امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

حالا شما چرا اینقدر اصرار دارین اعراب بی لیاقت هستن و همه اینا فقط خوراک یه شهاب هست؟حداقل شعور و توانایی رو هم برای طرف مقابل در نظر بگیرین چون دیگه اونا هم مثه ما آدمن
  • Upvote 9
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حداقل شعور و توانایی رو هم برای طرف مقابل در نظر بگیرین چون دیگه اونا هم مثه ما آدمن



چه کنیم برادر سوابق عملیاتی شون خراب هست . . .

در دهه 70 میلادی اگر کشوری می خواست از مک دانل جنگنده بخرد، علاوه بر گیر و گرفتهای دولتی، یک تیم از مک دانل به اون کشور می رفت تا ببینه آیا اون کشور «صلاحیت» و «قابلیت» میزبانی از پرنده های ساخت مک دانل را دارد یا نه؟ ( اتفاقی که برای خودمون هم افتاد) البته در مورد سایر کمپانی ها اطلاع ندارم ولی احتمالا مشابه این کار انجام می شده است.

نمی دونم استانداردها تغییر کردن، دوگانه شدن، از بین رفتن، خلاصه چی شده که یه جنگنده هایی به بعضی کشورها صادر میشه که تعجب انگیز هست، چون روی کاغذ توان استفاده حداکثر از این پرنده ها در اون کشورها وجود نداره، مگر اینکه این فرض قدیمی رو بپذیریم که این پرنده ها در «ذخیره گاه» های خارجی و برای روز مبادا ذخیره می شوند. . .

مثال عملیاتی هم بخواهید براتون بزنم، همان مثالهای جنگ خلیج فارس 1 و اون گشتهای مشترک نیروهای ائتلاف با نیروهای عربی هست . . .

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر




چه کنیم برادر سوابق عملیاتی شون خراب هست . . .

در دهه 70 میلادی اگر کشوری می خواست از مک دانل جنگنده بخرد، علاوه بر گیر و گرفتهای دولتی، یک تیم از مک دانل به اون کشور می رفت تا ببینه آیا اون کشور «صلاحیت» و «قابلیت» میزبانی از پرنده های ساخت مک دانل را دارد یا نه؟ ( اتفاقی که برای خودمون هم افتاد) البته در مورد سایر کمپانی ها اطلاع ندارم ولی احتمالا مشابه این کار انجام می شده است.

نمی دونم استانداردها تغییر کردن، دوگانه شدن، از بین رفتن، خلاصه چی شده که یه جنگنده هایی به بعضی کشورها صادر میشه که تعجب انگیز هست، چون روی کاغذ توان استفاده حداکثر از این پرنده ها در اون کشورها وجود نداره، مگر اینکه این فرض قدیمی رو بپذیریم که این پرنده ها در «ذخیره گاه» های خارجی و برای روز مبادا ذخیره می شوند. . .

مثال عملیاتی هم بخواهید براتون بزنم، همان مثالهای جنگ خلیج فارس 1 و اون گشتهای مشترک نیروهای ائتلاف با نیروهای عربی هست . . .



مگه تو او گشتها خیلی سوتی دادن؟ :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]مگه تو او گشتها خیلی سوتی دادن؟ [/right][/font][/color][/quote]

مثلا یه نمونه اش این که یه شب قرار میشه تورنادو های انگلیسی با تورنادوهای عربستانی ( دقت کنید که جنگ افزار هر دو یکی بود!) یه عملیات مشترک بر علیه عراق انجام بدن و پرنده ها از پایگاههای متفاوتی به پرواز در بیان و در نقطه ای بر روی خاک عراق «الحاق» انجام بشه، و خب طبیعتا رعایت همه انواع سکوت اعم از راداری، رادیویی و .. نیز الزامی بود، وقتی کماندر تیم انگلیسی از عربستانی ها می پرسه که پیشنهاد شما برای اینکه اونجا بتونیم همدیگه رو پیدا کنیم چی هست، طرف جواب میده که خب هرکی زودتر رسید چراغهای پرنده شو روشن می کنه تا تیم دیگه زمانی که به محل رسیدند متوجه اونها بشوند! ( قضیه واقعی هست و در مجله صنایع هوایی هم چاپ شده)
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا به داد برسد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میگم اموزش این خلبان ها در کجا هست؟(خلبان های عراقی)...

برنامه‌ی تحویل تا کی ادامه داره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


میگم اموزش این خلبان ها در کجا هست؟(خلبان های عراقی)...

برنامه‌ی تحویل تا کی ادامه داره؟



روال معمولش اینطوره که تعدادی از بهترین و با سابقه ترین خلبانان توسط نیروی هوایی کشور خریدار به کشور سازنده اعزام میشن و دوره های استاد خلبانی این جنگنده ها رو یاد میگیرن و پایه های تشکیل گردان های رزمی رو بنا می کنن ؛ البته در ادامش هم اعزام خلبان وجود خواهد داشت و بخشی از آموزش های در داخل کشور و بخشیش هم خارج از کشور انجام خواهد شد و البته این بستگی به توانایی کشور خریدار داره.فعلاً که نیروی هوایی عراق چند تا از بهترین هاش رو فرستاده دوره استاد خلبانی ببینن تا ببینیم در ادامه و بعد از تحویل چی پیش میاد..

پیش بینی ها اینه که تا 2018 همه 36 فروند تحویل میشه و البته احتمال این که این تعداد بیشتر هم بشه کم نیست چون حداکثر بتونن با این تعداد یه گردان آموزشی رزمی و دو گردان رزمی با احتساب 12 جنگده برای هر کدوم تشکیل بدن که برای کشور بزرگی مثل عراق که هم نیاز بالایی داره و هم پولشو داره اصلاً جوابگو نیست.
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی از دوستان تو تاپیک تحولات عراق میگفت تمام خلبان ها سنی هستند.حقیقت داره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


یکی از دوستان تو تاپیک تحولات عراق میگفت تمام خلبان ها سنی هستند.حقیقت داره؟

منم قبلا يادمه آمريكا شرط كرده بود كه فقط اهل سنت حق دارن براي خلباني اف ١٦ انتخاب كنند اينكه انجام شد يه نه رو خبر ندارم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


یکی از دوستان تو تاپیک تحولات عراق میگفت تمام خلبان ها سنی هستند.حقیقت داره؟



این حرف های بدون منبع رو قبول نکن. شاید زمان صدام اینطور بوده باشه ولی الان نه. خلبانی ربطی به نژاد و مسلک و ... نداره. یادم نیست تو کدوم تاپیک با دوستان بحثش بود که یک خلبان شکاری همیشه از بین بهترین بهترین ها انتخاب میشه. بهترین دانشجوی مهندسی باید باشه، بهترین فیزیک بدن رو داشته باشه، بهترین خلاقیت و بهترین شجاعت و حس وطن پرستی... بعد تازه از بین این دسته ها بهترین هر دسته به عنوان خلبان انتخاب میشه.
تو کشور خودمون بیشمار از این عزیزان داشتیم و داریم. شما یه نگاه با بیوگرافی بعضی از این Top Gun های عزیز بکن، سرلشگر خلبان عباس دوران، سپهبد خلبان نادر جهانبانی و.... که متاسفانه هرکدوم به نوعی پرپر شدن.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

علاوه بر آن عبارت " القوات الجویه العراقیه " نیز بر روی این هواپیما به چشم نمیخورد==== دلیل خاصی داره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر




علاوه بر آن عبارت " القوات الجویه العراقیه " نیز بر روی این هواپیما به چشم نمیخورد==== دلیل خاصی داره؟



دلیلش اینه که این نوشته ها یا احیاناً نشان ها معمولاً بعد از تحویل به کشور خریدار بر روی اون حک خواهد شد..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


این حرف های بدون منبع رو قبول نکن. شاید زمان صدام اینطور بوده باشه ولی الان نه. خلبانی ربطی به نژاد و مسلک و ... نداره. یادم نیست تو کدوم تاپیک با دوستان بحثش بود که یک خلبان شکاری همیشه از بین بهترین بهترین ها انتخاب میشه. بهترین دانشجوی مهندسی باید باشه، بهترین فیزیک بدن رو داشته باشه، بهترین خلاقیت و بهترین شجاعت و حس وطن پرستی... بعد تازه از بین این دسته ها بهترین هر دسته به عنوان خلبان انتخاب میشه.
تو کشور خودمون بیشمار از این عزیزان داشتیم و داریم. شما یه نگاه با بیوگرافی بعضی از این Top Gun های عزیز بکن، سرلشگر خلبان عباس دوران، سپهبد خلبان نادر جهانبانی و.... که متاسفانه هرکدوم به نوعی پرپر شدن.



شاید هم به این خاطر باشه که مثل جنگ عراق خلبان ها جنگنده ها رو بر ندارن وبه ایران پناهنده بشن اونقت f16 ها بیفته دست ایران.البته منم احتمالشو کم میدونم ولی اینم یه نظریه هست.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


شاید هم به این خاطر باشه که مثل جنگ عراق خلبان ها جنگنده ها رو بر ندارن وبه ایران پناهنده بشن اونقت f16 ها بیفته دست ایران.البته منم احتمالشو کم میدونم ولی اینم یه نظریه هست.



زمان جنگ خلبانی از عراق به ایران فرار نکرده. بودن کسانی که به طرفداری از مجاهدین خلق هواپیما ربایی کردن ولی اصلا" جنگنده نبودن و در ثانی هواپیما ها مسترد شدن.(فرار مسعود رجوی و بنی صدر از ایران)
فکر کنم اونایی که شما میگی مربوط به جنگ دوم خلیج فارس باشه که عراق به کویت قشون کشی کرد و امریکا هم در طلافی قوای نظامی عراق رو قلع و قمع کرد. اون جنگنده ها به دستور صدام و به صورت پنهانی به ایران منتقل شدن تا از شر حملات نظامی امریکا در امان بمونن. بعد از جنگ هم ایران پس نداد هواپیما هارو و عراق هم به همین بهانه سالیان ساله که از زیر بار پرداخت غرامت به ایران شونه خالی میکنه. یعنی چیزی شاید در حدود 0.1 درصد چیزی که میتونستیم بگیریم. محض اطلاعتون کویت با غرامت های دریافتیش کشورش رو یجوارایی دوباره ساخت! اینجاست که میفهمیم کشورمون چرا از یه امپراتوری به چیزی که الان هست تبدیل شده: بی کفایتی و بی لیاقتی مسئولین
  • Upvote 7
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط mehdipersian
      مرداد گذشته، یک ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه برای ایران از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد و انتظار می‌رود سه ماهواره دیگر نیز در سال‌های آینده به فضا پرتاب شوند. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت روسی در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی برای ایران است که در سال 2024 در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرد.
       
      ماهواره ی خیام:

       
       
      مرداد 1394، ایران با دو شرکت روسی در مورد پرتاب ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه که توسط ایران اداره می شود، به توافق اولیه دست یافت. ماهواره ایرانی در 18 مرداد 1401 به وسیله ی شرکت روس کاسموس به فضا پرتاب شد. 
       
      مشخصات فنی ماهواره:

      مشخصات فنی ماهواره توسط روسیه و ایران اعلام نشده است ولی می توان از یک حق اختراع منتشر شده توسط شرکت NPK Barl در مرداد 1401 اطلاعات جدیدی بدست آورد. این طرح یک ماهواره سنجش از دور با وضوح بالا را توصیف می کند که دقیقاً شبیه خیام است. دارای یک گذرگاه شش ضلعی و چهار پنل خورشیدی است که با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی ماهواره به سمت پایین امتداد دارند. 
       
      محموله یک تلسکوپ کورش(Korsch) با پنج عنصر نوری است. تلسکوپ کورش یک تلسکوپ آناستیگمات سه آینه ای فشرده است که میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. این تلسکوپ تصویربرداری را در یک کانال پانکروماتیک و چهار کانال چند طیفی (نزدیک مادون قرمز، قرمز، سبز و آبی) ارائه می دهد. سه پیکربندی ممکن برای تلسکوپ ارائه شده است که همگی با نسبت کانونی f/11.53 (نسبت کانونی تقسیم فاصله کانونی بر دیافراگم است)میباشند. مقادیر سه پیکربندی عبارتند از:
       
      دهانه / فاصله کانونی
      0.535 متر6.17 متر
      0.75 متر8.65 متر
      1.1 متر12.68 متر
       
      در اولین پیکربندی که در شکل زیر نشان داده شده است، وزن تلسکوپ 125 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.
       

       
      دو پیکربندی دیگر منجر به گذرگاه طولانی‌تر می‌شود، اما نیازی به تغییر در جعبه‌های الکترونیکی محموله و آرایه‌های پیکسل CCD ایجاد نمیکند. این تلسکوپ از یک آرایه کانونی کروی و نه مسطح برای کمک به جلوگیری از لکه دار شدن تصاویر استفاده می کند. یک آرایه اسکن الکترونیکی داده‌ها را در باند X با سرعت‌های 480 مگابیت تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه به زمین ارسال می‌کند (نرخ بالاتری نسبت به گزارش NPK Barl در فوریه 2021 ).
       
      سازنده محموله نوری مشخص نیست، اما برخلاف تخصص این شرکت در سیستم های زمینی می تواند خود NPK Barl باشد. طی نمایشگاهی در سال 2019، این شرکت تلسکوپ سنجش از دور را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رفت ظرف دو سال آینده به فضا پرواز کند. گزارش شده است که وزن آن تنها 46 کیلوگرم است و همچنین کوچکتر از نمونه ثبت اختراع به نظر می رسد، اما تنها ماهواره میزبان ممکنی که در حال حاضر برای آن قابل شناسایی است، خیام است. احتمالاً تنها یک بخش از تلسکوپ به نمایش گذاشته شده است. 

       
      در یکی از نقشه‌های همراه با حق ثبت اختراع(پتنت) ، ماهواره در بالای طبقه فرگات در داخل محفظه محموله موشک سایوز-2-1a قرار دارد (که نشان می‌دهد پرتاب اولیه به وسیله ی این ماهواره بر به جای سایوز-2-1b سنگین تر بود).
       
       اگرچه پتنت‌ها به ندرت به پروژه‌هایی اشاره می‌کنند که به آن‌ها مربوط می‌شود، اما در اینجا ماهواره در واقع متعلق به پروژه 505 نشان داده شده است. همانطور که در نقاشی زیر مشاهده می‌شود، ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که سه عدد از آنها در داخل دماغه قرار گیرند.
       
       
       
      کاربرد خیام:
       
      به طور رسمی، خیام تنها کاربردهای غیرنظامی در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و نظارت بر محیط زیست خواهد داشت. مدت کوتاهی پس از پرتاب، رئیس سازمان فضایی ایران مدعی شد خیام به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند به عنوان یک ماهواره جاسوسی استفاده شود. با این حال، وضوح زمینی گزارش شده آن (0.73 متر) برای انجام کارهای شناسایی ارزشمند کافی است. 
       
      مرکز کنترل ماموریت خیام:
       

       
       
      به گزارش اخبار ایران، مرکز کنترل ماموریت خیام در مرکز فضایی ماهدشت که تقریباً در 60 کیلومتری غرب تهران و نرسیده به شهر کرج قرار دارد. این مرکز در اوایل دهه 1970 برای دریافت اطلاعات از ماهواره های سنجش از دور خارجی تأسیس شد که اولین آنها ماهواره های لندست ایالات متحده بود. همانطور که در تصاویر Google Earth مشاهده می شود، ساخت یک ساختمان جدید در این سایت حدود آوریل 2020 آغاز شد و اکنون کامل شده است. احتمالاً در گزارش تلویزیون ایران که پس از پرتاب خیام از مرکز کنترل مأموریت پخش شد، دو آنتن سهموی در شمال شرقی ساختمان جدید دیده می‌شود.
       

       
      همکاری های روسی/ایرانی بعدی:
       
      خیام پیش بینی می شود حداقل پنج سال فعالیت داشته باشد و قرار است در سال های آینده ماهواره های بیشتری نیز به آن ملحق شوند. پس از پرتاب، حسن سالاریه اعلام کرد که ایران سه ماهواره دیگر از همین نوع را سفارش داده است و افزود: اولین ماهواره در مجموع 40 میلیون دلار هزینه داشته است.
       
      به نظر می رسد که همکاری فضایی بین روسیه و ایران اکنون فراتر از حوزه سنجش از دور است. در هفته‌های اخیر شواهدی به دست آمده است که روسیه در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی زمین‌ایستا برای ایران با نام اکواتور (به روسی به معنای «استوا») است. این نام برای اولین بار در سال 2020 در بیوگرافی مختصری از متخصص ISS Reshetnev، تولید کننده پیشرو روسیه در ماهواره های ارتباطی مستقر در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری ظاهر شد. در کنار آن بسیاری دیگر از پروژه ها نیز به آن اشاره شد که این شخص در آن مشارکت داشته است و جزئیات بیشتری ارائه نشده است.
       

       
      ایران در نهایت قصد دارد ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستا را با استفاده از پرتاب‌کننده‌های بومی پرتاب کند، اما به‌نظر نمی‌رسد ماهواره‌هایی که در آینده قابل پیش‌بینی به فضا پرتاب می‌شوند، قادر به قرار دادن محموله با این ویژگی در این نوع مدار باشند. بنابراین، این کشور احتمالاً برای پر کردن جای خالی باقیمانده نیز به روسیه متکی خواهد بود. اگر معامله‌های دیگری در این زمینه هنوز وجود داشته باشد، پشت درهای بسته انجام شده است. 
       
      ________________________________________
      تلخیص و ترجمه از mehdi persian برای میلیتاری
      ________________________________________
      منبع:
      https://www.thespacereview.com/article/4475/1
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.