برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on سه شنبه, 8 آذر 1401 در همه مناطق
-
2 پسندیده شده
-
2 پسندیده شده
-
2 پسندیده شده
-
2 پسندیده شده
-
2 پسندیده شده
-
2 پسندیده شده
-
2 پسندیده شده
-
2 پسندیده شده
-
2 پسندیده شده
-
2 پسندیده شدهبازدیدتعدادی از اعضای دوما از تاسیساتهواپیما سازی شرق دور سرزمینتزارها..... در حالی که آخرین سفارش ساخته شده مصر به ریجستر ۹۲۲۱ که بیست و یکمیین فروند su35se مصر که تولید شده ودرهنگر نگهداری میشوند از کل خرید ۲۴ فروندی مصر است و ریجستر۹۲۲۴ آخرین فروند اونها میتونه باشه! در خط تولیدمورد بازدید هییتی از دوما در تاسیسات knaapoشرق دور روسیه یک فروند su35s بدون کاموفلاژ وبا پرایمر زرد به کد ریجستر جدید 093x7درحال ساخت در خط تولید دیده شده که احتمالا یا فروند۷ام هست یا۱۷ام(گویا دو رقم آخر ریجستری شمار فروند های در دست ساخت و دوشماره اول کد بندی واحد بکارگیرنده هست) که برای یک مشتری ناشناخته در دست ساختهست ! این سر شماره برای ناوگان عملیاتی فعلی خود روسها هم نیست.....(ممکنه اشتباه کرده باشم) حالا باید این سر شماره ۰۹۳ را کشف کردکه مربوط به کجا هست ممکن هم هست یه شماره بندی در خط تولید باشه و هیچ ربطی به سفارشات جدید نداشته باشه و ممکنه سفارش مربوط به موارد صادرات مثل مشتریان احتمالی چون ترکیه دست شسته از لایتینگ۲،الجزایر و ....ویا هر کشور علاقه مند دیگه باشه.... _گفته شده از ابتدای۲۰۲۲ اینسفارشات جدید شروع به تحویل دهی به کاربر میشود
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهارتش روسیه از هفته گذشته فشار بر شهر مارینکا را افزایش داده و موفق شده مرکز این شهر را پاکسازی کند .نزدیک دو سوم شهر در اختیار روسهاست .اما نکته مهم تر فعال شده سراسری جبهه غربی شهر دونتسک است . روسها بعد از یک سری نبردهای سنگین موفق شدن شهرک پاولویکا و همچنین روستای اوپیتن را پاکسازی کرده ورد صورت ادامه فشار موفق خواهند شد شهر مارینکا را تصرف کنند همچنین روسها درسرتاسر این محور حالت هجومی خود را حفظ کرده در صورت تصرف مارینکا خطر از دست رفتن غرب شهر دونتسک برای اکراین وجود دارد . اکراینی ها هم با توجه به این موضوع در حال گسیل نیروهای خود از خرسون به این محور بوده و خود را برای ضد حملات آماده میکنند دفع حملات اکراین به روستای اسپرین در حد فاصل لسیچانسک تا باخموت وسایر نقاط تجهیزات حفاظتی ساخت ایران در اختیار نظامیان روس ادامه ساخت استحکامات دفاعی در مناطق روسگرا دونتسک در جریان حملات موشکی روسها به کیف یک موشک زمین پایه آمرام سامانه nasams به مناطق مسکونی اصابت و باعث کشته شدن دو غیر نظامی شد انهدام دو تانک و دو نفربر اکراینی توسط یک بالگرد کاموف روسی اخیر چندین کلیپ از اعدام اسرای روس توسط اکراینی ها منتشر شده است .در حومه مارینکا 10 نظامی روس بعد از تسلیم شدن تیر بارا ن شدن. در ابتدا اکراینی اعلام کردن بعد از تسلیم بر اثر اصابت خمپاره این سربازان کشته شدن اما خودمنابع غربی هم این اعدام را تایید کردن . در مورد دیگر 3 سرباز اسیر روس در پشت خطوط درگیری بعد از پیاده شدن از خودرو تیرباران شده همچنین 5 سرباز روس هم احتملا متعلق به درگیریهای خارکف در دو ماه پیش بعد از اسارت توسط اکراینی ها اعدام میشوند شلیک موشک جاولین از فاصله نزدیک به تانک روسی این تانک بعد از اصابت دچار اسیب شده وخدمه به وسیله یک نفربر بی ام پی 2 نجات پیدا کردن تجهیزات غربی منهدم شده هوتیزر خودکششی کراب لهستانی نفربر هلندی YPR دو نفربر ام 113 سایر خسارتها آموزش های تیم ضد زره روسی اندازهای TRLG 230 ساخت ترکیه در خدمت ارتش اکراین تانکهای تی 64 آی اکراینی در حالت اماده به رزم این تانکها سالهاست به صورت ذخیره در انبارهای اکراین نگهداری میشد بعد از خسارتهای زرهیو گسترش سازمان رزم ارتش این کشور . اکراین شروع به فراخونی ادوات ذخیره خود بخصوص تانکها و زرهپوشها کرده است آتش ضد راکت انداز!!!؟؟؟ دو راکت انداز اورگان بهینه شده اکراینی که توسط یک راکت سنگین وزن روسی احتملا از سامانه اورگان یا اسمرچ منهدم ویا آسیب دیده اند نمایشگاه موشکهای هوا به زمین روسی و نخست وزیر این کشور بهینه سازی حفاطتی خودرو سوخت رسان نظامی روسی
-
1 پسندیده شدهفصل اول: قسمت 1 یک هواپیمای دریایی ژاپنی می تواند برای ارتش ایالات متحده تفاوت ایجاد کند A JAPANESE SEAPLANE COULD BE THE DIFFERENCE-MAKER FOR THE U.S. MILITARY در 23 ژانویه 1992، یک F-16 نیروی هوایی ایالات متحده در حین پرواز گشتی با تانکر سوختگیری هوایی برخورد کرد. خلبان در فاصله 625 مایلی شرق توکیو بر فراز اقیانوس به بیرون پرید، در خارج از محدوده هر هلیکوپتر نجاتی و هیچ کشتی برای نجات خلبان سرنگون شده در محل نبود. با این حال، تنها چهار ساعت بعد، نیروهای ژاپنی خلبان را پیدا کردند و نجات دادند. آنها از کشتی و هلیکوپتر استفاده نکردند، بلکه از یک هواپیمای دریایی به نام Seagull استفاده کردند. در طول جنگ جهانی دوم، ژاپن، مانند بسیاری از کشورهای دیگر برای عملیات دریایی، ناوگان بزرگ و توانمندی از هواپیماهای دریایی داشت. با این حال، ایالات متحده علاقه خود را از دست داد. ارتش ایالات متحده هواپیماهای دریایی خود را به چهار دلیل رها کرد : جنگ جهانی دوم با شبکه ای از باندهای طولانی در اروپا، آسیا و مناطق دیگر به پایان رسید. این باعث شد که توانایی هواپیمای دریایی برای فرود روی آب کمتر مرتبط به نظر برسد. نسل بعدی هواپیمای های دریایی، R3Y Tradewind و P6M Seamaster با مشکلاتی در توسعه مواجه شدند. نیروی دریایی ایالات متحده که با کاهش بودجه مواجه شده بود، ترجیح داد ناوها و زیردریایی های حامل موشک بالستیک را بر سایر سکوها و ماموریت ها ترجیح دهد. در نهایت، بدون بودجه نیروی دریایی، هیچ نیروی دیگری قرار نبود بودجه توسعه هواپیماهای دریایی را تامین کند. آخرین پرواز هواپیمای دریایی ارتش آمریکادر سال 1967 انجام شد ، اگرچه گارد ساحلی تا سال 1983 از آنها استفاده می کرد. با این حال، علاقه ژاپن ادامه داشت. در سال 1966، زمانی که ایالات متحده در حال پایان دادن به عملیات هواپیمای دریایی خود بود، ژاپن قراردادی برای توسعه یک هواپیمای دریایی نظامی به شرکت شین مایوا (shinmaywa) اعطا کرد. این قرارداد منجر به ساخت هواپیمای دریایی بسیار توانمند US-1 شد. امروزه ژاپن به بهره برداری از نسخه به روز شده این هواپیمای دریایی، US-2 ادامه می دهد. از آنجایی که ایالات متحده به طور فزاینده ای بر رقابت در اقیانوس هند و اقیانوس آرام تمرکز می کند، و از آنجایی که عناصر ارتش ایالات متحده به طور خاص به هواپیماهای آبی خاکی (م: فرصت بشود به این موضوع هم خواهم پرداخت) نگاه می کنند، بهتر است به این هواپیماهای دریایی خوش دست ژاپنی فکر کنیم. US-2 یک طراحی اثبات شده و در حال تولید است که از همان روز اول توانایی های مشترک را افزایش می دهد. علاوه بر این، خرید تعداد کمی از US-2 به ارتش ایالات متحده اجازه می دهد تا با هزینه نسبتاً کم عملیات هواپیماهای دریایی را ازمایش کند بدون اینکه نیاز به تحقیق یا توسعه نمونه جدیدی باشد. در نهایت، خرید از یک شرکت هواپیماسازی ژاپنی به تقویت اتحاد ایالات متحده و ژاپن کمک می کند و مزایای دوسویه این رابطه را برجسته می کند. ادامه دارد ... صرفا برای میلیتاری / و انتشار با نام نویسنده و http://www.military.ir/ مجاز است منبع در اخرین پست قرار میگیرد دوستان برای پرسش سوالات تا انتشار تمامی بخش ها صبر کنید به دلیل از دسترس خارج شدن سایت و ارسال مجدد، پست اول مقداری کوتاه تر مقدار مد نظر شد. پایان قسمت اول ...
-
1 پسندیده شدهبه نام خدا درخواست رومانی از اسرائیل برای خرید سامانه موشکی دفاع هوایی گنبد آهنین با استناد به اطلاعات رسانه اسرائیلی Haaretz، رومانی مایل به دریافت سامانه گنبد آهنین از اسرائیل و مذاکره در مورد امکان دریافت مجوز برای تولید تجهیزات نظامی در رومانی است. در صورت عقد قرارداد با اسرائیل، رومانی اولین کشور اروپایی خواهد بود که گنبد آهنین اسرائیلی را به دست خواهد آورد. گنبد اهنین یکی از کارآمدترین سامانه های موشکی دفاع هوایی است. این سامانه به طور خاص طراحی شده تا با آتش توپخانه و راکت ها مقابله کند. با استناد به نیرو های دفاعی اسرائیل، در جریان حملات راکتی از سوی غزه در آگوست سال 2022، سامانه پدافند موشکی گنبد آهنین به نرخ موفقیت 97 درصد در رهگیری راکت ها رسیده است. در طول این حملات در مجموع 580 راکت و خمپاره به سمت اسرائیل شلیک شد. هم اکنون گنبد آهنین توسط ارتش ایالات متحده نیز به خدمت گرفته شده است. ایالات متحده در سال های اخیر بیش از 1.6 میلیارد دلار برای توسعه و ساخت سامانه های گنبد آهنین در اختیار اسرائیل قرار داده. گنبد آهنین راه حلی متحرک، کارآمد و خلاقانه برای مقابله با خطرات راکت های برد کوتاه و گلوله های 155 م.م توپخانه تا برد 70 کیلومتر در تمام شرایط آب و هوایی شامل ابر های کم ارتفاع، باران، طوفان شن یا مه است. این سامانه توسط شرکت دفاعی اسرائیلی Rafael و با همکاری ایالات متحده آمریکا توسعه داده شده است. سامانه گنبد آهنین از 3 عنصر اساسی تشکیل می شود: رادار تشخیص و رهگیری، مدیریت نبرد، و سامانه کنترل تسلیحات (BMC). یک واحد پرتاب موشک (MFU) با 20 موشک آماده شلیک از کنیستر های پرتابگر (3 پرتابگر برای یک باتری). سامانه راداری EL/M-2084 توسط شرکت اسرائیلی Elta توسعه داده شده است. سامانه کنترل ساخت شرکت نرم افزاری اسرائیلی mPrest Systems با همکاری Rafael است. منبع
-
1 پسندیده شدهفصل اول: قسمت 3 یک پاسخ برای چند سوال هواپیماهای دریایی ارزان نیستند، اما انتخاب نکردن آنها می تواند یک اشتباه بسیار گران قیمت باشد. در حال حاضر، برای آموزش یک خلبان F-16 تقریباً 6 میلیون دلار و برای آموزش یک خلبان F-35 یا B-2 تقریباً 10 میلیون دلار هزینه می شود. در درگیری با یک دشمن همتراز، هواپیما از دست میرود و خلبانان روی دریا به بیرون پرتاب میشوند. علاوه بر دلایل اقتصادی و اخلاقی برای بازیابی خلبانان، یک بحث اثربخشی نیز وجود دارد: خلبانان با دانستن اینکه شانس خوبی برای نجات دارند، احتمال بیشتری دارد که حملات خود را تا جای ممکن ادامه دهد. از این رو، مهم است که ایالات متحده تلاش کند تا خلبانان را از اقیانوس در زمان جنگ نجات دهد. همانطور که ارتش آمریکا و متحدانش در حال بررسی عملیات هوایی بر فراز گستره وسیع اقیانوس آرام هستند، آنها باید مزایای جستجو و نجات رزمی را با تسهیل هواپیماهای دریایی در نظر بگیرند. برای برخی از خلبانان که هواپیماهای دریایی جانشان را نجات داده و تعداد بیشماری دیگر؛ تعجب آور است که ایالات متحده امروزه هیچ هواپیمای دریایی برای نجات ندارد. که US-2 می تواند این مشکل را حل کند. تصویری از پایگاه ژاپنی در بندر کاوینگ _ هواپیماهای در تصویر میتسوبیشی F1M2 می باشد _ 15 فوریه 1944 هواپیماهای دریایی می توانند به ارتش ایالات متحده کمک کنند تا چندین چالش را در اقیانوس هند و اقیانوس آرام حل کند، به ویژه مشکلات ذاتی عملیات پراکنده میان جزایر کوچک. در حالی که US-2 برای جستجو و نجات و شناسایی دریایی طراحی شده است، تصور استفاده های دیگر از این هواپیما، مانند پشتیبانی لجستیکی از نیروهای دوردست، دشوار نیست. هواپیماهای دریایی مانند US-2 میتوانند به وارد کردن نیرو در مکانهای غیرقابل دسترس کمک کند، آنها را تامین کند و در صورت لزوم آنها را تخلیه کند. در یک سناریوی فرضی، US-2 میتواند تعدادی هواپیمای بدون سرنشین را به نزدیک جزیرهای ببرد تا امکان هدفگیری را برای هواپیماهای ضربتی فراهم کنند. علاوه بر این، اگرچه US-2 از ابتدا برای جابجایی محموله های بزرگ طراحی نشده، ولی با تغییراتی می تواند نیروهای رزمی بزرگتری را جابجا کند.(م: حتی می تواند پهپاد های انتحاری را نیز حمل کند ) فرماندهان حتی ممکن است US-2 را به یک سکوی سوختگیری هوا به هوا تبدیل کنند. این تانکرها میتوانند از کشتیها ، مخازن سوخت از پیش نصبشده، هواپیماهای دیگر یا از فرودگاهها سوختگیری کنند. توانایی پرواز تانکرها از سطح اقیانوس، به هواپیماهای تهاجمی و سایر نیروها اجازه می دهد تا تحت شرایط مورد نیاز، نیروها را پراکنده کنند.(م: این پراکندگی نیرو کار چین را در استفاده از تسلیحات دوربرد سخت تر می کند) لازم نیست همه این تغییرات فوراً انجام شوند. در ابتدا، US-2 می تواند فقط برای سوخت گیری هوایی مجهز به سبد بشود. در صورت موفق بودن در مرحله ابتدایی، یکپارچه سازی بوم که کار دشوارتری خواهد بود، انجام شود. ادامه دارد .. صرفا برای میلیتاری / و انتشار با نام نویسنده و http://www.military.ir/ مجاز است منبع در اخرین پست قرار میگیرد دوستان برای پرسش سوالات تا انتشار تمامی بخش ها صبر کنید پایان قسمت سوم ...
-
1 پسندیده شدهفصل اول: قسمت 2 US-2 یک شگفتی فناوری با داشتن حداکثر سرعت بیش از 350 مایل (560 کیلومتر) در ساعت، حداکثر وزن برخاست ناخالص بیش از 120000 پوند (55000 کیلوگرم) و برد بدون سوخت نزدیک به 3000 مایل (4700 کیلومتر)، در مأموریت اصلی خود یعنی جستجو و نجات نسبت به رقبا برتری دارد. با در نظر گرفتن عملیات نجات در شمال اقیانوس آرام می تواند در امواجی تا ارتفاع 10 فوت ( 3 متر ) عمل کند این باعث می شود تا بیش از 95% از مواقع سال بتواند در اقیانوس های آزاد فعالیت کند . قابلیت فعالیت در آب های آزاد یکی از مزیت های متمایز یک هواپیمای دریایی واقعی نسبت به هواپیمای مجهز به شناور است. US-2 نه تنها می تواند محدوده هواپیمای سرنگون شده را جستجو کند، بلکه می تواند فرود بیاید و خلبان را بازیابی کند. بالگرد HH-60W و هواپیمای HC-130 یگان جستجو و نجات Jolly Green خرید US-2 فوراً توانایی نیروهای آمریکایی را برای انجام عملیات جستجو و نجات در اقیانوس آرام بهبود می بخشد. شکل 1 بهبود پوشش نسبی یک US-2 را نسبت به یک HH-60W، هلیکوپتر نجات مشتق شده از Blackhawk نیروی هوایی، یا یک V-22 تیلت روتور در حال استفاده توسط نیروی مشترک نشان می دهد. در حالی که HH-60 ها معمولاً همراه با HC-130 عمل می کنند، اما C-130 حمل و نقل ویژه با سرنشین و پیکربندی برای ماموریت نجات، جفت عملیاتی خوبی نیست. اگر HC-130 دچار نقص عملکرد شود یا در غیر این صورت در دسترس نباشد، HH-60 به شعاع عملیاتی خود محدود می شود. از سوی دیگر، US-2 ها قابلیت نجات خود را در برد بالا به تنهایی فراهم می کنند. شکل 1 نقشه برد نسبی یک هلیکوپتر نجات در مقابل هواپیمای دریایی US-2 را نشان می دهد. دایره های محدوده تقریبی هستند. برد V-22 بر اساس MV-22 در پیکربندی بدون بار با حداکثر سوخت داخلی (مخزن های کمکی). توجه: شعاع عملیات واقعی آن احتمالاً بسیار کوچکتر است. (تقریباً 500 مایل بدون سوخت، مطابق با HH-60). چنین قابلیتی بدون هیچ گونه افزایش معنی داری در هزینه به دست می آید. انتظار میرود هزینههای عملیاتی تقریباً 12000 دلار در هر ساعت پرواز باشد (تخمین بر اساس دو هواپیماهای JRM Mars و Be-200 که به عنوان تانکرهای آتش نشانی استفاده میشوند صورت گرفته)، مطابق با هزینه مجموع 15000 دلار برای عملیات HC-130J (6000 دلار در ساعت) و HH-60W (9000 دلار به ازای هر ساعت پرواز)، و بسیار کمتر از هزینه ساعتی V-22 که بیش از 20000 دلار است (اعداد بر اساس نرخ بازپرداخت وزارت دفاع است). پیش بینی می شود هزینه هر واحد US-2 کمتر از 150 میلیون دلار باشد که عمدتاً به دلیل نرخ بسیار پایین تولید است. ترکیب HC-130 J Combat King و HH-60W Jolly Green II در مقایسه با این هواپیما، در حال حاضر تقریباً یکسان است. (م: نکته ای که نویسنده اصلی مقاله به آن توجه نکرده این است که دو گزینه دیگر برای عملیات نجات اگر بر فراز اوقیانوس دچار مشکل بشوند، ممکن است فاجعه بزرگتری رخ دهد. در حالی هواپیمای دریایی می تواند روی آب فرود اضطراری کند و منتظر کمک بماند) در حالی که نزدیک به 100 میلیون دلار V-22 است که ویژگی های تیم HC-130 و HH-60 را ترکیب می کند، همچنین از برد نسبتاً بدون سوخت گیری محدودتری رنج می برد. به عنوان مثال V-22 ها معمولاً برای شعاع جنگی بدون سوخت 500 مایلی برنامه ریزی می کنند که بسیار کمتر از شعاع 1400 مایلی US-2 است. در حالی که با افزودن مخازن سوخت داخلی می تواند شعاع V-22 ها را تا حدود 1000 مایل افزایش دهد، آنها معمولاً در این پیکربندی پرواز نمی کنند، چون حجم داخلی قابل توجهی را از دست می دهد. در حالی که سوختگیری هوا به هوا میتواند برد هر هواپیمای مجهز تجهیزات سوخت گیری هوایی را افزایش دهد، این هزینه را بهطور چشمگیری افزایش میدهد. علاوه بر این، به تانکر مناسب نیاز دارد که در زمان مناسب در مکان مناسب قرار گیرد.(م: برای عملیات نجات تکیه بر تانکر های پرنده اگر و اما بیش از حدی دارد و قابل اتکا نیست در کل) علاوه بر این، اسکادران های V-22 معمولاً برای مأموریت جستجو و نجات رزمی آموزش نمی بینند یا از آن پشتیبانی نمی کنند (آنها فاقد پرسنل متخصص اسکادران های نجات هستند). اگرچه در صورت لزوم می توانند آن را انجام دهند. اگر ایالات متحده خواهان یک قابلیت نجات مستقل در اقیانوس باز در بردهای بیش از 1000 مایل است، باید به شدت هواپیمای دریایی را در نظر بگیرد. ادامه دارد .. صرفا برای میلیتاری / و انتشار با نام نویسنده و http://www.military.ir/ مجاز است منبع در اخرین پست قرار میگیرد دوستان برای پرسش سوالات تا انتشار تمامی بخش ها صبر کنید پایان قسمت دوم ...
-
1 پسندیده شدهبازدید رئیسی از شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) لینک از سایت تابناک : https://www.tabnak.ir/fa/news/1124849/بازدید-رئیسی-از-شرکت-هواپیماسازی-ایران-هسا فقط نمیدونم موشک اسکندر چی میگه اون وسط ؟!
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهسلام تصاویر دوم و سوم از کتاب- تکخالهای پرنده در جنگ جهانی اول- هواپیمای اسپاد بعد از نیوپور معروفترین هواپیمای تکخالهای آن دوران بود ( اگر کتاب در کتابخانه جناب MR9 موجود باشد که هیچ ولی اگر موجود نبود من دارم خیلی هم گرونه )
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم با سلام با توجه به نبود گالری اختصاصی تصاویر هواپیماهای شناسایی در سایت ، این تاپیک ایجاد شده است ، لذا از دوستان گرامی تقاضا میگردد تصاویر با کیفیت خود را در این تاپیک قرار دهند . با تشکر از مدیریت سایت. Lockheed SR-71 Blackbird
