برترین های انجمن

  1. Skyhawk

    • امتیاز

      33

    • تعداد محتوا

      5,789


  2. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      14

    • تعداد محتوا

      9,420


  3. Mosip

    Mosip

    VIP


    • امتیاز

      12

    • تعداد محتوا

      365


  4. alala

    alala

    Editorial Board


    • امتیاز

      8

    • تعداد محتوا

      5,269



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on شنبه, 17 شهریور 1397 در پست ها

  1. 10 پسندیده شده
    ویدئوهای مرتبط: لحظه شلیک موشک ها: https://www.aparat.com/v/jNA53/لحظه_شلیک_۸_موشک_به_سمت_مقر_حزب_تروریستی_دموکرات در حال اوج گیری: https://www.aparat.com/v/IQtMs پس از اصابت: https://www.aparat.com/v/DAltq/لحظه_اصابت_موشک_های_سپاه_به_مقر_تروریست_های_حزب iranian_defensive_power@
  2. 8 پسندیده شده
    بسم الله الرحمن الرحیم در این تاپیک اخبار حملات موشکی سپاه پاسدارن و عملیات های این نیرو قرار داده میشه و اطلاعات منتشر شده توسط کاربران مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت. عملیات "ليلة القدر" سپاه پاسداران انقلاب اسلامی- حمله موشکی به دیرالزور سوریه
  3. 8 پسندیده شده
    دفتر مرکزی حزب دمکرات (HDK) هدف موشک قرار گرفت ۱۳۹۷/۶/۱۷ منابع رسانه‌ای کُرد در عراق خبر دادند که دفتر مرکزی حزب دمکرات کردستان (ح‌دک) در «کوی سنجق» هدف حملە موشکی قرار گرفته است. کردستان ۲۴ به نقل از «ابراهیم جوکلی» نوشت که «تعدادی موشک از جانب [خاک] ایران به دفتر مرکزی حزب [گروهک دمکرات] در فاصله ۶۵ کیلومتری مرز ایران اصابت کرده است». کردستان ۲۴ با بیان اینکه این حمله چند کشته و زخمی بر جا گذاشته است، نوشت که یک مسئول دیگر [در گروهک] گفته که پنج نفر کشته و بیش از ۳۵ نفر مجروح شده‌اند. اما برخی منابع دیگر تعداد کشته‌ها را ۱۱ نفر ذکر کرده‌اند. این منبع به نقل از شاهدان عینی نوشت که تعدادی پهپاد در آسمان منطقه دیده شده که احتمالا ماموریت آنان ثبت حمله و نتیجه آن بوده است. هنوز هیچ منبع رسمی در ایران به این خبر واکنش نشان نداده یا منبع دیگری این ادعای منابع کردی را تایید نکرده است. fna.ir/9dk fna.ir/bofov5 @Farsna
  4. 7 پسندیده شده
    زره پوشهای رزمی پیاده نظام در بحران ادعای شبه نظامیان حوثی در انهدام نفربر پیاده نظام ارتش سعودی صنعا : 7 سپتامبر 2018 ، شبه نظامیان حوثی ادعا می کنند که حداقل یکدستگاه نفربر رزمی پیاده نظام M2 Bradley نیروی زمینی ارتش سلطنتی سعودی را در استان نجران مورد هدف قرار داده و منهدم نموده اند . رسانه های منتسب به شبه نظامیان حوثی ، روز پنج شنبه مدعی شدند ، درجریان یک شبیخون که در امتداد مرزهای جنوبی این کشور با عربستان سعودی صورت پذیرفته ، حداقل یک دستگاه نفربر برادلی نیروی زمینی سعودی مورد هدف قرار گرفته است ، با این حال به سختی میشود از تصاویر منتشره ، آسیب ادعایی را استنتاج نمود . یادآوری می شود که شبه نظامیان حوثی بارها در طول مرزهای مشترک با عربستان ، دست به حملات پراکنده ای با استفاده از جنگ افزارهای ضد زره پیشرفته ای زده اند که طبق ادعای منابع مختلف ، منبع تهیه این تسلیحات ، جمهوری اسلامی ایران است . از ابتدای بحران یمن تاکنون ، درگیریهای مسلحانه پراکنده ای میان حوثی ها و واحدهای منظمی از ارتش سلطنتی سعودی در حاشیه جنوبی استان های نجران ، جیزان و اسیر رخ داده که به اعتقاد برخی ناظران ، پاسخی به مداخله نظامی سعودی و متحدانش در یمن بشمار می آید . نفربر رزمی پیاده نظام M2 Bradley در شمار خودروهای شنی دار رزمی طبقه بندی میشود ماموریت اصلی آن ، جابه جایی پیاده نظام مسلح در میدان نبرد ، پشتیبانی رزمی از عناصر پیاده ، اجرای عملیات ضد زره بر علیه واحدهای زرهی متخاصم و خودروزهای زره پوش دشمن است . این زره پوش رزمی از سه خدمه شامل فرمانده ، تیرانداز و راننده بهره می برد و می تواند شش سرباز کاملا مسلح را با خود حمل کند . جنگ افزار اصلی این زره پوش رزمی که محصول شرکت ATK Ammunition Systems ( قبلا" Boeing Ordnance) محسوب میشود ، یک قبضه توپ تک لول زنجیری بوشمستر M242 است که از یک سیستم خوراک دهنده دوگانه با قابلیت پایش از دور استفاده می کند . بر اساس ادعای شرکت سازنده ، نرخ شلیک استاندارد این توپ 200 تیر در دقیقه است که که می توان آن را بصورت اختیاری ، به 500 تیر در دقیقه هم رساند . علاوه براین ، یک قبضه تیربار 7/62 م.م M240C هم محور توپ اصلی و درسمت راست آن نصب شده است . حفاظت زرهی نفربر رزمی پیاده نظام M2 از یکسری صفحات زرهی آلومینیومی به هم جوش داده شده تامین میشود که برای افزایش امنیت خدمه ، زره مورد استفاده در قوس جلوی این خودروی زرهی ، ترکیبی از آلومینیوم و فولاد را بخود می بیند . این بخش ، می تواند با در برابر پرتابه هایی تا کالیبر 14.5 م.م مقاومت کرده و در صورت تجهیز به زره های واکنشی ، پرتابه هایی راکتی نظیر RPG را نیز دفع نماید . برای حفاظت از خدمه در برابر مین های ضد تانک نیز بخش تحتانی این زره پوش با صفحات فولادی تقویت شده است . در حال حاضر ، نیروی زمینی ارتش سعودی در مجموع 400 دستگاه نفربر زرهی M2A2 را در سازمان رزم خود مورد استفاده قرار میدهد . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
  5. 4 پسندیده شده
    غرور آفرین و اطمینان بخش نامی که تا ابد میدرخشد تامکت 6025-3 در گذر زمان ایستاده از چپ : اسدالله عادلی - جلیل زندی - غلام هاشم پور - عباس بابائی - ایرج سیروس - محمد رستم پور. نشسته از چپ : صدیقیان - احمد مرادی طالبی - غلامرضا نظام آبادی پی نوشت : 1- به "جی سوتهای" نو و یکدست خدمه دقت کنید . 2- شاید تلخ ترین فصل حضور تامکت در نیروی هوایی ایران ، ماجرای فرار یکی از گربه های دو دُم نیروی هوایی ، به عراق باشد ( نشسته ، نفر وسط ، احمد مرادی )
  6. 3 پسندیده شده
    http://uupload.ir/view/k3n3_t_video5809852482351793295.mp4 محل اصابت دقیق یکی از موشک ها ب حیاط ساختمان هدف از عمق نفوذ ب اندازه کلاهک و نوع موشک میشه پی برد؟ اثر سوختگی در محل اصابت نیست...
  7. 3 پسندیده شده
    کارهای انجام شده در پروژه شفق بی شک کارهای بزرگی است فرض کنید که روی کوثر موتور rd33 هم نصب بشه رادار هم رادار گریفو بعدش دربرابر اف 15 یا تایفون شانسی داره؟؟ دشمنان ما آواکس دارن اگر کوثر پشتیبانی رادار زمینی را داره اونها پشتیبانی آواکس ها را دارن بهترین کار برای ما الگو قرار دادن چینه اقتصاد چین کاملا هماهنگ با اقتصاد کشورهای غربی هست اما ارتش چین هنوز همون ارمان های کمونیستی را داره و این صنعت و این اقتصاد پشتیبان بزرگ ارتش هست شرکت هووایی بهترین نمونه این مسئله هست
  8. 3 پسندیده شده
    درود به دوستان گرامی تحلیل گران داخلی نقص بزرگ مشتقات F-5 را ضعف موتور و ظرفیت کم حمل سوخت در عین مصرف بالا می دانند. منتقدین خارجی هم فقط نقش آموزش را برای آن در نظر گرفته اند و آن را تلاشی از سمت نیروی هوایی ایران برای فرار از مرگ می دانند. (به ویژه پس از عدم پذیرش تقاضای ایران در خرید 24 فروند یاک 130 توسط روسها) https://www.edrmagazine.eu/maks-2017 از نظر برخی از این تحلیلگران کاربری جنگنده کوثر چیزی در حد کایتها و گلایدرهایی که بین سالهای 1934 تا 1936 آلمانی ها از آنها برای آموزش خلبانهایشان استفاده می کردند هست. https://nationalinterest.org/blog/buzz/irans-air-force-dying-30017 اما یک فروند جنگنده مشتق از اف-5 تک سرنشین با اویونیک جدید می تواند با مجموعه ای از یک تیر موشک فکور، یک پاد جنگ الکترونیک و سامانه اپتیکی، سامانه فلیر و دیکوی ضد رادار، دو قبضه موشک فاطر و یک مخزن سوخت تجهیز بشود و به عنوان شکاری آلرت و اسکرامبل مورد استفاده قرار بگیرد. فرانسوی ها یک ضرب المثلی دارند که می گوید "اگر خواستی کسی را بشناسی از روی کفشش او را بشناس" در مورد هواپیمای جنگی هم شاید این موتور باشد که نقش کفش را بازی می کند. هر چند منابع غربی توان مالی ایران در ساخت و تولید موتور توربوجت ملی اوج به تعداد کافی را زیر سئوال می برند و موتورهای نمایش داده شده را بازیابی موتورهای کهنه می دانند اما اولین موتور انتخاب شده در ایران برای اقتباس و تولید مشابه یعنی J85 موتور پر افتخاری است. در ابتدا GE این موتور را به عنوان پیشران برای پهپادهایی که باید نقش دیکوی را برای B-52 ها بازی می کردند تا از موشکهای زمین به هوای روسی در امان باشند، توسعه داد. بعدها نورث روپ برای نصب روی F-5 و T-38 تالون از این موتور استفاده کرد. حتی امروز نیز نیروی هوایی آمریکا برای برخی کاربردها از این موتور استفاده می کند و قصد دارد آنها را تا 2040 در خدمت نگاه بدارد. آزمایشگاه سامانه های پیشرانه ناسا که در سال 2009 تخریب شد، تستهای وسیع و پر هزینه ای روی موتورهای F100، TF30، FY-401 و J85 انجام داده بود. https://www.nasa.gov/pdf/696956main_PursuitPower-ebook.pdf این موتورهای قدیمی دارای سامانه هیدرولیکی-مکانیکی و الکترومکانیکی کنترل سوخت بودند که مستقیم توسط خلبان کنترل می شد که نسبت به نسل اولیه موتورهای جت آلمانی تفاوت اصولی خاصی نداشت. با وجود چنین موتوری طبیعتا مداومت پروازی مشتقات اف-5 هم کم خواهد بود. موتورهای قدیمی دارای مشکلات زیر بودند: هزینه نگهداری بالا، مصرف سوخت زیاد، ارتعاش و صدای زیاد، آلایندگی بالا، نداشتن حفاظت در مقابل استفاده نادرست، نداشتن افزونگی در کنترل به هنگام بروز نقص فنی در سامانه کنترل، بروز استال در کمپرسور به دلیل تغییر ناگهانی در تراتل گاز موتور، راه اندازی موتورها تقریبا نیمه دستی بود، موتور و بقیه اویونیک یکپارچگی نداشت، سامانه تشخیص عیب خودکار و مانیتورینگ سلامت موتور و ارتعاشات وجود نداشت، ذهن خلبان درگیر پارامترهای زیادی از موتور بود به ویژه در تامکت، سامانه فاقد قابلیت تحمل خطا بود و سامانه های کنترل سوخت وزن زیادی داشتند. آمار سوانح نشان می داد که در اکثر موارد اشتباه خلبان و سرعت واکنش ناکافی خلبان در کنترل موتور های پیچیده باعث بروز خسارات جانی و مالی شده است به همین دلیل گرفتن کنترل موتور از خلبان توجیه عملیاتی یافت. از این رو در 1976 طی قرار دادی بین نیروی دریایی آمریکا و پرات اند ویتنی تصمیم گرفته شد که سامانه کنترل و مانیتورینگ خودکار برای موتورهای توربوفن به ویژه برای موتور TF30 که استالهای آن خلبانها را آزار می داد ایجاد گردد. http://proceedings.asmedigitalcollection.asme.org/data/Conferences/ASMEP/83880/V002T02A022-83-GT-234.pdf تنها حذف نیاز به تنظیم موتور برای 300 فروند تامکت سالیانه 1 میلیون دلار صرفه جویی در سوخت و 500 هزار دلار صرفه جویی در نفر ساعت به همراه داشت. در کنار سبک سازی سازه اف-5 با استفاد از مواد جدید و حذف پرچ ها با استفاده از جوش های پیشرفته لیزری و کاهش چند ده کیلویی وزن با جایگزینی سیستم تولید توان بر اساس ترانسفورمر هسته آهن با سیستم بر اساس ترانسفورمر هسته فریت و خنک سازی و چگالش هوای اطراف پایگاه های هوایی با گسترش استاندارد فضای سبز برای افزایش بازده موتورهای جت هنگام تیکاف، سامانه خودمختار کنترل دیجیتال یا FADEC می تواند پاسخی برای مشکل برد عملیاتی و مداومت پروازی مشتقات اف-5 با کاهش اساسی مصرف سوخت (به طور متوسط 15%) به ویژه در پرواز کروز باشد. همانطور که در صنعت خودرو با ظهور ECU ها مصرف سوخت و آلایندگی کاهش یافت و عمر کاری موتور بهبود داده شد و قابلیت تشخیص خطای خیلی بهتری برای موتور ها بدست آمد، در صنعت هوانوردی هم همینطور است و کم کم به سمت استفاده از Digital-electronic-control-unit رفتند. http://uupload.ir/files/vk2_fadec_fig1.png که FADEC نوعی از این سامانه کنترل دیجیتال است. ساخت سخت افزار یک سامانه FADEC کار چندان مشکلی نیست اما ساخت نرم افزار آن برای کشوری مثل آمریکا دست کم 6 سال به طول انجامید و نیازمند مهندسی الزامات دقیق و پیاده سازی توسط افراد با تجربه و خبره است. در شکل زیر یک سامانه FADEC برای موتور پیستونی را مشاهده می کنید. شرکتهای خودرویی اولین توسعه دهندگان این سامانه برای موتورهای پیستونی بودند. http://uupload.ir/files/4u7b_fadec_img_1035_1000_01.gif در شکل زیر یک سامانه FADEC برای موتور توربوفن ساخت BAE-systems را مشاهده می کنید http://uupload.ir/files/s04w_fadec-electron-boeing-777.jpg سامانه های کنترل خود مختار دیجیتال موتورهای جت مشکلاتی هم دارند که عبارتند از: از دست رفتن کنترل در صورت قطع شدن برق ژنراتور یا خالی کردن باتری(که کم سابقه هم نیست) از دست رفتن کارایی موتور و کاهش آن به حداقلی که فقط برای فرود ایمن کافی باشد در صورت بروز اشکال برای سامانه های الکترونیک به نحوی که خلبان دیگر هیچگونه امکان دستی برای دوباره روشن کردن موتور، کم و زیاد کردن قدرت خروجی موتور و ... نخواهد داشت. در صورت بیرون زدن عیب طراحی، افزونگی دوگانه FADEC کمکی نخواهد کرد در حالیکه این افزونگی در صورت بروز خطای اتفاقی نقطه ای بر روی یکی از سامانه های FADEC کاملا قابلیت تحمل دارد و اصولا FADEC برای چنین وضعیتی طراحی شده است بنابراین اجرای آنالیز مدار در بدترین شرایط ممکن و مقادیر تلرانس قطعات و خطای مونتاژ و ... باید حتما در عمیق ترین شکل ممکن انجام بشود. Sneak-Circuit-Analysis هم باید انجام بشود. در مقایسه با سیستمهای هیدرومکانیکی، آنالوگ یا دستی، FADEC پیچیدگی بیشتری دارد. پیچیدگی هم برابر است با باگ. به دلیل پیچیدگی، هزینه-زمان توسعه و اعتبار سنجی بیشتری دارند. در لحظات بحرانی و حساس مثلا برخورد قریب الوقوع با زمین، FADEC از وارد کردن فشار خارج از ماکزیمم نامی به موتور توسط خلبان جلوگیری می کند که می تواند برعکس عمل کرده و به جای حفاظت از موتور باعث نابودی کامل موتور و خلبان و کل هواپیما گردد. علی رغم تلاشهایی که روی موتور TF30 شد اولین جنگنده ای که رسما از تکنولوژی FADEC استفاده کرد یک فروند شکاری اف-15 در 1981 بود. مرکز تحقیقات پرواز Dryden وابسته به ناسا که اولین جایی بود که توانست سامانه هدایت هیدرولیک را حذف کند و یک هواپیما را با روش پرواز با سیم به پرواز درآورد، یک فروند شکاری F-15A را تصاحب کرد و روی موتور F100 آن با موفقیت سامانه FADEC خود را نصب نمود و تست های پروازی را انجام داد. موفقیت این پروژه بود که باعث شد نیروی هوایی ارتش آمریکا برای همه شکاری های خود این سامانه را سفارش بدهد. استفاده از FADEC ها در موتورهای توربوفن روسی هم باب شده است به طوری که نسلهایی از RD-33 و نسلهایی از AL-31 به FADEC تجهیز شده اند. ساختار FADEC: http://uupload.ir/files/qzs9_fadec.png وظیفه این سامانه به صورت خلاصه عبارت است از: کنترل هوای ورودی به کمپرسور (که برای پرنده ای مثل قاهر ضروری به نظر می رسد)، کنترل سامانه سوخت در همه حالتها به ویژه پس سوز،کنترل ارتعاشات، کنترل قدرت خروجی موتور، کنترل فرایند استارت و جرقه زنی، کنترل روانکاری و ... . ورودی سامانه FADEC از هواپیما: دمای محیط، ارتفاع، سرعت بر حسب ماخ، زاویه حمله، فشار ضربه، وضعیت ارابه فرود، سیگنالهای مربوط به پرتاب موشک و راکت و ... . ورودی سامانه FADEC از موتور هواپیما: وضعیت اهرم تراتل، دور موتور در دقیقه، دمای گاز خروجی توربین، مساحت نازل خروجی، وضعیت فلاپهای داکت فن، دمای یاتاقان، ارتعاش موتور، فشارهای مختلف درون موتور و ... . بکارگیری سامانه FADEC در تمام موتورهای جدید و این حقیقت که برای هر موتور یک سامانه جداگانه توسعه داده شده است که هزینه های بسیار لجستیکی و تحقیق و توسعه در بر دارد باعث شد که دکتر علیرضا ر بهبهانی به عنوان متخصص نیروی هوایی ارتش آمریکا پروژه های تحقیقاتی در این زمینه انجام داده و گزارشاتی به چاپ برساند. ایشان پیشنهاد یک پلتفرم هوشمند ژنریک برای بکارگیری در طیف وسیعی از هواگردها را داده است. برخی مقالات ایشان: https://pdfs.semanticscholar.org/presentation/38fe/56dfa1e4fbb6744eead224c545687cea144c.pdf https://pdfs.semanticscholar.org/f3f9/821170be0c5ba1db0531f5d423b940508f5f.pdf http://www.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a478472.pdf هر چند مطابق آنچه در کتاب پروفسور سعید فرخی استاد دانشکده هوا فضای دانشگاه کانزاس آمده http://libgen.io/book/index.php?md5=D80A0BE074683D4288B37A29E898FA00 سامانه هایی اینچنین باعث کاهش مصرف سوخت به میزان 12 تا 20 درصد، افزایش توان موتور هنگام تیکاف به میزان تقریبی 5%، پرواز نرم تر با ارتعاش و صدای کمتر، راحتی استفاده (نیاز به تنها یک اهرم تراتل دارد) و ریستارت ساده موتور حین پرواز و قادر به استارت داغ موتور روی زمین است اما تجربه به کارگیری ECU های ناپایدار اوکراینی در موتور هواپیمای ایران-140 برای ما تجربه ایمنی نبود. ساخت سامانه کنترل الکترونیک در ایران زمانی شروع شد که به یکباره شرکتهای اروپایی از دادن ECU موتور با استاندارد یورو 2 به ایران با هدف فلج کردن کشور خود داری کردند که در زمان کوتاهی دست کم 3 شرکت فعال در صنعت خودرو اقدام به نمونه سازی سخت افزار با استانداردهای اروپایی نموده و کم کم با صرف هزینه-زمان زیاد و مرارت فراوان اقدام به بدست آوردن دانش فنی نرم افزار کنترل موتور خودروهای موجود کردند و از فلج شدن صنعت خودرو جلوگیری گردید. (بعد از برجام اروپایی های دوباره به بازار باز گشته متعجب از ECU های ساخت داخل نمونه پیشرفته تری از ECU را به بازار داخلی عرضه کردند با قیمتی پایین تر تا اینکه دوباره رفتند) تلاش بر روی توسعه سامانه های کنترل موتور دیجیتال همچنان برای رسیدن به کیفیت های بالاتر ادامه دارد و بستر بسیار خوبی است برای انتقال فناوری به سازنده موتور اوج تا موتور مربوط به قرن گذشته با فناوری روز بهبود داده شود. بسیاری از کشورها قادر به ساخت سخت افزار موتور در صنعت خودرو هستند اما آنچه که یک موتور را به استاندارد یورو 5 یا 6 می رساند در واقع نرم افزار انحصاری پیشرفته درون سامانه کنترل و سامانه پالایشگاه دود است که گلوگاه خودرو محسوب شده و معدودی از کشورها قادر به ساخت آن با کیفیت مناسب هستند. به همین ترتیب ساخت سامانه FADEC برای موتورهای جت کاری ساده نیست و نیازمند سرمایه گذاری مناسب است اما نیاز به شروع از صفر نیست و سابقه خوبی در کشور وجود دارد.
  9. 2 پسندیده شده
    بسم الله .................. ژست بعد از نجات به سبک هندی این تصویر مربوط به سقوط جنگنده میگ 27 ارتش هند در سه روز پیش است در ایالت راجستان
  10. 2 پسندیده شده
    بسمه تعالی 182 بحث حمله رو همیشه باید درچند سطح تحلیل کرد . 1. ارزش اهداف مورد نظر : این مورد یک مورد اطلاعاتی و نه فنی است و و ابسته به کار شناسایی پیش از عملیات است . شما ممکن است به هدفی حمله کنید که هیچ ارزشی نداشته باشد با این حال حمله ی شما بسیار دقیق و خوب باشد . در این صورت شما از نظر نظامی ( فنی ) دستاورد خوبی داشته اید ولی از نظر سیاسی یا راهبردی دستاوردی نداشته اید . در عملیاتی مثه لیلة القدر به دلیل ماهیت داعش ، هر گونه گمانه زنی که بر اساس تحلیل های معتبر اطلاعاتی مبنی بر عوامل نفوذی قفل شده نباشد ، قابل اعتنا نخواهد بود . حتی عکسها و تصاویر چند ماهه ی ماهواره ای . بنا بر در دسترس نبودن چنین اطلاعاتی هر گونه ادعایی مردود خواهد بود . البته سپاه هم ادعای خاصی در مورد اهمیت اهداف نکرده تنها به پیام شلیک اشاره کرده که به جای خود عرض خواهد شد . 2 .کیفیت حمله :کیفیت حمله خود در دو سطح اصلی طراحی و اجرا باید بررسی بشه . قسمت طراحی تا حدود زیادی وابسته به بحث قبلی است و به دلایل ذکر شده امکان بحث زیادی نیست . سطح دوم ، نوع اجرای حمله است . اجرای عملیات لیلة القدر از لحاظ نظامی عالی بود . عملیات در غافگیری محض انجام شد . به دلیل آنکه در صورت بروز هرگونه تحرک متصل و زمان بر در سایت های موشکی شناخته شده احتمال پروپاگاندای رسانه ای آمریکا و انگلیس بسیار زیاد بود و شخصا به دلایلی مطمئنم که اونها هم غافلگیر شدند .نکته ی مهمی که دوستان ازش غافل هستند نوع فیلم برداری پهپاد هست . پهپاد ابتدا نقطه ی مشخص شده برای برخورد رو که قطعا با جی پی اس یا گلوناس مشخص شده ، در تارگت زوم میکنه و بعد دوباره زوم بک میکنه تا تصویر کامل تر دیده بشه . نقطه ی اصابت از تارگت پهپاد حداکثر 10 متر خطا داره که برای موشکی با این اوج و در این فاصله از برد ، بسیار عالی هست . آیا موشک های دیگه هم خوردند یا نه ؟ مهم نیست . این فیلم اثبات گر یک فن آوری با کیفیت هست و همین مهمه . 3. دستاوردهای حمله :دستاوردهای شما تاحدود زیادی به اهداف و انتظارات شما از حمله برمیگرده . حملات موشکی با کلاهک های معمولی همان طور که در مورد حمله ی آمریکا به فرودگاه هم گفته شد تاثیر چندانی ندارن . این رو از ابتدای تاریخ موشک های بالستیک و حملات آلمانها به لندن هم میشه متوجه شد . اگر بگوییم هدف ازین حمله رساندن پیام دقت موشک های ایران بود ، این حمله یک حمله ی موفق ارزیابی میشه .
  11. 1 پسندیده شده
    «به نام خدا» تحلیلی ابتدایی از فیلم های منتشر شده از حمله موشکی هوافضا سپاه پاسداران به داعش از مجموعه فیلم های ثبت شده توسط پهبادها که منتشر شده فقط دو محدوده هدف دیده میشه؛ این دو منطقه با تطابق با فیلم ها در محله المیادین در حومه دیرالزور در تصاویر زیر مشخص شده: منطقه اول در غرب المیادین است که تنها یک فیلم منتشر شده نقطه احتمالی اصابت موشک با دایره قرمز مشخص شده اینطور که از نقشه پیداست و با توجه به محیط خالی اطراف و وجود تعدادی خودرو در نزدیکی ساختمان این محدوده هدف احتمالا همان کارگاه ساخت انتحاری ها باید باشد؛ البته متاسفانه با دقت در فیلم بنظر میاد موشک به زمین خالی کنار ساختمان برخورد کرده (هرچند شخصا از یک موشک بالستیک با برد 700 کیلومتر توقع دقت در حد چند متر را ندارم اون کروز تاماهاوکه نقطه زنه و تمام ) باقی فیلم ها از منطقه دوم که در کرانه رود فرات است می باشد در تصویر نخست موشک در لحظه برخورد با دایره زرد مشخص شده تصاویر به ترتیب زمانی از مجموعه فیلم ها استخراج شده و قرار گرفته 3 تصویری از نمای مقابل از همان منطقه در منطقه هدف دوم، سه نقطه در حال حریق قابل مشاهده است ولی از نظر حقیر فقط همان موشک اول عامل انهدام هر سه این نقاط است و در فیلم ها برخورد موشک های دیگری به این محدوده حداقل توسط بنده رویت نشد؛ در تصویر شماره سه گسترش انفجار به صورت آرام از نقطه اصابت موشک به دو نقطه جنبی دیده میشود. (فکر میکنم این انشعاب انفجار از داخل ساختمان و شاید از طریق تونل های زیر زمینی و تاسیسات اینچنینی صورت گرفته و این احتمال زمانی تقویت میشه که میبینیم موشک به زمین خالی مقابل ساختمان اصلی برخورد کرده ولی بعد از زمانی کوتاه انفجار و حریق ساختمان شروع میشه و شدت پیدا میکنه) در بخشی از این بلوک دو دکل بلند هرمی شکل وجود داره که در ادامه در تصاویر نور مرئی ویدئو پهباد سوختنشان را میبینیم در صورتی که از دوستان کسی کاربردشونو میدونه ممنون میشم به اشتراک بزاره. در خاتمه با جمع بندی موارد فوق که البته صرفا یک نظر شخصی است اینطور به نظر می رسه که ویدئو های منتشر شده فقط اصابت 2 موشک از 6 موشک را به نمایش می گذارد و شاید باید منتظر فیلم های بیشتری باشیم...! یکی از نکات مثبت این حمله موشکی که توسط موشک ذوالفقار انجام شد اثبات (با توجه به شبهات وارده در همین جمع) افزایش برد خانواده فاتح (بدون افزایش اندازه بدنه) در میدان عمل بود که احتمال دستیابی به سوخت مرکب و تکنولوژی ساخت بدنه موشک ها از مواد کامپوزیت را تقویت می کند. "یادش امروز آرامش خاطر ملتیست" کپی، نقل قول و به اشتراک گذاشتن تصاویر و متن این نوشتار بدون درج لینک و نام انجمن میلیتاری شرعا و اخلاقا جایز نیست.
  12. 1 پسندیده شده
    بصره! تظاهرات به بهانه ضعف دولت در خدمات عمومی و شهری / محل: روبروی کنسولگری ایران! پ ن: کنسولگری ایران کاملا در آتش حمله مهاجمان سوخت. چیزی که از تصاویر بر میومد حمله کاملا از قبل تدارک دیده شده بود. اون حجم از کوکتل مولوتف را نمیشه در لحظه تولید کرد معلوم بود از قبل آماده شده بود و در یک زمان به داخل پرتاب شدند. حجم آتشی که زبانه می کشید به همراه لاستیک هایی که به داخل منتقل کرده بودند و آتش زدند بسیار گسترده تر از یک تعرض معمولی بود. البته سخنگوی وزارت امور خارجه هم اعلام کرد که از روز قبل تهدیدات را اعلام کرده بودند به عراقی ها. بلافاصله بعد این اتفاق رسانه های پرتعداد عراقی و عربی و از جمله سردسته نشاندارشون اسکای نیوز عربی شروع کردند به جعل اخبار و جعل بیانیه از طرف ایران و جو روانی شدیدی برای ماهی گیری از شرایط موجود را ایجاد کردند که شاید در ادامه بتونند اوضاع را در نقاط دیگه عراق هم ملتهب کنند و اصولا افکار عمومی را تحریک کنند، احتمالا پیوست ایرانیش را هم در رسانه های ایرانی و فارسی زبان خواهیم دید از جمله تعمیم این دست تعرضات به کلیت مردم عراق. هرچند در ایران زودتر شروع کرده بودند. نکته جالب اینه که بهانه شروع اعتراضات آب بود. وزیر آب از جریان صدر هست و نخست وزیر مسئول تام و تمام کشور عبادی و در جریان این حملات که حتی به یکی از مراکز درمانی نیروهای حشد هم کشید و زخمی های این نیرو و کادر درمانی مورد تعرض قرار گرفتند تنها مراکزی که مورد حمله قرار نگرفت مراکز صدر و عبادی بود تقریبا. حالا این را بزارید کنار برخی تحرکات و بیانات کنایه داری که گروهی در عراق وقتی بعد از کلی بده و بستان با آمریکا و عربستان و ائتلاف با هر کسی که وزنشون را بالا میبرد باز موفق نشدند اکثریت را تشکیل بدند در مجلس، و از جمله عبادی مبنی بر اینکه مشکلات آب به خاطر اقدام ایران در بستن سهمیه اروند هست و نه ترکیه که 90 درصد منابع آبی عراق به سدهای ترک ها وابسته است تا روشن تر بشه که آیا کسب قدرت به هر بهایی هم جزء این تحریکات بوده یا خیر؟! خصوصا بعد از اینکه فیاض با اقدامات یکجانبه عبادی از ائتلاف با عبادی خارج شد و به ائتلاف رقیب پیوست.
  13. 1 پسندیده شده
    راکت توپخانه ای بدر-1 را به سمت پایگاهی نظامی واقع در نجران https://www.youtube.com/watch?v=F9BIe0xZWJw
  14. 1 پسندیده شده
    شب گذشته انصارالله یمن دوتیر راکت توپخانه ای بدر-1 را به سمت پایگاهی نظامی واقع در نجران پرتاب کرد پدافند عربستان راکت ها رهگیری کرد ولی یکی از موشک ها بطور کامل ساقط نشد از مسیر اصلی انحراف پیدا کرد و در منطقه ای مسکونی سقوط کرد. در اثر سقوط این موشک 25 نفر زخمی شدند.
  15. 1 پسندیده شده
    تصاویر مربوط به تاسیسات تحقیقات نظامی سوریه واقع در شمال مصیاف است که جولای گذشته مورد هدف قرار گرفت. روی نقشه‌ی پست اخیر من از شمال غرب سوریه نزدیکترین نقطه به اس-۴۰۰ محل همین تاسیساته که مشخص شده (دو کشنده که در تصویر مشخص شده دو روز قبل از حمله -احتمالا محمول- به اینجا وارد شدن)
  16. 1 پسندیده شده
    در اوایل این تاپیک دوستمون تلاش گمانه زنی کرده بودند که برد صیاد 4 یعنی موشک احتمالی سامانه باور در همین حدود 200 کیلومتر خواهد بود و صیاد 3 هم چیزی در حدود 100 کیلومتر ( اون موقع رونمایی نشده بود ) که به نظر درست میاد. در اشاره معاون وزیر دفاع بر چالاکی و سریع بودن این موشک تاکید شده بود. ما حالا فعلا با داشتن و حفظ اس-200 برای بردی ورای 200 کیلومتر میتونیم کار کنیم برای بردهای بیشتر روی همین پلت فرم جدید. سامانه باور برای ما میتونه نقش سیستم های پدافندی دوربرد روس ها را فعلا در این قدم اول و ورژن ابتدایی داشته باشه و مرحله به مرحله در ورژن های بعدی مورد ارتقا کلی در رادار و سیستم فرماندهی و نرم افزاری و موشکی و حتی برخی زیرسیستم های تنوع موشکی در بردهای مختلف در قالب یکپارچه قرار بگیره. اصولا پلت فرمهایی چون خانواده رعد و همین باور و ... بسیار امیدوار کننده میتونند باشند برای حرکت در یک مسیر رو به جلو و درست در پیشبرد توان پدافندی که باید امیدوار بود در برد کوتاه هم پلتفرمی کارا به این شکل تولید کنیم که دیگه با کار روی همون پلت فرم ثابت پیشبرد طرح ها و اهداف جدید را داشته باشیم.
  17. 1 پسندیده شده
    امروز یک از مقامات وزارت دفاع برد درگیری سامانه باور رو 200 کم وارتفاع 27 کیلومتر اعلام کرد
  18. 1 پسندیده شده
    ببری از سرزمین هزارمعبد روند ارتقاء تایگرهای نیروی هوایی سلطنتی تایلند ایده نخستین ارتقاء جنگنده سبک اف-5 نیروی هوایی سلطنتی تایلند از سالهای پایانی قرن گذشته و پس از یک تفاهم نامه مقدماتی میان نیروی هوایی ، ارتش و نیروی دریایی این کشور بوجود آمد . در نتیجه نیروی هوایی سلطنتی این کشور پروژه بهبود قابلیتهای جنگنده – بمب افکن های سبک F-5E/F موجود در سازمان رزم خود که در قالب اسکادران 211 ، جمعی وینگ بیست و یکم مشغول عملیات رزمی بود را در دستور کار خود قرار داد و نخستین تصویر از تایگرهای بروزرسانی شده در دسامبر 2015 منتشر شد . این تایگر بهبود یافته به رجیستر 21101 جمعی اسکادران 211 احتمالا" با افزایش حجم فضای بخش دماغه به یک رادار جدید مجهز شده است . اما جتهای اف-5 فوق الذکر که در حدود 38سال پیش ، یعنی در سال 1981 به نیروی هوایی ارتش تایلند تحویل داده شدند ، تا کنون سه دوره مختلف بروزرسانی را بخود دیده اند . مرحله نخست ( 1998) سامانه های فریب دهنده 0AN/ALE-4 غلاف توپ GPU-5 کالیبر 30 م.م با شروع سال 1998 ، نیروی هوایی ارتش تایلند بصورت محدود دست به ارتقاء تایگرهای عملیاتی خود با اضافه نمودن نمایشگرهای ویژه سربالا و همچنین نشانگر هدفگیری خودکار جنگ افزار HUD/WAC)) محصول شرکت مارکنی، نصب سامانه های فریب دهنده AN/ALE-40 و سیستم های هشدار دهنده راداری و در نهایت سامانه تشخیص دوست از دشمن (RWR) مارک AN/ALR-46 نمود . با اضافه شدن این توانایی های جدید ، تایگرهای تایلندی اینک می توانستند موشک هوا به هوای پایتون -3 ، غلاف توپ GPU-5 با کالیبر 30 م.م را حمل نمایند . پس از این ارتقاءها ، تایگرهای در قالب اسکادران 403 از لشکر هوایی چهارم سازماندهی شده و در سال 1994 به اسکادران 211 منتقل گردیدند . مرحله دوم (2002) در دومین سال از قرن بیست و یکم ، شرکت اسرائیلی البیت سیستمز قراردادی را با نیروی هوایی تایلند برای ارتقاء تمام جنگنده های F-5T و همچنین F-5E/F اسکادران 211 منعقد نمود . این بروزرسانی ، شامل نصب نمایشگرهای چندگانه ( MFD) ، نمایشگرهای ویژه برای هلمت خلبان ، سایت هدفگیری DASH ( نمایشگر و سایت هدفگیری برای هلمت ) و کنترل های هوتاس ( Hands On Throttle-And-Stick) می گردید . بدین ترتیب ، نسخه بروزرسانی شده تایگر ، اینک می توانست موشک هوا به هوای پایتون -4 را حمل و شلیک نماید ، در عین اینکه نسخه F-5E/F علیرغم برنامه ریزی برای تغییر رادار از گونه AN/APQ-159 به گونه جدید تر AN/APG-69 ، به این استاندارد بروزرسانی نشد . مرحله سوم ( 2015 ) هملت خلبان ، استاندارد DASH IV آخرین برنامه ارتقاء تایگرهای تایلندی در دسامبر 2015 کلید خورد ، هر چند اسناد منتشر شده از سوی نیروی هوایی تایلند نشان میداد که سرمایه لازم برای ارتقاء 10 فروند از این جتها در حدود 2050 میلیون بات ( واحد پول ) تعیین شده که می بایست صرف بهبود سازه ای و ارتقاء اویونیک این جنگنده ها شود . اما ظاهرا برنامه فراتر از اطلاعات منتشر شده است ، چرا که خبرهایی مبنی بر امکان حمل و شلیک موشکهای هوا به هوای پایتون -5 ( یک موشک سوخت جامد باسرعتی در حدود 4 ماخ و برد موثر 20 کیلومتر و همچنین موشک دربی ( یک مهمات ماوراء دید بصری مجهز به یک رادار فعال با برد 50 کیلومتر ) توسط جتهای تایلندی نیز وجود دارد . مجموعه رادار چند ماموریته Elta EL/M-2032 از سویی دیگر ، منابع متعددی اعلام نموده اند که پیمانکار این پروژه ( البیت سیستمز ) به احتمال زیاد ، برنامه مشخصی را برای نصب رادارهای Elta EL/M-2032 به همراه سامانه های اویونیک جدید عبری و مضاف بر آن موشکهای پایتون 5 و دربی برروی تایگرها در نظر دارد . هملت خلبان نیز به استاندارد DASH IV ارتقاء خواهد یافت که این مورد ، قابلیت درگیری ماورای محدوده بصری خلبان ( فامد ) را به خدمه تایلندی خواهد داد . بدین ترتیب ، نیروی هوایی تایلند ، با حداقل هزینه ، متوسط طول خدمت رزمی تایگرهای موجود خود را تا سال 2031 افزایش میدهد . پی نوشت : 1- جالب هست ،شرکتهای اسراییلی ، بدون هیچ تجربه عملی نیروی هوایی رژیم عبری در استفاده رزمی از جنگنده های سبکی نظیر اف -5 و میگ-21 ، پیشگام بروزرسانی این جتها ( به ترتیب برای نیروی هوایی سلطنتی تایلند و نیروی هوایی رومانی "گونه لنسر " ) هستند و این درجای خودش قابل تامل هست . 2- نیروی هوایی تایلند تایگرهای خودش را درسال 1981 تحویل گرفت ، سال 1998 اولین بروزرسانی را انجام داد و الان هم این جتها را تا سال 2031 عملیاتی نموده !!!!!!! صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
  19. 1 پسندیده شده
    کمپانی Marmon-Herrington از زمان جنگ دوم جهانی در کار ساخت تانک و کامیون بوده و پس از روی به ساخت اتوبوس و دیگر خودروهای غیر نظامی آورد . یکی از اولین خودروهای زرهی تاریخ ایران به نام TH310 ALF-1 نیز ساخت این شرکت بوده است . این خودروی زرهی در اواسط دهه 30 میلادی (دقیق تر سال 1935 میلادی یا 1313 هجری شمسی) به ارتش ایران تحویل گردید . شاسی آن ТН300-4 برای مصارف غیر نظامی ساخته شده بود و در جریان آزمایش در زمین تمرین Aberdeen از پس آزمایشات برنیامد . لکن خریداران ایرانی پسندیدنش و سفارش دادن . شخصی به نام Elie Aghnides که مخترعی یونانی آمریکایی بود به سال 1945 برای این شرکت خودروی همه جا رو یی با ظاهر عجیب و فضایی طراحی کرد . خودروی Rhino به معنی کرگدن از دو جفت چرخ با اختلاف سایز بسیار زیاد بهره میبرد که به دلیل بزرگی چرخ ها و همچنین مرکز ثقل بسیار پایین میتوانست شیب 75 درجه را هم بدون واژگون شدن بپیماید . همین چرخ ها به دلیل تو خالی بودن باعث شناور شدن خودرو در آب میشد در حالی که شکل کلی خودرو مناسب آب پیمایی و دو واتر جت در پشت خودرو ، نیروی راندن لازم برای سرعت حدودا 6 کیلومتر برساعت رو ایجاد میکرد . پیش نمونه ی ساخته شده عملکرد خوبی داشت ولی ارتش ایالات متحده ، سفارش تولید نداد .
  20. 1 پسندیده شده
    سقوط یک فروند پهپاد Wing Loong پاکستان یک هواپیمای بدون سرنشین پاکستان روز شنبه در نزدیکی منطقه هدپاکا، منطقه منوانلی سقوط کرد. یک منبع گفت: هواپیمای بدون سرنشین از پایگاه هوایی هواپیما خارج شده شش کیلومتر دور از منطقه سقوط است.هواپیمای بدون سرنشین در منطقه برای نظارت بر وضعیت سیل بود اعزام شده بود «مقامات اعلام کردند که این هواپیما از پایگاه میوانالی خارج شد تا مناطق مختلفی را در رابطه با وضعیت سیل نظارت کند و با مشکل فنی مواجه شد. این پهپاد ساخت چین می باشد http://defence-blog.com/news/chinese-made-wing-loong-drone-crashes-on-flight-over-pakistan.html
  21. 1 پسندیده شده
    تامی نونوا در کنار میگ دودی
  22. 1 پسندیده شده
    «به نام خدا» تحلیلی ابتدایی از فیلم های منتشر شده از حمله موشکی هوافضا سپاه پاسداران به داعش "بخش دوم" بعد از گذشت مدتی از حمله موشکی سپاه به داعش، شبهات پیش آمده که غالبا منبع خارجی داشتند و اظهارات سردار حاجی زاده فرماندهی هوافضای سپاه در پاسخ ، با نگاه دقیقتر به فیلم های منتشر شده به چند نکته رسیدم که با توجه به اهمیت این موضوع (دقت توان موشکی، بازدارندگی و امنیت ملی) لازم دونستم که اینجا در میان بگذارم. فیلم های منتشر شده از لحظه پرتاب موشک ها شامل دوگزارش اصلی است که یکی گزارش اخبار ساعت دو شبکه یک سیما فردای روز پرتاب (کامل ترین نسخه-با درجIRIB) و دیگری تصاویر اختصاصی شبکه پرس میباشد. با دیدن چندباره این فیلم ها، پیدا کردن محل پرتاب بر روی نقشه و تطبیق تصاویر مشخص شد که این سایت پرتاب موقت در میدان تیر پادگان کرمانشاه بوده؛ سایت به سه بخش تقسیم شده و لانچرها مسلح به شش موشک ذوالفقار در این سایت بصورت مشخص شده در تصویر زیر قرار گرفته اند: تصویر1: نمای کلی سایت پرتاب سه بخش با خطوط قرمز مشخص شده اند، شماره لانچر ها بر اساس ترتیب احتمالی پرتاب میباشد تصویر2 : نمایی ازبخش B سایت پرتاب تصویر3 : بخش C و تنها لانچر آن لانچر های بخش B در زمینه تصویر مشخص شده است تصویر 4 و 5 : به احتمال زیادی این دو تصویر متعلق به لانچر های بخش A می باشد تصویر6 : لانچ نخستین موشک بلافاصله بعد از فرمان شروع عملیات (بخش A) نکته شبهه برانگیز در این تصویر وجود رد موشک دیگری در هوای همان محدوده میباشد !! در حالی که فرمان دستور عملیات موشکی بر روی این تصاویر خوانده شده. (موشک های بخش B که پرتاب نشده در جای خود قرار دارند در تصویر قابل تشخیص اند) تصویر7 : پرتاب موشک دیگری از بخش A دود موشکی در آسمان رویت نمی شود! احتمالا این اولین موشک لانچ شده است ولی بخاطر هماهنگ نبودن تیم خبری و ضبط نشدن فرمان شروع عملیات، برای پرتاب دوم این فرمان دوباره خوانده شد. در ادامه باقی موشک ها به ترتیب شماره ها پرتاب شدند که در تصاویر فیلم ها قابل رویت است. تصویر8 و 9 : این تصاویر که در گزارش های شبکه پرس پخش شد قاعدتا باید برای بخش A سایت پرتاب باشد ولی برای بنده به سختی محیط و جزئیات این تصاویر با بخش A قابل تطبیق است به همین دلیل به نظرم این دو تصویر احتمالا متعلق به بخش دیگر همین سایت کرمانشاه و یا سایت کردستان است تصویر10 : تصویری که به احتمال زیاد مربوط به پرتاب یک موشک بالستیک سوخت مایع است (قیام) متاسفانه بدلیل نمای بسته بودن تصویر محل پرتاب قابل تشخیص نیست نتیجه گیری: با توجه به نکات جمع آوری شده فوق چند تناقض ایجاد می شود؛ در خبرها اعلام شد که تعداد شش موشک از پایگاه های کردستان و کرمانشاه در این عملیات استفاده شده در صورتی که حداقل 6 موشک ذوالفقار و یک موشک قیام فقط از سایت کرمانشاه پرتاب شده اند و اگر پایگاه کردستان هم در این عملیات نقشی داشته پس قطعا تعداد موشک های پرتابی بیشتر از 6 تا و به احتمال زیاد بیشتر از 7 عدد است. در خبرهای تکمیلی از موشک قیام به عنوان عضوی از موشک های استفاده شده در عملیات نامبرده شده در حالی که از مجموع شش موشک عنوان شده که تصویر پرتابشان به صورت رسمی هم پخش شد همگی از خانواده فاتح یعنی ذوالفقار بودند. وتصویری از لانچر و یا موشک قیام به نمایش گذاشته نشد. از منابع غیر رسمی عنوان شد که تعدادی از این موشک ها در خاک عراق سقوط کرده اند و در جواب هم سردار حاجی زاده عنوان کردند که "بدنه جدا شده موشک ها است"؛ در حالی که موشک قیام که دارای کلاهک جداشونده است فعلا احتمال استفاده از یک عددش (تصویر 10 ) موجود است و سری موشک های فاتح هم تا قبل از ذوالفقار کلاهک جداشونده نداشتند، در مورد ذوالفقار بنده تحقیقات بیشتری کردم ولی در هیچ منبع معتبری قبلا عنوان نشده بود که این موشک دارای کلاهک جداشونده است به جز اخیرا که بعد از صحبت های سردار در بعضی محافل و سایت ها گمانه زنی هایی شده است. ( باتوجه به افزایش برد زیاد این سری موشک ها و در نتیجه کاهش وزن سر جنگی -حتی با استفاده از سوخت جامد مرکب و مواد کامپوزیت- بعید به نظر می رسد که زیر سیستم های اضافی که برای این جدایش نیاز است به موشک اضافه شده باشد-نظر شخصی) با توجه به استقاده از موشک های تاکتیکی خانواده فاتح که دارای جدیدترین طراحی و تکنولوژی ها و کمترین شکست می باشند و همچنین اصابت فقط دو عدد موشک ها طبق اسناد موجود در بخش اول این تحلیل شاید با جمع بندی هر دو بخش این نوشتار توسط شما در نهایت نتایجی حاصل شود... این که میزان موفقیت این عملیات موشکی در حال فعلی اهمیت آنچنانی ندارد و بیشتر یک مانور قدرت انتقام جویانه و دلچسب بوده قابل درک است ولی باید جداگانه از مانور تبلیغاتی آن با تجزیه و تحلیل این عملیات که موقعیتی مناسب و طلایی برای آزمایش دقت و قدرت توان موشکی در مقام عمل بود بدون چشم پوشی از ضعف ها در جهت بالا بردن ضریب موفقیت این تنها نیروی بازدارنده و ارزشمندکشورمان تلاشی بیشتر انجام شود. کپی، نقل قول و به اشتراک گذاشتن تصاویر و متن این نوشتار بدون درج لینک و نام انجمن میلیتاری شرعا و اخلاقا جایز نیست. ----------------------------------------- برای شادی ارواح طیبه شهدای موشکی، یاران دیرین شهید حاج حسن تهرانی مقدم سه صلوات ذکر بفرمایید
  23. 1 پسندیده شده
    با سلام: تصویر یک فروند F14A نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران تقدیم به دوستاران میلیتاری  
  24. 1 پسندیده شده
      با توجه به استقبال دوستان از تاپیک هواپیمای A-9 (رقیب شکست خورده A-10 تاندربولت) ، تصمیم گرفتیم که داستان یکی دیگر از پروژه های ناکام صنعت هوانوردی ایالات متحده را به همان سبک و سیاق به اتفاق شما دوستان عزیز مرور کنیم :   Nortrop YF-17 شکست مار کبرا از زنبور سرخ   مقدمه - هَتریک (سه گانه) ناکام نورتروپ : تاریخ صنعت هوانوردی در کشور آمریکا، با توجه به رقابت بیرحمانه بخش خصوصی،  از افت و خیزها و پیروزی و شکست های فراوان سرشار است. اما در این وانفسای پر از گریه و خنده ، داستان تلخ شکست های سه گانه کمپانی نورتروپ آمریکا ؛ داستانی خواندنی است.   داستان سه شکست نورت روپ در پروژه های A-10  و F-18 و F-22 و برخواستن مجدد این کمپانی با پروژه بمب افکن B-2                پیش از این و در قالب این تاپیک ، به سرنوشت رقیب ناکام A-10 پرداختیم. در تاپیک پیش رو هم به سرنوشت رقیب ناکام F-18 می پردازیم و انشاء الله و اگر عمری باقی بود؛ در آینده ای نزدیک هم به سرنوشت رقیب ناکام F-22 خواهیم پرداخت.       F-17 Cobra / F-16 Falcon نبرد مار کبرا با شاهین جنگجو   LWF : هواپیمای YF-17 شرکت نورت روپ (با لقب یا نام مستعار کبرا) ، در واقع یک نمونه اولیه (پیش نمونه - پروتایپ) از طرح هواپیمای "جنگنده سبک وزن" (LWF) طراحی شده برای نیروی هوائی ایالات متحده آمریکا می باشد. برنامه LWF نیروی هوائی در واقع برای ارزیابی و تعیین استانداردهای مورد نیاز برای ساخت جنگنده سبک وزن نیروی هوائی آمریکا ایجاد گردید. آغاز پروژه LWF به این علت بود که بسیاری از مقامات ارشد نیروی هوائی آمریکا ، بر این اعتقاد بودند که جنگنده ای مانند f-15 ایگل ، برای اجرای بخش زیادی از مأمویرتهای رزمی مد نظر فرماندهان، بیش از حد بزرگ و بیش از اندازه گران قیمت است. اف-15 ایگل   هواپیمای YF-17 ، نقطه اوج  یک خط طولانی و ممتد در تفکرات طراحی شرکت نورت روپ می باشد. تفکری که با طراحی N-102 Fang در سال 1956 شروع گردید و با خانواده منحصر به فرد F-5 به مرتبه بالائی از پختگی و تجربه رسیده بود.    چند نسل خانواده F-5 : (ان-102 - اف-5 - اف-20 )   هر چند که در نهایت هواپیمای بسیار کارآمد F-16 فالکون ، برنده مناقصه LWF نیروی هوائی گردید، اما قابلیت های خوب و ارزشمند  جنگنده YF-17 منجر به این شد که این هواپیما به مرحله نهائی پروژه جنگنده تجربی سبک نیروی دریائی (VFAX) نیز راه یابد.   در این پروژه، بنا بر این بود که یک جنگنده سبک و کارآمد با هدف جایگزینی A-7 Corsair II و فانتوم های نیروی دریائی و سپاه تفنگداران دریائی و چه بسا جایگزینی ارزان تر برای هواپیماهای گران قیمت F-14 Tomcat انتخاب گردد؛ که سرانجام F/a-18 Hornet برنده این مناقصه شده و در اختیار این دو نیرو قرار گرفت. اف-18 هورنت   هر چند تصور می شد که قرار است این جنگنده در کلاس جنگنده های کوچک و سبک وزن قرار بگیرد ،  ولی مدل ارتقاء یافته اش یعنی  F/A-18 E/F Super Hornet در نهایت به همان ابعاد F-15 رسید   ادامه دارد ...   پ.ن 1 : دوستانی که پسندیدند ، مثبت را فراموش نکنند. پ.ن 2 : انشاء الله در پست بعدی به ادامه داستان اف-17 می پردازیم. پ.ن 3 : داستان نورت روپ در طراحی خانواده اف-5 و مسیر رسیدن از N-102 تا F-17 هم بخش دیگری از این تاپیک خواهد بود.   ------------------------------------------------------ کپی رایت : با توجه به عدم وجود منبع فارسی زبان مشابه ، ذکر مطالب این تاپیک فقط با بکار بردن military.ir به عنوان منبع مجاز می باشد.   مترجم : مهران (mehran55)   منبع این پست : (1)
  25. -2 پسندیده شده
    به نظر من شما زیادی دارید سخت می گیرید پلت فرم تایگر این قابلیت داره که ضعف هاش را با راه کارهایی برطرف کرد به پست های زیر توجه کنید