برترین های انجمن

  1. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      49

    • تعداد محتوا

      9,526


  2. mehdipersian

    • امتیاز

      22

    • تعداد محتوا

      3,151


  3. 951

    951

    Editorial Board


    • امتیاز

      19

    • تعداد محتوا

      2,586


  4. parsneet

    parsneet

    Members


    • امتیاز

      19

    • تعداد محتوا

      160



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 در همه مناطق

  1. 1 پسندیده شده
    بسم ا... سی اچ-47 سی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات پیروزمند فتح المبین فروردین 1361 خورشیدی
  2. 1 پسندیده شده
    به نام خدا MTIS Pegaz 011 هواپیمای بدون سرنشین (UAV) [2025] صربستان مدرن پس از فروپاشی یوگوسلای صنعت نظامی خود را حفظ کرد. کار های توسعه داده شده نشان دهنده تعداد بی شماری از محصولات بومی از جمله تانک های اصلی میدان نبرد (MBT)، خودرو های زرهی جنگی (AFV) و سلاح های مختلف کوچک است. برای حرکت هم پای نیاز های میدان نبرد مدرن، صنعت صربستان نیز به سمت طراحی و توسعه یک پهپاد بومی حرکت کرده که با نام Pegaz 011 شناخته می شود. این پهپاد در کلاس سری پهپاد های اسرائیلی Scout، تالس Watchkeeper بریتانیایی و SAGEM "Sparrowhawk" فرانسوی قرار می گیرد. Pegaz برای نقش جاسوسی-نظارت-شناسایی (ISR) تاکتیکی طراحی شده است. این سامانه توانایی های برد متوسط را به همراه خودکار بودن ارائه می دهد تا به اهداف ماموریتی خود برسد. Pegaz می تواند از باند فرود آماده به هوا برخیزد (به صورت خودکار) یا توسط منجنیق پرتاب شود و از طریق نقطه مسیر های از پیش تعیین شده پرواز کند. این پهپاد همچنین از توانایی فرود خودکار نیز برخوردار است و می توان از طریق چتر نجات آن را بازیابی کرد. طراحی خارجی Pegaz از ترکیب میله های 2 تایی به همراه بدنه اصلی مرکزی شامل موتور، سوخت و تجهیزات ماموریتی استفاده می کند. بال های آن مستقیم اند و بخش زیرین چرخ دار اما ثابت است. قدرت پهپاد از طریق یک موتور 2 سیلندر تامین می شود که 43 اسب بخار را به سامانه ملخی 2 پره در انتهای بدنه منتقل می کند. 2 باله ی عمودی دمی حسن ختام طراحی آن است. ابعاد Pegaz شامل 5.4 متر طول، 6.3 متر طول بال و 1.7 متر ارتفاع می شود. وزن خالی آن 120 کیلوگرم است و حداکثر وزن برخاست به 230 کیلوگرم می رسد. مشخصات فنی آن به صورت حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت، سرعت کروز بیش از 145 کیلومتر بر ساعت، برد 100 کیلومتر (مداومت 12 ساعته)، و ارتفاع عملیاتی 3000 متر گزارش شده است. این طور که مشخص است، Pegaz تحت توسعه توسط انستیتو فنی نظامی صربستان است و کار بر روی این پهپاد از سال 2010 در جریان است. اولین پرواز Pegaz در اکتبر سال 2010 انجام شد. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2025 - وضعیت: تحت توسعه - تعداد فروند ساخته شده: 1 - سازنده: موسسه فنی نظامی صربستان (MTIS) – صربستان - کشورهای استفاده کننده: صربستان - نقش: جاسوسی-نظارت-شناسایی و پیش آهنگی (ISR، سنجش اهداف زمینی و منطقه هدف برای ارزیابی سطح تهدیدات محیطی، قدرت و تحرکات دشمن)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول: 5.4 متر - طول بال ها: 6.34 متر - ارتفاع: 1.7 متر - وزن: 120 کیلوگرم - حداکثر وزن برخاست: 230 کیلوگرم (40 کیلوگرم ظرفیت محموله) - قوای محرکه: 1 موتور 2 سیلندر 43 اسب بخاری - حداکثر سرعت: 200 کیلومتر بر ساعت - ارتفاع پروازی: 3000 متر - برد: 100 کیلومتر - تسلیحات: 2 راکت هدایت لیزری FT-8D - نسخه ها: "Pegaz" (نام اولیه پروژه)، Pegaz 011 (سری پایه) منبع
  3. 1 پسندیده شده
    نیروهای واکنش سریع سودان به وسیله کواد انتحاری یک فروند هواپیمایی سی 130 نیروهای هوایی ارتش سودان را در فرودگاه وادی سیدنا هدف قرار دادن (سودان به محل درگیری اکراین وروسیه تبدیل شده است . اداره اطلاعات ارتش اکراین با پشتیبانی کشورهای غربی دهها مستشار خود را به این شکور جهت آموزش نیروهای واکنش سریع اعزام کرده است در مقابل روسها هم در پوشش واگنرها در حال تقویت ارتش هستن )
  4. 1 پسندیده شده
    اژدر هوایی کترینگ امروزه در جنگ اوکراین و روسیه بارها اسامی پهبادهای انتحاری شنیده شده . این تجهیزات سلاح هایی هستند که بدون وجود آنها جنگ روسیه و اوکراین یا درگیری های آینده غیر قابل تصور خواهد بود . این تجهیزات که قیمت بعضی از ان ها فقط چند صد دلار است توانایی بالایی در کشتن نیروها یا از بردن تجهیزات گران قیمت دارد . اولین استفاده از این پهباد ها مربوط میشود به جنگ جهانی اول . در ایالات متحده ارتش با همکاری تعدادی مهندس سعی کرد که تثیبت کننده ، ژیروسکوپ و تجهیزات کنترل رادیویی را با هم ادغام کند و یک هواپیمای بدون سرنشین بسازند. یک پروژه جالب به نام Kettering Bug یا اژدر هوایی کترینگ توسط فردی به نام چارلز کترینگ توسعه پیدا کرد. این طرح نسبت به طرح هایی دیگری که ان زمان وجودداشت ارزان تر و ساده تر بود به نحوی که قیمت آن 400 دلار بود .(البته یک منبع دیگه قیمت را 900 دلار یا به پول الان 20000دلار نوشته بود) اژدر هوایی کترینگ یک هوایپمای کوچک چوبی با بالهای مقوایی بود که 240 کیلوگرم وزن داشت این هواپیما توسط یک موتور دوزمان فورد v4 که در آن زمان 40 دلار قیمت داشت و 40 است بخار توان داشت به پرواز در می آمد .طول بالهای ان 4.5 متر بود. هواپیما روی ریل به هوا بلند میشد و با سرعت 80 کیلومتر می توانست به برد 120 کیلومتری برسد. این هواپیما فاقد سیستم کنترل رادیویی بود و فقط مجهز به ژیروسکوپ ، ارتفاع سنج و یک سیستم برای خاموش کردن موتور بود. سیستم خاموش کننده موتور دارای یک ابزار برای محاسبه تعداد چرخش های موتور بود . در ابتدا با توجه به به سرعت و جهت باد و فاصله ازهدف تعداد این چرخش ها محاسبه میشود . هنگامی که موتور به تعداد چرخشها میرسید موتور خاموش می شد و پیچ و مهرها هایی هم که بدنه را به بالها مصل می کردند هم جدا میشد و بدنه با 80 کیلوگرم مواد منفجره به زمین می افتاد. آزمایش های این طرح در 2اکتبر 1918 شروع شد و اولین پروازها هم در ماه های پایانی جنگ انجام گرفت . این طرح خیلی موفق نبود از مجموع 24 پرتاب تنها 7 مورد توانسته بودند به هدف برسند. اما ارتش به این نتیجه رسیده بود که این طرح عملی است و تمایل داشت برای مقابله با آلمانها این طرح را تکمیل کند. به نظر ارتش به کمک این طرح میشد همزمان تعداد زیادی بمب با قیمت مناسب را به پشت ارتش المان منتقل کرد و تدارکات و محل های استقرار توپخانه را مورد اصابت قرار داد. در مجموع تعداد 45 فروند از این طرح ساخته شد. هر چند که بودجه کافی برای اصلاح و تولید این طرح توسط ارتش تامین شد( از آوریل 1917 تا مارس 1920 حدود 275000 دلار برای این طرح هزینه شد.) اما پایان جنگ جهانی اول و عدم اطمینان ارتش به ایمنی در زمان پرواز بر فراز نیروی های خودی باعث فراموشی این طرح شد. سیستم کنترل و هدایت فیلم این پهباد( اگر ممکنه هست یکی از دوستان لطفا تو آپارات دانلود کنند) https://uupload.ir/view/fo_6wn7.mp4/ منبع
  5. 1 پسندیده شده
    بسم ا... بالگرد ترابری سی اچ-47 سی به شماره بدنه 9302-5 این بالگرد یکی از هواگردهای شرکت کننده در بازسازی سینمایی عملیات ارتش شاهنشاهی در ظفار عمان بود که بدلایل مختلف هیچ گاه فرصت نمایش آن بصورت عمومی فراهم نیامد
  6. 1 پسندیده شده
    روسیه باو جود درگیر بودن در جنگ اکراین همچنان در حال صادرات تسلیحات زرهی خود به سایر کشورهاست ارسال دهها دستگاه تانک تی72 به نیروهای خلیفه حفتر در لیبی / بندر طبرق
  7. 1 پسندیده شده
    با کلیت مطالبی که فرمودین کاری ندارم . بالاخره گفته های منو شما هر دو فرض هستند و فرضیه هم با گذر زمان از نظر جایگاه و معنا ممکنه افول پیدا کنه. اما در مورد ژاپن جنگ جهانی دوم در اشتباه هستید و لازم دونستم توضیحاتی خدمت شما ارائه بدم نقشه متصرفات امپراطوری ژاپن تا جنگ جهانی دوم هستش. نقشه ژاپن فعلی قیاس امپراطوری ژاپن با ژاپن فعلی و مرتبط دانستن آن ها با وضع فعلی ایران کاملا اشتباه است. امپراطوری ژاپن علاوه بر جزایر اصلی ژاپن و خاک فعلی برجزایر متعدد و استراتژیک از جمله جزایر ماریانا در اقیانوس آرام سلطه داشت. این جزایر دژ های دفاعی ژاپن در جنگ جهانی دوم بودند. بر سر ایوجیما و اوکیناو و امثالهم مدت ها جنگ بود و این علاوه بر جنگ دریایی بزرگ در جریان در حد فاصل این مناطق بود .بیشترین تلفات آمریکایی ها در همین جبهه ها ثبت شد. بخش های وسیعی از منچوری و چین در سلطه ژاپن بود. کره و فلیپین و برمه و تایلند و مالی و هنگ کنگ و اندونزی و بسیاری از مناطق دیگر که در نقشه میتونید ببینید در اختیار ژاپن بود. فلیپین تا روز آخر جنگ هم در اختیار ژاپن ماند. فلیپین نزدیک ترین منطقه به ژاپن بود و متفقین برای بمباران ژاپن بهش نیاز داشتند ولی موفق نشدن . ژاپنی ها نیروی دریایی و هوایی قدرتمندی داشتند. صنایع ژاپن هر چند ضعیف تر از متفقین شده بود اما توان تولید زیادی داشت. ضرباتی که ژاپنی ها به آمریکایی ها زدن واقعا آلمانی ها نتوانستند به اون نزدیک بشن. نکته ای که لازمه و بر خلاف وضعیت ماست این مطلب هستش که بین آمریکا و ژاپن یک اقیانوس فاصله هستش. آن هم بزرگترین اقیانوس دنیا . آمریکا ها زمانی با ژاپن وارد جنگ شدن که از نظر ناوگان و دست کم در تعداد بر ژاپنی ها برتری نداشتن ولی غول صنعتی آمریکا و البته دور ماندنش از جنگ بهش کمک کرد تا فاصله رو توی دو سال جبران کنه و با تغییرات گسترده، روش های مدرن جنگیدن رو دیکته کنه . شاید ژاپنی ها هم بد نبود مثل آمریکایی ها به فکر نبرد فرامنطقه ای میوفتادن. هر چند اقتصاد این کشور نمی‌توانست یارای همچین چیزی باشه. همون طور که اقتصاد ما نیست. در روزی که جنگ در چنین ابعادی برای ما رخ بده .غربی های چیزهای زیادی رو فدا میکنند. قدیم هم اینکارو کردند. چنین جنگ هایی ابعاد جهانی پیدا میکنند بنوعی جنگ بر سر بقا هستند نه جنگ بر سر منافع خاص اقتصادی. چنین جنگ هایی تا تاریک ترین نقاط بشریت هم ممکنه حرکت کنند. مطالعه تاپیک جناب EshqAli رو پیشنهاد میکنم عملیات سقوط - حمله به ژاپن
  8. 1 پسندیده شده
    ضربه اول به ژاپن نخستین حمله هوایی به ژاپن در طول جنگ جهانی دوم در ۱۸ آوریل۱۹۴۲ انجام شد که ۱۶ بمب افکن B-25 از ناو هواپیمابر یو اس اس هورنت آمریکا پرواز کرده تا با پرواز تقریباً ۹۶۵کیلومتری به ژاپن برسند و بنوعی مرهمی بر زخم عمیق پرل هاربر بگذارند. این گروه به فرماندهی سرهنگ دوم جیمز اچ. دولیتل، به علت کشف شدن توسط یک ناو محافظ ژاپنی، زودتر از انتظار پرواز میکنند. هر بمب افکن ۵ خدمه داشت بنابراین در عملیات در مجموع ۸۰ آمریکایی حضور داشتند. پس از بمباران ۱۵ فروند از این بمب افکن ها گم شدند و یکی از آنها در ولادی وستوک شوروی فرود آمد. روس ها هم از همه چیز بی خبر این افراد را بازداشت کردند. گروهی موفق شدند به چین پرواز کنند در این بین ۴ بمب‌افکن سقوط کرده یا در سواحل فرود آمدند و در نتیجه آن ۳ خدمه کشته می‌شوند. ژاپنی ها ۸ نفر از این افراد را اسیر میکنند که ۳ نفر از آن ها در ماه اکتبر اعدام شدند و یک نفر دیگر هم در اسارت جان باخت. فرماندهی عالی ژاپن که از این حمله خجالت زده بود، حمله به پایگاه نیروی دریایی آمریکا در میدوی را تسریع کرد که به نبرد دریایی میدوی در ژوئن۱۹۴۲ و به شکست تعیین کننده ژاپن منجر شد. فیلم این عملیات: https://aparat.com/v/4O701
  9. 1 پسندیده شده
    تجهیز بالگردهای ۲۱۲ ارتش به سونار و موشک قائم۱۱۴
  10. 1 پسندیده شده
    با سلامی گرم و دوباره به دوستان عزیز میلیتاریست. جولان جوانمرد؛ در اولین برخورد با این اسم به نظر می آید با کتابی درباره جوانمردی یک پهلوان یا قهرمان مواجهیم. ولی نویسنده در مقدمه کتاب اشاره می کند که کتاب درباره جوانمردی احمد خالدی یکی از مدیران میانی و ارشد جمهوری اسلامی است. از همینجا نوع نگاه نویسنده به سوژه و تلفیق آن با مفهوم جوانمردی جالب به نظر می آید. کتاب در دوبخش کلی دوران مدیریت، با عنوان یک مدیر، و زندگی خانوادگی و دوستانه احمد خالدی با عنوان یک شریک، یک رفیق خاطرات شفاهی او را روایت می کند. با وجود راویان متعدد، که بیش از 40 نفر اند، خاطرات با دقت و سلیقه مناسب کنار هم چیده شده اند و قلم نویسنده هم در پردازش روایتها کتاب را روان و خوش خوان کرده است. از دیگر ویژگی های کتاب تنوع گرایش سیاسی راویان است. هرچند وزنه اصولگرایان در میان راویان بیشتر است ولی اصلاح طلبان و چپها هم حضور پررنگ و مهمی دارند. مثلا علی آیت اللهی که از عناصر جبهه مشارکت سابق است، از دوستان نزدیک خالدی است. این مساله باعث شده احمد خالدی از زوایای مختلف مورد دقت و بررسی قرار گیرد و مخاطب با یک روایت یک طرفه مواجه نباشد. جولان جوانمرد  جولان جوانمرد، تاریخ شفاهی مرحوم احمد خالدی به روایت دوستان و خانواده اش است. احمد خالدی متولد سال 1334 در شهر یزد است. دوران دانشجویی او مصادف است با آغاز مبارزات انقلابیون علیه حکومت پهلوی. خالدی در رشته مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت تحصیل کرده و همراه با سایر مبارزین مسلمان آن زمان وارد جریانات انقلابی می شود. کتاب پس از روایت این دوره از زندگی احمد خالدی به مسئولیتهای او پس از انقلاب اسلامی می پردازد. ابتدا مدت کوتاهی در رادیو بوده و سپس به کمیته های انقلاب اسلامی می رود. از آنجا همراه با مرحوم مهدوی کنی به دانشگاه امام صادق رفته و به عنوان مدیر آموزشی دانشگاه سنگ بنای دانشگاه را از هیچ برپا می کند. در این دوره علاوه بر روایت اقدامات آموزشی که برای تاسیس یک دانشگاه لازم است، خاطراتی از مواجهه خالدی با انواع امکانات و رانتها و تسهیلات ویژه ای که به او پیشنهاد می شده نیز روایت می شود. از آنجایی که دانشگاه امام صادق محل رجوع مسئولین نظام و فرزندانشان بوده، توقعات زیادی از خالدی به عنوان مدیر آموزشی دانشگاه مطرح بوده که همگی با دست رد خالدی مواجه شده است. در یکی از خاطرات این مقطع می خوانیم: «آقای خالدی در برابر سفارشهای خارج از قانونِ بزرگان و مسئولان نظام برای ورود فرزندانشان به دانشگاه، به شدت می ایستاد. فکر میکنم سال 63 بود. آقای منتظری آن زمان عضو هیئت مؤسس دانشگاه امام صادق و قائم مقام رهبری بود. پسر آقای منتظری در کنکور شرکت کرد؛ ولی نمره لازم را به دست نیاورد. پدرش به حاج آقا مهدوی گفته بود: «اگه می شه اغماضی کنین تا احمد قبول بشه.» آقای مهدوی ارجاع داد به آقای خالدی و او هم بررسی کرد و دید فاصله اش خیلی زیاد است و حتی حدنصابِ نمره پایه ای را هم که بشود برای مصاحبه دعوتش کنند نیاورده. خالدی قبول نکرد و به آقای مهدوی گفت: «ایشون ردّه.»» به نظر می رسد از همین دوران دانشگاه امام صادق است که کم کم نام خالدی به عنوان مدیری غیرقابل نفوذ و قانون گرا شناخته می شود. مقطع بعدی، ورود احمد خالدی به وزارت صنعت است. جایی که در سمت مسئول دفتر و مدیرکل حوزه وزارتی وزیر صنعت وقت، محمدرضا نعمت زاده، نقش آفرینی می کند. در این دوره ابتکارات خالدی به عنوان یک مسئول دفتر به چشم می آید و در خاطر همکارانش جای گرفته است. بعد از مدت حدود 2 سال به وزارت بازرگانی می رود. شاید بتوان گفت این دوره، مهمترین دوره زندگی مدیریتی خالدی است. اینجا هم ابتدا مدیرکل حوزه وزارتی است ولی بعد از بروز بحران ارزی و تورمی در دولت دوم مرحوم هاشمی رفسنجانی رئیس سازمان نظارت و بازرسی بر قیمت کالا و خدمات می شود. از لحظه تاسیس یک سازمان تا مدیریت و گسترش آن و پیگیری و رسیدن به اهداف تاسیس اش در این فصل در قالب خاطراتی از دوستان و همکاران احمد خالدی روایت می شود. درواقع سبک مدیریتی خالدی در زمینه های مختلف از جذب و گزینش نیرو تا پرورش نیروی انسانی و نظارت بر نیروها و ارگانها و مقابله با رانت و فساد و فشارهای بیرونی و … همگی در این فصل با جزئیات مرور می شود. خالدی در این مقطع با دانه درشتها و نهادهای امنیتی پرقدرت درگیر می شود که شرح خاطرات آن در کتاب خواندنی است. ماجرای خروج خالدی از این سازمان و مشاغل قبلی و بعدی اش، به طورکلی در کتاب سربسته اشاره شده است. به نظر می رسد باتوجه به روحیه فسادستیزی و عدم کوتاه آمدن خالدی در برابر هرگونه فشار و لابی و تهدید منجر به خروج او از سازمانها می شده است. یکی دیگر از مقاطع مهم کتاب، مدیریت احمد خالدی در موسسه سروش است. موسسه ای که وابسته به سازمان صداوسیما و به نوعی تبدیل به یک حیات خلوت شده بود. در بخشی از این فصل تحت عنوان «وقتی سیب سرخ سروش تمام شد»، می خوانیم: «سروش یک ویرانه به تمام معنا بود. دکتر خیلی کار داشت. من قبل از او آمدم و دقیق می دانستم چه خبر است. به بهانه خصوصی سازیِ سیستمِ توزیعِ سروش، معاونت بازرگانی را حذف، عده ای از نیروهایش را تعدیل و یک شرکت تعاونی خصولتی تأسیس کردند. به نام «شرکت تعاونی کارکنان سروش ». برخی از مدیران سروش هم استعفا دادند و رفتند به این شرکت. این شرکت تعاونی آرم سروش را یدک می کشید و در ساختمان سروش مستقر بود؛ ولی اصلا دولتی نبود. این شرکت باید کفالت توزیع کتاب های سروش را عهده دار می شد؛ اما چون آدم کاردانی بالاسر قضیه نداشت، تبدیل شدند به یکسری آدمهای کلاهبردار….» شرح این کلاهبرداری ها و اقدامات خالدی در برابر آنها و سروسامان دادن به موسسه سروش به طور مفصل در خاطرات راویان کتاب آمده است. بعد از سروش، در مقطع دولت اول محمود احمدی نژاد به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت بازرگانی مطرح می شود ولی با لابی برخی نمایندگان در مجلس از لیست وزرا حذف شده و وزیر بعدی او را به عنوان مشاور ارشد خود برمی گزیند! چند سال پس از این ماجرا، خالدی وارد یکی دیگر از مقاطع مهم مدیریتی خود یعنی معاون اقتصادی دبیر شورای عالی امنیت ملی می شود. دوره ای که همزمان با تحریم های سخت آمریکا علیه ایران است. بُعد جوانگرایی، کار کارشناسی، پیگیری فولادین خالدی در این دوره بیش از پیش بروز می کند. هرچند به دلیل مسائل امنیتی به نظر می رسد برخی خاطرات در این فصل اصلاح و تعدیل شده باشد ولی ناگفته های مهمی از دور زدن و مقابله با تحریمها دارد. آخرین فصل از بخش زندگی مدیریتی خالدی به دوران وزارت نفت برمیگردد. زمانی که خالدی معاون بین الملل وزیر نفت است. در این دوره علاوه بر خاطراتی از ویژگی های مدیریتی و مقابله با تحریم نفت، داستانی جالب از خالدی جریان دارد که مربوط می شود به مسئول دفترش یعنی فاطمه مشایخی. این داستان به ویژگی اهمیت و تکریم نیروی انسانی در نگاه خالدی می پردازد که مشایخی آن را به خوبی روایت کرده است. بخش دوم کتاب خاطراتی از زندگی خانوادگی و دوستانه خالدی است. در این بخش خاطرات مهم و جذابی از رفتار خالدی با همسر و فرزندانش روایت می شود. با وجود مشغله زیاد خالدی، اینکه چگونه با خانواده تعامل می کرده و در تربیت فرزندانش نقش ایفا می کرده جای سوال دارد. نویسنده در این بخش سعی کرده به این پرسش پاسخ دهد و ابعاد زندگی یک مدیر ارشد در جمهوری اسلامی را از این جهت روشن کند. قسمت پایانی کتاب خاطرات محفل دوستانه ای است که هر هفته بین خالدی و جمعی از رفقایش از دهه 60 تا سال 96 که به رحمت خدا رفت، برپا بود. در این بخش نیز ویژگی های دیگری از خالدی که در دوره همی های دوستانه بیشتر بروز دارد و دیده می شود روایت شده است. در بخشی از کتاب که تصویری از روحیه جوانمردی دکتر احمد خالدی به نمایش می گذارد می خوانیم: «طبع بلندی داشت. وقتی می رفت خرید، سعی می کرد چیزی که برای خانه اش می خرد به نسبت ضعیف باشد. می گفت: «این کارگری که اینجا داره کار می کنه، این مغازه داری که به هر حال این میوه رو آورده، ا گه من این میوه های ضعیفش رو ازش نخرم، شب باید بریزه دور. من اینها رو میخرم. سالم هاش رو بچه ها می خورن. لکدارها رو هم خودم میخورم.» هرچند در فضای وب و اینترنت چندان مطلب و تصویری از خالدی یافت نمی شود ولی انتهای هربخش، تصاویر و اسناد قابل توجهی از خالدی گویاسازی و برای اولین بار منتشر شده است. پ.ن : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند. .
  11. 1 پسندیده شده
    تمرین نیروهای حزب الله با موشک ناشناس الماس فیلم منتشر شده که نیروهای حزب الله هدفی ورای دید در آنسوی یک تپه را میزنند. البته به این حد اکتفا نمی‌کنند. بین چند هدف یک تانک را انتخاب کرده و سپس موشک را به درون دریچه ی راننده تانک هدایت می کنند. موشک الماس و متقابلاً موشک اسپایک با توجه به دارا بودن ارتباط با فیبر نوری می‌توانند علاوه بر توانایی شلیک کن و فراموش کن توانایی حمله به ورای دید را هم داشته باشند. https://aparat.com/v/O4rzt
  12. 1 پسندیده شده
    ظاهراً هدف مرکاوا نبود هدف سر بطری آب معدنی بود
  13. 1 پسندیده شده
    الماس در مقابل مرکاوا حمله ی حزب الله لبنان به یک تانک مرکاوا در مرز میان لبنان و اسرائیل
  14. 1 پسندیده شده
    بسم ا... موشک ضد زره شفق- بالگردهای AH-1J هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران - بهمن1402 نمایش خوبی بود با این حال چند نکته به نظر می رسد که باید یادآوری شود : 1- نصب پخش کننده های شراره نشان داده که ارتش ، جنگ دراوکراین را بخوبی رصد کرده و نیاز را در خودش دیده و این جای خوشوقتی هست که نسبت به تجربه یک درگیری بی تفاوتی وجود ندارد ولی آن چیزی که به نظر اهمیت دارد ، توجه به محل نصب پخش کننده هاو ارگونومی مورد نیاز برای بالگردهای تهاجمی است . به نظر هوانیروز باید در میان مدت یک فکری برای جانمایی و نصب بهتر پخش کننده های شراره انجام بدهد . 2- هنوز وزن موشک شفق مشخص نیست با این حال به نظر باید از مجموع وزن 4 تیر موشک تاو و غلاف راکت انداز آزاد پرتاب استاندارد کبرا مقداری بیشتر باشد که این اهمیت بحث موتور را برای این بالگرد بیش از گذشته می نمایاند. به هرحال این بالگردها نزدیک 50 سال هست که عملیاتی هستند و ضمن یک بازبینی و بازنگری در خصوص سازه هوایی و سامانه های اویونیک ، یک نگاه کامل به بحث موتور و حفاظت از خدمه و سامانه های انتقال نیرو به چرخانه عقبی دربرابر مهمات سنگین تر از 7.62 م.م ایجاد شود . یادمان باشد که در جنگ افغانستان ، خلبانان بالگردهای هایند ، بیشتر از سامانه های استینگر/ استرلا/ بلوپایپ ، از آتش تیربارهای 12.7 م.م و 14.5 م.م مجاهدین افغان واهمه داشتند که حتی با وجود آسمانه چند لایه ضد گلوله میل- 24 باعث بروز تلفات انسانی می شد . نمای پشت هلمت های جدید هوانیروز ( سمت راست عکس ، به رنگ سیاه ) که حتی از موشک شفق هم استفاده ازآن جذاب تر هست https://aparat.com/v/aCkVf
  15. 1 پسندیده شده
    بسم ا... نمایشگاه دستاوردهای هوانیروز عکس سمت راست مربوط هست به نمایشگاه بهمن 1402 عکس سمت چپ هم مربوط هست به فروردین 1402 سامانه بصری موسوم به "یوسف " در نمایشگاه بهمن 1402 هوانیروز
  16. 1 پسندیده شده
    بسم ا... رونمایی از سامانه ضد زره شفق و دوربین هواپایه یوسف https://aparat.com/v/nX07f
  17. 1 پسندیده شده
    داده نگاشت موشک های الماس 1 و الماس 2 و الماس 3
  18. 1 پسندیده شده
    بسم ا... الماس حزب ا... برخی از منابع روسی مدعی هستند که نخستین استفاده رزمی از نسل جدید سامانه های ضدزره ایرانی با شناسه الماس که مجهز به سامانه تصویرسازی تلویزیونی / حرارتی است توسط مقاومت اسلامی لبنان برعلیه یک مرکز شنود ارتش عبری در جل العالم که در نزدیکی مرز بالبنان قرار دارد ، صورت گرفته است . ویدئوی منتشر شده توسط حزب ا... شباهت فراوانی با ویدئوهای منتشره از سوی منابع ایرانی دارد . براساس گزارش های موجود ایران خط تولید انبوه این موشک ها را ماه ها پیش راه اندازی کرده و نمونه های مختلفی ازآن اکنون در خدمت نیروهای مسلح این کشور و احتمالا حزب ا... لبنان قرار دارد . این سامانه ضد زره در نمونه های متفاوت برای حمل و استفاده توسط واحدهای پیاده تا نصب روی بالگردهای رزمی توسعه داده شده است . حمله حزب ا... به مقر شنود ارتش عبری با استفاده از موشک ضدزره الماس -ژانویه2024 https://www.aparat.com/v/4Yg2x
  19. 1 پسندیده شده
    یک نکته شاید کمی آزاردهنده باشه ولی اشاره میشه تا ازش درس بگیریم و حوسامون را بیشتر جمع کنیم. تنها یک احتمال هم هست ولی به هر حال باید جدی گرفته بشه. این سوله را نگاه کنیم و پهپادها و گنجایش پهپادی اون را. حادثه کرمانشاه را به یاد داریم که ادعا شده پهپادهای زیادی از بین رفت. چند نکته بوجود میاد: 1. پهپادها بهتر هست بین یگان ها پخش بشه و یک جا دپو نشند. 2.همون پهپادهای پخش شده هم بهتر هست در یگان ها، در مکان های امن ( ایمن در برابر حملات خصوصا پهپادی و خرابکاری از جمله اتش سوزی با دور کردن عوامل خطرزا و پشتیبانی (سوخت و روغن و ...) ) نگه داری و انبار بشند. 3. تا حد امکان پهپادهای استراتژیک در عمق باشند. 4.حفاظت از پایگاه های پهپادی مرزی خصوصا توسط پدافندهای کوتاه بردی که اخیرا خوشبختانه به سمت تولیدشون رفتیم و شیوه های حفاظتی متعدد ( انسانی، نرم، سخت، پدافند غیرعامل) جدی گرفته بشه. ( مشخصا احتمالا به خاطر هزینه ها و دسترسی به بازار! نرخ تولید پدافندهای بومی ما پایین هست هنوز.) 5.همچنان خرابکاری در قطعات جدی گرفته بشه. 6.نفوذ عوامل انسانی هم جدی گرفته بشه، از حفاظت اطلاعات گرفته تا دوربین های حفاظتی متعدد و فراگیر در پایگاه ها.
  20. 1 پسندیده شده
  21. 1 پسندیده شده
    بسم ا.. گزارش حملات موشکی به عراق و سوریه - دی 1402 https://www.aparat.com/v/xMgAc
  22. 1 پسندیده شده
    حمله موشکی سپاه به مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی / انهدام اهدافی در سوریه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه با موشک‌های بالستیک خبر داد. ادامه: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1402/10/26/3023756/حمله-موشکی-سپاه-به-مقرهای-جاسوسی-و-تجمع-گروهک-های-تروریستی-ضد-ایرانی-انهدام-اهدافی-در-سوریه حمله ی موشکی به ادلب دوربرد ترین حمله ی موشکی از ایران تا کنون بوده است این حمله از خوزستان صورت گرفته با تا هدف بیش از 1200 کیلومتر فاصله دارد و به تجمع گروهک تروریستی الترکستانی بوده است.
  23. 1 پسندیده شده
    بازماندگان مهمترین جنگ دریایی تاریخ (برای بزرگنمایی بر روی تصویر کلیک کنید) در موزه نیروی دریایی بریتانیا دو پرچم با ابعاد غول آسا نگهداری میشود که در طی نبرد دریایی ترافالگار به غنیمت نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا در آمد.پرچم هایی از قوای متخاصم فرانسوی و اسپانیایی منصوب برای کشتی هایشان که مغلوب اینگلیسی ها شدند. پس از ۱۰۰ سال مهر موم در نهایت این پرچم ها مجدد به نمایش عموم در آمدند تا این تصاویر باورنکردنی از ابعاد بزرگشان ثبت شود.پرچم ها در آن زمان نقش حیاتی در نبردهای دریایی ایفا می‌کردند، زیرا خدمه کشتی می‌توانستند دوست ودشمن را از بین مه و دود توپ ها تشخیص دهند. در نتیجه میتوان دلیل بزرگی ابعاد این پرچم ها را کاملا فهمید. پرچم بزرگ فرانسه به طول ۱۶ متر و عرض ۸.۳ متر است که توسط دریاسالار لرد نلسون از کشتی فرانسوی Le Genereux غنیمت گرفته شد. پرچم اسپانیا تقریبا دارای طول 14.5 متر و عرض 10 متر است. این پرچم بزرگ زمانی از کشتی جنگی اسپانیایی سن ایلدفونسو (San Ildefonso) در اهتزاز بود، اما پس از تسخیر آن توسط نیروی دریایی سلطنتی در سال 1805، به عنوان یک نماد پیروزی مورد بزرگداشت قرار می‌گرفت.
  24. 1 پسندیده شده
    حُسن ختام پستهای امروز 8 مرداد 99 رزمایش پیامبر اعظم 14 . سپاه پاسداران
  25. 1 پسندیده شده
    در فیلمی که تسنیم منتشر کرده در یکی از مناطق هدف قرار گرفته ۲ حفره و یک دود دیده میشه. https://www.aparat.com/v/pcJqg