برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on جمعه, 6 مهر 1397 در همه مناطق
-
2 پسندیده شدهعکس زیر نشون میده که دو لانچر موشک قدر در بین کوه ها پناه گرفتند. این نوع موضع گیری یک نوع پدافند غیر عامل در جهت مقابله با موشک های کروز دشمن محسوب میشه. اگر مکان قرار گیری درست انتخاب شده باشه موشک کروزی که ۳۰۰ متر بر ثانیه سرعتشه نمیتونه در ارتفاع پست پرواز کنه و لانچر موشک رو منهدم کنه بلکه باید ده ها کیلومتر قبل از هدف چند هزار متر اوج بگیره که اینکار موجب شناسایی و رهگیریش میشه. که پس از شناسایی، موشکها به سادگی با پدافند های تور و خانواده رعد منهدم میشن.
-
2 پسندیده شدهراهکار مقابله با پهپادهای انتحاری رو قبلا ارائه کردم(در بخش طرح های کاربران)که با این روش حتی پهپادهای غیر قابل شناسایی توسط رادار رو میشه رهگیری و منهدم کرد. اما در خصوص راکت های هدایت پذیر اینکه فکر کنیم میشه به صورت موثر با این سلاح مقابله کرد اشتباهه! به هر حال جنگ برای هر دو طرف خسارت به دنبال داره و تا یه حدی میشه با خسارت ها مقابله کرد.ایشن اگر میخوایم در جنگ احتمالی در برابر این تهدید خسارات رو کاهش بدیم باید برنامه ای برای تسخیر سریع سواحل دشمن داشته باشیم که اینکار به توان هوایی نسبتا بالا و در اختیار داشتن لندینگ کرافت و هاور کرافت های متعدد نیازمنده. همچنین شاید بشه با استقرار رادار در جزایر خلیج فارس و پاسخ متقابل راکتی به آتشبارهای دشمن شدت حملات رو کاهش داد. در کل نباید صرفا پدافندی فکر کرد و باید آفند رو هم در دستور کار قرار داد.
-
2 پسندیده شدهاحتمالا منظورش از موشک قاره پیما کم کردن سرجنگی موشک برای رسیدن به چنین بردی هست مثلا موشک خرمشهر با کلاهک 100 کیلوگرمی می تونی به این برد برسه کاری که یمنی ها دارن انجام میدن و احتمالا منظورش از نقطه زنی موشک ها در زمان جنگ اصابت شانسی موشک شلیکی اسکاد ما به بانک رافدین باشه زیاد نباید به اظهارات ایشون توجه کرد چون مرغ پخته را به خنده وا می داره نمونش با نگاه اول در آغاز جنگ دیدیم که ارتش با وضیعتی که رژیم شاه برایش پیش آورده به تنهایی توان جلوگیری از متجاوز را ندارد. این کشتار افسران ارتش بعد از انقلاب بود که شیرازه ارتش را به هم ریخت به قول ناخدا صمدی فرمانده تکاوران خرمشهر چنان افسران لشکر 92 زرهی را اعدام کردند که سروان مخابرات را برای فرماندهی تیپ زرهی انتخاب کردند
-
1 پسندیده شدهبه نام خداوند قادر و توانا اسب های بارکش بالدار (نگاهی گذرا به پرنده های ترابری) با سلام خدمت دوستان عزیز میلیتاریست در دکترین های رزمی جدید، سرعت نیروهای عملیات کننده یکی مهمترین فاکتورها برای تدوین دکترین های رزمی می باشد. از محوری ترین و اساسی ترین تاکتیک های هر ارتشی برای سرعت بخشیدن به جابجائی های برد بلند نیروها ، می توان به استفاده از پرنده های ترابری اشاره کرد. همانگونه که دوستان عزیز مطلع هستند ، پیش از این بنده با کمک صمیمانه دوستان میلیتاریست ، دو تاپیک تخصصی ویژه جهت معرفی و گردآوری اطلاعات دو گروه دیگر از هواگردها (آواکس ها و هلی کوپترهای تهاجمی) منتشر نموده بودم. http://www.military.ir/forums/topic/28654-%DA%AF%D8%A7%D9%84%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%87%D8%A7-%D9%BE%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%D8%B7%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D9%87%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%85/ http://www.military.ir/forums/topic/28676-%DA%AF%D8%A7%D9%84%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D9%84%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%BE%D8%AA%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%A7%D8%AC%D9%85%DB%8C-%D8%B6%D8%B1%D8%A8%D8%AA%DB%8C/ با توجه به قولی که به دوستان عزیز داده بودم، بالاخره فرصت پیدا کردم تا تاپیکی مختص بررسی این پرنده های آهنین بال (ترابری ها) ایجاد بکنم. در این تاپیک در ابتدا به معرف هواپیماها و هلی کوپترهای ترابری کشورهای مختلف میپردازیم و پس از اون، عکس های جالب و متنوعی از اونها رو (که طی سالها جمع آوری کردم) با هم مرور میکنیم. ---------------------------------- نامدارترین هواپیماهای ترابری حال حاضر جهان C-130 Hercules : شاید به جرأت بتوان این پرنده را نام آشناترین پرنده ترابری برای تمام علاقمندان به هواپیماها دانست. هواپیمائی آمریکائی ( ساخته شرکت لاکهید مارتین ) که علاوه بر حضور در نیروهای مختلف آمریکا (هوائی- دریائی- سپاه تفنگداران) ، با تولید نزدیک به 3000 فروند در 72 کشور جهان مشغول خدمت می باشد. این هواپیماعلاوه بر نسخه ترابری ، در مدلهای AC-130 ، DC-130 ، EC-130 ، HC-130 ، KC-130 ، LC-130 ، MC-130 ، WC-130 و L-100 نیز ساخته شده است که بررسی هر کدام از این مدلها تاپیکی ویژه را می طلبد. http://www.military.ir/forums/topic/94-c-130-hercules/ http://www.military.ir/forums/topic/204-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%D9%8A%D9%85%D8%A7%D9%8A-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%DB%8C-130-%D9%87%D8%B1%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B3/ ILyushin IL-76 Candid : پس از هرکولس آمریکائی ، نام آورترین و شناخته شده ترین هواپیمای ترابری نظامی جهان، کاندید روسی می باشد. هواپیمائی روسی ( ساخته شرکت ایلیوشین ) که علاوه بر حضور در نیروی هوائی روسیه ، با تولید نزدیک به 1000 فروند در 38 کشور جهان مشغول خدمت می باشد. این هواپیما هم مثل هرکولس پایه ساخت هواپیماهای دیگری مثل سوخت رسان (IL-78)، آواکس (A-50) و ... قرار گرفته است. پشت هواپیما توپ (یا تیربار) داره!! icon_eek http://www.military.ir/forums/topic/16654-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%84%D9%88%D8%B4%DB%8C%D9%86-il-76-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/ http://www.military.ir/forums/topic/27100-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D8%B4%D9%86-il-76md-90a/ http://www.military.ir/forums/topic/1565-il-76/ ------------------------------ پ.ن 1 : لطفا دوستان مدیر تاپیک رو انتقال بدهند. پ.ن 2 : دوستانی که پسندیدند ، مثبت را فراموش نکنند. پ.ن 3 : دوستان برای معرفی هواپیماها و هلی کوپترهای محبوب خود زیاد عجله نکنند. انشاءالله در پست های آتی به ترتیب انواع مختلف هواپیماها و هلی کوپترهای ترابری را خدمت دوستان معرفی میکنیم.
-
1 پسندیده شدهبه گفته سردار حاجی زاده نماینده عربستان هم در قلعه حدکا حضور داشته. --- نازل راکت زلزال احتمالا سیکر موشک هرمز هست راکت فجر4 موشک خرمشهر صحنه اصابت برای موشک فاتح مبینه. کلیپ های مربوطه: http://s9.picofile.com/file/8338305534/13970704_145625_1_IRIB_TV1_Segment_1.mp4.html http://s9.picofile.com/file/8338305892/13970704_145625_1_IRIB_TV1_Segment_2.mp4.html
-
1 پسندیده شدهعزیز دلم ، این 6 ساله ما داریم خرج تک تک سوری ها رو می دهیم وگرنه بشار اسد پول نون و ماست خوردن هم نداره .... پول سوری ها ...
-
1 پسندیده شدهخط سیر ماهواره شناسایی - نظامی کاسموس 210 ارتش سرخ در دهه 90 این نسخه روسی شناسایی فضایی هست تصویر اورجینال پرنده جوینت استارز از فرار ستون های رزمی ارتش عراق از شهر کویت منبع : مجله آویشن ویک اند اسپیش تکنولوجی ، 22 آوریل 1991 حالا این را با توسعه فناوری از دهه 90 تا الان ترکیب و در ذهن ، اتفاقی که قرار هست بیافتد را سناریو سازی بفرمایید ......
-
1 پسندیده شدهبله، شاید این زمان کشف به زیر حتی 5 دقیقه هم بیاد. بخصوص اینکه از محل های امکان پرتاب هم اطلاع دقیق داشته باشند. اما برای "موشک های کروز دوربرد" قاعده رسیدن به هدف همچنان پابرجاست. مگر همونطور که سورنا تو استاتوس گفت، یه سیستم 24/7 نظارتی کامل بر آسمان ایران مسلط بشه. هزینه های چنین اقدامی بسیار بسیار سنگین خواهد بود. --- در جواب اسکای هاوک jassm و jsow یا حتی SDB هم در صورتی میتونند موفق باشند که لانچر به موقع شناسایی بشه و اونها در محل باشند. در وسعت و عوارض طبیعی ایران تقریبا محال هست. --- نکته ای که وجود داره این هست که دشمن ابتدا باید پدافند رو سرکوب کنه، همین اقدام برای سرکوب، زمان کافی برای هر پرتابی فراهم میکند. یادم میاد جایی خوندم که عراقی ها قادر بودند اسکاد(سوخت مایع) رو در کمتر از 30 دقیقه آماده سازی کنند و از هر لانچر 3 پرتاب داشته باشند. این رقم برای ایران باید بهتر باشد، چون تجربه و بهینه سازی بیشتری از عراق انجام داده ایم، ایضا موشک های متفاوتی داریم. ذالفقار و سجیل که در کمتر 5 دقیقه میتوانند شلیک شوند. با همین رویکرد، آمریکا نسخه ای از پاتریوت 3 برای انهدام موشک در فاز پرتاب رو داره ارتقا میده. در واقع شناسایی لانچر رو رها کردند، بلکه تلاش میکنند موشک شلیک شده که قابل مشاهده است رو در آسمان کشور مبدا با لیزر یا موشک منهدم کنند. ALHTK - Air-Launched PAC-3 https://www.youtube.com/watch?v=OnVHEmROaMM
-
1 پسندیده شدهالان این کار راحت تر هم شده در زمان جنگ خلیج پارس ، ائتلاف با استفاده از ماهواره های نظامی اسپات ، به سختی لانچرهای عراقی در جنوب و جنوب غربی عراق پیدا می کردند ولی تقریبا" 30 سال ، قدرت تفکیک پذیری این ماهواره ها ، چه راداری و چه فروسرخ ، آنقدر هست که بتواند بطور کامل محیط ایران را پوشش بدهد ، همانطوری که بطور قطع الان هم دارند این کار را انجام می دهند نکته : این را هم در نظر باید داشت که در زمان یک حمله احتمالی ، ( تا الان ) ، عرصه هوا را کاملا به دشمن واگذار کردیم تجربه یگان های موشکی عراق به عینه در جلوی ما قرار دارد
-
1 پسندیده شدهسلام فیلم مربوط به شلیک قیام 1 با کلاهک جداشونده هدایت پذیر https://www.aparat.com/v/iTaGk اینم عکس مربوط به دقتش http://s8.picofile.com/file/8338257534/20.jpg عکس های مربوط به دقت فاتح مبین که نمیدونستم دقیقا کدوم تایپیک بزارم واسه همین دارم اینجا میزارمش(متاسفانه گالری برام کار نمیکنه . هر چقدر هم سعی میکنم تا لینک این عکس رو بزارم درست نمیشه مدیران اگر امکان داره این 2 عکس رو به گالری ببرند)
-
1 پسندیده شدهاصولا موشک کروز، بخصوص بلند بردها، امثال تاماهاوک و ...، اگر از خارج از مرزها شلیک بشوند، ممکن است قادر به انهدام سیلوها و جایگاه ها و انبارهای تجهیزات بالستیک باشند اما، قادر به انهدام هیچ لانچر در حال شلیکی نخواهند بود. یه زمان تقریبی با این عناصر محاسبه کنید. - جستجوی هدف - کشف هدف - تایید و دستور - آماده سازی - شلیک -حرکت با متوسط سرعت 800 کیلومتر در ساعت، در مسیری طولانی تر از حتی پروفایل جنگنده ها. - برخورد با هدف اگر از خلیج فارس یا اسراییل موشک کروزی برای انهدام لانچر متحرک شلیک بشه، حدود 1.5 تا 2 ساعت طول میکشه تا به هدف برسه. این در حالیه که موشک مایع باشه و بخواد روی لانچر سوخت گیری بشه. برخی سوخت های مایع هم هستند که میشود تا یک ماه درون موشک نگهداشت، و روی لانچر در کمتر از 10 دقیقه شلیک کرد. موشک های سوخت جامد که دوره اورهال(تعویض سوخت بعضا 6ماهه) دارند،... پس تنها راه مقابله با لانچر های متحرک، موجود بودن جنگنده انواع موشک های AGM هست..
-
1 پسندیده شدهقیام با کلاهک هدایت پذیر: قیام: نمونه اولیه خلیج فارس(برپایه نسل سوم فاتح 110): ذوالفقار: استتار موشک ها در بین عوارض زمین:
-
1 پسندیده شدهزره مایع بخش دوم مقدمه: در پست قبلی به عوامل موثر در عملکرد یک زره مایع اشاره شد عواملی از قبیل نسبت حجمی بین ذرات و حلال ، شکل ذرات، اندازه ذرات، تسهیم متناسب اندازه ذرات و برهم کنش ذرات با همدیگر. یافته ها نشان داده همه عوامل ذکر شده نقش باالقوه ای در رفتار دیلاتانت ها دارند. نسبت حجمی بین ذرات و حلال دارای بیشترین اثر گذاری هست که در حقیقت مقدار حجمی از حجم کل سیستم هست که توسط ذرات اشغال می شود. مایعی ویژگی های یک دیلاتانت را دارد که حداقل نسبت حجمی بین ذرات و حلال از یک مقدار مشخصی پایین تر نباشد. نسبت حجمی بین ذرات و حلال تقریبا باید 50 درصد حجم کل سیستم را شامل شود. نمودار یک ویسکوزیته را به عنوان تابعی از نرخ برشی( shear rate) برای سیلیکون کلوییدی ک در پلی اتیلن گلیکول پراکنده شده را نشان می دهد. نمودار یک نمودار دو همانطور که مشاهده می شود برای نسبت حجمی بین ذرات و حلال برابر با 62درصد ویسکوزیته ب سرعت در نرخ برشی 10s-1 افزایش پیدا می کند حال اینکه برای کسر حجمی برابر با 57درصد نرخ برشی در 300s-1 ویسکوزیته سریعا افزایش پیدا می کند(ب حالت جامد تبدیل می شود).بنابراین افزایش کسر حجمی ذرات در دیلاتانت ها نرخ برشی بحرانی را کاهش می دهد.(زمان لازم برای پاسخگویی سریعتر اتفاق می افتد.م). نمودار دو اثر شکل ذرات را نشان می دهد از میان اشکال مختلف ذرات با شکل میله ای اثر گذاری بالاتری دارند به طوری که ویسکوزیته در نرخ برشی 200s-1 سریعا افزایش می یابد حال آنکه برای ذرات کروی ویسکوزیته به صورت آرام در300s-1 افزایش می یابد. اندازه ذرات نیز نقش بسزایی ایفا می کنند بطوری که با افزایش اندازه ذرات نرخ برشی بحرانی(critical shear rate) کاهش می یابد. نمودار سه اثر اندازه میانگین ذرات با کسر حجمی تقریبا پنجاه درصد را بروی نرخ برشی بحرانی نشان می دهد(ذرات درشت تر هیدروکلاستر ها را سریعتر ایجاد می کنند در نتیجه زمان پاسخگویی ب ضربه کوتاه تر است. م). نمودار سه نمودار چهار جناب لی و همکارانش از ذرات سیلیکا با ابعاد 300،100و500با کسرحجمی جامد 65درصد در هر سه نمونه استفاده کردند آنها دریافتند که افزایش اندازه ذرات نرخ برشی بحرانی را کاهش می دهد. (نمودار چهار) نمودار پنج اثر تسهیم متناسب اندازه ذرات در رفتار یک دیلاتانت را نشان می دهد. تسهیم نامتناسب اندازه ذرات باعث افزایش نرخ برش بحرانی می شود. نمودار ویسکوزیته خاک رس A با اندازه ذرات9 میکرومتر و رس B با اندازه ذرات هفت دهم را نشان می دهد که با نسبت های مختلفی مخلوط شده اند. در مخلوط دو خاک رس با اندازه ذرات متفاوت با نسبت 85:15 و نسبت 50:50افزایش ویسکوزیته مشاهده نمیشود نمودار 5 منبع: 10.1080/10408436.2011.613493
-
1 پسندیده شدهموشک قیام با کلاهک هدایت شونده http://s9.picofile.com/file/8338182668/Qiam.mp4.html موشک ضدناو هرمز۲ http://s8.picofile.com/file/8338182868/Hormoz_2.mp4.html موشک رعد۳۰۷(راکت زلزال هدایت پذیر) http://s9.picofile.com/file/8338182892/raad_307.mp4.html راکت فجر 4 http://s9.picofile.com/file/8338182992/zelzal.mp4.html پرتاب بمب سدید۳۴۲ از پهپاد شاهد ۱۲۹ http://s8.picofile.com/file/8338183184/sadid_342_shahed_129.mp4.html @iranian_defensive_power
-
1 پسندیده شدهسلام علیکم خوب ، با توجه به بک گراند موجود ، باید همین طور باشد که می فرمایید ولی تمرکز بیشتر روی پیکربندی حامل بود و نه خود سیستم . تا جایی که اطلاع دارم ، به غیر از مجموع سامانه های تور ام- یک که روی پلتفرم شنی دار حمل می شوند ، بقیه روی پیکربندی های چرخ دار هستند ، البته هزینه خرید و تعمیر و نگهداری شنی دارها بیشتر هست ولی خوب ، تحرک بیشتری نسبت به پلتفرم های چرخ دار دارند ،ان هم در کشور ما که تنوع جغرافیایی زیادی دارد . این توجه و اهمیت دادن به طراحی و تولید سیستم های جنگ افزاری منطبق بر محیط رزم کمتر از تولید انبوه نیست . بعنوان مثال ، یک تجربه از متحرک سازی هاوک که با توجه به تجربه دفاع مقدس ، کل هزینه های مربوط به زیرسازی لازم برای استقرار سامانه های ثابت یا نیمه ثابت را به شکل قابل توجهی کاهش میدهد ، مضاف برآن که قابلیت بقاء ان در برابر تهدیدات بیشتر شده و کارایی افزون تری را به نمایش می گذرد برآیند این مواردی که فرمودید ، این هست که نقاط قوت را از شکل بالقوه به صورت بالفعل در بیاوریم .
-
1 پسندیده شدهدر رژه از سامانه ی حفاظتی حائل نام برده شد. شاید منظور همین پدافند بوده. حالا خود این فکر متحرک سازی با یک سیستم یکپارچه و به فکر بودن برای پانتسیر ایرانی و تجربه هایی از این دست شاید به یک پدافند برد کوتاه کارا و ترکیبی از توپ و موشک تبدیل بشه که مثل خانواده سوم خرداد و طبس آبروداری کنه. خیلی خوبه مجموعه ذوالفقار ( حامل و موشک ) دارند تبدیل به یک شخصیت مستقل میشن، مثل اسکندر روس ها. اینکه به این سمت میریم و در طول زمان کاستی ها دیده میشه و رفع میشه و به شکل یک مجموعه سلاح هامون ارتقا پیدا میکنند و در آینده همگی به مانند یک عضو مستقل ارتقا پیدا کنند در ورژن های متفاوت به نظر بخشی از ورود به بازار حرفه ای سلاح و تولیدش هست.
-
1 پسندیده شدهدرسته. ظاهرا سوخت موشک ها تغییر کرده. سوم خرداد توان بکارگیری موشکی با برد ۱۰۰ کیلومتر رو داره و از لحاظ سطح فناوری گفته شده که در حد اس ۳۰۰ هست اما موشک ۲۰۰ کیلومتری(سدید۶۳۰)که ظاهرا از پیشران فاتح ۱۱۰ استفاده میکنه سیستم جداگانه ای هست که در آینده رونمایی میشه.
-
1 پسندیده شدهرفیق دوست: وی افزود: امروز به لطف جوانان سپاه و اصل قرار دادن خوداتکایی، امروز موشک قاره پیما و نقطه زن داریم که بعضی قدرت های بزرگ هم آن را ندارند، البته در همان زمان جنگ هم اکثر موشکهای ما به نقطه میزد، که این کار خدا بود. عراق هم خیلی به ما موشک زد ولی به نقطه نمیخورد. https://www.farsnews.com/news/13970631000236/توانایی-دفاع-در-برابر-هر-ارتشی-را-داریم-گزینه-نظامی-در-برابر-ملت-ما
-
1 پسندیده شدهخودروی حامل موشک فاتح110/ذوالفقار از سه محور به چهار محور تبدیل شده ذوالفقار3 تی72 ام خودروی ریکاوری شبدیز نفربر براق خمپاره انداز 120 میلیمتری لانچرهای موشک های ضدناو رادار سطحی
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهبا سلام مقدمه : در حقیقت ، این چند ماهه ، با قضیه بازگشایی سری تاپیکهای دانشنامه ، بسیار کلنجار رفتم ولی در نهایت براساس مرور تاپیکهای مرحوم گذشته ، به این نتیجه رسیدم که برای پویایی بیشتر انجمن ، بازگشایی این تاپیکها با قوانین مدون ، ضرورت خواهد داشت . به شکل طبیعی ، ایجاد این تاپیکها روند خودش را طی کرد تا بدین جا رسید . امیدوارم ، مشارکت قانونمند و هرچه بیشتر دوستان ، موجب رونق این بخش گردد . انشاا... ارادتمند MR9 :rose: :rose: --------------------------------------------------------------------------------------------- "شبح عبری" وجود یک نیروی هوایی قدرتمند و پا به رکاب ، بنیان استراتژی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی را از بدو ظهور این نیرو تشکیل می داد ، با این وجود ، آغاز قدرت نمایی IAF در آسیای جنوب غربی ، با ورود جنگنده / بمب افکن افسانه ای F-4 همراه گردید. این پرنده رزمی ، در بدو ورود به سازمان رزم IAF ، لباس اسکادران شصت و نهم را برتن نمود که در تصویر گرافیکی ، مسلح به طیف متنوعی از مهمات هوا به زمین ( 5 تیر مهمات هوا به زمین M-117 در بخش مرکزی بدنه ) ، دو تیر موشک هوا به هوای کوتاه برد سایدویندر زیر پایلون های زیر بال ، دو تیر موشک میانبرد اسپارو در بخش انتهایی بدنه و برای مقابله با سیستم های پدافند هوایی دشمن ، به یک غلاف جنگ الکترونیک( QRC-335 ) است . نخستین عرصه نبرد جدی فانتوم های IAF ، جنگ شش روزه اعراب و رژیم صهیونیستی بشمار می رفت که علیرغم قبول تلفات ، عملکرد قابل توجهی را در میدان نبرد به ثبت رساند . اهمیت این پرنده برای IAF در این نکته نهفته بود که علیرغم گران بودن ، فانتوم به راحتی قادر بود تا به اندازه مهمات قابل حمل 4 فروند میراژ ، با خود جنگ افزار حمل نماید . در نتیجه کاری که درگذشته توسط یک اسکادران میراژ فرانسوی انجام می شد ، اینک توسط 8 فروند اف-4 قابل اجرا می بود . این قابلیت فرماندهان IAF را جسور تر نمود تا جایی که نقش سرکوب پدافند هوایی ارتش مصر (SEAD) بدان واگذار گردید ، تا جایی که تقریباً تمامی سایت های سام مصری در جنگ 1973 ، از گزند فانتوم ها دور نماند
-
1 پسندیده شدهبا سلامی دوباره به دوستان عزیز میلیتاریست ممنونم از لطف شما دوست عزیز. این هواپیما در واقع یک محصول روسی هست که بصورت تحت لیسانس توی لهستان تولید میشه. ارتش آمریکا هم تعدادی از اونها رو از لهستان خریداری کرده و برای راحت بودن خودشون و یکسان سازی هواپیماهای نظامی خودش ، اونها رو با کد سی -145 نامگذاری کرده. امیدوارم که تونسته باشم جواب سوال شما رو بدم. ----------------- و اما بعد : در این پست بخش بعدی پرنده های ترابری آمریکائی رو بررسی خواهیم کرد. اسب های بارکش آمریکائی (بخش چهارم) C-1 Trader : این هواپیما را به واقع میتوان جد بزرگ ترابری های ناونشین آمریکائی دانست. این هواپیما که ساخته شرکت نامدار گرومن (سازنده اف-14 تامکت ) می باشد، به تعدادی کمتر از 100 فروند تولید گردید و در اختیار نیروی دریائی آمریکا و نیروی دریائی برزیل ، جهت نشست و برخواست بر روی عرشه ناوهای هواپیمابر استفاده گردید. در این انجمن تاپیکی در خصوص این هواپیما وجود ندارد. http://en.wikipedia.org/wiki/Grumman_C-1_Trader C-146 Wolfhound : این هواپیما یکی دیگر از محصولات غیر نظامی اروپائی است که در ارتش آمریکا ، کد نظامی (سی - 146) دریافت کرده و استفاده می شود. Dornier 328 هواپیمائی ساخته شرکت دورنیر آلمان می باشد که 17 فروند آن در اختیار "فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوائی" ایالات متحده (با کد سی -145) قرار گرفته است. این هواپیماها بر خلاف سایر هواپیماهای خارجی ، در صنایع Fairchild Aircraft (تولید کننده هواپیمای ضد تانک آ - 10 ) مونتاژ (یا تولید؟؟) گردیدند. در این انجمن تاپیکی در خصوص این هواپیما وجود ندارد. http://en.wikipedia.org/wiki/Dornier_328 C-20 : هواپیمای ترابری سی - 20 هم در واقع یک هواپیمای غیر نظامی است که در سازمان رزم نیروی هوائی بسیاری از کشورها، منجمله آمریکا ؛ در حال انجام وظیفه نظامی می باشد. Gulfstream III و Gulfstream IV دو محصول کارخانجات گلف استریم هستند که با کد نظامی C-20A و C-20F نامیده می شوند. این هواپیما در بین همسایگان ما نیز هواپیمای محبوبی می باشد و عربستان، عمان، ترکیه، پاکستان، اردن و ... از استفاده کنندگان از این هواپیما می باشند. در این انجمن تاپیکی در خصوص این هواپیما وجود ندارد. http://en.wikipedia.org/wiki/Gulfstream_IV http://en.wikipedia.org/wiki/Gulfstream_III C-41A : این هواپیما هم یکی دیگر از هواپیماهای غیر آمریکائی نیروی هوائی ایالات متحده می باشد. CASA C-212 Aviocar محصول صنایع کاسا اسپانیا می باشد. در این انجمن تاپیکی در خصوص این هواپیما وجود ندارد. http://en.wikipedia.org/wiki/CASA_C-212_Aviocar ادامه دارد ... ----------------------- پ.ن 1 : امیدوارم که مورد پسند دوستان واقع شده باشد. پ.ن 2 : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند. پ.ن 3 : تقریبا ترابری های آمریکائی خاتمه یافتند. انشاءالله در پست های آتی ترابری های روسیه (شوروی) را خدمت دوستان معرفی خواهیم نمود.
-
1 پسندیده شدهبا سلام و عرض ادب خدمت دوستان عزیز میلیتاریست. ------ در این پست بخش بعدی پرنده های ترابری آمریکائی رو بررسی خواهیم کرد. اسب های بارکش آمریکائی (بخش سوم) V-22 Osprey : این هواپیما جدیدترین و مدرن ترین هواپیمای ترابری ارتش آمریکا می باشد. این هواپیمای فوق العاده ، مرز مابین هواپیما و هلی کوپتر را شکسته است. بطوری که همانند هلی کوپتر قادر به نشست و برخواست عمودی می باشد و همانند هواپیما قادر به پرواز در سرعت و ارتفاع بالا می باشد. این هواپیما ساخته مشترک شرکتهای معظم بوئینگ و بل هلیکوپتر می باشد و تا کنون بیش از 200 فروند از آن تولید شده است. http://www.military.ir/forums/topic/3150-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%DB%8C-v-22-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7/ http://www.military.ir/forums/topic/801-v-22/ http://www.military.ir/forums/topic/130-v-22-osprey-%D8%B9%D9%82%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%8A%DA%AF%D9%8A%D8%B1/ C-130J Super Hercules : این هواپیما نسخه مدرن شده و به روز شده هواپیمای ترابری هرکولس ارتش آمریکا می باشد. از این هواپیمای ساخته لاکهید مارتین، تا کنون بیش از 300 فروند تولید شده است و در میان همسایگان ایران، کشورهای عراق، کویت، عمان ، سعودی و قطر از دارندگان این هواپیما می باشند. http://www.military.ir/forums/topic/21334-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-c-130j-%D8%B3%D9%88%D9%BE%D8%B1-%D9%87%D8%B1%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B3/ C-2 Greyhound : شاهکار دیگری از کمپانی نامدار گرومن. این هواپیمای ترابری ناونشین را شرکت گرومن برای تأمین نیازهای ترابری نیروی دریائی آمریکا تولید نمود. از این هواپیما 58 فروند ساخته شد که فقط در نیروی دریائی آمریکا خدمت نمود. E-2 نیز نسخه آواکس این هواپیما می باشد. در این انجمن تاپیکی در خصوص این پرنده آمریکائی وجود ندارد. http://en.wikipedia.org/wiki/Grumman_C-2_Greyhound C-145 Skytruck : این هواپیمای ترابری تنها هواپیمای روسی موجود در ناوگان ترابری ارتش آمریکا می باشد. PZL M 28 که در واقع نسخه تحت لیسانس ساخته شده آنتونوف 28 روسیه می باشد، در سازمان رزم ارتش آمریکا با کد سی-145 شناخته می شود. این هواپیمای ساخت لهستان که نزدیک به 180 فروند از آن ساخته شده است ؛ علاوه بر نیروی هوائی آمریکا، در ارتشهای لهستان ، اردن و چند کشور دیگر هم حضور دارد. نسخه اصلی ساخت آنتونوف در این انجمن تاپیکی در خصوص این پرنده آمریکائی وجود ندارد. http://en.wikipedia.org/wiki/PZL_M28_Skytruck ادامه دارد ... ----------------------- پ.ن 1 : امیدوارم که مورد پسند دوستان واقع شده باشد. پ.ن 2 : دوستانی ک پسندیدند مثبت را فراموش نکنند. پ.ن 3 : انشاءالله در پست های آتی سایر ترابری های آمریکائی را خدمت دوستان معرفی میکنیم.
-
1 پسندیده شدهبا سلامی دوباره خدمت دوستان و عزیزان میلیتاریست. اول از همه از تمام دوستان بخاطر وقفه هائی که در کار من پیش میاد عذر خواهی میکنم. مشکلات سایت باعث کم شدن حضور من ، برای خدمت به دوستان شده. البته اگر خدا بخواهد ظاهرا از دیشب مشکلات ورود من به سایت برطرف شده است. --------------- و اما بعد .... در این پست به پرنده های ترابری نظامی آمریکا می پردازیم اسب های بارکش آمریکائی (بخش نخست) C-17 Globemaster III : این غول پرنده ساخت بوئینگ ، شناخته شده تر از آن است که نیاز به معرفی داشته باشد. بیش از 250 فروند گلوب مستر ساخته شده که علاوه بر آمریکا در 8 ارتش دیگر هم خدمت میکند. در میان همسایگان ما ، قطر و کویت و امارات و هندوستان دارای این هواپیما می باشند. http://www.military.ir/forums/topic/8192-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C-c-17-%DA%AF%D9%84%D9%88%D8%A8-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%B1/ C-12 Huron : این هواپیمای ترابری که تولید شرکت بیچ کرافت (Beechcraft) می باشد، شاید در میان علاقمندان به هواپیماهای ترابری کمتر شناخته شده باشد. سی - 12 هم به مانند C-130 در مدلهای بسیار متنوعی ساخته شده است. (نظیر : حمل بار، حمل مسافر، مینی آواکس، سوخن رسان، اخلال گر رادار، گشت دریائی و ... ) این هواپیما در هر 5 نیروی مسلح آمریکائی (هوائی، زمینی، دریائی، تفنگداران و گارد ملی) به خدمت گرفته شده است. علاوه بر این یونان و رژیم صهیونیستی هم از بکارگیرندگان این هواپیما هستند. در این انجمن تاپیکی در خصوص این هواپیما وجود ندارد. http://en.wikipedia.org/wiki/Beechcraft_C-12_Huron C-27 J Spartan : اسپارتان ، یکی دیگر از ترابری های نظامی ساخت آمریکا می باشد. هواپیمائی ایتالیائی (ایتالیائی-آمریکائی) که در خدمت نیروهای مسلح آمریکا قرار گرفته است. علاوه بر آمریکا در 11 ارتش دیگر هم در حال خدمت می باشد. http://www.military.ir/forums/topic/27288-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%85%D9%84-%D9%88-%D9%86%D9%82%D9%84-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AC%DB%8C-27-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D9%86/ C-5 Galaxy : در پست قبلی همین تاپیک به این غول پرنده پرداخته بودیم. ------------------------------ پ.ن 1 : دوستانی که پسندیدند ، مثبت را فراموش نکنند. پ.ن 2 : انشاءالله در پست های آتی سایر ترابری های آمریکائی را خدمت دوستان عزیز معرفی میکنیم.
-
1 پسندیده شدهبا سلامی دوباره خدمت دوستان و عزیزان میلیتاریست. اول از همه از تمام دوستان بخاطر وقفه هائی که در کار من پیش میاد عذر خواهی میکنم. این مشکلات انجمن حسابی من رو کلافه کرده. همین پست فعلی رو بیش از 2 ساعت وقت گذاشتم تا تونستم (با این قطع و وصل سایت) بالاخره ارسال اش کنم. --------------- و اما بعد .... در این پست به بزرگترین پرنده های نظامی ترابری جهان می پردازیم اسب های بارکش غول آسا C-5 Galaxy : مطمئنا علاقمندان به پرواز نام این غول پرنده آمریکائی را شنیده اند. هواپیمائی آمریکائی ( ساخته شرکت لاکهید مارتین ) که با تولید بیش از 130 فروند در نیروهای مسلح آمریکا مشغول خدمت می باشد. http://www.military.ir/forums/topic/8240-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%BA%D9%88%D9%84-%D9%84%D8%AC%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%8C-c5-%DA%AF%D8%A7%D9%84%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C/ An-124 Ruslan : بی شک هواپیمای روسلان (آنتونوف 124) را می توان بزرگترین هواپیمای ترابری معمول نظامی دانست. هواپیمائی روسی ( ساخته شرکت آنتونوف ) که با تولید بیش از 60 فروند علاوه بر حضور در نیروهای مسلح روسیه و شوروی سابق ، در بخش های حمل و نقل غیر نظامی در کشورهای روسیه ، اوکراین، امارات، لیبی و انگلستان هم فعالیت میکند. در این انجمن تاپیکی برای معرفی این غول پرنده وجود ندارد http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-124_Ruslan An-225 Mriya : نمی توان از هواپیماهای ترابری بزرگ نوشت و به این غول بی شاخ و دم روسی اشاره نکرد. از این هواپیما (که نمونه توسعه داده شده آنتونوف 124 می باشد) ظاهرا فقط یک فروند ساخته شده است. http://www.military.ir/forums/topic/191-%D8%A2%D9%86%D8%AA%D9%88%D9%86%D9%88%D9%81-225/ http://www.military.ir/forums/topic/715-%D8%A2%D9%86%D8%AA%D9%88%D9%86%D9%88%D9%81-225/ ------------------------------ پ.ن 1 : دوستانی که پسندیدند ، مثبت را فراموش نکنند. پ.ن 2 : در پست قبلی هم عرض کردم دوستان برای معرفی هواپیماها و هلی کوپترهای محبوب خود زیاد عجله نکنند. پ.ن 3 : انشاءالله در پست های آتی به ترتیب انواع مختلف هواپیماها و هلی کوپترهای ترابری را خدمت دوستان معرفی میکنیم.