برترین های انجمن

  1. EMP

    EMP

    Eminent-User


    • امتیاز

      37

    • تعداد محتوا

      387


  2. Skyhawk

    • امتیاز

      29

    • تعداد محتوا

      5,789


  3. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      15

    • تعداد محتوا

      9,420


  4. Goebbels

    • امتیاز

      13

    • تعداد محتوا

      4,362



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on چهارشنبه, 31 مرداد 1397 در همه مناطق

  1. 4 پسندیده شده
    درود به دوستان گرامی امیر بنی طرف: "این هواپیما می تواند به سقف 45000 پا برسد و در این ارتفاع با سرعت 1.2 ماخ پرواز بکند" به عبارت دیگر این هواپیما از صاعقه که می توانست به سرعت 1.6 برسد کندتر و پر مصرف تر است. همچنین 7000 پا سقف پروازی کمتر از اف-5 قدیمی را دارد. اگر ادعای بنی طرف درست باشد کماکان وزن سازه هواپیما نسبت به نمونه 50 سال پیش سبکتر نشده است که هیچ سنگینتر هم هست! سامانه تولید توان کماکان همان سامانه سنگین بی مورد حجیم و با اعوجاج زیاد است که به آن یک رادار هواپایه با باز کردن یکی از توپها اضافه شده است که قاعدتا برای تامین انرژی زیاد مورد نیاز آن از مولدهای قویتر و سنگینتری استفاده شده که به نوبه خود روی بدنه شکاری باعث ایجاد ولتاژهای بالا می شود که همه کارتهای موجود در شکاری را ملزم به رعایت حفاظتهای شدید در مقابل این ولتاژهای روی گراند می کند که البته در کارتهای با استاندارد نظامی هزینه را چندان بالا نمی برد اما باید امید داشت که طراحان سخت افزار این موارد را دیده باشند در غیر این صورت وسط عملیات ممکن است کارتها یکباره آتش بگیرند. تنها موردی که پیشرفت محسوب می شود ادعای استفاده از معماری یکپارچه و چیزی احتمالا نزدیک به استاندارد Mil_STD_1760 است که باعث می شود اتصال این شکاری به انواع تسلیحات مختلف بدون نیاز به مدارهای واسط و پر دردسر انجام بشود و مشکلاتی که در هماهنگ شدن ایگلها و فالکونها با آمرام بوجود آمد در این شکاری تکرار نگردد. نصب رادار در کنار توپ مشکلات حرارتی خاص خودش را نیز تولید می کند. در واقع اگر در داگ فایت از توپ استفاده بشود احتمالا رادار را باید برای مدتی خاموش کرد تا سیستم خنک سازی اگر داشته باشد دما را تنظیم بکند. در رادار هواپایه نویز حرارتی کاملا قابل مقایسه با سیگنال دریافتی از اهداف است و برای تمییز دادن این دو از یکدیگر شما نیازمند پردازش سنگین دیجیتال هستید که خودش منجر به تولید دما می شود و در یک پرنده داشتن توان پردازشی بالا ارزان بدست نمی آید. در واقع کار بزرگی در به روز رسانی اف-5 و شکستن مقاومت کاربر ها در مقابل نصب تجهیزات دیجیتال انجام شده. کشوری که قادر است هواپیمای سقوط کرده را اورهال بکند، با همان زیر ساخت می تواند دست کم همان مدل هواپیما را تولید هم بکند. بنایراین ما نیازی به زیر ساخت تولید نداریم زیرا از قبل موجود است اما صنعت دولتی هر کاری را حداقل با 3 برابر قیمت انجام می دهد به دلیل اورهد های بی مورد و اگر شرکتهای قطعه ساز خصوصی قطعات این جنگنده را ساخته باشند و در وزارت دفاع فقط مونتاژ انجام بشود کار به درستی پیش رفته اما اگر خود وزارت تولید کننده هم باشد مصداق خود گویی و خود خندی می شود که روحانی هم به آن اشاره کرد. گفته شده که هر فروند حدود 16.5 میلیون دلار صرفه جویی داشته یعنی به پول الان چیزی حدود 180 میلیارد تومان اما هزینه تمام شده نا مشخص است. از اسم این جنگنده شروع می کنم. با چه منطقی نام یک چشمه بهشتی و لقب مادر امام ها را که قبلا چند بار استفاده کرده اید دوباره روی یک جنگنده می گذارید؟؟!؟! چه مشکلی برای آقایان درست می شد اگر ماکت یک تیر فکور روی این هواپیما لود بکنند تا حداقل این حس را بدهند که این جنگنده با موشکهای راداری که وزیر دفاع چند روز پیش اعلام کرد روی همه جنگنده ها قابل نصب است هماهنگ است و رادار هم دارد؟ چه مشکلی برای آقایان درست می شد اگر اسم این رونمایی را می گذاشتند بازآمد هواپیما های اف-5 و ارتقاء آنها به نسل4؟ از ایجاد مشکل حقوقی برای ملت چه سودی می برند؟ چه مشکلی پیش می آمد اگر یک تکه آنتن رادارش را نشان می دادند؟ چه می شد اگر چند تا از پتنتهای ایرانی ها در زمینه استفاده از نانو ذرات مغناطیسی روی بستر کربنی برای تضعیف بازتاب راداری به میزان 11dB را روی این شکاری به نحوی استفاده و نمایش می دادند؟ چه می شد اگر یک سامانه ردیابی اپتیکی مشابه آنچه در بابکت هست ولی با کیفیت خیلی کمتر روی این هم نصب می کردند؟ رونمایی که می توانست با انجام چند تا کار ظریف و دقیق بسیار غرور آفرین باشد با بی سلیقگی مطلق تبدیل شد به یک حرکت بسیار مایوس کننده حداقل در بعد داخلی. پروژه کرار هم یک پروژه موازی بود که به صورت یک بسته به روز رسانی برای بدنه های موجود تی-72 انجام شد و رونمایی به شکل قابل قبول و راضی کننده ای انجام شد به همراه فیلم های عملیات و تست های تانک به شکل تقریبا آبرومند. همین وزارت دفاع که تانک کرار را رونمایی کرد به آن شکل و حتی رونمایی فکور هم خوب بود حالا یک مرتبه چنین رونمایی عجیبی می کند. رئیس جمهور دستور می دهد هواپیما که موتور روشن منتظر است ترمز را رها کرده و با موتور خودش به سمت باند تاکسی می کند در حالیکه دو نفر هم در فاصله چند متری آن در حال دویدن هستند!!! استانداردهای ایمنی و تاکسی شکاری قبل از این رونمایی همگی توهم بودند. اگر کلاه یکی از اینها به درون موتور مکیده می شد چه کسی جوابگو بود؟ ادامه پرواز جنگنده را هم که اصلا نشان ندادند. یعنی نفهمیدیم که چقدر طول باند را رفت تا بلند بشود. الان چطور می شود ثابت کرد که آنچه در هوا نشان دادند همین شکاری بود که تاکسی می کرد؟ معلوم نیست یک سری از بردن آبروی صنعت دفاعی کشور چه هدفی دارند. شکاری ساخت داخل تا وقتی ارزش دارد که وجود اجزای داخلی با کیفیت در آن به دشمن اثبات شده باشد و دشمن از توانایی های ویژه آن بی خبر باشد. اگر قرار باشد که با پاکستان و ترکیه و ... مشترک دست به تولید شکاری بزنیم که محصول حاصل هیچ گونه بازدارندگی ندارد. اینجا اروپا نیست که ما با کشورهای اطرافمان بیاییم تولید مشترک انجام بدهیم یا اینکه از آنها زیر سیستم بخریم.
  2. 3 پسندیده شده
  3. 2 پسندیده شده
    این پروژه زمانی موفقیتی در بخش صرفا تحقیقاتی کسب میکند که از همان ابتدا از رده خارج محسوب میشد. از زمان آغاز پروژه سیمرغ در سال 80 تازه به رقم 88 درصد در سال 97 رسیدند، بطور متوسط سالی 6درصد پیشرفت. با همین فرمون 2 سال دیگه که برسن به 100درصد، یک جنگنده صد در صد جدید دیگر رونمایی خواهند کرد با نام احتمالا خِفَت 1400 ... کلا navigation و جایر هست، در یک مورد هم تکن(سامانه تقرب) دیده میشه... اصولا این مدل F-5 آموزشی هست و در دماغه اش جایی برای رادار وجود ندارد. امکانات و نمایشگر های موجود هم زائد هستند و عملا در حد یک گوشی اندروید کاربری دارند.
  4. 2 پسندیده شده
  5. 2 پسندیده شده
    توی خواب میتونند ببینند. خود روسیه به دعوت ما اونجاست اون هم روی هوا نه زمین
  6. 1 پسندیده شده
    با سلام حالا که جمهوری اسلامی ایران ، ایالات متحده نیست و وزارت دفاع را نمیشود با لاکهید یا نورثروپ -گرومن مقایسه کرد ، ببینیم ، دیگران این ببر پیر را چه شکلی ارتقاء دادند که تبدیل به یک جت واقعی نسل ++3 شده رادار APQ-159 که جایگزین رادار APQ-153 شده ، برد دوبرابر در حالت هوا به هوا ، مجهز به سیستم قفل خودکار روی هدف که به خلبان برای شلیک سایدویندر کمک می کند . ( ارتقاء مربوط به تایگرهای نیروی هوایی سنگاپور هست ) کابین ارتقاء یافته تایگرهای نیروی هوایی برزیل ( به قرار گیری نمایشگرها دقت کنید ) تا بهترین تسلط را برای خلبان ایجاد کند . نمایشگر سربالای محصول مارکنی ، برای تایگرهای سنگاپوری دیسپنسرهای AN/ALE-40 برای تایگرهای سنگاپوری هلمت خلبان ، محصول البیت سیستمز با قابلیت هماهنگ شدن با رادار APQ-159 و شلیک موشکهای هوابه هوای پایتون -4 ، قابلیت اتصال به جوی استیک هوتاس رادار ELM-2032 برای تایگرهای تایلندی پاد شبانه / روزانه لایتینینگ-3 ، محصول رافائل برای تایگرهای تایلندی پاد اخلالگر اسکای شیلد و صدها ارتقاء دیگر که توسط شرکت سازنده ( نورثروپ ) صورت نگرفته است ، فقط باید یک مقدار گستره دید را افزایش داد که ببینیم دیگران چه کار کردند و می کنند ،بعد ان را با عملکرد خودمان مقایسه کنیم !
  7. 1 پسندیده شده
    منظور قسمت پنل کابین نیست. الان شما همین نمایشگرها رو روی فانتوم هم میتونید استفاده کنید. اون قسمت ارتباط با پهپاد و رادار زمینی هم مثال بود. شاید نیاز باشه همزمان هم اطلاعات رادار هواپیما روئیت بشه و هم اطلاعات رادار سطحی
  8. 1 پسندیده شده
    سلام متاسفانه به نظر میرسه که جناب امیر بنی طرفی در توضیح سرعت و ارتفاع پروازی دچار خطا شدند. این رو میشه از فیلم توضیحات و تعلل چند ثانیه ای فهمید. به نظر میرسه که ایشون حداکثر سرعت جنگنده در ارتفاع پائین و با پس سوز روشن رو گفتند که منطقی هم به نظر میرسه، در نتیجه حداکثر سرعت در ارتفاع بالا در حد همون ۱.۶ ماخ هست. مابقی فرمایشات شما حرف ما هم هست. سلام یک جنگنده بر مبنای حداقل ها ساخته نمیشه بلکه راه رو برای ارتقاء باید باز گذاشت. غیر از ارتباط با پهپادها باید جنگنده به رادار سطحی لینک بشه. علاوه بر این شاید قراره که این کاکپیت در جنگنده های دیگر هم استفاده بشه.
  9. 1 پسندیده شده
    در نظر داشته باشید که ما توانایی دیتالینک با پهپاد را به صورت عملیاتی داریم (سوخوی های سپاه ...) بعید نیست روی این هم باشه
  10. 1 پسندیده شده
    سلام، احیاناً این مقاله نبود ؟ مروری بر زمینه های بهسازی تامکت های نیروی هوایی ایران ( صنایع هوایی- شماره 93 -اسفند 77)
  11. 1 پسندیده شده
    یک زمانی ، درحدود 20 و چند سال پیش ، یک نویسنده گمنام ( لیسانسه زبان روسی ) در بولتن وزارت دفاع ، مقاله ای در خصوص امکان سنجی "0" کردن عمر سازه های جتهای نیروی هوایی ( مطالعه موردی تامکت) ، تعویض رادار ، پیشرانه و ... را داده بود ، این بنده خدا را از کشور فراری دادند ، ( الان بعنوان پژوهشگر ارشد مسائل ایران با درجه دکتری ، دارد در تینک تانک انستیتو واشنگتن کار می کند ) حالا همین دوستان ، به نظر دارند همین کار را می کنند. پی نوشت : احتمالا برآورد کردند که اگر سازه اف-5 را بهینه کنند ، در عوض اویونیک آن را از آنالوگ به دیجیتال تغییر دهند ، به صرفه تر هست !!!
  12. 1 پسندیده شده
    مسئله اساسی این هست که اینقدر درصد ها رو در تولید داخل بالا زدن پس چرا از اف 5 دست نمیکشن لاقل سازه به روز تری استفاده میشد نه یک جنگنده هفتاد ساله!!! با این همه طرح موجود در دنیا باز اف-5! شده جریان پراید و ده مدل مختلف ساختن ازش !
  13. 1 پسندیده شده
    یعنی واقعا هنوز کسانی هستن که فکر کنن قاهر واقعیه؟احتمالا از کارمندان دفاع سایبری و نیروهای ارزشی مجازی با این اقتصاد و این ارزش پول ملی و این همه فساد و ستمگری و سرکوب و باند بازی و بی کفایتی و فرار مغزها ایران دهه ها رنگ پیشرفت رو نمیبینه .سیستم پوسیده و ناکارامده.اینا برای بقا حاضر شدن خزر رو بدن بره یعنی واقعا هنوز کسانی هستن که فکر کنن قاهر واقعیه؟احتمالا از کارمندان دفاع سایبری و نیروهای ارزشی مجازی با این اقتصاد و این ارزش پول ملی و این همه فساد و ستمگری و سرکوب و باند بازی و بی کفایتی و فرار مغزها ایران دهه ها رنگ پیشرفت رو نمیبینه .سیستم پوسیده و ناکارامده.اینا برای بقا حاضر شدن خزر رو بدن بره
  14. 1 پسندیده شده
    البته بخش خصوصی قرار هست بسازد مبلغ 480 دلار پیشنهاد دادن ولی نظر طرف سوری 300 دلار هست الان در ونزوئلا هم داریم میسازیم به نظرم با 450 دلار اتفاقا برای رفع مشکل بیکاری و اقتصاد هم خوب هست . پولش رو هم ایران قرار نیست بده
  15. 1 پسندیده شده
    سلام و عرض ارادت این خبر بسیار مسرت بخشه و خارج از تصور! چون به هر حال اصطلاحا بازارش یک محدوده مشخصی داره. ایکاش این فعالیت ها به حوزه اویونیک هم گسترش پیدا کنه.
  16. 1 پسندیده شده
    درود بر استاد گرامی جناب MR9. این عکس بسیار زیبایی که شما گذاشتید بسیار گفته ها دارد. نویسنگان خارجی احتمالا با منطق خودشان فکر کرده اند که چون تامکت با چند دقیقه پرواز به محدوده 200 کیلومتری ریاض می رسد پس می تواند ترافیک هوایی آنجا را تعطیل کند. درحالیکه اصولا سیاست ما حفظ برتری هوایی برون مرزی نیست با این تعداد هواپیما. همانطوری که در متنهای خودشان هم آمده کاسبی هر چه بیشتر هم همیشه از اهداف غربی ها است. درود بر جناب skyhawk فقط در تهران ده ها پروژه ساخت سیکر در حال اجرا و خاتمه یافته وجود دارد و سیکرهای موجود هم با تغییرات در تراشه های FPGA و نرم افزارهای Embedded آنها مرتب در حال بروز رسانی و تغییر هستند. واضح است که نویسندگان مقاله اهداف fund rising هم داشته اند. خوبی ترجمه مقالات اینها آن است که به ذهنیت اینها پی می بریم. برای مثال بیش از 6 ماه است که در خلیج فارس ناو هواپیمابری دیده نشده است و میلیتاری واچ هم یک مقاله زده بود در مدح ناو هواپیما بر با این تیتر : کوسه سفید در استخر پیراناها (پیرانا ماهی گوشت خوار و کوچکی است که در دسته های بزرگ تهاجم می کنند و قادرند یک فیل را در مدت کوتاهی به استخوان سفید براق تبدیل بکنند) اگر ابراز نظر های زیر مقالات آنها را هم بخوانید می بینید که چقدر آدمها شبیه به هم هستند!!! و این ابراز نظرها چقدر آشنا است. نه نشنال اینترست و نه میلیتاری واچ هیچ کدام به برد 300 کیلومتری اشاره نکرده اند و برد 300 را برای R-33 روسی بیان کرده اند و برد فکور را 220 کیلومتر در نظر گرفته اند اما گفته اند که منابع ایرانی آنها برد فکور را 300 کیلومتر می دانند و احتمال داده اند که با کمک روسها در تغییر فرمول سوخت برد این موشک بیشتر هم می شود که در راستای اهداف بزرگنمایی و fund-rising اینها است. در مورد برد بلند هم با ظهور متئور و PL-15 استاندارد برد بلند به بالای 400 کیلومتر ارتقاء یافته که فقط با موشک های رمجت و یا موشکهای hit-to-kill و یا ترکیب اینها قابل دستیابی است. پس با توجه به اظهارات وزرای دفاع سابق مبنی بر تلاش برای دستیابی به موشکهای ضد ناو فراصوت، و تجربه چینی ها در این زمینه هیچ بعید نیست که در آینده نه چندان نزدیک ما شاهد نسخه ای رمجت از موشک استاندارد هم باشیم که ابتدا به عنوان ضد ناو هوا به سطح و سطح به سطح و در نهایت به صورت هوا به هوا مشابه PL-15 ساخته بشود.
  17. 1 پسندیده شده
    تا جایی که بنده دیدم تنها یک رادار کوچک در رسانه های داخلی نمایش داده شده که احتمالا جهت استفاده در کرار رهگیر(از سیکر های فعال)توسعه پیدا کرده. مورد دیگر اینکه مبنای برد ۳۰۰ کیلومتری فکور چیه؟ درسته که صنایع دفاعی ایران به سوخت پرتوان تری دست پیدا کردند و نمودش رو در ارتقای برد صیاد۳(بدون تفاوت ابعاد نسبت به صیاد۲) و موشک فاتح ۳۱۳ و ذوالفقار میشه دید اما هیچ نشونه ای برای استفاده از این سوخت در فکور وجود نداره. چیزی که از شواهد میشه برداشت کرد اینه‌ که موتور هاوک رو از لحاظ طولی حدودا یک متر کوتاه کردند تا امکان بکار گیریش در فکور میسر بشه، مشخص نیست که سوخت مورد استفاده رو هم تغییر داده باشند. این تغییر منجر به کاهش زمان سوزش و فعالیت موتور میشه که برد رو کاهش میده اما وزن پائین موشک فکور نسبت به هاوک میتونه این مشکل رو جبران کنه و بنابراین بهتره موشک فکور رو یک موشک AIM-54 A با برد حدود ۱۳۰ کیلومتر و سرعت حدودا ۳ الی ۴ ماخ محسوب کنیم که به سیکر فعال و بردهای الکترونیکی بروزتر مجهز شده. و الا با وجود داشتن فکور با برد ۳۰۰ میلومتر و سرعت ۵ ماخ ساخت موشک مقصود برد بلند توجیهی نداشت! مگر اینکه پروژه مقصود یک موشک برد بلند با جثه ای مشابه اسپارو و آلامو باشه که هیچ شواهدی بر وجود این فناوری در ایران دیده نشده.
  18. 1 پسندیده شده
    اگر میتونستیم! توانش رو داشتیم و میخواستیم!، که بریم سراغ چیزی به اسم drfm هیچ کدوم از دلایلا ها و اسپایک های اسراییل اهداف فوق حساس ایران و سوریه رو بسادگی بدون هیچ گونه مزاحمت الکترونیکی منهدم نمیکرد. سادگیش در همین حده... https://www.youtube.com/watch?v=SVrdgdN1HF0
  19. 1 پسندیده شده
    سایت آمریکایی بلومبرگ از طرف یک منبع که نخواسته نامش فاش بشه مدعی شده که ترامپ و پوتین درباره "لزوم خروج ایران از سوریه" (منظور بیرون انداختن ایران از سوریه) به توافق رسیده اند. گویا پوتین گفته که "خارج کردن ایران از سوریه" (منظور بیرون کردن ایران از سوریه) هدفی دشوار خواهد بود. سایت روسی اسپوتنیک هم این خبر رو گزارش کرده. https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-08-17/musk-s-bombshell-tesla-tweet-wasn-t-reviewed-by-anyone-nyt-says https://sputniknews.com/us/201808171067256639-usa-russia-iran-exit-syria-putin-trump
  20. 1 پسندیده شده
    پنج شنبه 18 مرداد: جنگنده های سعودی، اتوبوس حامل کودکان یمنی را در صعده هدف قرار دادند. وزارت بهداشت یمن اعلام کرد شمار قربانیان حمله هوایی ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان در بازاری در منطقه ضحیان استان صعده به پنجاه و یک شهید و هفتاد و نه زخمی افزایش یافته است (لینک گزارش). جمعه 19 مرداد: شلیک دو موشک بالستیک انصارالله بسوی جازان جنوب عربستان. عملیات نظامی علیه یمن (روز 135+3y) 1) دوشنبه 22 مرداد: نیروهای ائتلاف با دور زدن «الدریهمی»، این شهر ساحلی در جنوب الحدیده را محاصره کرده اند. نیروهای انصارالله در داخل الدریهمی مقاومت می کنند. 2) نیروهای هادی به منطقه «حیران» در جنوب حرض (نقطه مرزی واقع در شمال نوار ساحلی) نزدیکتر شده اند. این در حالی است که حرض، مثلث عاهم و حیران در کنترل انصارالله قرار دارد ولی عملا جاده ای که از الملاحیط در استان صعده بسوی ساحل سرازیر می شود قطع شده است. 3) نیروهای هادی در منطقه «الملاحیط» واقع در مدیریت الظاهر غرب استان صعده پیشروی کرده و به جبال مران نزدیکتر شده اند. 4) به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «تحولات جهان اسلام» صبح دوشنبه مراسم تشییع پیکر شهدای جنایت ضحیان که پنج شنبه گذشته بر اثر بمباران جنگنده های ائتلاف سعودی در بازار ضحیان رخ داده بود، توسط مردم صعده برگزار شد. هزاران نفر از استان صعده، صنعاء و استانهای دیگر با در دست داشتن تصاویر شهدای مقاومت و انصارالله در این مراسم شرکت کردند و ضمن اعلام آمادگی برای مقابله با متجاوزان سعودی، انزجار خود از استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل را ابراز کردند. 5) عبدربه منصور هادی وارد قاهره شد و با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار کرد. السیسی در این دیدار ضمن تأکید بر راه حل سیاسی بحران یمن گفته: «اجازه نمی دهیم با امنیت دریای سرخ بازی شود... با تبدیل یمن به محلی برای تهدید امنیت و استقرار کشورهای عربی، مخالف هستیم...» (لینک خبر). 6) پنج شنبه 25 مرداد: نیروهای هادی وارد مرکز مدیریت «حیران» شدند. درگیری شدید ادامه دارد. در صورت تثبیت موقعیت نیروهای هادی در حیران، عملا جاده ای که از استان حجه وارد نوار ساحلی می شود مسدود خواهد شد. همچنین «حرض» و «مثلث عاهم» در محاصره قرار می گیرند. در روزهای قبل، جاده ای که از استان صعده وارد نوار ساحلی می شود با سیطره نیروهای هادی بر جاده الملاحیط، مسدود شده بود. 7) پنج شنبه: مرکز مدیریت «باقم» در شمال صعده در آستانه سقوط قرار گرفته است. 8) پنج شنبه: پس از «حیران»، درگیری ها به «مثلث عاهم» (سه راهی حجه ـ حرض ـ الحدیده) واقع در جنوب شهر حرض رسیده است. شهر حرض و مناطق اطراف آن، در کنترل انصارالله قرار دارد. شیعیان یمن ---------------------------------------------- محور جنوب حرض، مثلث عاهم با دایره قرمز مشخص شده نمایی کلی از محورهای درگیر در شمال غرب یمن گریه خانوم گرندی نماینده سازمان ملل در بازدید از مجروحین کودک به جا مونده از فاجعه حمله هوایی ائتلاف عربی به اتوبوس دانش آموزان در صعده (ایشونم فقط همین کار از دستش بر میاد بالاخره حقوقشون باید برسه...) در ضمن طی روزهای گذشته (در ادامه بعد از پست جناب امینور) تعدادی زرهپوش ائتلاف توسط حوثی ها منهدم شده که ویدئوهاش توسط الاعلام الحربی یمن منتشر شده موجوده یکیش برادلی ام-2 بوده و چندین امرپ
  21. 1 پسندیده شده
    بسم الله........... وضعیت سویدا / از ده روز پیش ارتش عملیات گسترد ه ایی رو برای پاکسازی مجدد بیابانهای این منطقه شروع کرده نصب سایت حرارتی بروی زرهپوش شیلکا اخیرا ارتش سوریه ادوات پدافندی قدیمی خودش رو مجهز به سایت های حرارتی کرده حرکت ستونهای ارتش سوریه به سمت مناطق همجاور با استان ادلب بر اثر انفجار ی در یک مجتمع مسکونی در استان ادلب تا کنون 36 نفر کشته شدن این مجتمع متعلق به یک تجار اسلحه و دلیل این حادثه هم انفجار مهمات موجود در محل بوده
  22. 1 پسندیده شده
    درود به دوست گرامی با توجه به نام گذاری فکور به عنوان موشک هوا به هوای میانبرد و ترجمه مخفف آمرام بد نیست که سر گذشت آمرام را بررسی کنیم. موشک آمرام به بیش از 36 کشور فروخته شد و هواگردی که بتواند آن را مغلوب بکند می تواند به برتری هوایی 36 کشور صدمه جدی بزند. پلتفرم فینیکس برای رفع نیاز نیروی هوایی آمریکا مورد توجه قرار نگرفت زیرا این پلتفرم به رادار AWG-9 بسیار وابسته بود و آمریکایی ها دنبال موشکی بودند که به همه هواپیماهای دیگر قابل اتصال باشد (در رونمایی فکور هم جمله مشابهی شنیدیم) . آمرام محصول مشترک صنایع هیوز و ریتیون یعنی سازندگان فینیکس و هاوک بود! روی کاغذ قرار بود بتواند 52 جی را تحمل بکند و نسل جدیدش هم در دوره اوباما به دلیل نبود بودجه تعطیل شد. پروژه آمرام به دلیل ناپایداری محصول و افزایش هزینه ها و قیمت تمام شده در سال 1984 متوقف شد و در سال 1985 به کوشش گاسپار واینبرگر (همان که گفت باید موجودیت ملت ایران را نابود بکنیم) دوباره احیا شد. تا سال 1984 ، 8 تیر موشک تست شده بود 5 تا توسط ریتیون و 3 تا توسط هیوز که نتایج نا امید کننده ای داشتند و کل پروژه هم دست کم 2 سال تاخیر داشت. توجه شما را به این نکته جلب می کنم که در دهه 60 زمانی که فینیکس ساخته می شد اصولا نرم افزار کمترین نقش را در کیفیت محصول داشت به مرور این نقش در دهه 80 به 20 درصد رسید و امروز این نقش بیش از 80 درصد است. وقتی که سخت افزار یک موشک معمولی می تواند دست کم 25 جی فشار را تحمل بکند، پس سخت افزار جنگنده فراصوت شانسی در مقابل سخت افزار یک موشک معمولی هم ندارد و اگر هم با شدت جی بالای 10 مانور بکند، احتمالا سرنشین های خود را می کشد. بنابراین اهداف فراصوت دارای قابلیت مانور فقط موشکهای بالستیک، کروزها و پهپادهای فراصوت را شامل می شوند فعلا نه جنگنده های سرنشین دار. ظاهرا قبل از انقلاب آمریکایی ها یک بار این کار را در شمال ایران انجام دادند تا کارایی موشک فینیکس را بر علیه میگ 25 برای ما تست بکنند. ایران در اساس تامکت را فقط برای دور کردن میگ های 25 و نیاز به طول کوتاه باند برای نشست و برخاست خریده بود و برای اینکه فینیکس بتواند با این پرنده درگیر بشود، تامکت باید پروفیل پروازی خیلی خاصی را بکار می گرفته که در مصاحبه با تیمسار گران قدر شهرام رستمی (از معدود افرادی که آموزش پرواز با آن پروفایل مخصوص مغلوب کردن میگ 25 را دیده بودند و هنوز در خدمت نیرو بودند) تا حدودی شرح داده شده است که البته کار ساده ای نبوده و در شکار میگ 25 که ایشان مطابق دستورالعمل آمریکایی ها انجام دادند بکارگیری این پروفیل پروازی در ارتفاع بالا باعث شد که افسر RIO صندلی عقب ایشان دردهای بسیار وحشتناکی را در ناحیه گوش متحمل بشود و صدمه ببیند. بسیار نیکو بود که ما همین کار را البته بدون اینکه خیلی ارتفاع بگیریم و خلبانهای نایاب را صدمه بزنیم، این بار در جنوب و وسط خلیج فارس انجام می دادیم تا پیام های خوبی داشته باشد. اما پرواز های فراصوت فرسودگی جنگنده را بشدت افزایش می دهد و در شرایط فعلی چندان معقول نیست. هر چند یک نوع پرتابه هدف فراصوت از قبل از انقلاب در نیرو موجود است اما تستهایی که روی فکور رسما اعلام شده با استفاده از پهپاد کرار بوده که با سرعت نزدیک به صوت پرواز می کند. که البته تستهای استانداردی هم هست. همانطور که در گزارش پروژه تحقیقاتی RS8A در تاریخ 1993 نوشته سرهنگ دوم John.R.Ward به نام Beyond "Integrated Weapon System Management" Acquisition in Transition آمده است. http://www.dtic.mil/get-tr-doc/pdf?AD=ADA276791 این گزارش که به مشکلات موشک آمرام و پدیده Missile-ghosting در نبود تفکر تجمیع مدیریت سامانه های مدیریت تسلیحات هواپیما پرداخته است. تجربه مشکلاتی که در اتصال این موشک پیشرفته به هواگردهای قدیمی (ایگل و فالکون و ...) پیش آمد (که تا نزدیکی کنسل شدن کل پروژه آمرام پیش رفت) منجر به ایجاد استاندارد MIL_STD_1760 گردید. در مورد استانداردهای سری MIL باید بگویم که بر خلاف استاندارد های سری IEEE و ISO که هدف اصلی آنها در انحصار گرفتن بازار با افزایش هزینه برای ورود رقبای جدید (که موقعیت شرکتهای متفق در استاندارد به خطر نیافتد) بوده و هدف فرعی بالا بردن کیفیت است، استانداردهای سری MIL همگی هدف اولیه افزایش حداقل کیفیت را دارند و ضامن منافع شرکت یا شرکتهای خاصی نیستند. تست های موشک آمرام روی اف-15 به عنوان اولین پلتفرم و اف-16 به عنوان دومین پلتفرم (اف-16 به دلیل missile ghosting و استفاده از یک واسط دیجیتال برای خوراندن فرامین نا همتراز دو طرف به یکدیگر و کندی ناشی از آن (چقدر این روش آشنا است) ) نا موفق بودند. تستهای عملیاتی موشک آمرام بر اساس الزاماتی که در طراحی مفهومی آن آمده بوده به این گونه بوده که باید 4 تیر موشک متوالی برای 4 هدف که با سرعت نزدیک به صوت پرواز می کنند پرتاب بشود سرعت خود شکاری هم باید زیر صوت باشد در حالیکه شرایط محیطی با ECM سنگین همراه باشد. به عبارت دیگر برای آمرام یک تست پرتاب 4 تیر تقریبا هم زمان برای 4 هدف در محیط جنگ الکترونیک شدید تعریف شد. این ECM سنگین توسط هواگردهای دیگری که در نزدیک میدان تیر پرواز می کرده اند باید تامین می شده است. در دوم آگوست 1989 یک فروند ایگل تحت هدایت خلبان تست کاپیتان بن جاپلین، 4 تیر موشک آمرام را بار کرد و از پایگاه فلوریدا به پرواز درآمد. تیر موشک اول توسط مانور پهپاد منحرف شد و 3 تیر دیگر هم دقیقا به همان جایی رفتند که رادار اف-15 به آنها می گفت که بروند ولی هر 3 تیر خطا رفتند زیرا رادار اف-15 نتوانست بین هدف واقعی و هدفهای تقلبی که ناشی از وجود ECM در محیط نبرد بودند هدف واقعی را تشخیص بدهد. خطا رفتن تیر اول را با یافتن یک باگ در نرم افزار رادار ایگل بر طرف کردند و برای حل مشکل ECM هم یک بهبود جدید برای همه رادارهای ایگل ارائه شد. در تست دوم (یک روز خوب در ماه مه 1990) که اگر ناموفق می بود کل پروژه با خطر کنسل شدن مواجه بود دو تا از پهپادها را هم به پاد ECM مجهز کردند تا شدت ECM را تشدید و متفاوت بکنند، این بار سه موشک به هدف برخورد مستقیم کرد و یکی از فاصله ای مرگبار نزدیک هدف عبور کرد. این بار نیز خلبان با سرعت 650 نات (حدود 0.9 سرعت صوت) در پرواز بود و پهپادها با سرعت نزدیک به صوت. کاپیتان جاپلین چند ثانیه بعد از پرتاب آخرین موشک، با یک مانور سنگین از منطقه عملیات خارج شد و موشک آمرام با اتکا به رادار فعال داخلی خودش و داده هایی که قبلا توسط رادار ایگل به آن داده شده بود با موفقیت به سمت هدف واقعی رفت. این موفقیت باعث شد که پروژه آمرام که در پیش بینی مسیر حرکت هدف از فیلتر کالمن استفاده می کند( https://calhoun.nps.edu/bitstream/handle/10945/41427/14Mar_Osborn_Adam.pdf?sequence=1&isAllowed=y )کنسل نشود. پروژه ای که از 1978 بر مبنای تجربه موشک فعال راداری AIM-7B که به دلیل مشکلاتی کنار گذاشته شده بود شروع شده بود و قرار بود دو برابر اسپارو قدرت رزمی و قیمتی نصف آن داشته باشد. نیروی هوایی بسیار خوش بینانه اعتقاد داشت با استفاده از آمرام قدرت نابودگری ایگل ها دو برابر و قدرت فالکون ها 6 برابر می شود. در میانه دهه 90 میلادی 40 تیر موشک آمرام در 12 ماموریت تست پرتاب شدند و نتایج و قابلیت اطمینانی فراتر از انتظار از خود نشان دادند. بهبود ها و استاندارد سازی های توسعه نرم افزار روی شکاری ها به جایگاهی رسید که موشکی که روی بلاک های مختلف اف-16 برای هماهنگ شدن بسیار پر مسئله بود در یک نبرد واقعی در ساعت 2220 به وقت محلی روز 27 دسامبر سال 1992 موفق شد یک فروند میگ 25 عراقی را منهدم بکند.
  23. 1 پسندیده شده
    بسم الله........... عملیات نظامی در استان های درعا و قنیطره به صورترسمی به پایان رسیده .نیروهای ارتش ساعاتی پیش وارد آخرین مواضع داعش شدن و این مناطق رو پاکسازی کردن . تعداد زیادی از گروههای مسلح در کنار ارتش بر ضد داعش وارد عمل شده . داعشیها بر خلاف سایر گروههای مسلح به شدت مقاومت کردن ونزدیک 11 روز دوام آوردن . دیده بان حقوق تروریستها تلفات این گروه را نزدیک 280 کشته عنوان کرده البته در بیابانهای لجاه در مرز سویدا ودرعا به علت نفوذ داعش تعدادی حمله هوایی ثبت شده . بعد از پایان عملیات درعا قنیطره حالا نوبت ادلب میشه . ادامه آتش بس و یا شروع حملات ارتش . نیروهای سوری با کمک روسها یک گذرگاه انسانی در ابوظهور برای خروج غیر نظامی از استان ادلب باز کردن وهمین موضوع وتهدید سوریهاو سکوت روسها و نگرانی ترکها باعث شده هدف بعدی ارتش استان ادلب بخصوص مناطق تحت کنترل النصره عنوان یشه مگر در مذکرات آتی امتیازاتی رد بدل بشه ادوات کشف شده ویا به غنیمت گرفته شده از داعش ومسلحین کشته های داعش
  24. 1 پسندیده شده
    جنگنده های ارتش اسرائیل مرکز تحقیقات نظامی ارتش سوریه در نزدیکی شهر مصیاف در ریف حماه را مورد حمله قرار دادند که منجر به وقوع چندین انفجار مهیب شد.
  25. 1 پسندیده شده
    با سلام بنده جایی از قاهر صحبت کردم هی به قاهر وصل می کنید اصلا طرح زمین تا اسمان با قاهر فرق دارد ، در ضمن باید همون جوان باشد ، یک دوستم در مراسم ختم شرکت کرده بود این طرح با جزئیات مطرح شده بود ، من انجا نبودم خودم این جزئیات را نشنیدم و برای همین اون جزئیات را بیان نمی کنم ، فردا مشکل پیش بیاید .