برترین های انجمن

  1. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      58

    • تعداد محتوا

      9,419


  2. GHIAM

    GHIAM

    VIP


    • امتیاز

      26

    • تعداد محتوا

      142


  3. karmania20152015

    karmania20152015

    Editorial Board


    • امتیاز

      23

    • تعداد محتوا

      413


  4. worior

    worior

    Administrators


    • امتیاز

      20

    • تعداد محتوا

      8,704



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on شنبه, 1 شهریور 1399 در همه مناطق

  1. 4 پسندیده شده
    نقص سیستماتیک در حوزه مدیریت ( مطالعه موردی هواشناسی غیرنظامی - دکتر ملائک ) سید محمد باقر ملائک ورودی سال 1354 رشته ی مهندسی سازه دانشگاه صنعتی شریف است. دکتر ملائک پس از 4 سال کار در بخش های مختلف صنعت با توجه به نیازهای جدید کشور تصمیم به ادامه تحصیل در رشته هوافضا گرفت و در سال 1363 به دانشگاه کانزاس رفت تا زیر نظر یکی از اساتید معروف آن دوره، پروفسور جان راسکام به تکمیل آموزش های خود بپردازد. زمینه تحقیقاتی وی در دوره کارشناسی ارشد کیفیت پروازHQ(handling quality) و در دوره دکتری (IDE(Integrated Design environment بوده است. دکتر ملائک همچنین یک سال به عنوان دوره فوق دکتری برای صنعتی کردن پروژه دکتری خود فعالیت نمود تا موارد سیستمی را در کار خود وارد کند، از این جهت وی به دارا بودن تفکرات سیستمی مشهور است و درس های مختلفی را نیز در زمینه تحلیل و طراحی سیستم های اقتصادی ارائه داده است. https://www.aparat.com/v/GUFxv
  2. 2 پسندیده شده
    بسم الله........ 31 مرداد 1399 برخورد از نوع ترکیه ایی ده روز پیش ناو گان نیرویی دریایی ترکیه درحالی که کشتی اکتشافی نفت گاز عروج ریس را در حوالی ابهای مورد مناقشه در حد فاصل جزیره قبرس تا کرت اسکورت میکردند . توسط یک کشتی نظامی یونانی به نام لیمنوس مورد تعقیب قرار میگیرد . در حین این اسکورت وتعقیب بین دو ناو ترکیه ایی ویونانی تصادفی رخ داده وصدماتی به هر دو کشتی وارد میشود . به نظر میرسد یکی از ناوهای ارتش ترکیه با نزدیک شدن به ناو یونانی و به قصد منحرف کردن مسیر و یا ترساندن این ناو به سمت ان گردش کرده اما ناو لیمنوس به مسیر خود ادامه داده و در این بین برخورد هم صورت گرفته است . ناو یونانی دچار خسارتهای جزیی در قسمت سینه ناو شده اما ناو کلاس بارباروس با شماره F247 در قسمت پهلو خود نزدیک پاشنه ناو خساراتهای جدی تری متحمل شده است . اردوغان بعد از این حادثه در سخنانی کوتاه اعلام کرد حمله ایی به کشتی عروج ریس ( اوروج رئیس) انجام شده و ترکیه به ان پاسخ داده است . حتی برخی منابع به نقل از اردوغان اعلام کردن ترکیه درسی فراموش نکردنی به یونان داده است !!!!!!!!!!!! ناوگان اکتشافی ترکیه + کشتی عروج . ناو اسیب دیده ترکیه تصاویر گرافیکی حادثه ناو یونانی لیمونس
  3. 2 پسندیده شده
    امیر خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزرات دفاع: ما در موتورهای مینی‌جت توفیقات زیادی داشتیم که در موشک‌های کروز ما استفاده شده است. بیش از ۱۴۳ شرکت دانش‌بنیان و دستگاه‌های مختلف در قطعه‌رسانی به ما حضور دارند. امیر خواجه فرد درباره موتور توربوفن جهش، گفت: این موتور شبیه به موتوری است که از پهپاد متجاوز RQ-۱۷۰ داشتیم. این موتور توربوفنی است که زمینه نصب آن روی پهپادهای ما وجود دارد و در ارتفاعات بالاتر این موتور قابلیت‌های بیشتری خواهد داشت. این موتور روی جت‌های تجاری کوچک هم قابل استفاده خواهد بود. پره‌های توربین این موتور تک کریستال است که وقتی این اتفاق بیافتد قطعا توربین موتور ما فشار بیشتری را تحمل خواهد کرد که این یکی از فناوری‌های کلیدی توسعه یافته در این موتور بود. دلیلی که نام این موتور را جهش گذاشتیم به این دلیل بود که در تولید این موتور زمان را کوتاه کردیم، در فناوری جهش کردیم و در رسیدن به تراست ۷۰۰ کیلوگرم هم جهش کردیم. مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع درباره برنامه‌های آینده این سازمان، عنوان کرد: در بحث هواپیمای نظامی کارهای خوبی را در دست داریم، ‌در بحث هواپیماهای ترابری کار خوبی را داریم که در همین امسال رونمایی یا معرفی خواهد شد؛ در پهپاد باز خبرهای خوبی را داریم که البته ظرفیت رونمایی آن در حال حاضر هم بود؛ در زمینه موشک‌های نقطه‌زنی که روی بالگردها و پهپادها نصب می‌کنیم که همین دیروز یک تست بسیار خوبی را انجام دادیم که به مرور اعلام خواهد شد.
  4. 2 پسندیده شده
    اینو در نظر بگیرید که مهاجر۶ بر خلاف پهپاد مشابه ترکیه(بیرقدار) مهماتی حمل میکنه که بردی ورای دید تمام سامانه های پدافندی برد کوتاه داره. عملا سری بمب قائم دستاورد خیلی بزرگی بودند که رسانه ها سریع از کنارش گذاشتن. سه بمب ۱و۵و۹ در سه برد متفاوت!(از برد ۶تا نزدیک به ۴۰ کیلومتر) عملا اگه روزی در ادلب استفاده بشه ما شاهد این هستیم که ترکیه تعداد زیادی پهپاد بیرقدار رو زیر اتش پدافند از دست میده ولی پهپاد مهاجر حملات دور از دید پدافند های دفاع نقطه ای ترکیه انجام میده و بی مشکل به ماموریت ادامه میده. همین داستان در مقابل اسرائیل و ... هم هست. یک بمب کوچک و پیشرفته مثل قائم معادلات جنگ رو تغییر میده. تغییرات بزرگ همیشه با درست انجام دادن تغییرات کوچک رخ میده. البته ترکیه هم بمب MAM-L با برد ۸ کیلومتر در اختیار داره. ولی خب این برد ۸ کیلومتری
  5. 2 پسندیده شده
    احتمالا یک راکت 333 میلیمتری با طول 4.5 متر باشد و در صورت استفاه از فیبر کربن حدود 400 کیلوگرم وزن دارد با سرجنگی 150 کیلوگرمی. سوخو22 توانایی حمل 4 فروند رو باید داشته باشهد.
  6. 2 پسندیده شده
    در فیلم وزارت دفاع موشکی به نام فتح حضور داشت اما هیچ اطلاعی از این موشک تا کنون منتشر نشده است. این موش احتمالا از نظر ابعاد 60 درصد ابعاد فاتح 110 را داشته باشد. کاربرد آن می‌تواند به عنوان راکت توپخانه هدایت شونده با برد بیش از 100 کیلومتر باشد.با توجه به اندازه‌های این موشک احتمالا بتوان 8 فروند را بر روی یک حامل قرار داد.
  7. 2 پسندیده شده
    موتور FJ33 در هواپیمای 6 نفره‌ی Diamond D-JET و Vision SF50 استفاده شده است. برد این هواگردها بیش از 2000 کیلومتر است. و در محدوده قیمت 2 میلیون دلار قرار دارند. جناب منطقی اعلام کرده بودند تا پایان سال 1394 ساخت هواپیمای 6 نفره به پایان می‌رسد اما به نظر می‌رسد به دلیل مشکل تامین موتور تا کنون به نتیجه نرسیده باشد. جهش700 بهترین گزینه برای ساخت هواپیمای 6 نفره است. Vision SF50 Diamond D-JET
  8. 2 پسندیده شده
    تصویری از پهپاد فطرس مجهز به شش موشک ضد زره. دو موشک قائم و 4 موشک تاپ اتک اسپایک. یک بمب هدایت لیزری احتمالا از خانواده ستار نیز در جلوی پهپاد وجود دارد که نامشخص است آیا مربوط به پهپاد فطرس هست یا خیر. سپاه اعلام کرده بود برای بکارگیری فطرس، وزارت دفاع باید تغییراتی در پیشران موتور انجام دهد. تصویری دیگر از پهپاد مهاجر6 منتشر شده است که این پهپاد را مجهز به 4 موشک قائم نشان می‌دهد. مهاجر6 در ابتدا تنها 2 بمب قائم را حمل می‌کرد اما اکنون ظرفیت آن دو برابر شده است که احتمالا اصلاحاتی بر روی پیشران ایجاد شده است. امکان دارد برد مداومت پروازی مهاجر6 نیز افزایش پیدا کرده باشد. پهپاد مهاجر مجهز به 4 موشک قائم قفل سیکر بمب قائم از فاصله 9 کیلومتری بر روی هدف
  9. 2 پسندیده شده
    قطر اولین رام کننده سیاه گوش آلمانی با برگزاری رژه روز ملی در دوحه قطر در تاریخ 18 دسامبر 2018 تجهیزات جدید نیروهای مسلح این کشور به نمایش گذاشته شد. یکی از این تجهیزات خودرو رزمی پیاده نظام KF-41 Lynx محصول جدید و مدرن شرکت راین متال بود. با توجه به حضور این خودرو زرهی در رژه می توان فرض کرد که تعداد نامعلومی ای از این خودرو توسط نیروهای مسلح قطر خریداری شده است. با توجه به نشان نصب شده بر روی این Lynx گفته می شود در حال حاظر این خودروها در اختیار نیروهای پلیس نظامی قطر باشند. بعد از قرار داد بزرگ فروش تانک های مدرن لئوپارد 2A7+ به همراه هویتزرهای خودکششی pzh 2000 به قطر ، فروش خودروهای رزمی مدرن KF-41 Lynx باعث ایجاد بحث جدید در مورد فروش تسلیحات به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در آلمان شده است. Katja Keul نماینده حزب سبز آلمان به دلیل استانداردهای دوگانه صادرات تسلیحات، دولت را متهم می کند. Katja Keul در این باره می گوید" سیاست صادرات محدود کننده سلاح و در عین حال نمایش تبلیغاتی اسلحه های آلمانی تناقض غیر قابل توضیح است ". با این جود به نظر نمی رسد دولت المان بخواهد به شرکت راین متال برای منع فروش سلاح های مدرن فشار وارد نماید و راین متال نیز بازار فروش مناسبی در کشورهای حاشیه خلیج فارس پیدا کرده است و نمی خواهد این بازار فروش را از دست بدهد.
  10. 2 پسندیده شده
    تشکر بابت تهیه مقاله چند نکته کوتاه رو به مقاله اضافه کنم : در دو مدل Lynx شرکت راین متال از مسلسل های RMG 7.62 برای مسلسل هم محور در برجک های این خودروهای زرهی استفاده کرده است. مسلسل RMG 7.62 براساس مسلسل MG3 ساخته شده و دارای 3 لوله دوار است. نرخ اتش این مسلسل 800 گلوله در دقیقه می باشد.هدف از طراحی این مسلسل جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لوله تفنگ در طول شلیک های متمادی است. مسلسل RMG 7.62 راین متال از ویژگی منحصر به فرد برجک رزمی Lance 2.0 می توان به غلاف موشک های اسپایک که در دو طرف برجک نصب شده است اشاره کرد. این غلاف در صورت نیاز با کمک بازو های هیدرولیک از داخل برجک خارج می شوند و در صورت نبود نیاز دوباره در داخل برجک جمع می شوند. غلاف موشک اسپایکLR2 دید پانورامیک Seoss نیز جز تجهیزات نصب شده بر روی برجک هر دو مدل Lynx است. دید پانورامیک Seoss از جمله محصولات معروف شرکت راین متال به شمار میرود. به طوری که بر روی طیف گسترده ای از محصولات این شرکت نصب شده است. در مورد سیستم دفاع فعال نیز شرکت راین متال، از سیستم دفاع فعال ADS-Gen3 که سرمایه گذاری قابل توجه ای بر روی آن انجام داده است برای خودرو های زرهی Lynx استفاده خواهد کرد. در مورد سیستم دفاع فعال ADS-Gen3 در پست زیر صحبت شده است: دو مدل از خودرو زرهی KF-41 لینکس- با توجه به پلتفرم لینکس میتوان باایجاد تغییر در پلتفرم نقش های متفاوتی را برای این خودرو رزهی تعریف کرد. همچنین در این تصویر می توان بخشی از سیستم sas ( سیستم موقعیت دهنده ) را که در اطراف برجک Lance 2.0 نصب شده است مشاهده کرد. این سیستم وظایف و کاربردهای متفاوتی دارد از جمله ایجاد یک دید 360 درجه ، شناسایی اهداف در اطراف خودرو و هشدار قفل لیزری
  11. 1 پسندیده شده
    بسم الله الرحمن الرحیم خودروی رزمی پیاده نظام Lynx آلمان مقدمه ومعرفی: جدیدترین محصول کمپانی قدرتمند راینمتال خودروی رزمی پیاده نظام لینکس(Lynx) می باشد که به عنوان یک پروژه سرمایه گذاری خصوصی توسعه داده شده است.نام این خودرو جنگی پیاده نظام(IFV) از روی حیوانی گربه سان به نام لینکس یا وشق که غالبا به اشتباه در فارسی سیاه گوش نامیده می شود گرفته شده است. همچنین یکی دیگر از IFVهای سنگین وزن آلمان به نام پوما(Puma) با همکاری شرکت کراوس مافی وگمن طراحی شد و ساخت آن در سال 2015 برای یگان های زرهی نیروی زمینی آلمان به تصویب رسید این درحالی بود که لینکس عمدتا برای مشتریان خارجی تولید می شد.نسخه KF-31 این خودروی رزمی ابتدا در سال 2016 معرفی گردید در آن زمان این خودرو زرهی همچنان در حال توسعه بود. پسوندKF از عبارت Kettenfahrzeug(تلفظ:کتن فارزوگ) که در زبان آلمانی به معنی خودروی شنی دار(tracked vehicle)می باشد برگرفته شده است.درسال 2018 طراحی مدل بهبود یافته Lynx KF-41 برای اولین بار به طور عمومی اعلام شد که نسبت به نسخه قبلی یعنی KF-31 کمی بزرگتر بود و میتوانست نیرو و سرباز بیشتری حمل کند و دارای یک موتور قوی تر بودKF-41 ممکن است سنگین ترین و حفاظت شده ترین خودروی رزمی پیاده نظام در دنیا باشدهمچنین راینمتال در ساخت و تولید لینکس به منظور کاهش هزینه های تولید, تعمیر و نگهداری از قطعات قابل اطمینان که به راحتی در دسترس و قابل تولید می باشد استفاده نموده که در نتیجه تولید لینکس را نسبت به پوما مقرون به صرفه تر کرده است. طراحی ماژولار لینکس(ودر کل نفربر ها و خودروهایی با این قابلیت) امکان این را می دهد که برای نقش های مختلف پیکر بندی شود ماژول راندن معمولی با ماژول ماموریت قابلیت تعویض دارد که بسته به نوع ماموریت(رزمی/شناسایی)بر روی شاسی نصب و پیکر بندی می شود یا به عبارتی میتوان سطح حفاظت خودرو رزمی را بسته به نوع مامورت تعیین کرد.همین طرح مفهومی(Concept) بر روی نفربر زرهی هلندی/آلمانی باکسر 8x8 و تعدادی دیگری از نفربر های زرهی با پیکربندی 8x8(هشت چرخ) استفاده شده است. ماژول ماموریت را بر روی لینکس در میدان نبرد در مدت 8 ساعت میتوان باز و بست(removed and replaced) کرد.این خودروی زرهی سنگین قابلیت انجام انواع ماموریت های متفاوت پیشنهادی را داراست و می تواند با پیکربندی هایی همچون خودروی پست فرماندهی(command post vehicle),خودروی شناسایی زرهی(armored reconnaissance vehicle),خودروی تعمیر و بازیابی زرهی(repair and recovery vehicle)و آمبولانس زرهی(armored ambulance) توسط انواع یگان های نیروی زمینی(فرماندهی-مهندسی رزمی-بهداری) استفاده شود. وزن و حفاظت: حداکثر وزن مدل اولیه و پروتوتایپ KF-31 لینکس 38 تن بود که یکی از مهمترین و حفاظت شده ترین خودروهای رزمی پیاده نظام(IFV) در آن زمان به شمار می رفت و حتی نسبت به پومای ارتش آلمان از نظر حفاظت جایگاه بهتری داشت. ورژن جدیدتر لینکس یعنی KF-41 اما سنگین تر شده بود و وزنی معادل 44 تن و قابلیت افزایش وزن تا 50 تن را داشت. در مجموع این گربه سیاهگوش راینمتال آلمان یکی از سنگین ترین و حفاظت شده ترین خودرو های رزمی پیاده نظام در دنیا هست و حتی از نظر حفاظت زرهی در جایگاه برتری نسبت به پوما(Puma) ارتش آلمان قرار می گیرد. بدنه و برجک با فولاد جوشکاری شده ساخته شده است و جلو و اطراف بدنه توان حفاظت در برابر پرتابه های بالستیک و گلوله های 30 میلیمتری را دارد و یک حفاظت همه جانبه در برابر تیربار های سنگین با کالیبر 14.5 میلیمتر را فراهم می کند. جالب اینجاست که حتی با این سطح از حفاظت بسته زره اضافه شونده ماژولار(Modular add-on armor package) نیز توسط شرکت قدرتمند راینمتال برای این خودرو ارائه می شود تا در صورت نصب سطح حفاظت زره پوش را متناسب با تهدیدات قوی تر مانند راکت های ضد زره و مین ها و بمب های کنار جاده ای افزایش دهد(وطبیعتا افزایش وزن را نیز در پی خواهد داشت!) با اینهمه بر آورد می شود که لینکس تاب مقاومت در برابر مین هایی با قدرت انفجار معادن 10 کیلوگرم تی ان تی را در زیر بدنه خود داشته باشد. خدمه و سرنشینان بر روی صندلی هایی با قابلیت جذب انرژی ناشی از انفجار مین و بمب های کنار جاده ای(IED) قرار می گیرند داخل نفربر با اسپال لاینر پوشش داده شده است یک سیستم حفاظت در برابر NBC یا همان شیمیایی میکروبی هسته ای(رادیو اکتیو) (ش.م.ه یا ش.م.ر) به همراه یک سامانه اطفاء حریق خودکار بخش حفاظت IFV را تکمیل می کند تا به اینجا به شرح حفاظت غیر فعال(زرهی) این خودروی زره پوش پرداختیم به بحث جذاب دفاع فعال(مقابله سخت و مقابله نرم) و کاربری آن بر روی خودروی رزمی پیاده نظام لینکس می رسیم 1-مقابله سخت یا هارد کیل: Lynx را میتوان به یک سیستم حفاظت(دفاع)فعال(APS) از نوع مقابله سخت یا همان hard-kill مجهز کرد که به طور قابل توجهی بقا در میدان نبرد را دربرابر تهدیداتی همچون تسلیحات ضد تانک هدایت شونده(ATGW) و راکت های ضد تانک/زره افزایش می دهد. 2-مقابله نرم یا سافت کیل: برای مقابله با پرتابه های هدایت شونده امکان استفاده از نوع مقابله نرم یا همان soft-kill سامانه های دفاع فعال(APS) نیز میسر است به این صورت که می توان بر روی بدنه خودرو یک سیستم یکپارچه هشدار دهنده قفل لیزری به همراه نارنجک دودزا نصب نمود تا ترفند پرده دود برای انحراف موشک های ضد تانک هدایت لیزری به اجرا در آید و از احتمال برخورد موشک های ضد تانک با هدایت فرمان نیمه اتوماتیک به خط دید(SACLOS) بکاهد همچنین سیستم صوتی موقعیت یاب مکانی اکوستیک شوتر(acoustic shooter) بر روی این خودرو موقعیت مکانی شلیک موشک ضد تانک(واحد متخاصم) را نشان می دهد یا به بیانی ساده تر این سیستم برای خدمه مشخص می کند که پرتابه از کدام جهت شلیک شده است تا آن را از بین ببرند موتور این زره پوش در جلو بدنه سوار شده است(که این نیز حفاظت را به نوبه خود همانند مرکاوای اسرائیلی افزایش می دهد) عبور و مرور پرسنل و خدمه نیز از طریق یک رمپ مکانیکی در عقب خودرو صورت میگیرد سیستم کنترل آتش: سیستم کنترل آتش و هدفگیری پیشرفته ای که در این IFV آلمانی به کار رفته با یک سیستم شکارچی قاتل(hunter-killer) هماهنگ شده است روش کار شکارچی قاتل یا هانتر کیلر(که از سایت نظارت و دیدبانی پانورامیک برای فرمانده بهره می برد) بدین صورت است که هنگامی که توپچی درحال شلیک به یک هدف است تا آنرا نابود کند فرمانده به دنبال اهداف دیگری می گردد و آنهارا برای توپچی تگ و نشانه گذاری می کند تا دیگر توپچی زحمت جستجو اهداف را نکشد و سریعتر اهداف را منهدم کند(زمانی که هدف توسط فرمانده انتخاب می شود توپ به صورت خودکار به سمت هدف می چرخد و توپچی اقدام به نشانه روی و شلیک به سمت هدف می کند در این حین فرمانده به وسیله سایت پانورامیک خود اهداف بعدی را کشف و برای توپچی علامت گذاری می کند)بیشتر تانک های اصلی میدان نبرد مدرن از قابلیت شکارچی قاتل برخوردار هستند سامانه هدفگیری و کنترل آتش پوشش 360 درجه را فراهم می آورد و میتواند اهداف را به صورت خودکار در طول شب و روز به کمک دوربین های تلویزیونی و فروسرخ(TV/IR) کشف و ردیابی کند اضافه بر تجهیزات الکترونیکی بالا خودروی رزمی پیاده نظام لینکس از یک سیستم مدیریت میدان نبرد پیشرفته ساخت راینمتال بهره می برد. بین KF-31 و KF-41 قطعات مشترک زیادی وجود دارد به علاوه از قطعات بسیاری از دیگر اجزای خودرو های ساخته شده توسط راینمتال نیز استفاده می شود به عنوان مثال محل قرار گیری راننده و الکترونیک قدرت از خودروی مهندسی زرمی کودیاک(Kodiak) فیلتر NBC یا همان سیستم مراقبت از عوامل شیمیایی میکروبی هسته ای(رادیواکتیو) از نفربر زرهی چرخدار باکسر8*8(WAPC) و شنی ها و سیستم تعلیق نیز از هویتزر خودکششی PzH 2000 اقتباس شده است. تنها ویژگی غیرمعمول این نفربر زرهی میدان نبرد استفاده از باتری های لیتیومی با ظرفیت بالاست که امکان ذخیره سازی انرژی را هنگامی که موتور خاموش است به مدت طولانی فراهم می کند. مختصات و مشخصات: انواع: نسخه اولیه KF-31 لینکس: دارای سه خدمه شامل فرمانده توپچی و راننده و شش سرباز مسلح است.که در سال 2016 میلادی معرفی شد و وزنی بالغ بر 34 الی 38 تن دارد و مسلح به یک توپ 30 میلیمتری و یک مسلسل هم محور 7.62 میلیمتری می باشد. همچنین در بحث پیشرانه برای این زره پوش یک موتور دیزلی توربوشارژ لیبهر(Liebherr) با توان 750 الی 800(نسخه توسعه یافته موتور) اسب بخار طراحی شده است.و از یک گیربکس تمام اتوماتیک Allison برای انتقال قدرت کمک می گیرد.نسبت رانش به وزن خودرو در این مدل 21 الی 22 اسب بخار بر تن است. نسخه KF-41 لینکس: یک زره پوش بزرگتر تر و سنگینتر است که میتواند سرباز بیشتری حمل کند که برای نخستین بار در سال 2018 میلادی به صورت عمومی از آن رونمایی شد دارای سه خدمه شامل فرمانده توپچی و راننده و هشت سرباز مسلح است.و می توان آنرا جز مدرن ترین سنگین ترین و حفاظت شده ترین خودروی جنگی پیاده نظام(IFV) دنیا تاکنون به حساب آورد خودرو با یک برجک Lance 2.0 مسلح به یک توپ 30 میلیمتری با سیستم تغذیه دوتایی(dual-feed cannon or twin-feed ) و یک مسلسل هم محور سه لول 7.62 میلیمتری مسلح شده است.از ویژگی های متمایز کننده برجک Lance 2.0 دارا بودن یک غلاف انعطاف پذیر ماموریت(flexible mission pod) در هر طرف برجک قابل نصب است.این پاد ماموریت می تواند شامل تا دو موشک ضد تانک برد بلند هدایت شونده اسپایک LR2 با سیستم پرتاب خارج از خط دید(NLOS)(مانند مهمات دیرپای خارج از خط دید(non-line of sight loitering munitions) مثل ایکس ام501 اسرائیل که اپراتور موشک را قادر می سازد تا اهداف پشت موانع مانند ساختمان ها و تپه ها را به وسیله یک خط ارتباطی دیتا لینک یا فیبر نوری کشف و نابود سازد) پهپاد ها و پرنده های بدون سرنشین(UAVs) بسته اخلالگر و جنگ الکترونیک موشک های سطح به هوا(surface-to-air missiles) یا سامانه های مختلف دیگر باشد.در این نسخه از زره پوش با توجه به وزن سنگین تری که دارد(که حتی تا 50 تن هم می رسد) یک موتور توربو شارژ دیزلی لیبهر با قدرت 1140 اسب بخار است که نسبت رانش به وزن آن 26 الی 22.8 اسب بخار بر تن می شود.موتور در این مدل از لینکس از پیشرانه برخی تانک های اصلی میدان نبرد مثل T-90A روسها با موتور1000اسب بخاری (رانش به وزن 20 اسب بخار بر تن) درعین سنگین تر بودن لینکس نسبت به تی-90 باز هم قوی تر است رانش به وزن M1A2 آبرامز آمریکایی ها نیز با موتور توربینی گازی 1500 اسب بخاری عدد 24 اسب بخار بر تن است.حتی ممکن است از تانک آرماتا ارتش روسیه نیز که در حال توسعه است سنگین تر باشد تی-14 آرماتا در حدود 42 تن وزن دارد همچنین Lynx KF-41 میتواند بیشترین حفاظت را در بین رقبای مدرن خود از خودرو های رزمی پیاده نظام داشته باشد.این ورژن از لینکس دارای بیشترین حفاظت دربرابر پرتابه های 120 الی 125 میلیمتری در جلوی خود است سیستم انتقال قدرت Lynx به یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته مجهز است که همان سیستم انتقال قدرت استفاده شده در خودروی رزمی پیاده نظام پوما(Puma IFV)هست و سرعت 70 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان می آورد نمای داخلی خودروی رزمی پیاده نظام Lynx تصاویر بیشتر: لینکس در کنار باکسر ویدئو معرفی خودروی رزمی پیاده نظام Lynx عملکرد خودرو رزمی پیاده نظام Lynx IFV منبع نویسنده و مترجم:محمدعلی توکلی(Alicommando) هرگونه کپی برداری بدون ذکر نام منبع شرعا حرام است برای میلیتاری...
  12. 1 پسندیده شده
    این موشک قاسم از لحاظ ظاهری و بعضی از مشخصات شبیه به برنامه ws-199 امریکا هست برای توسعه یک موشکه هواپرتاب بالستیک وهمچنین یک موشک ضد ماهواره در اوخر دهه پنجاه میلادی...در نسخه بالستیک هواپرتاب بردش به 1770 کیلومتر میرسید و سرعتی برابر با 5 ماخ داشت واز یک بمب افکن افکن بی 47 پرتاب میشد در نسخه ضد ماهواره هم از ارتفاع 10 کیلومتری شلیک میشد و توانست با استفاده از ردیایی حرارتی از زمین و همچنین رهگیری وهدایت از زمین از فاصله 6 کیلومتری یک ماهواره در ارتفاع 256 کیلومتری از سطح زمین عبور کند البته خوب از لحاظ سامانه های کشف وهدایت از زمین تا اسمان با الان تفاوت بود...احتمالا با سر اتمی ماهواره رو نابود میکرد...البته تا سالها بعد روی نسخه بالستیک هواپرتاب برای زدن اهداف زمینی کار میکردند...
  13. 1 پسندیده شده
    بمب قائم 9 وزنش 40 کیلو است نه بردش . در مراسم رونمایش اشتباه گفته شد
  14. 1 پسندیده شده
    مهاجر خیلی خوبه با این تسلیحات. هم جمع و جورتر و ارزانتر و هم با کمیت بالای شلیک. قطعا برای مقابله های منطقه ای و همسایگی و تروریسم یا احتمالا با کمی تغییرات و چابک تر کردن و بی نیاز شدن از برخی تجهیزات زمین پایه به درد گروه های مقاومت هم بخوره با توجه به محدودیتهایی که اونها دارند. در مقابل کرار هم هرچند به نظر ساده تر هست ولی اتفاقا به درد پایگاه های دشمنان در منطقه میخوره در انواع مختلفش. چه در رهگیری هوایی و شلوغ کردن فضا با تعداد بالا و چه حملات انتحاری ترکیبی به پایگاه ها و ادوات دشمن. در این مورد هم کرار میتونه ابزاری برای مقاومت هم باشه. منتها هم مهاجر و هم کرار به نظر برادرخواندگانی دارند که باطن شاید همون باشه ولی ظاهر فقط برای مقاومت طراحی میشه تا لااقل به صورت ساده و رسانه ای نشه به ایران منتسبشون کرد مثل موردی که در یمن شاهد هستیم.
  15. 1 پسندیده شده
    برای یاد آوری رونمایی از خط تولید پیشرانه اوج
  16. 1 پسندیده شده
    امیر حاتمی وزیر دفاع: امیدواریم تا پایان سال 3 فروند دیگر جنگنده ی کوثر تحویل دهیم. هواپیمای آموزشی یاسین الان در حال طی کردن مسیر خود است. هواپیمای a 90 نیاز مرحله قبلی آموزشی خلبانی است. در آینده نزدیک(روز صنعت دفاعی) خط تولید موتور جت بومی اوج را نیز راه اندازی می‌کنیم.و از یک موتور جدید هم رونمایی خواهیم کرد که از لحاظ فناوری ما را یک نسل جلو می اندازد. در حال طراحی تیرباری برای نصب روی شناور ها هستیم که بتواند با موشک های کروز مقابله کند. درخواست ردیف بودجه مستقل برای تحقیقات دفاعی این است که جیزی که قدرت بازدارندگی ما را حفظ می کند تحقیقات است. ما سالانه حدود 150 طرح تحقیقاتی را به محصول تبدیل می کنیم. برای امسال هم برنامه پرتاب فضایی تحقیقاتی داریم. امیدوار هستم که این اتفاق امسال بیافتد. برای نیروی دریایی ارتش امسال یک شناور از کلاس موج و یک شناور مین شکار را تحویل می دهیم. قراردادهای بسته شده ی ما با بخش های غیر نظامی حدود 1000 میلیارد تومان است. در سال 97 دو برابر سال 96 نیازهای مرزبانی را تامین کردیم و از لحاظ کمیت مثلا خودروهای طوفان باید برنامه ریزی کنیم.
  17. 1 پسندیده شده
    تصویر زیر هزینه هر ساعت پرواز جنگنده های امریکایی هست برای جنگنده های روسی من نتونستم شکلی مثل بالا پیدا کنم اما مطلب زیر نو شته شده بود لینک Running costs for these aircraft are substantial. For a Mig the estimates are $20,000 per hour and $35,000 for the Su-30. برای میگ (( احتمالا میگ 29)) بیست هزار دلار و سوخو 30 /35000 دلار یعنی هزینه پرواز هر ساعت سوخو 30 بیشتر از سه برابر سوپر هورنت هست حالا شما فرض کنید کشوری مثلا 120 فروند جنگنده داشته باشه بعد هر خلبانی حداقل سالی 100 ساعت پرواز کنه چقدر هزینه ها فرق داره که جنگنده غربی بخره یا شرق
  18. 1 پسندیده شده
    انهدام پل فرماندهی ناو دشمن با پهپاد: این بمب ها از خانواده بمب‌های سدید با هدایت اپتیکی و دقت نقطه زنی بودند که توسط پهپادهای بومی شاهد 181 و 191 بر علیه ناو دشمن استفاده شدند.
  19. 1 پسندیده شده
    بسم ا... خط راهنما برای بانوی اژدها با آشکار شدن نشانه های جنگ سرد در اواخر دهه پنجاه میلادی قرن بیستم ، نیاز به کسب اطلاعات توسط طرفین منازعه به یک اصل اساسی تبدیل گشت . در این میان ، مشهور است که اتحاد جماهیر شوروی سابق ، بطور کامل مسیر جاسوسی انسانی را در این کشور پهناور بواسطه کنترل دقیق مرزها طویل آن با استفاده از گاردهای کی.جی .بی و همچنین پایش شهروندان در سطوح مختلف نظامی و غیر نظامی بسته بود ، به همین دلیل ایالات متحده برای آگاهی از پیشرفتهای نظامی این کشور و همچنین اطلاع از توسعه سیستم های تسیلحاتی متعارف و غیر متعارف ، نیازمند به یک هواگرد شناسایی با قابلیت پرواز در ارتفاع بالا بود که این نیازمندی توسط بخش اسکانک ورکس شرکت معظم لاکهید به سرپرستی کلی جانسون دریافت و ایده پردازی گردید که درنهایت به طراحی و تولید یو-2 منتهی گشت . با این حال ، تا چهار سال قبل از یکم ماه مه 1960 ( تاریخ ساقط شدن یو-2 ) سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده ، پروازهای متعددی را برفراز خاک شوروی سازماندهی نمود که در خفا ، مورد اعتراض شوروی بود ، اما بدلیل اینکه روسها تا آن زمان ، قابلیت ساقط کردن این پرنده ، در عین وجود توانایی کشف آن را نداشتند ، این اعتراضات با تکذیب مستمر طرف آمریکایی مواجه می گشت . اما اسطوره شکست ناپذیری یو-2 سرانجام در پنجمین ماه از سال آغازین دهه شصت میلادی و درست در روز کارگر !!! درهم شکست واین هواگرد بدلایل ناشناخته ( از کار افتادن موتور ، اشتباه خلبان و ... ) توسط سامانه سام-2 گاید لاین هدف قرار گرفت و ساقط شد . ویدئوی ذیل ، ترکیبی از چند فریم از مستند مربوط به سیستم دفاع هوایی گاید لاین و سکانس جذاب هدف قرارگرفتن یو-2 در فیلم "پل جاسوسان" است که تقدیم دوستان میشود https://www.aparat.com/v/JuKCx
  20. 1 پسندیده شده
    پرنده جاسوسی یو 2 ماهواره ها به عنوان ابزاری قوی در شناسایی مواضع نیروهای متخاصم شناخته می شوند اما هرگز اثر بخشی هواپیماهای شناسایی از بین نرفت. حتی امروزه پهپادها به عنوان ابزار شناسایی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند. در زمانی نه چندان دور و در زمان جنگ سرد پرنده یو با کمک ارتفاع بالای پروازی برای تصویربرداری از مناطق دشمن استفاده می گردید. لاکهید یو-۲ یک هواپیمای شناسایی دوربرد بلندپرواز است که اولین بار در سال ۱۹۵۵ در ایالات متحده آمریکا و به سفارش آژانس اطلاعات مرکزی این کشور ساخته شد. این هواپیمای تک‌موتوره جهت پرواز در ارتفاع بسیار بلند و همچنین همه شرایط آب و هوایی شبانه‌روز تا ارتفاع ۲۱ کیلومتری تولید شده‌است. یو-۲ همچنین برای تحقیقات سنسورهای الکترونیکی، کالیبراسیون ماهواره‌ای، اعتبار سنجی داده‌ها و اهداف ارتباطاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارتفاع بالا پروازی علاوه بر دور نگه داشتن هواپیما از دید رادارها باعث می شد که موشک های پدافندی نیز به این هواپیما نرسند ولی این ارتفاع امن در تاریخ اول می ۱۹۶۰ توسط یک موشک اس-۷۵ دوینا به پایان رسید و اسم این پرنده را در جهان معروف کرد. فیلمی هم در مورد اسارت خلبان آن فرانسیس گری پاورز ساخته شد. یک یو 2 دیگر با خلبانی رودولف اندرسون در بحران موشکی کوبا و بر فراز خاک کوبا در اکتبر ۱۹۶۲ به وسیله موشکهای اس-۷۵ دوینا ساقط و خلبان آن کشته شد. در سال ۲۰۱۳ پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران یک فروند یو 2 را رهگیری کرد ولی اطلاعات بیشتری از آن منتشر نشد. دو فیلمی که در مورد سقوط یو 2 در شوروی ساخته شد 1- فیلمی سیاه و سفید (اسم دقیقش یادم نیست احتمالا The True Story of the U-2 Spy Incident) 2- پل جاسوسان 2015 Bridge of Spies باتشکر از جناب @MR9 بانوی اژدها ; U-2
  21. 1 پسندیده شده
    پرنده‏‏‏ های ایکس، مسیر پیشرفت هوایی بعد از جنگ جهانی دوم و عطش شکستن سرعت صوت و تسخیر آسمان سبب شد که برنامه ای از پرنده ها به نام پرنده های ایکس شکل بگیرد. این برنامه بر مبنای ساخت پرنده هایی نوین با هدف کسب فناوری و دانش علمی و فنی در خصوص بدنه، بال، جریان هوا و دیگر موارد مبهم در مورد هواپیما صورت گرفت که از دل بسیاری از پرنده ها، جنگنده و پرنده هایی بیرون آمد که صنعت هوایی نظامی و غیرنظامی را تحت تاثیر قرار داد. برنامه پرنده های ایکس نمونه کامل و درخشان تحقیقات است که چند ده برابر ارزش این تحقیقات سود مالی و نظامی و تکنولوژیک برای نیروی هوایی رساند و این برنامه برای مسئولینی که برای تحقیقات ارزش قائل نیستند دلیلی چون افتاب است. اولین سری این پرنده های ایکس 1 بود که دیوار صوت را شکست و در نهایت سرعت هایی بی نظیر را ثبت کرد و تا کنون که به ایکس 59 و تلاش برای حمل و نقل فراصوت ولی آرام رسیده ایم.
  22. 1 پسندیده شده
    توجه بفرمایید که تصاویر اصلی که با کلیک می تونید ببیندشون، اغلب حجم بالای یک مگابایت دارن. منبع: https://twitter.com/Mahdiibakhtiari/status/1266732511549444096
  23. 1 پسندیده شده
    "فیتر در تنگنا " جنگ ایران و عراق ، علیرغم ضربات مهلکی که بر پیکر ایران عزیز وارد آورد ،اما تجربیات ، حماسه ها و شگفتی هایی را در پی داشت که شاید در تاریخ جنگها نظیر نداشته باشد . تصویر فوق ، سروان "محمد رائد سلیمان" ، خلبان یکفروند جنگنده - بمب افکن SU-22 FITTER عراقی را به تصویر کشیده که در تاریخ 7 نوامبر 1982 بر فراز جبهه "عین خوش " توسط جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رهگیری وساقط گردید .
  24. 1 پسندیده شده
    به بهانه ساقط شدن تورنادوی سعودی ، بررسی مختصر کیت بقاء خدمه هوایی (بی ارتباط با جنگنده تورنادوی اروپایی ولی دارای مشابهت های ساختاری ) صندلی پرتاب شونده GRU-7 A رهگیر تامکت بقای هواگرد های رزمی بطور معمول و غالبا" در مناطقی که با آتش پرحجم پدافند هوایی مواجه می شوند ، مورد چالش قرار می گیرد ، بنابراین از ابتدای ظهور این سخت افزارهای نظامی ، خدمه هوایی برای تضمین حیات پس از اجرای خروج اضطراری از هواگرد خود ، می بایست از تجهیزانت مناسبی بهره گیرند که امروزه چنین تجهیزاتی در قالب بسته بقاء ( Survival Kits) و بصورت ضمیمه شده به صندلی پرتاب شونده ( ejection seat) مورد استفاده گسترده قراردارند . این کیتها در حالت معمول ، عمدتا" شامل سامانه های مخابراتی ، تجهیزات سبک شناوری ( در زمان پرواز روی مناطق آبی ) و ... است که بقای خدمه ، در سخت ترین شرایط اقلیمی بدان وابسته خواهد بود . بااین وصف ، در حال حاضر سه گونه اصلی و چند گونه فرعی از این بسته های بقاء مورد شناسایی قرار گرفته ، اما سه گونه اصلی آن شامل کیتهای بقاء نرم ، کیتهای بقاء سخت و کیتهای بقاء سخت همراه با سامانه اکسیژن مورد استفاده قرار میگیرد. اما نوعی فراگیری از این کیتها با شناسه کیتهای Hit and Run ، وجود دارند که بطور معمول شامل یک جعبه کوچک و سبک بوده و بواسطه یکسری تسمه های ایمنی به صندلی پرتاب شونده خدمه متصل هستند . جعبه کیت بقاء که در این تصویر به نمایش درآمده ، کیت بقاء SKU-2/A است که به صندلی پرتاب شونده مارتین بیکر GRU-7 متصل بوده و عمدتا" روی هواگردهای رزمی نظیر A-6 اینترودر ، نسخه A از صندلی پرتاب شونده GRU-7 بر روی جنگنده اف-14 و در نهایت نسخه EAGRU-7 بر روی هواگرد جنگ الکترونیک EA-6B پراولر نصب شده بود . کیت اخیر (Hit and Run ) به گونه ای طراحی شده که خدمه ، در شرایط خاص جدا شدن از صندلی پرتاب شونده (در ارتفاعات زیاد ) و قطع شدن جریان اکسیژن ، بتوانند بدون خطر پذیری زیاد ، بر روی زمین فرود آیند . این کیت از دو قطعه اصلی فایبر گلاس با اتصالات آلومینیومی ساخته شده و وزن آن به 22 پاوند با کپسولهای اکسیژن می رسد . طراحی مدولار این کیت به گونه ای است که پس از خروج صندلی از هواپیما و جدا سازی خدمه از صندلی ، بواسطه تسمه هایی به بخش میانی کالبد خلبان متصل بوده و به فاصله 20 فوتی از خدمه در هوا معلق شود . علاوه براین ، یک سامانه شناوری نیز به این کیت اضافه میشود که بواسطه کشیدن طناب مخصوص آن ، فعال شده و در صورت فرود روی آب ، قبل از برخورد میبایست بازشود . محتوای کیت بقاء خلبان نیز در فصول مختلف سال و در شرایط آب و هوایی مختلف ، متفاوت است ولی در حالت استاندارد شامل موارد ذیل است : 1- جیره جنگی متناسب با محل ماموریت 2- آب و قرص های تصفیه آب در شرایط اضطراری 3- سلاح سبک برای دفاع از خود ( معمولا" سلاح کمری ) 4- کارد ویژه 5- چراغ قوه ( ویژه ارسال سیگنال مخابراتی ) 6- راهنمای حیات در شرایط سخت 7- پوشش حرارتی (پتو) 8- رادیو مخابراتی کیت فوق الذکر که به شکل مشترک در نیروی دریایی ، نیروی هوایی وسپاه تفنگداران مورد استفاده قرارمی گیرد ، به یک رادیوی استاندارد AN/URT-33 مجهز است که سیگنال درخواست کمک را در فرکانس اضطراری عمومی ( Guard Channel) پخش می کند . این هم جدیدترین عضو بسته بقاء نیروی هوایی ایالات متحده ، یک قبضه کارابین GAU-5/A ( مشتق شده از کارابین ام-4) پی نوشت : این متن ، بطور قطع ناقص هست ، انشا.. عمری باشد ، همین متن مبنای یک مطلب کاملتر خواهد شد . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
  25. 1 پسندیده شده
    جانشین مافوق صوت برای پرنده سیاه پی نوشت : با تشکر از برادر ارجمند و فاضل ، جناب @arminheidari برای معرفی داده نما ...