برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on چهارشنبه, 21 تیر 1396 در همه مناطق
-
6 پسندیده شدهخب اولا که از اونجایی که هیچ وقت خالی بند و دیزی زن نبودم ، صرفا اونچه رو که نشون دادن بررسی می کنم دوما که خود مراسم هر چند مثل بعضی ابرو بری های قبلی نبود ولی اصلا خوب هم نبود ! سوم : بریم سر اصل مطلب این نسل 5 رو کلا از سرتون بیرون کنید ! مطلقا خبری از نسل 5 نیست ... چیزی که باهاش مواجه هستیم یه پرنده نسل 3 هست حداکثر که طراحی بدنه اش به نحوی هست که ار سی اس کمتری نسبت به عموم پرنده های نسل 3 داره مقایسه این ار سی اس کاهش یاقته با پرنده های نسل 4.5 اروپایی حتی می تونه درست نباشه ! (صرفا فاکتور ار سی اس عنوان شد) معمولا حوصله نوشتن متن بلند و توضیح تفسیر های طولانی رو ندارم ، ولی این رو یه بار می گم که بماند ، البت مطلب خیلی خاصی هم نیست ، اکثر علاقه مندان حوضه نظامی به خصوص بخش هوانوردی مطلع هستند چه چیزی یه پرنده نسل 3 رو از نسل 4 متمایز می کنه ؟ اویونیک کاملا دیجیتال ، موتور توربوفن ، تو لول بعدی مواردی مثل سیستم فلای بای ویر نسل 5 چه فاکتور هایی داره ؟ : اویونیک پیشرفته کاملا یک پارچه ، سطح بالای هوشمندی و ... ، ارسی اس بسیار ناچیز ، رادار آرایه فازی فعال ، قابلیت پرواز سوپر کروز و .... اینجا چی داریم ؟ رادار ارایه فازی فعال ؟ موتور توربوفن پیشرفته ؟ فلای بای ویر ؟ اویونیک مدرن نیمه خودکار فول اینتگریت ؟ چیزی که باهاش مواجه هستیم نه تنها فاقد مولفه های نسل 5 که فاقد مولفه های نسل 4.5 یا حتی 4 هست خبری از اویونیک مدرن قطعا نیست ، موتور توربوجت جی 85 هست که قدمتش به نیم قرن قبل می رسه ، رادار ارایه فازی هواپایه هم که ..... .................... اما البته در همین حد هم برای ما پروژه بلند پروازانه ای هست ! اما پروژه ای که نتیجه عملیاتی سریع الحصولی نداره قعطا ما مشکل اساسی در تامین (خرید ، مونتاژ ، تولید تحت لیسانس ، تولید بومی یا هر چی) موتور داریم که بدون رفع این مورد حرکت خوبی در تولید بومی نمیشه انجام داد ، گلوگاه های مهم دیگری هم وجود داره ولی موتور موردی هست که هر پروژه ای رو در این زمینه در نتفه خفه می کنه ، در اهمیت موتور همین نکته بس که برای موتور موجود (یا دست کم در حال توسعه) هواپیما ساخته میشه ، نه برای هواپیما موتور ! نسبت به ماکاپ قبلی شاهد بهبود هایی بودیم ، (هرچند شخصا طرحی کلی رو مناسب نمی دونم و معایب مهمی داره) این نسخه به نظر من نیمه فانکشنال هست ، نداشتن روپوش (مثلا اپوگسی گلس) برای تورت اپتیک زیر دماغه هر چند زیگیل کار هست ولی از نظر فنی فعلا خیلی مهم نیست زاویه کانوپی با دماغه زیاد هست ، فضای جا گیری رادار بیش از حد کوچک هست ! از ضعف های بزرگ این پرنده همین مورد هست ، هرچند همون طور که عرض شد به نظر می رسه با یه پیش نمونه نیمه فانکشنال طرف هستیم ولی با توجه به طراحی و پیکره بندی موجود بعید هست این عیب رفع بشه با توجه به جمیع موارد قابل رویت با یه پرنده ساب سونیک طرف هستیم رفتن به سمت طراحی بدنه برازا از نظر مفهومی کار خوبی بود ولی اجراش رو مناسب نمی دونم در صورت به تولید انبوه رسیدن میشه جایگزینی برای اف 5 یا اف7 باشه ، خود پروژه همون طور که پیشتر عرض شد فی النفسه در حد ما کار بدی نیست اما نه ما با این شرایط میدانی و حقایق عملیاتی که باهاش مواجه هستیم ! سوال اساسی این هست که با تمام محدودیت های موجود می شد مسیر بهتری انتخاب کرد !؟ این سوالی هست تامل بر انگیر که پاسخ ساده ای نداره در اخر همین نکته بیان میشه که طراحی همین پروژه با همین ریکوایمنت ها می تونست تا حد قابل توجهی بهتر باشه ولی خب همین هم غنیمت هست ، عملکرد های حضرات به نحوی بوده که توقع ما رو خیلی تنزل داده ! ...................................... همون طور که پیشتر عرض شد رونمایی اصلا خوب نبود ولی همین که ابرو ریزی نشد باس کلاه مون رو بندازیم هوا به خود کار با توجه به محدودیت های موجود و لول کار هایی که باهاش تو ایران طرفیم با نگاهی خوش بینانه به جنبه هایی از پروژه که اطلاع دقیقی ازشون نداریم میشه از 10 نمره ای بین 7 تا 8 داد
-
4 پسندیده شدهسلام علیکم -- دوستانی که الان باید این سلاح را نقد کنند و در گذشته بصورت تخصصی روی این مطالب کار کردند ، می بایست به شکل علمی این مساله را پاسخ دهند ، با این حال : 1- طراحی و تولید سلاح ، برای هرکشوری (شرکتهای دولتی یا خصوصی ) یک برند ( نما نام ) هست ، بدین معنی که به محض برخورد یا مشاهده یک سلاح ، به شکل خودکار قدرت و توان صنعتی کشور سازنده به ذهن مخاطب می رسد . بعنوان مثال ، با مشاهده سلاح ak-47 ، فوراً اتحاد شوروی( روسیه) بعنوان یک کشور بزرگ ، که سابقه تولید تسلیحات با کیفیت پایین / متوسط ولی در شمارگان انبوه به ذهن انسان متبادر می شود که در نتیجه ظاهر سلاح ، قطعاً در کارایی و به اصطلاح خوش دستی موثر هست . 2- در طراحی یک سلاح ، با مفهومی به اسم ارگونومی مواجه هستیم که در نتیجه در نظر گرفتن الزامات رزمی ، خوش دستی و.... مطرح می شود که در حوزه پیشرانه تانک ، در متون تخصصی تا جایی که در ذهن بنده باقی مانده ، از آن با اصطلاح running gear نام برده میشود . 3- قطعاً زمانی که الزامات فوق الذکر رعایت شود ، کارائی آن در میدان رزم هم قابل توجه خواهد بود و این نیازمند وجود استانداردهای سخت گیرانه که این نیز خود نیازمند وجود آزمایشگاه های مجهز و خطوط تولید استاندارد خواهد بود ، هست . 4- در خصوص سلاح ژ-3 . کشور همسایه ما ( جمهوری اسلامی پاکستان) با نظارت مستقیم آلمانی ها ، مشغول تولید این سلاح و تیربار مربوطه آن هست و تا حال حاضر براساس رصد صورت گرفته ، کمتر به این مشکل برخورد شده و این بدان دلیل هست که آلیاژهای مورد استفاده اردنانس ارتش پاکستان ، طبق استانداردهای شرکت سازنده است ، در حالی که جنگ افزارهای داخلی بدلیل استفاده از آلیاژهای نامناسب و درجه دو ، به این مشکلات برخورد می کنند. در نتیجه ، وقتی استاندارد سازی ملاک قرار داشته باشد ، نیازی نیست تا مجموعه وزارت دفاع ، در یک بازه زمانی ده ساله یا بیشتر ، جنگ افزارهای انفرادی متعددی را رونمایی کند و سرنوشت همه انها هم نامعلوم باشد ، در حالی که وقتی هدف مشخص شده باشد ، سرمایه ها متمرکز شده و بابرنامه ریزی در مدت معین ، یک سلاح بومی از پایه طراحی خواهد شد ( با استفاده از تمامی تجربیات داخلی و خارجی و توجه به این نکته این سلاح در دست پرسنل وظیفه و کادر به شکل همزمان قرار هست استفاده شود) و در نهایت یک محصول با گونه های مشتق شده از آن وارد سازمان رزم نیروهای مسلح ( ارتش ، سپاه ، نیروی انتظامی و... ) خواهد شد . بنابراین ، 1- برنامه ریزی منطقی ، 2- متمرکز کردن سرمایه ها ( چه مادی و چه انسانی ) 3- استفاده از همه تجربیات باعث میشود تا شما یک سلاح با قابلیت اطمینان بالا ، ارگونومی مناسب وموثر در میدان نبرد داشته باشید .
-
4 پسندیده شدهسلام علیکم احتمالاً نخستین پست بنده در انجمن جدید هست ، اول اینکه یک خسته نباشید را خدمت همه عزیزانی که پیگیر بروزرسانی انجمن شدند عرض می کنم ، البته کاستی هایی دارد که در زمان مقرر ارائه خواهد شد ، با این حال در خصوص نامگذاری سخت افزارهای نظامی ، قطعاً در ساختار وزارت دفاع نارسایی هایی وجود دارد که در اینجا یک تجربه موفق و نظام مند را به شکل مختصر خدمت دوستان عرض می کنم . ارتش ایالات متحده شاید در حدود 60 سال قبل دچار این مشکلات و سردرگمی بود ولی از این تاریخ به بعد ، یک بخشی در پنتاگون بوجود آمد که به شکل خاص مسئول نامگذاری و کد گذاری تجهیزاتی است که وارد سازمان رزم این ارتش میشود و در طی سالیان دراز یک استاندارد محکم پدید آمده . بعنوان مثال ، برای نامگذاری بمب افکن B-1 نام های مختلفی پیشنهاد شده ، نظیر اکس کالیبور ، بونز ( استخوان ) و ... ولی وقتی نام های پیشنهادی به شکل منظم به این بخش که مسئول آن یک ژنرال دو ستاره بود می رسید ، پیشنهادات پالایش میشد و در نهایت یک عنوان غیر تکراری و مناسب آن سخت افزار به شکل رسمی تصویب می شد . البته پرسنل عملیاتی ممکن بود خودشان یک لقب غیر رسمی به سخت افزار مورد نظر بدهند که خوب ، غیررسمی بود و درمکاتبات رسمی استفاده نمیشد . مثلاً لقب رسمی جنگنده اف-16 ، فالکون ( شاهین ) بود ولی خلبانان نیروی هوایی ، لقب وایپر ( افعی ) را به این جنگنده داده بودند . در ایران هم بطور مثال ، ذوالفقار لقب یک موشک زمین به زمین ، تانک ، سلاح انفرادی و ... هست که مشخصاً برازنده یک ملت با تمدن کهن و اسامی درخشان تاریخی نیست . پی نوشت : انشا... با اتمام بروزرسانی ، ترجمه اخبار و مطالب با یک رویکرد جدید ادامه پیدا می کند ..
-
3 پسندیده شدهمحض رضای خدا یکی پیدا نمیشه در مورد این اسلحه توضیحات تخصصی بده؟ یکی از چرند ترین مشکلات ما ایرانیا پرداختن به حاشیه به جای متنه...
-
2 پسندیده شدهاین بحثی که بنده میکنم مسلما مورد پسند خیلیا نیست. دین چیست؟؟برنامه جامع زندگی را دین میگویند(کتاب دین و زندگی سوم دبیرستان ) یک نوزاد وقتی متولد میشه قبل از خوندن اذان در گوشش اول یک ایرانیه. به عبارتی ما اول ایرانی هستیم بعد مسلمان. نامگذاری اسم های مذهبی بد نیست و اتفاقا خیر و برکت داره..اما چرا از اسم های تاریخی و ملی استفاده نمیشه؟؟مگر کشور ما با هزاران سال تمدن با هزاران سال تاریخ نوشته و نانوشته فاقد یک اسطوره است که بخوایم یک اسم عربی هرچند متبرک رو روی شصت تا از محصولاتمون بذاریم؟؟مثل اینه یکی 10 تا بچه داشته باشه اسم همه رو بذاره مثلا کورش. خب بنده خدا خودت قاطی میکنی. در روسیه فقط یک محصول اسمش آرماتاس در اسرائیل تنها یک محصول اسمش مرکاواس در ایالات متحده تنها یک محصول اسمش گلوبال هاوک یا آبرامزه اما در ایران وقتی میگی ذولفقار مخاطب 50 جنگ افزار به ذهنش میاد..یعنی این مملکت با این همه تاریخ یک اسم ملی نداره؟ ما همگی فدایی وطن هستیم.در جنگ باعراق شیعه ها هم در برابر ما کم نبودند..اما ما برای وطن برای ایران برای ناموس ایرانی و هزاران سال تمدن جنگیدیم. پس بکارگیری از نام های وطنی هم کفر و شرک محسوب نمیشوند
-
1 پسندیده شدهوزن 3.5 کیلو کالیبر 7.62 برد عملیاتی با اپتیک 800 متر بدون اپتیک 400 متر توانایی شلیک گلولهای ساب سونیک ساخته شده توسط موسسه فرهنگی مصاف http://cdn.mashreghnews.ir/d/2017/06/23/4/1972606.jpg http://cdn.mashreghnews.ir/d/2017/06/23/4/1972609.jpg http://cdn.mashreghnews.ir/d/2017/06/23/4/1972608.jpg http://cdn.mashreghnews.ir/d/2017/06/23/4/1972603.jpg http://cdn.mashreghnews.ir/d/2017/06/23/4/1972602.jpg http://cdn.mashreghnews.ir/d/2017/06/23/4/1972607.jpg http://cdn.mashreghnews.ir/d/2017/06/23/4/1972604.jpg مشخصات ظاهری : قنداق تاشو قابلیت نصب متعلقات تغییر زاویه مگسک به هنگام استفاده از اپتیک خشاب دوقلو ظاهرن یه نوسازی روی ژ3 هستش اما سوال اصلی اینجاس چطور یه موسسه فرهنگی سلاح انفرادی طراحی میکنه ؟
-
1 پسندیده شدهبه نظرم کسی در سوریه حرف اول و اخر را میزند که ابتکار عمل و توان برهم زدن نقشه های طرف مقابل را داشته باشد . طبق فرمایش رهبری تمام نقشه های امریکا در منطقه شکست خورده . به همان دلیل که اسرائیل از پس حزب الله و حماس و غزه برنیامد ، امریکا و دیگران هم از پس سوریه برنخواهند امد . کلک وحوش کنده خواهد شد ان شاالله روسیه خیلی قابل پیش بینی نیست اما به نظر میرسد با مسیری که امده اند و تضاد شدیدی که در منافع در مقابل غرب خصوصا امریکا دارند بعید است که عقب نشینی کنند یا تسلیم شوند . امریکا روز به روز ضعیف تر میشود و در این شرایط انگیزه ها برای پیروزی در برابر امریکا بیشتر است . روسیه یه زمانی از تقابل نظامی با امریکا چه مسقیم و چه مستقیم ترس داشت اما الان پخته تر شده و فهمیده در یک اتحاد که هماهنگ عمل میکنند پیروزی بهتر و سریعتر به دست می اید . روس ها فراموش نمیکنند که وقتی تنها بودند ، فقط در برابر حمله یک کشور یعنی المان نازی بیش از ۲۰ میلیون تلفات دادند ان هم ۷۰ سال پیش .
-
1 پسندیده شدهسلام بالاخره دوباره چشم ما به جمال میلیتاری روشن شد.میخواستم بدونم منظورش از سیستم لوله آزاد چیه؟ دوم اینکه چطور آقای رایفی پور بدون در دست داشتن سلاحهای ساخت آلمان و بلژیک فقط با رصد اینترنتی تجربیات کاربران به تکنولوژی روز سلاح دست پیدا کردند سوم اینکه دانش متالوژی و آلیاژ که یکی از گلوگاه های صنایع چه نظامی و غیر نظامی ماست رو از کجا آورده است چهارم اینکه یک موسسه فرهنگی تونسته به راحتی این سلاح رو تولید کنه حتی توسط پرینتر سه بعدی< وزارت دفاع با اون همه ادعا نتونسته؟؟؟
-
1 پسندیده شدهجناب اندی خودتون جواب خودتون رو دادید. راکت آرش/اسنایپر آرش/رادار آرش/خب اسم دیگه نبود که روی 3 جنگ افزار اسم آرش و روی 60 جنگ افزار اسم ذولفقار رو میذارند؟ دوما: سپهر و سهند و سبلان و ارس و کمان و پیکان و آذرخش و درنا یا اسم کوه و دریا و اسمانه جانورن یا بلایای طبیعی پس بجز سورنا هیچکدوم جنبه اسطوره ای ندارند درضمن بالگرد سورنا اصلا جنبه نظامی نداره . در رابطه با اون توضیحتونم عرض کنم امام علی (ع) تنها و تنها امام و پیشوای ما ایرانیان است.این حرف شما هم اصلا اشتباست که ایشون پادشاه ما بوده چون خیلی از مناطق ایران اون زمان فتح نشدند درسته که حکومت اصلی به دست اعراب بوده اما باید دید به چه دلیل این اتفاق رخ داده و این خود نیازمند یک تاپیک جداگانه است،اما تنها پادشاهان ایرانی پادشاهان ما هستند لازم به ذکر است بدونید 80 درصد علم ایرانی ها بعد از حمله اعراب نابود شد.علمی که 1000 سال قبلش تولد مسیح رو از آسمان پیش بینی کردند.شما مدعی شکوفایی ایران در دوران اعراب هستید که این نشان از عدم اطلاع شما از تاریخ داره.بزرگ ترین ظلم اینه که علم و فرهنگ یک ملت رو نابود کنید و اعراب علم و فرهنگ مارو خراب کردند به گونه ای که بعد هزار سال هنوز کمرمون شکسته است .اوج شکوفایی ایران در زمان کورش و خشایار شاه و داریوش و ده ها پادشاه بزرگ دیگر در ایران بوده. پی نوشت: بدون شک خیلی ها از حرف های من ناراحت می شوند و منفی میدهند اما واقعیت ها همیشه تلخ بوده . پی نوشت 2 :امیدواریم روزی برسه که ما وقتی میگیم کورش یا ارتیمیس یاد یک جنگ افزار بیفتیم و البته از اسم های مذهبی هم استفاده بشود. پی نوشت 3: تشکر از جناب MR9 برای توضیح کاملا درستشون و از تیم طراحی انجمن و مدیران سایت
-
1 پسندیده شدهبه این بنده خدا رائفی ئور ظلم کردیم. آخه کی فکرش رو میکرد موسسه فرهنگی بتونه سلاح طراحی کنه؟ هم این سلاح و هم ذوالفقار بسیار جالب هستند. الله اکبر. از انسان جماعت نمیشه سر در آورد
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهنکته ی جالبی که تیلرسون بعد از این آزمایش اخیر کره شمالی بهش اشاره کرد و شاید خوب باشه برای برخی مردم عزیز ایران هم بازگو بشه تا بهش توجه بکنند و فریب برخی تبلیغات نادرست را در رابطه با صنایع نظامیمون نخورند این بود که اشاره کرده بود: - آزمایشات موشکی کره شمالی غیرقابل قبوله چون با هر بار آزمایش جدید موشکی دیتا و اطلاعات تازه ای بدست میاره (از این آزمایش ها) که در بهبود موشک های بعدی بهش کمک میکنه - نقل به مضمون خب مطلب واضحی هست و معلوم که آزمایشات موشکی برای عرض اندام و قدرت نمایی صرف و تفریح نیست بلکه اهداف فنی در ورای این آزمایش ها وجود داره که شاید یک نمونه ی موثرش را در بهبود چشم گیر بخش موشکی کره شمالی در کوتاه مدت بشه دید. ( قطعا همه چیز نیست ولی بخش مهمی است که مثلا با عناوینی چون حالا یک مدت تست نکنید، حالا مثلا تست گرم نکنید و از این حرف ها که در خواسته ی غیرقاونی دبیرکل سازمان ملل هم اخیرا نمود پیدا کرد پشت پنهانی داره که دانسته توسط دشمنان و شاید نادانسته توسط برخی داخل هدفش عقیم کردن و فریز برنامه ی موشکی در سطح فعلی تا اقدامات بعدی است. ) و البته مردم ما باز هم در غیاب دستگاه الکن تبلیغاتی ما خصوصا تبلیغات نظامیمون، شاید بهتر باشه این واقعیت را مثل همیشه برای باور کردن از زبان یک بیگانه بشنوند.
-
1 پسندیده شدهاگر قرار باشه این سلاح در سازمان رزم قرار بگیره از همه ی لحاظ باید مورد بررسی سنگین قرار بگیره حتی اگر پیچ آن اسلحه باشد مواردی چون وزن اسلحه و حتی آلیاژ یک بحث بسیار مهم بشمار میره حتما باید درموردش حساس بود در ضمن در مورد رو سیاهی هم که اساتید بهتر میدونن و شایدم دلیل اصلیش رونمایی های پروپاگاندا هایی بوده که قبلا صورت گرفته و انتظار بالا از ظرفیت کشور حالا برای بحث بدون آزمایش و... زوده تا زمانی که این سلاح آزمایش نشده نتایج آزمایش بیرون نیومده اصلا هرگونه بحث در این باره بی فایده است .
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهنشونه هايي از پيشرفتمون رو ميشه در تاكسى كردنش، ارابه فرود و كاكپيت ديد.همه نشون دهنده يه روال معمول و منطقى توسعه يه جنگندس.همين كه تونسته تاكسى كنه و طراحى بدنه تغيير كرده يعنى بيشتر از يه نمايشه و روش كار شده.در اين كه ما توانايي ساخت هواپيماى نسل پنجم رو نداريم و اين كه براى توسعه صنعت هوايي نبايد از نسل پنج شروع كرد و كاربرد قاهر نامشحصه شكى نيست اما خوشحالى من از اينه كه حتى در پروژه اى كه اشتباه تعريف شده هم باز نشونه هاى پيشرفت ديده ميشه.زمينه اشتباهه ولى روال و روند كار مثبته و بعدا ميشه ازش استفاده كرد.نکته جالبش نوشته Experimental روی بدنه بود. در ضمن ، به هیچ وجه ماک آپ نیست ، برایی دوستانی که شک دارن.
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهاین سیستم روسی هم بود ZRP-2 mine-clearing line charges حداکثر برد 160 متر با قابلیت پاکسازی 54تا60 متر به عرض 40 سانتی متر اکراین روسگرا ها http://armamentresearch.com/zrp-2-mine-clearing-line-charges-captured-from-pro-russian-separatists-in-ukraine/ سوریه پالمیرا نیروهای مهندسی رزمی روسیه ژوئن 2016 http://www.aparat.com/v/D6qfG http://www.aparat.com/v/XtIH5
-
1 پسندیده شدهژنرال ویکتور بنداروف فرمانده نیروی هوا و فضای روسیه اعلام کرد که در آینده ی نزدیک نیروی هوا فضای روسیه سامانه موشکی اس-500 را به تسلیحات خود اضافه خواهد کرد. به گزارش اسپوتنیک به نقل از بنداروف نیروی هوا و فضای روسیه سالانه 5 سامانه اس-400 تحویل می گیرد. اما ما در زمینه تولید تسلیحات جدید نایستاده ایم و با سرعت قابل توجهی در حال ساخت سامانه جدید اس-500 هستیم و در آینده ای نزدیک این سامانه به تسلیحات ما اضافه خواهد شد. https://sptnkne.ws/ebvG
-
1 پسندیده شدهبا سلام رویای جدید برای نیروی هوایی انتخاب دو تیم تحقیقاتی از سوی دارپا برای توسعه مرحله دوم فناوری پهپادهای هواپرتاب " گرملین " به تازگی آژانش تحقیقات پیشرفته دفاعی (DARPA) ، مرحله دوم برنامه موسوم به "Gremlins" ، که قرار است در قالب آن ، یک سیستم تسلیحاتی بدون سرنشین هوا- پرتاب با هزینه کم و قابلیت بازیابی مجدد توسعه یابد را آغاز نموده است .برای این کار ، دارپا ، دو تیم جداگانه را انتخاب و به هرکدام ، سرمایه ای در حدود 21 میلیون دلار اختصاص داد . این دو تیم ، یکی به سرپرستی شرکت Dynetics و دومین تیم به سرپرستی جنرال اتمیکز ، به شکل خاص به تکمیل طرح اولیه خواهند پرداخت و این به شکل طبیعی ، خطرپذیری های مرتبط با آزمون زیرسیستم های این برنامه را به حداقل ممکن کاهش خواهد داد . اسکات وایرزبانووسکی به گفته اسکات وایرزبانووسکی ، مدیر برنامه های دفاعی دارپا : " مرحله نخست این برنامه ، امکان سنجی توسعه این فناوری و بخصوص ، فناوریهای مرتبط با موضوع بازیابی این پهپادها توسط پرنده میزبان را هدف قرار داده بود . پس از اتمام این مرحله و تشکیل دو تیم مجزا ،مفهوم اولیه ، به بلوغ طراحی رسید که براساس آن ، حامل این پهپادها ، بصورت " ناوهای هواپیمابر " در هوا عمل نموده و این مساله ، دامنه انعطاف پذیری و هزینه بکارگیری کاربران آن را بشدت کاهش خواهد داد" شرکت Dynetics ، کنسرسیومی از شرکتهای فناور محور ، شامل شرکت امنیتی / دفاعی کراتوس ، شرکت نوادا / سییرا ، شرکت بین المللی مهندسی سیستمهای دفاعی ویلیامز ، شرکت سیستمهای هوایی موگ است که در زمینه فناوریهای پیشرفته هوایی ، خدمات خود را ارائه می کنند . به گفته دیوید .آر. آلکساندر ، مدیرعامل شرکت GA-ASI ، این مجموعه ، به شکل خاص برروی سیستم های هوایی بدون سرنشین رزمی با قابلیت بازیابی مجدد مشغول کار است و ما پتانسیل اتصال این فناوری به پهپادهای رزمی کنونی نظیر MQ-9 پریدیتور را در اختیار داریم تا مشتری احتمالی این فناوری ، قابلیتهای جدیدی را در اختیار خود داشته باشد .دارپا در قالب پروژه فوق الذکر ، قصد دارد تا مجموعه ای از پهپادهای کوچک را برای ارتش ایالات متحده تحت توسعه قرار دهد . این مینی پهپادها ، با زمان پاییش 60 دقیقه ای در یک برد 300 ناتیکال مایلی می توانند یک محموله 60 پاوندی را با خود حمل کنند . فاز نخست این برنامه در مارس 2016 آغاز گردید و پس از اتمام آن و تکمیل طرح اولیه ، پرنده ترابری تاکتیکی C-130 بعنوان هواپیمای بستر ازمون ( پرنده بازیابی کننده ) انتخاب و تستهای مرتبط با فناوری های کلیدی ، تستهای ایمنی و... برروی آن انجام خواهد شد . طبق پیش بینی ها ، انتظار می رود تا این آزمایشات در سال 2019 به نقطه اوج خود رسیده و چرخه تولید آن آغاز گردد .براساس پیش بینی دارپا ، این مینی پهپاد ، قادر خواهد بود تا از حامل های متنوعی نظیر جنگنده های رزمی سبک ، بمب افکن ها ، پهپادهای کنونی ، خارج از برد سیستمهای دفاع هوایی دشمن شلیک و پس از اجرای ماموریت مجدداً بازیابی شوند . زمانی که گرملین ماموریت خود را به انجام رساند ، توسط هرکولس بازیابی شده و به پایگاه مبداء منتقل می کند ، جایی که خدمه زمینی آماده اند تا در عرض 24 ساعت ، آنها رابرای ماموریت بعدی آماده نمایند . انتظار می رود گرملین برای 20 ماموریت مورد استفاده قرار گیرد که این مساله مزیتهای بسیاری برای کاربران آن فراهم می نماید . پی نوشت : زمان در گذر هست و فناوری های دفاعی با انجام سرمایه گذاری های بهینه و به دور از موازی کاری ها ، درحال پیشرفت . حالا شما ، خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. صرفاً برای میلیتاری / مترجم : MR9
-
1 پسندیده شدهاولین استفاده روسیه از سیستم راداری جدید Zoopark-1M [aparat]jaLlP[/aparat] اولین استفاده روسیه از سیستم راداری جدید Zoopark-1M یگان های نظامی مستقر در شرق روسیه برای اولین بار از سیستم راداری Zoopark-1M استفاده کردند . در پی یک مانور نظامی در جمهوری بوریاتا در شرق روسیه که توسط یگان های توپخانه ارتش به اجرا درامد برای اولین بار استفاده عملیاتی از این سیستم راداری پیشرفته به نمایش درامد . بنا به اظهارات سخنگوی واحد منطقه نظامی شرقی ارتش ، Alexander Gordeev ، این سیستم راداری مدرن از ژانویه 2017 وارد خدمت شده است . Zoopark-1M مجموعه ای پیچیده و پیشرفته جهت شناسایی حملات توپخانه ای و موشکی ست که قادر است به صورت کاملا خودکار مختصات توپخانه دشمن را مشخص کند . این سامانه می تواند جهت رهگیری حملات خمپاره ای ، توپخانه صحرایی و حملات راکتی و موشکی بکار رود و علاوه بر هشدار امکان اقدامات متقابل را فراهم آورد . این سامانه از 3 جز اصلی تشکیل شده است : 1L216 : سامانه شناسایی توپخانه ای و موشکی 1I38 : خودروی تعمییر و نگه داری ED60 : واحد تامین نیروی متحرک http://defence-blog.com/army/russian-artillery-units-used-new-zoopark-1m-radar-systems-for-the-first-time.html
-
1 پسندیده شدهساخت اولین موتور دیزلی ملی به نام D87/ ساخت موتورهای توربینی دریایی در دستورکار قرار دارد رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: در برنامه ششم به دنبال دستیابی موتورهای توربینی دریایی هستیم و در طول برنامه پنجم هم به دستاوردهای خوبی رسیده ایم. در برنامه ششم بدنبال دستیابی موتورهای توربینی دریایی هستیم/ ساخت موتور دیزلی در کشوربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طی سخنانی در همایش پیشرانه های دریایی، اظهار داشت: امروز در جامعه دریایی آگاهی و اشراف زیادی به توانمندی درون کشور وجود ندارد؛ لذا این همایش با هدف شناسایی و نمایاندن این توانمندی ها برگزار میشود و در آن در حوزه های گلوگاهی پیشرانه ها از نظرات اندیشمندان بهره میبریم. رستگاری افزود: کشوری که داعیه استقلال دارد یکی از مولفه های سنجش استقلال آن، حوزه رانش است؛ زیرا حمل و نقل در همه حوزهها وابسته به رانش است. وی تصریح کرد: سازمان صنایع دریایی در حوزه رانش نقشه راهی را تدوین کرد که با استفاده از توان داخلی به سه دستاورد عمده در طول ٥ سال و برنامه پنجم دست یابد. یکی حوزه مشتری مداری یکی حوزه توانمند سازی و دیگری حوزه دستیابی به موتور بنزنی و دیزلی دریایی و سامانه قدرت و گیربکس و شفت و کنترل و مانیتورینگ که به 90درصد انها دست یافته ایم. رئیس سازمان صنایع دریایی ادامه داد: در برنامه ششم بدنبال دستیابی موتورهای توربینی دریایی هستیم و در طول برنامه پنجم هم به دستاوردهای خوبی رسیده ایم. رستگاری گفت: حوزه موتورهای دریایی جزو اولین تحریمهای ایران بود و لذا ما اولین هدفمان دستیابی به این حوزه است که باید به سرعت به آن ورود میکردیم و در دفاتر خودمان به تحلیل دریاسازی موتورهای جاده ای و ریلی پرداختیم و امروز به این تحلیل رسیدهایم. وی با بیان اینکه اولین موتور برون نصب دریایی ساخت ایران امروز با حضور وزیر دفاع رونمایی میشود، خاطرنشان کرد: این موتور یک موتور زمینی بوده که به یک موتور دریایی تبدیل و با سرعت ٤١ گره دریایی تست شده است. به گفته دریادار رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، تنها 5-6 کشور در این حوزه وارد شده و به این توانمندی دست یافته اند. معاون وزیر دفاع ادامه داد: این موتور با توان 900 اسب بخار در قالب پروژه موتور دریایی بنیان1 ایجاد شده و این پروژه ها تا بنیان ٤ ادامه خواهد داشت. وی گفت: این موتور در خط تولید بوده و روی برخی شناورها نیز نصب شده است. دریادار رستگاری اضافه کرد: در حوزه موتور ملی بسیاری از قطعات موتور به غیر از سامانه سوخت رسانی و میل لنگ که از خارج از میآید، در داخل کشور طراحی و تولید می شود. رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع افزود: تست عملکردی این موتور انجام شده و تا پایان اسفند هم تست دوام آن انجام میشود و روی پوسته ان هم کار خواهد شد تا در شهریور اولین موتور واقعا ایرانی را داشته باشیم. http://defapress.ir/fa/news/227144/ساخت-اولین-موتور-دیزلی-ملی-به-نام-d87-ساخت-موتورهای-توربینی-دریایی-در-دستورکار-قرار-دارد **************** سردار دهقان تاکید کرد؛ لزوم استفاده از «انرژی هستهای» در حوزه پیشرانههای دریایی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در حوزه ساخت پیشرانههای دریایی باید به سمت استفاده از انرژی هستهای برویم. لزوم استفاده از «انرژی هستهای» در حوزه پیشرانههای دریاییبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در اولین همایش پیشرانههای دریایی طی سخنانی گفت: در حوزه ساخت پیشرانههای دریایی باید به سمت استفاده از انرژی هستهای برویم و همچنین در این حوزه باید به کاهش عوارض زیست محیطی توجه کنیم. وی افزود: حوزه ساخت پیشرانههای دریایی از چند جنبه مورد توجه است، قدرت و قابلیت مانور، حرکت به سوی پلتفرمها برای برآورده کردن نیاز و اتکا به داشتههای داخلی باید گامهای بلندی برداریم و در این حوزه نباید تحقیق و توسعه را تعطیل کنیم. سردار دهقان با اشاره به دلایل اینکه بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی چرا نتوانستهایم در بسیاری از حوزههای صنعتی به نقطه مطلوب برسیم، گفت: اولین عاملی که در انجام هر برنامهای جهت دستیابی به هر محصولی باید به آن توجه داشت عزم و اراده است و در صورت نبود اراده کافی نمیتوان امیدی به نتیجه رسیدن کارها داشت. وزیر دفاع، دارا بودن اهداف روشن و قابل سنجش را عامل دیگر دستیابی به اهداف و برنامهها دانست و خاطر نشان کرد: ما باید برای هر برنامه اهداف روشن و قابل سنجشی را تعریف کنیم تا حرکت ما معنا دار باشد. دهقان با بیان اینکه هر کاری الزامات خاص خودش را میطلبد، اظهار داشت: نمیتوانیم با کماهمیت دانستن الزامات تخصصی هر حوزه به اهداف مورد نظر برسیم و باید برآیندهایی که در حوزه طراحی و اجرا به کار میگیریم متناسب با اهداف ما باشد. وی با بیان اینکه در بحث توسعه سیستمها نیز باید به چند نکته توجه داشت، تصریح کرد: این فرآیندها را باید به گونهای مدیریت کنیم که همه بسترهای مورد نیاز را برای رسیدن به محصول مورد نظر آماده کنیم و باید قادر باشیم این عناصر را خوب شناخته و مدیریت کنیم. وزیر دفاع ادامه داد: باید قادر به شناسایی درست نیازها و ترسیم اهداف روشن، تمرکز بر اهداف و اعمال مدیریت و فرآیند توسعه سیستم باشیم تا بتوانیم به اهداف و برنامههای مورد نظر دستیابی پیدا کنیم. دهقان در بخش دیگری از صحبتهای خود غلبه احساس بر عقلانیت را یکی از موانع دستیابی اهداف و برنامهها دانست و خاطر نشان کرد: منابع ما اقتضاء خواستن همه چیز را در آن واحد نمیکند لذا بایستی این منابع را مدیریت کنیم و همچنین از عجله برای تامین نیازها بپرهیزیم. وی افزود: ناتوانی در انطباق وضعیت موجود با آنچه که میخواهیم یکی دیگر از موانع در این مسیر است و شعار ما میتوانیم انقلاب اسلامی به این معناست که در سایه بکارگیری علم و دانش و تدبیر به خداوند توکل کنیم. وزیر دفاع ادامه داد: ما دنبال این نیستیم که زیر سیستمها را با آنچه که میخواهیم گسترش دهیم و تا زمانی که اینگونه فکر میکنیم انتقال فناوری هم کار ابتری خواهد بود. کپیسازی و حتی مهندسی معکوس را نمیتوان تولید بومی دانست و ما زمانی به یک فناوری بومی دست پیدا میکنیم که قادر باشیم از تعریف نیاز تا تولید محصول را خودمان انجام دهیم. دهقان در بخش دیگری از صحبتهای خود بیتوجهی به منابع مورد نیاز را از جمله موانع دستیابی به نیازها دانست و افزود: گاهی اوقات ما ابعاد یک پروژه را بهگونهای جلوه میدهیم که منابع زیادی در آن مورد استفاده نباشد در حالیکه میبینیم در آن پروژه اینگونه نیست. وی افزود: فشار زیاد مشتری هم از جمله این موانع است وقتی که ما یک بازه زمانی مشخص برای ارائه محصول به مشتری میدهیم و نتوانیم در زمان مشخص به آن نیاز پاسخ بدهیم مجبور به خرید محصول میشویم مانند اینکه ما 12 سال است میخواهیم کشتی کانتینربر بسازیم اما زمانی که نمیتوانیم در موعد مقرر این کار را انجام دهیم میرویم و از کره جنوبی میخریم و دائما این سیکل را تکرار میکنیم. وزیر دفاع، بهرهمند بودن کشور از حوزه دریایی را یک دارایی راهبردی برای ملت ایران دانست و خاطر نشان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم آمریکاییها میگفتند باید تمام گذرگاههای دریایی جهان و گلوگاههای اقتصادی و تجاری که از دریا میگذرد در اختیار آنها باشد. قدرت دریایی اساسا یکی از عوامل تعیینکننده قدرت ملی است و ما متاسفانه امروز کمترین توسعه را در صنایع دریایی داریم. دهقان ادامه داد: با توسعه حوزه دریایی کشور هم حجم عظیمی از اشتغال ایجاد میشود و هم صرفه عظیم اقتصادی برای کشور دارد و ما لازم است به اینگونه سرمایهها به شکل جدیتری توجه کنیم اما امروز فقیرترین بخشهای کشور در منطقه جنوب و حاشیه دریاهای آنجاست که این ورق باید برگردد. http://defapress.ir/fa/news/227152/لزوم-استفاده-از-انرژی-هستهای-در-حوزه-پیشرانههای-دریایی ********************* رونمایی از اولین موتور برون نصب دریایی ایران+عکس اولین موتور برون نصب دریایی با نام توس با حضور سردار دهقان شد. به گزارش مشرق، اولین موتور برون نصب دریایی ساخت ایران صبح امروز با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع،رونمایی شد. این موتور قادر است با قدرت 200 اسب بخار، شناورهای مورد نظر را با سرعت 41 نات معادل 74 کیلومتر بر ساعت به حرکت درآورد. این موتور V شکل، 320 کیلوگرم وزن داشته و دارای 6 سیلندر با حجم 3هزار سی سی است و سامانه های روانکاری، خنک کاری، مولد قدرت، انتقال قدرت و الکتریکال از فناوریهای بکار رفته در موتور توس است. سردار دهقان در این خصوص با بیان اینکه گسترش دانش بومی سازی موتورهای دریایی برای توان های بالاتر، تجاری سازی موتورهای 200 اسب بخار، دریایی سازی موتورهای 400 و 500 اسب بخار و پیاده سازی و استقرار ازمایشگاه جامع موتور از برنامه های آتی وزارت دفاع در حوزه دریایی است، تصریح کرد: امیدواریم با توجه به نیاز تعداد 50هزار دستگاه موتور برون نصب بنزینی در مناطق مختلف کشور با انبوه سازی این موتور و سایر موتورهای مورد نیاز دریایی بتوانیم گام بلندی در توسعه دریایی کشور و رفع نیازهای این بخش برداریم. http://www.mashreghnews.ir/fa/news/691025/رونمایی-از-اولین-موتور-برون-نصب-دریایی-ایران-عکس
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهمن اطلاعات چندانی در خصوص وظایف پدافند هوایی و فرماندهی پدافند هوافضای سپاه ندارم! اما به نظر میرسه وظیفه اصلی حفظ امنیت آسمان کشور بر عهده پدافند هوایی ارتش قرار داره و پدافند هوایی سپاه بیشتر بر اساس تامین امنیت برای اماکن نظامی و یگان ها عملیاتی سپاه شکل گرفته! بر همین اساس به نظر میرسه پدافند هوایی سپاه در درجه اول مسئول تامین امنیت یگان های موشکی (بالستیک و ضد ناو) هست و در صورت پذیرش این فرضیه ، تفاوت عملکردش با پدافند هوایی ارتش قابل توجیه هست! حتی توجه هوافضای سپاه در بکارگیری سیستم هایی مثل طبس و سوم خرداد (سیستم های پدافندی فول موبایل با قابلیت ضد کروز که سریعا قابلیت جابجایی و استقرار و عملیاتی شدن رو دارند) هم نشانه ای بر احتمال صحت این فرضیه هست! ما چون عادت کردیم در رزمایش های قرارگاه ، دائما اس 200 و هاوک رو ببینیم ، برای همین عدم نمایش سام 2 (اگر هنوز در بخش پدافند هوایی عملیاتی باشه) و سام 6 برامون عجیبه! در این رزمایش سیستم برد بلند هم حضور داشت ، اما در گزارش استقرار و آماده سازی پوشش داده نشد! حتی رادار نجم هم در گزارش اولیه وجود نداشت! البته در پست پیشین کسی محکوم نشد و قضاوتی هم صورت نگرفت و بیشتر یک خطاب عمومی بود! خبرنگاران صداسیما در محل رزمایش حضور داشتند و تا حدودی هم مراحل ابتدایی رو پوشش دادند! در تحلیل ها معمولا جایگاه نهادی به نام شورای امنیت ملی در معادلات نادیده گرفته میشه!
-
1 پسندیده شدهبا سلام معمولا در همه کشورها سعی میکنن دو قسمت زیردریایی رو به هر نحوی شده از چشم و دید نامحرم بپوشونن!! (حداقل برای زیردریایی ها تازه و جدید ) یکی دماغه اون که جای نصب سوناراصلیه و دیگری پروانه اون که منبع خیلی ازاطلاعات عملکردی زیردریاییه! متخصصین خبره حوزه دریایی (متخصصین ویژه زیردریایی) با دیدن و داشتن تصویر پروانه یه زیردریایی میتونن اطلاعات خیلی زیادی در باره توانایی حرکتی، غوص، قدرت مانور و از همه مهمتر فرکانس تولیدی (جهت آشکار سازی و کشف زیردریایی) بدست بیارن مهمترین و سری ترین بخشش هم همون فرکانسهای تولیدی پروانه هستن که عملا میتونن به کشف و شناسایی اون منجر بشن
-
1 پسندیده شده[quote name='MOHAMMAD' timestamp='1386615243' post='352323'] حالا چرا اسم تیم ما رو دزدیدی؟! [/quote] چون آدما 2 دسته اند یه دسته اونایی هستن که پرسپولیسی ان و دسته ی بعدی اونایی اند که دوست دارن پرسپولیسی باشن!! احتمالا ایشون دوست داره پرسپولیسی باشه