برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on جمعه, 16 آذر 1397 در همه مناطق
-
11 پسندیده شدهخودرو های رزمی به زودی هواگردهای بدون سرنشین را مدیریت خواهند کرد! تا به امروز پهپاد ها در عملیات های مختلفی همچون شناسایی و تهاجم در اختیار پیاده نظام و یا واحد های ویژه هدایت و کنترل پهپادها قرار داشتند. اما با پیشرفت های اخیر در بحث تولید و طراحی هواپیماهای بدون سرنشین و استفاده ارتشها از خودروهای نظامی برای پرواز و کنترل آنها، شرکت های تولید کننده را به فکر یکپارچه کردن هواگردهای بدون سرنشین با خودورهای سرنشین دار یا بدون سرنشین انداخته است. استفاده از خودروهای نظامی به عنوان پرتابگر پهپادها سابقه طولانی در میدان نبرد دارد اما یکپارچه سازی این دو مورد موضوع جدیدی است. کمپانی رو-وایرونمنت با همکاری شرکت جنرال داینامیکس در حال کار بروی هماهنگی سیستم های هواگردهای بدون سرنشین با خودروهای رزمی جنرال داینامیکس است. کرک فلیتی معاون و مدیر کل شرکت رو-وایرونمنت در این باره می گوید : با ادغام سیستم های هواگردهای بدون سرنشین با پهپادهای انتحاری و خودروهای رزمی ، تیم ما سطح جدیدی از کشندگی ، بقا و اثر بخشی را در میدان نبرد ارائه می دهد. اولین مزیت این یکپارچه سازی به نیروها کمک میکند تا بدون نیاز به حمل و نقل هواپیماهای بدون سرنشین همیشه آنها را دراختیار داشته باشند.افزایش کنترل وکاهش حجم کار با پهپادها، توسط اپراتور داخل خودروهای رزمی به دست می آید. دون کچمان معاون و مدیر کل سیستم زمینی جنرال داینامیکس افزود : این مزیت ها بدون انجام کار سنگینی برای سربازها و یا مسوولیت دشواری برای فرمانده خودرو به دست خواهد آمد. چنین قابلیت های در میدان های نبرد پیچیده مانند مناطق شهری جنگل ها یا کوه ها مفید خواهد بود، مناطقی که یک دید از بالا در میدان نبرد یک مزیت قابل توجه به حساب می آید. برنامه ی این دوشرکت در پیش برد پروژه های مهم وسایل نقلیه ارتش امریکا یعنی نسل بعدی خودروهای رزمی (NGCV) و خودروی شناسایی تفنگداران دریایی (ARV) به کار خواهد رفت. برنامه NGCV به طور چشمگیری از اطلاعات جمع آوری شده توسط پهپادها استفاده خواهد کرد و برای از بین بردن اهداف به شکل دقیق با پهپادهای بدون سرنشین تامل خواهد داشت. در پروژه ARV نیز فراتر از یک جایگزینی ساده با وسایل نقلیه زرهی سبک (LAV) رو به رو هستیم. در این برنامه خودروهای مورد نظر به شبکه ای از وسایل نقلبه بدون سرنشین متصل هستند. روبات های زمینی و هواپیماهای بدون سرنشین که علاوه بر شناسایی ، برای جنگ های الکترونیک و حملات دقیق دور برد استفاده خواهند شد . این خودروها به شکلی طراحی شده اند که قابلیت پرتاب کردن و راه اندازی پهپاد ها را داشته باشند و بتوانند عملیات شناسایی عمیق و بعد از ان جنگ الکترونیک و یا اجرای آتش دقیق را انجام دهند. لزوم اولیه در چنین سیستم های، معماری باز است که با فن آوری های جدید بروز شده، در دسترس باشند. یکی از مزایایی یکپارچه سازی پهپاد ها با خودروهای رزمی کاهش فعالیت سربازها در میدان نبرد برای آماده سازی و هدایت پهپادهاست در نمایشگاه AUSA 2018 خودرو رزمی استرایکر A1 مجهز به برجک رزمی 30 میلیمتری نمایش داده شد. علاوه بر این خودرو رزمی بر روی برجک خود به پرتابگر ترایکوپتر هیبریدی Shrike 2 شرکت رو-وایرونمنت نیز مجهز شده بود. همچنین این برجک می توانست 9 پهپاد انتحاری Switchblade را نیز پرتاب کند. پهپاد Shrike 2 می توان در حال حرکت یا در حال توقف خودرو و یا در صورت لزوم به شکل عمودی به پرواز درآورد. همچنین می توان ترکیب های مختلفی از پهپادها را بر روی این برجک سوار کرد. یک ترای کوپتر سبک وزن با برد کوتاه یا هواپیمای بدون سرنشین بزرگتر با بال بزرگ تا یک تیلت روتر با مداومت پروازی 60 دقیقه ای می تواند بر روی این خودرو رزمی سوار شود. تجهیزات نصب شده از جمله آنتن ها باعث محدودی عملیاتی 20 کیلومتری برای پهپادها خواهد شد. از پهپاد Shrike 2 برای انجام مأموریت های نظارتی ، ایجاد آتش مستقیم بر ضد اهداف تعین شده و یا حمله غیرمستقیم با استفاده از پهپادهای انتحاری استفاده خواهد شد. تصویر گرافیکی از نمونه استرایکر مجهز به ترایکوپتر هیبریدی Shrike 2 و 9 پهپاد انتحاری Switchblade پلت فرم Griffin III که نماینده جنرال داینامیکس در برنامه NGCV است می تواند 9 پهپاد انتحاری Switchblade را پرتاب کند. بسته های 9 تای پهپاد انتحاری Switchblade به سرعت قابل بارگذاری هستند. وسیله نقلیه نیز با لایه پیوند دادهای( DLC) پهپاد انتحاری را کنترل می کند. Switchblade دارای مداومت پروازی 15 دقیقه ای است. پس از تشخیص یک هدف، پهپاد به سمت آن حمله ور می شود. در صورت لزوم، کنترل کننده می تواند ارتباط را قطع و موج را خاموش کند و منتظر بماند تا دوباره آماده حمله مجدد شود. از دیگر کمپانی های که به یکپارچه سازی پهپاد ها با خودروهای رزمی فکر می کند می توان به شرکت FLIR اشاره کرد. این شرکت سیستم شناسایی وسایل نقلیه (VRS) زنبور سیاه را معرفی کرده است. این سیستم می تواند هواگردهای بدون سرنشین Black Hornet 3 nano را پرتاب و آن را هدایت کند. این سیستم به سربازان اجازه میدهد بدون نیاز به خروج از خودرو رزمی از موقیت محیط خود آگاهی بابند، تهدیدات پیروانی را تشخیص دهند و اهداف احتمالی را از بین ببرند. Black Hornet VRS دارای یک واحد پرتابگر است که می تواند چندین محل برای نگهداری پهپادهای Black Hornet 3 داشته باشد.این بخش می تواند به بیرون هر وسیله نقلیه نظامی متصل شود. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که می تواند به راحتی با سیستم های مدرن مدیریت جنگی ادغام می شود و مستقل از پلتفرم خودرو کار کند. علاوه بر اینکه داده می تواند از طریق سیستم مدیریت نبرد خودرو مبادله شوند میتواند به طور مستقیم از صفحه نمایش مستقل نیز نمایش داده شود. با توجه به روند روز افزون بکارگیری پهپادهای در میدان نبرد به طور حتما نمونه های بیشتری از ادغام و یکپارچه سازی آنها با خودروهای رزمی توسط شرکت ها و صنایع نظامی تولید خواهد شد. جدیدترین نمونه پلت فرم Griffin III - ویژگی منحصر بفرد این محصول شلیک پهپادهای انتحاری Switchblade است. پد سیستم شناسایی وسایل نقلیه (VRS) زنبور سیاه محصول شرکت FLIR با قابلیت نگهداری و پرواز پهپادهای Black Hornet 3 نمونه ارائه شده توسط شرکت اسرائیلی Uvision که یک خودرو بدون سرنشین به همراه پرتابگر پهپادهای انتحاری است. بعد از پرتاب از خودرو، سربازان پیاده نظام می تواند کنترل پهپادها را به دست بگیرند. پرتابگر انفرادی پهپادهای شرکت اسرائیلی Uvision - این شرکت نمونه های مختلفی از پهپادهای انتحاری را تولید می کند. مترجم و گردآورنده : Crash نقل با ذکر نام میلیتاری و مترجم بلامانع است.
-
11 پسندیده شدهبسمه تعالی مشخصات تخمینی قاهر خب به کمک اندازه گیری هایی که جالب اسکای هاوک در اختیار بنده گذاشتن و تصاویر موجود، محاسباتی رو درمورد مشخصات قاهر انجام دادم. با توجه به تصویر زیر فشار تایر ارابه فرود جلوی قاهر 50 پی اس آی ذکر شده تصاویر زیر ابعاد مساحتی رو که یکی از تایرهای ارابه فرود جلو در تماس با زمین ایجاد میکنه نشون میدن مساحت این سطح 22.8 اینچ مربع بدست میاد. با ضرب این مقدار در فشار تایر، وزنی که به روی این تایر اعمال شده 1140.3 پوند و در نتیجه وزن روی ارابه فرود جلو (دارای دو تایر) 2280.6 پوند بدست میاد. در تعیین مکان ارابه فرود اصلی طبق یک قاعده بنام شاخص نوک-بالای طولی، از ارابه فرود اصلی (عقب) خطی رو عمود میکنن و 15 درجه به سمت جلو برده و نقطه موردنظر رو ثبت میکنن (شکل زیر). در چیدمان های مختلف (نحوه نصب تسلیحات، میزان سوخت، نحوه نشستن مسافران در مسافربری ها و...)، هواپیما مرکز ثقل های مختلفی رو تجربه میکنه. نقطه ی مورد نظری که در بالا در مورد شاخص نوک-بالای طولی ذکر شد، باید پشت عقبی ترین مرکز ثقل باشه. لذا با توجه به اندازه گیری زیر ما فرض میکنیم که مرکز ثقل عقبی قاهر در مکانی به فاصله ی 7.2 متر از نوک (بدون درنظر گرفتن لوله پیتوت) قرار داره (محض اطمینان 0.017 متر رو هم درنظر نگرفتیم). اگر بخوام خلاصه کنم، با در نظر گرفتن بازوهای گشتاوری ارابه های فرود (طول اونها در شکل بالا نشون داده شده)، به روی هریک از ارابه های فرود اصلی وزنی به مقدار 8065 پوند اعمال میشه که یعنی این نمونه ی آزمایشی قاهر دارای وزنی به مقدار 8065+8065+2280=18410 پوند یا 8350 کیلوگرمه. این نمونه از قاهر فقط برای تست پروازی ساخته شده و در نتیجه دهلیز داخلی رو براش درنظر نگرفتن: پس وزن این نمونه به وزن خالی، وزن سوخت، وزن خلبان و وزن tfo(سوخت و روغن غیرقابل استفاده) خلاصه میشه. اما نمونه ی رزمی قاهر با همین پیکربندی خواهد بود. به همین خاطر، وزن هایی که در ادامه بدست میاریم هم برای نمونه رزمی صدق میکنن. وزن برخاست این نمونه پروازی 8350 کیلوگرم بدست اومد. باید وزن سوخت رو بدست بیاریم شکل زیر، سطح منظری بال قاهر رو نشون میده فرض میکنیم که سوخت درونی قاهر فقط در بال ذخیره میشه و نوک افتاده ی بال ها رو هم درنظر نمیگیریم (برای جلوگیری از آتش سوزی بعد از برخورد صاعقه به هواپیما معمولا در نوک بال ها سوختی رو ذخیره نمیکنند) با استفاده از مشخصات ذکر شده در سطح منظری و معادله ی B-12 از کتاب Torenbeek , synthesis of subsonic airplane design، مشخصات زیر برای سوخت بدست میان: 3635 کیلوگرم، با حجم 181.68 فوت مکعب یا 5144.6 لیتر با کم کردن وزن سوخت، وزن خلبان و وزن tfo از وزن برخاست این نمونه، وزن خالی این نمونه و در نتیجه نمونه ی اصلی به اندازه ی 4581 کیلوگرم محاسبه میشه. به گفته ی سردار دهقان و چیزی که واضحه، قاهر یک هواپیمای کامپوزیتیه. باید وزن معادل فلزی قاهر رو بدست آورد تا بشه میزان تسلیحات داخلی و یا خارجی قاهر رو تخمین زد. اگر از ضریب 0.92 بین وزن کامپوزیتی و وزن فلزی استفاده کنیم ( این ضریب اصلا ایده آل نیست و میشد که 0.85 رو لحاظ کرد اما من میخوام که بدترین شرایط رو مدنظر قرار بدم)، وزن خالی معادل فلزی قاهر 4979 کیلوگرم بدست میاد. با مدنظر قرار دادن این وزن و با توجه به شکل 11-2 از کتاب طراحی هواپیمای جان راسکم (جلد 1): وزن برخاست با تسلیحات داخلی و بدون مخازن خارجی 22500 پوند یا 10206 کیلوگرم بدست میاد. در این حالت، تسلیحاتی رو که میشه در دهلیزهای داخلی قاهر حمل کرد، 1856 کیلوگرم وزن خواهند داشت. طبیعیه که با کم کردن از میزان سوخت میشه وزن تسلیحات رو افزایش داد. وزن برخاست با تسلیحات داخلی و خارجی (و یا مخازن خارجی) 29000 پوند یا 13154 کیلوگرم بدست میاد، به عبارت دیگه 4804 کیلوگرم تسلیحات داخلی وخارجی. از اونجایی که هنوز نوع موتور و مشخصات آیرودینامیکی قاهر در دسترس نیست لذا نمیشه با اطمینان درمورد توانایی قاهر در حمل این وزن از تسلیحات صحبت کرد. اما بصورت اسمی این قابلیت رو داره. 1856 کیلوگرم تسلیحات داخلی رو مدنظر قرار میدیم و کار رو ادامه میدیم. برای بدست آوردن تخمینی از برد، ساده ترین ماموریت رو فرض میکنیم: فرض میکنیم که قاهر با سوخت کامل در بال ها و با 1856 کیلوگرم تسلیحات داخلی و بدون مخازن سوخت خارجی از زمین بلند میشه، طی زمان 4 دقیقه با سرعت متوسط 350 kts تا ارتفاع 40000 فوتی اوج میگیره، با همین ارتفاع و با سرعت 0.9 ماخ سیر میکنه و در آخر فرود میاد. با توجه به این فرضیات: اگر قاهر از دو موتور j85-21 بدون پس سوز با مصرف سوخت ویژه ی 1 بهره مند باشه، بردی به مقدار 1935.6 ناتیکال مایل یا 3584 کیلومتر خواهد داشت. اگر قاهر از دو موتور Honeywell f124 با مصرف سوخت ویژه ی 0.78بهره مند باشه (این موتور فقط برای ایجاد شباهت با شرایط موتور توربوفن جی 90 ذکر شده)، بردی به مقدار 2481.6 ناتیکال مایل یا 4596 کیلومتر خواهد داشت. اگر قاهر از دو موتور rolls-royce turbomeca adour با مصرف سوخت ویژه ی 0.81بهره مند باشه (این موتور فقط برای ایجاد شباهت با شرایط موتور توربوفن جی 90 ذکر شده)، بردی به مقدار 2389.6 ناتیکال مایل یا 4425.5 کیلومتر خواهد داشت. یکبار دیگه میگم که مقادیر بالا برای برد فقط با فرضیات ماموریت ذکر شده (سوخت کامل در بال ها و با 1856 کیلوگرم تسلیحات داخلی و بدون...) همخوانی داره. واضحه که قاهر پس از رسیدن به نزدیکی هدف تهاجم خودش رو انجام میده و بدون تسلیحات مسیر برگشت رو طی میکنه، لذا برد بیشتری از مقادیر بالا خواهد داشت. (میشه که فرضیات رو مثل فرضیات این پاراگراف بصورت واقعی تری اعمال کرد اما محاسبات رو کمی پیچیده میکنه که از حوصله ی بنده خارج هست) پی نوشت 1: خیلی وقت بود که میخواستم این متن رو بنویسم اما همیشه متلک هایی که به قاهر زده میشد من رو پشیمون میکرد. فی المثل بعد از اینکه فشار تایر ارابه فرود جلوی قاهر منتشر شد، تصویر زیر در توییتر دست به دست شد دقیقا یادمه که بعضی ها سریعا به این نتیجه رسیدن که قاهر وزنی کمتر از تی 38 خواهد داشت! حتی از خودشون نپرسیدن که فشارهایی که در این جدول ذکر شده اصلا برای ارابه فرود جلوست یا ارابه فرود عقب؟ از این مثال ها فراوونه. حالا باز هم اختیار با خودتونه، میتونید بازهم خزعبلات امثال بابک تقوایی ها رو ملاک و منبع قرار بدید. پی نوشت 2: باز هم از جناب اسکای هاوک بخاطر اندازه گیری هایی که انجام دادند تشکر میکنم پی نوشت 3: تصاویری از محاسبات (متاسفانه با خط بسیار بد) رو میتونید در زیر مشاهده کنید پی نوشت 4: برای اطلاع از فرمول ها و نحوه ی محاسبات ، جلد 1 و 2 کتاب طراحی هواپیمای جان راسکم رو مطالعه کنید.
-
11 پسندیده شدهکارشناسان آمریکایی : سلاح های جدید سایبری وجود دارند و هیچکس برای مقابله با آنها آماده نیست متخصصان می گویند حملات سایبر به زودی باعث تخریب زیرساخت ها و کشته شدن مردم خواهد شد و این امری است که بر رهبران سیاسی لازم است خود را برای آنچه در حال وقوع است آماده کنند . در روز دوشنبه در کنفرانس آینده جدید جنگ های آمریکا یک هیات متشکل از چهار کارشناس از ارتش ، امور مالی ، سایبری و استراتژی از سناریو های ترسناکی که هم اکنون در حال وقوع است صحبت کردند . پیتر سینگر، نویسنده کتاب "ناوگان شبح : یک داستان از جنگ جهانی بعدی" و عضو ارشد New America ، به مخاطبان در واشنگتن دی سی گفت که رخنه دردادهها، کاوش های اینترنتی و قطع برق در کشورهای دیگر ، به درستی در آمریکا مورد توجه قرار نگرفته اند و دشمن در حال مشاهده این عدم پاسخ است. سینگر افزود که ما به زودی شاهد حملات مخرب بر علیه IoT ها خواهیم بود که باعث کشته شدن افراد می گردند . همچنین رابرت ام لی یکی از متخصصان سایبری سابق سازمان امنیت ملی و مدیر عامل فعلی شرکت Dragos به ایجاد حملات جدید سایبر که برای اولین بار در حال وقوع هستند اشاره کرد . او بیان داشت که یک برنامه مخرب به نام Trisis برای خرابکاری در سیستم کنترل صنعتی یک شرکت الکتریکی مورد استفاده قرار گرفت است که بیشتر از یک حمله به قدرت الکترونیکی بود. لی ادامه داد : این اولین برنامه مخربی بود که به طور خاص برای کشتن افراد طراحی شده است . این بدافزار به هکرها امکان که نه تنها باعث قطع بخش هایی از شبکه شوند بلکه دسترسی به کنترل هایی را داشته باشند که می توانند منجر به نشت یا انفجار گردند . اما نه این حادثه و نه حوادثی که در سال های اخیر به وقوع پیوسته اند مورد توجه رهبران دولت قرار نگرفته و منجر به واکنش هایی برای جلوگیری از این اتفاقات نشده است و این بزرگترین مشکل می باشد . در عین حال، حملات غیر مخرب میتوانند عواقب واقعی برای نیروهای نظامی در میدان جنگ داشته باشند. نرمافزارهایی که همزمان در آزمایشگاههای تحقیقاتی و صنعت پورنوگرافی مورد استفاده قرار میگیرد و میتوانند چهره فرد را در بدن متفاوت قرار دهند یا حتی از نوارهای ضبط شده و دادههای فیزیکی از ویدئوهای آنلاین برای ایجاد یک سخنرانی که هرگز اتفاق نیفتاده است استفاده کنند. این چنین ویدئوها و تصاویر می توانند مورد استفاده قرار گیرند تا فیلم های جنگی را تغییر داده و باعث تحریف آنچه در واقع بر روی زمین به وقوع پیوسته گردند. سینگر این موارد را ترکیبی از واقعیت و دروغ نامید و افزود این سلاحی است که علیه دموکراسی و ارتش آمریکا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ما باید تحقیق و توسعه در مورد نحوه شناسایی سریع و آگاهی بخشی در این مورد را انجام دهیم . صرفاً برای میلیتاری / منبع : ArmyTimes پی نوشت - خط آخر را دوباره مطالعه نمایید . با توجه به شرایط اجتماعی کشور ، در این زمینه به شدت آسیب پذیریم . حال سوال این است که ما چقدر در حال کسب آمادگی هستیم ؟
-
10 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم بخش دوم توجه داشته باشید همان طوری که در عنوان تاپیک مشاهده می کنید، تمامی مقادیری که در ادامه بدست خواهند آمد، مقادیر تخمینی هستند و ممکنه با واقعیت اختلاف داشته باشند خلاصه نتایج پست قبل (مقادیر برحسب پوند هستند): وزن خالی: 10099 وزن سوخت: 6713 وزن خلبان: 200 وزن tfo (سوخت و روغن غیرقابل استفاده): 43 فرضیات جدید: شرایط استاندارد سطح دریا (ارتفاع صفر تا 5000 فوت و دما 15 درجه سانتی گراد) مگر اینکه شرط دیگه ای ذکر شده باشه دو موتور جی 21-85 بدون پس سوز در نمونه نهایی بکارگیری شده باشه، بدیهیه که در صورت استفاده از موتور توربوفن، نتایج بهبود خواهند داشت. تسلیحات: فقط دو موشک ضدکشتی ظفر با وزن هر تیر 120 کیلوگرم، برد این موشک در نمونه هواپرتاب احتمالا به 35 کیلومتر خواهد رسید. در نتیجه وزن برخاست در این حالت به 17584 پوند خواهد رسید. با توجه به اینکه موتور موتور جی 21-85 بدون پس سوز، رانشی به میزان 3500 پوند-نیرو داره، نسبت رانش به وزن (در حالت ایستا) قاهر در این حالت 0.398 خواهد بود. در کنار این محاسبات، مقایسه کلی هم با اف117 خواهیم داشت. گرچه میدونم که مقایسه قاهر فعلی با اف117 با توجه به اختلاف کلاس وزنی که دارند، کار خیلی صحیحی نیست اما به هر حال بنده جنگنده مادون صوت دیگری رو نمیشناسم که بتوان اون رو با قاهر مقایسه کرد. نسبت منظری بال قاهر نسبت به دیگر جنگنده های مادون صوت بسیار کمتر هست (بجز اف117) و از طرفی با توجه به ورودی هوا، نباید انتظار داشت که قاهر مانورپذیری بالایی داشته باشه و زوایای حمله بالایی رو تجربه کنه. مهندس پروانه گفتند که توانستند تا 26 درجه، جریان ورودی هوا رو کنترل کنند. زاویه ذکر شده، حداکثر زاویه حمله لحظه ای هست و حداکثر زاویه حمله پایدار (در گردش های پایدار، sustained turn) مقدار کمتری رو خواهد داشت. گرچه با توجه به مکان ورودی هوا، تا همین زاویه حمله هم کار بزرگی رو انجام دادند. برای رعایت تناسب رانش به وزن، اف 117 باید وزن برخاست حدود 53000 پوند رو داشته باشه نتایج: سطح بال مرجع: 356 فوت مربع نسبت منظری بال: 1.98 بار بال: 50 پوند بر فوت مربع ضریب پسای بَرا-صفر: 0.00955 صعود: حداکثر نرخ صعود ممکن: 169.5 فوت بر ثانیه با شرایط مشابه، اف 117 حداکثر نرخ صعود 5555 فوت بر دقیقه و در نتیجه 92.6 فوت بر ثانیه خواهد داشت بررسی ممکن بودن کروز با سرعت 0.8 ماخ در ارتفاع 40000 فوت: نسبت رانش به وزن ایستا باید کمتر از 0.398 در بیاد. این مقدار 0.3799 بدست میاد، یعنی در صورت اینکه قاهر، سقف پرواز مطلقی در حدود 45000 فوت داشته باشه، بصورت تئوری قادر به پرواز در شرایط ذکر شده خواهد بود. بررسی ممکن بودن کروز با سرعت 0.85 ماخ در ارتفاع 40000 فوت: خب از حدود 0.8 ماخ به بالا، با توجه به اینکه نرخ ضخامت بال قاهر متغیر و بین 10 تا 7 درصد هست، وارد ناحیه افزایش ناگهانی پسای تراکم پذیری خواهد شد. محاسبه میزان افزایش پسا در این ناحیه به محاسبه نرم افزاری و تست تونل باد نیاز داره بنابراین ما در اینجا برای ساده سازی با یک فرض منطقی، افزایش پسای تراکم پذیری رو به مقدار 0.0005 درنظر گرفته، خواهیم داشت: نسبت رانش به وزن ایستا: 0.381 که کمتر از 0.398 هست که باز هم یعنی اینکه در صورت اینکه قاهر، سقف پرواز مطلقی در حدود 45000 فوت داشته باشه، بصورت تئوری قادر به پرواز در شرایط ذکر شده خواهد بود. کوچکترین افزایش سرعتی در این ناحیه پروازی، پسای تراکم پذیری رو به میزان بسیار بیشتری از 0.0005 افزایش خواهد داد. لذا بسیار بسیار بسیار بعید هست که قاهر با تسلیحات ذکر شده در ارتفاع 40000 فوتی بتونه سرعت بیشتری از 0.85 ماخ داشته باشه بررسی ممکن بودن کروز با سرعت 0.8 ماخ در سطح دریا: نسبت رانش به وزن ایستا 0.315 بدست میاد که شرط ما رو نقض نمیکنه. پس مشکلی نخواهد بود اف 117 با شرایط مشابه، حداکثر سرعت کالیبره شده kcas 545 داره. با تبدیل، رقم 0.825 ماخ بدست میاد فرود: طبق جدول 3-1 از کتاب طراحی هواپیمای راسکم 1: حداکثر ضریب لیفت فرود، محدوده ای بین 1.6 تا 2.6 رو برای تمام جنگنده ها داره. اگر ما بدترین شرایط، یعنی ضریب 1.6 رو برای فرود قاهر درنظر بگیریم: طول کل باند فرود (بر اساس تعریف far 25): فوت 1650 یا 503 متر طول حرکت روی باند پس از فرود: 868 فوت یا 265 متر تعریف باند فرود far 25: برخاست: طبق جدول 3-1 از کتاب طراحی هواپیمای راسکم 1، حداکثر ضریب لیفت برخاست، محدوده ای بین 1.4 تا 2.6 رو برای تمام جنگنده ها داره. بال هایی با نسبت منظری کم مثل بال قاهر، نسبت به بال هایی با نسبت منظری بالا، حداکثر ضریب لیفت کمتری رو خواهند داشت. پسگرایی بال هم هر چقدر بیشتر باشه این ضریب لیفت، کمتر خواهد شد. از طرفی قاهر دارای بدنه ی بَرازا (lifting body) هست. لذا حداکثر ضریب لیفت قاهر، مقدار بالایی نخواهد داشت و از طرف دیگه مقدار بسیار پایینی هم نمیشه براش درنظر گرفت علی ای حال: با ضریب لیفت برخاست 1.4: طول خیزش برخاست: 1957 فوت (596 متر) با ضریب لیفت برخاست 1.5: طول خیزش برخاست: 1825 فوت (556 متر) با ضریب لیفت برخاست 1.6: طول خیزش برخاست: 1710 فوت (521 متر) با ضریب لیفت برخاست 1.8: طول خیزش برخاست: 1517 فوت (462 متر) با ضریب لیفت برخاست 2.0: طول خیزش برخاست: 1364 فوت (415 متر) محاسبه حداکثر ضریب لیفت یک هواپیمای کامل بصورت نسبتا دقیق، کار بسیار دشواری هست، از طرفی قاهر دارای بدنه برازا هست و از طرف دیگه دارای بالی با پسگرایی یکنواخت نیست. لذا برای محاسبه تخمینی هم، در اینجا به محاسبات نرم افزاری نیاز هست اگر نظر بنده حقیر رو بخواهید، فعلا برای این نمونه از قاهر، ضریب لیفت برخاست 1.6، انتخاب منطقی هست و باید طول خیزش برخاست قاهر رو همون 1710 فوت درنظر بگیریم. گرچه باید صبر کنیم و ببینیم در نمونه نهایی از چه نوع فلپ هایی استفاده خواهد کرد. اگر طول فلپ ها بیشتر بشه و بجای فلپ های ساده، از فلپ های پیچیده تری مثل fowler یا single slotted استفاده بشه، حتی میشه ضریب لیفت رو تا 2.0 افزایش داد! اگر بخوایم قاهر رو از یک فرودگاه غیرنظامی به پرواز در بیاریم، طول کل باند برخاست (برخاست و عبور از مانعی به ارتفاع 35 فوت) حدود 2800 فوت خواهد شد. این مقدار برای اف 117، حدود 3.6 ناتیکال مایل یا 21870 فوت هست!!! مانور: با سرعت 0.8 ماخ در سطح دریا، قاهر قادر خواهد بود تا با حداکثر ضریب بار 2.455g ، گردش پایدار خودش رو انجام بده. این مقدار با رعایت تناسب برای اف 117، حداکثر 2.25g بدست میاد تصویر محاسبات: 1- 2- 3- دوستان اگر تمایل به دانستن نحوه محاسبات دارند، جلد 1 کتاب طراحی هواپیما راسکم رو مطالعه کنند با تشکر از جناب remo برای تهیه منوال اف 117 و چند جنگنده دیگه
-
6 پسندیده شدهفکر نمی کنم این پرنده ها به صورت همزمان عکسشون شکار شده باشه! این اسکرین شاتی که می بینید حداقل 100 کیلومتر مربع وسعت داره عکس های پهپادها هم دارای رزولوشن زیر 30 سانتی متر هست ، با یه ضرب و تقسیم ساده برای برای گرفتن چنین عکسی در یک زمان به نحوی که بشه با زوم کردم در هر نقطه ای به جزئیاتی در حد رزولوشن 30 سانتی متری رسید نیاز به سنسور 33000 مگاپیکسلی هست (با تکنولوژی فعلی در صورت وجود توجیه برای ساخت چنین سنسوری مساحت اون حداقل 1 مترمربع خواهد بود و نیاز به عدسی های غول پیکری با وزن چندین تن و سطح مقطع چند ده مترمربعی خواهد بود) و در ساده ترین حالت (عمق رنگ 8 بیتی) هر اسکرین شات بدون فشرده سازی در حدود 250 گیگابایت حجم داره!!!!
-
5 پسندیده شدهیحتمل مشکل از سمت خبرنگار و سردبیر بوده نه ادعای منابع نظامی. اصولآ اگه تکنولوژی تصاویر ماهواره ای میتونست در لحظه موقعیت و مکان هواگردهای دشمن رو در پهنه ای به مساحت 100 کیلومتر مربع با این دقت شناسایی کنه تمام فناوری های مرتبط با رادار و رادارگریزی و ... زیر سوال می رفت! نحوه تهیه این تصاویر بدین صورته که ماهواره های نظامی به صورت روزانه بر فراز موقعیت های مورد نظر در حال عکاسی هستند که بعد از ارسال این عکس ها به پایگاه های زمینی و پردازش تصاویر جدید با آخرین تصویر آرشیوی تغییرات هرچند جزئی مثل کشیده شدن یک جاده یا برپایی یک ساختمان و ... شناسایی میشه در پاره ای از موارد هم به طور اتفاقی پرواز یک هواپیما یا پهپاد در لحظه گرفتن عکس میتونه باعث متفاوت شدن عکس با نمونه آرشیوی بشه که بعد از کنترل توسط پرسنل فنی این عکس ها شناسایی و جدا میشن که نمونه اش رو در اون عکس می بینید.
-
5 پسندیده شدهتصاویر هواگردها که تحولات هم کار کرده و دوستمون امینور هم گذاشته بسیار جالب هست. برای یک منطقه محدود که چندین ماه هست تحت شدیدترین حملات هوایی است در یک تصویر و اصطلاحا تنها یک شات همزمان 7 تا MQ-9 ( شاید معلوم بشه حالا از کجا اومده تو کلکسیون ما ) و 2 تا Predator و یک سی 12 و یک بی 1 و 2 تا اف-15 بر فراز منطقه به اون کوچیکی. اصولا حجم و شدت ابزار در دست یک طرف را مقایسه کنید مثلا با عملیاتهای سوریه در گستره وسیعی از جبهات و هر جبهه هم دارای معمولا یک مرز بیرونی با امکان ارسال انواع تسلیحات و نفرات و کمکهای اطلاعاتی و لجستیکی طرف های دیگه و سلاح های پیشرفته دست تروریستها و شمشیر داموکلس جهانی بر سرش که دست از پا خطا نکنه. حالا در بعد هوایی، بعد زمینی و طالاعاتی و جاسوسی و نیروی رزمی و مزدورهای اس دی اف و ... به کنار.
-
4 پسندیده شدهبسم الله............. از پنج روز پیش دور جدید حملات اکراد برای تصرف شهرک هجین شروع شده . نیروهای داعش بشدت در حال مقاومت هستن و مهاجمین پیشروی جزئی داشتند تصاویر ماهواره ایی گرفته شده از حضور هواگردهای و پهپادهای آمریکایی در شرق فرات دو هفته پیش داعش با پخش تصاویری اعلام کرد در حملات هوایی آمریکایی ها در حومه دیرالزور چندین تن از اسرای کرد کشته وزخمی شده اند سه خودرو داعش در بیابانهای حمص در کمین نیروهای ارتش سوریه قرار گرفته و منهدم شدند. در این کمین بیش از بیست داعش به هلاکت رسیده اند هدف قرار گرفتن خودروهای شورشیان تحت حمایت ترکیه در حومه عفرین توسط اکراد خودرو های زرهی ساخت تروریستها در شمال غرب سوریه / شبیه خودرو کبری ارتش ترکیه است. گروه نورالدین الزنکی روابط نزدیکی با ترکیه دارد
-
3 پسندیده شده
-
2 پسندیده شدهمحل ورودی هوا به خاطر ماموریت در نظر گرفته شده برای قاهر که نشست و برخاست از باندهای نا آماده به این شکل در اومده؟ اگر اینطور هست این محل ورودی هوا محدودیتهای زیادی برای قاهر بوجود اورده نمیشه به شکل متعارفتر مثل اف۲۲ یا جی۳۱از نو طراحی کرد
-
2 پسندیده شدهمنبع اصلی خبر اینطور ادعا کرده. ولی خب ممکنه اشتباه باشه هر چند تاکید داشته همزمان تمام این پرنده ها در حال پرواز بر فراز منطقه بودند.
-
2 پسندیده شدهطاعون تاکتیکال ورود شرکت های ناشناس چینی به بازار وانتهای مسلح پکن : براساس اخبار منتشر شده ، یک پیمانکار ناشناس چینی قصد دارد تا گونه جدیدی از خودروهای غیر نظامی مسلح را با تبدیل یک خودروی SUV مدل CS95 که بر روی بخش فوقانی آن یک مجموعه جنگ افزار شامل یک تیربار کالیبر سنگین نصب شده ، روانه بازار نماید . نمونه رومانیایی این ابداع جدید ، برای نخستین بار در سال 2013 با مسلح سازی یک خودروی Dacia Duster به نمایش گذاشته شد ، بدون آنکه به موفقیت تجاری قابل ملاحضه ای دست پیدا کند. با این حال ، این پیمانکار ناشناس چینی ، در اواخر نوامبر 2018 ، نمونه جدیدی از این سخت افزار را رونمایی نمود که به یک مجموعه تسلیحاتی که به حسگرهای الکترواپیتکی مجهز بوده و کاربر با استقرار در صندلی عقب ، ان را هدایت می کند . این خودروی SUV با پیکربندی 4 در4 ، یک محصول غیر نظامی با شناسه Changan CS95 محسوب میشود که باظرفیت 7 سرنشین ، پوشش چرم صندلی ها ، سقف بازشونده ، سامانه های ناوبری ، سامانه های سرگرمی و ... به مشتریان عرضه میشود ، اما برای ایفای نقش غیر متعارف نظامی ، پیمانکار چینی یک تیربار سنگین QJC-88 کالیبر 12.7 م.م که مشابه تیربار مشهور ام-2 طراحی شده ( بالحاظ حجمی بزرگتر و بلحاظ عملکرد کُند تر از نمونه غربی ) را با نواخت آتش 550تا660 دور در دقیقه با بردی برابر 2000 یارد را برروی آن نصب نموده است . انتخاب این تیربار، ظاهرا" پاسخی است به تهدیدات رزم شهری و یا فضاهای نبرد مانوری ، اما علی الظاهر ، به نظر نمیرسد که سطح حفاظتی مطلوبی را در اختیارکاربران احتمالی آن قرار دهد . هرچند پیشرانه این خودرو با توان 229 اسب بخاری خود می تواند به راحتی 4 سرنشین ، لایه های نصب شده زرهی غیر ملموس و شیشه های ضد گلوله را به جلو حرکت دهد . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
-
1 پسندیده شدهقدم اول ما این بود که موتور مینی جت طلوع رو ساختیم. قدم بعدی این بود که موتور j85رو ساختیم. ساخت موتور rd33 یک قدم به جلو نیست بلکه ده قدم به جلو است. موتور نسبتا به روزی است و مهندسی معکوس ان به این راحتی نیست. هزینه پروژه هم بسیار بالاست. همین صمت( صنعت موتورهای توربینی) که متولی ساخت موتور است باید برای این کار چند برابر بزرگ شود
-
1 پسندیده شدهچین از دی ۳۳ را با موفقیت کپی کرده و حتی با مشکلاتی که در کپی کردن ا ل ۳۱ داشته هم مواجه نشده است. ایران به راحتی قادر به خرید خط مونتاژ مدل چینی آن است.
-
1 پسندیده شدهhttps://www.farsnews.com/news/13970912000685/پایگاه-آمریکایی-ناوشکن-سهند-میتواند-مایه-شرمساری-نیروی-دریایی-آمریکا فارس داره رو دست مشرق بلند میشه.
-
1 پسندیده شدهدر یک سخنرانی نادر، رئیس MI6 میگوید که سایبر چالش های بالقوه موجودیتی را به ارمغان میآورد در دومین سخنرانی عمومی در بیش از چهار سال گذشته ، رئیس سرویس اطلاعاتی بریتانیا اعلام کرد که یک انقلاب صنعتی چهارم در حال محو کردن خطوط بین حوزههای فیزیکی ، دیجیتال و بیولوژیکی است ، تغییری که میتواند یک چالش بالقوه وجودی برای دموکراسیهای لیبرال ایجاد کند. الکس یانگر رئیس سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا در طی سخنرانی روز ۳ ماه دسامبر در دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند گفت که افزایش دادههای حجیم و دیگر فنآوریها زنگ خطری را برای MI6 و متحدانش به صدا در آورده است . یانگر افزود : ما و متحدان ما با یک نبرد مواجه ایم تا اطمینان حاصل کنیم که تکنولوژی به نفع ما کار می کند، نه به نفع مخالفان ما. او ادامه داد که بین سرویس های اطلاعاتی که این موضوع را درک می کنند و آنهایی که متوجه این امر نیستند یک خط جدا کننده به وجود خواهد آمد . یانگر بیان داشت که MI6 به عنوان یک آژانس اطلاعاتی انسانی در حال تبدیل شدن به سازمانی با نوآوری های تکنولوژیکی است و بیان داشت که ما به سرعت در حال تکامل هستیم. سایبر در حال حاضر سریعترین واحد در حال رشد ما است. ما تمرکز خود را به پیوند بین انسان و فنآوری تغییر میدهیم . براساس گفتههای رئیس اطلاعات بریتانیا سازمان اطلاعات انگلیس، همکاری خود را با بخش خصوصی، هرچند یک صندوق سرمایه گذاری جدید باشد، تقویت کرده است. یانگر گفت : در عصر سایبر، نیرو های تازه وارد اغلب برای حل مشکلات ، بهتر از آنهایی هستند که مانند من غرق در تجربه می باشند (م - ایشان به نظر عاشق خدمت نمی باشند) . رئیس MI6 افزود که به عنوان یکی از دموکراسی های لیبرال برای ایجاد نظم در حال مبارزه در برابر یک رقیب چیره دست می باشند که هیچ بویی از قانون و اخلاقیات نبرده است . او اینگونه ادامه داد که به بیان ساده ما باید سریع تر از آنچه که آنها می توانند ، نوآوری کنیم در غیر اینصورت نسل های آینده ما را نخواهند بخشید . سخنرانی یانگر در میان آنچه مقامات آمریکایی از آن به عنوان همکاری های اطلاعاتی بیسابقه بین دولتهای بریتانیا و آمریکا در حوزه پنجم مطرح کردهاند، بیان میشود. آنها به موافقت نامه های Five Eyes اخیر که به اشتراک گذاری تهدیدات سایبری و دیدگاه مشترکی از بازیگران مخرب را تقویت کرده اشاره می نمایند . یانگر حمله NotPetya توسط دولت روسیه به اوکراین را به عنوان یک فعالیت سایبری مخرب قلمداد کرد . او افزود بسیاری از تهدیدات دشمنان ما به طور فزاینده ای در رابطه با نوآوری هایی در حوزه فناوری های مدرن می باشد . صرفاً برای میلیتاری / منبع : FifthDomain
-
1 پسندیده شدهتلاش برای افزایش قابلیت های جنگ های سایبر و الکترونیک نیروی هوایی آمریکا نیروی هوایی آمریکا قصد دارد یک قرارداد منحصر به فرد با دانشگاه نیومکزیکو به منظور ارتقاء آموزش های جنگ های هیبریدی منعقد کند . این اعلامیه بیان می دارد که هدف این سرویس پشتیبانی از یکپارچگی تاکتیک های جنگ های فیزیکی و الکترونیک می باشد . در اعلامیه 28 نوامبر 2018 ، نیروی هوایی ایالات متحده اعلام کرد که با مؤسسه معدن و فناوری نیومکزیکو برای ایجاد مرکز تحقیق و توسعه روش های ادغام جنگ های سایبری و فیزیکی همکاری خواهد کرد. در این اعلامیه بیان شده که نیروی هوایی یک نیاز فوری برای زیرساخت های cyber-kinetic و ارزیابی تاثیرات یکپارچگی الکترونیکی و فیزیکی آنها را دارد . به ویژه، نیروی هوایی اعلام کرد که به دنبال "تکنیک هایی است که توسط آنها اشیاء یا حوادث از طریق مبدل ها و فعال کننده های جنبشی می توانند در دستگاه های متصل به سایبر حس کنند یا اداره شوند." این تصمیم یکی از سری اقداماتی است که پنتاگون برای افزایش قابلیت ها جنگ های هیبریدی خود انجام داده است. در سال 2017، ارتش ایالات متحده نظام نامه فضای سایبری و عملیات جنگی الکترونیکی خود را منتشر کرد که بر روی ادغام اثرات دیجیتال و سینتیک تأکید داشت. این بدان معنی است که هر عمل با عناصر دیجیتال و فیزیکی همراه است. ژنرال جنیفر باکنر طی یک رویداد در 8 اکتبر 2018 اعلام داشت که "ارتش نیروی جنگ الکترونیک خود را دو برابر کرده و تقریبا آموزش هایی که این نیروها قبل از اعزام دریافت می کنند نیز دوبرابر شده است" . در این راستا پنتاگون 28 دسامبر سال گذشته قرارداد 5 ساله و 64 میلیون دلاری خود را به شرکت General Dynamics اختصاص داده است تا آزمایشگاه یکپارچه جنگ الکترونیک را پشتیبانی کند . بر این اساس ارتش آمریکا در نظر دارد تا توانایی های جنگ الکترونیک خود را گسترش دهد. صرفاً برای میلیتاری / منبع : FifthDomain
-
1 پسندیده شدهبسوی جنوب انتخاب تانک اصلی میدان نبرد VT4 از سوی نیروی زمینی ارتش پاکستان اسلام آباد : براساس اخبار منتشرشده ، ظاهرا" نیروی زمینی ارتش پاکستان ، تانک اصلی میدان نبرد VT4 ( قبلا" MBT3000) محصول شرکت چینی نورینکو را به منظور تامین نیازمندی ارتش این کشور به یک سخت افزار جدید زرهی انتخاب نموده است . به اعتقاد ناظران نظامی پاکستانی ، انتخاب این محصول چینی ، عمدتا" برای افزایش کمیت سازمان رزم واحدهای تانک نیروی زمینی پاکستان در کنار روند رو به جلوی توسعه کیفی آن صورت پذیرفته است . در همین راستا ، اخباری نیز در دست است که این تانک بعنوان استخوان بندی آینده واحدهای زرهی ارتش پاکستان به تایید نهایی رسیده و همزمان ، فاز نهایی توسعه تانک الخالد-2 نیز در جریان است . تانک اصلی میدان نبرد VT4 ، سومین نسل از محصولات زرهی شرکت نورینکو بشمارمی آید که درواقع گونه توسعه یافته تانک اصلی میدان نبرد الخالد ( با شناسه چینی MBT-2000) بوده و هم اکنون در سازمان رزم ارتش پاکستان مشغول خدمت است . جنگ افزار اصلی این تانک ، یک قبضه توپ 125 م.م مجهز به یک بارگذار چرخ و فلکی است . با این وصف ، ارتش پاکستان هنوز حاضر به تایید رسمی انتخاب این تانک چینی نیست و جزییات این مناقصه هنوز در پرده ای ابهام قرار دارد ، اما گزارشهایی در دست است که نیروی زمینی پاکستان حداقل 100 دستگاه از این گونه جدید را برای جبران خلاء ناشی از کمبود سخت افزار زرهی سفارش داده است . اخبار غیررسمی نیز حاکی از آن است که ارتش پاکستان VT4 را مورد ارزیابی قرار داده ، چنانکه در ششم ژانویه 2017 ، تصاویری از پرسنل رسمی ارتش پاکستان در یک مکان نامعلوم به همراه این تانک منتشر شده بود . تانک اصلی میدان نبرد VT4 ، به یک پیشرانه دیزلی خنک شونده با آب به قدرت 1300 اسب بخار ( به اعتقادبرخی منابع 1200 اسب بخار ) مجهز شده که سرعت جاده ای 70 کیلومتر در ساعت را در یک برد 500 کیلومتری بدان می بخشد. گفته می شود که ارتش پاکستان تانک اصلی میدان نبرد اوکراینی Oplot-P را نیزارزیابی نموده ، چنانکه در آوریل 2017 ، سفیر پاکستان در اوکراین ، طی یک نشست رسمی ، از اعلام آمادگی اوکراین برای فروش 100 تانک به این کشور خبر داد . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
-
1 پسندیده شدهکنترل ناوهای جنگی با هوش مصنوعی و واقعیت مجازی از راه دور فناوری ای که پرسنل نیروی دریایی را قادر می سازد تا ناوهای جنگی را از ساحل کنترل کنند ملوانان نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا در آینده می توانند با استفاده از فناوری های نوین از راه دور کار کنند. فن آوری هایی مانند هوش مصنوعی و واقعیت مجازی به برخی از اعضای خدمه اجازه می دهد تا از ساحل کار کرده و بخش های کلیدی کشتی ها را از هزاران مایل دورتر کنترل نمایند . در نتیجه کشتی های جنگی می توانند نیمه اتوماتیک شده و با خدمه های کمتر در معرض آسیب های کمتری قرار بگیرند. اصول این کار به مانند کنترل هواپیماهای بدون سرنشین توسط اپراتورها از هزاران کیلومتر دورتر می باشد . ملوانانی که می توانند شغل خود را از راه دور انجام دهند، وظایفی مانند کنترل سنسورها و سلاح ها را از پایگاه هایی که در آن از آتش دشمن در امان هستند، انجام می دهند. حتی کاپیتان کشتی می تواند در ساحل باقی بماند و کشتی های خود را از پایگاه های دریایی بر روی زمین فرماندهی کند. بر اساس گزارش تلگراف ، BAE Systems ایده جدیدی را بنا نهاده که می تواند برای نیروی دریایی بریتانیا مفید واقع شود . بر این اساس بر خلاف اتاق های کنترل درون ناوها که در آن افسران معمولا نشسته اند در اتاق کنترل زمینی افسران اجازه حرکت آزادانه در سرتاسر اتاق را دارند . هواپیما ها به لحاظ منطقی اولین سیستمی بودند که از راه دور کنترل شدند . آنها به طور معمول با خدمه های کوچک دو یا کمتر پرواز می کنند و مأموریت های کوتاه پروازی را انجام می دهند که نیازی به تعمیر و نگهداری در هنگام ماموریت ندارند . اما از سوی دیگر کشتی ها توسط ده ها خدمه اداره شده که این خدمه ها صدها وظیفه مختلف را انجام می دهند و ماه های طولانی را بر روی آب باقی می مانند و اغلب فاصله صدها مایلی از ساحل دارند که به راحتی می تواند هزینه های زیادی را تحمیل نماید . پیچیدگی که استفاده از کاربری از راه دور در ارتباط با کنترل ناو توسط هوش مصنوعی و واقعیت مجازی ایجاد می شود در اینجا اتفاق می افتد (م . تنظیم فعالیت ها مابین خدمه داخل کشتی و کاربران ساکن در پایگاه زمینی). مشکل دیگری که برای خدمه واقع در ساحل وجود دارد این است که آنها باید ناو جنگی خود را بدون انتشار سیگنال های راداری و ارتباطی که نیروهای دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند کنترل نمایند و یا ممکن است ناو دچار آسیب در بخش قدرت یا ارتباطات شود . اگر ارتباط بین کشتی و ساحل از بین رود ، وظایف پرسنل زمینی، ممکن است در در بدترین زمان ممکن انجام نشود . با این وجود BAE Systems در حال آزمایش سیستم تکمیل شده ای است که به "افسر دیده بان مسئول ایمنی کشتی اجازه می دهد در خارج از اتاق عملیات کار کند و همچنان بتواند اطلاعات تاکتیکی و سایر اطلاعات حیاتی را ببیند". این فن آوری از Hololens مایکروسافت استفاده خواهد کرد و برای اولین بار در سال 2019 در IW19 (INFORMATION WARRIOR 19) مورد آزمایش واقع خواهد شد . صرفا برای میلیتاری / منبع : Popular Mechanics
-
1 پسندیده شدهسلام از تمامی دوستان خواهش می کنم به جای بحث های احساسی ، پست هایی با بن مایه های علمی ارائه دهند . اینگونه کسی که بخواهد مسیر موضوع را عوض کند یا وارد بحث نخواهد شد یا اگر شود مخاطبان علاقه مند خودشان با گذر از صحبت های بی پایه مطالب مفید را پیدا می کنند (منظورم هیچ تفکر خاصی نیست ، هر کسی مطالب مفید ارائه دهد مورد استقبال قرار می گیرد و بالعکس) . با تشکر موفق باشید
-
1 پسندیده شدهلشکر مخلص خدا سی و نهمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین ( 5 آذر 1358) ، شجره طیبه ای که بدست حضرت امام (ره) برای پاسداری از انقلاب اسلامی ایجاد شد .
-
1 پسندیده شدهدیشب در برنامه ثریا سردار حاجی زاده، در مورد قیمت موشک های بالستیک ما اعلام کردند که قیمت موشکها بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار است. خوب .. برخی دوستان این قیمت رو غیر واقعی دونستن و قیمت موشک جاولین رو 174 هزار دلار دانستند .. برخی از کانال ها هم قیمت موشک های بالستیک کوتاه برد رو بالای یک میلیون دلار اعلام کردند و حرف سردار رو غیر واقعی دونستن دلیل قیمت بالای موشک جاولین به علت پیچیدگی و سنسور های حساس و کوچک و همچنین هزینه های مازاد مثل ارزش انحصاری و ... هست و کاری به این موضوع ندارم از نظر بنده این قیمت برای موشک های سری شهاب شاید واقعی باشه به شرط اینکه لانچر رو به حساب نیاریم برخی از تجهیزات شهاب 2 و 3 تجهیزات تشکیل دهنده ی سری شهاب : قطعات الکترونیک شامل : تثبیت کننده ی فرکانس ژنراتور قطع کننده ی برق تایمر پرواز کامپیوتر پرواز سیستم انهدام اضطراری سه ژیروسکپ ژیروسکوپ سمت ، برد ، مسافت سیستم تله متری ترمال باتری های سیستم های فوق سنسور های تایین سطح سوخت explosive bolt و فیوز انفجاری جداکننده ی کلاهک و proximity fuze Control Steering vanes و سروو موتور های صنعتی و ... موتور و سوخت و محفظه ی احتراق : موتور و combustion chamber بهبود یافته و ارتقا یافته نمونه 9D21 روسی با مکانیزم open-cycle combustion سوخت مصرفی هم اونطور که تو ویکی زده مخلوط kerosene یا نفت سفید و corrosion-inhibited red fuming nitric acid اسید نیتریک قرمز - با خورندگی مهار شده به عنوان اکسید کننده توربو پمپ و gas generator استارتر های سوخت جامد برای توربین توربو پمپ مخزن نگهداری سوخت و مخزن نگهداری اکسیدایزر internal fuel line و لوله های انتقال سوخت بدنه و بالک ها با پیشرفت های زیاد در زمینه ی تراشه ها ، سریع ترین مدل تراشه های FPGA در اختیار عموم قرار دارد که می تونه هزینه ی سیستم های کنترل رو پایین بیاره رشد نرم افزار های صنعتی مانند لب ویو و برنامه نویسی راحت تر تراشه های اف پی جی ای می تونه هزینه کد نویسی رو کاهش بده بسیاری از سنسور های پیشرفته که زمانی به طور محدود تولید می شدند امروزه در بازار آزاد هم یافت می شوند با قیمت های پایین در حال حاظر کارخانه هایی در داخل کشور مشغول به ساخت استپر موتور و سروو موتور هستند که می تونه هزینه ی استفاده از اون رو پایین بیاره همچنین کارخانه جات تولید باتری های حرارتی و .... اگر به کیفت ساخت موتور شهاب سه که در تصویر می بینید نگاه کنید کیفیت ساختش خیلی تمیز نیست .. هرچند موتور شهاب 3 کمتر از موتور وی دو لوله کشی داره و همچنین دست یاری سایر کارخانه جات دولتی به منظور کاهش هزینه ی تمام شده رو نباید نادیده گرفت