برترین های انجمن

  1. aminf14

    aminf14

    Editorial Board


    • امتیاز

      11

    • تعداد محتوا

      1,400


  2. arminheidari

    • امتیاز

      10

    • تعداد محتوا

      7,136


  3. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      8

    • تعداد محتوا

      9,408


  4. mehran55

    mehran55

    Editorial Board


    • امتیاز

      7

    • تعداد محتوا

      1,112



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on پنجشنبه, 28 تیر 1403 در همه مناطق

  1. 8 پسندیده شده
    بسم ا... سی-130 اچ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پایگاه هوایی چهارم شکاری وحدتی
  2. 1 پسندیده شده
    لحظه ترور و انفجار مهیب خودروی یک رهبر مقاومت محمد جباره از رهبران جماعت اسلامی لبنان در حمله پهپادی اسرائیل به منطقه بقاع غربی ترور شد. لحظات ترور و شهادت این رهبر مقاومت که با انهدام خودروی او همراه بود را از دو زاویه در ادامه می‌بینید. لینک ویدئو : منبع
  3. 1 پسندیده شده
    فرود سخت و آسیب شدید به هواپیما در فرودگاه کرمان یک فروند RJ100 شرکت هواپیمایی ماهان هنگام فرود در فرودگاه کرمان بدلایل نامشخص دچار فرود سخت شد. ساعاتی پیش یک فروند RJ100 شرکت هواپیمایی ماهان به رجیستر EP-MOG هنگام فرود در فرودگاه کرمان به دلایل نامشخص دچار فرود سخت (Hard landing) و احتمالا برخورد دُم به زمین گردید که خوش‌بختانه به مسافرین آسیبی وارد نشد اما به بدنه‌ی هواپیما خسارات قابل توجهی وارد گردید. پس از بررسی‌های لازم توسط تیم متخصصین فنی تصمیم‌گیری برای بازنشستگی و انتقال موتورها به هواپیماهای دیگر یا تعمیر آن در آشیانه فرودگاه کرمان گرفته خواهد شد. فرود سخت و برخورد دم به زمین با چنین شدتی در هواپیمایی ماهان سابقه دارد. به‌طور مثال، در ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ یک فروند ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ این شرکت به رجیستر EP-MNK که از عسلویه عازم تهران بود، هنگام فرود در فرودگاه مهرآباد دچار برخورد دم با زمین شد. در آن حادثه، هواپیما سه مرتبه دچار پرش (Bounce) گردید و با آنکه کادر پروازی توانایی انصراف از فرود و تلاش مجدد را داشتند، این کار را نکردند. تکرار پرش‌ها باعث برخورد دم هواپیما با باند و بروز خسارت به ناحیه انتهایی هواپیما شد. نهایتاً، هواپیمایی کشوری در گزارش خود به ضعف خلبانان در تصمیم‌گیری برخلاف آموزش‌ها اشاره کرد. هواپیما چند ماه بعد مجدداً فعال و سال بعد بازنشسته گردید. لینک خبر : منبع تکمیلی : برخورد دُم هواپیما به زمین در فرودگاه کرمان روز گذشته یک فروند RJ۱۰۰ شرکت هواپیمایی ماهان به رجیستر EP-MOG هنگام فرود در فرودگاه کرمان بدلایل نامشخص دچار فرود سخت (Hard landing) و برخورد دُم به زمین شد. خوشبختانه به مسافرین آسیبی وارد نشد، اما به بدنه هواپیما خسارات قابل توجهی وارد شد. پس از بررسی‌های لازم توسط تیم متخصصین فنی تصمیم‌گیری برای بازنشستگی و انتقال موتورها به هواپیماهای دیگر یا تعمیر آن در آشیانه فرودگاه کرمان گرفته خواهد شد. لینک تکمیلی خبر : منبع
  4. 1 پسندیده شده
    ویدیوی سه بعدی از عبور گلوله از بیخ گوش ترامپ عامل ترور دونالد ترامپ از فاصله 135 متری او را هدف قرار داده بود و همانگونه که تیم تحلیل صحنه ساعتی پس از ترور تحلیل کرد، چرخش سر ترامپ به سمت تک تیرانداز منجر به عبور میلیمتری گلوله از روی گوش ترامپ و نجات جانش شد. اکنون ویدیویی سه بعدی از عبور گلوله از بیخ گوش ترامپ را می‌بینید که نشان می‌دهد اگر او سرش را نچرخانده بود، گلوله از جمجمه‌اش عبور می‌کرد و کشته شده بود. لینک ویدئو : منبع
  5. 1 پسندیده شده
    با سلامی گرم و دوباره به دوستان عزیز میلیتاریست بررسی پهپادهای رژیم صهیونیستی رو به اتفاق هم ادامه میدهیم : پلنگ IAI Panther پلنگ (panther) : یک بی سرنشین تیلت روتور (tilt-rotor) شناسائی و غیر مسلح است که توسط شرکت هوافضای اسرائیلی Israel Aerospace Industries برای انجام وظایف متعددی نظیر شناسائی ، دیده بانی توپخانه ، هدف گذاری ، مراقبت و رهگیری اهداف زمینی طراحی و ساخته شده است. پهپاد پانتر (پلنگ) از یک سیستم نیرو محرکه روتور چرخان که توسط IAI ثبت شده و برای استفاده تاکتیکی طراحی گردیده استفاده می کند و امکان برخاستن و فرود بدون باند را در مکان های ناآماده فراهم می کند. این بی سرنشین از سه موتور الکتریکی «فوق العاده بی صدا» استفاده می کند که دو تای آنها روتور شیب دار هستند و سومی قابلیت شناور شدن، برخاستن و فرود آمدن عمودی را برای این پهپاد فراهم می کند. یک سیستم کنترل پرواز خودکار ، انتقال بین موقعیت های مختلف روتورها را کنترل می کند. در این تصویر سه موتور (دو روتور چرخان و یک موتور پایدار ساز در عقب) به وضوح دیده میشوند پلنگ از یک ایستگاه کنترل دو نفره کنترل می شود، یکی برای کنترل هواپیما و نظارت بر ماموریت های تاکتیکی، و دیگری به عنوان مدیر ایستگاه. این دو از کنسول های یکسان استفاده می کنند، در حالی که برخاست و فرود به طور خودکار انجام می شود. پلنگ با وزن تقریبی 65 کیلوگرم دارای شعاع عملیاتی بیش از 60 کیلومتر است و می تواند تقریباً شش ساعت در ارتفاع 10000 فوتی (3000 متری) پرسه بزند. محموله اصلی آن حسگر الکترواپتیکال/مادون قرمز «Mini-POP IAI» است. علاوه بر آن این بی سرنشین از یک دوربین تثبیت شده بسیار دقیق ، فاصله یاب لیزری و نشانه گذار لیزری هم بهره مند است. نسخه کوچکتر پهپاد پانتر (Mini-Panther) نسخه کوچکتر پلنگ ، یعنی مینی پانتر (Mini-Panther) نیز موجود است که با وزن 12 کیلوگرم (26 پوند) ، قادر به پرسه زدن برای حدود دو ساعت است. در اکتبر 2015، IAI از یک نسخه Panther با یک پیشرانه هیبریدی به نام FE-Panther رونمایی کرد. این هواپیمای بی سرنشین از ترکیب موتورهای احتراقی و الکتریکی بهره مند شده است که وزن آن را تنها به 67 کیلوگرم (148 پوند) افزایش می دهد در حالی که با همان 6 کیلوگرم (13 پوند) استقامت را تا 33 درصد افزایش می دهد. موتورهای الکتریکی برای برخاستن عمودی، فرود، و شناور بهینه هستند، در حالی که موتور احتراقی برای پیمایش کروز استفاده می شود. تاکنون ارتش رژیم صهیونیستی تنها کاربر این پهپاد است. اما شرکت IAI یادداشت تفاهمی با شرکت کره جنوبی Hankuk Carbon امضا نموده که نسخه بهینه شده ای از FE-Panther (جدیدترین نسخه پهپاد پانتر) را ارائه دهد تا برای برآورده کردن الزامات این کشور برای یک پهپاد VTOL جامه عمل بپوشاند. یعنی پهپادی که بتواند مستقل از باند در زمین های کوهستانی کره عمل نماید. جدیدترین نسخه پهپاد پانتر (FE-Panther) منبع ادامه دارد... ------------- پ.ن 1 : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند پ.ن 2 : انشاءالله اگر عمری باقی بود ، در پست های آینده به سایر پهپادهای اسرائیلی خواهیم پرداخت. .