برترین های انجمن

  1. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      48

    • تعداد محتوا

      9,419


  2. alala

    alala

    Editorial Board


    • امتیاز

      30

    • تعداد محتوا

      5,269


  3. Overdose

    • امتیاز

      18

    • تعداد محتوا

      458


  4. Babakim1

    Babakim1

    Members


    • امتیاز

      15

    • تعداد محتوا

      1,774



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on یکشنبه, 25 مهر 1400 در پست ها

  1. 5 پسندیده شده
    جا داره از اسم زیبایی هم که برای این سامانه گذاشتند یادی بکنیم: زوپین . ژوبین . نیزه ٔ کوچکی که سر آن دوشاخه بود و در جنگهای قدیم آن را بروی دشمن پرتاب می کردند و مخصوصا اهل تبرستان و دیلم از آن استفاده میکردند. زوبین ایرانی دوران کهن: زوبین ایرانی دوران جدید:
  2. 4 پسندیده شده
    حدس ما در رابطه با اسم سامانه ناشناخته درست بود این سامانه نامش زوبین است که نسخه زمین پایه سامانه دریاپایه نواب است. در گذشته فرماندهان این مطلب را اشاره کرده بودند که سامانه مجید توانایی تلفیق با رادار زوبین را دارد. در حقیقت رادار زوبین مربوط به همین سامانه است و به نوعی مجید و زوبین توانایی شبکه شدن و فعالیت در کنار یکدیگر را خواهند داشت. اعلام نام این سامانه در اخرین توییت محمد شلتوکی؛ خبرنگار خبرگزاری فارس اعلام شده است. منبع
  3. 4 پسندیده شده
    بسم ا... ۲ دستاورد جدید پدافند هوایی رونمایی شد سامانه البرز : رادار سه بعدی آرایه فازی البرز با هدف رهگیری و آشکارسازی اهداف همایی برد بلند با سطح مقطع راداری پایین و پنهان‌کار تولید شده است. حداکثر برد راداری این سامانه ۴۵۰ کیلومتر بوده و قادر است اهداف در ارتفاع پست را نیز شناسایی کند. رادار البرز همچنین قادر است ۳۰۰ هدف را به‌صورت همزمان ردگیری کند. سامانه برهان : برهان، یک مرکز فرماندهی و کنترل تسلیحات در برد و ارتفاع کم به‌عنوان آخرین رده فرماندهی در دفاع نقطه‌ای شبکه فرماندهی و کنترل دفاع هوایی است. + پی نوشت : با این تصاویری که منتشر شده تا اینجا ، و برپایی حصار ( توراستتار ) و محدود کردن میدان دید عکاس ها برای ثبت عکس ، نشان دادند که به تدریج دارند بحث حفاظت بصری را یاد می گیرند
  4. 3 پسندیده شده
    امیر سرتیپ مهدی ثقفی‌فر : ماموریت نیروی پدافند هوایی کشف و رصد همه پرنده‌هایی است که در جغرافیای ایران و فراتر از آن پرواز می‌کنند و در صورت نیاز انجام اقدام لازم درباره آنهاست که با هدف امنیت‌بخشی به آسمان ایران انجام می‌شود. ما اگر بخواهیم بگوییم امروز در حوزه کشف به کجا رسیدیم باید بگویم با تجهیزاتی که توسط نیروهای غربی پیش از انقلاب برای ما فراهم شده بود ما می‌توانستیم کشف‌هایی در حدود ۳۸۰ کیلومتر داشته باشیم. اما امروز ما در حال رونمایی از پروژه‌هایی هستیم که برابر تعاریف اسمی فنی تا ۳ هزار کیلومتر قابلیت مراقبت و کشف اهداف را دارند و با رادارهایی کار می‌کنیم که تا ۸۰۰ کیلومتر را به راحتی رصد می‌کنند. وی افزود: تعداد سکوهای راداری که پیش از انقلاب داشتیم امروز تا حدود ۴۰۰ برابر افزایش یافته است و ما توانستیم پوشش کشف کشور را به این اعداد برسانیم. غیر از این سامانه‌های کشف متحرک را داریم که از منظر شناسایی سازمان رزم نیروهای دشمن بسیار اهمیت دارد و صحنه کشف ناپایداری برای ما فراهم می‌کند که به هیچ وجه توسط دشمن قابلیت ردگیری ندارد و اگر هم شناسایی شود به راحتی قابل تغییر و جابجایی است. معاون طرح و برنامه پدافند هوایی خاتم الانبیاء تصریح کرد: ما با تلاش‌های مستمری که داشته‌ایم توانستیم سکوهای زمینی را به سکوهای هوایی بدل کنیم. یعنی موفق شدیم با سنسورهایی که تعبیه کردیم و با استفاده از پهپادها صحنه رصد را ارتقاء دهیم و پوشش کاملی به شبکه‌های پدافند هوایی ما بدهند. ثقفی‌فر با تأکید بر اینکه برد ۳ هزار کیلومتر در رصد برای ما بسیار معنادار است، اظهار کرد: این نتیجه حرکت و عمل پدافند هوایی به علاوه کار دانش‌بنیان‌ها در کشور بوده است. ما قدرت ساختاری را در ارتش برابر استاندارهای جهانی ارتقاء دادیم و سرپل‌های ارتباطی ما با فضا هم در حال برقراری و به زودی اولین کشف فضایی را نیز شاهد خواهیم بود. لینک
  5. 3 پسندیده شده
    در حمله چند روز قبلش موشک اس-200 شلیک شد. با خباثت تمام چند روز بعد از اون حمله مجدد و نمایشی ای را ترتیب دادند (با توجه به نوع هدف انتخاب شده که مراکز تجمع نیرو و دکل مخابراتی بوده نه مثل ادعاهای قبلی نقاط حساس و موشک ) در پناه پرنده های مسافری که اینبار هم اگر اس-200 شلیک شد با هدف قرار گرفتن پرنده های مسافری مثل تمام توطئه های اینچنینیشون به اهداف چند گانشون برسند. باید بررسی بشه که اون دو پرواز مربوط به کدام خطوط هوایی بودند. احتمال زیاد اگر پروازهای لبنان بوده باشند میتونه در ادامه فتنه فعلیشون در مورد لبنان بوده باشه. اصولا هر جنایتی براشون تا وقتی منافع و امنیت یهودیان صهیونیست تامین بشه براشون مجاز هست. (جالبه در کانون شعارهای اخلاقی غرب و ادعاهای گوش کر کنشون چنین غده متعفنی وجود داره که نه تنها نیاتش را فریاد میزنه و هیچ شرمی هم نداره بلکه تشویق هم میشه حتی اگر کشتن نوزادان درون شکم مادرانشون باشه، تازه مدعی جنایت بر علیه یهودیان هم هست در حالیکه در انواع و اقسام جنایات قطعا روی هیتلر را سفید کرده از حیث تنوع و شیوه های قتل و کشتار ) و البته که وقتی چنین حمایتهایی پشتش هست هیچ خط قرمزی براش وجود نداره تا جاییکه حتی گروسی وقتی با لکنت روزنامه نگار ازش میپرسه نظرت در مورد ترور دانشمندان و حمله به تاسیسات اتم ایران چیه میگه اصولا ما استافده از روز را محکوم میکنیم مگر اینکه برای دفاع از خود باشه! ( و در رسانه های ایران این را محکومیت گروسی تفسیر میکنند در حالیکه قید دومش را حذف میکنند و قطعا وقتی این رژیم میگه برای دفاع از خودم! ترور میکنم در زمره استثنائات گروسی! قرار میگیره و در واقع گروسی حمایت کرده از حملات و جنایات نه محکوم) حالا هم امریکا تنف را کرده مرکز عملیات های این رژیم و جاییکه پروازها برای ورود به سوریه ازش استفاده میکنند. خیلی حدسش دشوار نیست در مورد هرگونه شیطنتی در مورد ایران احتمالا مرزهای غربی ایران (با کریدور پروازی به شدت شلوغ عراق) و مرزهای جنوبی (با کریدور شلوغ تر کشورهای حاشیه خلیج فارس) یکی از نقاط ایده ال عملیات هوایی ضد ایران هست. در مورد این رژیم تنها بازدارندگی تهاجمی میتونه موثر باشه هرچند روی دفاع هم باید کار کرد ولی واقعا اگر تهدید متوجه رفتارش نباشه دست به هر جنایتی که فکرش را بکنیم میزنه و خواهد زد.
  6. 2 پسندیده شده
    در رژه نامی از رادار البرز برده شد کسی عکسی از ان ندارد. دوستان نظرشان در مورد رادار کاشف 2 جیه?این رادار از چه نوعی است و در چه بردی قرار می گیرد.
  7. 2 پسندیده شده
  8. 2 پسندیده شده
    ژن چینی برای اشباح پارسی برنامه تسلیح جنگنده – بمب افکن های اف-4 فانتوم-2 نیروی هوایی به موشکهای ضد کشتی به تقریب ، بیش از چهل سال است که جنگنده –بمب افکن های نسل سوم اف-4 فانتوم-2، ستون فقرات نیروی هوایی ایران را تشکیل می دهد ، جت دوموتوره ای که از سالهای جنگ ویتنام ، ابتدا در نیروی هوایی شاهنشاهی ایران ( IIAF) و سپس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ( IRIAF) وارد خدمت شد تا ماموریتهای برتری هوایی ، شناسایی و حتی در سالهای اخیر ، ضد تروریستی را برعلیه گروهکهای معارض در عراق برعهده گیرد . با تمامی این اوصاف و علیرغم تمامی فرازو نشیبهای موجود ، امروز ، شش اسکادران از اف-4 های تحویلی شامل یک اسکادران از نمونه های شناسایی ( حدود 6 تا 10 فروند فتوفانتوم ) در حال خدمت هستند که منابع غربی تعدادآنها را بین 62 تا 66 فروند از گونه های F-4E و F-4D برآورد می کنند . گرچه به اعتقاد بخش قابل توجهی از تحلیلگران دفاعی ، فانتوم ها ، برای صحنه نبرد هوایی در قرن بیست و یکم بسیار سنگین هستند ، اما در صورتی که بهسازی های موثری در حوزه سامانه های جنگ الکترونیک و تسلیحاتی بر روی آنها صورت گیرد ، میتواند به پیکربندی موثری نسبت به جتهای F-16E نیروی هوایی امارات یا جنگنده های F-18E نیروی دریایی ایالات متحده تبدیل گردند . در این میان ، گرچه فلسفه اصلی طراحی اف-4 به منظور ایجاد برتری هوایی بر فراز صحنه نبرد بنا نهاده شده ، اما ایران درسالهای قبل از انقلاب با خرید جتهای اف-14 و سپس در سالهای آغازین دهه 90 با خرید جتهای میگ-29 و همچنین برنامه ریزی برای خرید وساخت سامانه های پدافند هوایی پیشرفته ، بتدریج فانتوم ها را برای اجرای حملات ضربتی در نظر گرفت که این نقش از ابتدای دهه هشتاد میلادی در جنگ با عراق تا کاربرد طیف قابل توجهی از مهمات هدایت دقیق و سقوط آزاد بر علیه شبه نظامیان داعش و در سالهای اخیر ، اجرای ماموریتهای ضد کشتی در خلیج فارس ، همچنان ادامه دارد . درواقع امر ، برای ساختار نیروهای مسلح ایران ، ایجاد و گسترش تهدید بر علیه نیروهای متخاصم در آبهای خلیج فارس و بویژه تنگه هرمز در صد اولویتها قرار دارد و گرچه نیروهای مسلح این کشور نزدیک به دو دهه است که به زرداخانه موشکهای بالستیک هدایت دقیق خود به منظور ایجاد تهدید بر علیه زیرساختهای حیاتی در سراسر خاورمیانه متکی است ، اما بطور همزمان ، توسعه زرادخانه موشکهای کروزضد کشتی برای خنثی سازی قابلیتهای دریایی نیروی مهاجم احتمالی ، نیز در دستور کارقرار گرفته است . بدین ترتیب ، گسترش ناوگان شناورهای تندرو و همچنین زیرسطحی های دیزلی کلاس کیلو و متعاقباً بکارگیری زیرسطحی های سبک براساس طرح های کره شمالی و یکسری نمونه های داخلی در مجموع باعث شده تا ناوگان مهاجم به اندازه کافی خود را از سواحل این کشور دور نگاه دارد . با تمامی این اوضاف ، ارتش ایران ( نیروی هوایی ) در یک دهه اخیر ، با ایجاد سرپلهای همکاری با ارتش چین ، بشدت در حال توسعه قابلیتهای ضدکشتی هوابرد خود است که این امر با تولید موشکهای کروز چینی که در ایران تحت امتیاز با نام های بومی بکار گرفته میشود ، در پنهانکاری قابل توجهی ادامه پیدا کرده است . بعنوان مثال ، موشک کروز ضد کشتی نصر که گونه برگرفته از موشک کروز سی-704 چینی است ، با بردی نزدیک به 35 کیلومتر هم اکنون برای شلیک و حمل توسط اسکادران های اف-4 نیروی هوایی ایران ، اصلاح شده اند که این امر با توجه به قابلیت حمل مهمات فانتوم ، گزینه مطلوبی برای غافلگیر کردن شناورهای مهاجم خواهد بود . https://www.aparat.com/v/OHBWP/ویدئوی_تست_موشکهای_کروز_ضد_کشتی_بر_روی_جتهای_اف-4 پس از تکمیل برنامه موشکهای ضد کشتی نصر ، دومین موشک کروزبومی(قادر ) که با فانتوم های نیروی هوایی سازگار گردید ، موشک میانبرد سی -802 است که میتواند در یک برد 200 کیلومتری شناورهای حریف را مورد تهاجم قرار دهد که این برد ، میزان بقاء جتهای اف-4 را تا حد قابل توجهی در محیط رزمی افزایش داده ، ضمن اینکه اندازه محدودن A2/AD ارتش ایران را نیز بهبود می دهد . در این ارتباط گزارش هایی در دست است که نشان می دهد ایران موفق شده تا فناوری این موشک را در برابر عملیات جنگ الکترونیک دشمن ، بهبود دهد و جتهای اف-4 بعنوان سکوی حامل این موشکها ، اینک می توانند مهمات فوق الذکر را در ارتفاع بالا و سرعت بیشتر از 2 ماخ بسوی هدف روانه کنند که این امر انرژی جنبشی قابل ملاحضه ای را در زمان برخورد به هدف ، در اختیار موشک قرار می دهد . در مجموع ، مسلح شدن ناوگان جنگنده – بمب افکن های اف-4 نیروی هوایی ایران به چنین موشکهایی ، مکمل بسیار مطلوبی برای سایرسامانه های A2/AD ایران می تواند بحساب آید . https://www.aparat.com/v/WSv4Z/ویدئوی_تست_موشکهای_کروزضد_کشتی_بر_روی_جتهای_اف-4_نیروی پی نوشت : 1- بن پایه 2--استفاده از مطالب برگردان شده به پارسی در انجمن میلیتاری ، براساس قاعده " رعایت اخلاق علمی " منوط به ذکر دقیق منبع است . امیدواریم مدعیان رعایت اخلاق ( بخصوص رسانه های مدعی ارزشمداری ) بدون احساس شرمندگی از رفرنس قرار گرفتن بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ، از مطالب استفاده نمایند .
  9. 2 پسندیده شده
    ترکیب شاسی تانک تی-55 و توپ پدافند هوایی ZPU-4 ترکیب شاسی ام47ام با توپ پدافند هوایی ZPU -4
  10. 1 پسندیده شده
    بسم ا... ترکیب ماک آر-600 و رفقای روسی : تی-55 /62 عملیات بیت المقدس
  11. 1 پسندیده شده
    فکنم چون لازم نمیدیدن چون که یک موشک ضد رادار داره که باهاش احتمالا بشه کشتی هارا هم هدف قرار داد موشک hk58 البته اگه مسلط به ایونیک روسی باشن احتمالا بشه چنین تغییری روش داد به احتمال باید رادارش قدرت دید به پایین در برد مناسب را داشته باشه که فکنم به این دلیله که هزینه بر بودن همون فانتوم ها خیلی بهتر و مناسبتر هستن در عین ارتقایی که نیاز داشتن.
  12. 1 پسندیده شده
    برای ثبت در حافظه تاپیک حالا اگر فردا روزی یکهو امثال بابک تقوایی ها روشن شدند! و شروع کردند به نقل از منابعشون مقاله سرایی و مصاحبه گرایی به یاد داشته باشیم که مصاحبه هایی که در چند وقت اخیر کار شد حتما یکی از منابعشون هست ولی صداش را در نخواهند اورد و با ترکیب اطلاعات این مصاحبه ها با اطلاعات مغشوش و غلط و دروغ و برخی منابع دیگه برای خودشون منبع اطلاعاتی و خبر محرمانه جور خواهند کرد. اگر اطلاعات در داخل کشور به شکل درستش و به وقتش و گسترده خودمون روش کار کنیم و به نظر و سمع! مخاطبان برسونیم هم از جذابیت های فوق العادش استفاده کردیم، هم خودمون صحیح و شجاعانه تاریخ را مرور کردیم، هم فرماندهان و سیستم ضعف ها را بدون واسطه خواهند دید و بازتابشون را و هم دست امثال این سوء استفاده گران را خواهیم بست با رسانه های اونوری.
  13. 1 پسندیده شده
    با حمل روی وانت و استفاده شدن از سامانه های تجاری در مجید به نظر می آید که این سامانه مخصوص گروه های دوست ایران در منطقه ساخته شده تا یک پدافند هوایی ارزان و قابل ساخت و تعمیر در آن مناطق داشته باشند. احتمالا به زودی نمونه ی پیشرفته تر و بزرگتر آن هم برای خود ایران ساخته و رونمایی بشود.
  14. 1 پسندیده شده
    بسم ا... پرواز N.O.E (Nap-of-the-earth ) بالگرد بل ۲۱۲ هوادریای نیروی دریایی ارتش در نوار ساحلی https://www.aparat.com/v/HmFPB مانوری از مانورهای پروازی بالگردهاست که خلبان ارتفاع خود به منظور جلوگیری از شناسایی و حمله دشمن در یک محیط تهدیدآمیزبه سطح زمین نزدیک می کند.در حین پرواز NOE بر روی خشکی ، از ویژگی های جغرافیایی زمین مانند دره ها ،تپه ها و موانع و عوارض به عنوان پوشش استفاده می شود اما در دریا این پرواز بسیار سخت تر و خطرناک تر نسبت به خشکی بوده و هر لحظه امکان ورتیگو شدن خلبان(عدم تشخیص افق) وجود دارد و نیازمند مهارت بالا می‌باشد ، این پرواز عملاً زیر پوشش رادارهای دفاع هوایی انجام می گردد و رادارها قادر به شناسایی بالگرد نمی باشند و همچنین سامانه های دوش پرتاب دفاع هوایی نیز قادر به قفل کردن بر روی بالگرد در این پرواز نیستند. ‌
  15. 1 پسندیده شده
    بسم ا.... سیزده روز بحران موشکی کوبا ، یکی از نادرترین رویدادهای جنگ سرد میان ایالات متحده و اتحاد شوروی سابق بشمار می رود که بشدت بر روابط طرفین و همچنین ارتباطات سیاسی داخلی دو کشور درگیر ، تاثیرات بسیار زیادی از خود برجای نهاد ، تا جایی که کشمکش قدرت در اتحاد شوروی منجر به برکناری نیکیتا خروشچف و در ایالات متحده ، ایجاد دودستگی میان سیاستمداران در نحوه برخورد با ابرقدرت کمونیست شرق گردید . اما بحران موشکی کوبا ، نه از جنبه نظامی ، بلکه از جنبه تصمیم گیری در زمان بحران و کنترل واکنشهای عصبی و تاکید بر اولویت داشتن تعقل بر واکنش های سریع ، بسیار اهمیت دارد . در این ارتباط ، راجر دونالسون ( کارگردان ) در قالب یک اثر سینمایی ، جنبه های مختلف واکنش سیاستمداران آمریکایی را نسبت به افشای ارسال موشکهای میانبرد هسته ای شوروی به جزیره کوبا را به تصویر کشیده است که بلحاظ ، تاریخی ، اثری جالب توجه بشمار می رود . اما مشاهده عملیات جتهای عتیقه اف-8 کروسادر در نقش هواگردهای شناسایی تاکتیکی برای بررسی پایگاه های موشکی ارتش شوروی سابق در کوبا در کنار هواگردهای بلندپرواز یو-2 از نکات جذاب این فیلم هست .
  16. 1 پسندیده شده
    لجستیک به مثابه شاهرگ حیاتی پیرو بحث های مدیریت یک مثال از دفاع مقدس در خصوص اولویت بندی اهداف وجود دارد که بازتعریف آن در این تاپیک مفید است. مطابق با تجربه جنگ ها و بویژه نظریه حلقه های واردن، بدترین راه در یک نبرد، مواجهه بصورت مستقیم و در عرف شاخ به شاخ است و عاقبتی جز نابودی توان و تلفات بالا نخواهد داشت و برنده ی این نبرد چیزی جز زخمی در حال مرگ نخواهد بود. مطابق با این اصل مهم، قبل از هر نبردی باید دشمن ضعیف شده و از درون دچار فروپاشی و ضعف شود و گام نهایی ضربه مستقیم وارد گردد تا با نیرو و هزینه ای به مراتب کمتر و شاید در حد صفر دشمن نابود گردد. بحث انرژی، غذا و مهمات شاهرگ قدرت یک ارتش است که این مساله در مورد جنگ های دور از خاک اصلی مستقیما از شاهراه لجستیک تامین می گردد. حال اگر لجستیک به هردلیلی آسیب ببیند، عملا انرژی و اصل قدرت آن ارتش از بین رفته و به یک ارتش محدود بدل می شود. یادآوری این نکته لازم است که: توسعه بهینه مبتنی بر عملکرد و نیاز میدانی حال تجربه ای از شروع دفاع مقدس و درک خوب فرماندهی وقت نیروی هوایی از دشمن : (از خاطرات امیر سرتیپ علیرضا نمکی) به نقل از " دیزل های لیزری " مروری کوتاه بر عملکرد فانتوم های سری دی IRIAF تکرار این اتفاقات در طول تاریخ بسیار هست ارتش ناپلئون علارغم فتح مسکو بدلیل مشکل در تامین لجستیک بدون جنگ نابود شد در جنگ جهانی دوم، روسیه تا زمانی که لجستیکی از سمت ایران برایش باز نشد عملا در حال شکست بود متفقین و انگلستان زمانی توانستند به آلمان حمله کنند که لجستیک آنها در مقابل زیردریایی های آلمانی مقاوم تر شد کاروان تدارکاتی نظامی military train متعلق به گارد امپراطوری فرانسه کاروان کشتی های تدارکاتی متفقین در اقیانوس اطلس در تکمیل تاپیک آماد و پشتیبانی در ارتش ها برای مطالعه بسیار راهگشا است. لینک با تشکر از جناب @MR9 و @BarraGe
  17. 1 پسندیده شده
    بحث جنگ سال ۲۰۰۶ فقط بابت تاکتیک عملکردی نیروهامون در زیر سایه حملات هوایی دشمن نه بیشتر(مثال فقط) . خب در این شرایط زیر ساخت های سوریه کاملا نابود میشه و هزاران کشته گردنمون میاد . و البته میتونیم موشک بزنیم .اما خب با این هماهنگی که این چند سال کسب کردن دشمنان ما .شاید تاثیر موشک بالستیک هم کمتر شده باشه .البته قیاس جغرفیایی و شرایط ژئوپلوتیکی جنگ اتی سوریه با جنگ تموز ۲۰۰۶ بسیار بسیار تفاوت داره که نیازی به توضیح نیست . خلاصه خدا کنه جنگ نشه .چون هر نبرد تمام عیار یا ما باید عقب نشینی کنیم از مواضعمون که خیلی بد و عاقبت این عقب نشینی دمینو وار به خاک اصلی ایران میکشه .یا اینکه مجبوریم درگیر یک جنگ شبه جنگ جهانی بشیم که بازم خطرناک و رعب اور
  18. 1 پسندیده شده
    دوست عزیز . به این سادگی ها که تصور میکنید نیست .همین امروز هواگرد های p3و p8 در اطراف سوریه پرواز کردن .برای تقابل با همین امری که شما گفتین!!!و اینقدر ها هم کار سختی نیست براشون که یک زیر دریایی با تکنولوژی چند دهه پیش رو شناسایی کنند . در مورد اس ۳۰۰ هم که باید گفت به هیچ عنوان جلو دار یک حمله همه جانبه نیست .همینطور که از ۸ موشک کروز اسرائیل سه تاشم عبور کرده باشه(فرض)بازم کافیه تا در حملات شدید تر و پی در پی فاتحه ی پدافند یک منطقه رو بخونند .تازه موشک کروز یک بخش قضیه هست .خلاصه جنگ سختی خواهد بود .و تنها راه شرایط مشابه جنگ سال ۲۰۰۶ هستش که البته زیاد قابل اتکا نیست .چون ما اسمان رو به دشمن خواهیم باخت و از انجا که امریکا و ائتلاف مثل اسرائیل نیستند که پنجاه روز نهایتا بجنگند بیخیال بشن.پس دشواری کار بسیار خواهد بود.به نظرم تنها امید ترس از رخ دادن جنگ جهانی است که مانع جنگ خواهد شد .ولی ما ایمن نیستیم از حملات سنگین !
  19. 1 پسندیده شده
    مشکل اینه که با این کارها امریکا و باقی قدرت های غربی و حتی عربستان رو قانع میکنه برای حملات دنباله دار به خود سوریه و حتی خاک اصلی ایران .این تصور پیش میاد که ما واقعا توان تقابل نداریم و به هر قیمتی شده در فکرگریز و فرار هستیم .جواب ندادن به حملات اسرائیل در سال های گذشته کار رو به جایی رسوند که هر روز سریال ساختگی سلاح شیمیایی از رسانه های غرب پخش میشه و ما فرداش باید شاهد حمله ی سنگین تر از دیروز باشیم .من نمیگم الان بریم همشونو بزنیم که در نتیجه اونا هم مارو میزنند .من میگم باید از این فرصت استفاده میکردیم یکم توان تاکتیکی و تکنولوژیکی رو در سوریه بالا می بردیم .شاید یکم جولان دادن ائتلاف غربی و اسرائیل کمتر می شد .الان یکم دیر به نظر میرسه .مشکل ما اینه که اسمان رو تمام کمال به روس ها و سوری ها سپردیم .در حالی که اهداف حملات امریکا و اسرائیل ما هستیم نه روسیه یا حتی سوریه!!!
  20. 1 پسندیده شده
    اخبار سوریه به گزارش برخی منابع ، نیروی هوایی سوریه اقدام به انتقال بخش عمده ای از هواگردهای خود از پایگاه هایش به پایگاه حمیمیم کرده است تا از گزند حمله احتمالی در امان باشند. همزمان با گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه، فاکس نیوز از حرکت یک ناوگروه تهاجمی به رهبری ناو هواپیمابر «ترومن» به سمت مدیترانه خبر داد /فارس این ناوگروه شامل ناو هواپیمابر هری ترومن به همراه دو رزمناو موشک انداز کلاس تایکاندروگا و شش ناوشکن کلاس آرلی بورک میباشد که به سمت سوریه درحال حرکت میباشند . سخنگوی وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرد که کشورش در ائتلاف غربی به رهبری آمریکا بر ضد سوریه شرکت خواهد داشت و وارد جنگ علیه سوریه خواهد شد. بمب افکن Su-34 فولبک نیروی هوایی روسیه مجهز به دو پاد اخلالگر در نوک بالها و دو موشک ضدکشتی از نوع Kh-35 در زیر بالها درحال گشتزنی بر فراز طرطوس مشاهده شد. منبع : @Military_War_History
  21. 1 پسندیده شده
    با توجه به گفته دوستان ايران دو راه داره يا سكوت كنه و جواب رو بذاره برا اينده و غير مستقيم يا الان بگه اگه بزنيد من هم ميزنم بسته به هدف بلند هست
  22. 1 پسندیده شده
    روسیه اگر تو جریان سوریه کوتاه بیاد و بشار اسد سقوط کنه باید تو چچن با وهابیون بجنگه
  23. 1 پسندیده شده
    ترامپ سفرش به پرو و کلمبیا را لغو کرد تا به گفته کاخ سفید از نزدیک عملیات ضد سوریه را هدایت کنه. حمله طی امروز یا فردا احتمالا قطعی است ولی ابعادش مشخص نیست. یک ضربه سهمگین و موقت برای متوقف کردن چند ماهه عملیات های سوریه خصوصا برای راضی نگاه داشتن اسراییل که ارتش سوریه به سمت جنوب حالا حالا ها نتونه بره تا موعد ژنو. یک ضربه ادامه دار با آغاز عملیات های هفتگی و فرسایشی. یک ضربه اساسی با متحدینش برای یکسره کردن توان ارتش سوریه. این وسط بعید نیست اسراییل هم اگر حمله بیشتر از یک حمله کروزی باشه طی عملیات هوایی باز به یک سری نقاط به این بهانه یورش نبره. کاخ ریاست جمهوری و مجموعه وزارت دفاع و برخی فرودگاه های بالگردی میتونند از اهداف اصلی باشند. احتمال حملات ترکیبی از همه بیشتره که لیست اهداف را گسترش میده، انگلستان هم هشت فروند جنگنده در قبرس و یک زیردریایی حامل کروز داره که میتونند و گیا قراره در حمله شرکت کنند. لاوروف امروز گفت روسیه امنیت بازرسان سازمان منع را برای بررسی دوما تضمین میکنه و سوریه هم نامه ای رسمی فرستاده مبنی بر اراسل یک گروه برای تحقیق ولی سازمان منع فعلا که سرباز میزنه از قبول تحقیقات. یک کاربر توئیتر نوشته بود که در سوئد هم حتی امروز اکثر مخاطبانش ازش میپرسیدن در مورد ایران و فکر میکرده مربوط به وضعیت دلار و اقتصادی هست و بعد فهمیده از درگیری ایران و اسراییل و تلفات ایران در حمله اسراییل صحبت می کنند. تعداد شهدا هم واقعا گویا بیشتر بوده. اسامی دیگه ای هم شنیده میشه که این یعنی حمله گسترده بوده. اتفاق تازه رخداده ای نیست و گویا مربوط به دو هفته پیش میشه نقطه اغازش. جالبه ماه عسل ترک ها با روسها چطور تبدیل میشه مقطع به مقطع! ترکیه تا حس کرده سوریه قراره آماج حملات قرار بگیره و ترامپ عزمش را جزم کرده اینبار به نظر فعلا خودشیرینی برای اونور را ترجیح میده و نیش به اینور را! اصولا با این چرخش های 180 درجه ای اردوغان طی این سال ها از تل اویو گرفته تا غزه، از تهران تا ریاض، از دمشق تا دوحه، از واشنگتن تا مسکو تکیه بهش از هر طرفی اشتباه بزرگیه. برای همین اگر روزی تنها ذره ای حس کنه امکانش هست و دولت مرکزی در دمشق تضعیف شده مثل آب خوردن و بر خلاف هر توافق و تعهدی افسار تروریستهای ادلب را راها میکنه تا خود دمشق و لاذقیه برن. پ ن: الجبیر خان! هم در فرانسه فرمودند که در حال مشورت با متحدینمون! هستیم تا پاسخ حمله دوما را بدیم!! اردن؟ترکیه؟ بدش نمیاد یک عملیات وینگ تو وینگ! با صهیونیستها داشته باشند بعد از این همه دل و قلوه دادن!
  24. 1 پسندیده شده
    بسم الله الرحمن الرحیم   سروان خلبان باب پاردو (بازنشسته شده با درجه سرهنگ دومی) در طول جنگ ویتنام بیش از 132 ماموریت رزمی انجام داد. در طول این 132 ماموریت جنگی باب پاردو بر فراز ویتنام که در قالب گروه تاکتیکی هشتم انجام پذیرفت یک مورد بارز و برجسته وجود داشت. این مورد در تاریخ 10 مارس 1967 اتفاق افتاد و در طی آن ماموریت، او با هواپیمای F-4C  فانتوم با خلبان کابین عقب خود با نام ستوان استیو واین و همراه با هواپیمای فانتوم دیگری با خلبانی سروان ارل امان و افسر کابین عقب او با نام ستوان باب هویتون برای بمباران یک کارخانه فولاد در منطقه تابی نگوین واقع در 30 مایلی شمال شهر هانوی پایتخت ویتنام شمالی اقدام حمله کرده بودند. این کارخانه تنها کارخانه تولید محصولات نورد فولادی برای تولید ابزارآلات جنگی ویتنام شمالی بود.   سرهنگ بازنشسته باب پاردو   ابن منطقه همانند سایر مناطق اطراف هانوی با بهترین مواضع پدافند هوایی محافظت می شد و بهترین وضعیت را در کل ویتنام برای مقابله با هواگردهای دشمن داشت. اتفاقا در آن روز نیز سروان پاردو شدیدترین آتش دفاع ضدهوایی دشمن را در طول ماموریت هایش تجربه کرد. در ابتدای ماه مارس اعضای اسکادران تاکتیکی 433ام مستقر در پایگاه هوایی اوبون تایلند آماده انجام ماموریت شدند. دو فروند فانتوم که با خود 6 بمب 750 پوندی و 4 موشک به همراه غلاف اقدام متقابل الکترونیکی (ECM) حمل می کردند آماده پرواز شدند. در 10 مارس بعد از چند بار عقب افتادن زمان اجرای عملیات به دلایل جوی سرانجام روز موعود فرا رسیده بود. آنها انتظار مواجه شدن با میگ ها و سلاح های ضد هوایی ویتنامی را داشتند.   باب پاردو (سمت چپ) به همراه استیو واین (سمت راست)   پیش از آنکه آنها به نزدیکی اهداف خود برسند هواپیمای فانتوم سروان امان مورد هدف ترکش توپ های ضد هوایی قرار گرفت ولی او تشخیص داد که می تواند در فرمیشن حمله باقی بماند. همین که آنها به نزدیکی کارخانه فولاد رسیدند فانتوم امان بار دیگر با شلیک تیربار ضدهوایی ویتنامی ها هدف قرار گرفت و شروع به نشت سوخت از باک بنزین کرد. سپس هواپیمای پاردو هدف قرار گرفت و با اینکه به حمله ادامه داد ولی او نیز با شدت کمتری در حال از دست دادن سوخت بود. با اینکه از میگ ها خبری نبود ولی توپ های ضد هوایی کار خود را کرده بودند. پس از پایان بمباران و هنگامی که آنها در راه خروجشان از منطقه هدف به ارتفاع 20000 پایی صعود کردند کاملا مشخص شد که هواپیمای امان سوخت کافی برای رسیدن به لائوس را ندارد. اگر او به لائوس می رسید امکان داشت او و هویتون با ایجکت کردن و همراهی اندکی شانس توسط نیروهای خودی نجات داده شوند ولی اگر آنها بر فراز ویتنام شمالی ایجکت می کردند شانس فرار و دستگیر نشدن آنها بسیار کاهش می یافت و اگر خوش شانس بودند باید برای مدت طولانی در کمپ اسیران جنگی نگهداری می شدند. هواپیمای پاردو خیلی آسیب ندیده بود و سوخت کافی برای رسیدن به لائوس را نیز داشت. در آسمان لائوس یک تانکر سوخترسان منتظر او بود و وی می توانست با سوختگیری مجدد در هوا به پایگاه اصلی برسد. این بدان معنی بود که او می توانست امان و هویتون را از یک سرنوشت نامعلوم نجات دهد و پاردو مایل به این کار بود. او تصمیم گرفت تا همراه با امان تا زمانی که امکان داشت بماند و به آنها برای خروج امن از آسمان ویتنام شمالی کمک کند.  پاردو با مشاهده نشت سوخت از هواپیمای امان در رادیو به وی این موضوع را اطلاع داد و امان نیز به وی پاسخ داد که او نیز از موضوع مطلع است و آماده خروج از هواپیما هست. اما پاردو سریعا به امان گفت که فعلا بیرون نپرد و او همه تلاش خود را برای کمک به آنها انجام خواهد داد. درحالی که پاردو به فکر کمک بود هواپیمای امان در حال اتمام سوخت بود و بعد از مدتی کوتاه موتورهای آن خاموش شد و این در حالی بود که آنها هنوز بر فراز آسمان ویتنام شمالی بودند. پاردو تصمیم گرفت تا دور بزند و با هواپیمای خود هواپیمای امان را رو به جلو هل دهد. ابتدا به آرامی با دماغه فانتوم خود فانتوم امان را فشار داد ولی بعد از مدتی تلاش بیهوده فهمید که دماغه فانتوم برای هل دادن مناسب نیست و باعث می شود که با انسداد جریان هوای موتور پاردو توسط هواپیمای امان، ورودی های هوای فانتوم پاردو نتوانند به خوبی اکسیژن را به موتور خود برسانند و این ممکن بود منجر به از دست رفتن هر دو هواپیما شود.   قلاب مخصوص فرود اضطراری بر روی ناو هواپیمابر در هواپیمای فانتوم   پاردو همچنان دست بردار نبود تا آنکه ناگهان یک فکر زیرکانه به ذهن پاردو رسید. او از امان خواست تا قلاب انتهایی زیر دم که هواپیما برای فرود بر روی ناوهواپیمابر از آن استفاده می کند را به پایین رها کند. هواپیمای فانتوم به علت آنکه برای فرود بر روی ناوهواپیمابر طراحی شده بود به ابزارهایی مانند این قلاب که برای استفاده روی ناو لازم بودند مجهز شده بود. بعد از رها کردن قلاب فانتوم امان، پاردو با شیشه جلوی کاکپیت خود به آرامی به آن فشار وارد می کرد و در نتیجه هواپیمای امان را رو به جلو و بالا هل می داد. پاردو باید به آرامی و با دقت این کار را انجام می داد چرا که اگر شیشه جلوی کاکپیت شکسته می شد قلاب فانتوم امان به صورت پرادو برخورد می نمود. این فکر به خوبی عمل کرد ولی به علت ایجاد توربولانس ایجاد شده، قلاب هر 15 تا 30 ثانیه یک بار از روی شیشه جابجا می شد و پاردو مجبور می شد موقعیت هواپیمای خود را تغییر دهد. این عمل باعث شد که نرخ کم کردن ارتفاع هواپیمای امان از 3000 به حدود 1500 پا بر دقیقه کاهش یابد. در نهایت این مقدار به 1000 پا بر دقیقه رسید.     عملیات فشار (هل دادن) پاردو   اما این پایان مشکلات آنها نبود. در همین زمان که پاردو هواپیمای امان را هل می داد، با آتش گرفتن موتور سمت چپ هواپیمای وی، او مجبور شد که این موتور را خاموش کند. با روشن کردن دوباره آن بار دیگر آتش سوزی شروع شد. او وضعیت سوخت خود را مشاهده کرد و فهمید که دیگر سوختی برایش باقی نمانده است و دیگر از کار افتادن یک موتور برای او اهمیتی نداشت. با اطلاع از اینکه تانکرهای سوخت هم نمی توانند به آنها برسند دیگر امکان بازگشت به پایگاه وجود نداشت. بعد از اینکه او تقریبا 88 مایل هواپیمای امان را به جلو هل داده بود اکنون دیگر زمان پریدن با چتر به بیرون از هواپیما بود. ابتدا امان و هویتون از هواپیمای خود ایجکت کردند و بعد از آنها پاردو و واین با فاصله چند دقیقه به بیرون پریدند. دشمن سعی در دستگیر کردن آنها داشت ولی آنها با فرار و مخفی شدن از دست ویتنامی ها، خود را به هلیکوپتر نجات رساندند. خلبانان نجات یافته با هلیکوپتر دوباره به پایگاه اصلی خود در تایلند برگردانده شدند.  در نظر خلبانان پایگاه و سایر خلبانان که جریان را می دانستند پاردو قهرمان آن روز بود ولی مقامات بالاتر به همین صورت به قضیه نگاه نمی کردند. آنها تهدید کردند که او را دستگیر و زندانی می کنند چون او یک هواپیمای گرانقیمت را از دست داده بود. در نهایت دادگاه تشخیص داد که او نباید مجازات شود و وی را آزاد کرد. سرانجام در سال 1989 مقامات حاضر به قبول اشتباه خود شدند و به خاطر آنچه که امروزه به نام فشار پاردو معروف شده است مدال ستاره نقره ای به باب پاردو و استیو واین داده شد.    اعطای نشان ستاره نقره ای به پاردو توسط ژنرال هارنر   بعدها پاردو فهمید که امان از بیماری خاصی رنج می برد و به تدریج صدا و قدرت تحرکش را از دست داده است. به همیت منظور او بنیادی را تاسیس کرد تا از پول آن برای امان دستگاه تولید صدا از حنجره و ویلچیر برقی و کامپیوتر خریداری شود. این حمایت ها تا زمان مرگ امان ادامه داشت.   پچ سی امین سالگرد این حادثه   باب پاردو در زمان حاضر   منابع   http://www.historynet.com/pardos-push-an-incredible-feat-of-airmanship.htm https://www.warhistoryonline.com/military-vehicle-news/pushed-phantom-out-of-north-vietnam.html/1 https://en.wikipedia.org/wiki/Pardo's_Push   تقدیم به ارواح طبیه شهدای اسلام تمامی حقوق متعلق به نویسنده و مترجم و وبسایت میلیتاری می باشد
  25. 1 پسندیده شده
      با سلام. از اینکه این جزو تعلیمات و مانورهای مرسوم در حال حاضر برای خلبانان باشه بنده اطلاعی ندارم و فکر هم نمی کنم چنین چیزی حتی حالا هم آموزش داده بشه چون واقعا اقدام خطرناکی هست. در همین مورد که مطلبش تقدیم شما شد شیشه های جلوی کاکپیت هواپیمای پاردو ترک برداشته بود و چیزی به شکستن اون باقی نمونده بود. این کار نیاز به تسلط بسیار زیاد و آموزش فراوان داره (حتی بیش از عملیات سوخت گیری از تانکر به صورت آنالوگ) که از عهده کمتر کسی بر میاد.   در مورد این سوال که فرمودید آیا سابقه داشته باید گفت بله. در 15 سپتامبر 1952 و در خلال جنگ کره، خلبان آمریکایی هواپیمای F-86 Sabre با نام جیمز رابینسون ریزنر در بازگشت از ماموریت بمباران یک هدف در کره شمالی هواپیمای همراه (وینگمن) خود از همین نوع رو به خلبانی جوزف لوگان تقریبا حدود 16 مایل هل می ده و اون رو به روی دریا می رسونه ولی با بیرون پریدن لوگان و سقوط به داخل آب دریا طناب چتر نجات به بدن اون گیر می کنه و داخل دریا غرق می شه. (البته خود ریزنر هم بعدها سرنوشت جالبی داره)