برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on جمعه, 9 آذر 1397 در همه مناطق
-
7 پسندیده شدهوضعیت حادثه برخورد فریگیت نروژی Helge Ingstad و تانکر نفتی Sola TS صبح پنجشنبه مورخ 8 نوامبر 2018 ، اداره بررسی حوادت نروژ (AIBN) اعلام نمود که فریگیت نیروی دریایی ارتش نروژ با شناسه HNOMS Helge Ingstad و تانکر نفت ثبت شده در کشور مالت با شناسه Sola TS در محوطه بیرونی ترمینال بندر برگن با یکدیگر برخورد نموده اند . پس از اعلام این خبر ، اداره بررسی حوادت نروژ (AIBN) با واحد تحقیقات ایمنی دریایی مالت تماسی حاصل نمود تا به شکل مشترک ، فرآیند تحقیق در خصوص این حادثه که به شکل خاص توسط این مجموعه نروژی هدایت خواهد شد را آغاز نماید . این تیم بررسی ، در بعد از ظهر و شب 8 نوامبر ( کمتر از چند ساعت ) با استعداد سازمانی 14 نفر وارد برگن شدند تا تحقیقات در این زمینه صورت رسمی بخود بگیرد . به گفته سخنگوی این تیم تحقیقاتی ، تاکنون (16 نوامبر 2018) با خدمه حاضر در این دو شناور مصاحبه های متعددی صورت پذیرفته ، داده های اطلاعاتی از رادار بندر و دو شناور استخراج و چندین جلسه هماهنگی میان نیروی دریایی نروژ ، آژانس سیاست گذاری دریایی در بخش دفاعی نروژ ، پلیس دریایی صورت گرفته است ، مضاف براین ، داده های بدست آمده از پل فرماندهی فریگیت نروژی نیز بازیابی و در حال پردازش است . بدین ترتیب اداره بررسی حوادت نروژ (AIBN) فرآیند جمع آوری اطلاعات را با هدف بررسی سلسله وقایع منجر به این حادثه را در دستور کار خود قرار داده و این به تیم بررسی کمک خواهد کرد تا به فرضیات موجود در خصوص چگونگی این رویداد ، پاسخ دهند . با این حال ، ارائه یک نظر قطعی برای این حادثه ، بسیار زود بوده ، چرا که مصاحبه های بیشتری برنامه ریزی شده و تیم های میدانی در حال بررسی لاشه این فریگیت هستند . نیروی دریایی نروز نیز به اداره بررسی حوادت نروژ (AIBN) اطلاع داده که یک تحقیق درون سازمانی را در مورد این حادثه آغازخواهد نمود و پس از اتمام ، داده های بدست آمده با این تیم تحقیق به اشتراک گذاشته خواهد شد . بدلیل پوشش رسانه ای گسترده این حادثه ، سخنگوی اداره بررسی حوادت نروژ (AIBN) اعتقاد دارد که هدف از این تحقیقات ، مرور زنجیره رویدادها ، شامل تمامی عوامل موثر در بروز این حادثه است . نتایج این تحقیقات نیز در نهایت به پیشنهاداتی برای افزایش سطح ایمنی دریایی در دو حوزه نظامی و غیر نظامی منجر خواهد شد . به اعتقاد وی ، این حادثه ماهیت بسیار پیچیده ای داشته و بالتبع زمان و منابع سرمایه ای قابل توجهی را برای روشن شدن همه ابعاد ، می طلبد . به اعتقاد ناظران ، درصورتی که ظرف 12 ماه به نتیجه مشخصی منتهی نگردد ، اداره بررسی حوادت نروژ (AIBN) یک گزارش اولیه را در خصوص این حادثه درا ختیار همگان خواهد گذاشت . منبع صرفاً برای میلیتاری / مترجم : MR9 حالا برسیم به شما .... 1- براساس اطلاعات منتشر شده ، همه 137 خدمه ناو نجات یافته اند و کسی کشته نشد . حالا برید بررسی کنید در قضیه دماوند چند پایور نیروی دریایی ارتش شهید شدند ؟؟ 2- حادثه دماوند در یک دریای بسته ( یا نیمه بسته ) اتفاق افتاده و حادثه فریگیت نروژی در یک بندر متصل به دریای آزاد ( دریای شمال که شدیدترین جریانات آب و هوایی نیم کره شمالی زمین را دارد ) 3- هر زمان در جمهوری اسلامی ، نهادهای مستقل از دولت یا نهادهای نظامی ، بررسی حوادث اینچنینی ( نظیر NTSB در حوزه حمل و نقل و یا همین مورد اخیر AIBN در نروژ ) تشکیل شد و به دور از حواشی ، موفق شد علت اصلی حادثه را اعلام کند ، بنده در خدمت شما برای پس گرفتن همه تحلیل ها در پست مورد نظر جنابعالی هستم . 4- از دست رفتن یک شناور رزمی چند میلیارد تومانی برای ما چیزی در حد یک فاجعه است ( دلایل ان هم کامل مشخص هست ) ولی برای همین کشورهای مورد نظر ، جایگزینی یک شناور ، تقریبا" و به نسبت فاجعه محسوب نمیشود ، چون زیرساختهای اقتصادی آنها ، هزینه لازم را تامین خواهد کرد ، مضاف براینکه ، نروژ از اعضای ناتو هست و تا جایگزینی ، مشکلی برای تامین امنیت خودش ندارد 4- احیانا" میلیتاری را با بخش کامنتهای مشعشع خبرگزاری های داخلی اشتباه نگرفتید ؟؟؟ 5- احیانا" کسی از دوستان اطلاع دارد که بالاخره علت اصلی حادثه کشتی " سانچی " ( با 32 شهید ) سقوط توپولف-154 در خرم آباد ( 119 شهید ) بر خورد سوخو-24 نیروی هوایی به توپولف ایران ایر تور( 119 مسافر ، 12 خدمه ،و 2 خدمه سوخو ) سقوط یاک-40 وزیر وقت راه ( مرحوم دادمان ) ( 25 شهید ) ، سقوط فالکن سپاه ( 12 شهید ) سقوط جت استار نیروی هوایی( 11 شهید ) برخورد هرکولس ارتش به شهرک توحید ( 94 شهید ) ، سقوط IL-76 سپاه در کرمان ( 45 شهید لشکر 14 ثار... کرمان ) ، حادثه قطار نیشابور و.... مشخص شده ؟؟؟؟؟ 6- به جای این کنایه زدن ها ، وقت بگذارید ، بررسی کنید که کشورهای دیگر ( فارغ مشخصات مورد نظر شما ) وقتی با یک حادثه روبرو میشوند ، چه کار می کنند تا این حوادث تکرار نشود .
-
2 پسندیده شدهبسم الله.............. تصاویری از حملات داعش به مناطق اطراف شهرک هجین در شرق فرات این گروه ترویستی موفق شد برای ساعاتی شهرک بحره در حومه هجین را تصرف کند که با ضد حملات اکراد مجبور به عقب نشینی شدن / در حملات داعش دهها تن از نیروهای سوریه دمکراتیک به اسارت گرفته شده یا مفقود شدن شهرک هجین از دید اکراد + حضور نظامیان امریکایی در نزدیکی خطوط درگیری
-
2 پسندیده شدهبازگشت جامبو به یاری خداوند متعال و با تلاش متخصصین نیروی هوایی ارتش ایران، هواپیمای 113 به وطن بازگشت. چندی پیش در رسانه های عبری خبری مبنی بر زمینگیری این هواپیما در فرودگاه دمشق بدلیل حملات جنگنده های اسرائیلی و بمباران این فرودگاه منتشر شد و برخی بازگشت این هواپیما را به کشور محال میدانستند! این هواپیما که به سفارش نیروی هوایی متولد شد، نخستین پرواز خود را 41 سال پیش و به عنوان 315مین از اولین 747 تولید شده، انجام داد. بازگشت این پرنده گواهیست بر توانمندی بی نظیر متخصصان در تعمیر و نگهداری هواپیماهایی که با این قدمت و شرایط تحریم، تماشای آنها در آسمان غیرممکن به نظر میرسد. پی نوشت : باید یک خسته نباشید جانانه به بچه های فنی نیروی هوایی گفت که این چنین ناوگان را سرپا نگه داشتند 2- به منافذ روی بدنه دقت کنید ، علی الظاهر انفجار در فاصله مشخصی صورت گرفته که این تعداد ترکش نصیب این جامبو 40 ساله شده !!!
-
1 پسندیده شدهسلام علیکم نکته نخست : شخصاً هیچ ادعایی در زمینه تخصصی پدافند هوایی ( تحلیل سیستم ها ) ندارم ، با این حال با توجه به شایعات حضور گونه S-300 PMU.2 FAVORITE در ایران ، متن فوق که برگرفته از وبگاه گلوبال سکوریتی است را تقدیم دوستان می کنم . نکته دوم : بطور مشخص ، این متن نظر نویسنده است و تایید و رد نمی گردد . نکته سوم : امیدوارم سایتهای خبری ، وبلاگها و سایر انجمن های نظامی و غیر نظامی ، در صورت کپی کردن مطلب ، حداقل منبع (MILITARY.IR) را ذکر کنند . نکته چهارم : مدیریت محترم بخش نیروی هوایی ، در صورتی که این مطلب ارزش ارائه بصورت تاپیک را داشت ، محبت لازم را بفرمایند . ------------------------------------------------------------------- S-300 PMU.2 FAVORITE براساس اطلاعات وبگاه گلوبال سیکوریتی ، گونه Favorite ، مشتق شده از نمونه PUM.2 مسلح به یک موشک جدید با سرجنگی بزرگتر ،و سیستم های هدایت بهبود یافته برای مقابله با طیف وسیعی از تهدیدات در یک برد 200 کیلومتری است که نسبت به گونه قبلی ، 150 کیلومتر افزایش داشته است . این سیستم که برای دفاع از تاسیسات حیاتی دولتی و نیروی های مسلح مورد بهسازی قرار گرفته است ، عمدتاً برای دفاع از زیرساختهای استراتژیک دربرابر حجم انبوه حملات هوایی متعارف ، شلیک موشکهای کروز ، موشکهای بالستیک تاکتیکی و طیف متنوع راکتهای هدایت ناپذیر زمین به زمین و تسلیحات هواپرتاب هدایت دقیق در ارتفاعات و سرعتهای متنوع و همچنین محیطهای آلوده به جنگ الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد . آنچه که گونه Favorit را از سیستم دفاع هوایی PUM.1 متمایز می سازد ، در درجه نخست ، استفاده مجدد از مجموعه متحرک کنترل / فرماندهی 83M6E در عین بهبود قابلیتهای فنی و عملیاتی آن است . این مجموعه که توسط دفتر طراحی آلماز توسعه یافت ، پست متحرک کنترل و فرماندهی است که بر روی یک شاسی 8در8 قرار دارد که در آتشبار اس-300 ، ماموریت هماهنگ سازی رادار 64N6 فلاپ لید ( بیگ برد ) با برد 300 کیلومتر ، رادار کشف و ردگیری آرایه فازی 3 بُعدی تین شیلد ( با یک برد 200 کیلومتری ) و مرکز فرماندهی 54K6 که در مجموع قادر به کنترل 6 آتشبار سام خواهد بود را خواهد داشت . این سیستم کنترل/ فرماندهی می تواند در حدود 100 هدف را در یک برد 300 کیلومتری و با سرعت 1 ماخ را بطور همزمان کشف و ردگیری نموده و بطور خودکار موشکهای در دسترس را بر روی خطرناکترین هدف ، قفل نماید . با این حال ، شرکت آلماز ، با پیشرفت فناوری در حوزه الکترونیک و براساس تجارب بدست آمده پس از ورود به خدمت گونه PMU.1 ، اقدام به ارتقاء نرم افزار رایانه این مجموعه نمود که در این نمونه به منصه ظهور رسید . براساس اطلاعات منتشر شده ، گونه Favorite PMU.2 برای نخستین بار در نمایشگاه هوایی ماکس97 به نمایش گذاشته شد و مشخصات آن نسبت به گونه PUM.1 بطور کامل تغییر یافته و طبق مشخصات ارائه شده توسط شرکت طراح ، نخستین آزمونهای شلیک این نمونه جدید ، در 10 اوت 1995 ، در میدان تیر کاپوشین یار صورت گرفت . به اعتقاد کار شناسان نظامی ، یکی از مهمترین تغییرات بوجود آمده در این نمونه ، ورود یک رادار تمام متحرک و مستقل کاملاً جدید با شناسه 96L6E که می تواند بصورت یکپارچه با پست فرماندهی 83M6E2 و لانچرهای جدید PUM.2 عمل نماید ، برای این سیستم پدافند هوایی جدید ، یک موشک جدید با شناسه 48N6E.2 که توسط شرکت تسلیحاتی ام کا بی فاکل (MKB FAKEL ) در نظر گرفته شده که در حدود 1800 کیلوگرم وزن داشته و درازای آن به 7.5 متر و قطر آن به 0.5 متر می رسد . پس از اینکه موشک فوق الذکر به شکل کولد لانچ ، از داخل لانچر خارج شد ، پیشرانه های نصب شده بر روی موشک 48N6E.2 ، ظرف 12 ثانیه سرعت پرتابه را به 1900 متر برثانیه می رسانند که این سرعت ، توانایی لازم را به موشک خواهد داد تا از بخش فوقانی هدف ، آن را مورد اصابت قرار دهد . نسخه جدید موشک مورد استفاده در این سامانه که با شناسه 48N6E.2 مورد شناسایی قرار می گیرد ، نسبت به گونه قبلی خود با شناسه 48N6E ، به یک کلاهک جدید که بطور خاص برای انهدام موشکهای بالستیک طراحی شده است ، مجهز گردیده که بنا بر اطلاعات موجود ف در حدود 145 کیلوگرم وزن دارد که از این مقدار ، بین 70 تا 100 کیلوگرم آن را مواد منفجره شدید الانفجار تشکیل می دهد . به اعتقاد کارشناسان نظامی ، گونه S-300 PMU.2 Favorite با توجه به مشخصات ارائه شده توسط شرکت سازنده ، می تواند با اهدافی در برد کمینه 10 متر تا برد بیشینه 27 کیلومتر با سرعتی در حدود 10000 کیلومتر برساعت در حرکت هستند ، درگیر شده و بنا برادعاهای سازنده روسی ، درصد انهدام اهداف رهگیری شده ، بین 0.8 تا 0.93 دربرابر جنگنده های رزمی سرنشیندار و میان 0.8 تا 0.98 دربرابر موشکهای کروز توماهاوک است . در نتیجه ، اجزاء گونه S-300 PMU.2 Favorite بشرح ذیل خواهد بود : 1- پست فرماندهی آتشبار با شناسه 83M6E.2 2- شش لانچر برای شلیک موشکهای دفاع هوایی با شناسه 90ZH6E.2 3- رادار دفاع هوایی 48N6E.2 4- تجهیزات پشتیبانی فنی به گفته برخی کارشناسان ، موشکهای 9M96E و 9M96E.2 ، بدلیل وجود قطعات مشابه ، بطور کامل در این آتشبار قابل استفاده است با این تفاوت که تنها لانچرهای این موشکها متفاوت خواهد بود . موشک ، با استفاده از تکنیک پرتاب سرد ،به شکل عمودی تا ارتفاع 30 متری اوج می گیرد و این درحالی است که شکل پرتاب به ماهیت هدف رهگیری شده ( هواپیما ، موشک کروز یا بالستیک) بستگی دارد که توسط یک سیستم دینامیک گازی ، صورت می پذیرد . پس از شلیک ، هدایت موشک در مراحل نخست و میانی پرواز بسمت هدف ، به شکل هدایت اینرسیایی با تصحیح مسیر رادیویی است و به محص رسیدن به فاز رهگیری هدف ، هدایت موشک توسط سیستم هدایت فعال داخلی صورت می گیرد . در صورتی که برای رسیدن به هدف ، اجرای مانورهای سنگین ضروری باشد ، این موشک قادر خواهد بود وارد فاز موسوم به " ابرمانورپذیری " نیز گردد . بدین منظور ( اجرای ابرمانور برای رهگیری اهداف ) یک سیستم انعطاف پذیر کنترل گازی دینامیکی مورد استفاده قرار می گیرد که یک توانایی بسیار منحصر به فرد را در منطقه رهگیری هدف در سمت و ارتفاع ، بدان می بخشد . در این دو گونه از موشکهای مورد استفاده ، کلاهک جنگی در حدود 24 کیلوگرم وزن دارد که با توجه به شکل خاص آن ، در زمان انفجار ، بیشترین تاثیر را بر روی پرنده های رزمی مهاجم خواهد داشت . طبق استانداردهای موجود ، فضای بارگیری خودروهای حامل/ شلیک کننده نمونه فوق الذکر ، که برای حمل 3 مدل متفاوت 5V55R، 48N6E، 48N6E.2 ، ( بطور مشخص موشکهای مورد استفاده در آتشبارهای PMU.1 و PUM.2) مورد استفاده قرار می گیرد ، می توانند چهار موشک 9M96E و 9M96E.2 را در خود جای دهد . احتمالاً بهسازی ها و ارتقاء های انجام شده برروی مجموعه پست فرماندهی 83M6E.2 ، برای کنترل عملیاتی چند مجموعه آتشبار پدافند هوایی ، شامل S-300PMU.1 ، S-300 PMU.2 ، S-200 DE و S-200 VE و یا مدیریت گروه های رزمی پدافند هوایی در سطوح فرماندهی بالاتر از لشکر پدافند هوایی ، مورد بهره برداری قرار می گیرد . پست فرماندهی فوق الذکر ، با بهره گیری از دو ویژگی تحرک بالا و همچنین کنترل خودکار ، می تواند سیستم های پدافندی متنوعی را با یکدیگر هماهنگ نموده تا پس از اتصال آنها بصورت یک شبکه فشرده دفاع هوایی ، از ظرفیتهای و ویژگی های آنها در شرایط مناسب برعلیه جنگنده های رزمی سرنشیندار پیشرفته ، موشکهای کروز ، موشکهای بالستیک و در نهایت مهمات هواپرتاب پیشرفته استفاده نماید . برای نیل به این هدف ، پست کنترل/ فرماندهی 83M6E.2 از رادارهای ویژه ای برای دریافت و ارسال اطلاعات برای کنترل آتشبارها استفاده می کند و علاوه برآن ، اطلاعات بدست آمده را برای استفاده فرماندهان ارشد ، به سطوح بالاتر فرماندهی ، یگانهای شناسایی الکترونیک منتقل یا با آتشبارهای موجود در منطقه به اشتراک می گذارد . مترجم : MR9 صرفاً برای میلیتاری پی نوشت : 1- سالها پیش در یکی از بولتهای نظامی ، خبری درج شد مبنی بر اینکه ایران ، بشدت در تلاش است تا قابلیتهای کنترل/ فرماندهی را خود را تقویت نماید ، در نتیجه اگر این گونه وارد شده باشد ، در نتیجه ، باید امیدوار بود . ( به اشتراک گذاری اطلاعات میان طیف متنوع آتشبارهای دفاع هوایی موجود ) 2- به نظرم اگر خرید این گونه درست باشد ، شاید سرمایه گذاری برای خرید تعداد بیشتر ، عاقلانه ترین کار برای تغییر مدیریت رزمی پدافند هوایی از شیوه غربی ( که بشدت روی نیروی هوایی تاکید دارد ) به گونه شرقی ( اتکاء بیشتر روی پدافند زمین پایه ) با توجه به وجود مشکل در خرید برای نیروی هوایی ، مطلوب تر باشد . 3- البته این تحلیل ها ، صرفاً نظر شخصی است .
-
1 پسندیده شدهراه کار غلبه بر قحطی و محاصره اقتصادی در یمن همانطور که می دانیم دشمن وحشی سعودی با محاصره 4 ساله یمن و جلوگیری از ورود مواد غذایی سبب فاجعه ای در یمن شده که تاکنون ده ها هزار نوزاد و کودک یمنی به علت سوء تغذیه به کام مرگ کشیده شده اند که وجدان هر انسانی از این فاجعه به درد می اید( متاسفانه انصارالله به نظر میرسه از سه سال پیش این اخبار را سانسور می کرده و حالا تنها گوشه ای از این فاجعه را خبررسانی کرده واقعا جای سوال داره که چرا سانسور کرده؟) به همین دلیل راهکار زیر را برای غلبه بر این مشکل پیشنهاد میدم برای بی نیاز کردن هر خانوار یمنی باید کشت گندم خانگی را رواج داد در کشت گندم به صورت دیم از هر هکتار معمولا 4 تن گندم تولید میشه البته در صورت آبیاری مناسب و بدون دیم این رقم تا 8 تن در هکتار می رسه یعنی حداقل ازهر مترمربع 2.5 کیلوگرم گندم به دست میاد ، دوره محصول دهی گندم 6 ماه می باشد( اگر شرایط مناسب باشه این دوره کمتر میشه )حالا اگر فضایی به اندازه 100 متر مربع ( ابعاد 10×10) در خانه یا حیاط داشته باشیم و هر 10 متر با یک تخت سه طبقه ای به ابعاد 10×1 و در هر طبقه خاک مناسب به ارتفاع 30 سانتیمتر قرار بدهیم و کوددهی را با کود انسانی انجام بدیم می توان بعد از شش ماه 750 کیلوگرم گندم برداشت کرد البته ورمی کمپوست خانگی میشه تهیه کرد که کیفیتش چندین برابر کود شیمیایی و کاملا اورگانیک و سالم هست و به طبع کیفیت و تولید محصول را هم بالاتر می بره مواد لازمش هم آشغال و زباله خانگی هست حالا برای محاسبه میزان مصرف نان اگر یک نان 150 گرم باشد( طبق اندازه چانه در ایران) و مصرف هر نفر 5 عدد باشد یک خانواده 5 نفری در حدود 3 کیلو 750 گرم روزانه مصرف می کنه که در شش ماه میشه 675 کیلوگرم در کنار این می شود مرکبات در گلدان پرورش داد تا نیاز به تغذیه به میوه را برطرف کرد برای آسیاب کردن گندم می شود از روش های سنتی و اگر چرخ گوشت باشه با این وسیله آسیاب کرد برای تهیه تخت ها می شود از هر نوع تخته و آهن آلات زباله ای استفاده کرد این راه کار در واقع یه جورایی کشاورزی بدون زمین حساب میشه به نظر من با این شیوه مشکل قحطی در آفریقا هم برطرف میشه
-
1 پسندیده شدهJF-17تندر پارسی !!!!! آیا نیروی هوایی ایران پس از 4 دهه به جت رزمی جدیدی مجهز میشود ؟؟ تهران : بر مبنای اخبار غیر محتمل منتشر شده ، ارتش ایران قصد دارد برای بازسازی سازمان رزم نیروی هوایی و جایگزینی جتهای آمریکایی اف-14 ( این اشتباه را یک مرتبه نیروی دریایی امریکا مرتکب شد ، احتمالا ما دچار این وضعیت ، البته بالاجبار نخواهیم شد . م ) و فالکروم های خریداری شده از اتحاد شوروی سابق ، جنگنده مشترک چینی – پاکستانی JF-17 را به موجودی خود اضافه کند . به اعتقاد یکی از کارشناسان نظامی ، افسران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی !!!!!! ( ظاهرا این کارشناس هنوز قادر نیست یونیفرم نیروی دریایی ارتش را از یونیفرم سبزرنگ سپاه تمییز دهد . م ) در جریان بازدید از نمایشگاه IDEAS 2018 قراردادی را برای خرید تعداد نامشخصی جت رزمی JF-17 با این کشور به امضاء رسانده اند . این کارشناس نظامی از قول یکی از افسران ارشد سپاه ( IRGC) نقل قول نموده که این هواپیما از سال آینده بتدریج وارد ناوگان نیروی هوایی خواهد شد .( ظاهرا این تحلیلگر محترم ، مشخص نکرده که این قرارداد برای تجهیز IRIGC.AF بسته میشود یا برای نوسازی ناوگان IRIAF . م. ) تصویر بازسازی شده است ایران مدتهاست که بدنبال جایگزینی مطمئن برای جتهای فرسوده نسل سوم خود است و پس از چند دهه مشکلات عدیده فنی و مالی ، اکنون تلاش می کند تا نیروی هوایی خود را از نو سازمان داده و به فناوری جدید مسلح سازد . با این حال ، اندکی قبل !!!!! ایران شمار نامشخصی از جتهای رزمی SU-30SM را به روسیه سفارش داد ولی با اعمال نفوذ ایالات متحده و چند کشور اروپایی ، این معامله صورت نپذیرفت . به اعتقاد این تحلیلگر نظامی ، JF-17 گزینه مناسبی برای نیروی هوایی ایران محسوب میشود و احتمالا قراردادی برای فروش این نمونه در اینده به امضاء طرفین خواهد رسید . جت رزمی JF-17 یک جنگنده چند ماموریته بشمار می آید که بصورت مشترک توسط شرکت هواپیما سازی پاکستان ( PAC) و شرکت هواپیماسازی چنگدو (CAC) طراحی ودر خط تولید قراردارد . پی نوشت : حداقل برمبنای شواهد فعلی ، این تحلیل را نمیشود بر واقعیت منطبق دانست ، مگر اینکه اتفاق تازه ای در شرف وقوع باشد !!!!!!!! صرفاً برای میلیتاری / مترجم : MR9
-
1 پسندیده شدهعزیز دلم ، می شه بپرسم حضور در سوریه چطور می خواد عمق استراتژیک ما رو در برابر یک حمله ی هوایی از جانب دریای عمان ، خلیج فارس ، یا افغانستان ، بیشتر کنه !؟ اصولا حضور در سوریه ، به صورت فعلی ، چطور می تونه عمقل استراتژیک ما رو در برابر یک حمله ی هوایی در اسرائیل رو بیشتر کنه !؟ این فاصله ی مکانی از قبل هم وجود داشت و رصد آسمان شرق مدیترانه توسط رادارهای فرا افق نگر از داخل ایران انجام می شه .... نکنه انتظار داری اسرائیل از بلندی های جولان شروع به لشکر کشی با تانکهای مرکاوا به سمت ایران کنه !؟
-
1 پسندیده شدهعزیز دلم ، اگه قرار باشه دم از حق بزنند ولی به سبک قاجاریه حکمرانی کنند ، همون بهتر که ... این دنیا ، دنیا مادی هست ، اگه انتظار داری توی دنیای مادی ما به صورت غیر مادی زندگی کنیم ، زهی خیال باطل .... اگه بنا به این چیزها بود ، اسلام انواع قوانین حکومت داری رو ابلاغ نمی کرد ...
-
1 پسندیده شدهبسیار کوتاه عرض میکنم دلخور نشید لطفا) شما انتظار بی جایی از نظام مقدسمون دارید٬اهداف دیگری مدنظر هست که به اکثر انها رسیده ایم. بشدت و بسرعت در حال تکمیل باقی اهداف هستیم. گفتن این سخنان مادی گرایانه راه به جایی نمیبره
-
1 پسندیده شدهدر نبرد ما دو بحث دفاع و حمله رو داریم پدافند غیر عامل بخش بزرگ و لاینفک در سیستم دفاعی است و نشون داده هزینه دشمن رو به راحتی ده برابر بیشتر میکنه اونم با هزینه ای به مراتب کمتر از خود سیستم و تاسیسات ارزشمند در خصوص سیستم اس 300 هر سیستمی بنا به استراتژی دفاعی جایگاه خود را دارد، ما سال ها بدلیل نبود چنین سیستمی در دفاع از آسمان خود آزار دیدیم و حضور اس 300 عملا دفاع هوایی ما را به شدت تقویت کرد بویژه در درگیری در ارتفاع بالا که دسترسی به اون سطح تا به حال از طریق اس 200 مقدور بود از سمت دیگر سیستم دفاع هوایی هدف اولش نرسیدن دشمن و حفظ تاسیسات خودی است و در گام بعد زدن دشمن سیستم و ایده شما نه فقط در هوا که در زمین هم قابل اجرا است و اجرا هم میشه پدافند هوایی هم دنبال لینک تمامی سیستم های دفاعی و چنین تفکری ولی با اشل بزرگ تر است که حتی سیستم دفاعی و رادار بعد از شناسایی از موشکی در نزدیکی خود جنگنده برای زدن استفاده کند تا از موشک های دور از هدف و حتی بشه موشک های سیستمی مثل اس 300 دور تر از اون و در نزدیکی هدف پرتاب بشن در مورد حمله و زدن دشمن ایده ایران زدن پایگاه های هوایی دشمن و فرودگاه ها بود بطوری که هزینه پرواز جنگنده ها زیاد و فشار روی پدافند خودی کم بشه اگر به سیستم دفاع غیرعامل توجه کنیم می بینیم ارتش بزرگی مثل آمریکا بر دو اساس لجستیک و ارتباطات مانور میده و اگه کسی بتونه این دو رو مختل کنه برنده است
-
1 پسندیده شدهفکر کنم این طرح منظورشما بوده البته بی فایده است http://geimint.blogspot.nl/2008/03/iran-and-s-300pt.html این کارها با گسترش تصویر برداری تجاری و ابزار های osint به شدت پنهان کردن اینها سخته هر کسی الان میتوانه این تصاویر رو بخره یا اطلاعات ناخواسته که در تبلیغات بسیار زیاد ما مفت بر باد میره الان دیگه حتی تصویر برداری راداری و حرارتی هم به بازار تجاری رسیده همین اخیرا که اقای جفری لوئیس به کنفرانس امنیتی مونیخ دعوت شدن سفری داشتن به ایرباس دیفنس به تصویر راداری از تاسیسات موشکی ما کره شمالی نگاه میکردن دوستان در سپاه خیال میکنن که شب ها ویا زمانی هیچ ماهواره بالای سرشون نیست کارها رو انجام بدن رد لاستیک ماشین ها شون نمیفته البته قبل نمونه تصویر برداری راداری از هلی کوپتر ها در فرودگاه بندر عباس و تجهیزات داخل یک سوله در همان حوالی در سایت قرار داده بودم فکر کنم همون علاقه نداشتن به خرید 3 میلیون دلار دیکوی اس 300 که در قرارداد 2007 بوده موید همون موضوع بوده باشه پی نوشت : بندر عباس برای دستان علاقمند به موضوع سار البته امریکا اروپا روسیه بکنار ترکیه وحتی سازمان فضایی وزارت دفاع خودمون دنبال رادارهای سار هستن اسراییل ماهواره تکسار https://www.aparat.com/v/Nfau4 پاد ELTA-ELM-2060P https://www.aparat.com/v/9tgZI رادار ای مستر در اختیار کشورهای منطقه است https://www.aparat.com/v/c1iXM osint یعنی منابع اطلاعات اشکار
-
1 پسندیده شدهاگر بشه در حقیقت تعداد زیادی از این سیلوهای زیرزمینی ایجاد کرد و یک شبکه مسیر بینشون و لانچرها جا به جا بشند به تناوب در این سیلوها (با توجه به مزیت متحرک بودن سامانه ها ) و تعدادی از سیلوها در این حرکت دوره ای قاعدتا خالی خواهند موند، اونوقت شانس هدف قرار گرفتنشون باز هم کمتر خواهد شد. کشف سیلوهای خالی یا پر هم سخت تر میشه حتی با کشف محل سیلوها. اصولا با توجه به عدم تناسب بین امکانات ما و دشمن و بحث مدام جنگ های نامتقارن و البته در اشلی کوچک وضعیت غوطه شرقی! و قبلتر غزه و حتی جنوب لبنان به نظرم با توجه به امکانات مهندسی خوب در اختیار سپاه از جمله تی بی امها خصوصا و همچنین وسعت سرزمینی غیرمسکون ما در نیمه شرقی و مرکزی کشور، فرصت خوبی است برای ایجاد شهرهای دفاعی در دل زمین ( نه تنها شهر موشکی ) با تمام مختصات یک شهر روزمینی و متشکل از مقرها، سیلوها، مراکز فرماندهی و ذخیره مهمات و لجستیک و انبارهای غذایی! و سکونت موقت و سازمانی حتی و ... ( البته قطعا به این راحتی گفتار و خیال نیست بلکه محدودیت ها و مشکلات حاص خودش را داره ولی با توجه به نیروی هوایی قدرتمند دشمن میشه بهش فکر کرد )
-
1 پسندیده شدهخبری از محافظت کوتاه برد از سامانه های برد بلند نیست؟ تورها و سامانه های برد متوسط سپاه؟ حالا از ویژگی های سامانه متحرک باید به نظر چندین سایت آماده شده داشت که به طور تصادفی ( در یک محدوده ) دائم جا به جا بشند سامانه ها، از پدافند غیرعامل با شیوه های ترکیبی هم بشه استفاده کرد که چه بهتر ( لانچرها در عمق زمین مثلا )، ولی همچنان در کمیت نیاز وجود داره و فعلا خبری از باور نیست.
-
1 پسندیده شدهتصاویر جدیدازسامانه اس 300 در فرودگاه اصفهان قابل توجه فاصله بین محل استقرار رادار بیگ برد و لانچر هاست رادار نبو لانچر فاصله بین رادار ولانچر سایت اس 200 در بالای لانچر های اس 300 سایت فرودگاه شهید یاسینی بوشهر محل استقرار سایت های اس 300 در کشور با شعاع 200 کیلومتری قرمز برد موشک و سفید برد رادار حلقه بیرونی اس 200 حلقه های داخلی اس 300 پی نوشت: meh https://worldview.stratfor.com/article/geopolitics-iran-holding-center-mountain-fortress
-
1 پسندیده شدهوقتی سایتی مانند آمدنیوز اطلاعات حساس کشور را در اختیار داره و اون رو پخش میکنه تنها جریانی که قدرت چنین خیانت و جاسوسی را داره جریان خائن پانترک می باشد حتی تا رده های بالای مسئولین حکومت نفوذ کرده نمونش حضور این جریان تجزیه طلب در بازی فوتبال در ورزشگاه آزادی بود که با شعارهای تجزیه طلبانه و خائنانه همراه بود ولی مسئولین حکومت در قبال این حادثه خطرناک هیچ واکنشی نشان ندادند احتمالا امدنیوز یه رابطه ای با دولت ترکیه داره چون توی اخبارش همانند رسانه های دولت ترکیه در قبال گروههای کردی موضع گیری کرده وقتی چنین جریانی به راحتی جاسوسی می کنه پس دور از انتظار نیست که دست به خرابکاری هم بزنه
-
1 پسندیده شدهدر این مدلها کلاهک جدا میشه، و لنز زیر کلاهک هست. البته چون محدوده کاری آنها بیرون از اتمسفر است این قضیه قابل قبول است، اما آیا داخل اتمسر هم چنین کاری ممکن است؟ بعید میدانم. این «وسیله های کشنده انرژی جنبشی» طراحی ایرودینامیک ندارند و با ده ها یا صدها میکروراکت در فضا هدایت می شوند و موشکهای بالستیک را در بالای اتمسفر رهگیری می کنند که این کار در اتمسفر قابل اجرا نیست. از طرف دیگه احتمالا رسانه ها اشتباه نکردند چون جند طیفی بودن واقعا از الزامات موشکهای امروزه خصوصا در مقابل حریفان پنهانکار.
-
1 پسندیده شدهبه تصویر اول دقت کنید ، هر دو موشک با هم فرق دارند ، همچنین لانچر هاشون ، فکر کنم یکیشون صیاد دو باشه !
-
1 پسندیده شده0 ---------- اگر این هم مثل صیاد 2 مایل پرتاب باشه که هست : پس این دیگه پرتابگر چیه ؟ در همه ی مواردی که دوستانی مثل skyhawk و irartesh اندازه گیری کرده بودند ، موشک صیاد 4 از این پرتابگر طول بیشتری داشت ! پس یعنی موشک دیگه ای بجز صیاد دو و سه و چهار در کاره ؟
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهمسلما پی ام یو ۲ نیازی هم نیست اثبات کنیم اون رادار 30N6E2 هست یا اینکه اون کامیون MAZ-547 چون خودشون اعلام کردن!. در صورتی که شک دارید میتونین به مصاحبه اخیر مدیر عامل Rostec مراجعه کنین که تایید کرد که سیستم پی ام یو ۲ هست و بخشی از سیستم پدافندی هم از قرارداد لغو شده سوریه هست که به ایران میاد. بخش جالبه صحبت هم اونجا بود که ازش پرسیدن ایران علاقه ای به سیستم دفاع نقطه ای Pantsyr S1 داره که گفتن نه! ایران به اندازه کافی سیستم های مشابه داره که علاقه مند نیستن!. در رابطه با سوخو ۳۰ و تی ۹۰ هم اعلام کرد تا زمان رفع تحریم ها همکاری ای صورت نمیگیره(راست و دروغش با خود آقای مدیر عامل Rostec) نکته دیگه تو مصاحبه این بود که اعلام کرد عربستان به شدت دنبال خرید سیستم موشکی اسکندر هست اما اعلام کرد که روسیه حاضر به فروش این موشک ها به عربستان نیست!ا اما قسمت باحال مصاحبه اونجاست که ازش میپرسن عربستان سلاح دیگه ای میخواد از روسیه بخره که اعلام میکنه بیشتر حرف میزنن تا مارو تحریک کنن که سلاح به ایران نفروشیم (مشخصا اس ۳۰۰) که البته تاثیری رو تصمیم ما نداره. خدایی در این مورد خوشمان آمد که میفهمن!. منبع: http://kommersant.ru/doc/2996060
-
1 پسندیده شدهفیلم عبور موشک های S300 با حفاظت توپ 23 میلیمتری http://www.aparat.com/v/f7NIa هرچند فقط برای نشان دادن خرید رسمی با ایران وشکستن جو موجوده وگرنه خیلی راحت مثل بقیه موشک هامون با کانتینر حمل میکردیم استتار کامل کسی هم نمی دانست
-
1 پسندیده شدهاین تقریبا کپی از مقاله جناب گوبلز است http://www.military.ir/forums/topic/29823-s-300-pmu2-favorite-در-ایران/?p=492272
-
1 پسندیده شدهسلام هنوز نمیشه به قطعیت نظر داد که کدام مدل (پی ام یو 1 یا 2) تحویل شده منتهی موارد جالب توجه و بعضا مجهول زیادی هست در مورد سامانه ای که تحویل شده یک موردش این جزء هست : شما اگر سامانه های اس 300 صادراتی رو جهت یافتن تصویر جستجو کرده باشید هیچ تصویری از این سامانه یا مشابهش پیدا نمیکنید دیشب ضمن جستجو در مورد این جزء به مورد جالبی برخوردم که انتقال اس 300 های مورد استفاده ارتش روسیه بود از کلیپ اون انتقال این تصویر رو گرفتم : در نگاه اول این جزء شبیه مورد رویت شده در اس 300 تحویلی به ایران هست ، منتهی یک تفاوت مشخص داره و اون هم ریچه های تهویه روی سقف هست که در مدل روسی تصویر فوق 4 دریچه و در مدل ایرانی 6 دریچه هست بعدش به تصویر زیر رسیدم که نسخه کاملا مشابهی از نمونه رویت شده در رژه ایران هست (که در کنار سامانه اس 400 رونمایی شد) با جستجویی که انجام شد به سیستم مدیریت و فرماندهی UNIVERSAL-1E رسیدم http://warfare.be/db/catid/251/linkid/2450/ در این منبع تصویر هم مطابقت داره منتهی یک مشکلی هست که سیستم UNIVERSAL-1E که در نمایشگاه ماکس معرفی شد این هست : شامل دو خودرو با تحقیق بیشتر در نهایت این نتیجه حاصل شد که جزء مورد اشاره سامانه Niva-E یا نسخه ویژه استفاده خود روس ها از سامانه UNIVERSAL هست مورد جالب این هست که این سامانه رو شما در هیچ یک از اس 300 های صادراتی روسیه به کشورهای دیگه نمیبینید و به صورت ویژه سامانه ای هست که همراه با اس 300 های مورد استفاده خود روس ها و مدل های غیر صادراتی دیده شده (حداقل بنده بعد از ساعت ها جستجو برای تصویر اس 300 های روسی و اس 300 های صادر شده به دیگر کشور ها به این نتیجه رسیدم) انچه که ما دریافت کردیم به نظر یک سامانه استاندارد نیست و تغییرات و اپشن های قابل توجهی نسبت به نمونه صادراتی دارد
-
1 پسندیده شدهاین موتور صیاد 2 [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/vlcsnap-2010-03-25-21h38m31s193.jpg[/img]
-
-1 پسندیده شدهدوست دارم الان این شحص در مورد اون مورد جدیده بنویسه اون کشور خوبا فرشته ها