behrouz7

Members
  • تعداد محتوا

    65
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

286 نشان افتخار

1 دنبال کننده

درباره behrouz7

  • رتبه حساب کاربری
    سرجوخه
  1. بنده هم نظرم این بود که به جای آنکه به سرعت پیشنهاد تسلیحاتی چینی هارو رد کنیم و بریم التماس روس هارو بکنیم ای کاش با چند کشور وارد مذاکره اولیه می شدیم. میتوانستیم با کمی سیاست قرارداد تسلیحاتی و حتی سفارش و ورود به ساخت رو به انجام برسونیم و منتظر تحویل اون ها در 4 سال آینده بعد از لغو تحریم های تسلیحاتی باشیم. روس ها در نهایت اگر راضی به انجام قرارداد شوند در نهایت بعد از سال ها تاخیر Su-30 هایی به ما خواهند فروخت که تنها بخش کوچکی از توان مدل اصلی و نهایی را دارند.
  2. عبری زبان دینی یهودیان است. اینکه ما برای نام بردن از رژیم جنایتکار صهیونیستی از عبارت رژیم عبری استفاده کنیم حداقل از نظر بنده کار درستی نیست. برای مثال ما هرگز به عربستان نمیگوییم رژیم عرب زبان. چون این عبارت ممکن است شامل چندین حکومت از جمله حکومت های صدر اسلام هم بشود. همینطور نام بردن از رژیم جنایتکار اسراییل با نام زبان دینی و رسمی یهودیان ممکن است یک توهین به یهودیانی در نظر گرفته شود که با سیاست های غیر انسانی رژیم صهیونیستی مخالف هستند.
  3.   معمولا موشک هایی که از بالا به سمت تانک شیرجه میرن به لحاظ محافظت ضعیف تانک در قسمت بالایی و همینطور صاف بودن سطح برخورد آسیب شدیدی وارد میکنند، این اثر وقتی دو چندان میشه که موشک مستقیما به برجک که سطح وسیعی از بدنه رو تشکیل میده برخورد کنه در این حالت معمولا مهمات داخلی تانک از داخل منفجر میشه و تانک عملا به ضایعات جنگی تبدیل میشه، از عملکرد موشک های جاولین در گذشته میشه به آسیب وسیع اینگونه موشک ها پی برد، موشک هلفایر با کلاهک مشابه 8 کیلیویی ولی سرعت مافوق صوت انتظار میره که آسیب بیشتری وارد کنه، در مورد موشک ماوریک هم با کلاهک های 60 و 130 کیلویی میتوان گفت امیدی به عملیاتی شدن مجدد تانک مگر با هزینه های گسترده وجود نداره.   دوست عزیز بحث معادلات جنگی است، در حالت ساده نیروهای پیاده در مقابل تانک آسیب پذیر هستند، در مقابل تانک در مقابل بالگرد عملکرد بسیار ضعیفی داره، در مقابل هم بالگرد طعمه ساده ای برای جنگنده ها محسوب میشه. اگر ما در یک بعد پیشرفت کنیم ولی در بعد دیگه ضعف داشته باشیم عملا در عملیات ها دچار آسیب های به مراتب بیشتری میشیم.   بله دوست گرامی، گفته شما بسیار متینه، 500 دستگاه تخمین بنده با توجه به شرایط و بودجه کشور بود، مسلما برای تعیین نیازهای کشور به بررسی های گسترده ای نیاز هست.
  4. دوستان در مورد تولید تا 3000 دستگاه حرف میزنند ولی باید از خودمون سوال بپرسیم که این تانک میتونه در مقابل موشک های ماوریک که خودمون در جنگ عراق چندین سال پیش استفاده کردیم و یا موشک های Hellfire که به تعداد زیاد توسط هلکوپترهای آپاچی یا پهپادها حمل میشه مقاومت کنه؟ تجربه ثابت کرده مقاوم ترین تانک ها هم در مقابل 8 کیلو مواد منفجره که به صورت دستی ساخته شده آسیب پذیر هستند، 60 کیلو مواد منفجره و 8 کیلو کلاهک ضد زره که تاثیر بیشتری دارد، تولید این تانک تا 500 دستگاه توجیه اقتصادی و امنیتی و داره ولی برای تولید بیش از اون باید تا زمانی که توانایی تامین امنیت آسمان و یا برتری هوایی در مقابل کشورهای خلیج فارس یا اسرایییل و یا حتی عراق و ترکیه داشته باشیم صبر کنیم، واقعا توجیه عقلانی نداره یک پهپاد برای مثال Predator B بتونه در یک سورتی 4 تا از تانک های مارو از حالت عملیاتی خارج کنه، باید سرمایه گذاری بیشتری در بخش پدافند و نیروی هوایی بشه.
  5. به نظرم لانچ عمودی بیشتر برای سامانه های برد متوسط و بلند مزیت محسوب میشه، سامانه های برد کوتاه به خصوص در صورتی که نقش مقابله با موشک های کروز ضد کشتی رو داشته باشند برای عملکرد بهتر نیاز به لانچری دارند که موشک رو مستقیما به سمت موشک مهاجم پرتاب کنه که این لانچرها در سامانه های SeaRam آمریکا که به صورت موازی و همگام با سامانه فالانکس به کار میرن قابل مشاهده است. حال اگر موشک با ارتفاعی پایین تر از عرشه کشتی پرواز کنه و یا سرعت موشک مدافع کمتر از موشک مهاجم باشه این امر اهمیت بیشتری پیدا میکنه، در نظر داشته باشید که موشک های RIM-66 و RIM-67 و RIM-174 که کاربرد های دوگانه ضد هوایی و ضد کشتی دارند سرعتی نزدیک به ۳.۵ ماخ دارند که از سرعت این موشک پدافندی بسیار بیشتر است، همینطور این برتری سرعت در موشک های دیگری همچون یاخونت و براهموس هم به چشم میخورد، حال اگر ما به دنبال مقابله با تهدیدهای نه چندان دور باشیم نیاز به سامانه های دفاع نزدیکی به مراتب سریع تر داریم.
  6.   شما هزینه های یک بمب افکن قاره پیمارو با یک جنگنده چند منظوره مقایسه میکنید؟ این بمب افکن تا ۳۱ تن طرفیت مهمات و ۷۰۰۰ کیلومتر برد عملیاتی به صورت رفت و برگشت و در سرعت کروز خودش تا ۱۷ ساعت مداومت پروازی داره، همینطور پشتیبانی نزدیک هوایی(CAS) با مهمات هدایت شونده یکی از ماموریت های تعریف شده این بمب افکن هست و قبلا تو عراق به صورت موفق ظاهر شده، وقتی به پرواز در بیاد تا چندین ساعت میتونه به صورت گسترده نیازهای پشتیبانی نیروهای نظامی رو برطرف کنه، اگر هم به صورت آفندی مورد استفاده قرار بگیره میتونه به اندازه چندین F-16 خرابی به بار بیاره، حالا اگر توان عملیاتی این بمب افکن رو با چندین سورتی از جنگنده F-16 مقایسه کنید شاید در نهایت به این نتیجه برسید که استفاده از این بمب افکن به صرفه تر باشه، ولی صحبت اصلی اینجا است که برای مبارزات معمول این بمب افکن بیش از انتظاره و اگر حتی به صورت پشتیبانی قصد عملیات داشته باشه باید عملیات های زمینی گسترده ای رو پیش بینی کرد.
  7.   اون جایرو همون ژیروسکوپ به زبان فارسیه، چطور در زمان چرخش به اطراف فعاله ولی فقط هنگامی که تانک تو دست انداز میوفته روشن نشده؟ مگر یه آیتم تزیینی است که دکمه روشن و خاموش داشته باشه، به نظر من شما زیادی خوشبینانه به قضیه نگاه میکنید،اگر هم حالت روشن و خاموش داشته باشه به فکر مسئولین نرسیده که هنگام رونمایی فعالش کنن تا این سوال به وجود نیاد؟ همونطور که در بخشی از فیلم رونمایی شاهد بودیم که پایداری توپ در هنگام چرخش تانک رو کاملا نمایش داده بود و هدفشون نشون دادن عملکرد همین سامانه بود.
  8.   حرف شمارو رد نمیکنم ولی تصور من طور دیگه ای هست، چون سیستم های ژیروسکوپ هیدرولیکی و الکتریکی که حتی بر روی تانک های مدرن نصب میشه نیازی به وجود هدف برای ثابت نگه داشتن لوله تانک ندارن، بعد مبحث قفل کردن روی هدف و سیستم های کنترل آتش ممکنه برای تانک های فوق مدرن صدق کنه (گرچه تا حدی مطئنم هدف گیری بسیاری از تانک های جدید هم از طریق سایت چشمی یا تصویری به صورت دستی و با تخمین فاصله با سیستم مسافت یاب انجام میشه) ولی مسلما برای تانکی مثل T-72 که ساخت مدت ها قبله سیستمی به عنوان کنترل آتش و قفل کردن بر روی هدف حداقل به مفهوم امروزی وجود نداشته، حتی اگر این مطلب هم صحیح باشه همیشه هدف تانک یک وسیله نقلیه نیست که امکان قفل وجود داشته باشه، ممکنه هدف یک سنگر ساده یا محل تجمع دشمنان باشه که در اون صورت وجود نداشتن ثبات در توپ مشکل زیادی رو ایجاد میکنه. جدا از این حرف ها به نظر شما اون تانک لئوپاردی که کلیپش رو قرار دادم برای گرفتن یک فیلم بر روی یک هدف قفل کرده تا سیستم تثبیت کننده توپ عمل کنه؟ بازم میگم بنده اطلاعاتم در حدی نیست که بخوام با قاطعیت نظر بدم.
  9. سلام، نمیدونم دوستان تا به حال دقت کردن یا خیر ولی بنده تو مشاهده فیلم متوجه یک نقطه ضعف عجیب در تانک کرار شدم، لوله و برجک تانک در چرخش بدنه به سمت های مختلف ثابته و هدف خودش رو گم نمیکنه ولی در نقطه مقابل وقتی تانک در دست انداز میوفته و دچار نوسان های عمودی میشه لوله تانک کاملا تحت تاثیر بدنه قرار میگیره و به سمت بالا و پایین حرکت میکنه، این مشکل عملا باعث میشه تانک نتونه در زمین های غیر هموار شلیک مناسبی در حال حرکت داشته باشه. برای اینکه متوجه حرف حقیر بشید لطفا این ویدیو کلیپ که مربوط به تانک لئوپارد هست را ببینید. روی لوله تانک یک لیوان محتوی مایع قرار میگیره و هنگام عبور تانک از دست انداز هیچ چیز از محتویات لیوان کم نمیشه، قصد مقایسه تانک کرار رو با نمونه های خارجی ندارم ولی وجود یک ژیروسکوپ برای تثبیت حرکات عمودی توپ لازم به نظر میرسه   http://www.aparat.com/v/c7ToF/%D8%AD%D9%85%D9%84_%DB%8C%DA%A9_%D9%84%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%86_%D9%86%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86%DB%8C_%D8%B1%D9%88%DB%8C_%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87_%D8%AA%D8%A7%D9%86%DA%A9_%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86_%D8%B1%DB%8C%D8%AE%D8%AA%D9%86_%DB%8C%DA%A9
  10. behrouz7

    تاپیک جامع برنامه فضایی ایران

      من دارم دید احتمالی دولت و مسئولان رو بیان میکنم، دید خودم نیست که شما منفی میدی، همینطور فضانورد درسته
  11. behrouz7

    تاپیک جامع برنامه فضایی ایران

    دوستان فقط این جنبه رو می بینند که دولت با تهدید قدرت های خارجی از پرتاب ماهواره عقب نشینی کرده است، ولی موضوع از منظر دیگه ای هم قابل مشاهده است، متاسفانه آخرین ماهواره پرتابی ما با نام فجر که قرار بود قابلیت انتقال مداری و یک سال و نیم عمر داشته باشه، متاسفانه تنها بعد از گذشت تقریبا 23 روز به داخل جو سقوط کرد، همینطور اخیرا در برنامه موشک بالستیک یک آزمایش ناموفق توسط غرب رسانه ای شد و از دو آزمایش موشک های ضد کشتی ما یکی از اون ها برخود مستقیم با هدف نداشته است، شکست یک آزمایش پر ریسک دیگه هر چند امیدواریم هرگز دوباره رخ نده، بعد از این شکست های اخیر ممکنه مردم رو از برنامه های فضایی و موشکی نا امید کنه و دستاویزی باشه برای رسانه های غربی برای جنگ رسانه ای و کوچک شمردن برنامه های ایران، همینطور شکست یکی از معدود فعالیت های فضایی انجام شده در دولت یازدهم  ممکنه عملکرد دولت رو در زمینه فضایی به شدت زیر سوال ببره و این امر ممکنه دولت رو نسبت به انجام این آزمایش دلسرد و وحشت زده بکنه. ممکنه مسئولان به دنبال اجرای پروژه هایی با ریسک کمتر و یا حتی به دنبال ایجاد وقفه ای بین شکست های اخیر برای کم کردن تبعات یک آزمایش ناموفق دیگه باشند، هرچند همگی امیدواریم تمامی آزمایش های ما موفقیت آمیز باشه.
  12. شاید بهترین استراتژی حال حاضر ترفندی برای جلوگیری طولانی شدن جنگ و ابزاری برای گرفتن امتیاز بیشتر باشه، برای رسیدن به این هدف ایران باید بتونه چند نقطه کلیدی رو مورد تهاجم مستقیم قرار بده، ۱-کلیه سکوهای نفتی مستقر در منطقه به خصوص کشورهای جنوبی خلیج فارس ۲-مناطق توریستی برای مختل کردن امنیت این نقاط به خصوص برای آسیب به اقتصاد کشورهای توریستی مثل امارات و ترکیه ۳-تاسیسات شیرین کننده آب کشورهای جنوبی خلیج فارس ۴-نیروگاه اتمی دیمونا اسراییل برای ایجاد آسیب به راکتور و ایجاد آلودگی رادیواکتیو ۵-نفتکش های سنگین مستقر در منطقه ۶-مجتمع های پتروشیمی و منابع ذخیره نفت منطقه ۷-آسمان خراش های موجود در قطب های اقتصادی مثل شهر دوبی .البته این توانایی در حالت خوش بینانه تنها به عنوان یک تهدید باقی میمونه ولی  اگر ایران این توانایی رو داشته باشه یا جنگی شروع نخواهد شد و در صورت شروع جنگ اگر ایران هر روز تعدادی از این نقاط رو مورد هدف قرار بده کشورهای خلیج فارس مجبور به عقب نشستن از جنگ صرف چند روز میشن، آسیب به تاسیسات نفتی میتونه اقتصاد جهانی رو دچار چنان تنشی بکنه که کشورهای دیگر، کشورهای عربی رو تحت فشار برای صلح قرار بدن. البته شاید دوستان بگن که این مناطق آسیب پذیر در کشور ما هم وجود دارن، در جواب باید گفت همانطور که در جنگ نفت کش ها مشاهده کردیم آمریکا در حمله کردن به سکوهای نفتی ما تردیدی نمیکنه و ما اگر در این زمینه خودمون رو محدود کنیم دچار آسیب شدیدی میشیم.
  13.   هر چقدر فکر میکنم و با خودم کلنجار میرم این جمله باز هم برای من غیر قابل هضمه، وطن پرستی جدیدا ننگ محسوب میشه؟ یا حتی اگر منظور این آقا انگ وطن پرستی باشه مگر وطن پرستی جنایت و صفت ناپسندیه که به کسی انگ و تهمت وطن پرستی زد؟ آیا دوستان حدیث «حب الوطن من الإیمان» از پيامبر اكرم(ص) رو نشنیدن؟ یا حتی اگر به منبع این حدیث شک دارن آیا حدیث «مِن كَرَمِ المَرءِ بُكاؤهُ على ما مَضى مِن زَمانِهِ ، و حَنينُهُ إلى أوطانِهِ ، و حِفظُهُ قَديمَ إخوانِهِ» که در بحار الانوار(ج۷۱،ص۲۶۴) از امام علی(ع) نقل شده هم قبول ندارن؟ واقعا جای تاسفه چنین نظراتی منتشر بشه و بعد این مدت بلند هیچ واکنشی نشون داده نشه.
  14.   ما اگر واقعا اهمیت میدادیم که درامدهای دولت سعودی صرف چه جنایت ها و ضربه هایی به مسلمانان و شیعیان میشه باید سال ها پیش از اعزام زائرین و خرج های غیر معقول زائرین در کشور عربستان به خصوص به صورت حج های عمره جلوگیری میکردیم نه این که خودمون رو از سود سرمایه های ملیمون که روزی به پایان میرسه به خصوص با این وضع بد اقتصادی کشور و مردم محروم کنیم، ولی خودتون شاهد هستید که با وجود برخورد تحقیر آمیز با زائرین، اتفاق شرم آوری که برای دو جوان ایرانی اتفاق افتاد و هیچ پیگیری درخوری انجام نشد و شهادت تعداد زیادی از هموطنان ما در فاجعه منا و عدم پاسخگویی مقامات سعودی، ما دوباره با چه شتابزدگی غیر معقولی هیئتی برای مذاکره با مقامات سعودی در مورد حج اعزام کردیم...
  15. افزایش ۱۲۸ درصدی بودجه دفاعی و امنیتی ایران طی یک دوره پنج ساله    این خبر رو رسانه های ایرانی چندان پوشش ندادن و تنها سایت رادیوفردا به این مصوبات پرداخته، محتویات خبر مورد تایید بنده نیست،