برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on پنجشنبه, 31 مرداد 1398 در همه مناطق
-
9 پسندیده شدهارتش از سمت تل ترعی پست خزانات رو تصرف وبا پیشروی به سمت شهر خان شیخون به اصطلاح به نیروهای ارتش بروی جاده دست داد بدین ترتیب پاکت شمال حماه بسته شد منابع سوری اعلام کردن ارتش وارد شهر خان شیخون شده و با کمتری درگیری در حال پاکسازی بخش های گسترده خان شیخون هستن ....... پی نوشت شهرخان شیخون پاکسازی شد
-
8 پسندیده شدهالان در حوزه پدافند یک سامانه مثلا تخصصی تر برای بالستیک و ارتفاع بسیار بلند و ضد ماهواره و یک سامانه کوتاه برد موثر متحرک با توان شلیک بالا هم باشه در بعد زمینی ماجرا میتونیم یک نفسی بکشیم و باقی بخش ها را هم سر و سامانی بدیم (مثل دوره ای که تقریبا رونمایی کروزهای ضد کشتی حجم زیادی از رونمایی ها را به خودش اختصاص داده بود و بعد از فارغ شدن از نیاز ضروری به نظر سراغ نسل بعد در این وادی یعنی بالستیک ضد کشتی رفتیم. ( این تهدیدات آنی در مورد کشور ما کمی برنامه ریزی را شاید از استاندارد خودش خارج میکنه و رفع تهدیدات فوری در زمان کمتر و سلاح های در دسترس تر کمی توان(انسانی، مدیریتی، منابعی، مالی و ...) را بیشتر به خودشون مشغول میکنند) ولی اصولا پدافندهای بومی ایران چه خانواده رعد و تلاش و چه باور یکی از مسرت بخش ترین اخبار دفاعی ایران هستند. نه از منظر دستیابی به یک سلاح که از منظر یک زمینه و یک بیس بومی و مناسب برای پیش بردن و ارتقا توان در ورژن های بعدتر طبق یک استاندارد مناسب و پلت فرم در دسترس که بخش زیادی از هرز رفتن منابع را در طرح های موازی و مختلف و پراکنده و متعدد را جلوگیری میکنه و توان معطوف میشه به بهینه سازی و ارتقا کارایی و مشخصات همین پلتفرم موجود. (مثل خانواده موفق اس-300 و 400 و 500 و پک ها) به وقتش در صورت رخداد یک جهش فناورانه ممکنه نسلی متفاوت در پدافند را هم شاهد باشیم مثلا جدای از این سه خانواده فعلی.
-
6 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم سلام و عرض ادب خدمت دوستان ابتدا از عزیزان و بزرگواران ، بابت به کار بردن واژه ی غریب و ناماُنوس " حفاظت از جان رزمندگان " که در ادبیات نظامی اشان به دست فراموشی سپرده شده بود ، به صورت ویژه تشکر میکنم . همینکه بالاخره حفاظت از جان رزمندگان و ... در گفتگوی ایشان دیده شد، بسیار با ارزش تر از رونمایی از تجهیزات بود . ساخت ، خرید و استفاده از تجهیزات حفاظتی به خودی خود مسئله ی پیچیده و دور ار ذهنی نبوده و نیست ، اما تغییر نگرش فرماندهان ، تصمیم گیران و ... به سمت حفاظت از نیروی انسانی در نوع خود قدم بزرگیست که در صورت ادامه یافتن این گونه گفتگوها در سطوح بالا و گذر از مرحله ی شعار و رسیدن به مرحله ی " عمل " شاهد کارهایی با ارزشی درشان نیروهای نظامی ، انتظامی و .....خواهیم بود انشاا... . حفاظت اولین نکته ایی که تصاویر پخش شده و در مورد این خودروی زرهی به چشم میآمد وزن زیاد آن بود ، طبق گفته های موجود وزن آن 21 تن در حالت خالی و با احتساب نفرات ، تجهیزات و ... احتمالا" قابل افزایش به وزن 23 تن خواهد بود . نکته ایی که در گفته ی عزیزان موجود بود توانایی حفاظت مقابل گلوله های هسته فولادی ( ضد زره ) بود ( اطلاعات بیشتری برای ارائه موجود نبود ) . در همین خصوص با دقت به درب ورود و خروج قسمت راننده میشد جک پنوماتیکی و مجموعه ی کاربری از آن را به وضوح دید . به نظر این سامانه ی کمکی برای راحتی خدمه با حذف نیروی وزن درب در زمان استفاده نصب شده . این توان در زمانی که خدمه ی خودرو ( رعد ) در شیب عرضی و یا طولی نیاز به استفاده از درب داشته باشند کاملا" راهگشا خواهد بود . در مورد رمپ انتهایی و کارکرد آن تصویری موجود نبود اما از ظواهر امر اینطور میشد برداشت کرد که رمپ انتهایی هم ( احتمالا" ) به صورت هیدرولیک رو به سمت پایین قابلیت باز و بسته شدن را خواهد داشت . دریچه ی فرار دریچه ی فرار نیرو ها و خدمه از قسمت سقف هم از یک مکان تعبیه شده بود . مخازن هوای فشرده نکته ی جالب و منطقی ، انتقال هر سه مخزن هوای فشرده ی ( تانک باد ) خودرو به بخش داخلی بود . یک توضیح ، سیستم ترمز و ترمز دستی خودروهای سنگین اکثرا" با استفاده از نیروی هوای فشرده کار میکند و در صورت ایجاد مشکل برای آن ابتدا ترمز مجموعه کارایی خود را از دست خواهد داد و با تخلیه ی مخازن به احتمال زیاد ترمز دستی درگیر خواهد شد . در ضمن یک سکوی فلزی با پایه های جمع شونده ( تاشو ) برای خدمه ی سلاح اصلی امرپ رعد در نظر گرفته شده . شاسی و یا ... در مرور تصاویر و فیلم های پخش شده از امرپ رعد ، نکته ی قابل توجهی وجود داشت که ، دست کم به نظر قسمت حمل نیروها به صورت بدون شاسی کامیونی و براساس استفاده از سازه ی مستحکم کابین در هر دو نقش شاسی و کابین به صورت یکپارچه ( مونوکوک ) ساخته شده بود . اما با دقت به قسمت محور جلو و سیستم تعلیق ، یک مقداری بیننده به شک می افتد که شاید قسمت موتور و در ادامه ی آن گیربکس بعلاوه ی دیفرانسیل میانی ( سوم ) شاسی اش حفظ شده باشد . البته این حدس از روی تصاویر عمدتا" کم کیفیت زده شده و شاید واقعیت به گونه ی دیگری باشد . باک سوخت باک سوخت خودرو مشخصا" مابین محور اول و محور دوم ، در هر دو سمت خورو نصب شده و به شکلی حجیم ساخته شده . در توضیحات به برد 900 کیلومتری رعد اشاره شد که با توجه به حجم باکها ( احتمالا" مجموع هر دو باک بین 800 تا 1000 لیتر حجم خواهد داشت ) دو از دسترس به نظر نمیرسد . شیشه ها با توجه به نمونه ی اولیه بودن رعد ، شیشه های جلو و طرفین به صورت ضد گلوله ی واقعی ( چند لایه و قطور ) بر روی آن نصب نشده و به نظر صرفا" نمایشی و دوجداره هستند ، ( یک لایه بیرونی و یک لایه ی داخلی با فضای خالی مابین آنها ) . و درصورت صلاحدید و یا تولید با حجم مناسب ( درآینده ) این مهم هم محقق خواهد شد . میله ی ضد غلتش نکته ی بسیار بسیار باارزشی که در رونمایی به چشم میخورد ، استفاده از میله ی ضد غلتش ( آنتی رول بار ) در محور اول و محور سوم که در اصطلاح عامی به میل موجگیر معروف شده است ، بود . این مکانیسم بسیار ساده و پیش پا افتاده در زمان تعویض مسیر ، هنگام ورود به پیچ ، داخل پیچ و خروج از پیچ تنش های وارده به سیستم تعلیق خودرو را با حجم مناسب جذب و به سمت دیگر محور منتقل کرده و پایدار ی خودرو را افزایش میدهد . بالطبع این پایداری که بسیار قابل توجه است کمک به رانندگی سریعتر، جسورانه تر و ... میکند و این مهم باید قسمتی از یک خودروی نظامی فارغ از ابعاد و کلاس آن باشد . همینطور میل موجگیر در مسیر های بیرون از جاده ( آفرود ) و مسیرهای صعب العبور باعث ثبات خودرو در گذر از در زوایای عرضی و ... خواهد شد . چه شاسی کامیونی ایی در برخورد با رعد اولین نکته ایی که به ذهن افراد فنی و ... خطور میکند این است که آیا این امرپ کاملا" جدید ( به صورت صد در صدی ) است ؟ و یا بر اساس شاسی کامیونی ایی شکل گرفته و یا توسعه یافته ؟ اولین نکته ایی که در برخورد با رعد به صورت غیر قابل انکاری خودنمایی میکند ، استفاده از مجموعه محورهای ( به نسبت قدیمی تر ) کامیونی شرکت معظم بنز است . در کامیون های بنز 6x6 استفاده کننده از این در اصطلاح توپی ها ، 2 نامزد وجود دارد . شاسی 6X6 کامیونی در اصطلاح بدون دماغ NG 2631 _2 معروف به بنز 10 سیلندر با توان 310 و 320 اسب بخار و شاسی کامیونی 6X6 و دماغ دار LAK 2624_8 واگن هوود معروف به مایلر با توان 240 تا 280 اسب بخار ( در نمونه ی توربو 280 اسب بخار ) است . با توجه به دردسرهای جابه جایی کابین ، عرض بیشتر پیشرانه ، جابه جایی مجموعه فرمان و مجموعه ی پدال ها و ... بنز NG از مقایسه خط میخورد و تنها گزینه ی موجود میشود مایلر . نسبت توان به وزن یکی از مشکلاتی که خودروهای زرهی و سنگین با آن دست به گریبان بوده و هستند رابطه ی نسبت توان به وزن است ( اسب بخار به تن _ هزار کیلوگرم ) . هرچه نسبت قدرت به وزن افزایش یابد توان تحرک و چابکی خودرو بیشترخواهد شد و هرچه این نسبت ضعیفتر میشود خودرو کند و کندتر ( تنبل تر ) میشود . این کندی در روز واقعه و لحظات سرنوشت ساز شاید تفاوت بین زنده ماندن و یا نماندن نیرو را تعیین کند . در اصل سطح مناسب حفاظتی و توان تحرک مکمل یکدیگر هستند و هر زمانی که هر یک از آنها دچار ضعف شود باید در مسیر پیش رو و یا طی شده ( طراحی و ساخت ) تجدید نظر کرد . در تصاویر پخش شده ، رعد یک مقداری کند به نظر میرسید و در قسمت هایی برای پوشش کندی آن ، عامدا" فیلم تند شده بود . البته به نظر با توجه به نمونه ی اولیه بودن این امرپ ، بیشتر حفاظت مد نظر قرار گرفته و تا ساخت تعداد مناسب از آن زمان زیادی باقی است . امیدوارم در زمینه ی تحرک فکر جدی ایی برای این امرپ بشود ، چراکه هر ارگانی برای سفارش با تعداد مناسب از این این امرپ از آن تست های میدانی خواهد گرفت و اگر نتایج به دست آمده با نیازها همخوانی نداشته باشد ، این امرپ وطنی برای ساخت ( حتی به شکل کارگاهی ) راه به جایی نخواهد برد . در مورد پیشران رعد و یا تعویض با نمونه ی توانمند تر به علت عدم نمایش آن نمیشود اظهار نظر کرد ، حتی در ویدئو کلیپ های پخش شده هم آوای پیشرانه (صدای موتور ) مشخص نبود تا بتوان حدس مشخصی در این مورد زد یک نکته تا جایی که حقیر متوجه شدم ، در مورد تعویض پیشران به نمونه ی توانمند تر نمیشود به شکل انفجاری عمل کرد و پیشرانی با توان 2 برابر نمونه ی استاندارد آن خودرو را استفاده کرد ، چرا که مجموعه ی انتقال قدرت ( ترانسمیشن ) خصوصا" جعبه دنده ( گیربکس ) دارای توان انتقال گشتاور در بازه ی مشخصی هستند و تعویض های غیر کارشناسی شده این مجموعه را دچار مشکل خواهد کرد . با دقت به اطلاعات درج شده میتوان بدون ایجاد مشکل ، پیشران را تا حد ممکن توانمند تر انتخاب کرد . با توجه به توضیحات ، این امرپ 6X6 ( رعد ) در ادامه ی امرپ 4X4 طوفان نبوده و با توجه به قطعات و تجهیزات مورد استفاده برای آن ، ارتباط بین آن و گروه اشتریت دور از ذهن به نظر میرسد . آنچه که از شواهد امر پیداست این پروژه به صورت کاملا" داخلی ( با قطعات ، تجهیزات موجود و در دسترس ) انجام شده است . نوشته شده توسط crazyinventor ، صرفا" برای سایت وزین " میلیتاری " پ ن این مطلب بر اساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده ایجاد شده و با توجه به برخی کمبود ها احتمال تغییرات و یا خطا در این نوشته وجود خواهد داشت . از برادر عزیز جناب رمو ( remo ) بابت ارائه ی توضیحات راهگشا تشکر میکنم .
-
6 پسندیده شدهبله، به هر حال روحانی خودش سال ها در شورای عالی امنیت ملی بوده و احتمالا ناظر به بحث های خاص چنین موردی را مطرح کرد ( شاید حتی کار روش شروع هم شده بوده با توجه به تهدیدات پیش روی ما و ارزیابی هایی که بررسی میشن در شورا ) ولی با توجه به سطح تهدیدات شاید نیاز باشه یا به طور جدی تر به این موضوع در باور (موشک ویژه) پرداخته بشه یا یک سامانه تخصصی (یا با گرایش بیشتر به وظیفه ضدبالستیکی خصوصا با پیشرفت های جدید و مانور و فریب و جنگال) طراحی بشه. هرچند تهدیدات بالستیک ضد ما شاید ویژگی پرحجمی را نداشته باشه ولی ویژگی دقت و قدرت و ترکیبی را خواهد داشت. باور قدم اولیه بزرگی برای ماست. باید به سازندگان و طراحانش با تمام محدودیت ها و سختی ها تبریک ویژه گفت. مشخصاتش هر چی میخواد باشه فعلا. یادمه همون اوایل پیش آمدن بحثش و تاکید فرماندهان بر دستور رهبری خیلی هامون هم به خاطر اسمش (یک پروژه غیرجدی) و هم پیچیدگی های فنی و ریز، طراحی یک سیستم یکپارچه که مملو از جزییات و فناوری و تعاملات درون سیستمی و نرم افزاری و سخت افزاری است را یک شوخی از سمت مسئولان میدونستیم.
-
5 پسندیده شدهتصاویری که در ان ادعا شده یکفروند پهپاد MQ-9 امریکایی برفراز آسمان یمن ساقط شده برخی منابع معتقدند که این پهپاد بر اثر آتش متقابل پدافندی واحدهای دفاع هوایی حوثی مسلح به موشکهای صیاد-2 سی ساقط شده !!!!!!
-
4 پسندیده شدهبیرون بودن رادوم موشک ها از کنیستر نشان میده رادارد خود موشک قبل از شلیک احتمالا کاری میکنه. خوبه در این مورد دوستان بحث کنند.
-
4 پسندیده شدهبا سلام یک زمانی نه چندان دور وقتی آژیر قرمز بصدا درمیومد بخصوص در شب چیزی که باعث قوت قلب مردم میشد شلوغ کردن اسمان باگلوله های 23 میلیمتری بود و همون هم بعدها فهمیدیم بیشتر شبیه شو نمایشی برای دلگرم کردن مردم بود . با سن و سال کم بارها و بارها جولان هواپیماهای عراقی رو با چشم خودم دیدم «اونقدر نزدیک به زمین که خلبان قابل رویت بود »این اواخر مثل جنگ سوریه بشکه های تی ان تی سر مردم میریختن اونم روز روشن در کنار جانفشانی توپچیهای فداکاری که هر چند به ندرت ،ولی پیش اومد که هواپیمای عراقی رو هدف قرار میدادند. و حالا به لطف و همت و غیرت یه مشت بچه بسیجی انقلابی به جایی رسیدیم که دوستان دستاوردها رو با پدافندهای روز دنیا مقایسه میکنند و بعضیها جسارتا بی معرفتی به خرج میدن و گیر بنی اسراییلی میگیرن هر چند بایستی قبول کرد تا نقد و انتقاد نباشه حرکت رو به جلو میسر نیست . در این سایت شاید جوونهای دهه هفتادی به اینطرف باشند که شکر خدا جز تعریف از جنگ اونم از بزرگترها خاطره ای نداشته باشن و از این بابت خوش به حالشون ولی یکی مثل من با دیدن این دستاوردهای بزرگ تازه درک میکنم اگر اون زمان بدون اغراق ده درصد پدافند امروز رو داشتیم شاید شاهد فجایعی اسفناک از به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم شهرم یا کشورم نبودم یا نبودیم. مع الوصف دست تمامی عزیزانی که با این دستاوردها باعث ایجاد غرور ملی و بالا رفتن عزت نفس برای هر ایرانی میشن میبوسم و با تمام وجود افتخار میکنم به اینکه کجا بودیم و به کجا رسیدیم . ببخشید روده درازی کردم
-
3 پسندیده شدههدف خيلي ارزشمندي رو زدن اين رو در كنار پهباد ترايتون بذاريد ، براي ترامپ يه ضدحمله خواهد بود ارزش پهباد در حدود ١٦ ميليون دلار هست اين حمله رو باب شدن زدن پهبادهاي در دنيا بويژه امريكايي بايد بامداد كرد احتمال يك جواب متقابل زياده ولي از يمن چيزي نموده برا زدن از نظر استراتژيك پرواز پهبادهاي امريكايي با تغييراتي و با دور شدن از نقاط خطر همراه خواهد شد
-
2 پسندیده شدهيادته تو شروع و اعلام باور ، حسن روحاني گفت من ازشون خواستم يك موشك بالستيك رو بزنن فكر كنم اون حرف ايجاد اهميت پيدا ميكنه چون تو شرح وظائف باور درگيري با موشك بالستيك هم بود
-
2 پسندیده شدهاحتمالا ارتفاع 65 کیلومتر مربوط به رادار است. ولی وقتی رادار برای این برد طراحی شده میشه گفت سامانه کاملا با قابلیت شکار موشک های بالستیک طراحی شده است و احتمالابعدا موشک هایی با برد بالاتر هم برای ان میسازند. به هر حال این اولین ورژن باور است. قطعا در چند سال اینده ما شاهد ورژن هایی با برد بالاتر خواهیم بود. ولی مهمتر از برد سامانه امکانات ان برای رهگیری پرنده های رادارگریز است. امیدواریم در اینده شاهد طراحی یک رادار در باند L مشابه رادار گاما برای این سامانه باشیم
-
2 پسندیده شدهتل ترعی در جناح راست خان شیخون پاکسازی شده از این محور تقریبا هشت کیلومتر با خان شیخون فاصله هست و ارتش برایفشار بر عقبه مسلحین در شمال حماه میتونه شهرک تمانعه و روستا و پست خزانات رو مورد حمله قرار بده تا حالا ارتش وارد هیچکدام از مناطق در معرض محاصره از جمله مورک کفرزیتا لطامنه خان شیخون صیاد و ... نشده برخلاف گفته های خود هوداران و بعضا رسانه ها و خبر نگاران مسلحین این مناطق به صورت کامل تخلیه نشده به نظر میرسه برخی از افراد بومی این شهرکها و نیروهای جهادی اصرار بر ماندن و ادامه درگیری تا آخر رو دارند و تعدادی از نیروهای غیر بومی هم با بسته شدن جاده سریع مناطق رو تخلیه کردن ممکنه انتشار خبر گسترده تخلیه و سقوط این مناطق هم برای کشاندن ارتش به این شهرکها و به نوعی کمین و فریب بوده چون واقعا صفحات مسلحین خبر رو شدید کار کرده بودن درباره ترکها هم بیشتر حرفهاشون مصرف داخلی و بین هوادارن و مخالفینشون داره خیلی جدیشون نگیرید کلا بشدت تند در موضع گیری ها اما رام سربزیر در اقدامات هستن توی این مورد پست نظارتی هم روسها و بعد سوریها هستن تصمیم میگیرند
-
2 پسندیده شدهبا سلام ، ضمن عرض تبریک عید غدیر خم به محضر همه عزیزان میلیتاری ... تصاویری چند از رادارها و لانچر سامانه باور -373
-
2 پسندیده شدهسامانه باور 373 با برد بیش از 200 کیلومتر و ارتفاع درگیری 27 کیلومتر https://aparat.com/v/VZ4Nf https://www.youtube.com/watch?v=s3oK8GY8s2k
-
2 پسندیده شدهما همیشه با یک دوگانگی تلخ روبرو هستیم همیشه بدست آوردن یک هدف با هزینه کردن همراه هست و هیچ چیز ارزان نیست اما این هزینه با توانایی ها ارتباط مستقیم دارد اگر توانمند باشی هزینه به مراتب کمتری می دهی و مشکل کمتری ایجاد می شود بهترین ضرب المثل برای صحبت من این جمله هست که خون هایی که در جنگ ریخته می شود همان عرق هایی هست که در زمان صلح ریخته نشده است خیلی از دردهایی که در یمن می بینید ناشی از ضعف خود یمنی ها و ما ایرانی ها در تجیهز خودمان هست برای مثال تامین غذا و دارو و امنیت خطوط نیروی دریایی و خیلی از توانمندی ها و ضربه هایی که عربستان می خوره از عرق هایی هست که ریخته شد برای مثال بحث موشک و پهباد و ضد زره اما یمن و حوثی ها چه راهی داشتند؟ حقیقت این هست که یا باید تسلیم می شدند و یا جنگ می کردند تسلیم بدتر از وضعیت فعلی بود و قحطی مثل شرایط فعلی و زبونی به سراغشون می اومد جنگ مستقیم هم شکست بود و بدتر از تسلیم تنها راه ممکن همین بود اگر چه که تقویت پدافند و موشک های دریایی می تونست فشار رو خیلی کمتر کنه ( در حرف ساده هست و در عمل سخت)
-
2 پسندیده شدهبسم الله.......... 11 مرداد 1398 رونمایی نیروهای محور مقاومت در یمن از موشک برکان 3 این موشک منطقه دمام عربستان در ساحل خلیج فارس را مورد حمله قرار داد حمله موشکی و پهپادی رزمندگان مقاومت به مراسم رژه نیروهای ائتلاف در عدن در این حمله 43 نفر از جمله یکی از فرماندهان بلند پایه هوادار امارات کشته شدن به اسارت در آمدن نزدیک به 40 تن از عناصر یمنی وابسته به عربستان در مرزهای این کشور با یمن حمله موشکی انصارالله به پادگانی در نجران عربستان
-
1 پسندیده شدهوزیر دفاع همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون بینیازی کشور از خرید خارجی با وجود سامانههای داخلی، گفت: نیازی به خرید سامانه های خارجی نخواهیم داشت و حتما نسخه های بعدی سامانه باور ۳۷۳ متناسب با تغییرات، قابلیت های جدیدی خواهد داشت و نسل های بعدی آن امنیت نسل های بعدی را تامین کند. منبع از سایز استاندارد استفاده کنید با تشکر
-
1 پسندیده شدهشیرینی پیروزی در خان شیخون زمانی بیشتر می شود که بیاد بیاوریم ترامپ به بهانه حمله شیمیایی در خان شیخون به سوریه حمله کرد تروریست ها از این منطقه و بویژه ازسمت مورک بارها تلاش برای گرفتن مناطق دیگر و بویژه اخلال در عملیات حلب داشتند ولی امروز خان شیخون بدست رزمندگان مقاومت افتاد این پیروزی بزرگترین جواب به حمله ترامپ و حملات اسرائیل بود چون راهبردی بود امیدوارم جواب های اینچنین بیشتر بشه ---------- از امروز باید به فکر ادامه و طرح های بعدی ازادسازی در ادلب بود ولی ادامه حمله از کدام سو هست در نگاه اول ادامه حمله از سمت خان شیخون به سمت معمره النعمان است چرا که نزدیک شدن به این شهر و کفر رومه و کفر نبل راه رو برای ایجاد پاکت های دیگر چه از سمت شمال غرب و چه از شمال شرق به راحتی میسر می کند بویژه که خطوط شکسته و موانع کمی در روبروی ارتش هست ولی حضور ترکیه و تسلیحاتی که آورده کار رو سخت تر میکنه شرایط میدانی رو باید دید، همین حمله به نزدیکی کاروان ترکی باعث پیروزی سریع تر این عملیات شد، پس امیدهایی برای پیشروی به نزدیکی شهر ممکن هست ایده دوم که در صورت عدم پیشروی احتمالش بیشتر هست گسترش زمین از مناطقی که تروریست ها اتش بس را می شکنند هست برای مثال در همین منطقه شروع عملیات در پاسخ به حملات تروریست ها در کفر نبوده درغرب خان شیخون بود ایده های بعدی که احتمال کمتری دارند - حمله در غرب سوریه در نزدیکی مرز به سمت جسر الشغور - حمله از شرق به سمت سراقب در نزدیکی شهر ادلب ( گام و اقدام بزرگی هست چون کلا ادلب در خطر سقوط قرار می گیره و معمره النعمان هم تقریبا ارتباطش قطع میشه در آخر باید از جناب aminor تشکر کرد که تاپیک سوریه رو از یک تاپیک خبری به تاپیک تحلیلی ارتقا داد
-
1 پسندیده شدهاخبار به نقل از منابع مخالفین گروههای مسلح شهر کفرزیتا را تخلیه کرده و در حال تخلیه لطامنه و خان شیخون هستن ارتش وارد بخش های از شهر خان شیخون شده است حتی برخی از هواداران مسلحین خبر سقوط شهر را اعلام کردن ولی منابع نیمه رسمی سوری اعلام کرده اند ارتش هنوز وارد شهر نشده است به هر حال شهر خان شیخون بزودی زود کاملا پاکسازی خواهد شد و مسئله زمان هست بعد از رسیدن ارتش به جاده سراسری کار خان شیخون هم تمام شد
-
1 پسندیده شدهسلام علیکم الحمدلله رب العالمین در شب مبارک عید سعید غدیر ، شهر خان شیخون در استان ادلب سوریه ، آزاد شد.
-
1 پسندیده شدهپریشب از عدن زنگ زدن به شبکه الجزیره .یه آقای میگفت شما همش ایران را متهم میکنید به دخالت در یمن حال اینکه میدونیم ایران فقط حمایت معنوی میکنه از حوثی ها (معنویات) ولی این امارات تمام جنایت ها جنگ ها سیاست ها همه به گردن خودشه
-
1 پسندیده شدهنبردها در عدن شدت گرفته و گویا جنگنده های اماراتی و عربستانی هر کدوم مواضع طرفین را بمباران هم میکنند. نکته اینجاست جنگ غنیمت ها بسیار محتمل بود بعد از پایان نبرد یمن ولی به نظر وقتی اشاراتی دیدند طرفین که ممکنه جنگ یمن به همین زودی ها متوقف بشه زودتر شروع کردند به چنگ انداختن در مانده ها و داشته ها و غنیمت ها. کشته شدن مزدور اماراتی تنها یک بهانه بود و البته در این میان استخبارات عربستان به نظر سعی کرد با ترور** برادر عبدالملک حوثی یک شوک ( حتی شاید یک پیشکش به طرفهای اماراتی به خاطر کشته شدن مزدورشون و به عنوان یک هدیه) وارد کنه به ماجرا تا جلوی پیشروی مزدوران اماراتی را بگیره ولی هر چه قدر هم رسانه های عربستانی این خبر را پوشش دادند به نظر اماراتیها همچنان به قدرت چنگ اندازیشون به غنایم مطمئن هستند و کوتاه نمیان. **یکی از رسانه های یمنی روایت کرده در تماسی ( اشاره شده عامل اصلی ترور یکی از فرماندهان نظامی وابسته به صالح بوده که گویا همچنان در ظاهر خودش را در جبهه خودی ها نشون میداده) از ابراهیم حوثی تقاضا میشه برای یک جلسه مهم به محلی بره و وقتی ایشون با همراهشون حاضر میشند، تقاضا میشه سلاح هاشون را خارج از محل قرار بدند و وارد بشند و وقتی وارد میشند هدف گلوله عاملین ترور قرار می گیرند و به شهادت میرسند. امروز هم ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربستانی اذعان کرد به این ترور ولی به گفته خودش به خاطر مسائل امنیتی چیز بیشتری فعلا فاش نمیکنه و یکسری هم تهدید کرده که هر کس به ما موشک بزنه! تحت تعقیب (بخوانید ترور) قرار میگیره و ما یک لیست داریم!!
-
1 پسندیده شدهسلام علیکم این نظر یکی از کابران سعودی یکی از انجمنهای عربی نظامی است. می گوید: بنده نظامی نیستم ولی واقعیت را می شناسم. عملیات در همه جبهه ها متوقف شده است جز جبهه صعده که عملیات به صورت پیشروی -عقب نشینی است. کسی در یمن جز کشور سودان با ما نمانده است. اماراتی ها عقب نشینی کردند و اولین اتفاق بعد از این عقب نشینی ، هجوم دیروز انصار الله به رژه نظامیان تحت حمایت امارات و حمله امروز القاعده به یک پادگان نظامی است. فرصت را برای تمام کردن ماجرا به صورت نظامی از دست دادیم . می ترسم روزی بیاید که برای امنیتمان با انصار الله مذاکره کنیم و به پیشواز آنها در ریاض برویم. مشکل دوم این است که اصلا دولت قانونی وجود ندارد... نیروهای قانونی (از نظر سعودی ها) همه شان گروههایی هستند تحت رهبری " احمر" و " مقدشی" ... اگر عقب نشینی کنیم یا حضورمان را کم کنیم ، مناطق آزاده شده سقوط خواهند کرد و حوثی ها بر یمن سیطره پیدا خواهند کرد. در حقیقت بنده بسیار ناامید و مایوسم. نیروهای فعالی داریم ولی در مدیریت جنگ به شکل مناسب ، شکست خوردیم. پی نوشت: سلامتی رزمندگان اسلام صلوات
-
1 پسندیده شدهنکته جالب توجه در مورد امرپ های M-ATV نیروهای ائتلاف سعودی در یمن این است که به تازگی آنها به نارنجک های دودزا در بخش جلوی خود مجهز شده اند. کمین های متعدد و موفق نیروهای حوثی بر علیه نیروهای ائتلاف سعودی به یک چالش برای نیروهای متخاصم سعودی تبدیل شده است. به نظر می رسد نارنجک های دودزا بر روی امرپ های M-ATV به این علت بر روی آنها نصب شده است تا به نیروهای گرفتار کمک کند از کمین و آتش نیروهای حوثی با اطمینان بالاتری فرار کنند.
-
1 پسندیده شدهبسم الله.......... 5مرداد 1398 انهدام نفربر ارتش عربستان در استان جیزان (احتمالا برادلی) https://www.aparat.com/v/LFwyg https://www.aparat.com/v/oDXeE https://www.aparat.com/v/NkB60 https://www.aparat.com/v/9GzKX
-
1 پسندیده شدهAN/APQ-181 راداري است جهت كار در هر نوع آب و هوا، با «قابليت كمتر رهگيري شدن» (LPI). اين سيستم رادار، ساخت كارخانجات هواپيماسازي «هيوز» ميباشد كه اكنون تحت مالكيت كمپاني Raytheon قرار دارد. اين رادار جهت استفاده در بمبافكن B-2A Spirit در اواسط دههء 1980 طراحي شد و در به سال 1993، وارد خدمت گشت. PESA APQ-181 يك رادار چندحالته است كه امكان هدفگيري بسيار با دقت چند هدف مختلف را به طور همزمان فراهم ميآورد. اين رادار، همچنين به سيستم تعقيب عوارض طبيعي زمين نظير كوهها و تپهها مجهز است و قادر است از برخورد هواپيما به اين عوارض، جلوگيري كند. اين رادار در باند Ku عمل ميكند (Ku band زيرمجموعهاي از J band ميباشد). طرح اصلي اين رادار بر پايهء انتقالدهندهء اطلاعات TWT بنا شده است كه شامل «آنتن الكترونيكي دوبعدي جستجوگر غيرفعال» (PESA) ميباشد. PESA مخفف Passive Electronically Scanned Array TWT مخفف Traveling Wave Tube [align=center][/align] جايزهء Collier Trophy به سال 1991، تيم صنعتي توليد كنندهء B-2 (شامل كمپاني هيوز و چند مقاطعهكار بزرگ) برندهء جايزهء Collier Trophy شدند. اين جايزه به دليل طراحي، توسعه، توليد و آزمايش سيستم بر روي B-2 به آنها اعطا شد؛ زيرا در مهمترين و راهبرديترين پروژهء هوافضاي آمريكا شركت كرده بودند و اين پروژه، جزئي از امنيت ملي آيندهء كشورشان محسوب ميشد. جايزهء Collier Trophy از معتبرترين جوائز در زمينهء علوم هوانوردي ميباشد كه يك بار در سال به كساني اعطا ميشود كه به «ارزشمندترين موفقيت در زمينهء علوم هوانوردي يا فضايي در آمريكا دست يافته باشند كه باعث پيشرفت قابليتها، افزايش راندمان و بالا بردن ايمني هوايي يا فضايي، يا هر كاري كه ارزشمندي آن در طول يك سال استفادهء عيني محقق شود.» AESA به سال 2002، كمپاني Raytheon برندهء مناقصهء ساخت مدلي جديدي به نام «آنتن جستجوگر الكترونيكي فعال» (AESA) شد كه در واقع گونهء جديدي از رادار APQ-181 بود. اين ارتقاء رادار در B-2، باعث بهبود اعتمادپذيري سيستم ميشد و همچنين باعث رفع اختلالات بالقوهء بروز كرده بين فركانس كاري رادار B-2 و سيستم ماهوارههاي تجاري ميگرديد كه در فركانس J band فعاليت ميكردند. امروزه انتظار ميرود همگي بمبافكنهاي B-2 تا سال 2010، سيستم رادارشان به مدل AESA ارتقاء يابد. AESA مخفف Active Electronically Scanned Array LPI يا Low Probability of Intercept چيست؟ يك سيستم رادار از نوع «كمتر قابل رهگيري شدن»، هنگامي كه در جستجوي اهداف ميباشد (Track While Scan)، شناسايياش به وسيلهء ادوات غيرفعالي نظير «گيرندهء اخطار راداري» (Radar Warning Receiver) بسيار مشكل و تقريبن غيرممكن است. اين ويژگي بسيار مهمي است، زيرا حين جستجو و يافتن هدف، علائمي دال بر حضور رادار جستجوگر به گيرنده هاي دشمن نمي رسد. RWR چيست؟ گيرندهء اخطار راداري يا RWR، سيستمي غيرفعال يا Passive محسوب ميشود؛ بدين معني كه هنگام استفاده و روشن بودن، تشعشع يا نشانهاي از خود بروز نميدهد. اصليترين وظيفهء RWR، اعلام اخطار در هنگام قفل شدن رادار دشمن بر روي هواپيماي خودي، به صورت بوق، چراغ يا صداي ضبط شدهء انسان است. اين سيستم در جنگندهء F/A-22 ابتدا به صورت بوقهاي غيرممتد و پس از شليك موشك دشمن، كلام خانمي كه عبارت Incoming Missile را ادا ميكند در كابين خلبان و به همراه همان صداي بوق غيرممتد پخش ميشود. روشهاي کاهش سطح مقطع راداري * استفاده از فرکانس عريض (Wideband). * پخش کنندهء طيف فرکانس کوتاه بازگشتي موسوم به FHSS يا Frequency-hopping spread spectrum که روشي است براي انتقال سيگنالهاي راديويي به وسيلهء انتقال امواج از طريق چند فرکانس کاري مختلف که با تغيير سريع و مداوم فرکانس کاري رادار، فراهم ميشود. * استفاده از امواج FM پيوسته. * استفاده از حداقل توان كاري رادار براي شناسايي. * استفاده از ضربان فشرده شده يا Pulse Compression. ساخت راداري كه تشعشعات كمي از خود منتشر كند و همچنين احتمال شناسايياش كم باشد، باعث خواهد شد كه هنگام كار، هيچ تاثيري بر روي سيستم «گيرندهء اخطار راداري» (RWR) دشمن نداشته باشد. اگرچه هنگامي كه يك رادار، حجم گسنردهاي را در جستجوي اهداف كاوش ميكند، بخش عمدهاي از پرتو تابيده شدهاش، مكررن بر روي سيستم RWR انعكاس مييابد. سيستمهاي مدرن شبكهء راداري، نه تنها كنترلي بر ميزان تشعشعات جانبي خود ندارند بلكه به دليل پخش شعاعهاي انرژي با سرعت زياد و در جهات مختلف، داراي نقطهء ضعف نيز ميباشند. اما اين تكنولوژي جديد، حتا اگر سيگنالهاي ارسالي رادار مورد شناسايي واقع شود، باعث مغشوش شدن كار سيستم RWR شده و بدين جهت اجازه نميدهد كه رادار مورد شناسايي دشمن واقع شده و تهديد شود. تمامي ادواتي نظير هواپيماهاي و كشتيهاي جنگي و موشكهايي كه تشعشعات راداري از خود ساتع ميكنند، جهت كاهش اين تشعشعات، سطح مقطع امواج الكتروماگنتيك را كاهش دادهاند تا ميزان پنهانكاريشان بهبود يابد. مضاف بر اين، كاهش تشعشعات جانبي پرتوهاي رادار، امروزه امري بسيار مقبول است، زيرا باعث ميشود كه مشخصات رادار، به سختي مورد شناسايي قرار گيرد. يعني هنگامي كه رادار مورد شناسايي RWR قرار گرفت، تشخيص نوع آن، امري بسيار مشكل است و معلوم نميشود از روي چه وسيلهاي در حال كار ميباشد و از اين رو، اخلال در كارش (Jam)، تقريبن غيرممكن ميشود. نمونههايي از رادارهاي AESA كه در آنها تكنولوژي مدرن LPI به كار رفته است، رادار جنگندهء F/A-18E/F Super Hornet و رادار پيشبرندهء (هدفياب) به كار رفته در درون موشك ضدهوايي S-300PMU-2 ميباشد. [align=center]نمونه استفاده شده در جنگنده اف 15 نمونه استفاده شده براي سوپر هورنت APG-79 AESA Radars for Super Hornets اين هم نمونه زميني [/align] منبع :www.centralclubs.com/viewtopic.php?t=795