برترین های انجمن

  1. arminheidari

    • امتیاز

      33

    • تعداد محتوا

      7,080


  2. Crash

    Crash

    Army


    • امتیاز

      29

    • تعداد محتوا

      1,055


  3. alala

    alala

    Editorial Board


    • امتیاز

      14

    • تعداد محتوا

      5,002


  4. LostSky

    LostSky

    Members


    • امتیاز

      6

    • تعداد محتوا

      239



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on چهارشنبه, 5 آذر 1399 در همه مناطق

  1. 2 پسندیده شده
    خودروهای زرهی استرایکرها در نقش پدافند هوایی برد کوتاه ارتش ایالات متحده آمریکا دو خبر پیرامون استرایکرها در نقش پدافندی برد کوتاه را در اکتبر سال 2020 منتشر کرد. استفاده از هواگردهای بدون سرنشین توسط بازیگران بین المللی در عرصه نبردها به طور تصاعدی افزایش یافته است . هواپیماهای بال ثابت ، هلی کوپترهای تهاجمی و موشک های کروز؛ پرتابه های توپخانه ها و خمپاره ها نیز همچنان تهدیدهای قابل توجهی برای نیروهای زمینی ایالات متحده هستند. ارتش امریکا با درک آسیب پذیری نیروی زمینی در برابر این تهدیدها ، تلاشی را برای احیای مجدد و بروزرسانی سامانه پدافند هوایی برد کوتاه را اغاز کرده است. از نظر نوسازی سیستم های پدافند هوایی برد کوتاه دو برنامه برای توسعه سامانه پدافند هوایی برد کوتاه در نظر دارد. بخش اول مربوط سامانه پدافند هوایی برد کوتاه IM-SHORAD است که با توجه به نیاز فوری ارتش امریکا بشکل سریع و با توجه به قابلیت ها و فناوریهای فعلی توسعه داده میشود. نسخه بعدی بانام DE-SHORAD براساس انرژی هدایت شده کار میکند. خبر اول مربوط به عقد یک قرار به ارزش 1.22 میلیارد دلار بین ارتش ایالات متحده و جنرال داینامیکس برای ساخت سامانه پدافند هوایی برد کوتاه در بازه زمانی 5 ساله است. سامانه پدافند هوایی برد کوتاه جدید ارتش امریکا بانام IM-SHORAD قرار است بر روی شاسی خودرو زرهی استرایکر سوار شود. سامانه پدافند هوایی برد کوتاه IM-SHORAD برای اولین بار در سال 2019 معرفی شد. این سامانه پدافندی مجهز به توپ 30 میلیمتری XM914 و مسلسل هم محور 7.62 میلیمتری با قابلیت شلیک موشکهای موشک استینگر و هلفایر است. هدف از برنامه سامانه پدافندی IM-SHORAD بهبود قابلیت های پدافند هوایی و ارائه ان به واحدهای زمینی در برابر تهدیدات نوظهور است. سامانه پدافند هوایی برد کوتاه IM-SHORAD برای شناسایی تهدیدات تلفیقی از سیستم های رادار ، سیستم دیدالكترواپتیك / مادون قرمز (EO / IR) ، بسته جنگ الكترونیكی استفاده میکند. سامانه پدافندی IM-SHORAD میتواند جدیدترین سری موشکهای هلفایر AGM-114L معروف به لانگ بو را شلیک کند. موشک های هلفایر لانگبو جدیدترین نسل موشکهای هلفایر است که دارای سیستم هدایت موج میلیمتر و قابلیت شلیک کن- فراموش کن است. موشک دیگر این سامانه موشک زمین به هوا استینگر است که دارای برد نهایی 4800 متر و برد موثر 3800 متر ی باشد. اجزای مختلف سامانه پدافندی برد کوتاه IM-SHORAD سامانه پدافندی برد کوتاه IM-SHORAD در حال شلیک موشک هلفایر لانگبو خبر دوم ارتش ایالات متحده آمریکا در مورد تحویل دو دستگاه خودرو زرهی استرایکر مجهز به سلاح لیزری به بخش ASA (اموزش، لجستیک و فناوری ) ارتش امریکا در شهر هانتسویل است. سامانه پدافندی DE-MSHORAD از لشکرهای ارتش ایالات متحده و تیم های رزمی در برابر تهدیدات هوایی بدون سرنشین ، بالگردها ، پرتابه های توپخانه ها و خمپاره ها محافظت خواهد کرد. طبق اطلاعات منتشر شده توسط ارتش ایالات متحده در آگوست سال 2020 ، ارتش ایالات متحده امریکا در تلاش است تا سال مالی 2022 توانایی پدافند هوایی برد کوتاه-انرژی هدایت شوند کوتاه برد یا DE-MSHORAD را تا سطح دسته نظامی فعال کند. این سلاح جدید شامل یک لیزر 50 کیلوواتی با رادار 360 درجه سوار بر خودرو زرهی استرایکر است. تصویر گرافیکی از سامانه سامانه پدافند هوایی برد کوتاه DE-MSHORAD مجهز به لیزر 50 کیلوواتی با رادار 360 درجه تحویل خودرو زرهی استرایکر مجهز به سلاح لیزری به بخش ASA ارتش امریکا سلاح های لیزری می تواند پاسخی مناسب به تهدیدات نوظهور میدان نبرد از جمله پهپادها و ریز پهپادها باشد
  2. 1 پسندیده شده
    بنام خداوند بخشنده مهربان با سلامی دوباره به دوستان عزیز میلیتاریست مدتی هست که شاهد این هستیم که دوستان و کاربران عزیز انجمن در بروز رسانی ، پیشنهادات متنوع و گاها بسیار جالبی رو در خصوص بروز رسانی تسلیحات ساخت ایران ( و یا تسلیحات موجود در سازمان رزم ایران ) مطرح می کنند. با اجازه دوستان تصمیم گرفتم که بجای بروز رسانی که مطالب اش به سرعت از بین میروند ، فضائی رو فراهم کنیم که این پیشنهادات در جائی ثبت و ضبط بشه ، بلکه جائی ، گوشی و چشمی شنیدند و دیدند این پیشنهادات رو ؛ و شاید ، شاید و شاید ، از رهگذر این دیدن ها و شنیدن ها ، تأثیرات مثبتی بر تسلیحات موجود در سازمان رزم ما پدید اومد. و اما بعد : این تاپیک حول این محورها و موارد گردش میکنه. پس لطفا دوستان این قواعد رو رعایت کنند. 1. در این تاپیک پیشنهادات برای ساخت و یا بروز رسانی تسلیحات موجود در سازمان رزم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ( ارتش ، سپاه ، ناجا و ... ) گردآوری میشه. 2. لطفا هیچگونه اشاره ای به مواردی که رسما در خصوص شان اطلاع رسانی نشده و در رده اطلاعات طبقه بندی شده قرار می گیرند ، صورت نپذیره. 3. متأسفانه بنده در حوزه نرم افزارهای گرافیکی بسیار ضعیف هستم. اما اگر دوستانی بتوانند این پیشنهادات رو به صورت تصاویر گرافیکی تبدیل کنند ، قطعا جذابیت این پیشنهادات رو دو چندان می کنه 4. چون گردآوری پیشنهادات در اینجا هدف هست ، پس دست دوستان برای خیال پردازی های احتمالی هم باز هست و الزاما نیاز نیست که در چارچوب تسلیحات پیشتر ساخته شده نظر بدهند و می توانند که پیشنهادات خودشون رو در خصوص تسلیحاتی که هنوز ساخته نشده اند هم ارائه بدهند.
  3. 1 پسندیده شده
    خودروی چند منظوره گریفون ( قسمت دوم) Griffon VBMR خودروی (گریفون یا شیردال یک حیوان افسانه ای با سر و بالی به شکل عقاب و بدنی به شکل شیر است) یک خودروی زرهی چند منظوره 6x6 برای ارتش فرانسه در برنامه عقرب است. این خودرو به شکل مشارکتی توسط صنایع نکستر(Nexter)، تالس (Thales) و بخش دفاعی رنو (Renault) طراحی و تولید شده است. البته شرکت های دیگر فرانسوی در تولید گریفون مشارکت داشته اند مانند شرکت فرانسوی سافران (Safran) که در توسعه سیستم های نظارتی و کنترل آتش الکترونیک فعالیت داشته است. خودروی زرهی چند منظوره Griffon در برنامه عقرب ارتش فرانسه عمدتا در نقش نفربر زرهی کاربرد خواهد داشت در حقیقت نقش اصلی خودروهای زرهی گریفون حمل سربازان در میدان نبرد با تحرک پذیری و سطح حفاظت بالا است. اما نقش های دیگر مانند خودرو فرماندهی و دیده بان توپخانه، آمبولانس، خودرو مهندسی رزمی در نقش بازبابی زرهی، خودرو شناسایی رزمی، نسخه موشک انداز، خمپاره انداز خودکششی نیز قرار است با استفاده از پلتفرم Griffon ساخته شود. با ورود خودروهای Griffon به ارتش فرانسه آنها جایگزین نفربرهای 4x4 زرهیVAB ارتش فرانسه که از سال 1976 عملیاتی هستند خواهند شد. در سال 2014 شرکت رنو خودروی زرهی به نام BMX-01 را معرفی کرد. در حقیقت پلتفرم BMX-01 یک نمونه آزمایشی بود تا شرکت های حاضر در پروژه گریفون چندین مفاهیم را که میخواستند بر روی خودروی جدید خود طرحی را بهتر بشناسند. آزمایشات بر روی BMX-01 از سال 2012 اغار شد و بعد از دوسال ییش از 10 هزار کیلومتر آزمایش تحت شرایط مختلف بر روی آن انجام شد. آزمایشها بر روی خودرو زرهی BMX-01 به توسعه دهندگان اجازه داد تا مشخصات فنی گریفون را تصحیص و اصلاح کنند. سازندگان میگویند خودروی زرهی BMX-01 حدود 80 درصد شباهت با خودروی زرهی گریفون دارد. در نمایشگاه دفاعی Eurosatory 2016 ، برای اولین بار مدل واقعی خودرو چند منظوره گریفون نمایش داده شد. در سال 2019 اولین سری خودروهای چند منظوره گریفون تحویل ارتش فرانسه شد. تا سال 2030 ارتش فرانسه قصد داشت تمامی خودروهای گریفن سفارش داده شده را تحویل بگیرد. طرح های گرافیکی اولیه گریفون خودرو زرهی BMX-01 نفربرهای زرهی VAB خودروی چند منظوره گریفون به شکل استاندار مجهز به یک جایگاه سلاح کنترل از راه دور سبک است. این جایگاه سلاح کنترل از راه دور می تواند به مسلسل های 7/62 میلیمتری ،یا 12/7 میلیمتری و یا نارنجک اندازهای خودکار 40 میلیمتری مسلح شود. ویژگی های دیگر این جایگاه سلاح کنترل از راه دور میتوان به دید نظارتی روز و شب با قابلیت شناسایی اهداف و پرتابگر نارنجک اندازهای دود زا GALIX اشاره کرد. همچنین ارتش فرانسه قصد دارد نفربرهای گریفون را به موشکهای هدایت شونده ضد زره MMP نیز مسلح کند. این موشک با حداکثر برد 4000 متر با حالت شلیک و فراموشی می تواند هدف خود را بدون قرار دادن گرفتن خودرو در میدان دید دشمن از میان بردارد. جایگاه سلاح کنترل از راه دور مجهز به 8 پرتابگر نارنجک دودزا است. در تاریخ 30 دسامبر 2019، آژانس تدارکات دفاعی فرانسه یک اصلاحیه در قرارداد تولید گریفون را اضافه کرد. این اصلاحیه شامل تحویل 54 دستگاه خودروی زرهی گریفون در نقش خمپاره انداز خودکششی بود. ارتش فرانسه از شرکت ها تولید کننده خواست تا نمونه ای از خودرو زرهی گریفون را بسازند که به سیستم خمپاره انداز 120 میلیمتری 2R2M تالس مجهز باشد. نرخ آتش این سیستم خمپاره انداز 10 گلوله در یک دقیقه است که با دقت بالایی آن را شلیک میکند. حداکثر برد این خمپاره انداز نیز 13 کیلومتر است. در نمونه گریفون خمپاره انداز محفظه عقب خودرو برای قرار گرفتن سیستم خمپاره انداز و ذخیر مهمات مورد نیاز، اصلاح خواهد شد. یک دریچه سقفی بزرگ نیز برای محفظه عقب خودرو تعبیه خواهد شد . گریفون های خمپاره انداز میتواند بعد از هر شلیک به سرعت محل خود را تغییر دهد که قابلیتی مطلوب در شرایط میدان نبرد میباشد تا شناسایی آنها برای دشمن دشوار شود. اولین نمونه گریفون خمپاره انداز قرار است در سال 2023 به ارتش فرانسه تحویل داده شود و تحویل اخر نمونه از این مدل تا سال 2027 طول خواهد کشید. گریفون به شکل استاندار به یک جایگاه سلاح کنترل از راه دور سبک مجهز است. طرح گرافیکی گریفون نمونه خمپاره انداز خودکششی (سمت راست) - سیستم خمپاره انداز 120 میلیمتری 2R2M تالس ( سمت چپ) طراحی گریفون به صورت استاندارد با بسته قدرت در بخش جلویی ، محل قرار گیری خدمه در بخش وسط و محفظه نیروها در عقب است. وزن گریفون حدود 24500کیلوگرم است. سطح حفاظتی گریفون استاندار STANAG 4569 ناتو در سطح 4 است. به معنی که گریفون میتواند در برابر مهمات 114×14.5 میلیمتری ضد زره در فاصله 200 متری باسرعت 911 متر بر ثانیه، ترکشهای توپخانه ای کالیبر 155 میلمتری و انفجار 10 کیلوگرم ماده منفجره در زیر بدنه و چرخ ها مقاوم کند. گریفون بخاطر بدنه V شکل خود مقاوم بالایی در برابر انفجار بمب و مین ها دارد. برای افزایش حفاظت بدنه در برابر راکت های ضد زره میتوان گریفون را به زره های قفسی مجهز کرد. در حقیقت گریفون میتواند عملکرد نفربرها و امرپ ها به شکل یکجا برای ارتش فرانسه فراهم کند. نفربر زرهی گریفون میتواند 3 خدمه شامل فرمانده، توپچی و راننده به علاوه 8 سرنشین را با خود حمل کند. برای ورود و خروج خدمه دو درب در بخش جلویی و برای سرنشینان یک رمپی در بخش عقبی خودرو تعبیه شده است. همچنین گریفین مجهز به 4 دریچه سقفی ( 2 دریچه برای خدمه و 2 دریچه برای سرنشینان) است. سرنشینان برای تبادیل اتش و بررسی محیط میتوانند از دریچه های سقفی نیز استفاده نمایند. دریچه های سقفی میتواند برای ورود و خروج اضطراری خدمه و سرنشینان مانند مواقعی که خودرو واژگون میشود نیز استفاده شود. گریفون از اجزای کشنده های تجاری6x6 استفاده می کند که موجب می شود هزینه تعمییر و نگهداری آن ساده و ارزان باشد. این خودروی زرهی به یک پیشرانه دیزلی توربوشارژ با 400 اسب بخار قدرت مجهز است. همچنین این خودرو دارای جعبه دنده خودکار و سیستم تعلیق هیدرولیک مستقل (سیستم تعلیق مستقل نوعی از سیستم تعلیق است که هر چرخ به صورت جداگانه و مستقل ارتعاش می کند و ارتعاشات یک چرخ به چرخ دیگر منتقل نمی شود) است. حداکثر برد گریفون 800 کیلومتر است و میتواند با حداکثر سرعت 110 کیلومتر بر ساعت حرکت نمایید. برخلاف نفربرهای VAB ارتش فرانسه، خودروهای زرهی جدید گریفون قابلیت دوزیست بودن را ندارند در نتیجه برای شناوری به خودروهای مهندسی نیاز خواهند داشت. طراحی گریفون به شکل استاندار با بسته قدرت در بخش جلویی ، محل قرار گیری خدمه در بخش وسط و محفظه نیروها در عقب است. فضای داخلی قرارگیری سرنشینان در گریفون رمپ عقبی و دریچه های سقفی برای سرنشینان خودرو زرهی گریفون برای اینکه با برنامه عقرب ارتش فرانسه هماهنگ باشد به تجهیزات ارتباطی و سیستم ها شبکه ی اطلاعات مانند سیستم ناوبری Epsilon 10 ساخت شرکت دفاعی Safran ، سیستم رادیویی CONTACT (ارتباطات تاکتیکی دیجیتال) ساخت شرکت تالس و SICS (سیستم اطلاعات نبرد عقرب) مجهز شده است. علاوه براین گریفون به تجهیزاتی مانند سیستم هشدار دهنده قفل لیزری، سیستم شناسایی صوتی محل تیرانداز، تجهیزات نظارتی دید در روز / شب، تهویه مطبوع، سیستم حفاظت ش.م.ر، صندلی ها مقاوم در برابر انفجار و سیستم کنترل باد لاستیک مرکزی (CTIS) نیز مجهز است. با تحویل خودروهای زرهی گریفون از سال 2019 به واحدهای نظامی ارتش فرانسه، تست های بیشتری بر روی گریفون جهت ارزیابی دقیق تر آنها انجام شد. یکی از این تست ها انتقال دو دستگاه خودرو زرهی گریفون به جیبوتی بود. هدف فرانسه از انتقال خودروهای زرهی گریفون به جیبوتی بررسی دقیق تر این خودروها در شرایط هوای گرم و خشک جیبوتی بود. بخشی از این تست شامل ده روز گشت در زمین های نیمه بیابانی جیبوتی برای ارزیابی عملکرد سیستم تعلیق، تسلیحات و سیستم های ناوبری بود. همچنین در این آزمایش زره های قفسی نیز بر روی خودرو های گریفون نصب شد تا تحرک پذیری انها با زره قفسی نیز مورد ارزیابی قرار بگیرد. ارتش فرانسه در نظر دارد اولین سری خودروهای زرهی گریفون به مالی را درسال 2022 به کشور مالی اعزام کند. یکی دیگر از تستهای خودرو زرهی گریفون در ارتش فرانسه ارزیابی این خودرو برای سوار و پیاده شدن از کشتی های تدارکاتی کلاس میسترال فرانسه و لندی کرافت بود. در سال 2019 ارتش فرانسه 92 دستگاه خودرو زرهی گریفون دریافت کرده است. بیش بینی شده است که تا سال 2030 تمام 1872 دستگاه گریفون به ارتش فرانسه تحویل داده شود که نیمی از این سفارش یعنی 936 دستگاه تا سال 2025 تحویل ارتش فرانسه خواهد شد. اموزش سربازان با خودرو زرهی گریفون نیز در اواخر سال 2020 اغاز خواهد شد. تست خودروی گریفون در جیبوتی ارزیابی خودروی گریفون در پیاده و سوار شدن از کشتی کلاس میسترال و لندی کرافت مشخصات کلیGriffon (گریفون) شرکت های سازنده : صنایع نکستر (Nexter)- تالس (Thales) - بخش دفاعی رنو (Renault) سفارش داده شده توسط : فرانسه - بلژیک سال ورود به خدمت : 2019 در ارتش فرانسه خدمه : 3نفر سرنشین : 8 نفر وزن : 24/5 تن طول : 7 متر عرض :2/5متر ارتفاع : 3 متر تسلیحات در مدل استاندارد: جایگاه سلاح کنترل از راه دور + مسلسل 7/62 میلی متری یا مسلسل 12/7 میلمتری یا نارنجک انداز اتوماتیک 40 میلیمتری حداکثر سرعت در جاده: 110 کیلومتر بر ساعت برد : 800 کیلومتر قدرت پیشرانه : 400 اسب بخار ===================================================================== ادامه دارد... منابع اصلی قسمت دوم: 1 2 3 نقل با ذکر نام میلیتاری بلامانع است
  4. 1 پسندیده شده
    تاکید جناب 951 بر این منظوره که نیاییم با بازی با کلمات و حماسی کردن عناوین تصویر غلطی از نیروهای خودمون ارائه بدیم اونهم نه به دشمن بلکه به جبهه داخلی که سبب تحلیل غلط و دست روی دست گذاشتن در رفع کمبودها شه. این مورد اشتباهه چه مربوط به سپاه باشه چه ارتش و کلیت موضوع مهمه نه ارگان.
  5. 1 پسندیده شده
    همان گونه که در عکس ها مشخصه یکی از مشکلات ناو شهید رودکی جابجایی ادوات و سیستم های موجود در شناور بین عرشه و طبقه زیر عرشه هست. همان طوری که ملاحظه میکنید برای انتقال تجهیزات از طبقه پایین به عرشه بالا باید رمپ پشت شناور باز بشه و احتمالاً این کار هم بدون پهلوگیری قابل انجام نخواهد بود در این صورت قابلیت های این ناو به شدت محدود خواهد شد مثلاً نخواهد توانست از چند سیستم سوم خرداد ذخیره در پایین عرشه استفاده بهینه کنه. برای رفع این مشکل باید بالابر های مناسبی طراحی و نصب بشه تا بتوان از حداکثر ظرفیت این ناو بهتر استفاده کرد. چیزی که فکر میکنم در پروژه ناو بندر ارتش بهتر بهش توجه شده. انشالله
  6. 1 پسندیده شده
    جدای کار خوبی که در نیرو های دریایی ارتش و سپاه برای تبدیل و تغییر کاربری چنین ناو هایی به ناو های پشتیبانی تهاجمی نظامی داره صورت میگیره و با توجه به محدودیت های مالی و زمانی برای ما قطعاً جزء بهترین گزینه هاست. اما: احتمالاً این ناو بصورت تکمیل نشده الحاق شده و دلیل میانبر زدن ما از دل این میانبر میتونه شرایطی باشه که ممکنه در آینده نزدیک باهاش مواجه باشیم!!!. اگر به تجهیزات پدافندی این ناو توجه کنیم یک سیستم پدافند سوم خرداد رو داریم به بصورت استاندارد زمینی بر روی این ناو قرار گرفته و احتمالاً در زیر عرشه چند سیستم سوم خرداد دیگر جهت جایگزینی بعد شلیک وجود داره اما ! آیا این سامانه میتونه در شرایط طوفانی دریا به درستی عملیاتی بشه! با وجود موجود بودن سیستم پدافند نزدیک کمند که در ناوگان نظامی ارتش نصب شده و در حال نصب روی دیگر ناوگان هست آیا نباید از این سیستم بر روی این شناور با این طول و عرض استفاده میشد! استفاده از یک توپ دریایی فجر هم در سینه ناو جایی که امکان استفاده مفید دیگری وجود نداره میتونست انجام بگیره ولی باز هم خبری نیست! از طرفی تعداد موشک های کروز هم آنچنان بالا نیست و هشت فروند موشک با توجه به ابعاد و توناژ ناو میتونست دوبرابر بشه مثلاً بجای چینش دو به دو چینش چهار به چهار استفاده میشد. البته این ناو برای اهداف پشتیبانی و لجستیک دریایی و انتقال واحد های آبی خاکی گزینه بسیار مناسبی هست ولی در زمینه تهاجمی و پدافندی حداقل حفاظت از خود بسیار جای کار داره و امیدوارم که در آینده نزدیک بصورت کامل تجهیز بشه.
  7. 1 پسندیده شده
    قطعا همانگونه که برادران فاضل میلیتاری مطلع هستند هر نوع ابزار یا وسیله ای برای هدفی مشخص به کار گرفته می شود . کشتی های تجاری توان حمل محموله های بزرگ و سنگین رو دارند و کشتی های نظامی (غیر از پشتبانی ها) هرچند قابلیت آفند و پدافند بالا دارند اما تنها توان پذیرش پرسنل خود و یا مهمات مورد نیاز خود را دارند. چنانچه بخواهید شناوری برای نیاز اول (حمل در تناژ و ابعاد بزرگ) طراحی نمائید باید از تاکید بر گزینه دیگر (سطح قابلیت تجهیزاتی برای درگیری مستقیم) بکاهید. - طی سالیان گذشته در مقاطع مختلفی تهدید به بازرسی کشتی های تجاری ایران برای ما وجود داشته و چنان که ما میدانیم اگر صورت می پذیرفت حتما نه در آب های نزدیک ما بلکه در دریاهای آزاد اتفاق می افتاد و دست ما کوتاه برای جلوگیری .( حداقل محموله های حساس را دیگر نمیشد با تجاری منتقل کرد) - می شود گفت اکنون این کشتی یک شناور نظامی هست با قابلیت حمل زیاد ( خدا به پادگان ها در سوریه و انشالله که بعداً در یمن سلامتی عطا کند و نیاز آن عزیزان به رسیدن امن محموله ها بیشتر از قبل لازم گردیده است) (در مسیر هایی که کاملاً بسته نباشد ولی کاملاً هم امن نیست که از شناور تجاری استفاده کرد) - چنانچه یک خرید یا فروش تسلیحات که اکنون هم مشروع است و هم قانونی بخواهد صورت پذیرد اینگونه نخواهد بود که یک aw159 wildcat بشینه رو عرشه و ناخدا رو مجبور کنه زانو بزنه و بار رو تحویل بده ( مثل آدریان 1 ) . باید رسماً درگیر بشه که تبعاتش رو براش بالا میبره و این باعث میشه اکثر اوقات صرف نظر کنه. - همچنین دوستان به درستی کاربرد های متنوعی مثل ساپورت کاروانهای تجاری و نقش روانی اون در جلوگیری از ماجراجویی ها اشاره کردند که می تونه مفید باشه . - اینکه ما تجهیزات مناسب فعلاً برای پوشش آبهای دور دست نداریم بر کسی پوشیده نیست ولی همین کار هم جای تقدیر داره و باید دست این عزیزان را بوسید که منتظر نمی موند و از امکانات موجود بهره می برند . انصافاً در ایران شرایط سخت به ما یاد داده که باید با امکانات کم خلاقیت زیاد بکار ببریم . - دوستان به درستی به سطح حفاظتی روی عرشه توجه کردند اما به نظر شخص حقیر زیر عرشه این شناور و رمپ داخلی و بیرونی اون هست که دست عزیزان ما رو در نیروی دریایی برای پیشبرد اهداف بازتر خواهد کرد .
  8. 1 پسندیده شده
    طرح کشتی شهید رودکی؛ در واقع یک ناو حامل RORO هست که 8هزار تن وزن کاملش هست، و به نقلی 91 تریلر توش باید جا بشه.
  9. 1 پسندیده شده
    پیرو تایید صحبت های جنابعالی ، قبلا قایق های تند رو ما در محدوده آب های سرزمینی زیر چتر پدافند هوایی ما قرار داشتند ! و در صورت خروج از آب های سرزمینی کاملا بی دفاع بودن زیرا بهترین ناو ما یعنی سهند با موشک محراب تنها 45 کیلومتر مربع چتر پدافند میتونه ایجاد کنه که کاملا بی اثر هست ! ولی حضور سوم خرداد در رودکی در کنار سهند مساحت این چتر پدافندی به به 105 کیلومتر افزایش پیدا میکنه ! این یعنی میشه حملات پر تعداد های قایق های تند رو چه مسلح به موشک چه حامل پهپاد انتحاری رو خارج از اب های سرزمینی انجام بدیم !
  10. 1 پسندیده شده
    برای سپاه اتفاقا به نظرم با وضعیت فعلی بودجه این بهترین راه هست که با استفاده از منابع محدود به سراغ شکار چنین بازنشستگانی (چه خرید از کشورهای دیگه دارای لندینگ کرافت و لجستیک و ... و چه تجاری های داخلی) بره و با تغییر کاربری قابلیاتهای جنگ ناهمتراز خودش را تقویت کنه. اگر بتونه با طرح های خلاقانه شیوه های نوینی برای یک جنگ احتمالی که غافلگیرانه باشند را هم طراحی کنه که عالی میشه (توجه داشته باشیم که با دشمنی طرف هستیم که یک تهدید را اول شناسایی میکنه و بعد از سالها تحقیق و هزینه یک قابلیت پدافندی براش طراحی میکنه(قایقهای تندرو، حمله سوارم، پهپادها و ...) حالا اگر ما بتونیم برگه های مبهم را افزایش بدیم دشمنی که قابلیتهاش بر مینای نظم و برنامه ریزی هست دچار اختلال میشه تا حدی. رچند با توجه به توضیحات به نظر این قبیل ناوها برای سپاه بیشتر در رابطه با موقعیتهای صلح هست. فراموش نکنیم که دو نفت کش ما بعد از حادثه آرامکو بی سر و صدا توسط طرفی مورد حمله قرار گرفت در دریای سرخ. حالا با اضافه شدن چندین کشور متخاصم و به ظاهر غیرمتخاصم! به سواحل این دریا (ترکیه، امارات، روسیه، و کشورهای مقیم شامل عربستان و حتی مصر و سودان و ... و خصوصا رژیمی چون اسراییل ) حضور نیرویی علاوه بر نیروی دریایی ارتش که وظایف رسمی داره (به عنوان نیرویی با وظایف غیررسمی که اصطلاحا قبلا حسابها باهاش تسویه هم شده و در لیست چی چی ایسم هم قرار گرفته و تحریم شده و ... و دیگه چیزی برای از دست دادن نداره(!) ) در حاشیه دریای سرخ و سواحل عمان و مدار نزدیک اقیانوس هند در زمان صلح و کشمکش های بزن و در رو اتفاقا یک اقدام بسیار حیاتی و عقلانی است. و چون نیاز فوری است فعلا با هر چیز دم دست هست باید این نیاز را تامین کرد. شاید با این نگاه بهتر بشه فهمید تعجیلها و برخی نواقص را.
  11. 1 پسندیده شده
    دوستان نباید بر اساس ظاهر نقد کنید. قبل از هر چیز توجه کنید که سردار گفت در قالب ناو گروه سردار سلیمانی قراره جابجا بشه ! قبل از اینکه به قابلیت های مهم این شناور اشاره کنم ، دستمون @bds110 یه اشاره ای به ماژولار بودن این شناور کردن که به نظر اینجانب کاملا درسته ! اثباتش هم راحته.. شما هیچ چیزی رو روی سطح این شناور نمیتونید پیدا کنید که به صورت دائمی نصب شده باشه! با دیدن تصویر ذیل به راحتی می توان متوجه شد که همه این تجهیزات قابل تخلیه و جایگزینی با تسلیحات متفاوت هست. این ترکیب تجهیزات بروی این شناور صرفا برای رونمایی آماده شده ! هدف نشون دادن این هست که چه چیز هایی میتونه روی این شناور قرار بگیره! قابلیت های ممکن این ناو در نقش پدافندی : حضور سامانه سوم خرداد روی این شناور در محدوده برد رادار های برد بلند زمینی ایران قابلیت خودش رو به صورت 100 در 100 دارد ! ( یعنی کل خلیج فارس و دریای عمان) ولی در صورت خروج از این محدوده و ورود به اقیانوس هند ، متکی به رادار های دیگر شناورهای ناوگروه می شوند ! به عنوان مثال اگر ناو رودکی با سهند عازم اقیانوس هند شوند با ترکیب رادار عصر در سهند و سوم خرداد در رودکی ، قابلیت درگیری با اهداف هوایی رو به 105 کیلومتر افزایش می دهد. نکته سهند با داشتن موشک محراب یا رایم 66 ، فقط در محدوده 45 کیلومتری قابلیت درگیری با اهداف هوایی دارد ! در حالی که با حضور سوم خرداد در رودکی قابلیت درگیری به 105 کیلومتر افزایش پیدا می کند ...... دیگر ترکیب های محتمل در خصوص پدافندی کردن این ناو میتونه حضور پهپاد های انتحاری کرار ( تا 8 فروند ) . این یعنی قابلیت نابودی پهپاد ها و هلیکوپتر ها و اواکس دشمن در محدوده 1000 کیلومتری این شناور ........ قابلیت های آفندی : قابلیت حمل قایق های تندرو ، که از این قایق ها می توان حمله ، شناسایی یا برای حمل پهپاد های انتحاری ابابیل 2 استفاده کرد. قابلیت حمل پهپاد کرار بمب افکن قابلیت حمل بسیاری از موشک های کروز مثل ابو مهدی به علت داشتن فضای بسیار زیاد ! احتمالا قابلیت حمل زیر دریایی انتحاری و مین این شناور با توجه به فضای بسیار مناسب به نظر قابلیت جابجایی نیرو و برخی ادوات زرهی را دارا می باشد . سخن اخر : با نهایت احترام خدمت همه برادران میلیتاری ، دوستان خواهشا اگر نقدی میخواهید بکنید بر مبنای ظاهر اینکارو انجام ندید ! بر مبنای نکات فنی ، علمی و کاربردی بیان کنید! دوستان مهندسین و دانشمندان ما در حوزه ساخت تسلیحات نظامی مطمئنا از ما ها اطلاعات بیشتری دارن و میدونن توانایی های ما چه هست و بر مبنای این توانایی سعی بر رفع نیاز تسلیحاتی کشور دارن.. ما تحریم هستیم یعنی نه دانش در حوزه تسلیحات و نه سخت افزار مربوط به تسلیحات به کشور ما وارد نمیشه ! این یعنی خودمون از ب بسم الله تا اخر باید همه چی رو بسازیم . پس سعی کنیم کمتر تمسخر کنیم بیشتر نقد علمی و کاربردی کنیم
  12. 1 پسندیده شده
    نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب، خبر از الحاق یک ناو جدید به نام "ناو شهید رودکی" داد. منبع تصاویر
  13. 1 پسندیده شده
    خوب با اجازه دوستان چراغ اول رو خودم روشن میکنم : مدتی قبل و در یک تاپیکی پیشنهاداتی رو برای بروز رسانی تایگرهای نیروی هوائی مطرح کرده بودم. با اجازه دوستان و مدیران محترم ؛ تکمیل شده اون پیشنهادات رو با نیت ساخت جنگنده سبک وزن بومی در اینجا بازنشر میکنم : بسته پیشنهادی بنده برای ساخت جنگنده سبک نیروی هوائی : جنگنده ایرانی شماره -1 (آذرخش پارسی) (Iranian Fighter-1 = IF-1 (Persian Thunder ( جنگنده سبک وزن چند منظوره ) بخش اول - پیکربندی سازه : از آنجائی که دهه ها از اولین پرواز پرنده F-5 Tiger در آسمان ایران می گذرد و باز هم از آنجائی که بیشترین تنوع بروز رسانی و تولید نسخه های متنوع ( سیمرغ ، آذرخش ، صاعقه 1/2 ، کوثر و ... ) بر روی بدنه جنگنده اف-5 های نهاجا صورت پذیرفته است ، می توان امیدوار بود که توان ساخت بدنه این جنگنده بصورت 100% در داخل کشور وجود دارد. پس بنده هم برای پیشنهاد ساخت جنگنده سبک چند منظوره داخلی ، از بدنه تایگر کمک می گیرم. اما بدنه اف-5 دارای نواقصی ساختاری هست که می بایست برای طراحی جنگنده بومی این نواقص را برطرف نمود. شاید یکی از مهمترین ضعف های F-5 بالهای کوچک آن باشد که با تعداد پایلون های محدود (7 عدد ) توان چندانی برای حمل تسلیحات ندارد. برای تغییر بالها می توان به سراغ دو گزینه پیش و پس از اف-5 رفت. نخست جت جنگنده N-102 که پیش طرح اولیه نورتروپ بود و بعدها به F-5 تغییر یافت. دوم جت جنگنده F-16XL . شاید در نظر اول مقایسه این دو جنگنده عجیب به نظر برسد ، اما خصلت مشترک هر دو جنگنده بال دلتای آنهاست. N-102 جد اولیه F-5 Tiger F-16 در کنار F-16XL با بال دلتا آذرخش پارسی هم می تواند با دارا بودن دو بال دلتای محدب نظیر F-16XL با کمترین تغییرات در طراحی تعداد پایلون های خود را به دو برابر افزایش دهد به تعداد پایلون های نسخه پیشنهادی F-16XL توجه کنید پوشش بدنه : بارها توسط مقامات دفاعی ما اعلام شده که ما توان تولید مواد جاذب رادار رو داریم. پس چه بهتر هست که بدنه جت های آذرخش رو با مواد جاذب رادار پوشش بدیم تا توان ماندگاری اون ها رو در میدان نبرد افزایش بدیم. اما اگر خودمون توان تولید این مواد رو نداریم ، بهتر هست که بیخیال این بخش بشیم. چون هم کشورهای کمی از این دانش برخوردار هستند ، هم این اندک کشورها چنین چیزی رو در اختیار ما قرار نمیدهند و اگر هم قرار بدهند قطعا پول خون اجدادشون رو طلب خواهند کرد. مخازن سوخت : یکی از عمده ترین مشکلات تایگرها ، برد نه چندان زیاد عملیاتی و مداومت پروازی نه چندان زیاد اونها هست. که البته میشود با مخازن سوخت خارجی این مشکل رو حل کرد. اما بخاطر محدودیت تعداد پایلون های حمل سلاح توسط این پرنده رزمی ، اینکار مقرون به صرفه نیست. پس بهتر است که برای طرحی جت آذرخش پارسی از مخازن سوخت تطبیقی استفاده کنیم. ( تجربه ای که برزیل با تایگرهاش با موفقیت پشت سر گذاشت) . مخازن تطبیقی سوخت در تایگرهای برزیلی لوله سوخت گیری هوائی : طبیعتا دارا بودن این مزیت برای یک پرنده رزمی نیاز به توضیح چندانی ندارد و قبلا هم در یکی دو پرنده موجود نهاجا این تجربه به ثمر نشسته است و توان داخلی کافی برای آن وجود دارد. ( اف-5 و میگ - 29 ) پس قطعا و بی هیچ تردیدی می بایست که جت جنگنده سبک آذرخش دارای چنین قابلیتی باشد تا توان ماندگاری بر فراز آسمان اش متناسب با نیازهای امروز میدان نبرد دسته بندی گردد. تایگر نهاجا مجهز به لوله سوخت گیری هوائی موتور : طبیعتا موتور کم توان J-85 توان تحمل و پوشش دادن این همه تغییرات ( در کل سنگین تر شدن هواپیمای آذرخش نسبت به تایگر ) را ندارد پس بهتر است که برای این جنگنده بدنبال یک موتور جدید با قابلیت های بالاتر باشیم. به عقیده بنده بهترین گزینه برای جنگنده آذرخش استفاده از موتور RD-93 روسی است. موتوری که پیشتر در جنگنده JF-17 چین/ پاکستان هم استفاده شده و راندمان بهتری نسبت به J-80 و هم خانواده های تولید داخل آن دارد. موتور RD-93 جنگنده JF-17 هر چند موتور WS-10 چینی که در جت های J-10 ، J-11 ، J-15 و J-16 چینی کارنامه قابل دفاعی داشته ، هم میتواند گزینه مطلوبی برای جنگنده سبک ایرانی باشد موتور WS-10 چینی ؛ گزینه ای مطلوب برای آذرخش پارسی بخش دوم - تجهیزات الکترونیک ( اویونیک ) نصب نمایشگر بالاسری : داشتن هود یا همان نمایشگر بالاسری (HUD) امروزه جزء لاینفکی از جنگنده های رزمی می باشد و ظاهرا در پروژه کوثر هم نشان داده شده که آذرخش ها توان تجهیز به این قابلیت را دارند. ( توان بومی برای این کار وجود دارد.) پس وجود چنین قابلیتی در جنگنده سبک وزن داخلی ضرورتی غیر قابل انکار و لازم الاجراء می باشد. نمایشگر چندگانه رنگی درون کابین (MFD) : وجود حجم بالائی از عقربه ها و نمایشگرهای آنالوگ ، بخش زیادی از توجه خلبانان تایگر را به خود معطوف میدارد که با نصب یکی الی دو نمایشگر دیجیتال ، در داخل کابین جت آذرخش فضای کابین برای مدیریت پرواز توسط خلبان بسیار بهینه خواهد شد. این اتفاق هم ظاهرا در قالب پروژه کوثر اتفاق افتاده ( هر چند واقعا نیاز نیست که هر عقربه را با یک صفحه نمایشگر جایگزین نمود و نهایتا 1 الی 2 صفحه نمایش کافی است ) رادار هوا به هوا : تجهیز جنگنده های آذرخش به راداری نسبتا قدرتمند ، ضرورتی است که شاید به سختی بشود دلیلی برای رد این نیاز آورد. با توجه به توسعه بسیار زیاد دانش راداری در کشور ، یقینا با اندکی همت و متمرکز کردن یافته ها ، داشته ها و دانش های کسب شده در این راه ، امکان ساخت یک رادار هوا به هوای کارآمد در کشور وجود دارد تا جنگنده بومی ایرانی مجهز به یک رادار بومی نیز گردد. اما در صورت عدم توانمندی صنایع داخلی ، شاید بتوان از چین ، روسیه و برخی کشوهای دیگر در این زمینه طلب کمک نمود. سامانه نگاه به پائین و شلیک به پائین : یکی دیگر از ضرورتهای جنگنده سبک چند منظوره در قرن جدید ، وجود سامانه نگاه به پائین و شلیک به پائین است. تجربه ای که پیشتر در بروز رسانی تایگرهای سنگاپوری ، تایوانی و شیلیائی هم دیده شد. شاید در این حوزه تکنولوژی کافی در کشور وجود نداشته باشد ، اما براحتی میتوان از طریق دیگر کشورها به چنین سامانه ای دست پیدا کرد. سامانه ناوبری و هدایت : برای این منظور میتوان آذرخش ها را به سامانه ناوبری ماهواره ای دوگانه ( GPS / گلوناس ) مجهز نمود. سامانه تشخیص عوارض زمین : هم اکنون سوخو 24 های نهاجا مجهز به سامانه تشخیص عوارض زمین هستند. این قابلیت به خلبان کمک میکند تا در شب یا شرایط بد آب و هوائی پرواز ایمن تری را پشت سر بگذارد و در تعیین مسیر هم دچار خطا نشود. با توجه به تبحر بالای صنعتگران ایرانی در مهندسی معکوس ؛ امکان ساخت نسخه بومی چنین سامانه ای در کشور دور از ذهن نیست و میتوان جنگنده آذرخش را به این سامانه مجهز نمود. کابین هماهنگ با دوربین دید در شب : بنده در ارتقاء های F-5 در کشورهای مختلف با چنین قابلیتی مواجه نشدم اما جنگنده سوخو 25 ام اس در بروز رسانی خودش از چنین قابلیت توانمندی برخوردار است که با تهیه آن از روسیه میتوان قابلیت پرواز در شب آذرخش را بسیار ارتقاء دهد. سامانه شناسائی دوست از دشمن :پیش از این F-5-2000 های ترکیه به این سامانه مجهز شده اند. جنگنده های بومی آذرخش ما هم میتوانند با تکنولوژی بومی و در صورت عدم وجود دانش این کار در کشور با کمک چین و یا روسیه به این قابلیت مجهز بشوند. بخش سوم - تسلیحات و توان رزمی پوشاله / شراره : تایگرهائی که ایران خریداری نموده بود فاقد امکان استفاده از چف و فلیر ( پوشاله / شراره ) برای بقاء پذیری بیشتر در میدان نبرد بودند. اما امروزه این ابزارهای دفاعی به جزء لاینفکی در پرنده های رزمی مبدل شده اند و ضروری است که هر جت جنگنده ای که ساخته میشود به این ابزارها مجهز بشوند. هر چند ظاهرا در سال های پس از جنگ برخی از تایگرهای ایران هم با توان بومی به این امکان مجهز شده اند. هشدار قفل لیزری و راداری : قطعا و بی هیچ تردیدی ضروری است که جت های آذرخش ما به سامانه هشدار دهنده قفل لیزری و قفل راداری مجهز بگردند تا در برابر موشک های شلیک شده به این پرنده ها ، امکان بقاپذیری بیشتری در میدان نبرد داشته باشند. نرم افزار پرتاب بمب های سقوط آزاد : سوخو 24 در ارتقاء به مدل M2 از یک نرم افزار بهینه شده بهره گرفته است که باعث میشود تا خلبان در مناسب ترین زمان اقدام به رها سازی بمب های خود نماید. میتوان این نرم افزار را از طریق روسیه تهیه نمود و آذرخش ها را به این نرم افزار مجهز کرد. سامانه هدف گذاری لیزری : با توجه به توان مناسب پهپادی ایران ، امکان عملیات مشترک آذرخشها با همراهی پهپادهای رزمی و پهپادهای شناسائی ، خارج از تصور نیست. حال اگر جت های آذرخش تولید شده توسط ما مجهز به سامانه هدف گذاری لیزری بشوند ، میتوانند بزرگترین نقیصه تایگر - جد اعلای آذرخش - ( یعنی توان کم حمل تسلیحات ) را با هدایت پهپادهای رزمی ایرانی به سمت هدف بصورت قابل قبولی ارتقاء ببخشند. همچنین پهپادهای شناسائی هم میتواند با استفاده از سیستم هدف گذاری لیزری خود ، موشک ها و بمب های آذرخش را به سمت هدف ، هدایت دقیق تری بکنند. جنگ افزار : در این زمینه طیف متنوعی از تسلیحات هواپایه در ایران ساخته شده است که امکان نصب بر روی آذرخش های پارسی را دارند. موشک هوا به هوا فاطر : نسخه تولید داخل بر اساس موشک سایدویندر آمریکائی. هر چند پروژه فاطر بخاطر وجود تعداد نسبتا بالای سایدویندر موجود در انبار به تولید انبوه نرسید اما پس از تولید جنگنده بومی برای حضور در بازارهای بین المللی ، این جنگنده نیاز به موشکی دارد که توان مچ شدن با سامانه های این هواپیما را داشته باشد و میتوان مجددا پروژه فاطر را به جریان انداخت. موشک هوا به زمین بینا : موشک هوا به زمین بینا در واقع نسخه تولید داخل و مهندسی معکوس موشک ماوریک است. هر چند تایگر در حالت نرمال امکان استفاده از ماوریک را ندارد ، اما تایگرهای تایوانی نشان دادند که با ایجاد تغییر در نمایشگر این جنگنده ، توان حمل و پرتاب ماوریک را هم دارند. پس شلیک بینا از آذرخش ، گزینه غیر محتملی نیست تایگر به روزرسانی شده تایوان با قابلیت حمل و شلیک ماوریک موشک هوا به زمین زوبین : موشک 560 کیلوگرمی با برد 20 کیلومتر موشک هدایت لیزری ستار : خانواده موشک های هدایت لیزری ستار ( ا/ 2 / 3 /4 ) امکان حمل و پرتاب از آذرخش پارسی رو خواهند داشت. موشک هوا به زمین کایت : موشک هوا به زمین که علاوه بر اصابت مستقیم به هدف ، توان حمل کردن 172 بمبلت ریز ضد نفر/ضد تأسیسات را دارا می باشد. موشک کایت از پیشران ماوریک بهره می گیرد. راکت هایدرا انواع بمب های هدایت شونده ، سقوط آزاد و همچنین بمب های خوشه ای ( قدر ، قاصد ، سیمرغ ، یاسر ، یاسین ، بالابان ، سری مارک ، سری فاب و ... ) ============== ادامه دارد ... پ.ن 1 : دوستانی که پسندیدند ، مثبت را فراموش نکنند. پ.ن 2 : ممکن است که برخی از این قابلیت ها در حال حاضر در کشور بطور 100% تحقق پذیر نباشند. پس دوستان به بزرگی خودشان ببخشند پ.ن 3 : ممکن است برخی دوستان هم پیشنهادات دیگری برای جنگنده سبک بومی کشور داشته باشند که خوشحال میشوم که با این پیشنهادات دوستان هم آشنا بشویم. پ.ن 4 : بی صبرانه منتظر مشارکت دوستان در این تاپیک ( بجای نوشتن پیشنهادات در بروز رسانی ) و خواندن پیشنهادات شان هستم.
  14. 1 پسندیده شده
    تصویری از تمامی تیغه ها و غلطک مین روب ساخته شده برای تانک ابرامز در کنار هم از راست به چپ: خیش مین روب، تیغه بولدوزر و غلطک مین روب تمامی تانک های بالا علاوه بر تیغه های مهندسی جهت پاکسازی مناطق الوده مجهز به اخلالگر ضد بمب کناره جاده هستند.
  15. 1 پسندیده شده
    ما نمی تونیم از دشمنان انتظار داشته باشیم که خباثت و ددمنشی نشون ندن ولی می تونیم از دوستان انتظار داشته باشیم که پخته و آگاه رفتار کنند، و کار زیاد و تبلیغات مناسب با حداقل انتقال اطلاعات حساس رو داشته باشند. جمله ای در علم بهداشت حرفه ای هست که سالهاست کلیشه ای است ولی در این ایام می تونیم بهتر به مفهومش پی ببریم که " اول ایمنی بعد کار "
  16. 1 پسندیده شده
    پشت رایانه نشینانی از جنس شرلوک هلمز در این مطلب میخوام از چالشی صحبت کنم که تا امروز فرصت بود ولی چندسالی هست که رنگ تهدیدش را نشان داده است اینجا تقابل تبلیغات و حفاظت اطلاعات هست و تلاش برای پیدا کردن راه میانه بین افراط و تفریط یه زمانی نیروهای داوطلب کاغذهای خرد شده سفارت آمریکا رو کنار هم گذاشتن و اسناد رو زنده کردن و خیلی مثال هایی مشابه تکرار یک داستان : تحلیل از روی عکس های به ظاهر بی اهمیت مگر از یک عکس ساده چه می توان برداشت کرد؟ 1- چهره ها ( تعیین هویت افراد با گشتن در شبکه های اجتماعی یا بانک اطلاعاتی ) 2- موقعیت و محل عکس ( با کمک محل یاب موبایل که در دل عکس پنهان می شود و یا استفاده از تصاویر محل برای یافتن مکان) 3- بدست آوردن شماره سریال ها، آرم ها ( شماره سریال یا شماره مدل یک دستگاه یا هواپیما و یا آرم روی پیراهن افراد ) 4- تعیین ابعاد سلاح یا سیستم با روش مقایسه ای 5- ماکت سازی و حتی ساخت نمونه مشابه از یک اتاق تا یک سلاح ( برای تمرین و آشنایی ) 6- پیدا کردن زمان بندی ها، الگوی رفتاری و فرم لباس و نحوه فکر کردن 7- مقایسه با دیگر عکس ها و پیدا کردن منابع فروش و یا خرید و یا تردد احتمالی 8- پازل چینی و حدس زدن در مورد جزء بعدی یا قبلی ( جهت تعیین ریز تکنولوژی یا تکنولوژی بزرگتر ) احتمالا موارد دیگری نیز خواهد بود که با همت دوستان تکمیل می شود * بعضی این موارد ممکن است روند معکوس باشند و هدف پنهان کردن نفوذ اصلی هست یعنی با داشتن جواب راه حلی غیرواقعی ولی ممکن ارائه داده تا ذهن ها از راه حل اصلی و واقعی اش دور شود ولی با این وجود در نظرگرفتن این نکات بسیار مهم و جدی است 1- چهره ها و سیستم ها( تعیین هویت افراد با گشتن در شبکه های اجتماعی یا بانک اطلاعاتی ) در دوران پرصدای انرژی اتمی، بازدیدی از طرف رئیس جمهوری برای تبلیغات در خصوص دستاوردهای هسته ای انجام شد که چند سال بعد معلوم گردید یک حفره امنیتی را موجب شده است و ترور دانشمندان مهم هسته ای را در پی داشته است. تصاویر از مانیتور سیستم ها و نحوه کار با آنها و خطایی که امروز هم دیده می شود این خطا نه تنها در حوزه هسته ای که در حوزه نظامی هم دیده می شود این تصویر متعلق با چندسال پیش هست و این تصویر متعلق به دیروز و تست موشک کروز ارتش اگر در نظر بگیریم که هر کدام از این عزیزان 5 فامیل (غیر از همسر و بچه و خودشان ) داشته باشند که اینستاگرام، واتس آپ و یا گوشی هوشمند و ... داشته باشند به راحتی توسط سیستم های کامپیوتری دشمن شناسایی و خوراک روش های نفوذ می شوند مثالی دیگر https://twitter.com/AuroraIntel/status/1273545959440551937 این تصویر قدیمی هست ولی تصاویر توسط دوستی تار شده است تا در این تاپیک قرار بدیم که بازتاب ضعف جدی اطلاعات هست البته حرکاتی هم دیده شده است که ارزشمند است ولی ناکافی این در حالی هست که بیشترین عکس را از سایت های بسیج مشاهده می کنیم که ناشی از عدم جدی گرفتن موضوع حفاظت اطلاعات بدلیل آموزش و اعتماد است، اعتمادی که به گوشی های موبایل نباید کرد. این تصویر رو یکی از سربازان بازنشسته آمریکایی در اینترنت گذاشته است و گفته شب قبل از حمله به عراق در سال 2010 یعنی بعد از ده سال آن قدر موضوعات حفاظت اطلاعات را جدی در نظر گرفته که خودش عکس ها را سیاه کرده است این همان آموزش هست که دنبالش می گردیم 2- موقعیت و محل عکس ( با کمک محل یاب موبایل که در دل عکس پنهان می شود و یا استفاده از تصاویر محل برای یافتن مکان) - بحث محل یابی فقط مختصات نقشه و تعیین نقاط نیست درست است که هر جا می رویم موقعیتش روی موبایل ما ثبت می شود ولی یک مورد دیگر به نام موقعیت درون عکس هم هست که در موبایل اپل بصورت یک امتیاز معرفی می شود یعنی شما با موبایل عکس می گیرید و این عکس بصورت دیجیتال درون دیتاهایش دارای محل تصویر برداری هست و اگر هم کپی تصویر ارائه شود با سرچ درون گوشی ها یا عکس های مشابه با این تصویر در بانک دشمن به طریقی موقعیت محل پیدا می شود برای مثال عکسی گذاشته می شود که برای دشمن مهم می شود، درون بانک های اطلاعاتی که گوشی ما هم جزئش هست دنبال عکس مشابه می گردد و اگر من عکسی مشابه داشته باشم ولی به اشتراک هم نذاشته باشم کافی هست که موقعیت محل لو برود - روش دیگر استفاده از شرایط محیطی هست پیشنهاد میدم فیلم Escape Plan تولید سال 2013 رو نگاه کنید، بخشی از این موارد رو توضیح میده، یا سریال prison break که اون هم این روش ها رو میگه https://en.wikipedia.org/wiki/Escape_Plan_(film) https://www.aparat.com/v/ZSrTX/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85_%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87_%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1_%D8%A8%D8%A7_%D8%AF%D9%88%D8%A8%D9%84%D9%87_%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C مثال دیگر شناسایی مختصات جغرافیایی کار خانه تولید فیبر کربن درشهرک صنعتی سفید رود رشت https://www.kcl.ac.uk/news/irans-carbon-fibre-facility-located-a-case-study-in-open-source-techniques مثال دیگر بازدید ها و فیلم های صدا و سیما هست که باعث لو رفتن محل ها شده است بازدید رئیس مجلس از سایت موشکی http://wikimapia.org/36729633/i#/photo/6131900 https://view.ceros.com/miis-edu/nti-missiles-of-the-middle-east/p/1 و تحلیل داده و تصاویر این سایت هایی هست که مراکز ایران رو پیگیری می کنن ، حالا حساب کنید دشمنانی داریم که ماهواره و ابزارشان بیشتر از این افراد هست که فقط تصاویر ماهواره ای تجاری رو دارن https://isis-online.org/isis-reports/imagery/category/iran یکی از گزارش هاشون https://isis-online.org/uploads/isis-reports/documents/The_Alleged_Nuclear_Weapons_Development_Site_near_Abadeh_June_10_2020_final.pdf - یا درمورد محل شهادت شهید تهرانی مقدم تست موشکی و یافتن محل یا حتی عکس درون عکس - یا معادن اورانیوم ایران و تکمیل با عکس ماهواره ای - وقتی این اطلاعات کف اینترنت هست یعنی اطلاعات سوخته این گزارش مربوط به سایت اباده هم خواندنی هست حتی اگر وهم و خیال باشه https://view.ceros.com/miis-e...siles-of-the-middle-east/p/1 https://isis-online.org/isis-reports/detail/the-alleged-nuclear-weapons-development-site-near-abadeh-iran/ 3- بدست آوردن شماره سریال ها، آرم ها ( شماره سریال یا شماره مدل یک دستگاه یا هواپیما و یا آرم روی پیراهن افراد ) مثال یا شماره پرنده های خودمان که بعد از مدتی محل و نقل و انتقال ها رو نشون میده، این مورد برای پرنده های ترابری مثل سی 130 مهمتر میشه یا حتی پلاک خودروها یا شماره سریال یک قطعه 4- تعیین ابعاد سلاح یا سیستم با روش مقایسه ای این روش یکی از قدیمی ترین و معروف ترین روش ها هست که دیروز در تست موشک کروز سریع یه دونه بیرون اومد بعضی از مثال ها چند مورد رو شامل می شوند ولی هدف توجه به این حجم اطلاعات ناپیدا هست امیدوارم دوستان مواردی که گفته شد را تکمیل و تصحیح کنند ادامه دارد -------------- اول با تشکر از جناب @HRA , @Lord-Soldier و @bds110 بابت شرکت در تاپیک و تولید مطلب و تشکر از جناب @bds110 @shirazz بابت ارائه مطالبی که در این نوشته ارائه می شود
  17. 1 پسندیده شده
    شلعه های خشم تانک ابرامز ارتش امریکا حاضر در حادثه ویکو که طی آن اعضای فرقه داوودیه در اتش سوختند
  18. 1 پسندیده شده
    نمونه آزمایشی سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک تانک T95 نمونه آزمایشی سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک تانک T95E1 با برجک M60A2
  19. 1 پسندیده شده
    دو خودروی بازیابی زرهی Buffel یونان در حال بلند کردن یک تانک لئوپارد 2A4 با وزن حدودی 60 تن
  20. 1 پسندیده شده
  21. 1 پسندیده شده
  22. 1 پسندیده شده
    تست اولین نمونه پلتفرم زرهی ایتان مجهز به برجک رزمی https://www.aparat.com/v/9b0Vn ارتش رژیم صهیونیستی اولین نمونه پلتفرم زرهی 8x8 ایتان مجهز به برجک رزمی را ساخته است و مورد آزمایش قرار داده است. همان طور که قبلا گفته شده بود این برجک رزمی مجهز به توپ 30 میلیمتری و موشک های ضد زره اسپایک است. ارتش رژیم صهیونیستی قبلا اشاره کرده بود که برخلاف نمونه های نفربر زرهی نامر که برجک رزمی آنها مجهز به سیستم دفاع فعال تروفی خواهد بود پلتفرم چرخدار اینان مجهز به سیستم دفاع فعال مشت آهنین است. اسرائیل از زمان معرفی این پلتفرم (1395) تا به امروز برنامه مرتب ، مدون و منظمی را انجام داده است تا پلتفرم چرخدار زرهی خود را به شکل استاندار وارد خدمت کند.
  23. 1 پسندیده شده
    بسم الله الرحمن الرحیم رادار سوئدی Giraffe یا "زرافه" خانواده ای از رادارهای آرایه فازی دو و سه بعدی زمینی و دریایی باند G/H (4 تا 8 گیگاهرتز) با جستجوگر الکترونیکی غیرفعال (PESA) و رادارهای باند X/S با جستجوگر الکترونیکی فعال (AESA) است که به منظور کاربری های نظارتی ، سیستم های فرماندهی و کنترل پدافند هوایی و سیستم دفاع هوایی با برد متوسط و کوتاه (SHORAD) یا استفاده به جهت پرکردن خلا های راداری در یک سیستم دفاعی هوایی بزرگتر طراحی شده اند.این رادار نام خود یعنی زرافه را به خاطر شیوه استقرار تاشونده خود که میبایست از سطح زمین و درختان اوج بگیرد تا دامنه مؤثر خود را در برابر اهداف هوایی ارتفاع پست گسترش دهد کسب کرده است. اولین سیستم ها در سال 1977 تولید شده اندو تا سال 2007 ، حدود 450 دستگاه از انواع مختلف تحویل شده است.این رادار سابقا ساخت شرکت Ericsson Microwave Systems بوده که در سال 2006 توسط شرکت Saab خریداری شد و به Saab Microwave Systems تغییر نام داد. محصولات به دو دسته آرایه فازی فعال و غیر فعال تقسیم میشن که به شرح زیر است : رادارهای ارایه فازی با جستجوگر الکترونیکی غیرفعال (PESA) Giraffe 40 Giraffe 50AT Giraffe 75 Giraffe S Giraffe AMB ( Agile Multi Beam ) Sea Giraffe AMB ARTE 740 رادارهای ارایه فازی با جستجوگر الکترونیکی فعال ( AESA) در ماه مه 2014 بخش سامانه های دفاعی الکترونیکی (EDS) شرکت ساب از دو کلاس جدید از رادارهای AESA زمینی و دریایی خود در باندهای X و S رونمایی کرد. سه سیستم زمین پایه : Giraffe 1X Giraffe 4A Giraffe 8A و دو سیستم دریایی : Sea Giraffe 1X Sea Giraffe 4A Sea Giraffe 1X Giraffe 1X در بین تمام این سیستم ها، رادار 3 بعدی کوتاه برد Giraffe 1X / Sea Giraffe 1X بسیار کاربردی است ، که شرکت سازنده از آن بعنوان تغییردهنده بازی نام می برد .دلیل اصلی معرفی این سری از رادارها توسط بنده هم همین هست که با ویژگی های رادارهایی در این سطح آشنا بشیم و نیاز دفاعی کشور به این نوع رادارهارو بررسی کنیم . Rickard Dalsjo ، مدیر محصولات راداری برای کاربری نظارتی ئر مورد این رادار خاص توضیح می دهد : " فناوری به جایی رسیده است که به محض شروع به حرکت نیروها برای انتقال ، آنها در معرض دید قرار می گیرند و انتظار خواهند داشت که اقدامی تهدید آمیز در مسیرشان صورت بگیرد.در برخی شرایط ، آنها حتی نمی توانند بیش از چند ثانیه در یک موقعیت قرار بگیرند."در چنین شرایطی ، بدست آوردن آگاهی وضعیتی و ادامه حرکت یک تغییر دهنده بازی است. این یکی از دلایلی است که Saab سیستم راداری Giraffe 1X را توسعه داده است. Giraffe 1X به گونه ای طراحی شده است که در طول عمر خود اقتصادی باشد. این سیستم مدولار است ، به این معنی که در صورت دسترسی به گزینه های بهتر ، قطعات به راحتی جایگزین و به روز میشوند. او نتیجه می گیرد: "این بدان معنی است که این سیستم نه تنها زنده می ماند بلکه مدرنیزه و بهبود نیز می یابد. قابلیت های عملکردی ثابت ، متحرک یا استقراری : Giraffe 1X قابل استفاده به صورت ثابت و متحرک برای نظارت یا پدافند هوایی زمین پایه Ground-Based Air Defence (GBAD) کوتاه برد است .در حقیقت این رادار را می توان با یک هلیکوپتر یا وانت جابجا و حمل کرد. می توان آن را به طور دائم روی یک ساختمان یا بروی یک دکل نصب کرد یا در یک وسیله نقلیه مناسب سوار کرد. این سیستم را می توان به صورت از راه دور نیز به کار گرفت و می توان در لحظه روشن یا خاموش کرد. قابلیت حمل در یک وسیله نقلیه 4x4 ، آگاهی موقعیتی قدرتمندی را در زمین فراهم می کند. وزن بسیار پایین ، ابعاد کوچک ، کم توان ، اثر راداری (footprint) خفیف Dalsjo توضیح می دهد که با وجود بسیاری از درگیری هایی که در مناطق پیچیده شهری رخ می دهد ، نیروهای زمینی باید چابک باشند و بتوانند به سرعت به تهدیدات پاسخ دهند. در حالی که سایر سیستم های راداری زمینی غالباً 1.5 تن وزن دارند و برای حمل و نقل به کامیون احتیاج دارند ، سیستم Giraffe 1X فقط 150 کیلوگرم وزن دارد و می تواند توسط هر وسیله نقلیه متعارف حمل شود. هیچ یک از اجزای آن بیش از 60 کیلوگرم وزن ندارند ، به این معنی که این سیستم قابلیت جابجایی سریع توسط نیروی انسانی را دارد. در شرایط جنگ شهری ، شما می توانید آن را در عرض چند دقیقه به پشت بام یک ساختمان یا مکانی مشابه مستقر کنید و پرسنل و وسیله نقلیه در جایی از زمین پناه بگیرند. با مصرف انرژی 2.3 KW یكی از محیط كاربردی Giraffe 1X در نیروی دریایی است كه می تواند باعث بالابردن عمل نظارتی برای طیف گسترده ای از شناور ها شود.این گزینه ای ایده آل برای شناورهای با فضای محدود است. اثر راداری (footprint) خفیف باعث می شود Sea Giraffe 1X به خصوص برای شناور موشک‌انداز (FAC) و شناور گشتی (Patrol Craft) ، یا حتی قایقهای جنگی و شناورهای بدون سرنشین مناسب باشد. این رادار می تواند توانایی رزمی شناور های کوچکتر را به صورت قابل توجهی افزایش دهد.همچنین این سیستم می تواند به منظور پر کردن خلاهای راداری در کشتی های بزرگتر نیز مورد استفاده قرارگیرد. ترکیب Giraffe 1X با رادار های قدرتمند دوربرد در چنین شناورهایی ، ضمن افزایش تنوع باند فرکانسی ، قابلیت آگاهی موقعیتی بسیار عالی را فراهم می کند. چند منظوره ، چند ماموریته ، قابلیت شبکه محوری بالا : Giraffe 1X این قابلیت را دارد که همزمان رادار نظارت هوایی ، رادار جستجوی هدف GBAD و یک سیستم کشف و هشدار (sense and warn) پرتابه RAM (Rocket, Artillery, Mortar) را بدون تداخل در عملکرد فراهم کند. این رادار می تواند اهداف بال ثابت و دوار ، موشک و RAM و همچنین پهپادهای کوچک را در محیط های شلوغ ردیابی کند. این سیستم همچنین یکپارچه سازی فوق العاده بین سیستم های تسلیحاتی و لینک های داده تاکتیکی (tactical data links) را ارائه می دهد و می تواند کاملاً با قابلیت‌های C3 پیکربندی شود.در طراحی Giraffe 1X بر عملکرد شبکه ای تأکید زیادی شده است. این رادار با وجود اندازه کوچک کارایی بالایی دارد. با افزایش ارتفاع دکل ، می تواند هواپیماهای بزرگ را تا 100 کیلومتر ردیابی کرده و همچنین به تشخیص موشک و خمپاره ها بپردازد. Giraffe 1X در هر ثانیه کل محیط را پایش و تمام تهدید هوایی از جمله اهداف کوچک ، کند ، ارتفاع زیاد و پایین را کشف و دسته بندی میکند. این سیستم داده های سه بعدی دقیق را برای کلیه اهداف موجود در محیط فراهم می کند.موقعیت سلاح (Rocket, Artillery, Mortar) و محل برخورد به عنوان گزینه ای قابل ارائه است. این سیستم به صورت 360 درجه شناسایی و ردیابی تهدیدات RAM را حتی در شرایط آتش سنگین ارائه می دهد. این بدان معنی است که می تواند به طور خودکار هشدار در مورد تهدیدهای دریافتی را به نیروهای شما ارائه دهد و زمان لازم برای آمادگی و پاسخ را برای آنها فراهم کند.هنگامی که چابکی و حضور نزدیک به منطقه جنگی ضروری باشد ، سیستم نظارت سه بعدی Giraffe 1X برای محافظت از نیروهای درحال حرکت و جنگ افزارها در برابر تهدیدات هوایی وجود دارد. Giraffe 1X یک جزء ایده آل برای نظارت هوایی در محدوده VSHORAD است و می تواند به عنوان یک پر کننده خلا راداری مورد استفاده قرار گیرد تا حفظ هوشیاری مداوم و دقیق وضعیت هوایی را در اختیار فرماندهان قرار دهد. Giraffe 1X همچنین از قابلیت منحصربه فرد شرکت ساب یعنی "کم ارتفاع،کم سرعت،کوچک" (ELSS) Enhanced Low, Slow and Small برخوردار است ، به این معنی که می تواند اشیاء کوچک را به عنوان هواپیماهای بدون سرنشین در مسافتهای وسیع ردیابی و طبقه بندی کند. همچنین می تواند هواپیماهای بدون سرنشین را از پرندگان که دارای الگوهای حرکتی بسیار مشابه هستند ، تفکیک کند .عملکرد ELSS به صورت موازی با حالت نظارت هوایی و کشف موشک و پرتابه (RAM) کار می کند . این قابلیت راداری اکنون نظر تعدادی از فرودگاه های جهان را به عنوان بخشی از استراتژی ضد پهپادی جلب کرده است.این توانابب همچنین دارای استفاده بالقوه برای سفارتخانه ها در مناطق خاصی از جهان است. نمونه ای از ارائه LSS طبقه بندی LSS - نتیجه آزمایشی رابط کاربر گرافیکی Giraffe (GUI) همچنین با تابع های اختصاصی LSS به روز می شود که این به کاربر کمک می کند تا عملکرد سنسور را برای وضعیت فعلی و الزامات تاکتیکی به همراه شناسایی و طبقه بندی اهداف هوایی بهینه کند.Giraffe ELSS تمام پارامترهای ممکن از پهپادها را ضبط کرده و از آن استفاده می کند ، از جمله داده های مسیر، داده های حرکتی و رفتاری ، داده های سطح مقطع راداری ، داده های داپلر و میکرو داپلر بر اساس سیگنالhigh stability clean رادار Giraffe . در تصویر بالا سمت چپ گزارش های مربوط به یک پهپاد بسیار کوچک (کمتر از 1.5 کیلوگرم) ، جایی که پهپاد به طور خودکار شناسایی ، ردیابی و طبقه بندی شده (نقاط زرد) نشان می دهد. همچنین در عکس مسیر پرنده ها نشان داده شده است ، که به عنوان پهپاد طبقه بندی نشده اند (نقاط آبی). این رادار در فاصله 4 کیلومتری پهپاد قرار دارد. مشخصات فنی multiple beam concept state of the art clutter suppression Detection of target fuselage Detection of moving parts when visible Saab-unique classification algorithms منابع : https://saabgroup.com/media/stories/stories-listing/2019-03/agile-protection-for-forces-on-the-go/ https://saab.com/air/sensor-systems/ground-based-air-defence/giraffe-1x/ https://portalstoczniowy.pl/wiadomosci/saab-opracowal-system-radiolokacyjny-giraffe-1x-dla-ochrony-mobilnej-jednostek-operacyjnych/ https://en.wikipedia.org/wiki/Giraffe_radar#cite_note-6 https://saab.com/globalassets/commercial/air/sensor-systems/ground-based-air-defence/giraffe-1x/giraffe_-1x_product_folder.pdf https://saab.com/naval/situational-awareness/multi-role-surveillance-radar/seagiraffe/ https://saab.com/land/ground-based-air-defence/counter-uas-capability/giraffe-elss-uav-detection-and-tracking/
  24. 1 پسندیده شده
    تصویر گرافیکی پلتفرم ایتان مسلح به برجک رزمی جدید ارتش رژیم صهیونیستی تصویر گرافیکی اجزاء برجک رزمی - منابع اسرائیلی از مسلح بودن این برجک رزمی به موشک هدایت شونده اسپایک خبر می دهند. به نظر می رسد لانچر های موشک های هدایت شونده همانند برجک رزمی Samson Mk II در داخل برجک جمع و در صورت لزوم از برجک خارج می شوند جابه جای ایتان برای گذارندان های تست ها و آزمایشات پلتفرم ایتان در مراحل تست فضای داخلی نفربر ایتان و پنل کاربری
  25. 1 پسندیده شده
    شما از مراودات نظامی کشور اطلاعات داری !؟! ___ تا همین چند وقت پیش یعنی 20 و خورده ای سال بعد از این ماجرا کسی نمیدونست که اف 4 فانتوم با موشک استاندارد !! به جنگ میگ 25 رفته !! هیچ کس نمیدونست که با همین موشک هاوک یک فروند میگ 29 توسط اف 14 شکار شده !! ... درست میفرمایید ... بنده اشتباه خوندم ... پس با در نظر گرفتن سرعت بالای صوت (متوسط 1.1 الی 1.4 ماخ ) باید گفت موشک هاوک براحتی میتونه با اف 15 16 18 از فاصله دور از نزدیک در حین فرار درگیر بشه و تحت شرایطی که اف 15 در حال فرار (چون این یکی اگر وزنش کم باشه راحت و سریع میره تا ماخ 2 و بالاتر و در حال فرار ممکنه موشک بهش نرسه ... ما برد این موشک رو متوسط 65 کیلومتر در نظر میگیریم ! و همین میگه که از تمامی موشک های موجود در انبارهای نظامی کشورهای منطقه و آمریکا (احتمالا بجز متئور ) برتر هست و این موشک نشان داده که کاملا مطمئن عمل میکنه .... ! الان دیگه بحث بر سر مهندسی معکوس یا بروز رسانی نیست (موشک های هدایت راداری نیمه فعال عمدتا تا برد های در حد 60 کیلومتر بیشتر قابل هدایت نیستند چون توان رادار هواپیما کم هست) بهترین کار ساختن موشکهای جدید تر هست ...