برترین های انجمن

  1. alala

    alala

    Editorial Board


    • امتیاز

      11

    • تعداد محتوا

      5,269


  2. aminor

    aminor

    VIP


    • امتیاز

      11

    • تعداد محتوا

      3,109


  3. iMosi

    iMosi

    Monitored Members


    • امتیاز

      10

    • تعداد محتوا

      1,359


  4. arminheidari

    • امتیاز

      9

    • تعداد محتوا

      7,136



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on دوشنبه, 31 تیر 1398 در همه مناطق

  1. 6 پسندیده شده
    بسم الله........ 30 تیر 1398 پیدا شدن یک پهپاد سقوط (قرود سخت)کرده ناشناس در منطقه چاغی بلوچستان پاکستان . برخی از منابع به ایرانی بودن این پهپاد اشاره کرده اند. این پهپاد شباهتهای به خانواده سری ابابیل (3) دارد منطقه چاغی 300 کیلومتر با مرز ایران فاصله دارد ابابیل سقوط کرده در سوریه
  2. 5 پسندیده شده
    سلام علیکم در انجمنهای عربی نظامی و مقالات رسانه های عربی ، دائما این سوال پرسیده می شود که جمهوری اسلامی ایران ، این جرئت را از کجا آورده است که با بریتانیا و ایالات متحده امریکا در تنگه هرمز ، سرشاخ می شود. شاید درگیر تحلیل مسائل نظامی و ریز جزئیات تجهیزات نظامی مدرن شدن ، بعضی را از مسئله اصلی در این نبرد تاریخی حق و باطل دور کند. این نوشته تالیفی ان شاء الله برایمان یادآوری می کند که رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران چیست؟ چیزی که متاسفانه از بسیاری از کشورهای اسلامی رخت بربسته است و در اغلب کشورهای دنیا اصلا جایی ندارد. تفاوت جهاد فی سبیل الله و جهاد فی سبیل طاغوت http://hikmat313.blogfa.com/post/64
  3. 4 پسندیده شده
    ین کارشناس حقوق بین‌الملل در پاسخ به این سوال که آیا مرجعی برای تایید نقض مقررات بین‌المللی دریانوردی از سوی نفتکش بریتانیایی وجود دارد، گفت: «نه، چنین مرجعی وجود ندارد. آزادی کشتیرانی قطعاً یکی از اصول مسلم حقوق بین‌الملل است. نبض تجارت جهان با آزادی کشتیرانی می‌تپد. تضمین آزادی کشتیرانی بین‌المللی، یکی از شرایط صلح پس از جنگ جهانی اول بود. چون چنین اصلی وجود دارد، حقوق بین‌الملل این حق را به کشورهای ساحلی داده است که اگر قوانین گمرکی و سوختی و بهداشتی‌شان توسط یک کشتی نقض شد، با آن کشتی برخورد کنند. در صورت فقدان توافق کشورهای درگیر و ذی‌نفع، هیچ مرجعی نداریم که در این موارد داوری بکند. ما الان دادگاه دریایی هامبورگ و دیوان دادرسی بین‌المللی را داریم ولی هیچ یک از این دو نهاد واجد صلاحیت اجباری نیستند که ایران یا انگلیس بخواهند به آن‌ها مراجعه کنند. بنابراین همه چیز برمی‌گردد به نظام قضایی کشور ساحلی. در سال ۱۹۶۷ وقتی یک کشتی لیبریایی (توری کانیون) تصادف کرد، با اینکه از ساحل بریتانیا دور هم بود، هواپیماهای بریتانیایی آن کشتی را بمباران کردند تا دریا آلوده نشود ( در اثر سوختن محموله نفتی، اثرات آلودگی ناشی از آن کاهش یابد)، هیچ کشوری هم بریتانیا را سرزنش نکرد که چرا یک کشتی خارجی را بمباران کرده است؛ چون بریتانیا گفت این کشتی در حال آلوده کردن آب‌های دریایی ماست. الان هم مرجعی وجود ندارد که بگوید نفتکش بریتانیایی در حال آلوده کردن محیط زیست ایران نبوده. البته، چنانکه گفتم، اصل بر آزادی کشتیرانی است. بنابراین وقتی یک کشور می‌خواهد قوانینش را بر کشتی‌های سایر کشورها اعمال بکند، باید دقت کند که قوانین و مقررات بین‌المللی را رعایت کرده باشد.» https://fa.euronews.com/2019/07/21/iran-uk-oil-tankers-row-exclusive-talk-akbar-alami-mohammadali-khatibi-dariozsh-eshraghi
  4. 4 پسندیده شده
    سلام علیکم ظاهرا طبق بیانیه شرکت الجزائری موجود در لندن ، این کشتی متعلق به کشور الجزائر بوده است که قرار بوده ، نفت از عربستان بارگیری نماید به مقصد چین... یکی از کابران الجزائری انجمنهای نظامی عربی ، نوشته بود ، ایرانیان تا فهمیدند الجزائری است رهایش کردند . چون با ما رفیق هستند
  5. 3 پسندیده شده
  6. 2 پسندیده شده
    به نقل از منابع انگلیسی.... (لطفا" تصاویر رو به گالری منتقل کنید)
  7. 1 پسندیده شده
    سلام ممنون میشم مقداری از تحلیل ها و نظرات انجمن کاربران کشورای عربی رو در اینجا بیارید،فکر کنم این قضیه هم مهم باشه که این مقاومت های سنگین ما تو این چندماهه اخیر چه تاثیر کوتاه یا بلند مدتی می تونه رو این کشورا بزاره
  8. 1 پسندیده شده
    عرق ریختن خونها را حفظ می کند، و خون دادن جانها را حفظ می کند، و تعقل، هردو را حفظ می کند. منسوب به فیلدمارشال اروین رومل پ.ن. با وجود معروف بودن این جمله، اصل آن ظاهرا متفاوت است : Lieber zuviel als zu wenig Spatengebrauch! Diese Arbeit spart Blut. Better too much spade work than too little! This work saves blood. چیزی با این مضمون که «کار گل و مقدمه سازی اگر زیادی هم باشد، بهتر از این است که کم باشد، این کار خونها را حفظ می کند.» از کتاب « پیاده نظام حمله می کند» صفحه 28 Infanterie greift an (1937), p. 28.
  9. 1 پسندیده شده
    تو تنگه هرمز هیچ درگیری رخ نمیده . فقط مینهای دریایی جدید ایران میتونه باعث بشه هیچ کشوری به خودش اجازه نده بر ضد ایران اقدام نظامی انجام بده . ( جناب الو یک زمانی لو داد که ارکیبی از مین های Influence mines ( قابلیت برنامه ریزی داره که میشه برای یک هدف خاص برنامه ریزیش کرد و با جاسوسی اکوستیک و ... که زیردریایی های ما انجام میدن بسیار کاربردی خواهد بود ) و مینهای به اصطلاح Torpedo mine ساخته شده که بسیار مرگبار هستند .
  10. 1 پسندیده شده
    آمریکا روی این طرح خیلی حساب باز کرده و احتمالا مثل کنفرانس ورشو و یا کنفرانس بحرین و یا چند تا شوی ضدایرانی دیگه که در همه اونها با یک رویکرد مستقیم یا غیرمستقیم ضد ایران قصد داشت یک ائتلاف جهانی را نمایش بده در این مورد هم حتی شده ناقص یک سازوکار را نهایتا اعلام میکنه با چند کشور ولی نکته مهم اینجاست کافی است بعد از تشکیل این ائتلاف که امریکا معمولا مثل سایر موارد علاقه داره با سر و صدا اعلامش کنه، یک اتفاق رخ بده و هیمنه این ائتلاف مستحکم و قدرتمند را خدشه دار کنه، خود به خود فرومیپاشه. اگر هم قرار به جنگ هست که مثلا اگر قایق ایرانی خواست نفت کش یک کشور مزاحمت ایجاد کننده را در اقدامی متقابل توقیف کنه و ناو هندی یا ژاپنی نزاره و مثلا شلیک کنه به قایق ایرانی که خب یعنی ژاپن و کره و هند هم پذیرفتند که وارد یک جنگ جهانی به هزینه خودشون و برای امریکا بشند.* * البته حماقت امثال ژاپن و فرانسه و کره و ... خواهد بود پیوستن به این ائتلاف و تله امریکایی چون ایران کاری به کشتی های عبوری نداره و اون دو نفت کش ژاپنی هم مشخصا شاید کار دیگری بوده برای تشکیل این ائتلاف و پیوستن به این ائتلاف یعنی اعلام محافظت مثلا از نفت کش امریکایی یا انگلیسی و عربستانی در حالیکه این بازی اونها نیست و زیرکی امریکاست برای سپردن محافظت از کشتیهای مدنظرش به دیگران
  11. 1 پسندیده شده
    به قول یکی از دوستان توی این مسائل هنوز داریم تجربه کسب می کنیم و هنوز باید پخته تر عمل کنیم و به جاتر https://fararu.com/fa/news/406423/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%DB%8C%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D9%88%D9%82%DB%8C%D9%81-%D9%86%D9%81%D8%AA%DA%A9%D8%B4-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C امروز کیهان تیتر زده که فارق از بحث سیاسی این سوال مطرح هست که بیان توقیف کشتی به عنوان عمل مقابله به مثل بهتر بود یا بنا بدلیل خلاف این کشتی هرکدوم از این انتخاب ها مشکلات خود را دارد ولی کدام راه بهتره؟ ولی نظر خودم اینه که تو شرایطی که طرف مقابل داره تاکید میکنه کار ایران بدون دلیل و مقابله به مثل بوده اقدام سپاه منطقی تر هست وهزینه سیاسی اش کمتر هست بویژه که اقدام به شورای امنیت کشیده می شود زمانی میشه اقدام مقابله به مثل رو بگیم که بازوی رسانه ای هم داشته باشیم
  12. 1 پسندیده شده
    http://s9.picofile.com/file/8367330500/Screenshot_20190721_111856.png http://s8.picofile.com/file/8367330518/Screenshot_20190721_111829.png http://s8.picofile.com/file/8367330518/Screenshot_20190721_111829.png http://s9.picofile.com/file/8367330534/Screenshot_20190721_111818.png انتهای تصاویر منتشر شده توسط سپاه، این دو هلیکوپتر به نظر همان دو هلیکوپتر داخل عکس هستن. البته نمیشه به طور قطع گفت. و مثل اینکه ارتش و سپاه هماهنگ بودن در انجام این ماموریت و حتی شاید بشه گفت این عملیات تله ای بوده برای ترامپ احمق و ارتش آمریکا تا بشه در رسانه ها دروغ گو بودنشون بیشتر نشون داده بشه.
  13. 1 پسندیده شده
    بسم الله........ 30 تیر 1398 بالگرد 212 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نزدیکی ناو باکسر همراهی نفتکش انگلیسی توسط نیروهای دریایی این کشور در خلیج فارس گشتی های نیروی دریایی سپاه هم دور تا دور ناوچه و نفتکش انگلیسی رو احاطه کردن به نظر میرسه خود ناوچه انگلیسی هم نیاز به حفاظت جداگانه داشته باشه
  14. 1 پسندیده شده
    بسم الله........ 30 تیر 1398 خودرو ضد مین فکه منبع :صفحه اینستاگرام قدرت دفاعی ایران دوست عزیز جناب bds110 هم این تصویر رو در بروزرسانی قرار دادن البته از منبعی دیگه
  15. 1 پسندیده شده
    این همون سیاسیت بچه فیل و میخ محکم هست الان که خط مشی و مسیر خبرهای بی بی س رو دنبال می کنیم می بینیم تاکید بر بسته تنبیهی ایران هست انگار ایران اشتباه کرده و انگلیس بی گناه بوده است تو خبر ها اینطور عنوان می کنند که ایران انگلیس رو از دست داد و انگلیس به سمت امریکا رفته و انگلیس تحریم ها علیه ایران رو وضع میکنه در حالی که چیزی نموده برای تحریم، آمریکا همه چی رو تحریم کرده و نمونه اخرش مشکل کشتی ها در برزیل هست الان ما فقط چین و هند و روسیه رو داریم که اونها یکم برای نفت ارزون همکاری میکنن آخر خبر هم می گویند دود این اتفاق به چشم مردم میره و مردم ضرر می کنن وقتی از ترامپ صحبت میکنه میگه این اتفاق عواقب اقدامات فشار حداکثری ترامپ هست ترامپ هم میگه من تو منطقه کشتی های زیادی ندارم و هرکس باید خودش مواظب نفت کش هاش باشه و دنبال پول گرفتن از دیگران هست
  16. 1 پسندیده شده
    بیخود نیست، سالیان سال در هندوستان و مستعمره هاشون و حتی شاید ایران، اینطور اقدامات وحشیانشون تداوم داشته. تخدیر و تهدید و ارعاب و منفعل کردن مردمان کشورها و مستعمرات با این روشها که شما که کاری از دستتون بر نمیاد (گاهی با چاشنی نمایش قدرت) به سرنوشت تقدیمی توسط ما گردن بنهید! و مشغول همین یک تکه نون و نعمت زنده بودن باشید و کاری نداشته باشید منابعتون غارت میشه، ثروتهاتون به جیب کمپانیهای ما میره و یا حاکمانتون از ما دستور میگیرند. متاسفانه نمونش در بین ایرانیها هم زیاد دیده میشه. اتم و موشک و افزایش عمق استراتژیک و چیزهایی از این دست به چه درد میخوره، چیزی باشیم که اونا میخوان و عوضش راحت باشیم. (البته به شکل جدید استعمار و استعمار فکری و اجتماعی و رسانه ای) احتمالا موقع تجاوز روسها و بعدتر متفقین و جنگ نفت مصدق و ... هم همین خط به حکم زمان و ابزار روز ترویج داده میشده.
  17. 1 پسندیده شده
    در مورد اقدامات اخیر یکی از مواردی که باید اشاره بشه این هست که انگلستان واقعا داخل این بازی نبود. همه میدونیم بعد از هفت سال ناگهان نگران سوریه نشده و ناگهان یاد تحریمهای اتحادیه اروپا در مورد سوریه هم نیفتاده و اگر افتاده هم دلیلی نداره و نداشته که تحریمهای اتحادیه اروپا را فرا اتحادیه ای اعمل کنه در این برهه خصوصا. پس مشخصا حالا به هر نیتی یک تصمیم کاملا خصمانه، ضدایرانی، به قصد ضربه و تحقیر و البته در بدترین موقعیت ممکن برای ایران گرفته (جاییکه همین فروش قطره ای نفت ما را هم تحت تاثیر قرار میده در حالیکه در لفظ و علی رغم تعلل یکساله ادعا میکرد از برجام حمایت میکنه) و نفت کش ایران را توقیف کرد. هیچ کس نمیتونه ادعا کنه که ایران حتی ذره ای رفتار/گفتار یا اقدامی داشته که حتی قسمت خیلی خیلی کوچکی از این اقدام انگلستان را بتونه توجیه کنه بوده در این تصمیم خصمانه انگلستان و کاملا شوکه با این اقدام روبرو شد و ناغافل اون هم در صورتیکه طلبکار وعده و دروغ و فریب اروپا بود در ماجرای برجام. پس باید ساده گفته بشه تمام ایرانی ها و خصوصا سیاسیون متفق حواسشون باشه وارد بازی تندروی و صلح طلبی و مذاکره باید میکردیم و این بازی های سپاه برای ما جز خسارت که چیزی نداره و انگلستان که طوریش نمیشه و این ما هستیم که ضرر میکنیم نشند که کاملا روشن میتونه باشه بیانیه و اقدامات ضدایرانی دوشنبه انگلستان دقیقا با بندهای هدفمندش این خط و ربط را پیش خواهد گرفت و بی بی سی و امثالهم هم در این دو روز و بعدش همین خط را دنبال میکنند بدون اینکه کوچکترین اشاره ای کنند انگلستان اقدام خصمانش اصلا چه توجیهی داشت در این مقطع؟! و سعی خواهند کرد در یک هم نوایی هماهنگ داخلی و خارجی اون ضرب المثل مشهور به انگلستان را ترویج کنند که اگر ضعیف تر هستی و بهت تعرضی شد، سعی کن سخت نگیری و تسلیم سرنوشت بشی، شاید لااقل آسیب کمتری ببینی!! سلام از جهتی درست میفرمایید ولی حالا سوای از مصداق مشاب، شاید بیشتر مدنظر تحرک هست. یعنی اگر جلسه ای رسانه ای هم نشه حتی ولی تشکیل بشه، مشورت ها در سطوح سیاسی هم (احتمالا مثل مشورت هایی که در سطوح نظامی برای اقدام متقابل انجام شده) انجام بشه. اقداماتی عملی اتخاذ بشه (به شکل بومی نه حالا مشابه اقدامات طرف خارجی) و این مورد نه در سطح رسانه ای که در سطح سیاسی تفهیم بشه اقدامات ضد ایرانی قرار نیست یک رویه باشه و ما یک استثنا باشیم که هر برخوردی با خودمون را مثل یک موضوع ساده از کنارش رد میشیم. اقداماتی از قبیل برخی تصمیمات سیاسی و دیپلماتیک و حقوقی مثلا با ضرب العجلهای خاص به شکل هشدارآمیز و عملی قبل از اقدام نظامی مدنظر هست. مثلا در این مورد به نظر میرسه ارسال یک گروه مذاکره کننده با موضع تدافعی به جبل الطارق کاملا نتیجه عکس داشت و حالا ما که از کیفیتش اطلاع نداریم ولی هر چه بوده باعث جری تر شدن دشمن شد. رییس منطقه جبل الطارق با خودنمایی خبر داد که باهاشون مذاکره کردم و بلافاصله دادگاهشون 30 روز دیگه با یک دهن کجی آشکار توقیف را تمدید کرد. از همین موارد هم درس بگیریم و بدونیم در هر موقعیتی چه طور رفتار کنیم هم خوب هست. من همچنان معتقدم نیاز به تجربه اندوزی داره کشور ما ولی به شرط اینکه در ماجرایی مشابه، اقدامات ضعیف را تکرار نکنیم.
  18. 1 پسندیده شده
    جا دارد از شهید سردار محمد ناظری یادی بکنیم با تربیت نیرو های زبده تکاوران دریایی سپاه موفقیت امروز حاصل تلاش های دیروز ایشون بود خدایش بیامرزد و.... همه کسانی در سراسر ایران مشغول حفاظت از این مرز بوم هستند از سرباز صفرش تا سردارش متشکریم
  19. 1 پسندیده شده
    راز بقای شاهین شصت سال دفاع از پهنه آسمان بخش دوم اگر چه سامانه دفاع هوایی هاوک ، بلحاظ طراحی متعلق به دهه پنجاه میلادی است ، اما از زمان ورود بخدمت تا کنون بهسازی های متعددی را بخود دیده ، به شکلی که موشک MIM-23B که از ابتدای دهه هفتاد میلادی وارد خدمت شد ، نسبت به سلف خود ، 5 سانتی متر کوتاهتر بوده ، در حالی که سر جنگی آن بحاظ وزن دچار تغییرات شگرفی شده و به 75 کیلوگرم رسیده ، ضمن اینکه برای بهبود قابلیتهای درگیری ، سامانه های الکترونیک ، بخصوث پیشرانه و سوخت موشک نیز مورد ارتقاء قرار گرفته است . از سویی دیگر ، با توجه به افزایش گستره تهدیدات هواپایه ، این پیکربندی دفاع هوایی پس از بازنگری های متعدد ، ارتفاع درگیری بیشتر (11000 تا 18000متر ) را در بردی 35 کیلومتری ( در مقایسه با برد 25 کیلومتری نمونه های قدیمی تر ) بخود می دید ، هر چند هنوز در مقایسه با سیستم دفاع هوایی S-75 در رتبه پایین تری قرار می گرفت و این بدان معنا بود که در آن زمان ، سیستم روسی تهدید به مراتب مرگبارتری را بر علیه هواگردهای متخاصم فراهم می نمود . با این وصف ، نمونه های بعدی معرفی شده هاوک با هدف تاثیر گذاری بهینه تر برعلیه هواگردهای روسی که اینک بلحاظ سطح بقاء و اطمینان پذیری ، به مرحله کاملا جدید وارد شده بودند در حوزه الکترونیک دستخوش تغییرات زیادی شدند ، تا جایی که شرکت سازنده موفق شد تا در اوایل دهه هشتاد میلادی ، با معرفی گونه های MIM-23C/D ، این موشکها را با استانداردهای کاملا پیشرفته ای در حوزه جنگ ضد الکترونیک به کاربران ارائه نماید . در دهه 90 میلادی نیز این موشک تغییرات جزیی در دو حوزه کلاهک و فیوز های جنگی را بخود می دید. اما آنچه که آشکار بود ، موشک هاوک پس از تغییرات نسبتا" گسترده در نمونه MIM-23B ( 1971) به تقریب تا انتهای دهه نود میلادی ، چندان بروزرسانی های گسترده را بخود ندید. با این وصف ، در یک بازه زمانی 40 ساله از انتهای دهه پنجاه میلادی تا کنون ، نزدیک به 40000 تیر موشک هاوک تولید شده و پس از بسته شدن خط تولید این موشک در شرکت سازنده ، موشک فوق ،هم اکنون با شناسه " شاهین / شلمچه " و همچنین نسخه بهینه سازی شده آن با شناسه " مرصاد" از سال 2010 توسط صنایع دفاعی ایران در حال تولید است. اگر چه گزارشهای متعددی از تولید این موشک در ایران ، وجود دارد ، اما تا کنون اسناد مشخصی از قابلیتهای موشک جدید و اینکه آیا بهینه سازی صورت پذیرفته توسط ایرانی ها ، نشاندهنده اضافه شدن مشخصات جدید به این موشک نسبت به نمونه MIM-23B تحویلی ، منتشر نشده است . ضمن اینکه منابع ایرانی مدعی اند که فن آوری موشک هاوک با بهینه های بیشتر و در ترکیب با فناوری موشک هوابه هوای فینیکس در قالب موشک هوا به هوای فکور-90 هم اکنون در خط تولید قرار دارد . از سویی دیگر ، نیروی هوایی اسراییل نیز با افزایش سطح تهدیدها ، به شکل بومی ارتقاء سیستم های هاوک خود را در دستور کار قرار داد ، به شکلی که با اضافه نمودن جستجوگرهای الکترو- اپتیکی ، گستره محدوده شناسایی این سیستم را بهبود داده ، ضمن اینکه با تغییراتی در پیشرانه و سوخت موشک ، برد و ارتفاع درگیری موشک نیز تغییراتی زیادی را به نمایش می گذاشت . اما در حالی که هاوک بهینه سازی متعددی را بخود دیده ، با این حال هنوز هیچ فکری برای برطرف نمودن نقطه ضعف اصلی این موشک ( سرعت پایین ) برای درگیری با اهداف پرسرعت نشده است . بدین معنی که اگر چه هاوک قابلیت رهگیری هواگردهایی نظیر اف-35 ، اف-18 و JF-17 باسرعتهای نزدیک به 1.6 ماخ را دارد ، اما به تقریب همه جتهای جدید روسی و چینی با در اختیار داشتن سرعتهایی فراتر از 2.2 ماخ و همچنین سامانه های پیشرفته جنگ الکترونیک و قابلیتهای مانورپذیری بسیار بالا ، که هاوک به هیچ عنوان توانایی تطبیق پذیری با این تهدیدات را در اختیار ندارد ، عملا" به یک سیستم دفاع هوایی منسوخ تبدیل می گردد . بن پایه صرفا" برای میلیتاری /مترجم : MR9
  20. 1 پسندیده شده
    تا اینجای کار موتور هایی رو که مدلسازی کردم در کنار هم قرار دادم و خروجی گرفتم مدل سه بعدی ،موتور موشک ماهواره بر سیمرغ ، موتور موشک شهاب 3 ، موتور موشک وی 2 Simorgh Orbital Carrier Rocket Engine Shahab 3 Ballistic Missile Engine V2 Ballistic Missile Engine
  21. 1 پسندیده شده
    مدل سه بعدی موشک ماهواره بر سیمرغ تصاویر درست و بدرد بخوری از موتور مرحله ی دوم دردست نبود .. اما مرحله ی اول رو سعی کردم یکم دقیق تر مدل سازی کنم مدل سازی موشک با نرم افزار راینو متریال و رندر با نرم افزار key shot Simorgh missile 3d model
  22. 1 پسندیده شده
    صورت بندی محیط خارجی STRATEGIC MYOPIA ارزش های شخصی رهبران استراتژیک، موفقیت های استراتژی فعلی، ممکن است ادراک، تفسیر و تعبیر مدیران از آنچه مشاهده میکنند را منحرف سازد. این خطا را " نزدیک بینی استراتژیک" گویند ، همان تمایل به رد اطلاعات ناآشنا و منفی. مدل ها و روش های تحلیل محیط خارجی: یک راه برای تشخیص و تجزیه و تحلیل تحولات موجود در محیط خارجی، استفاده از ماتریس اولویت مسائل است، هدف این ماتریس شناسایی و اولویت بندی عوامل استراتژیک خارجی و شامل سه مرحله است: 1) شناسایی تعدادی از روند ها و تغییرات مهم احتمالی در محیط کلان و محیط وظیفه ای 2) تعیین احتمال بروز (کم، متوسط، زیاد) 3) پیش بینی اثرات احتمالی این تغییرات بر شرکت(کم، متوسط زیاد) مدل تحلیل رقابتی صنعت صنعت عبارت است از گروهی از سازمان ها که کالا یا خدمات مشابهی تولید میکنند، مانند صنعت خدمات مالی، شرکت های امنیتی، کمپانی های تسلیحاتی، صنعت مواد غذایی و ... به عقیده پورتر، شناخت ساختار صنعت باید به عنوان نقطه آغازین برای تحلیل استراتژیک محسوب شود. مدل معروف پورتر با عنوان "نیروهای رقابتی" شدت رقابت را نمایان میسازد. بنیان رقابت در یک ساختار صنعت ریشه در اقتصاد آن صنعت (5 عامل اساسی) آن دارد. و این عوامل نمایان کننده " شدت رقابت " و به طبع قابلیت موفقیت در آن صنعت(پتانسیل سودآوری) است. این پتانسیل با معیار بازگشت سرمایه در بلند مدت سنجیده میشود. 5 نیروی رقابتی حد نهایی سودآوری بالقوه صنعت را تعیین میکنند: در مرکز رقابت بین شرکت های موجود در بین این 5 نیرو، مرکز آن بالاترین قدرت و اثر گذاری را دارد و رقابت و چشم و هم چشمی بین شرکت های رقیب موجود در یک بازار است. سودآوری کل صنعت به این رقابت رو کم کنی! بیشترین حساسیت را نشان میدهد. هر نوع تغییری که در استراتژی شرکت های رقیب رخ دهد، شدید ترین واکنش را از سوی رقبا خواهد داشت. این تغییرات میتواند: کاهش قیمت، بهبود کیفیت، افزودن بر ویژگی محصول، افزایش تبلیغات و حتی خدمات پس از فروش باشدرقابت در این بخش مبارزه مستقیم نامیده میشود و به عوامل زیر بستگی دارد: - تعداد رقبا (هر چه بیشتر، سود کمتر) - نرخ رشد صنعت (هر چه کمتر باشد، چشم انداز تاریک تر است و رقابت بیشتری رقم میزند،)( اثرات این رقابت در تجارت میتواند به جنگ قیمتی منجر شود، در حوزه نظامی به بی ثبات سازی از طریق مداخله مستقیم یابه تولید تسلیحات گیم چنجر و توسعه بازار به شرایط جدید) - ویژگی ها محصول (تفاوت های محصول شرکت نسبت به رقبا) - موانع خروج (هر چه موانع رها کردن صنعت نظیر سرمایه گذاری های انجام شده، ضرر فروش و رها سازی، نبود راه حل های دیگر و موانع ورود به سایر صنایع بیشتر باشد، امکان خروج کمتر است و در نتیجه رقابت بیشتر خواهد بود) - تنوع رقبا (در واقع تنوع در روشهای رقابتی شرکت های رقیب در یک صنعت به گونه غیر قابل پیش بینی) رقبای بالقوه یا تازه وارد: اینها اکنون در صنعت حضور ندارند، ولی همه زیر ساخت های لازم را در اختیار دارند و احتمال دارد در آینده به مجموعه صنعتی وارد شوند. در صورت ورود به صنعت میزان رقابت را افزایش میدهند، اما ورود این دسته رقبا به عواملی که از آنها با عنوان موانع و محدودیت های ورود یاد میشود بستگی دارد: - صرفه جویی به مقیاس: این شرکت های جدید باید بتوانند نسبت حجم تولید متناسب با بازار و توان رقبا موجود در صنعت بدست آورند - متمایز شدن: مانع دیگر این است که برای یافتن مکانی در صنعت باید محصول متمایز معرفی کنند - نیاز های سرمایه ای: صنایعی چون خودروسازی، هواپیماسازی، پتروشیمی و .. به سرمایه گذاری های بسیار هنگفت نیازمند است - دسترسی به کانال توزیع: شرکت های قدیمی صنعت تثبیت شده اند، روابط محکمی دارند و کانال های فروش بسیار دسترسی دارند، این کانال های ارتباطی ممکن است شرکت های جدید را محروم سازند - مزایای هزینه مطلق : فنون برتر، بلوغ تکنولوژی در شرکت های قدیمی که دسترسی انحصاری آنان به یک فناوری یا تجربه، یا زیرساخت تضمین میکند. - سیاست های دولت: همان قوانین محدود کننده صنعت، مانند حق اکتشاف، استخراج، یا مجوز های راه اندازی یک شرکت جدید برای ورود به صنعت. ( مثلا اجازه غنی سازی هسته ای تو خونه!) - هزینه های بالای تغییر محصول مورد استفاده توسط مشتری: دقت کردید چرا نمیتونیم از این IPB یا ویندوز نکبت جدا بشیم؟! ...،صنعتی که موانع ورود بالا و موانع خروج پایین داشته باشد، بهترین سودآوری را تضمین میکند و بدترین حالت زمانی است که موانع ورود به صنعت پایین باشد و موانع خروج بالا،... تهدید ورود محصولات(کالا یا راه حل) جایگزین: محصولات جایگزین، متفاوت به نظر میرسند، اما میتوانند جایگاه محصول فعلی در صورت تغییر را به خود اختصاص دهند، مثلا قهوه به جای چای. وجود چنین محصولاتی سبب میشود تا شرکت ها نتوانند قیمت زیادی بر روی محصول خود تعیین کنند، چرا که مصرف کننده در صورت رشد قیمت، به جایگزین تغییر ذائقه خواهد داد. جایگزین ها اغلب عواید بالقوه صنعت را محدود میکنند، زیرا سقفی برای قیمت تعیین کرده و سودآوری صنعت را محدود میکنند. گاهی تشخیص کالای جایگزین بسیار سخت است. قدرت چانه زنی خریداران: مشتری همیشه خواهان کاهش قیمت و افزایش کیفیت است. این یعنی چانه زنی، اما چه موقع تهدید محسوب میشود؟ - خریدار بزرگ باشد، حجم بالای خرید را به خود اختصاص دهد. (خریداران عمده نفت، یا مواد مصرفی و...) - خریدار این امکان را داشته باشدکه خود محصول مورد نیازش را تولید کند.(خریداران تسلیحات، ماجرای اس 300 و باور 373) - عرضه کنندگان جایگزین های بسیاری داشته باشند و محصولات مشابه (ماجرای اس 400 و پاتریوت ترکیه) - هزینه تغییر به فروشنده جدید اندک باشد(پر کردن سهم بازار نفت ایران توسط عراق) - شرکت های موجود در صنعت کوچک و کم توان باشند (تحریم ایران و دست های بسته) - سود کم خریدار - شباهت مشتریان(نشود با مشتریان ارتباط گرفت و وفاداری آنان را جلب کرد) - شباهت محصول(همه جا به یک شکل یافت شود) قدرت چانه زنی عرضه کنندگان(مواد اولیه) عرضه کنندگان در شرایط ذیل تهدید محسوب میشوند: - وقتی محصولی بدون جانشین یا با جانشین کم عرضه کند و تهیه آن بسیار مهم باشد - وقتی برای عرضه کننده، شرکت مهمی نباشیم و براحتی جایگزین شویم(درصد کمی از فروش عرضه کننده به خریدار اختصاص داشته باشد) - وقتی عرضه کننده مواد اولیه خود نیز بتواند محصول نهایی را تولید کند(عرضه کنندگان نفت بنزین هم میتوانند تولید کنند، نمونه عدم کارایی تحریم بنزین علیه ایران) - هنگامی که هزینه تعویض عرضه کننده بسیار بالا باشد، اگر او به ما نفروشد جای دیگری هم پیدا نمیشود(نمونه تحریم هواپیما و قطعات) فرض اساسی مدل پورتر رقابت است و این امر در یک بازار بسیار رقابتی قابل فهم است. اما حدود یک دهه بعد در دهه 90، مکتب جدیدی تکامل یافت که بجای رقابت بر نقش مثبت مشارکت تاکید دارد و از آن به عنوان مزیت مشارکتی یاد میکند. این مدل جدید به دنبال آن بود که توضیح دهد لزوما شرکت نیازی به رقابت کامل یا مشارکت کامل ندارد، مسئله اصلی این است که چه موقع باید اقدام به مشارکت کرد و چه موقع اقدام به رقابت... . ادامه گروه استراتژی و پیشران های صنعت،...
  23. 1 پسندیده شده
    خیلی دور خیلی نزدیک محیط کلان PESTLE ، محیط وظیفه ای INDUSTRY STRUCTURE تحلیل عناصر اصلی محیط کلان محیط کلان شامل 4 بخش اصلی ست که نیروها و روند های اساسی اثر گذار بر فعالیت سازمان را شکل میدهد، 1) Economical اقتصاد 2) Technological فناوری 3) Political&Law سیاسی قانونی 4) SocioCultural اجتماعی - فرهنگی. در برخی مدلهای جدید تر ENVIRONMENT محیط زیست نیز به عنوان یک نیروی اساسیتحلیل می شود. سازمان ها عمدتا نسبت به نیروهای فوق کنترلی ندارند، منفعل هستند و از آنها اثر میپذیرند. تحلیل متغییر های مهم این نیروها در شناسایی فرصت ها و تهدید های پیش رو بسیار حیاتی است. متغییر های مهم محیط کلان: 1- اقتصادی: روند تولید ناخالص داخلی نرخ بهره عرضه پول نرخ تورم درصد بیکاری کنترل قیمت/ دستمزد هزینه انرژی درآمد قابل تصرف بازارهای پولی 2- فناوری: بودجه دولتی R&D (مخفف RESEARCH AND DEVELOPMENT تحقیق و توسعه) کل بودجه صنعت برای R&D تمرکز اقدامات تکنولوژیکی حمایت از مالکیت معنوی محصولات جدید انتقال تکنولوژی اتوماسیون دسترسی به اینترنت 3- سیاسی - قانونی: مقررات ضد تراست قوانین حمایت از محیط زیست قوانین مالیاتی مقرارات تجاری نگرش به شرکت های خارجی قوانین نیروی کار ثبات حکومت تروریسم حریم خصوصی 4- اجتماعی فرهنگی: تغییرات سبک زندگی انتظارات شغلی مشتری گرایی ازدواج و طلاق نرج رشد و توزیع جمعیت امید به زندگی نرخ تولد بازنشستگی تحصیلات و .. محیط وظیفه ای، محیط نزدیک(تحلیل صنعت) معنی این محیط، حوزه فعالیت شرکت است، نیروهای موجود در محیط وظیفه شرکت به شکل کاملا مستقیم بر سازمان تاثیر میگذارند، و به نحوی از سازمان نیز اثر میپذیرند.این بخش، محیط صنعت نیز گفته میشود و نیروهای حاکم بر تعیین کننده مستقیم شکل صنعت هستند؛ 1) سهامداران 2) دولت 3) مشتریان 4) رقبا 5) ذینفعان 6) عرضه کنندگان 7) توزیع کنندگان 8) انجمن ها و اتحادیه ها 9) منابع اعتباری (بانکها و موسسات مالی) 10) جوامع محلی ادامه (الگو ها و روش های اولویت بندی متغییر محیط خارجی)..
  24. 1 پسندیده شده
          لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر        سیاست  چین واحد امریکا  چیست و چرا اهمیت دارد؟             سیاست چین واحد به سیاستی اشاره دارد که تنها یک دولت به نام چین وجود دارد در حالی که دو دولت وجود دارند که ادعا دارند چین هستند. این بدین معنی است که کشورهایی که به دنبال ایجاد رابطه با جمهوری خلق چین (سرزمین اصلی چین  PRC) هستند باید روابط رسمی خود را با جمهوری چین ( تایوان-ROC ) قطع کنند.     در تاریخ 11 ژانویه، رکس تیلرسون نامزد پست وزارت امور خارجه دونالد ترامپ، بر وفاداری و تعهد  امریکا به تایوان بر اساس سند همکاری تایوان  (TRA) و قانون شش تضمین تاکید کرد. علاوه بر این وی اعلام کرد که از هیچ برنامه ای برای تغییر سیاست چین واحد امریکا با اطلاع نیست.   1.سیاست چین واحد چیست؟ و چرا به وجود امد؟   زمانی که ایالات متحده  در سال 1979  جمهوری خلق چین (PRC)  را  به رسمیت شناخت  و جمهوری چین (ROC)  را به رسمیت نشناخت، اعلام کرد که دولت جمهوری خلق چین تنها دولت واحد چین است. تنها دولت بدین معنی بود که  تنها PRC چین نام داشت و ROC دولت جداگانه ای محسوب نمی شد.   با این وجود دولت ایالات متحده تسلیم خواسته چینی ها مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت چین بر تایوان نشد (از انجا که ROC را به رسمیت نشناخت، تایوان نامی است که مقامات امریکایی ان را ترجیح می دهند). با این وجود امریکا پذیرفت که تایوان بخشی از چین است. به خاطر دلایل ژئوپولوتیکی،  برخلاف اختلافات ایالات متحده و  تایوان بر این موضوع، دو طرف مایل بودند تا به سمت به رسمیت شناختن  دیپلماتیک بروند. زمانی که چین برای تغییر  واژه پردازی پذیرفتن امریکا به سوی به رسمیت شناختن رسمی تلاش می کرد،  جانشین وزر امور خارجه وارن کریستوفر اعلام کرد: "ما واژه پردازی انگلیسی را معتبر و  و قابل اجرا می دانیم. ما کلمه "تصدیق" را به عنوان کلمه ای که برای ایالات متحده مشخص شده می دانیم". در 17 اگوست سال 1982، در  اطلاعیه رسمی امریکا-چین، امریکا یک قدم فراتر گذاشته و اعلام کرد که هیچ نیتی برای دنبال کردن سیاست "دو دولت  چینی" یا "یک چین، یک تایوان" ندارد.     تا به امروز، سیاست چین واحد امریکا به قوت خود باقی است: ایالات متحده جمهوری خلق چین را به عنوان تنها دولت قانونی چین به  رسمیت شناخته است اما تنها تایوان را به عنوان بخشی از کشور  چین پذیرفته است. بنابراین امریکا روابط رسمی خود را با جمهوری خلق چین حفظ کرده و روابط غیر رسمی با تایوان دارد. سیاست چین واحد توسط تمامی دولت های جدید امریکا  مورد تایید قرار گرفته است. وجود این مفهوم منجر به حفظ ثبات در تنگه  تایوان شده و هم به تایوان و سرزمین اصلی چین اجازه داده است تا تعاملات تجاری-اجتماعی  و سیاسی خود را با صلحی نسبی دنبال کنند.   2. موضع امریکا در مورد  اینکه چه کسی بر تایوان حاکمیت دارد چیست؟   در معاهده صلح سانفرانسیسکو سال 1951، ژاپن از تمام حقوق و ادعاهای خود در مورد فورموزا و پسکادور  چشم پوشی کرد. نه جمهوری خلق چین و نه جمهوری چین طرف این معاهده نبودند، و بنابراین هیچ کدام  اظهار منفعتی  از عقب نشینی ژاپنی ها نکردند.   در حالی که یادداشت های خصوصی رئیس جمهور وقت امریکا ریچارد نیکسون نشان می دهد که وی مایل بود تا تایوان را به عنوان بخشی از چین به رسمیت بشناسد، اسناد بعدی ایلات متحده نشان می داد که امریکا هیچ موضعی در مورد حاکمیت تایوان نداشت.   موضع امریکا در برابر حاکمیت تایوان در کنار  سیاست چین واحد ثابت و یکنواخت بوده است: هر دو طرف تنگه تایوان باید متقابلا و از راه مسالمت امیز راه حلی برای این مشکل پیدا کنند. ایالات متحده با ادعای بیجینگ در مورد حاکمیت بر تایوان، و  ادعای تایپی در مورد اینکه جمهوری چین یک دولت مستقل و جدا است موافق نبوده و نیست.   3. سند همکاری  تایوان چیست و چه نقشی در سیاست امریکا نسبت به  تایوان دارد؟     بعد از انکه دولت جیمی کارتر، جمهوری خلق چین را به رسمیت شناخت،  کنگره امریکا سند همکاری تایوان (TRA) را در سال 1979 تصویب کرد تا از منافع تجاری و امنیتی امریکا در تایوان محافظت کند. این قانون ساز و کاری را ایجاد کرد  تا در نبود روابط دیپلماتیک رسمی، امریکا بتواند به روابط خود با تایوان ادامه دهد. علاوه بر این،  TRA دولت امریکا را  متعهد به امنیت تایوان کرد و  به کنگره این اختیار را داد تا بر جنبه های مختلف سیاست تایوان در امریکا نظارت داشته باشد. این قانون رئیس جمهور را مجبور ساخت تا کنگره را از هر گونه خطری که تایوان را تهدید می کرد مطلع ساخته و در مورد اتخاذ پاسخ مناسب به این خطر با کنگره مشورت کند. قانون TRA اجازه  ادامه روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی و ......بین مردم امریکا و مردم تایوان را نیز صادر کرد. تمامی کنگره های امریکا قانون مذکور را مورد تایید قرار داده اند تا مطمئن شوند که نبود روابط دیپلماتیک تاثیر بدی بر  رابطه مستحکم و جدی  بین امریکا و تایوان که بسیار مورد علاقه امریکا نیز هست، نگذارد.     سند همکاری های تایوان ، سیاست تجهیز تایوان به تسلیحات با ماهیت دفاعی را مقرّر مینماید اما تصمیمات ویژه در مورد فروش تسلیحات به رئیس جمهور واگذار شده که او ملزم و متعهّد به آگاه ساختن کنگره از فروش های نظامی میباشد .   در 10 سال گذشته ، ایالات متحده با فروش 23.7 میلیارد دلار تجهیزات نظامی به تایوان موافقت کرده . ( یا فروش این مقدار را تایید کرده )   همچنین سند همکاری های تایوان ، ایالات متحده را مجاز میداند که اجازه مخالفت با هر گونه توسّل به زور یا انواع دیگر تهدید با امکان به خطر انداختن سیستم امنیتی ، اجتماعی و یا اقتصادی مردم تایوان را داشته باشد .   قانون TRA تاکید می کند که حفظ و بهبود حقوق انسانی تمامی مردم تایوان هدف ایالات متحده امریکا است. این قانون ابزار قانونی در اختیار امریکا قرار می دهد تا به روابط اقتصادی، فرهنگی و امنیتی خود با تایوان ادامه دهد. به جای مبادلات رسمی، تمامی برنامه ها، نقل و انتقالات و روابط توسط یک شرکت غیر انتفاعی که طرف قرار داد دولت امریکا است- نهاد امریکا در تایوان (AIT)-انجام می شود. شرکت AIT و مکمل ان شرکت TECRO، تعاملات بین امریکا و تایوان را مدیریت و کنترل  می کنند. این دو شرکت خصوصی در کنار هم روابط غیر رسمی بین تایوان و امریکا را انجام می دهند اما هیچ کدام به عنوان سفارتی رسمی عمل نمی کند.   4. قانون شش تضمین چیست؟   در سومین بیانیه مشترکی که بین امریکا و چین در تاریخ 17 اگوست 1982 به امضا رسید، ایالات متحده اعلام کرد که "به دنبال سیاست بلند مدت فروش تسلیحات به تایوان نیست": "از انجا که روابط دیپلماتیک بین امریکا و چین برقرا شده است، فروش تسلیحات امریکا به تایوان از نظر کمی و کیفی و سطحی که در سالهای اخیر به تایوان کمک نظامی شده است،  افزایش نخواهد یافت، و امریکا به دنبال کاهش فروش تسلیحات به تایوان است تا در نهایت بتوان به یک  راه حل نهایی رسید".   رئیس جمهور وقت امریکا-رونالد ریگان- که نگران تاثیر این بیانیه بر تایوان بود، یادداشتی مخفی بر فایل های شورای امنیت ملی ایالات متحده گذاشت مبنی بر  اینکه  امریکا مایل به کاهش فروش تسلیحات به تایوان است اما  به شرط انکه چین بر راه حل مسالمت امیز حل اختلافات تنگه سرخ متعهد باشد. این یادداشت اضافی تاکید می کرد که کیفیت و کمیت تسلیحاتی که در اختیار تایوان قرار می گرفت باید بر اساس تهدیداتی که از سمت جمهوری خلق چین مطرح می شد باشد.         ریگان یک گام فراتر رفته و از رئیس شرکت AIT-جیمز لیلی- خواست تا شفاها و با نام رئیس جمهور ایالات متحده، شش تضمین سیاست ایالات متحده نسبت به تایوان را به سمع مقامات این کشور برساند. این تضمین ها این موارد هستند:   ·         ایالات متحده توافقی با چین بر سر تاریخی برای پایان فروش تسلیحات به تایوان نداشته است.   ·          امریکا متعهد به مشورت قبلی با چین  برای فروش تسلیحات به تایوان نیست.   ·         امریکا نقش میانجی گری بین جمهوری خلق چین و جمهوری چین نخواهد داشت.   ·         امریکا در قانون روابط با تایوان تجدید نظر نخواهد کرد.   ·         امریکا جمهوری چین را تحت فشار قرار نخواهد داد تا با جمهوری خلق چین وارد مذاکره شود.       چرا تایوان برای ایالات متحده اهمیت دارد؟   تایوان در سال 1987 به حکومت نظامی پایان داد و اولین انتخابات دیپلماتیک ریاست جمهوری خود را در سال 1996 برگزار کرد. امروز، تایوان کاملا بر پایه دموکراسی و مردم سالاری اداره می شود، به حقوق بشر  و حکومت قانون احترام می گذارد و اقتصاد بازی دارد که در سال 2015 این کشور را تبدیل به نهمین شریک بزرگ اقتصادی امریکا کرد و روابط تجاری دو طرفه بین امریکا و تایوان به 66.6 میلیون دلار رسید. از این رو تایوان یک متحد حیاتی برای امریکا در اسیا، یک جامعه ازاد، پر رونق، مستحکم و با نظم و با ثبات، با سازمان های و نهاد های قوی است و  مدل بسیار خوبی برای منطقه  خواهد بود.   تایوان و امریکا درگیر برنامه های متشرکی  با نام چارچوب اموزشی همکاری جهانی (GCTF) هستند، و در کنار کار با یکدیگر برای گسترش همکاری مستحکم بین خود برای پاسخگویی و امادگی برای  چالش های بین المللی همچون سلامت عمومی، حفاظت محیط زیست، انرژی، تکنولوژی، تحصیلات،  کمک های انسان دوستانه بین المللی و توسعه منطقه ای هستند.   در سال 2012، دو کشور همکاری رهبری جزایر اقیانوس ارام (PILP) را اجرا کردند و در سال 2014 امریکا به عنوان نخستین شریک وارد برنامه همکاری زیست محیطی بین المللی تایوان شد. همکاری بین دو کشور با تلاش های اخیر تایوان و امریکا برای پاسخ به مشکلاتی همچون اپیدمی ویروس ابولا و مرس (MERS ) تا بحران پناهنده ها در خاورمیانه ، افزایش یافته است. تایوان ثابت کرده است که نه تنها متحدی اساسی برای امریکا بلکه برای کل منطقه است.   دولت کنونی تایوان متعهد به حفظ صلح و ثبات موجود در تنگه تایوان است که این مسئله بالاترین اولویت امریکا در منطقه است. پایبندی امریکا به تعهدات بلند مدت خود نسبت به مردم تایوان برای حفظ اعتبار امریکا در بین مردم منطقه بسیار ضروری و حیاتی است.   6.وظایف و تعهدات امریکا در قبال دفاع از تایوان چیست؟   معاهده دفاعی متقابل بین امریکا و جمهوری چین از 3 مارس 1955 تا 1 ژانویه 1980 برقرار بود. پایان این معاهده به تعهد دو طرف مبنی بر در اختیار گذاردن حمایت و کمک نظامی در صورت حمله به طرفین پایان داد. برخی از مفاد این معاهده در قانون روابط با تایوان گنجانده شد. بنا بر قانون TRA ، هر گونه تلاشی برای تعیین اینده تایوان غیر از راه حل مسالمت امیز همچون تحریم سیاسی و اقتصادی، تهدیدی برای امنیت و ارامش منطقه اقیانوس ارام غربی است و باعث نگرانی شدید ایلات متحده امریکا است.   قانون TRA باعث به وجود امدن سیاست فروش تسلیحات دفاعی به تایوان شد اما تصمیمات مربوط به فروش تسلیحات خاص به عهده شخص رئیس جمهور گذاشته شده است و رئیس جمهور متعهد شده است که تا کنگره را در جریان فروش قرار دهد. در 10 سال گذشته، ایالات متحده 23.7 میلیون دلار تسلیحات در اختیار تایوان قرار داده است. قانون TRA امریکا را متعهد می کند تا ظرفیت مقاومت در برابر هر نیرو یا شکل دیگری از اعمال فشار که می تواند امنیت یا سیستم اقتصادی و اجتماعی مردم تایوان را به خطر اندازد، را  حفظ کند.   7. چرا چین از استقلال تایوان وحشت دارد؟   وقتی در جولای 1997 هنگ کنگ دوباره به کنترل چین درامد، تایوان یکی از معدود مناطقی است که بیجینگ ادعای حاکمیت بر ان را دارد اما تحت کنترل ان نیست. مردم سرزمین اصلی چین، تایوان را به عنوان اخرین نشانه حقارت و سرافکندگی کشور خود می دانند که با شروع  جنگ های تریاک (این جنگ ها در اواسط قرن نوزدهم بین انگلیس و چین بر سر تجارت انگلیس-و تجارت تریاک و واردات بیش از حد ان به چین- و  حاکمیت و خودمختاری چین اغاز شد. این منازعات شامل جنگ اول تریاک 1839-1842 و جنگ دوم تریاک 1856-1860 می باشد. این جنگ ها و حوادث بین ان باعث تضعیف دودمان چینگ  در چین شد و این کشور را مجبور کرد تا تا به تجارت با دیگر کشورها روی اورد)  در اواسط قرن نوزدهم اغاز شد. جدایی تایوان از چین به عنوان مانعی برای ظهور چین به عنوان ابر قدرت ترسیم شده است و رئیس جمهور چین ژی جینپینگ ان را بازسازی بزرگ ملت چین نام نهاده است. مشروعیت و صلاحیت حزب کمونیست چین به درخواست ان برای الحاق تایوان به سرزمین اصلی متصل است. دیدگاه عمومی در سرزمین اصلی چین این است که اگر تایوان از جمهوری خلق چین جدا شود و توسط جامعه جهانی به رسمیت شناخته شود، هیچ رهبر چینی اجازه ماندن در قدرت را ندارد.   قانون ضد جدایی (انشعاب)  که در سال 2005 توسط بیجینگ تصویب و اتخاذ شد، با سه شرط به چین اجازه می دهد تا برای دفاع از استقلال  و انسجام  منطقه ای  به راه های نظامی یا دیگر اقدامات لازم متوسل شود: 1. جدایی نیروهای تایوان منجر به جدایی تایوان از چین شود، 2. رویدادی بزرگ همانند جدایی تایوان از چین روی دهد، 3. احتمالات الحاق مسالمت امیز تایوان کاملا از بین رود.     مترجم: محمد رجبعلی       منبع: https://www.csis.org/analysis/what-us-one-china-policy-and-why-does-it-matter       استفاده با ذکر منبع بالا مانع است      شادی ارواح طیبه امام ، شهدا، شهدای مدافع حرم (شهدای اتش نشان)      سلامتی و پیروزی رزمندگان جبه مقاومت     سلامتی و تعجیل در فرج اقا ، مولا و صاحب اختیارمون  ، مهدی قائم (عج)      سلامتی نائب بر حق ایشان ، امام خامنه ای (مد ظله العالی)      5 صلوات محمدی عنایت کنید 
  25. 1 پسندیده شده
    جنگی که ممکن است در بگیرد با این چیزها حل بشو نیست تنگه هرمز را اگر ایران ببندد و آمریکا زیاد برای باز کردن تنکه فشار بیاورد و نیروهای ایران را حسابی بکوبد ممکن است ایران کاری بکند که تا مدت ها هیچ کس حتی ایران هم نتواند بصورت ایمن از این آبراه استفاده کند