهای متناقضی در اینباره وجود دارد ، اما بازخوانی مختصر آن ، مفید به فایده بشمار می رود .     ارتش بعث عراق ، در بازه زمانی 1974 تا قبل از سقوط رژیم بعث در سال 2003 ، تعداد قابل توجهی موشکهای  زمین به زمین تاکتیکی خانواده فراگ  واسکاد را وارد سازمان رزم خود نمود . در این زمینه آمارهای مختلفی وجود دارد . به اعتقاد منابع داخلی ، در بازه زمانی فوق ، 819 فروند از این موشکها در اختیار ارتش بعث قرار داده شد . اما براساس آمارثبت شده در موسسه صلح استکهلم ، آمار موشکهای تحویلی به عراق چیزی در حدود888  فروند ، بشرح ذیل بود :   در بازه زمانی 1975-1974 ، 48 فروند ( موشک اسکاد R-17)   در بازه زمانی 1984-1982 ، 40 فروند ( موشک اسکاد R-17)   در بازه زمانی 1988-1985 ، 800 تیر   ( موشک اسکاد R-17)       اما فصلی که در تاریخ جنگ ایران و عراق ، به جنگ شهرها مشهور شد ، در 6 مقطع قابل بررسی است :   آمار شلیک ها براساس سال :   سال 1359 شمسی : 26 فروند موشک فراگ و اسکاد ، در قالب 13 حمله موشکی   سال 1360 شمسی : 48 فروند موشک اسکاد و فراگ، در قالب 24 حمله موشکی   سال 1362 شمسی : 41 موشک اسکاد و فراگ ، در قالب ؟؟؟؟  حمله موشکی   سال 1363 شمسی : 54 فروند موشک اسکاد و فراگ  ، در قالب 30 حمله موشکی   سال 1366 شمسی : 81 فروند موشک اسکاد و فراگ ، در قالب 68 حمله موشکی   در مجموع 250 فروند موشک  فراگ ، اسکاد و الحسین ، در قالب 135 حمله موشکی         نقاط اصابت موشکهای بالستیک عراق و ایران در بازه زمانی 1988-1980   اما بیلان جنگ شهرها ، در قالب 6 مقطع :   مقطع نخست - 13  اسفند 1363 الی 18 فروردین  1364   118 مرتبه بمباران و شلیک موشک که منجر به شهادت 1227 نفر و مجروحیت 4862 نفر گردید   عکس العمل جمهوری اسلامی ایران :  شلیک 10 فروند موشک اسکاد به قلب بغداد   مقطع دوم : 4 خرداد 1364 الی 25 خرداد 1364   105 مرتبه بمباران و شلیک موشک که منجر به شهادت 570 نفر و مجروحیت 1338 نفر گردید .   عکس العمل جمهوری اسلامی ایران :  شلیک 4 فروند موشک اسکاد به قلب بغداد     مقطع سوم : 20 مرداد 1365 الی 10 دی 1365 :   بنا بر ادعای نیروی هوایی ارتش بعث عراق ، در این مقطع 14684 ماموریت رزمی انجام شد که از این تعداد 360 ماموریت بر علیه اهداف غیر نظامی صورت گرفت .   عکس العمل جمهوری اسلامی ایران :  شلیک 7 فروند موشک اسکاد به قلب بغداد   مقطع چهارم : 11 دی 1365 الی 10 اسفند 1365   بمباران 66 شهر که منجر به شهادت 3050 نفر و 11163 مجروح گردید .   عکس العمل جمهوری اسلامی ایران :  شلیک 11 فروند موشک اسکاد به قلب بغداد   مقطع  پنجم : 16 مرداد 1366 الی 29 شهریور 1366   آماری در خصوص حملات عراق و تلفات آن وجود ندارد.   عکس العمل جمهوری اسلامی ایران :  شلیک 7 فروند موشک اسکاد به قلب بغداد     مقطع ششم : 18 اسفند 1366 الی 31 فروردین 1367   50 روز بمباران و موشک باران بی وقفه   در این مقطع ، ارتش عراق ، 182 فروند موشک الحسین به ایران شلیک نمود که از این تعداد 130 فروند بسوی تهران و 52 فروند به سایر شهرها شلیک شد که منجر به  شهادت 1727 نفر و مجروح شدن 8283 نفر  گردید .     از این 182 فروند ، کلاهک 52 فروند موشک اسکاد و الحسین ، بدلیل نقص فنی ، عمل ننمود .   عکس العمل جمهوری اسلامی ایران :  شلیک 51 فروند موشک اسکاد به بغداد ، موصل ، تکریت و کرکوک       پی نوشت :   1- بنابر ادعای برخی منابع ، تعداد شلیکهای موشکهای اسکاد ایران بشرح ذیل بود :   مقطع نخست : 10 فروند ، مقطع دوم : 4 فروند ، مقطع سوم : 5 فروند ، مقطع چهارم : 11 فروند ، مقطع پنجم : 7 فروند ، مقطع ششم : 49 فروند     2- در برنامه موشکهای بالستیک عراق ( 2003-1974) بیشتر از 21 شرکت دولتی عراقی مشارکت داشتند که بررسی و تجزیه و تحلیل آن ، به فرصتی دیگر واگذاشته شده است .
  4. 2 پسندیده شده
  5. 2 پسندیده شده
  6. 1 پسندیده شده
  7. 1 پسندیده شده
  8. 1 پسندیده شده
  9. 1 پسندیده شده
    برنامه مجارستان برای تجهیز خودروهای رزمی لینکس به سیستم دفاع فعال مجارستان در نظر دارد تا بر روی خودروهای رزمی پیاده نظام لینکس(Lynx ) که به شرکت راین متال سفارش ان را داده است سیستم دفاع فعال hard-kill نصب نمایید. سیستم دفاع فعال hard-kill نصب شده بر روی این خودروهای رزمی StrikeShield ساخت شرکت راین متال خواهد بود. مجارستان اولین کشوری است که از سامانه دفاع فعال StrikeShield استفاده خواهد کرد. از جمله ویژگی های مثبت سیستم دفاع فعال StrikeShield میتوان به امنیت بالای این سیستم برای سربازان پیاده نظام اطراف خودروهای زرهی اشاره کرد. راین متال قرار است سیستم دفاع فعال StrikeShield را به شکل یک بسته حفاظتی هیبریدی ( ترکیب حفاظت فعال و غیر فعال ) به مجارستان ارائه میکند. در حقیقت سیستم دفاع فعال در داخل زره های ماژولار غیر فعال قرار دارند که بر روی خودرو زرهی قابل نصب است. بسته های حفاظتی هیبریدی از نظر وزنی و از نظر اقتصادی در مقایسه با نصب جداگانه زره های ماژولار و سیستم دفاع فعال بسیار سبک تر و مقرون به صرفه تر خواهند بود. همچنین پرتابه های که توسط سیستم دفاع فعال غیر فعال میشود دارای موج انفجار و ترکش های بسیاری است. بخش غیر فعال بسته های حفاظتی هیبریدی در مقابل این تهدیدات ثانویه کارایی بهتری خواهد داشت. افزودن بسته حفاظتی هیبریدی باعث افزایش بقاپذیری خودروهای رزمی لینکس در میدان نبرد خصوصا در نبردهای شهری خواهد شد. به خدمت گرفتن خودروهای رزمی پیاده نظام لینکس توسط مجارستان برنامه اصلی این کشور برای مدرن سازی خودروهای رزمی است. خودروهای رزمی پیاده نظام لینکس در کنار نسخه خودرو زرهی btr-80 ارتش مجارستان تصویری از بسته حفاظتی هیبریدی راین متال امن ترین سیستم دفاع فعال جهان : آزمایش عملکرد ایمنی سیستم دفاع فعال ADS ( در گذشته اسم سیستم دفاع فعال StrikeShield ، سیستم دفاع فعال ADS بود که بعدها راین متال اسم StrikeShield را برای این سامانه انتخاب کرد) :
  10. 1 پسندیده شده
    به نام خدا تحویل اولین زیردریایی مدرن S-80-Plus به ماتادورها ! در حالی که علاقه مندان به دنیا زیردریایی ها در انتظار اخباری از زیردریایی گمشده اندونزیایی ، KRI Nanggala بودند اسپانیا اولین زیردریایی از کلاسS-80-Plus خود را به اب انداخت.اولین زیردریایی کلاس S-80-Plus عصر جدیدی را برای نیروی دریایی اسپانیا خواهد گشود S-81 Isaac Peral یکی از بزرگترین زیردریایی های غیر هسته ای در جهان است. این شناور دوربرد 2965 تنی قابلیت های جدیدی را برای نیروی دریایی اسپانیا به ارمغان می آورد و در بازار صادراتی نیز عرضه می شود. زیردریایی جدید نیروی دریایی اسپانیا ، ایزاک پرال ، امروز در کارتاگنا ، اسپانیا به اب انداخته شد. این شناور یکی از بزرگترین زیردریایی های غیر هسته ای در جهان است و نوید ان رامی دهد که سراغاز گام های جدیدتر و بزرگ تری برای نیروی دریایی اسپانیا (Armada Española)در اینده نزدیک باشد. طراحی S-80 Plus با استفاده از سیستم پیل سوختی بیواتانول (قدرت مستقل از هوا) متمایز از سایر زیردریایی این رده در جهان شناخته خواهد شد. شرکت اسپانیایی سازنده این زیردریایی ، Navantia به عنوان شرکتی پیشگام در صنایع دریانوردی شناخته شناخته می شود این سیستم مزایایی نسبت به سایر سیستم های AIP دارد. پس از استفاده از اتانول هیدروژن ازاد شده ذخیره میشود این کار نیاز به ذخیره جداگانه هیدروژن در داخل زیردریایی را برطرف می کند. سایر زیردریایی های AIP به مخازن هیدروژن احتیاج دارند. علاوه بر این ، اتانول یک سوخت نسبتاً در دسترس برای تأمین قدرت این شناور میباشد. تصویری از سامانه AIP این زیردریایی معروف به Best این زیردریایی به سه سلاح اصلی مسلح خواهد شد. اژدر سنگین وزن DM2A4 ، موشک ضد کشتی UGM-84 Sub-Harpoon و مین های بستر دریا تسلیحات برنامه ریزی شده برای این شناور هستند. البته به دلیل اینکه اسپانیا به شدت بر روی صادرات این زیردریایی حساب باز نموده است بر حسب تمایل ونیاز مشتری تسلیحات قابلیت جایگزینی میباشند. مثلا استفاده از موشک ضد کشتی اگزوست یا اژدر تی پی200 نیز برای ان پیشبینی شده است.همچنین برای تجهیز آنها به موشک کروز دریا-خشکی UGM-109 تاماهاوک نیز برنامه ریزی شده بود. این امر می تواند نیروی دریایی اسپانیا را در گروه خاص و بسته از کاربرهای زیردریایی با قابلیت حمله استراتژیک درعمق قرار دهد. در حالی که سفارش تاماهاوک به تاریخ پیوسته است ، این زیردریایی توانایی حمل آنها را دارد اگر در آینده طرحی برای ورود به خدمت ان در این زیردریایی درنظر گرفته شود. با اجرای این طرح چنین قابلیتی در میان زیردریایی های غیر هسته ای ناتو بی نظیر خواهد بود. بر طبق قرارداد انجام شده تا پایان سال 2030 چهار فروند از این زیردریایی به نیروی دریایی اسپانیا تحویل داده خواهد شد.مجموع ارزش کلی این قرارداد رقم تقریبی برابر با 4 میلیارد دلار خواهد بود. ویژگی های متمایز این زیردریایی: -امکان شناسایی چندین هدف با استفاده از سنسورهای مختلف در سناریوها گوناگون -توانایی حمل پرسنل نیروی های ویژه -تولید کمترین صدا و اثر مغناطیسی برای به حداقل رساندن شانس شناسایی ان توسط دشمن -کاهش اثر حرارتی و راداری با استفاده از اخرین فناوری های توسعه یافته بر طبق قرارداد انجام شده تا پایان سال 2030 چهار فروند از این زیردریایی به نیروی دریایی اسپانیا تحویل داده خواهد شد.مجموع ارزش کلی این قرارداد رقم تقریبی برابر با 4 میلیارد دلار خواهد بود.(قیمت هر فروند 980میلیون دلار) درباره نام ایزاک پرال : داستان به زمانی برمی گردد که مهندسان اسپانیایی از نخستین پیشگامان طراحی زیردریایی بودند. ایزاک پرال (1851-1895) یک افسر و مهندس نیروی دریایی بود که اولین زیردریایی کاملاً برقی را طراحی کرد. این طرح بیش از 10 سال قبل از اینکه نیروی دریایی ایالات متحده و نیروی دریایی سلطنتی اولین زیردریایی کلاس Holland را سفارش دهند ، در سال 1889 در نیروی دریایی اسپانیا اجرا شده بود. مشخصات: وزن زیردریایی : 2695 تن در سطح اب قطر : 7.30 متر طول :81 متر پیشران : 3 موتور دیزل1200 کیلووات و یک موتورالکتریکی 3500 کیلووات ویک واحد AIP سرعت :22 کیلومتر در ساعت در سطح اب و35 کیلومتر در ساعت در هنگام غوطه وری برد : 8000 کیلومتر خدمه : 32 نفر به دلیل سطح بالا اتوماسیون و8 نفر نیروی ویژه در صورت نیاز حداکثر روز های قابل دریانوردی در اب 50 روز مقدار عمق قابل تحمل سازه ازمایشی : 460 متر قابلیت تهاجمی : 6 تیوپ533 ملم در نظر گرفته شده برای شلیک موشک کروز و اژدر و مین سامانه های مورد استفاده در زیردریایی : سونار :سامانه سونار پسیو با برد 75 کیلومتر مجهز به سامانه کشف اثر حراراتی با حداکثر برد 41.7 کیلومتر رادار : رادار جستجو سطحی با برد 90 کیلومتر سیستم شناسایی اکوستیک با برد 127 کیلومتر قابلیت پرتاب دکوی اکوستیک با برد 1.9 کیلومتر برای فریب دشمن دوستان از انجایی که این مطلب برای بخش اخبار در نظر گرفته شده بودو به دلیل نبود تاپیک مرتبط تصمیم به ایجاد ان گرفته شد در نتیجه زمان نسبتا کمی برای نگارش ان صرف شد پیشاپیش به دلیل وجود احتمالی هرگونه اشتباه نگارشی وفنی عذرخواهی مینمایم منابع :https://s80flight.navantia.es/s-80-plus/ https://www.navalnews.com/naval-news/2019/12/video-navantia-closes-the-resistant-hull-of-s81-isaac-peral-submarine/ https://en.wikipedia.org/wiki/S-80_Plus-class_submarine
  11. 1 پسندیده شده
  12. 1 پسندیده شده
    در مورد بخش اول صحبت های شما کاهش خدمه سامانه های توپخانه ای ربطی به این موضوع ندارد که این سامانه قرار خواهد بود به شکل تکی اجرای آتش نماید. در بحث مدرن سازی سامانه های توپخانه ای کاهش خدمه یک اولیت محسوب میشود. کاهش خدمه یک سامانه توپخانه مدرن به معنی ساده شدن فرایند بارگذاری مهمات و افرایش نرخ اتش خواهد بود. حتی در سطح آتشبار نیز استفاده از نیروی انسانی کمتر که در فرایند اجرای اتش دخیل هستند یک مزیت بزرگ محسوب میشود و باعث خواهد شد در مجموع نیروی انسانی کمتری برای آتشبارهای توپخانه ای صرف شود. تجهیزات و تعداد نیروهای یک اتشبار توپخانه خودکششی ارتش آمریکا در صورت اضافه شدن بارگذار خودکار به هویتزرهای نسل بعدی ارتش امریکا پیشبینی میشود در بخش رزمی در حدود سه الی شش نفر از نیروی انسانی کاسته بشود. اما سوال مهم در رابطه با هویتزرهای سوار بر شاسی چرخدار یا به اصطلاح کامیون سوار این خواهد بود که این نوع هویتزر خودکششی چه مزیتی نسبت به هویتزرهای سوار بر شاسی شنی دار دارند؟ مزیت مهم این نوع از هویتزرها که توجه بسیاری از ارتش های مدرن در دنیا را به خود جلب کرده است قابلیت تحرک پذیری آنها است. هویتزرهای کامیون سوار بر خلاف هویتزرهای خودکششی شنی دار میتوانند بدون نیاز به به کشنده های نظامی مانند تانکبر ها خود را به مناطق درگیری برسانند. در نتیجه هویتزرهای کامیون سوار میتوانند بسیار سریع تر از نمونه هاش شنی خود را به مناطق درگیری برسانند از طرفی به خاطر نیاز کمتر به تانکبر ها برای جا به جایی نیاز لجستیکی کمتر خواهند داشت. تحرک پذیری هویتزرهای کامیون سوار نیز بسیار بالاتر از نمونه های شنی دار است به طوری قابلیت جا به جایی بعد از بار شلیک برای این واحدهای توپخانه ای نیز وجود دارد. این ویژگی شناسایی موقعیت دقیق اتشبارهای توپخانه ای خودی را خصوصا برای واحدهای توپخانه ای دشمن سخت تر خواهد کرد. چنین ویژگی های مهمی باعث شده است ارتش های همانند امریکا به دنبال بهکارگیری هویتزرهای کامیون سوار بروند. هویتزرهای خودکششی کامیون سوار میتوانند بدون نیاز به کشنده های نظامی خود را به مناطق درگیری برساند. همچنین قابلیت های تحرک پذیری آنها در مقایسه با هویتزرهای شنی دار بیشتر است. (سمت راست هویتزر کامیون سوار ارچر سوئد) ( سمت چپ هویتزر خودکششی DANA متعلق به ارتش اذربایجان ) هویتزرهای کامیون سوار از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه تر هستند. نسخه های دارای بارگذار خودکار تعداد خدمه کمتری نیاز خواهند داشت همچنین هویتزرهای کامیون سوار برای جابه جایی عموما به کشنده های نظامی نیاز ندارند در نتیجه نیازهای لجستیک کمتری احتیاج خواهند داشت. بر همین اساس هزینه عملیاتی انها در مقایسه هویتزرهای شنی دار کمتر خواهد بود. با توجه به اینکه این هویتزرهای از شاسی کامیون های تجاری استفاده میکنند هزینه نگه داری و تعمیرات انها بسیار ارزان تر خواهد بود.
  13. 1 پسندیده شده
    ویژگی دیگری که میشود از تانک کرار حاضر در نمایشگاه دفاع مقدس متوجه شد وجود تعداد سنسورهای بیشتر برای سامانه هشدار قفل لیزری تانک کرار است. علاوه بر دو سنسور جلوی برجک، دو سنسور دیگر در بخش پشتی برجک(کنار جایگاه سلاح کنترل از راه دور و انتن هواشناسی) نصب شده اند. در نتیجه در مجموع سنسورهای سامانه هشدار قفل لیزری تانک کرار 4 عدد است چنین چینشی از سنسورها موجب میشود تهدیدات موشکهای ضد زره هدایت لیزری به شکل همه جانبه رصد بشوند. خصوصا در جنگهای شهری که احتمال حمله از تمام جهات وجود دارد سیستم هشدار لیزری خدمه را از خطرات به شکل همه جانبه اگاه میسازد. دو سنسور هشدار قفل لیزری که در جلوی برجک نصب شده است. سنسور هشدار قفل لیزری که در سمت چپ تانک کنار انتن هوانشاسی و پشت نارنجک های دودزا نصب شده است. سنسور هشدار قفل لیزری سمت راست تانک که در جلوی جایگاه سلاح کنترل از راه دور قرار دارد