برترین های انجمن

  1. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      68

    • تعداد محتوا

      9,419


  2. mehran55

    mehran55

    Editorial Board


    • امتیاز

      45

    • تعداد محتوا

      1,112


  3. alala

    alala

    Editorial Board


    • امتیاز

      29

    • تعداد محتوا

      5,269


  4. mehdipersian

    • امتیاز

      22

    • تعداد محتوا

      3,146



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on پنجشنبه, 10 تیر 1400 در پست ها

  1. 13 پسندیده شده
    با سلامی گرم و دوباره به دوستان عزیز میلیتاریست. نحوه خرید موشک استینگر در زمان جنگ تحمیلی حجه الاسلام و المسلمین روح الله حسینیان با وجود مشغله های فراوان و مسئولیت های قضائی و امنیتی گسترده در دهه 60 ؛ در مقاطع مختلف ، در جبهه های جنگ هم حضور می یافت. مرحوم حسینیان بعد از شهادت برادرش (شهید محمدعلی حسینیان) در عملیات بستان ؛ بارها در میان رزمندگان اسلام حاضر شد و خاطرات جالبی نیز از حضور در جبهه ها نقل می نمود. ایشان علاوه بر حضور در عملیات ها ، در پشتیبانی جنگ نیز تا آنجا که می توانست ایفای نقش می کرد. که یکی از این خاطرات را به اتفاق هم مرور می کنیم : وی می گوید « زمانی که دادستان سیستان و بلوچستان بودم ، روزی به آقای [محسن] رفیق دوست زنگ زدم و گفتم : موشک استینگر نیاز دارید؟ او گفت : یعنی چه ؟ گفتم : چند فروند داریم ، چند نفر را بفرست تا اصالت موشک را تصدیق کنند. پس از آن گروهی اعزام شدند و بر درستی آن صحه گذاشتند. ما این موشک ها را از یک گروه از برادران افغانی [افغان] خریده بودیم. وقتی آقای رفیق دوست به تهران رفت ، باز هم به او زنگ زدم و گفتم باز هم موشک نیاز دارید؟ گفت چگونه ؟ گفتم : من تهیه می کنم و تهیه هم کردم . پس از آن یک سوخو عراقی را در جزیره مینو با این موشک ها زدیم و پس از مدتی هم یک هلیکوپتر آمریکائی را در خلیج فارس با همین موشک ها سرنگون کردیم. بلافاصله وزیر دفاع وقت آمریکا در رادیوی آمریکا اعلام کرد این [یعنی سرنگونی هلیکوپتر آمریکائی با موشک اهدائی آمریکا] فاجعه است. » منبع پ.ن : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند. .
  2. 10 پسندیده شده
    با سلامی گرم و دوباره به دوستان عزیز میلیتاریست. مقدمه درباره ماجرای خروج بنی صدر و رجوی از ایران، تاکنون بسیار گفته شده است، اما یکی از خلبانانی که به دلیل موقعیت شغلی خویش اطلاعات ریز تری از این فرار بزرگ و ترفندهای به کار رفته در آن داشته است، در سایت خود، روایت دقیقی از مراحل این نقشه، نحوه خروج، اتفاقات حین پرواز و عبور از مرزهای هوایی و فرود در پاریس داده است که در زیر می آید. خلبان بهروز مدرسی، که بازنشسته شده و در حال نگارش خاطرات سال ها پرواز خود بود در فرودین ماه 1394 درگذشت. گزارش لحظه به لحظه فرار رجوی و بنی صدر بخش اول سرهنگ بهزاد معزی که بود؟ سال 1350 وقتی من به نیروی هوایی پیوستم یک سالی می شد که سرهنگ خلبان بهزاد معزی از تهران به شیراز منتقل شده بود. او از بدو ورود به عنوان فرمانده گردان پرواز هواپیماهای سی – 130 در پایگاه هفتم ترابری منصوب شده بود. آن گونه که بچه های قدیمی آن دوره و بعد ها خود من شاهد اش بودم، افسری منظم سخت گیر و با سواد بود. فرماندهی که صدای خنده او را به ندرت می شد شنید. و در هنگام عصبانیت عادت به جویدن سبیل های کم پشت بورش داشت. او سپس برای طی دوره فرماندهی ستاد به کشور آمریکا اعزام می شود. و در سال 1352 به ایران برگشته و در ستاد کل نیروی هوایی در مقام معاونت عملیات در بخش” یکنواختی” مشغول به خدمت می شود و از آن جایی که رشته اصلی او خلبانی بود، طی هماهنگی های صورت گرفته او سه روز در هفته به پایگاه یکم ترابری می آمد و با هواپیماهای سی -130 به پرواز و یا ماموریت می رفت. شایان ذکر است در آن ایام فرمانده عملیات ستاد کل نیروی هوایی تیمسار آذربرزین و فرماندهی پایگاه یکم ترابری به عهده تیمسار امیرفضلی بود. در آن روزگار هر خلبانی مجاز به پرواز با شخصیت های طراز اول مملکتی و یا با خانواده سلطنتی نبود. فقط تعدادی معین از افسران با تجربه و تعین صلاحیت شده به عنوان کروی (V.I.P) مشخص شده بودند که بهزاد معزی از آن جمله بود. در اندک زمانی کوتاه او به دربار سلطنتی راه یافته و در مقام خلبان مخصوص شاه به انجام وظیفه می پرداخت. سرهنگ معزی بارها در همان روزگار برای خرید هواپیما به عنوان کارشناس مطلع به کشورهای اروپایی سفر می کرد. سلامت نفس و رشوه نپذیری او در انجام معاملات زبانزد بود. با خرید هواپیماهای بوئینگ سوخت رسان 707 او به عنوان فرمانده گردان و در ادامه به عنوان معلم خلبان به فعالیت پرداخت. قهرمان انقلاب مردمی !!! در همین ایام بود که محمدرضا شاه یک فروند بوئینگ اختصاصی به نام شاهین خریداری نمود. با همین هواپیما بود که بعد از قیام مردمی بر علیه خاندان سلطنتی، در تاریخ 26 دی ماه سال 57 محمد رضا شاه را به همراه خانواده اش به مصر و سپس مراکش منتقل نمود. معزی اما ، بعد از مدتی با هواپیمای شاهین به ایران بازگشت. با بازگشت غیر مترقبه سرهنگ بهزادمعزی با هواپیمای شاهین به کشور از او چهره ای قهرمان و متعهد به انقلاب ساخته شد. همه به چشم دیگری به او می نگریستند. خوب یادمه که اوایل جنگ بود و همانند سایر بخش های اجتماعی در پایگاه هم نیروهای مومن و انقلابی ، انجمن های اسلامی تشکیل داده بودند که سرهنگ معزی گل سرسبد آن ها محسوب می شد. بدبین ترین افراد هم هرگز تصور نمی کردند که این افراد هم ممکن است روزی اغفال شوند. یا به دلیل اعتقادات و گرایشات پنهانشان روزی به کشور ضربه ای بزنند. اگر آن روزی که یکی از خلبانان سی -130 به نام سروان” موگویی” به دلیل گرایشات ضد حکومتی خود از جمع همین افراد وابسته به انجمن اسلامی پایگاه، ایران را به قصد یکی از کشورهای اروپایی ترک کرد، قضیه کالبد شکافی دقیق می شد و این عمل او زنگ خطری برای مقامات عالی رتبه پایگاه و برادران حفاظت یا عقیدتی سیاسی تلقی می شد، هرگز این چنین کشور شوکه نمی گردید و امثال رجوی سرکرده مجاهدین که دستش به خون افراد بیشماری آلوده بود با حمایت و خیانت مشتی وطن فروش از کشور به این راحتی خارج نمی شد. با روی کار آمدن بنی صدر و متعاقب آن حمله ناجوانمردانه عراق به سرزمین ما کشور در شرایط بحرانی به سر می برد. درگیری مردم در دفاع از آب و خاکشان و به طبع آن سرگرم بودن مسئولان به امور برنامه ریزی تدارکات و سازماندهی جبهه های جنگ، بهترین فرصت برای عرض اندام نمودن گروه های ضدمردمی را به وجود آورده بود. خوب یادم هست که بیشترین ترورها در همین ایام صورت می گرفت. راستش را بخواهید به دلیل رعایت اصول بی طرفی در این گزارش، دقیقآ نمی دانم علت اختلاف بنی صدر که در آن هنگام علاوه بر رئیس جمهوری، فرماندهی کل قوا هم به او تنفیذ شده بود، با فرماندهان سپاه پاسداران و نیروهای وفادار به نظام بر سر چی بود. فقط این را می دونم نزدیکی و حمایت بنی صدر از رجوی باعث رنجش افراد مومن و حزب اللهی شده بود. به طوری که زمزمه های سلب مصونیت سیاسی او در جامعه به گوش می رسید. کار به جایی رسید که امام خمینی با عزل او موافقت فرمودند و مجلس شورای اسلامی او را از مقام ریاست جمهوری خلع ید نمود. ماجرای فرار بنی صدر و رجوی کشور در این هنگام به اوج نا امنی رسیده بود. عده ای به طرفداری بنی صدر و عده ای به مخالفت او قد علم کرده بودند. فشار به جبهه های جنگ هر روز بیشتر می شد. در مناطق جنگی برخی از شکست ها رو به حساب خیانت بنی صدر قلمداد می کردند. به عبارت صحیح تر اوج تفرقه و دو دستگی بر ایران سایه افکنده بود. با تسلط سپاه پاسداران و نیروهای بسیجی بر اوضاع داخلی بنی صدر فراری شده و هیچ نشانی از محل سکونت او نبود. همان طور که گفتم این تفرقه و دو دستگی بهترین فرصت رو برای توطئه گران بوجود آورده بود. در اون زمان هنوز ارتش پاکسازی نشده بود. و نیروهای آشوب گر و جنایت کار هم فعالیت های خود را به شکل زیرزمینی و با رخنه به سازمان های حساس ادامه می دادند. در این اوضاع و احوال بود که بزرگترین نقشه فرار طرح و به مورد اجرا در آمد. سرهنگ بهزاد معزی که روزگاری با دربار شاهنشاهی مراوده داشت و عالی ترین مقامات ارشد رژیم شاهنشاهی همچون اسداالله علم (وزیر دربار)، ارتشبد طوفانیان (مسئول خرید و قراردادهای کلان تسلیحات نظامی) و…با او پرواز و نشست برخاست می نمودند، به خاطر مراجعت از مراکش و اطمینان بیش از حد به او کارگردان این نمایش گردید. ارتباط سرهنگ معزی با سازمان مجاهدین دقیقآ هیچ کس نمی داند ارتباط سرهنگ خلبان بهزاد معزی با سازمان تروریستی مجاهدین از کی و به چه شکلی بوده.شاید هم برای نهاد های امنیتی کشور مشخص است. ولی من نمی دانم. سئوال اساسی این است که چگونه او با شاخه نظامی سازمان ارتباط برقرار کرده بود؟ اگر از زاویه گرایشات سیاسی به قضیه نگاه کنیم او فردی سلطنت طلب بوده که متحول گشته و جزء افراد خاص نظام قرار گرفته بود و ارتباط با این گونه افراد که به عنوان فرمانده بزرگترین و حساس ترین گردان پروازی خدمت می نمود به راحتی میسر نبوده است. آیا او از قبل از انقلاب مخالف خاندان سلطنتی بوده است؟ و یا وقتی به کشور برگشت مخالف نظام جمهوری اسلامی شد. پاسخ هر دو سوال مثل روز واضح است که این چنین نبوده است. به نظر بنده (که البته نظر شخصی ام است) او پیش از این ها با سازمان های اطلاعاتی غرب در تماس بوده است. حضور خواهرش در سیاسی ترین نهاد آمریکایی در ایالت تگزاس بهترین رابط می تواند تلقی شود. به عبارت صحیح تر این سازمان های اطلاعات غربی بودند که به او دستور بازگشت را دادند. طراحی نقشه فرار به هر حال او در ظرف مدت کوتاهی هم پشت به سلطنت طلب ها کرده و هم از جمهوری اسلامی روی برگرداند!! پس همان طور که اشاره کردم به هر دلیلی که بوده او به سازمان مجاهدین وصل می شود. تمام جزئیات نقشه فرار به دقت طرح ریزی می شود. به احتمال فراوان نقشه ورود بنی صدر و رجوی به داخل پایگاه با اطلاعاتی که توسط معزی و همدستان اش ارائه گردیده بود برنامه ریزی می گردد و نقشه پرواز و جزئیات فرار در آسمان تا مقصد که فرانسه باشد به عهده آقا بهزاد بوده است. این عملیات که واقعآ یکی از پیچیده ترین و گسترده ترین نقشه های فرار محسوب می شود با همکاری طیف عظیمی از نیروهای فریب خورده مجاهدین و عوامل نظامی آن در نیروی هوایی صورت می پذیرد. بدین صورت که یک عده وظیفه اغفال و فریب عوامل دژبانی و حراست ورودی پایگاه را به عهده می گیرند. آن ها از چند روز قبل از عملیات با یک دستگاه خودروی کاماروی زرد رنگ مرتب به پایگاه تردد می نمایند تا روز عملیات چهره این اتوموبیل عادی تلقی شود. عده ای هم با ماشین آتش نشانی در اطراف پایگاه مستقر می شوند تا برای فرار دادن سوژه در صورت لو رفتن وارد عملیات شوند. عده ای هم از شاخه نظامی گروه مجاهدین با سلاح های سنگین مسئولیت عبور سوژه ها رو به داخل پایگاه به عهده می گیرند. یه گروه دیگر از افراد نظامی فریب خورده ایستگاه های رادار مسیر را مختل می نمایند. به این صورت که با قرار دادن جعبه هایی در ایستگاه، خود در لحظه آغاز عملیات تلفن زده و اعلام می کنند بمب گذاری شده است!! عده ای دیگر هم با از کار انداختن 8 فروند هواپیمای شکاری اف – 4 عملآ از ره گیری و تعقیب آن ها جلوگیری می کنند. (واقعآ چه انسان های خائن ی پیدا می شوند که در زمان جنگ تنها ابزار مقابله با دشمن را از کار می اندازند. ننگ بر شما) خب بعد از همه این کار ها نوبت به اسکان سوژه ها می رسد. حال یکی دیگر از عوامل سرسپرده و خائن نیروی هوایی بنام سرهنگ ناوبر اسماعیل فرخنده منزل سازمانی خویش را در اختیار آن ها قرار می دهد. (معزی خیلی سعی دارد او را بی گناه و نا آگاه از ماجرا جلوه دهد). و به این ترتیب همه چیز از قبل طراحی و آماده می شود. برنامه به این صورت بود که با یکی از پرواز های شبانه آموزش سوختگیری این عملیات انجام شود. ادامه دارد ... پ.ن : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند. .
  3. 9 پسندیده شده
    به نام خدا Aurora Flight Sciences Orion هواپیمای بدون سرنشین (UAS) ارتفاع متوسط، مداومت بالا (MALE) (2013) در دنیای هواپیما های بدون سرنشین، معروف به پهپاد ها، چالشی برای تولید پلتفرم ارتفاع متوسط، مداومت بالا (MALE) وجود دارد که با بودجه تدارکات نظامی و هزینه های نگهداری بلند مدت همخوانی داشته باشد. در حال حاضر تعداد کمی از نمونه های پهپاد های با مداومت بالا در حال توسعه هستند؛ Phantom Eye بوئینگ و Global Observer شرکت AeroVironment، که هردوی آن ها از سوخت هیدروژن استفاده می کنند. رقیب جدید این پهپاد ها در کلاس MALE، پهپاد Orion است که توسط Aurora Flight Sciences ماناساس در ویرجینیا معرفی شده است. این هواپیما در حال حاضر در دست توسعه است و تلاش می شود تا به مداومت 120 ساعته با محموله 453 کیلوگرمی تا ارتفاع 6096 برسد. پهپاد های مداومت بالا از لحاظ کاهش هزینه پلتفرم ناشی از عدم نیاز به بازگشت مداوم به پایگاه، فرود، آماده‌سازی و سوخت گیری پیش از ادامه ماموریت، مزایای بالایی دارند. بی سرنشین بودن این سامانه ها از در معرض خطر قرار گرفتن خلبان هنگام عبور از قلمرو دشمن جلوگیری می کند. با اضافه شدن توانایی های خودکار، یک پهپاد MALE مدرن می تواند با تعداد نیروی عملیاتی کمتر و هزینه های پایین‌تر ناشی از کاهش نیاز به فرود چندباره در یک سورتی پرواز، چندین ماموریت را به اتمام برساند. Orion اولین قدم هایش را برای تحقق اهداف پروژه "120/1,000/20,000" ارتش آمریکا که بیش از پیش به دنبال پهپاد های با مداومت بالا است، برداشته است. درخواست های نظامی (و تجاری) برای این چنین سامانه هایی رو به افزایش است. Orion برخلاف پهپاد هجومی پریدیتور، بیشتر در رده پلتفرم های نظارتی (مانند گلوبال هاوک شرکت نورثروپ گرومن) قرار می گیرد. شرکت Aurora Flight Sciences در سال 1989 توسط مهندس، جان اس. لانگفورد سومT تاسیس شد و در حال حاضر در 4 شعبه اصلی خود، حدود 350 کارمند دارد. این شرکت کار خود را با پهپاد های جمع‌آوری داده مربوط به تغییرات آب و هوایی شروع کرد. همچنین در ساخت قطعات پروژه گلوبال هاوک شرکت نورثروپ گرومن و بالگرد های Sikorsky مشارکت داشته است. این شرکت خط تولید پهپاد های Perseus، Theseus، Chiron، MarsFlyer، the GoldenEye، Excaliber، the SunLight Eagle، Odysseus و Orion را در اختیار دارد. Orion همانند هواپیما های مرسوم از بدنه مرکزی، بال های یکپارچه و واحد دم سنتی برخوردار است. بدنه کمی بزرگ‌تر از حد معمول به نظر می رسد تا تجهیزات ماموریتی، سامانه های اویونیک، ذخیره سوخت و ... را در خود جای دهد. کناره ها صاف اند و بخش دماغه از نظر آیرودینامیکی اصلاح شده است (از برخی جهات شبیه گلوبال هاوک). بال های صاف، منعطف و عریض آن که از یک واحد فیبر کربنی ساخته شده، در بالای بدنه نصب شده تا با تولید کافی نیروی بالا برنده، در برخاست به موتور ها کمک کند. در زیر هر بال یک محفظه موتور قرار دارد که به کناره بدنه نزدیک است. بدنه به سمت عقب باریک و تبدیل به یک میله گرد می شود که واحد دم را در خود نگه می دارد. واحد دم از یک سکان عمودی و یک جفت بال های افقی رو به جلو تشکیل شده است. در بین چرخ ها، فقط چرخ جلویی به عقب و داخل بدنه جمع می شود و چرخ های اصلی، که در پوشش آیرودینامیک قرار دارند، ثابت هستند. رانش این پهپاد توسط 2 موتور توربو دیزل آسترو سری AE300 تامین می شود که راه حلی کم مصرف برای هواپیما هایی با این ابعاد و دامنه ماموریتی است و به Orion اجازه می دهد تا از سوخت هواپیمای معمولی استفاده کند (برخلاف سوخت هیدروژنی Phantom Eye و Global Observer). منشاء Orion به درخواست ارتش ایالات متحده در سال 2006 برای یک پلتفرم نظارتی هواپایه با سوخت هیدروژنی برای رفع نیاز "ارتفاع متوسط، مداومت بالا" (HALL) بر می گردد. در سال 2008 شرکت Aurora تلاش کرد تا توجه نیروی هوایی ایالات متحده را به نسخه کلاس متوسط پهپاد Orion که با پیشرانه های بنزینی معمولی کار می کرد، جلب کند. پس جلب نظر آن ها، USAF قراردادی توسعه ای برای تحقیقات بیشتر روی Orion MALE امضا کرد. با توجه به وضعیت فعلی ، انتظار می رود Orion در حوزه خودکار بودن و محموله های ماژولار حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. در بخش نظامی این هواپیما برای نقش نظارت، شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات (همانند گلوبال هاوک) استفاده خواهد شد. به همین دلیل محموله هایش هم شامل دوربین، اپتیک ها، حسگر ها و تجهیزات جمع‌آوری اختصاصی می شود (اوریون پهپادی "Hunter-Killer" نیست). هدف این برنامه ارائه پایداری فوق‌العاده در عین حمل محموله هایی قابل مقایسه با سری پریدیتور جنرال اتمیکس است که در افغانستان و عراق خدمات مفیدی به نیروی هوایی ایالات متحده ارائه دادند. اولین پرواز عمومی Orion بدون محموله های ماموریتی در بیست و چهارم آگوست 2013 انجام شد. این تمرین 3 ساعت و 31 دقیقه به طول انجامید و به ارتفاع 2438 متری (از سطح دریا) دست یافت. در دسامبر 2014، Orion به مداومت 80 ساعته دست پیدا کرد. انجمن ملی هوانوردی این رکورد را تائید کرد تا Orion رکورد 30.4 ساعته پهپاد گلوبال هاوک را که در سال 2001 ثبت شده بود، بشکند. اما با تصمیم نیروی هوایی به عدم خرید آن، Orion به یکی از آشیانه های شرکت منتقل شد. کمبود بودجه، طول بال 40 متری که در اکثر آشیانه های فعلی نیروی هوایی جا نخواهد شد، سرعت، محموله و تسلیحات کمتر نسبت به MQ-9 ریپر و عدم وجود تجهیزات عملیاتی برای یک پهپاد با مداومت چند روزه از دلایل این تصمیم عنوان شد. در ژانویه 2016، اعلام شد که ممکن است Orion در رقابت ISR برای قرار گرفتن در کنار پریدیتور و ریپر شرکت کند. در آپریل 2017، Orion ممکن است در نقش نظارت بر فعالیت های دریایی در خلیج مکزیک و منطقه کارائیب در "برنامه دیوار مرزی ترامپ" شرکت کند. تنها نمونه تکمیل شده این پهپاد توسط نیروی هوایی و خدمات گارد ساحلی ایالات متحده آزمایش خواهد شد. Aurora همچنین به دنبال فروش این پهپاد به اداره امنیت میهن برای محافظت از مرز های دریایی است. این شرکت با Big Safari همکاری می کند تا بلوک 1 این پهپاد را به صورت محدود تولید کند. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2013 - وضعیت: بازنشته - تعداد فروند ساخته شده: 1 - سازنده: Aurora Flight Sciences (ایالات متحده) - کشورهای مصرف کننده: ایالات متحده (پیشنهاد شده) - نقش: جاسوسی-نظارت-شناسایی و پیش آهنگی (ISR، سنجش اهداف زمینی و منطقه هدف برای ارزیابی سطح تهدیدات محیطی، قدرت و تحرکات دشمن)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول: 15.2 متر - طول بال ها: 40 متر - وزن: 2350 کیلوگرم - حداکثر وزن برخاست: 3450 کیلوگرم (1100 کیلوگرم ظرفیت بار) - قوای محرکه: 2 موتور توربو دیزل آسترو AE300 حداکثر سرعت: 170 کیلومتر بر ساعت - ارتفاع پروازی: 7620 متر - برد: 24000 کیلومتر - تسلیحات: سنسور الکترواپتیک/مادون قرمز چند طیفی، شنود اطلاعاتی، فیلم برداری و تصویربرداری فراطیفی، نظارت هوایی گسترده، رادار آگاهی از دامنه دریایی، رادار نفوذ از شاخ و برگ درختان، رادار روزنه مصنوعی، نشانه گذاری اهداف متحرک پیاده، رله ارتباطی میدان دید و فرای آن - نسخه ها: Orion (سری پایه) منبع
  4. 9 پسندیده شده
    بسم ا... ظاهرا کلاه کار نیروی زمینی ارتش تغییر کرده !!! (اولین نفر سمت راست ) تست هدایت آتش رقومی نیروی زمینی ارتش https://www.aparat.com/v/jrvf8 پی نوشت : نکته : صفحات تمامی رایانه های به نمایش درآمده ، (مواردی که به حوزه هدایت آتش مربوط بوده ) شطرنجی شده که این نشان می دهد بالاخره دوستان متوجه شدند ....
  5. 5 پسندیده شده
    مردم افغانستان اکثرا سواد چندانی ندارند و اطلاعات خاصی از جهان و نژاد و زبان و... ندارند و با سواد هایی هم که در میان مردم این کشور هستند اکثر مزدوری کشورهای دشمن ایران را میکنند. به راحتی یک جامعه ی بی سواد با اندک با سواد های خائن را می شود فریب داد. نتیجه اش میشه بحث های مسخره ای که در رسانه هایشان میکنند. نمونه ای از چرندیات این مزدوران قلم به دست که در شبکه هایشان شنیدم: 1_زبان فارسی با زبان دری فرق داره!!! (اصلا اسم زبان فارسی دری هست) 2_زبان فارسی اول در افغانستان بوده بعد اومده ایران!!!!!! (زبان فارسی میانه دوران ساسانیان را هر کسی از فارسی زبانان بشنوه متوجه میشه که بسیار شبیه زبان فارسی امروزه هست. جالب هست به صحبت یکی از اون مزدوران گوش میدادم میگفت که زبان فارسی امروزه در واقع ادامه ی زبان پارتی هست که به مرور زمان به آن گفتند فارسی!!!!!!! در ضمن قوم پارت هم یعنی افغانستان!!!!!!! یعنی هر کس که اندک سواد زبان شناختی و تاریخی داشته باشه این حرف را بشنوه شاخ درمیاره) 3_خراسان یک کشور مستقل بوده که حالا شده افغانستان!!!! (این در حالی هست که خراسان همیشه استان بزرگ و مرزی ایران بزرگ بوده در همه ی کتاب های تاریخی این نوشته شده و فقط نیمه ی شمالی افغانستان جزو خراسان بزرگ بوده و خراسان بزرگ علاوه بر آن شامل کشورهای ترکمنستان ازبکستان و تاجیکستان و استان خراسان ایران بوده) 4_ایران در واقع اسم کشور ما بوده دزدیدندش!!!! (خب قسمت اول این حرف درسته چون کشور افغانستان یک قسمتی از ایران بزرگ بوده ولی ایران فعلی هم قسمت مرکزی از آن ایران بزرگ بوده و بحث دزدی خیلی خنده دار هست) 5_ایرانی ها نژاد پرست ضد افغانی هستند و ما را مدام میکشند!!!! (منکر رفتار بد عده ی کمی از ایرانیان با افغان های مهاجر نمیشم ولی کدام کشور همسایه را سراغ دارید که از چند میلیون مهاجر همسایه برای دهه ها پذیرایی کنه بعد این جور علیهش حرف زده بشه؟ به نطر ایران اولین مورد در تاریخ هست )
  6. 2 پسندیده شده
    به نام خدا Convair F2Y Sea Dart: جنگنده ای با اسکی های آبی Convair F2Y Sea Dart هواپیمای جنگنده دریایی آمریکایی بود که هنگام برخاست و فرود از اسکی های آبی استفاده می کرد. این جنگنده فقط به عنوان نمونه اولیه پرواز کرد و هیچ وقت به تولید انبوه نرسید. F2Y تنها هواپیمای دریایی است که از سرعت صوت فراتر رفته است. این هواپیما در دهه 1950 ساخته شد تا مشکلات فرود و برخاست هواپیما ها بر روی ناو های هواپیما بر را برطرف کند. این برنامه پس از نتایج نامطلوب و حادثه دلخراش سال 1954 متوقف شد. در چهارم نوامبر سال 1954 Sea Dart در آسمان متلاشی شد و خلبان آن، Charles E. Richbourg، کشته شد. 4 فروند هواپیمای باقی مانده در سال 1957 بازنشسته شدند اما تعدادی تا 1962 آماده به خدمت باقی ماندند. شروع Sea Dart با ورود Convair به رقابت نیروی دریایی ایالات متحده برای ساخت یک هواپیمای رهگیر مافوق صوت بود. در آن زمان، تردید های زیادی برای عملیاتی کردن جنگنده های مافوق صوت از عرشه هواپیمابر ها وجود داشت. برای حل این مشکل، نیروی دریایی ایالات متحده جنگنده های زیرصوت زیادی خریداری کرد. البته این نگرانی ها دلایلی هم داشت. بسیاری از طرح های مافوق صوت در آن زمان نیاز به باند برخاستی طولانی بودند، سرعت نزدیک شدن بالایی داشتند و پایداری یا کنترل زیادی نداشتند. تمام این عوامل برای هواپیمابر ها مشکل ساز بودند. تیم Ernest Stout در آزمایشگاه تحقیقات هیدرودینامیک Convair پیشنهاد داد تا رویF-102 Delta Dagger اسکی آبی نصب کنند. پیشنهاد Convair منجر به سفارش 2 نمونه اولیه در اواخر سال 1951 شد. پیش پرواز نمونه های اولیه، 12 فروند از آن سفارش داده شد. هیچ تسلیحاتی در Sea Dart نصب نشد اما هدف برنامه، مسلح کردن نسخه تولیدی به 4 توپ 20 میلی متری Colt Mk12 و باتری راکت های غیر هدایتی با باله های جمع شونده بود. 4 فروند از هواپیما های سفارش داده شده برای ایفای نقش وسیله آزمایشی بازطراحی شدند. پس از مدتی 8 فروند دیگر هم سفارش داده شد. این هواپیما قرار بود بال دلتا و ضد آب باشد و برخاست و فرود آن توسط اسکی های آبی دوگانه جکع شونده انجام می شد. Sea Dart در حالت سکون یا حرکت با سرعت پایین در آب تا لبه عقبی بال هایش در آب فرو می رفت.اسکی ها در هنگام برخاست تا موقعی که هواپیما به سرعت 16 کیلومتر بر ساعت نرسیده بود، باز نمی شدند. توان Sea Dart توسط 2 موتور توربوجت Westinghouse XJ46-WE-02 با قابلیت پس سوز تامین می شد که هوای مورد نیاز خود را از ورودی هایی در بالای بال ها (برای عدم ورود اسپری آب) دریافت می کردند. در زمانی که این موتور ها اماده نبودند، 2 موتور Westinghouse J34-WE-32 با قدرت کمی بیش از نصف موتور های قبلی روی آن نصب شدند. نمونه اولیه از نسخه ازمایشی با یک اسکی استفاده می کرد که موفقیت آن از نسخه ی دارای 2 اسکی بیشتر بود. تا سال 1957، آزمایش هایی روی انواع آرایش های مختلف اسکی ها صورت گرفت و پس از آن به انبار منتقل شد. ایالات متحده تنها کشوری نبود که به دنبال اسکی های آبی باشد. شرکت Saunders-Roe از انگلستان نسخه ای آزمایشی از جت جنگنده قایق پرنده به نام SR.A/1 را ساخته بود که اولین بار در سال 1947 به پرواز در آمد. این طراحی در واقع یک جنگنده مجهز به اسکی بود اما نتایج خوبی نداشت. در دهه 1950، نیروی دریایی ایالات متحده آرایش داخلی یک زیردریایی هواپیمابر را مطرح کرد که می تواند 3 فروند از این هواپیما ها را حمل کند. هواپیما ها در محفظه های فشار نگه داری می شدند که از بدنه بیرون نزده بود. هواپیما ها توسط یک بالابر در سمت چپ به بالا می آمدند. در آب های آرام هواپیما خودش برخاست را انجام می داد اما در آب های متلاطم این کار توسط منجنیق صورت می گرفت. این برنامه به دلیل 2 مشکل عمده روی کاغذ باقی ماند: سوراخ مورد نیاز برای بالابر بدنه را ضعیف می کرد و انتقال بالابر بارگیری شده به ساختار بدنه دشوار بود. Sea Dart در تاسیسات Convair در سن دیگو در فرودگاه Lindbergh ساخته شد و برای آزمایش، در دسامبر سال 1952 به بندر سن دیگومنتقل شد. هواپیما با خلبانی E. D. "Sam" Shannon به طور ناخواسته اولین پرواز کوتاه خود را در حالی که قرار بود فقط آزمایش تاکسی سریع داشته باشد، در چهاردهم ژانویه سال 1953 انجام داد. اولین پرواز رسمی آن در نهم آپریل بود. موتور های کم توان باعث شدند تا جنگنده کند شود و اسکی های آبی به اندازه مورد انتظار موفق نباشند. اسکی ها با وجود بازوی لرزش گیر oleo در هنگام برخاست و فرود تکانه های شدیدی ایجاد کردند. کار برروی اسکی و بازو ها شرایط را تا حدودی بهبود بخشید اما آن ها قادر به رفع مشکل عملکرد ضعیف نبودند. Sea Dart با موتور های J34 قادر به رسیدن به سرعت مافوق صوت نبود. طراحی آن نیز مربوط دوره پیش از قانون سطح Whitcomb بود و ضریب پسای فراصوت زیادی داشت. دومین نسخه اولیه لغو شد، بنابراین اولین هواپیمای آزمایشی ساخته شد و پرواز کرد. این هواپیما به موتور های J46 مجهز بود که کارایی کمتری داشت. با این حال، با شیرجه ای کم عمق به سرعتی کمی بیش از 1 ماخ دست پیدا کرد تا به تنها هواپیمای دریایی مافوق صوت تا به امروز تبدیل شود. در چهارم نوامبر سال 1954، Sea Dart BuNo 135762 در نمایشی برای مقامات نیروی دریایی و خبرنگاران بالای بندر سن دیگو در آسمان متلاشی و خلبان آزمایشی Convair، Charles E. Richbourg، پس از عبور ناخواسته از محدودیت های سازه هوایی کشته شد. ریچبورگ 31 ساله، کهنه سرباز نیروی دریایی از جنگ جهانی دوم بود. بدون او به سرعت از آب خارج شد اما او از شکستگی سازه هوایی نجات نیافت. پیکر وی در آرامستان ملی سنت آگوستین در فلوریدا به خاک سپرده شد. حتی پیش از این اتفاق هم نیروی دریایی نسبت به این برنامه بی علاقه شده بود (مشکلات جنگنده های مافوق صوت بر روی عرشه حامل در حال برطرف شدن بودند) و سقوط آن باعث شد تا برنامه Sea Dart به حالت آزمایشی درآید. تمام هواپیما های تولیدی لغو شدند، اما 3 نمونه آزمایشی تکمیل شدند. 2 پیش نمونه نهایی هیچ وقت پرواز نکردند. علی رغم اینکه Sea Dart به طور رسمی بازنشسته شد و از سال 1957 دیگر پرواز نکرد، حداقل یک نسخه از F2Y تا سال 1962 در انبار باقی ماند. در نتیجه، نام آن تحت "سامانه سه خدمته تعیین هواپیمای ایالات متحده در سال 1962" به YF-7A تغییر کرد. هر 4 فروند Sea Dart باقی مانده تا امروز نجات پیدا کرده اند. XF2Y-1 Sea Dart، با شماره 137634، به دلیل اشتباه جرثقیل در وضعیت بدی است و منتظر ترمیم برای موسسه Smithsonian در واشنگتن است. YF2Y-1 Sea Dart، با شماره 135763، در موزه هوایی و فضایی سن دیگو در پارک بالبوآ نمایش داده می شود. این هواپیما از موزه ملی هوانوردی دریایی در پایگاه Pensacola نیروی دریایی قرض گرفته شده است. YF2Y-1 Sea Dart، با شماره 135764، در موزه هوانوردی بال های آزادی در پایگاه Willow Grove نیروی دریایی در پنسیلوانیا نمایش داده می شود. این هواپیما از موزه ملی هوانوردی دریایی در پایگاه Pensacola نیروی دریایی قرض گرفته شده است. YF2Y-1 Sea Dart، با شماره 135765، در موزه هوایی فلوریدا که بخشی از مجموعه Sun 'n Fun در فرودگاه بین المللی Lakeland Linder است، نمایش داده می شود. مشخصات - خدمه: 1 - طول: 15.583 متر - طول بال ها: 10.77 متر - عرض: 1.65 متر - آب‌نشین (عمق مورد نیاز عدم برخورد به کف دریا): 1000 میلی‌متر در صورت جمع شدن اسکی ها، 2450 میلی‌متر در صورت باز بودن اسکی ها - ارتفاع: 4.9 متر با لوازم 3 نقطه ای ساحلی، 2.26 متر در حالت افقی - مساحت بال ها: 52.8 متر مربع - وزن: 7586 کیلوگرم - وزن ناخالص: 11055 کیلوگرم - حجم سوخت: 3800 لیتر سوخت قابل مصرف + 25 لیتر سوخت غیر قابل مصرف - قوای محرکه: 2 موتور توربوجت Westinghouse J46-WE-12B با پس سوز که هرکدام 20 کیلونیوتن رانش خشک و 27 کیلونیوتن رانش با پس سوز تولید می کنند. در نسخه 137634 از 2 موتور Westinghouse J34-WE-32 با 15 کیلونیوتن تراست (فقط خشک) استفاده می شد - حداکثر سرعت: 1118 کیلومتر بر ساعت (در ارتفاع 2400 متری)، 1328 کیلومتر بر ساعت (در ارتفاع 11000 متری) - حداکثر سرعت: 1.25 ماخ - برد: 826 کیلومتر - زمان ارتفاع گیری: 11000 متر در 1 دقیقه و 42 ثانیه - بارگیری بال ها: 140 کیلوگرم بر متر مربع - نسبت رانش به وزن: 0.56 (در حالت بارگیری کامل)، 0.96 (در هنگام خالی بودن) - طول باند مورد نیاز برای بلند شدن: 1700 متر - طول باند مورد نیاز برای فرود: 460 متر - زمان برخاست در هوای آرام: 35 ثانیه - سرعت فرود در 20 درجه آلفا: 209 کیلومتر بر ساعت در پیکربندی فرود با 10 درصد سوخت تسلیحات: توپ ها (4 توپ 20 میلیمتریColt Mk 12 ثابت شده به سمت جلو)، راکت ها (راکت های هوایی با بالچه های جمع شونده)، موشک ها (2 موشک هوا به هوا) منبع
  7. 2 پسندیده شده
    بسم ا... معمولا فرض بر انجام این مساله ، به نمایش نمی گذارند ولی عجالتا در این ویدئو که چیزی دیده نشد ..
  8. 2 پسندیده شده
    سلام سوالی که پیش می آید : فقط محاسبات بالستیک دیجیتال شده اند و تنظیمات سلاح ( جهت و ارتفاع ) مثل قبل ، دستی انجام می شود یا خود تنظیم سلاح هم دیجیتال شده است ؟
  9. 2 پسندیده شده
    !!!!!!!!!!!!!!!!! JF-17 IRIAF DCS Simulator پی نوشت : لامصب !!! این استتار آسیای صغیر به هر جنگنده ای بخورد ، حال و روزش عوض میشود!!!!
  10. 2 پسندیده شده
    با سلام و درود خدمت شما جناب @sasasasa 1- طالبان در کارنامه شان شکست عبرت آموز یکی از ابر قدرت های دنیا را در کارنامه خود دارند . ( البته که باید از این به بعد بگوییم هر دو ابر قدرت دنیا را ... !!!! ) 2- بهتر است محاسبات خود را به تنهایی بر اساس لجستیک فعلی و در لحظه ایشان قرار ندهید . مهمترین امر پیش از هر عملیات نظامی برآورد دقیق "استعداد " طرف مقابل است ! 3- طالبان به شدت با پاکستان ، قطر و عربستان ارتباط تنگاتنگ دارد ( و چه بسا ازین پس با آمریکا ...! ) و هر دوی این کشور ها ید طولانی در دادن تجهیزات مناسب به شبهه نظامیان تحت امرشان را دارند . 4- هر گز خود را با جنگ آمریکا در افغانستان مقایسه نکنید . به محض ورود ایران بسیاری کشور ها که قبل از این اهمیتی به افغانستان نمی دادند سراسیمه پای کار خواهند آمد ( و دو برابر آن صد میلیارد شما را هزینه خواهند کرد برای عدم نتیجه ایران ) و اما در رابطه با نیروی هوایی البته شخصاً به علت تخصص کمتر خودم در این حوزه بهتر میدانم از دیگر برادران در رابطه با این تحلیل کمک بگیریم تا کمی شرایط یک جنگ احتمالی شفاف تر گردد . ولی همین مقدار عرض نمایم شروع یک جنگ مانند شکستن شیشه همسایه نیست که بعد از آن در صورت اوضاع نا مناسب پا به فرار بنهیم ! باید محاسبه کنید چه بسا برای 5 سال و یا یک دهه استقامت لازم را دارید یا نه ؟! ( صدام هم گمان می کرد 48 ساعته کار تمام است ولی ... ! ) به عنوان مثال روسیه فقط و فقط در سه سال اول ورود به درگیری سوریه ( با اینکه یکی از نیرو های هم پیمان بود و تمام فشار هم روی دوش ایشان نبود ) از سال 2015 تا 2018 نزدیک به 40 هزار سورتی پرواز را در سوریه به انجام رساند و حدود 120 هزار پرتابه منجر به انهدام را به ثبت رساند !!! ( بعید می دانم در حالی که ایران از جانب عدم دسترسی مناسب به خدمات پشتیبانی و قطعات یدکی به مدد غیرت نیروی هوایی و ده ها راه و روش غیر معمول دیگر توانسته این چند دهه را سر پا بماند و تحمیل یک درگیری غیر ضروری به ایشان خدا می داند که این باقیمانده ارزشمند از دارایی ها را به چه سرانجامی خواهد رساند )
  11. 2 پسندیده شده
  12. 1 پسندیده شده
    بسم ا... هادی غفاری در سه پوزیشن به ترتیب از راست : 1- یوزی 2- ام-3 گریس گان 3- اینگرام MAC-10 ( احتمالا" )
  13. 1 پسندیده شده
    انصاف را هم بگیم و حتی فیلم ها و کلیپ های همین شهدای مدافع حرم و یا نیروهای ایرانی که در خارج از مرزها در حال نبرد هستند را هم نگاه کنیم واقعا تفاوت از زمین تا آسمان هست با همین ترکیه در همه شئون و مقایسه نه موارد فاش شده بلکه همین کلیپ هایی که خودشون منتشر میکنند. در حالیکه تازه اونها در یونیفرم رسمی و در کسوت یک قوای نظامی رسمی و با پشتیبانی تام و تمام کشورشون هستند و عمدتا نیروهای ما در کسوت غیررسمی و در قالب نیروهایی که نظام مند چندان حضور ندارند (بنابراین بی نظمی و نفوذ حتی ممکنه بینشون باشه تا حدی که دیدیم جاسوس هم خودش را بین نیروها جا زده بود) و اتفاقا در بیشتر موارد اختلافات مذهبی ما هم با گروه هایی که به هر حال ناچارا باهاشون برخورد داریم شدیدتر هست تا ترکیه ای که معمولا هم دین و مذهب هست یا نزدیک به مسلک و مذهبشون. حالا تفاوت ژنرال ارتش ترکیه که با افتخار سر سرباز سوری را میبره و همراه با توحش هلهله میکنه انصافا با امثال شهید زنجانی ها و بیضایی ها از زمین تا آسمان هست. به هر حال نیروهای ما و حزب الله چیزی نزدیک به ده سال هست که در سوریه حضور دارند در شدیدترین شکل ممکن میجنگند و در برهه هایی در شرایط بسیار سخت و غریب و زیر فشار وحشتناک گروهک های تکفیری و طبیعتا عصبانیت های ناشی از برخوردهای خشن و توحش آمیز تکفیریها با اسرا و شهدا و ... بودندولی چیزی که در این ده سال از مرام رزمندگان تقریبا نیمه رسمی ایران دیدیم با دشمنانشون کجا و چیزهایی که از حضور فقط چند ماهه مثلا ژنرال های ارتش ترکیه با دشمنانشون در ادلب مثلا دیدیم کجا. تازه اون چیزی که خودشون منتشر کردند والا نیروهای مقابل ارتش ترکیه حتی یک دهم سواد رسانه ای و تجهیزات حتی تکفیریها را نه داشتند و نه بلد بودند در پروپاگاندا به کار بگیرند تا چیزی ثبت کنند از واقعیات بر خلاف تکفیریها که صدها بار موبایل رزمندگان مقاومت ایرانی و لبنانی را بدست اوردند و طبیعتا صدها فیلم و کلیپ که ضبط شده بود. حتما افتخار داره این تفاوت سلوک ها هم. بماند باز که نیروهای ایرانی و لبنانی و ... حتی بین سوری ها غریب بودند و در مناطقی نگاه خوبی بهشون وجود نداشت و برخوردهای تندی باهاشون میشد و حتی بین نظامیان سوری هم لااقل اون اوایل یک غریبه بودند و همه اینها فشار روی یک آدم را میتونه به حد انفجار برسونه.
  14. 1 پسندیده شده
  15. 1 پسندیده شده
    اتفاقا با طالبان راحت تر ميشه كار كرد پس در اين درگيري ورود ما اصلا معنا ندارد ولي اين نظر رو نبايد به عنوان بي عملي در نظر گرفت بايد ارتباطات با طالبان برقرار كرد و از سوي ديگر شيعيان را تقويت كرد در اين بين فتنه انگيزي زيادي رو خواهد داد حفظ اين شرايط سخت ولي مفيد خواهد بود به شخصه كل افغانستان را بايد ديد نه فقط شيعيان رو ما ميتونيم تو خود طالبان هم متحد پيدا كنيم
  16. 1 پسندیده شده
    قسمت چهارم مروری بر رویکردها در مطالعات صورت گرفته مرکز مطالعات نیروی هوایی استرالیا - (APSC PAPER NUMBER 55) [1] : رویکرد مقرون به صرفه گی در یک برنامه کاملا استراتژیک ، موشک ها یک راه بسیار ارزان برای به دست آوردن توانایی تهاجم دوربرد می باشند. همانطور که یک کارشناس آگاه در مورد توانایی ایران برای تبدیل شدن به قدرت منطقه ای بدون از بین بردن اقتصاد خود، اظهار داشت : در حالی که برای ساخت یک بمب می تواند میلیاردها دلار هزینه کند، بازسازی ارتش متعارف اش ، هزینه ای ده ها میلیارد دلاری خواهد داشت. مسیر سلاح های استراتژیک ممکن است مقرون به صرفه ترین راه برای تضمین جایگاه بین المللی باشد. موشک های استراتژیک در مقایسه با جنگنده ها، به مهارت فنی پایین و زیرساخت های ساده نیاز دارند. آنها دارای ساختار فرمان و کنترل ساده و نیاز به نگهداری کمتری دارند. موشک های اسکاد C کره شمالی به ازای هر نسخه حدود 3 میلیون دلار به سوریه فروخته شد. Scud B توسط عراق با کمتر از آن خریداری شده است - 1 میلیون دلار با احتساب هزینه های عملیاتی و پشتیبانی برای چندین سال. در مقابل ، هزینه هواپیماهای پیشرفته تهاجمی حدود 40 میلیون دلار است.از آنجا که موشک ها مصرفی هستند ، در شرایط پر استفاده همیشه استفاده مجدد از هواپیما به دلیل مقرون به صرفه گی ( Cost-effectiveness analysis _CEA ) ترجیح داده شده است. موشک های استراتژیک، اعتبار قابل توجهی را برای دولت ها ارائه می دهند، هم بین المللی و هم در داخل کشور. آنها شهرت قابل توجهی به عنوان سلاح های وحشت آفرین دارند.این ممکن است به دلیل سطح بسیار خوبی از قدرت باشد که آنها در اوج جنگ سرد از خود نشان دادند ، زمانی که اساسا بقای این سیاره مورد سوال بود. وضعیت سیاسی مرتبط و ارزش بازدارندگی برای سرمایه گذاری انجام شده در خرید موشک استراتژیک به طور نامتناسبی بالا به نظر می رسد. هیچ چیز راحتر از این نیست که با یک پرچم و پخش سرود ملی و یک سلاح با 17 متر طول، 5000 کیلوگرم وزن سوار بر کشنده های بزرگ ، جمعیت را به خیابان بکشانید. از نظر منطقی ، از آنجا که موشک ها گزینه ای غیرآمریکایی برای سخت افزار تهاجم استراتژیک می باشند ، می توانند برای کشوری با ایدئولوژی غیرآمریکایی در دسترس تر و با پشتیبانی بیشتری باشند. اهمیت این ملاحظه با دشواری ایران در تهیه قطعات F-14 به خوبی نشان داده شده است. اندیشکده رند ، سرکوب چند دامنه پدافند هوایی دشمن (MSEAD ) : [2] رویکرد عملکردی در عملیات های اخیر علیه دشمنانی که توانایی کمتری دارند ، اقدامات SEAD اغلب توسط حوزه ی هوایی برنامه ریزی و اجرا می شد ، گاهی اوقات با پشتیبانی ISR فضا پایه . با این حال ، در برابر یک رقیب تواناتر ، USAF و ارتش در حال پیشنهاد یک رویکرد چند دامنه برای SEAD هستند که هوا ، فضا و عملیات زمینی را برای شناسایی و از بین بردن گردان های SAM ادغام می کند.در این بخش ، ما رئوس مطالب اساسی این مفهوم را گسترش می دهیم. سپس موانع بالقوه C2 (فرماندهی و کنترل) را برای این نوع توالی اقدامات چند دامنه در نظر می گیریم. ACC (فرماندهی نبرد هوایی) استدلال می کند که F-35 با پنهانکاری بالا ، می تواند به عنوان سنسور و تیرانداز در عملیات سرکوب پدافند (SEAD ) استفاده شود. با این وجود ، برنامه ریزان هوایی احتمالاً می خواهند با استفاده از ISR فضاپایه برای کمک به مکان یابی SAM های دشمن ، مدت زمانی را که F-35 در فضای هوایی پر مخاطره دشمن صرف می کنند ، کاهش دهند. همچنین در صورت نیاز به ترک جنگنده از منطقه میتوان با استفاده از آتش زمینی دوربرد قدرت شلیک را برای حمله به اهداف افزایش داد و برنامه دفاعی دشمن را پیچیده کرد. نظارت _ Surveil کشف _ Detect ره گیری و شناسایی هدف _ Track and identify ارزیابی تهدید و تخصیص سلاح _ Threat evaluation and weapon assignment اقدام _ Act ارزیابی اقدام انجام شده _ Assess توالی درگیری در سرکوب چند دامنه پدافند هوایی دشمن (نسخه رند) توالی درگیری در سرکوب چند دامنه پدافند هوایی دشمن (نسخه تغییر داده شده توسط مترجم) اندیشکده رند ، مقایسه هزینه بمب افکن های نفوذکننده با موشک های کروز در دوره سی ساله : [3] رویکرد مقرون به صرفه گی مقایسهای بین بمب افکن های نفوذکننده و موشکهای کروز ، مدتهاست مورد بحث است. ، سوالی که مطرح می شود اینست که : کدام رویکرد مقرون به صرفه تر است؟ پروژه AIR FORCE (PAF) پیش بینی هزینه های اولیه چرخه عمر (LCC) برای یک بمب افکن نفوذکننده جدید را ، از جمله هزینه روزانه مبارزه با یک یا چند دشمن که حتی دفاع هوایی متوسط دارند و همچنین برآورد هزینه های اولیه برای موشک های کروز که از فاصله های متقابل توسط پلتفرم های غیر پنهانکار پرتاب شده ، تهیه کرده است. هزینه های تدارکات برای سیستم موشک کروز لحاظ نشده و PAF فرض گرفته که موشک های کروز نیازی به ISR support ندارند. (همچنین تجزیه و تحلیل اثربخشی این دو رویکرد در این ارزیابی اولیه گنجانده نشده است.) محاسبات نشان می دهد که اگر با این شرایط در یک بازه 30 ساله، نبردی 20 روز یا بیشتر طول بکشد ، بکار گیری بمب افکن ها هزینه ی کمتری دارد. در این شکل، نمودار آبی به عنوان تابعی از هزینه کل دوره عمر یک بمب افکن نفوذکننده (هزینه خالص فعلی (NPV)، در یک دوره سی ساله) به تعداد روزهای درگیر در نبرد با یک سورتی را نشان می دهد . نمودار قرمز نشان دهنده هزینه های دستیابی به همان نتیجه با شلیک 12 موشک کروز در روز است . علاوه بر مقایسه کلی هزینه ها , اتکای به گزینه‌های مختلف موشکی ممکن است شامل ریسک‌های اضافی نیز باشد.اگر آمریکا ذخیره محدودی از موشک‌ها داشته باشد, ممکن است گزینه های خوبی برای ادامه یک درگیری خاص نداشته باشیم . علاوه بر این,ممکن است دشمنان بالقوه محاسبات اولیه خود را براساس مقدار موجودی موشکهای ما انجام دهند. این مورد توانایی ما را برای جلوگیری از جنگ کاهش می دهد; و اگر ما درگیر شویم(شروع کننده جنگ باشیم ) به دشمن انگیزه لازم برای بی ثمر کردن حملاتمان را خواهد داد.
  17. 1 پسندیده شده
    یه دیالوگ اخلاقی و آموزنده هست در سریال بی نظیر روزی روزگاری ( امرالله احمدجو ) که خیلی افراد قبل از پذیرش یا به دنبال پست یا مقامی رفتن بعد از خلوت با خدای خدشون بهتره اون رو مرور کنند که ببین خدای نکرده حسام بیگ نباشن! حسام بیک: بوگو چیکار کنیم بریم پی کارمون؟ مرادبیک: چیکارا بلدی؟ - هیچی...چیکارا میخَی بلد باشُم؟ - بلدی کتیرا بگیری؟ - اصلو و ابدا! - چوپونی چطور؟ میتونی گله بچرونی؟ - او که محال ممکنه بلد باشُم! - تو تا حالا رنگرزی کردی؟ - نه...رنگرزی سی چِمَه! - بلدی اگه دست و پای حیوون در رفت جا بندازی؟ بلدی مشک بزنی؟ بلدی شیر بدوشی؟ دیگ بشوری؟ دوغ بزنی؟ - نه! - بلدی رختاتو خودت بشوری؟ - نه! - بلدی روزی سه بار نون بخوری پنج بار شکر خدا بگی؟ - التماس نکن...ما کار خودُم درست بلد نیستُم!...اِی نه حواسُم جمع میکردم ایجوری سرُم گرم نکنی گیرت بیفتُم! -پس تو به چه دردی میخوری حسام؟ - ای حرفا رو بذار کنار...بیاو تا اینا در نرفتن چیزاشون بگیریم اموالشون بُدُزدیم آزادشون کنیم برن...گنا دارن.. زن و بچه همراشونه!! روزی روزگاری
  18. 1 پسندیده شده
    بسم ا... درباب نگاه سازمان های نظامی به نقد عملکرد ژنرال بورولار : سرهنگ دکس ، ما تصور می کنیم که جنگ را خوب اداره می کنیم !!! ولی همیشه تحت فشار ناعادلانه !!!! روزنامه ها و سیاستمدارها قرار داریم !!!! چرا ما باید بخاطر شکستهای خودمون ، پاسخگوی این همه انتقاد باشیم !!!!!! راه های افتخار ... 1957
  19. 1 پسندیده شده
    یه برادر کرمانی ما داریم خیلی هم رک حرف می زنه همینطور یقه تو می گیره تکون میده حرف می زنه اومد جلوی جمع یقه منو گرفت گفت فلانی ! همه رو فرستادی خودت موندی من خیلی آتیش گرفتم گفتم چیکار کنم؟ حیفه حقیقتا بمونیم . حیفه! (شهید سپهبد قاسم سلیمانی)
  20. 1 پسندیده شده
    مشکل از بلندپروازی بیش از حد و آشنا نبودن با واقعیت جنگ و میدان بود. ما از اول جنگ این مشکل را داشتیم. بنی صدر در هر عملیات بزرگ قول اتمام کار دشمن و... را می داد و چندین عملیات شکست خورد. در بین فرماندهان این امر وجود داشت چانچه فردی خواهان تبعیت دیگری واستفاده از سازمان او برای کوبیدن دشمن و یا شهید بزرگواری قول پایان جنگ در چند روز داده بود یا محسن رضایی اذعان کرد که اگر فلان تجهیزات ( که واقعا امکان فراهم کردنش نبود) ما در خیابانهای بغداد رژه می رفتیم و .... زمانی شعار جنگ جنگ تا رفع فتنه بود و زمانی جنگ جنگ تا یک پیروزی بزرگ ( که فکر کنم خود مرحوم هاشمی مطرح کرد). این موارد شرطی سازی رزمندگان و ایجاد دیدی بد در این رزمندگان در مورد افکار سیاسی فرماندهان و... داشت.
  21. 1 پسندیده شده
    نمی دونم کدوم روستا ها رو میگید، حداقل در سمت روستاها و شهرهای خوزستان چنین چیزی مشاهده نمیشد بودن کسانی که سرباز فراری بودن ولی مورد شماتت مردم هم بودن مشخصا اگر کسی میگفت من خط نمی روم، نمی بردنش و جای دیگر از اون کار می کشیدن
  22. 1 پسندیده شده
    هانس گودریان از ناامیدی می گوید .... هیچ موقعیت ناامید کننده ای وجود ندارد ، تنها آدم های ناامید هستند که وجود دارند .
  23. 1 پسندیده شده
    همچنین به منظور آگاهی از نظرات دیگران ... توافق نظامی ایران و چین در زیرمجموعه قرارداد 25 ساله در ماه آگوست گذشته ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در ملاقات همتای چینی خود ، وانگ لی ، به ارائه نقشه راه یك مشاركت استراتژیك جامع 25 ساله مابین چین و ایران كه برمبنای توافق قبلی امضا شده در سال 2016 ایجاد گردیده است پرداخت . بسیاری از ویژگی های توافق نامه روزآمد شده در آن زمان برای عموم منتشر نشده اما ما در OilPrice به آن دست یافته ایم (!؟) . با توجه به منابع ارشد که از نزدیک با وزارت نفت ایران در ارتباط هستند در توافق اخیر پیش رو، چینی ها مفاد جدید نظامی با تاثیرات بزرگ جهانی افزوده اند . یکی از موارد پنهانی این قرارداد که سال گذشته منعقد شد این است که چین 280 میلیارد دلار برای توسعه بخش های نفت ، گاز و پتروشیمی ایران سرمایه گذاری خواهد کرد. این مبلغ در دوره پنج ساله اول قرارداد 25 ساله جدید اجرا خواهد شد و از آن می توان فهمید که مقادیر بیشتری در هر دوره 5 ساله بعدی در دسترس خواهند بود ، به شرط آنکه هر دو طرف بر روی آن توافق کنند. یک سرمایه گذاری 120 میلیارد دلاری دیگر هم وجود دارد که برای ارتقاء زیرساختهای صنعتی و حمل و نقل ایران در دوره پنج ساله اول اجرا می شود و در صورت موافقت هر دو طرف ، مجدداً در هر دوره بعدی ادامه خواهد یافت . در مقابل شرکت های چینی گزینه اول پروژه های متوقف شده یا جدید نفتی ، گازی و پتروشیمی ایران خواهند بود . از یک نظر چین در هر شش ماه از سال ، توانایی خرید محصولات پتروشیمی ، فرآورده نفتی و گازی را با قیمت خرده فروشی و میانگین تخفیف حداقلی 12 درصد بصورت تضمین شده بعلاوه 6 تا 8 درصد افزون تر در همین مقیاس برای کاهش ریسک اختلال در بازار را خواهد داشت . همچنین به چین حق تأخیر در پرداخت تا دو سال داده خواهد شد و به علاوه این کشور قادر به پرداخت ارزهای ضعیفی می باشد که از انجام معاملات در آفریقا و کشورهای استقلال یافته اتحاد جماهیر شوروی سابق به دست آورده است . این منبع تاکید کرد: با توجه به نرخ تبدیل این ارزهای ضعیف به ارزهای معتبر که ایران می‌تواند از بانک‌های غربی همکار خود به دست آورد، چین در واقع به دنبال ۸ تا ۱۲ درصد تخفیف دیگر است که به معنی تخفیف کلی حدود ۳۲ درصد برای چین در زمینه نفت و گاز می باشد . یکی دیگر از بخش های کلیدی و پنهانی این قرارداد ۲۵ ساله این است که چین به طور کلی در ایجاد زیرساخت های اصلی ایران که مرتبط با پروژه کلیدی ژئوپلیتیکی این کشوریعنی یک کمربند یک جاده (OBOR) ، مشارکت خواهد کرد. برای شروع ، چین در نظر دارد از نیروی کار ارزان قیمت موجود در ایران برای ساخت کارخانه هایی استفاده کند که توسط شرکت های بزرگ تولید کننده چینی با مشخصات و عملیات مشابه با کارخانه های چین تأمین مالی ، طراحی و نظارت شوند . پس از آن، محصولات نهایی تولید شده قادر خواهند بود از طریق مسیر ‌های حمل و نقل جدید به بازارهای غربی که توسط چینی ها برنامه ‌ریزی ، تامین مالی و اداره می شوند دسترسی داشته باشند . در همین راستا، همان زمان با پیش‌ نویس قرارداد ۲۵ ساله جدید در سال گذشته توسط معاون رئیس ‌جمهور ایران اسحاق جهانگیری (و چهره‌های ارشد از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان های اطلاعاتی) ، که به رهبر معظم ایران ارائه شد ، اعلام گردید که ایران قراردادی را با چین برای اجرای برقی کردن خط راه آهن 900 کیلومتری ، که تهران را به مناطق شمال شرقی ایران و مشهد متصل می‌کند، امضا کرده‌ است. جهانگیری افزوده که طرح‌ هایی نیز برای احداث خط قطار سریع ‌السیر تهران - قم - اصفهان و گسترش این شبکه ارتقا یافته تا شمال غربی از طریق تبریز در نظر گرفته است . تبریز، میزبان تعدادی از تاسیسات کلیدی مربوط به نفت ، گاز و پتروشیمی و نقطه شروع خط لوله گازی تبریز – آنکارا ، نقطه مرکزی ۲۳۰۰ کیلومتری جاده ابریشم جدید از اورومچی (مرکز استان سین کیانگ غربی چین) به تهران و اتصال قزاقستان ، قرقیزستان ، ازبکستان و ترکمنستان در این مسیر و سپس از طریق ترکیه به اروپا می‌ باشد. با این حال، در حال حاضر یک عنصر دیگر که کل توازن قدرت ژئوپلیتیک در خاور میانه را تغییر خواهد داد، به این قرارداد افزوده شده‌ است . یکی از منابع ایران هفته گذشته به OilPrice گفت: هفته گذشته، رهبر معظم ایران با گسترش قرارداد موجود که از سوی همان چهره ‌های ارشد نظامی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرویس ‌های اطلاعاتی ایران که این قرارداد از سوی آنها مطرح شده است ارائه گشته ، موافقت کردند که شامل همکاری های کامل هوایی و دریایی بین ایران و چین خواهد بود. وی گفت: جلسه ای در هفته دوم ماه آگوست بین همین گروه ایرانی و همتایان چینی و روسی آنها برنامه ریزی شده است که در آن بر روی بقیه جزئیات توافق صورت خواهد گرفت و به شرط آنکه این جلسه طبق برنامه ریزی انجام شود ، پس از 9 نوامبر ، بمب افکن های چینی و روسی ، جنگنده ها و هواپیماهای حمل و نقل دسترسی مستقیمی به پایگاه های هوایی ایران خواهند داشت. وی گفت : این روند با استفاده از امکانات دو منظوره ساخته شده در کنار فرودگاه های موجود در همدان ، بندرعباس ، چابهار و آبادان آغاز می شود. OilPrice از منابع ایرانی متوجه شده است که بمب افکن های که قرار است اعزام شوند ، نسخه های اصلاح شده چینی از توپولوف های Tu-22M3 برد بلند روسیه است ، با مشخصه ساخت 6800 کیلومتر برد (2،410 کیلومتر با بارگذاری تسلیحات معمولی) و جنگنده های سوپرسونیک میانبرد بمب افکن / تهاجمی سوخو 34 ، به علاوه نسخه های جدید تک سرنشین مخفی کار سوخو 57 می باشند . یادآوری می شود که در آگوست سال 2016 ، روسیه از پایگاه هوایی همدان برای حمله به اهداف در سوریه با استفاده از هر دو بمب افکن دوربرد توپولوف Tu-22M3 و جنگنده های هجومی سوخو 34 استفاده کرده است . در همین زمان ، کشتی های نظامی چینی و روسی قادر خواهند بود از تاسیسات دومنظوره تازه ایجاد شده در بنادر اصلی ایران در چابهار ، بندر بوشهر و بندرعباس که توسط شرکت های چینی ساخته شده اند استفاده نمایند . طبق گفته منابع ایرانی این استقرار همراه با استفاده از قابلیت‌ های جنگ الکترونیک چینی و روسی (EW) همراه خواهد بود. این موارد شامل هر یک از سه قسمت اصلی EW ، پشتیبانی الکترونیکی (از جمله هشدارهای اولیه استفاده از سلاح ‌های دشمن) به علاوه حملات الکترونیکی (از جمله حمله جمینگ) به علاوه حفاظت الکترونیک (شامل مقابله با جمینگ دشمن) می شود . براساس گزارش منابع ایرانی ، این موارد در ابتدا برای خنثی سازی سیستم های C4ISR (فرماندهی ، کنترل ، ارتباطات ، کامپیوتر ، اطلاعات ، نظارت و شناسایی) ناتو می باشد ، که شامل به کارگیری سخت افزار و نرم افزارهای چینی در ایران و سیستم دفاع هوایی و موشکی S400 روسیه برای مقابله با حملات آمریکا و/ یا اسرائیل است . سیستم های Krasukha-2 و 4 به احتمال زیاد در معماری کلی EW به چشم خواهند خورد ، همانطور که آن ‌ها اثربخشی خود را در سوریه در مقابله با رادارهای حمله ، شناسایی و هواپیماهای بدون سرنشین اثبات کردند . Krasukha-2 می تواند سیستم های کنترل و اخطار و کنترل سیستم هوایی (AWACS) را تا حداکثر 250 کیلومتر و سایر رادارهای هوایی مانند موشک های هدایت شونده را مسدود کند ، در حالی که کراسوخا -4 یک سیستم جاسوسی چند منظوره است که نه تنها سیستم های AWACS ، بلکه رادارهای زمینی را نیز مسدود می کند. این دو سیستم هر دو قابلیت تحرک بالایی دارند . بار دیگر این نکته قابل ذکر است که توجه داشته باشید که یک گروهان جنگ الکترونیک کامل (شامل سه عنصر اصلی EW) می تواند 100 کاربر انسانی داشته باشد و به گفته منابع ایران بخشی از همکاری نظامی جدید ، شامل تبادل پرسنل بین ایران و چین و روسیه خواهد بود و ۱۱۰ نفر از کارکنان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر سال در پکن و مسکو و ۱۱۰ نفر از نیروهای نظامی چین و روسیه برای آموزش خود به تهران خواهند رفت . همچنین این نکته جالب توجه است كه جنگ الکترونیک ایران می تواند به راحتی با فرماندهی استراتژیك مشترک جنوب روسیه یعنی تیپ 19جنگ الکترونیک این کشور در نزدیك روستوف دان ، كه با سیستم های چین پیوند دارد ، مرتبط شود . یکی از منابع ایران هفته گذشته به OilPrice گفت: یکی از سیستم های جمینگ هوایی روسی در چابهار مستقر خواهد شد که قادر خواهد بود تا به طور کامل پدافند هوایی امارات و عربستان سعودی را غیرفعال نماید ، به طوری که آنها فقط در حدود دو دقیقه زمان هشدار برای حمله موشکی یا هواپیماهای بدون سرنشین از ایران داشته باشند. هفته گذشته نشانه ای از آنچه ایران امیدوار است از این طریق همکاری خود را با چین و روسیه بدست آورد در بیانیه ژانگ جون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد (سازمان ملل) نمایان شد که در آن بیانیه آمده بود تحریم های یک جانبه غیرقانونی خود علیه ایران را متوقف کنید ... علت اصلی بحران کنونی ، خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران در ماه مه 2018 و اعمال مجدد تحریم های یک جانبه علیه ایران است. وی همچنین با فشار آمریكا برای تمدید تحریم تسلیحاتی آمریكا بر ایران كه در ماه اكتبر منقضی می شود ، مخالفت كرد . ژانگ گفت : این اقدام دوباره تلاشهای مشترک برای حفظ برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک را تضعیف کرده است و افزود: موافقتنامه برجام توسط شورای امنیت ایجاد شده و یک موافقت نامه قانونی می باشد . وی در پایان گفت: ما از ایالات متحده می خواهیم كه تحریم های یک جانبه غیرقانونی خود را متوقف كرده و به مسیر صحیح رعایت برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد بازگردد . داشتن حمایت چین دلیل اصلی بخش محرمانه قرارداد سال گذشته ، همراه با روسیه است ، چرا که دو کشور دارای دو پنجم آرای دائم عضو شورای امنیت سازمان ملل به همراه ایالات‌ متحده ، انگلستان و فرانسه هستند. گذشته از این موضوع ، ۴۰۰ میلیارد دلار سرمایه ‌گذاری که توسط چین وعده داده شده‌ است ، دلیل دیگر اینکه ایران با اثرگذاری چین (و روسیه) در کشور خود موافقت کرده‌ و اینکه چین تضمین کرده ‌است که تمام تولیدات پتروشیمی ، نفت و گاز ایران را خواهد خرید . پ . ن 1 - با تشکر از جناب @MR9 بابت راهنمایی ایشان برای انتخاب مطلب و کمک در ترجمه آن پ . ن 2 - بر خلاف همیشه که مطالب مهم را رنگی و جملات کلیدی را برجسته می نمودم اینبار از این کار اجتناب کرده و برداشت مطالب اصلی را به عهده خود دوستان می گذارم . ترجمه صرفا برای میلیتاری - بن پایه OilPrice
  24. 1 پسندیده شده
  25. 1 پسندیده شده
    عملیات پنجه عقاب پنجه ای که شکست