برترین های انجمن

  1. karmania20152015

    karmania20152015

    Editorial Board


    • امتیاز

      34

    • تعداد محتوا

      413


  2. ak2

    ak2

    Members


    • امتیاز

      27

    • تعداد محتوا

      270


  3. Ghalam

    Ghalam

    Monitored Members


    • امتیاز

      23

    • تعداد محتوا

      1,470


  4. HRA

    HRA

    Editorial Board


    • امتیاز

      21

    • تعداد محتوا

      466



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on سه شنبه, 30 اردیبهشت 1399 در همه مناطق

  1. 3 پسندیده شده
    75 امین سالگرد نبرد بولج در دسامبر سال 2019 ارتش امریکا و بلژیک 75 امین سالگرد نبرد بولج را با پرپایی مراسمی در بلژیک گرامی داشتند. نبرد بولج آخرین تهاجم گسترده آلمان نازی در جبهه غربی در جنگ جهانی دوم بود. المان نازی در دسامبر سال 1944 میخواست مانع پشروی نیروهای متفقین خصوصا از بندر بلژیکی آنتورو شود. همچنین در این نبرد، المانها میخواستند خطوط لجستیکی متفقین را از بین ببرند و چهار ارتش متفقین را محاصره کند. با وجود پیشروها و موفقیت های اولیه آلمان اما بعد از گذشت حدود 1 ماه آلمان در این نبرد شکست خورد و به نیروهای باقی ماننده آلمانی به خطوط زیگفرید عقب نشینی کردند. بخشی از مراسم سالگرد نبرد بولوج با بازسازی بخشهای از این نبرد در بلژیک انجام شد. برای بازسازی این نبرد نیروهای المان نازی و نیروهای متفقین از پوشش و سلاح های همان زمان استفاده کردند. بخشی از نیروهای آلمان نازی در بازسازی نبرد بولج- این نیروها مربوط به لشکر2 پانزر المان هستند. برای بازسازی این نبرد از لباس، سلاح و تجهیزات مربوط به همان دوره استفاده شده بود. به عنوان مثال نیروهای المان در این مراسم از تانک های متوسط پنتر استفاده میکردند. بازسازی بخش از نبرد بولج که نیروهای لشکر 2ام پنزر در حال درگیری با نیروهای ارتش انگلستان هستند. خدمه تانک پنتر ارتش المان نازی
  2. 3 پسندیده شده
    وزارت دفاع اسرائیل و خرید سلاح تاکتیکی انتحاری FIREFLY SPIKE وزارت دفاع اسرائیل اخیرا سفارش خرید پهباد FIREFLY به شرکت اسرائیلی رافائل داده است.این سلاح در اصل یک پهباد انتحاری میباشد که به سربازان امکان تهاجم برعلیه اهداف در محیط های شهری و خصوصا در اماکنی که امکان درگیری مستقیم با دشمن وجود ندارد میدهد.این پهباد قابلیت حمل و عملیاتی شدن توسط یک نفر را دارد میباشد همچنین به دلیل طراحی خاص ان استفاده از ان اموزش ویژه ای را نمی طلبد.شرکت رافائل این سلاح را به عنوان عضوی جدید ازخانوده موشک های هدایت شونده اسپایک طبقه بندی کرده است.این پهباد بردی معادل 1000 متر در محیط های باز و 500 متر در محیط های بسته و خارج از دید دارد.این پهباد قابلیت پرواز به مدت 15 دقیقه را دارا میباشد که این زمان با حذف سر جنگی(350 گرم) به 30 دقیقه نیز خواهد رسید.سرعت انتقالی این پهباد 60 کیلومتر بر ساعت و سرعت صعود ان نیز 70 کیلومتر بر ساعت میباشد. برای حمل راحت تر این پهباد از یک تیوپ برای نگه داری ان استفاده میشود که باتوجه به وزن 3 کیلوگرمی برای هر پهباد و وزن 1 کیلوگرمی برای تبلت و واحد ارتباط ان به راحتی قابل حمل توسط نفر میباشد.علاوه بر روش الکترواپتیک برای هدایت این پهباد میتوان به صورت خودکار به هدف تعیین شده حمله نماید وکاربر نیز میتواند در صورت نیاز به تغییر هدف نیز اقدام نماید. این پهباد علاوه بر قابلیت عملیات در شب توانایی انجام عملیات در محیط هایی با دید کم نیز دارا میباشد.این سلاح به دلیل تولید کمترین میزان صدا توانایی غافلگیری هدف تاهنگام نابودی ان را نیز در اختیار دارد.
  3. 2 پسندیده شده
    بسم ا... خوب ، تک به تک موارد مطرح شده را عرض می کنم دقت بفرمایید ، فضای نخبگانی، می طلبد که صحبتها و تحلیل ها براساس مستندات وشواهد مستدل صورت بگیرد ، بطور قطع این مساله در خصوص قاهر در زمان حاضر ، صدق نمیکند . البته شاید این شکل آینده پژوهی در سایر فضای های موجود طرفدار های پرشوری داشته باشد ولی در میلیتاری ، این مسائل زیر ذره بین بسیار دقیق کاربران قرار دارد و قطعا تحلیل های بسیار متفاوتی را نسبت به بخشهای دفاعی وبسایتهای خبری مشاهده می فرمایید ، ضمن اینکه خدمت شما عرض کنم ، آینده پژوهی برای خودش یک چهارچوب و شیوه خاصی دارد که حداقل بنده در پست قبلی جنابعالی چیزی در این خصوص رصد نکردم دقت بفرمایید ، فرماندهان عزیز و محترم ما حداقل در بیست و پنج سال اخیر ، طیف متنوعی از موارد را مطرح کردند و ما علاقه مندان حوزه نظامی ، جز در حوزه موشکهای بالستیک ، ضد کشتی و بسیار محدود تسلیحات هواپایه ، موردی که به شکل عملیاتی با مستندات را بکار گرفته باشند ، رارصد نکردیم ، آرشیو میلیتاری گواه این مساله هست . نقد اصلی به عزیزان ما در رده های نیرویهای مسلح از ستاد کل تا به پایین ، روی همین مساله متمرکز هست و بارها در میلیتاری به آن پرداخته شده ملاک ما برای تایید صحت گفته های این عزیزان ، عملیاتی شدن تمامی صحبتهای انها هست ، تک به تک میشود در خصوص عدم تحقق وعده های دوستان شاهد و مثال آورد و به نظرم به آرشیو میلیتاری مراجعه بفرمایید دقت بفرمایید ، اگر ملاک نمونه های به نمایش درآمده در نمایشگاه باشد ، با احترام ، تحلیل اشتباهی هست ، چون فرآیند تبدیل نمونه های آزمایشگاهی به نمونه های تولید انبوه و مهمتر ازآن ، نمونه های عملیاتی یک فرآیند مشخص هست که در همه جای دنیا ، یک استاندارد مشخص را بخودش می بیند ، اگر قرار باشد که این استانداردها را در نظر بگیریم ، با احترام مجدد ، این دستاوردها ، در همان حد نمونه های آزمایشگاهی قابل ارزیابی هست و نه بیشتر خوب ، حداقل بنده نه از واژه شوآف استفاده می کنم و نه هوچی گری و نه دروغ ، این اعتقاد وجود دارد که ساختار بخش دفاعی ما دچار یک سرطان مزمن هست ( به اسم بخش دولتی ) که تا این سرطان درمان نشود ، هر گونه تلاش برای بهبود شرایط ، جز هدر رفت منابع محدود ما فایده دیگری ندارد . حالا دوستان ما قابلیت هضم این مشکل را ندارند ، در نتیجه متوسل به مواردی میشوند که درشان بنده نیست وارد آن بشوم در نتیجه از این مساله می گذرم با احترام ، قاهر نه قابلیت برطرف کردن نیازمندهای ما را دارد و نه براساس ادعاهای موجود با امکانات فعلی ما در حوزه موتور ، رادار ، اویونیک برحسب ادعای فرماندهان ( و نه جنابعالی ) در خصوص نسل 5 بودن قاهر ، همخوانی داشته ، مجموعه ادعاهای چندسال اخیر را اگر در کنار هم بگذاریم ، حداقل تا این تاریخ ( اردیبهشت 99) نشانی از یک جنگنده در سطح استانداردهای پذیرفته شده چه در خصوص نسل 4 ، چه درخصوص نسل 5 و یا حتی نسل6 رصد نشده خوب ، به نظرم شخصا این را بررسی بفرمایید ، وب سایتی که مدعی هست در خصوص تحلیل دفاعی ، وقتی به دم دستی ترین منبع (ویکی ) مراجعه نمیکند تا بفهمد ، نیروی هوایی مالزی فاقد جنگنده های اف-16 هست و این اشتباهات فاحش را علیرغم تغذیه از بودجه های مختلف بطور دائم تکرار میکند و حاضر به پذیرش اشتباهات اش هم نیست ، مشخصا" صلاحیت قرارگرفتن بعنوان مرجع علمی را ندارد چرا نشنال اینترست منبع رسمی و موثق برای رصد قابلیتهای نظامی ایران نیست  فرمانده محترم نیروی هوایی در شبکه 2 : از کارخانه ساخت یوروفایتر بازدید کردم !!! کارخانه ساخت کوثر به مراتب از کارخانه یورو فایتر بهترهست !!!!  ما هرگز مدعی نشدیم که که فرماندهان ما لاف می زنند ، عملکرد و اظهارات فرماندهان محترم هست که در ذهن مخاطبی که بنابر علاقه ، مطالعه و تحلیل دارد ، به شکل واضح این مساله را نشان داده و میدهد . شاید در محیط اینستا وتلگرام ،این قبیل اظهارات ، یک عده ای را دچار هیجان کاذب بکند ولی در میلیتاری ،این قبیل اظهارات ، به سختی نقد شده و خواهد شد . ضمن اینکه ما نشون دادیم ، در عین حفظ احترام این عزیزان ، تعارفی در نقد عملکرد آنها نداریم برادر عزیز ، موشک فجر هواپایه ، برنامه بسیار خوبی هست ولی پیکربندی که برای آنتخاب شده ، شاید در کوتاه مدت یکسری را بلحاظ تبلیغاتی ارضاء کند ولی ما داریم آینده را برحسب تهدیدات موجود می بینیم ، برادر عزیز ، در خصوص 9 دی همین طور هست ، این موشک اگر معادل آمرام همباشد ، تا پیکربندی مناسب خودش را که شامل سامانه های کنترل آتش ، کشف و شناسایی هدف و .. را پیدا نکند و با ان منطبق نشود ، صرفا" در حد همین ماک آپ قابل ارزیابی هست و نه بیشتر اگر قرار باشد ، صرفا برحسب دید و تحلیل روی ماک آپ جلو بریم ، نیروی هوایی آلمان در جنگ دوم ، حداقل چندین ده برنامه روی کاغذ و نمونه های چوبی پیش تولید شده داشت که هنوز در موزه های هوانوردی دنیا در معرض نمایش هستند با کیفیت ظاهری بالا برادر عزیز ، همین ماک آپ شفق الان در چه وضعیتی هست ؟؟؟ خود شفق به کجا رسید ؟؟ روی چه استدلالی و مستنداتی می فرمایید قاهر ،ادامه شفق و صاعقه هست ؟؟ چرا سطح تحلیل یک فضای نخبگانی مثل میلیتاری را در حد اینستا و تلگرام تنزل میدید که مخاطب حتی در خصوص سطح تحلیل شما دچار تردید بشود ؟؟ اخوی ، هند و پاکستان این درک را پیدا کردند که برای رفع نیاز خودشون در کوتاه مدت ، میان مدت وبلند مدت ، نیازمند همکاری با دیگران هستند و نه اینکه با لجبازی بچه گانه ، علیرغم درک این مساله که در حوزه فناوری دچار محدودیتهای قابل توجهی هستیم ، از فرصتهایی که میشد ایجاد کرد ، گذشتیم و وضعیت را به این روز درآوردیم که فرضا" روسها یا چینی ها سر خرید یا فروش سلاح بخواهند با ما بازی کنند و امتیاز بگیرند عزیز ، شما یک شرکت جهانی را نشانی بدید که در این زمینه ها به ما کمک موثر ونه صرفا فروش یا قطعه یدکی کرده باشد بازار فناوری هوایی بخصوص نظامی ، یک بازار بشدت انحصاری هست و هیچ کس برحسب رضای خدا به شما کمک نمی کند ، این شما هستید که باید با ایجاد سازو کار درست ، با ترکیب توان بومی و همکاری خارجی ، این انحصار را بشکنید ، استدلال کردن روی احتمالات که مسیر درستی نیست عزیز برادر عزیز ، همین یک جمله نشون میدهد که تحلیل درستی از صنعت نظامی درشرایط فعلی ما متاسفانه ندارید ، کشوری که کامل محاصره تسلیحاتی هست و منابع اندک سرمایه ای دارد ، نباید فعالیت جزیره ای و پراکنده داشته باشد ، نباید بین دوتا سازمان مسلح اش رقابتهای ناگفته وجود داشته باشد و بسیاری موارد که در ان مورد حرف زده نشود بهتر هست انصافا" متوجه شدید این جمله را ؟؟ ارتقاء تایگر به قاهر ؟؟ هواگردی که هیچ کدام از زیرسامانه هایش مشخص نیست ، چه شکلی باید بستر ارتقاء یک هواگرد دیگر قرار بگیرد ؟؟ بااین تحلیل ها ، با احترام مجدد ،در شناخت شما از حوزه صنعت هوانوردی ، تردید ایجاد شده !!!!
  4. 2 پسندیده شده
    مواد منفجره ترموباریک با توجه به نبود تاپیک مجزا مطلب رو اینجا میفرستم در دو دهه اخیر، استفاده و توسعه مواد منفجره ترموباریک (TBX) به طرز چشمگیري افزایش یافته است. TBXهاي کارآمد، حاوي اکسیدکننده نبوده یا محتوي اکسیژن آنها بسیار کمتر از حد متعارف میباشد. لذا براي اشتعال یا احتراق سوخت، که معمولاً یک سوخت فلزي مانند آلومینیوم است، از اکسیژن هوا به عنوان اکسنده استفاده میکنند و منجر به ایجاد خلأ در محیط اطراف میگردند. همچنین واکنشهاي مربوط به این اجزاء در یک مرحله بعد از انفجار مواد منفجره اصلی (معروف به پس سوزش ) در ترکیب رخ میدهد و منجر به بزرگتر شدن کره آتش ، ایجاد حرارت بالا، افزایش تناوب زمانی انفجار و زمان اعمال موج شوك به هدف میگردد و کارایی انهدام را تا حد قابل ملاحظه اي افزایش میدهد. براي شروع واکنش احتراق فلز، بایستی دماي آن به دماي فعالسازي رسانده شود، لذا استفاده از مواد منفجره میتواند این نیاز را برطرف نماید. با توجه به خصوصیات مذکور، از ترموباریکها به عنوان مهمات فشار و حرارت و بمبهاي خلأ نیز یاد میشود. با توجه به مشابهت مکانیزم عملکردي مواد منفجره ترموباریک و هوا سوخت، امروزه به FAE هاي بسیار کارآمدي که فشار و حرارت انفجار آنها بسیار بالاست نیز به عنوان ترموباریک اطلاق میشود. مواد ترموباریک امروزي در مقایسه با سوختهاي FAE داراي اثرات ضربهاي بالاتري هستند اما میزان خلأ ایجاد شده از آنها کمتر است. این امر با استفاده از یک ماده منفجره قوي در ترکیب و بکارگیري سوختهاي فلزي و اجزاي پلیمري کارآمد متنوع قابل حصول میباشد. از طرف دیگر، کاهش جزء منفجره TBX ها و استفاده از اجزاي غیرحساسی مانند فلز آلومینیوم و پلیمرها در ترکیب، منجر به افزایش چشمگیر ایمنی ترموباریکهاي جامد و برآورده سازي استانداردهاي مربوط به مهمات غیرحساس میگردد و یک ویژگی ممتاز دیگر به این مواد میبخشد. انفجار مهمات ترموباریک در سه مرحله اتفاق میافتد. در ابتدا، انفجار یک خرج بوستر کوچک از ماده منفجرهاي مانند ترکیب CH-6 گرماي لازم براي شروع یک انفجار بی هوازي که یک واکنش اکسایش- کاهش است را فراهم می آورد. در این واکنشها، انتقالات الکترونی بین واکنشگرها صورت میگیرد. یک واکنش غیرهوازي به اکسیژن نیازي ندارد و در مدت زمان میکروثانیه اي که اتفاق میافتد منجر به ایجاد فشار بسیار بالا در یک ناحیه کوچک میشود و این امکان بوجود می آید تا مهمات به زره نفوذ نماید. در حین انجام این واکنش، ذرات فلزي (مانند آلومینیوم) نیز حرارت دیده و زمانی که دماي آنها به 677 رسید، دچار یک واکنش شیمیایی با بخار آب، مونوکسید کربن و دي اکسید کربن اطراف خود میشوند. پراکندگی توزیع اندازه هاي ذرات آلومینیوم در این زمینه مطلوبتر میباشد زیرا اجازه میدهد تا واکنشهاي چندگانه و پشت سرهم صورت گیرد. اگر اندازه ذرات آلومینیوم برابر باشند همه آنها در یک زمان مشتعل شده و سرعت انجام واکنش بسیار سریعتر خواهد شد. این افزایش سرعت واکنش، منجر به متوقف شدن فرایند انفجار تا این مرحله میگردد و اثرات تخریبی حداکثر نخواهد بودمحفظه اولیه واکنشگرها، سرعت انبساط محصولات را کند میکند و قسمتی از انرژي صرف به جلو راندن ذرات میگردد. این کاهش در سرعت انبساط کمک میکند تا ذرات آلومینیومی بیشتر داغ شوند.در مرحله دوم، انفجار غیرهوازي مرحله دوم که صدها میکروثانیه طول میکشد، از احتراق سوختهاي با اندازه ذرات بزرگ که در مرحله اول انفجار واکنش نداده اند، بوقوع میپیوندد. هیدروژن بوجود آمده از واکنش بخار آب و آلومینیوم، کربن ایجاد شده از واکنشهاي مونوکسید و دي اکسید کربن با آلومینیوم و باقیمانده ذرات آلومینیوم، مرحله دوم واکنش انفجاري را به پیش میبرند. زمانی که محصولات منبسط شدند یک "کره آتش" ایجاد شده و یک موج فشاري واسطه فوران میکند که قابلیت شکستن دیوارها و زاغه ها را دارد. قسمت نهایی انفجار، احتراق گونه هاي غنی از سوخت می باشد که تنها در محیطهاي بسته اتفاق میافتد و به عنوان یک واکنش هوازي در نظر گرفته میشود. پی نوشت: چرا تمام مطالب فنی مربوط به سال ها قبل هست؟ منبع: مجله تحقیق و توسعه مواد پرانرژی
  5. 2 پسندیده شده
    دکتر حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی این پژوهشگاه، با اعلام مطلب فوق، گفت: نمونه‌های مهندسی تراسترهای تک‌پیشرانه و دوپیشرانه در پژوهشکده سامانه‌های حمل‌ونقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده و آزمون‌های عملکردی را به خوبی پشت سر گذاشته‌اند. در این مصاحبه، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران توضیح داد که سامانه‌های فضایی مانند ماهواره‌ها، سفینه‌ها و ماه‌نشین‌ها برای حرکت در فضا و کنترل موقعیت خود از موتورهای ویژه‌ای استفاده می‌کنند. در کاربردهای فضایی به این نوع از موتورها، تراستر اطلاق می‌شود. ویژگی‌هایی همچون گستردگی محدوده نیروی رانش تولیدی، امکان روشن و خاموش کردن به ‌دفعات، کنترل‌پذیری مناسب و همچنین سابقه طولانی استفاده‌ موفقیت‌آمیز از آن‌ها در دنیا، باعث شده است که این سامانه‌های کم پیشران به‌عنوان پرکاربردترین تراسترها در انواع مأموریت‌های فضایی به کار برده شوند. دکتر صمیمی در باره کاربرد این تراسترها گفت: ویژگی‌هایی همچون گستردگی محدوده نیروی رانش تولیدی، امکان روشن و خاموش کردن به ‌دفعات، کنترل‌پذیری مناسب و نیز سابقه طولانی استفاده‌ موفقیت‌آمیز از آن‌ها در دنیا، باعث شده است که این سامانه‌های کم‌پیشران به‌عنوان پرکاربردترین تراسترها در انواع مأموریت‌های فضایی به کار برده شوند. وی خاطرنشان ساخت: با توسعه فناوری تراسترهای تک‌پیشرانه و دو‌پیشرانه، امکان تعریف مأموریت‌های گسترده و متنوعی برای محموله‌های فضایی و ماهواره‌های بومی آتی فراهم شده است. رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در باره اهمیت این پروژه تصریح کرد: در مسیر توسعه برنامه‌های فضایی در تناسب با نقشه راه فضایی کشور و به منظور ارتقاء قابلیت‌های مأموریتی ماهواره‌های بومی نسل آینده، توسعه سامانه‌های کم‌پیشران فضایی به عنوان منابع تولید نیروهای پیشران و همچنین نیروهای کنترلی لازم، ضروری است. از سوی دیگر، با توجه به سطح بالای فناوری‌های مختلف موجود در این نوع از تراسترها، مدت زمان طراحی و توسعه آن‌ها طولانی است. بدین ترتیب، در راستای رفع نیاز مأموریت‌های فضایی جاری و آینده کشور، توسعه این نوع از زیرسیستم‌های فضایی، به منظور ارتقاء سبد محصولات فضایی کشور و همچنین، کاهش زمان طراحی، توسعه و ساخت محوله‌های فضایی، ضرورت دارد. دکتر صمیمی در باره پیشینه‌این پروژه اظهار نمود: پروژه توسعه تراسترهای تک‌پیشرانه و دوپیشرانه از سال ۱۳۹۵ در پژوهشکده سامانه‌های حمل‌ونقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران، با هدف کاربرد در ماهواره‌های موجود در نقشه راه فضایی کشور، وارد فاز عملیاتی شد و در گام نخست و پس از اتمام فاز طراحی مفهومی، فرآیند طراحی، آزمون و توسعه این فناوری در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: بدین ترتیب، متخصصان پژوهشکده سامانه‌های حمل‌ونقل فضایی موفق شدند مراحل طراحی، ساخت و آزمون نمونه آزمایشگاهی این نوع از تراسترها را به انجام رسانند. در این مسیر، پس از طراحی اولیه و ساخت نمونه‌های اثبات فناوری و اجرای موفق تست‌های مد نظر، توسعه فناوری تراسترهای کم پیشران، تک پیشرانه و دو پیشرانه انجام شده و نمونه‌های آزمایشگاهی تولیدی، آزمون‌های عملکردی مورد انتظار را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند. رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: اینک، فرآیند طراحی دقیق و ساخت نمونه مهندسی تراسترهای فضایی مورد اشاره به اتمام رسیده و آزمون‌های فاز نمونه محیط آزمایشگاهی یا نمونه مهندسی نیز با موفقیت انجام شده است. در این مرحله، امکان توسعه و بهره‌برداری از محصولات به دست آمده، در انواع پروژه‌های ماهواره‌ای کشور و ارتقاء سطح مأموریت آن‌ها، فراهم شده است. وی در باره مواد به کار رفته در این سازه گفت: مواد به کار رفته در سازه تراسترهای دوپیشرانه از آلیاژ ویژه‌ای از پلاتین با قابلیت تحمل درجه حرارت بسیار بالا و مقاوم در برابر سایش و اکسیداسیون است. دست‌یابی به فناوری اخیر، منجر به ایجاد امکان انجام مأموریت‌های فضایی با زمان عملکرد بالا شده است. همچنین، برای دستیابی به فناوری تراسترهای تک‌پیشرانه، نیاز به نانوکاتالیست با قابلیت تحمل خصوصیات فیزیکی و ترمودینامیکی محصولات برآمده از تجزیه سوخت، است. این نوع از کاتالیست‌ها توسط متخصصان حوزه نانوفناوری پژوهشگاه فضایی ایران تولید شده‌اند. دکتر صمیمی همچنین به راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مجهز برای آزمایش این تراسترها اشاره کرد و اظهار نمود: یک تراستر، پیش از استفاده در فضا، لازم است که مراحل مختلف آزمون و ارزیابی را در زمین و در آزمایشگاه‌های تخصصی با قابلیت شبیه‌سازی محیط فضا پشت سر بگذارد. از این رو، لازم است که محیط خلأ فضا و سایر مشخصات مرتبط با آن، در محیط آزمایشگاهی شبیه‌سازی شده تا بتوان عملکرد سامانه را در محیط واقعی ارزیابی کرد. بدین منظور، متخصصان پژوهشگاه فضایی ایران با راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مجهز، زیرساخت‌های لازم برای آزمایش تراسترهای فضایی را نیز فراهم کرده‌اند. طراحی، توسعه و ساخت تراسترهای فضایی تک‌پیشرانه در پژوهشگاه فضایی ایران آزمون گرم تراستر دوپیشرانه نمونه مهندسی در آزمایشگاه ابوریحان بیرونی پژوهشگاه فضایی ایران آزمون نمونه آزمایشگاهی تراستر تک‌پیشرانه هیدرازینی در آزمایشگاه ابوریحان بیرونی پژوهشگاه فضایی ایران آزمون نمونه مهندسی تراستر تک‌پیشرانه هیدرازینی در آزمایشگاه ابوریحان بیرونی پژوهشگاه فضایی ایران http://isrc.ac.ir/fa/اخبار-و-رویداد/اخبار/اخبار-داخلی/با-تلاش-متخصصان-پژوهشگاه-فضایی-ایران-تراسترهای-تک
  6. 2 پسندیده شده
    کامیون زرهی جدید در خدمت ارتش چین رسانه دولتی چینی تصاویری را منتشر کرده اند که نشان می دهد در تمرینات آموزشی ارتش آزادی خلق چین از نفربر زرهی VP22 ساخت شرکت صنایع شمال چین (نورینکو) استفاده شده است. این تصاویر که در تاریخ 20 مارس سال 2020 (1فروردین 1399) به عنوان بخشی از گزارش کانال تلویزیونی مرکزی چین 7(CCTV 7) در برنامه "علم و فناوری دفاع ملی" منتشر شده است که نشان میدهد که این نفربر زرهی استتار نیروی زمینی ارتش چین را دارد. براساس این گزارش واحدهای نظامی ارتش چین در حال دریافت این نفربر زرهی هستند. تصاویر جدید از کامیون زرهی VP22 در اختیار ارتش چین نفربر زرهیVP22 اولین بار در سال 2017 نمایش داده شد. نفربر زرهیVP22 با پیکربندی 6x6 بسیار شبیه به یک کامیون زرهی با کابین خدمه در قسمت جلویی و محفظه حمل نیرو در بخش عقبی است. در حقیقت این نفربر براساس کامیون 6x6 نظامی BeiBen Kaijia ساخته شده است. این خودرو زرهی به پیشرانه دیزلی توربوشارژ با قدرت 432 اسب بخار همراه با گیربکس اتوماتیک مجهز است. کابین زرهی این نفربر در برابر گلوله های سلاح های سبک و ترکش های توپخانه مقاوم است. همچنین دارای بدنه V شکل است که باعث افزاش مقاومت بدنه در برابر انفجار مین و بمب های دست ساز می شود. کابین خدمه با دو پنجره بزرگ ضد گلوله ظرفیت حمل دو نفر (راننده و فرمانده) و محفظه حمل نیرو طرفیت حمل 16 سرباز را دارد که میتوانند با رمپ بزرگ هیدرولیکی که در قسمت عقب خودرو واقع شده است وارد وسیله نقلیه شوند. به نظر میرسد چینی ها برای ساخت این کامیون زرهی از ایده امرپ روسی Typhoon-K استفاده کرده اند. رونمایی اولین بار از کامیون زرهی VP22 در سال2017 Typhoon-K امرپ 6x6 روسیه
  7. 1 پسندیده شده
    کاهش وزن سر جنگی موشک با استفاده از ترکیب فلز اورانیوم و بور در ترکیبات انفجاري، میتوان علاوه بر کاهش 25 درصدي وزن سرجنگی نسبت به مواد منفجره متعارف، به قابلیت بلست بالاتري نیز دست یافت. این نوع مواد منفجره داراي کاربردهاي نظامی از جمله: استفاده در موشکهاي تاکتیکی یا راهبردي کروز، اژدرها و مهمات توپخانه اي با حجم محدود، بر علیه اهدافی مانند سازههاي موجود در عمق و در سطح زمین، ماهواره ها و سازه هاي زیرآبی نظیر زیردریایی ها و کشتی ها می باشند. منبع: مجله تحقیق و توسعه مواد پرانرژی
  8. 1 پسندیده شده
    بسم ا... با تشکر از اطلاع رسانی جناب @bds110
  9. 1 پسندیده شده
    متاسفانه بنده عادت ندارم در میلیتاری حرف تکراری بزنم برای همین اگر واقعا علاقه دارید تکه های پازل را از لینکهای ذیل کنار هم قرار بدید بخش صنعت هوایی ترکیه
  10. 1 پسندیده شده
    نگاهی به سرنوشت فلاگرهای عراقی در یوگسلاوی عراق در اواخر دهه 80 میلادی تصمیمی در جهت به روزرسانی تعدادی از جنگنده های خود در یوگسلاوی سابقگرفت در همین راستا تعداد 8 فروند جنگنده میگ 23 ام ال خود را به این کشور فرستاد قرار بود این 8 فروند فلاگر عراقی به همراه 9 فروند میگ 21 این کشور در تاسیسات هوایی ZMAJ زاگرب به صورت اساسی اورهال و به روز رسانی بشوند اما به دلایلی چون جنگ خلیج فارس و همچنین درگیری های بالکان این پروژه هیچگاه رنگ واقعیت به خود نگرفت و نهایت کار صورت پذیرفته شده پروازهای ازمایشی از بلگراد به زاگرب بود. درگیری های مختلف وهمچنین تحریم عراق بهانه های مناسبی به یوگسلاوی برای عدم تحویل مجدد این جنگنده ها به عراق داده بود در نهایت یوگسلاوی با درج نشان نیروی هوایی این کشور این جنگنده ها را به صورت ذخیره نگه داری نمود. تصویری ار فلاگر با کیل مارک دو فروند جنگنده نیروی هوایی ایران در یوگسلاوی فلاگرها با نشان ارتش یوگسلاوی میگ 21 های عراقی در یوگسلاوی
  11. 1 پسندیده شده
    ذخایر طلای ونزوئلا احتمالا حدود 90 الی 100 تن هست. (حتی عده ای باور دارن این رقم 70تن هست) باور این خبر برای من سخته که این مقدار طلا (9 تن) در ازای محموله نفت کش ها، تجهیزات پالایشگاهی به ایران انتقال داده شده!! احتمالا مقدار کمتری است. آلمان، انگلیس، سوئیس ذخایر طلای ونزوئلا رو مصادره کردن. روسیه، ترکیه در سال گذشته محموله طلا از ونزوئلا دریافت کردن البته بلومبرگ این خبرو به نقل از منابع خودش اعلام کرده. همچنین گفته Alex Saab رابط بوده و پیش تر به تهران سفر کرده. این ادعای بلومبرگ بر این اساس هست که Alex Saab در سال های گذشته هم با طرف های ترک، قراردادهای واردات غذایی از ترکیه به ونزوئلا در برابر طلا منعقد کرده. https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-30/iran-is-hauling-gold-bars-out-of-venezuela-s-almost-empty-vaults https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-05-08/maduro-said-to-tap-sanctioned-dealmaker-to-ship-gold-to-iran گزارش وزارت خزانه داری امریکا در مورد Alex Saab https://home.treasury.gov/news/press-releases/sm741 در مجموع بلومبرگ و دیگران از استراتژی ما خبر ندارن ما در گذشته به کشوری همچون سودان هم کمک های فراوانی کردیم (مالی، تسلیحاتی و..) در انتها سر قضیه سفارت عربستان مشکلات عدیده ای ایجاد شد.. این کمک جدید رو بنده در راستای "خط تولید تراکتور، ساخت مسکن مهر در ونزوئلا، کارخونه سیمان، صادرات پراید و سمند" میدونم. -> پروژه هایی که به خاطر روابط سیاسی منعقد شدن و هدف مالی در وهله اول ندارن.
  12. 1 پسندیده شده
    اگر بخوام خلاصه به تمام موارد جواب بدم باید بگم : تعریف شما از نیاز های یک کشور در مورد بحث جنگنده چیه ؟ این تعریف در همه جا یکسانه ، همه کشور ها میخان که برتری هوایی داشته باشند ، همه میخان که جنگندشون کم هزینه باشه ، همه میخان بتونه نقش تهاجمی خوبی ایفا کنه همه میخان این جنگنده برد بالایی داشته باشه . اصولا تفاوتی بین نیاز ما در آسمان با بقیه کشور ها نیست ، این جواب قسمت اول صحبتتون. در مورد بحث دومتون هم بگم ، شفق ، برهان ، ذولفقار ۳ ، طوفان ۲ بالگرد و کوثر ... اینا طرح هایی هست که رونمایی شد اما پیگیری نشد و تولید چندانی صورت نگرفت. وقتی حرف از زیر ساخت هست ، منظورم این نیست در یک کارگاه شاسی ام ۶۰ رو با برجک کپی ترکیب کنند دوتا رنگ و یه استتار بگن اسمش ذولفقاره ، انتظار یک تانک صفر تا صدی هست . در بحث جنگنده هم اولینش بحث مطالعه دقیق ، طراحی ، طرح های مفهومی از چندین دانشگاه و انتخاب طرح بهتر ، ایجاد یک کارگروه ، تقسیم بندی مسائل . مثلا در بحث موتور ، ما در حال حاضر کاملا در موتور میلنگیم ، شاید اصلی ترین گلوگاه هم باشه ، در بخش کابین ، اگر زیرساختی وجود داشت چرا باید کبری ها به طوفان ۲ فقط چند نمونه ارتقایی داشته باشه ؟ اگر زیر ساخت هست چرا ۹۵ درصد جنگنده های ما با کابین های ۶۰ سال پیش و آنالوگ هستند؟ پس زیر ساختی نیست . ۱۱ سال پیش یه جنگنده رونمایی شد و بعد ۱۱ سال هنوز پرواز هم نکرده ، یادتون رفته اول ادعا شد قاهر پریده بعد گندش درومد گفتند نمونه کوچیکش بوده؟ بقول دوستمون دیشب داشت میگفتم C130 های ارتش یه سیلو ندارند اورهال بشن ، آفتاب از دشمن بیشتر بلای جونشون شده ، یه سیلو که من گفتم ۱۰ میلیارد اما با ۲ میلیارد هم بالا میاد . در مورد تامکت عرض کنم هزینه بر هست اما همین الان آمریکا یه دستی به تامکت بکشه سطح مقطعشو کم کنه و موتور رو تقویت کنه به علاوه کابینش ، بهترین رهگیر جهانه ،اما خب مثال تایگر و تامکت مثل پراید و بنزه، بنز درسته بنز پر هزینس و پراید کم ، اما این کجا و آن کجا.
  13. 1 پسندیده شده
    چند تصویر در جهت یاداوری ! اصولا استفاده از خودروهایی چون تویوتا و ای تی وی ها هم استاندارد وشرایط خاص خود را میطلبد قابل توجه دوستان نظامی در ایران! تصاویر از رژه پیروزی نیروهای ویژه روسی sso در شهر تولا روسیه ! که خوب از بهترین ها در جهان هم هستند چه از لحاظ تجهیزات و تمرین و اموزش .... استفاده از تویوتا هایلوکس و ساخت یک برجک برای تیربارچی در پشت وانت که پوشش بسیار خوبی در مقابل کمین دشمن میدهد و همچین استفاده از تیربار کُرد ( امیدواریم در لیست احتمالی خریدهای ایران از روسیه ببینیم)که از لحاظ دقت و قدرت اتش و تخریب از بهترین ها میباشد. این هم تصویر دیگر از دوستان روسی با ای تی وی Strike-M4 و گاتلینگ GShG-7.62 ترکیبی از تحرک بالاو قدرت اتش وحشتناک و حفاظت از روبرو... این هم ای تی وی های کت الترا ویاماها 700 و....
  14. 1 پسندیده شده
    دوست عزیز اینجا یک انجمن هست و ساخته شده تا هر شخصی بصورت آزادانه در چارچوب اخلاق و ادب ،نظرشو بنویسه ، افرادی هم که اینجا هستند عمدتا سواد لازم رو دارند و اگر بی سواد بودند وارد مباحث تخصصی نمیشدند. جناب قلم هم با هر سطح علمی و هر نوع تفکری ، حق داره حرفش رو بزنه ، درضمن سالهاست ما تاکید میکنیم اگر تفکر مخالفی میبینید برچسب منافق و اپوزسیون و ... نزنید . وقتی اینجور هم به زیبا کلام میتازید یعنی احتمالا هم تفکر رائفی پور هستید ، تفکرتون محترم هست اما زیبا کلام سوای مواضع سیاسیش ، علم بالایی داره و جایز نیست شما علم ایشون رو به سخره بگیرید . اینجا یک انجمن هست ، روی کلمه و معنی انجمن تحقیق کنید
  15. 1 پسندیده شده
    برای ورود به حوزه ی هوایی و تحقیق و توسعه و ساخت جنگنده ، ارزان ترین مسیر ، تولید مشترک و همکاری با سایر کشورهاست . من هنوز اعتقاد دارم اگه دستمون به سوخو 30 و جی 31 یا جی 10 نرسید ، حداقل باید زورمون رو بزنیم تا بتونیم یکی مثل جی 17 رو تولید مشترک کنیم ... مسلما بلاک 3 این جنگنده با بدنه ی کامپوزیتی و رادار AESA و موشک های هوا به هوای مدرن چینی بر روی کاغذ از تمامی جنگنده های فعلی ما در حوزه ی اویونیک و سلاح های هوا به هوا ، برتر خواهد بود . متاسفانه غرور دوستان و تصمیم گیران باعث می شه خودشون رو برتر از پاکستان ببیند در حالی که در حوزه ی سلاح های متعارفی مثل جنگنده و تانک و نفربرهای زرهی ، عملکرد پاکستان با بودجه ی محدود بسیار بسیار هوشمندانه تر از ما بوده . همین حالا سپاه با داشتن یک پلتفرم هوایی از رده خارج مثل سوخو 22 به صورت عملیاتی می خواد راکت های بالستیک با سرعت زیاد رو توسعه بده . پس وجود پلتفرم خوبه . غرور زیاد باعث شکست می شه ...
  16. 1 پسندیده شده
    تصویر بالا معرفی مختصر انواع معمول سیستم های تعلیق هست. در حقیقت به غیر از این 6 نوع سیستم تعلیق، سیستم های تعلیق دیگری نیز وجود دارد که عموما آنها از همین 6 نوع سیستم تعلیق منشاء گرفته اند.
  17. 1 پسندیده شده
    تجهیزات جدید ارتش اندونزی خودرو های رزمی Pandur II Cobraدر حال تخلیه بندر جاکارتا ارتش اندونزی در اوایل سال 2020 چندین وسیله نقلیه جدید از دو نوع مختلف دریافت کرده است که شامل : خودرو های رزمی Pandur II Cobra و خودرو پل گذار دوزیست M3 است. در تاریخ 12 آوریل 2019 ، وزارت دفاع اندونزی قراردادی به ارزش 80 میلیون دلار برای ساخت بومی22 دستگاه خودرو رزمی Pandur II با پیکربندی 8x8 را با بخش اروپایی جنرال داینامیکس بست. در سال 2020 تعداد نامعلومی از خودروهای رزمی Pandur II به اندونزی تحویل داده شد. این خودروها برای شروع ساخت در داخل خاک اندونزی در بندر جاکارتا تخیله شدند. قرار داد دیگر اندونزی با بخش اروپایی جنرال داینامیکس مربوط به تحویل خودرو پل گذار دوزیست M3 به همراه سیستم شبیه ساز ، آموزش و ابزار ویژه است. در سال 2020 تعداد 4 دستگاه خودرو پل گذار دوزیست در بندر جاکارتا تخلیه شد. خودرو پل گذار دوزیست M3 در بندر جاکارتا البته همکاری ها اندونزی با کشورها و شرکت های خارجی برای تقویت بخش نیروی زمینی در گذشته نیز وجود داشته است. در نوامبر سال 2012 اندونزی 37 دستگاه هویتزر خودکششی CAESAR را از شرکت فرانسوی Nexter Systems تحویل گرفت. ارزش این قرار 115 میلیون یورو ( 240 میلیون دلار ) بود. بارضایت ارتش اندونزی از عمکلرد هویتزرهای CAESAR دومین قرارداد خرید به مبلغ 60 میلیون یورو برای مونتاژ 18 دستگاه هویتزر و تعدادی خودرو پشتیبانی با Nexter Systems در سال 2017 بست. نمونه دیگر همکاری های دفاعی اندونزی مربوط به مشارکت این کشور با ترکیه و بخش خصوصی شرکت دفاعی FNSS در تولید انبوه تانک متوسط Kaplan است. با عقد تفاهم نامه ی همکاری دفاعی بین دولت های اندونزی و ترکیه ، کار توسعه نمونه اولیه این تانک در سال 2015 انجام شد و نمونه اولیه نیز در 2018 ساخته شد. بعد از انجام موفقیت امیز تست ها، اکنون برنامه ریزیها برای تولید 18 دستگاه در طول 2 سال در دستور کار قرار دارد. درسال 2020 دو کشور تصمیم دارند برنامه ای برای صادرات این محصول را در دستور کار قرار دهند. هویتزر خودکششی کامیون سوار CAESAR تانک متوسط Kaplan - این پروژه در اندونزی با نام Harimau شناخته میشود
  18. 1 پسندیده شده
    پروژه OMFV ارتش آمریکا لغو شد ! ارتش ایالات متحده امریکا در یک بیانیه در 16 ژانویه 2020 اشاره کرد: براساس بازخورد و پیشنهادات دریافت شده ازسمت صنایع دفاعی، قصد دارد قبل از شروع پروژه OMFV الزمات ، استراتژی کسب و برنامه ی پروژه OMFV را دوباره بررسی کند. در بحث رقابت OMFV فقط شرکت جنرال داینامیکس یک طرح واجد شرایط را ارائه کرده بود. شرکت آلمانی راین متال و همکاری آمریکایی آن ریتیون قرار بود با طرح خودرو رزمی KF-41 Lynx در این رقابت شرکت کنند اما به علت اینکه نتوانستند نمونه اولیه خودرو رزمی خود را تا اول اکتبر به ایالات متحده تحویل دهند از این رقابت کنار گذاشته شده اند. در حالی که برخی از مقامات ارتش مایل بودند به این گروه پیشنهاد تمدید دهند ، فرماندهی ارتش آینده امریکا این درخواست را رد کرد. در نتیجه فقط با حضور یک پیشنهاد در پروژه OMFV ارتش آمریکا تصمیم گرفت این پروژه را لغو کند. خودر رزمی Griffin III شرکت جنرال داینامیکس تنها طرح ارائه شده در پروژه OMFV -البته ادعا می شود نمونه ای که در رقابتOMFV قرار بود شرکت داده شود تغییراتی خواهد داشت خودرو رزمی Lynx که نتوانست خود را به رقابت OMFVبرساند. پروژه OMFV برنامه ارتش ایالات متحده آمریکا برای جایگزینی خودرو رزمی ام-2 برادلی بود. یکی از ویژگی های خاص این طرح توانایی رانندگی به شکل کنترل از راه دور بود. با این حال مقامات امریکایی می گویند پروژه OMFV همچنان دنبال خواهد شد زیرا این پروژه دومین اولویت ارتش امریکا در بحث توسعه نیروهای نظامی است. در بیانیه ارتش امریکا نیز توضیح داده شده است پروژه OMFV همچنان مهم و ارزشمند تلقی می شود. با این توضیحات به نظر میرسد با بازنگری مجدد در طرح OMFV ، این پروژه مجددا به برنامه های ارتش امریکا بازگردد.
  19. 1 پسندیده شده
    ترکها در زیردریایی و استفاده از اون سابقه بسیار طولانی ای دارند، بسیار طولانی و با ده ها خرید از کشورهای مختلف. اما هر چند دستیابی به هر نوع سلاح از هر طریقی به هر حال یک پیشرفت در خصوصا قدرت تدافعی محسوب میشه ولی خب برای اینکه مقایسه های اشتباه در اذهان خصوصا افراد عادی بیرون از مجموعه های تخصصی ایجاد نشه حتما دوستان متخصص در نیروی دریایی اطلاعات بیشتری دارند ولی این کلاس منشعب شده از تایپ 214 آلمانی در حقیقت یک خرید و همکاری در تولید محسوب میشه و البته با درصدی بالا از بومی سازی و با این همه همچنان برخی از قسمت های حساس و هایتک در همون شرکت سازنده آلمانی تولید و مونتاژ و منتقل شده به ترکیه. قبل این هم که در تایپ 209 ترکها در سه کلاس این همکاری را داشتند با شرکت آلمانی و خب همین هم کم کم قطعا به قدرت فناورانه و پیشرفت هاشون کمک میکنه و مسیر خوبی است برای دستیابی به قدرت ساخت بیشتر در آینده، مسیری که برای ما کاملا مسدود هست و برای همین باید از متخصصانی که با دستان خالی به شیوه ای کاملا متفاوت و تجربی از خرد زیردریایی ها! شروع کردند با مهندسی معکوس و بعدتر به طراحی یک زیردریایی مستقل اقدام کردند ( همه شاهد بودیم چه قدر طولانی و با چه مشکلات فراوانی ) بسیار متشکر بود و دعا کرد که بودجه و مدیریت صحیح براشون فراهم باشه تا طرح هاشون را ولو به صورت معجزه وار و در شرایط غیرممکن قدم به قدم پیش ببرند که دانش انباشته ای خواهد بود برای همیشه این کشور هر قدمشون.
  20. 1 پسندیده شده
    دو رگه راین متال و WB Group راین متال با همکاری WB Group لهستان سامانه ای را آماده کرده است که شامل مهمات با قابلیت پرسه زنی (چرخ زدن بر فراز میدان نبرد) که از دقت حمله بالایی برخوردار بوده و با حامل بدون سرنشین این شرکت یکپارچه شده است. آن ها نمونه جدیدی از حامل 8*8 بدون سرنشین همه جا روی mission master را به نمایش گذاشته اند که سیستم مهمات پرسه زن warmate بر روی آن سوار شده است. کاربران قادرند هم حامل و هم سیستم warmate را از یک مرکز کنترل زمینی متحرک کنترل کنند. نرم افزار کنترل و فرماندهی راین متال می تواند بر روی سیستم مدیریت نبرد کاربر نصب شود که شامل دستگاه های قابل حمل مرسوم است که در سسیستم سرباز آرگوس این شرکت استفاده می شود. راین متال بیش از این لانچر های راکت و یک سیستم کنترل سلاح را بر روی حامل mission master یکپارچه نموده بود. اضافه شدن پهپاد های رزمی کوچک warmate قابلیت های رصد و تهاجمی جدیدی را به مشتریان می دهد. به عنوان یک پلتفرم بدون سرنشین رصد هوایی، warmate توانایی پویش میدان نبرد و تعین موقعیت دقیق دشمن را داراست. قابلیت پرسه زنی این امکان را در اختیار کاربر می گذارد که اهداف مورد نظر را تعقیب کند. اگر حمله ای ناموفق بود، می توان پهپاد را مجددا فرا خواند یا اینکه به چرخ زدن بر فراز میدان نبرد ادامه دهد و یا هدف دیگری را هدایت کند. هر حامل mission master می تواند شش لانچر warmate را حمل کند که می توانند برای حمله های مجزا یا به صورت یک گروه هماهنگ از مهمات پرسه زن هدایت شونده به کار روند. Alain Tremblay معاون بخش توسعه تجارت کانادا ی راین متال می گوید: (( استفاده از پهپادهای رزمی کوچک بر روی حامل بدون سرنشبن ما، قابلیت های شگفت انگیزی را به فرماندهان میدانی می دهد. مشاهده اهداف مخفی شده و انجام شناسایی دقیق، قبل از انجام یک حمله جراحی شده، یک مزیت تاکتیکی واقعی در میادین نبرد امروزی است و از انجایی که هم mission master و هم warmate قادرند تا به صورت مستقل و خودکار عملیات ها را هدایت کنند، به پرسنل نظامی کمتری احتیاج است و به نیروها اجازه می دهد که تمرکز خود را بر روی موفقیت ماموریت بگذارند.)) منبع: https://defense-update.com/20190903_rheinmetall-wb-group-pursue-remotely-operated-loitering-weapon-capability.html
  21. 1 پسندیده شده
    مررکز تستYPG که یکی از زیر مجموعه های ارتش امریکا برای تست و انجام ازمایشات سنجش توانایی برروی تجهیزات وفناوری های که به منظور بکارگیری در ارتش امریکا توسعه یافته اند به زودی تست های مربوط به اولین پرنده عمود برخواست بدون سرنشین رزمی و تاکتیکی امریکا را اغاز میکند.جالب است بدانید طراحی این پرنده در راستای برنامه ارتش امریکا برای گسترش تجهیزات با قابلیت استفاده بر علیه سامانه های پدافند هوایی دشمن میباشد.
  22. 1 پسندیده شده
    USS Kearsarge مجهز به سامانه ضد پهپادی هواگردهای کوچک تجاری بدون سرنشین برای ارتش آمریکا تهدید جدی و بزرگی محسوب می شود. بعد از اتفاقا مهم مانند حمله ی پهپادی به سخرانی نیکلاس مادورو و سلسله حملات پهپادی تروریستهای داعشی در نبرد موصل موجب شد تا بالاخره پنتاگون متوجه شود که این سیستم ها می توانند چقدر پیچیده و خطرناک باشند. در حال حاضر مفاهیم و خرید های جدید برای مقابله با هواپیمای بدون سرنشین به شکل فوری در دستور قرار دارد. یکی از آن راه حل ها سیستم LMADIS برای مقابله با هواپیمای بدون سرنشین بسیار سبک است که برروی خودروی MRZR Polaris سوار شده است. یک نمونه عالی از تست سامانه LMADIS استفاده آن در کشتی تهاجمی آبی -خاکی USS Kearsarge است که در کانال سوئز قرار دارد. البته این مسلئه تا حدودی نا امید کننده است که کشتی مثل USS Kearsarge که دارای چهار لایه پدافند هوایی شامل جنگنده های ای‌وی-۸بی هریر ۲ مسلح به موشک های هوا به هوای ایم-۱۲۰ آمرام، موشک های اسپارو دریایی ار آی ام -7 وسیستم دفاع نزدیک فالانکس است برای شناسایی و نابودی پهپادهای که می توان آنها را حتی از مغازه های الکترونیکی کوچک تهیه کرد نیاز به سیستم LMADIS دارد. اما طبیعی است که مکان های کوچک مانند کانال سوئز برای یک کشتی بزرگ در معرض خطر جدی حملات پهپادی کوچک قرار داشته باشند. سیستم LMADIS شامل یک رادار RPS-42 است که بر روی خودرو MRZR نصب شده است. همچنین بر روی سامانه راداری یک بخش اپتیک نصب شده است تا برای تعیین اهداف هوایی در روز و شب تصمیم گیری دقیق و آگاهانه گرفته شود. اگر یک هدف توسط LMADIS تهدید شناسایی شود بوسیله یک اخلالگر ارتباط بین پهپاد و کنترل کننده آن بر روی زمین، متوقف می شود. در نتیجه در حال حاظر سامانه LMADIS مجهز به ابراز جنگ الکترونیک است اما پیش بینی می شود در آینده به سلاح های سینتیکی به ویژه سلاح های لیزری مجهز شود. دقیقا مشخص نیست که چه مقدار اطلاعات LMADIS می تواند با سیستم پدافند هوایی خود کشتی و برعکس به اشتراک گذاشته شود . اگر داده ها بتوانند یکپارچه شود، موشک های پدافندی و سیستم دفاع نزدیک فالانکس می تواند اطلاعات را از LMADIS دریافت کنند و هدف را از بین ببرند. با این وجود به نظر می رسد برای نابودی یک هواگرد بدون سرنشین در حال حاظر از دوش پرتاب های استینگر استفاده خواهد شد. البته نیروی دریایی آمریکا برای پشتیبانی از تفنگداران خود سامانه ی LMADIS را بر روی امرپ های M-ATV مسلح به توپ 30 میلیمتری M230LF وارد خدمت خواهد کرد.
  23. 1 پسندیده شده
    دستاورد های جدید دفاعی کشور غنا آژانس خبری GraphicOnLine در غنا گزارش داد در سی وهشتمین نمایشگاه فناوری غنا شرکت دفاعی Kantanka از دو محصول جدید خود رونمایی کرده است. این دو محصول شامل یک خودرو زرهی غول پیکر و یک اسکلت خارجی برای سربازان است. البته اطلاعات کامل از این خودرو زرهی در خبر گزاری غنا ها داده نشده است اما با توجه به تصاویر منتشر شده می تواند حدس های در مورد این محصولات عنوان کرد. با توجه به ابعاد این خودور زرهی و نوع طراحی آن به نظر می رسد این خودرو یک اتوبوس زرهی 8 چرخ باشد وبرای جابه جای اشخاص مهم در مناطق پرخطر کاربرد دارد. بخش طراحی داخل خودرو (نوع صندلی های استفاده شده برای خدمه و سرنشین ها ، تهویه مطبوع و نوع رمپ عقبی ) احتمال به کارگیری این خودرو برای اشخاص مهم را بیشتر می کند. این خودرو زرهی مجهز به 5 دریچه آتش در هر طرف است و یک دریچه سقفی است. احتمالا3 دوربین (دو دوربین در عقب، یک دوربین در جلو) برای بررسی محیط اطراف خودرو و رانندگی در شب برای این خودرو تعبیه شده است. این خودرو زرهی به پرتابگرهای نارنجک دودزا به شکل 360 درجه مجهز شده است که احتمالا برای دور کردن غیر نظامیان در صورت نزدیک شدن به خودرو نیز کاربرد خواهد داشت. اسکلت خارجی جدید غنا از ویژگی های این اسکلت خارجی مجهز بودن به یک بازوی در پشت سرباز است که یک اسلحه بر روی آن قرار میگیرد و درصورت لزوم باز شده و آماده شلیک میشود. خودرو زرهی جدید غنا - با توجه به ابعاد به نظر می رسد یک اتوبوس زرهی باشد. طراحی داخل خودرو و شکل رمپ عقبی احتمال نقش این خودرو برای جا به جایی اشخاص مهم را بیشتر می کند. علاوه بر رمپ سرنشینان می تواند از دو درب عقبی خودرو برای ورود و خروج استفاده نمایند دوربین و پرتابگرهای نارنجک های دودزا محل قرار گیری و تجهیزات ارتباطی فرمانده و راننده خودرو همچنین این خدمه به تهویه مطبوع جداگانه دسترسی دارند... و در اخر بازدید مقامات لشکری و کشوری غنا از این محصول دفاعی
  24. 1 پسندیده شده
    دفعه قبل یادم رفت از نزدیک ترین سامانه به بمب سدید 342 نام ببرم .    بمب جی- کلا  ( G-CLAW ) یا  " پنجه هدایت شده "  محصول دیگری از تکستران که از نوع سقوط آزاد و نقطه زن هست .    با طول 106 سانتیمیتر ،  قُطر 15 سانتیمتر ،  وزن 23 کیلوگرم  و سامانه هدایتی GPS/INS و نیمه فعال لیزری .        پرتاب از هواپیمای سبک :       ویدیوی پرتاب از هواپیمای سبک :   [aparat]x4wTg[/aparat]           خود موشک سدید هم شباهت زیادی به موشک گریفین محصول ریتئون داره .          جدید ترین گونه از گریفین با هدایت دوگانه تصویرساز فروسرخ و لیزری :         http://www.textronsystems.com/what-we-do/weapon-sensor-systems/g-claw http://www.textronsystems.com/sites/default/files/resource-files/TS%20WSS%20GCLAW%20datasheet.pdf
  25. 1 پسندیده شده
      دوست گرامی  ... این که می گید باید واقع بین بود درسته منتها حرف شما واقع بینی نیست بلکه ایده ال گرایی هست...من احساسات دوستان رو درک می کنم اما ایا کسی هست که بدش بیاد ما بالگردهای قدرتمند تر بسازیم!؟ ... با این بودجه با این وضع حمایت با این اشفتگی مدیریت و البته با این تجربه بسیار کم ساخت همین بالگرد خودش یک انقلاب هست... ما انرژی هسته ای رو با هزار درد ساختیم و داشتیم به نتیجه می رساندیم که به خاطر تحریمهای غرب مجبور به توقف اون کردیم( بحث مذاکرات و برجام به کنار)... فکر می کنید در حال حاظر به همین دلایل فشار روی بخش های نظامی نیست!؟ می دانید چه تعداد پروژه مهم نظامی در سه چهار سال پیش تا الان راکد مانده!؟   ضمنا  بنده با قوت بالا یی می گم که من تولید انبوهی از این بالگردها ندیدم ...  ساخت این بالگردها همانطور هم که می دانید نوعی تجربه و اولین اقدامات ایران برای ساخت بالگرد هست... ساخت بالگرد سنگین مثل میل 28 نیاز به تجربه بیشتری داره... واقعا فکر می کنید فرماندهان ما نمی خواند یک بالگرد قدرتمند بسازند!؟! وقتی شرایطش نباشه نمیشه... چین با اونهمه قدرت فنی و پشتوانه مالی و انسانی با کمک گسترده روسیه و غرب بالگرد سنگین ساخت... ما چی!؟   در صنایع نظامی ما هم بعضا هزینه های بی مورد دیده میشه اما بخشیش اجتناب ناپذیره... تا خودتون داخل پروژه ها نرید و با مدیریت سر و کل نزنید متوجه منظور بنده نمیشید... فقط به این فکر کنید که یک بخش از ساخت فناوری این هست که شما باید به مقامی که فکر و ذهنش غرب و مذاکره با امریکا و فیش چند ده میلیونی و تعطیلی روزنامه های مخالف و غیره هست  در مورد توان و اینده یک پروژه نظامی بهش توضیح بدی تا ازشون کسب تکلیف و اجازه و بودجه برای ادامه کار کنی! باور بفرمائید در برخی موارد هنوز هم همان شرایط جنگ های روس حکمفرماست... چون بعضی دوستان پشت صحنه را نمی بینند به راحتی خرده می گیرند...    واقع بینی یعنی در نظر گرفتن همه شرایط و سنجش قدرت(مالی انسانی سیاسی امنیتی اجتماعی و...)ملی ما ... نه قیاس با یک غول شیطان صفت جهان خوار