برترین های انجمن

  1. worior

    worior

    Administrators


    • امتیاز

      12

    • تعداد محتوا

      8,706


  2. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      10

    • تعداد محتوا

      9,426


  3. arminheidari

    • امتیاز

      10

    • تعداد محتوا

      7,136


  4. MA5

    MA5

    Members


    • امتیاز

      8

    • تعداد محتوا

      704



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on سه شنبه, 27 فروردین 1398 در همه مناطق

  1. 6 پسندیده شده
    کاربرد رزمی مهمات فراصوت برد بلند عبری در سوریه شایعه یا واقعیت سوریه (آوریل 2019 ) : براساس گزارشهای منتشر شده از سوی نیروی هوایی اسراییل ، ظاهرا " IAF مدعی شده که در حملات اخیر به اهداف نظامی درون خاک سوریه به شکل موفقیت آمیزی از مهمات هوا به زمین فراصوت دور ایستای Rampage استفاده نموده است . اطلاعات موجود حاکی ازآن است که IAF صبح شنبه 13 آوریل 2019 ، اهدافی را در اطراف ارتفاعات Masyaf مورد اصابت قرارداده و متعاقب آن ، تصاویر آنالیز شده توسط کارشناسان ImageSat نیز این ادعا را مورد تایید قرار داده اند . تصاویر تحلیل شده توسط مجموعه Image Sat International نشان میدهد که حداقل یک آشیانه بزرگ ، و سه ساختمان مستقر در اطراف این آشیانه در نزدیکی Masyaf در استان حماء هدف قرار گرفته و تخریب شده است . برخی منابع ، براین اعتقاد قراردارند که نیروی هوایی اسراییل به احتمال بسیار زیاد ، برای اولین بار از جدیدترین مهمات هوا به هوای دورایستای خود با شناسه Rampage استفاده نموده که بنا بر ادعای شرکت سازنده (IAI و IMI ) عمدتا" برای انهدام اهداف مهم حفاظت شده طراحی شده است . این مهمات جدید گونه ای تغییر یافته از یک موشک بالستیک بشمار می آید که به یک کلاهک جدید و سامانه ناوبری پیشرفته مجهز شده و می تواند ماموریتهای محوله را با هزینه های به مراتب پایین تری بر عهده گیرد . در این ارتباط ، مدیرعامل و جانشین اجرایی دپارتمان موشکی IAI در مصاحبه ای با جینز دیفنس چنین اعلام نمود که Rampage یک موشک هوا به زمین هدایت دقیق قابل شلیک در همه گونه شرایط آب و هوایی دورایستا با بردی نزدیک به 100 کیلومتر است که به IAF تحویل میگردد . به گفته وی ، تمامی پیکربندی های رزمی IAF نظیر جتهای اف15 ، اف-16 و اف-35 قابلیت حمل این مهمات جدید را دارند تا با دقت بیشتری ، اهدافی نظیر سامانه های دفاع هوایی ، ستادهای فرماندهی ، موقعیتهای ذخیره سازی مهمات و .... را مورد اصابت قراردهند . صرفا" برای میلیتاری /مترجم : MR9
  2. 3 پسندیده شده
    سلام قبل از هر چیز باید خدمتتان عرض کنم که بنده هیچگاه به صورت جامع درباره جنگ های جهانی اول و دوم مطالعه نداشته ام (اگرم بوده بیشتر درباره شرایط ایران بوده است) . نکته دیگر اینکه منبع مطلب از سایت روسی می باشد که شاید در اعلام پیروز جنگ تاثیر گذار بوده باشد اما ... با اینکه شما هم بیان داشتید که شوروی به اهداف مدنظرش نرسید با این حال به دلیل تکاپوی بیشتر فنلاندی ها برای صلح (و داشتن شرایط سخت تر) و اجابت درخواست شوروی ها در بعضی از موارد شاید بتوان گفت کفه ترازو به سمت شوروی چربش بیشتری داشت. با این حال می توان از جانب دیگری هم به موضوع نگریست و شوروی را آنهم با تلفات بالا شکست خورده این جنگ نامید .
  3. 3 پسندیده شده
    بذارید سوالاتی بپرسم. از رونمایی ذولفقار 3 سالهاست گذشته. یک دلیل بیارید که استفاده از ام 60 به صرفه تر از ذولفقار باشه. شما ذولفقار رو از نزدیک دیدید؟من دیدم بیشتر دوستان هم دیدن. یک تانک ، اون هم یک تانکی که اینقدر روش حساب شد اول ، هیچوقت اینطوری نیست ، عکس عای نمای نزدیک رو تماشا کنید متوجه حرفم میشید. اولا تانک شاید ظاهر زیبایی داشته باشه اما در جنگ به ظاهر توجه نمیکنند. یک بدنه بنز با موتور پراید . آبرامز بخاطر پلتفرمش آبرامز نیست جناب، با برد 5000 متری توپش شده آبرامز ، با زره و موتورش شده آبرامز ، با سیستم های کامپیوتری و دیجیتال و بارگذاری خودکارش شده آبرامز ، اگر قرار بود هر تانکی بدنه شبیه آبرامز داشت تانک خوبیه الان ما نیازی تو زرهی نداشتیم. مشکل ما همینه ،تفکر اشتباه. دوست داریم شبیه ارتش های غرب باشیم ،مجهز و پیشرفته. اما یک ارتش خوب شبیه هیچ ارتشی نمیشه. یک ارتش خوب خودش الگویی برای بقیه میشه. ما یا میریم آبرامز غرب رو کپی میکنیم یا میریم تی 90 شرق رو کپی میکنیم. ما با کپی به جایی نمیرسیم،شما وقتی خودت یک پلتفرم رو طراحی میکنی با ابداع خودت، خلاقیتت شکوفا میشه و میتونی حتی از بهترین ها هم بهتر بشی . ایده هایی که توی طرح های ابداعی به سر آدم میخوره باعث جهش میشه. ما نیاز نداریم شبیه شرق یا غرب بشیم، ما نیاز داریم شبیه خودمون بشیم. ما راه رفتن خودمونم داره یادمون میره. بذار رو راست بگم ، اگر درصدی ذولفقار از تانک های داخل ایران برتر بود با پلتفرم آمریکایی نمیساختنش ،با پلتفرم جدید میساختند که نگن کپی کردن،بگن دستاورد خودشونه. اولویت اصلی ارتقا تانک ها به کرار هست که بنظرم حرکت خوبیه اما تولید کرار اصلا کار جالبی نیست چون تانک قابل تکیه برای آینده نیست. کپی ناشیانه تانک برای ما با این سابقه توهین بزرگی به نخبگان داخلیه. قسم می خورم اگر بودجه خرج کارهای غیر نظامی نشه و به نخبگان ما بودجه بدن سر 2 سال یکی از بهترین تانک ها رو میسازند ،تانکی که بازار آسیا و آمریکا جنوبی رو مال خودش کنه . درضمن این پروژه ارتقا به کرار میتونه بسیار سود آور باشه اگر تانک های عراق و سوریه رو بروز کنیم.
  4. 3 پسندیده شده
    متاسفانه در کشور ما هنوز با تحقیق و توسعه به عنوان یک کار حاشیه ای و هزینه بر نگاه می شود در حالی که تحقیق و توسعه و مستند سازی تجربیات و دانش اصل اساسی در پیش برد کشور، شرکت و انسان است در حقیقت انقلاب صنعتی بر همین اساس شروع شد و اروپا رو عوض کرد پیشرفت ما در درک اهمیت R&D این است که مسئولین ما در کلامشان از آن به کاری مهم و استراتژیک اسم ببرند خدا می داند این حرف کی به عمل تبدیل شود تحقیق و توسعه در کنار مستند سازی نه فقط برای ساخت ماشین آلات جدید و تکنولوژی مورد نیاز بلکه حتی برای خرید و تجارت هم مورد استفاده قرار می گیرد در بازار کالاهای خاص افراد بی تجربه و ناآگاه خریدار اجناس بی کیفیت و درجه چندم با قیمت های بالا می شوند در حالی که افراد آگاه با کمترین مشکل و زمان به جنس خوب و با قیمت خوب می رسند قبل گفته بودم ولی در مورد موشک های بالستیک و پدافند اس 300 تجربه نشان داد که وقتی ما اولین نمونه های خودمان رو می سازیم ، فروشندگان تخفیف های عجیب و آپشن های خوبی را می دهند یکی بدلیل حفظ بازار و فروش و دیگری برای عدم توسعه در کشوری که تحقیق و توسعه می کند نمونه خوب در این زمینه اسرائیل است اسرائیل در زمینه تحقیق و توسعه بشدت کار می کند نمونه های زیادی ساخت ولی فقط نمونه هایی که ارزش اقتصادی و استراتژیک داشت بصورت صنعتی تولید شد و کالاهایی که نیاز داشت و مشابه خارجی اش بود خرید بدلیل دانش ایجاد شده و پیش رو در تحقیق و توسعه ، خرید ها کاملا نیازسنجی شده بود و طرف مقابل امکان دندان گردی هم نداشت چون طرف مقابل فقط به خاطر قیمت پیشش آمده بود و اگرنه با قیمت بالاتر خودش می توانست بسازد نکته دیگه این بود که سیستم های الکترونیک و حیاتی دستگاه ها رو خودش می ساخت و نصب و اصلاح می کرد برای مثال در جنگنده ها و زیردریایی ها این اصلاحات باعث شد نمونه های اسرائیلی قابل اتکاتر و بهبود آنها هوشمندانه تر باشد
  5. 3 پسندیده شده
    بذار یکم رک صحبت کنم. دقت کردی تمام افسران جنگ که شهید شدند و در دوره پهلوی بودند چه سواد بالایی داشتند و همه در حوزه خودشون حرفه ای بودند؟ مثلا شهید بابایی ، دیدی چه عملیات هایی انجام دادند؟ در طول جنگ عملیات هایی ارتش و نیرو هوایی انجام داد که در نوبه خودشون در دنیا بی نظیر بودند. بنظرم یکی از دلایلش اینه اکثر اون نیرو ها توی آمریکا و با بالاترین سطح و زیر نظر بهترین فرماندهان آموزش دیدند. 90 درصد افرادی که توسط اون ها آموزش دیدن و سواد نظامی داشتند شهید شدن. منجمله سرلشگر بابایی که مورد هدف پدافند خود کشور قرار گرفت. ما در زمان جنگ بخاطر دادن کار به افرادی که فاقد سواد نظامی بودند خیلی تلفات دادیم، چه شیر هایی که بخاطر اشتباه بقیه در خون غلتیدن. الان همون فرمانده ها که یهویی اومدن با یه درجه ستوان 3 شدن فرمانده دارن به نیرو های جدید درس میدن . از فرماندهان عالی رتبه ما فقط عده معدودی خلبان و پدافند مسلط به زبان انگلیسی هستند، خب این یعنی یک فاجعه . مشکل هم اون بنده خدا ها نیستن ، باید برای این فرماندهان کلاس توجیهی میذاشتند که نذاشتن. باید بروزشون میکردن که نکردن . و متاسفانه نسل جدیدم همینطورن
  6. 2 پسندیده شده
    فایل 3 بعدی مدل ها را در ویکی پدیا آپلود کنید اگر دوست دارید
  7. 2 پسندیده شده
    مطلب بسیار خوبی بود و الحق و الانصاف نگاهی بی طرفانه و صحیح به تاریخ داشت. هم به اهمیت ژنرال محبوب جناب @MR9 اشاره درستی داشت و هم نقش آن را بیش از آنچه که بود، در نظر نگرفته بود. به عبارتی دو گزاره غلط «زمستان روسیه باعث شکست سپاه ناپلئون شد» و «زمستان روسیه باعث شکست سپاه آلمان نازی شد» را با توضیحات صحیح، اصلاح نموده و نیز اثر مخرب متقابل آن بر روی ارتش شوروی را نیز به خوبی تبیین نمود. همچنین اشاره صحیح به ژنرال گل و لای که با ترکیب راسپوتیزا و خاک چسبنده زمین غرب شوروی، بلایی بدتر از ژنرال سرما بر سر ورماخت آوردند و عملاً سرعت حرکت آن ها را بی اندازه کند نمودند و فرصتی عالی برای بازسازی خطوط دفاعی به شوروی دادند (که اهمیت آن به مراتب بیشتر از سرمایی است که اینقدر روی آن مانور داده می شود.). اما یک ابهام (و یا شاید هم اختلاف نظر) با نویسنده محترم داشتم که با اجازه ابهام را پرسیده و از شما توضیح بیشتری را مطالبه می کنم برای رفع ابهام. فرمودید : این برایم عجیب بود که شما، اتحاد جماهیر شوروی را در نبرد با فنلاند (موسوم به نبرد زمستانی یا جنگ زمستان)، پیروز اعلام فرمودید. چرا که عملاً هیچ یک از اهداف قطعی مدنظر دست نیافت و تنها بخش کوچکی از خاک فنلاند را اشغال نمود؛ آنهم با هزینه و تلفاتی فوق العاده سنگین. امکان دارد شما استدلال و مستندات خود مبنی بر پیروزی اتحاد جماهیر شوروی در این نبرد را بفرمایید؟
  8. 2 پسندیده شده
    ژنرال های روسیه ژنرال یخبندان و ژنرال گل و لای زمستان ظالم و بی رحم روسیه اغلب به سربازان روسی کمک می‌کرد تا جلوی پیشروی دشمن خود را گرفته و آن را نابود کنند. با این حال، مواردی وجود داشت که ژنرال یخبندان سلاح خود را بر علیه همپیمان خود نیز به کار می گرفت . این متحد مهم روسیه نام‌های بسیاری دارد : ژنرال یخبندان ، ژنرال زمستان و یا ژنرال برف . زمستان های سخت روسیه سلاح قدرتمندی بود که روسیه در مقابل دشمنان اروپایی اش که زمستان های معتدل داشتند به کار می‌برد . اولین بار نام ژنرال یخبندان در سال ۱۸۱۲ در یک تصویر کارتونی طنز انگلیسی منتشر شد که به لشکرکشی فاجعه ‌بار ناپلئون به روسیه اختصاص داشت. انگلیسی‌ها در این باره چنین نوشتند : ژنرال یخبندان ، استخوانی کوچک را اصلاح کرد و از آن زمان به بعد، این نام به صورت نمادین درآمده است . ژنرال های ناپلئون در خاطرات خود نوشتند که زمستان روسیه دلیل اصلی شکست ارتش آنها می باشد . اما این حرف برای آبروداری بوده است . نیروهای فرانسوی در حقیقت با پایمردی سربازان روس، جنگ های پارتیزانی گسترده و تاکتیک‌های زیرکانه فرماندهی روس که دشمن را خسته می‌کرد درهم شکسته شدند . با این وجود ، ژنرال یخبندان ضربه مهلکی برفرانسویان وارد کرد . یخبندان شدید، در راه خروج ارتش فرانسه از روسیه تلفات وحشتناکی به بار آورد . تنها چند هزار سرباز از ۶۰۰،۰۰۰ سرباز به خانه بازگشتند که زمستان نقش کوچکی در این زمینه نداشت . البته ژنرال یخبندان یک قرن قبل از ظاهر شدن این نام ، خود را نشان داده بود . در سال ۱۷۰۸، در طی جنگ بزرگ شمال ، بین سوئد و روسیه، لشکریان شارل دوازدهم زمستان را در اوکراین گذراندند. آن زمستان سردترین زمستانی بود که اروپا در طی ۵۰۰ سال شاهد آن بوده است . جنگ جویان سرسخت اسکاندیناوی نسبت به سرمای شدید بیگانه نبودند، اما قطعا برای این یکی آمادگی نداشتند . تقریبا نیمی از سربازان و اسبان سوئدی بر اثر سرما کشته شدند . این امر به طور قابل ‌توجهی به تزار کبیر در جنگ سرنوشت‌ ساز پولتوا کمک کرد و آن زمانی بود که سوئدی‌ها کاملا منکوب شدند . البته ژنرال یخبندان همیشه در جناح روسیه نبود. برای مثال، در طی Winter War (نبرد مابین ارتش های شوروی و فنلاند در سال 1939) ، نیروهای پیشرو شوروی با یکی از بی رحمانه ترین زمستان های قرن بیستم روبرو گشت . تمام ارتباطات لشکر قطع و نیروها به وسیله برف عمیق احاطه شده بودند . با این وجود اتحاد جماهیر شوروی در این جنگ پیروز شد اما بیش از 126000 نفر از سربازان خود را ازدست داد (فنلاندی ها 25000 نفر را از دست دادند) . مورد دیگر ، که زمستان روسیه را به سختی بتوان به عنوان یک دوست اتحاد جماهیر شوروی نامید در طول جنگ مسکو اتفاق افتاد . برخی از ژنرال های ارتش آلمان تاکید کردند که سرمای شدید زیر۳۰ و حتی زیر ۵۰ درجه سانتیگراد تهاجم آن‌ها را متوقف کرده‌ است. با این حال ، داده‌های آب و هوایی نشان می دهد که نوامبر ۱۹۴۱ نسبتا معتدل بوده و به پیشرفت نیروها منجر شده ‌است. آن زمستان باعث یخ زدن زمین شد و به زره پوش های آلمان کمک کرد تا مانور دهند. سرما باتلاق ها را منجمد کرد و تانک های آلمانی و واحدهای موتوری (یعنی نیروی اصلی حمله) آزادانه تر رفت و آمد می کردند. مارشال کنستانتین رکوسوفسکی در خاطرات خود می گوید که ما فورا این را متوجه شدیم . فرماندهی دشمن شروع به استفاده از تانک در جاده‌ها کرد . پس از آن ، زمانی که ارتش شوروی در دسامبر- ژانویه به ضد حمله دست زد ، هوا بسیار سرد بود. سربازان حمله کننده شوروی در دشت ها منجمد و در برف عمیق فرو رفتند ، در حالی که آلمانی ها درپناهگاه های خود در مناطق اشغال‌ شده خارج از مسکو در مواضع خود قرار داشتند . اما در کل، زمستان روسیه به شدت به اتحاد جماهیر شوروی در دفاع از سرزمین مادریشان کمک کرد. سربازان آلمانی یونیفرم های زمستانی کافی نداشتند و تجهیزات نظامی آن‌ها اغلب در سرمای گزنده کارآمد نبودند . ژنرال یخبندان به معنای واقعی کلمه سپاه ششم آلمان را در نبرد استالینگراد نابود کرد که نقطه عطفی در کل جنگ بود. ژنرال یخبندان یک متحد قدرتمند دیگر با نام ژنرال گل و لای داشت . برای دشمنان ، پاییز روسیه خیلی بهتر از زمستان روسیه نبود. سربازان مبجبور بودند تا زانو درون دریاچه هایی از گل و لای که ناشی از باران های مداوم بود راه بروند . با توجه به شرایط خطرناکی که در راه ها وجود داشت ، چنین پیشرفت هایی در اعماق خاک روسیه به کابوسی واقعی تبدیل شده است . پی نوشت - مطلب فوق مکملی برای مطلب زیر از جناب @MR9 می باشد (البته از زاویه ای دیگر) . صرفاً برای میلیتاری / بن پایه : Russia Beyond
  9. 2 پسندیده شده
    حرف شما کاملا درسته اما به شرط و شروطها. بله آمریکا داره وارد ساخت نسل شش میشه بله امکان برتری هوایی مقابل امریکا نزدیک به صفر هست و همه قبول دارند بهترین کار رفتن به سمت جنگنده های بی سرنشین سنگین هست اما... اما اگه درصدی مطمئن باشم تفکر فرماندهان ما تا جنگنده ها و رهگیر های بدون سرنشین میره بدون شک موافق نظرتون بودم. متاسفانه یادم نمیاد اما یکی از فرماندهان لشگر زرهی گفته بود ما نیازی به تانک کرار نداریم و تانک های خودمون عملکرد بهتری دارند . یکم پرسجو و تحقیق کردم دیدم منظورش ام 60 ها و تی 55 ها هست . این جماعت هنوز کلاهخود آهنی رو روی سر سربازا میکنند بعد شما میگی رهگیر بی سرنشین؟ بله اگر یک ارتش مدرن و فرماندهان مدرن و جوان داشتیم میشد یک سرمایه گذاری سنگین کرد و قول میدم 1404 اولین جنگنده بی سرنشین رونمایی میشد اما واقعیت اینه عمده فرماندهان ما به چشم اسباب بازی نگاه میکنند به پهپاد ها ، از جهتی ماسماسک صداش میزنند. پس انتظار چه چیزی دارید؟ همون سوخو ها شاید جلو آمریکا رو نگیره اما لاقل جلوی عربستان رو میگیره. درثانی بعید بدونم اعراب به نسل 5 حالا حالاها مجهز بشن چون موازنه با اسرائیل رو بر هم میزنه.
  10. 1 پسندیده شده
    بسم الله الرحمن الرحیم با توجه به اهمیت روز افزون جنگ افزارهای بدون سرنشین در میدان رزم ، در این تاپیک قصد داریم به بررسی هواپیماهای بدون سرنشین کشور چین و همچنین دکترین حاکم بر آنها بپردازیم.پست اول به عنوان پیش درآمد تاپیک ، ترجمه خبر مربوط به نمایشگاه هوایی چین ( Zhuhai Airshow ) در سال 2018 هست ، که به گفته صاحب نظران درآن ارتش آزادی بخش خلق چین برتری خود را در امر طراحی و تکنولوژی به رخ رقبای خود کشید .در این نمایشگاه چینی ها علاوه بر اعلام دستیابی به رادار کوانتومی وآکروجت جنگنده نسل پنجم و چهارم ارتقا یافته خود در امر هواپیماهای بدون سرنشین بسیار قوی ظاهر شدند. سبقت چینی WJ-700 شرکت China Aerospace Science & Industry (CASIC) در نمایشگاه بین المللی Airshow China 2018 چین یک هواپیمای بدون سرنشین جدید با نام WJ-700 معرفی کرد. این هواپیماهای بدون سرنشین برای ماموریت های شناسایی و تهاجمی در زمین و دریا طراحی شده است. WJ-700 دارای 20 ساعت مداومت پروازی و بیشینه وزن برخاست(MTOW) تا 3500 کیلوگرم و4 جایگاه حمل مهمات می باشد. بر خلاف دیگر هواپیماهای بدون سرنشین از کلاس MALE (ارتفاع متوسط ، برد بلند _ medium altitude/ long endurance) که به مهمات نسبتا سبک مسلح هستند، این هواپیماهای بدون سرنشین قادر به حمل مهمات استاندارد هوا به سطح مانند موشک های ضد رادار CM-102، موشک های ضد کشتی C-701 و C-705KD تجهیزات هشدار زودهنگام و جنگ الکترونیک است. هواپیمای بدون سرنشین WJ-700 در کنار موشک های ضد رادار CM-102 Rainbow CH-7 هواپیمای بدون سرنشین تهاجمی (UCAV) به نمایش درآمده دیگر ، Rainbow CH-7 است که بسیار به طرح های آمریکایی مانند X-47 و X-45 شبیه است. با وجود اندازه بزرگ آن و عرض بال 22 متری و طول 10 متر و بیشینه وزن برخاست 13 تن، CH-7 با استفاده از سطوح منحنی شکل و به کارگیری مواد جاذب راداری یک پنهانکار محسوب می شود. CH-7 برای عملیات در سرعت پایین و ارتفاع بالا طراحی شده است و دارای حداکثر سرعت 0.75 ماخ ارتفاع پروازی 30،000 تا 43،000 فوت است. با توجه به ماموریت ، سرعت کروز آن کمتر از 0.5-0.6 ماخ است و موتور توربوفن آن از نوع ناشناخته ای است. Rainbow CH-7 دارای 2 جایگاه داخلی مهمات می باشد که این خاصیت در امر پنهانکاری حائز اهمیت است. CH-7 مانند دیگر اعضای خانواده Rainbow اجرای عملیات را کاملا خودکار انجام می دهد و کنترل ماموریت توسط ایستگاه زمینی فراهم می شود. پنهانکار بودن آن را قادر می سازد اجرای عملیات را در فضای هوایی تحت کنترل دشمن حفظ کند. CH-7 می تواند با ماموریت های شناسایی به عمق نفوذ کند و رادار ها ،کشتی ها، سایت های موشکی ، مراکز فرماندهی و دیگر مراکز کلیدی را مورد حمله قرار دهد. پهپاد CH-7 نیروی دریایی چینی به شدت به هواپیمای بدون سرنشین برای ناوگان ناو هواپیمابر جدید خود علاقه مند است. چین در حال حاضر دارای یک هواپیما بر عملیاتی ، یکی تحت آزمایشات دریایی ، و سومی در حال ساخت است. پهپاد ها در هواپیمابرها، محدوده نظارتی و تهاجمی را در سطح ناوگان افزایش داده و توانایی آن را برای حفظ نظارت مداوم و انجام ماموریت های شناسایی و تهاجمی بدون نیاز به سوخت گیری هوایی بهبود می دهد.چینی ها از چنین هواپیماهای بدون سرنشین به طور مستقل یا در هماهنگی با هواپیماهای جنگی نسل چهارم استفاده می کنند. CH-7 کنونی با بال های ثابت برای اجرای عملیات از یک باند طراحی شده است، اما توسعه دهندگان در حال حاضر برای استفاده از آنها در ناو هواپیمابر ، بالهای تاشو (folding wings) را پیگیری می کنند. HK-5000G هواپیماهای بدون سرنشین دیگر HK-5000G است طراحی شده با بالهای تاشو توسط شرکت Aeromarine Intelligent Equipment ، که یک شرکت تابعه از شرکت کشتی سازی چین هست.این پهپاد با بیشینه وزن برخاست 5 تن و مداومت پروازی 12 ساعته ، قابلیت برخاست به صورت پرتاب ریلی (catapult) و همچنین برخاست از باند را دارد . HK-5000G مجهز به سنسور EO/IR هست و توانایی حمل 2 محموله در زیر بال را دارد و برای ماموریت های شناسایی و تهاجمی از ناوهای هواپیمابر استفاده خواهد شد. پهپاد HK-5000G JY-300 هواپیماهای بدون سرنشین بعدی ، JY-300 یا Tian Shao نام دارد ، یک پهپاد نظارتی و هشدار زودهنگام هوابرد (AEW&S) است که مجهز به یک رادار آرایه فازی جدید به عنوان اثباتگر تکنولوژی ، ساخته شرکت CETC است. از مشخصات عملکردی هواپیمای بدون سرنشین JY-300 میتوان به مداومت پروازی 15 ساعته و سرعت کروز 200 کیلومتر در ساعت، ارتفاع پروازی 25،000 فوت و بیشینه وزن برخاست 1300 کیلوگرم ،قادر به حمل محموله به وزن 400 کیلوگرم اشاره کرد. JY-300 با چندین رادار آرایه فازی فعال AESA ، در دو طرف بدنه و لبه های جلویی بالها ( leading edges ) پیکربندی شده است. پهپاد JY-300 Rainbow CH-10 یک طرح دریایی دیگر نیز برای خانواده Rainbow در نظر گرفته شده است. CH-10 هواپیمای بدون سرنشین عمود پرواز (VTOL) با قابلیت تیلت‌ روتور (Tiltrotor) با کاربری رزمی و غیر رزمی . پهپاد CH-10 FL-71 پلت فرم FL-71 یک هواپیمای بدون سرنشین با سرعت بالا ، برای بیشینه وزن برخاست 3 تن ، ارتفاع پروازی 50،000 فوت ، حداکثر سرعت 2،200 km/h (1.8 ماخ) و پرواز کروز 850 km/h (0.71 ماخ) در 30،000 فوت طراحی شده است. . این پارامترهای عملکردی FL-71 را قادر میسازد در ماموریتی که حدود یک ساعت طول می کشد محموله ای 100 کیلوگرمی را تا مسافت 800کیلومتر حمل کند ، یک پلتفرم ایده آل برای یک ماموریت کوتاه و سریع. پهپاد FL-71 FL-2 اما FL-2 نام یکی دیگر از هواپیماهای بدون سرنشین رونمایی شده است که برای حمل محموله های سنگین در سرعت بالا طراحی شده است. پهپاد FL-2 با بیشنه وزن برخاست 22 تن می تواند با سرعت 900 km/h (0.73 ماخ) مسافتی در حدود 7300 کیلومتر را به طور مستقل (autonomously) پرواز کند. پهپاد FL-2 TW-765 , TW-356 هواپیمای بدون سرنشین بعدی از شرکت Tengden یک پهپاد دوموتوره با نام TW-356 ، طراحی شده برای حمل محموله های فوق سنگین است. TW-356 با قابلیت 4 جایگاه حمل محموله ، برای بارریزی و بکارگیری غلاف سنجش از دور و یا جنگ الکترونیک بسیار موثر است. این شرکت همچنین یک نوع هواپیمای بدون سرنشین بزرگتر دیگر با نام TW-765 را برای عملیات در ارتفاع بسیار بالا طراحی کرده است.TW-765 قادر به حمل 22 تن بار تامسافت 7500 کیلومتر است. پهپاد TW-356 پهپاد TW-765 XY-280 درمورد پهپاد XY-280 ادعا می شود برای انجام مانور تا 6g طراحی شده است و تا حدودی شبیه سازی شده از روی جنگنده های F-22 / F-35 است. این پهپاد به نحوی برنامه ریزی شده است تا پروازی کاملا مستقل (fully autonomous) انجام دهد و مانورپذیری و ویژگی های پروازی هواپیماهای دشمن را تقلید کند. این پهپاد این ظرفیت را داراست که در مانور ها ، آموزشهای واقع بینانه برای نیروی دریایی و واحدهای موشکی دفاع هوایی ارائه دهد . برای حفظ ویژگی های پنهانکاری (سطح مقطع راداری m2 0.05 - 0.1 )،پلتفرم XY-280 دارای دو جایگاه داخلی حمل مهمات است که انجام حملات تهاجمی ضربتی را برای آن میسر میکند . نحوه ی برخاست XY-20 با استفاده از بوستر صورت میذیرد و موتور توربوجت آن تا سرعت 860 (0.72 ماخ) است. دارای طول 4.33 متر ، عرض بال 6 و بیشینه وزن برخاست 650 کیلوگرم است .همچنین قادر است تا 150 کیلوگرم محموله شامل انواع سنسورها و تسلیحات را برای ماموریت هایی تا 2 ساعت حمل کند. XY-280 برای تحمل حداکثر 25 سورتی پرواز طراحی شده است. پهپاد XY-280 در پست های بعدی اطلاعات جامع تر در مورد خانواده های این پهپاد ها ارائه میشود . صرفا برای میلیتاری / بن پایه
  11. 1 پسندیده شده
    خبر هست ، چون تو متن داستان هستم میگم خبری هست ولی از جهت دهی به این نیرو خبری نیست کارهای خوبی هم انجام شده و آدم های خوبی هم بیرون اومدن ولی بعد از پخته شدن این آدم ها ازشون استفاده نشد و یا سرخورده شدن و به غیر از کار خودشون رو آوردن یا رفتن خارج متاسفانه ما در مدیریت نیروی انسانی به شدت ضعیفیم و نیرو هدر میدیم
  12. 1 پسندیده شده
    هیچ خبری تو رشته های مهندسی تو ایران نیست..وقتی علوم پایه ما داغونه تو انتظار داری زمینه های بین رشته ای مثل مهندسی موفق باشن ؟ نبوده اند و نخواهند بود..
  13. 1 پسندیده شده
    جدا فکر کردی کسی تو این مملکت اهمیت میده به این چیزا ؟ دانشگاه های ایران چه دستاوری داشتن برای این ملت؟ صفر.چهل سال خیلی وقته زیادیه.معمولا بین چهار تا هشت سال تو نیا به زیرساختی ترین پروژه های وقت میدن ما نه معلومه چیکار کردیم که البته قطعا معلومه سیستم اگر چیزی داشت تو بوق میکرد..اگر میخواید این کشور رو درست کنید،اول قانون اساسی،بعد اصلاح دانشگاه و مافیای اون و مافیای اموزش همگانی ،که عملا سترون و بودجه خور و بی خاصیتن بعداصلاح قوه قضاییه که پیشگیری صفر داره و برخورد های خنده دار ، بعدش خود به خود خیلی چیزا درست میشه
  14. 1 پسندیده شده
    در یکی از منابع صهیونیستی اشاره شده بود این حمله برای اولین بار از طریق دریا انجام شده توسط موشکهای بالدار. حالا باید صحت و سقمش را سنجید. اگر فرض بر برد 100 کیلومتری بزاریم پس قطعا اس-300 غیرفعال هست در سوریه و از طرف دیگه تهاجم دریایی با فرض فعال بودن اس-300 هم خوانی بیشتری داره. باید توجه کرد پس از خبر استقرار و عملیاتی شدن اس-300 این احتمالا اولین حمله به حما و منطقه پیرامونیش بوده.
  15. 1 پسندیده شده
    حرف شما درست و مورد تایید بنده هست ولی اگر دستگاه یا وسیله ای تولید انبوه نمیشه دلیل بر اون نیست که دانشمندان و مهندسان ایرانی کاری نکردن یا نمیتونن که متاسفانه توی همین تاپیک از این قبیل حرف بسیار دیده میشه . ممنون که شما حداقل قبول میکنید که ایران موشک ساخته واقعا ممنون . یا علی
  16. 1 پسندیده شده
    استقرار عملیاتی جنگنده های اف 35 آمریکا ، در امارات متحده ی عربی ایالات متحده ی آمریکا برای اولین بار جنگنده ی F35A Lighting II که جنگنده ی نسل 5 و چندکاره هست را در تاریخ 26 فروردین 1398 هجری خورشیدی در پایگاه هوایی الضفرا ی کشور امارات متحده ی عربی ، مستقر کرد . این جنگنده ها متعلق به یگان عملیاتی 338 و یگان ذخیره ی 419 اسکادران Fighter Wing مستقر در فرودگاه هوایی Hill در ایالت Utah آمریکا هستند . به عنوان اولین اعزام این نیرو به منطقه ، ، خدمه توسط فرماندهی مرکزی نیروی هوایی ایالات متحده برای ماموریت های AFCENT آموزش دیده اند . F35A به عنوان نمونه ی با برخاست ( تیک آف ) متعارف از پروژه ی جنگنده ی ضربتی مشترک آمریکا است که قابلیت های پنهانکاری پیشرفته را با آخرین تکنولوژی سلاح های پیشرفته ترکیب می کند . در این باره ، فرمانده ی نیروی هوایی نیروی مرکزی ایالات متحده ، ژنرال Joseph T. Guastella گفته است که: « ترکیب سنسور ها و قابلیت بقایی که این جنگنده به نیروهای مشترک ارائه می دهد باعث افزایش امنیت و ثبات در منطقه و جلوگیری از تعرض مهاجمان می شود . » https://www.afcent.af.mil/News/Article/1813833/us-air-forces-f-35a-lightning-ii-arrives-for-first-middle-east-deployment/
  17. 1 پسندیده شده
    بسیج مردمی عراق الحشد الشعبی از ۲۳ فروردین‌ماه امسال با ارسال تجهیزات مهندسی و ماشین‌‌آلات سنگین برای جلوگیری از گسترش سیل در خوزستان و ورود سیلاب به عراق، وارد ایران شد. فرمانده ی بسیج مردمی عراق روز یکشنبه در جلسه «مرکز مدیریت و کنترل حوادث مدیریت بحران خوزستان» نیز شرکت کرد. حشد شعبی در جنگ داعش به عنوان بازوهای نظامی سپاه قدس محسوب می‌شدند.
  18. 1 پسندیده شده
    ادامه ... مدل سازی موشک بالستیک وی 2 مدل سازی ماهواره بر سیمرغ ...
  19. 1 پسندیده شده
    البته اگه روسها حاضر بشوند پلتفرم به روز رو به ما بدهند ، خرید پلتفرم جامع آرماتا به شدت توصیه می شه ... ( خود پلتفرم نه تانک معروف ) https://en.wikipedia.org/wiki/Armata_Universal_Combat_Platform اگه روزی از شعار فراتر رفتیم بهتره که سعی کنیم یک پلتفرم به این شکل برای بخش زرهی تولید کنیم که تا 30 سال نیازهامون رو برطرف کنه و هزینه هامون رو کاهش بدهد ...
  20. 1 پسندیده شده
    اگر قصدی بر واردات زرهی از روسیه هست، با توجه به کاربرد دوگانه، خرید به تعداد زیاد همراه با انتقال فناوری توصیه میشود:
  21. 1 پسندیده شده
    برادر من ، تامکت اونقدر خرج داشت که حتی نیروی دریایی ثروتمند ایالت متحده ی آمریکا هم بعد از یک مدت دیگه نتونست خرجش رو بده و بالاجبار بازنشستش کرد ... حالا کجای تامکت رو می خوای به روز رسانی کنی !؟ موتور ، رادار ، ایونیک ، کاکپیت ، افزودن قابلیت نبردهای الکترونیک !؟ اگه بتونیم همه ی اینها رو به صورت بومی انجام بدهیم ، خب می ریم یک جنگنده ی جدید می سازیم نه اینکه هی اف 5 رو با نام های آذرخش ، صاعقه ، کوثر و امثالهم در تعداد یک تا دو فروند رونمایی کنیم !!! شما داری از تامکتی حرف می زنی که سطح مقطع راداریش به اندازه ی یک بوئینگ 747 هست .... تامکت خسته که هزینه ی نگهداریش زیاده ... آخرین پروژه ی به روز رسانی تامکت هم که نیروی هوایی اجرا کرد ، نهایتا 2 تا جنگنده رو در بر گرفت که این نشون می ده یا قحطی بودجه و تکنولوژی هست یا اصولا یک حساب کتاب ساده کردن و دیدن ارزش نداره یک جنگنده ی 40 ساله رو به روز رسانی کنند ...
  22. 1 پسندیده شده
    https://www.mehrnews.com/amp/4341823/ https://fa.alalamtv.net/news/3470546/عربستان-در-گرداب-هزینه-های-کمرشکن-جنگ-یمن https://www.mashreghnews.ir/amp/895727/ حالا ارقام مختلفه سالیانه ۷۲ میلیارد دلار !!! هرچی رقمش باشه خیلی زیاده. همین مزدوران یمنی اگه یک ماه حقوقشون رو پرداخت نکنند تظاهرات میکنند تا باج سبیل و حق سکوتی که به کشورهای و مجامع مثلا بین المللی پرداخت میکنه رو احتمالا نادیده گرفتن البته به کار گیری تانکهای تی ۳۴ ربطی به وضعیت مالیشون نداره بلکه مزدوران یمنی اون مناطق برای اینکه قدرت آتش خودشون رو بالا ببرند از این تانکها استفاده میکنند ....... دوست ندارم از لفظ مزدور برای یمنیهایی که با حوثی ها میجنگند استفاده کنم اما متاسفانه بخشی از اونها تنها هدفشون از شرکت در درگیرها پوله و در برابر جنایتهای عربستان و محاصره بیماری و قحطی سکوت و همراهی کردن
  23. 1 پسندیده شده
    با سلام خدمت دوستان عزیز میلیتاریست ، و با پوزش بخاطر وقفه ای که در تاپیک پیش اومد. بقول حضرت مولانا : مدتی این مثنوی تأخیر شد / مهلتی بایست تا خون شیر شد تاپیک بررسی عملیات نظامی چنگال عقاب رو به اتفاق هم ادامه می دهیم : بخش چهارم فرماندهی و تهیه طرح اجرائی هنگامی که تصمیم پرزیدنت کارتر مبنی بر انجام نجات گروگان ها قطعیت یافت ، فرماندهان واحدهای شرکت کننده به شرح زیر انتخاب شدند : الف - سرلشکر نیروی زمینی وا (Vaught) : فرمان وی در 12 نوامبر 1979 ابلاغ گردید. نامبرده فرماندهی کل نیروهای شرکت کننده در عملیات را به عهده داشت و ستاد فرماندهی خود را در پایگاه هوائی قِنا (Qena) در مصر تشکیل داد و سیستم ارتباطی مطمئن بین ستاد او و پنتاگون و یگان های شرکت کننده در عملیات برقرار شد. ژنرال وا ، گروهی برجسته از متخصصین جنگ های نامنظم را برای تهیه طرح اجرائی انتخاب نمود. سپهبد گست (Gast) رئیس [پیشین] مستشاری در ایران در دوران [پس از] انقلاب ، معاون سرلشکر وا و مسئول آموزش خلبانان هلی کوپتر [در آمریکا] گردید. هنگام انتخاب گست ، درجه او سرلشکر بود و بعدها سپهبد شد. ب - سرهنگ بک ویث (Beckwith) فرمانده نیروی دلتا فورس سرهنگ بک ویث فرماندهی کوماندوها و هدایت عملیات در یورش به سفارت آمریکا را بر عهده گرفت. افسر مزبور پایه گذار این واحد جدید در نیروی زمینی آمریکا بود. وی همچنین اولین فرمانده این واحد نیز بود. بک ویث سه سال در ویتنام جزء نیروهای مخصوص کلاه سبزها جنگیده بود. زخم خطرناکی در سینه داشت که او را تا دم مرگ کشاند ، ولی نجات پیدا کرد. وی به عنوان بهترین جنگنده در واحد نیروهای مخصوص شناخته می شد. یکی از روزنامه نگاران که در دفتر وی با او مصاحبه کرده بود ، در مقاله خود نوشت که وی در آرم مخصوصی که روی سینه خود گذارده بود ، نوشته بود : KILL`EM ALL. LET GOD SORT`M OUT یعنی همه را بکش. اگر خدا خواست کسی زنده بماند ؛ خودش انتخاب کند. واحد او در ویتنام برجسته ترین واحد بود. روحیه سربازان او در سطح بالائی قرار داشت. چندین بار سربازان زخمی خود را روی دوش حمل کرده بود و نفرات وی معتقد بودند او هیچگاه آنها را رها نخواهد کرد. بالاترین نشان جنگی آمریکا روی سینه او نصب بود. پ- سرهنگ کیل (Kyle) فرماندهی هواپیماهای عمل کننده در عملیات به سرهنگ نیروی هوائی کلنل کیل سپرده شد. ت - سرهنگ پیتمن (Pitman) فرماندهی عملیات هلی کوپترها به سرهنگ تفنگداران دریائی پیتمن سپرده شد. ث - سرهنگ دوم سی فرت (Seiffert) لیدر دسته پروازی هلی کوپترها هم در زمان عملیات به سرهنگ دوم تفنگدار دریائی سی فرت سپرده شد. بخش پنجم فرماندهی و تهیه طرح اجرائی فرمانده عملیات برای اجرای مأموریت باید در کوتاه مدت اقداماتی را به شرح زیر انجام می داد : الف - نقطه پرت و دور افتاده ای را در ایران انتخاب نماید تا هلی کوپترهای شرکت کننده در عملیات پس از پرواز به ایران ، در آن نقطه فرود آمده از هواپیمای C-130 سوخت گیری نموده ، نفرات را به به نقطه بعدی ببرند. برای این منظور فرودگاه طبس مناسب ترین محل تشخیص داده شد. ولی اطلاعاتی در مورد مقاومت باند و ظرفیت آن برای پذیرش شش فروند C-130 را نداشتند و برای آگاهی از این اطلاعات یک هواپیمای CIA در محل فرود آمد و اطلاعات را در اختیار فرمانده عملیات قرار داد که این اطلاعات کامل نبود و یکی از عوامل ایجاد سانحه ، کمبود اطلاعات درباره فرودگاه طبس بود. فرودگاه طبس در طرح عملیات " صحرای اول " (Desert One) نامگذاری گردید. ب - عناصری را به داخل ایران نفوذ دهد که وسیله ارتباطی آنها را تأمین نماید تا بتوانند اطلاعات و گزارش پیشرفت عملیات را به واشنگتن ارسال نمایند. هاوارد هارت (Howard Hart) افسر رابط CIA در این عملیات پ - پناهگاه امنی را در فاصله دو ساعت رانندگی از تهران انتخاب نماید تا کوماندوها و نیروی دلتا به وسیله هلی کوپتر به آن محل رفته ، تمام روز بعد را در آنجا مخفی شوند. برای هلی کوپترها هم تورهای استتار همرنگ زمین پیش بینی شده بود . این محل نیز در شمال گرمسار و بین کوه ها بود و در عملیات به نام " صحرای دوم " (Desert Tow) نامگذاری شد. ت - یک فرودگاه مناسب برای سوختگیری هواپیماهای C-130 در رفت و برگشت از مأموریت در یک کشور دوست مجاور ایران انتخاب شود. برای این منظور هم فرودگاه مناسبی در جزیره مَصیره (Mazireh = Masirah) که در شرق کشور عمان ( و در اقیانوس هند) قرار دارد ، انتخاب شد. ث - محل دقیق گروگان ها را در داخل سفارت باید به دست آورد که این اطلاعات تا آخرین ساعات قبل از اجرای طرح به دست فرمانده عملیات نرسید. ولی آشپز سفارت که یک پاکستانی بود ، هنگامی که در یک هواپیمای تجاری از ایران به پاکستان می رفت ، در صندلی مجاور یک عامل سیا نشسته بود و بر حسب تصادف به او خبر داد که گروگان ها ، در عمارت کنسولگری نگهداری می شوند. ولی سرهنگ بک ویث نتوانست با قبول صحت این اطلاعات ، عملیات را دچار خطر نماید. ج - فرماندهی عالی عملیات ، باید هلی کوپترها را از آمریکا به ناو هواپیمابر Nimitz در اقیانوس هند انتقال دهد. تعداد هلی کوپترهای مورد نیاز 6 فروند بود که با دو فروند رزرو جمعا هشت فروند می شد. نوع هلی کوپترها سیکورسکی RH-53D Sea Stallion انتخاب شد.زیرا هلی کوپتر مزبور دارای قدرت زیاد و مخازن سوخت اضافی است که می تواند مسافت های طولانی را طی نماید. بعلاوه این هلی کوپتر ، وقتی بر روی ناو هواپیابر نشست ، می توانستند آنها را به سطح زیرین ناو ببرند تا از دید ماهواره هایی جاسوسی شوروی پنهان بمانند. هلی کوپترهای مزبور به وسیله هواپیمای C-5 به جزیره دیگو گارسیا (Diego Garcia) در جنوب اقیانوس هند فرستاده شد و از آنجا پس از اینکه وسائل مین یابی آنها را پیاده کردند ؛ باک های اضافی روی آن نصب شد و بعد از انجام تغییرات به ناو هواپیمابر نیمیتز فرستاده شدند. ادامه دارد ... منابع مورد استفاده در انتهای تاپیک معرفی می شوند. ===================================================== پ.ن 1 : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند. پ.ن 2 : بخاطر کثرت منابع مورد بررسی ؛ حجم بالائی از دیتا و اطلاعات گرداوردی شده است که پرداختن به همه آنها در یک پست میسر نیست. لذا از صبر و تحملی که دوستان عزیز به خرج میدهند تا مطالب دنباله دار تاپیک به سرانجام برسد. پیشاپیش سپاسگذارم.
  24. 0 پسندیده شده
    هرکس امیدی به داخل داشته باشه خودشو گول زده.ایران وضعیت علمی فاجعه باری داره اصلا من بعید میدونم در این چهل سال کوچک ترین کاری شده باشه،صنایع و قدرت نظامی بسیار رو بنایی است،وقتی ما زیرساخت درست علمی نداریم،وضع فاجعه بار است
  25. -1 پسندیده شده
    اتفاقا پروژه ذولفقار رو ما میتونیم نقطه عطف زرهی ایران بدونیم بالاخره ما پلتفرم رو درست کردیم و بعد طی چند ارتقا اون رو به ذولفقار های ۲ و ۳ و غیره رسوندیم بحث تولید نکردن ادوات نظامی مسئله اقتصادی نه اینکه ما توان ساخت نداشته باشیم هر چیزی که از اول خوب خوب نیست شاید شما هنوز معنی و مفهوم پلتفرم رو خوب درک نکرده باشین شاید اگه برین و داستان یکی از معروف ترین مدل های ماشین حال رو بخونید متوجه حرف بنده بشین . الان شما کشور چین رو در نظر بگیرین تمامی پلتفرم های صنعت ماشین سازی اونها اروپایی هستن ولی مونتاژ و یکسری از مسائل دیگر اون ها در چین انجام میشه پلتفرم یک چیزی بسیار بسیار گران تر از محصول اون میشه که به طور انبوه ساخته میشه عزیزم ........... یا علی