برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on جمعه, 20 تیر 1399 در همه مناطق
-
6 پسندیده شده۱- اگر وابستگی به شرق و غرب برای بقای یک نظام فشل مشکلی نیست اصلا” چرا انقلاب شد؟ پس شعار نه شرقی نه غربی چه شد؟ ۲- جدا” این قرارداد چرا مثلا” با آلمان بسته نمی شود؟ ۳- شایعه واگذاری جزایر و پایگاه های نظامی دقیقا” توسط خود عوامل رسانه ای نظام انتشار یافته تا عوام کالانعام را به اصل قرارداد راضی کنند. یعنی عوام کالانعام ایرانی را از یک خطر بسیار بزرگتر ولی غیر واقعی که در قرارداد وجود ندارد بترسانند تا در پایان به خود قرارداد که خطر بزرگی است قانع بشوند. این بازی کثیف مشابه آنچیزی است که پرستو بازان حاکم بر کشور هر از چندگاهی درباره بهای ارزهای خارجی، خودرو، ... انجام می دهند. قیمتها را مثلا” هشتاد درصد بالا برده و سپس در پنجاه درصد افزایش متعادل می کنند و تازه منت هم سر عوام کالانعام می گذراند که ما قیمتها را سی درصد پایین آوردیم. مردم عوام هم راضی ! ۴- متأسفانه ما عوام کالانعام ایران خیلی بی انصاف تشریف داریم و همین باعث مشکلات بسیاری برای کشور شده است. در زمان فتحعلی شاه قاجار ما با یکی از ‘ابر قدرتهای نظامی جهان’ زمان یعنی روسیه تزاری جنگیده و پس از نثار خونهای بسیار و شهدای عزیز، نبرد را به آنها واگذار کردیم. یعنی تلاشمان را کردیم ولی خوب نتیجه مطلوب حاصل نشد. نتیجه این شکست از ‘ابرقدرت نظامی’ زمان هم قراردادهای گلستان و ترکمانچای شد. در زمان رضا شاه هم سه ابرقدرت زمانه یعنی شوروی، آمریکا، و انگلستان به میهن ما تاختند و آن را اشغال کردند. ولی عوام کلانعام ما همواره با مسخره کردن این دو واقعه و بدون در نظر گرفتن واقعیات (پیروزی نظامی ایران در هیچ یک از دو واقعه یاد شده امکانپذیر نبود) درباره آن قضاوت می کنند. در حال حاضر پس از چهل و یکسال و تزریق تریلیون ها دلار ارز ناشی از صدور منابع خدادادی به اقتصاد کشور، بدون جنگ و خونریزی دو دستی کشور تاریخی خود را به یک کشور کمونیست تقدیم می کنیم! ۵- حالا خداوکیلی هنوز هم این شانس وجود دارد که اصل قرارداد چیز دیگری باشد و هیاهوی ما هم برای هیچ. شخصا” امیدوارم که تمامی این مطالب مطرح شده در روزهای اخیر شایعات بی پایه و اساس باشد.
-
6 پسندیده شدهخوب در بازدید نمایندگان دیوان محاسبات در پژوهشگاه فضایی یک عکسی منتشر شده بلاخره باید نشان بدهند پولها کجا خرج می شود گروه پژوهش پیشرانه قالبگیری سوخت جامد و احتمالا یکی از موتور خانواده ارش عکس از نظر من مشکل حفاظتی دارد چند نمونه از شکل های گرین سوخت جامد و نمودار رانش تولیدی بر حسب زمان شماره3 منبع نمودار موتور ارش 24 https://www.aparat.com/v/XMHBZ
-
5 پسندیده شدهنگاهی به بمب افکن های امریکایی که هیچ گاه عملیاتی نشدند! بعد از اتمام جنگ جهانی دوم و تا قبل از ورود موشک های بالستیک قاره پیما نگاه دو قدرت تراز اول جهان یعنی امریکا وشوروی برای دست یافتن به برتری و همچنین تنوع بخشیدن به ابزار مورد نیاز برای رساندن انبوه تسلیحات نامتعارف به خاک یکدیگر سبب شده بود که دو طرف به سرمایه گذاری هنگفتی در ساخت بمب افکن های مختلف روی بیاورند از طرفی قدرت اقتصادی برتر امریکا دلیلی بر اجرای طرح ها ی بسیار متنوعی در زمینه توسعه و طراحی بمب افکن ها شده بود این طرح ها توسط شرکت های مختلف نظامی امریکا ارائه میشدند البته بر طبق روال معمول خیلی از این ایده ها شاید فراتر از اشکالی رسم شده بر روی کاغد نبودند اما حتی با این شرایط در طی این رقابت میان دو ابرقدرت ده ها طرح نیز به مراحل پرواز و تست نیز رسیدند هرچند بسیاری از انها یا به دلایل چون نقاط ضعف عمده و طراحی احمقانه کنار گذاشته شدند اما طرح های نیز بودند که شایستگی وارد شدن به خدمت نیروی هوایی امریکا را در خود داشتند اما به دلایلی چون سیاست و یا هزینه های مربوطه برای همیشه کنار گذاشته شدند در این نوشته میخواهیم بررسی بمب افکن هایی را اغار بکنیم که با داشتن مقداری خوش اقبالی شاید هم اکنون باید شاهد پرواز انها در اسمان بودیم. داگلاس XB-42 میکس مستر...1944 احتمالا باید میکس مستر را پیشرفته ترین بمب افکن مجهز به موتور پیستونی دانست که تا هم اکنون در اسمان پرواز کرده است ( البته اگر نخواهیم کمی شانس برای بمب افکن XF-12 Rainbow قائل شویم).کامل ترین وصف درباره این پرنده بی نظیر توسط رنه جی فرانسیلسون به عنوان نویسنده بزرگ کتاب های هوانوردی و از مقامات سابق این عرصه در امریکا گفته شده است "میکس مستر هواپیمایی با سرعتی برابر بابمب افکن موسکیتو B.XV و توانی دو برابری در حمل تسلیحات بود.همچنین با مسلح شدن به چهار تیربار 0.50 اینچی در این زمینه نیز از موسکیتو بریتانیایی بی دفاع کاملا برتر بود". شاید میکس مستر را باید قربانی تاریخ دانست این بمب افکن در اواخر جنگ جهانی دوم معرفی شده بود درست در زمانیکه مفهوم پیشران های جت تمامی چشم های جهان هوانوردی را به خود خیره کرده بود. XNBL-1 بارلینگ ...1923 درگیری و رقابت میان بالاترین سطوح فرماندهی ارتش امریکا را باید جزئی همیشگی از تاریخ این کشور دانست.البته این رقابت در بسیار ی از مواقع به سمت بهبود و کسب توانایی بزرگتری بوده است تا به سمت تخریب و ضعف ! از نمونه بارز برای این داستان میتوان به پافشاری عجیب ژنرال بیلی میشائیل به توانایی بمب افکن در نابودی شناورهای سنگین اشاره کرد این ژنرال خبره که فرماندهی نیروی هوایی امریکا ر ا در جنگ جهانی اول به عهده داشت به عنوان طرفدار سرسخت نیروی هوایی در مقابل نیروی دریایی امریکا که سالیان درازی به عنوان مهمترین رکن ارتش امریکا شناخته میشد قرار گرفته بوددر حالیکه نیروی دریایی امریکا برای اثبات غیر قابل غیر بودن شناورهای این نیرو دست به ازمایش های گوناگونی میزد میشائیل هم تصمیم به اثبات خلاف این امر گرفت. برای انجام این کار او بمب افکن کوتاه برد مارتین NBS-1 را انتخاب نمود.اما قطعا در اختیار داشتن یک بمب افکن بزرگتر فرصت بهتری به او برای اثبات گفته هایش میداد.به همین منظور او از یک طراح در خواست کمک نمود با ورود دکتر ویلیام ویتنی کریسمس او سرانجام موفق به معرفی بمب افکن بارلینگ شد هر چند این بمب افکن سرعت و برد بسیار کمی داشت اما توانایی حمل سلاح ان میتوانست به هر شناوری به شدت اسیب برساند این ایده در سال 1923 راهی وسیع برای ساخت طراحی بمب افکن های سنگین باز نمود راهی که شاید تا زمان حالا نیز بسیار هموارتر از قبل دنبال میشود. داگلاس XB-43 جتمستر...1946 XB-43 را باید اولین بمب افکن جت امریکایی که موفق به پرواز شد دانست این هواپیما درست سه سال بعد از پرواز اولین بمب افکن جت جهان یعنی Arado Ar 234 المانی اولین پرواز خود را انجام داده بود این پرنده هرچند اغاز کننده فصلی جدید در دنیا پرواز شد اما همانطور که بمب افکن پیستونی میکس کستر دوست داشتنی را به موزه فرستاد خود نیز به دلایل داشتن نقاط ضعفی چون سطوح کنترل پرواز ناکارامد توسط بمب افکن تورنادو B-45 به بوته فراموشی سپرده شد. مارتین XB-51 XB-51 را باید یک از خاص ترین بمب افکن های این نوشته دانست بمب افکنی که در ابتدا برای انجام ماموریت در ارتفاع پایین و همچنین پشتیبانی هوایی نزدیک در نظر گرفته شده بود اما سرانجام به عنوان یکی از گزینه های جانشینی B-26 به عنوان یک بمب افکن تاکتیکی در کنار رقیبانی چون B-45 و AJ-1 قرار گرفته شد.موتورهای این پرنده برخلاف دیگر بمب افکن ها در دو سمت پایینی بدنه قرار داده شده بودند همین امر قابلیت کنترل پرواز بسیار خوبی به ان داده بود همچنین سرعت ان نیز در ارتفاع پایین بی نظیر بود . قابلیت پرواز در همه شرایط اب وهوایی و در شب به این پرنده امتیاز ویژه ای اعطا نموده بود این پرنده با وجود داشتن نقاط مثبتی یک ضعف عمده نیز داشت این هواپیما از سایر رقیبان پایداری کمتری داشت همچنین بدنه ان قابیلت کمتری در تحمل تنش نسبت به دیگر رقبا داشت به همین دلایل XB-51 از گزینه های ان زمان حذف شد. مارتین XB-68 XB-68 براق و خاص ! بدنه این پرنده به دلیل طراحی برای انجام پرواز در سرعت 2.4 ماخ وتحمل گرما ناشی از این سرعت بالا از درصد بالایی از فولاد ساخته شده بود.این پرنده یک طرح بسیار بلند پروازانه درزمان خود تلقی میشد ترکیبی از سرعت و شعاع پروازی بالا همچنین سیستم پرتاب بمب و هدایت اینرسی ان را به پیشرفته ترین پرنده زمان خود در سال 1953 تبدیل کرده بود. طی کردن مراحل ازمایش و عملیاتی کردن این بمب افکن حداقل تا سال 1963 یه طول می انجامید همین موضوع سبب شد نیروی هوایی امریکا از مزایا این پرنده بگذرد و بمب افکن B-66 را به خدمت خود در اورد. A-12 Avenger II در اواخر دهه 80 میلادی نیروی دریایی امریکا تصمیم به به خدمت گرفتن یک هواپیما پنهانکار تهاجمی با برد پروازی بالا گرفت به همین منظور مکدانل داگلاس و جنرال داینامیکس طرحی انقلابی و شبه مثلثی خود را ارئه نمودند هرچند این طرح در ابتدا چشم های بسیاری به خود خیره نمود اما با پیش امدن مشکلات عمده ای چون نبود توان فنی کافی برای انجام ان تاخیر در برنامه و افزایش هزینه ها سبب ایجاد درگیری قضایی میان وزارت دفاع امریکا و پیمانکاران شد پرونده ای که در سال 2004 با پرداخت 200 میلیون دلار به نیروی دریایی امریکا خاتمه پیدا کرد. نورثروپ XB-35 و YB-49 نورثروپ را باید شرکتی دانست که میداند چگونه بازی را برای مدت طولانی اداره کند! از دهه 40 میلادی انها در تلاش برای فروش طرح بمب افکن های تمام بال به ارتش امریکا بودند اما تا سال 1997 و بستن قرار داد فروش B-2 افسانه ای زمان زیادی برای تحقق اروی خود صبر نمودند. از زمانیکه YB-35 اولین تمام بال این شرکت اولین پرواز خود را انجام داد تا زمان بازسازی مجدد ان با یک موتور جت و پرواز ان تحت نام YB-49 زمان زیادی نگذشت YB-49 در اواسط دهه 40 میلادی با هزینه تقریبی نیم میلیارد دلار ان زمان برابر با 6.5 میلیارد دلار سال 2020 اولین پرواز خود را انجام داد اما موتور جت ان هرچند سرعت ان را افزایش داده بود اما سبب کاهش شدید شعاع عملیاتی ان نیز شده بود.این هزینه اما سالها بعد و در طراحی B-2 ارزش خود را نشان داد. هم اکنون نیز طراحی بمب افکن اینده امریکا یعنی B-21 نیز به این گروه سپرده شده است. XB-70 والکیری تا اوخر دهه 50 میلادی همه میدانستند که معرفی یک بمب افکن جدیدبه معنی افزایش سرعت و ارتفاع پروازی ان میباشد درنتیجه هدف بعدی پرواز با سرعت3 ماخ بود این یعنی طراحی چشمگیرترین پرنده موجود تا ان زمان! این ماشین نابودگر XB-70 نام گرفته بود پرنده ای شوم برای نابودی تاسیسات حیاتی دشمن و انجام حملات هسته ای به عمق دشمن شمار یک امریکا یعنی شوروی . XB-70 را باید سیاسی ترین بمب افکن تاریخ دانست پرنده ای که سرچشمه بروز درگیری های مهم وشدیدی بین سیاستمدران امریکایی شد.از جمله نیکسون کندی و مک نامارا که برحسب اوضاع از مخالفان یا طرفداران این پروژه محسوب میشدند و حتی برحسب شرایط نیز دیدگاه خود را به سرعت عوض مینمودند! به طور مثال کندی در انتخابات سال 1960 طرفدار B-70 بود اما پس از پیروزی او نظر خود را تغییر داد. این پروژه سرانجام به دلایل سیاسی و سنگین ترین هزینه برای توسعه یک هواپیما در تاریخ 1.5 میلیارد دلار در سال 1966 چیزی معادل 12 میلیارد دلار در سال 2020 برای همیشه کنار گذاشته شد.
-
2 پسندیده شدهعزیز دلم ، چرا انقلاب کردیم !؟ اگر قرار بود بریم زیر سایه ی یک ابر قدرت ، خب ، در همون زمان حکومت قبلی ، زیر سایه ی آمریکا بودیم ، با شوروی هم تعامل داشتیم ، با همسایگانمون هم رابطه ی خوبی داشتیم ( به جزء عراق ) ، تازه عزت و احترام هم داشتیم و مردم هم مثل سایرین زندگی می کردند و اونقدر توان مالی و ذهنی و جسارت داشتند که برای حقوقشون اقدام کنند ( البته خوشی زده بود زیر دلشون ) ... علاوه بر این شما اخبار آفریقا و کشورهایی که چین باهاشون همچین قراردادهایی رو بسته رو دنبال کن ، مثل سگ پشیمون هستند ... چرا همین قرارداد رو با آمریکا نمی بندیم !؟ دلیلی که میاری رو عینا می شه برای چین هم به کاربرد ، و حتی ده ها مرتبه بدتر برای چین در نظر گرفتش ...
-
2 پسندیده شدهدکتر حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی این پژوهشگاه، با اعلام مطلب فوق، گفت: نمونههای مهندسی تراسترهای تکپیشرانه و دوپیشرانه در پژوهشکده سامانههای حملونقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده و آزمونهای عملکردی را به خوبی پشت سر گذاشتهاند. در این مصاحبه، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران توضیح داد که سامانههای فضایی مانند ماهوارهها، سفینهها و ماهنشینها برای حرکت در فضا و کنترل موقعیت خود از موتورهای ویژهای استفاده میکنند. در کاربردهای فضایی به این نوع از موتورها، تراستر اطلاق میشود. ویژگیهایی همچون گستردگی محدوده نیروی رانش تولیدی، امکان روشن و خاموش کردن به دفعات، کنترلپذیری مناسب و همچنین سابقه طولانی استفاده موفقیتآمیز از آنها در دنیا، باعث شده است که این سامانههای کم پیشران بهعنوان پرکاربردترین تراسترها در انواع مأموریتهای فضایی به کار برده شوند. دکتر صمیمی در باره کاربرد این تراسترها گفت: ویژگیهایی همچون گستردگی محدوده نیروی رانش تولیدی، امکان روشن و خاموش کردن به دفعات، کنترلپذیری مناسب و نیز سابقه طولانی استفاده موفقیتآمیز از آنها در دنیا، باعث شده است که این سامانههای کمپیشران بهعنوان پرکاربردترین تراسترها در انواع مأموریتهای فضایی به کار برده شوند. وی خاطرنشان ساخت: با توسعه فناوری تراسترهای تکپیشرانه و دوپیشرانه، امکان تعریف مأموریتهای گسترده و متنوعی برای محمولههای فضایی و ماهوارههای بومی آتی فراهم شده است. رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در باره اهمیت این پروژه تصریح کرد: در مسیر توسعه برنامههای فضایی در تناسب با نقشه راه فضایی کشور و به منظور ارتقاء قابلیتهای مأموریتی ماهوارههای بومی نسل آینده، توسعه سامانههای کمپیشران فضایی به عنوان منابع تولید نیروهای پیشران و همچنین نیروهای کنترلی لازم، ضروری است. از سوی دیگر، با توجه به سطح بالای فناوریهای مختلف موجود در این نوع از تراسترها، مدت زمان طراحی و توسعه آنها طولانی است. بدین ترتیب، در راستای رفع نیاز مأموریتهای فضایی جاری و آینده کشور، توسعه این نوع از زیرسیستمهای فضایی، به منظور ارتقاء سبد محصولات فضایی کشور و همچنین، کاهش زمان طراحی، توسعه و ساخت محولههای فضایی، ضرورت دارد. دکتر صمیمی در باره پیشینهاین پروژه اظهار نمود: پروژه توسعه تراسترهای تکپیشرانه و دوپیشرانه از سال ۱۳۹۵ در پژوهشکده سامانههای حملونقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران، با هدف کاربرد در ماهوارههای موجود در نقشه راه فضایی کشور، وارد فاز عملیاتی شد و در گام نخست و پس از اتمام فاز طراحی مفهومی، فرآیند طراحی، آزمون و توسعه این فناوری در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: بدین ترتیب، متخصصان پژوهشکده سامانههای حملونقل فضایی موفق شدند مراحل طراحی، ساخت و آزمون نمونه آزمایشگاهی این نوع از تراسترها را به انجام رسانند. در این مسیر، پس از طراحی اولیه و ساخت نمونههای اثبات فناوری و اجرای موفق تستهای مد نظر، توسعه فناوری تراسترهای کم پیشران، تک پیشرانه و دو پیشرانه انجام شده و نمونههای آزمایشگاهی تولیدی، آزمونهای عملکردی مورد انتظار را با موفقیت پشت سر گذاشتهاند. رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: اینک، فرآیند طراحی دقیق و ساخت نمونه مهندسی تراسترهای فضایی مورد اشاره به اتمام رسیده و آزمونهای فاز نمونه محیط آزمایشگاهی یا نمونه مهندسی نیز با موفقیت انجام شده است. در این مرحله، امکان توسعه و بهرهبرداری از محصولات به دست آمده، در انواع پروژههای ماهوارهای کشور و ارتقاء سطح مأموریت آنها، فراهم شده است. وی در باره مواد به کار رفته در این سازه گفت: مواد به کار رفته در سازه تراسترهای دوپیشرانه از آلیاژ ویژهای از پلاتین با قابلیت تحمل درجه حرارت بسیار بالا و مقاوم در برابر سایش و اکسیداسیون است. دستیابی به فناوری اخیر، منجر به ایجاد امکان انجام مأموریتهای فضایی با زمان عملکرد بالا شده است. همچنین، برای دستیابی به فناوری تراسترهای تکپیشرانه، نیاز به نانوکاتالیست با قابلیت تحمل خصوصیات فیزیکی و ترمودینامیکی محصولات برآمده از تجزیه سوخت، است. این نوع از کاتالیستها توسط متخصصان حوزه نانوفناوری پژوهشگاه فضایی ایران تولید شدهاند. دکتر صمیمی همچنین به راهاندازی آزمایشگاههای مجهز برای آزمایش این تراسترها اشاره کرد و اظهار نمود: یک تراستر، پیش از استفاده در فضا، لازم است که مراحل مختلف آزمون و ارزیابی را در زمین و در آزمایشگاههای تخصصی با قابلیت شبیهسازی محیط فضا پشت سر بگذارد. از این رو، لازم است که محیط خلأ فضا و سایر مشخصات مرتبط با آن، در محیط آزمایشگاهی شبیهسازی شده تا بتوان عملکرد سامانه را در محیط واقعی ارزیابی کرد. بدین منظور، متخصصان پژوهشگاه فضایی ایران با راهاندازی آزمایشگاههای مجهز، زیرساختهای لازم برای آزمایش تراسترهای فضایی را نیز فراهم کردهاند. طراحی، توسعه و ساخت تراسترهای فضایی تکپیشرانه در پژوهشگاه فضایی ایران آزمون گرم تراستر دوپیشرانه نمونه مهندسی در آزمایشگاه ابوریحان بیرونی پژوهشگاه فضایی ایران آزمون نمونه آزمایشگاهی تراستر تکپیشرانه هیدرازینی در آزمایشگاه ابوریحان بیرونی پژوهشگاه فضایی ایران آزمون نمونه مهندسی تراستر تکپیشرانه هیدرازینی در آزمایشگاه ابوریحان بیرونی پژوهشگاه فضایی ایران http://isrc.ac.ir/fa/اخبار-و-رویداد/اخبار/اخبار-داخلی/با-تلاش-متخصصان-پژوهشگاه-فضایی-ایران-تراسترهای-تک
-
1 پسندیده شدهاشنایی با 11 هواپیما انگل تاریخ ! زندگی انگلی و افرینش این گونه از هواپیما ها شاید تاریخی به درازای تاریخ هوانوردی داشته باشد. بهترین تعریف برای این پرنده را باید در توصیف ویژگی اصلی انگل ها در طبیعت یافت. پرنده های انگلی به رده ای از هواپیماها گفته میشود که برای پرواز خود نیازمند به یک هواپیما دیگر میباشند ! این پرنده ها اما بر خلاف انگل ها به شدت مفید میباشند و برای اهداف چون تحقیق واموزش و یا اهدافی کاملا در راستای خدمت به بشریت از هواپیما میزبان بزرگتری و در دل اسمان به پرواز در می ایند.در این نوشته سعی به بررسی 11 پرنده درخشان تاریخ که که این وجه تمایز خاص را داشته اند شده است. 11- Porte Baby بریتانیایی در تقابل با زپلین های المان ! این طرح با وجود ظاهری نسبتا ساده اما یک انقلاب در دنیا هوانوردی در زمان خود محسوب میشد.ایده طرح استفاده از یک قایق پرنده بزرگ به نام Porte Baby طراحی شده توسط جان سیرل پورت و حمل یک هواپیما مهاجم بریتانیایی به نام بریستول اسکوت توسط ان برای حمله برعلیه کشتی های هوایی هلیومی زپلین المانی در جنگ جهانی اول بود.Porte Baby در اصل یک قایق پرنده بزرگ بود که برای گشت دریایی در خدمت نیروی هوایی بریتانیا قرار گرفته شده بود. این قایق پرنده بزرگ مانند سایر پرنده های ان دوره از سه جز اصلی ساخته شده بود چوب و پارچه و همچنین نصب 3 موتور رولزرویس 260 اسب بخاری بر روی ان و نقش افرینی 2 خلبان و 3 مسئول تیربار این قایق پرنده را به عنصری موثر در نیروی هوایی بریتانیا تبدیل کرده بود.با اینکه از اولین پرواز Porte Baby در سال 1915 تا اتش بس سال 1918 یازده فروند از این پرنده شناور ساخته و به خدمت گرفته شده بود اما جدا از نقش اصلی ان تهدیدی چون زپلین های المانی در تهاجم به خاک بریتانیا جان سیرل پورت را به فکری عمیق در راستای دفع این تهدید انداخته بود .همانطور که ذکر شد این طرح پیشنهادی برای مقابله با تهدیدات زپلین ، سوار کردن یک هواپیمای جنگنده کوچک بریستول اسکوت بر روی Porte Baby بود این ترکیب پس از پرواز به گشت زنی در دریای شمال ، شرق جزایر بریتانیا می پرداخت. واگر در ان هنگام با یک زپلین روبرو می شد ، این جنگنده آزاد می شد تا یک رهگیری را انجام دهد و پس از نابودی هدف بر روی زمین فرود اید. برای عملیاتی کردن این طرح تستی نیز انجام گرفت ابتدا یک Porte Baby برای کسب توانایی انجام نقش میزبان اصلاح شد همچنین مسئولیت پرواز این میزبان توسط خود جان سیرل پورت پذیرفته شد سپس یک فروند بریستول به شماره 3028 موفق به جدایش از ان و پرواز در ارتفاع 1000 پایی بالاتر از ان نیز شد. با وجود کسب این پیروزی اما این طرح از سوی فرماندهان به دلایلی چون ریسک بسیار بالا وهمچنین توسعه هواپیماهایی رهگیر قدرتمند متوقف شد. اما ایده اصلی به عنوان پیشگام اجرای طرح های بزرگتری در اینده در تاریخ ماندگار شد. 10- X-15 و بوئینگ NB-52 عاشقانه ای میان میزبان و انگل! بیشتر هواپیماهای سری X زندگی انگلی داشتند.برای بررسی دقیق تر ابتدا باید به سالها قبل تر و به سال 1947 بازگشت درست زمانیکه چاک ایگر X-1 خود را با سرعتی فراتر از سرعت صوت و درست میان صفحات کتاب های تاریخ هوانوردی فرود اورد.چاک در ان زمان این امکان را داشت که در کمال ارامش در هواپیما میزبان بی-29 بنشیند و هنگامیکه هواپیما میزبان به سرعت و ارتفاع مورد نظر رسید درب X-1 خود را باز نموده و با نشستن در ان و کمی صبر و گذشت زمان اندکی با سرعتی دلهره اور قلب اسمان ابی را بشکافد.این ویژگی مطلوب به دلیل ابعاد بزرگ بدنه X-15 و برای کسب سرعت های بسیار بالاتر قابل تکرار نبود خلبان X-15 مجبور بود قبل از پرواز NB-52 میزبان درون X-15 خود که درست در زیر بال هواپیماNB-52 قرار گرفته شده بود بنشیند. پروازهای X-15 ممکن است بیش از پنجاه سال پیش انجام شده باشند اما هنوز هم باورنکردنی هستند. در 199 پرواز طی کمتر از ده سال ، بارها و بارها از رکورد های قبلی فراتر رفتند X-15 را بایدسریعترین هواپیمای سرنشین دار تاریخ دانست 6.7 ماخ ( 7274 کیلومتر در ساعت یا بیش از 2 کیلومتر در ثانیه). در این ازمایش ها در دو نوبت از خط کارمن ، یا همان 100 کیلومتر بالاتر از سطح دریا فراتر رفتند ، و به طور کلی تصور می شود که وارد فضای بیرونی جو نیز شده اند. NB-52 میزبان در حقیقت تغییر یافته یک فروند RB-52 شناسایی بود که توسط ناسا در سال 1959 مجهز وتغییر یافته بود.از مهمترین تغییرات اعمال شده نصب یک پایلون میان بدنه و موتور برای اتصال X-15 و سایر احجام مورد ازمایش مانند موشک های پگاسوس و یا طرح هایی چون X-24 نیز بود.NB-52 در سال 2004 بازنشسته شد. چه کسی در تصویر دیده میشود؟ نیل امسترانگ با رکورد پرواز 12 دقیقه با X-15 وی درباره این پرنده افزوده است X-15 یگ گام بزرگ برای بشریت بوده است X-15 هرچند موفقیت های زیادی برای ناسا در توسعه فناوری به همراه داشت اما مانند بسیاری از تحقیقات هوانوردی حوادث زیادی نیز به دنبال خود داشت که درمهمترین ان یه دلیل نقص فنی سیستم کنترل پرواز و فرود وحشتناک ناشی از ان خلبان مایکل ادامز کشته شد. این حادثه و دیگر اتفاقات تلخ و همچنین مسائل مالی باعث شد اخرین پرواز X-15 افسانه ای در سال 1968 انجام شود وبرای همیشه پرونده این پرنده پیشگام در تاریخ هوانوردی بسته شود. تصویری یک NB-52 قبل از رها کردن X-15 به تکه های یخ روی مخزن اکسیژن مایع X-15 توجه کنید ادامه دارد...
-
1 پسندیده شدهبراي كسي كه بخواد كار كنه راهكار هست حداقلش مبادلته كالا با كالا يا پول همان كشور و بقيه هم دارد ولي براي كسي كه بخواد
-
1 پسندیده شدهاين نكته مهمي هست كه تا چند سال ديگه چين از امريكا پيشي ميگيره و احتمال افول امريكا و فروپاشى دلار جدي ميشه پس خود توافق و تعامل با چين كار درستي هست اما چطور؟ از شما ميپرسم با چين چطور توافق ميكردي؟
-
1 پسندیده شدهاولین پست این تایپیک //// عزیزان ، این میلیتاری ، از لحاظ تاریخی و اجتماعی هم آرشیو گران قدری هست ...
-
1 پسندیده شدهباسلام یه سری غلط ریز داره. به نظرم هم فونت توضیحات عوض بشه باعث روان تر شدن خوانش میشه.
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده9-TB-3 و I-16 تنها ترکیب انگلی موفق در صحنه نبرد ! در ژوئیه سال 1941 یک انبار نفت واقع در شهر کنستانزا کشور رومانی توسط پولیکاروف I-16s بمباران شد.این عملیات باعث ایجاد سردرگمی عجیبی میان نیروهای المانی و رومانیایی شده بود علت هم ساده بود بود شعاع عملیاتی پولیکاروف I-16s بسیار کمتر از مقدار لازم برای انجام این تهاجم بود! در نتیجه سوالی سخت در ذهن نیروی های هدف قرار گرفته شده شکل گرفته بود این هواپیما از کجا امده است؟ جواب سوال ساده بود تهاجم حاصل نتایج تحقیقات مهندس برجسته شوروی خلبان ولادیمیر واخمیستروف بود این عضو برجسته ازمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی شوروی ده سال پیش و تحت پروژه Sostavnoi Pikiruyuschiy Bombardirovschik یا بمب افکن ترکیبی بر روی اولین پروژه انگلی شوروی کار خود را اغار کرده بود البته ساختار این پروژه در قالب 7 مرحله ابتدایی برای کسب توان فنی لازم و تحت عنوان Zveno نام گذاری شده بود که در نهایت با تکامل مرحله به مرحله به پروژه عملیاتی SPB یا Sostavnoi Pikiruyuschiy Bombardirovschik ختم شد. یک بمب افکن توپولف TB-3 و نصب دو جنگنده پولیکاروف I-16s زیر بال ان حاصل نهایی پروژه و درحالت کاملا عملیاتی واخمیستروف تحقق چهار هدف نهایی در پروژه خود تعریف کرده بود این اهداف شامل اسکورت بمب افکن ها در طول مسیر عملیات افزایش شعاع عملیات تهاجم بر علیه نیروهای دشمن حمل بمب های سنگین تر با استفاده از نیروی رانشی هواپیما انگل و در اخر افزایش شانس انجام موفق عملیات به دلیل افزایش تهداد پرنده های مهاجم بودند.مرحله اول این پروژه Zveno -1 نام گرفته بوداین پروژه در ابتدا با ترکیبی ساده تر اغاز شده بود به همین منظور بمب افکن توپولف TB-1 به عنوان هواپیما میزبان و از دو جنگ توپولف I-4 به عنوان هواپیما انگل استفاده شد اولین ازمایش این ترکیب در دسامبر 1934 انجام شد واخمیستروف خود به عنوان خلبان هواپیما میزبان ناظر مستقیم این ازمایش بود هر چند به دلیل جدایش زودتر از موعدیکی از I-4 دلهره شدیدی در بین پرسنل شکل گرفت اما با چاشنی شانس پرواز دو هواپیما با موفقیت انجام شد. تصویری از تست های اولیه با ترکیبی از بمب افکن توپولف TB-1 وجنگنده توپولف I-4 پروژه با حمایت کامل فرماندهان شوروی به سرعت در حال توسعه بود در مرحله بعدی Zveno-2 , از یک فروند بمب افکن توپولف TB-3برای حمل 3 فروند جنگنده I-5 استفاده شد مراحل بعدی هم به سرعت به اهداف خود رسیدند فرضا در Zveno-3 هدف تغییر محل اتصال و حمل پرنده انگل ازبالای هواپیمای میزبان به زیر بالها بود مرحله 4و 5 نیز عمدتا بر تغییر هواپیما انگل وجایگزینی ان با یک جنگنده با قابلیت های بالاتر متمرکز بود سرانجام اولین نشانه های موفقیت در Zveno- 6 پدیدار شد یک جنگنده پولیکاروف I-16s که در زیر بالهای یک بمب افکن توپولف TB-3 نصب شده بود توانست با جدایش از محل اتصال خود پرواز موفقی را انجام برساند اما این تمام کار نبود با موفقیت در این مرحله قرار بر ان شد در مرحله بعد Zveno- 7 هواپیما انگل بتواند پس از پرواز به محل اتصل خود متصل شوند.این مرحله هم با کسب نتایج لازم به پایان رسید به نظر پروژه بعد سال ها تمامی اهداف فنی لازم را کسب نموده بود. تصویری از مرحله ‘Zveno-5 و پرواز یک جنگنده Grigorovich I-Z از TB-3 با به دست اوردن توان فنی لازم تیم طراح دست به اجرای اریش های متفاوتی از ترکیب میان میزبان و پرنده انگل میزد در یکی از جالبترین انها و تحت ازمایشی به نام Aviamatka از یک توپولف TB-3 برای حمل 5 تا 8 فروند جنگنده مختلف استفاده شد در این ازمایش همچنین پرنده های انگل موفق به سوختگیری مجدد از میزبان خود نیز شده بودند. تست Aviatmaka و پرواز پنج جنگنده شامل دو I-5s دو I-16 یک I-Z از یک TB-3 میزبان برایند پروژه در طرح عملیاتی SPB به ثمر نشست در این طرح اولین بار در یک عملیات از ترکیب توپولف TB-3 و دو فروند جنگده پولیکاروف I-16s مسلح به دو بمب250 کیلوگرمی برای بمباران خطوط نفتی وانبار ذخیره نفت واقع در شهر کنستانزا رومانی بهره برده شد دو جنگنده از فاصله 40 کلیومتری تا اهداف خود از میزبان خود جداشدند و با انجام موفقیت امیز ماموریت خود و ادامه پروازشان به اسمان شوروی رسیدند.با اینکه این طرح موفقیت های دیگری مانند بمباران پلی مهم بر رودخانه دنیپر نیز در صحنه نبرد از خود نشان داد اما تا پایان سال 1942 وبه دلیل اسیب پذیری زیاد ان وهمچنین پدیدار شدن ضعف گسترده هواپیماهای انگل قابل استفاده در این طرح در مقابل جنگنده های المان نازی به طور کامل کنار گذاشته شد. تصویری از یک جنگنده انگل پولیکاروف I-16s مسلح به دو بمب 250 کیلوگرمی زیر بال TB-3 میزبان ادامه دارد....
-
1 پسندیده شدهبعضی معیارها نسبی هستن چنین معیاری تنها نشون میده این مسیر مسیر بدی نیست ولی دلیل نیست که ما هم بی دقت باشیم و همه چیز رو بپذیریم و مانند هر قرار داد دیگری جنبه منفی و مثبت دارد برای درک دقیق تر و معیاری دقیق تر نیاز هست به سوالات زیر پاسخ دهیم، پاسخی قابل اندازه گیری و ملموس نه بصورت جمله احساسی که در سایت های دیگه می بینیم مثل کشور رو فروختن - چین دنبال چه منافعی هست؟ چه نیازی دارد؟ - ایران دنبال چه منافعی هست؟ چه نیازی دارد؟ - تهدیدات در این زمینه برای دو طرف چیست؟ - این قرارداد چه تغییری در صحنه بین الملل ایجاد می کند؟ - چطور این قرارداد خوب می شود چه طور بد؟
-
1 پسندیده شدهعامیانه گفتم تا امثال شما متوجه بشوند ولی انگار هنوز برای شما سنگین بود شرمنده
-
1 پسندیده شدهدر کل وقتی دشمنان ایران از این قرارداد ایران و چین خوششان نمی آید پس قرارداد خوبی هست
-
1 پسندیده شدههجمه رسانه ای و استیصال روانی سوم: ارائه راه حل برای عدم تکرار در چنین شرایطی در قسمت اول گفته شد که و در قسمت دوم تفکیک مشکلات و لایه های تهدید بیان شد حال سوال این هست چطور؟؟؟ چطور باید ارائه ای داد تا افراد دستورالعملی ذهنی در تفکرشان پدید بیاید و بتونن در این هجمه واقعیت را از دست ندهند و مسیر رو گم نکنند؟؟ این سناریو کوتاه تمام اصل راه حل هست تو زندگی همه ما دچار هجمه هایی از طرف اطرافیان خود شده ایم ولی اگر یک بار بنشینیم و همه نگرانی ها و حرف های دل و حرف های دیگران را بنویسیم بعد دسته بندی کنیم و و مشکلاتی یکسان با اسم های متفاوت را کنار هم گرد آوریم، در نهایت مشکلات در حدود 6 دسته خلاصه خواهد شد برای هر دسته راه حل در آوریم و مسیر راه تعریف کنیم این کار ذهن را آرام و فکر را ساده و خطی می کند که آرامش بخش است بویژه که راه حل و مشکلات جلوی چشمان ما هست و ما احاطه کامل روی قضیه داریم از اون به بعد هر وقت دچار هجمه شدیم، حرف ها رو می تونیم تشخیص بدیم و همون لحظه به خاطر بیاریم کدام مشکل چقدر مرتفع شده یا چه مانعی دارد و دیگر به خودمان جواب سربالا یا کلی نمی دهیم بلکه دقیق می دانیم جریان از چه قرار است و ضعف و قوت کجاست دقیقا شبیه عملکرد فهرست راهنما و خلاصه نکات مهم در یک کتاب قطور ولی باز لحظاتی پیش می آید که هجمه به قدری بالا هست که ادم از سخن گفتن باز می مونه و تنها می تونم بگم که این لحظات سخت هم باعث بهتر شدن بیان و دفاعیات ما می شود و با حرف دیگران به راحتی تغییر مسیر نمی دهیم و اگر بدهیم نکته جذابی در کار هست همه اینها به مرور زمان و تمرین بدست می آید ولی چطور این مطلب رو میشه انتقال داد که تاثیر بذاره و تغییر ایجاد کنه این روش رو بصورت کامل تر رسم نقشه ذهنی می گویند الگوهای کلی و شاخه ای هم برای این روش وجود دارد ولی شاید ساده ترین ابزار تمرین فیلم های انگیزه بخشی باشد که انسان را در مقابل هجمه قوی تر می کند مثال از راکی سیلوستر استالونه https://www.aparat.com/v/g4CtK **** نکته مهم ***** همه این ها برای آرامش و فکر کردن درست در مورد مشکلات و پیدا کردن مسیر حل و پیمودن آن است نه به عنوان ابزاری برای فراموشی و فرار یا توجیه مشکلات برای مثال همه این حرف ها فشار مشکلات اقتصادی رو از بین نمی بره فقط فشار روانی مشکل رو از بین می بره تا انرژی بیشتری فقط برای روان و فشار روانی از دست ندهیم و تمرکز بیشتری رو اصل داستان داشته باشیم پس بیاییم خودمان به خودمان تیکه نزنیم و خودمان را تحقیر بی خود نکنیم - یک جمله را سعی کردم از واقعیت بگم بدون خود تحقیری: ** در نهایت این سه گزارش رو امیدوارم به اینفوگرافی و کلیپ تبدیل کنیم تا تاثیرش بیشتر بشه تشکر از دوست خوبمان @HRA بابت نکات خوبشان که در این گزارش استفاده شد تقدیم به دوست عزیز @MA5 که فشار مشکلات زود احساساتیش میکنه
-
1 پسندیده شدهشکار ریز پهپاد با ورود پهپادهای کوچک و ریز پهپادها حملات از حالت گران قیمت و با تکنولوژی بالا به حملات خلاقانه ارزان با تکنولوژی تجاری بدل گردید دیگر هر شخصی می تواند با یک نقشه کوچک و یک نقشه در اینترنت یک پهپاد به پرواز در آورد و اضافه شدن اندکی ماده انفجاری که ساخت آنهم تجاری هست تهدیدات را آنچنان گسترده کرده است که دیگر هیچ نقطه امنی وجود ندارد این خطر در فرودگاه ها و مراکز حساس همچون نیروگاه های اتمی بیشتر از دیگر نقاط لمس می شود راهکار مقابله با این پهپادهای تجاری، هم می بایست مثل خود پهپادها خلاقانه و ارزان باشد از این رو راه های زیادی پیشنهاد شد از شکار با تور و پرنده گرفته تا موشک های دقیق یکی از این راهکار ها اخلال در فرکانس پهپاد، هک و در نهایت بدست گرفتن کنترل پهپاد بود، چیزی که تکنولوژی نوین می طلبید ولی ارزان بود مزیت این روش کیفیت بالای کار آن بود و معایب آن احتمال شکست در مقابل هوش مصنوعی بود مشابه این سامانه در کشور ما هم ساخته شده است ولی درست یا غلط وزارت ارتباطات از این سامانه به خاطر پارازیتش شکایت کرده است کلیپ رونمایی و معرفی سامانه ایرانی https://www.aparat.com/v/mJn2T/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87_%D8%B6%D8%AF_%D9%BE%D9%87%D9%BE%D8%A7%D8%AF%DB%8C_%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF_%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%81%DB%8C_%D9%BE%D9%88%D8%B1 https://www.farsnews.ir/news/13990127000307/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%A8%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%AC%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%84-%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%B1-GPS-%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%87
-
1 پسندیده شدهسلام کتاب پیغام ماهی ها یک کتاب مکمل خوب یعنی خاطرات همسر شهید حاج حسین همدانی با عنوان خداحافظ سالار را در کنار خودش دارد . جملات زیر را از بخش های ابتدایی این کتاب انتخاب کرده ام (جایی که شهید همدانی برای روحیه دادن به سوری ها همسر و دو دخترش را به سوریه برده بودند) . چرا زن و بچه تان را در این اوضاع بحرانی به دمشق می آرید !؟ حاج آقا گفتن اتفاقا همین موضوع را آقای بشار اسد دیروز ازشون پرسیده که در جوابشان گفتن من پیرو مکتب حسین بن علی ام ... وقت رفتن دور از چشم دختر ها و طوری که ببینم ، یک کلت و یک نارنجک گذاشت زیر مبل ... و رفتند و ما ماندیم با خانه ای پر از غربت و البته دنیایی دلهره برای سالم برگشتن حسین ! ... صدای چند رگبار پی در پی حرف سارا را ناگفته گذاشت . صدا به قدری نزدیک بود که شیشه ها لرزیدند . کم کم صدای تیراندازی ها بیشتر و بیشتر شد . ساختمان می لرزید . صدای شلیک آر پی جی و رگبار سلاح های سنگین ... سیم کارت عربی ای را که حسین بهم داده بود انداختم توی گوشیم و روشنش کردم اما تماس نگرفتم . صدای شلیک خمپاره هم به صداهای قبلی اضافه شد . انفجاری نزدیک ، ... یاد بمباران پادگان ابوذر سر پل ذهاب در سال 1363 افتادم که موج انفجار چند نفر را از بالای ساختمان به کف خیابان پرتاب کرد ... به دختر ها گفتم پاشید بریم طبقه پایین . از پله ها رفتیم پایین ... سرایدار با احتیاط در خانه را نیمه باز کرده بود و هراسان و دزدکی کشیک اوضاع کوچه را می کشید . گوشه حیاط ، چند مجروح که سر و رویشان خون آلود بود ، دراز کشیده بودند . نزدیک تر نشدم ، نمی دانستم اینها کدام طرفی اند . ... تلفن همراهم زنگ خورد . به سرعت به صفحه گوشی نگاه کردم ، شماره حسین افتاده بود ، با دیدن اسم حسین کمی آرام شدم . گوشی را برداشتم . بدون مقدمه ، حتی بدون اینکه اجازه دهد سلام بدهم ، تند تند و با عجله گفت : اطراف ساختمونتون کاملا محاصره شده ، برید کف اتاق ، دور از پنجره ها ، پشت مبل ها بشینید . اون دو تا تیکه ای رو هم که گذاشتم زیر مبل دم دستت باشه ...
-
1 پسندیده شدهشهید همدانی پایه گذار تفکر بسیج مردمی در سوریه شهید سلیمانی از آن شهدایی است که باید چند باره شناخت، و این سرآغازی است برای مرور تفکر این شهید عزیز که ملقب به حبیب حرم است گفتگوی نادر طالب زاده با سردار جعفری با در مورد ایشان و فعالیت ایشان https://www.youtube.com/watch?v=fxgQ47SK9jA در طرح ریزی فعالیت های مردمی در فتنه 88 در کف میدان بود و توانست تجربیاتی رو رقم بزنه که در سوریه جریان مقاومت رو نجات بده پیگیر مستندهایی مثل سریال شهید باقری (آخرین روزهای زمستان) https://iqna.ir/fa/news/3565732/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87%E2%80%8C-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D9%87%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B4-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D9%88-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%DB%8C صحبت های سردار شهید همدانی در مورد ورود به سوریه و تشکیل نیروی مردمی از داخل خود اهل سنت و مخالفت های ابتدایی دولت سوریه https://www.aparat.com/v/DIsFr/%DA%86%D8%B1%D8%A7_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF_%D9%86%D8%A8%D8%B1%D8%AF_%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87_%D8%B4%D8%AF%D8%9F_%D8%A7%D8%B2_%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86_%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1_%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF https://www.aparat.com/v/7xukM/%D9%86%D8%A7%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%87_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%86%D8%A8%D8%B1%D8%AF_%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87_%D8%A7%D8%B2_%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86_%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1_%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF_%D9%87%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C نقل قولهای شهید همدانی درباره سوریه برگفته از کتاب پیغام ماهیها نوشته گلعلی بابایی است.
-
-1 پسندیده شدهبهرحال هر انتخابی تاوانی دارد. ریشه این مشکل در غرور اول انقلاب و میل به شعار و صدور انقلاب بود و وقتی رفتار ما تحلیل شد نتیجه این شد شریکی بجز روسیه و چین برای ما نماند.
-
-1 پسندیده شدهاین نظر شاذ تز حسین شریعتمداری ( و ریشه اش نظر کس دیگه ای که گفتنی نیست) بود و اگه از طرف نیروهای مقابلش به کار گرفته شد برای خلع سلاح ایشون بود تا این ادعاهای دانای کل و صد من یه غاز همیشگی رو کنار بزاره. ورای اینا این استدلال غلطی است که طرف مقابل ما از چیزی بد گفت دلیل بر حقانیت اون منظور ما نیست. در مورد چین و روسیه هم سابقه برخورد این کشورها با کشورهای مثلا متحدشون چیزی بیشتر از یک مستعمره نبوده و در این قرارداد هم همین انتظار میره.
-
-1 پسندیده شدههر زمان از لفظ « باید » استفاده شده ، و بعد در ادامه « اگر » اومده ... یعنی همه ی اینها بیشتر « رویا » هستند و بس ...
-
-2 پسندیده شدهتحلیل و برسیت واقعن قابل توجه باید 3 تا کتاب فلسفه و روابط بین الملل بخوانیم تا درکمون به فرمایشتون برسه استاد لطفن یکم عامیانه صحبت کنید همه متوجه بشن
-
-2 پسندیده شدهاین استدلال خیلی بچه گانه و تنها از روی لجبازی است. یعنی اگر دشمنان ایران روزی گفتند شیعه اثنی عشری دین خوبی است، پس ما باید بگوییم نه نیست؟ اگر دشمنان ایران گفتند زنا با محارم برای یک جامعه بد است، ما بگوییم نه خیلی هم خوب است! آخر همین گونه استدلالها است که پس از چهل و یکسال شده ایم مملکتی بدبخت که مجبوریم سرنوشت کشور خود را به دست یک کشور کمونیست بدهیم. خودمانیم، ولی گویا این عباس جفرسون زیاد هم بیراه نمی گوید.
-
-2 پسندیده شدهقواعد بحث و استدلال : اصل اولیه : هر چیزی رو ج.ا به شدت تکذیب می کنه ، یعنی عین حقیقت هست . اصل ثانویه : هر قراردادی رو که متنش رو اعلان نمی کنند ، و در موردش گمانه زنی های بد می شه ، مطمئنا گمانه زنی ها بد ، حالت خوشبینانه ی اصل ماجرا هستند ( برجام ، دادن دریای کاسپین به دیگران و ... ) این پول یا وارد نمی شود یا اگر وارد بشود ، اکثرش به عنوان اختلاس از کشور خارج می شود ، مثل همون 180 میلیارد دلار برجام ... در ضمن چینی ها به ازای هر دلارش ، حداقل 10 دلار از ملت ایران می کشند . الآن این تخفیف 35 درصدی ، پرداخت بعد از 2 سال و به یوان و اونم به میزان دو سوم به قیمت نقد و یک سوم به وسیله ی واردات کالا ( قاعدتا طبق صلاح دید چینی ها ) چیه !؟ با همین یک مورد : زمینه ی نابودی صنایع خرد رو فراهم کردند ، چون چینی ها نفت و محصولات پتروشیمی رو عملا با 50 درصد تخفیف و پرداخت دو ساله می گیرند و با در اختیار داشتن بنادر و راه ها ، به راحتی وارد کشور می کنند در حالی که مردم خود ایران باید قیمت محصولات پتروشیمی رو به قیمت بورس لندن حساب کنند ... زمان قاجار و پهلوی ، خود انگلیسی ها و آمریکایی ها می اومدند ، اکتشاف می کردند ، سرمایه گذاری می کردند ، استخراج می کردند ، بازاریابی و فروش و انتقال رو انجام می دادند و بعد مالیات به همراه درصد رو پرداخت می کردند و علاوه بر این به بهترین محصولات دنیا هم دسترسی داشتیم و حداقل چندبار برای حفظ منافع خودشون هم که شده ، جلوی تجزیه ی ایران رو گرفتند ... مردم ایران هم در عوض به بهترین محصولات و بهترین دانشگاه ها دسترسی داشتند و اگر تنبلی نبود ، امکان همکاری با بهترین شرکتها وجود داشت ... حالا چی !؟ مثلا همین شرکت چینی برلیانس ، ایران رو به عنوان زمین آزمایش خودش امتحان کرد و در اولین فرصت در صف مقدم تحریم کنندگان ایستاد .... از آخرین سنگرهای ج.ا ، عدم وجود نیروی نظامی خارجی در ایران بود ... البته ما یک قانون اساسی داریم ... همه چیز رو دادن و رفت .... به سبک همون خودرو سازان چینی ، شرکت های دارویی چینی ، داروهاشون رو از آزمایشگاه یکراست به صورت عملی در ایران تست انسانی می کنند ... هر وامی باید با سودش بازپرداختی بشه کل کشور رو دادن رفت ، تازه تضمین هم می دهند که « نگرانی چینی ها بابت بازگشت سرمایه رو رفع کند » از فردا ، چینی ها هر روز به بهانه ی همین نگرانی ، یک درخواست جدید مطرح می کنند ( مثل همون بند راستی آزمایی در برجام !!! ) در تمامی زمینه ها خواستار کمک چینی ها شدند .... فقط مونده بندی به عنوان « کمک چینی ها در باروری*** » رو اضافه کنند تا تکمیل بشه ... متن قرارداد رو به صورت عمومی انتشار می دادی ، دیگه جای حرف و حدیث نبود ... برادران ، همون حسی که نسبت به برجام داشتم و نسبت به این قرارداد ولی به صورت بسیار بدتری دارم ... به احتمال زیاد هم و بنا به تجربه ، تمامی گمانه زنی های بد در این مورد درسته وگرنه نیازی به پنهانکاری به این شدت نمی دیدند ...