برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on یکشنبه, 13 آبان 1397 در همه مناطق
-
2 پسندیده شدهدر باب اهمیت بمباران استراتژیک در صورتی که توان رزمی اسکادرانهای نیروی هوایی برای پیشبرد اهداف جنگ ، به شکل "مجزا " مورد استفاده قرار گیرد ، در واقع به دشمن فرصت گرانبهایی داده خواهد شد که در تاکتیکهای دفاعی خود بازنگری اساسی نموده و این سرنوشت جنگ را تغییر خواهد داد . ژنرال هوایی ، اچ .اچ . هپ آرنولد فصل پنجم از کتاب دکترین اصلی نیروی هوایی سازمان و فرماندهی
-
1 پسندیده شدهبا سلام با هدف مشارکت کاربران عزیز در تولید محتوای علمی انجمن میلیتاری ، طی مشورت با مجموعه مدیران انجمن ، تصمیم بر این گرفته شد تا تاپیک های 5 گانه (هوایی ، دریایی ، زمینی ، فضایی ، جنگ در قاب دوربین و رزم سایبری) به شکل جدید ، مجدداً راه اندازی گردد . با این وصف ، همه کاربران با نصب العین قرار دادن قوانین ذیل ، میتوانند در این تاپیک مشارکت نمایند : 1- کلیه قوانین انجمن در مورد این تاپیک مصداق پیدا می کند . 2- هر پست ، می بایست حداقل با استفاده از یک پاراگراف 2 خطی و حداکثر در 5 خط ، تصویر ارائه شده را تشریح کند . (در صورت ارسال تصویر بدون شرح ،پست بلافاصله مخفی خواهد شد) ( نکته : بر تصویر بدون شرح ، فایده ای مترتب نیست ، چرا که هدف اصلی تاپیک ، ارائه مطالبی است که در کوتاه مدت قابلیت تبدیل شدن به تاپیک را نداشته و ارسال آن بصورت یک موضوع مستقل ، زمان بر خواهد بود ) 3- تصاویر ارسالی می بایست در گالری انجمن ، بارگذاری گردد ( در صورت دراختیار نداشتن اکانت گالری ، کاربر موظف هست ، تصاویر را بصورت لینک ارسال نماید تا توسط مدیر مربوطه منتقل شود ) 4- حداکثر تعداد تصاویر ارسالی ، 5 عدد ( یکی بصورت سایز نرمال و 4 تصویر دیگر در سایز کوچک ) خواهد بود . ( با هدف جلوگیری از سنگین شدن صفحات ) 5- تصاویر مربوط به تجهیزات نظامی ( زمینی ، هوایی ، دریایی ، فضایی ) می بایست در گالری مربوط به خود ارسال گردد . در نتیجه کاربران عزیز از ارسال تصاویر صفحه پرکن ، خودداری نمایند . 6- این تاپیک با هدف شناسایی موضوعات جذاب به منظور تبدیل شدن به یک موضوع مستقل ایجاد شده است ، در نتیجه کاربران عزیز از ارائه تصاویر به اصطلاح سرگرم کننده (FUN) بشدت خودداری فرمایند 7- در صورت وجود نقص یا اشتباه و یا حتی سئوال در خصوص مطالب ارائه شده ، کاربران عزیز از برهم زدن نظم و روال تاپیک بشدت خودداری نموده و نظرات خود را در خصوص مطالب ، در استاتوس یا PM پیگیری نمایند . 8- شرح تصاویر می بایست به زبان پارسی ارائه گردد . 9- حتی الامکان از قراردادن تصاویر ومطالب تکراری خودداری گردد . 10- مطالب و تصاویر کپی شده از سایر منابع در وب ، به هیچ عنوان پذیرفته نمی شود ( به استثنای مطالبی که مربوط به تاریخ نیروهای مسلح ایران است ) 11- همه پست ها می بایست با فونت تاهوما و شماره 14 ( برای تیتر مطلب شماره 18 ) ارائه گردند.
-
1 پسندیده شدهاین را باید تشریف ببرید دانشکده های مدیریت و نه زاغه های مهمات هسته ای تا درست شود . تا جایی که در تاریخ ثبت شده ، چین ( یا حداقل نوار ساحلی شرقی اش ) بمدت هفت سال در اشغال ارتش امپراتوری ژاپن بود ، بعد از جنگ دوم هم روسها به بخشی از خاک چین دست اندازی کردند . حالا بهتر هست روند را بادقت بیشتری بررسی کنید چین ، هند اول اقتصادشان را درست کردند ، بعد رفتند دنبال این ولخرجی ها ، پاکستان هم یک حامی گردن کلفت به اسم عربستان سعودی دارد که تمام هزینه هایش را میدهد طبیعتا" به جای سیر کردن در خیالات اول اقتصاد را درست کنید خوب، بسیار عالی ، رویاهای بنده بیشتر به واقعیت نزدیک هست .( چون آینده نگری نظامی با رویاء پردازی تفاوت ماهوی دارد ) چرا که جنابعالی دارید روی چیزی بحث می کنید که از قبل وجود نداشته و با توجه به روند فعلی در آینده میان مدت هم وجود نخواهد داشت حالا کاربران قضاوت کنند ............
-
1 پسندیده شدهفیلمی بر اساس یک رمان مشهور، " اعترافات یک ذهن خطرناک " درامی طنز از پیوند سازمان های اطلاعاتی و رسانه های جمعی در دوران جنگ سرد.
-
1 پسندیده شدهNIPRNET NIPRNet مخفف عبارت Non-classified Internet Protocol Router Network بوده و شبکه ای برای انتقال اطلاعات حساس اما طبقه بندی نشده در سیستم های دفاعی و نظامی ایالات متحده می باشد . NIPRNet طراحی شده است تا دسترسی سریع به سیستم ها را برای کاربران عملی نماید . NIPRNet مانند یک روتر معمولی عمل می کند با این تفاوت که تنها مسیر دسترسی کاربران داخلی به اینترنت را از طریق یک درگاه خارجی بدون فیلتر کردن هیچگونه اطلاعاتی فراهم می آورد البته دارای بعضی محدودیت های پردازشی است که مهمترین آنها این است که تنها می تواند اطلاعات طبقه بندی نشده از IP های دسته بندی نشده را پردازش نماید و بر روی هیچگونه اطلاعات طبقه بندی شده ای کار نمی کند . در این حالت اطلاعات طبقه بندی شده ای که برروی SIPRNet وجود دارد قابل دسترسی بر روی NIPRNet نمی باشد . Niprnet به عنوان ستون فقرات و یا پایه ای از هر سیستم ارتباطی دفاعی یا واسط ارتباطات وزارت دفاع آمریکا در نظر گرفته می شود . در کل SIPRNet برای انتقال داده های C2 و NIPRNet برای داده های لجستیک ها استفاده می شود .
-
1 پسندیده شدهوزارت خارجه فرانسه و آمریکا خواستار توقف درگیریها در یمن و آغاز گفتگوها شدن. وزیر دفاع آمریکا هم خواستار توقف درگیری و شروع گفتگوها تا سی روز آینده شد بعد از قتل روزنامه نگار تندرو عربستانی مقتول خاشقچی و حساسیت بیشتر افکار عمومی به عربستان غربی سعی میکنند اوضاع رو تا حدودی مدیریت کنند از اون مهمتر درجا زدن ائتلاف در نبردهای یمن هستش قبل از شروع نبرد حدیده غربی ها و اعراب خواستار توقف درگیریها و تحویل صنعا به سازمان ملل شده بودن شش ماه نبرد و بهتره بگیم افتضاح حالا بار دیگر خواستار گفتگو شدن البته فعلا بدون پیش شرط تنها گفتن توقف حملات هوایی در برابر حملات موشکی نحوه ی جنگیدن انصارالله تا حدودی نزدیک به حزب الله لبنانه حدس بنده اینه مشاورین حزب الله به صورت مستقیم در یمن حضور دارن . شش ماه نبرد حضور هزاران نیرو با تجهیزات روز برتری کامل هوایی هدایت مستقیم و غیر مستقیم نبرد توسط آمریکایی ها و فرانسوی ها و.. فعلا چیزی جز شکست نسبی در پی نداشته
-
1 پسندیده شدهدرسته، هزینه کمرشکن «نت» جنگنده های یوروفایتر برخی از کشورهای با اقتصاد متوسط اروپایی (نظیر اسپانیا) را وادار به تجدید نظر در انتخاب خود و رفتن به سوی فروش جنگنده های خود نموده است، چه آنکه اینگونه کشورها تهدیدات آنچنانی هم ندارند و نهایتا در قالب ائتلافهای چند کشوره به برخی عملیاتهای محدود نظامی می پردازند. تجربه ی اسپانیا بهترین نتیجه برای کشوری همچون بلژیک است که روی کاغذ شرایطی کاملا مشابه با آن دارد، ضمن اینکه خودِ لفظ جنگنده نسل پنجم (که برای اف 35 به کار می رود) کشش زیادی را برای انتخاب آن بوجود خواهد آورد.
-
1 پسندیده شدهبسم الله............. استان مارب منطقه صرواح سایر نقاط دیکو های انصارالله ادوات منهدم شده حوثی ها غالبا در حملات هوایی انصار الله با پخش تصاویری اعلام کرده در تاریخ29 جولای <مرداد ماه> سال 2107 حملاتی را بر علیه کشتی ها پهلو گرفته در بندر مخا ترتیب داده در همان تاریخ هم المسیره با انتشار بیانیه ایی از طرف نیروی دریایی یمن این خبر رو اعلام کرده http://www.almrasel.net/?p=22063 بخشی از متن خبر نیروی دریایی یمن در روز شنبه اعلام کرد که یک کشتی جنگی اماراتی را در سواحل غربی در بندر مخا نابود کرده است.این در حالی ایست که نیروهای ائتلاف اعلام کردن بندر مخا توسط یک قایق انتحاری مورد هدف قرار گرفته است و خساراتی به این بندر وارد شده است
-
1 پسندیده شدهآخرین اظهار نظر رسمی در بولتن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نقل به مضمون از متن تصویر ......... باید این پرنده جدید را نه یک جت آموزشی / رزمی بلکه یک بستر برای آزمون و توسعه بسیاری از فناوری ها در آینده دانست و...... پی نوشت : که این دقیقا همان چیزی بود که در این تاپیک دائم گفته می شد و یکسری ان را تضعیف توان داخلی تحلیل می کردند ، با این نکته که هنوز استنادی به نسل 4بودن این پیکربندی بستر آزمون نشده !!
-
1 پسندیده شدهسلام علیکم در این تاپیک از برنامه ها بروزرسانی تایگرهای عملیاتی در کشورهای مختلف صحبت شد و انشا.. ادامه هم خواهد یافت ، با این حال ، یادآوری نام کسانی که بنیان گذار حرکتی سیستماتیک برای ارتقاء توان رزمی نیروی هوایی بوده ودر این زمینه پرتلاش ظاهر شدند ، می تواند به شکل ناچیزی جبران کننده زحمات آنها باشد ... ایستاده از راست : حبیب صادق پور (مرحوم ) ، منصور ستاری ( شهید ) ، پرویز نصری (F-5) پی نوشت : 1- پس زمینه عکس هم احتمالا" پروژه تولید هواپیمای آموزشی "پرستو" باید باشد ... 2- تصویر بالایی هم پچ 1000 ساعت پرواز با تایگرهای نیروی هوایی است ، خلبان های با سابقه 2000 ساعت پرواز ، همین پچ با رنگ پس زمینه قرمز را بر بازوی راست خود نصب می کنند .
-
1 پسندیده شدهیک نکته هم که برای بنده جالب بود اینه که امیر بنی طرفی انواع تسلیحات هوا به هوا،لیزری و اپتیکی رو جزو تسلیحات قابل استفاده توسط این جنگنده ذکر کرد در حالی که وزارت دفاع در زمینه موشکهای هوا به هوا صرفا فکور ۹۰ رو به صورت رسمی رونمایی کرده و سلاح دیگری ندیدیم! غیر از موشک فاطر که احتمالا در حد یک ارتقاء بود در سالهای گذشته خبر آزمایش موشک حرارت یاب با برد ۴۰ کیلومتر منتشر شد و دیگه خبری نشد!
-
1 پسندیده شدهتایگر های تُرک جان بخشی مجدد به حوزه آموزش نیروی هوایی ارتش ترکیه ، بعنوان یکی از اعضاء جناح جنوبی ناتو ، برای نخستین بار در سال 1965 شاهد ورود اولین جتهای تازه نفس F-5A فروند( 19فروند ) و F-5B ( گونه دو نفره ) بودن که می بایست هسته اولیه اسکادران 142 نیروی هوایی را تشکیل میدادند . 25 دسامبر 1965 ، اولین F-5A فریدم فایتر تک سرنشینه نیروی هوایی ترکیه در ابتدا این جتها برای آموزش نسل اول خدمه نیروی هوایی ترکیه جهت ورود به عصر جدید قدرت هوایی مورد استفاده قرار می گرفتند ، اما با ورود پرنده بیشتر تا اواسط سال 1967 ، تعداد هواپیماهای موجود به اندازه تشکیل دو اسکادران عملیاتی رسید . بدین ترتیب از ابتدای سال 1968 ، نیروی هوایی این کشور دو اسکادران با سازمان رزم کامل ( اسکادران های 142 و 161 ) را برای اجرای عملیات رزمی در اختیار داشت . نخستین فروند از گونه F-5B نیروی هوایی ترکیه با این حال ، روند فوق با تحویل حداقل 20 فروند نسخه RF-5Aدر انتهای سال 1969 و 1970 ادامه پیدا نمود که در نهایت باعث شد تا نیروی هوایی ترکیه امکان داشته باشد که دو اسکادران ترکیبی جنگده / بمب افکن – شناسایی ( واحدهای 192و 162) را بوجود آورد ، ضمن اینکه 13 فروند نسخه رزمی برای ایفای نقش شناسایی تغییر نقش یافتند . به شکل خلاصه ، فریدوم فایترهای ترک به صورت غیررسمی در نبرد های هند- پاکستان به سال 1971 ( به تعداد 6 فروند ) و بحران قبرس هم به شکل نیمه فعال حضور داشتند ، اما بدلیل تحریم های ایالات متحده، تا سال 1975 فقط 6 فروند مدل تک نفره و 2 فروند نسخه دو سرنشینه در سازمان رزم این نیرو عملیاتی بودند . با پایان تحریم های آمریکا در اواسط دهه 80 ، اف-5 های ترکیه جان دوباره ای پیدا کردند ، چرا که بتدریج سایر کشور ها موجودی اف-5 های اضافی خود را به ترکیه انتقال دادند که در این میان نروژ با 26 فروند گونه تک سرنشین و 6 فروند نمونه دو کابینه در جولای 1983 ، تایوان با 6 فروند نمونه تک سرنشین و 3 فروند دو سرنشینه بیشترین سهم را به نام خود ثبت کردند . در سالهای بعد نیز ، جتهای جدیدی مستقیم از داراییهای ایالات متحده و سپس نیروی هوایی هلند به سازمان رزم این نیرو اضافه گردید . شاید بتوان گفت گه جرقه اولیه ارتقاء اف-5 های نیروی هوایی ترکیه پس از قطعی شدن ورود جتهای اف-16 به این نیرو ، زده شد . به این ترتیب ، این نیرو در ماه مه 1993 درخواست نمود تا حداقل 40 فروند نمونه تک سرنشین و 20 فروند نمونه دو سرنشین برای شروع برنامه آموزش خدمه جتهای جدیدتر اف-16 سی و اف-16 دی مورد بروزرسانی قرار گیرند . با این وصف ، این برنامه تا سال 1995 و پس از ان برای یکسال دیگر ( 1996 ) به تعویق افتاد. اما در نوامبر 1996 ، مجددا" نیروی هوایی ترکیه برای 48 فروند اف-5 های موجود اعلام نیاز برای ارتقاء نمود که بعد از کش و قوس فراوان ، بروزرسانی محدود برای این جتها در مرکز تعمیر ونگهداری شماره یک نیروی هوایی واقع در Eçkisehir در دوحوزه ارتقاء سازه ای و بهبود اوبونیک آغاز شد . برای بهینه سازی اف-5 های ترکیه ، علاوه بر متخصصین نیروی هوایی ،یک کنسرسیوم به رهبری واحد صنایع هوا- فضای اسراییل ( بخش لاهاو ) ، شرکت البیت سیستمز ، و صنایع هوا- فضای سنگاپور ، راکول اینترنشنال ، جی یی سی مارکنی تشکیل گردید . این بروزرسانی شامل نصب سامانه پرواز با سیم (Fly-by-wire systems) ، نمایشگرهای سربالا ( HUD) نمایشگرهای چندکاره ، سامانه های تشخیص دوست از دشمن و در نهایت GPS می گردید . این برنامه مجموعا" در دو مرحله صورت پذیرفت : مرحله یکم ، افزایش عمر سازه اصلی بدنه و مرحله دوم ، ارتقاء اویونیک که هر دو مرحله ، درمرکز تعمیر و نگهداری نیروی هوایی اجرا گردید . این قراردادکه در نهایت در انتهای سال 1998 به امضاء طرفین رسد ، ارزشی در حدود 70 میلون دلار داشت که با توجه به گستردگی برنامه و شرکاء حاضر دران ، رقمی فوق العاده ارزیابی می گردید . در انتها نیز نورثروپ گرومن ، تهیه حداقل 34 کابین بهبود یافته را به مبلغی در حدود 1.8 میلیون دلار بر عهده گرفت . پس از سه سال کار مستمر ، اولین پرواز این گونه بهبود یافته با شناسه F-5-2000 در یکم آوریل 2001 صورت پذیرفت که چهار فروند اول بطور کامل توسط صنایع هوایی اسراییل و 44 فروند باقی مانده نیز توسط ترکها بروزرسانی گردید . گفتنی است که همه این جتها به صندلی های پرتاب شونده مارتین بیکر Martin Baker Mk 10L مجهز شده اند . دوسال بعد یعنی در سال 2003 ، یک مجموعه بروزرسانی محدود دیگر شامل سامانه های مخابراتی پیشرفته تر برای حفظ تماس ایمن تر با واحدهای زمینی و پرنده های بدون سرنشین بر روی این جتها اجرا گردید . صندلی های پرتاب شونده مارتین بیکر Martin Baker Mk 10 سری L مجموع این بروزرسانی ، باعث گردید تا نیروی هوایی ارتش ترکیه ، تا سال 2020 ، یک جت رزمی –آموزشی مناسب را برای آموزش خدمه جتهای جدیدتر اف-16 در اختیار داشته باشد ، در عین اینکه این جتها با مسلح شدن به مهمات می توانند نقش پشتیبانی نزدیک زمینی ارزان قیمت را برای این نیرو بازی کنند . پی نوشت : 1- به سال تحویل گیری اف-5 های ترک دقت کنید ، تقریبا" همزمان با IIAF بود . 2- به لیست شرکتهای حاضر در برنامه بروزرسانی و همچنین بازه زمانی ارتقاء این جت دقت بفرمایید . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
-
1 پسندیده شدهاگردلیل دوستی ها صرفا ، دانش آدم ها باشد ، کتابخانه ها بهترین دوست در دوستی اند.... چراکه پای دلت را لگد نمی کنند ، قندو چایت را هدر نمی دهندو بموقع ساکتند و بموقع حرف میزنند... گوینده ناشناس
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهسلام علیکم اینم سفارش جناب MR9 بخشی از کتاب خارج از کوهستان نوشته دیوید کیلکالن ترجمه سید علی موسوی http://www.nasleroshan.com/wp-content/uploads/2017/06/ru-444x444.jpg گیاه پربرگ سبز قات در سومالی . شاخ افریقا و جنوب غرب منطقه اعراب به عنوان محرک جویده میشود. گیاه قات به سرعت خراب میشودبه همین دلیل در طول زمان یک سیستم پیچیده و غیر رسمی ولی موثری به وجود امد تا از توزیع به موقع آن اطمینان حاصل شود. سیستم قات شامل شبکه ای از توزیع کنندگان و تاجران کوچک در همه ی شهرها و شهرستان های بزرگ است و از طریق هواپیما قایق ها و کامیون ها به بنادر فرودگاه ها و مکان های توزیع و مغازه های کنار جاده فرستاده میشود این سیستم محصول تازه روز را همه روزه تا اواسط صبح و بدون مشکل به کل منطقه میرساند. این گیاه در ترکیب خود آلکوئیدی به نام کاتینون دارد که اثراتی مانند افدرین یا امفتامین دارد. مصرف کنندگان روزانه که اغلب انان را مردان تشکیل میدهند به همراه این ماده کوکاکولا یا دیگر نوشیدنی های شیرین مصرف میکنند. در اواسط بعد از ظهر جویدن قات در همه ی شهرستان ها و شهرهای منطقه انجام میشود و هزاران تن از مردان جوان و مسلح وارد گفتگو های استدلالی و سیاسی میشوند که در اخر معمولا به دعوا و تیراندازی های بی مورد ختم میشود . در اوایل عصر این حس به اتمام میرسد جوندگان قات دچار خستگی شده و شهر در سکوت فرو میرود. ولی در اواسط بعد از ظهر بیشتر مردان جوان به شدت نعشه هستند و عاقلانه نیست که در چنین زمانی به پایگاه افراد مسلح و در حال جویدن قات حمله کرد. بله!! و اینگونه بود که امریکاییها در موگادیشو وسط روز به جماعت قات زده حمله کردن و به فنا رفتن!
-
1 پسندیده شدهبا سلام سخت ترین آزمون ها برای آذرخش در رزمایش پرچم سرخ برای محصول جدید لاکهید-مارتین در نخستین آزمون جدی خود " رزمایش نبردهوایی پرچم سرخ " چه اتفاقی رخ خواهد داد !!!! به اعتقاد ناظران نظامی ، با توجه به حضور گسترده ایالات متحده و شرکت کنندگان خارجی در رزمایش " پرچم سرخ" ، این رویداد ، بیش از گذشته ، فناوری اف-35 را در مواجه با جتهای رزمی رقیب که به آخرین تسلیحات رزم هوایی مسلح هستند به چالش خواهد کشید . اگر چه شاخه هوایی سپاه تفنگداران گونه نشست و برخاست عمودی اف-35 را در سال گذشته میلادی به شکل عملی مورد آزمون قرار داد ، رزمایش پرچم سرخ "1-17" برای گونه F-35A نیروی هوایی ارتش ایالات متحده ، به رویدادی جهت اثبات توانمندی های ادعایی اف-35 تبدیل خواهد شد . سرهنگ دوم ، جرج واتکینز ، فرمانده اسکادران سی و چهارم نیروی هوایی در این زمینه می گوید : " پس از تقریباً دو هفته ، 13 فروند از جتهای اف-35 نیروی هوایی ، چیزی در حدود 110 سورتی پرواز رزمی را در پایگاه نیروی هوایی در یوتا " پایگاه هوایی HILL" به ثبت رساندند " سرهنگ دوم ، جرج واتکینز ، فرمانده اسکادران سی و چهارم نیروی هوایی واتکینز معتقد است : " جتهای رزمی حاضر در رزمایش پرچم سرخ امسال ، نسبت به سال گذشته و از زمانی که به فرماندهی این اسکادران منصوب شدم ، سرسخت تر ، مصم تر و مسلح به تسلیحات پیشرفته تر شده اند " وی در رزمایش دو سال گذشته پرچم سرخ ، بعنوان خلبان ارشد جنگنده F-16 حضور داشت . به عقیده واتکینز ، برگزارکنندگان رزمایش ، شرایط را به نسبت سالهای گذشته ، سخت تر کرده اند ، چرا که تعداد جتهای رزمی که بعنوان دشمن در این رزمایش حضور دارند ، بیشتر شده ، سطح مهارت رزمی آنها افزایش پیدا کرده و علاوه برآن ، درصد تهدید سامانه های زمین به هوایی که بعنوان دشمن در منطقه رزمایش مستقر هستند ، هم بلحاظ کیفی و هم بلحاظ کّمی بطور کامل دگرگون شده است . اگر چه تیم آبی در رزمایش پرچم سرخ کاملاً از جتهای رزمی نسل پنجم تشکیل می شود ، اما شمار قابل توجه جتهای نسل چهارم ، مسلح به جنگ افزارهای پیشرفته ( تیم قرمز ) ، یک چالش جدّی برای تیم آّبی محسوب می گردد . سرهنگ واتکینز در این زمینه می گوید : " برگزارکنندگان رزمایش تصمیم دارند تا در آن واحد ، 24 فروند جت رزمی نسل چهارم را در برابر اسکادران اف-35 (تیم آّبی ) وارد عمل کنند واین بلحاظ زمانی ما را بشدت تحت فشار قرار خواهد داد . علاوه براین ، شرایط صحنه نبرد به گونه ای تنظیم شده که تیم قرمز می تواند سه تا چهار بار خود را تجدید سازمان دهد و این وضعیت را به مراتب بغرنج تر خواهد نمود " با این وصف ، پیش بینی می شود ، نسبت انهدام اف-35 به رقبای نسل چهارمی خود ، 15 به 1 باشد ، اما بدلیل اینکه رزمایش پرچم سرخ ، یک نبرد شبیه سازی شده است ، این رکوردها می بایست با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرند . واتکینز می گوید : " نیروی هوایی ، به هیچ عنوان از دست دادن سخت افزار رزمی پیشرفته خود را در نبردهای شبیه سازی شده ، بر نمی تابد و همچنین نیازی برای ورود به موقعیت های بیش از حد چالش برانگیز نمی بیند ، چرا که ما قصد داریم شرایط را سنجیده ، سپس به عقب رفته و مجدداً از نو شروع کنیم . در نتیجه ، یک برآورد کلی از تهدیدات پیش رو بدست آمده و این برای خلبانان رزمی ما بسیار مطلوب خواهد بود " واتکینز اشاره می کند که ، وقتی که اف-35 به توانایی رزمی کامل خود دست یابد ، بسیار کشنده تر از حال حاضر ، می بایست ارزیابی شود . هم اینک ، اف-35 صرفاً به حمل مهمات در جایگاه های داخلی خود ، محدود شده است ، اما بتدریج و با ساخت گونه BLOCK.3F در سال 2018 ، توانایی حمل مهمات در جایگاه های بیرونی را نیز بدست خواهد آورد . برای بسیاری از خلبانان رزمی ، این رزمایش فرصتی است تا جتهای خود را با نخستین جت رزمی نسل پنجم مقایسه کنند . بعنوان مثال ، سرهنگ دوم ، چارلز شاک ، بعنوان خلبان جت اف-22 و فرمانده اسکادران بیست و هفتم ، رزمایش پرچم سرخ که دو سال پیش برگزار گردید ، تجربه خوبی در همکاری مشترک و درک متقابل میان F-35B سپاه تفنگداران و رپتورهای نیروی هوایی و تقویت توانایی رزم مشترک محسوب می شد . سرهنگ دوم ، دیو دآنجلس ، خلبان ذخیره جت F-35A در فرماندهی پایگاه " HILL" نیروی هوایی سرهنگ دوم ، دیو دآنجلس ، خلبان ذخیره جت F-35A در فرماندهی پایگاه " HILL" نیروی هوایی می گوید : " جلسات مشترک میان خلبانان نیروی هوایی و سپاه تفنگداران ، فرصت خوبی است تا هر کدام از دونیرو ، از قابلیتهای منحصر به فرد یکدیگر ، استفاده کافی را ببرند . " وی معتقد است : " بعنوان مثال وجود همکاری مشترک میان ما و جتهای F/A-18G گراولر ، به ما این توانایی را می دهد تا بتوانیم نخست تهدیدات مختلفی را شناسایی کرده ، سپس در آنها اختلال ایجاد کنیم و در صورت نیاز ، اقدام به انهدام آنها نماییم " در ادامه سرهنگ واتکینز در خصوص چگونگی اجرای عملیات مشترک میان اف-22 و اف-35 در رزمایش پرچم سرخ می گوید : " به شکل خاص ، وظایف تقسیم شده و در این وضعیت ، اف-22 مسئولیت ایجاد برتری هوایی و اف-35 ماموریت انهدام سایتهای موشکی زمین به هوای متخاصم را بر عهده خواهند داشت . پیش از این ، تیم آبی ، هردو ماموریت را بر عهده یکی از این دو گونه گذاشته بود که ، بررسی های بعمل آمده نشان داد که این وضعیت موجب تلفات بیشتر خواهد شد . اما امسال ، تیم قرمز به سه یا چهار گونه پیشرفته از مهمات هوا به هوا مجهز است و در کنار آن ، از نهایت قدرت موجود در رزم سایبری ، سیستم های جنگ الکترونیک ، بهره می برد . در نتیجه ، تصمیم براین شده که در جریان رزمایش ، جتهای اف-22 نخست ماموریت ایجاد برتری هوایی بر فراز منطقه نبرد را بر عهده گیرد و پس از آن ، اف-35 های این نیرو ، با استفاده از مهمات هدایت دقیق ، سرکوب سایتهای دفاع هوایی تیم قرمز را به انجام رساند . به گفته واتکینز ، اجرای همزمان این دو ماموریت توسط جتهای نسل چهارمی نظیر اف-16 بسیار خطرناک بوده و ریسک پذیری بسیاری را می طلبد . پی نوشت : 1- به ضرس قاطع می توان چنین تحلیل کرد که نیروی هوایی ارتش آمریکا ، علیرغم وجود برتری نسبی به رقبای خود ، اهمیت بسیار زیادی به برگزاری رزمایش های مشترک و شبیه سازی محیط نبرد در شرایط واقعی می دهد . 2- روی این جمله با دقت بیشتری تمرکز کنید " جلسات مشترک میان خلبانان نیروی هوایی و سپاه تفنگداران ، فرصت خوبی است تا هر کدام از دونیرو ، از قابلیتهای منحصر به فرد یکدیگر ، استفاده کافی را ببرند " 3- حالا معنی یک رزمایش واقعی را می شود بیشتر درک کرد !!!! 4- این جمله هم برای آن دسته افرادی که هنوز درک درستی از جنگ بعنوان یک دانش آکادمیک و استفاده از تجارب دیگران ندارند ، احتمالاً مفید به فایده خواهد بود : " ، چرا که ما قصد داریم شرایط را سنجیده ، سپس به عقب رفته و مجدداً از نو شروع کنیم . در نتیجه ، یک برآورد کلی از تهدیدات پیش رو بدست آمده و این برای خلبانان رزمی ما بسیار مطلوب خواهد بود " " صرفاً برای میلیتاری / مترجم : MR9
-
1 پسندیده شدهبا سلام ژنرال گایوس ژولیوس سزار همیشه مردان دواطلب مردن را ساده تر از مردانی که طاقت و صبر و تحمل را داشته باشند ، پیدا می کنی !!!!!! پی نوشت : 1- هزینه برتری مسئولیت پذیری است 2- کسی که میخواهد زنده بماند باید مبارزه کند و کسی که دست از مبارزه بردارد آن هم در جهانی که هستی آن وابسته به مبارزه کردن است لایق زنده ماندن نیست.
-
1 پسندیده شدهبا سلام روح لایتینینگ در سرزمین آفتاب تابان فرود نخستین جنگنده F-35B سپاه تفنگداران در پایگاه هوایی ایواکونی ژاپن ( 18 ژانویه 2017) نخستین جنگنده F-35B ، جمعی اسکادران تهاجمی VMFA-21 سپاه تفنگداران ، سرانجام در 18 ژانویه 2017 وارد پایگاه ایواکونی ژاپن شد و پروازهای عملیاتی خود را آغاز نمود . اسکادران VMFA-21 نیز بطور کامل از یوما (آریزونا) به این پایگاه ژاپنی منتقل خواهد شد و پس از اتمام این نقل و انتقالات ، تحت فرماندهی گروه دوازدهم رزمی از وینگ یکم شاخه هوایی سپاه تفنگداران ، گروه سوم تهاجمی اعزامی به شرق دور قرار خواهد گرفت . ژنرال راسل سانبورن ، فرمانده وینگ یکم شاخه هوایی سپاه تفنگداران ژنرال راسل سانبورن ، فرمانده وینگ یکم شاخه هوایی سپاه تفنگداران در پس از ورود F-35B به پایگاه هوایی ایواکونی در جریان یک سخنرانی چنین اعتقاد داشت : ورود اف-35 به ژاپن ، مظهر اصلی تعهد ما به دفاع از ژاپن و برقراری امنیت در حوزه اقیانوس آرام بشمار می رود . ما بتدریج پیشرفته فناوری دفاعی که تاکنون تولید شده را به منظور اجرای طیف گسترده ای از ماموریتهای رزمی و پشتیبانی از متحدان منطقه ای ، وارد منطقه خواهیم نمود . ورود لایتینینگ به شرق آسیا ، تحرک تاکتیکی بیشتر ، انعطاف پذیری عملیاتی افزون تر و در نهایت برتری تاکتیکی بهتری را به واحدهای مستقر در این منطقه خواهد داد . این جتهای نسل پنجم ، توانایی های بهتری را نسبت به جتهای هاریر ، هورنت و پراولر در اختیار ارتش آمریکا قرار می دهد . جنگنده نسل پنجم F-35B ، یک افق بلند از آینده روشن نیروی هوایی تاکتیکی سپاه تفنگداران بشمار می رود و بتدریج جایگزین تمامی جتهای رزمی فعلی ، شامل AV-8B هاریر ، F/A-18 هورنت ، EA-6B پراولر در یک پلتفرم استاندارد خواهد شد. علاوه براین ، ترکیب قابلیت نشست و برخاست عمودی با ویژگی هایی نظیر پنهانکاری ، فناوری پیشرفته حسگرهای رزمی و سیستم های جنگ الکترونیک ، آن رابه یک سیستم رزمی مرگبار تبدیل می کند که قادر خواهد بود در شرایط همه گونه آب و هوایی ، با طیف متنوعی از تهدیدات روبرو شود . لایتینیگهای سپاه تفنگداران ، قبل از ورود به ایواکونی ، در قالب اسکادران سوم تهاجمی در آریزونا مستقر شده بودند و در طول این مدت ، باموفقیت تمام ، در تمرینات از قبل برنامه ریزی شده ، حضور داشتند . سرهنگ دوم تفنگدار " جی. تی. باردو" سرهنگ دوم تفنگدار " جی. تی. باردو" افسر فرمانده اسکادران VMFA-21 در خصوص این رویداد ، چنین می گوید : " دوره آموزشی ما بخوبی به اتمام رسید و این استقبال گرم در ژاپن ، برای ما موجب افتخار است و اضافه شدن پرسنل این اسکادران به جامعه ارتش ایالات متحده در ژاپن بسیار شگفت انگیز خواهد بود . صرفاً برای میلیتاری / مترجم :MR9
-
1 پسندیده شدهسلام انسان کمال گرا هستش و همیشه سعی در بهبود خودش و چیزهای متعلق به خودش رو در همه ضمینه ها داره . این که چرا آمریکا ، اعراب ، چین ، ژاپن و ... دارن این همه هزینه می کنن و مدیریت هاشونو دارن بهبود میدن فارغ از اینکه بعضی هاشون دشمن ما هستن یه چیز اساسا غریضی هست و اصلا جای بحث نداره . اگر شما بتونید ذهنتون رو آزاد کنید و از دید یک ناظر بیرونی نگاه کنید این عملکرد ما در بعضی جاها و بعضی زمانها ( اگر نگیم همیشه و همه جا ) است که تعجب برانگیز هست و به نظر من گاها با غرایض انسانی مطابقت نداره. شاید هم مدیرانمون جهان بینی و خودشناسی خوبی ندارن . نمیدونم مشکل از کجاست . ( شده من جایی از مراکز دولتی بودم طرحی دادم که بسازن کارشون بیخطرتر و راحت تر بشه ، ساختش هم کاری نداشت سازمان هم بدون دردسر این وسیله های کوچیک رو میسازه اما گفتن ولش کن همینجوری کار میکنیم . چرا این رفتار میشه نمیدونم ).
-
1 پسندیده شدهممنون جمله آخرتون دقیقا اون قسمت پنهان است که دهه دیگه به خوبی خودش رو نشون میده و من حس می کنم جنگنده ها روی بحث هوش مصنوعی و کمک خلبانان مصنوعی جهش بزرگی خواهند کرد که اف 35 تنها یک شروع است
-
1 پسندیده شدهAshton Carter US Defense Secretary IISS 2016:west Asia regionاشتون کارتر وزیر دفاع امریکا:منطقه https://www.youtube.com/watch?v=mSisdC8_yOc
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهمراسم رونمایی از اولین F-35A خریداری شده توسط نیروی هوایی ژاپن روز جمعه در مقر لاکهید مارتین در تگزاس برگزار شد. این جنگنده با شماره سریال AX-1،و شماره دم 69-8701 رونمایی شد. در این مراسم معاون وزیر دفاع ژاپن کنجی واکامه طی سخنرانی اعلام داشت: وزارت دفاع ژاپن طی قرار دادی که با کمپانی لاکهید مارتین به امضا رسانده قصد خرید 42 فروند جنگنده F-35A را دارد که 4 فروند اول ان در امریکا تولید شده و بقیه ی جنگنده ها با اماده شدن خطوط مونتاژ در شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی در خاک ژاپن مونتاژ خواهند شد.همچنین ارزش این قرار داد 10 میلیارد دلار میباشد.قرار است اموزش خلبانان ژاپنی از ماه نوامبر اغاز شود.
-
1 پسندیده شدهبا سلام فرمانده نیروی هوایی ارتش ایالات متحده : امکان سریع تر شدن روند خرید F-35A غیر ممکن هست فرماندهی شاخه رزم هوایی نیروی هوایی ارتش ایالات متحده بشدت در تلاش است تا هر چه سریعتر ، تعداد لایتنینگهای حاضر به رزم را در سازمان رزم این نیرو ، افزایش دهد ، اما مدیران بخش غیر نظامی در دولت براین اعتقادند که در شرایط مالی کنونی ، سریعتر شدن روند تحویل امکان نخواهد داشت . روز سه شنبه گذشته ، ژنرال هربرت هاوک کارلایز در خصوص نرخ ورود به خدمت اف-35 به سازمان رزم نیروی هوایی اظهار نگرانی نمود و اعتقاد داشت که تردید جدی در خصوص روند فعلی نرخ تحویل از 40 فروند در سال جاری به 60 فروند در سال 2021 وجود دارد . به اعتقاد وی ، نیروی هوایی برای جایگزینی پرنده های قدیمی خود ، می بایست حداقل 60 فروند هواپیما در سال تحویل بگیرد . با این وصف ، وزیر نیروی هوایی ،" دبورا لی جیمز " ، به خبرنگاران بخش دفاعی نشریه ایرفورس تایمز خاطرنشان کرد افزایش کمّیت پرنده های فعال نیروی هوایی در حال حاضر به یک اولویت برای این نیرو به نسبت خرید تعداد بیشتری اف-35 تبدیل شده است . وی در مصاحبه با نشریه فوق چنین می گوید : " تمام موضوع ، حول محور " پول" در حال گردش است و من نیز بسیار علاقه دارم تا تعداد بیشتری از این پرنده فوق العاده خریداری شود ؛ اما آنچه در حال حاضر بسیار ضروری است ، تقویت و افزایش قدرت رزمی نیروی هوایی خواهد بود و این به یک اولویت جدی برای رهبران ارشد ما تبدیل شده است " وی اضافه می کند : نیروی هوایی همواره نیازمندی های رو به رشدی را دارد و این بسادگی هر چه تمام تر در میزان تخصیص بودجه برای پرداخت هزینه های اف-35 تاثیر گذار است . هر چند در خصوص میزان بودجه دریافتی نگرانی هایی وجود دارد ، اما من مطمئن هستم که این پول فراهم خواهد آمد . ژنرال کارلایز در دوم اوت 2016 طی یک مصاحبه جنجالی اعلام نمود که خرید تعداد بیشتری از این جنگنده ، هزینه های خریدهای بعدی را کاهش خواهد داد تا به هدف گذاری نیروی هوایی که همانا رساندن هزینه این پرنده به 85 میلیون دلار است هرچه بیشتر نزدیک شویم . از سوی دیگر ، روند کُند تحویل این پرنده موجب خواهد شد تا نیروی هوایی پول بیشتری را برای به روزرسانی پرنده های نسل چهارم هزینه نماید ، در غیر اینصورت ، ناوگان فوق ، بسرعت از خدمت رزمی کنار خواهد رفت . این افسرارشد نیروی هوایی معتقد است : " اگر در حال حاضر امکان جایگزینی تعداد بیشتری از پرنده های قدیمی با اف-35 وجود ندارد ، هزینه لازم برای توسعه عمر رزمی و افزایش قابلیتهای پرنده های موجود می بایست در اختیار این نیرو قرار گیرد . در نتیجه لازم است که روند تحویل اف-35 ( برای کاهش هزینه ها) تا 60 فروند افزایش یابد ، هرچند رسیدن این میزان به 80 فروند بسیار مطلوب خواهد بود ، اما با وجود محدودیتهای مالی ، رسیدن به این رقم اگر چه غیرممکن نیست ، اما بسیار سخت خواهد بود " بنیاد هریتیج ، بعنوان یک تینک تانک محافطه کار در 4 اوت 2016 گزارشی را منتشر نمود که در آن به نیروی هوایی توصیه شده بود تا برای ارتقاء حداقل 1763 فروند از پرنده های رزمی موجود در سازمان رزم این نیرو ، برنامه جامعی را تدوین نماید . از سویی دیگر، "جان ونابل " ، عضو ارشد کمیته دفاعی کنگره ، در این گزارش به این نتیجه رسیده است که نرخ این پرنده به نسبت توانایی ها و میزان رقابت آن با سایر جنگنده های موجود در بازار تسلیحاتی دنیا ، چندان گران هم ارزیابی نمی شود . جان ونابل می گوید : " در حال حاضر ، نیروی هوایی خرید تعداد بیشتری از جنگنده F-35 را بدلیل وجود نیازهای مهمتر و کمبود منابع مالی یا عدم همکاری کنگره ، به تاخیر انداخته است ، چنانکه در سال مالی 2017 ، بودجه خرید 5 فروند F-35 ، نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته و نیاز است تا این روند فوراً متوقف گردد " ریچارد ابولافیا ، تحلیگر دفاعی آمریکایی براین عقیده است که به احتمال زیاد در یک بازه کوتاه مدت ، برنامه ای برای خرید بیشتر از این پرنده وجود ندارد .وی می گوید : " چشم انداز خرید بیشتر از سوی نیروی هوایی تا سال 2018 بسیار بعید خواهد بود ، چرا که نیروی هوایی مجبور است تا از منابع مالی متعددی برای تامین نیازهای ضروری تر خود استفاده نماید . علاوه برآن ، احتمال دارد سایر برنامه ها ، نظیر خرید تانکرهای جدید KC-46 ، جنگنده آموزشی T.X وسیستم رادار نظارتی مشترک نیز دچار یک کاهش قابل توجه گردد " صرفاً برای میلیتاری / مترجم :MR9
-
1 پسندیده شدهسلام علیکم صد البته ، این شکل به نظر می رسد . به هرترتیب ، ماشین جنگی فوق العاده ای هست و آمریکایی ها با تمام توان سعی می کنند پیشگامی خودشون را حفظ کنند . اگر به گذشته هم برگردیم و تبلیغات جنگنده ای مثل f-104 را هم بررسی کنیم ، به موارد مشابه برخورد می کنیم .
