Recommended Posts

* امادگی برگزاری رزمایش مشترک با کشورهای همسایه

این فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ایران امادگی برگزاری رزمایش مشترک با کشورهای همسایه را دارد.


http://www.defapress.ir/Fa/News/36897

منظورم نیروی دریایی نیست! دریادار سیاری کلا کارش درسته....

 

ولی یه لحظه تصور کن؛ رزمایش مشترک نزاجا با ارتش ترکیه!! یا ارتش سعودی....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در تاپیک رزمآیش کاش میشد قدری فنی تر بحث بشه.

کلا دوستان اندر خم استتار موندن.

اگر دشمنان ما هم همین قدر به ظواهر اهمیت بدن خوبه چون مجبور میشن چندین اندیشکده برای بررسی استتار لباس نیروهای ما تشکیل بدن، همچنین بخش قابل توجهی از فعالیت دستگاههای اطلاعاتیشون به همین امر اختصاص پیدا خواهد کرد. ویرایش شده در توسط GRIPEN
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فیلم/ شلیک موشک «شلمچه» برای اولین بار از سامانه مرصاد

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Video/1393/10/06/13931006000384.flv

در سومین روز از رزمایش «محمد رسول‌الله» برای نخستین بار موشک «شلمچه» از سامانه مرصاد با موفقیت آزمایش شد.

 

http://farsnews.com/MediaDisplay.aspx?nn=13931006000566

 

-------------------------------

بمباران منطقه رزمایش و جنگ هوا به هوا توسط جنگنده‌های F4 و F14 

 

امیر خلبان حسین چیت‌فروش سخنگوی نیروی هوایی ارتش در رزمایش محمد رسول‌الله (ص) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به حضور این نیرو در رزمایش اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش یک نیروی واکنش سریع و 24 ساعته به صورت آلرت آماده است.

 
وی افزود: هواپیماهای ما در تمامی پایگاه‌ها به صورت‌ آماده هستند زیرا هر نیرویی ممکن است در هر ساعتی تقاضای ویژه و جدیدی داشته باشد لذا نهاجا باید در قالب یک نیروی واکنش سریع وارد میدان نبرد و معرکه شود.
 
چیت‌فروش با اشاره به هواپیماهای دریایی این نیرو گفت: هواپیماهای گشت دریایی P-3F باید نقاط مختلف دریا را رصد و اطلاعات آن را تجزیه و تحلیل کند و تحویل قرارگاه‌های تاکتیکی منطقه دهد.
 
سخنگوی نیروی هوایی ادامه داد: در این رزمایش بخشی از هواپیماهای ما اعم از میراژ در قالب دشمن فرضی و به صورت نارنجی به انجام عملیات می‌پردازند و مابقی این هواپیماها به صورت اسکرمبل آماده مقابله با آنها هستند که در این راستا از انواع جنگنده‌های F4 و  F14 بهره می‌بریم.
 
چیت‌فروش تأکید کرد: همچنین از هواپیماهای بوئینگ 707 و 747 برای انجام عملیات سوخت‌رسانی استفاده می‌کنیم.
 
وی همچنین اعلام کرد: امروز جنگنده‌های F4 نیروی هوایی طبق تقاضای نیروهای سطحی هر دو ساعت یک بار اقدام به بمباران هوایی منطقه مورد نظر می‌کنند.
 

چیت‌فروش تصریح کرد: همچنین جنگنده‌های F14 ما سراسر منطقه را رصد و نمایش جنگ هوا به هوا را صورت می‌دهند.

 

http://farsnews.com/newstext.php?nn=13931006000548

 

-------------------------------

از کنترل فرماندهی «فکور» تا رادارهای ثامن و فتح/ جولان «شلمچه» در آسمان 

ه گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به منطقه عمومی رزمایش محمد رسول‌الله(ص) ارتش، همزمان با سومین روز برپایی این رزمایش سامانه موشکی مرصاد 3 فروند پهپاد هدف را با شلیک 3 موشک بومی «شلمچه» منهدم کرد.
 
این برای اولین بار بود که تلفیق سامانه مرصاد و موشک شلمچه در رزمایش مورد استفاده قرار گرفته و یک هدف بدون سرنشین را منهدم می‌کند.
 
علاوه بر این پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) چند سامانه دیگر را نیز برای اولین بار در این رزمایش به کار گرفت که در حوزه کشف و شناسایی رادار «ثامن2» یکی از آنها بود.
 
ثامن2 یکی از جدید‌ترین و مدرن‌ترین رادارهای پدافند هوایی است که می‌تواند ریزپرنده‌ها را مورد کشف و شناسایی قرار دهد.
 
رادار «فتح2» نیز یکی دیگر از اولین‌های پدافند در این رزمایش در حوزه کشف و شناسایی است که با موج‌های فرکانسی مختلف قابلیت کشف ریزپرنده‌ها در برد 400 کیلومتری را دارد.
 
رادار فتح 2 یک رادار کاملاً بومی و ملی با برد بلند و مجهز به فناوری‌های روز دنیاست. این سامانه یک رادار تاکتیکی است که قابلیت اکتشاف آن توسط دشمن پائین است.
 
سامانه دیگر که اخیراً رونمایی شده و در این رزمایش به کارگیری شد سامانه فرماندهی و کنترل «فکور» بود که تمام شلیک‌ها، کنترل‌ها و حتی هدایت هواپیماها در این رزمایش توسط این سامانه انجام گرفت.
 
سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند تاکتیکی بر اساس راهبرد قرارگاه پدافند هوایی برای هوشمند سازی شبکه کنترل و فرماندهی وایجاد تحرک در این سامانه طراحی شده است و کاملا منطبق بر سامانه کنترل و فرماندهی بومی پیامبر اعظم (ص) ساخته شده است.
 
این سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند و تاکتیکی قابلیت جمع‌آوری اطلاعات از کلیه منابع اطلاعاتی مرتبط با دفاع هوایی رادارهای پسیو و اکتیو اعم از رادارهای نظامی و کشوری عناصر دیده‌بانی شنود سیگنالی، سامانه‌های موشکی و مراکز کنترل و فرماندهی همجوار برخوردار می‌باشد و ضمن ارائه یک تصویر یکپارچه از منطقه تحت مسئولیت در خصوص هدایت و کنترل سامانه‌های دفاع هوایی زمین‌پایه و هواپایه به صورت کاملا مستقل عمل می‌کند.
 
به گزارش فارس، یکی دیگر از سامانه‌های پدافند در رزمایش محمد رسوال‌الله(ص) ارتش، سامانه شنود الکترونیک «صیاد40» بود این سامانه که سال گذشته نام آن مطرح شد در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت و توانمندی آن به گونه‌ای است که در محیط سکوت رادیویی و قطع راداری می‌تواند هدف را نقطه‌یابی و کشف کند.
 
بنابراین گزارش سامانه دیده‌بانی بصری و هوایی نیز در این رزمایش به کار گرفته شد.
 
در گذشته دیده‌بان‌ها تنها به دوربین و بیسیم دستی مجهز بودند اما با این سامانه جدید به نام «راصد 32» (که البته در گذشته رونمایی شده بود) دیده‌بان می‌تواند بدون هیچ مکالمه‌ای آن را به طرف هواپیمای دشمن گرفته و اطلاعات آن را ارسال کند.
 
سامانه راصد 32 از دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی در حوزه کشف و شناسایی است که می‌تواند سمت ارتفاع و سرعت اهداف پرنده را به صورت دیتا و در محدوده بیش از 15 کیلومتر برای مراکز کنترل ارسال کند.
 
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در تاپیک رزمآیش کاش میشد قدری فنی تر بحث بشه. مثلا همین شلیک شلمچه از سکوی اس 200.

کلا دوستان اندر خم استتار موندن.

اگر دشمنان ما هم همین قدر به ظواهر اهمیت بدن خوبه چون مجبور میشن چندین اندیشکده برای بررسی استتار لباس نیروهای ما تشکیل بدن، همچنین بخش قابل توجهی از فعالیت دستگاههای اطلاعاتیشون به همین امر اختصاص پیدا خواهد کرد.

در عوض برای تجهیزات و لباسای خودشون خیلیم اهمیت میدن ، نمونش این ایرادی که نیروهای آمریکایی از سر و صدای دکمه جیب در محیط رزمی داشتن !

 

"The uniform bearing the new pattern will be largely the same as what soldiers wear now, except that the lower leg pockets will be closed by a button instead of the ‘hook and loop' fabric fastener on the current Army Combat Uniform, or ACU," according to an Army press release. "Soldiers complained that fastener made too much noise in combat environments."

با بحث فنی موافقم ، کلا تجهیزات ، تسلیحات ، تاکتیک ها و ...رو بررسی کنیم! 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عربستان با این عدد 80دلار خواسته سیگنال غلط به کشورهای دیگه بده! در ضمن عربستان در مورد میزان تولید و قیمت نفت تصمیم نمیگیره بلکه برنامه ریزی ها در لژهای غربی انجام میشه و سعودی فقط اجرا کننده هستند.

 

اگر بودجه بیشتری به دست دولت برسه بزرگترین خیانت به کشور نظام و ملت، هزینه کردن در امور نظامیست. مردم ما حداقل های زندگی را ندارند شما به فکر هزینه بیشتر نظامی هستی؟

 

همین حالاش فکر میکنی چند درصد بودجه مملکت دست دولته؟ کمتر از 50 درصد.  :winking:

این بنده خدا درست میگه دیگه ، چرا منفی میدین ؟

امسال طبق آمار های رسمی داخلی یک چهام خانوار های ایرانی فاقد فرد شاغل بودند ! منظور از شاغل هم یک ساعت کار در هفته هستش !

این افزایش مدت زمان سربازی و کاهش بند های معافیتی و تخفیف معافیت های پزشکی به معافیت از رزم همگی دلیل اقتصادی داره نه نظامی . میخوان جماعت بیکار تو کف خیابون ها علاف نباشن ...

الان هر تومن اضافه رو باید بزنن به اقتصاد و صنعت .

-

خسته نباشید که نمیگین حداقل امرای ارتش رو مسخره نکنید ، اینها هر چی در توان نیرو هست دارن کار میکنن ، بیشتر از این امکانات و بودجه میخواد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

توجه کردین شاهر ازسمت چپ خشاب میخوره!!!

 

 

وقتی یه اسلحه ای که قبلا ساخته شده رو بخواهید خشاب خور کنید، اگر گلنگدن اون سمت راست بدنه(کپ) باشه، بهترین نقطه برای نصب خشاب سمت چپ هست، چون تغییر در قسمت پایین باعث کاهش استحکام کپ میشه و از عمر اسلحه کم میکنه.

 

البته چیز نا معمولی هست ولی یه مزیت دیگه هم داره، تیرانداز میتونه بدون نیاز به برداشتن دست راست از قبضه و برداشتن چشم از اسکوپ خشابو عوض کنه.

 

 

---------------------------------------------------

 

فعلا با این جو احساسی که اکثر دوستان دارند نمیشه بحث فنی کرد، حتی آدم جرات نمیکنه جواب برخی انتقادها رو بده! ( هرچند بعضی انتقادها صحیح هست) فقط عجالتا دوستان منتقد، سعی کنید قبل از انتقاد از هر کاری فلسفه انجام اون کار از دید انجام دهنده و طراح رو بدونید تا به درستی بتونید نقدش کنید، والا راه به بیراهه خواهید برد. . .

 

(بالاخره) استفاده از سلاح کارا( آذرخش ) رو به طراح اون جناب نوپور اشرفی تبریک میگم، امیدوارم بزودی سلامت خودشون رو بدست بیارند، اسلحه خوبی هست و ایرادات ژ 3 رو هم نداره و در ورژنهای مختلفی طراحی شده. هر چند این اقدام با 10 سال تاخیر صورت گرفت ولی امیدواریم به نتیجه مطلوب و مطلوبتر برسه.

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

چرا جلوی تانک شیبدار نیست؟ بدنه در جلوی برجک تقریبا صاف و افقی و همسطح شنی تانکه!! البته شبیه یه جور پوشش هم هست.انگار اونجارو با یه چیزی پوشوندن!

 

زره قفسی ابداعی خودمون هست، چیز جالبی هست، فاصله خیلی خوبی تا بدنه اصلی ایجاد می کنه. البته این زره قفسی در تی 72 های سپاه بیشتر مشاهده شده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ظاهرا به خاطر استحکام کپ نبوده ، علت اصلی طراحی بد سلاح بوده ، ماشه دقیقا زیر خزانه قرار گرفته ...

 

البته باز هم قابل درک نیست ، چون میتونستند یک کیت بولپاپ مانند آرش براش تهیه بکنند ، کوتاه تر هم میشد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روزنامه عربی:ایران به باب المندب رسید!

العالم: یک روزنامه عربی تأکید کرد که کشورهای عربی باید رزمایش بزرگ دریایی، هوایی و زمینی جمهوری اسلامی ایران را پیگیری کنند؛ رزمایشی که در مساحتی به وسعت 2 میلیون و 200 هزار مترمربع و از تنگه هرمز تا تنگه باب المندب دریای سرخ برگزار می شود .

در بخشهایی از سرمقاله روزنامه اینترنتی "رأی الیوم" آمده است:

رزمایش بزرگ ایران که گفته می شود هدف از برگزاری آن بالابردن قدرت دفاعی و انتقال تجارب به نظامیان جوان است، بزرگترین رزمایش این کشور محسوب می‌شود و 13 هزار نظامی از نیروهای دریایی ، هوایی و زمینی در آن مشارکت دارند.

مساله مهم در رزمایش بزرگ ایران استفاده از هواپیمای بدون سرنشین هجومی است؛ این هواپیمای جدید، به سوی هدف حرکت و خود را منفجر می کند.

ایران توانسته قدرت نظامی خود را در بخش های مختلف توسعه بدهد و برنامه هسته ای را با تلاش هایش به صورت کاملاً داخلی و بومی راه اندازی کند و این امور باعث خواهد شد که ایران به هیچ یک از فشارهای خارجی تن ندهد.

هم اکنون باید این سؤال را مطرح کرد که جایگاه عرب در این معادله نظامی کجا است ؟ جواب این سؤال بسیار ساده است . جوابش این است که بیشتر دولت‌های عربی به ایران دشمنی می ورزند و شیعیان را کافر جلوه می‌دهند و در رسانه های خود به تخریب وجهه این کشور می پردازند .

صنایع نظامی قدرتمندی در کشورهای عربی وجود ندارد، و اکثر رزمایش های کشورهای عربی با مشارکت آمریکا و هدایت افسران و مستشاران آمریکایی برگزار می شود .

افزایش روزافزون قدرت نظامی ایران باعث نگرانی اسرائیل شده است؛ زیرا اسرائیل نمی خواهد هیچ رقیبی در منطقه داشته باشد. اسرائیل از ضعیف بودن کشورهای عربی مطمئن است، و با چند کشور عربی توافقنامه صلح امضا کرده است و این کشورها نمی‌توانند توافقنامه هایشان را با این رژیم نقض کنند. 

اسرائیل تهدید به بمباران تأسیسات هسته ای ایران می کند ولی ایران هیچ ترسی از این تهدیدها ندارد؛ بلکه آمریکا از تهدیدهای اسرائیل می ترسد زیرا نگران است که هر گونه ماجراجویی نظامی اسرائیل منافعش را در منطقه به خطر بیندازد .

http://www.fardanews.com/fa/news/388665/%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%A8-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لباس کار نیروهای مسلح از جمله لباس استتار و یا لباس اداری بصورت دوره های 6 ماهه و یا سالانه در اختیارشون قرار میگیره . فقط اورکت یا لباس فرنچ در بازه های زمانی بیشتر تحویل داده میشه که اون هم به دلیل استهلاک کمتر این نوع از لباس هاست . حتی در بعضی از بازه های زمانی بجای خود لباس هزینه تهیه لباس در اختیار نیروها قرار میگرفت که بتونن لباس مناسب با سایز خودشون رو در خیاطی های نظامی دوز تهیه کنن . تحویل لباس جزو هزینه های ثابت نیروهای مسلح میباشد و بنابراین تغییر طرح استتار یا نوع آن ، هزینه ی اضافی بر دوش نیروهای مسلح تحمیل نمی کند . هزینه دوخت لباس هم بخاطر استفاده از زندانیان داوطلب به کار در کارگاه های زندانها ، بسیار کم می باشد .

بنابراین نوع طرح و یا فرم لباس فقط به نوع تفکر فرماندهان و ماموریت نیروها بستگی دارد نه به هزینه !

ویرایش شده در توسط 951
  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما که گیج شدیم از تعداد زیاد این سامانه های دفاع هوایی. هر چند وقت یک بار یک اسم جدید رو میکنند، در حالی که تغییر چندانی با نمونه های قبلی نداره. مگه یک کشور چندتا سامانه مدرن دفاع هوایی برد کوتاه برای یک دفاع هوایی خوب نیاز داره؟ کاش همه اینا رو میکردن توی یک سامانه جامع و اگر هم ارتقایی میدن، یک عدد یا کد به ته اسمش اضافه میکردن.
اسمایی که من الان توی ذهنمه: مرصاد ۱ تا ۳. حرز نهم، یا زهرا، رعد، سوم خرداد، تلاش ۱ و ۲. فکر کنم بازم از قلم انداختم البته. حالا اسم موشک ها و رادار های اینا بماند که تعدادش ۲ برابر هست. ویرایش شده در توسط era_923
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

می گفت ماوریک رو ساخیتم و روی میراژ لود کردیم !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دریادار سیاری : زیردریایی فاتح در رزمایش توسط نیروی دریایی ازمایش می شود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.