Recommended Posts

[color=indigo]معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)خبر داد:
انهدام 10 هواپیما توسط آتش بارهای توپخانه‌ای ضدکروز
سرهنگ فرمهینی اعلام کرد: در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 بیش از 10 فروند از هواپیماهای بدون سرنشین دشمن فرضی که در نقش موشک های کروز حمله ور شده بودند، توسط آتش بارهای توپخانه ای ضدکروز منهدم شدند.


به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از مهر، سرهنگ ابوالفضل فرمهینی فراهانی معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) عصر امروز جمعه با حضور در منطقه عمومی رزمایش و در بیان گزارش عملکرد عملیاتی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 اظهار داشت: در حوزه شبکه یکپارچه پدافند هوایی با توجه به تحول به وجود آمده و استفاده از سامانه ها و تجهیزات مدرن راداری که گامی برای هوشمند سازی این شبکه بود، موفقیت چشمگیری داشتیم.
وی تصریح کرد: در این راستا رادارهای تاکتیکی "گپ فیلر" که تکمیل کننده شبکه راداری کشور هستند نیز مورد تست و ارزیابی قرار گرفتند و پرنده های بدون سرنشین ( آر پی وی) را با آر سی اس کم کشف و شناسایی کردند.
معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) اضافه کرد: همچنین انسجام و هماهنگی در کلیه یگان های شرکت کننده در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 3 بسیار قابل توجه و مثمر ثمر بود که بر این اساس می توانیم در ارتقای توان رزم گام موثری را برداریم و پاسخ کوبنده ای را به دشمنان جمهوری اسلامی ایران بدهیم.
وی با اعلام اینکه در حوزه سامانه های موشکی تست ها و ارزشیابی های ما در همه ابعاد موفقیت آمیز بود، گفت: همچنین در تست سامانه های توپخانه ای (مصباح) نیز به موفقیت دست پیدا کردیم.
فرمهینی اعلام کرد : در بخش سامانه های جنگال، سامانه های اخلالگر، سامانه های فریب دهنده، سامانه های جهت دهنده و سامانه های هشدار دهنده و کلا در بحث جنگ الکترونیک هم با تعامل خوبی که پرسنل قرارگاه با مراکزعلمی و دانشگاهها و همچنین بخش صنعت داشته اند و شاهد موفقیت بسیار بالایی بودیم .
وی گفت: یقین دارم با این موفقیت ها بتوانیم گام های موثری در این حوزه برداریم و شاهد به روز شدن سامانه های جنگ الکترونیک و برخورداری از جنگ الکترونیک نوین که امروزه در حوزه فناوری حرف اول را می زند پیشرو باشیم.
معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) اضافه کرد: همچنین ما در حوزه فناوری و ارتباطات و پردازش اطلاعات و دیتا شاهد موفقیت های بسیار زیادی در این رزمایش بودیم ضمن اینکه در حوزه شبکه دیده بانی کشور نیز با استفاده از تجهیزات پیشرفته ای که داشته ایم نیز بسیار موفقیت آمیز عمل کردیم.
وی همچنین خبر داد : در بخش سامانه های ضد کروز قرارگاه و حجم بسیار زیادی از آتش بارهای توپخانه ای و سامانه های موشکی و استفاده از تاکتیک های ناهمگون جنگ ناهمتراز از موفقیت بسیار خوبی برخوردار شدیم.
فر مهینی با اعلام اینکه امروز بیش از 10 فروند از هواپیماهای سرنشین ( آر پی وی ) دشمن را که در نقش موشک های کروز به ما حمله ور شده بودند توسط آتش بار های توپخانه ای ضد کروز منهدم کردیم، گفت: همچنین در بخش جمع آوری اطلاعات شناسایی پرنده های دشمن نیز تست ارزیابی خوبی انجام شد ضمن اینکه در تست سامانه های متحرک اطلاعات و شناسایی و جمع آوری اطلاعات نتیجه بسیار خوبی را به دست آوردیم.

http://mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=15416[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يعني ما توان ساخت رادار اسكاي گارد رو هم داريم كه پوستر صادراتي موشك شهاب ثاقب رو همراه با اين رادار منتشر كرديم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فكر نكنم دامن زدن به يك شايعه كار درستي باشه!
توي متني كه از پرس تي وي هم گذاشتيد اثري از اس-300 نبود سردار هم صحبتي نكرده بودن مبني بر اين حرف.ماشالله تابناك كه اخر سايت هاي خبريه! خبر خودمون رو دست به دست ميكنه همه جوره عوض ميكنه.

خوبه اينجا همه اطلاعات نظامي دارن كم و بيش اينجوري بازار شايعه داغه... واقعاكه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]دوستان كسي فيلم با كيفيت بالا اين ازمايشها رو قرار نمي ده لطفا ؟! :oops:[/quote]

من از شبکه الجزیره همین ۲ سات پیش این رزمایشو دیدم شلیک موشک-سام-۶ و موشک شاهین .موشک دوشپرتاب میثاق دو و موشک اس-۲۰۰ بهینه سازی شده و شلیک توپای اساگارد و شهاب ثاقب که زد دهن هدفو از ۱۵ متری سرویس کرد خیلی خوشحال کننده
هیجان زده شدم تام تجهیزات هم نو بودن icon_arrowd[/quote]



سید محمد عزیز صحنه های هدف قرارگرفتن پهپاد ها رو هم نشون میداد ؟
تو مملکت خودمون رزمایشه آرزو بدل موندیم یک گزارش خوب ببینیم. icon_question[/quote]

اره نشون داد یه پهباد قرمز و سفید بود.بعد رادار رو در حال جستجوی دف نشون میداد تعداد ۵ تا توپ اسکای گارد بود که یدفعه ای همشون هم زمان به طرف پهباد که کوچک و سریع بود نشانه روفت.پهاد و یدفعه ای به تلی از اتیش تبدیل شد خورد زمین و منفجر شد.بعد شهاب ثاقب نشون داد که یه هدف ناشناس که نمیدونم چی بود ولی خیلی سریع داشت به طرف همون سیستم موشکی میومد یدفعه ای لانچر موشک چرخید به عقب و هدفو از فاصله ۱۵ متری زد.سامانه موشکی مرصاد رو نشون داد که یه هدف در ارتفاع بالا توسط موشک شاهین از عقب مورد هدف قرار داد.نمیدونم چرا تو ایران این تصاویر پخش نمیشه ولی الجیره پخش میکنه.چند تا کارشناس که یکیشون که امریکایی هم بود داشتن در بارش بحث میکردن :oops:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]يعني ما توان ساخت رادار اسكاي گارد رو هم داريم كه پوستر صادراتي موشك شهاب ثاقب رو همراه با اين رادار منتشر كرديم؟[/quote]

برادر محمد چی خیال کردی برادر؟
رادار 3000 کیلومتری رادار کاشف 1 و 2 مطلع الفجر الوند رادارهای سامانه مرصاد و .... و تو همین رزمایش رادار پدافند دوربرد با موفقیت آزمایش شد.






[quote][quote][quote][quote]دوستان كسي فيلم با كيفيت بالا اين ازمايشها رو قرار نمي ده لطفا ؟! :oops:[/quote]

من از شبکه الجزیره همین ۲ سات پیش این رزمایشو دیدم شلیک موشک-سام-۶ و موشک شاهین .موشک دوشپرتاب میثاق دو و موشک اس-۲۰۰ بهینه سازی شده و شلیک توپای اساگارد و شهاب ثاقب که زد دهن هدفو از ۱۵ متری سرویس کرد خیلی خوشحال کننده
هیجان زده شدم تام تجهیزات هم نو بودن icon_arrowd[/quote]



سید محمد عزیز صحنه های هدف قرارگرفتن پهپاد ها رو هم نشون میداد ؟
تو مملکت خودمون رزمایشه آرزو بدل موندیم یک گزارش خوب ببینیم. icon_question[/quote]

اره نشون داد یه پهباد قرمز و سفید بود.بعد رادار رو در حال جستجوی دف نشون میداد تعداد ۵ تا توپ اسکای گارد بود که یدفعه ای همشون هم زمان به طرف پهباد که کوچک و سریع بود نشانه روفت.پهاد و یدفعه ای به تلی از اتیش تبدیل شد خورد زمین و منفجر شد.بعد شهاب ثاقب نشون داد که یه هدف ناشناس که نمیدونم چی بود ولی خیلی سریع داشت به طرف همون سیستم موشکی میومد یدفعه ای لانچر موشک چرخید به عقب و هدفو از فاصله ۱۵ متری زد.سامانه موشکی مرصاد رو نشون داد که یه هدف در ارتفاع بالا توسط موشک شاهین از عقب مورد هدف قرار داد.نمیدونم چرا تو ایران این تصاویر پخش نمیشه ولی الجیره پخش میکنه.چند تا کارشناس که یکیشون که امریکایی هم بود داشتن در بارش بحث میکردن :oops:[/quote]



حالا اون کارشناس ها چی میگفتن ؟[/quote]

اقا رضا شرمنده من اصلا عربی بلد نیستم ولی ارتباط مستقیم برقرار کرده بودن هم حرف میزدن هم رزمایش ایرانو نشون میدادن.جدی میگم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعضی از موشکهایی که در این رزمایش به کار رفته یا خواهند رفت :

1- صیاد : موشک صیاد همون تور ام یک بهینه شده توسط ایران هست که ارتفاع دسترسی اون حدودا 2 برابر شده و توان دسترسی به 35000 پا رو داره، این موشک همانند نمونه روسی خود دارای سیستم VLS و شلیک سرد می باشد.

2- صیاد 1 : همان موشک HQ-2 چینی می باشد که در ایران با نام صیاد 1 معرفی گردید.

3- صیاد 2 : نوع ساخته شده وطنی از موشک HQ-2 با تغییرات گسترده الکترونیکی و مخابراتی. صحبتهایی نیز از نغییر موتور و یا سرجنگی این موشک نیز به گوش می رسد که با توجه به افزایش برد موشک که طیق اذعان مقامات غربی به حدود 50 تا 55 کیلومتر رسیده است، این مطلب دور از ذهن نمی باشد. ( برد نمونه های اصلی حدود 34 کیلومتر است[ به نقل از سینو دیفنس] )

4- اس 200 یا سام 5 : این موشک در دهه 90 میلادی توسط ایران خریداری شد، طبق اعلام رسمی مقامات دفاعی کشور تاکنون 2 بار برای این موشک برنامه ارتقاء و بهینه سازی اجرا شده است که اولین آن به سال 1386 و دومین مورد نیز به سالجاری بر می گردد که موشک ارتقاء یافته در رزمایش جاری با موفقیت تست گردید. همچنین سامانه راداری این موشک طبق اذعان مقامات غربی ( جنگ افزار ش 71 ) توسط ایران بومی شده و از آنالوگ به دیجیتال تبدیل شده اند که پایداری آنها را در شرایط جنگال به شدت افزایش می دهد و دستگاههای ECM قدیمی پیمان ناتو که برای تأثیر گذاری بر روی سامانه های آنالوگ روسی طراحی شده بودند، اثری بر روی این سامانه جدید ندارند.

5- شاهین : شاهین همان موشک بهینه شده هاوک است که از رادار آرایه ای بهره می برد، برد این موشک نسبت به موشک هاوک با افزایش قابل قبول به 40 تا 45 کیلومتر رسیده است.

6- سام 6 : ایران ظاهرا این موشک را نیز در دهه 90 میلادی از روسیه یا اقمار آن خریداری نموده است، از مهمترین مزایای این موشک متحرک بودن آن است.

7- شهاب ثاقب : این موشک از روی موشک کروتال فرانسوی کپی برداری شده و در راه ساخت آن از دیگر موشک کپی شده از روی کروتال یعنی اف ام 80 چینی نیز بهره برداری شده است، مزیت انحصاری این موشک که فقط در اختیار ایران می باشد، هماهنگ نمودن آن با رادار اسکای گارد می باشد که باعث افزایش برد انکشاف سیستم نسبت به نمونه های فرانسوی و چینی شده است.
در نمایشگاه دستاوردهای هوایی سال 77 نمونه ای از این موشک به همراه توضیحات فنی به نمایش در آمد و گزارش آن نیز در مجله صنایع هوایی منتشر گردید.

8- راپییر: این موشک کهنه کار انگلیسی نیز دستخوش بهینه سازی هایی در داخل گردیده است که توان درگیری آن با اهداف پرنده را افزایش داده.

9- میثاق 2 : این موشک دوش پرتاب با الهام از QW-2 چینی ساخته شده اما با بهینه سازی داخلی. در فیلمی از تست این موشک، موشک موفق شده هدفی در حال شیرجه به سمت زمین را از روبرو و با برخورد مستقیم نابود کرده و توان خود را به رخ بکشد.
یگانهای زمینی و دیدبانهای هوایی به سرعت در حال تجهیز با این موشک هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اميرارژنگي در جمع خبرنگاران مطرح كرد:
مهمترين برنامه‌هاي آخرين روز رزمايش؛ عمليات حجم آتش انبوه و استفاده از سامانه‌هاي موشكي
خبرگزاري فارس: سخنگوي رزمايش مدافعان آسمان ولايت3 عمليات حجم انبوه آتش توپخانه‌اي و بكارگيري سيستم‌هاي موشكي را از جمله مهمترين برنامه‌هاي آخرين روز اين رزمايش عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، اميرحميد ارژنگي سخنگوي رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت3 در آخرين روز از برگزاري اين رزمايش باحضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته روز گذشته توسط سامانه‌هاي پدافندي عليه پرنده‌هاي مهاجم اين روز را روز شكار هواپيماهاي بدون سرنشين عنوان كرد و گفت: پس از هجوم گسترده انواع پرنده‌هاي مهاجم دشمن فرضي يگان‌هاي پدافندي با استفاده از سامانه‌هاي توپخانه‌اي و موشكي برد كوتاه كه در معابر نفوذي و در اقصي نقاط كشور مستقر بودند با آتش پرحجم خود توانستند بيش از 10 فروند از اين هواپيماهاي بدون سرنشين را كه به قصد حمله به مراكز حساس، حياتي، صنعتي و جمعيتي هجوم آورده بودند در نقاط مختلف منهدم كنند.

ارژنگي همچنين به تهاجم سنگين هواپيماهاي شكاري بمب افكن دشمن اشاره كرد و گفت: در مواردي زيادي اعلام وضعيت قرمز از طرف يگانها ابلاغ و بلافاصله عمليات مقابله با اين هواپيماها با استفاده از سيستم‌هاي پدافندي اعم از توپخانه و سامانه هاي موشكي برد متوسط و برد كوتاه آغاز شد.

وي ادامه داد: همچنين در بيش از 30 مورد عمليات قفل بر روي اهداف انجام شده و با اخطارهايي كه از طريق سامانه هاي توپخانه‌اي داده شد هواپيماهاي متخاصم مجبور به عقب‌نشيني شدند.

سخنگوي رزمايش خاطرنشان كرد: در بخش ديگري از عمليات استفاده از هواپيماهاي رهگير پدافندي را داشتيم كه با فرمان صادره از طريق شبكه يكپارچه قرارگاه پدافند هوايي اين هواپيماهاي آماده از يگان هاي مختلف به پرواز درآمده و با انجام عمليات رهگيري با استفاده از تاكتيك‌هايي كه از طريق افسران كنترل شكاري مستقر در رادارها صورت گرفت به طرف هواپيماهاي مهاجم هدايت و با رهگيري و هشدار آنها را به عقب راندند.

ارژنگي به انجام موفق عمليات آماد‌رساني، قطعه‌رساني، نگهداري و تعمير در محل در كوتاهترين زمان ممكن در پهنه كشور اشاره كرد و افزود: باتوجه به به گستردگي يگان‌هاي پدافندي در نقاط سخت و صعب‌العبور اين عمليات به نحو شايسته انجام و بخشي از توان قرارگاه پدافند هوايي براي اجرا در زمان بحران به منصه ظهور رسيد.

وي همچنين به آمار ثبت شده از سوي سامانه‌هاي راداري طي 24 ساعت گذشته اشاره كرد و اظهار داشت: كل مسيرهاي رؤيت شده توسط رادارها 2هزار و 891 مورد بود و از اين ميان 2هزار و 172 مورد شناسايي پرنده‌ها را داشتيم.
سخنگوي رزمايش ادامه داد: 645 مورد اخطار و كنترل نسبت به هواپيماهاي ناشناس صورت گرفت و كل گزارشات ديده‌بان‌هاي حاضر در رزمايش 10هزار و 608 مورد است.

ارژنگي ادامه داد: امروز نيز عمليات حجم آتش انبوه در ارتفاع پايين و نيز استفاده از سيستم‌هاي موشكي برد كوتاه و برد متوسط را خواهيم داشت كه حجم عمليات رهگيري كشف و درگيري امروز نيز بالا خواهد بود.

وي در پايان به عملكرد موفق مراكز فرماندهي و كنترل تاكتيكي و يدكي در روز گذشته اشاره كرد و افزود: اين مراكز توانستند به خوبي با حضور در مناطق مختلف عمليات‌هاي انجام شده را هدايت كند


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8908290239

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]جناب احمدی، خود آسوشیتد پرس گفته از ایرنا نقل کرده، شما میگی از پرس تی وی؟!![/quote]
حق با شماست، ولی چون پرس‌تی‌وی گفته که سردار منصوریان با پرس‌تی‌وی مصاحبه کرده و چنین حرفی زده، من فکر کنم ایرنا از پرس‌تی‌وی نقل کرده باشه! یا این که سردار منصوریان جایی این حرف رو زده که هم خبرنگار پرس‌تی‌وی و هم خبرنگار ایرنا حضور داشتند. حالا این‌ها مهم نیست، مهم اینه که پرس‌تی‌وی چنین چیزی گفته و نقل قول تابناک بی‌پایه نیست. البته الان با چیزی که srgnt محترم در [url=http://military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=13410&postdays=0&postorder=asc&start=60#136385]در اون یکی تاپیک[/url] گفتند فکر کنم معما حل شده:
[quote]با سلام خدمت دوستان اي كاش زود تر مي آمدم ... اينهمه هيا هو آدم حال مي كنه خيلي وقت بود يه همچين جوي نداشتيم .

در زمان برگزاري نمايشگاه هفته دفاع مقدس ميدان بهارستان در روز آخر ش كه فكر كنم جمعه بود گذرم افتاد ديدم موشك قيام رو آوردن كنجكاو شدم رفتم جلو با مسئول موشكها بحث كردن كه يه چيزي دستمو بگيره دوتا نكته از حرفاش درآوردم يك اينكه قرار هست موشك قيام ياخانواده قيام در حد خانواده سجيل توسعه پيدا كنه و ديگري اينكه بچه هاي نيرو هوايي تقريبا يك ساله كه تيوپ پرتاب سرد رو ساخته بودن و حتي آزمايش هم كردن ولي كليات سامانه هنوز به اتمام نرسيده طرح رادارش هم باكمك طرح توسعه و بومي سازي رادار s200 و طرح توسعه رادارهاي برد بلند ملي و رادارهاي برد كوتاه غربي انجام خواهد گرفت كه خود اين نشان گر اين هست كه رادار اين سامانه به احتمال زياد كاملا بومي خواهد بود چون رادار اس200 كه تقريبا بومي شد رادار مرصاد (يا همون هاگ بهينه شده و ارتقا يافته ايراني ) هم بومي شده رادار ملي هم كه در دومدل بلند و كوتاه برد ساخته شده نتيجه گيري رو به دست دوستان مي زارم .

تمام اطلاعات بالا تقريبا سوخته هست.[/quote]

[quote]فكر نكنم دامن زدن به يك شايعه كار درستي باشه!
توي متني كه از پرس تي وي هم گذاشتيد اثري از اس-300 نبود سردار هم صحبتي نكرده بودن مبني بر اين حرف.ماشالله تابناك كه اخر سايت هاي خبريه! خبر خودمون رو دست به دست ميكنه همه جوره عوض ميكنه.

خوبه اينجا همه اطلاعات نظامي دارن كم و بيش اينجوري بازار شايعه داغه... واقعاكه[/quote]
امیرحسام عزیز فکر کنم [url=http://www.presstv.com/detail/151443.html]متن خبر پرس‌تی‌وی[/url] رو دقیق ندیدید. هم توی عنوان هم توی جمله‌ی اول متن از S-300 نام برده شده.
[quote][align=left][b]Iran has designed an air defense system that has the same capability as the Russian-made S-300 system, a top military official says[/b].


"[b]We have developed the system by upgrading systems like S-200[/b] and we have tested it successfully using all our potential and experience in the Islamic Revolution Guards Corps (IRGC), the Army and the Defense Ministry," Brigadier General Mohammad Hassan Mansourian told Press TV on Wednesday[/align][/quote]
بنده ادعایی در مورد اطلاعات نظامی ندارم (اینجا از اطلاعات دوستان باسواد استفاده می‌کنم) و فقط نقل خبر کردم.

البته فکر کنم با چیزی که srgnt عزیز گفتند مسئله روشن شد. فقط S-200 هم استفاده نشده بلکه فقط از رادار بومی‌سازی شده‌ی S-200 (اون هم در کنار رادارهای دیگه‌ی بومی و غیربومی) استفاده می‌شه که با حرف سردار منصوریان هم مطابقت داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امير ميقاني در جمع خبرنگاران اعلام كرد:
انهدام هدف توسط موشك S200 در فاصله بيش از 100 كيلومتر

خبرگزاري فارس: فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) از انهدام يك فروند هواپيماي بدون سرنشين توسط سامانه موشكي S200 در فاصله بيش از 100 كيلومتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، اميرخلبان احمد ميقاني فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء دقايقي پيش با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در رزمايش مدافعان آسمان ولايت3 با اعلام اين خبر گفت: سامانه S200 توانست هدف مورد نظر را در فاصله بيش از 150 كيلومتر شناسايي و در فاصله بيش از 100 كيلومتر مورد انهدام قرار دهد.

وي با موفق ارزيابي كردن عمليات‌هاي صورت گرفته در اين رزمايش انسجام و تعامل ميان يگان‌هاي پدافندي كل كشور آزمايش سامانه‌هاي بومي و بهينه شده، انتقال دانش و تجربه به كاركنان جوان، ارتقاء توان رزمي، مقابله با جنگ الكترونيك دشمن و نيز انجام طرح‌هاي عمليات تاكتيكي را از جمله برنامه‌هاي مدنظر در اين رزمايش عنوان كرد و گفت: در بخش ارزيابي شبكه يكپارچه فرماندهي و كنترل نيز كارنامه خوبي توسط يگان‌ها به ثبت رسيد.

ميقاني با بيان اينكه توان امروز پدافند هوايي حتي با سال گذشته به هيچ وجه قابل مقايسه نيست، تصريح كرد: در اين رزمايش بيش از 84 درصد از هواپيماهاي بدون سرنشين مهاجم توسط سامانه‌هاي مختلف پدافندي منهدم شدند.

* استقرار سامانه‌هاي ضدكروز در سراسر كشور

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بكارگيري سامانه‌هاي پدافندي ضدكروز در نقاط مختلف كشور اظهار داشت:‌ موشك‌هاي كروز به دليل سطح مقطع راداري پايين مي‌توانند قابليت رادار گريزي داشته باشند اما اين موشك‌ها داراي نقاط ضعفي نيز هستند كه ما به خوبي بر اين امر واقف هستيم.

ميقاني تصريح كرد: هرچند در گذشته نقاط خاصي در كشور مجهز به سامانه‌هاي ضدكروز بودند اما امروز اين سامانه در سراسر كشور مستقر شده و وظيفه دفاع در مقابل حملات موشك‌هاي كروز متخاصم را بر عهده دارند.


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8908290687

[color=red]

[size=24]گزارش تصويري مرتبط[/size][/color]
icon_arrowd
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8908290568[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سردار بيگي در گفت‌وگو با فارس تشريح كرد:
شليك موفق سامانه‌ موشكي "تور ام‌1 "

خبرگزاري فارس: يكي از فرماندهان پدافند نيروي هوافضاي سپاه از شليك موفق انواع سامانه‌هاي پدافندي از جمله سامانه موشكي تور ام 1 در رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 خبر داد.


سردار عزت‌الله بيگي از فرماندهان پدافند نيروي هوافضاي سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، با اشاره به عملكرد موفق يگان‌هاي پدافندي كشور در رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت3 در خصوص عملكرد يگان‌هاي پدافندي نيروي هوافضاي سپاه گفت: اين بخش در زمينه‌هاي مقابله با اهداف برد كوتاه، متوسط و بلند داراي تجهيزات خوبي است كه اين تجهيزات توسط متخصصان داخلي بخش صنعت دفاعي ساخته و در اختيار ما قرار گرفته است.

* تجهيزات و روش‌هاي مقابله با موشك كروز را در اختيار داريم

بيگي با اشاره به اهميت مقابله با موشك‌هاي كروز در تهاجمات احتمالي نيز تصريح كرد: با توجه به رفتار موشك كروز و شناختي كه از آن داريم، مقابله با موشك كروز بايد با روش‌هاي خاص و با بكارگيري تجهيزات مختص به آن صورت بگيرد كه اين تجهيزات مي‌تواند در زمينه موشكي و يا توپخانه‌اي باشد كه در بخش پدافند نيروي هوافضاي سپاه اين تجهيزات و روش‌ها وجود دارد.

وي به وجود سامانه‌هاي با حجم آتش بالا در مقابله با موشك‌هاي كروز اشاره كرد و افزود: علاوه بر اين، ما از سامانه هاي مربوط به كشف، رهگيري و مقابله با تهديدات كروز نيز برخوردار هستيم كه اين سامانه ها در اين رزمايش مورد تست و ارزيابي قرار گرفتند.

* بكارگيري سامانه‌هاي با حجم آتش بالا در رزمايش مدافعان اسمان ولايت3

اين فرمانده پدافندي نيروي هوافضاي سپاه ادامه داد: در اين رزمايش سلاح‌هاي ديگري در زمينه مقابله با كروز و يا سامانه‌هايي مانند تور ام1 و سامانه‌هاي توپخانه‌اي با حجم آتش زياد كه بهينه شده و ارتقا يافته‌اند نيز مورد تست و ارزيابي قرار گرفت كه برخي از آنها مانند سامانه تور ام 1 در گذشته نيز آزمايش و بكارگيري شده بود.

* يگان‌هاي پدافندي نيروهاي مسلح تحت كنترل شبكه يكپارچه عمل مي‌كنند

بيگي با بيان اينكه امروز بحمدالله انسجام و هماهنگي مناسبي بين يگان‌هاي پدافندي كشور اعم از ارتش و سپاه و ناجا وجود دارد، خاطر نشان كرد: پدافند مانند يك زنجيره است كه اگر در برخي جاها اين زنجير از هم گسسته شود ما در زمينه دفاع با مشكل روبرو خواهيم شد.

وي افزود: به همين دليل يگان‌هاي پدافندي نيروهاي مسلح در 4 زمينه كشف، شناسايي، رهگيري و انهدام اهداف، تحت كنترل شبكه يكپارچه قرار دارند كه اين شبكه مي‌تواند اين زنجيره‌هاي پدافندي را به يكديگر متصل كند.

* بكارگيري بسيجيان آموزش‌ديده در گردان‌هاي پدافندي

اين فرمانده پدافندي نيروي هوافضاي سپاه همچنين به استفاده از نيروهاي بسيج در بخش پدافندي اشاره كرد و گفت: همانطور كه ما در جنگ تحميلي نيز متكي به همين نيروهاي بسيج مردمي بوديم، امروز هم در بخش پدافند از همين ظرفيت استفاده مي‌كنيم.

بيگي اضافه كرد: به همين خاطر نيروهاي بسيج در قالب گردان‌هاي پدافندي آموزش ديدند و اين آموزش هرساله تحت عنوان طرح نظير به نظير ادامه داشته به طوري كه با گذشت دو سه سال، اين نيروهاي بسيجي توانسته‌اند به حد بالايي از توانمندي پدافندي دست پيدا كنند.

وي تصريح كرد: از آنجايي كه كشور ما داراي تنوع جغرافيايي زيادي از كوير و دريا گرفته تا مناطق كوهستاني است، شايد در برخي مناطق ما از نظر استفاده از سامانه‌هاي راداري با مشكل روبرو شويم كه به همين منظور ديده‌بان‌هاي زبده و آموزش ديده در تمامي اين نقاط كه دشمن احتمال بدهد مي‌تواند از آنجا نفوذ كند، مستقر هستند.

اين فرمانده بخش پدافند نيروي هوافضاي سپاه تاكيد كرد: در صورت هرگونه تهاجم احتمالي، دشمن قادر نخواهد بود بداند كه در چه مناطقي و چگونه با او مقابله مي‌شود و اين يكي از ويژگي استفاده از ظرفيت بالاي بسيج است.

بيگي اضافه كرد: البته استفاده از نيروهاي بسيج تنها محدود به بخش ديده‌باني نبوده و همانطور كه گفته شد در بخش تجهيزات و استفاده از سامانه‌ها نيز با توجه به آموزش‌هاي داده شده، در صورت نياز از نيروهاي بسيج‌ استفاده خواهد شد.

* سه پيام رزمايش پدافند هوايي در بخش داخلي، منطقه‌اي و بين‌المللي

وي در پايان افزود: رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت3 داراي سه پيام براي مردم كشور، كشورهاي منطقه و در سطح بين‌امللي است كه در بخش داخلي، مردم عزيز ما مي‌توانند مطمئن باشند كه فرزندان آنها در پدافند هوايي در آمادگي صددرصد براي هرگونه دفاع از مناطق حساس و جاي جاي كشور عزيزمان هستند.

اين فرمانده بخش پدافند نيروي هوافضاي سپاه افزود: در سطح منطقه نيز قطعا ايران قدرتمند و آماده، ضامن حفظ امنيت كشورهاي ديگر نيز خواهد بود در حقيقت پيام صلح و امنيت را براي منطقه در پي دارد.

بيگي با بيان اينكه تاريخ نشان داده هيچگاه ايران شروع كننده هيچ تجاوزي عليه ديگران نبوده، اظهار داشت: پيام اين رزمايش براي دشمنان فرامنطقه‌اي نيز پيام بازدارنگي و اعلام آمادگي نيروهاي مسلح براي مقابله باهرگونه تهديد احتمالي است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8908280830

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]جناب احمدی، خود آسوشیتد پرس گفته از ایرنا نقل کرده، شما میگی از پرس تی وی؟!![/quote]
حق با شماست، ولی چون پرس‌تی‌وی گفته که سردار منصوریان با پرس‌تی‌وی مصاحبه کرده و چنین حرفی زده، من فکر کنم ایرنا از پرس‌تی‌وی نقل کرده باشه! یا این که سردار منصوریان جایی این حرف رو زده که هم خبرنگار پرس‌تی‌وی و هم خبرنگار ایرنا حضور داشتند. حالا این‌ها مهم نیست، مهم اینه که پرس‌تی‌وی چنین چیزی گفته و نقل قول تابناک بی‌پایه نیست. البته الان با چیزی که srgnt محترم در [url=http://military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=13410&postdays=0&postorder=asc&start=60#136385]در اون یکی تاپیک[/url] گفتند فکر کنم معما حل شده:
[quote]با سلام خدمت دوستان اي كاش زود تر مي آمدم ... اينهمه هيا هو آدم حال مي كنه خيلي وقت بود يه همچين جوي نداشتيم .

در زمان برگزاري نمايشگاه هفته دفاع مقدس ميدان بهارستان در روز آخر ش كه فكر كنم جمعه بود گذرم افتاد ديدم موشك قيام رو آوردن كنجكاو شدم رفتم جلو با مسئول موشكها بحث كردن كه يه چيزي دستمو بگيره دوتا نكته از حرفاش درآوردم يك اينكه قرار هست موشك قيام ياخانواده قيام در حد خانواده سجيل توسعه پيدا كنه و ديگري اينكه بچه هاي نيرو هوايي تقريبا يك ساله كه تيوپ پرتاب سرد رو ساخته بودن و حتي آزمايش هم كردن ولي كليات سامانه هنوز به اتمام نرسيده طرح رادارش هم باكمك طرح توسعه و بومي سازي رادار s200 و طرح توسعه رادارهاي برد بلند ملي و رادارهاي برد كوتاه غربي انجام خواهد گرفت كه خود اين نشان گر اين هست كه رادار اين سامانه به احتمال زياد كاملا بومي خواهد بود چون رادار اس200 كه تقريبا بومي شد رادار مرصاد (يا همون هاگ بهينه شده و ارتقا يافته ايراني ) هم بومي شده رادار ملي هم كه در دومدل بلند و كوتاه برد ساخته شده نتيجه گيري رو به دست دوستان مي زارم .

تمام اطلاعات بالا تقريبا سوخته هست.[/quote]

[quote]فكر نكنم دامن زدن به يك شايعه كار درستي باشه!
توي متني كه از پرس تي وي هم گذاشتيد اثري از اس-300 نبود سردار هم صحبتي نكرده بودن مبني بر اين حرف.ماشالله تابناك كه اخر سايت هاي خبريه! خبر خودمون رو دست به دست ميكنه همه جوره عوض ميكنه.

خوبه اينجا همه اطلاعات نظامي دارن كم و بيش اينجوري بازار شايعه داغه... واقعاكه[/quote]
امیرحسام عزیز فکر کنم [url=http://www.presstv.com/detail/151443.html]متن خبر پرس‌تی‌وی[/url] رو دقیق ندیدید. هم توی عنوان هم توی جمله‌ی اول متن از S-300 نام برده شده.
[quote][align=left][b]Iran has designed an air defense system that has the same capability as the Russian-made S-300 system, a top military official says[/b].


"[b]We have developed the system by upgrading systems like S-200[/b] and we have tested it successfully using all our potential and experience in the Islamic Revolution Guards Corps (IRGC), the Army and the Defense Ministry," Brigadier General Mohammad Hassan Mansourian told Press TV on Wednesday[/align][/quote]
بنده ادعایی در مورد اطلاعات نظامی ندارم (اینجا از اطلاعات دوستان باسواد استفاده می‌کنم) و فقط نقل خبر کردم.

البته فکر کنم با چیزی که srgnt عزیز گفتند مسئله روشن شد. فقط S-200 هم استفاده نشده بلکه فقط از رادار بومی‌سازی شده‌ی S-200 (اون هم در کنار رادارهای دیگه‌ی بومی و غیربومی) استفاده می‌شه که با حرف سردار منصوریان هم مطابقت داره.[/quote]

حق با شماست من امروز دنبال می گشتم که ببینم این صحبت سردار منصوریان مبنی ساخت سامانه ای مشابه اس 300 با اصلاح و ارتقای اس - 200 از کجا نشات گرفته به پرس تی وی رسیدم و واقعا این جملات مطرح شده و خوب در این صورت خیلی هم مایوس کننده خواهد بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=red][size=24]دوستان موشک شهاب ثاقب وجود داره[/size] [/color] icon_question

تفاوت شهاب ثاقب با کورتال و اف ام 80 در رادار جستجوگره که همون رادار توپ اسکای گارده


این رادار جستجوگر شهاب ثاقب هست icon_arrowd
...


و این رادار جستجوگر اف ام :oops: 80
...

و اینم رادار جستجوگر توپ اسکای گارد :oops:
[/quote]

به نظر شهاب ثاقب فقط نام موشک هست ( و البته احتمالا همراه با لانچرش) و نه نام سیستم و FM80 نام کل سیستم هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان ایا سامانه اس-۲۰۰ کلش مدرنیزه شده یا نه بخشی از اون و ایا موشک اس-۲۰۰ در ایران تولید میشه?و اون هدفی که از ۱۵۰ کیلومتری هدف قرار گرفته در ارتفاع بالا بوده یعنی بیرون جو?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]

به نظر شهاب ثاقب فقط نام موشک هست ( و البته احتمالا همراه با لانچرش) و نه نام سیستم و FM80 نام کل سیستم هست.[/quote]


اونی که آزمایش شد خودشون گفتن اف ام هشتاده
ولی اگه رادار جستجوگر سیستم عوض بشه آیا هنوز هم میشه بهش گفت اف ام 80 ؟

مثال
اف ام 80 مثل هاوکه و شهاب ثاقب هم مثل مرصاد.[/quote]

در مقام مقایسه من شهاب ثاقب رو مثل شاهین میدونم ، اتفاقا با استناد به همون پوستری که خود شما گذاشتی.
اسکای گارد هم که مشخصه که اسکای گارد هست.
این هایی هم که آزمایش شدند هم که طبق اعلام رسمی FM80 های بهسازی شده و ارتقا یافته اند که موشک هاش ( و لانچر) می تونن شهاب ثاقب باشند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
6- سام 6 : ایران ظاهرا این موشک را نیز در دهه 90 میلادی از روسیه یا اقمار آن خریداری نموده است، از مهمترین مزایای این موشک متحرک بودن آن است. [/quote]
سلام محمد جان
جسارت نباشه ولی سام 6 رو از لیبی خریدیم اونم توی 1982 چند تا هاوک به لیبی دادیم اونا هم چند تا سام 6 به ما دادند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.