برترین های انجمن

  1. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      15

    • تعداد محتوا

      9,420


  2. aminor

    aminor

    VIP


    • امتیاز

      10

    • تعداد محتوا

      3,109


  3. Crash

    Crash

    Army


    • امتیاز

      10

    • تعداد محتوا

      1,055


  4. worior

    worior

    Administrators


    • امتیاز

      9

    • تعداد محتوا

      8,705



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on پنجشنبه, 28 تیر 1397 در همه مناطق

  1. 9 پسندیده شده
    اون تولید کننده صرفا یک تولید کننده است و چیزی از راه و رسم تجارت و خدمات در تجارت نمیدونه که قیمت 15 میلیونی روی قطعه 130 میلیونی گذاشته. با عرض معذرت من هم با وجود اینکه از مسئله دردسر های بسیاری کشیدم بهش میگم که؛ غلط کردی ساختی! اما چرا؟ - مسئله تولید برای قطعات منفرد یک اشتباه هست. اگر کارخانه ای رو کشوری بسازه، خدمات پس از فروشی هم ارائه میده. که شامل گارانتی و ضمانت عملکرد خواهد بود و در صورت هرگونه دستکاری بهره بردار، اون گارانتی لغو خواهد شد. مثل ماشین، ممکنه شما یک قطعه بسازی و بگذاری روی ماشین نو، اما همین که خودروساز داخلی اون رو مشاهده کرد بسادگی گارانتی شما رو ملغی خواهد شد. در همه صنایع همین گونه است؛ - مگر اینکه عمر خدمات اون صنعت تمام شده باشه، مثل همین ماشین، که وقتی گارانتیش تمام میشه شما میتونی هرنوع دستکاری که بخوای روش انجام بدی. - با فرض اینکه من قطعه ای ساختم، کجا میتونم گواهی های عملکرد و استاندارد های بهره برداری مورد قبول شرکت خریدار رو پاس کنم؟ همونجایی که شرکت تولید کننده قبلی که من قطعه اش رو مهندسی معکوس کردم، پاس کرده، و به محض ارسال قطعه اگر شما با مشکل حق لیسانس، مجوز های انحصاری، حق اختراع و ... روبرو نشوید، باید هزینه های بسیاری برای تست بپردازید. که این یعنی 15 میلیون رو ببر بالا. - حالا چطور میتونم تضمین بدم که قطعه من مطابق استانداردهای مصرف کننده عمل خواهد کرد و خسارتی به خط تولیدشون نخواهد زد؟ با گرفتن و بردن مجوزهای گفته شده نزد بیمه و پرداخت هزینه گزاف قطعه رو گارانتی کنم. - میتونم راه های فوق رو نروم، و یک آدم شجاع و فهمیده در بخش خصوصی پیدا کنم که قطعه من رو بپذیره، یا اینکه یک نفر در دل یک سیستم دولتی حاضر بشه ریسک خسارت رو شخصا قبول کنه و از قطعه من استفاده کنه(کسی این کار رو میکنه به نظرتون؟) در صنایع غیر حساس میشود، اما در بخش های حساس و کلیدی کارخانه ها که ممکن است به معضلاتی دامنه دار(کاتاستروفیک) در حوزه تولید یا hse منجر بشه، قطعا هیچ کس. - فرض دیگر اینکه فرد تولید کننده خودش رو خادم نظام بدونه و بگه که من چنین چیزی رو ساختم حالا به شما مدیر دولتی میدم که روش کار کنی و در صنعتت استفاده کنی همینطوری رایگان! حتی لوح تشکر هم نمیخوام، جوابش این خواهد بود که کلیه صنایع بهره بردار هستند نه صاحب صنعت و بودجه ای برای این کار ندارند. - از این مرحله هم بگذری مسیرت بجای صنایع میخوره به سازمان های تحقیقاتی و مجموعه ها که اتفاقا بودجه های کلانی برای اینکار ها دارند، که اونجا هم وقتی برود این جواب رو خواهد شنید که آنها اولویت های دیگری دارند، بسیار مهمتر و این تولید کوچک برایشان صرفه اقتصادی ندارد یا توجیحات دیگر. احتمالا حالا معنی مفهوم کمپرداور و وابستگی رو بهتر میتونید درک کنید،... ما فقط در صنایعی میتونیم رشد کنیم که کلیت کشور بتونه اون رو پشتیبانی کنه، و یا باید کل صنعت رو داشته باشیم، یا صرفا وقتی که داریم از دستش میدیم و بهمون کمکی نمیشه، رو بیاریم به این تولیدات خرده برای سرپا نگه داشتن صنعتی که بزودی نابود خواهد شد...
  2. 9 پسندیده شده
    با سلام شیر ایران برنامه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای خریداری 800 دستگاه تانک "کرار" تهران : براساس مقاله درج شده در خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ( تسنیم !!!!!! ) که در تاریخ 18 جولای 2018 منتشر گردید ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام نموده که برنامه جامعی را برای تهیه حداقل 800 دستگاه تانک اصلی میدان نبرد پیشرفته "کرار" تهیه نموده است . این نیرو در خبر منتشر شده از قصد خود برای خرید این تانک با هدف بخشی از برنامه مدرنیزه سازی نیروی های مسلح ایران پرده برداری نمود . این تانک اصلی میدان نبرد جدید ایرانی ، مجهز به یک سامانه پایش آتش پیشرفته الکترو- اپتیکی ، فاصله یاب لیزری ، رایانه محاسبه بالستیکی است که قابلیت اجرای عملیات رزمی در تمام شرایط جوی و اوقات شبانه روز بر علیه اهداف ثابت و متحرک بدان می بخشد . علاوه براین ، تانک کرار ، به یک برجک کاملاً جدید که با یک قبضه توپ 125 م.م هماهنگ سازی شده ، تسلیح می گردد که می تواند مهمات موشکی هدایت لیزری را نیز شلیک کند، مضاف براینکه در قسمت فوقانی برجک به یک تیربار کالیبر 12.7 م.م مسلح می گردد . در حوزه حفاظت زرهی ، به مانند تمامی تانکهای اصلی میدان نبرد موجود در ارتشهای مدرن ، این تانک نیز به بلوکهای زرهی واکنشی مجهز میشود که بقاء آن را در برابر راکتها ، موشکها و پرتابه های ضد زره تا حدی زیادی تضمین می کند . طبق تصاویر منتشر شده ، این بلوکها در دو بخش بدنه و برجک نصب شده اند . در فوریه 2018 ، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در مصاحبه ای بار رسانه های داخلی این کشور اعلام نمود که "کرار" آماده تحویل به نیروی های مسلح شده است . وی همچنین متذکر شد که تانک کرار یکی از محصولات منحصر بفردی است که توسط ارتش خریداری شده و قرار است بصورت انبوه تولید گردد . به گفته برخی تحلیلگران ، علیرغم وجود شباهتهای بصری میان کرار و نسخه T-90MS ، ظاهرا این تانک ، گونه بومی بشمار میرود که توسط وزارت دفاع این کشور توسعه یافته است . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
  3. 8 پسندیده شده
    عملیات تخلیه رزمندگان قهرمان و غیر نظامیان دردکشیده دو شهرک فوعه و کفریا به پایان رسید. در این جابجایی 121 اتوبوس شرکت داشتند این اتوبوسها از ورودی صواغیه وارد محدوده این شهرکها شده و 7000 نفر باقیمانده در این شهرک ها رو به سمت العیس در جنوب حلب منتقل کردند. شکر خدا اینبار حرامیان مثل بار های پیش پیمان شکنی نکردند.
  4. 7 پسندیده شده
    تروفی و M1A1 سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا بعد از انتشار تصاویر از نصب سامانه دفاع فعال تروفی بر روی تانک M1A2 SEPv2 نیروی زمینی ارتش امریکا و حضور این تانک ها در خاک اروپا، اکنون اخبار و تصویر جدید حکایت از انجام موفقیت آمیز تست ها سامانه تروفی نصب شده بر روی تانک های ابرامز M1A1 سپاه تفنگداران دریایی آمریکا دارد. سیستم دفاع فعال تروفی با نیازها و ماموریت ها سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا سازگار است و نصب این سامانه بر روی تانک های ابرامز سپاه تفنگداران دریایی به طور قطع در بهبود قابلیت های جنگی و حفاظت از خدمه تانک ها تاثیر خواهد گذاشت . پروژه نصب تروفی بر روی تانک های ابرامز M1A1 سپاه تفنگداران آمریکا هماهنگ با ارتش امریکا به مرحله بعدی یعنی توسعه و عملیاتی شدن آن خواهد رفت. در حال حاضر برنامه ریزی های برای تسریع در شروع برنامه در سال مالی جاری بین دو نیرو انجام گرفت است.
  5. 2 پسندیده شده
    چرا 80 هزارتا؟ تازه من فک میکردم آی آر 6 ها هر کدوم توان 6 سو غنی سازی دارند.دیشب صالحی گفت ده سو هست.
  6. 2 پسندیده شده
    برادرم گفته روزانه 60 سانتریوفیوژ به ماه میشه 1800 در سال هم میشه 21900 سانتریفیوژ برای غنی سازی حداقل به 80 هزار سانتریفیوژ نیاز هست که برای رسیدن به این رقم چهار سال زمان نیاز هست به فرض بدون در نظر گرفتن اقتصاد رانتی و از هم گسیخته جمهوری اسلامی هم بعد از چهار سال شروع به غنی سازی کامل برای ساخت بمب اتم بکنیم حداقل یکسال دیگه برای تست و آزمایش نیاز هست که میشه 5 سال توی این 5 سال هم امریکا و اروپا و کشورهای منطقه برگ چغندر نخواهند بود که بزارن ما بمب تولید کنیم این صحبت شما من یاد شیوه حکومت داری قاجار می اندازه و عجب شباهت تاریخی هست بین جمهوری اسلامی و دوران سراسر خیانت قاجار
  7. 2 پسندیده شده
    ذوالفقار ربطش به وزارت چیه ؟ مگه باور پیشرفته نیست ؟ پرواز قاهر رو نشون بدن لااقل هجمه ها کمتر میشه که بعید بدونم پروازش نشون داده بشه
  8. 2 پسندیده شده
    با سلام نیزه جدید اودین معرفی نسل جدید سامانه موشکی ضد کشتی RBS-15 شرکت ساب استکهلم : شرکت جنگ افزار سازی ساب سوئد ، در مورخ 16 ژوییه 2018 اعلام نمود که برای نخستین بار از جدیدترین سامانه موشکی ضد کشتی خود در نمایشگاه بین المللی فارنبرو 2018 به شکل رسمی رونمای خواهد نمود . این سامانه جدید موشکی ، سنّت همیشگی تسلیحات ضد شناور سوئدی را ادامه خواهد داد ، چرا که همچنان قابلیت شلیک در تمام شرایط آب و هوایی خانوده موشکهای RBS- 15 را حفظ نموده ، اما با یک طراحی جدید ، سطح جدیدی از پتانسیل رزمی را در اختیار کاربران احتمالی اش قرار خواهد داد . این موشک جدید به مانند نسل گذشته خود ، در دو نوع هواپایه و زمین پایه ( هوا به سطح و زمین به سطح ) عرضه خواهد شد ، اما در مقایسه با نمونه های قبلی خود و همچنین رقبای غربی و شرقی اش ، قابلیتهای افزون تری را به بازار تسلیحاتی ارائه خواهد کرد . یورگن جوهانسن ، معاون ارشد و رییس بخش فروش ساب داینامیکز در این خصوص معتقد است ، با افزایش برد این سامانه جدید به 300 کیلومترو مسلح شدن آن به یک حسگر پیشرفته تر ، قابلیت درگیری با هر هدفی به این موشک داده شده است . به گفته وی ، کارایی شلیک این موشک از جتهای رزمی نیروی هوایی ، مشابه با قابلیتهای نمونه های زمین پایه و دریاپایه آن بوده و سیستم های جدید تعریف شده برای این مهمات ضد کشتی ، انجام شلیکهای هماهنگ ، بصورت انبوه و دربرایر طیف گسترده ای از اهداف دریایی را امکان پذیر ساخته است که این نشاندهنده انعطاف پذیری این گونه جدید خواهد بود . در حالی که گونه RBS-15 مارک-3 بخوبی می تواند نیازهای ارتش ها را تامین کند ، اما گونه جدید (RBS-15 مارک-4) در عین ارائه قابلیتهای جدید و افزون تر ، می تواند بخوبی با سامانه های قدیمی تر هماهنگ گردد ، در نتیجه سرمایه گذاری بر روی سامانه های مارک-3 بخوبی مسیر را برای دستیابی به گونه مارک-4 هموارتر خواهد کرد . برنامه طراحی و تولید نسل جدید مهمات RBS-15 مارک-4 برای نخستین بار در مارس 2017 طی قراردادی میان وزارت دفاع سوئد و ساب منعقد شد که با شناسه Gungnir ( نیزه اودین ، از اساطیر شمال اروپا ) نیزشناخته میشود . این قرارداد که ارزشی در حدود 3.2 میلیارد کرون سوئد دارد می بایست در دوره زمانی 2026-2017 تحویل گردد . برای تولید موشکهای بیشتر نیز قراردادی میان این دو نهاد به ارزش 500 میلیون کرون سوئد منعقد شده است . خانواده موشکهای RBS-15 بصورت مشترک توسط ساب و داهیل تولید میشود و درقالب لانچرهای دریاپایه ، زمین پایه و هواپایه ، در ارتشهای سوئد ، فنلاند ، آلمان ، لهستان ، کرواسی ، تایلند و چند کشور دیگر در حال خدمت است . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
  9. 2 پسندیده شده
    تصاویری از پایگاه جدید نیروهای آمریکایی در استان دیرالزور هواگرد وی-22 در کنار لیفتراک نظامی اسکایتراک ام 6000 در پایگاه نظامی نیروهای امریکایی در استان دیرالزور بیش از 2200 دستگاه از این نوع لیفتراک از سال 1989 تا 1993 به نیروهای مسلح ایالات متحده تحویل داده شد بود. اسکایتراک ام 6000 در طول عملیات طوفان صحرا، جنگ بوسنی و در طول اشغال عراق و افغانستان وظایفی همچون جابه جایی سوخت و مهمات را برای پشتیبانی از نیروهای نظامی امریکایی در زمین های ناهموار برعهده داشت است ظرفیت بالابر این خودرو حدود 2.7 تن است. حداکثر طول بازوی این لیفتراک به 7.4 متر و حداکثر ارتفاع آن به 9.1 متر میرسد.
  10. 1 پسندیده شده
    بسم الله الرحمن الرحیم خودروی رزمی پیاده نظام Lynx آلمان مقدمه ومعرفی: جدیدترین محصول کمپانی قدرتمند راینمتال خودروی رزمی پیاده نظام لینکس(Lynx) می باشد که به عنوان یک پروژه سرمایه گذاری خصوصی توسعه داده شده است.نام این خودرو جنگی پیاده نظام(IFV) از روی حیوانی گربه سان به نام لینکس یا وشق که غالبا به اشتباه در فارسی سیاه گوش نامیده می شود گرفته شده است. همچنین یکی دیگر از IFVهای سنگین وزن آلمان به نام پوما(Puma) با همکاری شرکت کراوس مافی وگمن طراحی شد و ساخت آن در سال 2015 برای یگان های زرهی نیروی زمینی آلمان به تصویب رسید این درحالی بود که لینکس عمدتا برای مشتریان خارجی تولید می شد.نسخه KF-31 این خودروی رزمی ابتدا در سال 2016 معرفی گردید در آن زمان این خودرو زرهی همچنان در حال توسعه بود. پسوندKF از عبارت Kettenfahrzeug(تلفظ:کتن فارزوگ) که در زبان آلمانی به معنی خودروی شنی دار(tracked vehicle)می باشد برگرفته شده است.درسال 2018 طراحی مدل بهبود یافته Lynx KF-41 برای اولین بار به طور عمومی اعلام شد که نسبت به نسخه قبلی یعنی KF-31 کمی بزرگتر بود و میتوانست نیرو و سرباز بیشتری حمل کند و دارای یک موتور قوی تر بودKF-41 ممکن است سنگین ترین و حفاظت شده ترین خودروی رزمی پیاده نظام در دنیا باشدهمچنین راینمتال در ساخت و تولید لینکس به منظور کاهش هزینه های تولید, تعمیر و نگهداری از قطعات قابل اطمینان که به راحتی در دسترس و قابل تولید می باشد استفاده نموده که در نتیجه تولید لینکس را نسبت به پوما مقرون به صرفه تر کرده است. طراحی ماژولار لینکس(ودر کل نفربر ها و خودروهایی با این قابلیت) امکان این را می دهد که برای نقش های مختلف پیکر بندی شود ماژول راندن معمولی با ماژول ماموریت قابلیت تعویض دارد که بسته به نوع ماموریت(رزمی/شناسایی)بر روی شاسی نصب و پیکر بندی می شود یا به عبارتی میتوان سطح حفاظت خودرو رزمی را بسته به نوع مامورت تعیین کرد.همین طرح مفهومی(Concept) بر روی نفربر زرهی هلندی/آلمانی باکسر 8x8 و تعدادی دیگری از نفربر های زرهی با پیکربندی 8x8(هشت چرخ) استفاده شده است. ماژول ماموریت را بر روی لینکس در میدان نبرد در مدت 8 ساعت میتوان باز و بست(removed and replaced) کرد.این خودروی زرهی سنگین قابلیت انجام انواع ماموریت های متفاوت پیشنهادی را داراست و می تواند با پیکربندی هایی همچون خودروی پست فرماندهی(command post vehicle),خودروی شناسایی زرهی(armored reconnaissance vehicle),خودروی تعمیر و بازیابی زرهی(repair and recovery vehicle)و آمبولانس زرهی(armored ambulance) توسط انواع یگان های نیروی زمینی(فرماندهی-مهندسی رزمی-بهداری) استفاده شود. وزن و حفاظت: حداکثر وزن مدل اولیه و پروتوتایپ KF-31 لینکس 38 تن بود که یکی از مهمترین و حفاظت شده ترین خودروهای رزمی پیاده نظام(IFV) در آن زمان به شمار می رفت و حتی نسبت به پومای ارتش آلمان از نظر حفاظت جایگاه بهتری داشت. ورژن جدیدتر لینکس یعنی KF-41 اما سنگین تر شده بود و وزنی معادل 44 تن و قابلیت افزایش وزن تا 50 تن را داشت. در مجموع این گربه سیاهگوش راینمتال آلمان یکی از سنگین ترین و حفاظت شده ترین خودرو های رزمی پیاده نظام در دنیا هست و حتی از نظر حفاظت زرهی در جایگاه برتری نسبت به پوما(Puma) ارتش آلمان قرار می گیرد. بدنه و برجک با فولاد جوشکاری شده ساخته شده است و جلو و اطراف بدنه توان حفاظت در برابر پرتابه های بالستیک و گلوله های 30 میلیمتری را دارد و یک حفاظت همه جانبه در برابر تیربار های سنگین با کالیبر 14.5 میلیمتر را فراهم می کند. جالب اینجاست که حتی با این سطح از حفاظت بسته زره اضافه شونده ماژولار(Modular add-on armor package) نیز توسط شرکت قدرتمند راینمتال برای این خودرو ارائه می شود تا در صورت نصب سطح حفاظت زره پوش را متناسب با تهدیدات قوی تر مانند راکت های ضد زره و مین ها و بمب های کنار جاده ای افزایش دهد(وطبیعتا افزایش وزن را نیز در پی خواهد داشت!) با اینهمه بر آورد می شود که لینکس تاب مقاومت در برابر مین هایی با قدرت انفجار معادن 10 کیلوگرم تی ان تی را در زیر بدنه خود داشته باشد. خدمه و سرنشینان بر روی صندلی هایی با قابلیت جذب انرژی ناشی از انفجار مین و بمب های کنار جاده ای(IED) قرار می گیرند داخل نفربر با اسپال لاینر پوشش داده شده است یک سیستم حفاظت در برابر NBC یا همان شیمیایی میکروبی هسته ای(رادیو اکتیو) (ش.م.ه یا ش.م.ر) به همراه یک سامانه اطفاء حریق خودکار بخش حفاظت IFV را تکمیل می کند تا به اینجا به شرح حفاظت غیر فعال(زرهی) این خودروی زره پوش پرداختیم به بحث جذاب دفاع فعال(مقابله سخت و مقابله نرم) و کاربری آن بر روی خودروی رزمی پیاده نظام لینکس می رسیم 1-مقابله سخت یا هارد کیل: Lynx را میتوان به یک سیستم حفاظت(دفاع)فعال(APS) از نوع مقابله سخت یا همان hard-kill مجهز کرد که به طور قابل توجهی بقا در میدان نبرد را دربرابر تهدیداتی همچون تسلیحات ضد تانک هدایت شونده(ATGW) و راکت های ضد تانک/زره افزایش می دهد. 2-مقابله نرم یا سافت کیل: برای مقابله با پرتابه های هدایت شونده امکان استفاده از نوع مقابله نرم یا همان soft-kill سامانه های دفاع فعال(APS) نیز میسر است به این صورت که می توان بر روی بدنه خودرو یک سیستم یکپارچه هشدار دهنده قفل لیزری به همراه نارنجک دودزا نصب نمود تا ترفند پرده دود برای انحراف موشک های ضد تانک هدایت لیزری به اجرا در آید و از احتمال برخورد موشک های ضد تانک با هدایت فرمان نیمه اتوماتیک به خط دید(SACLOS) بکاهد همچنین سیستم صوتی موقعیت یاب مکانی اکوستیک شوتر(acoustic shooter) بر روی این خودرو موقعیت مکانی شلیک موشک ضد تانک(واحد متخاصم) را نشان می دهد یا به بیانی ساده تر این سیستم برای خدمه مشخص می کند که پرتابه از کدام جهت شلیک شده است تا آن را از بین ببرند موتور این زره پوش در جلو بدنه سوار شده است(که این نیز حفاظت را به نوبه خود همانند مرکاوای اسرائیلی افزایش می دهد) عبور و مرور پرسنل و خدمه نیز از طریق یک رمپ مکانیکی در عقب خودرو صورت میگیرد سیستم کنترل آتش: سیستم کنترل آتش و هدفگیری پیشرفته ای که در این IFV آلمانی به کار رفته با یک سیستم شکارچی قاتل(hunter-killer) هماهنگ شده است روش کار شکارچی قاتل یا هانتر کیلر(که از سایت نظارت و دیدبانی پانورامیک برای فرمانده بهره می برد) بدین صورت است که هنگامی که توپچی درحال شلیک به یک هدف است تا آنرا نابود کند فرمانده به دنبال اهداف دیگری می گردد و آنهارا برای توپچی تگ و نشانه گذاری می کند تا دیگر توپچی زحمت جستجو اهداف را نکشد و سریعتر اهداف را منهدم کند(زمانی که هدف توسط فرمانده انتخاب می شود توپ به صورت خودکار به سمت هدف می چرخد و توپچی اقدام به نشانه روی و شلیک به سمت هدف می کند در این حین فرمانده به وسیله سایت پانورامیک خود اهداف بعدی را کشف و برای توپچی علامت گذاری می کند)بیشتر تانک های اصلی میدان نبرد مدرن از قابلیت شکارچی قاتل برخوردار هستند سامانه هدفگیری و کنترل آتش پوشش 360 درجه را فراهم می آورد و میتواند اهداف را به صورت خودکار در طول شب و روز به کمک دوربین های تلویزیونی و فروسرخ(TV/IR) کشف و ردیابی کند اضافه بر تجهیزات الکترونیکی بالا خودروی رزمی پیاده نظام لینکس از یک سیستم مدیریت میدان نبرد پیشرفته ساخت راینمتال بهره می برد. بین KF-31 و KF-41 قطعات مشترک زیادی وجود دارد به علاوه از قطعات بسیاری از دیگر اجزای خودرو های ساخته شده توسط راینمتال نیز استفاده می شود به عنوان مثال محل قرار گیری راننده و الکترونیک قدرت از خودروی مهندسی زرمی کودیاک(Kodiak) فیلتر NBC یا همان سیستم مراقبت از عوامل شیمیایی میکروبی هسته ای(رادیواکتیو) از نفربر زرهی چرخدار باکسر8*8(WAPC) و شنی ها و سیستم تعلیق نیز از هویتزر خودکششی PzH 2000 اقتباس شده است. تنها ویژگی غیرمعمول این نفربر زرهی میدان نبرد استفاده از باتری های لیتیومی با ظرفیت بالاست که امکان ذخیره سازی انرژی را هنگامی که موتور خاموش است به مدت طولانی فراهم می کند. مختصات و مشخصات: انواع: نسخه اولیه KF-31 لینکس: دارای سه خدمه شامل فرمانده توپچی و راننده و شش سرباز مسلح است.که در سال 2016 میلادی معرفی شد و وزنی بالغ بر 34 الی 38 تن دارد و مسلح به یک توپ 30 میلیمتری و یک مسلسل هم محور 7.62 میلیمتری می باشد. همچنین در بحث پیشرانه برای این زره پوش یک موتور دیزلی توربوشارژ لیبهر(Liebherr) با توان 750 الی 800(نسخه توسعه یافته موتور) اسب بخار طراحی شده است.و از یک گیربکس تمام اتوماتیک Allison برای انتقال قدرت کمک می گیرد.نسبت رانش به وزن خودرو در این مدل 21 الی 22 اسب بخار بر تن است. نسخه KF-41 لینکس: یک زره پوش بزرگتر تر و سنگینتر است که میتواند سرباز بیشتری حمل کند که برای نخستین بار در سال 2018 میلادی به صورت عمومی از آن رونمایی شد دارای سه خدمه شامل فرمانده توپچی و راننده و هشت سرباز مسلح است.و می توان آنرا جز مدرن ترین سنگین ترین و حفاظت شده ترین خودروی جنگی پیاده نظام(IFV) دنیا تاکنون به حساب آورد خودرو با یک برجک Lance 2.0 مسلح به یک توپ 30 میلیمتری با سیستم تغذیه دوتایی(dual-feed cannon or twin-feed ) و یک مسلسل هم محور سه لول 7.62 میلیمتری مسلح شده است.از ویژگی های متمایز کننده برجک Lance 2.0 دارا بودن یک غلاف انعطاف پذیر ماموریت(flexible mission pod) در هر طرف برجک قابل نصب است.این پاد ماموریت می تواند شامل تا دو موشک ضد تانک برد بلند هدایت شونده اسپایک LR2 با سیستم پرتاب خارج از خط دید(NLOS)(مانند مهمات دیرپای خارج از خط دید(non-line of sight loitering munitions) مثل ایکس ام501 اسرائیل که اپراتور موشک را قادر می سازد تا اهداف پشت موانع مانند ساختمان ها و تپه ها را به وسیله یک خط ارتباطی دیتا لینک یا فیبر نوری کشف و نابود سازد) پهپاد ها و پرنده های بدون سرنشین(UAVs) بسته اخلالگر و جنگ الکترونیک موشک های سطح به هوا(surface-to-air missiles) یا سامانه های مختلف دیگر باشد.در این نسخه از زره پوش با توجه به وزن سنگین تری که دارد(که حتی تا 50 تن هم می رسد) یک موتور توربو شارژ دیزلی لیبهر با قدرت 1140 اسب بخار است که نسبت رانش به وزن آن 26 الی 22.8 اسب بخار بر تن می شود.موتور در این مدل از لینکس از پیشرانه برخی تانک های اصلی میدان نبرد مثل T-90A روسها با موتور1000اسب بخاری (رانش به وزن 20 اسب بخار بر تن) درعین سنگین تر بودن لینکس نسبت به تی-90 باز هم قوی تر است رانش به وزن M1A2 آبرامز آمریکایی ها نیز با موتور توربینی گازی 1500 اسب بخاری عدد 24 اسب بخار بر تن است.حتی ممکن است از تانک آرماتا ارتش روسیه نیز که در حال توسعه است سنگین تر باشد تی-14 آرماتا در حدود 42 تن وزن دارد همچنین Lynx KF-41 میتواند بیشترین حفاظت را در بین رقبای مدرن خود از خودرو های رزمی پیاده نظام داشته باشد.این ورژن از لینکس دارای بیشترین حفاظت دربرابر پرتابه های 120 الی 125 میلیمتری در جلوی خود است سیستم انتقال قدرت Lynx به یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته مجهز است که همان سیستم انتقال قدرت استفاده شده در خودروی رزمی پیاده نظام پوما(Puma IFV)هست و سرعت 70 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان می آورد نمای داخلی خودروی رزمی پیاده نظام Lynx تصاویر بیشتر: لینکس در کنار باکسر ویدئو معرفی خودروی رزمی پیاده نظام Lynx عملکرد خودرو رزمی پیاده نظام Lynx IFV منبع نویسنده و مترجم:محمدعلی توکلی(Alicommando) هرگونه کپی برداری بدون ذکر نام منبع شرعا حرام است برای میلیتاری...
  11. 1 پسندیده شده
    هیچ خبر خوشی نیست ... فقط پیش از تحریم های جدید می خواهند یک هارت و پورتی کنند و یک پروپاگاندای تبلیغاتی به راه بندازند و و بعد هم هیچ .... این تجربه ی 10 ساله ی من از دنبال کردن اخبار نظامی و تحولات نظامی ایران هست ... . پی نوشت : حتی اگر پرواز قاهر یا کوثر 88 هم نشان بدهند ، باز هیچ دستاوردی وجود نداره ... یادمه چند سال پیش خودم پای تلویزیون می نشستم تا اخبار تصاویر حرکت و شلیک ذوالفقار رو نشون بده بعد به صورت کلیپ این ور و اونور آپلودش کنم ... ولی ذوالفقار کجاست !؟ اگر در حوزه ی هوایی باشد منتظر شنیدن چنین جملاتی باشید : « برترین جنگنده ی ساخت منطقه .. » « در کلاس برترین و پیش رفته ترین جنگنده ها » « نسل 5 و رادار گریز » و ... اگر در حوزه ی پدافند باشه : « برتر از اس 300 و اس 400 » « کاملا بومی » « فوق پیش رفته » اگر در حوزه ی نیروی زمینی باشد : « برترین تانک... » « هم تراز با بهترین های جهانی » و ....
  12. 1 پسندیده شده
    تشکر بابت تهیه مقاله چند نکته کوتاه رو به مقاله اضافه کنم : در دو مدل Lynx شرکت راین متال از مسلسل های RMG 7.62 برای مسلسل هم محور در برجک های این خودروهای زرهی استفاده کرده است. مسلسل RMG 7.62 براساس مسلسل MG3 ساخته شده و دارای 3 لوله دوار است. نرخ اتش این مسلسل 800 گلوله در دقیقه می باشد.هدف از طراحی این مسلسل جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لوله تفنگ در طول شلیک های متمادی است. مسلسل RMG 7.62 راین متال از ویژگی منحصر به فرد برجک رزمی Lance 2.0 می توان به غلاف موشک های اسپایک که در دو طرف برجک نصب شده است اشاره کرد. این غلاف در صورت نیاز با کمک بازو های هیدرولیک از داخل برجک خارج می شوند و در صورت نبود نیاز دوباره در داخل برجک جمع می شوند. غلاف موشک اسپایکLR2 دید پانورامیک Seoss نیز جز تجهیزات نصب شده بر روی برجک هر دو مدل Lynx است. دید پانورامیک Seoss از جمله محصولات معروف شرکت راین متال به شمار میرود. به طوری که بر روی طیف گسترده ای از محصولات این شرکت نصب شده است. در مورد سیستم دفاع فعال نیز شرکت راین متال، از سیستم دفاع فعال ADS-Gen3 که سرمایه گذاری قابل توجه ای بر روی آن انجام داده است برای خودرو های زرهی Lynx استفاده خواهد کرد. در مورد سیستم دفاع فعال ADS-Gen3 در پست زیر صحبت شده است: دو مدل از خودرو زرهی KF-41 لینکس- با توجه به پلتفرم لینکس میتوان باایجاد تغییر در پلتفرم نقش های متفاوتی را برای این خودرو رزهی تعریف کرد. همچنین در این تصویر می توان بخشی از سیستم sas ( سیستم موقعیت دهنده ) را که در اطراف برجک Lance 2.0 نصب شده است مشاهده کرد. این سیستم وظایف و کاربردهای متفاوتی دارد از جمله ایجاد یک دید 360 درجه ، شناسایی اهداف در اطراف خودرو و هشدار قفل لیزری
  13. 1 پسندیده شده
    ممنون بابت تحلیل خوبتون احتمال ها تقریبا در همین دو دسته خلاصه می شوند و همون پلن ما در سوریه خیلی چیز ها رو مشخص میکنه ولی به شخصه فکر می کنم و خوشبینانه هم فکر می کنم اقداماتی در حال انجام هست، با تجربه لبنان این نکته گفتنش بد نیست که استراتژی نفوذ به سبک موریانه در خطوط دشمن باید در سکوت انجام بشه و دشمن فکر کنه دست بالا رو داره و ناگهان به خودش بیاد و ببینه کل بازی رو بدون اقدامی از دست داده و جز اقداماتی عصبی چاره ای جز پذیرش شرایط جدید بازی رو نداره تو این روش تلفات متاسفانه بخش ناراحت کننده قصه است بویژه در بخش هایی که سنگر سازی نشده و زیر دید دشمن است یا انحراف دشمن صورت نگرفته
  14. 1 پسندیده شده
    سلام علیکم البته این مساله را چند وقت پیش تحلیل کرده بودم ، این سکوت عجیب ما در برابر حملات اسراییل از دو حالت خارج نیست - یا اصولا هیچ توانایی پاسخ دهی وجود ندارد - یا برنامه ای که برای سوریه طراحی شده که ایجاب می کند فعلا سکوت کنیم در خصوص مورد نخست ، طیف وسیعی از تحلیل های بدبینانه وجود دارد و تحرکات چند ماهه اخیر اسراییل و عدم پاسخ ما هم شاهد این مدعا است و شاید دور از ذهن هم نباشد . اما همین عدم پاسخ در خور با یک احتمال نه چندان ضعیف ما را به تحلیل دوم می رساند ، با توجه به هزینه های سنگین ما در سوریه و عدم وجود یک منطق برای پیش بینی عکس العمل ترامپ ( و نه ایالات متحده ) ، بحث تحریم ها و وضعیت داخلی طراحان صحنه نبرد علی الحساب تصمیم دارند که میزان تحریک پذیری را کاهش دهند ( که این نکته ظریف خبر خوبی هست که مثل گذشته دوستان ما فورا داغ نمی شوند و توپ را به زمین حریف پاس نمی دهند ) نظر شخصی بنده این هست که احتمالا تحرکات اسراییل و حملات مکرر به خاک سوریه ، وجود یک نگرانی قابل توجه در میان تحلیلگران انها از عدم عکس العمل ما است ، چون انتظار داشتند تا ما یا حزب ا... بالاخره جواب متقابل داده و دست انها را برای عکس العمل بیشتر و گسترده تر بازکنیم که خوب با توجه به برتری تسلیحاتی در هوا و به شکل نسبی روی زمین ، وضعیت چندان برای ما مطلوب نمیشد . حالا سئوال اینجاست که ما در سکوت کامل در سوریه مشغول چه کاری هستیم که اسراییل مرتب تحرکات ایذایی خودش را تکرار می کند ؟ آیا شبیه کاری که در اوایل دهه 80 میلادی در جنوب لبنان انجام شد ، الان در جنوب سوریه دارد تکرار میشود ؟؟؟ آینده به این سئوالات جواب میدهد !!! پی نوشت : 1- ماهیت جنگ ، هم در گذشته و هم در حال حاضر و هم در آینده ، نیازمند صبر ، رصد تحرکات حریف و در نهایت تدوین ضد استراتژی مطلوب با توجه به واقعیات و پتانسیل رزمی خودی هست . 2- اینکه یک عده ای انتظار دارند ، هراتفاقی که افتاد دو تا موشک عماد رابسمت تل آویو شلیک کنیم ( البته با عذر خواهی بابت بکاربردن واژه های عامیانه ) تحلیل بچگانه و فانتزی هست که فقط در صفحات سرگرم کننده اینستاگرام و ... دیده میشود
  15. 1 پسندیده شده
    بسم الله الرحمن الرحیم مقدمه: چندوقتی هست که درکانال ها وانجمن های نظامی صحبت از خرید های نیروی هوایی ایران وبررسی گزینه های پیش رو و همچنین فروش جنگنده پیشرفته نسل +4 وچندمنظوره سوخو-30(احتمالا اس ام) به ایران بالاست اما در این بین به آخرین ساخته شرکت میکویان میگ یعنی میگ-35 کم لطفی میشود در حالی این گزینه(باتوجه به تکنولوژی های پشرفته تر وسطح مقطع راداری کمتری که نسبت به سوخو-30وحتی سوخو-35 دارد) در کنار جنگنده سوخو-30 که قابلیت هوا به زمین گسترده تر وبیشتری دارد ترکیبی فوق العاده برای دفاع از حریم هوایی ایران در برابر تهدیدات هوایی با توجه به ظهور نیرو های هوایی قدرتمند عربی(عربستان سعودی,امارات متحده عربی,قطر,کویت و...)وغیرعربی(ترکیه,پاکستان) که همواره تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید است. میگ 35 یک محصول جدید صادراتی از شکاری رهگیر چند منظوره میگ29 ام2 که سیستم های پیشرفته این جنگنده(میگ29ام2) با یک رادار آرایه فازی فعال( AESA) ترکیب شده است علاوه بر آن یک خروجی بردار متغیر نیز برای افزایش چالاکی و مانورپذیری به آن اضافه شده است که این سه ویژگی(رادار آرایه فازی فعال-خروجی متغیر و سطح مقطع راداری(RCS) کاهش یافته )این جنگنده را به یک جنگنده نسل++4 تبدیل کرده است. الکترونیک هوایی پیشرفته تر,سیستم تسلیحاتی بروز وسامانه های ناوبری بهبود یافته و همیطور رادار آرایه فازی فعال جدید ژوکAE و سامانه الکترواپتیکالOLS-UEM که منحصرا برای فالکروم-اف طراحی شده است باعث وابستگی کمتر هواپیما به سایت های مراقبت و کنترل هوایی زمین پایه (GCI)شده و میگ-35 را قادر ساخته تا به انجام ماموریت های چندمنظوره بپردازد.میگ-35 با انواع سلاح های روسی و خارجی(تسلیحات بومی وتولید داخل کشور بکارگیرنده) سازگار شده است.و از نرم افزار ها وسیستم های متنوع ویکپارچه دفاعی جهت بقا در آسمان بهره میگیرد میگ-35 در دو مدل تک سرنشینه و دوسرنشینه(Mig-35D) به فروش میرسد.کمپانی میکویان میگ در سال 2007 اولین پرواز رسمی وبین المللی میگ-35 رادر نمایشگاه هوایی ایروهند(Aero India)که هر دوسال یکبار برگذار می شود مقابل چشم علاقه مندان به نمایش گذاشت. رادارآرایه فازی فعال(AESA): میگ-35 اولین شکاری رهگیر چند منظوره ساخت روسیه است که از رادار آرایه اسکن الکترونیکی فعال(AESA) ژوک ای ایی استفاده می کند ممکن است از خودتان بپرسید که نسخه اکتیو(فعال)این گونه رادارها چه مزیت وبرتری نسبت به نسخه پسیو(غیرفعال)دارد؟!. تفاوت کلی رادارهای آرایه فازی فعال با نمونه غیرفعال در این است که در نسخه فعال به ازای هر ماژول راداری یک منبع تغذیه مجزا قرار دارد که به صورت هماهنگ با ماژول طراحی می شود وباعث کنترل توان امواج خروجی برای هر ماژول به صورت جداگانه می گردد و درهنگام بازگشت امواج ارسالی نیازی به حذف شیفت اولیه که در حالت ارسال ایجاد شده نیست چون خروجی هریک از واحد های راداری قابل اندازه گیری است اما در نسخه پسیو(غیرفعال) رادارهای آرایه فازی یک منبع تغذیه بزرگ برای تمامی ماژول ها قرار دارد ونیز پس از دریافت امواج بازگشتی توسط ماژول ها شیفت اولیه امواج ارسالی از رادار حذف می شود.نکته بعدی در رابطه با رادارهای آرایه فازی این است که در نمونه فعال(اکتیو) این نوع رادارها خلبان میتواند تعیین کند که چند درصد از توان خروجی رادار به کاوش آسمان و چند درصد مابقی به کاوش سطح و زمین بپردازد که به صورت دستی توسط خلبان انجام می شود و خلبان میتواند در هنگام جمینگ و اخلال شدید از 100درصد توان رادار برای کاوش آسمان استفاده کند اما در مدل پسیو(غیرفعال) این مقادیر توسط شرکت سازنده رادار تعیین می شود وهمیشه مقداری ثابت است(به طور مثال در رادار ایربیس ایی سوخو-35 70درصد از توان خروجی رادار به جستجوی آسمان و30درصد مابقی را به کاوش زمین اختصاص داده شده است که توسط شرکت سازنده معین شده و همیشه ثابت است)این گونه است که اخلال و جنگ الکترونیک بر روی رادار های آرایه فازی فعال بسیار سخت و دشوار است(دقت کنید که اخلال بر روی این رادار ها سخت ومشکل است ونه غیر ممکن.) رادار های آرایه اسکن الکترونیکی همانگونه که از اسمشان پیداست به صورت الکترونیکی به جستجوی پهنه آسمان می پردازند به این معنی که در این نوع رادار ها امواج به حرکت در می آیند و نیازی به کاوش مکانیکی(حرکت دیش رادار)نیست و اکسن آسمان در حد چند میلی ثانیه صورت میگیرد درحالیکه کاوش مکانیکی چند ثانیه طول می کشد. البته تمامی رادارها(چه پالس داپلر و چه ارایه فازی) به شیوه داپلر اهداف را کاوش می کنند ومنظور از کاوش الکترونیکی در رادار های آرایه اسکن الکترونیکی(حرکت امواج رادار)وکاوش مکانیکی در رادارهای پالس داپلر(حرکت دیش رادار)است.رادار از 160 ماژول راداری تشکیل شده که هرکدام از این ماژول ها دارای چهار ماژول گیرنده-فرستنده می باشند برد نهایی این رادار 160کیلومتر(85 ناتیکال مایل) است ومیتواند یک کشتی جنگی را در300کیلومتری کشف کند قابلیت کشف 30هدف و درگیری همزمان با 6 هدف را داراست سامانه رهگیری الکترواپتیکالOLS-UEM: همانند رادار سیستم او ال اس امکان کشف و ردگیری اهداف را در سطح آسمان به فالکرم اف میدهد(منتها در برد کمتر) اما بر خلاف رادار این سامانه هیچ انتشار امواجی ندارد به این معنی که گیرنده هشدار راداری(RWR)هواپیمای دشمن نمیتواند آن را کشف کند و خلبان میتواند هدف را مخفیانه بدون متوجه شدن خلبان جنگنده دشمن رهگیری کند علاوه بر این سامانه او ال اس به میگ-35 امکان این را می دهد که اهداف با قابلیت پنهانکاری(استیلز) سطح مقطع راداری بسیار کم(کمتر از0.001متر مربع) را کشف کند در مجموع سامانه های رهگیری الکترواپتیکال(به صورت پسیو و غیر فعال) در طیف فروسرخ(IR) نظیر او ال اس قابلیت پنهان شدن به هر جنگنده ای را می دهد. پیشرانه: در بخش پیشرانه 2 عدد موتور توربوفن RD-33MKB در این جنگنده به کار رفته که در آن خروجی نازل متغییر(swivel-nozzles) و سیستم کنترل بردار تغییر رانش((thrust vectoring control (TVC) برای مانور پذیری و چالاکی هرچه بیشتر طراحی گردیده است. ترکیب بردار تغییر رانش(به منظور انجام مانور های سنگین تر) و سامانه های گیرنده هشدار دهنده راداری(RWR)و سیستم هشدار دهنده شلیک و تقرب موشک(MLAWS) به میگ-35 در حین مبارزه و تن به تن هوایی(داگفایت) کمک می کند تیغه خنک کننده با توجه به متریال و مواد مدرنی در این مدل از موتور آر دی-33 به کار رفته است 7 درصد نیروی بیشتری نسبت به نسخه پایه(که در میگ-29 استفاده شده است) تولید می کند. RD-33MKB تراست بالاتر از حد میانگین 9000Kgf(کیلو گرم فورس) را فراهم می آورد و به گونه ای ساخته شده است که همانند میگ-29 دود نکند و بازده فروسرخ و اوپتیکال هواپیما را کاهش دهد موتور ها ممکن است به صورت خروجی بردار تغییر رانش بر روی هواپیما سوار شوند که باعث کارایی بهتری در نبرد های هوایی می شود در روسیه کار بر روی توسعه سامانه های کنترل بردار رانش در دهه 1980 میلادی آغاز شد. تلاش های دفتر طراحی موتور کمپانی های Saturn و Lyulka راه را برای کلید خوردن پروژه Su-30 MKI هند هموار کرد کمی بعد در آنسو یعنی دو شرکت مطرح MiG و Klimov با هدف توسعه بر روی موتور های بردار رانش چند بعدی شروع به کار کردند برخلاف دو شرکت Saturn و Lyulka که بر روی بردار رانش دو بعدی(افقی-عمودی) جنگنده سوخو-30 ام کا آی فعالیت می کردند. Klimov پیشرانه بردار رانش متغییر چند بعدی خود را به کمک سه بازو هیدرولیکی که برای تغییر جهت خروجی موتور به کار میرفت را ساخت. این طراحی میگ-35 را قادر می ساخت تا در سرعت بسیار کم بدون محدودیت زاویه حمله پرواز کند. قدرت مانور: میگ-35 یک شکاری برتری هوایی چندمنظوره با قابلیت مانور بسیار بالاست(به لطف بدنه و خروجی متغییر بردار رانش) میگ-35 این قابلیت را برای اولین بار در اوت سال 2005 میلادی در طول برگذاری نمایشگاه هوایی ماکس در خارج از مسکو به نمایش گذارد فالکروم اف از دو موتور RD-33 OVT کنترل بردار رانش استفاده میکند که 4000 ساعت عمر می کند.میگ-35 مانورپذیری فوق العاده ای را ارائه می دهد توانایی پرواز در زوایای فوق بحرانی حمله افزایش سطح تحمل فشار جی نرخ زاویه گردش بالا که لازمه افزایش رانش به وزن و بهبود بهره وری آیرودینامیکی بال و بدنه است تسلیحات: هوا به سطح: مجموعه ای از تسلیحات هدایت شونده شامل موشک ضد کشتی Kh-31A با کاونده رادار فعال و نسخه ضد رادار Kh-31P با کاونده غیرفعال(سیکر پسیو) موشک هوا به زمین Kh-29TE هدایت تلویزیونی(اپتیکی) و نسخه هدایت لیزری آن بمب هدایت اپتیک تلویزیونی KAB-500Kr و نسخه هدایت لیزری آن و یک غلاف هدفگیری لیزری(جهت کشف قفل و هدایت موشک هوا به سطح هدایت لیزری نیمه فعال Kh-29L و بمب هدایت لیزری KAB-500L) انواع بمب های سقوط آزاد FAB-100 ,FAB-250 ,FAB-500 راکت های S-8, S-13, S-24, S-25L, S-250 به همراه یک مسلسل 30میلیمتری GSh-30-1 با 150 عدد گلوله که قابلیت درگیری با اهداف زمینی را به خلبان می دهد. هوا به هوا: موشک R-27R: رادار نیمه فعال با برد 80کیلومتر R-27T: هدایت اینرسی/فروسرخ با برد 45 کیلومتر R-27ER: هدایت آشیانه یاب نیمه فعال راداری با برد 130 کیلومتر R-27ET: هدایت اینرسی/آشیانه یاب فروسرخ با برد افزایش یافته 120 کیلومتر R-60M:هدایت فروسرخ با برد 8 کیلومتر R-73E:هدایت حرارت یاب فروسرخ/اینرسی بابرد 30کیلومتر(R-74:بابرد 40کیلومتر)R-77: اینرسی/رادار فعال بابرد 80 کیلومتر R-77M: با برد 193کیلومتر این تسلیحات نیز توانایی درگیر شدن با هواگردهای دشمن(اعم از بالگرد موشک و جنگنده و....)را به خلبان می دهد. دیگر تجهیزات الکترونیکی: کمپانی ایتالیایی الکترونیکا در سال 2007 قرار داد خود را با کمپانی میکویان برای تولید اخلالگر ELT/568(V)2 برای میگ-35 فالکروم اف امضا کرد این جمر از هواپیما دربرابر سامانه های راداری پدافند توپخانه ای/موشکی دفاع میکند پاد الکترواپتیکال فروسرخ OLS-K جهت کشف اهدافی چون تانک ها در برد 15 کیلومتر و شناور های سطحی تا برد 80 کیلومتر و قفل و هدایت تسلیحات لیزری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. مختصات و مشخصات: ابعاد و وزن: طول:17.32متر طول بال:12متر ارتفاع:4.73متر وزن(خالی):11تن وزن(حداکثر برای برخاست):29.7تن موتورها و عملکرد: موتورها:2*RD-33MK نیروی خروجی موتور(خشک/با پس سوز):106 کیلونیوتن/176.6 کیلونیوتن حداکثر سرعت:2560 کیلومتر بر ساعت سقف پروازی:17.5کیلومتر برد انتقالی(بامخزن سوخت خارجی):3100 کیلومتر شعاع رزمی:500 کیلومتر کاکپیت میگ-35 سوختگیری: علاوه بر الباقی بدنه مخزن پشت کاکپیت خلبانان به میگ-35 اجازه حمل 950 لیتر سوخت بیشتری را میدهد ظرفیت مخزن های سوخت خارجی(EFT) که در زیر بدنه حمل میشود نیز تا 2000 لیتر افزایش یافته و برد انقالی میگ-35 را با سه مخزن سوخت خارجی در زیر بدنه به 3100 کیلومتر رسانده است و با یک سوختگیری مجدد در حین پرواز(Aerial Refueling) برد 5400 کیلومتر را فراهم می آورد. سیستم مدیریت سوخت نیز دیجیتالی شده است(که شامل هوتاس و سیستم اندازه گیری دیجتالی سوخت است) نمایشگاه هوایی Aero 2007 هند: از نمونه اولیه و پروتوتایپ میگ-35 نیز در سال 2005 در نمایش های هوایی روسیه و انگلستان رونمایی گردید مدل نهایی در سال 2007 در نماشگاه هوایی Aero هند در مقابل انظار عمومی به نمایش درآمد. در این هنگام میگ-35 به عنوان یک مدعی رقابت برای یوروفایتر تایفون آلمان اف-18 ایی/اف سوپر هورنت آمریکا داسو رافال فرانسه جاس 39 گریپن سوئدی و اف-16 فایتینگ فالکن آمریکایی برای ساخت بیش از 126 فروند جنگنده چند منظوره برای نیروی هوایی هند طی مسابقات MRCA پیشنهاد شد که در نهایت رافال فرانسوی برنده مناقصه گردید میکویان تولید جنگنده فالکروم اف را در سال 2013- 2014 به عنوان بخشی از پیشنهاد شرکت هواپیما سازی سوکول روسیه آغاز کرده است. میگ-35 مسلح به دو عدد موشک R-73 و چهار عدد موشک R-77 و دوبمب هدایت اپتیکی KAB-500Kr غلاف هدفگیری لیزری OLS-K(زیر ورودی هوای سمت راست)و سامانه هشدار دهنده شلیک و تقرب موشک(زیر ورودی هوای سمت چپ) میگ-35 در حال بازکردن پاراچوت مسلح به دو موشک هوا به هوای آر-73 آرچر تمرینی ویدئوی پرواز جنگنده نسل++4 میگ-35 نویسنده و مترجم:محمدعلی توکلی(Alicommando) منبع
  16. 1 پسندیده شده
    در مجله دانشمند منتشر شده در اوایل سال 1359 که فعالیت های هسته ای رژیم گذشته بلند پروازی های طاغوت لقب گرفت و تعطیل شد و کارشناسان بورسیه ای تازه بازگشته از خارج را هم منفصل و معاف از خدمت کردند، مقاله ای چاپ شد که در آن به تفصیل فعالیت شعبه علمی و فناوری ساواک (چیزی معادل دفتر فناوری ریاست جمهوری فعلی) برای استخدام یک دانشمند اخراج شده از LANL (به جرم دیوانگی و ابداع روش غنی سازی با لیزر گاز کربنیک در محفظه های تفلنی) و تاسیس شرکتی به مدیریت او و با مالکیت کامل ایران در فرانسه به نام اوریدیف شرح داده شده بود. همچنین در این مقاله آمده که کارشناسان بوئینگ که به باسک اسپانیا رفته بودند تا علت سقوط 747 کارگو نیروی هوایی را بیابند از کشف تجهیزات غنی سازی لیزری اورانیوم در محفظه های تفلونی که بار اصلی این هواپیما بوده و به مقصد فرانسه بار زده شده بوده است به شدت متعجب شده و در پی آن خشم مقامات آمریکایی نسبت به فعالیت های مشکوک ایران بر انگیخته شده است. در آخرین سخنرانی های مقامات رسمی ایران در سالها پیش (ریاست مجلس فعلی) در مورد سرنوشت اوریدیف که از بزرگترین تامین کنندگان اورانیوم کل اروپا است آمده که 10 درصد این شرکت هنوز به ایران تعلق داشته است. مجله دانشمند در زمان خودش از معتبر ترین ماهنامه های علمی ایران بود.
  17. 1 پسندیده شده
  18. 1 پسندیده شده
    بسم الله..................... در چند روز گذشته بعد از اعلام خبر خروج داعش از اردوگاه یرموک نیروهای باقیمانده داعش در منطقه بادیه سوریه دست به یک سری عملیات عمدآ برای نفوذ به حومه شهر المیادین زدن .داعش در یک عملیات انتحاری دستکم 16 سربازی سوری رو به شهادت رسوند همچنین نیروهای سوری در محور دیرالزور به المیادین در کمین داعش گرفتار میشن چندین گروه شبه انتحاری داعش هم با حمله به پستهای ارتش ومقاومت سعی میکنند راه ما بقی نیروها رو به سمت المیادین هموار کنند که با واکنش مقاومت و مدافعین این حمله دفع و دهها عضو داعش به هلاکت میرسند. در چند ماه اخیر این یکی از بزرگترین حملات داعش به نیروهای سوری بوده در هفته گذشته چندین خودرو عبوری مخالفین در محور سهل الغاب در شمال غربی استان حماه مورد اصابت توسط موشک های ضد زره قرار گرفته . این خودروها از فاصله حدود 7 کیلومتری هدف قرار گرفتن . قبلا این جاده شاهد همچین حملات مستقیمی نبوده (به علت فاصله بیش از 6 کیلومتری با مواضع ارتش سوریه) مخالفین حدس میزنند سوریها به موشک ضد زره جدیدو یا کورنت دی مجهز شدن . https://en.wikipedia.org/wiki/Kornet-D http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_Dda2_tmVQAAqGrg.jpg[/IMG FN6 ضبط شده در شمال حمص + تی 62 ام از کار اتفاده در نبردهای یرموک + جان سالم بدر بردن تی 72 زرهی شده از چنگ آر پی جی29 (تصویر جدید نیست)
  19. 1 پسندیده شده
    اسراییل باز دوباره به سوریه حمله کرده. گویا فرودگاهی در حمص و مثل همیشه از آسمان لبنان. حملات هوایی مدام و مستمر به بهانه های مختلف و بعد از پیروزی های ارتش سوریه برای تضعیف توان کلی نظامی این کشور و نابودی هر چه این کشور از ابتدا داشته که میتونه خطرناک باشه برای این رژیم. فعلا هم که پشتوانه چک سفید آمریکا و حمایت های بی بدیلش که سر دو موضوع سفارت و معامله قرن هم شاهدش بودیم هیچ پوزه بندی را تصور نیست براش. در تحریم های امروز آمریکا هم که در نوع خودش بسیار خصمانه بود تحریم چندین فروند هواپیمای خطوط هوایی ایران از جمله مهمترینشون یعنی هواپیمای تشریفات دولت بود. که خب در عرف بین الملل معانی خاصی از وقاحت را داره. پ ن: نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل امروز در گزارش به شورای امنیت دو آزمایش موشکی ایران را به اطلاع شورا رسانده. قطعا بر خلاف برخی نظرها اینبار این آزمایشها حتی اطلاع رسانی هم نشدند احتمالا چه برسه به جنجال و سر و صدا و عکس و شعار و ... ولی این رژیم که تقریبا از ساخت و تست موشک و بمب اتم! و حمله به هر جایی که دلش میخواد و ترور هر کسی که تمایل داره چه نظامی و غیرنظامی و در هر کجای کره خاکی!! لحظه ای و ثانیه ای عقب نمیکشه حالا متعرض آزمایش موشکی ما شده اون هم در شرایط فعلی.
  20. 1 پسندیده شده
    سلام علیکم گربه سوار هفده روز از دی ماه سال 1360 گذشته بود که نیروی هوایی ارتش بعث عراق ، سیلی بسیار جانانه ای از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دریافت نمود . در این روز تاریخی ، سروان اسدا... عادلی به همراهی RIO ( کابین عقب) تامکت ، محمد مسبوق ، ۳ فروند میگ ۲۳ که در فرمیشن بسیار نزدیک به هم پرواز می‌کردند را با شلیک یک موشک فونیکس در حوالی جزیره خارک سرنگون کردند که از این لحاظ دارای رکورد سرنگونی سه جنگنده با یک موشک فینیکس می‌باشند . بعد از 3 دهه از این واقعه ، در چند روز اخیر ، مراسم تجلیلی از تکخالهای جت افسانه ای تامکت در موزه پرواز سیاتل برگزار گردید که سرهنگ اسدا... عادلی ، هرمن کوک و لری موزینسکی ( شکارچی فیترهای لیبیایی در خلیج سیدرا ) در آن حضور داشتند .در این مراسم هر سه خلبان سخنرانی کردند و بخش مهمی از این مراسم به بررسی پیروزیهای هوایی شگفت انگیز سرهنگ اسد ا... عادلی با هواپیمای F-14 اختصاص یافت . پی نوشت : ظاهراً پس از گذشت سه دهه از اتمام جنگ ، هنوز سلسله مراتب نیروی هوایی ارتش ، در بازگویی نبردهای هوایی ، همچنان در تردید به سر می برد . امیدواریم این وضعیت سریعتر بهبود پیدا کند .
  21. 1 پسندیده شده
    هوانیروز در عمل با آغاز تهاجم ارتش عراق به خاک جمهوری اسلامی ایران ، شاخه هوایی نیروی زمینی ارتش (ISLAMIC REPUBLIC IRAN ARMY AVIATION )، با در اختیار داشتن نزدیک به 700 فروند بالگرد هجومی ،ترابری و شناسایی ، به تقریب یکی از قدرتمند ترین ناوگان هوانیروز را در آسیای جنوب غربی در اختیار داشت . مضاف براین ، نزدیک به 3000 خلبان و کمک خلبان و چیزی در حدود 9000 خدمه فنی در این نیرو مشغول بخدمت بودند که در نوع خود ، بی همتا بشمار میرفت . این نیرو در بازه زمانی 31 شهریور سال 1359 تا تیرماه سال 1367 بیشتر از 300000 پرواز عملیاتی انجام داد و موفق شد بیش از 10000 تن آذوقه ، مهمات و سلاح های مورد نیاز ، 260000 مجروح و 296000 رزمنده را جابه جا نماید . بالگردهای رزمی این نیرو نیز در نقش پشتیبانی نزدیک هوایی ، 8000 تن مواد منفجره شامل مهمات 20 م.م ، راکتهای 2.75 اینچی هیدرا و موشکهای ضد زره BGM-71 تاو و در مواردی موشک AGM-65 ماوریک ( تصویر فوق ) را مورد استفاده قرار دادند . بدین ترتیب و به شکل خلاصه ، هر بالگرد عملیاتی در سالهای دفاع مقدس ، نزدیک به 500 ساعت پرواز رزمی را در کارنامه خود به ثبت رسانده که در نوع خود ، عملکردی جالب توجه و بی نظیر به نظر می رسد . صرفا" برای میلیتاری / MR9
  22. 1 پسندیده شده
    سلام علیکم اسناد طراحی گربه دو دُم در حقیقت می توان چنین تحلیل کرد که تاریخ هوانوردی نظامی دو نقطه عطف را تا کنون تجربه نموده . نخستین نقطه ، ورود تاریخ هوانوردی به عصر جت با پرنده رزمی مسراشمیت ME-262 و دومین نقطه ، اتمام طراحی گربه افسانه ای گرومن بشمار می آید . در نتیجه به جرات می توان گفت که طراحی جتهای رزمی را می توان به دو دوره قبل و بعد از "تامکت" تقسیم نمود . سرطراحان شرکت گرومن با 54 فایل اسناد طراحی F-14 تامکت در جلوی محصول طراحی شده
  23. 0 پسندیده شده
    سوزاندن و امحا سیگار توسط دیوان حسبه(پلیس شرعی)گروه تروریستی دولت اسلامی(داعش) در ولایت فرات یاد سریال پایتخت5 میافتم که بهتاش(بهرام افشاری) از جیب یک داعشی سیگار در آورد و بعد..... یاد فحش نامه سینمایی امپراطور جهنم میافتم یا سخنان حضرت رائفی پور علیه السلام درباره قلیان کشیدن دواعش در شب حمله موشکی ایران به مواضع داعش(عملیات لیلة القدر) و این دوتا تصویر خوبی هارا بر آنها حلال و بدی هاشان را حرام می کند(صحبت علیه سیگار)(از وبلاگ جناب میثم سنپس)
  24. 0 پسندیده شده
    والا من نمیدونم این چند هزار سو چه دردی از من و امثال من دوا میکنه.از دیشب تا الان خبر تعطیلی دو کارخانه همکار و کارخانه شرکت خودمان را شنیدم. به سلامتی کارخانه ای که تولیدش را روی هوا میزدند از بی پولی تعطیل شد.قسمت خوبش اینجاست که تعدیل نیروی یک ماه قبل شرکت ما از روز شنبه کاملتر میشه و مشت محکمی بر دهان من و امثال من خورده میشه.حالا آمریکا و اسرائیل بماند. امروز یک تولید کننده اومده پیش ما گفت قطعه ای که با 130 میلیون تومان وارد کشور میشد را با مهندسی معکوس و 15 میلیون تومان و کیفیت بهتر ساختم.گفت وقتی جلوی یک مسئول گذاشتم به من چی گفت خوبه؟گفت غلط کردی ساختی.چرا؟چون پورسانت میگرفت. ای کاش قبل از هر کاری به فکر اقتصاد کشور و مردم بودیم.اقتصاد پویا از هر بمب اتمی قویتر است.
  25. -3 پسندیده شده
    شما هم یا باید پورسانت می دادید یا در یک شبی و در یک جای خبوتی به راه راست هدایتش می کردید ، ( ارشادش می کردید )