برترین های انجمن

  1. Crash

    Crash

    Army


    • امتیاز

      20

    • تعداد محتوا

      1,055


  2. 951

    951

    Editorial Board


    • امتیاز

      13

    • تعداد محتوا

      2,577


  3. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      12

    • تعداد محتوا

      9,419


  4. Ghalam

    Ghalam

    Monitored Members


    • امتیاز

      11

    • تعداد محتوا

      1,470



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on پنجشنبه, 27 شهریور 1399 در همه مناطق

  1. 3 پسندیده شده
    خوب ، حالا 4 سناریو برای عملیات هلی برن با محوریت این فرودگاه داریم که با توجه به تهدیدات قابل تحلیل هست حالا ببینیم قدرت سناریو پردازی دوستان در حوزه عملیات هلی برن در عمق خطوط ما چقدر هست منطقه A منطقه B منطقه C منطقه D پی نوشت : این 4 سناریو به این علت انتخاب شد که به شکل عملی بررسی کنیم که دشمن با چه محدودیتهای واقعی برای اجرای عملیات نظامی در گستره خاک ج. ا مواجه هست
  2. 3 پسندیده شده
    با سلام شاید معرفی یکی از شهدای گمنام توپخانه سپاه اسلام ، که بعنوان "دیده بان توپخانه" بر روی دکل های 50 تا 60 متری ، و بدون امکانات اولیه ، ماموریت هدایت آتش بر روی اهداف در عمق خاک دشمن و رصد اطلاعاتی تحرکات یگانهای دشمن را برعهده داشت ، برای شروع مناسب باشد : شهید جاوید الاثر ، محمد رضا مهدوی " در آخرین لحظات و پس از شکسته شدن خط توسط عراق و در لحظات آخر ، مختصات خود را جهت اجرای تیر درخواست کرد " خاطره ای از حجت ایروانی زمان :30 اردیبهشت 1367 مکان " دیدگاه " کله گاوی " ، منطقه عملیاتی کربلای 5 ،خط مقدم ، لشکر 33 المهدی ساعت 5 صبح از خواب بیدارشدم ، رفتم سراغ تلفن قورباغه ای ، هرچی زنگ زدم ، کسی جواب نداد ، از روی ناچاری رفتم سراغ بی سیم ، بچه های دیدگاه را به گوش کردم و رفتم توی فرکانس فرعی ، یکی از بچه های دیده بان که به گوش بود ، گفت " آتیش خیلی سنگینه ، اما دقت کار نداره ، چیزی معلوم نیست ، دید کور شده . تصمیم گرفتم شخصا" بروم روی دکل ، که یکی از بچه ها گفت " برادر حجت ، تطبیق ( مرکز تطبیق که وظیفه هماهنگ کردن آتش واحدهای توپخانه را دارد ) با شما کار دارد . بسمت بی سیم رفتم و به تطبیق گوش دادم ، مسئول تطبیق گفت ، سریع بیا اینجا ، لازمت دارم . پس از هزار ویک دردسر ، رفتم سر وقت دیدگاه تطبیق ، سریع سراغ بی سیم رفتم و به بی سیم چی گفتم " سریع دیدگاه ملکی و حاتمی را به گوش کن ! وضعیت منطقه را هم بگیر ! بعلت مسافت زیاد تطبیق با این دو دیدگاه ، ارتباط مستقیم نداشتیم ، از این رو یکی از دیدگاه های نزدیک ، مسئولیت رله پیام ها را برعهده داشت . بی سیم چی ، مات و مبهوت ، زل زده بود به من ، خسته بودم و عصبانی ، به بیسیم چی بنده خدا تشر زدم و گفتم " مگه با تونیستم " دیدگاه ملکی و حاتمی را به گوش کن ! وضعیت را بگیر ! یکی از بچه های تطبیق ، دست انداخت گردن من ، و من را کشید کنار و گفت " برادر مهدوی ، دم صبح ، از دیدگاه شهید ملکی ( محمد رضا مهدوی ) چند ثبتی را درخواست کرد ، حوالی ساعت 9 صبح ، بود که گفت : " خط شکست " ، مختصات دیگاه را با تمام توان بزنید و این آخرین پیام دیدگاه ملکی بود . نفس در سینه ام حبس شد ، بی صبرانه منتظر ادامه صحبتهایش شدم : دیدگاه شهید حاتمی ( نصرا... کبابیان ) هم بعد از چند ثبتی که بر روی خط اول عراق انجام داده بود ، مختصات خودش را برای اجرای آتیش درخواست کرد ، ولی ما نمی دادیم ، ولی با اصرار نصرا... مواجه شدیم ، که می گفت : " خط شکسته ...... بزنید " مختصات حاتمی را هم زدیم . دیدگاه حاتمی را هم زدیم ، نصرا... در آخرین پیام خود گفت : "مختصات من را با تمام توان بزنید ، عراق خط را شکسته ، بیسیم را منهدم می کنم " چند روز بعد ، یکی از بچه های دیده بان لشکر 33 المهدی را دیدم ، تعریف می کرد : "آخرین بار که نصرا... کبابیان را دیدم ، با " کلاش " جلوی دشمن وایساده بود و سینه به سینه با عراقی ها می جنگید " پی نوشت : آن روز نصرا... کبابیان و محمد رضا مهدوی اسیر شدند ، کبابیان بعد از دوسال و سه ماه از بند اسارت آزاد شد و به آغوش گرم خانواده و میهن بازگشت ، اما تا این تاریخ (1372 شمسی ) هیچ خبری از مهدوی نداریم .
  3. 2 پسندیده شده
    بسم ا... https://eghtesaad24.ir/fa/news/76175/پمپئو-چین-و-روسیه-را-تهدید-کرد ایرانی‌ها فرصت گرفتن ضدهوایی روسی یا تانک چینی یا هرچیزی که باعث بی‌ثباتی در خاورمیانه شود را به دست نخواهند آورد. ظاهرا وزیر امور خارجه ایالات متحده برنامه آتی ایران را مشخص کرده !!!! دو مورد اول که میشود تا حد مشخصی پیش بینی کرد ولی استفاده از واژه " هرچیزی " ابهام را بیشتر کرده نسبت به گذشته !! بدین معنی که برنامه خرید خارجی ایران ، گسترده تر از آن چیزی هست که قبلا تحلیل می شد یا اینکه صرفا" برای نشان دادن تهدید فزاینده ایران هست که از این واژه استفاده کرده ؟؟!!
  4. 1 پسندیده شده
    SBIRS GEO-2 http://et.wikipedia....SBIRS-GEO_2.jpg نگاه کلی سیبرز، یا همان سیستم مادون قرمز فضاپایه (SBIRS)، سیستمی است که در راستای پاسخ به احتیاجات مراقبت فضایی ایالات متحده آمریکا در طیف مادون قرمز، جهت عملکرد در دو یا سه دهه اول قرن بیست و یکم توسعه داده شده است. برنامه سیبرز با هدف ایجاد قابلیت های کلیدی در زمینه های هشدار موشکی و دفاع موشکی و با مد نظر قرار دادن الزامات نبرد فضایی طراحی شده است. سیبرز با رویکرد "سیستم در سیستم" بنا شده و مجموعه ای از ماهواره ها در مدار زمین همزمان (GEO)، سنسورهایی در مدار بیضوی با کشیدگی زیاد (HEO)، و امکانات پردازش داده ها و کنترل زمینی را شامل می شود. علاوه بر اینها، قرار بود مجموعه ای از ماهواره های مکمل نیز برای استقرار در مدار پایین زمین، در قالب برنامه SBIRS Low نیز در برنامه باشد، اما آن موارد لغو و به برنامه STSS منتقل شد. نرم افزارهای زمینی سیبرز، برنامه های از قبل موجود مادون قرمز نیروی هوایی آمریکا را با احتیاجات سنسورهای جدید، یکپارچه سازی می کند. لازم به ذکر است که برنامه سیبرز همواره در جدال سرریز هزینه ها بوده و در سال های 2001 و 2005 میلادی، با تاثیرات ناشی از قانون نان مک کوردی (قانونی برای محدودسازی افزایش هزینه های سرسام آور تسلیحاتی آمریکا از مقادیر پیشبینی شده) مواجه بود. این پروژه در ماه سپتامبر سال 2007 میلادی به پروژه ای 10.4 میلیارد دلاری بدل شده بود. قرارداد اصلی سیبرز شامل دو ماهواره برای مدار HEO و دو الی سه ماهواره در GEO با سقف خرید حداکثر پنج ماهواره GEO بود. در دسامبر 2005 میلادی، متعاقب سومین تخطی از قانون نان مک کوردی، دولت تصمیم گرفت همزمان با خرید GEO-3، خرید GEO-4 و 5-GEO را مشروط بر حُسن عملکرد دو ماهواره اول وارد فاز اجرایی کند. علاوه بر این، دولت یک برنامه بالقوه جانشینی SBIRS High را در ژوئن 2006 پیشنهاد داده بود. لاکهید مارتین در تاریخ 2 ژوئن 2009 میلادی اعلام کرد که قراداد ساخت سخت افزارهای HEO-3 و ماهواره GEO-3 و نیز اصلاحات لازم در تجهیزات زمینی مربوطه، به آن شرکت اعطا شد. در 10 ژوئیه 2009 میلادی مبلغ 262.5 میلیون دلار از طرف نیروی هوایی آمریکا، جهت ساخت چهارمین ماهواره به لاکهید اعطا شد. در 7 مه 2011 میلادی اولین ماهواره ژئو از برنامه ژئو سیبرز، تحت عنوان GEO-1 از پایگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا و توسط راکت پرتابگر اطلس-5 با موفقیت به فضا پرتاب شد. به طور خلاصه، تا ماه ژوئن 2012 میلادی، در مجموع شش ماهواره حامل محموله های SBIRS و یا با سخت افزار STSS پرتاب شدند: GEO-1 (ءUSA-230، سال 2011 )؛ HEO-1 (ءUSA-184، سال 2006 )؛ HEO-2 (ءUSA-200، سال 2008 )؛ STSS-ATRR (ءUSA-205، سال 2009 )؛ STSS Demo 1 (ءUSA-208، سال 2009 )؛ STSS Demo 2 (ءUSA-209، سال 2009 ). و SBIRS GEO-2 نیز برای پرتاب در سال 2013 پیش بینی شده است. http://en.wikipedia....rchitecture.png اهداف وزارت دفاع آمریکا (DOD) بر اساس تجارب خود نسبت به پرتاب موشک های میدان نبرد کوتاه-برد عراق در جنگ خلیج فارس (1991 میلادی) به این نتیجه رسیده بود که به قابلیتهای بیشتری برای هشدار زودهنگام پرتاب موشک های میدان نبرد نیاز دارد، بنابر این اساس، برنامه ریزی برای افزایش قابلیت های ماهواره ای مادون قرمز که بتواند هشدار و عملیات دفاعی را برای هر دو سناریو موشک های بالستیک برد بلند استراتژیک و کوتاه برد پشتیبانی کند آغاز نمود. پنتاگون در سال 1994 میلادی الزامات مختلف برنامه رصد مادون قرمز، که شامل هشدار اولیه و دفاع در برابر موشک های بالستیک، کسب اطلاعات تاکتیکی و الزامات نبرد فضایی بود را مورد مطالعه قرار داد و سیستم سیبرز را به عنوان گزینه جایگزین و ارتقاء دهنده قابلیت های ارائه شده توسط برنامه قدیمی تر پشتیبانی دفاعی (DSP) برگزید. برنامه پشتیبانی دفاعی یک سیستم ماهواره ای نظارت راهبردی و هشدار زودهنگام بر مبنای قابلیت های مادون قرمز، برای تشخیص پرتاب موشک های بالستیک دوربرد است که بیش از 30 سال عملیاتی بوده است. پنتاگون تا قبل از این نیز قصد جایگزینی برنامه پشتیبانی دفاعی را در سر می پروراند: Advanced Warning System در اوایل سالهای 1980 Boost Surveillance and Tracking System در اواخر سالهای 1980 Follow-on Early Warning System در اوایل سالهای 1990 طبق گزارش دیوان محاسبات آمریکا (GAO) این تلاش ها با توجه به عدم بلوغ فن آوری، هزینه بالا، و مسائل مربوط به توانایی تامین در زمان خود، ناموفق بودند. SBIRS High سیبرز فوقانی (که امروزه معمولا همان "سیبرز" خوانده می شود) اینک از چهار ماهواره اختصاصی در مدار زئو (GEO) و نیز سنسورهایی واقع بر دو ماهواره میزبان دیگر در مدار باکشیدگی زیاد (HEO) بهره می برد. سیبرز فوقانی در نهایت جایگزین ماهواره های برنامه پشتیبانی دفاعی خواهد شد و در اولویت نخست، قابلیت های افزوده ای برای تشخیص شلیک موشک های بالستیک راهبردی و نیز موشک های بالستیک میدان نبرد فراهم خواهد آورد. ماهواره سیبرز فوقانی ژئو-1 در تاریخ 7 مه 2012 پرتاب شد، دو سنسور سیبرز که توسط دو ماهواره محرمانه در مدار با کشیدگی زیاد میزبانی می شوند نیز احتمالا در قالب ماموریت های NROL-22ء(USA-184) و NROL-28ء(USA-200) در سال های 2006 و 2008 پرتاب شده باشند. باور تحلیلگران بر این است که ماموریت اصلی این دو ماهواره، شنود الکترونیک (ELINT) بوده و در زمره ماهواره های JUMPSEAT و TRUMPET بوده اند. همچنین گزارش شده که ماهواره TRUMPET، سنسور مادون قرمزی به نام HERITAGE را میزبانی می کند. لاکهید مارتین پیمانکار اصلی سیبرز، و نورثروپ گرومن به عنوان مهمترین پیمانکار فرعی شناخته می شوند. توسعه سیستم به دلیل مشکلات ناشی از نحوه عملکرد لاکهید در پیاده سازی زیر سیستم ها، از دسامبر سال 2009 به سال 2011 به تاخیر افتاد، چند نمونه این مشکلات، شامل تداخلات حل نشده در عملکرد نرم افزارها، نیز چندین اتصالات لحیم ترک برداشته در ژایروسکوپ خریداری شده از پیمانکار فرعی در اولین فضاپیمای در حال ساخت، را می توان اشاره کرد. SBIRS Lowء(Space Tracking and Surveillance System) قرارداد سیبرز پایینی، در حال حاضر به آژانس دفاع موشکی (MDA) منتقل شده و به عنوان برنامه ردیابی فضایی و سیستم نظارتی (STSS) تغییر نام داده است. برنامه سیبرز پایین اولیه سیبرز پایینی در ابتدا قرار بود از 24 ماهواره در مدار پایین زمین (LEO) بنا شود، هدف اصلی، رهگیری موشک های بالستیک و ایجاد تمایز بین سرجنگی موشک ها و سایر اشیاء پرتابی، (به مانند اهداف کاذب - که جدا از بدنه موشک در سراسر بخش میانی پرواز حضور دارند) بود. بنا بود این سیستم به دو نوع سنسور اصلی مجهز باشد که با استفاده از یک کامپیوتر محلی هماهنگ می شدند: سنسور مادون قرمز با قابلیت اسکن، که برای کشف موشک های بالستیک در مراحل اولیه پرواز مورد استفاده قرار می گرفت، و سنسور مادون قرمز ردیاب برای دنبال کردن و ردگیری موشک ها، کلاهک ها، و اشیاء دیگر (مانند بقایای موشک و طعمه ها در مراحل میانی پرواز). این سنسورهای ردیاب باید تا دماهای بسیار پایین سرد می شدند. برنامه اصلی جهت استقرار سیبرز پایینی به سال 2010 باز می گردد. http://en.wikipedia....e:SBIRS-Low.jpg برنامه ردیابی فضایی و سیستم نظارت (STSS) در سال 2001، آژانس دفاع موشکی (MDA) به ارزیابی برنامه های مورد نیاز برای یک سیستم دفاع موشک های بالستیک ملی (BMDS) پرداخت و متوجه شد که در عرصه نسبتا جدید از فضا فاقد توانمندی است. MDA تصمیم گرفت سیستم سیبرز پایینی را در مراحل بسیار ابتدایی توسعه به خدمت بگیرد و در این راستا نام برنامه به ردیابی فضا و سیستم نظارت (STSS) تغییر یافت. این انتقال تا حدودی به تغییر جهتگیری این برنامه نیز منجر شد، اما ماموریت کلی آن که همان تشخیص و ردیابی موشک های بالستیک در تمام مراحل پرواز بود، به قوت خود باقی ماند. بخش زمینی بخش زمینی سیبرز ،متشکل از ایستگاه کنترل ماموریت (MCS) در پایگاه هوایی باکلی آئورورا در کلرادو، و ایستگاه پشتیبانی کنترل ماموریت (MCSB) در پایگاه هوایی شریور واقع در کلرادو اسپرینگز است. علاوه بر آن، ایستگاه های زمینی تاکتیکی مشترک (JTAGS) نیز قادر به ارائه لینک زمین پایه مجزا برای کسب داده های سیبرز هستند. منبع: http://en.wikipedia....Infrared_System SBIRS GEO-2 اپراتور: نیروی هوایی آمریکا سازنده: لاکهید مارتین ابزار: دو نوع سنسور سیبرز (اسکن کننده و ثابت) پلتفرم ماهواره: A2100M پیشران: LEROS-1C تامین انرژی: دو پنل خورشیدی گسترش پذیر و باطری ها جرم: حدود 4500 کیلوگرم مدار: ژئو http://space.skyrock.../sbirs-high.htm برنامه پرتاب فعلا برای 20 مارس 2013 میلادی (30 اسفند 1391 هجری شمسی) تنظیم شده است. ماهواره سیبرز-ژئو-2 توسط پرتابگر اطلس-5 (401) پرتاب خواهد شد. برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی اینجا کلیک کنید (حجم: 2.76 مگابایت) استفاده از اين مقاله صرفا با ذكر نام مترجم و ذكر military.ir به عنوان منبع، مجاز است. تاپیک های مرتبط: پرتاب موفقیت آمیز نسل جدید ماهواره های هشدار حمله موشکی ماهواره Oko-2 روسيه پرتاب شد/ هشدار زود هنگام موشك هاي بالستيك متن جهت خوانش بهتر در تاریخ 21 دی 98 ویرایش شد / mahdavi3d
  5. 1 پسندیده شده
    خوب نیروی فضایی امریکا تایید کرده از ماهواره های sbirsدر شناسایی حملات موشکی ایران به نیروهای امریکا در عراق استفاده کرده https://www.c4isrnet.com/battlefield-tech/space/2020/09/15/space-forms-confirms-space-based-infrared-system-detected-missile-attack-in-january/
  6. 1 پسندیده شده
  7. 1 پسندیده شده
    زمینه های متعددی را میتوان برای آغاز به رسمیت شناختن اسراییل از جانب دولت بحرین برشمرد، ولی مهمترین زمینه آن بدون شک، ضعف مخالفان و نابالغی اپوزیسیون کشور بحرین است که پادشاه بحرین بدون ترس از فشار افکار عمومی، به شناسایی رسمی اسراییل مبادرت میورزد. حدود یک دهه پیش در بحبوحه جریانات بهار عربی، بحرین از جمله کشورهایی بود که تظاهرات ضد دولتی در آن انجام شد. با رادیکال شدن تظاهرات در هفته های آغازین سال 2011، نمایندگان حزب الوفاق بزرگترین حزب اپوزیسیون شیعی در بحرین از پارلمان استعفا دادند ولی این حزب بجای رادیکال شدن در همان سال 2011 با این ایده که «ما در پی ایجاد حکومت شیعی در بحرین نیستیم» در قامت اپوزیسیون پارلمانی و نه برانداز به مذاکرات آشتی ملی پیوست. پس از شکست مذاکرات در ژانویه 2014 و کمی بعد دستگیری شیخ علی سلمان دبیرکل الوفاق و نهایتاً حکم انحلال این حزب تنها به صدور بیانیه و نهایتاً تحریم دو انتخابات پارلمانی در 2014 و 2018 دست زدند. بدون اینکه در عرصه مدنی بتوانند برای حکومت بحرین هزینه زا باشند و امروز نیز در برابر عادیسازی روابط بحرین و اسراییل تنها به صدور بیانیه اکتفا کرده اند.
  8. 1 پسندیده شده
    موافقم نه تنها بقول شما خوشگل نمیشن بلکه بدنام هم میشن عین مصر، اردن و لبنان، دست کشیدن از قدس و به فراموشی سپردن فلسطینیان رو هیچ جوره نمیشه توجیه کرد. ترامپ این رو جز رزومه اش می زاره ولی برای اعراب این ماجرا عایدی نداره برای اسرائیل که منفعت محضه.
  9. 1 پسندیده شده
  10. 1 پسندیده شده
    محدوده های پوشش موشکهای ضد کشتی با فرض شلیک از چابهار: 350 کیلومتر (دایره زرد موشک رعد و قدیر) 700 کیلومتر (دایره مشکی موشک ناشناس شاید مقتدر؟ ) 1000 کیلومتر (دایره قرمز موشک ابومهدی) جالب هم هست روی عکس آخر موشک ابومهدی نوشته شده "طلائیه" که احتمال نام سابق اون هست.
  11. 1 پسندیده شده
    پاسخگویی رو‌ کسی می کنه که مسولیتی داره .... حالا که مثل زدید ، باید بگم مثل ایران مانند کسی هست که برای امتحانش درس نخونده و امید داره امتحان لغو بشه ...‌ خب ، امروز هم اکه لغو بشه ، باز چند روز دیگه گرفته می شه ....
  12. 1 پسندیده شده
    بسم ا... خوب ، تک به تک موارد مطرح شده را عرض می کنم دقت بفرمایید ، فضای نخبگانی، می طلبد که صحبتها و تحلیل ها براساس مستندات وشواهد مستدل صورت بگیرد ، بطور قطع این مساله در خصوص قاهر در زمان حاضر ، صدق نمیکند . البته شاید این شکل آینده پژوهی در سایر فضای های موجود طرفدار های پرشوری داشته باشد ولی در میلیتاری ، این مسائل زیر ذره بین بسیار دقیق کاربران قرار دارد و قطعا تحلیل های بسیار متفاوتی را نسبت به بخشهای دفاعی وبسایتهای خبری مشاهده می فرمایید ، ضمن اینکه خدمت شما عرض کنم ، آینده پژوهی برای خودش یک چهارچوب و شیوه خاصی دارد که حداقل بنده در پست قبلی جنابعالی چیزی در این خصوص رصد نکردم دقت بفرمایید ، فرماندهان عزیز و محترم ما حداقل در بیست و پنج سال اخیر ، طیف متنوعی از موارد را مطرح کردند و ما علاقه مندان حوزه نظامی ، جز در حوزه موشکهای بالستیک ، ضد کشتی و بسیار محدود تسلیحات هواپایه ، موردی که به شکل عملیاتی با مستندات را بکار گرفته باشند ، رارصد نکردیم ، آرشیو میلیتاری گواه این مساله هست . نقد اصلی به عزیزان ما در رده های نیرویهای مسلح از ستاد کل تا به پایین ، روی همین مساله متمرکز هست و بارها در میلیتاری به آن پرداخته شده ملاک ما برای تایید صحت گفته های این عزیزان ، عملیاتی شدن تمامی صحبتهای انها هست ، تک به تک میشود در خصوص عدم تحقق وعده های دوستان شاهد و مثال آورد و به نظرم به آرشیو میلیتاری مراجعه بفرمایید دقت بفرمایید ، اگر ملاک نمونه های به نمایش درآمده در نمایشگاه باشد ، با احترام ، تحلیل اشتباهی هست ، چون فرآیند تبدیل نمونه های آزمایشگاهی به نمونه های تولید انبوه و مهمتر ازآن ، نمونه های عملیاتی یک فرآیند مشخص هست که در همه جای دنیا ، یک استاندارد مشخص را بخودش می بیند ، اگر قرار باشد که این استانداردها را در نظر بگیریم ، با احترام مجدد ، این دستاوردها ، در همان حد نمونه های آزمایشگاهی قابل ارزیابی هست و نه بیشتر خوب ، حداقل بنده نه از واژه شوآف استفاده می کنم و نه هوچی گری و نه دروغ ، این اعتقاد وجود دارد که ساختار بخش دفاعی ما دچار یک سرطان مزمن هست ( به اسم بخش دولتی ) که تا این سرطان درمان نشود ، هر گونه تلاش برای بهبود شرایط ، جز هدر رفت منابع محدود ما فایده دیگری ندارد . حالا دوستان ما قابلیت هضم این مشکل را ندارند ، در نتیجه متوسل به مواردی میشوند که درشان بنده نیست وارد آن بشوم در نتیجه از این مساله می گذرم با احترام ، قاهر نه قابلیت برطرف کردن نیازمندهای ما را دارد و نه براساس ادعاهای موجود با امکانات فعلی ما در حوزه موتور ، رادار ، اویونیک برحسب ادعای فرماندهان ( و نه جنابعالی ) در خصوص نسل 5 بودن قاهر ، همخوانی داشته ، مجموعه ادعاهای چندسال اخیر را اگر در کنار هم بگذاریم ، حداقل تا این تاریخ ( اردیبهشت 99) نشانی از یک جنگنده در سطح استانداردهای پذیرفته شده چه در خصوص نسل 4 ، چه درخصوص نسل 5 و یا حتی نسل6 رصد نشده خوب ، به نظرم شخصا این را بررسی بفرمایید ، وب سایتی که مدعی هست در خصوص تحلیل دفاعی ، وقتی به دم دستی ترین منبع (ویکی ) مراجعه نمیکند تا بفهمد ، نیروی هوایی مالزی فاقد جنگنده های اف-16 هست و این اشتباهات فاحش را علیرغم تغذیه از بودجه های مختلف بطور دائم تکرار میکند و حاضر به پذیرش اشتباهات اش هم نیست ، مشخصا" صلاحیت قرارگرفتن بعنوان مرجع علمی را ندارد چرا نشنال اینترست منبع رسمی و موثق برای رصد قابلیتهای نظامی ایران نیست  فرمانده محترم نیروی هوایی در شبکه 2 : از کارخانه ساخت یوروفایتر بازدید کردم !!! کارخانه ساخت کوثر به مراتب از کارخانه یورو فایتر بهترهست !!!!  ما هرگز مدعی نشدیم که که فرماندهان ما لاف می زنند ، عملکرد و اظهارات فرماندهان محترم هست که در ذهن مخاطبی که بنابر علاقه ، مطالعه و تحلیل دارد ، به شکل واضح این مساله را نشان داده و میدهد . شاید در محیط اینستا وتلگرام ،این قبیل اظهارات ، یک عده ای را دچار هیجان کاذب بکند ولی در میلیتاری ،این قبیل اظهارات ، به سختی نقد شده و خواهد شد . ضمن اینکه ما نشون دادیم ، در عین حفظ احترام این عزیزان ، تعارفی در نقد عملکرد آنها نداریم برادر عزیز ، موشک فجر هواپایه ، برنامه بسیار خوبی هست ولی پیکربندی که برای آنتخاب شده ، شاید در کوتاه مدت یکسری را بلحاظ تبلیغاتی ارضاء کند ولی ما داریم آینده را برحسب تهدیدات موجود می بینیم ، برادر عزیز ، در خصوص 9 دی همین طور هست ، این موشک اگر معادل آمرام همباشد ، تا پیکربندی مناسب خودش را که شامل سامانه های کنترل آتش ، کشف و شناسایی هدف و .. را پیدا نکند و با ان منطبق نشود ، صرفا" در حد همین ماک آپ قابل ارزیابی هست و نه بیشتر اگر قرار باشد ، صرفا برحسب دید و تحلیل روی ماک آپ جلو بریم ، نیروی هوایی آلمان در جنگ دوم ، حداقل چندین ده برنامه روی کاغذ و نمونه های چوبی پیش تولید شده داشت که هنوز در موزه های هوانوردی دنیا در معرض نمایش هستند با کیفیت ظاهری بالا برادر عزیز ، همین ماک آپ شفق الان در چه وضعیتی هست ؟؟؟ خود شفق به کجا رسید ؟؟ روی چه استدلالی و مستنداتی می فرمایید قاهر ،ادامه شفق و صاعقه هست ؟؟ چرا سطح تحلیل یک فضای نخبگانی مثل میلیتاری را در حد اینستا و تلگرام تنزل میدید که مخاطب حتی در خصوص سطح تحلیل شما دچار تردید بشود ؟؟ اخوی ، هند و پاکستان این درک را پیدا کردند که برای رفع نیاز خودشون در کوتاه مدت ، میان مدت وبلند مدت ، نیازمند همکاری با دیگران هستند و نه اینکه با لجبازی بچه گانه ، علیرغم درک این مساله که در حوزه فناوری دچار محدودیتهای قابل توجهی هستیم ، از فرصتهایی که میشد ایجاد کرد ، گذشتیم و وضعیت را به این روز درآوردیم که فرضا" روسها یا چینی ها سر خرید یا فروش سلاح بخواهند با ما بازی کنند و امتیاز بگیرند عزیز ، شما یک شرکت جهانی را نشانی بدید که در این زمینه ها به ما کمک موثر ونه صرفا فروش یا قطعه یدکی کرده باشد بازار فناوری هوایی بخصوص نظامی ، یک بازار بشدت انحصاری هست و هیچ کس برحسب رضای خدا به شما کمک نمی کند ، این شما هستید که باید با ایجاد سازو کار درست ، با ترکیب توان بومی و همکاری خارجی ، این انحصار را بشکنید ، استدلال کردن روی احتمالات که مسیر درستی نیست عزیز برادر عزیز ، همین یک جمله نشون میدهد که تحلیل درستی از صنعت نظامی درشرایط فعلی ما متاسفانه ندارید ، کشوری که کامل محاصره تسلیحاتی هست و منابع اندک سرمایه ای دارد ، نباید فعالیت جزیره ای و پراکنده داشته باشد ، نباید بین دوتا سازمان مسلح اش رقابتهای ناگفته وجود داشته باشد و بسیاری موارد که در ان مورد حرف زده نشود بهتر هست انصافا" متوجه شدید این جمله را ؟؟ ارتقاء تایگر به قاهر ؟؟ هواگردی که هیچ کدام از زیرسامانه هایش مشخص نیست ، چه شکلی باید بستر ارتقاء یک هواگرد دیگر قرار بگیرد ؟؟ بااین تحلیل ها ، با احترام مجدد ،در شناخت شما از حوزه صنعت هوانوردی ، تردید ایجاد شده !!!!
  13. 1 پسندیده شده
  14. 1 پسندیده شده
  15. 1 پسندیده شده
  16. 1 پسندیده شده
  17. 1 پسندیده شده
  18. 1 پسندیده شده
  19. 1 پسندیده شده
  20. 1 پسندیده شده
  21. 1 پسندیده شده
    Mikoyan-Gurevich MiG-15 UTI Fagot (Mongol)
  22. 1 پسندیده شده
  23. 1 پسندیده شده
    برای شروع هلی برن شاید بشه از مسیرهای متفاوت جلو رفت بویژه مسیر طبس ولی تغذیه این مسیر جز با یک کریدور نزدیک ممکن نیست از این بابت zone A بهترین انتخاب میتونه باشه - فضای خالی و فضای شهری کمتر - فاصله کمتر از طرف شمال شرق - امکان سرپل از سمت افغانستان و ترکمنستان و اذربایجان انتقال 10 هزار نفر در چند روز اولیه به همراه تجهیزات و امکانات اولیه بشدت سخت خواهد بود و امنیت و فاصله حرف اول رو میزنه بویژه که صد فروند کبری یا آپاچی برای دفاع از سرپل فیروزاباد نیاز هست و بعد از اون باید 20 هزار نیرو طی هفته بعد وارد و برای حمله تجهیز و درگیر بشن فتح تمام تهران هدف نیست بلکه مراکز استراتژی مثل صدا و سیما، فرودگاه مهراباد، ستاد فرماندهی نقاط اصلی هستن
  24. 1 پسندیده شده
    با سلام خدمت دوستان عزیز   جنگ تحمیلی عراق علیه ایران  ، پدیده عجیبی در تاریخ معاصر ایران بشمار می رود ، از یکسو در نزد ما ایرانیان ، با عنوان " دفاع مقدس" شناخته می شود و در نزد سایرین بعنوان " جنگی که کسی مایل به یاد آوردن آن نیست " . با این وصف ، انسان های فوق العاده ای از میان این رخداد ظاهرشدند که شاید هرگز در تاریخ این سرزمین قابل تکرار نباشند .     سه شهید در یک قاب   شهید حسین خرازی ( فرمانده وقت لشکر 14 امام حسین (ع) ) ، شهید احمد کاظمی ( فرمانده وقت نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ) و شهید حسن تهرانی مقدم (پدر موشکی  ایران )    
  25. 1 پسندیده شده
    بعنوان یک سری از تئوری های اقتصلد کلان که تایین کننذه اصلی قدرت اقتصادی کشورها هست ، توصیه میکنم دوستان حتما مطالعه کنند ...؛ اهميت و آثار اقتصادي بوجه از ديده بخش عمومي و کلان اقتصادي ١- ارتباط بودجه با اقتصاد کلان : زماني که رابطه بودجه با اقتصاد ملي مطرح مي شود ، نقش بودجه به عنوان سياست مالي و تثبيت کننده نوسانات اقتصادي مي باشد ، در اين حالت بودجه بيشتر در چهار چوب کلان اقتصاد در ماليه عمومي ، مورد تجزيه و تحليل قرار مي گيرد . (بودجه نقش بسيار مهمي در اقتصاد ملي دارد زيرا که دولت از طريق بودجه ميتواند در تقاضاي کل اثر بگذارد يعني با کاهش هزينه هاي خود از نياز خود بکاهد و يا از طريق افزايش درآمد سياست انقباض را دنبال کنيم . ) ٢- ارتباط بودجه با تعادل هاي اساسي اقتصاد کلان : در اقتصاد هاي مختلف ، بودجه و اجراي آن تاثير زيادي در تعادل هاي اقتصادي و در نهايت تعادل کل (موازنه عرضه و تقاضا ) دارد . هدف از بودجه ريزي ، بهبود و توسعه خدمات اداري ، سرمايه گذاري زير بنايي ، تثبيت قيمتها و افزايش نرخ رشد اقتصادي ميباشد . و بايد از امکانات موجود حداکثر استفاده را بعمل آيد . ولي دولت هنگام اجراي بودجه عملاً با محدوديتهائي از نظر پولي و ارزي مواجه مي گردد که اين محدوديتها از اقدامات بلند پر وازانه دولت جلوگيري مي کند و او را ناگزير مي سازد که در افکار و برنامه هاي خود تجديد نظر نمايد . تعادل هاي اساسي اقتصاد ، يعني تعادلي پولي ، تعادل مالي ، تعادل ارزي ، تعادل اقتصادي و تعادل اجتماعي اثرات متقابلي را در يکديگر دارند ، و سياست هاي مربوط به اين تعادل ها بايد طوري اتخاذ شود که تعادل کلي اقتصاد نيز تامين گردد که در ذيل به اثرات متقابل هريک اشاره مي شود : ١- تعادل پولي – تعادل پولي عبارت از تنظيم حجم پول به آن اندازه که متناسب با ميزان کالا و خدمات توليدي جامعه باشد و سبب ارزش داخلي و خارجي پول گر دد ، و از اين طريق از افزايش نامتناسب قيمتها جلوگيري شود . هر واحد پول ، يک اندازه معيني کالا مي خرد ، و . اگر حجم در جريان يک دفعه به دو برابر افزايش يابد . ولي مقدار کالاها و خدمات تغيير نکند ، قيمت کالاها دوبرابر خواهد شد يعني هر واحد پول ، نصف مقدار قب لي کالا خواهد خريد . بر اساس نظريه مقداري پول ريکاردو در رابطه T مقدار پول موجود M ، سطح عمومِي قِيمت ها P) P = M مقدار آالا و خدمات در جامعه T ، اعم از اسكناس و پشِينر و سپرده هاِي بانكِي افزاِيش يابد . ولِي مقدار آالا و خدمات آمتر يا ثابت M مِي باشد ) اگر مقدار پول بماند و يا با سرعت آمترِي افزاِيش يابد افزاِيش قِيمت ها امرِي اجتناب ناپذِير تورم اقتصادي و کاهش آن رکود اقتصادي را در بر (P) خواهد بود . (افزايش قيمت T افزايش و يا (M) خواهد دارد اين از زماني به وقوع مي پيوند که صورت که کاهش مي يابد .) ٢- تعادلي مالي – تعادل مالي يعني توازن منطقي و مناسب بين درآمدهاي عمومي و هزينه هاي عمومي ، و جلوگيري از کسر بودجه غير متناسب و احتراز از عواقب آن در تعادل مالي بايستي بين دريافتها و پرداختهاي کشور تعادل و هماهنگي وجود داشته باشد ، زيرا کسر ي تراز بارزاني (تعادل منفي ) آثار نامطلوب اقتصادي در داشته و موجب عدم تعادل در تراز پرداختها مي گردد . تعادل در تراز پرداختها در رابطه اقتصادي کشور با ساير کشورها اهميت زيادي دارد . ٣- تعادل ارزي – تعادل ارزي يعني کوشش در حفظ موازنه پرداختهاي خارجي کشور ، و جلوگيري ا از کسري موازنه پرداختهاي ارزي ، و از بين رفتن – يا کاهش ذخاير ارزي مملکت ، تعادل ارزي از طريق تعادل درموازنه تراز پرداختهاي خارجي ايجاد مي شود و موازنه ارزي در تهيه بودجه اهميت زيادي دارد ، زيرا بدون حفظ اين تعادل نمي توان اقتصاد ملي را به سلام ت توسعه داد و کسري موازنه پرداختها و عدم تعادل ارزي به افزايش قيمت ها دامن زده که خود موجب ايجاد کسري بودجه مي گردد . ۴-تعادل اقتصادي – تعادل اقتصادي با تعادلي مالي ارتباط نزديک دارد و نمي توان تعادل اقتصادي را بدون تعادل مالي مورد بررسي و تجزيه و تحليل قر ار داد . تعادل اقتصادي عبارت از تعادل بين عرضه کالا و تقاضاي کل جامعه مي باشد و چون تعادل مالي بر اساس تعادل بودجه و تعادل تراز پرداختها برقرار مي گردد ، لذا تعادل اقتصادي از يک طرف با تعادل با تعادل تراز پرداختها مواجه مي باشد . ۵- تعادل اجتماعي – تعادل اجتماعي به مفهوم هماهنگي توانايي مالي طبقات مختلف در جامعه است ، لذا تعادل مالي را بايد با توجه به تعادل اجتماعي يعني با هماهنگي وضع مالي طبقات مختلف اجتماعي مورد مطالعه قرار داد . ٣- سياست کسر بودجه : کسري بودجه عبارت است از اضافه هزينه هاي دولت نسبت به درآمدهاي عادي . اقتصادهاي سرمايه اي معمولاً داراي نوساناتي هستند و دولت ها قادرند با کاهش هزينه هاي خود و يا افزايش درآمد از طريق جلب قدرت خريد مردم در تقاضاي کل اثر گذارده و با تورم مبارزه کنند . دولت و قتي داراي اضافه بودجه است ، معمولاً يا آن را در حسابهاي مخصوص ، براي برداشت هاي بعدي نگهداري مي کند ، و يا اينکه بابت وام ها يا اعتباراتي که قبلاً از داخل و يا خارج گرفته است ، صرف مي نمايد ، اين عمل معمولاً در کشورهاي پيشرفته حاکم است و در کشورهاي در حال توسعه کمتر اتفاق مي افتد . در کشورهاي در حال توسعه معمولاً منابع مالي و درآمدهاي دولت محدود بوده و هزينه ها بيشتر از درآمد ها مي باشد و در نتيجه دولت با کسر بودجه از نظر مالي و اقتصادي مواجه خواهد بود . اين کسري برابر پر کردن شکافهاي رکود اقتصادي و يا به ع لت سياست عمومي انبساط بوجود مي آيد و دولت مجبور است بيشتر از دخل خود خرج کند . ۴- منابع تامين کسر بودجه : منابع تامين کسر بودجه به دو طريق به صورت زير انجام مي گيرد . ١- دريافت وام داخلي – دريافت وام داخلي به دو صورت به وقوع مي پيوند که عبارت است از : الف – ايجاد پول – ايجاد پول به دو صورت انجام مي شود : (الف ) از طريق نشر پول کاغذي – پول به مقدار کافي چاپ مي شود و قيمتي ازمخارج دولتي از اين طريق پرداخت مي گردد . آثار اقتصادي اين عمل افزايش قيمت ها مي باشد زيرا بر حجم پول افزوده مي شود و با افزايش حجم پول قدرت خريد مردم افزايش مي يابد . (ب) انتشار اوراق قرضه – اوراق قرضه ، اوراق بي نامي هستند که براي تامين قسمتي از اعتبارات مورد نياز برنامه هاي عمراني ويا دفاعي کشور انتشار مي يابد . اوراق قرضه را عموماً يا بانکها خريداري مي کنند و يا مردم . فروش اوراق کوچک و کم حجم مردم را تجهيز و به طرف سرمايه گذاري اقتصادي سوق داده و دولت را ياري مي دهد که برنامه هاي عمراني و توليدي خود را انجام دهد . ولي فروش اوراق قرضه به بانکها بستگي به عمل بانک دارد اگر بانک با توسل به ذخيره هاي اضافي نقدي هزينه خريد اوراق قرضه را بپردازد ، در اين صورت اين عمل اثر خلق پول را دارد يعني آثار اقتصادي آن افزايش قيمت ها بر اثر افزايش حجم پول است . ولي اگر بانک از محل فروش دارايي هاي خود به مردم هزينه خريد اوراق قرضه را بپردازد اين عمل همانند خريد اوراق قرضه توسط مردم است و آثار تورمي کمتري را به خاطر اين که حجم پول افزايش نمي يابد در پي خواهد داشت . ٢- دريافت وام خارجي – دريافت وام خارجي به سه صورت به شرح زير انجام مي شود . بايد در نظر داشت که هر سه صورت وام خارجي معمولاً در کوتاه مدت موجب افزايش قيمت ها نمي شود ولي در د راز مدت به علت اينکه تابع تعادل ارزي است موجبات اختلال در تعادل ارزي شده و در نهايت در تعادل کل اقتصاد اختلال ايجاد مي نمايد : الف – دريافت وام از دولت هاي خارجي – اين نوع وام اگر به صورت کالا و خدمت وارد گردد به علت افزايش عرضه ثابت بودن تقاضا و قدرت خر يد مردم ، آثار ضد تورمي دارد ولي اگر به صورت نقد باشد به علت نوع استفاده آثار متفاوتي در اقتصاد خواهد داشت و ممکن است تورم شديد و گاهي به صورت مهارتورم و افزايش سرعت رشد اقتصادي نيز ظاهر شود . ب- دريافت وام از شرکتها و موسسات خارجي – اين نوع وام ، وامي است که از بخش خصوصي در خارج از کشور بيشتر به صورت اعتبار و خريد اقساطي و يوزانس (پرداخت مدت دار را اصطلاحاً يوزانس گويند ) دريافت مي شود . ج – دريافت وام از سازمانها و مجامع بين المللي – اين نوع وام ، وامهايي هستند که کشورهاي نيازمند براي تامين منابع کسر بودجه از سازمانهاي بين المللي نظير صندوق پول ، بانک جهاني و يا مجامع وابسته به سازمان ملل متحدد دريافت مي نمايند . ۵- ارتباط بودجه با برنامه ريزي اقتصادي در کشورهاي در حال توسعه : اولاً برنامه ريزي عبارت است از طراحي وضع اقتصادي ملي و پيش بيني گرايشهاي مالي آينده و تخصيص منابع مالي در طول برنامه ، به طريقي که هدفهاي معين و مشخص شده قبلي حاصل آيد . ثانياً در برنامه ريزي اقتصادي پس از تعيين هدفهاي ملي ميزان و مبلغ سرمايه گذاريها جهت نيل به هدفهاي تعيين شده در بخش هاي مختلف اقتصادي تعيين مي شوند اين سرمايه گذاري ها شامل پيش بيني هر دو سهم عمومي و خصوصي در اقتصاد است و آنچه سهم دولت از اين سرمايه گذاريها مي باشد به صورت پيش بيني خرج در بخش هاي مختلف که به صورت بودجه هاي سالانه تعيين مي شود . http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=تعادل های اساسی&source=web&cd=1&ved=0CC8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.valiasr.net%2Fweblog%2Fattachments%2Fatt577_0_13.pdf%3Fvaliasr%3Db98f12bfdf7b130e92566c681b7ca06c&ei=60G9UKCwNJLb4QTDpYHYAg&usg=AFQjCNEQNMdByXalpEtrbwNEv8qgra2DrQ مطالب فوق تنها بخشی از سیاست های کلان اقتصادی دولتها هستن و بیشتر جنبه درونی دارند تا جهانی ، اما با توجه به این مطالب میشه اینطور نتیجه گیری کرد ، که اگر از فردا روز دلار از مبادلات حذف بشه ، این پولها در نهایت به اقتصاد آمریکا بر میگرده در نتیجه باعث افزایش نقدینگی در این کشور و به تبع اون افزایش قیمتها در این کشورخواهد شد و متعاقبا ارزش دخایر ارز در کشورها کم میشه و تقاضا برای تبدیل به طلا بالا میره در نتیجه این عدم تعادل عرضه طلا بوجود میاد و قیمت های جهانی طلا بالا میره ، تحت این شرایط امریکا میتونه بااستفاده از عدم عرضه به موقع طلا قیمت ها رو تا حدی بالا ببره که یک برابری بوجود بیاد ولی سوال اینجاست که آیا ذخیره انبوهی از طلا و رشد عمومی قیمتها در اقتصاد به هم پیوسته جهانی میتونه موجبات رشد و پویایی اقتصادی رو فراهم کنه ؟! طلا چیزی نیست که راحت مبادله بشه ، اقتصاد و تولید رو به گردش در بیاره و در نتیجه یک رکود و کاهش رشد اقتصادی و افزایش بیکاری حاصل خواهد شد ...