Recommended Posts

 
Center_Corner_Right2.png
VijehLogo.png
IMG2201492817125513963926.jpg
 
 
افشاي مذاكرات محرمانه احمدي‌نژاد و سيدحسن خمینی/ می توانم به سادگی اکثریت مجلس را به دست بگیرم/ پشت صحنه حملات، هاشمی است /احمدی نژاد به دیدار خاتمی می رود
 
مثلث آنلاین:سیدحسن خمینی به احمدی نژاد پیشنهاد کرده که وی شخصا به دیدار هاشمی رفسنجانی برود.

27 شهريور ماه بود كه احمدي‌نژاد يكباره به فكر اين افتاد كه به سمت بهشت‌زهرا حركت كرده و سري به مرقد امام زده و در جريان ساخت حرم قرار گيرد.
این دیدار اگر چه یک ملاقات رسمی و برای بازدید از روند توسعه حرم توصیف شده اما از همان زمان حرف و حديث‌هايي درباره اين ديدار وجود داشت كه همان زمان مثلث‌آنلاين در گزارشي به آن اشاره كرد.(متن این گزارش را اینجا بخوانید)
در آن گزارش اشاره شده بود كه «این دیدار در ادامه تلاش های احمدی نژاد برای ترمیم روابطش با چهره سیاسی بعد از خروج پاستور است.» حالا يك سايت خبري كه در خارج از ايران فعاليت مي‌كند مدعي است به متن اين گفت‌وگو دست يافته و آن را منتشر كرده است. این سایت همچنين مدعي است كه احمدي‌نژاد خواستار ديدار با سيدمحمد خاتمي است اما رئيس‌دولت اصلاحات اين درخواست را نپذيرفته است.

دردیدار سيدحسن خميني و محمود احمدي نژاد «حمید بقایی» نیز رییس دولت نهم و دهم را همراهی می کرد.این سایت مدعی است مدعي است كه «محموداحمدی نژاد» در اين ديدار پیرامون شرایط سیاسی کشورازجمله انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و نیز انتخابات آینده ریاست جمهوری اظهاراتی را ایراد كرده است.
اين سايت خبري مي‌نويسد: «درآن دیدار محموداحمدی نژاد گفته بود:«برنامه ای برای انتخابات پیش روی مجلس‌ شورای اسلامی ندارم، لیکن با توجه به نفوذ مردمی و محبوبیتی که دارم می توانم به سادگی اکثریت مجلس را در دست گیرم.»
بنا براين گزارش احمدي‌نژاد همچنان در اين تصور است كه داراي محبوبيت بسيار بالايي در ميان مردم است و به علاوه معتقد است كه دولت روحاني موفقيتي نداشته است. او گفته:‌«من هیچ علاقه ای برای ورود به عرصه رقابت های انتخاباتی ندارم، اما اگر بخواهم وارد انتخابات شوم، مدنظر بنده انتخابات ریاست جمهوری آینده خواهد بود، چرا که با توجه به محبوبیت من و نیزعدم موفقیت دولت فعلی، پیروزی من می تواند حتمی باشد.»»
بنابر ادعاي اين سايت، محموداحمدی نژاد درادامه این دیدار به موضوع انتشارانتقادها وافشاگری‌ها پیرامون فسادها و شیوه مدیریتی وی در دوران ۸ ساله اش در رسانه های‌عمومی اشاره کرده و دراظهار نظری مدعی شده که پشت صحنه این حملات، شخص هاشمی رفسنجانی است واوست که دارد به رسانه ها و چهره های سیاسی هردوجریان اصلاح‌طلبان واصول‌گرایان خط می دهد که به من حمله شود.
درادامه این دیدار و نیز درپی این اظهارات حسن خمینی به محموداحمدی نژاد می گوید که آن‌چه وی تصور می کند خلاف واقع است وآقای هاشمی پشت این موضوعات نیست. سیدحسن خمینی درادامه به وی پیشنهاد نموده که وی شخصا به دیدار هاشمی رفسنجانی برود و با وی دیداری داشته باشد.
اين سايت همچنين مدعي شد كه «طي روزاخیر نیز، نزدیکان محمود احمدی نژاد در دیدار با نزدیکان سیدمحمد خاتمی، پیشنهاد دیداراین دو تن با یک‌دیگر را دادند که هنوز درخواست این دیدارازسوی سید محمد خاتمی بی پاسخ مانده است.»

این خبر هنوز از سوی دفتر دکتر احمدی نژاد یا حجت الاسلام سید حسن خمینی تایید و تکذیب نشده است . مثلث آنلاین آمادگی دارد پاسخ و واکنش به این خبر را درج کند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اشرار مسلح عصر سه شنبه با ورود به داخل یک مدرسه در روستای گورناک در شهرستان قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان معلم مدرسه را به رگبار بستند. .
 
resized_766359_803.jpg
 
resized_766360_881.jpg
 
resized_766361_859.jpg
 
 
----------------------------------------------------------
 
در صورت نداشتن اکانت گالری انجمن ، لینک بگذارید / 00Amin
ویرایش شده در توسط 00Amin
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

اشرار مسلح عصر سه شنبه با ورود به داخل یک مدرسه در روستای گورناک در شهرستان قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان معلم مدرسه را به رگبار بستند. .
 
 

 

بای ذنب قتلت

 

یاد وحشیگریهای طالبان و بوکو حرام و جانوران مشابه در به قتل رساندن اصحاب ترویج علم افتادم.

امیدوارم اشرار و خصوصا کسانی که قلاده اشرار را در دست دارند، تاوان این خون را با مغز استخوان بپردازند

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

طراحی 3 نوع هواپیمای ایرانی کلید خورد

رئیس سازمان صنایع هوایی ایران با اشاره به طراحی 3 نوع هواپیما، گفت: در زمینه پهبادهای تجاری، شرکت‌های بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
 
به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر منطقی در نشستی خبری با اشاره به برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران در کیش، گفت: در این نمایشگاه ما در 4 حوزه محصول، خدمات، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه ها و حوزه توسعه روابط بین الملل و صادرات تمرکز کردیم.
 
وی با اشاره به ساخت انواع بالگرد و با مشارکت بیشتر بخش خصوصی، اظهار داشت: تا سال 2025 پیش بینی شده است که 70 درصد هواپیماها در حوزه تجاری، فعالیت دارند و کارهای مراقبت از خطوط لوله های نفت، محیط زیست و دیگر موارد را انجام می دهند و ما به دنبال این هستیم تا در این حوزه وارد شویم.
 
رئیس سازمان صنایع هوایی ایران با اشاره به اینکه هواپیماهای هوانوردی عمومی هم از دیگر حوزه هایی است که وارد می شویم، گفت: موضوع شرکت‌های دانش بنیان هم از دیگر مواردی است که قصد داریم با تقویت شرکت‌های خصوصی آنها را فعال کنیم.
 
وی تصریح کرد: در بخش موتورهای پیستونی طرح‌هایی را به بخش خصوصی واگذار کردیم و به دنبال این هستیم که اگر بخش خصوصی آمادگی داشت، ساخت توربین‌ها را هم به این بخش اضافه کنیم.
 
منطقی با اشاره به اینکه نوعی فن بازار در نمایشگاه ارائه می کنیم، بیان کرد: به دنبال ایجاد یک هایپر مارکت در بخش هوایی هستیم، ضمن آنکه بخش هوایی نیاز به تست‌های متعددی دارد؛ به همین جهت دومین پروژه شبکه آزمایشگاهی هم از موضوعاتی است که باید از شبکه های موجود استفاده کرد.
 
منطقی با بیان اینکه به دنبال ایجاد شبکه ای برای تبادل تجارب و بازنگری هستیم، اظهار داشت: ما 33 پارک علمی و فناوری داریم که برای اولین بار اینها را به صورت شبکه تقسیم بندی می کنیم و پروژه ها را به شبکه ای از پارک‌ها واگذار می‌کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه به دنبال مشارکت‌های بین المللی در توسعه خدمات صنایع هوایی هستیم، گفت: این نمایشگاه به عنوان بستری برای توسعه صادرات خواهد بود و ما به دنبال این هستیم تا صادرات خودرو در این بخش را افزایش دهیم.
 
منطقی با اشاره به اینکه 27 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند، گفت: 500 شرکت دیگر هم نیز آمادگی ورود به این بخش را دارند، همچنین 10 درصد از این شرکت‌ها در نمایشگاه حاضر می‌شوند.
 
وی با اشاره به طراحی هواپیما، اظهار داشت: هواپیماهایی که در کلاس بیستم طراحی می‌شوند هم با توجه به انتقال تکنولوژی ای که انجام شده توانایی بسیاری داریم و مدارک بین المللی را هم کسب کرده ایم، همچنین در زمینه توسعه همکاری برای هواپیماهایی با وزن بالاتر هم وارد شده است.
 
منطقی درخصوص ساخت پهباد هم اظهار داشت: با توجه به روندی که در دنیا برای استفاده از این مجموعه به وجود آمده، در این نمایشگاه برای اولین بار موضوع پهباد مطرح می شود در حالی که در گذشته بیش از 90 درصد این نمایشگاه مربوط به حوزه دفاعی بوده است.
 
وی از طراحی هواپیماهای عمومی با وزن بیش از 20 تن با مشارکت کشورهای غربی و شرقی خبر داد و افزود: هواپیماهای 2 تا 6 نفره هم در این سازمان طراحی می شود، همچنین برای هواپیماهای 150 نفره هم وارد طراحی شدیم و با توجه به اینکه 57 درصد از ناوگان دنیا را این هواپیماها به خود اختصاص می دهند، بنابراین امیدواریم که با مشارکت بخش خصوصی در این حوزه وارد شویم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان امروز منوچهر منطقی مدیر عامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح درگفتگو با خبر گزاری فارس گفت هواپیمای گشت دریایی وترابری ایران 140(عقاب)اماده است وهمچنین ایشان فرمودند که گشت دریایی در دو مدل تعریف شده که نمونه اول ان تولید شده ونیروها از ان استفاده کرده اند وراضی بوده اند ونمونه دوم در حال طراحی است وهمچنین از قرار دهی موتور قوی تر وبا ضریب اطمینان بالاتر روی ان خبر دادندو گفتند مدل ترابری با موتور قوی در بهار پیش رو به تولید انبوه می رسد. :applause:

ویرایش شده در توسط mahdifly
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر میاد که از همون آغاز پروژه بدنبال موتور دیگر برای ایران 140 بودن ، ولی این تلاش ها که قطعا بدون هزینه هم نبوده ، به دلیل تحریم ها نتیجه بخش نبوده !

 

به قولی تنها موتور در دسترس ما همین موتور توربوشفت تی وی 3 هست که با اضافه کردن چندتا قطعه ، اسمش رو.گذاشتن توربوپراپ !

 

البته به نظر میاد که امکان بازطراحی کامل تی وی 3 روی کاغذ وجود داره !

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کسی که علمش واقعی باشه، دزدی و دروغ نباشه، می تونه با تغییر نوع سوخت، تغییر چند آلیاژ ساده ريیم ورودی موتور رو تغییر بده،‌ هیچی نه،‌می تونه میزان سوخت ورودی موتور رو تغییر بده، استهلاکش رو بیشتر کنه ولی از اون خراب شده یک مدت کار بکشه.

(البته کسی که یه خورده علمش بیشتر باشه کلا یه BDB Actuator میذاره پشت محفظه احتراق، سوخت رو یونیزه می کنه و کلا فقط یه ضریب تصحیح میزنه روی میزان ورود سوخت، یعنی یه چیزی هم توان اضافی میاره).

وقتی که دارید پوستر تحلیل می کنید که فلان چیز رو ساختن بهمان چیز رو هوا کردند این نمونه ها رو مد نطر داشته باشید که کسی که محفظه احتراق یه موتور 40 سال پیش رو نمی تونه تغییر بده توانایی هاش در چه حده،

این بحث توانایی خنگ بودن نیست، بیاین بریم همین الان از ژورنال Turbomachinery از ASME براتون ریز متدولويی هاش رو در بیارم،‌دونستن اینکه این کار چجوری انجام میشه هنر نیست،‌هنر انجام دادن و سازماندهی امکانات، بودجه و نفرات قابل هست که ندارند.

خوبی این میدونید چیه؟ اگر لاپوشونی نشه، اگر مثل مشرقی ها رندگی یک عده به تملق از اینها نگذره،‌میشه این امور رو با چند مدیر لایق اصلاح کرد،‌

نمونه این اصلاح حضور امیر سیروس باهری و شش سیگماهای معروفشون در پنها بود.

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوست عزیز تغییر موتور انگار جدیه چون موتور هایی از شرکت انتونف و ایلیشون وسوخو وتوپولف خریدن ودارن امتحان میکن که ببینن کدام موتور برای دریا وکدام موتور برای ترابری در ایران مناسبه

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

البته به نظر میاد که امکان بازطراحی کامل تی وی 3 روی کاغذ وجود داره !

 

تو نمایشگاه هوایی کیش اخیر، یک بنر بود راجع به پروژه ساخت و بهینه سازی موتور تی وی 3 ، تو یکی از فیلم ها بود.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

تعویض موتور حرف چرندیه

 

دوست عزیز ببخشید که حرف ما مورد پسند شما نشد، شما که ادم با اطلاعی به نظر می رسید باید بدونید که موتور تی وی 3 برای بالگردهایی که در سرزمینهای سرد ( و با هوای چگالتر) کار می کردند در اصل طراحی شده بود و در فلات مرکزی ایران با اون ارتفاع بالا و دمای بالاتر از جایی مثل روسیه این موتور کارایی نداشت.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

Airbus E-Fan

Airbus_E-FAN_00-620x350.jpg

 

 

این مدل برقی دو نفره ایرباس هست موتورهای برقی ساده ای داره که در اصل فقط دو تا فن برقی هستن فکر نکنم ساختش مشکل باشه  میشه تیلت روتور ساخت که عمود پرواز هم باشه اثر حرارتی  نداره 1 ساعت پرواز میکنه  هزینه هر ساعت پرواز و تعمیراتش  ارزان هست موتور هم ارزان هستش میشه از فایبر گلاس و مواد رادار گریز بسازی کلا گزینه مناسبیه برای جایگزینی قایقهای پرنده و تندرو و گشت هوایی البته کوچیک هست اما میشه کم کم مدل های بزرگتر ساخت  

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

Airbus E-Fan

Airbus_E-FAN_00-620x350.jpg

 

 

این مدل برقی دو نفره ایرباس هست موتورهای برقی ساده ای داره که در اصل فقط دو تا فن برقی هستن فکر نکنم ساختش مشکل باشه  میشه تیلت روتور ساخت که عمود پرواز هم باشه اثر حرارتی  نداره 1 ساعت پرواز میکنه  هزینه هر ساعت پرواز و تعمیراتش  ارزان هست موتور هم ارزان هستش میشه از فایبر گلاس و مواد رادار گریز بسازی کلا گزینه مناسبیه برای جایگزینی قایقهای پرنده و تندرو و گشت هوایی البته کوچیک هست اما میشه کم کم مدل های بزرگتر ساخت  

 

 

تو ایران ساخت همچین چیزی مجوز میخواد ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تو ایران ساخت همچین چیزی مجوز میخواد ؟

 

ساختش که فکر نمیکنم!!

 

ولی برای پرواز کردن احتمالا باید با یه جاهایی هماهنگی صورت بگیره...

یه موقع دیدی بروبچه‌های قرارگاه پدافند خاتم به عنوان پهپاد ناشناخته با یه چیزی در حد بوک ( icon_eek) همچین زدنت که بخار شی.... big_grin

 

 

 

ضمنا قبل از مجوز؛ تجهیزات میخواد!! که بعیده تو ایران گیر بیاد....

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.