برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on دوشنبه, 26 تیر 1402 در همه مناطق
-
3 پسندیده شده182 تنها عکس به جا مانده از هواپیمای بال تلسکوپیک (خارج شونده ) NIAI RK-I . این طراحی از 1930 در شوروی سابق و در مرکز تحقیقات مهندسی هوا فضای لنین گراد شروع شد . ایده ی اصلی ساخت یک هواپیمای بال متغیر بود و یکی از راه های نامعمول ولی ساده ، برای رسیدن به این هدف استفاده از بال تلسکوپیک بود . در مدل اولیه NIAI RK یک پوشش پرده مانند از آلومینوم از کناره ی بدنه خارج شده و روی نیمی از بال را میپوشاند . در مدل بعدی که NIAI RK-I بود و به عنوان یک جنگنده طراحی میشد ، طراح پروژه Grigorii Ivanovich Bakshayev به سراغ پیکر بندی تاندم وینگ رفت و در این طراحی ، پوشش بال بین دو بال قرار میگرفت . تنها بال عقب دارای فلپ و ایلرون ( باله) بود . دم معمولی و بدنه به صورت یکپارچه و از آلومینوم سبک درست شده بود . قسمت تلسکوپیک به کنار بدنه متصل میشد و حالت آیرو دینامیک داشت . همچنین اسکلت هواپیما از چوب به آلیاژ سبک فولادی تغییر کرد . شخص ژوزف استالین پروژه را بسیار پسندید و اصرار داشت که قویترین موتور موجود در آن برهه که همانا مدل M-106 بود بر روی این هواپیما نصب شود . این نظر حضرت استالین به مانند دیگر دخالت های سیاسیون در امور غیر سیاسی به منزله ی ناقوس مرگ پروژه بود و باعث شد که هواپیما هیچگاه به مرحله ی تاکسی هم نرسد . زیرا خود موتور مشار الیه یک فاجعه ی به تمام معنا بود و هیچ گاه از شکست خارج نشد . طول هواپیما 8.8 m ، گستره ی بالها 8.2 m ، وزن با محموله 3,100 kg و بیشینه ی سرعت 150 km/h بود . همچنین دو توپ 20 میلی متری و دو تیربار 7.62 هم در دماغه ی هواپیما جانمایی شده بود . مدل اولیه NIAI RK :
-
3 پسندیده شدهبا سلام سیبرهای ایرانی در پاکستان در اوج روابط ایران و پاکستان ، نیروی هوایی ارتش پاکستان که در جنگ 1965 بخش قابل توجهی از سازمان رزم خود را از دست داده بود ، در قالب اسکادران هفدم ، نمایش هوایی قابل تحسینی را به مناسبت روز نیروی هوایی در برابر دیده گان پهلوی دوم برگزار نمود ( اکتبر 1966 / مهر 1345) نمود . این نمایش نه تنها ، تشکر کوچکی از ایران برای پشتیبانی های پیدا و نهان از این کشور در برابر هند بود ، بلکه بیشتر بدان خاطرصورت گرفت که دست و دلبازی قابل توجه پهلوی به نحوی جبران شود . نیروی هوایی پاکستان بدلیل ضربات قابل توجهی که در برابر هند متحمل شده بود ، برای بازسازی نیروی هوایی خود دست به دامان ایران شد و بدلیل حضور در پیمان سنتو ، از شانس خود بخوبی بهره برداری نمود . در این زمان نیروی هوایی ایران درصدد بود تا تمامی سیبرها و تاندرجتهای خود را بازنشست نموده تا شرایط برای جذب تعداد بیشتری از جتهای جدید F-5A فراهم گردد . به همین بهانه ، ایران به شکل صوری ، به سال 1966 تعداد 90 فروند جت کاناداایر F-86 MK.6 را بواسطه یک شرکت سویسی خریداری نمود و به بهانه کمبود تاسیسات فنی جهت بازبینی و ارتقاء این جتها ، همه آنها را به پاکستان ارسال نمود . با این خرید غیر قابل باور ، نیروی هوایی پاکستان موفق شد در اوج تحریم ها ، سه اسکادران هفدهم ، هیجدهم و نوزدهم خود را بازسازی نماید و این هواپیماها در جنگ بعدی با هند ( 1971) نقش غیر قابل تصوری را ایفا نمودند .
-
2 پسندیده شدهراکت باران پایگاه ارتش ترکیه در شمال سوریه توسط اکراد ویا نیروهای وابسته به ارتش سوریه نکته تصاویر کشته شدن چندین همپیمان و مزدور سوری ارتش ترکیه درا ین حمله بوده
-
2 پسندیده شدهمعبر باز کن میدان مین ساخت جهاد خودکفایی نیرو هوایی این پروژه سال ۶۵ جهت جلو گیری از تلفات انسانی در میدان طراحی و ساخته شد که شامل راکت لانچر و طناب حاوی مواد منفجره بود و قابلیت پاکسازی میدان مین در طول ۱۰۰ متر و عرض ۷ متر منبع : صفحه IG سرتیپ عطااله بازرگان
-
2 پسندیده شدهظاهرا چینی ها یک پروتوتایپ سیستم معبر ساز قابل حمل توسط نفر ساختند معبرساز میدان مین Mountain Dragon https://www.aparat.com/v/y7Xln منبع البته شاید هم جدید نباشه
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهبا سلام درست از زمانیکه اسم شهید سردار سلیمانی در رسانه ها مطرح شد و فعالیتهای ایشون در معرض تبلیغات عمومی قرار گرفت ، با توجه به ماهیت سری بودن ارگان خدمتی ایشان و شخص شان ، این گمانه مطرح میشد که با توجه به احتمال ترور علنی باید اقدامات بیشتری برای حفظ امنیت ایشان انجام گیرد و در بسیاری از محافل ایشان را شهید شده حساب میکردند . حتما خود ایشان و اطرافیان هم بر این موضوع واقف بودن و با علم به این موضوع اینگونه فعالیت میکردند . با توجه به این موضوع ، دشمنان نیز از سالها قبل نقشه ترور ایشان و سناریوهای مختلف رو برنامه ریزی و تمرین کرده بودند. برای انجام آن فقط منتظر موقعیت و فرصتی بودند که به این عملیات تروریستی دست بزنند . برنامه ریزی بری یک ترور با اهمیت بالا ( مانند این عملیات ) که نیازمند هماهنگی بسیار دقیقی بین نیروهای عملیاتی ، شناسایی و کنترل و فرماندهی ست ، هرگز بصورت خلق الساعه انجام نمیشود و برای آن مطمئنا طرح عملیاتی وجود داشته است .
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهسلام چهاردهم تیر ، پنجم جولای ، روز سوم ورود نیروهای نظامی رژیم اشغالگر به اردوگاه جنین ، آنها در نهایت بعد از دو روز کشتار و تخریب همه جانبه از آنجا خارج شدند . تهاجم همه جانبه ای که حتی پای نیروی هوایی شان را هم به میان کشید . پی نوشت : خیلی دلم پر بود می خواستم در مورد جهاد اسلامی بنویسم و این که چرا دوباره در کرانه باختری مستقر شدند و اینکه چرا رژیم اشغالگر به جنین حمله کرد ولی فعلا تصاویر آنقدر گویا و عجیب هستند که حرف و تفسیر و توضیح بماند برای فرصتی دیگر .
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهکودک 3 ساله فلسطینی توسط ارتش اسراییل کشته شد. در داخل کشور اونوقت هنوز هم وقتی از خیانت و مزدوری علی کریمی ها حرف میزنی از فوتبالیست و گل ملی میگند! وقتی امثال علی کریمی ( خود این شخص مطلقا نه وزنی داره و نه ارزشی برای بحث بلکه مهم جریان پشت این ماجراست) مهمترین صفت حقیقی رژیم کودک کش اسراییل را با تمام توان و هرچی داشت و نداشت سعی کردند با جادوی! مجازی و فشار زور قلب کنند تا اتفاقا به دشمن ابدی این رژیم منتسب کنند و هر کاری هم از دستشون برمیومد توسط چند سلبریتی دیگه و لشگر های سایبری براندازان انجام دادند یعنی صحنه روشن تر از چیزی بود که برخی در داخل سعی میکردند دیده نشه. شاید از حوادث سال قبل بعدها به مهمترین پروژه امنیتی تربیت و به کارگیری مجازی و حقیقی سلبریتی ها در جهان بر علیه کشوری یاد بشه در یک شبه کودتا. روندی پیچیده که از اعطای ویزاهای با عناوین خاص و برنامه های سفارت خانه ها و راهبردهای شناختی در فضای حقیقی و راتباط گیری و تسلط ذهنی تا عملیات روانشناختی در بستر فضای مجازی و ربات ها و لشگرهای سایبری با هدایت ذهنی و تعیین اولویت ها و در مورادی چون تهدید و تطمیع را شامل میشد.
-
1 پسندیده شدهتصاویر استفاده آذربایجان از معبر بازکن میدان مین TAMKAR ترکیه ای وPOMINS II اسراییلی در جنگ قره باغ https://aparat.com/v/FtPLc POMINS II
-
1 پسندیده شدهضد چرخش مارپیچی ( spin) !!!!!!!! کاناردهای باز و بسته شونده 2در6 پایی نصب شده روی بخش دماغه تامکت وظیفه دارند تا در جریان آزمون های زاویه حمله زیاد هواپیما ، به خارج شدن آن از حالت سقوط مارپیچی (spin) کمک کنند . نیروی دریایی ایالات متحده و سپاه تفنگداران ، نزدیک به 200 فروند فانتوم و در حدود 100 خدمه را بدلیل قرار گرفتن این جتها در چنین حالتی از دست دادند . در نتیجه هدف اصلی گرومن ، تولید یک هواگرد ضداسپین بود . سامانه رابط شهپر - سکان عمودی متحرک (ARI) به خلبان اف-14 کمک می نمود تا در هر زاویه حمله ای ، جت خوش دست خود را همچنان مانور پذیر نگاه دارد . این اولویتی مهم برای نیروی دریایی ارتش ایالات متحده بشمار می آمد . پی نوشت : محل استقرار این کاناردها ، درست بالای محل جایگیری توپ و بخش تحتانی آسمانه خلبان هست که در این تصویر در حالت باز قرار دارد صرفا" برای میلیتاری / مترجم MR9
-
1 پسندیده شدهتفاوت معنادار در تغییر استراتژی نیروی هوایی و دریایی ارتش ایالات متحده ، در اوایل جنگ ویتنام براین تصور قرار داشت که درهم کوبیدن عقبه دشمن ، با تکرار استراتژی جنگ دوم جهانی ( اعزام بمب افکن های سنگین و اجرای بمباران انبوه ، ) می تواند گِرِه گُشای بن بست این جنگ باشد ، اما در عمل این مساله بطور کامل محقق نگردید ، چنانکه در اثنای این این جنگ ، توان هوایی ارتش آمریکا برای انهدام پل راهبردی "تان هوا" متمرکز گردید تا کریدور اصلی ارتش ویتنام را بطور کامل قطع کند ، اما استفاده از مهمات غیر هوشمند 3000 پاوندی M-118 هرگز مثمرثمر واقع نگردید . براساس آنچه که در تاریخ نبردهای هوایی این جنگ به ثبت رسیده ، نخستین بمباران این پل در جریان عملیات رولینگ تاندر در تاریخ 28 ژوییه 1965 با استفاده از 8 تیر مهمات ام-118 توسط اسکادران تاکتیکی دوازدهم نیروی هوایی صورت پذیرفت . صرفا" برای میلیتاری / مترجم MR9
-
1 پسندیده شدهطومار صلح برای سرزمین پارس پنجاه سال با اشباح نیروی هوایی از یک نظر ، دهه چهل و پنجاه شمسی را میتوان دوران طلایی نیروی هوایی ایران بشمار آورد . در این دو دهه ، نیروی هوایی از یک شاخه ابتدایی و عقب مانده به یک نیروی پیشرفته و مدرن تبدیل شد که تا نزدیک به انتهای دهه نود شمسی ( 1397 ) ، همچنان قابلیتهای خود را ، گرچه با فراز و نشیب فراوان ، حفظ نموده است . با این وصف ، سال جاری شمسی ، پنجاهمین سالگرد ورود جنگنده - بمب افکن F-4 به سازمان رزم نیروی هوایی است که مرور فرآیند ورود این جت رزمی جالب به نظر خواهد رسید . در دهه هفتاد میلادی ، روابط میان اعراب و اتحاد شوروی با تحویل محموله های بزرگی از تسلیحات ، بخصوص جنگنده های رزمی از سوی این کشور ، به اوج خود رسیده بود و این مساله ، ایالات متحده را برآن داشت تا با تمام قدرت و در چهارچوب دکترین ریملند ( اسپایکمن ) ، از ایران حمایت کند، بویژه اینکه ، پهلوی دوم در اظهار نظری ، بیان نمود که قدرت گیری اعراب را به هیچ عنوان تحمل نخواهد کرد . در نتیجه ، برنامه ای که از انتهای دهه شصت میلادی با تحویل 16 فروند جنگنده اف-4 دی آغاز شده بود ، با قدرت ادامه پیدا کرد و به همین ترتیب ، سیل ویرانگر سفارشهای نیروی هوایی به شرکت مک دانل سرازیر شد . این سفارشها که در قالب پروژه "طومار صلح" تعریف شده بود ، در سال 1971 با تحویل 4 فروند RF-4E ، سال 1972 با تحویل 36 فروند F-4E ، دوازده فروند RF-4E در سال 1973 ، سی و شش فروند F-4E به سال 1974 ادامه یافت . بدین ترتیب ،درنهایت ماجرا ، 32 فروند F-4D، یکصد و هفتاد و هفت فروند F-4E و 16 فروند RF-4E ( بعلاوه حداقل 6 فروند فتوفانتوم های دُم سفید ) به نیروی هوایی ایران تحویل شد ، چنانکه IIAF بعد از نیروی هوایی آلمان ، به دومین کاربرفانتوم تبدیل گردید . این درحالی بود که فانتوم های ایرانی به شکلی خاص ، به تجهیزات پیشرفته APX-80 ( سامانه درخت جنگی ) ، کابین بهبود یافته ( طرح MOD.556) ، رایانه های دیجیتال کنترل آتش برای مهمات هدایت شونده اسپارو و همچنین سامانه ناوبری دیجیتال ARN-101 مجهز شده بودند . صرفا" برای میلیتاری / مترجم MR9
-
1 پسندیده شدهسلام علیکم گربه سوار هفده روز از دی ماه سال 1360 گذشته بود که نیروی هوایی ارتش بعث عراق ، سیلی بسیار جانانه ای از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دریافت نمود . در این روز تاریخی ، سروان اسدا... عادلی به همراهی RIO ( کابین عقب) تامکت ، محمد مسبوق ، ۳ فروند میگ ۲۳ که در فرمیشن بسیار نزدیک به هم پرواز میکردند را با شلیک یک موشک فونیکس در حوالی جزیره خارک سرنگون کردند که از این لحاظ دارای رکورد سرنگونی سه جنگنده با یک موشک فینیکس میباشند . بعد از 3 دهه از این واقعه ، در چند روز اخیر ، مراسم تجلیلی از تکخالهای جت افسانه ای تامکت در موزه پرواز سیاتل برگزار گردید که سرهنگ اسدا... عادلی ، هرمن کوک و لری موزینسکی ( شکارچی فیترهای لیبیایی در خلیج سیدرا ) در آن حضور داشتند .در این مراسم هر سه خلبان سخنرانی کردند و بخش مهمی از این مراسم به بررسی پیروزیهای هوایی شگفت انگیز سرهنگ اسد ا... عادلی با هواپیمای F-14 اختصاص یافت . پی نوشت : ظاهراً پس از گذشت سه دهه از اتمام جنگ ، هنوز سلسله مراتب نیروی هوایی ارتش ، در بازگویی نبردهای هوایی ، همچنان در تردید به سر می برد . امیدواریم این وضعیت سریعتر بهبود پیدا کند .
-
1 پسندیده شدهسلام علیکم اسناد طراحی گربه دو دُم در حقیقت می توان چنین تحلیل کرد که تاریخ هوانوردی نظامی دو نقطه عطف را تا کنون تجربه نموده . نخستین نقطه ، ورود تاریخ هوانوردی به عصر جت با پرنده رزمی مسراشمیت ME-262 و دومین نقطه ، اتمام طراحی گربه افسانه ای گرومن بشمار می آید . در نتیجه به جرات می توان گفت که طراحی جتهای رزمی را می توان به دو دوره قبل و بعد از "تامکت" تقسیم نمود . سرطراحان شرکت گرومن با 54 فایل اسناد طراحی F-14 تامکت در جلوی محصول طراحی شده
-
1 پسندیده شدهبا سلام ترکیب آموزش / سخت افزار ، تعیین کننده برتری هوایی به سختی می توان تاثیر قاطع برتری هوایی را در نبردهای صورت گرفته در قرن گذشته میلادی، انکار نمود . این مساله بخصوص در جریان مراحل نخست جنگ فرسایشی ایران- عراق (1988-1980) بوضوح قابل مشاهده است ، در حالی که نیروی هوایی ایران بشدت از تصفیه های بعد از انقلاب ، تضعیف شده بود ، اما با بازگشت پرسنل آموزش دیده که بعضاً بدون علت خاصی ، بازداشت شده بودند ، نفس نیروی هوایی عراق از همان ابتدا گرفته شد . بعنوان مثال ، در تاریخ 1359/7/8 ، در حالی که فقط هشت روز از شروع رسمی تجاوز عراق به حریم جمهوری اسلامی ایران می گذشت ، دو فروند جنگنده/ بمب افکن F-4E نیروی هوایی مسلح به 6 تیر مهمات مارک -82 ، یک زاغه مهمات عراقی را در فاصله 11 مایلی (20 کیلومتری اهواز) هدف قرار داده و منهدم نمودند . اما نکته جالب این ماجرا در انهدام این هدف نبود ، چرا که به شکل تصادفی ، یک خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز که با تاکسی در امتداد بخش غربی اروند رود در حال حرکت بود ، بوضوح متوجه یک فروند فانتوم ایرانی شد که در ارتفاع 30 متری سطح زمین پرواز می کرد . هواپیما دور زد و به شکل روشن تلاش کرد تا تاکسی را در راید دوم ، از هستی ساقط کند، اگر چه این داستان عجیب به نظر می رسد ، اما در عین حال آزادی عمل فانتوم های ایرانی را بر فراز جبهه های نبرد بخوبی اثبات می نمود .
-
1 پسندیده شدهبا سلام مدال افتخار برای راسوی وحشی(1) جنگ ویتنام ، فارغ از بیلان نهایی آن ، موجب یک تغییر نگرش جدی به ماموریتهای نیروی هوایی در ارتش ایالات متحده شد . تا آن زمان و براساس ذهنیت ناشی از جنگ سرد ، نیروی هوایی استراتژیک که براساس طراحی و تولید بمب افکن های حامل مهمات هسته ای ایجاد شده بود ، در راس قدرت هوایی قرار داشت ، اما جنگ ویتنام و روبرو شدن با یک دشمن جدید ،تمامی پیش فرضهای قبلی را از میان برد و مفاهیم جدیدی را پدید آورد که یکی از این مفاهیم ، ظهور ماموریتهای ضد تشعشع بشمار میرود. جنگنده / بمب افکن F-105F سروان ( سرهنگ بعدی ) مرلین هانس دسلفسن (کابین جلو) با این وصف، در جریان جنگ ویتنام ، دو خلبان از اسکادران های وایلد ویزل نیروی هوایی ، مفتخر به دریافت نشان افتخار شدند که یکی از این دو ، سروان خلبان مرلین هانس دسلفسن محسوب می شد . این خدمه هوایی ارتش ایالات متحده بعنوان پرنده شماره 2 یک گروه تهاجمی در 10 مارس 1967 از مبداء پایگاه هوایی " تخلی" ( تایلند) ماموریت یافت تا یک گروه رزمی بمب افکن را برای اجرای یک ماموریت بمباران در شمال هانوی اسکورت نماید ، اما در جریان این ماموریت ، ابتدا رهبر دسته پروازی هدف قرار گرفت و ساقط گردید و پرنده وی نیز برای چندین مرتبه هدف آتش توپخانه ضد هوایی ویتنام شمالی قرار گرفت و حداقل از 7 نقطه دچار آسیب جدی شد ، اما وی با سرسختی هر چه تماتر ، نه تنها ماموریت را رها نکرد ، بلکه طبق برنامه تعیین شده ، علاوه بر اجرای ماموریت ضد تشعشع ، با شلیک موشک شرایک ، یک پرتابگر موشک سام -2 ویتنام شمالی را هدف قرار داده و منهدم نمود . نکته جالب ماجرا اینجاست که بر خلاف همه دستورالعمل های تاکتیکی ، برای محافظت از گروه پروازی ، 10 دقیقه در منطقه ای متراکم از آتش پدافند باقی ماند تا ماموریت بخوبی اجرا گردد .
-
1 پسندیده شدهپایگاه دادهها برای جدایش بوسترهای سیستم پرتاب فضایی سیستم اِس.اِل.اِس ناسا اولین سیستمی خواهد بود که پس از دوران ساترن-5، فضانوردان را به فراتر از مدار زمین میبَرَد. قادر به حمل 10 درصد محموله بیشتر نسبت به ساترن-5 و یا به عبارتی سه برابر محموله شاتلهای فضایی خواهد بود. پیکربندی اِس.اِل.اِس شامل هسته مرکزی و دو بوستر جانبی است. بوسترها پس از دو دقیقه از آغاز پرواز و با اتمام سوختشان از طبقه مرکزی جدا میشوند. تعدادِ 16 عدد موتور جدایش بوستر (BSMs) تراست لازم برای عقب راندن بوسترها را فراهم میکنند. نیروهای آئرودینامیکی که در طول پرواز ایجاد میشوند نقش مهمی در تعیین پرواز دورشونده بوسترها ایفا میکند بنابراین یک پایگاه داده دقیقِ آئرودینامیکِ جدایشِ بوسترها برای تعیین صحت طراحی سیستم نیاز است.این پایگاه داده به کمک شبیهسازیهای دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) و آزمونهای تونل باد در مرکز تحقیقات لانگلی ناسا (LaRC) به انجام رسیده است. این پروژه برای شبیهسازی سی.اِف.دی از حلکنندهِ جریانِ لزجِ Cart3D بهره برده است. این نرمافزار توسط مرکز تحقیقات ایمز ناسا (ARC) توسعه داده شده است. تِرمهای دیگر پایگاه داده با استفاده از نتایج آزمونهای تونل باد و حل کننده بسیار وفادار به اصلِ OVERFLOW CFD ساخته شدند. محاسبات سی.اف.دی، شبیهسازی تاثیرات آئرودینامیکی 22 آتش پلوم مختلف در طول جدایش، شامل 16 پلوم بی.اِس.اِم و چهار پلوم موتور اصلی طبقه مرکزی، و دو پلوم بوسترها را در بر میگیرد. دادههای آئرودینامیک تابعی از هشت متغیر مستقل هستند که شامل سه متغیر انتقالی و دو متغیر گردشی برای تعیین موقعیت و جهتگیری بوستر نسبت به هسته، زاویه حملهِ جریان روان و زاویه مجاور-لغزشِ هسته، و تراست نسبی موتورهای جدایشِ بوستر میگردند. علاوه بر اینها، دسته جداگانهای از محاسبات برای شبیهسازی تاثیر احتمالی از دست رفتن یکی از موتورهای طبقه اصلی به اجرا در آمد. بیش از 22 هزار شبیهسازی Cart3D برای پوششِ کاملِ فضایِ توصیفِ پارامتریِ واقعهِ جدایش بوستر مورد استفاده واقع شد. علاوه بر آن، 390 شبیهسازی OVERFLOW برای محیا کردن دادههای با وفاداری بالاتر به اصل، به اجرا در آمد. مقایسه دادهها نشان داد که کد Cart3D با یک حاشیه قابل قبول قادر به پیشبینی دقیق آئرودینامیک بوستر و هسته است. پایگاه داده جدید توسط گروه هدایت، ناوبری و کنترل مرکز پروازهای فضایی مارشال ناسا (MSFC) برای شبیهسازیِ واقعهِ جدایشِ بوسترِ اِس.اِل.اِس مورد استفاده واقع خواهد شد تا بدینترتیب اطمینان حاصل شود که جدایشِ موفقیتآمیز و بدونِ تماسِ مجدد در تمام شرایط پروازی ممکن است. تمام شبیهسازیهای سی.اف.دی بر روی ابررایانه Pleiades و به طور پیشفرض بر روی نودهای 24 هستهای Xeon Haswell اینتل اجرا شدند. هر کدام از شبیهسازیهای Cart3D حدودا 200 هسته-ساعت و اجراهایِ OVERFLOW به حداقل 20 هزار هسته-ساعت نیاز داشتند. در مجموع 12.7 میلیون هسته-ساعت برای اتمام محاسبات صرف شد. بیشتر این شبیهسازیها در یک بازه دو ماهه انجام شدند که طی آن، پروژه از 400 نود اختصاصی (9600 هسته) و تقریبا 50 ترابایت ذخیرهسازی دیسکی کوتاه مدت بهره برد. http://www.nas.nasa.gov/SC15/demos/demo14.html#prettyPhoto
-
1 پسندیده شدهبرج پرتاب متحرک در حال ارتقاء و بهینهسازی برای پروژه SLS، این برج قبلا برای طرح Ares در برنامه بود... [م] Jason Davis / The Planetary Society http://www.planetary.org/multimedia/space-images/misc/sls-mobile-launch-tower.html
-
1 پسندیده شدهجوشکاری بشکههای تشکیل دهنده قسمتهای مختلف راکت، از جمله چهار بخش مربوط به مخزن آزمایشی هیدروژن مایع، و بخش میزبان موتورهای RS-25 برای اولین پرواز آزمایشی. اطلاعات بیشتر: http://www.americaspace.com/?p=69435 http://www.nasa.gov/sls/multimedia/gallery/sls-welding-barrels.html http://www.nasa.gov/sls/14-171.html#.VGtgiskasf0 موتور RS-25 شماره 0525 بهینهشده برای ماموریتهای SLS در مرکز Stennis ناسا بر ایستگاه آزمون مستقر شده است. آزمونهای این موتور در اواخر سال جاری میلادی آغاز میشود و در سال 2015 ادامه مییابد. http://www.nasa.gov/content/giant-leap-forward/#.VGt48skasf0 http://www.nasa.gov/sls/multimedia/gallery/rs25-no0525.html تکنیسینهای کمپانی ATK در حال آزمایش بخش دامن انتهایی بوستر سوخت جامد، برای صحهگذاری بر عملکرد سیستم کنترل و اویونیک آن در تاسیسات شرکت، در یوتا. این بخش برای یک آزمون مقیاس اصلی صحهگذاری موتور (QM-1) در اوایل سال 2015 آماده میشود. http://www.nasa.gov/sls/multimedia/gallery/sls-qualification-test.html کارکنان در حال بتنریزی ایستگاه آزمون 4693 در مرکز مارشال ناسا در هاستنویل آلاباما. این ایستگاه 65 متری برای آزمودن بارگذاریهای سازهای مخزن هیدروژن طبقه مرکزی راکت اِساِلاِس استفاده خواهد شد. ساختار آن به شکل یک برج دوقلو خواهد بود که با کمک 2150 تُن فولاد ساخته میشود. انتظار است این سازه در سال 2015 تکمیل شود. http://www.nasa.gov/sls/sls-test-stand141031.html
-
1 پسندیده شدهوقتی در مورد SLS حرف میزنیم همه چیز مقیاس عظیمی به خودش میگیرد! از بزرگترین ماشینهای جوشکاری... (برای اندازه اصلی روی تصاویر کلیک کنید) http://spacedigest.net/en/230414_live/ http://www.nasa.gov/sls/multimedia/gallery/maf-vac-progess.html#.U_xsCWMasf0 تا بزرگترین تاسیسات اسمبلی و مونتاژ... http://www.americaspace.com/?p=66195 تا یکی از Crawler های غولپیکر ناسا که تا پیش از این برای انتقال شاتلها به سکوی پرتاب استفاده میشد و این روزها تغییرات و آزمایشهایی برای منطبق کردن آن با سیستم SLS در حال انجام است. http://www.americaspace.com/?p=54229
-
1 پسندیده شدهنقشه راه ناسا برای اعزام انسان به مریخ تا دو دهه آینده آژانس فضایی آمریکا جزئیات جدیدی از پروژه سفر سرنشیندار به یک سیارک و سیاره مریخ تا دهه 2030 میلادی منتشر کرد. به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناسا در قالب پروژه سفر به عمق فضا قصد دارد تا سال 2025 میلادی، مسیر یک سیارک را به سمت مدار ماه تغییر داده و فضانوردان را به وسیله کپسول فضایی اوریون برای نمونهبرداری از سطح سیارک راهی فضا کند. در گام نخست، محققان ناسا در حال طراحی سیستم پرتاب فضایی (SLS) و کپسول فضایی چند منظوره اوریون (Orion) هستند. برای اجرای این پروژه، دو نسخه از سیستم پرتاب فضایی (SLS) در حال طراحی است که موشک کوچکتر به ارتفاع 97 متر و وزن 2.494 میلیون کیلوگرم قادر به حمل محمولهای به وزن 69 هزار کیلوگرم است و موشک بزرگتر به ارتفاع 117 متر و وزن 2.948 میلیون کیلوگرم، محمولهای به وزن 130 هزار کیلوگرم را حمل میکند. سیستم پرتاب فضایی (SLS) امکان سفر به عمق فضا از جمله سفر سرنشیندار به مریخ را فراهم میکند. گام بعدی محققان، انجام مأموریت رباتیک برای گرفتن و تغییر مسیر سیارک به سمت مدار ماه است؛ پس از تغییر مسیر سیارک در سال 2025، فضانوردان به وسیله کپسول فضایی اوریون راهی سیارک شده و پس از نمونه برداری به زمین باز می گردند. انجام این مأموریت در مدار پایین زمین، برای آزمایش و بررسی قابلیتهای سیستمهای جدید برای سفر سرنشیندار به مریخ در دهه 2030 میلادی الزامی است. مأموریت بدون سرنشین برای آزمایش عملکرد موشک SLS و کپسول فضایی چند منظوره اوریون برای سال 2017 برنامهریزی شده است. سفر سرنشیندار به سیاره سرخ وابسته به دو پروژه اوریون و نسخه پیشرفته سیستم پرتاب فضایی (SLS) است که در صورت تأیید عملکرد، این مأموریت در دهه 2030 انجام خواهد شد. ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ منبع: ایسنا [hr] April 27th, 2012 http://www.americaspace.com/?attachment_id=18244
-
1 پسندیده شدهرندرهای جدیدی از طرح مفهومی پرتابگر اسالاس و فضاپیمای اوریون در حالت نهایی http://spaceref.com/onorbit/artist-concept-nasa-space-launch-system-and-orion-spacecraft.html http://danielmarin.blogspot.cz/2013/08/finalizado-el-diseno-preliminar-del.html ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد.
