برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on یکشنبه, 13 آبان 1397 در همه مناطق
-
2 پسندیده شدهدر باب اهمیت بمباران استراتژیک در صورتی که توان رزمی اسکادرانهای نیروی هوایی برای پیشبرد اهداف جنگ ، به شکل "مجزا " مورد استفاده قرار گیرد ، در واقع به دشمن فرصت گرانبهایی داده خواهد شد که در تاکتیکهای دفاعی خود بازنگری اساسی نموده و این سرنوشت جنگ را تغییر خواهد داد . ژنرال هوایی ، اچ .اچ . هپ آرنولد فصل پنجم از کتاب دکترین اصلی نیروی هوایی سازمان و فرماندهی
-
1 پسندیده شدهبا سلام با هدف مشارکت کاربران عزیز در تولید محتوای علمی انجمن میلیتاری ، طی مشورت با مجموعه مدیران انجمن ، تصمیم بر این گرفته شد تا تاپیک های 5 گانه (هوایی ، دریایی ، زمینی ، فضایی ، جنگ در قاب دوربین و رزم سایبری) به شکل جدید ، مجدداً راه اندازی گردد . با این وصف ، همه کاربران با نصب العین قرار دادن قوانین ذیل ، میتوانند در این تاپیک مشارکت نمایند : 1- کلیه قوانین انجمن در مورد این تاپیک مصداق پیدا می کند . 2- هر پست ، می بایست حداقل با استفاده از یک پاراگراف 2 خطی و حداکثر در 5 خط ، تصویر ارائه شده را تشریح کند . (در صورت ارسال تصویر بدون شرح ،پست بلافاصله مخفی خواهد شد) ( نکته : بر تصویر بدون شرح ، فایده ای مترتب نیست ، چرا که هدف اصلی تاپیک ، ارائه مطالبی است که در کوتاه مدت قابلیت تبدیل شدن به تاپیک را نداشته و ارسال آن بصورت یک موضوع مستقل ، زمان بر خواهد بود ) 3- تصاویر ارسالی می بایست در گالری انجمن ، بارگذاری گردد ( در صورت دراختیار نداشتن اکانت گالری ، کاربر موظف هست ، تصاویر را بصورت لینک ارسال نماید تا توسط مدیر مربوطه منتقل شود ) 4- حداکثر تعداد تصاویر ارسالی ، 5 عدد ( یکی بصورت سایز نرمال و 4 تصویر دیگر در سایز کوچک ) خواهد بود . ( با هدف جلوگیری از سنگین شدن صفحات ) 5- تصاویر مربوط به تجهیزات نظامی ( زمینی ، هوایی ، دریایی ، فضایی ) می بایست در گالری مربوط به خود ارسال گردد . در نتیجه کاربران عزیز از ارسال تصاویر صفحه پرکن ، خودداری نمایند . 6- این تاپیک با هدف شناسایی موضوعات جذاب به منظور تبدیل شدن به یک موضوع مستقل ایجاد شده است ، در نتیجه کاربران عزیز از ارائه تصاویر به اصطلاح سرگرم کننده (FUN) بشدت خودداری فرمایند 7- در صورت وجود نقص یا اشتباه و یا حتی سئوال در خصوص مطالب ارائه شده ، کاربران عزیز از برهم زدن نظم و روال تاپیک بشدت خودداری نموده و نظرات خود را در خصوص مطالب ، در استاتوس یا PM پیگیری نمایند . 8- شرح تصاویر می بایست به زبان پارسی ارائه گردد . 9- حتی الامکان از قراردادن تصاویر ومطالب تکراری خودداری گردد . 10- مطالب و تصاویر کپی شده از سایر منابع در وب ، به هیچ عنوان پذیرفته نمی شود ( به استثنای مطالبی که مربوط به تاریخ نیروهای مسلح ایران است ) 11- همه پست ها می بایست با فونت تاهوما و شماره 14 ( برای تیتر مطلب شماره 18 ) ارائه گردند.
-
1 پسندیده شدهگویا برای این خط تولید برنامه ارتقا در نظر هست. با وضعیت سخت تحریمی و فشارهای خصمانه علیه کشور اگر بتونیم در قدم اول فعلا برنامه دفاع نقطه ای هوایی از آسمان کشور را در یک سیستم ترکیبی زمین-پدافندی/هوایی/جنگ الکترونیک پیش ببریم مناسب هست. ما فعلا از جنگنده ها انتظار حملات هجومی و ترکیبی نداریم. در کنارش همچنان مقابله با تسلیحات دورایستا با گسترش پدافند خصوصا حالا بعد از باور و سامانه های میانبرد در برد کوتاه و جنگ الکترونیک و سیستم های پسیو باید در دستور کار جدی باشه. هر چند کار بسیار سخت هست حالا به مشکلات تحریمی شدید این چهل سال در حوزه های نظامی و فناورانه، مشکل مالی و بودجه ای شدید هم اضافه شده. خرابکاری های صنعتی و جاسوسی و سایبری به کنار.
-
1 پسندیده شدهبنده قبلا دیدگاهی شبیه دوست عزیزمون جناب قلم داشتم و حرفشون در بعضی موارد (همه می دانیم داشتن یک ارتش موج سومی نیاز به یک اقتصاد قوی دارد) واقعا قابل تامل هست . منتها به این قبیل فکرهاو نظریه ها بارها در تاپیکهای مختلف با دلیل و برهان پاسخ داده شده و نتیجه هم روشن هست ولی به نظر من بهترین راه تضمین امنیت پیشرفت در فناوری هسته ای و کوتاه کردن زمان ساخت بمب (بصورت تئوریک ) از لحظه تصمیم تا لحظه ساخت ( زیر یه هفته ) هست . به شخصه داشتن زیردریایی سنگین حامل موشکهای کروز و بالستیک رو وزنه سنگین تری در بازدارندگی نظامی میدونم تا بمب اتم ... هرچند که دسترسی به سلاحهای شیمیایی و ... در کشور ما در صورت اراده در مدت بسیار کوتاهی قابل وصول خواهد بود یک سوال هم دارم از محضر اساتید سایت . دو کشور چه مقدار منافع مشترک و ... باید داشته باشند تا .... ( مثلا روسیه در ایران سلاح تاکتیکی هسته ای مستقر کند ) . ؟؟؟؟ مرزهای سیاسی و ... باید تا کجا جابجا بشن ؟ (لطفا راهنمایی کنید )
-
1 پسندیده شدهفیلمی بر اساس یک رمان مشهور، " اعترافات یک ذهن خطرناک " درامی طنز از پیوند سازمان های اطلاعاتی و رسانه های جمعی در دوران جنگ سرد.
-
1 پسندیده شدهNIPRNET NIPRNet مخفف عبارت Non-classified Internet Protocol Router Network بوده و شبکه ای برای انتقال اطلاعات حساس اما طبقه بندی نشده در سیستم های دفاعی و نظامی ایالات متحده می باشد . NIPRNet طراحی شده است تا دسترسی سریع به سیستم ها را برای کاربران عملی نماید . NIPRNet مانند یک روتر معمولی عمل می کند با این تفاوت که تنها مسیر دسترسی کاربران داخلی به اینترنت را از طریق یک درگاه خارجی بدون فیلتر کردن هیچگونه اطلاعاتی فراهم می آورد البته دارای بعضی محدودیت های پردازشی است که مهمترین آنها این است که تنها می تواند اطلاعات طبقه بندی نشده از IP های دسته بندی نشده را پردازش نماید و بر روی هیچگونه اطلاعات طبقه بندی شده ای کار نمی کند . در این حالت اطلاعات طبقه بندی شده ای که برروی SIPRNet وجود دارد قابل دسترسی بر روی NIPRNet نمی باشد . Niprnet به عنوان ستون فقرات و یا پایه ای از هر سیستم ارتباطی دفاعی یا واسط ارتباطات وزارت دفاع آمریکا در نظر گرفته می شود . در کل SIPRNet برای انتقال داده های C2 و NIPRNet برای داده های لجستیک ها استفاده می شود .
-
1 پسندیده شدهوزارت خارجه فرانسه و آمریکا خواستار توقف درگیریها در یمن و آغاز گفتگوها شدن. وزیر دفاع آمریکا هم خواستار توقف درگیری و شروع گفتگوها تا سی روز آینده شد بعد از قتل روزنامه نگار تندرو عربستانی مقتول خاشقچی و حساسیت بیشتر افکار عمومی به عربستان غربی سعی میکنند اوضاع رو تا حدودی مدیریت کنند از اون مهمتر درجا زدن ائتلاف در نبردهای یمن هستش قبل از شروع نبرد حدیده غربی ها و اعراب خواستار توقف درگیریها و تحویل صنعا به سازمان ملل شده بودن شش ماه نبرد و بهتره بگیم افتضاح حالا بار دیگر خواستار گفتگو شدن البته فعلا بدون پیش شرط تنها گفتن توقف حملات هوایی در برابر حملات موشکی نحوه ی جنگیدن انصارالله تا حدودی نزدیک به حزب الله لبنانه حدس بنده اینه مشاورین حزب الله به صورت مستقیم در یمن حضور دارن . شش ماه نبرد حضور هزاران نیرو با تجهیزات روز برتری کامل هوایی هدایت مستقیم و غیر مستقیم نبرد توسط آمریکایی ها و فرانسوی ها و.. فعلا چیزی جز شکست نسبی در پی نداشته
-
1 پسندیده شدهدرسته، هزینه کمرشکن «نت» جنگنده های یوروفایتر برخی از کشورهای با اقتصاد متوسط اروپایی (نظیر اسپانیا) را وادار به تجدید نظر در انتخاب خود و رفتن به سوی فروش جنگنده های خود نموده است، چه آنکه اینگونه کشورها تهدیدات آنچنانی هم ندارند و نهایتا در قالب ائتلافهای چند کشوره به برخی عملیاتهای محدود نظامی می پردازند. تجربه ی اسپانیا بهترین نتیجه برای کشوری همچون بلژیک است که روی کاغذ شرایطی کاملا مشابه با آن دارد، ضمن اینکه خودِ لفظ جنگنده نسل پنجم (که برای اف 35 به کار می رود) کشش زیادی را برای انتخاب آن بوجود خواهد آورد.
-
1 پسندیده شدهبسم الله............. استان مارب منطقه صرواح سایر نقاط دیکو های انصارالله ادوات منهدم شده حوثی ها غالبا در حملات هوایی انصار الله با پخش تصاویری اعلام کرده در تاریخ29 جولای <مرداد ماه> سال 2107 حملاتی را بر علیه کشتی ها پهلو گرفته در بندر مخا ترتیب داده در همان تاریخ هم المسیره با انتشار بیانیه ایی از طرف نیروی دریایی یمن این خبر رو اعلام کرده http://www.almrasel.net/?p=22063 بخشی از متن خبر نیروی دریایی یمن در روز شنبه اعلام کرد که یک کشتی جنگی اماراتی را در سواحل غربی در بندر مخا نابود کرده است.این در حالی ایست که نیروهای ائتلاف اعلام کردن بندر مخا توسط یک قایق انتحاری مورد هدف قرار گرفته است و خساراتی به این بندر وارد شده است
-
1 پسندیده شدهآخرین اظهار نظر رسمی در بولتن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نقل به مضمون از متن تصویر ......... باید این پرنده جدید را نه یک جت آموزشی / رزمی بلکه یک بستر برای آزمون و توسعه بسیاری از فناوری ها در آینده دانست و...... پی نوشت : که این دقیقا همان چیزی بود که در این تاپیک دائم گفته می شد و یکسری ان را تضعیف توان داخلی تحلیل می کردند ، با این نکته که هنوز استنادی به نسل 4بودن این پیکربندی بستر آزمون نشده !!
-
1 پسندیده شدهدر حین تبدیل فیلم های ضبط شده تصاویر جدیدی دیدم که در گزارشات قبل پخش نشدن. به نظر میرسه که سوله برای شرکت هسا هست که در اصفهان قرار داره. در واقع منظور از ایجاد کارخانه فعال کردن مجدد این مجموعه هست و با این حساب و با توجه به تصاویر زیر احتمالا ادعای تولید انبوه کوثر معتبره. بالها کابل کشی و احتمالا لوله و شیلنگ های هیدرولیک محفظه موتورها و پوشش محفظه ارابه ها کوثر مجهز به یک توپ کالیبر ۲۰ میلیمتر
-
1 پسندیده شدهدرود به دوستان گرامی تحلیل گران داخلی نقص بزرگ مشتقات F-5 را ضعف موتور و ظرفیت کم حمل سوخت در عین مصرف بالا می دانند. منتقدین خارجی هم فقط نقش آموزش را برای آن در نظر گرفته اند و آن را تلاشی از سمت نیروی هوایی ایران برای فرار از مرگ می دانند. (به ویژه پس از عدم پذیرش تقاضای ایران در خرید 24 فروند یاک 130 توسط روسها) https://www.edrmagazine.eu/maks-2017 از نظر برخی از این تحلیلگران کاربری جنگنده کوثر چیزی در حد کایتها و گلایدرهایی که بین سالهای 1934 تا 1936 آلمانی ها از آنها برای آموزش خلبانهایشان استفاده می کردند هست. https://nationalinterest.org/blog/buzz/irans-air-force-dying-30017 اما یک فروند جنگنده مشتق از اف-5 تک سرنشین با اویونیک جدید می تواند با مجموعه ای از یک تیر موشک فکور، یک پاد جنگ الکترونیک و سامانه اپتیکی، سامانه فلیر و دیکوی ضد رادار، دو قبضه موشک فاطر و یک مخزن سوخت تجهیز بشود و به عنوان شکاری آلرت و اسکرامبل مورد استفاده قرار بگیرد. فرانسوی ها یک ضرب المثلی دارند که می گوید "اگر خواستی کسی را بشناسی از روی کفشش او را بشناس" در مورد هواپیمای جنگی هم شاید این موتور باشد که نقش کفش را بازی می کند. هر چند منابع غربی توان مالی ایران در ساخت و تولید موتور توربوجت ملی اوج به تعداد کافی را زیر سئوال می برند و موتورهای نمایش داده شده را بازیابی موتورهای کهنه می دانند اما اولین موتور انتخاب شده در ایران برای اقتباس و تولید مشابه یعنی J85 موتور پر افتخاری است. در ابتدا GE این موتور را به عنوان پیشران برای پهپادهایی که باید نقش دیکوی را برای B-52 ها بازی می کردند تا از موشکهای زمین به هوای روسی در امان باشند، توسعه داد. بعدها نورث روپ برای نصب روی F-5 و T-38 تالون از این موتور استفاده کرد. حتی امروز نیز نیروی هوایی آمریکا برای برخی کاربردها از این موتور استفاده می کند و قصد دارد آنها را تا 2040 در خدمت نگاه بدارد. آزمایشگاه سامانه های پیشرانه ناسا که در سال 2009 تخریب شد، تستهای وسیع و پر هزینه ای روی موتورهای F100، TF30، FY-401 و J85 انجام داده بود. https://www.nasa.gov/pdf/696956main_PursuitPower-ebook.pdf این موتورهای قدیمی دارای سامانه هیدرولیکی-مکانیکی و الکترومکانیکی کنترل سوخت بودند که مستقیم توسط خلبان کنترل می شد که نسبت به نسل اولیه موتورهای جت آلمانی تفاوت اصولی خاصی نداشت. با وجود چنین موتوری طبیعتا مداومت پروازی مشتقات اف-5 هم کم خواهد بود. موتورهای قدیمی دارای مشکلات زیر بودند: هزینه نگهداری بالا، مصرف سوخت زیاد، ارتعاش و صدای زیاد، آلایندگی بالا، نداشتن حفاظت در مقابل استفاده نادرست، نداشتن افزونگی در کنترل به هنگام بروز نقص فنی در سامانه کنترل، بروز استال در کمپرسور به دلیل تغییر ناگهانی در تراتل گاز موتور، راه اندازی موتورها تقریبا نیمه دستی بود، موتور و بقیه اویونیک یکپارچگی نداشت، سامانه تشخیص عیب خودکار و مانیتورینگ سلامت موتور و ارتعاشات وجود نداشت، ذهن خلبان درگیر پارامترهای زیادی از موتور بود به ویژه در تامکت، سامانه فاقد قابلیت تحمل خطا بود و سامانه های کنترل سوخت وزن زیادی داشتند. آمار سوانح نشان می داد که در اکثر موارد اشتباه خلبان و سرعت واکنش ناکافی خلبان در کنترل موتور های پیچیده باعث بروز خسارات جانی و مالی شده است به همین دلیل گرفتن کنترل موتور از خلبان توجیه عملیاتی یافت. از این رو در 1976 طی قرار دادی بین نیروی دریایی آمریکا و پرات اند ویتنی تصمیم گرفته شد که سامانه کنترل و مانیتورینگ خودکار برای موتورهای توربوفن به ویژه برای موتور TF30 که استالهای آن خلبانها را آزار می داد ایجاد گردد. http://proceedings.asmedigitalcollection.asme.org/data/Conferences/ASMEP/83880/V002T02A022-83-GT-234.pdf تنها حذف نیاز به تنظیم موتور برای 300 فروند تامکت سالیانه 1 میلیون دلار صرفه جویی در سوخت و 500 هزار دلار صرفه جویی در نفر ساعت به همراه داشت. در کنار سبک سازی سازه اف-5 با استفاد از مواد جدید و حذف پرچ ها با استفاده از جوش های پیشرفته لیزری و کاهش چند ده کیلویی وزن با جایگزینی سیستم تولید توان بر اساس ترانسفورمر هسته آهن با سیستم بر اساس ترانسفورمر هسته فریت و خنک سازی و چگالش هوای اطراف پایگاه های هوایی با گسترش استاندارد فضای سبز برای افزایش بازده موتورهای جت هنگام تیکاف، سامانه خودمختار کنترل دیجیتال یا FADEC می تواند پاسخی برای مشکل برد عملیاتی و مداومت پروازی مشتقات اف-5 با کاهش اساسی مصرف سوخت (به طور متوسط 15%) به ویژه در پرواز کروز باشد. همانطور که در صنعت خودرو با ظهور ECU ها مصرف سوخت و آلایندگی کاهش یافت و عمر کاری موتور بهبود داده شد و قابلیت تشخیص خطای خیلی بهتری برای موتور ها بدست آمد، در صنعت هوانوردی هم همینطور است و کم کم به سمت استفاده از Digital-electronic-control-unit رفتند. http://uupload.ir/files/vk2_fadec_fig1.png که FADEC نوعی از این سامانه کنترل دیجیتال است. ساخت سخت افزار یک سامانه FADEC کار چندان مشکلی نیست اما ساخت نرم افزار آن برای کشوری مثل آمریکا دست کم 6 سال به طول انجامید و نیازمند مهندسی الزامات دقیق و پیاده سازی توسط افراد با تجربه و خبره است. در شکل زیر یک سامانه FADEC برای موتور پیستونی را مشاهده می کنید. شرکتهای خودرویی اولین توسعه دهندگان این سامانه برای موتورهای پیستونی بودند. http://uupload.ir/files/4u7b_fadec_img_1035_1000_01.gif در شکل زیر یک سامانه FADEC برای موتور توربوفن ساخت BAE-systems را مشاهده می کنید http://uupload.ir/files/s04w_fadec-electron-boeing-777.jpg سامانه های کنترل خود مختار دیجیتال موتورهای جت مشکلاتی هم دارند که عبارتند از: از دست رفتن کنترل در صورت قطع شدن برق ژنراتور یا خالی کردن باتری(که کم سابقه هم نیست) از دست رفتن کارایی موتور و کاهش آن به حداقلی که فقط برای فرود ایمن کافی باشد در صورت بروز اشکال برای سامانه های الکترونیک به نحوی که خلبان دیگر هیچگونه امکان دستی برای دوباره روشن کردن موتور، کم و زیاد کردن قدرت خروجی موتور و ... نخواهد داشت. در صورت بیرون زدن عیب طراحی، افزونگی دوگانه FADEC کمکی نخواهد کرد در حالیکه این افزونگی در صورت بروز خطای اتفاقی نقطه ای بر روی یکی از سامانه های FADEC کاملا قابلیت تحمل دارد و اصولا FADEC برای چنین وضعیتی طراحی شده است بنابراین اجرای آنالیز مدار در بدترین شرایط ممکن و مقادیر تلرانس قطعات و خطای مونتاژ و ... باید حتما در عمیق ترین شکل ممکن انجام بشود. Sneak-Circuit-Analysis هم باید انجام بشود. در مقایسه با سیستمهای هیدرومکانیکی، آنالوگ یا دستی، FADEC پیچیدگی بیشتری دارد. پیچیدگی هم برابر است با باگ. به دلیل پیچیدگی، هزینه-زمان توسعه و اعتبار سنجی بیشتری دارند. در لحظات بحرانی و حساس مثلا برخورد قریب الوقوع با زمین، FADEC از وارد کردن فشار خارج از ماکزیمم نامی به موتور توسط خلبان جلوگیری می کند که می تواند برعکس عمل کرده و به جای حفاظت از موتور باعث نابودی کامل موتور و خلبان و کل هواپیما گردد. علی رغم تلاشهایی که روی موتور TF30 شد اولین جنگنده ای که رسما از تکنولوژی FADEC استفاده کرد یک فروند شکاری اف-15 در 1981 بود. مرکز تحقیقات پرواز Dryden وابسته به ناسا که اولین جایی بود که توانست سامانه هدایت هیدرولیک را حذف کند و یک هواپیما را با روش پرواز با سیم به پرواز درآورد، یک فروند شکاری F-15A را تصاحب کرد و روی موتور F100 آن با موفقیت سامانه FADEC خود را نصب نمود و تست های پروازی را انجام داد. موفقیت این پروژه بود که باعث شد نیروی هوایی ارتش آمریکا برای همه شکاری های خود این سامانه را سفارش بدهد. استفاده از FADEC ها در موتورهای توربوفن روسی هم باب شده است به طوری که نسلهایی از RD-33 و نسلهایی از AL-31 به FADEC تجهیز شده اند. ساختار FADEC: http://uupload.ir/files/qzs9_fadec.png وظیفه این سامانه به صورت خلاصه عبارت است از: کنترل هوای ورودی به کمپرسور (که برای پرنده ای مثل قاهر ضروری به نظر می رسد)، کنترل سامانه سوخت در همه حالتها به ویژه پس سوز،کنترل ارتعاشات، کنترل قدرت خروجی موتور، کنترل فرایند استارت و جرقه زنی، کنترل روانکاری و ... . ورودی سامانه FADEC از هواپیما: دمای محیط، ارتفاع، سرعت بر حسب ماخ، زاویه حمله، فشار ضربه، وضعیت ارابه فرود، سیگنالهای مربوط به پرتاب موشک و راکت و ... . ورودی سامانه FADEC از موتور هواپیما: وضعیت اهرم تراتل، دور موتور در دقیقه، دمای گاز خروجی توربین، مساحت نازل خروجی، وضعیت فلاپهای داکت فن، دمای یاتاقان، ارتعاش موتور، فشارهای مختلف درون موتور و ... . بکارگیری سامانه FADEC در تمام موتورهای جدید و این حقیقت که برای هر موتور یک سامانه جداگانه توسعه داده شده است که هزینه های بسیار لجستیکی و تحقیق و توسعه در بر دارد باعث شد که دکتر علیرضا ر بهبهانی به عنوان متخصص نیروی هوایی ارتش آمریکا پروژه های تحقیقاتی در این زمینه انجام داده و گزارشاتی به چاپ برساند. ایشان پیشنهاد یک پلتفرم هوشمند ژنریک برای بکارگیری در طیف وسیعی از هواگردها را داده است. برخی مقالات ایشان: https://pdfs.semanticscholar.org/presentation/38fe/56dfa1e4fbb6744eead224c545687cea144c.pdf https://pdfs.semanticscholar.org/f3f9/821170be0c5ba1db0531f5d423b940508f5f.pdf http://www.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a478472.pdf هر چند مطابق آنچه در کتاب پروفسور سعید فرخی استاد دانشکده هوا فضای دانشگاه کانزاس آمده http://libgen.io/book/index.php?md5=D80A0BE074683D4288B37A29E898FA00 سامانه هایی اینچنین باعث کاهش مصرف سوخت به میزان 12 تا 20 درصد، افزایش توان موتور هنگام تیکاف به میزان تقریبی 5%، پرواز نرم تر با ارتعاش و صدای کمتر، راحتی استفاده (نیاز به تنها یک اهرم تراتل دارد) و ریستارت ساده موتور حین پرواز و قادر به استارت داغ موتور روی زمین است اما تجربه به کارگیری ECU های ناپایدار اوکراینی در موتور هواپیمای ایران-140 برای ما تجربه ایمنی نبود. ساخت سامانه کنترل الکترونیک در ایران زمانی شروع شد که به یکباره شرکتهای اروپایی از دادن ECU موتور با استاندارد یورو 2 به ایران با هدف فلج کردن کشور خود داری کردند که در زمان کوتاهی دست کم 3 شرکت فعال در صنعت خودرو اقدام به نمونه سازی سخت افزار با استانداردهای اروپایی نموده و کم کم با صرف هزینه-زمان زیاد و مرارت فراوان اقدام به بدست آوردن دانش فنی نرم افزار کنترل موتور خودروهای موجود کردند و از فلج شدن صنعت خودرو جلوگیری گردید. (بعد از برجام اروپایی های دوباره به بازار باز گشته متعجب از ECU های ساخت داخل نمونه پیشرفته تری از ECU را به بازار داخلی عرضه کردند با قیمتی پایین تر تا اینکه دوباره رفتند) تلاش بر روی توسعه سامانه های کنترل موتور دیجیتال همچنان برای رسیدن به کیفیت های بالاتر ادامه دارد و بستر بسیار خوبی است برای انتقال فناوری به سازنده موتور اوج تا موتور مربوط به قرن گذشته با فناوری روز بهبود داده شود. بسیاری از کشورها قادر به ساخت سخت افزار موتور در صنعت خودرو هستند اما آنچه که یک موتور را به استاندارد یورو 5 یا 6 می رساند در واقع نرم افزار انحصاری پیشرفته درون سامانه کنترل و سامانه پالایشگاه دود است که گلوگاه خودرو محسوب شده و معدودی از کشورها قادر به ساخت آن با کیفیت مناسب هستند. به همین ترتیب ساخت سامانه FADEC برای موتورهای جت کاری ساده نیست و نیازمند سرمایه گذاری مناسب است اما نیاز به شروع از صفر نیست و سابقه خوبی در کشور وجود دارد.
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهسلام علیکم اینم سفارش جناب MR9 بخشی از کتاب خارج از کوهستان نوشته دیوید کیلکالن ترجمه سید علی موسوی http://www.nasleroshan.com/wp-content/uploads/2017/06/ru-444x444.jpg گیاه پربرگ سبز قات در سومالی . شاخ افریقا و جنوب غرب منطقه اعراب به عنوان محرک جویده میشود. گیاه قات به سرعت خراب میشودبه همین دلیل در طول زمان یک سیستم پیچیده و غیر رسمی ولی موثری به وجود امد تا از توزیع به موقع آن اطمینان حاصل شود. سیستم قات شامل شبکه ای از توزیع کنندگان و تاجران کوچک در همه ی شهرها و شهرستان های بزرگ است و از طریق هواپیما قایق ها و کامیون ها به بنادر فرودگاه ها و مکان های توزیع و مغازه های کنار جاده فرستاده میشود این سیستم محصول تازه روز را همه روزه تا اواسط صبح و بدون مشکل به کل منطقه میرساند. این گیاه در ترکیب خود آلکوئیدی به نام کاتینون دارد که اثراتی مانند افدرین یا امفتامین دارد. مصرف کنندگان روزانه که اغلب انان را مردان تشکیل میدهند به همراه این ماده کوکاکولا یا دیگر نوشیدنی های شیرین مصرف میکنند. در اواسط بعد از ظهر جویدن قات در همه ی شهرستان ها و شهرهای منطقه انجام میشود و هزاران تن از مردان جوان و مسلح وارد گفتگو های استدلالی و سیاسی میشوند که در اخر معمولا به دعوا و تیراندازی های بی مورد ختم میشود . در اوایل عصر این حس به اتمام میرسد جوندگان قات دچار خستگی شده و شهر در سکوت فرو میرود. ولی در اواسط بعد از ظهر بیشتر مردان جوان به شدت نعشه هستند و عاقلانه نیست که در چنین زمانی به پایگاه افراد مسلح و در حال جویدن قات حمله کرد. بله!! و اینگونه بود که امریکاییها در موگادیشو وسط روز به جماعت قات زده حمله کردن و به فنا رفتن!
-
1 پسندیده شدهبا سلام سخت ترین آزمون ها برای آذرخش در رزمایش پرچم سرخ برای محصول جدید لاکهید-مارتین در نخستین آزمون جدی خود " رزمایش نبردهوایی پرچم سرخ " چه اتفاقی رخ خواهد داد !!!! به اعتقاد ناظران نظامی ، با توجه به حضور گسترده ایالات متحده و شرکت کنندگان خارجی در رزمایش " پرچم سرخ" ، این رویداد ، بیش از گذشته ، فناوری اف-35 را در مواجه با جتهای رزمی رقیب که به آخرین تسلیحات رزم هوایی مسلح هستند به چالش خواهد کشید . اگر چه شاخه هوایی سپاه تفنگداران گونه نشست و برخاست عمودی اف-35 را در سال گذشته میلادی به شکل عملی مورد آزمون قرار داد ، رزمایش پرچم سرخ "1-17" برای گونه F-35A نیروی هوایی ارتش ایالات متحده ، به رویدادی جهت اثبات توانمندی های ادعایی اف-35 تبدیل خواهد شد . سرهنگ دوم ، جرج واتکینز ، فرمانده اسکادران سی و چهارم نیروی هوایی در این زمینه می گوید : " پس از تقریباً دو هفته ، 13 فروند از جتهای اف-35 نیروی هوایی ، چیزی در حدود 110 سورتی پرواز رزمی را در پایگاه نیروی هوایی در یوتا " پایگاه هوایی HILL" به ثبت رساندند " سرهنگ دوم ، جرج واتکینز ، فرمانده اسکادران سی و چهارم نیروی هوایی واتکینز معتقد است : " جتهای رزمی حاضر در رزمایش پرچم سرخ امسال ، نسبت به سال گذشته و از زمانی که به فرماندهی این اسکادران منصوب شدم ، سرسخت تر ، مصم تر و مسلح به تسلیحات پیشرفته تر شده اند " وی در رزمایش دو سال گذشته پرچم سرخ ، بعنوان خلبان ارشد جنگنده F-16 حضور داشت . به عقیده واتکینز ، برگزارکنندگان رزمایش ، شرایط را به نسبت سالهای گذشته ، سخت تر کرده اند ، چرا که تعداد جتهای رزمی که بعنوان دشمن در این رزمایش حضور دارند ، بیشتر شده ، سطح مهارت رزمی آنها افزایش پیدا کرده و علاوه برآن ، درصد تهدید سامانه های زمین به هوایی که بعنوان دشمن در منطقه رزمایش مستقر هستند ، هم بلحاظ کیفی و هم بلحاظ کّمی بطور کامل دگرگون شده است . اگر چه تیم آبی در رزمایش پرچم سرخ کاملاً از جتهای رزمی نسل پنجم تشکیل می شود ، اما شمار قابل توجه جتهای نسل چهارم ، مسلح به جنگ افزارهای پیشرفته ( تیم قرمز ) ، یک چالش جدّی برای تیم آّبی محسوب می گردد . سرهنگ واتکینز در این زمینه می گوید : " برگزارکنندگان رزمایش تصمیم دارند تا در آن واحد ، 24 فروند جت رزمی نسل چهارم را در برابر اسکادران اف-35 (تیم آّبی ) وارد عمل کنند واین بلحاظ زمانی ما را بشدت تحت فشار قرار خواهد داد . علاوه براین ، شرایط صحنه نبرد به گونه ای تنظیم شده که تیم قرمز می تواند سه تا چهار بار خود را تجدید سازمان دهد و این وضعیت را به مراتب بغرنج تر خواهد نمود " با این وصف ، پیش بینی می شود ، نسبت انهدام اف-35 به رقبای نسل چهارمی خود ، 15 به 1 باشد ، اما بدلیل اینکه رزمایش پرچم سرخ ، یک نبرد شبیه سازی شده است ، این رکوردها می بایست با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرند . واتکینز می گوید : " نیروی هوایی ، به هیچ عنوان از دست دادن سخت افزار رزمی پیشرفته خود را در نبردهای شبیه سازی شده ، بر نمی تابد و همچنین نیازی برای ورود به موقعیت های بیش از حد چالش برانگیز نمی بیند ، چرا که ما قصد داریم شرایط را سنجیده ، سپس به عقب رفته و مجدداً از نو شروع کنیم . در نتیجه ، یک برآورد کلی از تهدیدات پیش رو بدست آمده و این برای خلبانان رزمی ما بسیار مطلوب خواهد بود " واتکینز اشاره می کند که ، وقتی که اف-35 به توانایی رزمی کامل خود دست یابد ، بسیار کشنده تر از حال حاضر ، می بایست ارزیابی شود . هم اینک ، اف-35 صرفاً به حمل مهمات در جایگاه های داخلی خود ، محدود شده است ، اما بتدریج و با ساخت گونه BLOCK.3F در سال 2018 ، توانایی حمل مهمات در جایگاه های بیرونی را نیز بدست خواهد آورد . برای بسیاری از خلبانان رزمی ، این رزمایش فرصتی است تا جتهای خود را با نخستین جت رزمی نسل پنجم مقایسه کنند . بعنوان مثال ، سرهنگ دوم ، چارلز شاک ، بعنوان خلبان جت اف-22 و فرمانده اسکادران بیست و هفتم ، رزمایش پرچم سرخ که دو سال پیش برگزار گردید ، تجربه خوبی در همکاری مشترک و درک متقابل میان F-35B سپاه تفنگداران و رپتورهای نیروی هوایی و تقویت توانایی رزم مشترک محسوب می شد . سرهنگ دوم ، دیو دآنجلس ، خلبان ذخیره جت F-35A در فرماندهی پایگاه " HILL" نیروی هوایی سرهنگ دوم ، دیو دآنجلس ، خلبان ذخیره جت F-35A در فرماندهی پایگاه " HILL" نیروی هوایی می گوید : " جلسات مشترک میان خلبانان نیروی هوایی و سپاه تفنگداران ، فرصت خوبی است تا هر کدام از دونیرو ، از قابلیتهای منحصر به فرد یکدیگر ، استفاده کافی را ببرند . " وی معتقد است : " بعنوان مثال وجود همکاری مشترک میان ما و جتهای F/A-18G گراولر ، به ما این توانایی را می دهد تا بتوانیم نخست تهدیدات مختلفی را شناسایی کرده ، سپس در آنها اختلال ایجاد کنیم و در صورت نیاز ، اقدام به انهدام آنها نماییم " در ادامه سرهنگ واتکینز در خصوص چگونگی اجرای عملیات مشترک میان اف-22 و اف-35 در رزمایش پرچم سرخ می گوید : " به شکل خاص ، وظایف تقسیم شده و در این وضعیت ، اف-22 مسئولیت ایجاد برتری هوایی و اف-35 ماموریت انهدام سایتهای موشکی زمین به هوای متخاصم را بر عهده خواهند داشت . پیش از این ، تیم آبی ، هردو ماموریت را بر عهده یکی از این دو گونه گذاشته بود که ، بررسی های بعمل آمده نشان داد که این وضعیت موجب تلفات بیشتر خواهد شد . اما امسال ، تیم قرمز به سه یا چهار گونه پیشرفته از مهمات هوا به هوا مجهز است و در کنار آن ، از نهایت قدرت موجود در رزم سایبری ، سیستم های جنگ الکترونیک ، بهره می برد . در نتیجه ، تصمیم براین شده که در جریان رزمایش ، جتهای اف-22 نخست ماموریت ایجاد برتری هوایی بر فراز منطقه نبرد را بر عهده گیرد و پس از آن ، اف-35 های این نیرو ، با استفاده از مهمات هدایت دقیق ، سرکوب سایتهای دفاع هوایی تیم قرمز را به انجام رساند . به گفته واتکینز ، اجرای همزمان این دو ماموریت توسط جتهای نسل چهارمی نظیر اف-16 بسیار خطرناک بوده و ریسک پذیری بسیاری را می طلبد . پی نوشت : 1- به ضرس قاطع می توان چنین تحلیل کرد که نیروی هوایی ارتش آمریکا ، علیرغم وجود برتری نسبی به رقبای خود ، اهمیت بسیار زیادی به برگزاری رزمایش های مشترک و شبیه سازی محیط نبرد در شرایط واقعی می دهد . 2- روی این جمله با دقت بیشتری تمرکز کنید " جلسات مشترک میان خلبانان نیروی هوایی و سپاه تفنگداران ، فرصت خوبی است تا هر کدام از دونیرو ، از قابلیتهای منحصر به فرد یکدیگر ، استفاده کافی را ببرند " 3- حالا معنی یک رزمایش واقعی را می شود بیشتر درک کرد !!!! 4- این جمله هم برای آن دسته افرادی که هنوز درک درستی از جنگ بعنوان یک دانش آکادمیک و استفاده از تجارب دیگران ندارند ، احتمالاً مفید به فایده خواهد بود : " ، چرا که ما قصد داریم شرایط را سنجیده ، سپس به عقب رفته و مجدداً از نو شروع کنیم . در نتیجه ، یک برآورد کلی از تهدیدات پیش رو بدست آمده و این برای خلبانان رزمی ما بسیار مطلوب خواهد بود " " صرفاً برای میلیتاری / مترجم : MR9
-
1 پسندیده شدهبا سلام ژنرال گایوس ژولیوس سزار همیشه مردان دواطلب مردن را ساده تر از مردانی که طاقت و صبر و تحمل را داشته باشند ، پیدا می کنی !!!!!! پی نوشت : 1- هزینه برتری مسئولیت پذیری است 2- کسی که میخواهد زنده بماند باید مبارزه کند و کسی که دست از مبارزه بردارد آن هم در جهانی که هستی آن وابسته به مبارزه کردن است لایق زنده ماندن نیست.
-
1 پسندیده شدهبا سلام روح لایتینینگ در سرزمین آفتاب تابان فرود نخستین جنگنده F-35B سپاه تفنگداران در پایگاه هوایی ایواکونی ژاپن ( 18 ژانویه 2017) نخستین جنگنده F-35B ، جمعی اسکادران تهاجمی VMFA-21 سپاه تفنگداران ، سرانجام در 18 ژانویه 2017 وارد پایگاه ایواکونی ژاپن شد و پروازهای عملیاتی خود را آغاز نمود . اسکادران VMFA-21 نیز بطور کامل از یوما (آریزونا) به این پایگاه ژاپنی منتقل خواهد شد و پس از اتمام این نقل و انتقالات ، تحت فرماندهی گروه دوازدهم رزمی از وینگ یکم شاخه هوایی سپاه تفنگداران ، گروه سوم تهاجمی اعزامی به شرق دور قرار خواهد گرفت . ژنرال راسل سانبورن ، فرمانده وینگ یکم شاخه هوایی سپاه تفنگداران ژنرال راسل سانبورن ، فرمانده وینگ یکم شاخه هوایی سپاه تفنگداران در پس از ورود F-35B به پایگاه هوایی ایواکونی در جریان یک سخنرانی چنین اعتقاد داشت : ورود اف-35 به ژاپن ، مظهر اصلی تعهد ما به دفاع از ژاپن و برقراری امنیت در حوزه اقیانوس آرام بشمار می رود . ما بتدریج پیشرفته فناوری دفاعی که تاکنون تولید شده را به منظور اجرای طیف گسترده ای از ماموریتهای رزمی و پشتیبانی از متحدان منطقه ای ، وارد منطقه خواهیم نمود . ورود لایتینینگ به شرق آسیا ، تحرک تاکتیکی بیشتر ، انعطاف پذیری عملیاتی افزون تر و در نهایت برتری تاکتیکی بهتری را به واحدهای مستقر در این منطقه خواهد داد . این جتهای نسل پنجم ، توانایی های بهتری را نسبت به جتهای هاریر ، هورنت و پراولر در اختیار ارتش آمریکا قرار می دهد . جنگنده نسل پنجم F-35B ، یک افق بلند از آینده روشن نیروی هوایی تاکتیکی سپاه تفنگداران بشمار می رود و بتدریج جایگزین تمامی جتهای رزمی فعلی ، شامل AV-8B هاریر ، F/A-18 هورنت ، EA-6B پراولر در یک پلتفرم استاندارد خواهد شد. علاوه براین ، ترکیب قابلیت نشست و برخاست عمودی با ویژگی هایی نظیر پنهانکاری ، فناوری پیشرفته حسگرهای رزمی و سیستم های جنگ الکترونیک ، آن رابه یک سیستم رزمی مرگبار تبدیل می کند که قادر خواهد بود در شرایط همه گونه آب و هوایی ، با طیف متنوعی از تهدیدات روبرو شود . لایتینیگهای سپاه تفنگداران ، قبل از ورود به ایواکونی ، در قالب اسکادران سوم تهاجمی در آریزونا مستقر شده بودند و در طول این مدت ، باموفقیت تمام ، در تمرینات از قبل برنامه ریزی شده ، حضور داشتند . سرهنگ دوم تفنگدار " جی. تی. باردو" سرهنگ دوم تفنگدار " جی. تی. باردو" افسر فرمانده اسکادران VMFA-21 در خصوص این رویداد ، چنین می گوید : " دوره آموزشی ما بخوبی به اتمام رسید و این استقبال گرم در ژاپن ، برای ما موجب افتخار است و اضافه شدن پرسنل این اسکادران به جامعه ارتش ایالات متحده در ژاپن بسیار شگفت انگیز خواهد بود . صرفاً برای میلیتاری / مترجم :MR9
-
1 پسندیده شدهسلام انسان کمال گرا هستش و همیشه سعی در بهبود خودش و چیزهای متعلق به خودش رو در همه ضمینه ها داره . این که چرا آمریکا ، اعراب ، چین ، ژاپن و ... دارن این همه هزینه می کنن و مدیریت هاشونو دارن بهبود میدن فارغ از اینکه بعضی هاشون دشمن ما هستن یه چیز اساسا غریضی هست و اصلا جای بحث نداره . اگر شما بتونید ذهنتون رو آزاد کنید و از دید یک ناظر بیرونی نگاه کنید این عملکرد ما در بعضی جاها و بعضی زمانها ( اگر نگیم همیشه و همه جا ) است که تعجب برانگیز هست و به نظر من گاها با غرایض انسانی مطابقت نداره. شاید هم مدیرانمون جهان بینی و خودشناسی خوبی ندارن . نمیدونم مشکل از کجاست . ( شده من جایی از مراکز دولتی بودم طرحی دادم که بسازن کارشون بیخطرتر و راحت تر بشه ، ساختش هم کاری نداشت سازمان هم بدون دردسر این وسیله های کوچیک رو میسازه اما گفتن ولش کن همینجوری کار میکنیم . چرا این رفتار میشه نمیدونم ).
-
1 پسندیده شدهممنون جمله آخرتون دقیقا اون قسمت پنهان است که دهه دیگه به خوبی خودش رو نشون میده و من حس می کنم جنگنده ها روی بحث هوش مصنوعی و کمک خلبانان مصنوعی جهش بزرگی خواهند کرد که اف 35 تنها یک شروع است
-
1 پسندیده شدهAshton Carter US Defense Secretary IISS 2016:west Asia regionاشتون کارتر وزیر دفاع امریکا:منطقه https://www.youtube.com/watch?v=mSisdC8_yOc
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهیک فروند F-35A نیروی هوایی امریکا دچار حادثه شد یک فروندF-35A در طول یک تمرین در پایگاه نیروی هوایی، آیدا دچار حادثه شد.این هواپیما F-35A از اسکادران 61 بوده است . مقامات در بیانیه ای گفته اند بدون آسیب های جدی هواپیما توسط خلبان فرود امده است. خلبان جنگنده هنگام شروع پرواز متوجه می شود در قسمت موتور هواپیما دچار اتش سوزی شده است. طی تحقیقات به عمل امده مشخص شده است سوخت گیری زیاد باعث ایجاد اتش در اگزوز هواپیما شده است. http://www.defensenews.com/articles/f-35a-damaged-in-fire-at-air-force-base http://alert5.com/2016/09/26/initial-investigation-reveals-fire-in-f-35a-tailpipe-at-mountain-home-afb
-
1 پسندیده شدهمراسم رونمایی از اولین F-35A خریداری شده توسط نیروی هوایی ژاپن روز جمعه در مقر لاکهید مارتین در تگزاس برگزار شد. این جنگنده با شماره سریال AX-1،و شماره دم 69-8701 رونمایی شد. در این مراسم معاون وزیر دفاع ژاپن کنجی واکامه طی سخنرانی اعلام داشت: وزارت دفاع ژاپن طی قرار دادی که با کمپانی لاکهید مارتین به امضا رسانده قصد خرید 42 فروند جنگنده F-35A را دارد که 4 فروند اول ان در امریکا تولید شده و بقیه ی جنگنده ها با اماده شدن خطوط مونتاژ در شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی در خاک ژاپن مونتاژ خواهند شد.همچنین ارزش این قرار داد 10 میلیارد دلار میباشد.قرار است اموزش خلبانان ژاپنی از ماه نوامبر اغاز شود.
-
1 پسندیده شدهبا سلام فرمانده نیروی هوایی ارتش ایالات متحده : امکان سریع تر شدن روند خرید F-35A غیر ممکن هست فرماندهی شاخه رزم هوایی نیروی هوایی ارتش ایالات متحده بشدت در تلاش است تا هر چه سریعتر ، تعداد لایتنینگهای حاضر به رزم را در سازمان رزم این نیرو ، افزایش دهد ، اما مدیران بخش غیر نظامی در دولت براین اعتقادند که در شرایط مالی کنونی ، سریعتر شدن روند تحویل امکان نخواهد داشت . روز سه شنبه گذشته ، ژنرال هربرت هاوک کارلایز در خصوص نرخ ورود به خدمت اف-35 به سازمان رزم نیروی هوایی اظهار نگرانی نمود و اعتقاد داشت که تردید جدی در خصوص روند فعلی نرخ تحویل از 40 فروند در سال جاری به 60 فروند در سال 2021 وجود دارد . به اعتقاد وی ، نیروی هوایی برای جایگزینی پرنده های قدیمی خود ، می بایست حداقل 60 فروند هواپیما در سال تحویل بگیرد . با این وصف ، وزیر نیروی هوایی ،" دبورا لی جیمز " ، به خبرنگاران بخش دفاعی نشریه ایرفورس تایمز خاطرنشان کرد افزایش کمّیت پرنده های فعال نیروی هوایی در حال حاضر به یک اولویت برای این نیرو به نسبت خرید تعداد بیشتری اف-35 تبدیل شده است . وی در مصاحبه با نشریه فوق چنین می گوید : " تمام موضوع ، حول محور " پول" در حال گردش است و من نیز بسیار علاقه دارم تا تعداد بیشتری از این پرنده فوق العاده خریداری شود ؛ اما آنچه در حال حاضر بسیار ضروری است ، تقویت و افزایش قدرت رزمی نیروی هوایی خواهد بود و این به یک اولویت جدی برای رهبران ارشد ما تبدیل شده است " وی اضافه می کند : نیروی هوایی همواره نیازمندی های رو به رشدی را دارد و این بسادگی هر چه تمام تر در میزان تخصیص بودجه برای پرداخت هزینه های اف-35 تاثیر گذار است . هر چند در خصوص میزان بودجه دریافتی نگرانی هایی وجود دارد ، اما من مطمئن هستم که این پول فراهم خواهد آمد . ژنرال کارلایز در دوم اوت 2016 طی یک مصاحبه جنجالی اعلام نمود که خرید تعداد بیشتری از این جنگنده ، هزینه های خریدهای بعدی را کاهش خواهد داد تا به هدف گذاری نیروی هوایی که همانا رساندن هزینه این پرنده به 85 میلیون دلار است هرچه بیشتر نزدیک شویم . از سوی دیگر ، روند کُند تحویل این پرنده موجب خواهد شد تا نیروی هوایی پول بیشتری را برای به روزرسانی پرنده های نسل چهارم هزینه نماید ، در غیر اینصورت ، ناوگان فوق ، بسرعت از خدمت رزمی کنار خواهد رفت . این افسرارشد نیروی هوایی معتقد است : " اگر در حال حاضر امکان جایگزینی تعداد بیشتری از پرنده های قدیمی با اف-35 وجود ندارد ، هزینه لازم برای توسعه عمر رزمی و افزایش قابلیتهای پرنده های موجود می بایست در اختیار این نیرو قرار گیرد . در نتیجه لازم است که روند تحویل اف-35 ( برای کاهش هزینه ها) تا 60 فروند افزایش یابد ، هرچند رسیدن این میزان به 80 فروند بسیار مطلوب خواهد بود ، اما با وجود محدودیتهای مالی ، رسیدن به این رقم اگر چه غیرممکن نیست ، اما بسیار سخت خواهد بود " بنیاد هریتیج ، بعنوان یک تینک تانک محافطه کار در 4 اوت 2016 گزارشی را منتشر نمود که در آن به نیروی هوایی توصیه شده بود تا برای ارتقاء حداقل 1763 فروند از پرنده های رزمی موجود در سازمان رزم این نیرو ، برنامه جامعی را تدوین نماید . از سویی دیگر، "جان ونابل " ، عضو ارشد کمیته دفاعی کنگره ، در این گزارش به این نتیجه رسیده است که نرخ این پرنده به نسبت توانایی ها و میزان رقابت آن با سایر جنگنده های موجود در بازار تسلیحاتی دنیا ، چندان گران هم ارزیابی نمی شود . جان ونابل می گوید : " در حال حاضر ، نیروی هوایی خرید تعداد بیشتری از جنگنده F-35 را بدلیل وجود نیازهای مهمتر و کمبود منابع مالی یا عدم همکاری کنگره ، به تاخیر انداخته است ، چنانکه در سال مالی 2017 ، بودجه خرید 5 فروند F-35 ، نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته و نیاز است تا این روند فوراً متوقف گردد " ریچارد ابولافیا ، تحلیگر دفاعی آمریکایی براین عقیده است که به احتمال زیاد در یک بازه کوتاه مدت ، برنامه ای برای خرید بیشتر از این پرنده وجود ندارد .وی می گوید : " چشم انداز خرید بیشتر از سوی نیروی هوایی تا سال 2018 بسیار بعید خواهد بود ، چرا که نیروی هوایی مجبور است تا از منابع مالی متعددی برای تامین نیازهای ضروری تر خود استفاده نماید . علاوه برآن ، احتمال دارد سایر برنامه ها ، نظیر خرید تانکرهای جدید KC-46 ، جنگنده آموزشی T.X وسیستم رادار نظارتی مشترک نیز دچار یک کاهش قابل توجه گردد " صرفاً برای میلیتاری / مترجم :MR9
-
1 پسندیده شدهسلام علیکم صد البته ، این شکل به نظر می رسد . به هرترتیب ، ماشین جنگی فوق العاده ای هست و آمریکایی ها با تمام توان سعی می کنند پیشگامی خودشون را حفظ کنند . اگر به گذشته هم برگردیم و تبلیغات جنگنده ای مثل f-104 را هم بررسی کنیم ، به موارد مشابه برخورد می کنیم .