برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on پنجشنبه, 24 مرداد 1398 در همه مناطق
-
16 پسندیده شدهمرصاد 2 شلیک موشک سامانه مرصاد2 به تازگی برخی از محصولات نظامی ایران در سایتی با نام kowsartrading برای صادرات معرفی شده است. در این سایت محصولی با نام ADS-M2 وجود دارد که یک سامانه پدافندی میانبرد است و توانایی درگیری با اهداف ارتفاع پست و ارتفاع متوسط را داراست این نام احتمالا مخفف Air defense system-Mersad 2 است. مرصاد 2 از رادار کنترل آتش جدیدی بهره میبرد که از لحاظ ظاهری شبیه به رادار نجم 804 است اما قابلیت های این رادار را ندارد. بر اساس کاتولوگ ارائه شده در سایت، این سامانه قابلیت کشف 150 هدف را دارد و رادار آرایه فازی آن که در باند اس فعالیت می کند می تواند هدفی را با سطح مقطع 2.4 متر مربع از فاصله 100 کیلومتری کشف کرده و همزمان با 2 هدف درگیر شود. این رادار احتمالا یا از نمونه های اولیه رادار نجم 804 است یا نمونه دانگرید شده نجم 804 می باشد. رادار آرایه فازی اس باند کشف و درگیری سامانه مرصاد2 و نمای داخل اتاقک رادار این سامانه شامل یک خودروی حامل مرکز فرماندهی و رادار، 2 پرتابگر 3 فروندی، سه خودروی بارگذار و 5 ژنراتور 64 کیلووات است و در مجموع این سامانه حامل 6 موشک می باشد. مرصاد2 قبلا در رزمایش حریم ولایت رونمایی شده بود اما اطلاعاتی از آن وجود نداشت. بر اساس تصاویر از موشکی شبیه به موشک استاندارد/محراب (طبق بررسی های انجام شده در زمان رزمایش توسط برخی دوستان میلیتاری طول این دو موشک نیز یکسان می باشد) در این سامانه به کارگیری شده است که دارای داکت است و این نشان دهنده ی تغییر در موشک استاندارد است با توجه به اینکه مرصاد 2 میانبرد معرفی شده به احتمال فراوان وزارت دفاع همان برنامهای را که برای افزایش برد موشک صیاد2 استفاده کرده است و در نتیجه آن، برد صیاد 2 از 50 کیلومتر به 75 کیلومتر و سپس در موشک صیاد 3 به 120 کیلومتر افزایش یافته است در مورد موشک استاندارد نیز همین شیوه را اجرا کرده است تا از موشک کوتاه برد ریم 66 با برد 25 کیلومتر به یک موشک میانبرد با برد 40-50 کیلومتر دست پیدا کند. علاوه بر اینکه موشک شلمچه/شاهین امکان بارگذاری داخل تیوب را ندارد احتمالا یکی دیگر از دلایل طراحی و ساخت موشک جدید امکان هدایت آن توسط سامانه تلاش است البته با توجه به اینکه رادار درگیری مرصاد2 مشابه با رادار درگیری سامانه 15 خرداد است می توان گفت که 15 خرداد توانایی استفاده از پرتابگرهای مرصاد2 و هدایت موشکهای این سامانه را جهت هدف قرار دادن اهداف کم ارزشتر و یا اهدافی که در ارتفاع پست و یا برد کمتر نسبت به برد موشکهای صیاد 2/3 پرواز میکنند را دارد. تصویر گرافیکی از پرتابگر 3 فروندی مرصاد2 نکتهای دیگر که در رزمایش مشاهده شد استفاده از رادارهای هادی و جویا جهت کشف و درگیری سامانه مرصاد2 بود که این رادارها به متحرک شده بودند و سامانه به یک سامانه اصطلاحا تمام متحرک تبدیل شده بود اما اکنون با وجود رادار جدید، دیگر از رادارهای هادی و جویا استفاده نخواهد شد که این خود به کوچکتر شدن سامانه و تحرک بیشتر آن کمک خواهد کرد علاوه بر اینکه رادار آرایه فازی جدید توانایی بسیار بیشتری برای انجام و مداومت فعالیت خود در محیط آلوده با جنگال دارد. حضور رادار متحرک سازی شده در رزمایش پدافندی 97
-
11 پسندیده شدهاز نظر من بزرگترین مشکل سیستم های پدافندی ما در تعداد کم موشک های روی هر پرتابگر هستش که باعث دو تا عامل منفی میشه اولیش نیاز به تعداد بیشتر خودرو حامل که خودش هزینه اضافه به نیرو وارد میکنه دوم که در واقع وابسته به عامل اول هستش یعنی نیاز به خدمه بیشتر برای پرتابگر جدید که بازم عامل هزینه پیش میاره . از نظر من باید در الگوبرداری برای سیستم های خودمون از نسل سوم بوک الهام میگرفتیم که در نسخه حامل رادر 6 موشک و در نسخه بدون رادار 12 موشک حمل میکه یعنی 18 موشک برای دو تا پرتابگر ولی همین تعداد موشک برای سیستم های ما 6 خودرو نیازه بدون محاسبه سایر موارد
-
10 پسندیده شدهسلام علیکم رکایا، عابدین و حرش هبیط ، توسط ارتش سوریه تصرف شده است. منبع خبر
-
10 پسندیده شدهبسم الله........ 24 مرداد 1398 پیشروی ارتش سوریه تا 4 کیلومتری شهر خان شیخون دو روستای زیتونه وکفر تاب هم در حومه شمالی کفرعین به کنترل ارتش درامد یکی از گزینه های محتمل دیگر برای پیشروی در این محور تل الصیاد است .حاجز یا پست سابق ارتش یعنی سلام هم در دو کیلومتری شهر واقع شده تا سال 2014 شهر خان شیخون در حالت اتش بس با ارتش قرار داشت به همین دلیل نیروهای ارتش دور تا دور شهر وجاده سراسری به معر ه النعمان و دژهای حامدیه و وادی الضیف را با چندین پست تحت نظارت داشت ولی در خود شهر هیچ گونه نیرویی مستقر نکرده بود با سقوط وادی الضیف و تصرف یکی پس از دیگری پست های ارتش در اطراف خان شیخون تنها دو پایگاه مهم سلام وخزانات برای چندین هفته با کمتر از 200 سرباز دست به مقاومت جانانه ایی زد که سرانجام با سقوط پایگاه خزانات و حملات مکرر به پست سلام و قطع شدن عقبه این پست در مورک نیروهای باقی مانده در پناه اتش هوایی و توپخانه به سلامت خود را به نیروهای ارتش در حومه مورک رساندن سقوط جت سوخو 22 در نزدیکی روستای سکیک و ارتفاع الترعی خان شیخون برخی از منابع سوری نقص فنی را عامل سقوط اعلام کرده اند مخالفین هم ابتدا در این باره سکوت کردند وبعد اعلام شد توسط دوش پرتاب وساعتی بعد توپ ضد هوایی با توجه به موضعگیری متناقض ودیر هنگام مسلحین احتمال سقوط به دلیل نقص فنی را هم باید درنظر گرفت همچنان سرنوشت خلبان این جت که در مناطق نزدیک به ارتش سقوط کرده نا مشخص است ساکنین باقی مانده در شهر خان شیخون به تدریج در حال ترک این شهر هستن برای اولین بار در طول درگیریهای سوریه ارتش از گلوله های حاوی دارت استفاده کرد. منابع مخالفین گفته اند منشا این دارت ها بمب های رها شده از جنگنده های ال 39 هستن عامل انتحاری ناکام در اطراف روستای سکیک نکته تصویر استفاده از تبلیت ویا گوشی برای جهت یابی و نصب دوربین نظارتی در بیرون وسیله انتحاری است
-
7 پسندیده شدهاین یعنی دور زدن شهر خان شیخون و رفتن روی جاده m5 و حرکت به سمت معمره النعمان و نواحی اطرافش این اتفاق ادلب رو به لرزه در میاره بویژه اگر روسیه پشتیابانی هوایی کنه و بتونه تروریست ها رو قبل از حمله هدف قرار بده در صورت چنین موفقیتی ، دوتا پاکت در جنوب ادلب ایجاد میشه و این علاوه بر پاکت مورک هست میشه گفت یک سوم از ادلب پاکسازی میشه
-
7 پسندیده شدهدرباره امرپ رعد که رونمایی شد هنوز اطلاعات جامعی توسط سازندگان منتشر نشده اما احتمالا این امرپ هم مثل طوفان محصول مشترک StreitGroup و کاماز باشد این همکاری مشترک باعث تولید فیونا "Fiona KrAZ 6x6" هم شده که رعد ایرانی بسیار شبیه آن می باشد بزرگان میلیتاری قطعا بهتر تحلیل خواهند کرد =================== کاربر محترم ، تصاویر خارج از گالری می بایست بصورت لینک ارسال شود ///
-
6 پسندیده شدههر چند ارتش سوریه هم محدودیت هایی داره و به شدت تحلیل رفته و واقعا نمیشه ازش انتظار عملیات های پی در پی را داشت خصوصا اینکه در چند جبهه هم درگیر هست. (در جنوب هنوز تروریستها حملاتی دارند و صهیونیستها هم هر از چند گاهی هدف قرار میدند پایگاه هاشون را و در بسیاری از نقاط ادلب و لاذقیه هم که خطوط درگیری را حفظ می کنند ) ولی با توجه به اینکه این عقبه شهرهای بعد از خان شیخون سالهای سال هست که در ارامش بودند و هیچ استحکامات دفاعی ندارند (در عمق ادلب و بعد از خان شیخون) اگر مناطق شمال حما زودتر سقوط میکرد یکی از بهترین مسیرها برای پیشروی بود. تروریستها یا مجبور بودند همینطور فله ای نیورهاشون را وارد نبرد روی زمین کنند که اون ابزارهای همیشگیشون را نداشتند (تونل و مین و کمین ) و تلفات میدادند یا اینکه عقب نشینی میکردند به مناطق پشتی تا استحکامات فرصت داشته باشند ایجاد کنند و این اجازه میداد ارتش مدتی پیشروی کنه.
-
5 پسندیده شدهمعمره النعمان شهر تروریست خیزی و رفتن به سمتش قطعا باعث خودزنی های شیمیایی میشه و ترکیه و امریکا هم ساکت نخواهند نشست.
-
2 پسندیده شدهاز تصاویری که از خط تولید نشان داده شده خودروها به صورتskdدر ایران تولید میشه ,تنها سوالی که برای من پیش اومده نرخ تولید بسیار پایین انها هست و با توجه به نیاز شدید نیروهای نظامی به این ادوات نرخ تحویل دهی و عملیاتی شدنشون تو یگانها ناچیز و نزدیک به صفر هست
-
1 پسندیده شدهSLAM موشکی از جهنم موشک مافوق صوت SLAM مخفف (Supersonic Low Altitude Missile) موشکی کروز ساخت امریکا و با قابلیت پرواز در ارتفاع پایین برای مخفی شدن از دید رادار های دشمن و با پیشرانه هسته ای بود که قادر به حمل تا ۲۶ بمب هیدروژنی میبود که در واقع موشک به یک بمب افکن خودکار تبدیل میشد. پروژه در سال ۱۹۵۵ آغاز گردید و در سال ۱۹۶۴ ملغی شد. دلیل ملغی شدن پروژه پیشرفت موشک های بالستیک قاره پیما و همچنین بروزتر شدن رادارهای زمینی بود که پنهان شدن موشک از رادارها را با پرواز درارتفاع پایین مشکل میساخت. پروژه با وجود تست های موفق هرگز به مرحله عملیاتی بودن نرسید تا در سال ۱۹۶۴ کنار گذاشته شد. نکته ای که باعث اهمیت این پروژه میگردید استفاده از پیشرانه هسته ای برای موشک بود که کاملا طرحی انقلابی حتی تا امروز بشمار می اید. موشک SLAM یک سلاح روز نابودی به تمام معنا بود. موشک به یک موتور رم جت با پیشرانه هسته ای مجهز بود. موشک نخست توسط بوسترهای سوخت جامد عادی شلیک میشد و بعد از رسیدن به سرعت مورد نیاز برای بکار افتادن موتور رم جت، راکتور کوچکی که در موتور نصب گردیده بود بکار می افتاد و موشک را در مسیر خود به پیش میراند. استفاده از راکتور هسته ای موشک را قادر میساخت تا برای چند ماه با سرعت مافوق و در ارتفاع پایین و بدور از چشم رادارهای دشمن بروی قلمروی دشمن به پرواز ادامه دهد. موشک قادر بود تا مسافتی در حدود ۱۸۲ هزار کیلومتر را با کمک پیرانه هسته ای خود بپیماید. موشک قادر به حمل ۱۶ تا ۲۶ بمب هیدروژنی بود که آنرا قادر میساخت تا اهداف از پیش مشخص شده را در خاک دشمن نابود سازد. موشک در زمان رسیدن به بالای هدف یکی از ۲۶ بمب هیدروژنی خود را بروی اهداف پرتاب میکرد. شبح مرگ میتوانست تا ماهها به پرواز و حمله به اهداف بر فراز خاک دشمن را ادامه دهد. خطر موشک تنها محدود به ۲۶ بمب هیدروژنی ای که حمل میکرد نمیشد. راهی برای فرار وجود ندارد سرنوشت محتوم خویش را بپذیرد! موشک SLAM یک سلاح جهنمی و مخوف ترین سلاحی بود که بشر طراحی تا به امروز طراحی کرده است! حتی اگر شما از انفجار ۲۶ بمب هیدروژنی که موشک حمل میکرد در ۲۶ هدف مختلف جان سالم بدر میبردید، این فرشته مرگ باز هم گزینه های جالبی برای پایان زندگی شما ارایه میداد. راکتور موشک به دلیل نیاز به سبک و کوچک بودن بدون صفحه های محافظ در برابر تشعشع ناشی از کار راکتور ساخته شده بود و از آنجایی که موشک در ارتفاع پایین و حدود ۳۰۰ متر از سطح زمین پرواز میکرد، تشعشع گاما و نوترون راکتور، کسانی را که در زیر مسیر پرواز موشک قرار داشتند رو در طول مسیر پرواز از بین میبرد! همچنین خروجی هوای موشک که آلوده به مواد رادیو اکتیو بود تهدید جدی بر ضد افراد دشمن بود که در مسیر پرواز موشک قرار داشتند! هفته ها پرواز این موشک نه چندان کوچک مافوق صوت در ارتفاع پایین به دلیل شکاندن مدام دیوار صوتی موجب آسیب های شدید در شهر های مسیر پرواز میگردید. شدت شوک ناشی از پرواز مافوق صوت پرنده ای در این ابعاد و با سرعت ۴ ماخ و در ارتفاع ۳۰۰ متری موجب آسیب شدید به افراد و ساختمان هایی میشد که در زیر مسیر پرواز قرار داشتند. اگر آنقدر خوش اقبال بودید که از انفجار ۲۶ بمب هیدروژنی و تشعشع و صدای پرنده جان سالم بدر ببرید، این فرشته مرگ خستگی ناپذیر بعد از هفته ها پرواز به مانند یک لاشخور که منتظر مرگ شکارهای خود است با تمام شدن سوخت هسته ای خود در نهایت سقوط میکند و شما میتوانید بعد از چند هفته جهنمی نفسی راحت بکشید، اما این تمام قدرت شیطانی این موشک نبود!! فرشته مرگ حتی در مرگ خود نیز برای شما گزینه مرگ دیگری را در نظر گرفته بود! با افت قدرت راکتور موشک در چند ماه، موشک در نهایت سرنگون میشد که از قبل قابل برنامه ریزی برای سرنگونی بروی شهرها و مراکز تجمع دشمن بود. در صورت سقوط، محدوده سقوط کاملا به مواد رادیو اکتیو حاصل از خرد شدن راکتور تا مساحت بالایی آلوده میشد و بدین گونه پرنده مرگ حتی در پس از مرگ خود نیز از دشمن تلفات میگرفت. موشک SLAM در حقیقت ۳۰ گزینه برای چگونه مردن را در پیش روی شما میگذاشت که با خیال راحت میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید! در واقع شلیک یه فروند از موشک جهنمی برای نابودی دشمن کافی و حتی بیش تر از کافی بود. همه اینها موشک SLAM را به ترسناک ترین سلاح طراحی شده توسط بشر تبدیل میساخت. موشک SLAM از اولین موشک های کروز تماما خودکار بود. فناوری راداری ترکام برای شناخت و جهت یابی موشک از روی عوارض زمین آنرا به موشکی دقیق و قابل اطمینان تبدیل ساخته بود. شمای کلی موشک SLAM پیشرانه موشک بر اساس پیشرانه رم جت طراحی شده بود. موتور رم جت گونه ای از موتور جت میباشد که هیچ قطعه متحرکی ندارد. برخلاف موتور های جت معمولی، رم جت قادر به کار از سرعت صفر نیست. بلکه نخست باید به کمک موتور جانبی یا بوستر راکتی سوخت جامد پرنده به سرعتی در حدود چند صد کیلومتر در ساعت برسد تا فشار هوای جلوی موشک به حد کافی برای روشن شدن موتور رم جت برسد. در چنین سرعتی هوای از ورودی موتور وارد شده و بخاطر شکل خاص ورودی هوا فشرده شده و با سوخت ترکیب میگردد و گازهای داغ با فشار از نازل موتور خارج میگردد. موتور رم جت قادر به دستیابی به سرعت بالاتر از سرعت صوت براحتی میباشد. موشک توسط ۴ کانارد متحرک که در جلوی موشک نصب شده بودند مسیر خود را کنترل میکرد. نمای کلی یک موتور رم جت با پیشرانه شیمیایی. هوا از ورودی موتور وارد و سپس فشرده و با سوخت ترکیب میگردد و گازهای داغ از نازل موشک خارج میگردند. پروژه پلوتون در سال ۱۹۵۷ تلاش های برای ساخت موتور رم جت برای موشک SLAM که بجای سوخت فسیلی از سوخت هسته ای استفاده کند تحت نام پروژه پلوتن Project Pluto آغاز گردید و آزمایشگاه Lawrence Radiation Laboratory آنرا پی گیری نمود. هدف ساخت موتور رم جت با پیشرانه هسته ای بود. در این موتور به مانند رم جت های معمولی هوا از جلوی موتور وارد میگشت و پس از فشرده شدن توسط گرمای حاصل از شکافت اورانیوم در راکتور به دمای هزاران درجه میرسید و گازهای داغ با فشار از نازل موتور خارج میگشت و بدین گونه نیروی محرکه تامین میگردید. موشک در نهایت قادر به دستیابی به سرعت ۴.۲ ماخ بود. شمای کلی موتور رم جت موشک ساخت موتور با پیشرانه هسته ای ایده ای کاملا جدید بود که نیاز به مواد و طراحی کاملا انقلابی داشت که تا ان زمان سابقه نداشت. به منظور تحمل حرارت بالای راکتور میبایست سرامیک های جدید ساخته میشد. راکتور از صدها قطعه سوخت اتمی که به صورت سرامیک در آمده بودند و تقریبا در اندازه یک مداد ساخته شده بود تشکیل میشد. بدین منظور قراردادی برای ساخت ۵۰۰ هزار میله سوختی با کمپانی Coors Porcelain Company بسته شد. مشخصات راکتور از این قرار بود: قطر کلی 145.41 سانتی متر. ارتفاع کلی 163.16 سانتی متر. قطر هسته راکتور 119.98 سانتی متر. ارتفاع راکتور 128.778 سانتی متر. توان نهایی راکتور: ۶۰۰ مگا وات. راکتور در کل حاوی حدود ۶۰ کیلوگرم سوخت از نوع اورانیوم بود. سلول های سوختی راکتور از نوعی سرامیک ویژه (refractory ceramic) از جنس اکسید برلیوم ساخته شده بود که در دمای بالا استقامت خود را حفظ مینمود. علاوه بر اکسید برلیوم این سرامیک حاوی اکسید اورانیم به عنوان سوخت راکتور و همچنین مقداری کمی اکسید زیرکونیوم برای افزایش مقاومت سلول های سوختی بود. سلول های سوختی به صورت استوانه های شش وجهی تو خالی با طول 10.16 و قطر بیرونی ۷ میلیمتر بودند. قطر کانال تو خالی داخل هر سلول حدود ۵ میلیمتر بود. توخالی بودن سلول ها و کانال داخل ان به منظور عبور هوای ورودی موتور و گرم کردن آن بود. در مجموع هسته راکتور از 465,000 سلول سوختی تشکیل میشد که این سلول های قرار گیری در کنار هم ۲۷۰۰ کانال عبور هوا را تشکیل میدادند. راکتور در هنگام کار به دمایی حدود ۱۲۷۷ درجه سانتی گراد میرسید و هوای ورودی تا این دما گرم میشد. هسته مرکزی راکتور موشک با سلول های سوختی سرامیکی. به دلیل نیاز به سوار شدن راکتور بروی پرنده میبایست از وزن آن کاسته میشد در نتیجه راکتور فاقد پوشش های بتنی و سربی معمول در راکتور های معمولی بود. طبق محاسبات میزان نوترون ها آزاد شده از شکافت در راکتور در دماغه موشک چیزی حدود 7×1014 نوترون برای هر سانتی متر مربع از فضا بود. همچنین میزان تابش اشعه گاما بالا بود. میزان بالای تابش نوترونی و گاما در کار دستگاهای الکترونیک حساس ناوبری موشک ایجاد اشکال مینمود که بدین منظور مدارات الکترونیکی موشک در برابر تابش مقاوم سازی (radiation hardening) گردیدند. مشخصات کلی موشک SLAM طول: ۲۶ متر. قطر: ۱.۵ متر. وزن: ۲۷۵۴۰ کیلوگرم. سقت پروازی:۱۰۷۰۰ متر. برد: در ارتفاع ۳۰۰ متری ۲۱ هزار کیلومتر. در ارتفاع ۹۰۰۰ متری ۱۸۲ هزار کیلومتر. سرعت: ۴ ماخ. تسلیحات: قادر به مسلح شدن به ۲۶ بمب هیدروژنی. در تاریخ ۱۴ می ۱۹۶۱ نخستین موتور هسته ای رم جت جهان با نام "Tory-IIA" که بروی یک واگن راه آهن سوار شده بود در Nevada Test Site برای چند ثانیه برای نخستین بار شروع بکار کرد. ۳ سال بعد موتور ارتقا یافته با نام "Tory-IIC" برای ۵ دقیقه با تمام قدرت آزمایش گردید و توانست به توان ۵۱۳ مگاوات و تراست ۳۵ هزار پوند دست یابد. موتور Tory II-C موتور Tory II-A تست ها با موفقیت کامل همراه بود. درست زمانی که بنظر میرسید پروژه آماده عملیاتی شدن هست در سال ۱۹۶۴ پنتاگون پروژه را ملغی اعلام کرد. دلایل پنتاگون برای لغو این پروژه عبارت بود از نخست ایده ساخت چنین سلاح مخربی بسیار خطرناک و تحریک آمیز بود. تحریک آمیز و خطرناک از ان جهت که در صورت ساخت، شوروی نیز دست به ساخت سلاحی مشابهی بزند. با توجه به قدرت ویرانگر این سلاح و اینکه در ان زمان دفاع خاصی در برابر آن وجود نداشت، ساخت چنین سلاحی از طرف شوروی کار رو بر خود امریکا نیز سخت میکرد. دوم اینکه با توجه به پیشرفت در زمینه فناوری بالستیک. کلاهک های اتمی موشک های بالستیک راه حال آسانتر و کم خطرتری از از یک موشک با پیشرانه هسته ای ارائه میدادند. در نهایت پروژه در تاریخ ۱ جولای ۱۹۶۴ به بایگانی فرستاده شد. کلیپی از نحوه کار موشک http://www.aparat.com/v/CESDs [aparat]CESDs[/aparat] از یوتوب: https://www.youtube.com/watch?v=w_SCuPId8KA منابع ۱، ۲، ۳ ۴ کپی با ذکر منبع: سایت میلیتاری اشتوکا
-
1 پسندیده شدهامرپ طوفان که به صورت skd تولید شد. اقای سینا نوریخانی تو مقاله کاملا توضیح دادن http://jangaavaran.ir/امرپ-طوفان/ ولی فکر میکنم این یکی با توجه به تجربه تولید skd طوفان تولید داخل است. به 2 دلیل. اول اینکه به شدت توری پیچ است. تو تانک ذولفقار هم همیشه نمونه های نشان داده شده توری پیچ بودند. علت هم این بود که بدنه را در نمونه های اول با ورقکاری میسازند که معمولا کیفیت منااسب ندارد. , و انرا توری پیچ میکنند تا پستی و بلندی های بدنه دیده نشود. این نمونه هم که رونمایی شده توری پیچ است. علت دوم این است که اگر به صورت skd وارد شده باشد معمولا تعداد بیشتری skd وارد میشود و در همان رونمایی تعدادی رونمایی میشد. احتمالا این ساخت داخل است. یک موتور هم به ان خورانده شده. اگر کیفیت مناسب را نشان داد شاید تولید شود. البته احتمالا چند وقت دیگه سایت جنگاوران در مورد ان یک مقاله میاد بیرون و روشن میشه
-
1 پسندیده شدهجنگنده سوخو 22 . گویا با موشک دوش پرتاب سرنگون شده. تروریستها و حامیانشون همین را در صدر اخبار قرار دادند وفعلا باهاش جشن گرفتند و در حال روحیه افزایی هستند. ترکیه تسلط خوبی داره به این منطقه و مدتهاست روزانه چند پرنده گشتی (پهپاد یا پرنده شناسایی) مدام بر فراز ادلب گشت زنی میکنند. ممکن هست حتی سقوط پرنده به عنوان یک تزریق روحیه توسط عامل سومی صورت گرفته باشه چون وضع تروریستها از لحاظ روحی خیلی بد هست.
-
1 پسندیده شدهکفر عین و تل عاس در پنج کیلومتری شهر خان شیخون به کنترل ارتش سوریه درآمد با این پیشروی حد فاصل شهرک هبیط تا خان شیخون توسط ارتش مسدود شده و نیمی از عقبه مسلحین در کفرزیتا لطامنه و دهها نقطه و روستا دیگر قطع شده است اگر همینطور پیش بره گروههای مسلح یا باید از خیر چندین منطقه مهم بگذرند یا نه احتمالا مسلحین یک ضد حمله شدید را در دو محور ترتیب میدن چون تا الان فشار ارتش بحدی بوده که اجازه تجمع گسترده مخالفین رو در یک محور نداده یک راه دیگه هم راه انداختن یک جنگ شهری تمام عیار در خان شیخون هستش برای اینکار هم نیازمند به خرید زمان هستن تا شهر رو تخلیه و اماده درگیری کنند خان شیخکن در صورت تجهیز شدن و استفاده مسلحین از تاکتیک های جدیدتر میتونه برای چند هفته ارتش رو زمینگیر کنه هر چند تجربه نشون داده در صورت به خطر افتادن عقبه طرفین درگیر سریعآ دست به عقب نشینی می زنند به خصوص در بافتهای جمعیتی این موضوع برای مسلحین بیشتر صدق میکنه درگیرها در تل التری (ترعی ) و محور کبانی لاذقیه هم شدید درجریانه سه محور به صورت هم زمان باز شده اگر ارتش در جنوب حلب به سمت اتوبان دمشق حلب محور چهارم رو باز کنه اوضاع جالب تر هم میشه به هر حال امیدواریم ارتش این روند رو ادامه بده و دوباره اسیر حاشیه ها نشه
-
1 پسندیده شدهعذر خواهی بابت دو پست متوالی، شاید نیاز بود جداگانه دیده بشه. در برابر این سناریوی تدریجی و احتمالا صعودی! صهیونیستها حشد الشعبی چه کار میتونه بکنه؟ چون ایده این هست اگر حشد اقدامی نکنه قطعا خسارات بیشتری را متحمل میشه. دولت عراق را کنار میزاریم و میشه مجزا بحث کرد. حشد میتونه دو نوع اقدام داشته باشه، یکی خاموش و دیگری اشکار نسبتا. (هر چند بر خلاف عراق سرزمینهای اشغالی به خاطر پوشش راداری و اطلاعاتی شاید نشه در موردشون مثل خود صهیونیستها در مورد کشورهایی که پدافندشون نابود هست عمل کرد) 1. حشد میتونه توسط پهپادهایی از نوع قاصف یمنی عملیات هایی ضد برخی مناطق سرزمین های اشغالی انجام بده ولی از مبدا عراق. یعنی طوری که کاملا مشخص باشه این امر لااقل برای دشمن. (هر چند همچنان احتمالا صهیونیستها با گروگان داشتن سوریه پاسخ را عمدتا در سوریه خواهند داد و این مطلوب ما نیست) 2.حشد با موشک هایی با حداقل برد 700 کم مثلا از حوالی غرب عراق به طور جدی مناطقی از شمال شرق سرزمین های اشغالی را هدف قرار بده در هر حمله صهیونیستها. ( در این مورد چون مبدا حمله مشخص تر هست برای صهیونیستها چالش جدی تری هست چون مجبورند در خاک عراق هم پاسخ بدند که خب حضور امریکا در عراق و پیچیده شدن اوضاع شاید مطلوب اونها نباشه) پ ن: وقتی ایمج ست اسراییلی وارد ماجرا میشه یعنی در چند بعد مسائلی در میان هست. یکیش سنجش افکار عمومی با پخش اخبار مرتبط با اتفاقات هست و دیگری پذیرش غیررسمی مسئولیت اسراییل در جهت تهدید های بیشتر در مورد حادثه. تصاویر ایمج ست نشون میده مجموعه اخیر یک مجموعه بزرگ با سوله های متعدد ( یک سوله چند باله در مرکز هدف) و شلوغ بوده و معلوم بوده مرکز فعالی هم هست. حتی شبیه سوله های تولید تجهیزات هم میتونه باشه. آسیب دیدگی بسیار گسترده بوده و ایمج ست اشاره کرده احتمالا(!) یک حمله هوایی بوده. اگر حمله بوده باشه حمله دقیقی هم بوده ( این اصلا عجیب نیست، برای چندمین بار قابل اشاره است که پرنده های گشتی ویژه رصد زمین؛ امریکا یک ماهی است که وجب به وجب خاک عراق را طولانی مدت در حال رصد هستند به طور ویژه و بسیار فشرده ای و قطع به یقین اشتراک اطلاعات از این طریق صورت میگیره (در یکی از روش ها)) رصد تصاویر نشون میده این مرکز حشد الشعبی جای شلوغی در میان شهر هست و احتمال اتش سوزی طبیعی به خاطر بافت طبیعی و فضای سبز منطقه هم بسیار کم هست و منطقه یک منطقه مخصوص صنعتی به نظر میرسه. هر چند باید مراقب فریب صهیونیستها بود، ما در عراق چندین مورد خرابکاری اتش سوزی داشتیم، ممکن هست در ابتدا با چنین خرابکارهایی در حال سنجش افکار عمومی و سیاسی و امنیتی عراق باشه ( و معتبر کردن گزینه حمله هوایی تا قدرتنمایی و همچنین عادی سازی ماجرا) تا اگر موقعیت مناسب بود روی به حملات پر دامنه تر بیاره و یا اینکه با مشغول کردن افکار به حملات هوایی به این دست خرابکاریهاش ادامه بده با انحراف اذهان امنیتی/عمومی.
-
1 پسندیده شدهاین نسخه برای رونماییه ، به احتمال زیاد برای نسخه های عملیاتی زره واکنشی و قفسی هم نصب خواهد شد مشابه این:
-
1 پسندیده شدهیک انفجار دیگه در یک پادگان نظامی در بغداد. گویا انبار مهمات بوده. باید تا جزییات بیشتر صبر کرد ولی اگر باز یکی از پادگان های حشد الشعبی بوده باشه میشه چند سناریو براش فرض کرد: فرض کنیم امریکا در حال زمینه چینی یا اقدامات احتیاطی برای حمله به ایران هست. از نشانه های میشه به استاتوس دوستمون @lordashrafi اشاره کرد مبنی بر افزایش شدید جنگنده های امریکایی در منطقه، دوباره برپا سازی پایگاهشون در نزدیک ریاض، تلاش برای تشکیل ائتلاف دریایی، تحرکات سیاسی، استقرار چندین واحد دفاع موشکی و رصد گشتهای پرتعداد هواییش در عراق و عربستان و ... یکی از اقدامات احتیاطی یا مهیا سازی شرایط خنثی سازی برخی تهدیدات خصوصا در رابطه با پایگاه هاش در عراق هست و تهدیدی که از سوی گروه های حامی مقاومت احساس میکنه چه خودش و چه برای صهیونیستها. انفجار قبلی در پادگان حشد و شایعات در مورد هدف قرار گرفتن انبار موشکهای سوخت جامد و همچنین انفجاراتی از این دست میتونه ( اگر رصد مدام سوپر کینگها در اسمان عراق که به شدت فعالیتشون افزایش پیدا کرده را مد نظر قرار بدیم اون هم با هدف کشف انبار مهمات حشد و دپی تسلیحاتش در خاک عراق ) یک همکاری دو جانبه اسراییلی/آمریکایی باشه برای تضعیف توان رزمی و تسلیحاتی حشد الشعبی در عراق. (حالا فارغ از اینکه امریکا به هدف حمله به ایران اقدام کنه یا خیر، در حقیقت یک اقدام پیشگیرانه است برای روز مبادا) اگر این فرضیات صحیح باشند، یعنی امریکا فکر واکنش حشد را هم کرده ( از اونجا که قبلا با تهدیدهای گسترده هرگونه تحرک حشد را به پای ایران گفته مینویسه و پاسخ میده ) ولی خب این همکاریش که بخشیش را به صهیونیستها سپرده تا در مقام عمل ردی از خودش به جای نزاره ولی اطلاعاتی کاملا ساپورت میکنه با واکنش سری قبل منفعلانه نخست وزیری عراق و وزارت دفاع که موضوع را کتمان کردند (طبق اخبار با فشار سفارت امریکا) میتونه به جاهای باریک تری هم حتی بکشه و اگر خود دولت عراق واکنشش همچنان منفعلانه و از روی ترس باشه خود حشد به نظر باید وارد عمل بشه و یک اخطار جدی ارسال کنه.
-
1 پسندیده شدهسرهنگ Brent Reinhardt در طول پروازی آزمایشی در تاریخ 10 ژانویه 2014 ، یک چرخش 360 درجه با F-35A فول لود (شش عددGBU-12) به اتمام می رساند. این عکس تلفیقی از هفده تصویر است . منبع
-
1 پسندیده شدهمستند نبرد امواج | بررسی تاریخچه و قدرت سیستم های راداری جمهوری اسلامی ایران
-
1 پسندیده شدهFive Eyes "پنج چشم" (FVEY) به اتحادی از استرالیا، کانادا، نیوزیلند، بریتانیا و ایالاتمتحده اشاره دارد. این کشورها به واسطه توافق چند جانبه برای همکاری مشترک در زمینه جاسوسی بر روی سیگنال ها ، جاسوسی نظامی و جاسوسی انسانی به توافق رسیدهاند. در سال های اخیر، اسناد FVEY نشان داده است که آنها عمدا از شهروندان یکدیگر جاسوسی کرده و اطلاعات جمعآوریشده را با یکدیگر به اشتراک میگذارند تا از مقررات محدود کننده داخلی عبور کنند. سازمان های اصلی این اتحاد شامل اداره امنیت ملی ایالاتمتحده آمریکا (NSA)، مرکز ارتباطات دولتی کانادا (CSEC)، دفتر ارتباطات دولتی بریتانیا (GCHQ)، اداره امنیت ارتباطات دولتی نیوزیلند (GCSB) و مدیریت سیگنالهای استرالیا (ASD) است. البته توافقنامه های چندجانبه دیگری مانند ناتو در مورد اشتراک اطلاعات وجود دارد ، اما اطلاعات بیشتری در میان FVEY به اشتراک گذاشته می شود که بخشی از زبان مشترک و ده ها سال اعتماد مابین آنهاست. مشکلی که در سازمانی مانند ناتو وجود دارد این است که در داخل ناتو، هر کشوری همه چیز را به اشتراک نمی گذارد زیرا ناتو از کشورهای مختلف تشکیل شده که گاها منافع متضاد با یکدیگر دارند . با این وجود سطح فعالیت های FVEY فراتر از این کشور ها بوده و کشورهای مختلف را در سراسر جهان نمایندگی می کند که برای جمع آوری و به اشتراک گذاشتن اطلاعات نظارتی با یکدیگر کار می کنند. به عبارت دیگر، آنها اساسا به عنوان یک سازمان نظارتی جهانی عمل می کنند تا از افراد جاسوسی کرده و فعالیت های آنها را ضبط نمایند . شاید بتوان گفت که FVEY به عنوان هسته مرکزی عمل کرده و لایه های دیگری بر روی آن شکل گرفته است . اتحاد Nine Eyes علاوه بر این 5 کشور ، کشورهای فرانسه ، هلند ، دانمارک و نروژ را در خود دارد و Fourteen Eyes علاوه بر آن ها ، بلژیک ، آلمان ، ایتالیا ، اسپانیا و سوئد را نیز شامل می شود . همچنین گفته می شود که اسرائیل عضو ناظر FVEY است . پی نوشت – این کشور ها به سرعت اطلاعات افراد را با هم به اشتراک می گذارند . مثلا اگر از یک VPN موجود در یکی از این کشورها استفاده کنید اطلاعات شما سریعا برای دیگر کشورها ارسال می شود .
-
1 پسندیده شده51- موتور جمع شده (سر هم شده) آزمونها را با انطباق بر تکنولوژی پشت سر میگذارد. فرآیند مذکور ممکن است چندین شبانهروز به طول بیانجامد و پس از آن موتور از هم باز شده، شسته شده و عیبیابی و رفع عیب میشود. 52- همهی اطلاعات (دادهها) در مورد روند آزمونهای انجام شده به شکل پروتکلها، نمودارها و جداولی هم در قالب الکترونیکی و هم در قالب کاغذی پردازش و منتشر (صادر) میشوند. 53- (خروجی اتاقک آزمون ، هم راستا با خروجی موتور. این اتاقک ها معمولا با لحاظ کردن تمهیدات کاهش صدای خروجی موتور از آلودگی صوتی و احیانا مزاحمت برای محیط اطراف جلوگیری می کنند. مترجم ) 54- نمای بیرونی کارگاه آزمون (تست) : زمانی سر و صدای آزمونها همهی (سکنه) اطراف را از خواب بیدار میکرد (امّا) حالا حتّی کوچکترین صدا نیز به خارج راه پیدا نمیکند. 55- کارگاه شمارهی 40؛ یعنی محلی که همهی محصولات UMPO در آنجا (آمادهسازی و بستهبندی شده) و برای مشتریان فرستاده میشود. امّا این همه ماجرا نیست؛ در اینجا پذیرش (قبول) نهایی محصول، متعلّقات، بازرسی خروجی، بستهبندی و اقدامات پیشنگهداری لازمه (Preservation) انجام میشود. (کارگاه شمارهی 40 یعنی محلی که همهی محصولات UMPO در آنها نهتنها آمادهسازی و بستهبندی میشوند بلکه در اینجا پذیرش (قبول) نهایی محصول، متعلّقات، بازرسی خروجی، بستهبندی و اقدامات پیشنگهداری لازمه (Preservation) نیز انجام میشود. 56- پیشرانه AL-31F در حال ارسال برای بسته بندی. 57- موتور در انتظار بستهبندی دقیق و مرتّب در کاغذ بستهبندی و نایلون (پلیاتیلن)، امّا این همه ماجرا نیست. 58- موتورها در کانتینرهایی که به شکل اختصاصی برای موتور ها طراحی شده اند قرار می گیرند که بر حسب نوع ( مدل ) محصول علامت گذاری شده اند . پس از بسته بندی ، کار تکمیل مجموعه مدارک فنی همراه موتور جهت ارسال برای مشتری انجام می شود. 59- موتور در حال کار ( در حداکثر توان ) برگردان: محمد حسین بختیاری http://gelio.livejournal.com/207342.html#cutid1
-
1 پسندیده شده41- مکانیک ـ مونتاژ کار، ماژول بزرگی را تکمیل میکند. 42- مکانیکها در حال انجام مونتاژ یکی از برترین مخلوقات تفکّر مهندسی قرن بیستم یعنی موتورجت. (کار) دستی به شکل سختگیرانهای با فنآوری مورد ارزیابی قرار میگیرد (چک میشود). 43- «مدیریت بازرسی فنی» در مورد کیفیت بیعیب و نقص (کیفیت مطلق) همهی تولیدات پاسخگو است. بازرسان در هر بخشی فعالیّت دارند (در همهی بخشها) و ازجمله در کارگاه مونتاژ. 44- در قسمت مستقلی خروجیهای متغیر بردار رانش (به روسی PRS) را سر هم میکنند. این بخش مهم ساختاری، موتور AL-31FP را از سلف آن AL-31F متمایز میکند (موتور AL-31F دارای خروجیهای متعارف است. مترجم) 45- عمر خدمتی قطعه PRS ، پانصد ساعت و عمر خدمتی موتور 1000 ساعت میباشد. بنابراین لازم است تا این خروجیها به تعداد دو برابر موتورها تولید شوند. 46- بر روی مینیاستند ویژهای عملکرد (کاری) خروجی تغییردهنده بردار رانش و اجزای مختلف آن مورد ارزیابی قرار میگیرد (چک میشود). 47- موتور مجهز شده با خروجی تغییردهنده بردار رانش (به روش PRS) مانورپذیری بالایی را برای هواپیما تأمین میکند. خروجی مذکور خودش بسیار چشمگیر به نظر میرسد. 48- در کارگاه مونتاژ قسمتی وجود دارد که در آن موتورهای نمونه تولید شده و در حال تولید ظرف 25-20 سال گذشته به نمایش درآمدهاند. 49- آزمونهای موتور : آزمون پیشرانه هوایی یعنی مرحلهی نهایی و بسیار حساس در زنجیرهی فنآوری (تکنولوژیک). در یک کارگاه اختصاصی آزمونهای پذیرش و آزمونهای تاییدیه بر روی استندی انجام میشود که به سامانههای کنترل (هدایت) ابزارهای خودکار فرآیندهای تکنولوژیک مجهز است. 50- در جریان آزمونها، سامانهی خودکار اطلاعاتی ـ اندازهگیری مورد استفاده قرار میگیرد که از سه کامپیوتر به هم پیوسته در یک شبکهی محلی (local) تشکیل شده است. متخصصین پارامترهای موتور و سامانهی استند را، منحصراً بر اساس دادههای نمایش داده شده توسط کامپیوترها بررسی (چک) میکنند.
-
1 پسندیده شده31- بالانس (کردن) روتور توسط افراد یک حرفهی خاص انجام میشود، که در مقیاس کامل آن فقط در کارخانه قابل انجام است. 32- تولید خطوط و لولهها (Lines & Tubes) جهت عملکرد مناسب و بدون مشکل متعلّقات موتور، به این معنی که (یعنی) کمپرسور پمپاژ کند، توربین بچرخد، خروجیهای موتور باز یا بسته شوند، لازم است تا فرامین به آنها برسد. خطوط و لاین عروق خونرسان قلب هواپیما محسوب می شوند که از طریق آنها اطلاعات مختلف (موتور) به دست می آید. در UMPO کارگاهی وجود دارد که به طور اختصاصی این رگهای حیاتی را تهیه و تأمین میکند. لاینها و خطوط با سایز و ابعاد مختلف. 33- در مینیکارخانهی تولید خطوط و لولهها کاردستی جواهری (جواهرسازی) مورد نیاز است، به این معنی که برخی قطعات آثار هنری دستساز واقعی محسوب میشوند. 34- بسیاری از کارهای خمکاری لولهها را دستگاه CNC با نام Bend Master 42 MRV1 انجام میدهد. دستگاه مذکور لولهها را از تیتانیوم یا فولاد ضدّ زنگ (Stainless steel) میسازد. در ابتدا هندسه (شکل) لوله توسط فنآوری بدون تماس (Contactless) و به کمک یک مدل نمونه ( مرجع ) تعیین میشود.سپس اطلاعات دریافتی برای دستگاه CNC که انحنای اوّلیه را ایجاد میکند (یا به زبان کارخانه : خم) فرستاده میشود. سپس اصلاحات انجام میشود و خم نهایی ایجاد میشود. 35- لولهها در ترکیب موتورِ تکمیل شده این طور دیده میشوند. آنها را همانند یک تار عنکبوت موتور را دربرمیگیرند و هر کدام وظیفهی خودش را انجام میدهد. 36- مونتاژ نهایی؛ در کارگاه مونتاژ نهایی اجزاء و مجموعههای جداگانه به یک موتور کامل تبدیل میشوند. در اینجا مکانیکهای کار مونتاژ دارای بالاترین صلاحیتهای حرفهای کار میکنند. 37- اجزای عمدهی موتور که در بخشهای مختلف کارگاه سر هم شدهاند، توسط مونتاژکاران به پیکرهی واحدی بدل میشوند. 38- مرحلهی آخر مونتاژ شامل نصب جعبه دنده موتور ( Gearbox )به همراه پمپ های سوخت و سامانه کنترل سوخت و نیز تجهیزات الکتریکی و ارتباطی میباشد. 39- بازرسی اجباری در اندازه قطعات و صحت نصب انجام میشود (جهت حذف هر گونه احتمال و امکان لرزش ـ Vibration) و به همین ترتیب مجموعهها (قطعات) از کارگاههای مختلف تحویل میشوند. 40- پس از آزمونهای تاییدی تولید، موتور برای باز شدن از هم، شستشو و عیبیابی و رفع عیب به کارگاه مونتاژ بازمیگردد. در ابتدا محصول از هم باز شده (dismantle) و با بنزین شسته میشود. سپس، بازبینی ظاهری، اندازهگیری و روشهای خاص بازرسی (کنترلی) اجرا میشود. اجزای قطعات و واحدهای مونتاژ شده (از هم باز شده) و برای بازرسیهای مشابهی به کارگاههای تولیدکنندهی آنها فرستاده میشوند. سپس موتور دوباره سر هم شده و تحت آزمونهای پذیرش / مقبولیت (acceptance) قرار میگیرد.
-
1 پسندیده شده21- پوشش مجموعههای مدل و ایجاد قالب سرامیکی قسمت مهمی از فرآیند تکنولوژیکال (فوت و فن کار) کارگاه ریختهگری است. 22- پیش از پر کردن قالبهای سرامیکی، آنها را در کوره کلسینه (Calcination) میکنند. 23- قالب سرامیکی کلسینه شده. پس از این مرحله منتظر پر شدن (ریختهگری) آلیاژ است. 24- قالب سرامیکی پر شده (ریختهگری شده) با آلیاژ این شکلی میشود. 25- «به وزن طلا» این جمله در مورد تیغههای با ساختار مولکولی تک کریستالی گفته میشود. فنآوری تولید این تیغهها پیچیده است، امّا باعث کار کردن این قطعهی گرانبها در شرایط بسیار سختتر و طولانیتر در همهی جنبهها میشود. تکتک تیغهها با استفاده از دانههایی (بذرهایی) از آلیاژ نیکل ـ تنگستن رشد (پرورش) داده میشوند. 26- قسمت (ماشین) شکلدهی تیغههای عریض و توخالی فن (موتورجت) جهت تولید تیغههای عریض و توخالی فن موتور PD-14 که پیشرانه هواپیمای مسافربری آتی MS-21 میباشد، مجموعه (قسمت) خاصی ساخته شد که در آنجا برش و ماشینکاری قطعات ایجاد شده از ورقهای تیتانیومی انجام شده ماشینکاری نهایی لبه و مقطع تیغهها نیز انجام میشود که شامل سنگ زدن و پولیش مکانیکی (ماشینی) میباشد. 27- 28- مجموعه تولیدی روتورهای توربین و کمپرسور (مخفّف به روسی : KPRTK) مرکزیت امکانات و توانمندیهای تولید اجزای اصلی تشکیلدهندهی قسمت گردان موتورجت میباشد. 29- مونتاژ (سرهمبندی) روتور توربین. فرآیندی خستهکننده بوده و نیازمند اجراکنندگان صاحب صلاحیتهای خاص میباشد. دقّت بالای عملیات اتّصال «شفت ـ دیسک ـ پره» کارکرد طولانیمدت و قابل اطمینان (Reliable) موتور را تضمین میکند. 30- روتورهای مراحل متعدد موتور در همین KPRTK به شکل یک پیکرهی واحد به هم متّصل میشوند .
-
1 پسندیده شده11- یک متخصص همزمان روی چند ماشین جوش کار میکند. 12- اجزای محفظهی احتراق، خروجیهای متغیر (تغییر راستای بردار رانش) و بلوکهای تیغههای خروجی لازم است تا پوشش حرارتی با روش پلاسما بر روی آنها اعمال شود. برای این هدف ربات جوشکاری (سامانههای فنآورانه پوششهای محافظتی) MF-P-1000 مورد استفاده قرار میگیرد. 13- تولید ابزار در ترکیب UMPO ، 5 کارگاه ابزار (تولید ابزار) با جمعیت کلی 2500 نفر وجود دارد. آنها مشغول تهیه (تولید) تجهیزات تکنولوژیک (فنآورانه) هستند. اینجا ابزار ماشینکاری (متعلّقات ماشین)، قالب برای کار سرد و گرم فلز، ابزار برش، ابزار اندازهگیری، قالبهای ریختهگری آلیاژهای آهنی و غیرآهنی تولید میشود. 14- تولید قالب برای ریختهگری تیغهها در ماشین های (станка с ЧПУ) CNC 15- امروزه برای ساخت قالبها درمجموع دو ـ سه ماه زمان لازم است و پیشتر از این فرایند شش ماه و پیشتر طول میکشید. 16- ابزار اندازهگیری اتوماتیک کوچکترین انحراف از معیارها را اندازهگیری میکند. جزئیات یک موتور مدرن باید با دقّت بالایی با رعایت بسیار دقیق تمام اندازهها ساخته شود. 17- کربوریزاسیون در خلاء (цементация) اتوماسیون فرآیندها همیشه کاهش هزینهها و افزایش کیفیت کار را به دنبال دارد. این مطلب در مورد کربوریزاسیون در خلاء نیز صدق میکند. جهت کربوریزاسیون ـ به معنی اشباع کردن سطح قطعات از کربن به منظور افزایش استحکام آنها ـ از کورههای خلاء IPSen استفاده میشود. 18- جهت بهکارگیری کورهها تنها یک کاربر (اپراتور) کافی است. قطعات (اجزاء) ظرف چندین ساعت مرحلهی عملیات شیمیایی ـ حرارتی را پشت سر گذاشته و پس از آن به استحکام مطلوبی دست مییابند. متخصصان UMPO برنامهی خاص خودشان را تنظیم (ایجاد) کردهاند که کربوریزاسیون با دقّت بالایی را ایجاد میکند. 19- تولید ریختهگری تولید در کارگاه ریختهگری با ساخت (تهیه) مدلها آغاز میشود. مدلها از حجم خاصی جهت هر کدام از اجزاء و قطعات با ابعاد و اشکال مختلف قالب گرفته شده و پرداخت (finishing) دستی متعاقب آن را نیز پشت سر میگذرانند. 20- در بخش تهیهی قالبهای ذوبشونده به شکل انحصاری خانمها فعالیت دارند.
-
1 پسندیده شده