برترین های انجمن

  1. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      65

    • تعداد محتوا

      9,527


  2. arminheidari

    • امتیاز

      39

    • تعداد محتوا

      7,136


  3. majid363

    • امتیاز

      20

    • تعداد محتوا

      958


  4. Crash

    Crash

    Army


    • امتیاز

      16

    • تعداد محتوا

      1,055



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on سه شنبه, 18 آبان 1400 در پست ها

  1. 11 پسندیده شده
  2. 3 پسندیده شده
    نمونه ای از تحریف واقیعات و حقیقت و جهت دهی محتوا و دروغ پردازی ذیل مقالات غیرمرتبط و جا انداختن روایت دلخواه را میشه در این مقاله نیوزویک (بعد اینها شدند بت ازادی و بیان حقیقت و بدون تحریف برای برخی در داخل) که به ظاهر داره پیشنهاد غیر تنش زایی میده را مشاهده میکنیم (رسانه های ما هم بدون هیچ توضیحی عینا به خیال اینکه موضع ایران را تقویت میکنه ترجمه میکنند و کم کم با تکرار برخی عبارات ذیل روایات، روایت دلخواه جا میفته و برای همین میبینیم مثلا یک استاد سیاسی داخلی هم جای جانی و قربانی را عوض میکنه (اگر تعمدا ندونیم) ) توجه کنید به پاراگراف بالا، اول گزاره رویکرد ایران تهاجمی شد را مطرح میکنه و برای مصداق هاش هم مواردی را ذکر میکنه. نکته جالبی که وجود داره و همه ما شاید بدونیم (چون به وقتش تحلیل شده) اینه که مصداق ها همه با حذف علت بیان شدند گویا به خودی خود و در قدم اول رخ دادند در حالیکه با اطلاعاتی که ما داریم و حتی خودشون هم به شکل جزیره ای بهش پرداختند میدونیم تقریبا تمام مصداق های نام برده شده واکنشی بودند نه تهاجمی. یعنی طرف مقابل یک اقدام تهاجمی علیه ایران انجام داده و ایران مجبور به پاسخ شده. 1.حملات ضد کشتی های ایران: حملات متقابل در خلیج فارس 2.حملات به نفت کشهای ایران برای فلج کردن جریان صادرات نفت توسط ر.صهیونیستی: حملات متقابل ایران در دریا 3.توقیف نفت کش ایرانی توسط انگلیس: توقیف نفت کش انگلیسی توسط ایران 4.حملات ضد تاسیسات عربستان: اولا به اعتراف خودشون از مبدا یمن احتمالا و ثانیا در پاسخ به تهاجم غیرانسانی سعودی به یمن و شاید در پاسخ به شیطنت عربستان در دریای سرخ و ادعای بن سلمان برای جنگ را به داخل ایران کشاندن و چند حمله تروریستی در ایران و ... 5. حمله ضد کشتی غیرنظامی(!) صهیونیستها (واژه پردازی را ببینیم، در مورد ایران کشتیها کشتیهای قاچاقچی هستند (در حالیکه تجاری و در حال اقدام بازرگانی هستند) ولی در مورد رژیم صهیونیستی حتی واژه تجاری را استفاده نمی کنند چون بار همدلی واژه غیرنظامی بیشتر هست و مخاطب از کشتی کروز و مسافری گرفته تا ده ها کشتی دیگه به ذهنش متبادر میشه)) : در حالیکه به گفته معاون اول قبل از اون که باز یک اقدام تدافعی و پاسخ حداقلی ما بوده 200 حمله به کشتی های ایران انجام شده توسط این رژیم و ما مجبور به پاسخ بودیم.* جالبه رسانه های به اصطلاح آزادشون هم گویا در یک مقام استعماری و استکباری اصولا حتی حق دفاع را هم قائل نیستند (نویسنده یعنی واقعا انقدر پرته از ماجراها؟!) و حرکت دفاعی یک کشور را ضد کشورهای همسو تهاجم فرض میکنند بای دیفالت! یعنی اصلا چه معنی داره کشوری که تحت تجاوز/حمله/تحریم قرار گرفت برای ازادی/دفاع/یا دور زدن تحریم تلاش کنه. که تلاشش برای ازادی از اشغالگری؛ تروریسم، برای دفاع در برابر حملات؛ تنش زایی و تهاجم و برای دور زدن تحریم؛ قاچاق و قانون شکنی(!) تعبییر و تفسیر میشه. * با توجه به رخدادهایی که بعدا فاش شد دلایلش در موضوعات اخیر، کم کم به این نتیجه میرسیم شاید که تمام اقدامات ایران که تهاجمی جلوه داده شده در سال های اخیر در واقع پاسخ به یک اقدام خصمانه بودند که در رسانه ها هرگز فاش نشده و بهش پرداخته نشده (با رویکرد غلط پنهان سازی خود ما و البته با جریان قدرتمند رسانه ای غرب که وقتی فاش هم میشه اینطور همه چیز را در روز روشن و با وقاحتت تحریف میکنه با حذف بخشی از ماجرا)
  3. 3 پسندیده شده
    بسم ا... ما هم اینجا هستیم که این بحث ها در چهارچوبی که مشخص شده ، انجام بشود ، علت تفاوت بین میلیتاری و رسانه های دیگر بطور دقیق همین هست . ما نه ساختارشکن هستیم و نه متملق .. میلیتاری روند را دارد بررسی می کند ، بدون اینکه به کسی یا جایگاهی توهین بشود . جا انداختن این روند ، مشکل بود ولی انجام شد ... حالا انهایی که منتقد واقعی هستند ، می تونند از این فرصت استفاده کنند .
  4. 2 پسندیده شده
    اگر ستاری، یا احمد کاظمی یا طهرانی مقدم موفق شدن به خاطر این نبود که سیستم اون ها رو قبول داشت یا نه به خاطر این بود که مدیر میدانی بودن، یعنی به جای نشستن پشت میز و دستور کتبی دادن، میرفتن و واقعیت میدان رو لمس می کردن و با توجه به واقعیت رفتار می کردن برای مثال مدیرکارخانه تا کنار کارگرها نره نمیفهمه شرایط کاریشون چجوری هست و نظراتش رو مبتنی بر واقعیت میکنه و اگر ادم درستی باشه سعی میکنه شرایط کاری شون رو بهتر کنه سواره چه داند از پیاده شهید کاظمی از نگاه شهید طهرانی مقدم مدیریت میدانی شهید کاظمی به روایت شهید طهرانی مقدم لینک شهید سلیمانی نمونه یک مدیر میدانی : نیروی انسانی با شعور و عملگرا: قسمت 5 مدیر باشعور لینک ---------------------------- البته اینها که گفتم فقط بخش انسانی مدیریت هست در بخش اجرا، مستند سازی، استانداردسازی ها، و ثبت و مدون کردن اطلاعات و تجربیات بخش های دیگری هستند که به شدت در صنایع نفت و گاز این رویه سازی ها رو می بینیم
  5. 2 پسندیده شده
    بالاتر عرض شد و وقتی شما مثل بنزین یا بورس ، این حوزه را هم مطالبه می کردید به شکل درست آن ، آن وقت از اساس ، مسیر تغییر می کرد .
  6. 2 پسندیده شده
    جالبه امریکا با تمام تکذیبها و عادی جلوه دادن ماجرا (تامین خوراک شبکه های فارسی زبان و البته برخی سیاسیون داخلی برای معمولی جلوه دادن اتفاق و کاستن از بار روانیش برای سیاست های ضد افکار عمومی ایران) درست چند روز بعد از توقیف این نفت کش (3 آبان که هنوز افکار عمومی هیچ کدام از طرفین اطلاع نداره و در موقعیتی نادر خودش امریکا و رسانه هاش هم بر خلاف همیشه چیزی درز ندادند حتی در حد یک اشاره) چندین بار بدون مقدمه برخی مسئولانش از ازادی کشتیرانی در خلیج فارس و تنگه هرمز میگند و تاکید میکنند همچنان بر این عملیات و ائتلاف و هدف استوار هستند و البته مانور بمب افکن بی-1 را برفراز دریای عمان و خلیج فارس و منطقه به نمایش میگذارن. شاید اگر سپاه ماجرا را فاش نمیکرد ترجیح میدادند این واقعه هیچ وقت برملا نشه در موقیعت فعلی چون همانطور که گفته شد تمام اثراتش را هم کنار بزاریم تاثیر منفی روی کشورها و نفت کش هایی میداشت که با امریکا قرار بود در اینده باز با تطمیع و تهدید همکاری کنند در تحریم نفتی و دزدی نفت ایران. حالا باز اصرار دارند ما فقط تماشا میکردیم و اصلا اتفاقی نیفتاده و رسانه های فارسی زبان و همین سیاسیون داخلی کارشناس نظامی! شده هم که نشانه روی کلت یک پاسدار از صد کیلومتری به ناو امریکایی را در بوق و کرنا تنش زایی معرفی میکردند و صدها بار از زوایای مختلف تحلیل و تفسیرش میکردند حالا چسبیدن ناوهای امریکایی به چند سانتی متری قایق های سپاه را اتفاقی معمولی و در راستای تماشا و گردش و بزرگنمایی سپاه! تحلیل میکنند. جالبه حتی گویا ویتنام هم بهش دستوراتی داده شده بود که بهتره ماجرا را فاش نکنی و سر و صدا نکنی بر خلاف همیشه و تحریک کشورها برای سرو صدا که کشتیمون را ایران دزدید و کشتی رانی را به خطر انداخت و .... (مقام پنتاگون جالب بود میگفت کشور مالک نفت کش را خوب میشناسیم )
  7. 2 پسندیده شده
    یادمون نمیره در رزمایش چند سال قبل در همین منطقه میراژ ها از روی مثلا یک هدف رد میشدن و زیرشون بر روی زمین ، با تروکاژ سینمایی بشکه های فوگاز و بنزین منفجر میکردن که یعنی بمب باران کرد و رفت ...............! یعنی حتی نتونستن یه لانچر یا پایلون ساده بمب سقوط ازاد روی این هواپیماها نصب و عملیاتی کنن که دست به این آبروریزی ها میزنن .
  8. 2 پسندیده شده
    با سلام یه نکته بسیار جالب در این ماجرا ، نحوه تطمیع خدمه نفتکش توسط آمریکایی هاست . گویا در ماجرای اولین ارسال محموله های نفتی ایران به ونزوئلا ، آمریکایی ها از طریق ایمیل به خدمه ی هر چهار کشتی پیشنهاد رشوه به میزان 5 میلیون دلار برای هر نفر و اعطای شهروندی آمریکا برای خود و خانواده شان میدهند ، از چهار فروند کشتی اعزامی ، خدمه و کاپیتان دو کشتی کاملا ایرانی بوده و خدمه و کاپیتان دو کشتی خارجی بودند . کاپیتان و خدمه کشتی توقیف شده در عملیات اخیر ، تطمیع شده و با قبول رشوه محموله را دربست در خاک آمریکا به آمریکا تحویل میدهند یعنی اصلا توقیفی درکار نبوده ! بلکه خدمه این کشتی با خیانت محموله را تسلیم آمریکایی ها کردند ! کشتی دیگر خارجی فقط به لو دادن مسیر اکتفا میکند و خدمه دو کشتی ایرانی با پایداری از دادن اطلاعات و محموله به آمریکایی ها امتناع میکنند . این وطن پرستی خدمه ایرانی برای آمریکایی ها گرون تموم میشه و اسامی خدمه هر دو کشتی ایرانی بعنوان نفرات تحریم شده به کشورهای هم پیمان آمریکا و اروپایی فرستاده میشه تا از ورود آتی اونها به این کشورها جلوگیری بشه . متاسفانه خانواده کاپیتان یکی از کشتی های ایرانی هم در نروژ ساکن بودند و خود کاپیتان هم ساکن آنجا بوده که به دلیل این تحریم مسخره ، از اون موقع تا کنون نتونسته به دیدار خانواده ش در نروژ بره ! جا داره از تمامی خدمه هر دو کشتی ایرانی که با وطن پرستی و رشادت در این ماجرا آینده بین المللی شغلی خودشون رو بخطر انداختند ، بعنوان قهرمان تقدیر بشه .
  9. 2 پسندیده شده
    بسم ا... نمونه کار یکی از اساتید بال در بال فانتوم 1:48 در بال یک فروند فانتوم 1:1
  10. 1 پسندیده شده
    ببینید در درس مدیریت استراتژیک میگن مدیریت ذاتیه یعنی مثلا هر کسی نمیتونه مدیر باشه باید تو ژنش مدیریت باشه الان تمام مدیران میانی منظورم فرماندهان پادگان منطقه پدافندی و... برابر دستور ستاد کل میان رودر رو با حتی سربازان وظیفه صحبت میکنن همیشه هم یک نفر با دوربین کنارشونه و اینهارو ضبط و به سلسله مراتب ارسال میکنه رئیس کلانتری در سرقت به عنف باید در صحنه حضور داشته باشه اینها دستور هستن و اجرا میشه پس چرا مدیریتشون نتیجه نمیده دو تا علت مدیران نه بر اساس لیاقت بلکه بیشتر براساس وفاداری انتخاب میشوند حالا چند تا از این مدیران وفادار دارای لیاقت هم هستن این میشه نمونه های عالی مثل احمد کاظمی تهرانی مقدم و ستاری که البته گفتم اینها جوانان کشتی طوفانی ای بودند که کسی خیال ناخدایی نداشت اما مطمئن باشید در همین زمان چ افرادی در حد همین افراد هستند لیکن در ارتش و .... (در سپاه کمتر)کنار گذاشته میشوند چون با تملق و چاپلوس نیستند مورد دوم فساد دوست عزیز مدیران صندلی و میز خود رو بخاطر رانتهایی که بدست میاورند دوس دارن واگرنه شما بیا مسئولیت هارو بدون رانت ایجاد کن ببین کسی میاد مسئولیت بگیره همه فرار میکنن میگن مدیریت بدون سود چ فایده ای داره و .... این از مورد اولم مهم تره یعنی مدیران به فکر دزدی هستند واگرنه مدیران الان هم وفادار هستن هم دانا انا هدفشون کسب سود و درامد ودزدیه پس راه رسیدن به هدف رو که در مسیر مستقیم یه متره صد هزار کیلومتر میکشونن
  11. 1 پسندیده شده
    دوست عزیز مدیریت یک علمه در کشور های پیشرفته مثلا ژاپن اگر یک پروژه با استفاده از هزینه عمومی نتیجه نده مدیر عذر خواهی میکنه استفا میده سرافکنده میشه در کشور های جهان سوم اگر مدیر رو با سیم بکسل از میزش جدا کنید جدا نمیشه بنظرتون علت چیه؟ شاید گفتن این مطلب اینجا درست نباشه اما یک مثاله برای دونستن وضعیت کل کشور در مدیریت چهل مدل واکسن رو نمایی شد هر کدوم میلیون ها میلیارد ها و .... بودجه دریافت کرد و در نهایت واکسن برکت که قول 50میلیون دوز واکسن تابرج 5الی 6الی 7(بنابر روایت های مختلف)را داده بود شد یک پروژه شکست خورده اگر این اتفاق در چین و ژاپن اتفاق افتاده بود کل مدریت بهداشت زیر رو میشد اما در کشور ما حتی کسی از طرف باز خواست نکرد که این همه بودجه کجا رفت صرف چی شد بنظرم ایران خودرو ایسم و نحوه مدریت اون در تمام ارکان کشور وجود داره و علت اونم یک چیزه در کشور ما با توجه به نوع نگاه مدیریت قبل از علم باید به سیستم وفادار باشه اما چون این وفاداری دارای ترازو نیست هر کسی دیگری رو خائن نشون داده و راه رو برای مدریت خودش باز میکنه اگر امثال ستاری در مدیریت موفق شدن بخاطر این بود که سیستم باور داشت این شخص وفاداره و هرداروی تلخی رو از دست این مدیر میگرفت اما الان شما مطمئن باشید مدیر دانا با کوچکترین انتقاد حذف میشه و مدیران نالایق به راحتی با تملق و چاپلوسی بالا میان و با رسیدن به میز مدیریت با استفاده از چسب ..... و تنها نتیجه این مدیران چند شو تبلیغاتی و تمام .راهکار: 1-شفافیت در همه عرصه ها نیاز به شفافیت داریم از ارای مجلس تا پروژه های مختلف نظامی و.... 2-نرم افزار محور شدن در تمامی مراحل
  12. 1 پسندیده شده
    سلام و وقت بخیر در مورد تایپ غربی که دوست عزیزمون اشاره کردن در کمال تعجب در خود نیرو این پرنده در تایپ شرقی طبقه بندی شده است....! اما در مورد امکان حمل به کارگیری تسلیحات غیر هدایت شونده با توجه به یک اصل ساده و کلی اعضای ناتو تمامی اعضا توان این را دارند در مواقع نیاز از تسلیحات مشترک استفاده کنند منوط به داشتن پالون ...لانچر و یا بمب رک مربوطه و فرانسه هم یکی از اعضای اصلی ناتو است اما صحبت بر سر لانچر ...پایلون و یا بمبرک لازم هست که میشود با اندکی مطالعه و تحقیق و هزینه و صد البته خواست و مدیریت درست در زمان نسبتا کم برای ان یا از موجودی سایر پرنده ها استفاده کرد با بروزرسانی و تطابق و یا به صورت ویژه از اول برای ان ساخت .... اما چرای قضیه در این است که خود نیرو هم انرا هنوز به عنوان یک جنگنده قبول نکرده است و از ان گذشته بودجه ای ندارد برای اینکار و خواستی هم نیست ...به خصوص که اکثر بودجه مربوط به این پرنده قاعدتا برای خرید قطعات از بازار سیاه هزینه میشود کلا بودن این هواپیما در نیرو بیشتر برای پر کردن تعداد کم پرنده های از دست رفته است و نه نقش شش دنگ رزمی مثل همان اف۴ دی هر چند در دهه نود میلادی شایعاتی بود از پیشنهاد فرانسه برای فروش تعدادی قابل توجه از میراژهای اف ۱ سی ار خودش به ما با پشتیبانی فنی و تعداد قابل توجهی مژیک و اگزوست که در دوره پر بار اصلاحات به خاطر عدم ایجاد تنش در منطقه.....! به شکل عجیبی رد شد مانند ان شایعه دادن امتیاز میگ ۲۹ کی و خرید ناو هواپیما بر و .... بماند
  13. 1 پسندیده شده
    پهپاد سیمرغ نیروی دریایی ارتش پهپاد سیمرغ همان پهپاد شاهد 129 می باشد که در خدمت نیروی دریایی ارتش بوده و در رزمایش با استفاده از بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن موفق به انهدام یک هدف متحرک شناوری در آب‌های دوردست با استفاده از بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن تماما ایرانی شد.
  14. 1 پسندیده شده
    سلام و وقت بخیر جسارتا خدمت دوستان عزیز و فرزانه متذکر بشوم که نصب یک سلاح با توانایی حمل و شلیک و استفاده از ان فرق دارد در مورد عکسهایی که در سطح نت دیده میشود زیاد جدی نگیرید هر مدل لانچری یا پایلون و یا بمبرکی را میشود به صورت نمایشی بر روی زمین نصب کرد البته با کمی حوصله و سلیقه ....اما بین نصب با لود تفاوت زیادی هست در نصب فقط روی حامل میبندیم اما در لودینگ اول حامل باید باسلاح چه از نظر سخت افزاری و چه نرم افزاری هماهنگ شوند و بعد از چندین نوبت تست نصب و چکهای متوالی برقی و مکانیکی بر روی زمین تازه اجازه تست پروازی داده میشود و خود انهم فرایند وقتگیر و طولانی هست تا بخواهد نظر عملیات ...بازرسی... کیو سی ...فرماندهی ... و از همه مهمتر گردان جنگافزار را تامین کند و بعد از تایید پروژه و تامین بودجه کلی بر روی سایر پرنده ها اعمال گردد این شو اف های تبلیغاتی را جدی نگیرید تا زمانی که ان پرنده با سلاح مربوطه پرواز رزمی انجام ندهد و فیلمش را ندیدید بیخیال این مسایل باشید در زمینه میراژها هم حرف زیادی نمیماند قبلا دوستان همینجا خیلی شفاف این مساله رو توضیح دادن به امید نیروی هوایی در شان این کشور
  15. 1 پسندیده شده
    دلیل آن مشخص هست ، چون نه پول دارند و نه اعتقادی . اگر تصور میشود که مثلا نیروی هوایی آمریکا ، چیزی شبیه به جهاد خودکفایی ما ندارد ، یک اشتباه محض هست تا اینجا دوستان ما نشون دادند که هیچ اعتقادی به قدرت هوایی ندارند ( امروز 17 ابان 1400 و قبل از تحویل سوخو-30 های احتمالی ) و وقتی اعتقاد نداشته باشند ، پولی هم قرار نیست خرج بشود ! بدبینانه ترین و در عین حال منطقی ترین توجیه این هست ، جذب حداقل بودجه برای اینکه مدعی باشند ایران هنوز نیروی هوایی دارد ، در حالی که حتی خواجه حافظ شیرازی هم می دوند که این نیرو ، قابلیت دفع تهدید مرگباری که مرتب دارد وحشتناکتر میشود را ندارد ... هیچ تعارفی هم برای بیان این موضوع نداریم .
  16. 1 پسندیده شده
    بسم ا... وقتی می فرمایید ، کار جزیره ای ، یعنی اصلا کاری انجام نشده ، چون به مرحله عمل درنیامده وانسجامی ندارد ، پس اصولا در چهارچوب یک برنامه قابل تامل و موثر قابل دسته بندی نیست پی ال -7 ها هیچ وقت در نیرو محبوب نبودند ، تا جایی که خدمه استفاده از همون سایدویندرهای قدیمی را ترجیح میدهند ( بخصوص برای اف-5 ) با توجه به اینکه میراژها هرگز مسلح دیده نشدند ، متاسفانه نمیشود این را تایید کرد و طبق قاعده " اگر ببینیم ، میشود باور کرد " به این موضوع نباید زیاد استناد کرد
  17. 1 پسندیده شده
    من در ساعات اخیر اخبار را پیگیری نکردم ولی آقای حقیقت پور عضو سابق کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به تخطئه و تمسخر نیروهای نظامی ایران و طرفداری تلویحی برخی اصلاح طلبان از آمریکا و موضع آمریکا در ماجرای اخیر روایتی داشتند که مطابق با روایت جناب مرندی است و به نظر آقای کوشکی هم همین روایت را میخواست با جزییات داشته باشه که دقیق مطرح نکردند. آقای حقیقت پور هم اشاره داشتند گویا این همون نفت کشی است که در سری پیش با خیانت نفت ایران را در اختیار آمریکا گذاشت و این بار در حالیکه در بندر فجیره امارات نفت بارگیری کرده بوده و عازم مقصد بود در رصد نیروهای ایران بوده و در موقعیت مناسب توقیفش کردند و کشور و مالکیتش هم چندان مهم نیست چون اصولا در عملیات های دریایی و جا به جایی های اینچنینی فعالیت داره که اونبار به ایران خیانت کرد. (البته نهایتا به نظرم نفت کش ازاد میشه خصوصا به خاطر ارتباط نه چندان بد ما با ویتنام ولی نفتش توقیف میشه بابت اون نفت دزدی که دیگه مشکل مالک نفت کش و کاپیتان دزد و مالک نفت هست) باقی جزییات نا همخوان هم در حقیقا جزییاتی است که برخی اضافه کم کردند گویا به اصل ماجرا و البته بیانیه سپاه که چون ماجرای اول مربوط به ماه ها پیش بوده با حذف زمان بین دو ماجرا در حقیقت جنگ روانی طرف مقابل را خنثی کرده چون ماجرایی که خیلیها به یاد ندارند و یا ازش مطلع نشده بودند را چسبونده (با حذف زمان بین دو اتفاق) به تلافی دوم. کشتی اول را دزدیدند، نفت را در کشتی دوم پس گرفتیم. حالا اینکه کی بوده و صبر کردیم و منتظر موندیم و ... همه حذف شده برای اینکه روایت را مطابق میلشون در قدم اول با فریب مخاطبان (فراموشی و عدم اطلاع از دزدی دریایی اول) اقدام غیرقانونی ایران جا نزنند. حالا این هم تحلیل هست ولی به نظرم این روایت چون جناب مرندی هم اول بار دلیلی نداشت بدون قرینه چنین روایتی را مطرح کنه حالا با تایید حقیقت پور و جمیع ماجرا به حقیقت نزدیک تر هست.
  18. 1 پسندیده شده
    با سلام ، لطفا این واتر مارک های روی عکسهارو کوچکتر کنید ، هیچ چی از خود عکسها مشخص نیست !
  19. 1 پسندیده شده
    منتخب دهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نهاجا ۱۴۰۰
  20. 1 پسندیده شده
    منتخب رزمایش مدافعان آسمان ولایت-1400 https://www.aparat.com/v/z94uS/منتخب_رزمایش_مدافعان_آسمان_ولایت-1400_-_ایما_مدیا
  21. 1 پسندیده شده
    جنس آلمانی این قسمت :زیردریایی پس از پایان جنگ جهانی دوم و تا قبل از بحران برلین ، حق مسلح سازی مجدد از آلمان جدید التاسیس فدرال سلب شده بود ، اما پس از آغاز علنی جنگ سرد ، روند مسلح سازی ارتش آلمان غربی بتدریج آغاز گردید . با شروع این کار ، برنامه مسلح سازی نیروی دریایی و بویژه نیروی زیر سطحی این کشور در دستور کار قرار گرفت ، در نتیجه عملیات بیرون کشیدن دو فروند زیردریایی کلاس XXIII با کد بدنه U-2365 و U-2367 از عمق دریای بالتیک شروع شد. در ژوئن و آگوست 1956 هر دو زيردريايي از عمق بيش از 50 متري بيرون كشيده شدند. هر چند اين زيردريايي­ها در اعماق بالتيك به مدت 11 سال در معرض زنگ‌زدگي بودند، اما هر دو زيردريايي با كمال تعجب در وضعيت خوبي قرار داشتند و در كمتر از يكسال كارخانه هوالتز.ورك در بندركيل مبادرت به تعمیر اساسی آن نموده و تقریباً این دو را در شرايط اصلي خودشان، به نيروي دريايي فدرال واگذار كرد. تنها تغییر ایجاد شده ، در بخش سینه این زیردریایی براي نصب تجهيزات جديد ردياب آكوستيك صورت گرفت . سرانجام در 15 اگوست 1957، زيردريايي به نام «هاي» (كوسه)U-2367 و در 1 اكتبر 1957 زيردريايي به نام هخت (اردك ماهي)U-2365 براي نيمه دوم عمر خود، عازم ماموريت شدند.
  22. 1 پسندیده شده
    پی نوشت :  بازیابی تصاویر و اصلاح تاپیک گالری شکاری - بمب افکن اف-4 فانتوم-2 /29 مرداد 1400 خورشیدی
  23. 1 پسندیده شده
    حمله به اچ-3 کارگردان : شهریار بحرانی سال 1373
  24. 1 پسندیده شده
    بُرشی از روند توسعه سازمان رزم واحدهای تفنگدار دریایی ناخدا هوشنگ صمدی در کتاب خاطرات خود بنام "تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر می نویسد: سال 1357 باید آمادگی پیدا می کردیم که به عنوان تک یگان سازمانی در ارتش پرچم مخصوص داشته باشیم. پرچم را باید از دست شاه می گرفتیم. بنابر این برای مراسم دریافت پرچم از هر لحاظ باید آمادگی پیدا می کردیم. پرسنل باید به لحاظ آموزش های نظامی، عملیات نمایشی، وضع ظاهری و آراستگی و هماهنگی های لازم برای رژه در مقابل پهلوی دوم آماده می شدند. پرچم تکاوران را ناخدا فیوزی از دست وی دریافت کرد. او پس از دیدن سان به اتاق توجیه (بریفینگ) آمد. دریاسالار حبیب اللهی فرمانده نیروی دریایی و معاونین نیرو هم همراه وی بودند.ما در دفتر فرماندهی گردان تکاوران یک برد بزرگ داشتیم که روی آن نقشه ده سال آینده خودمان را ترسیم کرده بودیم. بر اساس آن نقشه قرار بود تا سال 1366 و ظرف ده سال، تکاوران را از یک گردان به سه لشگر افزایش بدهیم. در این مدت باید در همه پایگاه های نیروی دریایی در بوشهر، خرمشهر، چاه بهار، بندرعباس و حتی عسلویه و جزایر ایران در خلیج فارس تکاور مستقر می کردیم. مسئول تشریح برنامه ده ساله به پهلوی دوم هم من بودم. من به عنوان فرمانده گردان تکاوران دریایی، شروع کردم به گزارش دادن و تشریح برنامه ده ساله خودمان. حدود دو ساعت حرف زدم و درباره برنامه های روزانه، کوتاه مدت و بلندمدت گردان تکاوران برای او و همراهانش صحبت کردم و گزارش دادم. در این مدت پهلوی دوم ایستاده بود و به دقت به گزارش های من گوش می داد. صحبت هایم که تمام شد، وی گفت: "آقای ناخدا چرا ده سال؟ برای بعد از مرگ من می خواهید؟". دستپاچه شدم. گفتم: "خدا نکند قربان!!!!! شاه گفت: "بکنیدش پنج سال. پنج سال دیگر به همان جا برسیم". - اطاعت می کنم قربان! فرمانده نیروی دریایی هم احترام نظامی به جا آورد و گفت: "اطاعت می شود قربان" شاه بازدیدی کرد و سوار هلی کوپتر شد و رفت. تا شاه رفت، تیمسار حبیب اللهی همراه معاونانش آمدند به دفتر من و گفت: "این برد را می کنید پنج سال". جانشین نیرو که جزء همراهان بود گفت: "تیمسار کار مشکلی نیست. می خواهیم سالی هزار نفر بگیریم، از این به بعد دو هزار نفر می گیریم. در سال می خواهیم دویست تن تجهیزات بگیریم، چهارصد تن می گیریم. می شود پنج سال". تیمسار حبیب اللهی گفت: "هر کاری می خواهید بکنید. همین جا می مانید، کارها را می کنید و تحویل ناخدا می دهید و بعد برمی گردید تهران". در کمتر از 48 ساعت بُرد ده ساله را به پنج ساله تبدیل کردند. بر اساس برنامه ریزی جدید قرار شد تا سال 1362 ایران سه لشگر تکاور داشته باشد. البته کمی بعد و با شروع انقلاب اسلامی در ایران، همه برنامه ها متوقف شد و آن طرح رویایی ناتمام ماند ....
  25. 1 پسندیده شده
    اینها هم مثل تاواریش ها سیستم all in one تولید کردن