برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on یکشنبه, 23 آبان 1400 در همه مناطق
-
1 پسندیده شدهاگه بهتون یک تانک t-34 و یک جنگنده mig-21 بدن باهش چه وسلیه به درد بخوری می سازید؟؟؟ با پایان یافتن جنگ اول خلیج فارس کشور کویت با بحرانی خاص رو به رو شد . چاه های نفتی این کشور نابود شده بود و در شعله های آتش می سوختند که نه نتها باعت از بین رفتن منابع نفتی می شد آلودگی های زیست محیطی بزرگی نیز به همراه داشت . از همین رو کشور های دنیا با هم کاری هم شروع به خاموش کردن آتش چاه های نفتی کردند. در این بین نیرو های مجارستانی ابتکاری جالب برای خاموش کردن چاه های به نمایش گذاشتند.مهندسین مجارستان با استفاده از یک شاسی تانک t-34 و دو موتور mig-21 یک وسیله قدرتمند برای خاموش کردن چاه های نفت درست کردند که به نام "The Big Wind" نامگذاری شد. The Big Wind با استفاده از یک پمپ ،آب را به جلو موتور ها هدایت می کرد و موتور ها با حداکثر سرعت آب را بر روی چاه می ریختند و به طور موثر چاه های شعله ور را خاموش می کرد.
-
1 پسندیده شدهعلی الظاهر شماهم معتقد هستین که علم وعقل با قرآن در تعارض هستند ، باشه مساله ای نیست . بنده ترجیح میدم پروردگارم رو در حالی ملاقات کنم که قاری قرآن باشم نه قاری فرمایشات کسینجر!
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهاحسنت ! عبدالکریم حاج فرج دباغ هم همین رو میگفت که شما خشونت طلب ها اذیتش کردین . احکام اسلام من جمله حد قطع ید برای سارق درزمان خودش کار میکرده والان دیگه کاربرد نداره . اون آقای خمینی هم اشتباه کرد که به خاطر همین حرف نهضت آزادی رو منحل کرد . البته لازم به ذکره که مریدان سروش هم همواره تاکید داشتند براینکه هیچ کس تاکید میکنم هیچکس نمی تونه از فرمایشات ایشون ایراد بگیره .
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهامیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) در گفتوگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به توانمندی راداری این قرارگاه اظهار داشت: ما در خصوص رادار سپهر هیچ گلوگاهی نداریم. وی افزود: در همین راستا بالای 40درصد اقدامات استقراری هم به پایان رسیده و هیچ گرهای در کار نیست. اسماعیلی تأکید کرد: این رادار در آینده با استقرار نهایی در شبکه یک پارچه پدافند هوایی قرار میگیرد و با برد 2500 تا 3000کیلومتر میتوانیم نفس دشمن را در پایگاههای خودشان احساس کنیم. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاطرنشان کرد: با رادار سپهر ما دشمن را در دوردست هم رصد و هم مراقبت میکنیم و این شامل کشورها و هدفهای تحت برد این رادار میشود. اسماعیلی اظهار داشت: با برد بیش از 2500کیلومتری این رادار ما میتوانیم نوعی دفاع در عمق داشته باشیم و از آسمان کشور پیش از ورود تهدیدات حفاظت کنیم. به گزارش فارس، «سپهر» یک رادار برد بلند است که اهداف رادار گریز با سطح مقطع بسیار پایین را کشف و قابلیت شناسایی تمامی اهداف در ارتفاع پست، ارتفاع متوسط و ارتفاع بالا را دارد و اهداف ریز پرنده، موشکهای بالستیک و نیمه بالستیک و نیز موشکهای کروز به راحتی توسط این رادار کشف وشناسایی می شوند. http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931125000383
-
1 پسندیده شدهممنون از زحمت شما . در ویکی گفته شده که در طول ماجرای یوم کیپور 12 تیر مدل آشیانه یاب KSR-11 و 13 تیر KSR-2 از توپولف 16 های مصری شلیک شده ... که واقعا زیاد به نظر میرسه . چیزی از درصد موفقیتشون جایی نخوندین ؟
-
1 پسندیده شدهمربوط به هرمز 2 هست . با کلاهک چندگانه . توی ارتفاع متوسط جدایش انجام میشه و چندتا بمبلت آشیانه یاب ازش رها میشن . مخصوص عرشه ی ناوها طراحی شده .کلا چیز خیلی خاصی نیست ...
-
1 پسندیده شدهبسیار خوب . عرض کردم که مشکل اینجاست که متاسفانه نرم افزار انجمن ، قابلیت الصاق کاربر به پست رو نداره که جنابعالی رو به پستتون سنجاق کنیم تا به هرکسی که میخونه منظورتون رو که در تناقض با نوشته تون هست توضیح بدین . فراموش نفرمایید که این مباحث بعد از اعتراض بنده شکل گرفت و در صورت عدم اعتراض بنده ، هیچ توضیحی از سوی شما وجود نداشت و متن شما معنایی جز انکار وجود حوت در ایران نداشت . مطلبی که هنوز به دلیل غرور ، قصد پذیرش و عذر خواهی در مورد اشتباهتون رو ندارید .
-
1 پسندیده شدهنه خیر! این شما هستید که عادت دارید آخرش برسید به پراید ! کما اینکه بالاخره رسیدید . واتفاقا این پراید و غروربیش از حد شماست که مانع از پذیرش اشتباهتون میشه تا جایی که حاضرید به خاطرش حرفتون رو چندبار عوض کنید . بنده هیچ حرفی راجع به حوت و اشکوال و پراید و چین و موشک 5000 کیلومتری نزدم .شما همه رو فرمودید . همه هم برای فرار از پذیرفتن اشتباهتون بود . شما درابتدا ، فرمودید : که در زبان فارسی معنی اش اینه که چیزی به نام حوت وجود نداره و ایران فقط دارنده ی اشکوال هست . وقتی عرض شد که طبق مستندات فاس ، حوت قطعا ایرانی هست . شما به چندین مطلب مختلف برای زیربار نرفتن ونپذیرفتن اشتباهتون اشاره کردید . که البته با پراید و غروری که ما ازشما سراغ داریم انتظار میره این روند رو ادامه بدین و اون مطالب به صدها مطلب برسه ولی شما نپذیرید که اشتباه کرده اید .
-
1 پسندیده شدههمونطور که عرض کردم تا اشتباه خودتون رو در مورد اشکال اولی که وارد کردید - که همانا ساخته نشدن حوت درایران بود - نپذیرید ، امکان صحبت درمورد هیچ یک از مطالب دیگه اعم از روح پیام پوستر وجود نداره .
-
1 پسندیده شدهبسار خوب این بهتر شد . حالا شیفت کردید رو روح پیام پوستر و به عبارتی باز حرفتونو عوض کردین . اتفاقا فرمایش تون در اشکالی که اول وارد کردید فقط در مورد ساختنش بود ولاغیر ! در زبان فخیمه ی پارسی که چیزی غیر ازین ازش فهمیده نمیشه . یعنی ابتدائا فرمودین که حوت ایرانی نیست و اشکوال روسی است . بعد که پاسخ عرض شد خدمتتون شیفت کردین روی اینکه منظورم این بود که سریعترین اژدر نیست و بعد هم دوباره حرف مبارک رو عوض کردین و فرمودین منظورم این بود که اصالت تکنولوژی ، ایرانی نیست . حالا که دوباره میفرمایید منظورم این بوده که : روح پیام پوستر نامناسبه و نباید با تکنولوژی کپی شده از دیگران فخر فروشی کنیم ! نه خیر برادر ! حرفتونو عوض نفرمایید . حرف شما از ابتدا این بود که حوت ایرانی وجود نداره و ایران دارنده ی اشکوال هست نه حوت . که غلط بودنش خدمتتون عرض شد و خودتون هم قبول دارید . ابتدا اشتباه بودن فرمایش اولیه تون رو قبول بفرمایید بعد درباره ی صحت و سقم سه مطلب دیگه ای که فرمودین ( سریعترین بودن ، اصالت تکنولوژی و روح پیام پوستر ) صحبت خواهیم کرد . البته اگر با یه شیفت دیگه تعداد مطالب بالا به چهارتا نرسه ...
-
1 پسندیده شدهبا کلمات بازی نکنید . مشخصا اشکال شما به رکورد دار بودن یا نبودن اشکوال برنمیگشت . بلکه به ایرانی بودن حوت برمیگشت . اگر با اینکه حوت از اشکوال سریعتر نیست مشکل داشتید باید اینگونه اشکال میکردید : ایران دارنده ی دومین اژدر سریع دنیا ! وقتی میفرمایید ایران دارنده اژدر روسی اشکوال ! ، یعنی مهم نیست که این اژدر سریعترین هست یا نه ، بلکه مهم اینه که ایرانی نیست . که مستندات فاس اثبات میکنه حوت ایرانی هست .
-
1 پسندیده شدهبي مزه بود . اگر بنده به جاي ماضي بعيد از ماضي استمراري استفاده كرده بودم و ميگفتم : " سربريدن كه اميرالمومنين روحي فداه بسيار انجام ميداد چي ؟ " اونوقت شايد كلام خنك تون مناسبتي داشت و ميشد به زور لبخند زد . ولي اينكه بنده از ماضي بعيد استفاده كردم نشان دهنده ي نقل قول از سوي بنده هست نه روايت آنچه عينا مشاهده شده . پيش از پست دادن بيشتر دقت كنيد تا فرمايشات گهر بارتون از اندك مناسبتي با كلام گوينده برخوردار باشه . ممنون .
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهپ . ن : در تصویر بالا تیربار پشتی REAR GUN ایلوشین 28 به نام Nudelman-Suranov NS-23 با کالیبر23 در 115 و همچنین برجک تیراندازی آن ، مشخص هست . در رده ای از هواپیماهای قدیمی برای موقعیت های داگفایت فردی به تحت عنوان tail gunner یا rear gunner وجود داشت که از پشت هواپیما ، هواپیمای تعقیب کننده رو هدف میگرفت . این موقعیت در بسیاری از بمب افکن های شوروی سابق دررده های متفاوت وزنی تعبیه میشد . ازجمله در بسیاری از ساخته های شرکت توپولف .
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهالبته در زمان طاغوت فكر كنم گذاشتن ريش در ارتش مجاز نبود . الان هم تراشيدن ريش از ته ، در سپاه مجاز نيست .
-
1 پسندیده شدهبالام جان ! منظور اصلا سلسله ي ساساني نبود ... چون مشخصا اين سلسله انقدر عالمگير نبود كه شرق و غرب عالم رو تصرف كرده باشه . منظور ايده ي كلي تعميم ماجراهاي ذوالقرنين به يه سلسله بود بيشتر يه نكته ي تفسيري بود تا تاريخي ... اصلا ولش كن . بگذريم .
-
1 پسندیده شدهنه . متوجه عرضم نشدید . این که یک نماد در تاج شاهان سلسله ای وجود داره شاید بشه گفت ذوالقرنین شخص نیست و یک سلسله هست ... البته مشکله این حرف و نیاز به بررسی های فراوان داره .
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهوسیله ی پرنده که هیچ ! بنده تا به حال سوار دوچرخه هم نشده ام . در مورد تحصیلات هم عرضم خدمتتون که بنده دو کلاس اکابر قدیم سواد داشتم که اونهم بعد از یک دعوا به خاطر ضربه ای که به سرم خورد یادم رفت . فلذا هم اکنون هیچ سوادی ندارم چه رسد به تحصیلات و رشته ی تحصیلی و ... این مطالب رو هم بچه ی همسایه مون لطف میکنه وبنده شفاهی میگم ایشون زحمت میکشه تایپ میکنه ... ولی بازهم عرض میکنم که صحيحش GLIDE RATIO به معني نسبت سرش هست . چيزي به نام GLIDE RATING وجود نداره . بسی خوشحال خواهم شد چناچه عرضم غلط هست ، شما صحیحش رو بفرمایید و چراغی در ظلمت بی انتهای جهل بنده برفروزید ! ممنون .
-
1 پسندیده شدههواپیمای چینی k-8اکنون با یاری مجتمع هوانوردی پاکستان (pac) در حال توسعه است بخش عمده کار طراحی و ساخت را شرکت هواپیماسازی نانچانگ چین انجام داده است ولی به ظاهر سرمایه گذاری کلان واجرای برنامه به عهده شرکت ملی صادرات و واردات تکنولوژی هوایی چین بوده است مدل هواپیما در نمایشگاه هوایی پاریس در سال 1987و تحت نامl-8به نمایش گذاشته شد به دنبال فراهم شدن کمک فنی و مالی پاکستان (که 25درصد برنامه است)و به دلیل وجود رشته کوهای قراقروم در بخشی از مرز مشترک دو کشور نام هواپیما به قراقروم(کراکروم)تغییر یافت در ابتدا قرار بر این بود که کل هواپیما در پاکستان نیز ساخته شود اما این طرح در اواخر سال 94لغو شد وساخت 45د صد قطعات بدنه به شرکت pac واگذار گردید هواپیمای k-8در ابتدا برای صادرات در نظر گرفته شده بوداما فرض بر این گذاشته شد که چون نیروی هوایی چین هیچ گاه جت اموزشی پایه نداشته حدود (!)1000فروند از این هواپیما را که احتمالا به موتور توربوفن dv-2ساخت لوتارییف/zvlبه جای موتور گرانترtfe731مجهز خواهد شد خواهد خرید تجهیزات غربی شامل صندلیهای mk10 Lمارتین بیکر وسیستمهای الکترونیک پروازی راکول کالینزمی باشد نمونه اولیه هواپیمادر نوابر 1990(و به روایتی ژانویه 1991) به به پرواز در امد و دوسال بعد در نمایشگاه هوایی سنگاپور به نمایش گذاشته شد نیروی هوایی پاکستان حدود 60فروند یا بیشتر را برای جایگزینیt-37b خواهد خرید مدل مورد نظر پاکستان ازدستگاه تهویه مطبوع بهتر وترمزهای ضد سرش جدید وسیستم efisبهره مند خواهد بود هواپیمای k-8از چهارمقر زیر بال وامکان نصب توپ 23میلیمترید زیر بدنه برخوردار است پیشرانه :یک موتور توربوفن..ساخت الاید سیگنالبا رانش 16 کیلو نیوتن(3600پاوند ) کارایی:بیشترین سرعت در پرواز افقی 432نات(800کیلومتر برساعت)بیشترین سرعت اوجگیری5300پا بر دقیقه بیشترین برد با سوخت داخلی1400کیلومتر وبا مخزن خارجی 2250کیلومتر مداومت پرواز 3ساعتو با مخازنخارجی 4/6ساعت اوزان:وزن خالی2687کیلوگرم (5924پاوند) سوخت داخلی780کیلوگرم (1720پاوند )وزن عادیدر هنگام برخواستن 3630کیلوگرم (8000پاوند)بیشترین وزن در هنگام برخواستن 4330کیلوگرم (9545پاوند) ابعاد دهنه بال 9/63متر طول 11/6متر ارتفاع4/21متر مساحت بال 17/02متر مربع بکارگیرندگان :چین -پاکستان -مصر-غنا-میانمار-نامیبیا-سریلانکا-زیمباوه-زامبیا http://gallery.military.ir/albums/userpics/K-8_Karakorum_3.jpg http://www.aerospacetalk.ir/vb/showthread.php?t=22842
