برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on دوشنبه, 4 اردیبهشت 1402 در پست ها
-
6 پسندیده شدهاحتمال فروش ناوشکن Type 052D به یک کشور خاورمیانه ای گفته شده است که در نمایشگاه زوهای (zhuhai expo) در سال 2022 یک کشور خاورمیانه ای علاقمند به خرید ناوشکن تایپ 052D بوده است و آن را سفارش داده است که برخی احتمال میدهند این کشور ایران میباشد. خبر و شایعات این سفارش به تازگی منتشر شده است. این ناو شکن 7500 تنی از سال 2014 در خدمت نیروی دریایی چین بوده است و نوع صادراتی آن نیز توسط چین معرفی شده بود.
-
5 پسندیده شدهکیان 160 بازسازی کامیون های اورال کامیون های ural-375d کامیون کیان 160
-
5 پسندیده شده
-
4 پسندیده شدههر چی پرس و جو کردیم و تحقیق کردیم به نتیجه ای در این خصوص نرسیدیم که ذوالفقار چه شد. از دوستان مرتبط هم پرسیدیم و جواب قانع کننده ای ندادند.منتها اطلاعاتی که من گرفتم این بوده که این طرح تولید شده و رو به عملیاتی شدن بود که طرح کرار که یک ارتقا به حساب میاد و هزینه کمتری از ساخت ذوالفقار داشته مطرح میشه لذا به دلیل نبود بودجه کافی سرمایه گذاری برای تولید یک تانک جدید رو کنار میگذارند. جالبه کاملا توسعه تانک متوقف شده. از اون حالب تر توسعه کرار هست که به جای آپگرید شدن دانگرید شده! خدا به داد زرهی برسه
-
4 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهپاکسازی سنگرهای نیروهای واگنر روسیه توسط سربازان اوکراینی در جنگ روسیه و اوکراین https://www.aparat.com/v/yz07J حمله پهپاد انتحاری FVP اوکراینی به تانک روسی با سر جنگی RPG https://www.aparat.com/v/GlNOb شکار نیروهای اوکراینی توسط تک تیرانداز روسی یگان اسپتسناز https://www.aparat.com/v/EHPCa
-
1 پسندیده شدهاز اونجا که طبق گزارشات هند قرار هست برخی سلاح ها را برای ارمنستان تامین کنه، نشست سه جانبه ایران و هند و ارمسنتان جالب توجه هست. از منافع هند در ارمنستان هم اتصال بندر چابهار از طریق ایران به قفقاز و روسیه میتونه باشه در مقابل مسیر چین - ترکمنستان و باکو.
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهبِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ همه ی ما در راهبرد اعمال قدرت نظامی، تسلیحات، تجهیزات و فناوری های مختلف را شرط می دانیم. اما در این بین، وجود آیین نامه های رزمی (Field Manuals) نیز ضروری است جهت پیشگیری از سلیقه گرایی و پراکندگی اقدامات در سازمان های مختلف (اعم از نظامی و غیرنظامی)، وجود آیین نامه و دستورالعمل های متحد و یکپارچه ضروری است. پراکندگی اقدامات، ناشی از وجود خلاءهای هدایتی و رهبری می باشد. این خلاءها به وسیله آیین نامه ها مرتفع می گردند. دستورالعمل ها در سازمان های رزمی و نظامی، به ترسیم اصول رزم در شرایط مختلف می پردازند. در نتیجه قدرت نظامی هر کشور، علاوه بر بهره مندی از تجهیزات و تسلیحات پیشرفته، با علم و آموزش نیروهای مسلح ارتباط تنگاتنگ دارد. بنا به فرموده فرمانده کل قوا، حضرت امام خامنه ای، "باید ساخت درونی خود را از لحاظ افزایش مهارت های گوناگون، توانایی های علمی، عزم و اراده جدی و تدین مستحکم سازیم." اهمیت آیین نامه ها از آنجایی مشخص می شود که اصول و قواعد رزم را آموزش داده، نحوه طرح ریزی عملیات نظامی را برای فرماندهان به فراهم آورده و به نیروها، توانایی، قابلیت ها و فنون لازم برای جنگیدن را می آموزد. ستاد مشترک نیروهای مسلح هر کشور بر اساس دکترین نظامی، آیین نامه های خود را تدوین و مورد بهره برداری قرار می دهند. ایالات متحده هر 5 سال و نیز پس از هر جنگ اقدام به بازنگری آیین نامه های رزمی می نماید. (این چرخه برای ناتو، هر سه سال یک بار است.) آیین نامه های ارتش ایالات متحده (سایت Global Security) آیین نامه ها در نیروهای مسلح ما به آیین نامه های مرجع، عملیاتی، رزمی، روشی، سامانه ای، آموزشی، اجرایی و فنی تقسیم بندی می شود. در سطح نیروهای مسلح کشور ما، متاسفانه آیین نامه های قدیمی، تاریخ گذشته و همچنین غیر علمی به چشم می خورند. (تعدادی از آن ها ترجمه FMهای ارتش ایالات متحده می باشند.) شوربختانه آیین نامه های منتشر شده در سطح نیروهای مسلح ما، به صورت عمومی منتشر نشده و جهت بررسی در دسترس نیستند. پی نوشت: مدتی قبل، نیم نگاهی به آیین نامه نبرد زمینی در محیط جنگ ناهم تراز (دفاع همه جانبه در قالب عمليات هاي دفاع سرزمينی، از قبيل دفاع ثابت منطقه ای، دفاع ضد هلي برن، دفاع از كـوی و برزن، دفاع متحرك، تك شبانه و عمليات ويژه) که در همین سال های اخیر منتشر شده داشتم. از نظر این حقیر این آیین نامه باید مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد. نتیجه گیری: اصلاح ساز و کار های آموزشی، از مهم ترین و پایه ای ترین اقدام ها جهت باز آرایی (Reform) در ساختار نیروهای مسلح می باشد و باید مورد توجه فرماندهان قرار گیرد. Source: The Role of Bylaws in the Strategy of Using the Military Power of the Armed Forces to deal with Future Threats Hamid Hasanpoor Faculty Member of AJA Staff and Command University
-
1 پسندیده شدهالبته از نظر شخصی من نیروی دریایی باید ساختار یکپارچه و تحت یک فرماندهی باشه ! ونیروی هوایی و پدافندی نیز باید تحت یک فرماندهی و اتاق فرماندهی واحد باشه چون تداخل وظایف شدید پیدا میکنن بخصوص در نیروی هوایی و پدافند که نمونه های اون را از سالهای قبل تا به امروز به دفعات دیده ایمو موضاعات که هنوز مبهم هستن! نیروی سپاه قدس که تک قدرت هست و تحت یک فرماندهی و نیازی به تغییر نداره و نیروی موازی حوزه اون فعلا خدارا شکر نداریم. سازمان های اطلاعاتی هم بنظرم باید در هم ادغام بشود سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات باید همگی در هم ادغام شده و یک سازمان و یا وزارت خانه بخصوص با افزایش حوزه قدرت و افزایش پتانسیل های خود به ادامه فعالیت خود ادامه دهد در سالهای اخیر نفوذ بیگانگان و ترور ها وخرابکاری ها، فساد در حال اسیب زدن از درون به کلیت کشور هست که باید تغییر رویه داد بخصوص که در این حوزه هم تداخل زیاد وجود داره! باید روی افراد دارای مسئولیت و وابستگان دور و نزدیک تصمیم گیرندگان کشور بصورت مستمر دارایه اگاهی بود که خدا نکرده افراد معلوم الحال و با نمایش و شوآف شعار های داغ انقلابی به مناسب نرسن ولی مثلا در منتها برعلیه منافع ملی عمل کنند!!
-
1 پسندیده شدهربطی به دیدگاه نظامیان نداره ، به بالادستشون مربوطه
-
1 پسندیده شدهکاش در ایران و مرز بانی هم دیده بشه ... اینکه مرزبان های ما ندارند و دیگران دارند ، به دانایان حقایقی بسیاری می رسونه
-
1 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم سلام و عرض ادب خدمت دوستان ابتدا از عزیزان و بزرگواران ، بابت به کار بردن واژه ی غریب و ناماُنوس " حفاظت از جان رزمندگان " که در ادبیات نظامی اشان به دست فراموشی سپرده شده بود ، به صورت ویژه تشکر میکنم . همینکه بالاخره حفاظت از جان رزمندگان و ... در گفتگوی ایشان دیده شد، بسیار با ارزش تر از رونمایی از تجهیزات بود . ساخت ، خرید و استفاده از تجهیزات حفاظتی به خودی خود مسئله ی پیچیده و دور ار ذهنی نبوده و نیست ، اما تغییر نگرش فرماندهان ، تصمیم گیران و ... به سمت حفاظت از نیروی انسانی در نوع خود قدم بزرگیست که در صورت ادامه یافتن این گونه گفتگوها در سطوح بالا و گذر از مرحله ی شعار و رسیدن به مرحله ی " عمل " شاهد کارهایی با ارزشی درشان نیروهای نظامی ، انتظامی و .....خواهیم بود انشاا... . حفاظت اولین نکته ایی که تصاویر پخش شده و در مورد این خودروی زرهی به چشم میآمد وزن زیاد آن بود ، طبق گفته های موجود وزن آن 21 تن در حالت خالی و با احتساب نفرات ، تجهیزات و ... احتمالا" قابل افزایش به وزن 23 تن خواهد بود . نکته ایی که در گفته ی عزیزان موجود بود توانایی حفاظت مقابل گلوله های هسته فولادی ( ضد زره ) بود ( اطلاعات بیشتری برای ارائه موجود نبود ) . در همین خصوص با دقت به درب ورود و خروج قسمت راننده میشد جک پنوماتیکی و مجموعه ی کاربری از آن را به وضوح دید . به نظر این سامانه ی کمکی برای راحتی خدمه با حذف نیروی وزن درب در زمان استفاده نصب شده . این توان در زمانی که خدمه ی خودرو ( رعد ) در شیب عرضی و یا طولی نیاز به استفاده از درب داشته باشند کاملا" راهگشا خواهد بود . در مورد رمپ انتهایی و کارکرد آن تصویری موجود نبود اما از ظواهر امر اینطور میشد برداشت کرد که رمپ انتهایی هم ( احتمالا" ) به صورت هیدرولیک رو به سمت پایین قابلیت باز و بسته شدن را خواهد داشت . دریچه ی فرار دریچه ی فرار نیرو ها و خدمه از قسمت سقف هم از یک مکان تعبیه شده بود . مخازن هوای فشرده نکته ی جالب و منطقی ، انتقال هر سه مخزن هوای فشرده ی ( تانک باد ) خودرو به بخش داخلی بود . یک توضیح ، سیستم ترمز و ترمز دستی خودروهای سنگین اکثرا" با استفاده از نیروی هوای فشرده کار میکند و در صورت ایجاد مشکل برای آن ابتدا ترمز مجموعه کارایی خود را از دست خواهد داد و با تخلیه ی مخازن به احتمال زیاد ترمز دستی درگیر خواهد شد . در ضمن یک سکوی فلزی با پایه های جمع شونده ( تاشو ) برای خدمه ی سلاح اصلی امرپ رعد در نظر گرفته شده . شاسی و یا ... در مرور تصاویر و فیلم های پخش شده از امرپ رعد ، نکته ی قابل توجهی وجود داشت که ، دست کم به نظر قسمت حمل نیروها به صورت بدون شاسی کامیونی و براساس استفاده از سازه ی مستحکم کابین در هر دو نقش شاسی و کابین به صورت یکپارچه ( مونوکوک ) ساخته شده بود . اما با دقت به قسمت محور جلو و سیستم تعلیق ، یک مقداری بیننده به شک می افتد که شاید قسمت موتور و در ادامه ی آن گیربکس بعلاوه ی دیفرانسیل میانی ( سوم ) شاسی اش حفظ شده باشد . البته این حدس از روی تصاویر عمدتا" کم کیفیت زده شده و شاید واقعیت به گونه ی دیگری باشد . باک سوخت باک سوخت خودرو مشخصا" مابین محور اول و محور دوم ، در هر دو سمت خورو نصب شده و به شکلی حجیم ساخته شده . در توضیحات به برد 900 کیلومتری رعد اشاره شد که با توجه به حجم باکها ( احتمالا" مجموع هر دو باک بین 800 تا 1000 لیتر حجم خواهد داشت ) دو از دسترس به نظر نمیرسد . شیشه ها با توجه به نمونه ی اولیه بودن رعد ، شیشه های جلو و طرفین به صورت ضد گلوله ی واقعی ( چند لایه و قطور ) بر روی آن نصب نشده و به نظر صرفا" نمایشی و دوجداره هستند ، ( یک لایه بیرونی و یک لایه ی داخلی با فضای خالی مابین آنها ) . و درصورت صلاحدید و یا تولید با حجم مناسب ( درآینده ) این مهم هم محقق خواهد شد . میله ی ضد غلتش نکته ی بسیار بسیار باارزشی که در رونمایی به چشم میخورد ، استفاده از میله ی ضد غلتش ( آنتی رول بار ) در محور اول و محور سوم که در اصطلاح عامی به میل موجگیر معروف شده است ، بود . این مکانیسم بسیار ساده و پیش پا افتاده در زمان تعویض مسیر ، هنگام ورود به پیچ ، داخل پیچ و خروج از پیچ تنش های وارده به سیستم تعلیق خودرو را با حجم مناسب جذب و به سمت دیگر محور منتقل کرده و پایدار ی خودرو را افزایش میدهد . بالطبع این پایداری که بسیار قابل توجه است کمک به رانندگی سریعتر، جسورانه تر و ... میکند و این مهم باید قسمتی از یک خودروی نظامی فارغ از ابعاد و کلاس آن باشد . همینطور میل موجگیر در مسیر های بیرون از جاده ( آفرود ) و مسیرهای صعب العبور باعث ثبات خودرو در گذر از در زوایای عرضی و ... خواهد شد . چه شاسی کامیونی ایی در برخورد با رعد اولین نکته ایی که به ذهن افراد فنی و ... خطور میکند این است که آیا این امرپ کاملا" جدید ( به صورت صد در صدی ) است ؟ و یا بر اساس شاسی کامیونی ایی شکل گرفته و یا توسعه یافته ؟ اولین نکته ایی که در برخورد با رعد به صورت غیر قابل انکاری خودنمایی میکند ، استفاده از مجموعه محورهای ( به نسبت قدیمی تر ) کامیونی شرکت معظم بنز است . در کامیون های بنز 6x6 استفاده کننده از این در اصطلاح توپی ها ، 2 نامزد وجود دارد . شاسی 6X6 کامیونی در اصطلاح بدون دماغ NG 2631 _2 معروف به بنز 10 سیلندر با توان 310 و 320 اسب بخار و شاسی کامیونی 6X6 و دماغ دار LAK 2624_8 واگن هوود معروف به مایلر با توان 240 تا 280 اسب بخار ( در نمونه ی توربو 280 اسب بخار ) است . با توجه به دردسرهای جابه جایی کابین ، عرض بیشتر پیشرانه ، جابه جایی مجموعه فرمان و مجموعه ی پدال ها و ... بنز NG از مقایسه خط میخورد و تنها گزینه ی موجود میشود مایلر . نسبت توان به وزن یکی از مشکلاتی که خودروهای زرهی و سنگین با آن دست به گریبان بوده و هستند رابطه ی نسبت توان به وزن است ( اسب بخار به تن _ هزار کیلوگرم ) . هرچه نسبت قدرت به وزن افزایش یابد توان تحرک و چابکی خودرو بیشترخواهد شد و هرچه این نسبت ضعیفتر میشود خودرو کند و کندتر ( تنبل تر ) میشود . این کندی در روز واقعه و لحظات سرنوشت ساز شاید تفاوت بین زنده ماندن و یا نماندن نیرو را تعیین کند . در اصل سطح مناسب حفاظتی و توان تحرک مکمل یکدیگر هستند و هر زمانی که هر یک از آنها دچار ضعف شود باید در مسیر پیش رو و یا طی شده ( طراحی و ساخت ) تجدید نظر کرد . در تصاویر پخش شده ، رعد یک مقداری کند به نظر میرسید و در قسمت هایی برای پوشش کندی آن ، عامدا" فیلم تند شده بود . البته به نظر با توجه به نمونه ی اولیه بودن این امرپ ، بیشتر حفاظت مد نظر قرار گرفته و تا ساخت تعداد مناسب از آن زمان زیادی باقی است . امیدوارم در زمینه ی تحرک فکر جدی ایی برای این امرپ بشود ، چراکه هر ارگانی برای سفارش با تعداد مناسب از این این امرپ از آن تست های میدانی خواهد گرفت و اگر نتایج به دست آمده با نیازها همخوانی نداشته باشد ، این امرپ وطنی برای ساخت ( حتی به شکل کارگاهی ) راه به جایی نخواهد برد . در مورد پیشران رعد و یا تعویض با نمونه ی توانمند تر به علت عدم نمایش آن نمیشود اظهار نظر کرد ، حتی در ویدئو کلیپ های پخش شده هم آوای پیشرانه (صدای موتور ) مشخص نبود تا بتوان حدس مشخصی در این مورد زد یک نکته تا جایی که حقیر متوجه شدم ، در مورد تعویض پیشران به نمونه ی توانمند تر نمیشود به شکل انفجاری عمل کرد و پیشرانی با توان 2 برابر نمونه ی استاندارد آن خودرو را استفاده کرد ، چرا که مجموعه ی انتقال قدرت ( ترانسمیشن ) خصوصا" جعبه دنده ( گیربکس ) دارای توان انتقال گشتاور در بازه ی مشخصی هستند و تعویض های غیر کارشناسی شده این مجموعه را دچار مشکل خواهد کرد . با دقت به اطلاعات درج شده میتوان بدون ایجاد مشکل ، پیشران را تا حد ممکن توانمند تر انتخاب کرد . با توجه به توضیحات ، این امرپ 6X6 ( رعد ) در ادامه ی امرپ 4X4 طوفان نبوده و با توجه به قطعات و تجهیزات مورد استفاده برای آن ، ارتباط بین آن و گروه اشتریت دور از ذهن به نظر میرسد . آنچه که از شواهد امر پیداست این پروژه به صورت کاملا" داخلی ( با قطعات ، تجهیزات موجود و در دسترس ) انجام شده است . نوشته شده توسط crazyinventor ، صرفا" برای سایت وزین " میلیتاری " پ ن این مطلب بر اساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده ایجاد شده و با توجه به برخی کمبود ها احتمال تغییرات و یا خطا در این نوشته وجود خواهد داشت . از برادر عزیز جناب رمو ( remo ) بابت ارائه ی توضیحات راهگشا تشکر میکنم .
-
1 پسندیده شدهپنجره کناری خیلی کوچک هستن کلا میدان دید نداره نه برای سرنشین و نه راننده اگه قرار به تولید هستش باید پنجره بزرگتر بذارن
-
1 پسندیده شده[quote name='TALASH' timestamp='1395266848' post='370569'] برادر جان حرف هایی میزنی ها! احتیاج به پروپاگاندا نیست زمانی که ارتش های عربی پیشرفته ترین تانکشون تی 55 و تی 62 بود لشکر 92 مجهز به بیش از 300 چیفتن با توپ 120 میلیمتری بود! اون زمان حتی اسرائیل هم نهایتش ام 60 بود که در مقابل چیفتن حرفی برای گفتن نداشت! زمانی که لشکر 92 مجهز به دهها پالادین بود لشکرهای عربی نه اون زمان! تا همین الان هم نتونستن هویترزی در حد واندازه پالادین وارد میدان کنن! اینا یه بخش از لشکر 92 بود! از دهها نفربر فرماندهی ام 113 تا صدها لانچر موشک ضد تانک تاو میگذریم..... این از این ============================= و اما کارنامه لشکر 92 در جنگ: زمانی که جنگ شروع شد لشکر 92 به جرات میتوان گفت 5 درضد اون لشکر 92 قبل از انقلاب هم نبود با یک فرمان تاریخی راننده چیفتن در شهر خودش میشد دربان...بگذریم! بگذریم از چیفتن هاد و نفربرهایی که زنجیرهاشون باز شده بود.... و همون ابتدا به غنیمت رفتن! کلا حرف زیاده که بهتره زده نشه.... بقول ادیب چشمک! [/quote] برادر تلاش؛ 1- رژیم شاه کلهم اجمعین 750 دستگاه چیفتین خرید؛ اونوقت 300 دستگاهش رسید به یکی از لشگرها ؟!! فکر نمی کنید اینجور تقسیم ادوات و تجهیزات یه خورده نامعقول باشه ؟ این کمیت مورد ادعای شما که به نظر صحیح نمی رسه اما در باب کیفیت هم چیفتین چندان آش دهن سوزی نبود و در عمل ثابت شد حریف همون تی-62 هم نیست چه رسد به تی-72 علی الخصوص که پیشران ضعیفش با آب و هوای گرم و شرجی خوزستان به هیچ وجه سازگاری نداشت و این معضل بزرگ عملکردش رو از بد هم بدتر می کرد. 2- هرچند انجام عملیات های غرورآفرین کمان-99 و مروارید در همون روزهای آغازین جنگ توسط نیروهای هوایی و دریایی که در مقایسه با نیروی زمینی به مراتب تخصصی و دانش محورتر هستن ادعای ناآماده و از هم گسیخته بودن ارتش رو تا حدود زیادی زیر سوال می بره ولی بر فرض که نیروهای این لشگر در روزهای آغازین جنگ ناآماده بودن و غافلگیر شدن، این بهانه در صورتی مورد قبوله که در ادامه جنگ و با رفع غافلگیری اولیه حرکت درخور و شایسته ای رو از این لشگر شاهد باشیم که متاسفانه تا پایان جنگ همچین چیزی رو نمی بینیم ! دو عملیات کلاسیک غرب دزفول و نصر (منجر به فاجعه هویزه) که با محوریت و فرماندهی این لشگر اجرا شدن و فرماندهی کل قوای وقت بنی صدر آبروی سیاسی خودش رو روی موفقیت اونها شرط بسته و لذا دستور داده بود تمام امکانات لازم در اختیار واحدهای عمل کننده قرار بگیره چه سرنوشتی پیدا کردن ؟؟؟ [b]هر دو عملیات به خاطر عدم رعایت اصل پیش پا افتاده تامین عقبه نیروهای خط شکن با قطع جناحین و قیچی شدن نیروهایی که ابلهانه به شکم قوای در حال گسترش دشمن فرستاده شده بودن شکست خوردن و ده ها دستگاه تجهیزات زرهی که محض اطلاع شما شنی هیچ کدوم هم باز نبود به خاطر اتمام سوخت دو دستی تقدیم دشمن شدن.[/b] اینه طراحی عملیات و فرماندهی قویترین لشگر زرهی خاورمیانه ؟