برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on پنجشنبه, 22 اسفند 1398 در همه مناطق
-
3 پسندیده شده"سراقب .....عملیات ویژه حزب الله " بخش اول ... ورود حزب الله داستان ازجایی شروع شد که نیروهای حزب الله و ارتش سوریه در محور شهر"طلیحه" مورد هجوم ارتش ترکیه ونیروهای همپیمان او قرار میگرند این هجوم شدید که بمدت دو روز ادامه داشت که در نهایت نیروهای مدافع تواستند این حمله را دفع نمایند. شب هنگام نیروهای حزب الله که در یکی از محورها ی در حال جنگ بودند بر اثر گلوله باران منطقه توسط توپخانه ترکیه در ساختمانی پناه میگیرند که که توسط پهپاد های ترکیه شناسایی و سپس هدف قرار میگیرند و پس از این واقعه وضعیت به شدت بحرانی میشود که ابتدا باصدور اطلاعیه " مرکز مستشاران ایرانی در سوریه " شروع شد نکته قابل توجه این اولین بار بود چنین بیانیه ای صادر می شد ولی این نهایت کار نبود پس از آن حزب الله به واسطه " عباس ابراهیم فرمانده پلیس عمومی لبنان" درترکیه با "هاکان فیدان" رئیس دستگاه اطلاعاتی ترکیه دیدار میکند پیام هایی بین طرفین ردوبدل میشود که طی ان ابتدا هدف قرادادن حزب الله نفی وسپس بر اشتباه بودن عدم نیت ترکیه برای ضربه زدن به حزب الله تاکید میشود همزمان با این دیدار بین رئیس جمهور ایران و رئیس جمهور ترکیه تماس تلفنی برقرار میشود تا از میزان تنش در منطقه کاسته شود. از اینجا به بعد بود تصمیم حزب الله برای ورود به جبهه ادلب را باید هم وزن با ورود حزب الله به" جبهه القصیر" از ابعاد نظامی و استراتژیک در جهت تغییر موازین قوا در منطقه می توان مقایسه کرد از ان جهت که موقعیت دو شهر القصیر و سراقب جایگاهی خاص در جغرافیای سوریه بازی میکنند. حزب الله سریعا توانست یک نقشه عملیاتی - تاکتیکی را با استفاده از نیروهای ویژه "الرضوان " به اجرا در آورد . این نیرو که با آموزش ها و تجهیزات خاص برای این عملیات انتخاب شدن تا بتوانند در سریع ترین زمان ممکن وبا کمترین خسارت اهداف از پیش تعیین شده را محقق نمایند .در این عملیات نیروهای حزب الله در تاریکی شب توانستند به شهر نفوذ وپس ازان از طریق اجرای نبرد از فاصله نزدیک نیروهای ترکیه وهپیمان او را غافلگیر و اتش توپخانه اورا بی اثر سازند ودر نهایت در کمتر از یک روز بر شهر سراقب مسلط شوند. بخش دوم .. عملیات سراقب از دیگاه اسرائیل این عملیات توجه اسرائیل را نیز به خود جلب نمود سایت " Netsiv" اسرائیل که به نوعی نزدیک به مراکز اطلاعاتی اسرائیلی هست وبیشتر بر مسائل لبنان وسوریه متمرکز است این نبرد را چنین تحلیل میکند: 1. این نبرد وباز پس گیری دوباره شهر سراقب با وجود پهپاد های پیشرفته ترکیه واشراف کامل انها بر اسمان منطقه صورت گرفت که این مسئله با توجه به بکار گیری گسترده پهپاد ها توسط اسرائیل در جنگ ها وهمچنیین با توجه به رویارویی احتمالی بین حزب الله واسرائیل در آینده قابل توجه است . 2. نفوذ درشب همچنین انجام عملیات و جنگیدن و رسیدن تا نزدیک مراکز ارتش ترکیه و نیروهای همپیمان او دلالت بر توانایی های خاص نیرو های عمل کننده دارد. 3. استفاده گسترده حزب الله از تک تیرانداز ان به عنوان نیروهای های خط مقدم وعمل کننده 4. این اولین باری است که حزب الله اقدام به استفاده ی گسترده از عملیات شبانه برای تسلط بر یک منطقه می نماید ومیتوان آنرا جزئی از نقشه های غافلگیر کننده نظامی حزب الله در جنگ آینده با سرائیل در جهت سیطره سریع بر مناطق در شب و پس ازآن اقدام به تقویت خطوط دفاعی در روز کند. 5. این عملیات باعث ایجاد رعب در فرماندهان اسرائیلی و همچنین آمریکایی بدلیل از استفاده از تاکتیک ها وتجهیزات نوین شد. 6. طبق ادعای این سایت حزب الله در این نبرد توانست 150 نیروی ترکیه ای را کشته و 30 دستگاه خودروی زرهی را منهدم نماید . درپایان مطلب فوق خلاصه مفید ترجمه چند مقاله هست واگر اشکالی در مفاهیم بود دوستان عزیز میلیتاری به بزرگواری خود ببخشند. منابع: https://www.lebanondebate.com/news/472096 http://www.almayadeen.net/news/politics/1383944/موقع-أمني-إسرائيلي-يحذر-من-الإنجاز-العسكري-لحزب-الله-في-معرك https://www.lebanondebate.com/news/472313 https://www.lebanondebate.com/news/471768 https://www.alarabi.press/حزب-الله-يُضيف-الأتراك-الى-لائحة-ضحاي/ https://middle-east-online.com/قدرات-حزب-الله-العسكرية-في-إدلب-تحت-المجهر-الإسرائيلي
-
3 پسندیده شدهژن نسل چهارم برای روباه مکّار روسی رویکرد جدید نیروی هوایی روسیه به رهگیرهای پرسرعت برای رویارویی با غرب دهه هفتاد میلادی ، یکی از جذاب ترین بازه های زمانی رویارویی شرق و غرب در قالب جنگ سرد بشمارمی آمد ، طیف متنوعی از فناوری ها و سخت افزارهادر این دهه به دنیای تسلیحات معرفی شد که دراین میان ، تنوع قابل ملاحضه محصولات هوایی به صورت شاخصی بر تارک این منازعه می درخشد . با توجه به این موضوع ، جنگنده میگ-25 فاکس بت برای نخستین بار به سال 1967 وارد خدمت فعال رزمی شد و تا به امروز در ردیف یکی از توانمندترین جتهای رزمی نسل سوم مورد شناسایی قرار می گیرد . این هواگرد که در ابتدای امر ،بصورت یک رهگیر سنگین وزن طراحی گردید ، به صورت متمایزی نسبت به همتایانش می توانست با سرعت شگفت آور 3.2 ماخ در ارتفاع 25 کیلومتری دست به عمل زند که این مساله بدان کمک می نمود تا فراتر از برد موثر سامانه های دفاع هوایی آن روزها ، موفقیت ماموریتهای محوله را تضمین نماید . MIG-25 PD علاوه براین ، فاکس بت ، همچنین تا به امروز ، در ردیف سنگین ترین هواگردهای قرار دارد که برای رزم در هوا تولید شده و در این زمینه ،تنها گونه ارتقاء یافته آن که بعدها با شناسه میگ-31 فاکس هاوند به دنیای هوانوردی معرفی شد مجموعا" قابلیت حمل میزان قابل توجهی از تسلیحات و حسگرها را با خود داشت . در مجموع ، این رهگیر روسی بدلیل توانایی حمل موشکهای برد بلندی نظیر R-40 با بردی برابر 80 کیلومتر و وزنی در حدود 475کیلوگرم ، که درزمان خود تقریبا" بی رقیب بحساب می آمد ، فلسفه طراحی جدیدی را پیش روی طراحان هواگردهای رزمی نهاد . راست : فرودگاه هاکوداته ژاپن ، پذیرای محرمانه ترین جت روسی چپ : ویکتور بلنکو تحت شدیدترین اقدامات امنیتی وارد ایالات متحده میشود ( 9 سپتامبر 1976 ) اگر چه سابقه عملیاتی فاکس بت ، با فرازو نشیبهای زیادی همراه بوده ، اما این رهگیرتیتانیومی برای نخستین بار توانایی های رزمی خود را در قالب ماموریتهای شناسایی استراتژیک در خاورمیانه به ثبت رساند ، جایی که 4 فروند از این جتهای پرسرعت ، به سال 1971 به یک پایگاه نظامی روسی در مصر اعزام شدند تا ماموریتهای خاصی را برفراز شبه جزیره سینا به انجام رسانند . این ماموریتها براساس آنچه که درتاریخ هوانوردی به ثبت رسیده با واکنش های متعدد نیروی هوایی و شبکه دفاع هوایی اسراییل روبرو شد ،اما تلاش های پرتعداد اسکادران های اف-4 مسلح به موشکهای هوابه هوای اسپارو وسیستم های دفاع هوایی هاوک این نیرو هرگز موفق نشدند تا خللی در ماموریتهای خفاش روسی ایجاد نمایند . علاوه براین ، این رهگیر روسی ، کارنامه به نسبت قابل قبولی در جنگ میان هند و پاکستان ( توسط نیروی هوایی هند) و جنگ طولانی میان ایران و عراق ( توسط نیروی هوایی عراق ) و حتی عملیات طوفان صحرا ( که درجریان آن اسکادران های ایگل نیروی هوایی عربستان و ایالات متحده تلاش زیادی برای ساقط کردن آن به کار بستند ) از خود برجای گذاشت . اما در حالی که فلسفه طراحی فاکس بت برای کارشناسان بلوک غرب یک موضوع ناشناخته بشمارمی آمد ، فرار ویکتور بلنکو با یکفروند میگ-25 به ژاپن ، هدیه ای باد آورده برای ناتو وبویژه نیروی هوایی ایالات متحده محسوب میشد . بلنکو با جنگنده محرمانه خود بسوی فرودگاه هاکوداته ژاپن پرواز نمود و پس از جاگذاشتن فانتوم های ژاپنی که برای رهگیری وی به پرواز درآمده بودند ، در خاک این کشور فرود آمد و در عین ناباوری ، دفترچه راهنمای خدمه را نیز در اختیار کارشناسان نظامی غرب گذاشت . حال که چنین هدیه ای شگفت آور از لبه فناوری نظامی شوروی در اختیار غرب قرار گرفته بود ، تحلیلگران غربی می بایست از این فرصت استفاده می کردند و همین گونه نیز شد . رادار سافایر-25 کارشناسان نظامی ژاپنی و آمریکایی بسرعت سامانه های حساس الکترونیک ، پیشرانه ها را از بدنه اصلی جدا کرده و به بررسی آن پرداختند . چنین وضعیتی برای نیروی هوایی شوروی یک فاجعه محسوب میشد ، اما بر خلاف انتظارات ، پاسخ روسها نه با تسریع روند بازگشت این جنگنده ، بلکه با تسریع روند برنامه ارتقاء فاکس بت داده شد ، به شکلی که فناوری های توسعه داده شده برای گونه جدید ، به هیچ عنوان تشابه مشخصی با فناوری که اینک توسط بلنکو در دست غرب قرار داشت ، نداشته باشد . بنابراین ، دفتر طراحی میگ که شکاف حاصله از عیان شدن فناوری نمونه های اولیه فاکس بت را مشاهده نمود ، بسرعت دست به نوسازی گسترده در سامانه های الکترونیک و تسلیحاتی آن زده که نتیجه آن ، تولید گونه MIG-25PD بعنوان یک جنگنده بسیار پیشرفته نسل چهارم بود . براساس اطلاعات موجود ، یک تغییر اساسی در سامانه تشخیص دوست از دشمن (IFF) ، سیستم های اویونیک و ناوبری صورت گرفت . ظهور بمب افکن های جدیدی نظیر تورنادو ( راست ) و اف-111 ( چپ ) معرف تاکتیک جدید بلوک غرب برای اجرای حملات هوایی در ارتفاع پایین بود بااین حال ، شاید برجسته ترین تغییر صورت گرفته در نمونه جدید فاکس بت ، ادغام رادار جدید سافایر-25 ( Sapphire-25) بعنوان یک رادار رهگیر پالس داپلر با بدنه قدیمی بود که بعنوان گل سرسبد فناوری الکترونیک روسی ، می بایست روی نسخه بعدی فاکس بت ، یعنی میگ-31 قرار می گرفت . این رادار با قابلیتهای جدیدی نظیر نگاه به پایین – شلیک به پایین به خلبان اجازه میداد تا با اهداف متخاصم زیر ارتفاع پروازی خود درگیر شود و به این ترتیب ، از مهمترین مزیت خود یعنی سقف ارتفاع پرواز بالا ، بطور کامل بهره ببرد . این مزیت با توجه به تاکتیکهای پرواز در ارتفاع پایین اسکادرانهای بمب افکن نیروی هوایی ایالات متحده که با ورود گونه هایی نظیر اف-111 ، بی-1بی و همتای اروپایی آنها ، تورنادو ، شکل جدیدی بخود گرفته بود ، بصورت شگرفی ، دست بالا را برای نیروی هوایی شوروی ایجاد می نمود . پی نوشت : 1- ادامه دارد ............... 2- ادغام تمامی تاپیکها و پستهای مرتبط با میگ-25 .. نوزدهم اسفند سال یکهزار و سیصد و نود هشت خورشیدی صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
-
2 پسندیده شدهخب با این موضع رسمی وزارت دفاع روسیه مواردی که قبلا ذکر شد در مورد چرایی حملات موثر پهپادی ترکها روشن تر میشه: وزارت دفاع روسیه طبق یکی از حدس هایی که زدیم اشاره کرده اکثر سامانه های دفاعی سوری ها در اطراف دمشق مستقر هست و تنها 4 پانتسیر از حلب و ادلب در مناطق درگیری محافظت میکردند و این یعنی اون بند کم تعداد بودن سامانه ها و جغرافیای گسترده و در نتیجه اشباع* حملات و توان درگیری محدود هر سامانه یکی از گزینه های موفقیت پهپادهای ترک هم در شدت و کمیت حملاتشون و هم در هدف قرار دادن سامانه های محدود موجود و هم حضور بدون دردسرشون در آسمان مناطق درگیری بوده. اشاره شد که با توجه به مرزهای طولانی و نزدیک ترکیه به مناطق درگیری خصوصا اون پیش رفتگی در سواحل غربی سوریه و لاذقیه که قسمت اعظمی از ادلب را پوشش میده، ترکیه از طریق مرزهای بسیار طولانی و از خاک خودش راحت میتونه عملیات پهپادی حتی شبه سوارمی بکنه. در شرایط عادی که جنگی در جریان نبود گاهی حتی همزمان در جغرافیای کوچک ادلب ترکها همزمن 4 پهپاد ( اونهایی که فقط با رادارهای عمومی قابل رصد بود ) در پرواز داشتند و با احتساب چند پهپادی که در عراق و مرزهای نزدیک به ما پرواز میکردند گاهی تا 6 و 7 عدد هم میرسید که رقم قابل توجهیه و در یک جنگ حالا حساب کنیم تا چه حد میتونند آسمان را اشباع کنند اون هم از انواع پهپادهای موجودشون. حالا یکی از گزینه ها با توجه به کمبود سامانه های دفاعی ( حتی اون چند حمله صهیونیستها در خلال جنگ هم میتونسته کمک غیرمستقیم این رژیم به نفع ترکیه برای ریسک پذیری بیشتر جا به جایی سامانه ها بوده باشه ) استفاده از پدافند سایبری و جنگ الکترونیکی در برابر پهپادهای ترک هست که البته با توجه به اینکه ترکیه بیشتر مقرهای کنترل و هدایت را در خاک خودش داره و ادوات محافظتی و جنگ الکترونیک مشخص و در دسترس کار سخت هست. از طرفی هم ما محدودیت انتقال سامانه داریم و هم روسها شاید محدودیت تمایل! * وقتی صحبت از اشباع میشه منظور این هست تقریبا مثل مثلا حالت دفاعی دسته های ساردین در اقیانوسها که با تجمع یک توده را شکل میدند و موجب گیج شدن مهاجم و مانع حملاتش میشند در اینجا هم ( البته به نحوی و نه دقیقا ) اشباع پهپادها و تعداد کم سامانه ها و نبود پوشش راداری و سامانه پدافندی یکپارچه، خدمه دچار سردرگمی و حتی شاید واهمه ( وقتی ببینند سامانشون ه مزمان میتونه با یک هدف درگیر بشه در حالیکه چندین هدف نزدیک شونده با احتمال حمله بهشون وجود داره ) میشند و نمیتونند درست عمل کنند و تصمیم بگیرند و حتی اگر تصمیم هم گرفتند و عمل کردند فرصت مقابله با موج بعدی حملات را پیدا نمیکنند. نهایتا باید فکری برای این حملات اردوغان کرد. مشخصا دوستان هم اشاره کردند برگ برنده اردوغان در رویارویی اخیر همین حملات پهپادیش بود در جنبه تهاجمی و البته در بخش جلوگیری از تهاجم ارتش سوریه هم اف 16 هاش و اعمال یک پرواز ممنوع محلی! که باید براشون فکری کرد. چون وقتی طرف مدام داره نیرو گسیل میکنه و از طرفی فشرده با ناتو و امریکا برای حمایت و استقرار پاتریوت جلسه تشکیل میده یعنی نتونسته این وضعیت اخیر را هضم کنه.جالبه رسانه های اروپایی هم با شناخت شخصیت اردوغان هر روز دارند بیشتر روی تحقیر شخصیتش توسط پوتین مانور میدند که میتونه اردوغان را به مرز جنون برسونه با توجه به تکبر و خودسلطان پنداریش.
-
2 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم ارتش رومانی به عنوان بخشی از برنامه ی تجدید سلاح خود در اواخر دهه 1930 به دنبال دریافت مجوز برای تولید 200 دستگاه تانک پیاده نظام فرانسوی آر-35 به صورت بومی بود. تا اوایل سال 1938، مذاکرات برای ایجاد کارخانه ی تولید آر-35 پیشرفتهایی کرد اما با آغاز مخاصمات هیتلر فرانسه از تصمیم خود بازگشت. با این حال، در آگوست و سپتامبر 1939، فرانسوی ها به عنوان یک اقدام موقت تعداد41 دستگاه آر-35 به ارتش سلطنتی رومانی تحویل دادند. این تانک ها ستون فقرات هنگ دوم زرهی تازه تأسیس را تشکیل دادند. در پایان سپتامبر 1939 و با سقوط ارتش لهستان در جنگ جهانی دوم، تعداد 34 دستگاه جدید آر-35 لهستانی که به رومانی فرارکردند به دست رومانیایی ها رسید. با این وجود استعداد هنگ دوم زرهی به دو گردان تانک افزایش یافت. پس از نبرد استالینگراد ، رومانیایی ها فهمیدند که آر-35 هایشان نیاز به بهسازی دارد. در ابتدا، برجک یک آر-35 را با برجک یک تانک روسی تی-26 غنیمتی عوض کردند. اما در نهایت در ابتدای سال 1943، تصمیم گرفتن تا توپ ضدتانک 45 میلیمتری تی-26 را جایگزین توپ 37 میلی متری آر-35 بکنند. چون این توپ بزرگتر از توپ اصلی آر-35 بودند ناچار شدند تا مسلسل هم محور درون برجک را حذف کنند. تعداد 30 دستگاه از آر-35 ها مشمول این برنامه ی نوسازی شدند و به عنوان شکارچی تانک به خدمت گرفته شدند. این تانکها تا پایان جنگ در خدمت بودند. در در 19 ژوئیه 1944 در مجموع 60 دستگاه تانک آر-35 در ارتش رومانی وجود داشت. ترجمه و تلخیص اختصاصی برای بچه های میلیتاری رضا کیانی موحد
-
1 پسندیده شدهتولید دوربینهای حرارتی ویژه غربال بیماران کرونایی توسط وزارت دفاع متخصصان متعهد صنعت دفاعی موفق شدند از سرریز فنآوریهای دفاعی، دوربینهای هوشمند حرارتی ویژه غربالگری بیماران ویروس کرونا را تولید و پس از تست موفقیتآمیز در دهها مرکز پرتردد به مرحله تولید انبوه برسانند.
-
1 پسندیده شدهدست از سر این اف 14 بردارید مال حداقل چهل و پنج سال قبله تازه برد رادارش هم دیگه بیشترین برد نیست در مقابل میگ 21 مینی آواکس بود در مقابل اف 35 چی از چه بردی شناسایی میکنه؟؟ اف 5 چه جوری میتونه آرایش پنج فروند اف 18 بلاک 3 را که آواکس ای 2 هدایتشون میکنه بهم بزنه؟؟
-
1 پسندیده شدهوزارت دفاع روسیه با رد ادعای اردوغان مبنی بر انهدام 8 سامانه پانتسیر ارتش سوریه توسط پهبادهای ترک اسیب رساندن به دو سامانه پانتسیر سوری را تایید نمود همچنین از در حال جریان بودن تعمیر این دو سامانه خبر داده است. البته به این داستان باید کامل دقیق پرداخت اما پیرو مطالب قبل حتی استفاده از سامانه متحرکی چون پانتسیر هم اصول مربوط به خودش رو خواهد طلبید در ضمن این نکته را باید یاداوری نمود که پهبادهای مدرن به راحتی قابلیت هدف قرار دادن اهداف متحرک را دارند ارتش سوریه در منطقه بسیار محدودی چون سراقب وبا وسعت بسیار کم که هم زمان نیز تعداد زیادی از پهباد های ترک در اسمان ان در حال پرواز وشناسایی هستند به جای استقرار در محیط باز میبایست از این شیوه ی روس ها بهره میبرد روس ها از این تاکتیک در پالمیرا بهره بردند استفاده از قابلیت تحرک یک سامانه پدافندی وابستگی مستقیمی به مساحت منطقه درگیری و همچنین میزان قدرت شناسایی وتسلط دشمن بر تحرکات نیروهای خودی دارد...(همچنین در حالت ایستا به دلیل فعال بودن ژنراتور تولید برق سامانه و اف بودن موتور کشنده و تولید حرارات بسیار کمتر شانس شناسایی توسط سنسورهای IR هم تا حد زیادی تقلیل پیدا میکند)
-
1 پسندیده شدهزره کوبهای ارتش عربی سوریه زره کوب SU-100 ارتش سوریه از جمله دارایی های ارتش عربی سوریه در سلسله نبردها با رژیم صهیونیستی، زره کوب ها بودند. براساس منابع، ارتش سوریه 3 نوع زره کوب در زمان جنگ با اسرائیل در خدمت داشته است که شامل 1- زره کوب StuG III ساخت آلمان نازی2- زره کوب Jagdpanzer IV ساخت آلمان نازی 3- زره کوب SU-100 ساخت شوروی زره کوبهای StuG III و Jagdpanzer IV از جمله تجهیزات ساخت آلمان نازی بودند که در طول جنگ جهانی دوم در اروپا و شوروی حضور داشتند. بعد ازپایان یافتن جنگ جهانی دوم هنوز تعدادی از این زره کوب ها در کشورهای مانند چکسلواکی، فرانسه، نروژ، یوگسلاوی و شوروی وجود داشتند. بخشی از این زره کوبهای به جای مانده از آلمان نازی توسط کشورهای پیروز جنگ مانند شوروی به ارتش عربی سوریه به عنوان یک همپیمان اهدا شد. با شروع جنگ شش روزه ارتش سوریه، زره کوب های المانی به همراه دیگر تجهیزات نظامی خود را در ارتفاعات جولان مستقر کرد. که با حمله اسرائیل به این منطقه تمامی زره کوبهای آلمانی ارتش سوریه از بین رفت و تعدادی از زره کوبهای StuG III به دست ارتش اسرائیل افتاد. استفاده از زره کوبها در موقعیت های ثابت از جمله دلایل ناکارآمدی انها در نبرد با اسرائیل بود. ارتش سوریه اخرین کاربر این زره کوبها بود و اخرین نبرد انها بعد از جنگ جهانی دوم نبرد شش روزه بوده است. زره کوب های StuG III مسلح به توپ 7.5 سانتی متری KwK 40 و زره کوبهای Jagdpanzer IV مسلح به توپ 7.5 سانتی متری KwK 42 و توپ 7.5 سانتی متری KwK 42 بودند. احتمالا ارتش سوریه 28 دستگاه زره کوب StuG III Ausf. G و 6 دستگاه زره کوب Jagdpanzer IV در دو مدل با توپ های KwK 42 و KwK 42 را در اختیار داشته است. رژه زره کوبهای StuG III Ausf. G ارتش سوریه برخی از زره کوبها StuG III ارتش سوریه در بخش دهلیز فرماندهی مجهز به مسلسل احتمالا مدل MG 34 بودند خدمه سوری زره کوب StuG III زره کوب های StuG III منهدم شده و یا رها شدی ارتش سوریه در جولان زره کوب Jagdpanzer IV ارتش سوریه زره کوب Jagdpanzer IV ارتش سوریه در منطقه جولان علاوه بر زره کوبهای المانی ارتش سوریه مجهز به 80 دستگاه زره کوب SU-100 بود که انها را از شوروی تحویل گرفته بود. ارتش سوریه از این زره کوب ها هم در نبرد شش روزه و هم در نبرد یوم الکیپور استفاده کرد. علاوه بر سوریه در نبرد یوم الکیپور مصری ها نیز از زره کوبهای SU-100 بر علیه نیروهای اسرائیلی استفاده میکردند. زره کوبهای SU-100 مسلح به توپ 100 میلیمتری D-10S بودند. زره کوب SU-100 ارتش سوریه ستون های زرهی درهم شکسته شده ی ارتش سوریه در نبرد یوم الکیپور
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهبسم الله........ 19 اسفند 1398 جز معدود تصاویر از گلوله توپخانه ایی هدایت دقیق (لیزری) کراسنوپل در سوریه این تصویر احتمالا متعلق به دو سال پیش و دیرالزور باشد تصاویر جدید از خسارت های مسلحین در درگیریهای سراقب و جبل الزاویه در حملات توپخانه ایی وهوایی حداقل 3 نفربر ام 113 یک تانک یک راکت انداز گراد و چندین خودرو زرهی و تاکتیکال مسلحین منهدم شد پادگان عنجاره اتاق عملیات استان حلب مشهور به سنگر ابومحمد الجولانی اخرین تصویر از این مکان متعلق به بیعت گروهای سرخ (اعصائب الاحمر ) به سرکرده تحریرالشام محمد الجولانی بوده است ادوات منهدم شده ارتش سوریه در حملات توپخانه ایی و پهپادی ترکها یک پهپاد TB2 ارتش ترکیه لحظاتی بعد از برخواستن از پایگاه خود در خاک این کشور سقوط کرد . ارتش ترکیه علت سقوط را نامعلوم اعلام کرده دیکوی ( ماکت ) سامانه پانتسیر اما این تصویر متعلق به سوریه نیست . بلکه سال 2018 جت تمرین و آشنایی نیروی هوایی رزیم صیهونیستی با این سامانه تعبیه شده است بدون شرح ( موشک کورنت ) ======================= دو طرف در حال جابجایی نیرو و ادوات هست . بنا بر گزارشات تیپ قدس استان رقه را به سمت دیرالزور ترک کرده . لشگر فاطمیون وارد استان رقه شده است همچنین ارتش سوریه یک ستون بزرگ نظامی دیگر را وارد این استان کرده یک ستون بزرگ نظامی هم از دیرالزور راهی سراقب شده است . ارتش دو ستون دیگر را به جبل الزوایه و سراقب فرستاده یک هنگ از لشگر 25 نمر هم برای تجدید قوا به عقب کشیده شده است . ترک ها هم دو ستون وارد استان ادلب کرده اند همچنین چند صد نفر از نیروهای مزدور خود را وارد استان رقه کرده اند. تمام پیش بینی های طرفین حکایت از شروع درگیری ها بعد از 15 مارس دارد . ارتش و مقاوت تمرکز خود را بروی جبل الزاویه و اتوبان ام 4 و شهرهای اریحا و جسرالشغور خواهند گذاشت . مسلحین وترکها هم حفظ جاده ام چهار و دست درازی به شهر سراقب و مناطق اطراف و احتمالا حملات به حومه حلب را برنامه ریزی خواهند کرد . اما نکته مهم توافق روسها با ترکها است ایجاد یک کریدور امن به عرض 6 کیلومتری در هر طرف جاده ام چهار . این یعنی از لحاظ حقوقی و بین المللی هر اقدامی برای ایجاد این گذرگاه حتی بصورت سخت و خشن معتبر بوده و ترکها هم یک طرف این توافق را امضا کرده اند !!!!!!!!!!!!!!!!!
-
1 پسندیده شدهsohrabirani امروز 10:51 AM قشنگ معلوم نبود نیروی هوایی دراین مملکت وضربه ای که از نیروی هوایی اسراییل و امریکا خوردیم ازسیاستمدارتا نظامی همه رو ترسونده اردیبهشت سال 1395
-
1 پسندیده شدهقسمت سوم بسم الله الرحمن الرحیم هواپیمای پی.او-2 ساخت پولیکارپوفدر سالهای نهایی دهه ی 30 به عنوان یک هواپیمای آموزشی ساخت شد ولی با تولید بیش از 20 هزار فروند تا سال 1952 در خط تولید باقی ماند و به عنوان پرتیراژترین هواپیمای دوباله ی تاریخ دست پیدا کرد. طرح و توسعه پی.او-2 طراحی شد تا جایگزین هواپیمای آموزشی یو-1 ،که خود یک کپی از آورو-504 بریتانیایی بود، بشود. این هواپیما تا سال 1944 با نام آوروشکا شناخته می شد تا در این سال پولیکارپوف فوت کرد و بر اساس سیستم نام گذاری روسها نام آن به پی.او-2 تغییر یافت. اولین پرواز آزمایشی آن در سال 1928 به خلبانی ام.ام گروموف انجام شد. تولید انبوه این هواپیما یک سال بعد آغاز شد و تولید آن در روسیه تا سال 1953 بدون وقفه ادامه یافت! خط تولید پی.او-2 در لهستان در سال 1959 بسته شد. پی.او-2 از ابتدا به عنوان هواپیمای اصلی آموزشی برای خلبانی نظامی و غیرنظامی در شوروی [سابق] انتخاب شد. قدرت پرواز پی.او-2 از باندهای کوتاه سبب شد تا به عنوان آچار فرانسه در نیروی های نظامی به خدمت گرفته شود. در سال 1941 و پس از حمله ی آلمان به روسیه برای اولین بار پی.او-2 مسلح شد. در جبهه ی شرق از آنها برای دیده بانی توپخانه، بمباران شبانه و پشتیبانی پارتیزانها در پشت خطوط دشمن استفاده می شد. نمونه ی بازسازی شده سال 1941؛ پی.او-2 آسیب دیده در اوکراین به دست آلمانها افتاده است. پی.او-2 در نقش بمب افکن سبک به جایگاه حمل بمب در زیر بالهایش مجهز شد و می توانست تا 350 کیلوگرم بمب را با خود حمل کند. پی.او-2 برای دفاع خود در برابر هواگردهای دشمن به یک مسلسل نصب شده در کابین دیده بان مسلح شد. پی.او-2 هواپیمای ارزان قیمتی بود که تأثیر روحی مخربی بر سربازان آلمانی داشت. آلمانها به دلیل صدای خاص موتور پی.او-2 آن را چرخ خیاطی می نامیدند. آنها در نیمه های شب حملات غافلگیرکننده ای را بر مواضع سربازان آلمانی اجرا می کردند و آرامش را از آنها می گرفتند. تاکتیک معمول پی.او-2 ها این بود که در ارتفاع بسیار پایین پرواز می کردند، در مرحله ی حمله اوج می گرفتند و با خاموش کردن موتور هواپیما مانند یک هواپیمای گلایدر بدون سر و صدا به روی هدف شیرجه می زدند. تنها صدایی که به گوش سربازان دشمن می رسید صدای پیچیدن باد در سیمهای بال هواپیما بود که بی شباهت به سوت نبود. خلبانهای آلمانی سرنگون کردن آنها را بسیار سخت یافتند چرا که پرواز در ارتفاع پایین در شب یافتن آنها را دشوار می کرد و سرعت آنها آنقدر پایین بود که اگر شکاری های آلمانی می خواستند در پشت سر آنها قرار بگیرند و به آنها شلیک کنند خودشان دچار واماندگی می شدند. موفقیتهای روسها سبب شد که خود آلمانها هم به صرافت تأسیس یک واحد بمب افکن شبرو مشابه بیفتند. پی.او-2 با هنگ 588ام بمب افکن شبرو معروف شد. تمامی خلبانان و خدمه ی زمینی این هنگ زن بودند. خلبانان این هنگ متوجه شدند که زن بودند آنها تأثیر روحی مخربی بر روی سربازان دشمن دارد. این واحد به هنگ ساحره های شب معروف شد و تعداد زیادی از خلبانان آن مدال شجاعت گرفتند و بعضی از آنها حتی در نبرد برلین هم شرکت کردند. اما شاهکار اصلی پی.او-2 در جنگ کره و با ساقط کردن یک فروند جت جنگنده ی آمریکایی به منصه ی ظهور رسید. در این جنگ کره ی شمالی از پی.او-2 در همان نقش بمب افکن شبرو بر علیه آمریکایی ها و متحدینش استفاده کرد. در یک موقعیت یک فروند جت اف-94 استار فایتر آمریکایی که قصد رهگیری پی.او-2 را داشت خودش دچار واماندگی شد و سقوط کرد. این سقوط تنها شکار ثبت شده ی جت جنگنده توسط یک هواپیمای دوباله در طول تاریخ محسوب می شود. آمریکایی ها ،مانند آلمانها، ساقط کردن پی.او-2 را فراتر از توانایی های خود یافتند حتی با اینکه جتهایشان به رادار مجهز شده بودند. بدنه ی چوبی پی.او-2 بازتاب راداری اندکی داشت و کشف آن را سخت کرده بود. بکارگیرندگان آلبانی(78 فروند، بعضی از آنها در سال 1985 بازنشسته شدند)، بلغارستان(10 فروند)، ارتش خلق چین، چکسلواکی، فنلاند، فرانسه، لوفت وافه، آلمان شرقی، مجارستان، لائوس، مغولستان، کره ی شمالی، لهستان، رومانی، روسیه، ترکیه، یوگوسلاوی(120 فروند) مشخصات پولیکارپوف پی.او-2 خدمه 2نفر طول 8.17متر عرض بال 11.40متر ارتفاع 3.10متر سطح بال 33.2متر مربع وزن خالی 770 کیلوگرم حداکثر وزن 1350کیلوگرم پیشرانه 1 دستگاه موتور شوتسوف 5 سیلندر رادیال به توان 125 اسب بخار حداکثر سرعت 152 کیلومتر/ساعت برد 630 کیلومتر سقف پرواز عملیاتی 3000 متر(10000 پا) نرخ اوج گیری 2.78متر/ثانیه تسلیحات 1 قبضه مسلسل 7.62 میلیمتری 6 بمب 50 کیلوگرمی ترجمه و تلخیص رضا کیانی موحد منبع http://wars-and-history.mihanblog.com/post/1601
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهتکنیکال با مسلسل ریموت ! ابتکار پیشمرگه های کرد برای نصب مسلسل کنترل از راه دور دست ساز بر روی وانت با قابلیت گردش 360 درجه
-
1 پسندیده شدهسلام علیکم یک نکته : اصراری که بر آپلود کردن تصاویر در گالری وجود دارد ، براین هست که یکسری تصاویر را مجدداً نمی توان در وب پیدا کرد . اینها هم از یکی از تاپیکهای عهد باستان نجات نجات داده شدند . ----------------------------------- سرزمین لیبی ، در یک دوره زمانی بواسطه قیام عمر مختار ، در یک دوره زمانی دیگر بدلیل حضور رومل ، مونتگمری و یک زمانی بدلیل حضور معمرخان ، شهرت پیدا کرد ولی در حال حاضر ، غیر از نفت و مهاجر فرستی ، بدلیل تکنیکال های مشهورش ، معروف شده -------------------- تنزل درجه BMP به تکنیکال ، با " داس و چکش "!!!!
-
1 پسندیده شدهسلام علیکم .. SDKFZ-10/5 SDKFZ-10/4 SDKFZ-10/5 مسلح به توپ ضد زره PAK-1 SDKFZ-10/4 مسلح به توپ 20 م.م پی نوشت : اگر چه این خودروها ، بیشتر " نیمه شنی " هستند تا وانت ، با این حالا پدربزرگ واقعی تکنیکال ها ، همین زیبارویان بشمار می روند
-
1 پسندیده شدهلیبی : توپ نادر 20 mm سویسی M55A4B1 فرام لیبی ویت لاو ! لانچر زیرپله ای : mad max : the doom road !
-
-1 پسندیده شدهدر حالیکه کره شمالی در آزمایشات قبلی موشک برد بالقوه قابل توجهی را ارائه داداما بعضی از کارشناسان شک دارند که این موشک با یک کلاهک سنگین هسته ای توان رسیدن به این برد را داشته باشد Pyongyang جهت جلوگیری از شک و تردید کارشناسان فوق الذکر در یک بیانیه پس از رونمایی روز چهارشنبه، گفت Hwasong-15 "قادر به حمل کلاهک هسته ای فوق العاده سنگین است. این بیانیه دولت اظهار داشت: "این سیستم (Hwasong-15)مزیت بسیار بیشتری را در مشخصات و ویژگی های تاکتیکی و تکنولوژیکی و ویژگی های فنی نسبت به (Hwasong-14) دارد. این موشک توسط یک پرتابگر متحرک در ساعت 3 صبح روز چهارشنبه، 29 نوامبر راه اندازی شد Schmerler گفت "دشوار است به چیزی نگاه کرد و اعلام داشت یک جسم سنگین در بالای آن(کلاهک موشک) وجود دارد، لیکن وی هشدار داد که ادعاهای کره شمالی باید جدی گرفته شود و ازمایش روز چهارشنبه به احتمال زیاد با یک کلاهک به وزن یک کلاهک سنگین هسته ای صورت گرفته است وی گفت: "آنها قصد دارند حداکثر مقدار (اطلاعات) را که می توانند از هر آزمایش بدست آورند ." برای آنها بسیار مهم است که سعی کنند یک محموله واقعی را به صورت سفارشی بسازند(ساخت کلاهک در مقیاس واقعی . این چیزی است که آنها دنبال میکنند، ، همچنینShea Cotton یک محقق در CNS، گفت که او نمی داند چرا کره شمالی یک موشک را با کلاهک سنگین تست نمی کند، زمانی که ما کاملا مطمئن هستیم که آنها یک موشک دارند که می تواند به آمریکا برسد. ژاپن، وزیر دفاع ژاپن، Itsunori Onoderaروز پنج شنبه اعلام کرد که Hwasong-15 به عنوان یک نوع جدید از موشک بالستیک در کلاس ICBM از توانایی های قابل توجهی برخوردار است. نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، گفت: "آزمایش کره شمالی" جهان را به جنگ نزدیکتر می کند، نه از آن دورتر. او گفت: "ما هرگز با کره شمالی جنگی نداشته ایم و هنوز هم به دنبال آن نیستیم. اگر جنگ بیفتد، این امر به دلیل ادامه اعمال تجاوزگری مانند آنچه ما دیروز شاهد بودیم است "او گفت:" و اگر جنگ به راه افتد، اشتباه نکنید، رژیم کره شمالی کاملا نابود خواهد شد. " کارشناسان توافق کردند که Hwasong-15 بزرگتر از هر موشک کره شمالیکه قبلا ساخته شده به نظر می رسد رضا غلام نژاد « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »
-
-1 پسندیده شدهاز نیروی هوائی سوریه چه باقی مانده است ؟ پس از 5 سال جنگ ، بازوی هوائی آسیب دیده هنوز زنده است . به تاریخ : یازدهم مه 2016 نویسنده : تام کوپر ترجمه :عبدالمهدی با کمی اصلاح رضا غلامنژاد در آغاز جنگ های داخلی در سال 2011 ، نیروی هوائی ارتش سوریه از سوی اکثر ناظران خارجی " عملیاتی " عنوان می شد . اما با وجود فرسایش شدید در خلال چند سال گذشته ، هنوز به شکل غافلگیر کننده ای نشان از حیات و سر زندگی از خود بروز می دهد . اکنون سئوال منطقی اینجاست : چه چیزی از نیروی هوائی سوریه باقی مانده است ؟ از دیدگاه بیطرفانه ، جنگ داخلی در سوریه به آرامی شکل گرفت . بیشتر مدت سال 2011 و 2012 تمام افسران سنی مذهب و سایر درجات در پایگاه های خود زمینگیر و یا در عمل قفل شده بودند. بخش عمده ای از ناوگان بالگردی و هواپیماهای جنگی سوریه که تعداد آن بیش از 500 فروند تخمین زده می شود نیز زمینگیر شده بود. گونه هایی مانند میکویان MiG-23MS و MiG-25P/PDS/PU/RB و نیز بمب افکن های سوخوی Su-20 هم از سال 2000 از خدمت خارج شده بودند. حدود 50 درصد از ناوگان بالگردهای میل Mi-8/17 و MiG-21MF/bis/UM و MiG-23MF/ML و بمب افکن های سوخوی Su-22 نیز اگر نیاز به جایگزینی نداشتند ( لااقل ) نیازمند اورهال سنگین بودند . در طول مدت فوق تنها تعداد اندکی بالگرد آن هم برای ارسال نیروی کمکی و تجهیزات به پادگان ها و پایگاه هائی که ارتباط آنها توسط شورشیان با دیگر مناطق قطع شده بود مورد استفاده قرار می گرفتند. پیشروی شورشیان در اواخر جولای سال 2012 در شهر حلب و سایر شهرهای بزرگ سوریه ، نیروی هوائی را مجبور ساخت تا وارد جنگی همه جانبه شود. در بیشتر دوران نیمه دوم سال 2012 و تقریبا تمام مدت سال 2013 ، نیروی هوائی سوریه با تمام توان جنگید . جنگنده ها و بمب افکن های این نیرو مرتبا اهدافی را از سلماء در نزدیکی مرز ترکیه تا دیرالزور در شرق سوریه و از حلب تا درعا را مورد حمله قرار می دادند. نیروی هوائی سوریه به عنوان جوخه آتش رژیم ، حتی انواع هواپیماهای رهگیر خود مانند MiG-23MF, MiG-23ML و حتی MiG-29 را مجبور به انجام حملات زمینی نمود که با این حساب مجموعا 230 سورتی پرواز در روز انجام می شد. بیشترین فعالیتها برفراز منطقه دمشق و حمص بود ، جائی که از نوامبر 2012 تا آوریل 2013 حدود 2000 سورتی پرواز تنها توسط جنگنده های MiG-21bis و MiG-23BN صورت گرفت . گونه های دیگر هواپیماها نیز فعالیت چشمگیری را به خود دیدند . در واقع بر اساس نمونه های فراوان مشاهده شده ، ناوگان 19 فروندی بمب افکن های سوخوی Su-24M2 سنگین ترین فعالیت ها را در نیروی هوائی به اجراء گذاشتند . اما انجام عملیات وسیع ضرورتا خسارات سنگینی هم به دنبال داشت . بموجب دستورات حزب بعث در دمشق ، از خلبانان خواسته شده بود تا به صورت آگاهانه (؟!) غیر نظامیان را در مناطق تحت کنترل شورشیان هدف قرار دهند که این امر سبب بروز فرار گسترده از این مناطق گردید . مجموعه عوامل فوق سبب شد تا نیروی هوائی سوریه در زده های مختلف به سختی تضعیف شود . بین جولای 2012 تا جولای 2013 نیروی هوائی سوریه با از دست دادن حداقل 45 بالگرد و 30 جت جنگنده سخت ترین فرسایش را در جریان درگیری ها تجربه نمود .(( سرنگونی این هواگردها به تائیدنیرو هوایی سوریه رسیده است ). همچنین حدود 375 خلبان و یا سایر پرسنل نیروی هوائی از دست رفتند که 36 نفر از آنها باسارت درآمده و 40 نفر دیگر هم مفقود شدند . در اوایل سال 2014 تعداد هواگردهای در خدمت به زحمت به 60 بالگرد و کمتر 150 جنگنده بمب افکن می رسید که تقریبا تمام آنها یکبار دیگر به اورهال نیاز داشتند. ممانعت غربی ها از ارسال سامانه های دوش پرتاب پدافند هوائی وبرداشتن محاصره حلب در اکتبر سال 2013 در نهایت منجر به ادامه بقای نیروی هوائی بشار الاسد رئیس جمهوری سوریه گردید . در نتیجه تلفات نیروی هوائی به شکل چشمگیری کاهش یافت و امکان دسترسی مجدد به تاسیسات بسیار حیاتی تعمیر و نگهداری در پایگاه هوائی نیرب که بخشی از فرودگاه بین المللی حلب بود ، به نیروی هوائی امکان داد تا در سالهای اخیر حدود 20 هواپیما را اورهال نماید. علاوه بر این با کمک های مستشاری و مالی ایران ، تاسیسات اورهال دیگری در در سایر پایگاه های هوائی تاسیس شده است . با استفاده از هواپیماهای غیرعملیاتی و قطعات یدکی بدست آمده از آنها ، خدمه زمینی توانسته اند حدود دوجین هواپیمای کاملا عملیاتی را آماده سازند. با این اقدام نه تنها هواپیماهای از رده خارج یا از دست رفته جایگزین می شوند ، بلکه بقای نیروی هوائی ارتش سوریه به عنوان یکی از یگان های انگشت شمار وفادار به رژیم الاسد تضمین خواهد شد . تلفات هواپیماها ، چه بر روی زمین منهدم و یا در آسمان هدف قرار گرفته شوند ، غیر قابل اجتناب است علی الخصوص با توجه به اینکه استانداردهای امنیتی بدلیل ادامه نبردها و طولانی شدن آنها به نحو چشمگیری کاهش یافته است . هواپیماها اغلب با حداقل سامانه های عملیاتی خود به ماموریت اعزام می شوند . موجودی انبارهای مهمات به سطحی کاهش یافته که اکنون نیروی هوائی ارتش سوریه مجبور به استفاده از بمب های طراحی و ساخته شده بومی است که بر اساس طرح های منسوخ روسی ساخته شده اند. این بمب ها عملکرد ضعیفی را از خود برجای گذاشته اند . تعدادی از آنها منفجر نشده اند . برخی دیگر منفجر شده اند ، اما نا بهنگام و سبب نابودی هواپیماهای ارزشمند و کشته و مجروح شدن خدمه زمینی شده اند. و تعدادی از خلبانان هم دچار سهل انگاری شدند. بمب افکن Su-24MK2 ای که توسط سامانه موشکی پاتریوت PAC-2 در تاریخ 23 سپتامبر سال 2014 بر فراز بلندی های جولان سرنگون گردید سامانه جنگ الکترونیکش توانایی اقدام متقابل را نداشت(منظور نویسنده خرابی سامانه است ) ( قادر به فعال کردن سامانه جنگ الکترونیک خود نشد وبه فضای هوایی کنترل شده اسرائیل در ارتفاع های جولان پرواز کرد) دخالت نظامی روسیه در سوریه که در سپتامبر سال 2015 آغاز شد ، که این دخالت چندان دور از دهن نبودو باعث افزایش خوش بینی به آینده برای نیروی هوائی سوریه شد وهمچنین نیروهای سوری هم درس هائی از تعمیرات سنگین را آموختند زیرا حجم کار سنگین نیروهای سوریه تا حدودی کاهش یافت . در جریان 5 سال جنگ داخلی ، نیروی هوائی الاسد تلفات تائید شده ای شامل 55 هواپیما و 57 بالگرد سرنگون شده را متحمل شده بود و 51 هواپیمای دیگر هم بر روی زمین از رده خارج شدند که البته بخش عمده ای از آنها در وضعیت غیر عملیاتی قرار داشتند. اعداد فوق شامل حدود دوازده فروند L-39 ، هفت فروند MiG-23 از گونه های مختلف ، حداقل چهار فروند Su-22 و چهار فروند Su-24MK2 می شود. همچنین حداقل ده فروند MiG-21bis از گردان 679 مستقر در حماء را نیز شامل می شود. خسارات وارده به این یگان سبب شد تا نیروی هوائی ارتش سوریه اقدام به اعزام هواپیماهای دو سرنشین آموزشی MiG-21UM را به میدان نبرد اعزام و گردان جنگنده های رهگیر MiG-23ML را مجددا در حماء مستقر نماید . در وضعیتی مشابه ، استفاده گسترده از MIG-29 در نقش پشتیبانی زمینی نیروی هوائی سوریه را مجبور ساخت تا دو فروند MiG-25PDS را اورهال نموده و آنها را به وضعیتی شبه عملیاتی بازگرداند . اگرچه این هواپیماها به ندرت پرواز می کردند ، اما به صورت مداوم در پایگاه هوائی تیاس در وضعیت آلرت قرار داشتند. ظاهرا آنچه که از نیروی هوائی ارتش سوریه باقیمانده در 5 پایگاه هوائی اصلی متمرکز شده اند و هر کدام از این پایگاه ها آشیانه واحد هایی بودند که هر کدام کمتر از دوازده فروند هواپیما را شامل می شدند. سه اسکادران در حماء ، سه اسکادران در شعیرات ، چهار اسکادران در تیاس ، سه اسکادران در السین و چهار اسکادران در دمیر مستقر هستند. تعداد کمی از سایر واحدها با اندازه های کوچکتر در پایگاه های هوائی کویرس ، دیرالزور ، مرج رحیل ، بلی و خلخله مستقر هستند و در عین حال پایگاه المزه و فرودگاه بین المللی دمشق کماکان به عنوان پایگاه اصلی بالگردی و هواپیماهای ترابری محسوب می شوند . توضیحات مترجم : تمام تصاویری که مشاهده می فرمائید توسط اینجانب در متن گنجانده شده اند. هیچکدام از تصاویر موجود در متن اصلی باز نشدند . « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »
-
-1 پسندیده شدهبا تشکر از دوستان به خاطر توجهشون به این تاپیک میخواهیم باهم نکات مثبت ومنفی مقاله رو مرور کنیم و مثال های نقض رو پیدا کنیم در این قسمت از مقاله آقای تام کوپر اذعان میکنه ما توانایی انجام بهینه سازی موشک استاندارد رو داریم( بماند علت عدم تامین این خاصه توسط ایران همواره عدم مدیریت صحیح یا عدم ارایه بودجه عنوان شده و البته سطح این بهینه سازی رو هم عنوان نمیکنه)اما این یعنی آنها در بحث الکترونیک و مخابرات به توانایی های ما اعتماد دارند در واقع ایشون توانایی ساخت موتور موشک و...رو از توانایی های ما حداقل به تنهایی نمیدونه 1-پس تا اینجا آقای کوپر میگه ما توانایی ساخت سیکر موشک پدافندیو داریم خوب این موضوع جدیدی نیست سالهاست در نمایشگاه توانمندی های صنایع دفاع توسط شرکت های دانش بنیان این مورد ارایه شده که حداقل دارای برد 40کیلومتر در حالت فعال است به راحتی این سیکر ها به ماتوانایی ساخت موشک های پدافندی بابرد های بیشتر میده حالا استفاده از رادار مادر برای رسیدن موشک در نزدیکی هدف و سپس روشن شدن خود رادار موشک 《مورد دوم در موشک های محراب-1 / صیاد-2 که بسیار تبلیغ شده بودند، بکار گیری شد ،در واقع بهینه سازی شامل تعمیرات اساسی استانداردهای RIM-66B ساخته شده توسط ایالات متحده بود که در اواسط دهه 1970 به ایران داده شده بود》 2-جناب کوپر به وضوح موشک صیاد 2 رو محراب و یا استاندارد معرفی میکنه در حالی به وضوح این دوتا موشک چ از لحاظ موتور و بدنه و اندازه نوع بالک و... متفاوت هستند و این دوست عزیزمون از ما بهتر میدونه که موتور سوخت جامد موتور سوخت مایع نیست که موتور رو حفظ کنیم و سوخت رو اضافه کنیم تا برد بیشتر بشه و این نشون میده ما بحمدالله توانایی ساخت و طراحی موتور سوخت جامد موشک ها ی پدافندی روپیدا کردیم حالا هرچند کمک خارجی هم باشه البته ما قبلا این موتور هارو تو موشک های آفندی بدست آورده بودیم اما به هر حال نوع طراحی و تفاوت این دو به علت عدم نمایش اجزای داخلی مشخص نیست انشالله ادامه دارد منتظر نظراتودوستان هستم رضا غلام نژاد
-
-1 پسندیده شدهاین مقاله ترجمه ای از مجله AIR FORCE DAILY در مورد جنگنده صاعقه است تندر (رعد و برق) ایران نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران (IRIAF) کاربر مدل بی نظیری از جنگنده F-5 Tiger II با نام صاعقه می باشد که ظاهر بیرونی آن به واسطه سکان عمودی دوگانه کاملا مشخص است. ایران بین سال های 2001 تا 2015 تعداد اندکی جنگنده F-5E و آذرخش را به صاعقه تبدیل نموده است. این هواپیماها اکنون در پایگاه دوم شکاری تبریز (TBF2) در حال خدمت می باشند. در حالی که مقامات نیروی هوایی و وزارت دفاع ایران اذعان کرده اند که صاعقه نتیجه تولید کاملا بومی است ، اما حقیقت واقع شده در ورای این داستان بسیار متفاوت می باشد پیش زمینه در اوایل دهه 1990 ، مجتمع صنایع اوج بر روی برنامه های آذرخش و SR II مشغول به کار بود. برنامه نخست به F-5E اشاره داشت که توسط اوج یا تعمیر شده یا تولید شده بودند ، اما برنامه SR II طرحی چینی – ایرانی جهت پیشرفته سازی F-5E بود. در همین زمان ، اوج مشغول مطالعه بر روی ارتقای آئرودینامیکی F-5E نیز بود. ضمنا دو نفر از شاخص ترین مهندسین هوافضای ایران از جمله مهندس یعقوب انتظاری ، بر روی برنامه یاحسین به منظور تولید جت آموزشی پیشرفته ای سرگرم بودند. ترکیب این برنامه ها ، مطالعات تحقیقاتی جهت ارتقای آئرودینامیکی F-5E شامل اعمال تغییرات بر روی سطوح پروازی مدل تک سرنشینه بود که شاخص ترین آن ها مدل دو سکانه عمودی می باشند. متخصصین و مهندسین دانشگاه هوایی شهید ستاری نیروی هوایی به مجتمع اوج کمک کردند تا سامانه کنترل پرواز جدیدی را طراحی کنند که بعدها صاعقه 80 نامگذاری شذ – مرحله تحقیق و توسعه ای که از اواسط دهه 1990 آغاز شده بود رضا غلام نژاد ادامه دارد « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »
-
-1 پسندیده شده1-بنظر من تحت هیچ شرایطی نباید در زمین آمریکا بازی کنیم چون هرچه قدر اتحادمون کم بشه تبعاتمون بیشتره و مطمئن باشید ترامپ حاج قاسم را بعد از حوادث آبان ماه و با تصور حمایت مردم شهید کرد 2-تاریخ نشون داده اکثریت مردم ایران نه سفید مطلق هستن و نه سیاه (در علوم اجتماعی میگن قشر خاکستری)برای همین میبینیم این افراد در شرایط مختلف تحت رسانه ها قرار میگیرند و در شرایط مختلف واکنش مختلف دارند این باعث وظیفه سنگین اصحاب رسانه و حتی وبلاگ نویسان میشه لذا خواهشمندم در نوشتن انصافو رعایت کنین بماند که من همواره سعیم این بوده در بحث ها داخل نشوم و......و بیشتر بیننده باشم 3-نقش استرس نظامیان رو در شکل گیری اشتبهات همواره به یاد داشته باشید متاسفانه ما همواره دشمن رو آنقدر بزرگ میکنیم که حتی کار های جادویی از آن انتظار داریم 4-با مرور مطالب دوستان بعید میدونم در بین شما بیش از یک درصد نظامی عملیاتی وجود داشته باشه اما برید از دوستان نظامی تان بپرسید گاهی در زمان عملیات استرس چنان غالب میشه که کارهای احمقانه هم برای شما منطقی بنظر میرسه علت فقط عدم آموزش نیس وقتی سربازان آمریکایی بعد حمله موشکی از ترس حالشان بهم میخورد و بی هوش میشوند این از عدم آموزش نیس جو بسیار سنگین است متاسفانه در کشور ما از اول به دنیا آمدن با استرس شروع شده ود رنهایت در استرس کنکور کار و...قرار میگیریم و از نظر استرس نسبت به دنیا یه سرگردن از نظر استرس بالاتریم 5-فکر میکنیدیک نظامی در کشورما چقدر حقوق میگیره ایشان هم در شب عملیات در فکر همه مشکلات عادی ما اعم از اجاره خانه بنزین و.... است همه با هم در یک کشتی هستیم نگید نباید باشه نباشه انسان نیست 6-نکته عجیبی که جوابشو نگرفته ام اینه که معمولا اهداف غیر نظامی در صفحه اسکوپ به عنوان هدف معرفی نمیشود و معمولا اگه شما اصرار به هدف گیری یک هواپیمای غیر نظامی بکنید سیستم چند بار erorبا صدای آژیر مانند میدهد و در نهایت در صورت اصرار شما میبایستی از ابتدا با کد ادمین مجددا وارد سیستم شده و اقدام به هدف گیری نمایید البته در شرایط آژیر قرمز پروتکل دیگری در دسترس است که به هر جنبنده ای اجاز شلیک میدهد حال در آن زمان کدام پرو تکل در دسترس بوده است باید منتظر ماند و دید 7-به امید پیشنهاد های سازنده دوستان جهت افزایش قدرت و دقت و سرعت سامانه های C4I الهم عجل لولیک الفرج الهم الرزقنا الزیاره الحجه الهم الرزقنا الشفاعه الحجه
-
-1 پسندیده شدهبیانیه وزارت دفاع ترکیه بر اساس این بیانیه سیستم دفاع هوایی که پهپاد آنکا را سرنگون کرده بود به علاوه دو سیستم دفاع هوایی دیگر نابود شدهاند و همچنین ۲ فروند جنگنده Su-24 سوری که قصد درگیری با جنگندههای ترکیه را داشتهاند (!) سرنگون شده اند دو جنگنده برای کشوری مثل سوریه در این شرایط دشوار دارایی کمی نیست با این وضعیت واقعا باید یک استراتژی نوشت و آن را اجرا کرد متاسفانه چنین بنظر میرسه که نیرو های مقاومت بدون برنامه دارند دل به دریا میزنند باید نحوه نبرد رو عوض کرد واگرنه به راحتی تمامی داشته های خود را از دست میدهیم حالا این عوض کردن برنامه میتونه هماهنگی با کردها باشه جهت فشار به ترکیه و یا حتی حمله ای در خاک ترکیه توسط کردها و.... دراین شرایط بهترین اتفاق ممکن از دید اسراییل و آمریکا درگیر ی بین روسیه ایران و سوریه و ترکیه هست مسئله ای که سبب کاهش قدرت هر 4طرف قضیه نبرد میشود حمایت ناتو و آمریکا هم از ترکیه در این راستا می باشد حال اردوغان با خیال راحت مجددا در چاهی خواهد افتاد که خود آن را کنده است کلمه ترکیه در انگلیسی به صورت turkey نوشته میشود که به معنای ترکیه و همچنین بو قلمون است به طوری که مشخص است از گذشته استعمار ذات این حکومت را شناخته و به ایشان لقب بوقلمون صفت داده است کشوری که هم همراه ایران است هم دشمن ایران همچنین در مورد سایر کشور ها و به شکل پرچم با وزیدن بادی تغییر وضعیت میدهد محور مقاومت یک بار برای همیشه باید سناریو مناسبی را برای مواجهه با ترکیه تعریف نماید این سناریو از همراهی با کرد ها در سوریه می تواند شروع شود تا اقدامات سیاسی برای احزاب مخالف اردوغان متاسفانه اردوغان خیلی زود فراموش کرد تنها کشوری که در زمان کودتا ازش حمایت کرد ایران بود حال باید دید این بوقلمون صفت تا کجا پیش خواهد رفت
-
-1 پسندیده شده