برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on شنبه, 25 مرداد 1399 در پست ها
-
2 پسندیده شدهدرتصویرمجهز شدن خضموک یا همون امرپ به برجک رعد دو اگر تصویر رو تمثیلی انتخاب نکرده باشن شاید کارهای جدیدی درحال انجام
-
2 پسندیده شده(تصاویر) نخستین نیروگاه هسته ای جهان عرب https://fararu.com/fa/news/443110/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D8%B1%D8%A8 تصاویر همگی تخصصی و تبلیغاتی گرفته شده است و با هدف حضور زنان، پیشرفت وتکنولوژی در امارات نکته دیگر این تصاویر بسط شدن دهان کسانی هست که می گویند ایران که نفت دارد چرا به دنبال انرژی اتمی است
-
1 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم پیرو درخواست جمعی از دوستان سایت که داوطلب مشارکت در هزینه های نگهداری و توسعه سایت میلیتاری هستند، اقدام به نصب درگاه اختصاصی برای سایت میلیتاری کردیم تا دوستان بدون مشکل و بدون قید کردن نام و اطلاعات کاربری شان، امکان مشارکت و پرداخت داشته باشند. در حال حاضر امکان پرداخت 50 هزار تومن فراهم شده تا به طور متوسط قابل پرداخت برای همه دوستان باشد و دوستانی که مبلغ بیشتری مد نظر دارند، می توانند چند مرتبه پرداخت انجام بدهند بدون کسر کارمزد. لازم به ذکر است که این مبالغ در بخشی از هزینه های سایت شامل: شارژ ماهانه سرور، خدمات فنی شامل خرید لایسنس نرم افزار های مورد استفاده و پیشبرد و رفع مشکلات فنی سایت خواهد شد. اگر مبلغی هم اضافه بر هزینه های نگهداری در اختیار ماند که برای ماه های آینده مشکلی نداشته باشیم، این مبالغ را صرف تهیه یک سیستم سرور اختصاصی برای سایت خواهیم کرد تا به صورت بلند مدت از هزینه های سایت کاسته شود و با انتقال به دیتاسنترهای داخلی تنها هزینه پهنای باند را پرداخت کنیم. که پیش از این در این مورد توضیحاتی داده شد. لینک پرداخت برای میلیتاری: حمایت مالی از میلیتاری باتشکر والسلام.
-
1 پسندیده شدهسلام به واقع اگر قبلا هم داشتم الان فکر می کنم لااقل یا خیلی کم تعدادند یا خیلی در محدودیت فعلا. عملیات بچه های فلسطینی تو کرانه باختری اگر هدایت و ابزارش را داشتند باید خیلی موثرتر رقم میخورد در حالیکه خیلی راحت پرپر میشن بدون ضربه موثر. هرچند سمیر قنطار در کتاب خاطراتش یک جایی مطلبی را میگه که جالبه. میگه در بیرون و بین افکار عمومی اسراییل چنان تبلیغ کرده ( خصوصا پس از اون سالهای ابتدایی و جنگهای پرشور و خلاصه اون زمان های اولیه که شور و تعصب زیاد بود بین صهیونیستها ) که گویا اسراییلی ها قابل خریدن نیستند و نمیشه اصلا روشون تاثیر گذاشت و خیلی متعصب هستند و فلان و بهمان در حالیکه من در زندان با یک سیگار برخیشون را میخریدم و حتی در بسته ترین زندان های امنیتیشون ( اون هم زندانی ای چون سمیر که براشون حکم یک نماد را پیدا کرده بود و ازش متنفر بودند ) موبایل وارد میکردم. تعریف میکرد خلاصه این ها یک سری افسانه در مورد خودشون ساختند ولی شما باور نکنید.
-
1 پسندیده شدهسلام واقعا فکر می کنید ما عامل انسانی در سرزمین های اشغالی قبل از 1974 نداریم ؟
-
1 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم Intelink به گروهی از شبکه های اینترانت مورد استفاده جامعه اطلاعاتی ایالات متحده[1] گفته می شود. اولین شبکه اینتلینک در سال 1994 به منظور بهره گیری از فناوری های اینترنت (به رغم آنکه به اینترنت عمومی متصل نیست) و ارائه خدمات برای ترویج انتشار اطلاعات و نیز جریان کار تجاری راه اندازی شد. از آن پس این شبکه به یکی از قابلیت های حیاتی جامعه اطلاعاتی آمریکا و همکاران آن برای اشتراک اطلاعات، همکاری های میان سازمانی، و حتی انجام امور تجاری تبدیل شد. اینترلینک به بستری در محیط وب شامل شبکه های محافظ شده دارای دسته بندی های فوق سری، سری، و طبقه بندی نشده اطلاق می شود. یکی از ویژگی های کلیدی اینتللینک، اینتلپدیا[2] می باشد ، که یک سیستم بر خط برای به اشتراک گذاری اطلاعات در قالب همکاری ها بر اساس مدیاویکی[3] است. اینتلینک از وردپرس برای خدمات بلاگینگ خود استفاده می کند. نسخه های بر روی شبکه های اینترانت مختلف اینتلینک-یو (Intelink-SBU) یک نوع شبکه حساس اما طبقه بندی نشده (sensitive but unclassified) از اینتلینک است که برای استفاده سازمان های فدرال آمریکا و بخش های دولتی، مقامات قبایل و مقامات حکومتی محلی به دقت بررسی شده راه اندازی شده است. در این شبکه اطلاعات حساس و اطلاعات منبع باز می تواند در میان یک جامعه امن از ذینفعان این اطلاعات به اشتراک گذاشته شود. Intelink-U به صورت رسمی به عنوان یک سیستم اطلاعاتی منبع باز (OSIS) شناخته می شود. اینتلینک-یو در شبکه DNI-U فعالیت می کند. اینتلینک-اس (Intelink-Secret or Intelink-SIPRNet) سطح دارای طبقه بندی سری از اینتلینک است که در درجه اول توسط وزارت دفاع ایالات متحده، دولت، و قوه قضاییه مورد استفاده قرار می گیرد. اینترلینک-اس بر روی شبکه SIPRNet فعالیت می کند. اینتلینک-تی اس (Intelink-SCI) اینتلینک مورد استفاده جامعه اطلاعاتی آمریکا ست که به اشتراک گذاری محصولات اطلاعاتی را تا سطح فوق سری/ اطلاعات حساس محافظت شده، تسهیل می کند. اینترلینک- تی اس در شبکه JWICS [4] فعالیت می کند. اینتلینک- پی Intelink-PolicyNet توسط سرویس اطلاعات مرکزی CIA به عنوان تنها منبع ارتباطی سیا با کاخ سفید و دیگر مصرف کنندگان اطلاعاتی سطح بالا مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه، اینتلینک- پی بیشتر با عنوان CapNet مورد ارجاع قرار می گیرد. اینتلینک- سی Intelink-Commonwealth جهت بر قراری ارتباط میان جوامع اطلاعاتی آمریکا، انگلیس، کانادا و استرالیا در سطح فوق سری/ اطلاعات حساس محافظت شده ، استفاده می شود. اینتلینک- سی امروزه بیشتر با نام شبکه اش، STONEGHOST [5] شناخته می شود. کتاب ها و داستان ها فردریک توماس مارتین در سال 1999 کتابی در مورد اینتلینک نوشت؛ عنوان این کتاب "چگونه ایالات متحده اینتلینک، بزرگترین و امن ترین شبکه جهان را ساخت[6] " بود. این کتاب مدعی ست نگاهی از داخل به شبکه اینترانت جهانی و فوق امن جامعه اطلاعاتی آمریکا دارد، و داستانی را در مورد اینتلینک می گوید که پیش از آن هیچگاه گفته نشده است. در داستان Rogue Warrior: Task Force Blue نوشته شده توسط ریچارد مارسینکو، شخصیت اصلی داستان در طی ماموریت مبارزه با تروریسم در دخل آمریکا، از اینتلینک استفاده می کند. در داستان Threat Vector نوشته شده توسط تام کلنسی، یکی از کاراکتر ها متوجه امکان بهره جویی از یکی از پروتکل های ریموت دسکتاپ ماکروسافت می شود که به او اجازه نفوذ به شبکه پیمانکاران دفاعی آمریکا را می دهد و از آن نفوذ برای دسترسی به اینتلینک- تی اس استفاده می کند. منبع: https://en.wikipedia.org/wiki/Intelink [1] https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Intelligence_Community [2] https://en.wikipedia.org/wiki/Intellipedia [3] https://en.wikipedia.org/wiki/MediaWiki [4] https://en.wikipedia.org/wiki/Joint_Worldwide_Intelligence_Communications_System [5] https://en.wikipedia.org/wiki/Stone_Ghost [6] How U.S. Intelligence Built INTELINK, The World's Largest, Most Secure Network
-
1 پسندیده شدهرنگ موشک شلیک شده در رزمایش پیامبر اعظم ۱۴ جالبه رونمایی موشک دزفول سال۹۷ همین رنگ خاکستری البته چیز قابل استنادی نیست ؟ البته سرجنگی هم شباهت هایی دارد با سرجنگی موشک ازمایش شده
-
1 پسندیده شدهاسکادران لندن سیزدهم ژوئن سال ۱۹۱۷ شهروندان لندن با شنیدن صداهایی از آسمان، سرها را بلند کرده و از سوی شرق، چهارده فروند هواپیمای دو باله را در حال پرواز به آسمان پایتخت کشورشان مشاهده کردند. گویا هواپیماهای نیروی هوایی سلطنتی انگلستان در آستانه یک رژه هوایی با شکوه بر فراز این کلانشهر بودند. با رسیدن هواپیماها به آسمان شهر، عده ای از شهروندان شروع به تشویق و تحسین قدرت هوایی ارتش کشورشان بودند که ناگهان اجسامی را مشاهده کردند که از آن هواپیماها جدا شده و به سرعت به سوی زمین سقوط می کردند! بله! لندن چند ماه پس از آخرین یورش هوایی زپلین ها که پیشتر شبها انجام می شد، اکنون در روز روشن مورد تازش نخستین دسته از بمب افکن های یگان “بمب افکن های دوربرد راهبردی (Long Range Strategic bombers)” نیروی هوایی پادشاهی آلمان قرار گرفته بود. یگانی که به تازگی و در ماه مارس ۱۹۱۷ در کشور بلژیک برای یورش به انگلستان و با نام London Geschwader (اسکادران لندن) و از بمب افکن های پیشرفته گوتا جی-۴ سازمان یافته بود: فرمانده این اسکاردران نیز افسر سابق پیاده و خلبانی سی و دو ساله ای به نام هوفمن برندربرگ بود: این بمب افکن محصول مشترک سه کارخانه ‘زیمنس’، ‘ال وی جی’، و صد البته ‘گوتا’ بود. نسخه پیشرفته جی -۴ از بدنه ای با پوششتمام چوبی بود (در نسخه های پیشین بدنه با پارچه پوشیده شده بود) که سه خدمه داشت: خلبان، تیربارچی در دماغه، و افسر بمباران/تعمیرات. این هواپیما از دو دستگاه پیشرانه دایملر D-IVa به توان هر یک ۲۶۰ اسب بخار بهره می برد و به آسانی توانایی پرواز رفت وبرگشت به لندن را از خاک اروپا داشت. همچنین این بمب افکن توانایی حمل پانصد کیلوگرم بمب و دو دستگاه تیربار ۷٫۹۲ میلی متری پارابلوم MG-14 را داشت. در جریان این یورش ناگهانی، ۱۱۸ بمب شدید الانفجار به روی لندن رها شدند که کشته شدن ۱۶۲ شهروند و زخمی شدن ۴۲۶ نفر دیگررا به همراه داشت. شکست کامل نیروی هوایی سلطنتی در سرنگونی حتی یک فروند از این بمب افکنهای گوتا، سرافکندگی شدیدی را برای نظامشان ودولتمردان بریتانیا به همراه داشت به گونه ای که جرج پنجم پادشاه این کشور در آنزمان که ریشه خانوادگی آلمانی داشت، کلمه ‘گوتا’ رااز نام فامیلی این خاندان برداشته و آن را با ویندسور جایگزین کرد که تا امروز هم ادامه دارد.
-
1 پسندیده شدهنسل آینده جنگنده ها همیشه این نیاز و تهدید است که موجب تلاش برای خلق تکنولوژی یا روش های نوین می شود با عبور از نسل پنجم جنگنده ها تلاش برای درک و توضیح نیاز آینده نسل ششم شدت گرفت و زیرسیستم هایی برای نسل های جدید طراحی و ساخته شد مهمترین نکات پیش بینی شده در این نسل را می توان به موارد زیر اشاره کرد: - شبکه محور بودن و حمل یا فرماندهی ریز پهپاد - هوش مصنوعی - قابلیت کنترل از راه دور - موتورهای قدرتمند و سرعت بالا چند ماخ - معماری قابل توسعه نیم نگاهی به آینده جنگنده ها
-
1 پسندیده شدهمن هم عین شما فقط تحلیل میکنم و هیچکاره هستم اما شواهد نشون میده شاید تیرهای غیبی باشه، آمریکا کشور بی در و پیکریه فقط در فیلمهاست که شکست ناپذیره
-
1 پسندیده شدهبزرگترین کارخانه فولادسازی آمریکا و جهان به دلایل نامعلوم منفجر شد! انفجار و آتشسوزی بزرگی نیز در نیروگاه برق NIPSCO ایندیانا رخ داده که آسیب جدی را به نیروگاه وارد کرده
-
1 پسندیده شدهپهپادهای انتحاری کوچک اما مرگ آور پهپادهای یک بار مصرف، انتحاری یا هر اسمی رویشان می گذارند، ابزاری ارزان پرتیراژ با هدف رهگیری و انهدام هدف در محیط های پیچیده و یا خطرناک این پهپادها مسیر تازه ای در نبردهای خاموش هستند و با ابعاد کوچک -ضمن پرتاب ساده از نقاط مختلف- بدون شناسایی شدن توسط دشمن به آن نزدیک شده و با سرعت بالای خود، امکان واکنش برای دشمن را بسیار دشوار میسازد. ابعاد کوچک و سطح مقطع راداری ناچیز این پرندهها و همچنین امکان احتمالی خاموش کردن موتور در نزدیکی هدف این مزیت را بوجود میآورد که که تا لحظات پایانی اصابت، دشمن از وجود آن مطلع نشود. انفجار و حمله احتمالی دیروز به ساختمانی در واحد غنی سازی نطنز احتمال استفاده از این نوع پهپادها را بسیار کرده است. ابزاری ارزان، قابل ساخت دست، شبه تجاری با اثرگذاری بالا اما واقعیت این است که این سلاح را بزودی در یگان های حزب الله و حماس خواهیم دید
-
1 پسندیده شدهجنگنده های نسل چهارم و پنجم و ارتباط کشورها سازندگان اصلی و صاحب سبک جنگنده شامل آمریکا، اروپا، روسیه، چین و فرانسه می شوند، بقیه کشورها یا اکثرا خریدار هستند ویا تولید محدود بسیار محدودی دارند ارتباط بین سازندگان، جنگنده و بهره بردارن در تصویر زیر به فرم شبکه ای نشان داده شده است این ارتباط چند نکته را با یک نگاه نشان می دهد - در ساخت و بازار جنگنده آمریکا با اختلاف حرف اول را می زند و بعد روسیه هست و اروپا، چین و فرانسه حرف زیادی در مقایسه با دو سازنده قبل در بازار ندارند. - کشورهایی که تنها از آمریکا خریده کرده اند در سمت چپ، کشورهای صرفا خریدار محصولات روسیه در سمت راست و کشورهای خریدار دو محصول در وسط قرار دارند. - اروپا و فرانسه در حال تلاش برای تصاحب بازار آمریکا هستند ولی فناوری آمریکا سدی در مقابلشان است - چنین ارتباطاتی را به عنوان یک ابزار برای انتقال مطلب باید در نظر گرفت و سعی کرد مفاهیم حجیم رو منتقل نمود نباید با یک نگاه ساده و گذرا عبور کرد تقدیم به برادر و دوست عزیز جناب @MR9
-
1 پسندیده شدهپیرانا در عراق اخیرا نیروهای مسلح دانمارک نفربرهای زرهی 8x8 پیرانا 3 را به عراق منتقل کرده اند. این نفربرهای زرهی در پایگاه هوایی عین الاسد مستقر هستند. ائتلاف غربی به رهبری ایالات متحده علت حضور این نفربرهای زرهی در عراق را ادامه همکاری نظامی بر علیه تروریست های داعشی عنوان کرده است. نفربرهای زرهی پیرانا به نیروهای ائتلاف غربی در عراق اجازه میدهد در صورت لزوم نیروهای نظامی خود را با سطح بالای حفاظت به دیگر پایگاه نظامی عراق منتقل کنند. نفربر زرهی پیرانا ساخت شرکت سوئیسی Mowag است. نفربر پیرانا 3 در حقیقت نسل سوم زره پوشهای پیرانا است که بدنه سبک تر اما حفاظت بالستیک بیشتری در مقابل نسل های گذشته خود دارد. پیرانا های دانمارکی حاضر در عراق مدل C هستند. پیرانا 3 دو خدمه اصلی دارد و می تواند 10 سرنشین را در خود جای دهد که ظرفیت مناسبی برای یک نفربر زره پوش است. وزن این نفربر حدود 18/5 تن است. پیرانا 3 مجهز به پیشرانه 400 اسب بخاری و حداکثر سرعت آن در جاده 100 کیلومتر سر ساعت است. پیرانا 3 دانمارکی مجهز به زره های ماژولار است. این زره ها در مقابل سلاح های سبک، ترکش گلوله های توپخانه و راکت های ار پی چی مقاوم هستند
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهسلام، برادر یک مقدار عینک بدبینی به مسائل رو کنار بذارین، ممنون. درمورد ارتش مگه فقط ام-۴۷ و ام-۴۸ داره؟ یعنی هیچ یگانی تی-۷۲ نداره؟ در ضمن مگه نیازه با تانک برن برای کمک؟ به نظرم یا شما با مطرح کردن ام-۴۷ و غیره قصد شوخی داشتین یا فقط میخواستین مسخره کنید. اول اینکه ارسال نیرو به صورت گسترده خیلی بعید هست برای یه همچین چیزی، دوم اینکه در صورت ارسال نیرو باعث تقویت اون نیرو و سرازیر شدن بودجه برای اون نیرو توسط ستاد کل میشه. بعد هم ما بیشتر به کمک مشتشاری و مخفی اعتقاد داریم نه علنی. یه پیشنهاد هم اینجا دارم که حزب الله قطر چشم به جهان بگشاید و شروع به فعالیت کنه که البته جای بحث و اما و اگر زیاد داره اما خب فکر و ایده هست و به ذهن میاد. ما در کودتای ترکیه هم فقط اردوغان رو آوردیم و کمک مستشاری کردیم همین. من خودم طرفدار این هستم که به درخواست رسمی قطر نیرو اعزام کنیم و از ارتش هم اعزام کنیم که پایه ای بشه برای اینکه پایگاه دائمی تاسیس کنیم در قطر اما بعید میدونم همچین چیزی رو.
-
1 پسندیده شدهدکتر حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی این پژوهشگاه، با اعلام مطلب فوق، گفت: نمونههای مهندسی تراسترهای تکپیشرانه و دوپیشرانه در پژوهشکده سامانههای حملونقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده و آزمونهای عملکردی را به خوبی پشت سر گذاشتهاند. در این مصاحبه، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران توضیح داد که سامانههای فضایی مانند ماهوارهها، سفینهها و ماهنشینها برای حرکت در فضا و کنترل موقعیت خود از موتورهای ویژهای استفاده میکنند. در کاربردهای فضایی به این نوع از موتورها، تراستر اطلاق میشود. ویژگیهایی همچون گستردگی محدوده نیروی رانش تولیدی، امکان روشن و خاموش کردن به دفعات، کنترلپذیری مناسب و همچنین سابقه طولانی استفاده موفقیتآمیز از آنها در دنیا، باعث شده است که این سامانههای کم پیشران بهعنوان پرکاربردترین تراسترها در انواع مأموریتهای فضایی به کار برده شوند. دکتر صمیمی در باره کاربرد این تراسترها گفت: ویژگیهایی همچون گستردگی محدوده نیروی رانش تولیدی، امکان روشن و خاموش کردن به دفعات، کنترلپذیری مناسب و نیز سابقه طولانی استفاده موفقیتآمیز از آنها در دنیا، باعث شده است که این سامانههای کمپیشران بهعنوان پرکاربردترین تراسترها در انواع مأموریتهای فضایی به کار برده شوند. وی خاطرنشان ساخت: با توسعه فناوری تراسترهای تکپیشرانه و دوپیشرانه، امکان تعریف مأموریتهای گسترده و متنوعی برای محمولههای فضایی و ماهوارههای بومی آتی فراهم شده است. رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در باره اهمیت این پروژه تصریح کرد: در مسیر توسعه برنامههای فضایی در تناسب با نقشه راه فضایی کشور و به منظور ارتقاء قابلیتهای مأموریتی ماهوارههای بومی نسل آینده، توسعه سامانههای کمپیشران فضایی به عنوان منابع تولید نیروهای پیشران و همچنین نیروهای کنترلی لازم، ضروری است. از سوی دیگر، با توجه به سطح بالای فناوریهای مختلف موجود در این نوع از تراسترها، مدت زمان طراحی و توسعه آنها طولانی است. بدین ترتیب، در راستای رفع نیاز مأموریتهای فضایی جاری و آینده کشور، توسعه این نوع از زیرسیستمهای فضایی، به منظور ارتقاء سبد محصولات فضایی کشور و همچنین، کاهش زمان طراحی، توسعه و ساخت محولههای فضایی، ضرورت دارد. دکتر صمیمی در باره پیشینهاین پروژه اظهار نمود: پروژه توسعه تراسترهای تکپیشرانه و دوپیشرانه از سال ۱۳۹۵ در پژوهشکده سامانههای حملونقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران، با هدف کاربرد در ماهوارههای موجود در نقشه راه فضایی کشور، وارد فاز عملیاتی شد و در گام نخست و پس از اتمام فاز طراحی مفهومی، فرآیند طراحی، آزمون و توسعه این فناوری در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: بدین ترتیب، متخصصان پژوهشکده سامانههای حملونقل فضایی موفق شدند مراحل طراحی، ساخت و آزمون نمونه آزمایشگاهی این نوع از تراسترها را به انجام رسانند. در این مسیر، پس از طراحی اولیه و ساخت نمونههای اثبات فناوری و اجرای موفق تستهای مد نظر، توسعه فناوری تراسترهای کم پیشران، تک پیشرانه و دو پیشرانه انجام شده و نمونههای آزمایشگاهی تولیدی، آزمونهای عملکردی مورد انتظار را با موفقیت پشت سر گذاشتهاند. رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: اینک، فرآیند طراحی دقیق و ساخت نمونه مهندسی تراسترهای فضایی مورد اشاره به اتمام رسیده و آزمونهای فاز نمونه محیط آزمایشگاهی یا نمونه مهندسی نیز با موفقیت انجام شده است. در این مرحله، امکان توسعه و بهرهبرداری از محصولات به دست آمده، در انواع پروژههای ماهوارهای کشور و ارتقاء سطح مأموریت آنها، فراهم شده است. وی در باره مواد به کار رفته در این سازه گفت: مواد به کار رفته در سازه تراسترهای دوپیشرانه از آلیاژ ویژهای از پلاتین با قابلیت تحمل درجه حرارت بسیار بالا و مقاوم در برابر سایش و اکسیداسیون است. دستیابی به فناوری اخیر، منجر به ایجاد امکان انجام مأموریتهای فضایی با زمان عملکرد بالا شده است. همچنین، برای دستیابی به فناوری تراسترهای تکپیشرانه، نیاز به نانوکاتالیست با قابلیت تحمل خصوصیات فیزیکی و ترمودینامیکی محصولات برآمده از تجزیه سوخت، است. این نوع از کاتالیستها توسط متخصصان حوزه نانوفناوری پژوهشگاه فضایی ایران تولید شدهاند. دکتر صمیمی همچنین به راهاندازی آزمایشگاههای مجهز برای آزمایش این تراسترها اشاره کرد و اظهار نمود: یک تراستر، پیش از استفاده در فضا، لازم است که مراحل مختلف آزمون و ارزیابی را در زمین و در آزمایشگاههای تخصصی با قابلیت شبیهسازی محیط فضا پشت سر بگذارد. از این رو، لازم است که محیط خلأ فضا و سایر مشخصات مرتبط با آن، در محیط آزمایشگاهی شبیهسازی شده تا بتوان عملکرد سامانه را در محیط واقعی ارزیابی کرد. بدین منظور، متخصصان پژوهشگاه فضایی ایران با راهاندازی آزمایشگاههای مجهز، زیرساختهای لازم برای آزمایش تراسترهای فضایی را نیز فراهم کردهاند. طراحی، توسعه و ساخت تراسترهای فضایی تکپیشرانه در پژوهشگاه فضایی ایران آزمون گرم تراستر دوپیشرانه نمونه مهندسی در آزمایشگاه ابوریحان بیرونی پژوهشگاه فضایی ایران آزمون نمونه آزمایشگاهی تراستر تکپیشرانه هیدرازینی در آزمایشگاه ابوریحان بیرونی پژوهشگاه فضایی ایران آزمون نمونه مهندسی تراستر تکپیشرانه هیدرازینی در آزمایشگاه ابوریحان بیرونی پژوهشگاه فضایی ایران http://isrc.ac.ir/fa/اخبار-و-رویداد/اخبار/اخبار-داخلی/با-تلاش-متخصصان-پژوهشگاه-فضایی-ایران-تراسترهای-تک
-
1 پسندیده شدهنمونه آزمایشی سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک تانک T95 نمونه آزمایشی سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک تانک T95E1 با برجک M60A2
-
1 پسندیده شدهدو خودروی بازیابی زرهی Buffel یونان در حال بلند کردن یک تانک لئوپارد 2A4 با وزن حدودی 60 تن
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهمحل تست موتور ارش 24 در پژوهشکده حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران (35°42'13.6"N 51°09'25.7"E ) منبع
-
1 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم طی مدت چند ماه اخیر با توجه به رشد قیمت ارز، برای تمدید سرور با مشکلات جدی مواجه شده بودیم که چه بسا نزدیک بود سایت رو به تعطیلی بکشه. از آنجا که سایت میلیتاری کماکان با هزینه شخصی اداره میشه، همواره با مشکل مالی دست به گریبان هستیم. و شاید چاره کار در تهیه سیستم سرور و قرار دادن آن در دیتاسنترهای داخلی باشد تا در بلند مدت مشکل مالی سایت برطرف شود که آن هم نیازمند سرمایه مالی خاص خود هست که از توان بنده حقیر خارج هست ولی اگر توسط جمع علاقه مندان سایت تأمین شود، ممکن و سهل خواهد بود. بنابراین دوستانی که تمایل به مشارکت در هزینه های سایت و تهیه سرور اختصاصی داخلی برای سایت دارند، از طریق پیام خصوصی اطلاع بدهند. اگر میزان هزینه ها به اندازه کافی برای تهیه سرور رسید که اقدام میشه و اگر نه، برای پرداختی ماهانه سرور فعلی هزینه خواهد شد. مشکلات فنی سایت رو دوستان ارسال کردند اما تیم فنی قبلی مدت قرارداد شون تمام شد. اما خبر خوب اینکه برادر SAEID دوباره خودشون بحث فنی سایت رو متقبل شدند و زحمات زیادی کشیدند و ان شا الله بنا هست خودشون مسئولیت فنی سایت رو ادامه بدهند و اگر هزینه های لازم برای تهیه سرور اختصاصی تأمین شد، خودشون این کار رو متقبل خواهند شد. والسلام علینا و علی عبادالله الصالحین.
-
1 پسندیده شدهسلام به نظرم خودروی نمایشی و غیر عملیاتی میاد (معادل پراکتیکال) اول اینکه در نمای کناری زاویه ورود و خروج مناسبی دیده میشه اما اول) چیزی که جلب توجه میکنه زاویه دید بسیار کم راننده و سرنشین هست که اصلا مطلوب نیست ، خصوصا روی در های جانبی که عملا میشه بگیم فاقد دید هستن ، از نمای پشتی هم خودرو اساسا هیچ دیدی به عقب وجود نداره !!!! دوم) سرنشینان به جز از قسمت بالا و یا بدون بازشدن در توانایی درگیری ندارند و یک هدف متحرک هستند ، (فقط) هدفی که در مقابل ضربات بیشتر دوام میاره ، البته سازنده تلاش داشته با کمک در عقبی مدل خودکُشی (suicide doors) این دشواری رو برطرف کنه ،که خیلی کارا نیست (تنها در زمان ایست و نه به صورت کارا قابل انجام هست) سوم) با توجه به اینکه این خودرو ها بخاطر کاربرد صفحات سنگین میشن ، استفاده از پیشرانه پرقدرت بخش بایسته نقشه ریزی است (با گمان کارگزاری پیشرانه پرقدرت) قدرت بیشتر برابر با گرمای بیشتر و در نتیجه نیاز به خنک کنندگی بیشتر ، ولی در این خودرو کوچکترین منفذی برای ورود هوا به قسمت پیشرانه دیده نمیشه و هیچ جایی هم برای خروج گرما دیده نمیشه (اگر اون دو قسمت بالای چراغ ورودی هوا باشه ، باید بگیم که برای خنک کردن پیشرانه 125 سی سی هم بسنده نمیکنه) و با توجه به آب و هوای کشور ما که در سرزمین های گرم هست بی گمان کارکرد با چالش روبرو میشه ، گرمای پیشرانه به داخل میاد و سرنشنان رو آزار خواهد داد چهارم) نکته دیگر با توجه به عکس استفاده از فنر شمش هست هم که وزن خودرو مورد نظر رو افزایش میده و با توجه به کاربری در بخش گوشواره ها میتونه آسیب پذیر باشه (بی نیاز از نگهداری هم نیست) از شیشه شوی ضعیف و در معرض خطر بودنش هم بگذریم ، بجز سامانه تهویه هیچگونه راهی برای ورود هوا وجود نداره (دیده نمیشه) چراغ های جلو هم پوششی ندارد (با در نظر گرفتن شانس خرابی عملکرد سامانه تهویه که دور نیست) درون خودرو هم مشخصا یک خودروی غیر نظامی بوده که تبدیل شده است و اصلا مناسب نیست اگرچه هر تلاشی برای بهبود و آمادگی نیرو های نظامی/امنیتی پسندیده و مورد پشتیبانی ماست ، اما نگاه ساده انگارانه باعث هدر رفت امکانات و هزینه های ناکافی ملی بوده و هست همین نگاه رو در طراحی نشان خودرو هم میتوانیم ببینیم
-
1 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم سلام و عرض ادب خدمت دوستان ابتدا از عزیزان و بزرگواران ، بابت به کار بردن واژه ی غریب و ناماُنوس " حفاظت از جان رزمندگان " که در ادبیات نظامی اشان به دست فراموشی سپرده شده بود ، به صورت ویژه تشکر میکنم . همینکه بالاخره حفاظت از جان رزمندگان و ... در گفتگوی ایشان دیده شد، بسیار با ارزش تر از رونمایی از تجهیزات بود . ساخت ، خرید و استفاده از تجهیزات حفاظتی به خودی خود مسئله ی پیچیده و دور ار ذهنی نبوده و نیست ، اما تغییر نگرش فرماندهان ، تصمیم گیران و ... به سمت حفاظت از نیروی انسانی در نوع خود قدم بزرگیست که در صورت ادامه یافتن این گونه گفتگوها در سطوح بالا و گذر از مرحله ی شعار و رسیدن به مرحله ی " عمل " شاهد کارهایی با ارزشی درشان نیروهای نظامی ، انتظامی و .....خواهیم بود انشاا... . حفاظت اولین نکته ایی که تصاویر پخش شده و در مورد این خودروی زرهی به چشم میآمد وزن زیاد آن بود ، طبق گفته های موجود وزن آن 21 تن در حالت خالی و با احتساب نفرات ، تجهیزات و ... احتمالا" قابل افزایش به وزن 23 تن خواهد بود . نکته ایی که در گفته ی عزیزان موجود بود توانایی حفاظت مقابل گلوله های هسته فولادی ( ضد زره ) بود ( اطلاعات بیشتری برای ارائه موجود نبود ) . در همین خصوص با دقت به درب ورود و خروج قسمت راننده میشد جک پنوماتیکی و مجموعه ی کاربری از آن را به وضوح دید . به نظر این سامانه ی کمکی برای راحتی خدمه با حذف نیروی وزن درب در زمان استفاده نصب شده . این توان در زمانی که خدمه ی خودرو ( رعد ) در شیب عرضی و یا طولی نیاز به استفاده از درب داشته باشند کاملا" راهگشا خواهد بود . در مورد رمپ انتهایی و کارکرد آن تصویری موجود نبود اما از ظواهر امر اینطور میشد برداشت کرد که رمپ انتهایی هم ( احتمالا" ) به صورت هیدرولیک رو به سمت پایین قابلیت باز و بسته شدن را خواهد داشت . دریچه ی فرار دریچه ی فرار نیرو ها و خدمه از قسمت سقف هم از یک مکان تعبیه شده بود . مخازن هوای فشرده نکته ی جالب و منطقی ، انتقال هر سه مخزن هوای فشرده ی ( تانک باد ) خودرو به بخش داخلی بود . یک توضیح ، سیستم ترمز و ترمز دستی خودروهای سنگین اکثرا" با استفاده از نیروی هوای فشرده کار میکند و در صورت ایجاد مشکل برای آن ابتدا ترمز مجموعه کارایی خود را از دست خواهد داد و با تخلیه ی مخازن به احتمال زیاد ترمز دستی درگیر خواهد شد . در ضمن یک سکوی فلزی با پایه های جمع شونده ( تاشو ) برای خدمه ی سلاح اصلی امرپ رعد در نظر گرفته شده . شاسی و یا ... در مرور تصاویر و فیلم های پخش شده از امرپ رعد ، نکته ی قابل توجهی وجود داشت که ، دست کم به نظر قسمت حمل نیروها به صورت بدون شاسی کامیونی و براساس استفاده از سازه ی مستحکم کابین در هر دو نقش شاسی و کابین به صورت یکپارچه ( مونوکوک ) ساخته شده بود . اما با دقت به قسمت محور جلو و سیستم تعلیق ، یک مقداری بیننده به شک می افتد که شاید قسمت موتور و در ادامه ی آن گیربکس بعلاوه ی دیفرانسیل میانی ( سوم ) شاسی اش حفظ شده باشد . البته این حدس از روی تصاویر عمدتا" کم کیفیت زده شده و شاید واقعیت به گونه ی دیگری باشد . باک سوخت باک سوخت خودرو مشخصا" مابین محور اول و محور دوم ، در هر دو سمت خورو نصب شده و به شکلی حجیم ساخته شده . در توضیحات به برد 900 کیلومتری رعد اشاره شد که با توجه به حجم باکها ( احتمالا" مجموع هر دو باک بین 800 تا 1000 لیتر حجم خواهد داشت ) دو از دسترس به نظر نمیرسد . شیشه ها با توجه به نمونه ی اولیه بودن رعد ، شیشه های جلو و طرفین به صورت ضد گلوله ی واقعی ( چند لایه و قطور ) بر روی آن نصب نشده و به نظر صرفا" نمایشی و دوجداره هستند ، ( یک لایه بیرونی و یک لایه ی داخلی با فضای خالی مابین آنها ) . و درصورت صلاحدید و یا تولید با حجم مناسب ( درآینده ) این مهم هم محقق خواهد شد . میله ی ضد غلتش نکته ی بسیار بسیار باارزشی که در رونمایی به چشم میخورد ، استفاده از میله ی ضد غلتش ( آنتی رول بار ) در محور اول و محور سوم که در اصطلاح عامی به میل موجگیر معروف شده است ، بود . این مکانیسم بسیار ساده و پیش پا افتاده در زمان تعویض مسیر ، هنگام ورود به پیچ ، داخل پیچ و خروج از پیچ تنش های وارده به سیستم تعلیق خودرو را با حجم مناسب جذب و به سمت دیگر محور منتقل کرده و پایدار ی خودرو را افزایش میدهد . بالطبع این پایداری که بسیار قابل توجه است کمک به رانندگی سریعتر، جسورانه تر و ... میکند و این مهم باید قسمتی از یک خودروی نظامی فارغ از ابعاد و کلاس آن باشد . همینطور میل موجگیر در مسیر های بیرون از جاده ( آفرود ) و مسیرهای صعب العبور باعث ثبات خودرو در گذر از در زوایای عرضی و ... خواهد شد . چه شاسی کامیونی ایی در برخورد با رعد اولین نکته ایی که به ذهن افراد فنی و ... خطور میکند این است که آیا این امرپ کاملا" جدید ( به صورت صد در صدی ) است ؟ و یا بر اساس شاسی کامیونی ایی شکل گرفته و یا توسعه یافته ؟ اولین نکته ایی که در برخورد با رعد به صورت غیر قابل انکاری خودنمایی میکند ، استفاده از مجموعه محورهای ( به نسبت قدیمی تر ) کامیونی شرکت معظم بنز است . در کامیون های بنز 6x6 استفاده کننده از این در اصطلاح توپی ها ، 2 نامزد وجود دارد . شاسی 6X6 کامیونی در اصطلاح بدون دماغ NG 2631 _2 معروف به بنز 10 سیلندر با توان 310 و 320 اسب بخار و شاسی کامیونی 6X6 و دماغ دار LAK 2624_8 واگن هوود معروف به مایلر با توان 240 تا 280 اسب بخار ( در نمونه ی توربو 280 اسب بخار ) است . با توجه به دردسرهای جابه جایی کابین ، عرض بیشتر پیشرانه ، جابه جایی مجموعه فرمان و مجموعه ی پدال ها و ... بنز NG از مقایسه خط میخورد و تنها گزینه ی موجود میشود مایلر . نسبت توان به وزن یکی از مشکلاتی که خودروهای زرهی و سنگین با آن دست به گریبان بوده و هستند رابطه ی نسبت توان به وزن است ( اسب بخار به تن _ هزار کیلوگرم ) . هرچه نسبت قدرت به وزن افزایش یابد توان تحرک و چابکی خودرو بیشترخواهد شد و هرچه این نسبت ضعیفتر میشود خودرو کند و کندتر ( تنبل تر ) میشود . این کندی در روز واقعه و لحظات سرنوشت ساز شاید تفاوت بین زنده ماندن و یا نماندن نیرو را تعیین کند . در اصل سطح مناسب حفاظتی و توان تحرک مکمل یکدیگر هستند و هر زمانی که هر یک از آنها دچار ضعف شود باید در مسیر پیش رو و یا طی شده ( طراحی و ساخت ) تجدید نظر کرد . در تصاویر پخش شده ، رعد یک مقداری کند به نظر میرسید و در قسمت هایی برای پوشش کندی آن ، عامدا" فیلم تند شده بود . البته به نظر با توجه به نمونه ی اولیه بودن این امرپ ، بیشتر حفاظت مد نظر قرار گرفته و تا ساخت تعداد مناسب از آن زمان زیادی باقی است . امیدوارم در زمینه ی تحرک فکر جدی ایی برای این امرپ بشود ، چراکه هر ارگانی برای سفارش با تعداد مناسب از این این امرپ از آن تست های میدانی خواهد گرفت و اگر نتایج به دست آمده با نیازها همخوانی نداشته باشد ، این امرپ وطنی برای ساخت ( حتی به شکل کارگاهی ) راه به جایی نخواهد برد . در مورد پیشران رعد و یا تعویض با نمونه ی توانمند تر به علت عدم نمایش آن نمیشود اظهار نظر کرد ، حتی در ویدئو کلیپ های پخش شده هم آوای پیشرانه (صدای موتور ) مشخص نبود تا بتوان حدس مشخصی در این مورد زد یک نکته تا جایی که حقیر متوجه شدم ، در مورد تعویض پیشران به نمونه ی توانمند تر نمیشود به شکل انفجاری عمل کرد و پیشرانی با توان 2 برابر نمونه ی استاندارد آن خودرو را استفاده کرد ، چرا که مجموعه ی انتقال قدرت ( ترانسمیشن ) خصوصا" جعبه دنده ( گیربکس ) دارای توان انتقال گشتاور در بازه ی مشخصی هستند و تعویض های غیر کارشناسی شده این مجموعه را دچار مشکل خواهد کرد . با دقت به اطلاعات درج شده میتوان بدون ایجاد مشکل ، پیشران را تا حد ممکن توانمند تر انتخاب کرد . با توجه به توضیحات ، این امرپ 6X6 ( رعد ) در ادامه ی امرپ 4X4 طوفان نبوده و با توجه به قطعات و تجهیزات مورد استفاده برای آن ، ارتباط بین آن و گروه اشتریت دور از ذهن به نظر میرسد . آنچه که از شواهد امر پیداست این پروژه به صورت کاملا" داخلی ( با قطعات ، تجهیزات موجود و در دسترس ) انجام شده است . نوشته شده توسط crazyinventor ، صرفا" برای سایت وزین " میلیتاری " پ ن این مطلب بر اساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده ایجاد شده و با توجه به برخی کمبود ها احتمال تغییرات و یا خطا در این نوشته وجود خواهد داشت . از برادر عزیز جناب رمو ( remo ) بابت ارائه ی توضیحات راهگشا تشکر میکنم .
-
1 پسندیده شدهماشاالله به شما!که با دیدن یه فیلم یک دقیقهای و یه مکالمه بی سیم 10 ثانیهای! پی به عمق فاجعه بردید!