برترین های انجمن

  1. mehran55

    mehran55

    Editorial Board


    • امتیاز

      61

    • تعداد محتوا

      1,112


  2. aminor

    aminor

    VIP


    • امتیاز

      23

    • تعداد محتوا

      3,109


  3. worior

    worior

    Administrators


    • امتیاز

      17

    • تعداد محتوا

      8,704


  4. arminheidari

    • امتیاز

      16

    • تعداد محتوا

      7,136



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on سه شنبه, 28 بهمن 1399 در همه مناطق

  1. 2 پسندیده شده
    شاید ببر و شیر قوی تر باشند ولی یک گرگ هیچگاه بازیچه سیرک نمیشود. آدولف هیتلر
  2. 1 پسندیده شده
    گالری پرنده های هشدار پیش هنگام (آواکس) بخش نخست ==== مشهورترین نمونه Boeing E-3 که بر اساس پلتفرم بوئینگ 707 ساخته شده Beriev A-50 نمونه روسی این پرنده هست که بر اساس پلتفرم ایلیوشین 76 ساخته شده Kj-2000 نسخه چینی بریف آ-50 E 767 آواکس ژاپنی که بر اساس پلتفرم بوئینگ 767 ساخته شده ودر انتهای بخش نخست : مرحوم سیمرغ === پ.ن: لطفا دوستان مدیر زحمت انتقال تصاویر به گالری رو تقبل کنند
  3. 1 پسندیده شده
    بمب افکن اچ-20 ، واقعیت یا آرزو برای نیروی هوایی چین نیروی هوایی ارتش آزادیبخش چین ، در جریان انتشار یک ویدئوی تبلیغاتی برای جذب نیرو که در 5 ژانویه 2021 در معرض دید همگان قرار گرفت ، از نمونه مفهومی بمب افکن استراتژیک نسل بعد خود که هم اکنون با شناسه H-20 شناخته می شود رونمایی نمود . درواقع ، ثانیه های آخر این ویدئو ، تصویری رایانه ای از آنچه که به نظر می رسد یک بمب افکن پنهانکار بزرگ است ، را نشان می دهد که در پوشش پارچه ای سفید قرار دارد و تنها بخش جلویی آن قابل مشاهده است . پس از آن ، با کنار رفتن این پوشش پارچه ای ، تصویر بر روی کلاه خلبان بازتاب از نمای جانبی پیدا می کند . درصورتی که این ویدئو ، مبنای تحلیل قرار گیرد ، بمب افکن بعدی نیروی هوایی چین ، بصورت یک بال پرنده ، در ابعادی بسیار بزرگتر ، شباهت بسیار زیادی به پرنده بدون سرنشین GJ-11 خواهد داشت که هم اکنون در خدمت ارتش این کشور قرار دارد. کارشناسان نظامی براین باورند که برنامه فناوری پنهاکاری چین ، هم اکنون به موازات فناوری شرکتهای آمریکایی ، به جلو در حال حرکت است و در حالی که نیروی هوایی آمریکا ، برنامه B-21 را دنبال می کند ، نیروی هوایی ارتش چین نیز قدم های نخستین را برای تولید چنین بمب افکن برداشته است . بدین ترتیب ، بمب افکن احتمالی اچ-20 به نخستین هواگرد رزمی با برد بین قاره ای تبدیل خواهد شد و پیش بینی میشود که این بمب افکن تا قبل از پایان سال 2022 ، به نمایش درآید ، هر چند ظاهر فیزیکی آن ، تا این لحظه (ژانویه 2021) همچنان پنهان مانده است . در حال حاضر ، نیروی هوایی ارتش روسیه و ایالات متحده ، تنها سازمان های مسلحی هستند که بمب افکن های هسته ای با برد بین قاره ای را بصورت عملیاتی در اختیار دارند ، اگر چه اوکراین نیز در دهه نودمیلادی بمدت بسیار کوتاه ، چنین زرادخانه ای را در اختیار داشت و حتی خبرهایی مبنی بر خرید انها توسط چین منتشر شده بود که با مخالفت غرب ، به سرانجامی نرسید . با این وجود ، نیروی هوایی چین ، هم اکنون بیشتر از 270 فروند بمب افکن اچ-6 را بصورت عملیاتی در اختیار دارد که در کلاس بمب افکن های میانبرد قابل طبقه بندی بوده و برد بین قاره ای ندارند . در هرحال ، هنوز مشخص نیست که آیا اچ-20 برای مقاصدی فراتر از بازدارندگی استفاده خواهد شد یا اینکه نقش های افزون تری نظیر تانکر سوخت رسان یا نظارتی و جنگ الکترونیک را هم بر عهده خواهد گرفت ؟!! این احتمال وجود دارد که نیروی هوایی این کشور ، با تعریف ماموریتهای تاکتیکی برای اچ-20 ، این بمب افکنها را به موشکهای کروز ضد کشتی مسلح نماید .اما با توجه به اینکه ممکن است بمب افکن جدید ، از نسخه اچ-6 بزرگتر باشد ، احتمالا جایگزین نمونه های قدیمی نخواهد شد و به جای آن ، نقش مکمل را بازی خواهد نمود که درست مشابه راهبرد نیروی هوایی روسیه ، در بکارگیری همزمان بمب افکن دوربرد توپولف-160 در کنار نسخه های مدرنیزه شده توپولف-22 ام است . مترجم : MR9 /صرفاً برای میلیتاری پی نوشت : 1- بن پایه 2- همه تصاویر به جز سومین و آخرین عکس ، کانسپت آرت هایی هستند از بمب افکن اچ -20 . آخرین تصویر از ویدئوی جذب نیروی نیروی هوایی ارتش چین اقتباس شده است
  4. 1 پسندیده شده
    پریدن به سوی هدف با موج رسانه ای 2 - ایجاد بدگمانی به متحد پیشتر گفته شد که موج رسانه ای در زمانی که قدرت فیزیکی جوابگو نیست از سوی غرب بسیار پراستفاده شده و دقیق استفاده می شود. بازی رسانه ای که در عراق از یک سال پیش شاهد بودیم در افغانستان به همان سبک جریان دارد. در لبنان و عراق بازی رسانه با تظاهرات علیه فساد شروع شد ولی همه بازی رسانه ای به سمت ایران جهت داده شد بی آنکه از عاملین واقعی فساد حرفی گفته شود. صحبت از تحریم محصولات ایرانی بود و کارشکنی در تجارت با ایران و همه نوع توهین به ایران صورت می گرفت. در لبنان و عراق مشخص بود که هدف این اتفاقات نیروهای شیعه طرفدار ایران یعنی حزب الله و حشد الشعبی هست ولی یک سمت داستان در سکوت دنبال می شد. نیروهای فاطمیون و زینبیون در افغانستان و پاکستان ، نیروهایی که باید به عنوان مظلوم ترین نیروها از آنها نام برد. اما تلاش اصلی در افغانستان از دید همه پنهان بود تلاش هایی که در پی آن بود که نگاه مردم دو کشور نسبت به هم بد شود و ارتباط با فاطمیون با ایران سخت گردد. این اتفاق با هزینه سازی برای جزئی از فاطمیون بودن شروع شد و با تحریک احساسات در هر اتفاقی تداوم یافت. زمانی که آمریکا تلاش کرد فاطمیون را همسطح داعش و طالبان معرفی کند و سعی در تروریستی خواندن انها بکند اما در ادامه تلاش شد هر اتفاقی که در رابطه با ایران می افتد ابزاری برای تخریب ارتباط ایران با افغانستان و قطع ریشه و ارتباط فاطمیون گردد. غرق شدن تعدادی افغانی در کنار مرز ایران، کشته شدن و اتش سوزی مهاجران غیر قانونی در یزد و .... فرقی نمی کرد که اتفاق منشا افغانستان دارد یا ایرانی !!! سهو بوده یا عمدی !!! مهم نبود اصل داستان چه بوده !!! مهم کوبیدن ایران و طرفداران ایران بود، مهم نبود ایران پناه افغان ها در روزهای سخت بوده ، مهم کوبیدن ایران، زیر سوال بردن مهمان نوازی ایرانی ها با توهین مسخره کردن بود. هدف ولی انچنان که در عراق و لبنان واضح بود در افغانستان واضح نبود و کمتر کسی متوجه می شد که هدف اصلی متحدین ایران در افغانستان است. در این بین افرادی بودند که هر اتفاق اسمشان در رسانه ها دیده می شد. کسانی چون مریم سما نماینده مجلس افغانستان یا عبدالکبیر واثق در چندین مورد نوک پیکان حمله به ایران بودند. اگرچه باید گفت معدود افرادی بودند که رفتارهای غیر اخلاقی از خود نشان دادند ولی این رفتار به مراتب از دیگر کشور ها از جمله خود افغانستان کمتر بود گویی اتفاقاتی ناگوار و ناراحت کننده برای افغان ها در ترکیه و دیگر کشور ها مهم نیست و حقوق افغان ها در این موارد به خطر نمی افتد و تنها اخباری که علیه ایران موضوعیت داشت مورد استفاده و فضاسازی رسانه ای قرار می گرفت. حوادث مرگبار مهاجران در ترکیه: توهین یا غرق شدن افغان ها در راه مهاجرت در ترکیه: هیچکدام خبر و اتفاقی مهم نبود که بخواهد مانور رسانه ای داده شود. از سوی دیگر ترکیه و غرب علارغم اقداماتشان گونه ای دیگر نشان داده می شدند: همه اینها ظاهری هستند از جنگ رسانه ای برای دستیابی به هدفی که در میدان واقعیت حاصل نشد. اما واقعیت چیست؟ چرا این رفتار را شاهد هستیم؟ کار روی ناخودآگاه مردم به چه هدفی صورت می گیرد؟ واقعیت میدانی چیست؟ آمریکا 20 سال پیش افغانستان را اشغال کرد و اکنون پای میز مذاکره با طالبان هست بی انکه آتش بسی در جریان باشد. از دل افغان هایی که زیاد مهم انگاشته نمی شدند فاطمیونی زاده شد که در نابودی تروریست در سوریه نقش اول را داشت اما این روند از دید امریکایی ها بسیار خطرناک بود، فاطمیون به عنوان حزب الله دیگری در افغانستان یعنی پایان نهایی برای امریکا در افغانستان نهالی که 40 سال پیش ایران در افغانستان کاشته جز با تهاجم رسانه ای و ایجاد بدگمانی بین متحدین چگونه آسیب می بیند؟ در چنین شرایطی که تزویر و ریا ابزار اول دشمن شده و با ایجاد بدگمانی به دنبال اختلاف و فاصله بین متحدین هست، باید فهمید که راه را درست آمده ایم و نباید پیروزی میدانی را به سادگی به نبرد رسانه ای واگذار کنیم. راهکار در این شرایط: - حمایت از فاطمیون چه در عرصه میدانی و جه در عرصه رسانه ای - گسترش زیرساخت و ارتباطات تجاری و تلاش برای حفظ بازار با سبد کالاهای ایرانی برای مردم تهی دست افغان - تلاش برای مجازات شفاف افرادی که با بد اخلاقی ها و اشتباهاتی خوراک رسانه ای فراهم می کنند - ایجاد رسانه هایی با لهجه محلی برای نشر فرهنگ مشترک فارسی و مقاومت یادمان باشد کوچکترین اشتباه از ما به عنوان پتکی بر سر رزمندگان فاطمیون فرود می آید که خط اول نبرد فرهنگ مقاومت در افغانستان هستند. تقدیم به همه فاطمیون چه آنها که شهید شدند و چه آنها که شهید زنده هستند.
  5. 1 پسندیده شده
    توالی وقوع حوادث با کمک رسانه ها به هجمه تبدیل می شود ولی اینکه چرا ما جلوی این هجمه به استیصال می رسیم ناشی از عدم شناخت ما از مسیر و مشکلات پیش روی است خب مثال ساده می زنم، حالت اول در یک جلسه می روید و مخاطب قرار می گیرید و ناگهان همه شروع به صحبت در مورد مشکلاتی می کنند که شما کمتر به آن پرداخته اید بویژه اگر ریشه مشکلات تفکیک نشده باشد و چند وجهی باشد، در این شرایط یا باید پرت و پلا تحویل دهید یا باید سکوت کنید، اما واقع بینانه فشار وارده فرد را مجبور به حرف اشتباه زدن می کند و این آغاز فرآیند اشتباهات دومینو وار می شود تا جایی که فرد قبول اشتباه کند و یا جبران اشتباه کند حالت دوم خب حالا دوباره این جلسه را فرض کنید با این تفاوت که شما آمادگی قبلی دارید و جواب ها را آماده دارید، ان وقت اگر چیزی هم ندانید و در گزارش جا مانده باشد، حکم نقد پیدا کرده و باعث ارتقا سیستم یا شناخت بهتر سیستم می گردد حالت سوم حالا یک سطح بالاتر از این، شما علاوه بر شناخت ریشه ها، افراد جلسه و منظورشان را هم می شناسید و می دانید چطور باید به او جواب داد تا سواستفاده نکند اینبار چطور می شود؟ این چیزی هست که در گزارش های بعدی به آن خواهم پرداخت اما اکنون میخواهم نوشته های بچه ها را بر اساس آمار تحلیل کنم و واکنش دوستان را طبقه بندی کنم
  6. 1 پسندیده شده
    این تصویر هم از پیش نمونه جدید j31 اعمال تغییراتی جهت پنهان کردن بیشتر این جنگنده و البته تغییراتی در ورودی های موتور صورت گرفته که احتمال تغییر موتور رو هم تقویت میکند. البته چینی ها از پیش گامان خروجی موتور و سیستم تغییر رانش دو بعدی و سه بعدی هستند. همانطور که در پست قبل گفتم سرعت گرفتن طراحی و ساخت این جنگنده خیلی پرسش بر انگیز و این سوال در ذهن تداعی میشه که چرا چین بعد مدت ها مجدد این طرح رو فعال کرده؟! احتمالا مشتری خارجی طرح رو پسندیده قوی تر و محتمل تر است. وگرنه سرمایه گذاری اصلی چین بر روی جی ۲۰ معطوف است. مگر اینکه نیروی دریایی چین جنگنده را خرید کند و یا چینی ها برای هزینه کمتر و تولید تعداد بیشتری از جنگنده های نسل پنج روی به خرید این جنگنده بیارند. که البته با سیاست های نظامی جدید چین همخوانی ندارد. ولی با توجه به مصادف بودن لغو تحریم های تسلیحاتی و ایجاد پیمان های نظامی بین ایران و چین نمیتوان این مطلب را بی ربط به این موضوع دانست.
  7. 1 پسندیده شده
    تصویری از پیش نمونه سوم و جدید جنگنده جی 31 چینی در روزهای گذشته مشاهده شد. این جنگنده که یک کپی دو موتوره از جنگنده اف ۳۵ آمریکایی است؛ بعد مدت ها سکوت و بازریابی ناموفق به سوی فراموشی در شرف حرکت بود. و حتی در مراجع نظامی سخن از لغو شدن این پروژه زده می شد. حال با گذشت نزدیک به چند سال مجدد جی ۳۱ با شماره بدنه ۳۱۰۰۳ به نمایش در آمد‌ه است. برخی محافل نظامی فعال شدن مجدد پروژه را محتمل بر پیدا شدن یک مشتری خارجی دانسته اند. که بسیاری از گمانه زنی ها این احتمال را با لغو تحریم های تسلیحاتی ایران در ماه های آینده مرتبط میدانند. البته این احتمال وجود دارد که طبق پیش بینی ها چین از جی 31 در نیروی دریایی بعنوان یک جنگنده چند منظوره پیشرفته ناو نشین استفاده کند. که قابلیت هایی فراتر از نسل ++۴ را ارائه میدهد.
  8. 1 پسندیده شده
    دومین اژدهای پنهانکار سال 2020!!!! جدیدترین جنگنده J-31 با استتار رسمی نیروی هوایی چین براساس تازه ترین تصاویر منتشرشده ، جنگنده نسل پنجم شنیانگ جی-31 پس از سالها ،برای اولین بار با استتار رسمی نیروی هوایی ارتش آزادیبخش چین ( PLAAF) در رصد چشمان کنجکاو ناظران نظامی قرار گرفت و با توجه به چهارچوب رفتاری نیروی هوایی این کشور ، برخی براین اعتقادند که جی-31 ، بصورت عملیاتی وارد خدمت شده است . این جنگنده دو موتوره با شناسه FC-31 نیز شناخته میشود ، لقب معینی را از سوی نیروی هوایی چین بخود نمی بیند ،اما پس از معرفی جنگنده سنگین جی-20 ، دومین هواگرد رزمی با قابلیتهای پنهانکاری در کلاس میان وزن محسوب می شود که در سال جاری میلادی (2020) به مرحله تولید نمونه اولیه رسیده است . پیش ازاین ، نیروی هوایی چین با معرفی جی-20 در مارس 2017 ، در کنار اف-35 و اف- 22 ارتش ایالات متحده ،به تنها دارنده جنگنده های پنهانکار مبدل گردید . در این میان ، بر خلاف جی-20 که توسط یک شرکت دولتی و منحصرا" برای خدمت در نیروی هوایی چین توسعه پیدا نمود ، آینده جی-31 با قطعیت کمتری روبرو است . با توجه به این امر ، برای مدتهای طولانی این مساله که آیا فرماندهان نیروی هوایی چین اصولاتمایلی برای بخدمت گیری این هواگرد داشته یاخیر و اینکه جی-31 صرفا" برای بازارصادراتی تولید شده ، برای ناظران نظامی مشخص نبود ، در حالی که به شکل همزمان ، احتمال توسعه این هواپیما به یک نمونه دریاپایه بعنوان مکملی برای جنگنده برتری هوایی جی-15 نیز بارها مطرح گردید . با وجود همه احتمالات ، این مساله که آیا جی-31 وارد سازمان رزم نیروی هوایی چین خواهد شد یا خیر را میتوان به کلاس وزنی این جنگنده نیز مرتبط دانست . جی-31 با توجه به کاراکترهای منتشرشده آن ، یک هواگرد رزمی میان وزن بشمار می رود و توجه به این واقعیت که نیروی هوایی چین با قرار گرفتن در ردیف دارنده دومین ناوگان جتهای رزمی و بزرگترین ناوگان جنگنده ای رزمی سنگین ، تا قبل از معرفی جی-31 ، فاقد هواگردهای رزمی میان وزن بود ، خود جای ابهام بزرگی را ایجاد می نمود . بنابراین ، در حالی که جایگاه جی-20 در نیروی هوایی چین مشخص بوده و تثبیت شده و میتواند براحتی جایگزین نمونه های قدیمی تر نسل چهار نظیر سوخو-27 و جی-11 گردد ، جت رزمی جی-31 برای جایگزینی جنگنده های سبک وزن این نیرو نظیر جی -7 و J-10A ، مقداری گران قیمت به نظر می رسد ، ضمن اینکه در بدو امر ، کارشناسان معتقدند که قابلیت جایگزینی جتهای جی-11 را نیز نخواهند داشت . با این وصف ، در حالی که روسیه و ایالات متحده با تولید تعداد قابل توجهی از جنگنده های چند ماموریته میان وزن خود نظیر میگ-29 واف-18 بازار تسلیحاتی را در اختیار دارند ، نیروی هوایی چین در این حوزه ، عملا" حرفی برای گفتن نخواهد داشت . بدین ترتیب ، در حالی که ماهیت دقیق برنامه جی-31 یا ماموریتهای محوله به آن ، هنوز در پرده ای از ابهام قرار دارد ، این احتمال دوراز ذهن نخواهد بود که نیروی هوایی چین درصدد است تا جی-31 را بطور کامل جایگزین اسکادران های رهگیر J-8II عملیاتی نموده و یک هواگرد جدید مجهز به حسگرهای پیشرفته تر ومسلح به مهمات موثرتری نظیر PL-15 را بخدمت گیرد . به اعتقاد تحلیلگران نظامی ، احتمال دیگری که برای جی-31 حدس زده میشود ، وجود یک برنامه آینده نگرانه تر برای گسترش کمّی ناوگان نیروی هوایی چین وایجاد اسکادران های جدید در این نیرو است . در هرصورت ، ورود جی-31 به سازمان رزم نیروی هوایی چین موجب شده تا این نیرو حداقل ، سه خانواده اصلی در حوزه پیشرانه های نظامی را در خدمت داشته باشد . نسل نخست شامل پیشرانه WP-7 برای جنگنده های قدیمی تر J-7 ، J-8 ، و نسل دوم پیشرانه های WS-10 و AL-31 برای هواگردهای J-16 ، J-15 ، J-11 ، J-10 و J-20 است . با توجه به قابلیتهای تعریف شده برای جی-31 ، هیچکدام از این پیشرانه ها ، با این جنگنده سازگار نیست ، چنانکه استفاده از WP-7 برای پیکربندی دوموتوره جی-31 بسیار ضعیف بوده و پیشرانه های WS-10 و AL-31 نیز تناسبی با این هواگرد ندارند . در نتیجه ، نیروی هوایی چین می بایست یک کلاس جدید از موتورهای هوایی را برای این جنگنده در نظر گیرد که این خود نیز فشار مضاعف لجستیکی را برPLA تحمیل خواهد نمود. پی نوشت : 1- تا این لحظه ( 27 اسفند 98 ) انجمن میلیتاری فاقد تاپیک اختصاصی برای جی-31 بود ، علیرغم چنین مساله ای ، با تجمیع تمامی پستهای مرتبط در انجمن ، تاپیک اختصاصی برای این هواگرد ایجاد شد . 2- بن پایه صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9 
  9. 1 پسندیده شده
    با سلام خدمت دوستان عزیز میلیتاریست.   در میان کشورهای همسایه ایران ، قدرتمندترین و خطرناک ترین نیروی دریائی رو کشور همسایه شرقی ما یعنی پاکستان دارا می باشد. با توجه به صلاحدید دوستان عزیز بخش نیروی دریائی، تصمیم گرفتم که یک تاپیک تخصصی در مورد آشنائی با نیروی دریائی پاکستان ایجاد کنم. تا در اینجا ضمن بررسی مختصر انواع تسلیحات و واحدهای گوناگون این نیروی دریائی ، از نقطه نظرات دوستان عزیز در خصوص قدرت دریائی همسایه شرقی و راهکارهای مقابله با آن بیشتر و بهتر مطلع بشویم.   بخش هائی که در این تاپیک مورد بررسی قرار خواهند گرفت :   تاریخچه نیروی دریائی پاکستان           جنگ های هند و پاکستان                      عملیاتهای پشردوستانه                                   نیروهای ویژه و تفنگداران دریائی                                                 ناوگانهای گشت ساحلی، سطحی و زیر سطحی                                                                                                         و ....   امیدورام که حاصل این زحمات در نهایت مورد پسند دوستان واقع بشود. قبل از ورود به بحثهای اصلی چند تصویر متفرقه از نیروی دریائی پاکستان خدمت دوستان قرار میدهم:   ناوچه کلاس ذوالفقار   یکی از زیردریائی های پاکستان   هاورکرافت کلاس گریفون نیروی دریائی پاکستان   نیروهای آبی - خاکی (تفنگدران دریائی) پاکستان   نیروهای عملیات ویژه نیروی دریائی پاکستان     ------------ پ.ن : امیدوارم که این مبحث مورد توجه دوستان قرار بگیرد. پ.ن 2 : در این تاپیک شدیدا نیازمند یاری و بهره گیری از دانش اساتید و دوستان خوبم هستم.
  10. 1 پسندیده شده
    سلام علیکم     لیست تصویری تسلیحات استاندارد ورماخت ، شامل نیروی زمینی ، هوایی ، دریایی ، اس .اس و فولکستروم  .   https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_World_War_II_firearms_of_Germany   برونینگ 9 م.م هست که بعنوان سلاح کمری در وافن اس. اس و واحدهای چتر باز ژنرال کورت اشتودنت استفاده می شد .     این تصویر احتمالاً در جریان نبرد دوم آردن گرفته شده     پی نوشت :   انصافاً و به دور از هر گونه حاشیه ، سرافزار و تجهیزات انفرادی که  واحدهای ورماخت تا سال 1944 در اختیار داشتند ، تقریباً در میان ارتشهای درگیر همتا نداشت . گفته می شود ، ارتش ایالات متحده ، استاندارد تجهیزاتی و تاکتیکی واحدهای چترباز (بویژه لشکر 82 هوابرد ) را از واحدهای آلمانی اقتباس کرد .   با این حال و علیرغم طرح های جالب آلمانی ، کلت M1911 یک دنیای دیگری برای خودش دارد :winking:
  11. 1 پسندیده شده
    دسترسی م بسته هست برای همین نمیتونستم (توی تاپیک) بگم     An-225 Mriya رو برای جابه جایی شاتل ( همونطرور که عکس اش رو قرار دادید ساخته شد و برای این کار همون یک فروند کفایت میکرد دم عقب اش هم به همین خاطر دوتا و با این فاصله هست چون وقتی شاتل در پشتش قرار داره اگه دم اش معمولی بود به خاطر هوایی که توسط شاتل شکافته میشد چیزی به دم نمیرسید تا بتونه با اون هواپیما رو هدایت کرد برای همین این طوری طراحی شد   این توضیح مفید رو هم آرش عزیز دادند که من اینجا برای دوستان دوباره نقل اش کردم. (توی پیام شخصی توضیح دادند)
  12. 1 پسندیده شده
    ناوگان زیر سطحی نیروی دریائی پاکستان   زیردریائی Type 041 : این زیردریائی 3600 تنی ساخت چین ، دارای موتور دیزل الکتریک می باشد. نیروی دریائی پاکستان دارای یک ناوگان 6 فروندی از این زیردریائی می باشد.       زیردریائی Agosta 90B Class : این زیردریائی 2050 تنی ساخت فرانسه ، دارای موتور دیزل می باشد. نیروی دریائی پاکستان دارای یک ناوگان 3 فروندی از این زیردریائی می باشد.         زیردریائی Agosta 70 Class : این زیردریائی 1500 تنی ساخت فرانسه ، دارای موتور دیزل می باشد. نیروی دریائی پاکستان دارای یک ناوگان 2 فروندی از این زیردریائی می باشد. آگوستا 70 پاکستانی که در حال تعمیرات در خشکی   زیردریائی آگوستا 70 مالزیائی که بازنشسته و تبدیل به موزه شده      مینی زیردریائی Cosmos Class : زیردریائی سبک  110 تنی کاسموس ساخت ایتالیا می باشد.  این زیردریائی در کلاس زیردریائی های کلاس غدیر و نهنگ نداجا می باشد.. نیروی دریائی پاکستان دارای یک ناوگان 3 فروندی از این زیردریائی های دیزل-الکتریک می باشد.     زیردریائی اتمی : نیروی دریائی پاکستان با کمک چین در حال طراحی و ساخت اولین زیردریائی اتمی خود می باشد. نیروی دریائی پاکستان وعده داده است که تا پایان سال 2017 این طرح را به بهره برداری برساند.     ----------- پ.ن : 1 : انشاءالله در پست های بعدی به سایر ناوگان نیروی دریائی پاکستان خواهیم پرداخت. پ.ن 2 : دوستانی که پسندیدند ، مثبت را فراموش نکنند. پ.ن 3 : بی صبرانه منتظر نقد و بررسی ناوگان زیردریائی های پاکستان، توسط دوستان و صاحب نظرات هستم.
  13. 1 پسندیده شده
    با سلام خدمت دوستان میلیتاریست بابت وقفه ای که توی ارسال مطالب این تاپیک پیش اومد عذر خواهی میکنم.   و اما بعد ... ---------- قرار بود که توی این پست در خصوص تاریخچه نیروی دریائی پاکستان مطلب بنویسم. اما الان متوجه شدم که این پست، پانصدمین پست من توی انجمن هست. بخاطر همین با اجازه دوستان، این پست پانصدم رو یکجور دیگه میخوام جشن بگیرم  :winking:                       پ.ن : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند. پ.ن 2 : انشاءالله در پست بعدی تاریخچه نیروی دریائی پاکستان رو با همدیگر بررسی خواهیم کرد
  14. 1 پسندیده شده
    نیروی دریائی پاکستان در یک نگاه کوتاه       نیروی دریائی پاکستان (اردو: پاک بحریہ) شاخه دریائی نیروهای مسلح پاکستان است که وظیفه حفاظت و حراست از نزدیک به  650 مایل (1046  کیلومتر) خطوط ساحلی این کشور در امتداد دریای عمان تا اقیانوس هند را عهده دار می باشد.   تأسیس : این نیرو در سال 1947 و پس از استقلال پاکستان از هند تشکیل گردید.     روز نیروی دریائی : روز نیروی دریائی پاکستان 8 سپتامبر می باشد که به مناسبت عملکرد نیروی دریائی این کشور در زمان جنگ هند و پاکستان (سال 1965 میلادی) نامگذاری شده است.   فرمانده : در حال حاضر ، دریاسالار محمد ذکاءالله (ژنرال 4 ستاره پاکستانی ) فرماندهی نیروی دریائی این کشور را بر عهده دارد.       نقش فعلی و اولیه نیروی دریائی پاکستان: حفاظت از منافع اقتصادی ونظامی این کشور اجرای سیاست خارجی و دفاع از دولت پاکستان از طریق اقدامات نظامی فعالیت های دیپلماتیک (ارتباط با نیروهای دریائی سایر کشورها) و سایر فعالیت های در حمایت از این اهداف         پاک بحریه در قرن 21 : در قرن بیست و یکم نیروی دریائی پاکستان تمرکز خود را بر فعالیتهای خارج از کشور متمرکز نموده است از آنجمله نقشی محوری را در برنامه قطب جنوب پاکستان ایفا می نماید.   پشتیبانی : نیروی دریائی پاکستان توسط گارد ساحلی پاکستان، تفنگداران دریائی پاکستان و آژانس امنیت دریائی (MSA) (بخش غیر نظامی تأمین امنیت دریائی) پشتیبانی می شود.   نقش جدید : از سال 2001 نیروی دریائی پاکستان در قالب افزایش نقش این کشور در مبارزه علیه تروریسم  تحت نوسازی گسترده و گسترش بنیادی قرار گرفته است تا بتواند نقش مهم تری در مقابله با تروریسم دریائی، قاچاق مواد مخدر و دزدی دریائی ایقاء نماید. در سال 2004 نیروی دریائی پاکستان عضو نیروهای اقدام مشترک دریائی ناتو ( CTF-150 و CTF-151 ) گردید.     CTF-150 : نیروی اقدام مشترک دریائی متشکل از 25 کشور با هدف جنگ علیه تروریسم که مقر مرکزی آن پایگاه دریائی آمریکا در منامه (پایتخت بحرین) می باشد.   CTF-151 : نیروی اقدام مشترک دریائی با هدف جنگ بر علیه دزدان دریائی در خلیج عدن و دریای سرخ          انشاءالله در پست آینده تاریخچه نیروی دریائی پاکستان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
  15. 1 پسندیده شده
    بخاطر وقفه ای که توی انتشار پست های بعدی پیش اومد از دوستان عزیزم پوزش میخواهم. توی این مدت هم گرفتاری های محرم بود و هم مشغولیت های کاری و هم سر و سامان دادن به گالری آواکس ها و استارت جمع آوری مطالب برای تاپیک جدید === گالری هلیکوپترهای تهاجمی (بخش سوم) : T-129 ATAK نسخه ترکیه ای هلیکوپتر ایتالیائی A-129 Mangusta ویکیپدیا میگه که تا به الان فقط 9 فروند از این هلیکوپتر تولید شده Kamov Ka-50 یکی دیگر از محصولات بسیار موفق صنایع هلیکوپتر سازی روسیه تعداد تولید تا سال 2011 فقط 32 فروند z-10 یکی از هلیکوپترهای بسیار پیشرفته جمهوری خلق چین تعداد ساخته شده ( تا سال 2013 ) این هلیکوپتر عدد 74 میباشد و در انتهای این بخش: جدیدترین عضو خانواده کبرا ، AH-1Z Viper 28 فروند از این هلیکوپتر تا کنون ساخته شده. ==== پ.ن 1 : معرفی سایر هلیکوپترهای تهاجمی نظیر کاموف 52 و ... در پست های بعدی. انشاءالله پ.ن 2 : دوستان موافق هستند که هلیکوپترهائی که صرفا برای اهداف تهاجمی ساخته نششده اند ولی با تغییر کاربری به مدل تهاجمی تغییر یافته اند رو هم در این دسته بندی قرار بدیم؟ پ.ن 3 : لطفا دوستان مدیر تصاویر رو به گالری انتقال بدهند. پ.ن 4 : لطفا دوستانی که زحمت مطالعه مطالب رو میکشتد، مثبت دادن رو هم فراموش نکنند
  16. 1 پسندیده شده
    گالری هلیکوپترهای تهاجمی (بخش دوم) : AH-64 Apache جدیدترین هلیکوپتر تهاجمی آمریکا طبق نظر ویکیپدیا تا مارس 2013 بیش از 2000 فروند از این هلیکوپتر ساخته شده Mil Mi-28 یکی از کارآمدترین و بهترین هلیکوپترهای تهاجمی روسیه ویکیپدیا نوشته که 126 فروند از این هلیکوپتر ساخته شده. Euro copter Tiger این هلیکوپتر اروپائی یکی از مدرنترین هلیکوپترهای تهاجمی جهان است 206 فروند تاکنون از این هلیکوپتر ساخته شده. A-129 Mangusta این هلیکوپتر تهاجمی - ضربتی ساخت ایتالیا بعنوان پایه بسیاری از هلیکوپترهای ساخت جهان سوم قرار گرفت ویکیپدیا میگه که فقط 60 فروند از این هلیکوپتر ساخته شده آپاچی جزئ از برترین ها قرار نمیگیره ؟ چرا اون هم محسوب میشود. ولی من بخاطر محدودیت در آپلود عکسها ناچارم که عکس ها رو به تدریج و مرحله به مرحله آپلود کنم و توی این تاپیک قرار دهم. ====== پ.ن : دوستان زحمت انتقال تصاویر به گالری رو تقبل بفرمایند. پ.ن 2 : انشاء الله در چند روز آینده بخش بعدی هلیکوپترهای تهاجمی رو معرفی خواهم کرد. پ.ن 3 : اگر دوستان در خصوص این هلیکوپترها سوال یا نظری داشتند، من در خدمتم.
  17. 1 پسندیده شده
      با سلام و تشکر از استاد تلاش عزیز   منبع اطلاعات من در این حوزه ویکیپدیا بوده که این اعداد رو نقل کرده:   http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_AH-1_SuperCobra   Number built 1,271+   http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_AH-1_Cobra   Number built 1,116
  18. 1 پسندیده شده
    بنام خدا بنده مدتی پیش تاپیکی تحت عنوان "گالری آواکسها" ایجاد کردم که الحمدالله مورد استقبال نسبی دوستان قرار گرفت : برخی از دوستان پیشنهاد دادند که در صورت امکان نسبت به ایجاد گالری مشابه با آن اقدام کنم. بنده هم دستور و فرمایش دوستان رو اطاعت کردم و اقدام به ایجاد این تاپیک نمودم. (با همان سبک و سیاق گالری آواکس ها) انشاءالله این تاپیک هم مورد قبول دوستان واقع بشود. ==== AH-1 مشهورترین هلیکوپتر ضربتی جهان شرکت بل هلیکوپتر آمریکا بیش از 1100 فروند از این هلیکوپتر رو تولید کرده MIL mi-24 Hind این هلیکوپتر روسی که توسط روسها لقب تانک پرنده رو یدک میکشه هم مشهورترین هلیکوپتر تهاجمی روسیه هست. از این هلیکوپتر هم تاکنون بیش از 2300 فروند تولید شده. SA-341 Gazelle این غزال تیزپای فرانسوی هم بعنوان سومین هلیکوپتر نام آشنای تهاجمی جهان شناخته میشود. بیش از 1700 فروند از این هلیکوپتر توسط شرکت فرانسوی سازنده این هلیکوپتر تولید شده است. Harbin Z-9 این هلیکوپتر چینی هم یکی از هلیکوپترهای موفق و کارآمد در این حوزه تعریف میشود. جمهوری خلق چین 200 فروند از این هلیکوپترها رو تولید کرده است. و در انتهای این بخش: AH-1W SuperCobra این هلیکوپتر امریکائی که نمونه به روز شده و پیشرفته AH-1 کبرا میباشد نیزبا داشتن کارنامه رزمی درخشان قطعا یکی از نامدارترین هلیکوپترهای تهاجمی و ضد تانک جهان است این مدل هلیکوپتر با تولید نزدیک به 1300 فروند یکی از محبوبترین هلیکوپترهای تهاجمی کشورهای دوست و هم پیمان آمریکا می باشد. ==== پ.ن 1 : انشاءالله در پست بعدی به سایر هلیکوپترهای تهاجمی و رزمی جهان خواهیم پرداخت. پ.ن 2 : لطفا دوستان مدیر زحمت انتقال تصاویر به گالری رو تقبل بفرمایند. پ.ن 3 : لطفا دوستان مدیر زحمت انتقال تاپیک رو تقبل بفرمایند.
  19. 1 پسندیده شده
    پیدا کردن مداومت پروازی تمام این آواکسها یه خورده زمان بر هست. اگر اجازه بدید اونها رو جمع آوری میکنم و توی همین تاپیک منتشر میکنم
  20. 1 پسندیده شده
      از لطف شما و سایر دوستان، بسیار بسیار ممنونم. :rose: :rose: :rose: :rose: انشاءالله که لیاقت داشته باشم و بتونم باز هم رضایت شما و سایر اساتید خودم توی میلیتاری رو تأمین کنم.     ==== و اما ادامه تاپیک:   آواکسها در کنار تمامی مزایائی که برای نیروی هوائی هر کشوری دارند، از یک ضعف مهم و ساختاری رنج میبرند: غیر مسلح بودن. نگرانی از آنجائی شکل میگیرد که هواپیماهای شکاری دشمن با هدف کور کردن دشمن و از بین بردن این ابزار برتری هوائی؛ تصمیم به حمله و سرنگون کردن آواکسها میگیرند. در اینجا نقش هواپیماهای محافظ آواکس ها بسیار پررنگتر از پیش جلوه میکند.   همونطور که قول داده بودم در این پست به تماشای تعدادی از عکسهای پرواز آواکس ها در پناه شکاری ها (محافظان) می نشینیم.   پیشاپیش از کیفیت پائین برخی از این تصاویر پوزش میطلبم. (متأسفانه تلاش های من برای یافتن تصاویر با کیفیت تر از این پرنده ها بی نتیجه باقی ماند.   محافظان آواکس ها (بخش نخست):   مراقبت گربه ها از "چشم شاهین"   E-2Hawkeye (چشم شاهین) در پناه F-14 Tomcat (گربه نر) ، F-5 Tiger (ببر) و A-4 Skyhawk (شاهین آسمان) این هم  یک عکس دیگر از آواکس در کنار گربه و ببر و شاهین   تصویری منحصر به فرد از پرواز آواکس در حمایت تامکت و مراقبت EA-6B Prowler بر فراز ابرها همین پرواز از نمای بالا   آواکس تحت حمایت F-4C (شبح) متأسفانه نتونستم تصویر دیگری از همراهی فانتوم و آواکس پیدا کنم. به همین دلیل دوستان باید با کیفیت پائین این عکس بسازند :-(   E-737 کره جنوبی در آغوش عقابها   E-767 ژاپنی در پناه عقابها  و این هم یکی دیگه :winking:   و در انتها آواکس E-2 و سایر بر و بچ بر روی عرشه ناو هواپیمابر در حال رفع خستگی و خوردن چای عصرانه :winking:   ===== پ.ن 1: در پست بعدی، انشاءالله نگاهی به اسکورت آواکس ها توسط جنگنده های سایر کشورها خواهیم داشت. پ.ن 2 : لطفا دوستان مدیر زحمت انتقال تصاویر به گالری رو بکشند. با تشکر :rose:
  21. 1 پسندیده شده
    آواکس های E-3 تنها در نیروهای هوائی کشورهای مختلف حضور ندارند.  از اسکادارن های جالب توجه آواکس میتوان به ناوگان آواکس ناتو اشاره کرد :winking:   در این پست به برخی تصاویر مرتبط با این هواپیماهای متفاوت نگاهی خواهیم انداخت:   در ابتدا چیزی که بیش از همه جلب توجه میکند، رنگ آمیزی متفاوت این هواپیماهست icon_eek         نکته جالب ترسیم پرچم تمامی کشورهای عضو بر روی بدنه این هواپیماهست:     در بخش بعدی به تعدادی از پچ های (نشان های بازو و سینه) خلبانان این هواپیماها نگاهی می اندازیم:         و در انتها هم پرواز آواکس ناتو به همراه پرنده محافظ اش:   ==== پ.ن 1 : از ارسال پستهای متوالی پوزش میخواهم. ای کاش دوستان در خصوص این پستها اظهار نظری میکردند تا مجبور به ارسال پستهای مداوم و متوالی (بر خلاف قوانین سایت) نشوم. :-( پ.ن 2 :در پست بعدی به پرواز آواکس ها به همراه پرنده های محافظشان نگاه دقیقتری خواهیم انداخت. پ.ن 3 : لطفا دوستان مدیر زحمت انتقال تصاویر به گالری رو بکشند.
  22. 1 پسندیده شده
    گالری پرنده های هشدار پیش هنگام (آواکس) بخش چهارم   Gulfstream G550 گلف استریم ساخت آمریکا در خدمت نیروی هوائی سنگاپور نسخه اسرائیلی ویژه عملیات الکترونیک   Shannxi Y-8 یکی از انواع آواکس ساخت چین xian JZY-01 آواکس ناونشین چین در آخرین مراحل ساخت     E-1B اولین آواکس ناونشین آمریکا       این هم تقدیم به استاد عزیز   === پ.ن : لطفا دوستان مدیر زحمت انتقال تصاویر به گالری رو تقبل بفرمایند.
  23. 1 پسندیده شده
     تا بحال هر چی که از آواکسها دیدیم از بیرون بوده raised_eyebrow   الان میخوایم ببینیم که داخل آواکسها چه خبره؟ :winking:   کابین خلبان E-3     کابین خلبان یک آواکس دیگر   فضای داخل بدنه آواکس چه شکلی هست؟     اپراتورهای آواکس چیکار میکنند؟ مانیتورها رو خاموش کردند که ما نفهمیم کدوم قسمت رو دارند بررسی میکنند؟     توی این عصر انفجار تکنولوژی ؛ هنوز هم از قلم و کاغذ استفاده میشه؟     بالاخره تونستیم بفهمیم دارند کجا رو نگاه میکنند. :tongue:     و در انتها یک عکس سه در چهار از مانیتور آواکس big_grin     === پ. ن اول : لطفا دوستان مدیر زحمت انتقال تصاویر به گالری رو تقبل کنند. پی نوشت دوم : بخاطر ارسال پست های پشت سر هم پوزش میخوام. پ.ن 3 : انشاءالله در پست های بعدی مابقی مطالب رو قرار میدهم :oops:
  24. 1 پسندیده شده
    بنام خدا با سلام خدمت دوستان من تعداد زیادی عکس از هواپیماهای آواکس جمع کرده بودم و قصدم این بود که به تدریج اونها رو دانشنامه نیروی هوائی منتشر بکنم. ولی با توجه به اظهار علاقه دوستان به این مبحث و اینکه اگر یکجا باشند احتمال ماندگاری بیشتری دارند و برای دوستان هم امکان دسترسی راحت تری وجود داره، این تاپیک رو ایجاد کردم.   امیدوارم که برای دوستان مفید واقع بشه   :rose: :rose:   ==== Antonov AN-71 یکی از اولین مدلهای آواکس ساخت شوروی     E-2 Hawkeye یکی از اولین نمونه های آواکس ساخت آمریکا     EB-707 Condor دلقک دماغ گنده رژیم صهیونیستی  ساخته شده بر اساس پلتفرم بوئینگ 707     Beriev A-60 نسخه روسی مشابه کندور ای 707 ؛ ساخته شده بر اساس پلتفرم ایلیوشین 76 ام دی       نمای برش خورده آواکس / جایگاه خدمه و اپراتورها در E-3 Sentry       ===== پ.ن اول : لطفا دوستان مدیر تصاویر رو به گالری انتقال بدهند. پ.ن دوم : لطفا دوستان مدیر در صورت صلاحدید اون دو پست دیگر رو هم به این تاپیک انتقال بدهند. پ.ن سوم : انشاء الله و بزودی تصاویر دیگری هم از انواع دیگر آواکس در این گالری قرار میدهم. پ.ن چهارم : از دوستانی هم که تصاویری از آواکس های مختلف دارند و در این گالری اونها رو قرار میدهند صمیمانه سپاسگذارم.
  25. 1 پسندیده شده
    گالری پرنده های هشدار پیش هنگام (آواکس) بخش دوم ====   Saab 100  آواکس سوئدی   کی جی 200 - نوع  دیگری از آواکس چینی (در دو مدل آواکس و گشت دریائی - ضد زیردریائی ساخته شده)     Embraer R-99 آواکس و گشت دریائی ساخت بزریل     E-737  آواکس نیروی هوائی جمهوری کره و جمهوری ترکیه که بر اساس پلتفرم بوئینگ 737 ساخته شده     Embraer ERJ-145 نسخه ای که بصورت مشترک توسط برزیل و هند و بطور ویژه برای ارتش هندوستان ساخته شده     EDAS CASA C-295 آواکس ساخت صنایع کاسا اسپانیا   ==== پ. ن : دوستان زحمت انتقال تصاویر به گالری رو بکشند